ErA schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 23:33:
De opmerking die Phehistyr maakt is hetgeen mij ertoe heeft gezet om nu al te orderen:
De prijs van de Rift gaat de komende 18 maanden echt niet dalen. Deze technologie is vergelijkbaar met de eerste jaren van de platte televisie. De eerste 3 jaar waren deze gewoon niet weggelegd voor iedereen prijstechnisch.
De productie capaciteit van de Oculus is naar wat ik verwacht beperkt. Er is veel geïnvesteerd in de afgelopen jaren en er moet eerst geld binnenkomen.
Met de Pre-orders krijgen ze goed zich op de vraag en de potentiële markt.
Ik verwacht dat de oculus niet in de winkels ligt voor augustus.
Ik sluit me hier volledig achter. Kijk de Oculus rift is inderdaad een nieuwe hype, net als de Vive. De markt staat daar al een tijd voor open en ja het is een nieuwe gimmick en ja nieuwe gimmicks kosten veel.
Daarnaast zal het mij ook niet echt verbazen dat de CV1 binnen nu en een jaar of misschien zelfs 2 ver in prijs zal gaan dalen.
Daarnaast ik wil niet de persoon zijn die hem op Gamescom op heeft gehad en de wonderlijke wereld heb meegemaakt en dat ik als een zotte klein kind achter de pc filmpjes van andere zitten te bekijken hoe geweldig de ervaring wel niet is van CV1.
Om dan vervolgens mezelf voor me kop slaan omdat ik hem "toen" nooit besteld heb. Ja het is een aardige prijs, maar als je pc er al klaar voor is en je wilt de wonderlijke wereld van VR in je eigen woonkamer bewonderen wanneer je maar wilt, dan kan je niet voor een dubbeltje in de voorste rij gaan staan.
Het is nieuw, het is een hype en het is met de huidige techniek naar een hoger niveau gebracht dan vroeger in de jaren 90 dat was. (Ja ja, vroeger in de arcade hal in 1994 speelde ik VR met mooie 4 kleuren mega blokken als de pest, een straaljager game)
Wat ik denk (voor diegene die hem niet hebben besteld) is dat ze de pest erin hebben gehad, dat de prijs zo enorm verschilde dan dat ze gehoopt hadden of "toen" verteld werd.
350$ is geen 599$, maar ja als je ziet wat die lui hebben moeten betalen aan R&D en nieuwe hardware in de CV1, is de prijs eigenlijk ook niet echt een verassing.
Je kan je erbij neerleggen of je eet een aantal dagen/weken soep uit blik of je spaart ervoor. Bedoel als je hem nu besteld heb je 5 tot 6 maanden de tijd om het bij elkaar te sparen.
Net gekeken:
*Expected Ship Date: June 2016. Limit 1 per Customer
Nog steeds juni. Dus van hier tot zeg maar eind mei de tijd. Elke maand 150euro en klaar.
[
Voor 15% gewijzigd door
Xtr3me4me op 07-01-2016 23:45
]