Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
The Oculus Rift will be sold with a $599 retail price. And Oculus is taking a wash on the hardware. Oculus Co-Founder and VP of Product Nate Mitchell revealed to TechCrunch’s Jordan Crook earlier today that the company is selling the hardware at cost in an effort to kickstart the VR ecosystem.
This is in addition to giving away 7,000 Oculus Rift units to early Kickstarter backers.
Oculus Is Getting Ready to Roll
http://techcrunch.com/vid...-ready-to-roll/519393443/

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
FricoRico schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:54:
[...]

Een handje vol mensen die al op de PC gamen gaan zo'n apparaat aanschaffen. Verkopen vallen tegen, maar Facebook zit er achter en houdt Oculus wel in leven. Dan nog is er total geen animo vanuit de Developers om een VR only game te maken. Iets wat in mijn ogen vereist is, want in reguliere games kun je VR gewoon beschouwen als een gimmick.
Vandaar dat de lever datum alweer 3 maanden verder is opgelopen 8)7

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-10 15:28
evilpin0 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:01:
[...]

Ja want jij verwacht natuurlijk dat Oculus het voor elkaar heeft gekregen om er miljoenen in voorraad te hebben. Uitverkocht verteld natuurlijk niets over de aantallen die ze daadwerkelijk hebben verkocht. Maar we zullen zien hoe enthousiast de markt werkelijk is over de Oculus Rift.

Mijn enthousiastme en sympathie zijn ze volledig kwijtgeraakt. In mijn omgeving ben ik niet de enige die er zo over denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

FricoRico schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:04:
[...]
Mijn enthousiastme en sympathie zijn ze volledig kwijtgeraakt. In mijn omgeving ben ik niet de enige die er zo over denkt.
Vanwege de hoge prijs :?. Omdat jij geen early adopter kan/wil zijn ben je zo zuur :?

Voor mij is het ook een veel hogere prijs dan ik wil betalen. Weet je wat ik doe? Ik wacht en zie wat ze volgend jaar doen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

evilpin0 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:01:
[...]

Wat is de leverdatum nu dan?

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik vraag me of waar die "haat" vandaan komt. Komt het omdat mensen dachten dat ze voor 350 euro VR konden krijgen en nu zwaar teleur gesteld zijn? Als iemand echt moeite heeft met het bedrag dan zowaar snap ik het dat je nu niet blij bent.

Ik zou zo het dubbele betalen als ik hem volgende week thuis heb.

@JDx
Juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
boe2 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:05:
[...]

Vanwege de hoge prijs :?. Omdat jij geen early adopter kan/wil zijn ben je zo zuur :?

Voor mij is het ook een veel hogere prijs dan ik wil betalen. Weet je wat ik doe? Ik wacht en zie wat ze volgend jaar doen.
Normaal ben ik juist wel early adaptor, koop het nieuwste van het nieuwste voordat de hardware zich uberhaupt heeft bewezen. Maar ik koop natuurlijk wel hardware waar je al wat aan hebt en met toekomst perspectief. Dat mis ik bij de Oculus Rift, en daarbij is er zeer slechte communicatie vanuit Oculus geweest in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

evilpin0 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:10:
Ik vraag me of waar die "haat" vandaan komt. Komt het omdat mensen dachten dat ze voor 350 euro VR konden krijgen en nu zwaar teleur gesteld zijn? Als iemand echt moeite heeft met het bedrag dan zowaar snap ik het dat je nu niet blij bent.

Zou hem ook wel besteld hebben als het morgen in huis is denk ik. Nu je er nog maanden op moet wachten ga ik geen pre-order doen, dan wacht ik lekker af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
Ik heb 5 orders geplaatst op 3 verschillende mail adressen.
Op 1 order heb ik ook een bevestigingsmail ontvangen.

Maar de andere orders die zijn geplaatst hebben ook een ordernummer gekregen maar die kan ik nu niet meer zien.

Zou Oculus de meest recente order kunnen laten staan?
Zou de Oculus support dat kunnen doen? Gewoon een mail sturen naar support@oculus.com ofzo?

Ik denk dat meerdere mensen hetzelfde probleem hebben, dus het kan zijn dat de queue flink kan worden uitgedund.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

FricoRico schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:10:
[...]

Normaal ben ik juist wel early adaptor, koop het nieuwste van het nieuwste voordat de hardware zich uberhaupt heeft bewezen. Maar ik koop natuurlijk wel hardware waar je al wat aan hebt en met toekomst perspectief. Dat mis ik bij de Oculus Rift, en daarbij is er zeer slechte communicatie vanuit Oculus geweest in het verleden.
Ik vind vooral de resolutie ook nog erg laag, bij de DK2 zag je duidelijk alle pixels nog en van 1920x1080 naar 2160x1200 is niet echt een vooruitgang.

Had dan liever iets van 3000x1600 gezien (1500x1600 per oog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

JDx schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:12:
[...]

Ik vind vooral de resolutie ook nog erg laag, bij de DK2 zag je duidelijk alle pixels nog en van 1920x1080 naar 2160x1200 is niet echt een vooruitgang.

Maar 3000x1600 op 90fps is momenteel simpelweg onmogelijk. Geen enkele courante standaard van videokabels heeft de bandbreedte daarvoor.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:11

Nyarlathotep

Crawling Chaos

[...]

Je hebt nu al een stevige machine nodig om optimaal gebruik te kunnen maken van de Oculus. Met een nog hogere resolutie zullen er nog minder geïnteresseerden zijn omdat ze het ding niet kunnen gebruiken...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
[...]

Oke, maar dan zou de minimale specs van de PC opgeschoeft worden naar een 980Ti ;)

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

boe2 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:13:
[...]

Maar 3000x1600 op 90fps is momenteel simpelweg onmogelijk. Geen enkele courante standaard van videokabels heeft de bandbreedte daarvoor.
Maar dat kan je toch oplossen door met 2 HDMI kabels te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

boe2 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:13:
[...]

Laat staan de gpu die nog niet bestaat die dat volluit trekt. En SLI is nog niet ondersteunend had ik gelezen op oculus forum zelf

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Xtr3me4me schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:14:
[...]

Laat staan de gpu die nog niet bestaat die dat volluit trekt. En SLI is nog niet ondersteunend had ik gelezen op oculus forum zelf
Maar je hoeft het toch ook niet native door te sturen? Ik vond vooral het zien van de pixels vervelend. Of zou dat een stuk minder erg zijn nu ze de pixels erg dicht op elkaar gedrukt hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-10 12:07
[...]

Dat zal je verbazen. Heb zelf de HTC Vive in huis, draait op dezelfde resolutie. Meerdere keren de CV1 geprobeerd @ Oculus Connect en Gamescom. Moet zeggen dat ik de DK2 nu werkelijk verafschuw wat resolutie betreft > optisch verschil met 2160x1200 is wat dat betreft echt aanzienlijk aanwezig! Een groot verschil is ook dat de ruimte tussen de pixels afgenomen is waardoor je de zwarte lijnen (screen door effect) haast niet meer ziet :)
JDx schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:15:
[...]

Maar je hoeft het toch ook niet native door te sturen? Ik vond vooral het zien van de pixels vervelend. Of zou dat een stuk minder erg zijn nu ze de pixels erg dicht op elkaar gedrukt hebben?
Dat dus!

[ Voor 17% gewijzigd door stimmits op 07-01-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 16:11
Er zijn meerdere manieren om dat op te lossen, meer pixels is slechts een van de mogelijkheden. Het weghalen van de ruimte tussen de pixels is denk ik de logischere weg die ze gekozen hebben.

Stimmits, is de vive of cv1 nu echt voldoende om goed racegames te spelen? met de dk2 kun je niet ver genoeg wegkijken om een bocht goed in te kunnen schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

stimmits schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:16:
[...]

Dat zal je verbazen. Heb zelf de HTC Vive in huis, draait op dezelfde resolutie. Meerdere keren de CV1 geprobeerd @ Oculus Connect en Gamescom. Moet zeggen dat ik de DK2 nu werkelijk verafschuw wat resolutie betreft > optisch verschil met 2160x1200 is wat dat betreft echt aanzienlijk aanwezig! Een groot verschil is ook dat de ruimte tussen de pixels afgenomen is waardoor je de zwarte lijnen (screen door effect) haast niet meer ziet :)

[...]

Dat dus!
Ahhh ok, want dat hordeur effect stoorde me echt gigantisch aan de DK2.

Is er een mogelijkheid dat je die Vive kwijt wil? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

JDx schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:15:
[...]

Vanuit de gast van reddit die hem als beta had van cv1 en de dk1 en dk2 had, zag hij geen pixels meer. De viewangle de resolutie en het glas heeft een enorme impact gemaakt dat hij de pixels gewoon niet meer zag.

Dus denk niet dat je alleen moet blindstaren op de resolutie. Ook het glas is anders en de viewangle daarbij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
JDx schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:18:
[...]

Ahhh ok, want dat hordeur effect stoorde me echt gigantisch aan de DK2.

Is er een mogelijkheid dat je die Vive kwijt wil? ;)
Oh no!
Daarbij blijft hij eigendom van Valve + contractje etc. dus dat zit er niet in...
Keertje uitproberen kan natuurlijk altijd haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

stimmits schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:20:
[...]

Oh no!
Daarbij blijft hij eigendom van Valve + contractje etc. dus dat zit er niet in...
Haha ok, ben er wel benieuwd naar, maar het is dus ook veel beter dan de GearVR? Want die had een hogere resolutie, maar nog steeds een beetje dat hordeur effect.

DK2 en GearVR beide verkocht omdat ik dacht de CV1 begin dit jaar in huis te hebben.

Maak zelf trouwens 360 graden 3D interieuren e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Phehistyr schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:36:
[...]

De overname door Facebook zorgt er juist voor dat ze minder kunnen vragen omdat ze geen winst hoeven te maken om te overleven. Het lijkt echt een persoonlijk project van Zuckerberg te zijn en ze zullen juist focussen op de lange termijn. Door de prijs nu relatief nog te beperken vergroot je de kans voor succes op lange termijn.
Ik zeg het vooral om de woorden van 'Lucky' in een betere context te plaatsen. Daaruit zou je afleiden dat het ding voor BOM + Assemblage wordt verkocht wat mijns inziens zeker niet het geval is.
Of mis ik iets van de lenzen? (een echt goed paar multicoated kijkerlenzen doet bijv wel meer dan 600 euro, maar ik dacht dat die in de occulus een paar euro kostten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 19:53
stimmits schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:20:
[...]

Oh no!
Als je ze beide al hebt gebruikt, welke is volgens jou het beste? :P de HTC Vive of Oculus Rift?

of verschillen ze elkaar niet zo veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 09:51

Phehistyr

De Epische Lurker

eL_Jay schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:24:
[...]

Ik zeg het vooral om de woorden van 'Lucky' in een betere context te plaatsen. Daaruit zou je afleiden dat het ding voor BOM + Assemblage wordt verkocht wat mijns inziens zeker niet het geval is.
Of mis ik iets van de lenzen? (een echt goed paar multicoated kijkerlenzen doet bijv wel meer dan 600 euro, maar ik dacht dat die in de occulus een paar euro kostten.)
De lenzen zouden juist één van de factoren zijn die flink bijdragen aan de prijs, maar ook de beeldkwaliteit.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Je mag er trouwens wel van uit gaan dat de Vive duurder wordt. HTC heeft al laten weten dat het een "premium" prijs zal hebben, en dat lighthouse spul kan niet goedkoop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Laatst online: 07-10 10:11
eL_Jay schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:24:
[...]

Een quote van palmer lucky in zijn reddit ama
and cutting-edge optics that are more complex to manufacture than many high end DSLR lenses
Waar hij later nog verder op in ging omdat iemand het moeilijk te geloven vond omdat DSLR lenzen meerdere optische elementen hebben met bewegende onderdelen etc.
You are right, I was talking about individual elements. DSLR lenses are pretty crazy lens assemblies, but the individual elements/lenses inside them are comparatively simple.
Can't get into the details now, but they are essentially hybrid lenses that combine the best of traditional optics and fresnel lenses into a single element.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimmits
Azerion schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:27:
[...]

Als je ze beide al hebt gebruikt, welke is volgens jou het beste? :P de HTC Vive of Oculus Rift?

of verschillen ze elkaar niet zo veel?
Verschillen haast niets qua visuele kwaliteit. De Vive heb ik dagen achter elkaar op gehad en ben daardoor denk ik wel lichtelijk "verwend" geraakt. Toch kan ik me herinneren dat ik tijdens de eerste ontmoeting met CV1 en de Vive (was in 1 dag achter elkaar) de conclusie trok dat ik de Rift iets meer prefereerde. Mede doordat de ergonomics van de Rift + audio gewoonweg fenomenaal zijn :)

Daarentegen ben ik enorm fan van het "room-scale" concept van de Vive tracking. Werkt perfect en voegt echt wat toe aan 't gevoel van presence.

Ik kijk enorm uit naar de eerste dag dat ik thuis kan spelen met de Rift. Sinds 2012 al kennis gemaakt met Palmer Luckey (demo gehad van duct tape prototype) en de afgelopen jaren hem (en z'n team) steeds beter leren kennen - oh.. de feestjes op t dakterras en in de lobby tijdens Oculus Connect waren gruwelijk! Heb de volste vertrouwen dat die jongen het in goede banen leid! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
perpixel schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:30:
[...]

Een quote van palmer lucky in zijn reddit ama
Voor mij heeft dat een hoog 'Wij van WC-eend' gehalte. Het kan inderdaad zeker zo zijn, maar eerst zien dan geloven. (ik neem aan dat het dan nette Fully Multi Coated lenzen zijn met meer dan 95% lichtdoorlatendheid en 0 distortion/vervorming richting de randen).

Is bekend wie de lenzen fabriceerd? Als het echt zo'n goede lenzen zijn neem ik aan dat deze ook van een gerenomeerde producent afkomt en niet van een No-name chinese firma.

[ Voor 17% gewijzigd door eL_Jay op 07-01-2016 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

stimmits schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:35:
[...]

Verschillen haast niets qua visuele kwaliteit. De Vive heb ik dagen achter elkaar op gehad en ben daardoor denk ik wel lichtelijk "verwend" geraakt. Toch kan ik me herinneren dat ik tijdens de eerste ontmoeting met CV1 en de Vive (was in 1 dag achter elkaar) de conclusie trok dat ik de Rift iets meer prefereerde. Mede doordat de ergonomics van de Rift + audio gewoonweg fenomenaal zijn :)

Daarentegen ben ik enorm fan van het "room-scale" concept van de Vive tracking. Werkt perfect en voegt echt wat toe aan 't gevoel van presence.

Ik kijk enorm uit naar de eerste dag dat ik thuis kan spelen met de Rift. Sinds 2012 al kennis gemaakt met Palmer Luckey (demo gehad van duct tape prototype) en de afgelopen jaren hem (en z'n team) steeds beter leren kennen - oh.. de feestjes op t dakterras en in de lobby tijdens Oculus Connect waren gruwelijk! Heb de volste vertrouwen dat die jongen het in goede banen leid! ;)
Dakterras en VIP feestjes in L.A. daar heb ik ook goede ervaringen mee! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=LPDP6l4weLc&feature=share]

[ Voor 34% gewijzigd door Donnie op 07-01-2016 11:43 ]

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Het kost wat meer dan ik had verwacht, maar ik zou er wel 699,- voor betalen als de volgende punten zijn opgelost:
• Screen door effect
• Motion sickness
• FOV. Ik wil een grote FOV, en wil het niet ervaren alsof ik alles door een duikbril bekijk.

Dus, ik wacht wel op de eerste reviews :)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:09

Blokker_1999

Full steam ahead

motion sickness kan men niet oplossen. Dat is inherent aan dit soort systemen. Het ontstaat doordat je ogen andere signalen ontvangen dan de rest van je lichaam. Hoe gevoelig je daar aan bent hangt van persoon tot persoon af en daar kan je zelf ook niet veel aan doen. De enige manier om dat tegen te gaan is je niet volledig afsluiten van de buitenwereld (wat je bijvoorbeeld met de Avegant Glyph hebt), maar dan word je FOV weer een stuk kleiner en is de beleving helemaal anders.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Dat zou men juist grotendeels oplossen mbv betere motion tracking. Zodat wanneer je je hoofd draait, je dat ook meteen terug ziet zonder delay.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimmits
Blokker_1999 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:51:
motion sickness kan men niet oplossen. Dat is inherent aan dit soort systemen. Het ontstaat doordat je ogen andere signalen ontvangen dan de rest van je lichaam. Hoe gevoelig je daar aan bent hangt van persoon tot persoon af en daar kan je zelf ook niet veel aan doen. De enige manier om dat tegen te gaan is je niet volledig afsluiten van de buitenwereld (wat je bijvoorbeeld met de Avegant Glyph hebt), maar dan word je FOV weer een stuk kleiner en is de beleving helemaal anders.
En toch heb ik van niemand, die ik de Vive heb laten zien, gehoord dat hij of zij misselijk werd. Er kan dus nog wel degelijk een hoeveelheid motion sickness gereduceerd worden door hardware verbeteringen (minder delay / motion blur / etc).

Iets wat Oculus (en Valve) ook doen om het te verminderen is de vereisten van de ervaringen (die in de Store komen te staan) te verhogen. Zo mogen er bijvoorbeeld geen "unexpected movements" plaatsvinden, of beweging die niet voortkomt uit de input van de gebruiker.
Comfort Requirements

- Applications must not regularly cause discomfort in most users.
- Verify that all of your app’s UI elements are rendered stereoscopically and that major elements are not headlocked. Text must be clear and legible.
- Make sure your app avoids using a shaky camera and avoids acceleration not directed by the user.
- Avoid excessive backward and sideways movement.
- All visual cues suggesting motion must be agreement, and should be consistent with user input.
- Avoid unexpected and/or uncontrolled changes in motion, direction, or acceleration.
- Scale should remain consistent.
- Avoid using stairs.

...
Eén van mijn VR experiences is bij submission naar de Gear VR store geweigerd om deze redenen. Vooral het gebruik maken van rotatie over de Y-as (die de gebruiker zelf niet teweeg brengt) wordt afgekeurd. Jammer voor mij natuurlijk - maar zeer begrijpelijk.

Buiten dat ben ik het natuurlijk met je eens wb het verhaal over de signalen, wat vooral te maken heeft met tegengestelde signalen richting je hersenen vanuit je inner-ear en ogen. Kun je vergelijken met motion-sickness in de auto; voorbeeld is dat veel mensen misselijk worden van het kijken naar hun telefoon als ze op de achterbank van de auto zitten terwijl deze rijd.

[ Voor 26% gewijzigd door stimmits op 07-01-2016 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:14
evilpin0 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:10:

@JDx
Juni
De haat komt van een slecht werkende PR die meerdere keren naar een prijs in de buurt van de $350 heeft gehint. Zelfs als ze niks hadden genoemd was het nog beter geweest.

Verder maken ze een pakketje wat gericht lijkt op mainstream publiek met een prijs voor de enthousiasten.

Als ze al die randzaken er uit halen en een losse bril gaan leveren dan kijk ik nog wel een keer.

Ik wil die 2 games niet, de controller (wie heeft er nou geen controller liggen?) en ik wil mijn eigen (betere) headset gebruiken. Zo'n pakketje is leuk voor in de winkel met een prijs voor de mainstream consument, maar niet voor de early adapters.

Verder vraag ik me af wat de voorraad is en of er nu gewoon heel veel verkocht worden of dat er "weinig" geproduceerd worden in de komende maanden en dat daarom de leverdatum snel opschuift.

Zolang de installbase laag is dan kan je fluiten naar de aandacht van ontwikkelaars en al helemaal naar VR exclusives. We hebben genoeg consoles de mist in zien gaan om te zien wat de kracht van het aantal verkochte units is. Ook geeft dit ruimte aan de concurentie en aangezien de Vive in (volgens mij) China wordt geproduceerd en de Oculus in de Us kan de Vive weleens een stuk voordeliger zijn om te produceren.

Met al dat geld van FB achter zich had ik verwacht dat ze aan het begin de markt hadden aangevallen met een prijs die eigenlijk te laag is om snel een deel van de markt te pakken, maar dan hadden ze denk ik ook een gesloten software systeem moeten maken om via die software weer winst te kunnen maken.

Als laatste is het volgens mijn een probleem dat de nieuwe controllers er nog niet bijgeleverd worden. Er zijn al genoeg bewijzen wat ontwikkelaars met een techniek doen als maar een deel van je doelgroep het daadwerkelijk heeft. Zie Kinect en de Xbox 360 bijvoorbeeld. Nu worden ontwikkelaars richting het gebruik van de bijgeleverde Xbox One controller gedreven terwijl dat eigenlijk een controller is die niet op "het nieuwe gamen" is gericht.

Lang verhaal om aan te geven dat het niet alleen maar de prijs is waarom ik het nog even aan kijk. Voor €500 had ik zonder twijfel ingesprongen en het risico dat het product faalt voor lief genomen. Nu ga ik gewoon rustig aankijken welk product een succes wordt. Alles bij elkaar heb ik de DK2 hoogstens 2 uur per week op dus het is bijvoorbeeld niet zo "belangrijk" als een telefoon (aangezien mensen die hier als vergelijk blijven gebruiken om de prijs voor zichzelf te verantwoorden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 13:39

Bullettooth

--VR--

Oke, nu hebben we denk ik wel genoeg over de (non)sense van de pricing gesproken.

Wat gaan degenen die hem wel pre-ordered hebben straks als eerste doen zodra ze de Rift in huis hebben? Want dat moment gaat nu onherroepelijk komen voor sommigen onder ons.

Ik had het liefste Elite dangerous op willen starten, maar dat ziet er tot nu toch niet zo rooskleurig uit helaas. Dus dan zal het wel EVE worden. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Bullettooth op 07-01-2016 12:21 ]

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 08:37

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Als oud eve-online speler lijkt me Valkyrie wel heel erg super :)

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
markklok schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:21:
Ik ben wel benieuwd hoe lang EVE Valkyrie is. Is het een volledige game? Uurtje of 8 minimaal? RPG? Heb echt geen benul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtr3me4me schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:19:
[...]

Vanuit de gast van reddit die hem als beta had van cv1 en de dk1 en dk2 had, zag hij geen pixels meer. De viewangle de resolutie en het glas heeft een enorme impact gemaakt dat hij de pixels gewoon niet meer zag.

Dus denk niet dat je alleen moet blindstaren op de resolutie. Ook het glas is anders en de viewangle daarbij ook.
Heel fijn als het SDE grotendeels verholpen is, maar de vraag is of alles dan ook scherper is. Met de Gear VR kan je geen details in de verte zien (met de DK's nog minder, begrijp ik) en uiteindelijk gaat het daarom. Het SDE op zich zie je niet echt meer als je helemaal in een spel of zo wordt gezogen. Ik zie het alleen als ik er op let. Geen SDE zou natuurlijk top zijn, maar dat is wel de helft van het verhaal: als alles onscherp blijft, maakt het ook niet heel veel uit.

Maar goed, de Rift vergeet ik voorlopig, alleen al omdat als ZOU ik er eentje willen kopen, het pas Q3 wordt voordat ik 'm binnenkrijg. Ik vermaak me wel met de Gear VR en wacht reviews af, ook van Vive etc. Dit wordt in ieder geval niet HET jaar voor VR voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:45
Weet er iemand of je ergens een vr experience kan krijgen voor een bedrijfsuitje ?

Ik ga zelf straks Elite Dangerous spelen en Alien Isolation en verder hou ik al wat spellen in de gaten.

Blaat het niet dan schaapt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Oeh, Alien Isolation, ik weet niet of ik dat wel aandurf. ;)

Iemand Soma wel eens gespeeld? Dat zou volgens mij ook een perfecte game zijn i.cm. de touch controllers straks.

Elite Dangerous kan ik alleen maar hopen dat die zo snel mogelijk weer Rift compatible wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimmits
markklok schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:21:
Heb in augustus EVE Valkyrie geprobeerd bij Gamescom. Voor een korte demo was het een beetje te hectisch... maar het zou zeker iets kunnen zijn waar ik me helemaal in kan verliezen :)

Het moment dat je uit de launch-bay schiet is werkelijk EPISCH! Zodra je uit die bay komt - met ontzettend goede audio FX (*swoooosh*) - en je ziet de gigantische open space.... adembenemend :D

De team-based multiplayer vraagt gewoon om en GoT toernooitje, niet? ;)

Edge of Nowhere was ook ontzettend sfeervol!

[ Voor 3% gewijzigd door stimmits op 07-01-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

stimmits schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:36:
[...]

Heb in augustus EVE Valkyrie geprobeerd bij Gamescom. Voor een korte demo was het een beetje te hectisch... maar het zou zeker iets kunnen zijn waar ik me helemaal in kan verliezen :)

Het moment dat je uit de launch-bay schiet is werkelijk EPISCH! Zodra je uit die bay komt - met ontzettend goede audio FX (*swoooosh*) - en je ziet de gigantische open space.... adembenemend :D

De team-based multiplayer vraagt gewoon om en GoT toernooitje, niet? ;)
Nice !!! Laat maar komen dan

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
Bullettooth schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:29:
Oeh, Alien Isolation, ik weet niet of ik dat wel aandurf. ;)

Iemand Soma wel eens gespeeld? Dat zou volgens mij ook een perfecte game zijn i.cm. de touch controllers straks.

Elite Dangerous kan ik alleen maar hopen dat die zo snel mogelijk weer Rift compatible wordt.
Ik heb soma ook en volgens mij komt er geen vr ondersteuning voor :(
Maar ik ben benieuwd hoe lang ik het uithou in alien isolation ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Bullettooth schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:18:
Oke, nu hebben we denk ik wel genoeg over de (non)sense van de pricing gesproken.
Helemaal mee eens.
Wat gaan degenen die hem wel pre-ordered hebben straks als eerste doen zodra ze de Rift in huis hebben? Want dat moment gaat nu onherroepelijk komen voor sommigen onder ons.
Ik hoop dat ik ook bij die groep hoor, nog steeds geen confirmation email, order history nog steeds hetzelfde ... pff.

Anyway, ik zal waarschijnlijk eerst de meegeleverde games proberen omdat dat bijna gegarandeerd wel werkt, en daarna wachten tot mijn favo racesim (iRacing) de CV1 gaat ondersteunen. Als backupplan hoop (en denk ik) dat Assetto Corsa ook vrij snel met ondersteunen zal zijn, whichever comes first :)
Ik had het liefste Elite dangerous op willen starten, maar dat ziet er tot nu toch niet zo rooskleurig uit helaas. Dus dan zal het wel EVE worden. :)
Even gegoogled, MMO in space. Leuk als je geen kinderen of andere hobby's hebt ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Even gegoogled, MMO in space. Leuk als je geen kinderen of andere hobby's hebt ;)
Haha, ik moet nog afwachten of ik straks nog wel een leven heb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
Voor de mensen die niet bekend zijn met EVE: Valkyrie

Deze demo in augustus gespeeld en had werkelijk kippenvel op 00:38 :D Ben een behoorlijke audiofiel wat games betreft en de audio in deze demo/game was gewoon retestrak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Hoe kan je nu zien wanneer je order wordt geleverd?
Kan je dat zien in de order?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Anyway, ik zal waarschijnlijk eerst de meegeleverde games proberen omdat dat bijna gegarandeerd wel werkt, en daarna wachten tot mijn favo racesim (iRacing) de CV1 gaat ondersteunen. Als backupplan hoop (en denk ik) dat Assetto Corsa ook vrij snel met ondersteunen zal zijn, whichever comes first :)
Waarom stap je niet in Project Cars? Die heeft volgens mij nog steeds gewoon goede support over alle SDK's die tot nu toe zijn uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
hopelijk als de usa straks weer aan de slag gaat zijn de errors uit de orders.. heb wel een ordernummer voor maart maar zonder enig bedrag

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Njay schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:52:
hopelijk als de usa straks weer aan de slag gaat zijn de errors uit de orders.. heb wel een ordernummer voor maart maar zonder enig bedrag
Ik ga hem straks ook bestellen via paypall (Eerst vrouwtje lief overhalen :P pray for me) Maar als het inderdaad klopt als ik straks middels paypal ga betalen en het echt pas gaat incasseren wanneer het verstuurt wordt dan gaat het overhalen stukken makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Laatst online: 06-10 16:48
stimmits schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:35:
[...]

Ben het helemaal met je eens (we hebben dan ook grotendeels dezelfde weg naar consument VR bewandeld ;)). Wel moet ik zeggen dat ik de Oculus Touch controllers wel iets 'extras' vond hebben tov de Vive controllers.

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Njay schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:52:
Waar staat bij jou dat ie in maart wordt geleverd?

w00t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimmits
BaT schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:54:
[...]

Ben het helemaal met je eens (we hebben dan ook grotendeels dezelfde weg naar consument VR bewandeld ;)). Wel moet ik zeggen dat ik de Oculus Touch controllers wel iets 'extras' vond hebben tov de Vive controllers.
Form-factor is zeker weten een enorm pluspunt bij de Touch controllers! Plus de geniale buttons met finger-detection.. awesome :)

Zal als ik eerlijk ben ook eerder de Rift gaan gebruiken voor de day-to-day gaming sessies.
Room-scale is leuk - maar langer dan een kwartier gamen zit er gewoon niet in.. *herinnert BaT aan de Vive fruit-ninja potjes* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
FireStarter schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:57:
[...]

Waar staat bij jou dat ie in maart wordt geleverd?
kan je zien aan je order nummer volgens leute van reddit

https://www.reddit.com/r/...of_preorder_survey_order/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
stimmits schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:59:
[...]

Form-factor is zeker weten een enorm pluspunt bij de Touch controllers! Plus de geniale buttons met finger-detection.. awesome :)

Zal als ik eerlijk ben ook eerder de Rift gaan gebruiken voor de day-to-day gaming sessies.
Room-scale is leuk - maar langer dan een kwartier gamen zit er gewoon niet in.. *herinnert BaT aan de Vive fruit-ninja potjes* ;)
:D _/-\o_

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
Wat zijn de games die jullie gaan spelen?? Dit is mijn lijstje tot heden:

Elite Dangerous
Eve: Valkyrie
Starcitizen
Alien Isolation (durf ik dat?)
Project Cars
The Climb
Trackmania
Subnautica (ziet er erg leuk uit)
P.o.l.l.e.n
Adr1ft (lijkt me erg gaaf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Een van mn orders heeft 6130000277XXX >:)

Dus ook maart. Alleen deze order heeft geen geld bedrag in de order staan.
Als deze order een valid order is dan kan ik de andere 4 orders laten cancelen. Of iemand anders wil een preorder voor april. Maar dat is nog te vroeg om preorder spots weg te geven, eerst achterhalen of alles goed gaat.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

FireStarter schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:09:
[...]

Als deze order een valid order is dan kan ik de andere 4 orders laten cancelen. Of iemand anders wil een preorder voor april. Maar dat is nog te vroeg om preorder spots weg te geven, eerst achterhalen of alles goed gaat.
6130000275xxxx ik eerst ;)

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:27
Ik heb ook maar pre order gedaan, Juni zou levertijd zijn.
Ik ga eerst zien naar gebruikerservaring en review in maart-april en mocht niet goed zijn dan cancel ik pre order.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

FireStarter schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:09:
[...]

Die van mij ook 277 :9

Zijn er al reviews te lezen vanaf CES over de Rift of de Vive? Enige die ik vond tot nu toe tussen de berg prijszeurtopic op Reddit: https://www.reddit.com/r/...d_the_ces_rift_cv1_demos/

Vive komt er bekaaid vanaf.

[ Voor 20% gewijzigd door FaceDown op 07-01-2016 13:17 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Ik zit op 267XXXX dus eerst op mij wachten >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik Elite:Dangerous.. Ook hoop ik dat er een mod komt voor GTA V. Er zit immers sinds de PC een rudimentaire first-person mode in (incl interieurs van auto's etc). Star Citizen ga ik denk ik ook wel kopen.

Ik heb wel 'maar' een 970 GTX, ik geloof dat E:D met de Rift een 980 gaat vereisen. Maar ik moest pas upgraden (mijn oude 660 GTX had het begeven) en hoger dan de 970 paste niet in mijn Alienware X51. Dus ik moet nog maar zien of het een beetje gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

GekkePrutser schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:18:
Ik Elite:Dangerous.. Ook hoop ik dat er een mod komt voor GTA V. Er zit immers sinds de PC een rudimentaire first-person mode in (incl interieurs van auto's etc). Star Citizen ga ik denk ik ook wel kopen.

Ik heb wel 'maar' een 970 GTX, ik geloof dat E:D met de Rift een 980 gaat vereisen. Maar ik moest pas upgraden (mijn oude 660 GTX had het begeven) en hoger dan de 970 paste niet in mijn Alienware X51. Dus ik moet nog maar zien of het een beetje gaat lopen.
E:D ondersteunt nog niet eens de Rift SDK1.0 dus hoe weet je dat? Zelf heb ik nog een GTX780 die met een overclock ongeveer even snel zou moeten zijn als een 970 dus ik hoop dat die wel voldoet. Hoef ook niet alles op de hoogste settings te kunnen draaien. Anders koop ik over een paar maanden wel de kaart die dan een goede prijs-kwaliteit-verhouding heeft, waarschijnlijk de 970.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njay
GekkePrutser schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:18:

Reclame :) je mag mijn referal dan wel gebruiken haha voor star citizen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
CILLER schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:18:
Ik zit op 267XXXX dus eerst op mij wachten >:) ;)
262 :+ :+ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Laatst online: 08-10 14:03
FaceDown schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:21:
[...]

E:D ondersteunt nog niet eens de Rift SDK1.0 dus hoe weet je dat? Zelf heb ik nog een GTX780 die met een overclock ongeveer even snel zou moeten zijn als een 970 dus ik hoop dat die wel voldoet. Hoef ook niet alles op de hoogste settings te kunnen draaien. Anders koop ik over een paar maanden wel de kaart die dan een goede prijs-kwaliteit-verhouding heeft, waarschijnlijk de 970.
Dat staat in hun eigen forumpost: https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=207248.
En op hun "Made for VR"-pagina: https://www.elitedangerous.com/en/made-for-vr/

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bweap
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-10 18:13
DCS World
Project Cars
Star Citizen
Elite Dangerous
EVE Valkyrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FaceDown schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:21:
[...]
Ik had dat ergens gelezen van elite, dat ze zich richtten op de 980 als minimum spec. Ik weet niet meer waar, sorry. Maar idd ze ondersteunen de 1.0 nog niet eens, ik hoop dat dat verandert tegen de tijd dat de rift komt. Jammer dat het nog 3 maanden gaat duren..

Verder ben ik wel tevreden met de 970 trouwens, hij draait alles wat ik geprobeerd heb op 1080p op max zonder problemen. Maar VR is weer een ander verhaal natuurlijk. Sowieso heb je met 2 beelden te maken, hogere resolutie, en een vereiste voor een hoge framerate.

Edit: En ik was nog vergeten, als er een vliegsimulator de Rift gaat ondersteunen ga ik die zeker gebruiken. Meer vanuit het General Aviation aspect dan vanuit combat.

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 07-01-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:54
6130000258####. Maargoed, ik had de confirmation mail ook om 17:06 :-) Zodra de shop pagina werkte ben ik er doorheen geklikt, al vloekend op de prijs en met de wetenschap dat ik altijd nog kan cancellen. Maar denk niet dat ik dat ga doen.

Die YT video was interessant, hoewel de 2 dames niet de beste sprekers zijn, geven ze wel inzicht in de complexiteit van het apparaat. Ben benieuwd naar de eerste teardowns en component cost overzichten.

[ Voor 20% gewijzigd door DaCoTa op 07-01-2016 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
DaCoTa schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:53:
[...]

6130000258####. Maargoed, ik had de confirmation mail ook om 17:06 :-)

Die YT video was interessant, hoewel de 2 dames niet de beste sprekers zijn, geven ze wel inzicht in de complexiteit van het apparaat. Ben benieuwd naar de eerste teardowns en component cost overzichten.
Heb je ook een link naar de video?

Dus jij bent de allereerste? :o

w00t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torrie844
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
Order geplaatst, krijg in mei :( helaas hing gister mijn order en moest een uur naderhand opnieuw bestellen.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimmits
Oeh allemaal vrij voorin de rij :D

Kickstarter backer hier - zit ook bij de eerste batch ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaT
Het wachten voelt weer zoals bij de levering van de initiele kickstarter reward... dagen voelen als weken... haha

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
6130000255XXXX :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Iemand die kan bevestigen die met paypal de pre-order heeft gedaan dat het geld niet afgeschreven is? Dus dat het klopt dat het pas afgeschreven word op het moment dat het verstuurd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Xtr3me4me schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:55:
Iemand die kan bevestigen die met paypal de pre-order heeft gedaan dat het geld niet afgeschreven is? Dus dat het klopt dat het pas afgeschreven word op het moment dat het verstuurd is?
Dat geldt voor alle orders, niet alleen PayPal.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Bullettooth schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:51:
[...]

Waarom stap je niet in Project Cars? Die heeft volgens mij nog steeds gewoon goede support over alle SDK's die tot nu toe zijn uitgebracht.
Dat is een arcaderacer en dat trekt me niet :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

Arfman schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:02:
[...]

Dat is een arcaderacer en dat trekt me niet :)
Dirt Rally al gedaan? Brings back the days of RBR

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Isniedood schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:23:
[...]

Dirt Rally al gedaan? Brings back the days of RBR
Jep, hele carrière doorgespeeld, erg leuk. Lijkt me ook supertof op de Rift!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
613000033XXXXX, ik moet dus even wat langer wachten, maar dat is niet erg, want dan zijn de pascal kaarten van Nvidia ook dichter bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Als in de toekomst SLI wordt ondersteund dan kan ik er nog wel ff mee doen... Anders best zuur voor m'n 2de 980

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:11

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Kunnen we misschien stoppen met het spammen van ordernummers en ander nutteloos geneuzel? Het topic is op deze manier totaal niet interessant meer...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
Nyarlathotep schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:07:
Kunnen we misschien stoppen met het spammen van ordernummers en ander nutteloos geneuzel? Het topic is op deze manier totaal niet interessant meer...
Ik snap dat hoor, alleen zolang er totaal niets te melden is kan het toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:20

The Chosen One

Zie signature!

Misschien beter 2e topic maken zoals bij GTA 5. Levertijden/order gedoe etc.
Dan hier de hardware zelf etc.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimmits
Als het op dezelfde manier wordt verscheept als de vorige versies, krijgen wij Nederlanders de Rift via een distributiecentrum in Engeland waar het product al is ingeklaard (en waarom niet, ze hebben de distributiecentra waarschijnlijk toch al ivm DK1/DK2).

Laten we hierop hopen, zodat er geen inklaringskosten bovenop komen.

[ Voor 14% gewijzigd door stimmits op 07-01-2016 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Als je in de request van de bestelpagina kijkt kun je zien hoe het bedrag is opgebouwd (de hele pagina wordt in json geladen)

customs_fee: {currency: "EUR", formatted: "€0.00"}
customs_fee_tax: {currency: "EUR", formatted: "€0.00"}
shipping_handling_fee: {currency: "EUR", formatted: "€34.71"}
shipping_handling_fee_tax: {currency: "EUR", formatted: "€7.29"}
tax: {currency: "EUR", formatted: "€121.31"}
total: {currency: "EUR", formatted: "€741.00"}

Dus ik verwacht geen extra belasting meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

CILLER schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:26:
Als je in de request van de bestelpagina kijkt kun je zien hoe het bedrag is opgebouwd (de hele pagina wordt in json geladen)

customs_fee: {currency: "EUR", formatted: "€0.00"}
customs_fee_tax: {currency: "EUR", formatted: "€0.00"}
shipping_handling_fee: {currency: "EUR", formatted: "€34.71"}
shipping_handling_fee_tax: {currency: "EUR", formatted: "€7.29"}
tax: {currency: "EUR", formatted: "€121.31"}
total: {currency: "EUR", formatted: "€741.00"}

Dus ik verwacht geen extra belasting meer
Klopt inderdaad. Had even oculus forum doorgespit en uit de verhalen kan ik aannemen dat de 741 euro is inclusief alles. Dus belasting, het verschepen etc..
Daarnaast (kan niet meer terug vinden) zag ik dat de distributie vanuit Ierland word gedaan voor Europa.

https://forums.oculus.com/viewtopic.php?f=26&t=28472

Maar...ik hoor ook bij het feest *O* *O* *O* :)F
Heb hem besteld (toch vrouwtje lief kunnen overhalen) Krijg hem wel pas in Juni, dus duurt nog even maar geeft me ook tijd de reviews te zien van de mensen die hem in maart al binnen krijgt. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Xtr3me4me op 07-01-2016 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:54
De order pagina zegt nu:
You'll be charged when your order ships. Tax is included in order total.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standby
Ik las ook ergens tijdens het bestellen iets van magazijn engeland, maar kan dat niet zo snel terug vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Standby schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:38:
Ik las ook ergens tijdens het bestellen iets van magazijn engeland, maar kan dat niet zo snel terug vinden
Onder de orderbevestiging staat: Oculus VR Ireland Limited

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Laatst online: 08-10 14:03
FaceDown schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:47:
[...]

Onder de orderbevestiging staat: Oculus VR Ireland Limited
Dat is naar wie je het geld hebt overgemaakt. Het magazijn kan, wat dat betreft, in Alaska staan.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
https://discord.gg/0kVMSeXWvUoEfIK5 <- Link voor Discord app/chat voor oculus
En hier een status update over orders en problemen ermee..

https://www.reddit.com/r/...edback_concerning/cypd5qf
TAA schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 18:23:
In het order overzicht staat:

[...]

Ik ga er vanuit dat die €741,- dus het totaal bedrag is incl. shipping en customs.
Klopt

[ Voor 43% gewijzigd door Torrie844 op 07-01-2016 19:29 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 12:56

TAA

Liever IRC

In het order overzicht staat:
You'll be charged when your order ships. Tax is included in order total.
Shipping: €42.00
Customs: €0.00
Estimated Total: €741.00
Ik ga er vanuit dat die €741,- dus het totaal bedrag is incl. shipping en customs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crovax_be
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-09 10:08
ik heb maar is support gecontacteerd. Order schiet niet (zelfs geen totaal bedrag) op en heb nooit een mailtje gekregen met de bevestiging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

crovax_be schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:14:
ik heb maar is support gecontacteerd. Order schiet niet (zelfs geen totaal bedrag) op en heb nooit een mailtje gekregen met de bevestiging...
https://www.reddit.com/r/...edback_concerning/cypd5qf

[ Voor 7% gewijzigd door markklok op 07-01-2016 19:35 ]

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crovax_be
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-09 10:08
Pagina: 1 ... 31 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.