evilpin0 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:10:
Ik vraag me of waar die "haat" vandaan komt. Komt het omdat mensen dachten dat ze voor 350 euro VR konden krijgen en nu zwaar teleur gesteld zijn? Als iemand echt moeite heeft met het bedrag dan zowaar snap ik het dat je nu niet blij bent.
Ik zou zo het dubbele betalen als ik hem volgende week thuis heb.
@JDx
Juni
De haat komt van een slecht werkende PR die meerdere keren naar een prijs in de buurt van de $350 heeft gehint. Zelfs als ze niks hadden genoemd was het nog beter geweest.
Verder maken ze een pakketje wat gericht lijkt op mainstream publiek met een prijs voor de enthousiasten.
Als ze al die randzaken er uit halen en een losse bril gaan leveren dan kijk ik nog wel een keer.
Ik wil die 2 games niet, de controller (wie heeft er nou geen controller liggen?) en ik wil mijn eigen (betere) headset gebruiken. Zo'n pakketje is leuk voor in de winkel met een prijs voor de mainstream consument, maar niet voor de early adapters.
Verder vraag ik me af wat de voorraad is en of er nu gewoon heel veel verkocht worden of dat er "weinig" geproduceerd worden in de komende maanden en dat daarom de leverdatum snel opschuift.
Zolang de installbase laag is dan kan je fluiten naar de aandacht van ontwikkelaars en al helemaal naar VR exclusives. We hebben genoeg consoles de mist in zien gaan om te zien wat de kracht van het aantal verkochte units is. Ook geeft dit ruimte aan de concurentie en aangezien de Vive in (volgens mij) China wordt geproduceerd en de Oculus in de Us kan de Vive weleens een stuk voordeliger zijn om te produceren.
Met al dat geld van FB achter zich had ik verwacht dat ze aan het begin de markt hadden aangevallen met een prijs die eigenlijk te laag is om snel een deel van de markt te pakken, maar dan hadden ze denk ik ook een gesloten software systeem moeten maken om via die software weer winst te kunnen maken.
Als laatste is het volgens mijn een probleem dat de nieuwe controllers er nog niet bijgeleverd worden. Er zijn al genoeg bewijzen wat ontwikkelaars met een techniek doen als maar een deel van je doelgroep het daadwerkelijk heeft. Zie Kinect en de Xbox 360 bijvoorbeeld. Nu worden ontwikkelaars richting het gebruik van de bijgeleverde Xbox One controller gedreven terwijl dat eigenlijk een controller is die niet op "het nieuwe gamen" is gericht.
Lang verhaal om aan te geven dat het niet alleen maar de prijs is waarom ik het nog even aan kijk. Voor €500 had ik zonder twijfel ingesprongen en het risico dat het product faalt voor lief genomen. Nu ga ik gewoon rustig aankijken welk product een succes wordt. Alles bij elkaar heb ik de DK2 hoogstens 2 uur per week op dus het is bijvoorbeeld niet zo "belangrijk" als een telefoon (aangezien mensen die hier als vergelijk blijven gebruiken om de prijs voor zichzelf te verantwoorden).