Nou, ik ben wel een beetje blij met de prijs zoals hij nu is. Had de Oculus Rift namelijk "in that ballpark" gekost dan had ik getwijfeld om hem te kopen en vervolgens teleurgesteld geweest in het content aanbod.

Ik heb namelijk al heel veel met de Oculus DK1 en de Oculus DK2 gewerkt.
De prijs is werkelijk belachelijk en Lucky probeert het nog te
verdedigen ook.
Als we kijken naar de fabricage kosten van een iPhone 6s Plus, gemaakt van aluminium en met extra hardware zoals krachtige SOC; Dan schijnt een iPhone
ongeveer €240,- te kosten aan hardware en fabricage kosten.
Wat betreft hardware is het naar mijn idee ongeveer net zo moeilijk om een iPhone en een Oculus te maken. De iPhone heeft meer hardware, kleinere verpakking en duurdere materialen. Maar daar in tegen zal Apple het makkelijker voor elkaar krijgen om op grote schaal goedkope hardware in te kopen.
Dan zou je bij jezelf denken 'Een iPhone kost €749,- dus eigenlijk is de Oculus dan een prima deal'. Maar voor mij gaat dat niet op, aangezien Lucky ook nog durft te beweren niets te verdienen aan de Oculus hardware.

Niemand die dat gelooft natuurlijk, met zo'n prijs.
Hoe is het anders mogelijk om een DK1 en een DK2 uit te brengen voor de helft van de prijs. Je gaat mij niet wijsmaken dat ze geld hebben ingeleverd op de DK2 en de DK1, anders is je ontwikkelbudget zo weg.

Eerlijk is eerlijk, de consumenten versie heeft mooiere afwerking en een beter scherm. Maar niet voor een waarde van €350,- waarbij ze nu ook nog eens grotere oplages gaan maken, wat de fabricage kosten drukt.
Al met al dikke onzin die
verkondigd wordt door Lucky! Het is knap dat Oculus het voor elkaar heeft gekregen om Virtual Reality populair te maken en deze populariteit eigenhandig weer kapot te krijgen.