Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Neem aan van wel, want ze hebben die VR bril al lang en breed getest.ChojinZ schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:53:
Kan het me niet voorstellen, maar:
http://www.nu.nl/gadgets/...open-dan-oculus-rift.html
Vraag me vooral af of de PS4 het wel gaat trekken. Als je al ziet welke specs nodig zijn voor de OR, dan kan ik me voorstellen dat de PS net te kort komt qua power/resources.
Kan wel zijn dat er eisen gesteld worden aan hoe zwaar de games mogen worden.
Het is toch wel enorm gaaf om je totaal geen zorgen meer hoeft te maken om tracking. Links, rechts, omhoog, omlaag.... draaien. Ik heb vanalles geprobeerd, maar die 2 lighthouse blokjes volgden me overal zonder lag. Ook SDE was zo slecht zichtbaar dat ik er niet langer dan een seconde naar gezocht heb.
Het beeld was een beetje vaal, maar dat kan ook door de demo komen. Jammer dat de laatste demo versie van de Rift CV1 er niet was, dan had ik die even kunnen vergelijken. Die schijnt wel lichter te zijn op het hoofd. Maar de Vive was wel veel comfortabeler dan de DK2.
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
rickiii schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:30:
Ik heb vanalles geprobeerd, maar die 2 lighthouse blokjes volgden me overal zonder lag.
Oh, de lighthouse units doen niet de tracking, net zo min als de GPS satellieten niet de GPS in je mobiel tracken. Het zijn vuurtorens. Ze laten een lijn van laserlicht door de ruimte lopen. Ik weet niet of ze dat zowel horizontaal als verticaal doen.
De tracking gebeurt in de HMD en in de controllers. De optische sensoren op de HMD en controllers meten het tijdsverschil dat de laser over de verschillende sensoren scant. Hierdoor kan de hardware de positie en richting van de HMD en controllers bepalen.
Als ik het goed begrepen heb, geef je met de controllers straks ook de begrenzing van de ruimte aan.
Ja ik zei het een beetje knullig. Ik bedoelde dat die lasers de headset overal konden vinden. Ik heb zelfs mn handen over de headset heen gehouden om te kijken of ik de tracking kon verbreken, maar toch wisten ze blijkbaar ergens nog sensors te raken.
Deze video kwam een tijdje geleden voorbij.
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
-
Ik kan het me goed voorstellen, ik ben zelfs behoorlijk positief over de neppe Google Cardboard die ik heb. Verbazend leuk speelgoed. Veel minder misselijkheid zelfs dan bij de DK1 destijds, al komt dat wellicht ook door de minder grote immersie (de beeldhoek is een stuk kleiner).Dionos schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 01:01:
Wie is er van plan om de nieuwe Gear VR te kopen? €99,99. De reviews schijnen best positief te zijn.
Helaas werkt de Gear VR niet met mijn Nexus 5 en ik ga er geen Samsung telefoon voor kopen dus dat gaat even over.
Ik kan in april mijn tel abbo verlengen, dan zal ik dus de S6 met GearVR kopen. Nu is het een te duur grapjeDionos schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 01:01:
Wie is er van plan om de nieuwe Gear VR te kopen? €99,99. De reviews schijnen best positief te zijn.
-
Ik, met 10% korting (code: NFLIPITA, voor tel. accessoires). Ik heb het afgelopen weekend bij mijn broertje geprobeerd, het is erg vetDionos schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 01:01:
-We hebben duidelijk 4k of 8k schermen nodig.
-De FOV is best laag.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Al besteld. Verwachte leverdatum is 1 dec. Heb al een S6 dus de aanschaf hiervan is een 'no-brainer'Dionos schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 01:01:
Moet je dan ook weer een nieuwe GearVR kopen omdat er wellicht form factor problemen ontstaan?
Of zou Samsung een bepaalde termijn aanhouden waarin ze niet afwijken van het huidige model om compatibility te garanderen tussen hun smartphones en de GearVR?
Gravity is a habit that is hard to shake off.
Yup, Sinds Dinsdag ook in het bezit van de Gear VR 2 icm de Samsung S6 Edge plus.Dionos schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 01:01:
Hoewel de ervaring echt goud is, vind ik dat er wel een aantal puntjes zijn van kritiek.
Laat ik met het positieve beginnen. De bril zit niet hinderlijk op je hoofd. Je kan via een zij en bovenband je bril prima plaatsen zonder dat het drukt op je neus.
Verder kan je de lenzen via boven afstellen met een wieltje en ook brillendragers, zoals ik, kunnen deze VR bril icm gebruiken.
Wat ik voornamelijk erg cool vond was om een film te kijken via Netflix op een mega scherm in een virtuele huiskamer. Vandaag The Matrix gekeken erop en het was net alsof ik op een groot doek de film had bekeken.
Verder is er veel content aanwezig in de store, waar je veel gratis van mag proberen.
Ik kon dus ook mijn ps4 controller gebruiken icm met mijn edge plus telefoon. Gewoon even P en de share button tegelijk inhouden, totdat deze knippert en dan je telefoon op bluetooth laten scannen.
Zorg dan wel dat je je ps4 van het stroom heb gehaald want anders wilt je telefoon niet pairen.
Wat ik minder vind zijn de volgende punten :
- De field of view is echt klein. Ik heb ook nog zo een hema vr bril en daar zit toch alles even iets meer ruimer in beeld. Het is hier net alsof je 1 meter van een 65 inch tv, tv zit te kijken. Jammer dat je dat niet mag/kan instellen.
- Bij de hema vr bril ( 15 euro ) kon ik zelf kiezen wat ik als bron voor mijn VR wilde gebruiken. Bij deze bril zit je vast aan de Oculus/Samsung store. Zodra je de telefoon in de usb poort plaatst dan laad deze automatisch de store. Je kan niet zelf de bron selecteren. Met de hema vr bril kon ik bv ook youtube starten en daar 360 vr filmpjes bekijken. Ik kon daar ook 4k vr filmpjes streamen. Die vrijheid heb je niet met deze bril. Althans ik heb deze nog niet weten te vinden. Kan het mis hebben.
- Ik vind de lenzen een beetje kut. De rede waarom ik dat vind is omdat ze bolvormig zijn. Je ziet bv als je donkere stukken boven hebt en wat lichte plekken eronder dat je dan door het licht een wat bolvormig beeld krijgt.
Dit is heel goed te zien als je netflix start en je naar het scherm tuurt terwijl de lampen aanstaan en het licht via onderen weerkaatst. Hierdoor ontstaat in de hoeken tijdens het kijken naar een film op de lenzen een soort wazige strook. Heel apart is dat. Dit heb ik vooral opgemerkt bij netflix. Omdat je relatief stil zit en het beeld heel groot voor je word geprojecteerd met een kleine fov, zit je snel te corrigeren.
- De lenzen worden echt snel vochtig. Ik moet ze eerst goed schoonmaken voor gebruik met een beetje alcohol en water. Dit was met de hema vr bril ook het geval. Kwaaltje van dit soort brillen blijkbaar.
Buiten het kijken van films heb ik vandaag ook voor het eerst een horror game gespeeld. Niet normaal hoe intens dat is zeg. Je weet dat het een spel is en niet echt, maar zodra je die bril opzet dan sta je, kijk je en loop je in dat spel. Heel bizar hoe dit aanvoelt.
Ik vind het echt wel een leuk stuk speelgoed. Kan niet wachten totdat de vr bril voor de ps4 uit is.
ps wel een tip, gebruik bij dit soort fratsen een blauw licht filter. Dit is beter voor je ogen als je je telefoon zo dicht op je ogen hebt staan. Weet niet of dit nu wel zo goed is gezien sommige onderzoeken, wat blauw licht met je ogen doet op zo een afstand.
Eigenlijk een beetje offtopic, maar hier ben ik toch wel benieuwd naar. Ik weet dat er sterke aanwijzingen zijn dat blauw licht je dag/nacht ritme verstoort door invloed op melatonine aanmaak. Ik heb nog niet eerder gehoord over schade aan ogen door blauw licht, heb je een linkje naar dergelijke onderzoeken?innerchild schreef op donderdag 26 november 2015 @ 23:54:
[...]
ps wel een tip, gebruik bij dit soort fratsen een blauw licht filter. Dit is beter voor je ogen als je je telefoon zo dicht op je ogen hebt staan. Weet niet of dit nu wel zo goed is gezien sommige onderzoeken, wat blauw licht met je ogen doet op zo een afstand.
http://ehp.niehs.nih.gov/122-a81/anboni schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 00:44:
[...]
Eigenlijk een beetje offtopic, maar hier ben ik toch wel benieuwd naar. Ik weet dat er sterke aanwijzingen zijn dat blauw licht je dag/nacht ritme verstoort door invloed op melatonine aanmaak. Ik heb nog niet eerder gehoord over schade aan ogen door blauw licht, heb je een linkje naar dergelijke onderzoeken?
http://machinedesign.com/blog/3-myths-surrounding-leds-0
http://metro.co.uk/2013/1...mage-to-our-eyes-4220937/
Hoewel hier niets in bloed is geschreven, zou ik toch wel voorzichtig zijn. Zeker als je je telefoon zo dicht op je ogen plaatst. Zou zonde zijn als je 15 jaar later mogelijk permanente oogschade heb opgelopen door dit soort fratsen
Verwijderd
[ Voor 120% gewijzigd door BM op 01-12-2015 14:41 ]
Dat duurde nog geen 30 seconden zelfs, doe ik iets fout... heheVerwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:59:
enquetes zijn zonder toestemming niet toegestaan

[ Voor 54% gewijzigd door BM op 01-12-2015 14:40 ]
Zeker als je een compatible telefoon hebt is dit een must have. Ook als je straks een Rift wilt kopen. Aangezien deze mobiel is, is de toepassing ook anders.
Ben benieuwt, wat hebben ze nog om aan te kondigen?
Ze hameren zelf altijd op content, content, content. Dus ik denk dat het iets met content te maken heeftheggico schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:08:
https://twitter.com/PalmerLuckey/status/671435934882095104
Ben benieuwt, wat hebben ze nog om aan te kondigen?
Ik merkte met de DK2 dat je heel snel een "goh leuk, en nu" moment bereikt. Al die losse demo's zijn geweldig, maar op een gegeven moment heb je het wel gezien.
Verwijderd
Wanneer je nog nooit VR hebt geprobeerd of niet gamet was de enquête simpelweg niet voor je weg gelegd. Geleerd dat je moet vragen naar wat je wilt onderzoeken
Diegene die hem invulde, dank u
Betreft tweakers; sorry, ik wist niet dat het niet mocht om gezamelijk antwoord te geven op een grotere vraag... (is daar een forum niet voor?)
Verder: Wat zijn een ieders speculaties over de announcement van vanavond? Het zal inderdaad niets met de hardware te maken gaan hebben denk ik. Maar wat dan wel... Welke triple A titel hebben ze nu weten te strikken?
w00t
Prijs van de Rift zal denk ik 399 euro worden.
Oculus Touch verwacht ik rond de 99-129 euro.
HTC Vive, incl controllers en lighthouse, +- 599.
[ Voor 26% gewijzigd door Navi op 03-12-2015 19:30 ]
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
http://www.theverge.com/2.../oculus-rift-vr-rock-band
Achja, wel goed nieuws dat ze een zo breed mogelijk publiek willen aanspreken.
w00t
Als je een spelletje speelt of als je veel beweegt dan valt het niet zo erg op. Maar als je bv een film aan kijken bent via netflix, dan zie je de randen van de film wazig waardoor je steeds opnieuw begint te focussen. Dit komt omdat je stilzit en je moet focussen op het beeld en het scherm waar de film op afgespeeld word is zo groot dat deze dus over de grenzen gaat van je lens.
Zijn de lenzen van een oculus rift ook bolvormig ? En weet iemand of de lenzen van de VR bril van de PS4 ook bolvormig zijn ?
Ik vind juist netflix kijken met zo een scherm erg vet, alleen het focussen is echt vermoeiend.
Het beeld wordt op de schermen in fisheye weergegeven, en dit wordt door de bolle lenzen weer rechtgetrokken. Even heel basaal uitgelegd.
http://www.engadget.com/2...t-pre-order-eve-valkyrie/
Verwijderd
Ik heb gisteren ook de Gear VR van Samsung ontvangen en het zal aan mij liggen maar wat mij teleurstelde was de FOV: je kijkt constant door een koker! Ik had daar nog nooit iemand over gehoord! Ook niet bij de superenthousiaste demonstraties bij DWDD. Los van het vage is de resolutie ook knap laag (ik gebruik een S6): hopelijk is dat met de Rift een STUK beter. Verder is er veel te veel troep in de (onoverzichtelijke) Oculus store: ik ben vooral geïnteresseerd in 360 video's maar heel veel daarvan zijn waardeloos afgrijslijk low res. Mijn eerste indruk en gevoel van het hele Oculus gebeuren was er dan ook een van zware teleurstelling.innerchild schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 22:26:
Ik had even een vraagje. Ik gebruik de Gear VR bril van Samsung al een dikke week en ik ben zeer onder de indruk van deze technologie echter vind ik 1 ding bloedje irritant. De lenzen van deze bril zijn bol, waardoor aan de randen van de lenzen een wazig beeld ontstaat.
Als je een spelletje speelt of als je veel beweegt dan valt het niet zo erg op. Maar als je bv een film aan kijken bent via netflix, dan zie je de randen van de film wazig waardoor je steeds opnieuw begint te focussen. Dit komt omdat je stilzit en je moet focussen op het beeld en het scherm waar de film op afgespeeld word is zo groot dat deze dus over de grenzen gaat van je lens.
Zijn de lenzen van een oculus rift ook bolvormig ? En weet iemand of de lenzen van de VR bril van de PS4 ook bolvormig zijn ?
Ik vind juist netflix kijken met zo een scherm erg vet, alleen het focussen is echt vermoeiend.
Gelukkig vond ik na een paar sessies wat video's die me wel een WOW gevoel gaven, al moest ik daarvoor wel eerst even accepteren dat het allemaal nog in de kinderschoenen staat. (Als iemand nog tips heeft voor WOW ervaringen: let me know!) Ik ben dus echt benieuwd in hoeverre de Rift beter wordt dan de Gear VR...? Heeft iemand beiden al eens vergeleken? Is de FOV (de koker) exact hetzelfde? En de resolutie?
Ik heb de Gear VR ook even gezien, en wat mij voornamelijk opviel tijdens het gebruik is dat de binnenkant van de bril erg opvalt door de witte kleur. Dat is bij de Rift een stuk minder prominent aanwezig waardoor het ook niet zo opvalt dat je FOV klein(er) is. Ik heb de Gear VR dan wel in de buitenlucht bekeken, dus ik weet niet of het binnen in een verduisterde ruimte ook zo erg is.Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:35:
[...]
Ik heb gisteren ook de Gear VR van Samsung ontvangen en het zal aan mij liggen maar wat mij teleurstelde was de FOV: je kijkt constant door een koker! Ik had daar nog nooit iemand over gehoord! Ook niet bij de superenthousiaste demonstraties bij DWDD. Los van het vage is de resolutie ook knap laag (ik gebruik een S6): hopelijk is dat met de Rift een STUK beter. Verder is er veel te veel troep in de (onoverzichtelijke) Oculus store: ik ben vooral geïnteresseerd in 360 video's maar heel veel daarvan zijn waardeloos afgrijslijk low res. Mijn eerste indruk en gevoel van het hele Oculus gebeuren was er dan ook een van zware teleurstelling.
Gelukkig vond ik na een paar sessies wat video's die me wel een WOW gevoel gaven, al moest ik daarvoor wel eerst even accepteren dat het allemaal nog in de kinderschoenen staat. (Als iemand nog tips heeft voor WOW ervaringen: let me know!) Ik ben dus echt benieuwd in hoeverre de Rift beter wordt dan de Gear VR...? Heeft iemand beiden al eens vergeleken? Is de FOV (de koker) exact hetzelfde? En de resolutie?
Daarbij is de kwaliteit van de Gear VR qua beeld al weer stukken beter dan dat van de DK2. Dat stemde mij zeer optimistisch over de te verwachten beeldkwaliteit van de Rift. Maar verwacht voorlopig nog geen wonderen qua beeldresolutie als je zo kort met je neus op die schermen zit. Bedenk wel dat we op de DK1 en DK2 nog niet eens fatsoenlijk teksten konden lezen, iets wat op de Gear VR echt wel lukt nu.
Ik kan alleen maar zeggen, exciting times are upon us! Let the pre-orders come.
Verwijderd
Ja, dat witte viel me wel op, verbaasde me zelfs nogal, maar tijdens het gebruik had ik er geen last van. Eigenlijk alleen maar als het scherm helemaal zwart was viel het me wat op.Bullettooth schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:32:
[...]
Ik heb de Gear VR ook even gezien, en wat mij voornamelijk opviel tijdens het gebruik is dat de binnenkant van de bril erg opvalt door de witte kleur. Dat is bij de Rift een stuk minder prominent aanwezig waardoor het ook niet zo opvalt dat je FOV klein(er) is. Ik heb de Gear VR dan wel in de buitenlucht bekeken, dus ik weet niet of het binnen in een verduisterde ruimte ook zo erg is.
Daarbij is de kwaliteit van de Gear VR qua beeld al weer stukken beter dan dat van de DK2. Dat stemde mij zeer optimistisch over de te verwachten beeldkwaliteit van de Rift. Maar verwacht voorlopig nog geen wonderen qua beeldresolutie als je zo kort met je neus op die schermen zit. Bedenk wel dat we op de DK1 en DK2 nog niet eens fatsoenlijk teksten konden lezen, iets wat op de Gear VR echt wel lukt nu.
Ik kan alleen maar zeggen, exciting times are upon us! Let the pre-orders come.![]()
O...! Serieus! Tjonge... dan ben ik blij dat ik nog geen DK van de Rift heb gekocht, zeg...! Want ik vind de Gear VR al minimaal en tegenvallen! Begin me af te vragen waarom iedereen zo enthousiast is... ik denk dat ik toch maar eens wat (betaalde) games moet gaan proberen. Nogmaals, echt stomverbaasd dat iedereen zo enthousiast is over de Rift terwijl die slechter is dan de Gear VR...!
Maar goed, het zijn inderdaad exciting times en 'we've only just begun'. Had er alleen veel meer van verwacht. (Nogmaals: als iemand tips heeft voor WOW-ervaringen...!)
Je mist bij de Gear VR daarentegen nog wel wat zaken die bij de Rift wel aanwezig zijn. Belangrijkste daarvan is dan wel de Positional Tracking denk ik.Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:54:
[...]
Ja, dat witte viel me wel op, verbaasde me zelfs nogal, maar tijdens het gebruik had ik er geen last van. Eigenlijk alleen maar als het scherm helemaal zwart was viel het me wat op.
O...! Serieus! Tjonge... dan ben ik blij dat ik nog geen DK van de Rift heb gekocht, zeg...! Want ik vind de Gear VR al minimaal en tegenvallen! Begin me af te vragen waarom iedereen zo enthousiast is... ik denk dat ik toch maar eens wat (betaalde) games moet gaan proberen. Nogmaals, echt stomverbaasd dat iedereen zo enthousiast is over de Rift terwijl die slechter is dan de Gear VR...!
Maar goed, het zijn inderdaad exciting times en 'we've only just begun'. Had er alleen veel meer van verwacht. (Nogmaals: als iemand tips heeft voor WOW-ervaringen...!)
En de kwaliteit van de rift is na de DK2 inmiddels al weer een paar keer verbeterd in de vorm van de Crescent Bay prototypes en de CV1 die we beide nog niet zelf hebben kunnen zien. Behalve dan als je op een beurs o.i.d. geweest bent waar ze vertegenwoordigd werden.
Ik heb zelf geen GearVR dus ik kan het niet vergelijken. Wat ik wel weet is dat de DK2 sowieso positional tracking heeft, iets wat de GearVR mist. Dat wil zeggen dat je naar voren kunt leunen en dus ook daadwerkelijk je kunt verplaatsen in de "virtuele wereld"Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:54:
[...]
Ja, dat witte viel me wel op, verbaasde me zelfs nogal, maar tijdens het gebruik had ik er geen last van. Eigenlijk alleen maar als het scherm helemaal zwart was viel het me wat op.
De resolutie van de GearVR is al een stuk beter als die van de DK2, de consumentenversie zal naar alle waarschijnlijkheid maar een minimaal beter beeld hebben dan de GearVR. Echter kun je met de Rift veel gedetailleerdere en imposantere 3D omgevingen weergeven dan met de GearVR. Mede hierdoor kun je ook echte games erop spelen, en wanneer je een een actievol moment zit dan heb je echt geen last meer van de resolutie.
Wat ook mogelijk is, is dat de video's die je hebt bekeken wellicht 360 graden zijn, maar zijn ze ook écht 3D? Met andere woorden zie je ook diepte? Zo niet dan moet je inderdaad op zoek gaan naar andere videos waarbij je dit effect wel hebt, dat zal al veel uitmaken. Daarnaast merk ik ook dat 3D gerenderde demo's mij een veel meer gevoel van "aanwezigheid' geven dan met video's.
Ik zou dus zeker nog eens een Rift uitproberen als je de kans hebt, wellicht dat je dit toch overtuigd. Kan ook zijn dat het voor jou nog niet goed genoeg is. Dan zul je nog een aantal jaren moeten wachten.
Verwijderd
Dit zal denk ik vooral slaan op games waarin meer details kunnen zitten dankzij de veel (en veel) sterkere hardware (PC)? Want voor video's zal het niet veel uitmaken, lijkt mij.Virtual Reality schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:23:
Echter kun je met de Rift veel gedetailleerdere en imposantere 3D omgevingen weergeven dan met de GearVR. Mede hierdoor kun je ook echte games erop spelen, en wanneer je een een actievol moment zit dan heb je echt geen last meer van de resolutie.
Hm, ja, sommige waren echt 3D maar misschien niet allemaal. Dat is nogal onduidelijk. Je hebt veel verschillende apps met verschillende video's in verschillende kwaliteiten... het is een nogal onoverzichtelijk zooitje.Virtual Reality schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:23:
Wat ook mogelijk is, is dat de video's die je hebt bekeken wellicht 360 graden zijn, maar zijn ze ook écht 3D? Met andere woorden zie je ook diepte? Zo niet dan moet je inderdaad op zoek gaan naar andere videos waarbij je dit effect wel hebt, dat zal al veel uitmaken. Daarnaast merk ik ook dat 3D gerenderde demo's mij een veel meer gevoel van "aanwezigheid' geven dan met video's.
En ja, gerenderde demo's zijn al snel wat meer '3D' dan 'echte' video's, dat merkte ik al direct bij de Barrier Reef (of zo) demo (waarin je onder water bij haaien zit en zo). Dat oogt allemaal ook minder low res. Daarom ben ik ook van plan wat games te gaan proberen dit weekend: al had ik eigenlijk vooral gehoopt te kunnen 'reizen' in m'n luie stoel: gewoon ergens zitten en van de omgeving genieten leek me wel leuk. Maar voor het WOW effect heb je toch wel beweging en diepte nodig (dingen die dichtbij zijn en ver en zo). Als alles gewoon stiltaat, krijg ik echt niet het idee alsof ik er echt ben: dan gaan de pixels teveel afleiden.
P.S. Leuk filmpje was Song to remember van U2! Dat vond ik wel kicken. Als je de pixels even vergat, was het net alsof je op een meter van de bandleden stond. Wat ook leuk was, was dat het geluid meedraaide: ik hoorde, met gewone oordopjes, echt geluid áchter me en zo. En als je ronddraaide bleef de stem van Bono uit de hoek komen waar hij zat. Erg leuk, wist niet dat dat ook al kon.
De rift ga ik sowieso proberen, trouwens: een PC kan natuurlijk heel wat meer dan een smartphone. En positional tracking is natuurlijk ook top. Ik heb de Gear VR vooral gekocht om een redelijk goedkoop voorproefje te krijgen. Nou, dat heb ik.
Jep, dat bedoel ik. Gaat er voornamelijk om dat je door de grafische kracht van PC's meer gedetailleerde omgevingen kunt renderen in games en demo's. Wellicht dat de framerate van video's ook hoger ligt (beste resultaat krijg je met video's met een framerate van 90fps of hoger) maar wat de framerate is van de GearVR video's weet ik niet.Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:04:
[...]
Dit zal denk ik vooral slaan op games waarin meer details kunnen zitten dankzij de veel (en veel) sterkere hardware (PC)? Want voor video's zal het niet veel uitmaken, lijkt mij.
60fps..Virtual Reality schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:30:
[...]
...maar wat de framerate is van de GearVR video's weet ik niet.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Verwijderd
Nou, ik ben in ieder geval helemaal om: ik ga 100% zeker weten de Rift kopen als die uitkomt! (Hopelijk wordt die wel wat lichter nog dan de combo Gear VR/S6 want ik vind het best een gewicht... en ik heb ook veel problemen met hitte.)
P.S. Wel jammer dat niet altijd duidelijk is of films of foto's echt 3D zijn. Zonet de Flickr app geprobeerd en dat is leuk 360 graden maar zo plat als een dubbeltje.
De fov is wel iets waar ik ook aan moest wennen, maar ik vind de bolle lenzen veel irritanter dan de fov. Het hangt er een beetje vanaf hoe je het gebruikt.Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:35:
[...]
Ik heb gisteren ook de Gear VR van Samsung ontvangen en het zal aan mij liggen maar wat mij teleurstelde was de FOV: je kijkt constant door een koker! Ik had daar nog nooit iemand over gehoord! Ook niet bij de superenthousiaste demonstraties bij DWDD. Los van het vage is de resolutie ook knap laag (ik gebruik een S6): hopelijk is dat met de Rift een STUK beter. Verder is er veel te veel troep in de (onoverzichtelijke) Oculus store: ik ben vooral geïnteresseerd in 360 video's maar heel veel daarvan zijn waardeloos afgrijslijk low res. Mijn eerste indruk en gevoel van het hele Oculus gebeuren was er dan ook een van zware teleurstelling.
Ik denk dat je met een andere mindset VR moet gebruiken/ervaren op het moment. Ik vind persoonlijk de nieuwe ervaring van in de game zitten leuker dan kijken naar de grafische elementen in een spel.
Neem nou een spel zoals dreadhalls. Grafisch niet echt een topper, maar qua game beleving echt een vet spel. Altijd leuk om te zien hoe andere mensen zich de tering schrikken als ze worden achterna gezeten.
Zou je het spel gewoon op een monitor bekijken, dan zou het hele effect niet aanwezig zijn. Als je dan bedenkt dat dit via een mobieltje te beleven is, vind ik het toch wel knap.
Gewoon je verwachting verlagen en genieten van VR. Ik speel op dit moment 3 spellen : Dreadhalls, Gunjack en Lands End. Gunjack ziet er wel indrukwekkend uit op de unreal engine. Een soort van turrent 3d shooter. Lands End is echt een leuke adventure game in VR.
Ik trek niet zo aan het grafisch geheel. Ik vind het gevoel dat ik eindelijk in een spel zit zoveel meerwaarde geven. Het kan alleen maar beter worden. De VR set voor de ps4 komt er 101% in bij mij..
Verwijderd
Eens. Ik speelde vanavond een ontzettend flauw kinderachtig spelletje maar zat helemaal te kicken omdat ik echt IN de spelwereld zat! Ook al was het met een 'duikbril' op! Games en gerenderde filmpjes blijken er sowieso een stuk beter uit te zien op de Gear VR dan 'echte' video, je zit er ook veel meer in (wat 3D gevoel betreft), dus ik ga me daar ook meer op richten. En dat via een mobieltje... inderdaad, als je je dat goed gaat bedenken... Bij de betere games en video's vallen de pixels ook meteen veel minder (of zelfs helemaal niet) op. Je moet dus erg oppassen waar je naar kijkt voordat je een oordeel velt over Oculus...innerchild schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 23:05:
[...]
Ik denk dat je met een andere mindset VR moet gebruiken/ervaren op het moment. Ik vind persoonlijk de nieuwe ervaring van in de game zitten leuker dan kijken naar de grafische elementen in een spel.
Zou je het spel gewoon op een monitor bekijken, dan zou het hele effect niet aanwezig zijn. Als je dan bedenkt dat dit via een mobieltje te beleven is, vind ik het toch wel knap.
Gewoon je verwachting verlagen en genieten van VR.
Als ik mijn lichaam kan meedraaien, heb ik alleen nog maar een analoge stick nodig om vooruit en achteruit te gaan, maar niet meer om naar links en rechts te draaien, lijkt me een stuk aangenamer.
Echter, nu komt de Oculus eerder uit en ik verwacht dat de touch-controllers van de Oculus tegen april er ook al zijn, of dat dan in ieder geval duidelijker is wanneer ze er zijn. Dus misschien dan toch maar van mijn DK2 upgraden naar de Oculus CV1.
En, inderdaad, met het testen van de Oculus of wellicht VR in algemeen, moet je je niet laten leiden door maar één demo, er is genoeg experimenteel materiaal wat het nét niet is. Daar tegenover staan weer een aantal pareltjes. Waar ik wel ben achtergekomen is dat graphics niets meer betekenen met VR.
Een paar weken terug was ik een tower defence game aan het spelen die alleen maar uit vierkanten textures bestond en daarna ook nog eens maar uit één kleur per object. Oftewel, het zag er niet uit. Echter, doordat ik met mijn hoofd kon kijken en kon 'inzoomen' leek het net alsof er iets tot leven kwam op mijn bureau.
Kortom, je moet je voorstellen dat een dominosteentje op je monitor niet echt interessant is, wanneer het kan lopen. Maar in VR lijkt het net alsof dat dominosteentje écht is en tot leven komt. Dat is dan, ineens, hele andere koek.
Het enige wat VR - naar mijn mening - nog in de weg staat is aanbod in software. EVE: Valkyrie lijkt me een mooie titel, maar er moet in korte tijd wel het een-en-ander uitkomen wil VR aanslaan. Het zal, nagenoeg, onmogelijk zijn om mensen duizenden euros uit te laten geven om een computer in elkaar te zetten die VR-capabel is, maar het moet niet moeilijk zijn om mensen over te halen die die hardware al hebben. Als die mensen straks overstag gaan, zullen vanzelf mensen hun PC gaan upgraden. Hopelijk.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Nou, dat is nog maar de vraag. Van die 'end 2015' preorders is ook nog geen moer terecht gekomen. Natuurlijk, 2015 is nog niet klaar maar ze laten het dan wel op het allerlaatste moment aankomen. Ik heb het gevoel dat er voor de rift ook een flink uitstel aan zit te komen. Juist nu de vive ze niet meer de wind uit de zeilen neemt is de druk er een beetje af denk ik.SacreBleu schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 00:10:
Echter, nu komt de Oculus eerder uit en ik verwacht dat de touch-controllers van de Oculus tegen april er ook al zijn, of dat dan in ieder geval duidelijker is wanneer ze er zijn. Dus misschien dan toch maar van mijn DK2 upgraden naar de Oculus CV1.
En beide platforms hebben natuurlijk het probleem van weinig software. Oculus heeft altijd gezegd dat het daarmee staat of valt. Waar ik het trouwens niet mee eens ben, zodra de hardware er eindelijk is zul je zien dat de toepassingen des te harder komen, eerst van de modders en freelance devs en dan de echte massagames. Ze willen nu dat het vanaf dag 1 een massaprodukt wordt en dat is niet helemaal realistisch vind ik, al was het maar om de systeemeisen.. De massa heeft thuis echt geen PC staan met een 970GTX (minimum vereiste) er in zitten want die kaart kost alleen al 350 euro, laat staan de PC die je nodig hebt om zo'n ding goed aan te spreken.
Beter beginnen ze gewoon met een "enthusiast edition", wel hardware die echt af is en wat games, door deze early adopters komt de critical mass vanzelf. Nu ligt het hele PC-VR verhaal al 2 jaar doodstil sinds de release van de DK2 en dat is erg jammer. Het begint een beetje een kip-ei verhaal te worden, welke developer gaat zich nou richten op een platform dat niemand heeft en waarvan ook geen release datum bekend is.
Overigens had ik heel erg veel last van duizeligheid met de DK1 (heb hem zelfs weggedaan om die reden) maar met de CV1 demo had ik totaal geen last, zelfs niet als ik rond liep te rennen met de joystick (zelfs opzij, het was een third person spel waarbij de camera alle kanten op zwenkte) terwijl ik stil zat. Op de DK1 was dat instant wagenziekte modus inderdaad
[ Voor 42% gewijzigd door GekkePrutser op 12-12-2015 01:03 ]
Heb me er al uren mee kunnen vermaken en menig collega van het werk kunnen houden
Dat ziet er echt heel goed uit, ik kan me voorstellen dat je daar de grootste lol mee kan hebben.stimmits schreef op woensdag 16 december 2015 @ 18:13:
Afgelopen week druk bezig geweest met een projectje voor de HTC Vive op kantoor, ongegeneerd geïnspireerd door de Toybox demo van Oculus
Heb me er al uren mee kunnen vermaken en menig collega van het werk kunnen houden
[video]
Ik zat gisteren wat beelden van Elite dangerous: Horizons te kijken, en ik krijg zo'n zin om weer in die cockpit te stappen! Dat spel is zo'n beleving met de Oculus, niet te geloven. Hopelijk krijgen ze de support er weer op tijd in voor de release.
[ Voor 29% gewijzigd door Bullettooth op 17-12-2015 10:07 ]
Kan ik me goed voorstellen!stimmits schreef op woensdag 16 december 2015 @ 18:13:
Afgelopen week druk bezig geweest met een projectje voor de HTC Vive op kantoor, ongegeneerd geïnspireerd door de Toybox demo van Oculus
Gaaf gemaakt dat filmpje trouwens, cool effect hoe je de in-VR camera kan opppakken en bewegen, dit draagt er wel aan bij dat je als kijker ook het idee krijgt in die VR wereld te zitten
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Die verwacht ik januari pasBullettooth schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:40:
Gaan die consumenten pre-orders ook nog werkelijk gebeuren dit jaar dan? Zou mooi voor de kerstdagen nog kunnen.
Verwijderd
En moet je dan nog steeds via Oculus een order plaatsen (wat volgens mij nu het geval is...?) of kan je dan echt 'overal' de Rift gaan bestellen?
I wish i knew dudeVerwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:33:
[...]
En moet je dan nog steeds via Oculus een order plaatsen (wat volgens mij nu het geval is...?) of kan je dan echt 'overal' de Rift gaan bestellen?
Pre-orders zullen alleen via oculus lopen. Daarbij zal er alleen middels CC of Paypal betaalt kunnen worden.Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:33:
[...]
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Verwijderd
Ok. Prima. Als ik 'm maar een keer krijg.Xtr3me4me schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:11:
[...]
Pre-orders zullen alleen via oculus lopen. Daarbij zal er alleen middels CC of Paypal betaalt kunnen worden.
Er zullen genoeg ervan zijn. Ze rekenen op grote hoeveelheden kopers, immers de forum is erval vol bezaaid.Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:13:
[...]
Ok. Prima. Als ik 'm maar een keer krijg.
Daarintegen zei Cyberreality (admin van oculus forum) dat eerst de SDK 1.0 release zal komen en getest zal worden voordat ze de pre-orders bekend gaan maken. Dit aangezien SDK 1.0/1.1 met de CV versie mee zal gaan.
Pre-orders zullen naar alle waarschijnlijkheid vanwege valve nu ook uitsteld en dit oculus ruimte geeft ergens in Februari/ Maart zal zijn.
Alsof je het over de duvel hebt: nieuws: Oculus levert sdk 1.0 en releaseversie van Rift-bril aan ontwikkelaars
[ Voor 15% gewijzigd door Xtr3me4me op 22-12-2015 14:27 ]
Verwijderd
Ah, mooi!Xtr3me4me schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:17:
[...]
Daarintegen zei Cyberreality (admin van oculus forum) dat eerst de SDK 1.0 release zal komen en getest zal worden voordat ze de pre-orders bekend gaan maken. Dit aangezien SDK 1.0/1.1 met de CV versie mee zal gaan.
Alsof je het over de duvel hebt: nieuws: Oculus levert sdk 1.0 en releaseversie van Rift-bril aan ontwikkelaars
Het is meer voor ontwikkelaars bedoeld, ben zelf geen ontwikkelaar dus zal het helaas niet weten.Martinspire schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:49:
Is er met 1.0 eigenlijk nog wat noemenswaardig veranderd?
Wat ik wel weet is stukje stabiliteit enz...bugs die eruit zijn!
Maar voor de rest geen idee. Ook ik zit met smacht te wachten op de release datum!
Mijn gaming rig 2 is er helemaal klaar voor. Beetje overpowered maar beter meer dan minder in dit geval.
Na de avonturen met de cardbox trok de Oculus mij toch wel weer heel erg aan.
Toch eentje zien te bemachtigen in 2016!
Verwijderd
Mocht je heel toevallig een Samsung S6 smartphone hebben, koop dan nu de Gear VR: mooi voorproefje op de Rift voor maar (nou ja) 99 euro!Hapkoek schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:55:
Onlangs in een kerstpakket een vr cardbox gekregen! Deed me weer even denken aan de Oculus en hoe gaaf dat het is.. Klopt het dat de consument versie rond de €350,00 gaat kosten? Deze zou begin 2016 uit moeten komen toch?
Na de avonturen met de cardbox trok de Oculus mij toch wel weer heel erg aan.![]()
Ik vraag me af of hij niet te modden is zodat hij ook met andere telefoons werkt zoals mijn Nexus 5, met bijv. een 3D geprint bracket om de telefoon te laten passen en wat electronica voor de sensoren. Al is een 5" smartphone misschien wel gewoon te klein omdat de lenzen op een 6" scherm zijn afgestemd. Edit: Ik heb het even opgezocht en de S6 is maar 5.1" dus dat zou ook gewoon moeten kunnen.. Interessant
Ik heb al even gezocht maar heb er nog niks over gevonden (al is hij nog vrij nieuw natuurlijk) en de 99 euro is net te veel om hem zelf te kopen om het te proberen
[ Voor 20% gewijzigd door GekkePrutser op 22-12-2015 16:51 ]
Verwijderd
Op een telefoon ben je dan qua graphics/gameplay redelijk gelimiteerd lijkt me. Of zie ik dit verkeerd?
Verwijderd
Nee, dat zie je niet verkeerd. De Gear VR is dan ook eigenlijk een heel ander product dan de Rift. En de apps voor de Gear VR zul je niet snel voor de Rift op de PC zien. Leuke van de Gear VR is wel dat het draadloos is en veel developers maken daar bijvoorbeeld gebruik van door 'draaistoel control' waarbij je rond moet draaien (kan natuurlijk ook staand) om iets te besturen. Of je kan dingen selecteren door er alleen naar te kijken. Dat zijn dingetjes die een toch wel aparte ervaring geven die je bij de Rift niet zult hebben (omdat je daarmee vastzit aan je PC). Maar wat graphics en power betreft is een smartphone niet te vergelijken met een PC en dus de Rift ook niet met de Gear VR. Maar... het is toch wel wonderbaarlijk wat sommige developers uit zo'n smartphone weten te halen, hoor!Hapkoek schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:40:
Maar kun je met de Gear VR alleen spelletjes/filmpjes bekijken vanaf je mobiel? Want ik zou liever spellen spelen met een VR bril vanaf m'n pc, kun je net wat meer lijkt me.
Op een telefoon ben je dan qua graphics/gameplay redelijk gelimiteerd lijkt me. Of zie ik dit verkeerd?
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Verwijderd
Mooi! Maar is ook al bekend hoeveel tijd er gaat zitten tussen de pre-orders en het daadwerkelijke leveren? Pre-orderen is leuk maar als het ding pas in oktober 2016 binnenkomt...Scrummie schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:36:
Palmer Lucky heeft gisteren trouwens getweet dat pre-orders begin van het jaar eraan komen. Alles ligt ook nog op schema qua productie en zo.
[ Voor 22% gewijzigd door Bullettooth op 23-12-2015 14:21 ]
Daar heb je gelijk in, beide hebben hun voor en nadelen dus.. Dat merkte ik ook met de cardbox, je bent helemaal vrij. Ik zelf heb een Xperia Z3 en daar ging het prima mee. maar voor de VR Gear moet je dus een Samsung hebben..Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:53:
[...]
Nee, dat zie je niet verkeerd. De Gear VR is dan ook eigenlijk een heel ander product dan de Rift. En de apps voor de Gear VR zul je niet snel voor de Rift op de PC zien. Leuke van de Gear VR is wel dat het draadloos is en veel developers maken daar bijvoorbeeld gebruik van door 'draaistoel control' waarbij je rond moet draaien (kan natuurlijk ook staand) om iets te besturen. Of je kan dingen selecteren door er alleen naar te kijken. Dat zijn dingetjes die een toch wel aparte ervaring geven die je bij de Rift niet zult hebben (omdat je daarmee vastzit aan je PC). Maar wat graphics en power betreft is een smartphone niet te vergelijken met een PC en dus de Rift ook niet met de Gear VR. Maar... het is toch wel wonderbaarlijk wat sommige developers uit zo'n smartphone weten te halen, hoor!
Release stond al vast toch? Dacht Q1 2016.Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:28:
[...]
Mooi! Maar is ook al bekend hoeveel tijd er gaat zitten tussen de pre-orders en het daadwerkelijke leveren? Pre-orderen is leuk maar als het ding pas in oktober 2016 binnenkomt...
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Dat is gezegd idd, maar dat is natuurlijk geen datum...Scrummie schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:50:
[...]
Release stond al vast toch? Dacht Q1 2016.
zie je het al voor je;
"Hey, opa is dood en word ergens in Q1 van 2016 gecremeerd"
"oké top! dan kan ik denk ik wel"
Beetje radicaal en alles maar hé, ik probeer ook maar een . te maken
Pre-order en daadwerkelijke levering is onduidelijk. Maar oktober is wel erg ver uit mekaar.Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:28:
[...]
Mooi! Maar is ook al bekend hoeveel tijd er gaat zitten tussen de pre-orders en het daadwerkelijke leveren? Pre-orderen is leuk maar als het ding pas in oktober 2016 binnenkomt...
Als in januari de pre-order zou zijn, kun je het ergens in Maart wel binnen krijgen, ze gaan namelijk de zendingen eerst in batches verzenden. Sowieso is het op die manier goedkoper voor hun en daarnaast zullen ze in het begin overspoelt worden met kopers.
Dus zal op datum gerelateerd zijn + batches. Aangezien de hele wereld en op elke forum Oculus naar voren komt dat men niet kan wachten tot de pre-orders, zal het vooral in het begin behoorlijk druk worden bij hun.
Ik heb me gelukkig gemeld bij de oculus forum en met Cyberreality (admin van daar) krijg ik een status update van welke dag de pre-orders zullen zijn per mail. Maar dan alsnog zal ik heus niet de eerste zijn en verwacht ik ook niet bij de eerste batch te zitten
Verwijderd
Ik zit ook op dat forum (voor de Gear VR tot nu toe). Kan je die pre-order info officieel aanvragen of bedoel je dat je privé met die mod een afspraak hebt?Xtr3me4me schreef op woensdag 23 december 2015 @ 18:13:
[...]
Pre-order en daadwerkelijke levering is onduidelijk. Maar oktober is wel erg ver uit mekaar.
Als in januari de pre-order zou zijn, kun je het ergens in Maart wel binnen krijgen, ze gaan namelijk de zendingen eerst in batches verzenden. Sowieso is het op die manier goedkoper voor hun en daarnaast zullen ze in het begin overspoelt worden met kopers.
Dus zal op datum gerelateerd zijn + batches. Aangezien de hele wereld en op elke forum Oculus naar voren komt dat men niet kan wachten tot de pre-orders, zal het vooral in het begin behoorlijk druk worden bij hun.
Ik heb me gelukkig gemeld bij de oculus forum en met Cyberreality (admin van daar) krijg ik een status update van welke dag de pre-orders zullen zijn per mail. Maar dan alsnog zal ik heus niet de eerste zijn en verwacht ik ook niet bij de eerste batch te zitten
Prive gedaan. Had gevraagd wat de mogelijkheden zijn om te proberen in de eerste batch te komen, lastig aangezien ik niet elke uur van elke dag op de site zit te kijken, maakte ik een dealVerwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 18:55:
[...]
Ik zit ook op dat forum (voor de Gear VR tot nu toe). Kan je die pre-order info officieel aanvragen of bedoel je dat je privé met die mod een afspraak hebt?
Verwijderd
Haha, ok. Laat het ons ook even weten als het zover is, ok?Xtr3me4me schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:38:
[...]
Prive gedaan. Had gevraagd wat de mogelijkheden zijn om te proberen in de eerste batch te komen, lastig aangezien ik niet elke uur van elke dag op de site zit te kijken, maakte ik een deal
Blaat het niet dan schaapt het niet
Ik zou net zo lang wachten met het kopen van je videokaart als dat het duurt tot je je VR device binnen hebt.Standby schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:40:
Ik zat te denken om een 980 ti te gaan kopen voor vr, maar het lijkt mij denk ik beter om te wachten op de nieuwe pascal generatie of niet?
Dat lijkt me inderdaad het beste jaPathogen schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:43:
[...]
Ik zou net zo lang wachten met het kopen van je videokaart als dat het duurt tot je je VR device binnen hebt.
Blaat het niet dan schaapt het niet
Nog niet echt bekend gemaakt, maar wordt gehint op dit prijspijl inderdaad. Echter, lijkt mij zonder de touch controllers die pas na juni uit moeten komen.Hapkoek schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:55:
Onlangs in een kerstpakket een vr cardbox gekregen! Deed me weer even denken aan de Oculus en hoe gaaf dat het is.. Klopt het dat de consument versie rond de €350,00 gaat kosten? Deze zou begin 2016 uit moeten komen toch?
Na de avonturen met de cardbox trok de Oculus mij toch wel weer heel erg aan.![]()
Bij de HTC Vive wordt gezegd dat deze een hoog prijskaartje gaat krijgen door HTC. Wat dit inhoud is verder onduidelijk, maar ga maar uit van een prijs ver boven de €400.
Oculus rift word ook zonder touch controllers verkocht in jan/feb. Exacte datum en prijs is nog niet bekend maar hou maar richting de 400 euro.Joppiesaus2 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 19:06:
[...]
Nog niet echt bekend gemaakt, maar wordt gehint op dit prijspijl inderdaad. Echter, lijkt mij zonder de touch controllers die pas na juni uit moeten komen.
Bij de HTC Vive wordt gezegd dat deze een hoog prijskaartje gaat krijgen door HTC. Wat dit inhoud is verder onduidelijk, maar ga maar uit van een prijs ver boven de €400.
Heb je hier toevallig ook een bronlink van?Joppiesaus2 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 19:06:
[...]
Vind het nu een beetje overkomen alsof je gewoon iets roept
Ik zou zelf eigenlijk niet weten waarom de vive zo veel duurder zou moeten zijn dan de Oculus...
Het is alleen handig met specifieke games waarbij je je handen in ziet. Zoals project cars etc.. Wil je toch echt wel met een controller gamenJoppiesaus2 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 21:35:
Ja dat klopt, met een xbox one controller. Maar vraag is of je die touch controllers niet moet willen...uit ervaringen blijkt het een mega belangrijke toevoegingen.
Ben reuze benieuwd wat die jongens opeens voor een eureka momentje gehad hebben...
https://www.reddit.com/r/...er_beta_ecv7_and_here_is/
Bron van eureka momentje? Want lees nergens dat ze hem uitgesteld hebben vanwege een breakthrough.Bullettooth schreef op maandag 04 januari 2016 @ 09:19:
Deze week (CES 2016) gaan we ook nog vernemen waarom de Vive naar april is uitgesteld. Valve/HTC hebben schijnbaar zo'n major breakthrough gemaakt in VR dat ze die per se nog in de eerste iteratie van de Vive wilden verwerken.
Ben reuze benieuwd wat die jongens opeens voor een eureka momentje gehad hebben...
Lees alleen dat ze hem uitgesteld hebben vanwege Vive vond dat ze de ergonomie van de headset te zwaar/comfortableheid niet goed genoeg nog vonden.
http://www.pcgamer.com/the-reason-for-the-htc-vive-delay-was-a-very-very-big-tech-breakthrough/
Nou ben benieuwd dan! Hopelijk iets goeds voor de consument
Het klinkt wel alsof ze iets serieus vernieuwends gaan aankondigen, bijna alsof ze een nieuwe manier voor VR weergave hebben bedacht.
Die opties betwijfel ik sterk (ik denk dat je "zonder de lighthouse units" bedoelt?). Als men de nieuwe plaatjes van de Vive met controllers bekijkt, zien we ook een camera in de Vive zitten, waarover geen meldingen zijn gedaan. [EDIT] Die camera zat dus blijkbaar al langer op een iets hogere plaats, samen met een IR unit.Bullettooth schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:22:
Ben al druk aan speculeren wat ze hebben gevonden. Headtracking zonder camera's, HMD zonder kabels?
Vaak wordt eyetracking genoemd. Anders zouden er verbeteringen kunnen zijn op dieplay gebied. Gebogen OLED schermen? Hogere resolutie?
Link naar plaatjes: https://www.wareable.com/...roller-pictures-leak-2071
[ Voor 14% gewijzigd door TNJ op 04-01-2016 14:51 . Reden: Camera positie ]
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.