Apart trouwens dat je menus goed te bedienen vind, ik vond juist dat de un-warping extreem apart was met veel menus, maar goed, computer stierf anderhalve dag nadat 0.7 was uitgekomen, dus niet veel tijd mee ontwikkeld nog (al m'n officiële werk heb ik m'n thuis desktop niet voor nodig). Trouwens, je kon ook gewoon 0.6 Direct to Rift modus op Windows 10 gebruiken, alles wat je hoefde te doen was de service rechtstreeks in Windows 7 compatibiliteits modus starten terwijl de Rift niet was aangesloten.CILLER schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 09:19:
Afgelopen weekend door het uitkomen van 0.7 met windows 10 support mijn rift weer aangeslingerd. En ik was blij verrast door de werking van 0.7.
De direct mode met een niet gewarpt scherm op je main screen werkt erg goed.
Ook om menus te bedienen werkt dit goed.
Verder was ik erg blij verrast met de werking van flyinside met flight simulator x! Echt een aanrader. Deze heeft een erg goede asynchronous timewarp implementatie! Daardoor is de game goed speelbaar met 30fps, een heel goede ervaring en lekker rustig vliegen.
Trouwens, zijn er mensen die ControlVR hebben gebacked? Heb net vanavond een nieuws tip gestuurd over alle chaos die daar heerst, ben benieuwd of er een artikeltje uitkomt, maar het is wel echt extreem zuur voor mensen die dat hebben gebacked. Zelf gelukkig niet serieus gebacked (klein symbolisch bedrag alleen) want ik was enigszins skeptisch over hun beloftes, maar desalniettemin mijn medeleven met alle mensen die er veel geld aan zijn kwijt geraakt.
En trouwens, voor iedereen die dit nog niet heeft gelezen, lees een van de volgende twee linkjes: http://www.roadtovr.com/f...-blends-real-and-virtual/ of http://uploadvr.com/the-void-vr-hands-on/
En trouwens, voor iedereen die dit nog niet heeft gelezen, lees een van de volgende twee linkjes: http://www.roadtovr.com/f...-blends-real-and-virtual/ of http://uploadvr.com/the-void-vr-hands-on/
Ik heb gister dit topic wat doorgelezen omdat ik erg geïnteresseerd ben om ook een VR bril aan te schaffen, met voorkeur naar Oculus. Maar wat is nu verstandig om te doen, nog wachten? Want als ik het goed begrijp moet de DK2 nog uitkomen? Of is deze al uitgekomen..
Wat zijn jullie aankoop tips verder? Ben erg benieuwd! Vive ziet er ook goed trouwens! Zag een leuke review een paar pagina's terug. Was op een beurs geloof ik.
Ik zou het ook graag eens proberen, maar is het dan het makkelijkste om naar een game beurs te gaan en daar in de rij te gaan staan?
Wat zijn jullie aankoop tips verder? Ben erg benieuwd! Vive ziet er ook goed trouwens! Zag een leuke review een paar pagina's terug. Was op een beurs geloof ik.
Ik zou het ook graag eens proberen, maar is het dan het makkelijkste om naar een game beurs te gaan en daar in de rij te gaan staan?
[ Voor 13% gewijzigd door Hapkoek op 02-09-2015 18:55 ]
DK2 is al een tijdje uit, maar oculus heeft al aangekondigd in Q1 2016 de CV1 versie uit te brengen. Dus de daadwerkelijke officiele OR. Deze is uiteraard beter dan de DK2 en lichter. Wat de prijs is, is nog niet bekend. Enige wat men weet is dat ze gezegd hebben dat het Q1 te koop zal zijn.Hapkoek schreef op woensdag 02 september 2015 @ 18:54:
Ik heb gister dit topic wat doorgelezen omdat ik erg geïnteresseerd ben om ook een VR bril aan te schaffen, met voorkeur naar Oculus. Maar wat is nu verstandig om te doen, nog wachten? Want als ik het goed begrijp moet de DK2 nog uitkomen? Of is deze al uitgekomen..
Zowel oculus als de HTC zijn nog in ontwikkeling. Van oculus (vanuit de forum van hun zelf) haal ik uit dat ze nog even wachten vanwege gebrek aan ondersteuning in games en driver optimalisatie.
Enigzins vreemd, aangezien ze alleen de prijs nog bekend hoeven te maken, maar goed we wachten af.
De DK2 is een dev kit, dus meer voor programmeurs etc.. Je kan het wel kopen maar is even uitvogelen hoe en wat werkt ook met calibratie. Let wel op de resolutie van DK2 is lager dan de CV1 die nog moet komen.
HTC en oculus CV1 zal beide zelfde resolutie hebben. Ik volg het als sinds het begin maar ik wacht rustig tot de CV1 aangekondigd is en dan bestel ik hem. Aangezien je nu de DK2 koopt voor 350 dollar en paar maanden later de officiele consumenten versie komt. Is beetje geld weggooien want de DK2 ligt dan weer stof te happen.
Zowel CV1 als project Morpheus voor PS4 als HTC zal rond Q1 2016 komen. Mits er geen tegenslagen komen uiteraard, maar zover bekend zijn die er niet.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Dat wordt dan nog even wachten! Gelukkig gaan we al richting het einde van het jaar, voor je het weet zitten we in 2016.Xtr3me4me schreef op woensdag 02 september 2015 @ 19:24:
[...]
DK2 is al een tijdje uit, maar oculus heeft al aangekondigd in Q1 2016 de CV1 versie uit te brengen. Dus de daadwerkelijke officiele OR. Deze is uiteraard beter dan de DK2 en lichter. Wat de prijs is, is nog niet bekend. Enige wat men weet is dat ze gezegd hebben dat het Q1 te koop zal zijn.
Zowel oculus als de HTC zijn nog in ontwikkeling. Van oculus (vanuit de forum van hun zelf) haal ik uit dat ze nog even wachten vanwege gebrek aan ondersteuning in games en driver optimalisatie.
Enigzins vreemd, aangezien ze alleen de prijs nog bekend hoeven te maken, maar goed we wachten af.
De DK2 is een dev kit, dus meer voor programmeurs etc.. Je kan het wel kopen maar is even uitvogelen hoe en wat werkt ook met calibratie. Let wel op de resolutie van DK2 is lager dan de CV1 die nog moet komen.
HTC en oculus CV1 zal beide zelfde resolutie hebben. Ik volg het als sinds het begin maar ik wacht rustig tot de CV1 aangekondigd is en dan bestel ik hem. Aangezien je nu de DK2 koopt voor 350 dollar en paar maanden later de officiele consumenten versie komt. Is beetje geld weggooien want de DK2 ligt dan weer stof te happen.
Zowel CV1 als project Morpheus voor PS4 als HTC zal rond Q1 2016 komen. Mits er geen tegenslagen komen uiteraard, maar zover bekend zijn die er niet.

Kan niet wachten op de release!
Op dit moment zijn de tweedehandse DK2s ook nog steeds erg aan de prijs (bijna zo veel als de nieuwprijs). Ik had een DK1 uit de kickstarter actie maar de DK2 had ik overgeslagen (dacht dat er uiteindelijk wel een DK3 zou komen, foute keuze geweest)
Ik dacht er zelfs over om er een te halen en dan gewoon in de verkoop te doen maar je kan er natuurlijk donder op zeggen dat de prijs inzakt zodra de preorders openen.
Ik dacht er zelfs over om er een te halen en dan gewoon in de verkoop te doen maar je kan er natuurlijk donder op zeggen dat de prijs inzakt zodra de preorders openen.
Verwijderd
Die DK2 is natuurlijk aan de straatstenen niet meer kwijt te raken zodra de CV1 een beetje in beeld komt, hooguit als budgetoptie voor mensen die de CV1 niet kunnen of willen betalen.GekkePrutser schreef op donderdag 03 september 2015 @ 02:33:
Zijn er nog anderen die naar de VR 010 meetup gaan 1 oktober?
Showdown is beschikbaar voor DK2. Moet nog wel gecompiled worden, als iemand een d/l link heeft; graag!
http://vrfocus.com/archiv...roject-morpheus-htc-vive/
Onder andere in dit topic zijn speelbare versies te vinden: https://www.reddit.com/r/...mo_for_dk2_vive_and_rift/notgib schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:44:
Showdown is beschikbaar voor DK2. Moet nog wel gecompiled worden, als iemand een d/l link heeft; graag!
Ik heb de versie die via de magnet-link (Torrent) te downloaden was. Deze had geen schaduwen, wat de belichting weinig indrukwekkend maakte (geen idee of andere versies dit wel hebben). Leuke demo, al had ik er eerlijk gezegd méér van verwacht.
Leuk demo inderdaad, niet zo geweldig als ook ik verwacht had. Denk dat de nieuwste Oculus versie echter wel een groot verschil maakt in de ervaring.
Ik denk vooral dat het gebrek aan verlichting het een beetje een saaiere demo maakt.
Als de belichting er goed in zou zitten wordt het veel intenser lijkt me.
Als de belichting er goed in zou zitten wordt het veel intenser lijkt me.
Wat Oculus Rift nieuws: http://www.roadtovr.com/o...v-kit-to-show-every-year/
Misschien voor sommige oud misschien voor sommige nieuw. Wat ik begrijp is dat ze met de Oculus Rift elke 2 a 3 jaar steeds een nieuwere versie gaan uitbrengen. Beter, sneller responce, lagere latency en hogere res.
Misschien ooit 1 met een eigen soort co-cpu/gpu om de belasting op eigen gpu/cpu te verminderen? Dat zou wel wat zijn
Plus wat ander nieuws:
http://www.feelthree.com/...and-input-for-oculus-cv1/
Misschien voor sommige oud misschien voor sommige nieuw. Wat ik begrijp is dat ze met de Oculus Rift elke 2 a 3 jaar steeds een nieuwere versie gaan uitbrengen. Beter, sneller responce, lagere latency en hogere res.
Misschien ooit 1 met een eigen soort co-cpu/gpu om de belasting op eigen gpu/cpu te verminderen? Dat zou wel wat zijn
Plus wat ander nieuws:
http://www.feelthree.com/...and-input-for-oculus-cv1/
[ Voor 10% gewijzigd door Xtr3me4me op 15-09-2015 23:12 ]
Over de "Showdown" demo. Deze versie ziet er aanzienlijk beter uit, maar is ook zwaarder (en gaat bij mij eigenlijk te traag).
Edit: Geen nieuws over de Oculus Rift, maar wel de specificaties van Project Morpheus (nu "PlayStation VR"): PlayStation VR Official Tech Specs Revealed by Sony
Iribe zegt letterlijk (over de Rift release cyclus): "I think you can imagine every few years being the usual cadence." Ligt wat mij betreft in de lijn van de verwachtingen. Al vind ik 3 jaar zelfs eerder lang, gezien de snelheid van de ontwikkelingen.Xtr3me4me schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 23:09:
Wat Oculus Rift nieuws: http://www.roadtovr.com/o...v-kit-to-show-every-year/
Misschien voor sommige oud misschien voor sommige nieuw. Wat ik begrijp is dat ze met de Oculus Rift elke 2 a 3 jaar steeds een nieuwere versie gaan uitbrengen.
De aankondiging van Spectra7 is ondertussen wel al van een jaar geleden. Toen de aankondiging werd gepost, leek het sterk te wijzen op een Rift met 2560 x 1440 display. Bij het Oculus-event van 11 juni dit jaar gaf Nate Michtel echter aan dat de resolutie 2160x1200 zou zijn (verdeeld over 2 schermen). Dus tenzij Oculus toch nog met een verrassing komt...
Edit: Geen nieuws over de Oculus Rift, maar wel de specificaties van Project Morpheus (nu "PlayStation VR"): PlayStation VR Official Tech Specs Revealed by Sony
[ Voor 8% gewijzigd door Dionos op 15-09-2015 23:50 ]
Morgen begint Oculus Connect 2, ben benieuwd of er nog wat concrete nieuwe dingen gemeld gaan worden. Vindt de informatiestroom tot nu toe maar magertjes wat echte feitelijke zaken betreft.
Gravity is a habit that is hard to shake off.
Pre orders me hope
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Hier nog 1
Helaas:
https://www.reddit.com/r/...pect_from_oculus_connect/
Comment van palmer zelf, dus lijkt me wel betrouwbaar
https://www.reddit.com/r/...pect_from_oculus_connect/
Comment van palmer zelf, dus lijkt me wel betrouwbaar
Het duurt allemaal zooo langggg...need-to-buy-cv1...
Ben bang dat je echt dagelijks moet gaan checken voor update status van de launch om te pre ordenen, want volgens mij zullen ze zo door de eerste batch heen zijn.
Ben bang dat je echt dagelijks moet gaan checken voor update status van de launch om te pre ordenen, want volgens mij zullen ze zo door de eerste batch heen zijn.
Ter referentie, CET tijden van de keynotes deze donderdag:
- 19:00 Brendan Iribe (Oculus CEO)
- 20:00 Michael Abrash (Chief Scientist, ex-Valve VR developer)
- 22:00 John Carmack (Oculus CTO, spraakwaterval)
[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 23-09-2015 14:39 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Link naar de keynote:
http://www.twitch.tv/oculus/
http://www.twitch.tv/oculus/
[ Voor 176% gewijzigd door FireStarter op 23-09-2015 19:12 ]
w00t
"Minecraft komt naar de Oculus!"
Dat was toch wel de grootste anticlimax ooit denk ik. En vervolgens begint die Lucky ook nog als een blij kind van die schuimrubberen zwaardjes het publiek in te slingeren. Ik had een beetje last van plaatsvervangende schaamte.
Sorry maar aan presentatie schort het nog wel eens bij de jongens van Oculus, dat is echt iets wat ze nog wel even moeten leren. En ondertussen hebben we eigenlijk nog steeds niets gehoord van wat we eigenlijk allemaal willen weten.
Dat was toch wel de grootste anticlimax ooit denk ik. En vervolgens begint die Lucky ook nog als een blij kind van die schuimrubberen zwaardjes het publiek in te slingeren. Ik had een beetje last van plaatsvervangende schaamte.
Sorry maar aan presentatie schort het nog wel eens bij de jongens van Oculus, dat is echt iets wat ze nog wel even moeten leren. En ondertussen hebben we eigenlijk nog steeds niets gehoord van wat we eigenlijk allemaal willen weten.
Palmer's energie en rare humor was verfrissend tussen al die perfect gegroomde speeches. Dat Minecraft officieel geschikt wordt gemaakt voor de Rift is wel degelijk belangrijk Dat betekent een heleboel spelers van Minecraft nu een reden hebben om VR te proberen en zo de markt verder te vergroten.Bullettooth schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:08:
"Minecraft komt naar de Oculus!"
Maargoed, ik ben sowieso al die gelikte presentaties een beetje zat. Alles uitgedacht, geen ruimte voor spontaniteit. We blijven mensen en geen machines.
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Ja, en bovendien zijn die "Focus group approved" presentaties zo ontworpen dat je precies ziet wat ze willen laten zien. Pure media spin. Ik heb dan liever eerlijkheid.rickiii schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:18:
[...]
Palmer's energie en rare humor was verfrissend tussen al die perfect gegroomde speeches. Dat Minecraft officieel geschikt wordt gemaakt voor de Rift is wel degelijk belangrijk Dat betekent een heleboel spelers van Minecraft nu een reden hebben om VR te proberen en zo de markt verder te vergroten.
Maargoed, ik ben sowieso al die gelikte presentaties een beetje zat. Alles uitgedacht, geen ruimte voor spontaniteit. We blijven mensen en geen machines.
Ik vind Oculus er flink op achteruit gegaan sinds de Facebook takeover. Totaal geen info meer naar de originele kickstarter backers. Wij hebben het tenslotte wel mogelijk gemaakt. Maargoed het gaat om het uiteindelijke produkt. Ik hoop dat dat er op vooruit gaat.
De concurrentie zit ook niet stil. Er komen straks zowaar een stuk of 5 brillen op de markt en de consument moet kiezen. Tot nu toe wordt ik bij bijna ieder spelletje kots misselijk dus daar is echt nog wel wat te doen. Mn lichaam reageert meteen. En niet alleen bij mij. Het gebeurd bij iedereen die even twee tellen door de bril kijkt hier. Wat wel goed gaat zijn de vrije ruimte games zonder boven en onder. Die doen het goed. Maar zodra je ergens in een kamer staat, begint het bij meteen al. Net onder mn borstkas. Alsof ik een kauwgommetje heb ingeslikt die blijft hangen. Heel naar. Ik kijk uit naar de update. Maar ik ben ook een beetje sceptisch geworden.GekkePrutser schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:43:
[...]
Ja, en bovendien zijn die "Focus group approved" presentaties zo ontworpen dat je precies ziet wat ze willen laten zien. Pure media spin. Ik heb dan liever eerlijkheid.
Ik vind Oculus er flink op achteruit gegaan sinds de Facebook takeover. Totaal geen info meer naar de originele kickstarter backers. Wij hebben het tenslotte wel mogelijk gemaakt. Maargoed het gaat om het uiteindelijke produkt. Ik hoop dat dat er op vooruit gaat.
Oke, ik ben gewoon geen grote minecraft fan.
Maar ik denk ook niet dat de mensen met hun PC'tjes waar ze minecraft op draaien direct over kunnen en zullen gaan tot de aanschaf van een Oculus.
Maar ik denk ook niet dat de mensen met hun PC'tjes waar ze minecraft op draaien direct over kunnen en zullen gaan tot de aanschaf van een Oculus.
Ik weet precies wat je bedoelt. Maar Oculus heeft het wat mij betreft voor elkaar.RoyK schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:09:
[...]
De concurrentie zit ook niet stil. Er komen straks zowaar een stuk of 5 brillen op de markt en de consument moet kiezen. Tot nu toe wordt ik bij bijna ieder spelletje kots misselijk dus daar is echt nog wel wat te doen. Mn lichaam reageert meteen. En niet alleen bij mij. Het gebeurd bij iedereen die even twee tellen door de bril kijkt hier. Wat wel goed gaat zijn de vrije ruimte games zonder boven en onder. Die doen het goed. Maar zodra je ergens in een kamer staat, begint het bij meteen al. Net onder mn borstkas. Alsof ik een kauwgommetje heb ingeslikt die blijft hangen. Heel naar. Ik kijk uit naar de update. Maar ik ben ook een beetje sceptisch geworden.
Op de DK1 kon ik geen 2 minuten spelen zonder uren later nog steeds een misselijk gevoel te hebben. Maar op de CV1 demo had ik na 10 minuten geen enkele vorm van duizeligheid. Zelfs niet bij het instant-misselijkheidsscenario: rondlopen met de controller terwijl je in het echt stil zit, en ondertussen opzij kijken.
Ik was echt verbaasd hoe goed het werkt nu.
Het was nogal een ruige demo ook. Maar echt.. Super!
Ik ben heel benieuwd. Hoe vond je de resolutie voor je ogen?GekkePrutser schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 00:21:
[...]
Ik weet precies wat je bedoelt. Maar Oculus heeft het wat mij betreft voor elkaar.
Op de DK1 kon ik geen 2 minuten spelen zonder uren later nog steeds een misselijk gevoel te hebben. Maar op de CV1 demo had ik na 10 minuten geen enkele vorm van duizeligheid. Zelfs niet bij het instant-misselijkheidsscenario: rondlopen met de controller terwijl je in het echt stil zit, en ondertussen opzij kijken.
Ik was echt verbaasd hoe goed het werkt nu.
Het was nogal een ruige demo ook. Maar echt.. Super!
Tja, persoonlijk vond ik dat nog een beetje tegenvallen. Goed genoeg, dat wel. Maar in deze tijd van HiDPI geweld is het wel een duidelijke stap terug. Ik zag ook dat ze er in het spel slim op inspeelden: textures met niet al te veel details zodat het niet zo opvalt.RoyK schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 00:21:
[...]
Ik ben heel benieuwd. Hoe vond je de resolutie voor je ogen?
Je kijkt er uiteindelijk wel 'doorheen' en het is een flinke stap vooruit t.o.v. de DK2. Maar er is nog veel te verbeteren.
Het punt is natuurlijk ook dat het een consumenten versie is dus je kan als Oculus zijnde geen resoluties vereisen waar je een 4-voudige 980 GTX SLI opstelling voor nodig hebt. Op het moment is het waarschijnlijk wel her hoogst haalbare.
In spite of the rush to develop and commercialize VR, some at the technology's cutting edge say we shouldn't raise our expectations too high. The first full-blown PC-powered mainstream consumer device to hit the shelves is set to be the much-anticipated Oculus Rift headset from Oculus. But when Facebook CEO Mark Zuckerberg announced that Oculus Rift would go on sale to consumers this November, he issued a warning about VR.
http://www.cnet.com/news/...s-google-cardboard-rival/
Ook op het officiele oculus forum hebben ze het erover dat oculus rift CV1 in november voor pre-order zal komen!
Mijn centen staan klaar...bring it on!!
Ook op het officiele oculus forum hebben ze het erover dat oculus rift CV1 in november voor pre-order zal komen!
[ Voor 13% gewijzigd door Xtr3me4me op 29-09-2015 19:20 ]
Mijn geld staat ook zeker klaar!
Net de demo van henry geprobeerd. Erg hoge kwaliteit maar wel mager aan content. kan niet wachten op meer.
Verder is Mythos of the World Axis is echt een briljante demo. Iedereen die hem nog niet geprobeerd heeft, DOEN!
Net de demo van henry geprobeerd. Erg hoge kwaliteit maar wel mager aan content. kan niet wachten op meer.
Verder is Mythos of the World Axis is echt een briljante demo. Iedereen die hem nog niet geprobeerd heeft, DOEN!
Het artikel is inmiddels bijgewerkt om aan te geven dat Zuckerberg het hier over de Gear VR heeft en niet de Rift. Het is dus nog altijd giswerk wanneer we onze zuurverdiende centen voor een mooie Rift die kant op mogen sturen.Xtr3me4me schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 19:18:
In spite of the rush to develop and commercialize VR, some at the technology's cutting edge say we shouldn't raise our expectations too high. The first full-blown PC-powered mainstream consumer device to hit the shelves is set to be the much-anticipated Oculus Rift headset from Oculus. But when Facebook CEO Mark Zuckerberg announced that Oculus Rift would go on sale to consumers this November, he issued a warning about VR.
Kan echt niet wachten om de CV1 te pre-orderen! Even op winstdeling eind december wachten, maar ik heb helaas het voorgevoel dat je voor die tijd toch niet kan pre-orderen
... De demo's zien er tot nu toe in ieder geval veelbelovend uit (vooral EVE:Valkyrie was ik erg van onder de indruk in de filmpjes).
Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten
Is er eigenlijk al bekend wat de CV1 voor minimale systeemeisen zal vragen.
Eigenlijk is het natuurlijk zo dat de CV1 qua systeemeisen we'l zal 'meevallen' maar gezien het grafische geweld wat wordt gebruikt in combinatie met de CV1 en het feit dat je high res double display aan het draaien bent. Ik heb momenteel een Geforce GTX 750 bijvoorbeeld maar ik weet dat die setup in combi met een i5 niet genoeg is.
Eigenlijk is het natuurlijk zo dat de CV1 qua systeemeisen we'l zal 'meevallen' maar gezien het grafische geweld wat wordt gebruikt in combinatie met de CV1 en het feit dat je high res double display aan het draaien bent. Ik heb momenteel een Geforce GTX 750 bijvoorbeeld maar ik weet dat die setup in combi met een i5 niet genoeg is.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
De eisen zijn al een lange tijd bekend voor CV1. Bevestigd door Oculus zelf:Auredium schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:42:
Is er eigenlijk al bekend wat de CV1 voor minimale systeemeisen zal vragen.
http://www.roadtovr.com/o...lution-recommended-specs/
Met andere woorden. De CV1 vereist dat je in game 90fps behaalt om zo het maximale eruit te halen. Hier kan je dus vanuit gaan dat je GPU een zware klap gaat krijgen of je moet de resolutie naar beneden schroeven in game en details uitzetten (wat je dus niet wilt)
Dus denk daarbij aan GTX980 Ti of Fury X om voor nu en toekomstige games. Uiteraard voor video zal je niet zo'n zware GPU nodig hebben.
SLI en CF zal ook ondersteund worden en denk dat ik zelf maar een 2e GTX980Ti erbij ga halen. Maar goed toekomst praat, wil eerst weten hoe zwaar het voor mijn gaming rig zal zijn.
[ Voor 30% gewijzigd door Xtr3me4me op 30-09-2015 10:39 ]
Bedankt.Xtr3me4me schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:34:
[...]
De eisen zijn al een lange tijd bekend voor CV1. Bevestigd door Oculus zelf:
Wauw, mijn PC voldoet aan de minimale eisen.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
ziet er goed uit die CV1! 
Ben wel benieuwd of die resolutie van 2160×1200 wel gaat voldoen of dat je je hieraan zult gaan storen gezien je ogen slechts enkele centimeters van het scherm zullen bevinden.
Zal met een volgende generatie (verwacht ik) wel opgeschroefd gaan worden maar ik denk niet dat ik zo lang kan wachten
Btw, mag er hier ook gediscussieerd worden over de Vive? Heb daar namelijk ook veel interesse in (VR in zijn algemeen eigenlijk) maar daar is (nog) geen eigen topic over. Is het een idee om dit topic te wijzigen naar VR - ervaringen en discussie?
Ben wel benieuwd of die resolutie van 2160×1200 wel gaat voldoen of dat je je hieraan zult gaan storen gezien je ogen slechts enkele centimeters van het scherm zullen bevinden.
Zal met een volgende generatie (verwacht ik) wel opgeschroefd gaan worden maar ik denk niet dat ik zo lang kan wachten
Btw, mag er hier ook gediscussieerd worden over de Vive? Heb daar namelijk ook veel interesse in (VR in zijn algemeen eigenlijk) maar daar is (nog) geen eigen topic over. Is het een idee om dit topic te wijzigen naar VR - ervaringen en discussie?
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Ik denk dat het allemaal nog wel meevalt. Mijn R9 280X doet op 2560x1600 (hogere resolutie dan de rift) in een wat simpeler grafisch spel als CoD Advanced Warfare makkelijk 90+ fps met bijna alles op max. GTA5 met very high settings zit rond de 50-60fps op deze resolutie. Resolutie moet je inderdaad niet naar beneden gaan schroeven, maar denk dat je bijvoorbeeld texture details best iets terug kan schroeven zonder dat het storend wordt (gaat immers om de ervaring).Xtr3me4me schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:34:
[...]
De eisen zijn al een lange tijd bekend voor CV1. Bevestigd door Oculus zelf:
Met andere woorden. De CV1 vereist dat je in game 90fps behaalt om zo het maximale eruit te halen. Hier kan je dus vanuit gaan dat je GPU een zware klap gaat krijgen of je moet de resolutie naar beneden schroeven in game en details uitzetten (wat je dus niet wilt)
Dus denk daarbij aan GTX980 Ti of Fury X om voor nu en toekomstige games. Uiteraard voor video zal je niet zo'n zware GPU nodig hebben.
SLI en CF zal ook ondersteund worden en denk dat ik zelf maar een 2e GTX980Ti erbij ga halen. Maar goed toekomst praat, wil eerst weten hoe zwaar het voor mijn gaming rig zal zijn.
Bovendien zijn de specs (970/290) recommended specs, geen minimum specs, zover ik had begrepen.
EDIT: Ik zag gisteren trouwens een video van NODE op Youtube over de Vive met de Valve Robot Repair app en dat zag er toch een bak bizar uit! Die positional tracking van de Vive is wel echt heel mooi. Ben alleen bang dat ik de Vive toch te duur ga vinden en voor de Oculus blijf gaan... Gaat om dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=q4zr5Eq_F5g
[ Voor 12% gewijzigd door adamvansanten op 30-09-2015 11:14 ]
Elk spel is verschillend. Je wilt echt geen GTA 5 met 50-60fps met je CV1 spelen. Dat werkt gewoon niet lekker.adamvansanten schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:07:
[...]
Ik denk dat het allemaal nog wel meevalt. Mijn R9 280X doet op 2560x1600 (hogere resolutie dan de rift) in een wat simpeler grafisch spel als CoD Advanced Warfare makkelijk 90+ fps met bijna alles op max. GTA5 met very high settings zit rond de 50-60fps op deze resolutie. Resolutie moet je inderdaad niet naar beneden gaan schroeven, maar denk dat je bijvoorbeeld texture details best iets terug kan schroeven zonder dat het storend wordt (gaat immers om de ervaring).
Bovendien zijn de specs (970/290) recommended specs, geen minimum specs, zover ik had begrepen.
En immers moet het ook spellen zijn die ondersteund worden. CoD wordt namelijk niet ondersteund dus die kan je al vergeten om te spelen.
Tevens recommendend specs zijn er niet voor niets en zoiets als VR is dat echt iets om rekening mee te houden als minimum aan te houden om daarbij "maximale" ervaring uit te halen.
[ Voor 8% gewijzigd door Xtr3me4me op 30-09-2015 11:16 ]
Het was uiteraard puur ter illustratieXtr3me4me schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:12:
[...]
Elk spel is verschillend. Je wilt echt geen GTA 5 met 50-60fps met je CV1 spelen. Dat werkt gewoon niet lekker.
En immers moet het ook spellen zijn die ondersteund worden. CoD wordt namelijk niet ondersteund dus die kan je al vergeten om te spelen.
Begrijp ik, alleen er zijn maar beperkte oplage wat rift momenteel ondersteund. Ark bijvoorbeeld, probeer jij dat maar op die resolutie 90fps te halen, gaat je nooit lukken met die kaart.adamvansanten schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:13:
[...]
Het was uiteraard puur ter illustratieEn de gebruikte resolutie is dus een stuk hoger op mijn monitor. Als ik de details naar med/high zou terugschroeven is 90fps op 2160x1200 denk ik geen probleem!
Zodra de games zwaarder worden zullen we vanzelf meer async timewarp zien. Dit zit nu bijvoorbeeld in https://flyinside-fsx.com/ Dat is daardoor goed speelbaar rond de 25fps! Dit is hetzelfde als sony doet met zijn morpheus om met een PS4 tot 120 fps te komen.
Dat zou wel mooi zijn uiteraard.Maar zullen het wel zien in de praktijk. Elk systeempje is anders en ieder zijn budget is verschillend.CILLER schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:17:
Zodra de games zwaarder worden zullen we vanzelf meer async timewarp zien. Dit zit nu bijvoorbeeld in https://flyinside-fsx.com/ Dat is daardoor goed speelbaar rond de 25fps! Dit is hetzelfde als sony doet met zijn morpheus om met een PS4 tot 120 fps te komen.
Ik hoop dat de game industrie de waarde van VR gaat inzien en bij opkomende games automatisch de ondersteuning voor VR implementeerd.
Verwijderd
Ik ben er ook wel voor te pruimen want alle wordt vergroot en als je maar 15% en 25 % zicht hebt is dat erg handig lijkt mij? Alien Isolation ondersteund het ook meende ik en dat zijn juist die games die me erg tof lijken door VR het wordt vast iets enger en realistischer omdat je in de omgeving zelf zit?
Helemaal mee eens. Ik hoef niet alle games in VR te spelen, maar vooral FPS / horror / racing titels spreken mij erg aan. Ben alvast bezig met een wishlist met spellen met ondersteuning die ik zeker ga kopen als de Oculus te koop is. Tot nu toe staan deze titels er op (van spellen die er nu al zijn in ieder geval):Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:15:
Ik ben er ook wel voor te pruimen want alle wordt vergroot en als je maar 15% en 25 % zicht hebt is dat erg handig lijkt mij? Alien Isolation ondersteund het ook meende ik en dat zijn juist die games die me erg tof lijken door VR het wordt vast iets enger en realistischer omdat je in de omgeving zelf zit?
- Alien Isolation
- EVE Valkyrie
- Elite Dangerous
- Project CARS
Welke titels zijn voor jullie must-haves?
Vergeet echter niet dat je wel 2 schermen moet aansturen ipv 1. De resolutie is dan ook 4320x1200.adamvansanten schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:13:
[...]
Het was uiteraard puur ter illustratieEn de gebruikte resolutie is dus een stuk hoger op mijn monitor. Als ik de details naar med/high zou terugschroeven is 90fps op 2160x1200 denk ik geen probleem!
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
- Alien Isolationadamvansanten schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:23:
[...]
Helemaal mee eens. Ik hoef niet alle games in VR te spelen, maar vooral FPS / horror / racing titels spreken mij erg aan. Ben alvast bezig met een wishlist met spellen met ondersteuning die ik zeker ga kopen als de Oculus te koop is. Tot nu toe staan deze titels er op (van spellen die er nu al zijn in ieder geval):
- Alien Isolation
- EVE Valkyrie
- Elite Dangerous
- Project CARS
- Ark
- EVE Valkyrie
- Project Cars
- Dying Light
- En gaafste van allemaal.... EDEN
Games waarop ik hoop het ook zal gaan werken:
- Dead Island 2
- Star Wars Battlefront
Ik hoop van harte dat hij ook op de Rift speelbaar wordt. De Vive ziet er erg cool uit, maar op een appartement met 2 kinderen is het eenvoudigweg onmogelijk om daar ruimte voor te voorzien.adamvansanten schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:07:
[...]
EDIT: Ik zag gisteren trouwens een video van NODE op Youtube over de Vive met de Valve Robot Repair app en dat zag er toch een bak bizar uit! Die positional tracking van de Vive is wel echt heel mooi. Ben alleen bang dat ik de Vive toch te duur ga vinden en voor de Oculus blijf gaan... Gaat om dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=q4zr5Eq_F5g
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
het zijn 2 schermen van 1080 * 1200. dus de resolutie is wel degelijk 2160*1200.ChojinZ schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:34:
[...]
Vergeet echter niet dat je wel 2 schermen moet aansturen ipv 1. De resolutie is dan ook 4320x1200.
Wel moet de viewport 2 keer gerenderd worden op 2 verschillende hoeken, maar dat hoeft dus maar op 1080*1200 per viewport.
Krijg je dan niet 2 schermen van 1080 * 600 ?CILLER schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:32:
[...]
het zijn 2 schermen van 1080 * 1200. dus de resolutie is wel degelijk 2160*1200.

2x 1080 * 1200 lijkt mij namelijk geen 2160 * 1200 maar 2160 * 2400
Ehm neejimz93 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:38:
[...]
Krijg je dan niet 2 schermen van 1080 * 600 ?![]()
2x 1080 * 1200 lijkt mij namelijk geen 2160 * 1200 maar 2160 * 2400

-Alien Isolationadamvansanten schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:23:
[...]
Helemaal mee eens. Ik hoef niet alle games in VR te spelen, maar vooral FPS / horror / racing titels spreken mij erg aan. Ben alvast bezig met een wishlist met spellen met ondersteuning die ik zeker ga kopen als de Oculus te koop is. Tot nu toe staan deze titels er op (van spellen die er nu al zijn in ieder geval):
- Alien Isolation
- EVE Valkyrie
- Elite Dangerous
- Project CARS
-Elite Dangerous
-Star Citizen
-Fly inside FSX / P3D
-Many coasters
-Doom 2016
Was in de veronderstelling dat de resolutie 2160*1200 per scherm was. 1080*1200 is wel erg laag.CILLER schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:32:
[...]
het zijn 2 schermen van 1080 * 1200. dus de resolutie is wel degelijk 2160*1200.
Wel moet de viewport 2 keer gerenderd worden op 2 verschillende hoeken, maar dat hoeft dus maar op 1080*1200 per viewport.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Zou leuk zijn maar helaas!ChojinZ schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:46:
[...]
Was in de veronderstelling dat de resolutie 2160*1200 per scherm was. 1080*1200 is wel erg laag.
bron: https://www.oculus.com/en-us/blog/powering-the-rift/On the raw rendering costs: a traditional 1080p game at 60Hz requires 124 million shaded pixels per second. In contrast, the Rift runs at 2160×1200 at 90Hz split over dual displays, consuming 233 million pixels per second. At the default eye-target scale, the Rift’s rendering requirements go much higher: around 400 million shaded pixels per second. This means that by raw rendering costs alone, a VR game will require approximately 3x the GPU power of 1080p rendering.
Dying Light lijkt mij ook erg goed hiermee! Ark ga ik niet eens aan beginnen zolang ik geen 980ti heb en het niet geoptimaliseerd is (en ik ga geen 980ti kopen, dus laat maar).Xtr3me4me schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:04:
[...]
- Alien Isolation
- Ark
- EVE Valkyrie
- Project Cars
- Dying Light
- En gaafste van allemaal.... EDEN![]()
![]()
![]()
- Dead Island 2
- Star Wars Battlefront
EDEN heb ik nog nooit van gehoord, zal het eens googelen.
Zo werkt het qua rendering denk ik niet helemaal, aangezien je het tweede scherm kan mirroren of zelfs gewoon Windows Desktop kan laten? Kost natuurlijk veel minder rekenkracht dan op die volle resolutie renderen...ChojinZ schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:34:
[...]
Vergeet echter niet dat je wel 2 schermen moet aansturen ipv 1. De resolutie is dan ook 4320x1200.
[ Voor 27% gewijzigd door adamvansanten op 30-09-2015 14:58 ]
https://www.oculus.com/en-us/oculus-ready-pcs/
nieuwe pagina ... ik lees ook op de forums dat palmer lucky al heeft gezegt dat de rift meer als 350 gaat kosten
nieuwe pagina ... ik lees ook op de forums dat palmer lucky al heeft gezegt dat de rift meer als 350 gaat kosten
Meer dan € 350,- ligt nog wel in de lijn der verwachting, ik ben vanaf het begin uitgegaan van circa € 400,-. Laten we hopen dat het niet veel meer dan dat wordt in ieder geval!Njay schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:01:
https://www.oculus.com/en-us/oculus-ready-pcs/
Same here, ik ben ook vanaf het begin uitgegaan van €400adamvansanten schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:03:
[...]
Meer dan € 350,- ligt nog wel in de lijn der verwachting, ik ben vanaf het begin uitgegaan van circa € 400,-.
Ik vind het overigens niet erg als het meer wordt dan dat zolang dit maar verantwoord wordt..
Eigenlijk is €400 voor 2 schermpjes, een hoofdband en wat software best prijzig
Heb vernomen dat de Vive duurder gaat worden, maar deze zou ook fysieke beweging in een ruimte mogelijk maken, da's dan wel weer leuk als je daar de ruimte voor hebt
Ben eigenlijk wel bang dat de Oculus & Vive net zoiets gaat worden als Ps4 vs Xbone.
De vive heeft dan wel weer steam als backer wat een groot voordeel heeft wat betreft game aanbod (denk aan de app store van appel vs. de appstore van windows phone) meer aanbod = meer aantrekkingskracht voor potentiële kopers
oculus heeft daarentegen wel weer de unieke (maar helaas niet standaard meegeleverde) controlles waar die van de vive lijken op een Wii kopie...
ben iig benieuwd hoe het allemaal gaat uitpakken!
Ik ben ook wel erg Steam fan, maar ik las ergens dat de Vive waarschijnlijk € 699,- gaat worden en dat vind ik veel te veel. Bron weet ik even niet meer.jimz93 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:41:
[...]
Same here, ik ben ook vanaf het begin uitgegaan van €400
Ik vind het overigens niet erg als het meer wordt dan dat zolang dit maar verantwoord wordt..
Eigenlijk is €400 voor 2 schermpjes, een hoofdband en wat software best prijzig
Heb vernomen dat de Vive duurder gaat worden, maar deze zou ook fysieke beweging in een ruimte mogelijk maken, da's dan wel weer leuk als je daar de ruimte voor hebt
Ben eigenlijk wel bang dat de Oculus & Vive net zoiets gaat worden als Ps4 vs Xbone.
De vive heeft dan wel weer steam als backer wat een groot voordeel heeft wat betreft game aanbod (denk aan de app store van appel vs. de appstore van windows phone) meer aanbod = meer aantrekkingskracht voor potentiële kopers
oculus heeft daarentegen wel weer de unieke (maar helaas niet standaard meegeleverde) controlles waar die van de vive lijken op een Wii kopie...
ben iig benieuwd hoe het allemaal gaat uitpakken!
Bij de Oculus krijg je natuurlijk ook een XbOne controller, deze kost los ook al € 59,- ofzo, dus dat scheelt weer iets. De Oculus Touch controllers zijn optioneel (al ga ik ze denk ik wel kopen).
Dat positional tracking van de Vive is prachtig, maar heb daar eigenlijk helemaal geen ruimte voor in mijn kamer... In de woonkamer wel, maar ga mijn game pc daar niet zetten (huis met huisgenoten).
En dan zit je weer dicht bij de Vive prijs die genoemd werd.adamvansanten schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 14:59:
[...]
De Oculus Touch controllers zijn optioneel (al ga ik ze denk ik wel kopen).
Ik heb de Vive demo's ervaren, tijdens een bezoek bij de EGX in Birmingham afgelopen vrijdag. Omdat we met z'n vieren de demo deelden, was er weinig tijd om stil te staan bij pixels, maar daardoor ging alles puur om de ervaring. Als je in de ervaring van de demo's zit, merk je geen pixels, geen diving-goggles beperking. Je kunt de tekst op de onderdelen van Atlas goed lezen, dus IMHO zit het met resolutie wel snor.Voor EuroTruckSimulator, ProjectCARS en andere rij-simulatoren moeten de resoluties van deze VR headsets prima geschikt zijn. Diegenen die de Vive hebben kunnen testen in Elite : Dangerous kunnen misschien een beter oordeel vellen over de leesbaarheid van HUDs en instrumenten. Voor vliegtuigsimulaties als DCS e.d. blijft het een open hokje, waar t.z.t. een vinkje kan worden gezet, als iemand bevestigen kan dat ook hier geen probleem is om alles te kunnen zien en lezen.
Ik vind € 200,- op € 700,- nog wel een aardig verschil hoorTNJ schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 18:27:
[...]
En dan zit je weer dicht bij de Vive prijs die genoemd werd.Met Facebook-subsidie zal de prijs wel laag gehouden kunnen worden, net zoals de Xbox en Playstations voor kostprijs of zelfs onder kostprijs werden verkocht.
Ik heb de Vive demo's ervaren, tijdens een bezoek bij de EGX in Birmingham afgelopen vrijdag. Omdat we met z'n vieren de demo deelden, was er weinig tijd om stil te staan bij pixels, maar daardoor ging alles puur om de ervaring. Als je in de ervaring van de demo's zit, merk je geen pixels, geen diving-goggles beperking. Je kunt de tekst op de onderdelen van Atlas goed lezen, dus IMHO zit het met resolutie wel snor.Voor EuroTruckSimulator, ProjectCARS en andere rij-simulatoren moeten de resoluties van deze VR headsets prima geschikt zijn. Diegenen die de Vive hebben kunnen testen in Elite : Dangerous kunnen misschien een beter oordeel vellen over de leesbaarheid van HUDs en instrumenten. Voor vliegtuigsimulaties als DCS e.d. blijft het een open hokje, waar t.z.t. een vinkje kan worden gezet, als iemand bevestigen kan dat ook hier geen probleem is om alles te kunnen zien en lezen.
Vandaag de dk2 getest op gameforce. Het blijft een super concept maar ik vond de resolutie echt nog te laag. Gaat het verschil met de consumer versie groot genoeg zijn?
Volgens Wikipedia heeft de DK2 een resolutie van 960 x 1080 per oog. De CV1 krijgt 1080 x 1200 volgens mij. Geen enorme sprong dus, maar schijnbaar zijn de lenzen/schermen ook van betere kwaliteit, wat denk ik een groter verschil zal gaan maken.Maffie500 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:35:
Vandaag de dk2 getest op gameforce. Het blijft een super concept maar ik vond de resolutie echt nog te laag. Gaat het verschil met de consumer versie groot genoeg zijn?
Ik weet niet wat voor schermen de DK2 gebruikt maar ik geloof dat de CV1 een OLED/AMOLED scherm krijgt?adamvansanten schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:48:
[...]
Volgens Wikipedia heeft de DK2 een resolutie van 960 x 1080 per oog. De CV1 krijgt 1080 x 1200 volgens mij. Geen enorme sprong dus, maar schijnbaar zijn de lenzen/schermen ook van betere kwaliteit, wat denk ik een groter verschil zal gaan maken.
Dat kan ook al voor het nodige verschil zorgen natuurlijk
Volgens dezelfde Wikipedia pagina AMOLED (uit een Note 3)... Dus dat zal het verschil niet zijn.jimz93 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:50:
[...]
Ik weet niet wat voor schermen de DK2 gebruikt maar ik geloof dat de CV1 een OLED/AMOLED scherm krijgt?
Dat kan ook al voor het nodige verschil zorgen natuurlijk
De lenzen van de CV1 zijn inderdaad veel beter. De DK2 had een vervorming er in zitten waardoor de pixels raar werden uitgestrekt en je de pixels in de hoeken helemaal niet kon zien. Dit hield de optics simpel (slechts 1 lens per oog!) maar de vervorming was vrij extreem en door de grotere hoeken had je veel chromatische abberaties (oranje/blauwe randjes). Dit probeerden ze te compenseren in software maar dat werkte niet geweldig.adamvansanten schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:48:
[...]
Volgens Wikipedia heeft de DK2 een resolutie van 960 x 1080 per oog. De CV1 krijgt 1080 x 1200 volgens mij. Geen enorme sprong dus, maar schijnbaar zijn de lenzen/schermen ook van betere kwaliteit, wat denk ik een groter verschil zal gaan maken.
De CV1 heeft een veel strakker beeld en gebruikte voor zover ik in de korte demo kon zien het beeld veel optimaler. De lenzen zijn ook veel ingewikkelder en niet meer rond, maar de abberaties zijn bijna niet te zien.
vraagje aan de kenners:
Zelf geen ervaring met OR, maar heeft de OR ook dezelfde V-sync/Tearing problemen zoals je die ook hebt op een normale monitor?
Zelf geen ervaring met OR, maar heeft de OR ook dezelfde V-sync/Tearing problemen zoals je die ook hebt op een normale monitor?
Ja, de Rift heeft gelijkaardige problemen. Daarom is het de bedoeling om standaard altijd Vsync ingeschakeld te hebben. Anders kan je tearing zien, of een mismatch tussen het linker- en rechterbeeld.ChojinZ schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:28:
vraagje aan de kenners:
Dit betekent ook dat de fps best minimaal de refresh rate van het scherm haalt. Bij de DK2 is dit 75Hz, bij de consumentenversie zou dit 90hz zijn. De software kan wel gebruik maken van "asynchronous time warping" als de fps even tijdelijk terugvalt. Dit houdt in dat extra (nieuwe) beelden worden berekend op basis van de positie van de Rift (zonder dat de grafische kaart hele scene opnieuw moet berekenen).
ah, duidelijk!Dionos schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:41:
[...]
Ja, de Rift heeft gelijkaardige problemen. Daarom is het de bedoeling om standaard altijd Vsync ingeschakeld te hebben. Anders kan je tearing zien, of een mismatch tussen het linker- en rechterbeeld.
Dit betekent ook dat de fps best minimaal de refresh rate van het scherm haalt. Bij de DK2 is dit 75Hz, bij de consumentenversie zou dit 90hz zijn. De software kan wel gebruik maken van "asynchronous time warping" als de fps even tijdelijk terugvalt. Dit houdt in dat extra (nieuwe) beelden worden berekend op basis van de positie van de Rift (zonder dat de grafische kaart hele scene opnieuw moet berekenen).
V-sync zorgt altijd voor enige lag/latency. Merk je dat ook nog op de OR?
Op de pc heb ik v-sync altijd uit staan omdat ik gek word van de lag. Maar ik speel voornamelijk fastpace FPS games. In de OR zullen de bewegingen minder snel zijn. Vraag me af in hoeverre v-sync op de OR storend werkt.
Het is juist veel storender om vertragingen te hebben met een oculus omdat je er last van krijgt in de vorm van "motion sicknes"!
Om die reden heb je dan ook een zware pc nodig om veel frames te genereren wat de vertraging wegneemt.
Daarnaast wordt er door oculus hard aan gewerkt om de vertraging te minimaliseren.
Daarom ook het eerder genoemde asynchronous timewarping
Om die reden heb je dan ook een zware pc nodig om veel frames te genereren wat de vertraging wegneemt.
Daarnaast wordt er door oculus hard aan gewerkt om de vertraging te minimaliseren.
Daarom ook het eerder genoemde asynchronous timewarping
Ondanks dat de bewegingen langzamer zijn? Ai.... en ik krijg al last van motion sickness als v-sync aan staat...CILLER schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:27:
Het is juist veel storender om vertragingen te hebben met een oculus omdat je er last van krijgt in de vorm van "motion sicknes"!
Zijn er al games speciaal voor de Oculus announced? Als ik een preview als Rigs zie word ik wat jaloers..Xtr3me4me schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:04:
[...]
- Alien Isolation
- Ark
- EVE Valkyrie
- Project Cars
- Dying Light
- En gaafste van allemaal.... EDEN![]()
![]()
![]()
- Dead Island 2
- Star Wars Battlefront
Nog niet. Meeste mensen zitten meer te wachten en bij te houden wanneer de exacte datum/prijs word van de cv1, dan dat er intens gezocht/gekeken wordt naar speciale games. Ik denk elk spel wel cv1 aangestuurd kan worden, sommige krijgen ondersteuning en andere niet en moet jezelf maar beetje uitvogelen.SCIxX schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 16:42:
[...]
Zijn er al games speciaal voor de Oculus announced? Als ik een preview als Rigs zie word ik wat jaloers..
Fps games zullen het altijd wel de prime zijn van VR. Games zoals fifa of diablo hebben weinig tot geen toevoeging op VR.
Doom daarintegen met dx12 support zal wel 1 van de eerste knallers zijn op VR gebied. Ook zeker eentje waar ik naar uitkijk om een hart infarct te krijgen hahaha!
En toch is het aanbod van games en de aankondiging van nieuwe games iets wat ik wel in mijn achterhoofd hou. Morpheus gaat het voor mij niet worden (geen PS) maar de HTC Vive is ze wel een serieuze overweging, mede door de koppeling met Valve.Xtr3me4me schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:13:
[...]
Nog niet. Meeste mensen zitten meer te wachten en bij te houden wanneer de exacte datum/prijs word van de cv1, dan dat er intens gezocht/gekeken wordt naar speciale games.
Persoonlijk hoop ik dat het de OR word maar de samenwerking met Valve is voor de Vive wel een sterke troef.
Je moet hopen op een gelijke userbase voor beide, zodat er geen monopoly ontstaat.ChojinZ schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:47:
[...]
Persoonlijk hoop ik dat het de OR word maar de samenwerking met Valve is voor de Vive wel een sterke troef.
Voor de Oculus zijn er een aantal PC exclusives, als ik me niet vergis. EVE:Valkyrie is er een van.
Exact dit. Bedoel console wereld is er ook 1 van. En bedrijven moeten begrijpen dat dit soort speeltjes a la HTC Vive en OR en Morpheus geen speeltjes zijn die door elke consument gekocht kan worden.TNJ schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 21:08:
[...]
Je moet hopen op een gelijke userbase voor beide, zodat er geen monopoly ontstaat.
Voor de Oculus zijn er een aantal PC exclusives, als ik me niet vergis. EVE:Valkyrie is er een van.
De kosten van zo'n apparaat is net zo en zo niet duurder dan een console. Al hoewel VR al erg lang bestaat, zijn deze generatie VR helmen nog in de kinderschoenen. Als het ware beginnen we net weer opnieuw ermee en het moet wel aanslaan bij het grote publiek.
Als het een flop word dan staat deze nieuwe revolutie van gamen/films/programma's weer terug bij af. Dat de consument er nog niet klaar is ervoor. Net als 4K tv's. Leuk zulk beeld maar wees eerlijk, hoeveel content is er nu ervoor en hoe lang bestaat het? De consument is net gewend aan de 1080p.
Dit zal niet anders zijn, het slaat aan of niet. Zodra het aanslaat zullen grote game ontwikkelaars zelf daaraan werken en echte AAA games produceren met VR ondersteuning. Omdat daar het grote geld ligt voor zulke bedrijven. Maar ook de technische wereld van CPU's en vooral GPU's zullen krachtigere versies van zichzelf moeten laten zien, want VR vereist heel wat meer dan gewoon het laten zien op een monitor.
Denk dat we qua VR wel op CV3 zullen zitten en GPU misschien wel 2 a 3 generaties verder. Ach, we zullen het wel merken allemaal. Laten we beginnen onder aan de ladder en de wonderlijke wereld als consument het ervaren. De revolutie en evolutie van Combined techniek! VR meets Intens Gaming!
Ik ga sowieso mee omdat dit mij zeer interesseert en tevens op gamescom het heb mogen ervaren en verkocht was! En ben eenmaal een gamer! Nu wil ik er niet naast of meer gezegd er tegenover gamen...nu wil ik graag in de game zelf zitten!
Let the games...begin!
Ben ik het niet mee eens.. Fifa en diablo zijn denk ik best goed voor vr.. Bij fifa kun je snel even kijken of een speler vrij staat en op die manier iets verder ingezoomd spelen.. Kijk naar een game als blazerush; ook topdown/isometric view en een vd beste vr showcawes momenteel.. Fps word ik persoonlijk juist eerder misselijk van omdat de bewegingen onnatuurlijk zijn.. Maar mijn persoonlijke favoriet blijven race/space/flight sims..Xtr3me4me schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:13:
[...]
Fps games zullen het altijd wel de prime zijn van VR. Games zoals fifa of diablo hebben weinig tot geen toevoeging op VR.
It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..
Zijn er nog mensen die volgend weekend richting Amsterdam gaan voor de eerste Dutch VR days? Ik ga in ieder geval de zaterdag even mee pakken om wat demo's te zien.
Ik geef samen met mijn collega (BaT) de workshop "Construction & Architecture"Bullettooth schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:47:
Zijn er nog mensen die volgend weekend richting Amsterdam gaan voor de eerste Dutch VR days? Ik ga in ieder geval de zaterdag even mee pakken om wat demo's te zien.
Zou tof zijn om wat mensen van 't topic te ontmoeten!
ik denk zelf dat de Oculus ver boven de rest gaat uitspringen en niet vanwege gaming.
Een goede VR bril bied aan zoveel meer sectoren iets unieks dan alleen gaming.
Wij zijn zelf nu bezig om het in de bouw te implementeren. Door je huis lopen voordat er ook maar een schop in de grond is gezet! Meeste mensen hebben moeite om een tekening te interpreteren en zo'n bril is een gigantisch hulpmiddel.
Over een jaar heeft elke keukenboer en architect zo'n ding liggen voor de klanten. ICM met die nieuwe controllers ben je gewoon de ergonomie/indeling van je keuken aan het bepalen zodat het in een keer goed geïnstalleerd word thuis.
Een goede VR bril bied aan zoveel meer sectoren iets unieks dan alleen gaming.
Wij zijn zelf nu bezig om het in de bouw te implementeren. Door je huis lopen voordat er ook maar een schop in de grond is gezet! Meeste mensen hebben moeite om een tekening te interpreteren en zo'n bril is een gigantisch hulpmiddel.
Over een jaar heeft elke keukenboer en architect zo'n ding liggen voor de klanten. ICM met die nieuwe controllers ben je gewoon de ergonomie/indeling van je keuken aan het bepalen zodat het in een keer goed geïnstalleerd word thuis.
Ik heb een Oculus Rift van school geleend (voor open dag) en ik loop tegen een probleem aan. Volgens mij pakt de Oculus Rift mijn onboard videokaart (Intel 4600) in plaats van mijn GTX 765M want de tool geeft telkens een rare error:

Specs:
Windows 10
GTX 765M
i7-4700MQ 2.4 ghz
8GB RAM

Specs:
Windows 10
GTX 765M
i7-4700MQ 2.4 ghz
8GB RAM
[ Voor 10% gewijzigd door jaspervm op 23-10-2015 20:29 ]
Probeer eens in je Nvidia Control Panel te forceren dat deze .exe de Nvidia GPU gebruikt?
Veel kans dat het niet zal werken met deze set-up. Laptops worden door Oculus niet ondersteund, zeker niet wanneer ze "Nvidia Optimus" technologie gebruiken (waarbij de HDMI-poort rechtstreeks met de intel GPU is verbonden).jaspervm schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:28:
Ik heb een Oculus Rift van school geleend (voor open dag) en ik loop tegen een probleem aan. Volgens mij pakt de Oculus Rift mijn onboard videokaart (Intel 4600) in plaats van mijn GTX 765M want de tool geeft telkens een rare error:
Specs:
Windows 10
GTX 765M
i7-4700MQ 2.4 ghz
8GB RAM
Voor meer info: zie deze topic en deze post op het Oculus forum.
Even terzijde: de DK2 is officëel uitverkocht!
Afgelopen weekend Windows 8.1 geïnstalleerd als dual boot en op Windows 8.1 werkt het wel. Een Windows 10 issue denk ik dan.
Goed nieuws dat de DK2 nu officieel niet meer te bestellen is, we lopen nu natuurlijk ook wel heel dicht tegen het eind van het jaar aan.
Volgende maand zal de laatste iteratie van de SDK ook uitgebracht gaan worden, daarna in december versie 1.0. Dan zullen ze toch ook echt met de pre-orders voor de HMD moeten gaan komen. Ik heb er nog altijd superveel zin in, mijn elite dangerous account staat al stil sinds ik afgelopen zomer de DK2 verkocht heb. Dat spel is buiten VR totaal niet interessant, maar erin...
Volgende maand zal de laatste iteratie van de SDK ook uitgebracht gaan worden, daarna in december versie 1.0. Dan zullen ze toch ook echt met de pre-orders voor de HMD moeten gaan komen. Ik heb er nog altijd superveel zin in, mijn elite dangerous account staat al stil sinds ik afgelopen zomer de DK2 verkocht heb. Dat spel is buiten VR totaal niet interessant, maar erin...
Zit hier met smacht ook te wachten! Centjes al opzij gelegd ervoor. Hou het dagelijks in de gaten omtrent de datum.
Nog eventjes en dan in me handjes wrijven en genieten!!
Same here!Xtr3me4me schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:15:
Zit hier met smacht ook te wachten! Centjes al opzij gelegd ervoor. Hou het dagelijks in de gaten omtrent de datum.
Hoewel ik mogelijk later nog zal overstappen op de Vive (i.v.m. steam support).
Lijkt me echt zo ontzettend tof om straks jezelf echt "in" een digitale wereld te bevinden!
Ben alleen bang dat de tijd dan nóg sneller gaat bij het gamen

Ben bang dat ik dan helemaal niet meer buiten kom en zelfs vergeet te eten....VR Mcdrive?jimz93 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:42:
[...]
Same here!
Hoewel ik mogelijk later nog zal overstappen op de Vive (i.v.m. steam support).
Lijkt me echt zo ontzettend tof om straks jezelf echt "in" een digitale wereld te bevinden!
Ben alleen bang dat de tijd dan nóg sneller gaat bij het gamen![]()
![]()
Haha!Xtr3me4me schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:55:
[...]
Ben bang dat ik dan helemaal niet meer buiten kom en zelfs vergeet te eten....VR Mcdrive?
Als het goed is blijven al je vitale functies nog gewoon actief dus laat je buik zich (soms letterlijk) wel van zich horen!
Denk wel dat ik bij VR gebruik minder snel naar de klok zal kijken (nee niet omdat ik dan nog steeds naarhet VR scherm zit te kijken, ik ga er vanuit dat hier wel iets voor zit in gebakken iig 9 ).
Lijkt me overigens ook erg tof om films te kijken met een VR bril, alleen het geluid zal nog wel van de surround set moeten komen. Dat klinkt toch stukken beter dan welke koptelefoon dan ook...
Maar hé, wie weet maken ze voor de audiofielen hier ook nog wel een soort helm voor met aan alle kanten speakers? Time will tell
Ik ben ook heel benieuwd met films hoe dit zich zal presenteren met VR. Ik heb wel de CV1 mogen ervaren op gamescom, maar dat was met een spel / demo en niet een film. Dus ben daar wel nieuwsgierig naar.jimz93 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:02:
[...]
Haha!
Als het goed is blijven al je vitale functies nog gewoon actief dus laat je buik zich (soms letterlijk) wel van zich horen!
Denk wel dat ik bij VR gebruik minder snel naar de klok zal kijken (nee niet omdat ik dan nog steeds naarhet VR scherm zit te kijken, ik ga er vanuit dat hier wel iets voor zit in gebakken iig 9 ).
Lijkt me overigens ook erg tof om films te kijken met een VR bril, alleen het geluid zal nog wel van de surround set moeten komen. Dat klinkt toch stukken beter dan welke koptelefoon dan ook...![]()
Maar hé, wie weet maken ze voor de audiofielen hier ook nog wel een soort helm voor met aan alle kanten speakers? Time will tell
Zal sowieso de oorklepjes van CV1 niet gebruiken maar mijn eigen kraken pro 7.1 headset. Geluid was prima maar komt bij lange na niet aan het geluid wat mijn headset produceert. Dus die gaan meteen vervangen worden
Nu nog leuke AAA titels die CV1 ondersteunt en ik ben happy. Beetje a la witcher 3 zal ik me zekers goed vermaken. Al hoewel dit extreem veel van me pc gaat vragen, vooral op gpu gebied.
Ach, eerst maar dat ding in me bezit hebben en daarna klagen haha!
Eensch haha.Xtr3me4me schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:15:
[...]
Ik ben ook heel benieuwd met films hoe dit zich zal presenteren met VR. Ik heb wel de CV1 mogen ervaren op gamescom, maar dat was met een spel / demo en niet een film. Dus ben daar wel nieuwsgierig naar.
Zal sowieso de oorklepjes van CV1 niet gebruiken maar mijn eigen kraken pro 7.1 headset. Geluid was prima maar komt bij lange na niet aan het geluid wat mijn headset produceert. Dus die gaan meteen vervangen worden
Nu nog leuke AAA titels die CV1 ondersteunt en ik ben happy. Beetje a la witcher 3 zal ik me zekers goed vermaken. Al hoewel dit extreem veel van me pc gaat vragen, vooral op gpu gebied.
Ach, eerst maar dat ding in me bezit hebben en daarna klagen haha!
Ik denk wel dat third person games als the witcher niet zo goed tot zijn recht komen op VR omdat deze niet het gevoel geven dat jijzelf rondloopt in die wereld, maar het poppetje wat je ziet bewegen.
Ik zet dan ook vooral in op first person games voor VR
Ik wil vooral als eerste een super titel op basis van Star Wars hebben voor de Rift. De "Battle for Endor" demo die er nu al is doet hunkeren naar meer en beter.
Het gevoel om werkelijk in een X-wing te zitten en om je heen te kijken naar de space battle die zich voltrekt, terwijl de geweldige noten van John Williams ondertussen door je headset schallen. Heerlijk!
Het gevoel om werkelijk in een X-wing te zitten en om je heen te kijken naar de space battle die zich voltrekt, terwijl de geweldige noten van John Williams ondertussen door je headset schallen. Heerlijk!
Ik kan ook niet wachten! als oculus rift pre order beschikbaar dan is instant buy voor mij!
Het zal vooral voor race games worden gebruikt
, Dirt rally, Assetto corsa, Project cars, BeamNG (voor botsingen van auto om een hartaanval te voorbereiden)
Het zal vooral voor race games worden gebruikt
en daar gaan we: playstation vr exclusive
Na RIGS nu ook Robinson: The Journey
http://www.roadtovr.com/c...playstation-vr-exclusive/
[ Voor 12% gewijzigd door CILLER op 28-10-2015 12:55 ]
2016 duurt gewoon te lang voordat het hier is. Ik las trouwens ook ergens van datum 16 oktober, dat de Playstation VR Morpheus goedkoper zal zijn volgens Sony dan CV1 van Oculus.CILLER schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:54:
en daar gaan we: playstation vr exclusive![]()
Het zal mij allemaal benieuwen.
Zelf kijk ik ook enorm uit naar de komst van de Oculus Rift. Maar aangezien ik reeds over een playstation 4 beschik en nog geen geschikte PC gaat mijn eerste voorkeur uit naar Playstation VR. Zeker met alle aankondigingen die ze doen. Mocht de oculus een veel betere ervaring geven dan zal ik zeker overwegen een dikke pc aan te schaffen. Niet dat ik barst van de centen maar naar VR kijk ik al uit sinds de virtuaboy.
Tsja.... zat er aan te komen.... De Vive zal ongetwijfeld ook wat exclusives krijgen betere support krijgen in bepaalde games. Maar dat maakt de keuze ook lastig. Sony valt voor mij af, maar ik twijfel nog steeds tussen OR en de Vive.CILLER schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:54:
en daar gaan we: playstation vr exclusive![]()
Zelfde hier. Ga het niet redden met mijn PC, en heb een PS4 staan.Tweakarim schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:40:
Zelf kijk ik ook enorm uit naar de komst van de Oculus Rift. Maar aangezien ik reeds over een playstation 4 beschik en nog geen geschikte PC gaat mijn eerste voorkeur uit naar Playstation VR. Zeker met alle aankondigingen die ze doen. Mocht de oculus een veel betere ervaring geven dan zal ik zeker overwegen een dikke pc aan te schaffen. Niet dat ik barst van de centen maar naar VR kijk ik al uit sinds de virtuaboy.
300 euro of 1500 euro? Keus voor nu snel gemaakt
Ook hier zal ik waarschijnlijk eerst de PSVR aanschaffen. En misschien later eens de oculus.
Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB --- iPhone 12 Blue --- Med600X3D
Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.