CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
Vond het wel tegenvallen, hoewel het lijkt te werken en stevig lijkt te zitten moet er op het oog erg veel kracht gezet worden om hem erin te drukken, (handen trillen even van het krachtzetten)trion75 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:46:
wel mooi systeem voor de koptelefoon:
Hopelijk is alles stevig genoeg, maar ik zou bang zijn dat je het gave scharnier op ten duur kapot drukt!
Dat het kan is natuurlijk wel top!
Met een beetje geluk is het een goede koptelefoon en hoeven we hem er niet vanaf te halen.CILLER schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:34:
[...]
Vond het wel tegenvallen, hoewel het lijkt te werken en stevig lijkt te zitten moet er op het oog erg veel kracht gezet worden om hem erin te drukken, (handen trillen even van het krachtzetten)
Hopelijk is alles stevig genoeg, maar ik zou bang zijn dat je het gave scharnier op ten duur kapot drukt!
Dat het kan is natuurlijk wel top!
Is het bekend of er ook een microfoon in zit?
Blaat het niet dan schaapt het niet
Koptelefoon schijnt ook heel goed geluid te hebben, beter dan je zou verwachten als je ze zo ziet.
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
Als dit de target is - wat ik heb begrepen op het Oculus forum, dan is een GTX970 toch helemaal niet voldoende? Nu begrijp ik dat VR héél anders is dan naar je monitor te staren, maar sommige games zien er écht niet uit op medium details. En dat is toch het niveau waar je op uitkomt op het moment dat je een game in VR wil gaan spelen.
Nu kan het zijn dat ik het met het bovenstaande verhaal compleet mis heb, dat zou fantastisch zijn, want nu klinkt het niet heel erg aanlokkelijk om in VR te stappen.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
En dat soort zaken kan een GTX 970 prima weergeven met hoge FPS. De kwaliteit van graphics zoals ze nu op een monitor te zien zijn zullen vast nog wel een keer gaan komen, maar we staan nog altijd maar aan de wieg van wat er werkelijk mogelijk is met VR. En voor nu is de beleving belangrijker dan grafische schoonheid, hoewel ik er ook niet echt bang voor ben dat het tegen gaat vallen.
Gravity is a habit that is hard to shake off.
Een immersive HalfLife 2 wereld welke zeer soepel en zonder lagt in VR werkt, zal volgens mij toch een super indruk maken ondanks de gadateerde graphics. Heck, zelfs rondhuppenelen in een Mario wereld zou al indrukwekkend zijn. Zolang het maar superscherp is, liever goede immersie met lelijke beelden, dan mooie graphics en het besef dat je naar een lelijk scherm (lage resolutie, lage fps, lag, zwarte lijntjes tussen pixels etc) zit te kijken.
Dit dus.FlyEragon schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:15:
Ontwikkelaars moeten weer gaan nadenken en optimaliseren en slim spelen met hergebruik van textures en dergelijke. Ook slimme rendertechnieken, je kan nog best mooie dingen maken met statische lichtinval etc.
Een immersive HalfLife 2 wereld welke zeer soepel en zonder lagt in VR werkt, zal volgens mij toch een super indruk maken ondanks de gadateerde graphics. Heck, zelfs rondhuppenelen in een Mario wereld zou al indrukwekkend zijn. Zolang het maar superscherp is, liever goede immersie met lelijke beelden, dan mooie graphics en het besef dat je naar een lelijk scherm (lage resolutie, lage fps, lag, zwarte lijntjes tussen pixels etc) zit te kijken.
De ervaring is supertof, in sommige demo's waan je je echt in die wereld. Ik kan nu ook duidelijk zien waarom fullhd niet voldoende is. Ik kan me niet storen aan het screendoor effect, maar in Elite Dangerous is het verschrikkelijk moeilijk om de tekst te lezen, gewoon omdat de resolutie niet voldoende is.
Wel heb ik mijn eerste 'motion sickness' sessie gehad. Het begon met de demo van "Firma" hoewel het een briljante demo was, merkte ik wel dat wanneer ik ergens naar keek en daarna mijn pod ernaartoe bewoog dat ik een naar gevoel kreeg. Mijn evenwichtsorgaan was het er niet mee eens. Ook in Tuscany had ik dit, verschrikkelijk. Het rare is, is dat ik het in Elite niet heb gehad, en in Vox Machinae ook niet. Die laatste is nog de meeste indrukwekkende demo die ik heb geprobeerd, naast I Expect You To Die.
Hebben jullie dat ook meegemaakt? Hoe kun je je daar tegen weren? Is dit, wellicht, gewenning of is dit "kinderschoenen VR"?
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Het is alle drie... games kunnen zich er tegen weren, je went er een beetje aan en de hardware kan beter.SacreBleu schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:15:
Hebben jullie dat ook meegemaakt? Hoe kun je je daar tegen weren? Is dit, wellicht, gewenning of is dit "kinderschoenen VR"?
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Wat verwachten we aankomende week van de Gamescom? Gaat er nog iemand heen met de intentie om de CV te gaan proberen? Zou er meer nieuws komen over de preorders en prijzen na dit evenement?
Wat zijn jullie gedachten hierover?
Ik wil mijn geld graag aan ze kwijt.
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Wat jij nu voorstelt is dat pontwikkelaars een stap teurg doen om de Rift mogelijk te maken. Als het aan mij ligt zal dat niet zo snel gebeuren omdat juist het gebruik van dynamic lightning een veel meer betrokken spelgevoel geeft in spellen waar de rift een rol kan spelen. De realiteit is dat het nog een jaar of 2 gaat duren voor de hardware bij is.FlyEragon schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:15:
Ontwikkelaars moeten weer gaan nadenken en optimaliseren en slim spelen met hergebruik van textures en dergelijke. Ook slimme rendertechnieken, je kan nog best mooie dingen maken met statische lichtinval etc.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Ja, maar over 2 jaar zijn de normale "2D" spellen dan weer mooier dan de 3D VR spellen, dus dat zou geen reden moeten zijn. Met VR zal je dus met dezelfde hardware altijd "lelijkere" GFX krijgen. Vandaar dat men juist niet de nadruk zou moeten leggen op het het er uit ziet, maar hoe de belevenis is.ocf81 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:30:
[...]
Wat jij nu voorstelt is dat pontwikkelaars een stap teurg doen om de Rift mogelijk te maken. Als het aan mij ligt zal dat niet zo snel gebeuren omdat juist het gebruik van dynamic lightning een veel meer betrokken spelgevoel geeft in spellen waar de rift een rol kan spelen. De realiteit is dat het nog een jaar of 2 gaat duren voor de hardware bij is.
Zoals ik eerder al zei, als je bijvoorbeeld een mario achtig landschap maakt gemaakt van blokken en effen kleuren kan je volgens mij prima nog dynamic lighting achtige zaken gebruiken. De beleving zal super intens zijn als de fps hoog genoeg zijn en de delay van pc naar hersens laag. Bepaalde spellen hebben helemaal niet de fotorealisme nodig van 'normale' landschappen. Een spel wat zich afspeelt in een ziekenhuis met alleen maar vierkant kamers en gangen kan je realistisch genoeg maken, dat is waar ik deels op doel. Een skyrim/the witcher achtige open wereld spel zag voorlopig wel lastig blijven ja en dat zal over 2 jaar ook zo zijn. Want Skyrim 38 en Witcher 27 zal dan weer mooier zijn zonder VR.
Conclusie: Ontwikkelaars zullen dus altijd een afweging moeten maken. Je kan niet genoeg kracht hebben voor games, want anders zaten we nu allang met real time raytracing achtige zaken.
Vorig jaar was de wachttijd daar letterlijk 3 tot 4u.Bullettooth schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:01:
Wat verwachten we aankomende week van de Gamescom? Gaat er nog iemand heen met de intentie om de CV te gaan proberen?
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Dat zal het nu met de CV1 ook weer gaan worden denk ik. Maar ik had hem toch graag nog een keer gezien voordat ik hem werkelijk aanschaf. Q1 2016 is nog steeds redelijk ver weg. En het zou maar zo maart kunnen worden voordat ze gaan leveren.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Maar daarvan wil ik eigenlijk niet geloven dat ze voor eind 2015 kunnen shippen. Aangezien ze daar net de devkits een beetje van aan het verspreiden zijn.
Heb sinds gister de Gear VR. Nou heb ik n probleem. Ik heb een (3D) 360video gedownload. Het betreft een .mp4 bestand. Als ik hem op mn pc open krijg ik gewoon 2 'fisheye' schermen naast elkaar. Waarvan de linker voor het linker oog is bedoelt en de rechter voor het rechter oog (logisch). Maar zodra ik deze file afspeel op de gear vr, krijg ik een fisheyebeeld te zien. Ook is hij niet scherp (2 videos door elkaar) tenzij ik 1 oog dichtdoe. Ook is dit beeld veel te uitgerekt.
Heb zowel _LR geprobeerd als _RL. Ook zonder _LR of _RL en dan kreeg ik 2 videos te zien. één de eerste 180 graden voor me, en de tweede de 180 graden achter me.
Wellicht een 180 graden film? Maar dan heb ik alsnog dat fisheye gedoe en ik wil een gewoon 'plat' (3D) beeld.
Wat doe ik verkeerd?
Tijdens de "survival of the fittest" event op twitch was deze week een ontwikkelaar te horen die aankondigde dat er spannend nieuws op de Gamescom zou zijn.
Dat zou een hele goede move zijn. Ik zit gewoon met smacht te wachten dat Oculus eens eindelijk met het nieuws komt dat we de CV kunnen pre-ordenen!Bullettooth schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:41:
één ding dat ik ook nog wel verwacht te horen is dat Oculus met de ontwikkelaars van ARK heeft samengewerkt om VR support in de meest gespeelde survival titel van dit moment te stoppen. Wat volgens mij een zeer goede move zou zijn.
Tijdens de "survival of the fittest" event op twitch was deze week een ontwikkelaar te horen die aankondigde dat er spannend nieuws op de Gamescom zou zijn.
Ik had filmpje gezien waarbij een persoon de OR gebruikte met Alien Isolation spel (uiteraard heb ik die meteen gekocht via steam) Maar bij deze game staat ook geen support voor OR.
De Tweakers Express heeft zo te zien nog kaarten! Heb je gratis gezellig vervoer erbij ook.TNJ schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 23:05:
Ook net de dag dat ik dacht "Laat ik eens kijken of ik naar de GamesCon kan gaan", bleek die uitverkocht. Ik wou heeel graag de Vive testen en ook de laatste Oculus meepakken, maarja...
Ik denk wel dat je flink moet gaan wachten trouwens op die demo's... Ik wil ze zelf heel graag zien en ik ga ook met de Tweakers Express mee, maar ik heb geen zin om 2 uur te wachten voor een demo eigenlijk.
[ Voor 19% gewijzigd door GekkePrutser op 05-08-2015 13:32 ]
Er zijn via de Oculus Live app nog genoeg slots beschikbaar waar je je kunt opgeven voor een demo. Krijg je netjes van tevoren een melding en kun je je op het opgegeven tijdstip melden bij de Oculus booth > direct aan de beurtGekkePrutser schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:31:
[...]
De Tweakers Express heeft zo te zien nog kaarten! Heb je gratis gezellig vervoer erbij ook.
Ik denk wel dat je flink moet gaan wachten trouwens op die demo's... Ik wil ze zelf heel graag zien en ik ga ook met de Tweakers Express mee, maar ik heb geen zin om 2 uur te wachten voor een demo eigenlijk.
Dankstimmits schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:18:
[...]
Er zijn via de Oculus Live app nog genoeg slots beschikbaar waar je je kunt opgeven voor een demo. Krijg je netjes van tevoren een melding en kun je je op het opgegeven tijdstip melden bij de Oculus booth > direct aan de beurt
Die had ik even gemist! Ik krijg nog wel emails van de kickstarter destijds maar het bestaan van die app had ik even gemist. Ik ga het gelijk regelen.
Doe 'm ook op zondag 15:00u dan kunnen we samen hypenGekkePrutser schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:39:
[...]
Dank![]()
![]()
![]()
Die had ik even gemist! Ik krijg nog wel emails van de kickstarter destijds maar het bestaan van die app had ik even gemist. Ik ga het gelijk regelen.
Die is helaas al vol... Als enige tijdslot op zondag zo te zien. Ik heb hem nu op 14:30 staan.stimmits schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:42:
[...]
Doe 'm ook op zondag 15:00u dan kunnen we samen hypen
Verder kunnen we het beter voortzetten op PM denk ik om slowchat te voorkomen
[ Voor 19% gewijzigd door GekkePrutser op 05-08-2015 16:49 ]
Blame me and my colleaguesGekkePrutser schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:47:
[...]
Die is helaas al vol... Als enige tijdslot op zondag zo te zien. Ik heb hem nu op 14:30 staan.
offtopic:
Verder kunnen we het beter voortzetten op PM denk ik om slowchat te voorkomen
Inderdaad: Android link en iOS linkXtr3me4me schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:49:
Waar is die live app? Gewoon in de app store?
Dank u dank uGekkePrutser schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:50:
[...]
Inderdaad: Android link en iOS link
Wat ik weet van de vorige keer toen ik van de app gebruik maakte, is dat er een aparte rij staat voor reserveringen. Meestal staan daar maar 10/15 mensen die op dat tijdstip een demo gereserveerd hebben. Word je achter elkaar opgepikt en naar de demo booths begeleidXtr3me4me schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:06:
Heb het gereserveerd om 14:30 waren nog plekjes vrij. Maar kan je dan zo naar voren lopen en de app laten zien? Of hoe werkt dat? Aangezien daar wel een enorme rij zal zijn.
Edit: lees net op de Oculus subreddit dat alleen vandaag zonder reservering is. De rest van de dagen zou alleen op reservering een demo te krijgen zijn!
[ Voor 11% gewijzigd door stimmits op 06-08-2015 09:23 ]
Als dat nu ook zo is dan helemaal happystimmits schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:20:
[...]
Wat ik weet van de vorige keer toen ik van de app gebruik maakte, is dat er een aparte rij staat voor reserveringen. Meestal staan daar maar 10/15 mensen die op dat tijdstip een demo gereserveerd hebben. Word je achter elkaar opgepikt en naar de demo booths begeleidplus je hebt een tijdvak van een half uur gereserveerd dus geen haastige demo!
Gratis?GekkePrutser schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:31:
[...]
De Tweakers Express heeft zo te zien nog kaarten! Heb je gratis gezellig vervoer erbij ook.
Ik zou 1½ uur moeten rijden om in de trein te kunnen stappen, waarna nog minimaal 1½ uur reistijd erbij komt. Als ik zelf rij ben ik in een uur in Köln/Keulen.
Ja, maar is dat 'gezellig'?TNJ schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 18:09:
[...]
Gratis?
Ik zou 1½ uur moeten rijden om in de trein te kunnen stappen, waarna nog minimaal 1½ uur reistijd erbij komt. Als ik zelf rij ben ik in een uur in Köln/Keulen.
Ik kon helaas zelf niet gaan, maar ben erg benieuwd of er nog mensen hier persoonlijke ervaringen hebben opgedaan met de Consumer Version.
De DK2 is mijn laatste oculus ervaring geweest, dus ik verwacht alsnog een behoorlijke verbetering. En ik hoop ook dat de 90Hz schermen een behoorlijk verschil zullen geven. We zullen Oculus Connect van 24 september maar weer afwachten voor meer nieuws over pre orders e.d.
Ben binnen gekomen als pers (hoera - geen wachtrij!) en ik heb hierdoor zeker 45 minuten met zowel de Oculus Rift als de HTC Vive kunnen spelen.
Foto van HTC Vive sessie (Oculus Rift helaas geen foto's alleen video):

Trouwens HTC Vive en Oculus Rift zijn beide adembenemend! Qua beeldkwaliteit leveren ze allebei een geweldige visuele ervaring. Oculus Rift naar mijn mening ietsje beter, screendoor is minder aanwezig (maar valt werkelijk praktisch te verwaarlozen). Echter, de HTC Vive "room scale" tracking is gewoon perfect. In een kamer van 5x5M kun je gewoon vrij rondlopen en is er geen moment dat de tracking wegvalt, gewoon per-fect!
Voor mij is de Vive zeker de bril die ik ga aanschaffen zodra deze beschikbaar is. Heb er al een kamer voor gereserveerd in mijn huis

Helaas niet met de Oculus Touch controllers kunnen spelen. Heb wel een approved invite voor Oculus Connect in september dus hoop er dan wat van te kunnen ervaren.
Video review wordt gemonteerd as-we-speak dus verwacht straks wel even een leuk YouTube linkje te plaatsen (van zowel Oculus Rift als HTC Vive) voor de mensen die wat meer info over de ervaringen willen
[ Voor 15% gewijzigd door stimmits op 10-08-2015 13:16 ]
ja kan niet wachten take my money plz ...Bullettooth schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:51:
Zou jammer zijn als het echt storend is, maar volgens mij zijn dat wel reviews waarbij vergeleken wordt met de Crescent Bay. En die had al aanzienlijk minder screendoor dan de DK2 schijnbaar.
De DK2 is mijn laatste oculus ervaring geweest, dus ik verwacht alsnog een behoorlijke verbetering. En ik hoop ook dat de 90Hz schermen een behoorlijk verschil zullen geven. We zullen Oculus Connect van 24 september maar weer afwachten voor meer nieuws over pre orders e.d.
Als ik het goed begrijp gaan beide HMD's bij jou besteld worden? Ik blijf vooral bij Oculus omdat ze de nieuwe pioniers geweest zijn die het hele VR verhaal weer op de kaart gezet hebben. Maar ik zie inderdaad ook wel erg veel potentie in het HTC/Valve verhaal.stimmits schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:10:
Geweldige ervaring. Wat is die "Edge of Nowhere" een ontzettend vette demo zeg! Dat wordt voor mij een instant-buyMeerdere keren mezelf even met een "holy f*" uit de VR wereld moeten halen om me te overtuigen dat ik nog in de demo-room zat. Een aanrader voor iedereen die een goede demo wil spelen, mocht je de kans krijgen.
Ben binnen gekomen als pers (hoera - geen wachtrij!) en ik heb hierdoor zeker 45 minuten met zowel de Oculus Rift als de HTC Vive kunnen spelen.
Foto van HTC Vive sessie (Oculus Rift helaas geen foto's alleen video):
[afbeelding]
Trouwens HTC Vive en Oculus Rift zijn beide adembenemend! Qua beeldkwaliteit leveren ze allebei een geweldige visuele ervaring. Oculus Rift naar mijn mening ietsje beter, screendoor is minder aanwezig (maar valt werkelijk praktisch te verwaarlozen). Echter, de HTC Vive "room scale" tracking is gewoon perfect. In een kamer van 5x5M kun je gewoon vrij rondlopen en is er geen moment dat de tracking wegvalt, gewoon per-fect!
Voor mij is de Vive zeker de bril die ik ga aanschaffen zodra deze beschikbaar is. Heb er al een kamer voor gereserveerd in mijn huisBen helaas (nog) niet in aanmerking gekomen voor een devkit. Balen - vooral na gisteren; de demo heeft me zo geïnspireerd dat mijn hoofd explodeert met goede ideeën
![]()
Helaas niet met de Oculus Touch controllers kunnen spelen. Heb wel een approved invite voor Oculus Connect in september dus hoop er dan wat van te kunnen ervaren.
Video review wordt gemonteerd as-we-speak dus verwacht straks wel even een leuk YouTube linkje te plaatsen (van zowel Oculus Rift als HTC Vive) voor de mensen die wat meer info over de ervaringen willen
Ik zou het puur op gevoel jammer vinden voor Oculus als ze er nu uiteindelijk naast zouden grijpen qua verkoop en media aandacht.
Helemaal mee eens. Ben stiekem ook een lichtelijke Oculus fan. De developer community rondom de Oculus Rift is een stuk beter dan die van de HTC Vive. Iets wat mijn voorkeur heeft. Echter, afgelopen weekend heeft de HTC Vive me echt wel omver geblazen met zijn ultieme tracking.Bullettooth schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:24:
[...]
Als ik het goed begrijp gaan beide HMD's bij jou besteld worden? Ik blijf vooral bij Oculus omdat ze de nieuwe pioniers geweest zijn die het hele VR verhaal weer op de kaart gezet hebben. Maar ik zie inderdaad ook wel erg veel potentie in het HTC/Valve verhaal.
Ik zou het puur op gevoel jammer vinden voor Oculus als ze er nu uiteindelijk naast zou grijpen qua verkoop en media aandacht.
Ik zal zelf de HTC Vive kopen voor thuisgebruik. De Oculus Rift zal ik voornamelijk op de zaak gebruiken voor het ontwikkelen, zo hoef ik 'm zelf ook niet aan te schaffen. Gelukkig doet mijn werkgever totaal niet moeilijk als ik de brillen een weekendje mee naar huis wil nemen
[ Voor 10% gewijzigd door stimmits op 10-08-2015 13:28 ]
Het zou met niet verbazen als er al heel wat Steam titels zijn die een VR optie hebben welke straks met 1 druk op de knop geactiveerd kan worden. In ieder geval alles wat op de Source (en straks Source 2) engine draait alvast.
Doe mij trouwens ook zo'n werkgever.
Dat zou inderdaad wel jammer zijn, maar ze hebben er wel genoeg tijd voor gehad om iets eerder op de markt te brengen. Alleen ze wilden pas een release doen met een rijker aanbod aan software, een plan voor input en met de beste hardware voor de headset die ze konden regelen. Anders weet je wat er gaat gebeuren. De pers die zegt: "Leuk voor even, maar er is te weinig content..." - maakt niet uit hoe spectaculair het is, mensen hebben een soort van lijstje waar ze naar kijken en ze zien de VR bril als een soort console, dus daar gelden voor hun dezelfde regels.Bullettooth schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:24:
[...]
Ik zou het puur op gevoel jammer vinden voor Oculus als ze er nu uiteindelijk naast zouden grijpen qua verkoop en media aandacht.
Wat ik wel jammer vind is dat Oculus vaak wordt veroordeeld omdat mensen de HTC Vive ervaring vergelijken met de DK2 of CV1-build zonder hand tracking (en andere software). Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken. Als het alleen op headset aankomt zijn ze bijna gelijk. Misschien Vive een klein beetje beter qua tracking en de Rift een klein beetje beter qua ergonomie.
Ik wacht het nog even af tot ze besteld kunnen worden en zal dan mijn keuze maken afhankelijk van de prijs en de wat je ervoor krijgt. Uiteindelijk komt het er waarschijnlijk op neer dat ik ze beide zal aanschaffen.
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Pre order sta ik voor ingeschreven bij hun zodra ze leverbaar worden! Kan niet wachten tot ik hem binnen heb!!
Verwijderd
Er zijn officieel nog geen pre-orders beschikbaar volgens mij?Xtr3me4me schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 23:11:
Ik heb de rift ook mogen ervaren bij gamescom! En ik moet zeggen dat ik verkocht ben! De games die ik wil spelen zijn er voor cv! Heb al een website gecontacteert die VR gear verkoopt waaronder de rift en met ideal werkt!
Pre order sta ik voor ingeschreven bij hun zodra ze leverbaar worden! Kan niet wachten tot ik hem binnen heb!!
inderdaad pas maar op dat je niet opgelicht wordtVerwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 23:30:
[...]
Er zijn officieel nog geen pre-orders beschikbaar volgens mij?
Nee sta ingeschreven, heb niks betaalt nog. Zodra dit bekend wordt gemaakt zal ik daarover bericht krijgenNjay schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 07:27:
[...]
inderdaad pas maar op dat je niet opgelicht wordt
Xtr3me4me schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 07:34:
[...]
Nee sta ingeschreven, heb niks betaalt nog. Zodra dit bekend wordt gemaakt zal ik daarover bericht krijgen
Uiteraard. Alleen denk tweakers wel eerder zal zijn met het nieuws dan ik
Dus gewoon de pre-orders direct bij hen plaatsen?
Ik neem wel aan dat ze distri punten gaan gebruiken als ze hem globaly gaan releasenBullettooth schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 09:40:
Zullen ze bij Oculus niet gewoon net als met de beide DK's zelf voor wat initiële verspreiding gaan zorgen?
Dus gewoon de pre-orders direct bij hen plaatsen?
Maar toch verwacht ik wel dat je met een directe pre order op hun adres het snelste gaat zijn in eerste instantie.
De Oculus Rift CV1 review is nog in de montage en volgt snel
Nieuws : Facebook en Oculus is het niet gelukt de rechtzaak tegen zich verworpen te krijgen : http://mobile.nytimes.com...nst-oculus-moves-forward/
Ik krijg hem niet aan de praat helaas
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ja, ik heb hem ook uitgeprobeerd die zondag. Ik had zelf de DK1 (was een backer van het eerste uur), maar die maakte me zo misselijk dat ik hem weg heb gedaan.sebastius schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:07:
Ik heb de Rift mogen proberen op de GamesCom gisteren. Ik heb een spelletje Chronos (?) gedaan, een 3rd person spel waarbij je met de rift je blikveld door het level kan laten gaan. Erg indrukwekkend, hoewel ik er kramp/vermoeide ogen van kreeg. Ook was het niet helemaal scherp leek het wel maar dat kan ook liggen aan het instellen op mijn ogen/bril. Ik denk dat de beeldkwaliteit voor mij persoonlijk nog een stukje omhoog moet. De sensoren voor de positie werkten juist perfect!
Goed nieuws: Met de CV1 geen enkele last van misselijkheid gehad. Ook niet tijdens het lopen terwijl ik zelf stil zat (instant-misselijkheid bij de DK1). Ook zijn de pixels nu acceptabel klein (al had ik op nog een wat hogere resolutie gehoopt). Alleen jammer dat ze nog steeds voor PenTile hebben gekozen maargoed, voor dit soort toepassing kan het het minst kwaad want je zal nooit precies rechte vlakken krijgen. Het blikveld leek wel enigszins beperkter dan bij de DK1, hier vielen de zwarte wanden links en rechts me wel behoorlijk op.
Ik vond alleen het spel dat ze demonstreerden niet zo leuk, ik weet niet meer hoe het heette maar je moest ook weer in third person een karakter bedienen met een Xbox controller. Die liep door een ijs-wereld en werd aangevallen door monsters. Dat rondlopen ging bij mij steeds mis omdat ik vanuit het personage dacht (dus vooruit duwen als ik wil dat het personage vooruit liep) terwijl de bedoeling was juist te drukken in de richting waarin ik hem zag lopen (vanuit mijn perspectief). Ik vond het wel jammer dat ze third person games demonstreerden, ondanks dat ik vrij rond kon kijken haalt dat toch de immersie een beetje onderuit.
De eerste keer liet ik hem zo van een afgrond rennen omdat ik dacht dat ik met een tweede avatar in FPV achter hem aan liep
Ik moet ook zeggen dat de dame die de demo gaf bijzonder vriendelijk was en meteen op Engels overschakelde toen ze merkte hoe slecht mijn Duits was. Echt een heel goede ervaring over het algemeen. Ik hoop dat ze een beetje voort maken met de produktie van die dingen (zoals ik in hun survey invulde: "Shut up and take my money!"
Jammer dat je bij de Vive niet kon wachten, ik had geen idee dat je je daar ook voor in kon schrijven dus dat had ik niet gedaan. Ze waren daar ook lang niet zo vriendelijk als bij Oculus en er was helemaal niks te zien, er stonden alleen wat dames om iedereen zo snel mogelijk af te poeieren. Jammer, hierdoor heeft de Oculus nu voor mij sowieso de voorkeur.
[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 14-08-2015 20:36 ]
[edit] Middels opgelost
[ Voor 8% gewijzigd door RoyK op 18-08-2015 22:32 ]
Mijn ervaring is dat mensen die snel misselijk worden er het minst last van hebben met een simracer. Weet niet wat voor games je hebt geprobeerd ?
Andere kant wil ik geen dk2 halen puur vanwege me ongeduldigheid, lijkt me niks de pixels zo goed te zien. Tevens heb ik hem ook op gehad op gamescom.
Ben gewoon verkocht en had nergens last van. Tijd dat ze announce maken voor pre-order.
Have patience young padawan ... inpatience leads to the screendoor effect and old technologyXtr3me4me schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 07:48:
Ik kan niet wachten op de cv1 versie. Het duurt zo langggg!
Andere kant wil ik geen dk2 halen puur vanwege me ongeduldigheid, lijkt me niks de pixels zo goed te zien. Tevens heb ik hem ook op gehad op gamescom.
Ben gewoon verkocht en had nergens last van. Tijd dat ze announce maken voor pre-order.
Ik...weet...maar...is...moeilijk...zo...lang...wachten...Njay schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:00:
[...]
Have patience young padawan ... inpatience leads to the screendoor effect and old technology![]()
Need...to...have...it!!
Heb me spellen al klaar liggen ervoor, project Cars, Ark, Alien Isolation! Ben bang dat zodra ik hem heb mezelf zal afsluiten van de buiten wereld
Hoe zou de oculus rift zijn met bv games zoals World of Warcraft als je op een vliegende mount zit bijvoorbeeld? Of Battlefield 4? Denk dat je helemaal gek word van blijdschap en tegelijk kippenvel
De eerste tijd zullen we vooral hele mooie Experiences, VR movies en Cockpit driven games krijgen. En zoals ze zelf al op de Gamescom en E3 hebben laten zien leent het zich ook uitstekend voor een 3e persoons perspectief.
Neemt niet weg dat die Pre-orders nu wel eens aangekondigd mogen worden, want ik heb hier geld klaar liggen voor ze. En de Touch controllers worden er ook meteen bij aangeschaft.
Amen !Bullettooth schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:12:
Ik denk dat je geen dingen zoals BF4 op de Oculus wilt doen voorlopig, die spellen zijn nog veel te snel en heftig. One way ticket to nausea, als je het mij vraag.
De eerste tijd zullen we vooral hele mooie Experiences, VR movies en Cockpit driven games krijgen. En zoals ze zelf al op de Gamescom en E3 hebben laten zien leent het zich ook uitstekend voor een 3e persoons perspectief.
Neemt niet weg dat die Pre-orders nu wel eens aangekondigd mogen worden, want ik heb hier geld klaar liggen voor ze. En de Touch controllers worden er ook meteen bij aangeschaft.
Assetto Corsa of Iracing kunnen ook. Vaak is er voor Iracing een 3 maanden gratis optie dus leuk om te testen. Bij AC is helaas het menu lastig te bedienen met de Oculus.RoyK schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 05:03:
De standaard demo's in de share op oculus. Welke game adviseer je om eens echt te testen met de bril? Project cars is geloof ik wel een game die zich ervoor leend. Misschien even een stuurtje op de kop tikken.
Blazerush is leuk als je een topdownracer wil proberen (en goedkoop te vinden). Het lijkt dan alsof je aan een tafel zit waar ze op rijden.
Mits je tenminste niet naar de nieuwste SDK upgrade zometeen, want daar geven ze nog geen support voor.
Thanks!Beakzz schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:33:
[...]
Assetto Corsa of Iracing kunnen ook. Vaak is er voor Iracing een 3 maanden gratis optie dus leuk om te testen. Bij AC is helaas het menu lastig te bedienen met de Oculus.
Blazerush is leuk als je een topdownracer wil proberen (en goedkoop te vinden). Het lijkt dan alsof je aan een tafel zit waar ze op rijden.
Vandaag de Leap in combinatie met de Ocolus aan de praat gekregen. Echt een bijzondere ervaring als je zo je handen digitaal voor je ziet.
Niet echt, de CV1 is gewoon super. Ik heb hem ook op gehad op de gamescom.Njay schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:00:
[...]
Have patience young padawan ... inpatience leads to the screendoor effect and old technology![]()
Edit: of bedoel je als hij een DK2 zou kopen? Dat wel natuurlijk. Dat is een design van 2 jaar oud. En de lenzen daarvan krassen enorm.
Ik snap ook niet helemaal waar ze nu op wachten.
Het viel me trouwens op tijdens de demo dat ze nu niet meer het beeld vervormen, de pixel grid leek veel rechter dan bij de oudere modellen. Ik gok op een ingewikkelder lens systeem. Je kan ook zien dat de lenzen bij de DK1 niet rond meer zijn. Het zag er goed uit iig. Nog wel pixels maar ze zijn nu acceptabel klein. Ik kan ook niet wachten.
[ Voor 40% gewijzigd door GekkePrutser op 21-08-2015 21:45 ]
Doelde er idd op dat als hij de dk2 zou kopenGekkePrutser schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:41:
[...]
Niet echt, de CV1 is gewoon super. Ik heb hem ook op gehad op de gamescom.
Edit: of bedoel je als hij een DK2 zou kopen? Dat wel natuurlijk. Dat is een design van 2 jaar oud. En de lenzen daarvan krassen enorm.
Ik snap ook niet helemaal waar ze nu op wachten.
Het viel me trouwens op tijdens de demo dat ze nu niet meer het beeld vervormen, de pixel grid leek veel rechter dan bij de oudere modellen. Ik gok op een ingewikkelder lens systeem. Je kan ook zien dat de lenzen bij de DK1 niet rond meer zijn. Het zag er goed uit iig. Nog wel pixels maar ze zijn nu acceptabel klein. Ik kan ook niet wachten.
Mijn geld staat nog steeds op Oculus, geeft ze in ieder geval als eerste de kans om zich op de consumenten markt te bewijzen.
De vive wordt een stuk duurder en heeft ook veel meer ruimte nodig om er optimaal gebruik van te maken. De oculus wordt meer een 'seated' experience en zal men aan een zo laag mogelijke prijs proberen verkopen.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ik ben ongeduldig i know, maar heb hem geprobeerd de CV1 en nu kan ik niet langer wachten wat ik helaas wel moet
Heb zowel hier op kantoor, als thuis op me pc als op me mobiel als op me tablet de website en forum van oculus op staan. De announcement mag van mij wel nu komen!
Alleen de Morpheus valt uiteindelijk wel buiten deze rivaliteit omdat het hier een platform afhankelijk systeem betreft.
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Uiteindelijk doen ze hetzelfde, ik zie mezelf als de doelgroep! En ik ben wel degelijk geïntereseerd in beide!boe2 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:51:
Rivaliteit zal wel meevallen, de oculus en de vive hebben een verschillend publiek.
De vive wordt een stuk duurder en heeft ook veel meer ruimte nodig om er optimaal gebruik van te maken. De oculus wordt meer een 'seated' experience en zal men aan een zo laag mogelijke prijs proberen verkopen.
Wel staat de seated experience mij meer aan (practischer) maar ik zou toch echt gaan voor de headset met de beste VR ervaring! Uiteindelijk zijn beeldkwaliteit en ergonomie voor mij doorslaggevend!
En daarin zijn het concurrenten.
Ik verwacht dat game ontwikkelaars voorlopig ook allebei gaan ondersteunen! dus ook daarin zijn het concurrenten! Hopelijk worden wij als consument beter van de concurrentie!
Hoe weet je dat de vive zo veel duurder wordt? Ik dacht dat ze allebei nog geen prijzen bekend hadden gemaakt?boe2 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:51:
Rivaliteit zal wel meevallen, de oculus en de vive hebben een verschillend publiek.
Die ruimte is inderdaad wel een probleem.. De vive zou ik thuis niet kunnen gebruiken om rond te lopen (klein flatje). Misschien op mijn werk na werktijd ofzo, we hebben een mooie recreatieruimte. Maarja dat is ook weer zo wat.
Als de prijs inderdaad lager wordt ga ik sowieso voor de Rift, voor Elite Dangerous lijkt het me fantastisch. Ik heb hem op de Gamescom live gezien (de vive helaas niet) en de resolutie en misselijkheids problemen zijn nu echt wel opgelost.
Edit: En inderdaad, wat CILLER zegt: Ik hoop dat game ontwikkelaars beiden gaan ondersteunen. Zou erg vervelend worden als ze met 'exclusives' gaan smijten
[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 28-08-2015 10:35 ]
Ontwikkelaars zullen de consumenten versie van de Vive wel in handen krijgen aan het eind van dit jaar. Ze zullen in beperkte oplage beschikbaar worden gesteld aan ontwikkelaars / partners. Dit zal waarschijnlijk wel kunnen resulteren in het feit dat indie ontwikkelaars en kleine studios eerder exclusief voor de Vive gaan ontwikkelen. AAA ontwikkelaars beschikken vaak al over een CV1 of Crescent Bay prototype, dus hier zal het niet zo gauw het geval zijn.
Wat consumenten betreft denk ik dat Oculus op dit moment een streepje voor heeft over de Vive - nadat het nieuws bekend is geworden dat Vive later zal lanceren. Oculus heeft immers een consumentenversie gereed en demonstreert deze ook actief op de verschillende game beurzen. De consument weet dus wat hij / zij kan verwachten van de Oculus Rift.
Over 3,5 week vertrek ik naar Los Angeles voor Oculus Connect 2. Ben erg benieuwd waar Oculus mee zal komen. Hoop eerlijk gezegd dat het niet teveel GearVR nieuws zal zijn - maar ben bang van wel gezien de laatste tweets van Oculus medewerker (en legendary game dev) John Carmack.
De week na Oculus Connect 2 een lunch ingepland op het hoofdkantoor van Valve in Seattle (later meer daarover) en een bezoek aan de Microsoft campus om de HoloLens te bekijken. Ben benieuwd wat ze daar allemaal in petto hebben momenteel.
Al met al: gave tijden - en vergeet niet dat deze strakke competitie tussen HTC / Valve en Oculus alleen maar zal zorgen voor een nog beter streven van de bedrijven naar "het beste VR product". De lat ligt hoog en dat is voor de consument een prima teken!
Uitspraak van HTC zelf. Een definitieve prijs is niet bekend, hoewel Oculus zelf ooit heeft groepen: iets van 200 - 400 dollar. Als HTC dáár op reageerde zou de Vive dus gemakkelijk 500 - 700 kunnen kosten, omdat ze een 'premium' ervaring willen creëren. Kennelijk doe je dat door het product duurder te maken.GekkePrutser schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:34:
[...]
Hoe weet je dat de vive zo veel duurder wordt? Ik dacht dat ze allebei nog geen prijzen bekend hadden gemaakt?
De Vive kun je ook gewoon gebruiken als seated ervaring. Daarnaast moet de Vive wél direct lanceren met twee motion controllers. Wat mij veel wenselijker lijkt dan een controller.GekkePrutser schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:34:
[...]
Die ruimte is inderdaad wel een probleem.. De vive zou ik thuis niet kunnen gebruiken om rond te lopen (klein flatje). Misschien op mijn werk na werktijd ofzo, we hebben een mooie recreatieruimte. Maarja dat is ook weer zo wat.
Het lijkt me voor developers dan ook beter om te ontwikkelen voor een systeem wat direct 'compleet' is, terwijl Oculus later pas haar controllers uitbrengt.
En dat was ten tijde dat ze alleen een headset hadden. Met de Xbox controller kunnen ze het in die buurt houden. Met de Oculus controller zal de setprijs hoger liggen.SacreBleu schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:32:
Uitspraak van HTC zelf.Een definitieve prijs is niet bekend, hoewel Oculus zelf ooit heeft groepen: iets van 200 - 400 dollar.
Bij de HTC Vive hebben ze die twee in-house ontwikkelde "Lighthouse" laser-transmitters in de set, welke (samen met de sensor clusters) zeker zorgen voor een hogere prijs. Het zou mij iig niks verbazen als de Vive in Europa voor €899 in de schappen komt te liggen.SacreBleu schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:32: Als HTC dáár op reageerde zou de Vive dus gemakkelijk 500 - 700 kunnen kosten, omdat ze een 'premium' ervaring willen creëren. Kennelijk doe je dat door het product duurder te maken.
Bij de Oculus CV1 ligt de prijs aan de 'facebook subsidie' die ze kunnen berekenen. Daar heben ze het vast over gehad, anders zou men niet met uitspraken zijn gekomen dat de CV1 mogelijk gratis zou kunnen zijn.
[ Voor 0% gewijzigd door TNJ op 28-08-2015 14:17 . Reden: cast -> vast ]
Waar komt die uitspraak vandaan dan?TNJ schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:11:
anders zou men niet met uitspraken zijn gekomen dat de CV1 mogelijk gratis zou kunnen zijn.
Brendan Iribe: http://www.theverge.com/2...away-vr-headsets-for-free
Het kan goed zijn dat Facebook de prijs van de Rift laag gaat houden en onder kostprijs puur voor de openingsstrijd in deze relatief nieuwe markt te winnen. Je moet dan wel verwachten dat Facebook de Rift gaat koppelen aan zijn grote gebruikersinforamtie database.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
De direct mode met een niet gewarpt scherm op je main screen werkt erg goed.
Ook om menus te bedienen werkt dit goed.
Verder was ik erg blij verrast met de werking van flyinside met flight simulator x! Echt een aanrader. Deze heeft een erg goede asynchronous timewarp implementatie! Daardoor is de game goed speelbaar met 30fps, een heel goede ervaring en lekker rustig vliegen.
Ik heb ook echt oorlog met mn setup van schermen in Windows 10. Ik heb nu een iMac met een Dell scherm ernaast en dan ook de Ocolus. Dus 3 schermen. Maar ik wil graag op 1 scherm zien wat je in de Ocolus ziet. zodat anderen mee kunnen kijken. Hoe kan ik dat het beste oplossen?
Beeld dupliceren, maar dat kan problemen geven doordat je het beeld niet kan dupliceren op verschillend hertz. Goed mogelijk dat het niet kan als je andere beeldschermen geen 1080 75 hz zijn.RoyK schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 09:58:
Ik heb iRacing even geprobeerd. Maar ik werd instand misselijk. Of het ligt aan mn grafische settings maar ik vond het er niet uitzien.
Ik heb ook echt oorlog met mn setup van schermen in Windows 10. Ik heb nu een iMac met een Dell scherm ernaast en dan ook de Ocolus. Dus 3 schermen. Maar ik wil graag op 1 scherm zien wat je in de Ocolus ziet. zodat anderen mee kunnen kijken. Hoe kan ik dat het beste oplossen?
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Waarom jij het lelijk vindt weet ik niet maar als het goed is zetten de meeste programma's met de 0.7 je settings zelf al optimaal.
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.