Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:25
Ik heb intussen hem perfect draaien op raspbmc dankzij jullie hulp.
Enigste wat ik nog zoek is een ir ontvanger die werkt met mijn harmony one.
Tips?en eventueel links waar te bestellen?
Bij vvoorbaat dank.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:34
Flirc! Duur1, maar werkt perfect..

1Duur is iets wat zijn geld niet waard is... veel geld kan wel. :)

[ Voor 5% gewijzigd door UltraSub op 24-02-2014 16:37 ]

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:29
manusjevanalles schreef op zondag 23 februari 2014 @ 21:09:
ik heb thuis een harde schijf als media server aangesloten op mijn tplinkrouter. via windows is te benaderen, via de radpberry niet, ook niet als ik het adres intyp. iemand een oplossing?
Iemand?

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:30

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Heb je hier wat aan? https://www.google.nl/sea...76rB8zkOeSagOAC&gws_rd=cr
Geldt voor een Netgear in dit geval.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Jongens.. heb wel al gezocht maar geen duidelijk antwoord gevonden op dit: bestaat er een goed werkende auto-sub-downloader (die dus automatisch bv om de 4 uur bv NL subs download) voor FILMS? Niet voor series maar voor films... Ik download momenteel via torrent (Synology Download Station) dus mag ofwel een synology-addon of een raspbmc add-on zijn...

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07

Nicap

Tsssk....

Subliminal doet dat toch? Dat was iig het programma voor subs voor films.

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Thanks Nicap! Is inderdaad wat ik ooit al eens geïnstalleerd had maar toen niet wou werken en nu dus wel! :)

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-11 09:26
vandaag mij raspberry binnen gekregen. Ik heb er openelec erop staan. Dat werkt allemaal goed.
Ik wil ook RaspBMC installeren kijken of deze beter is. Alleen kom ik niet ver als ik de instalatie uitvoerd in win7 en kies voor de kaartlezer met de SD kaart zegt hij dat hij gereed om de kaart in de raspberry te plaatsen. Vervolgens plaats ik de kaart samen met de netwerk aansluiting en hdmi en sluit ik deze aan op de USB vervolgens zie ik geen beeld na 5 min nog steeds niet wel zie een rood lampje branden. Wat doe ik fout of vergeet ik iets??

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-11 12:30
Heb je "hdmi_force_hotplug=1" zonder "" al geprobeerd in je config.txt te zetten? Zou vreemd zijn dat het moet omdat Openelec wel werkte, maar je weet het nooit. Openelec is overigens in principe de betere van de twee, loopt een stuk vloeiender zonder extra bloat. Maar dat kan je, als het werkt althans ;) , natuurlijk zelf bepalen na het testen van RaspBMC.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03 15:29
Gister mijn RPI (B versie) ontvangen en gelijk aan de slag gegaan, het apparaatje heeft me tot nu toe positief verrast. Echter zit ik met één punt nu nog te stoeien:

Iemand die Airplay goed werkend heeft gekregen? Ik heb verschillende distro's geprobeerd (OpenElec laatste versie en de nightly build, RaspBMC laatste versie en de nightly build en XBIAN laatste versie). De RPI is verbonden met een ethernetkabel en zit dus niet op het WiFi netwerk.

Bij elke dezelfde problemen:
  • Vanaf mijn Macbook Pro (Maveriks OS X & verbonden met WiFi) werkt Airplay matig via iTunes (nummer komt pas door na 6/8 seconden, volume regeling reageert die wel sneller op, maar pauzeren ook weer 6 á 8 seconden wanneer de Pi het doorheeft. De Sound Output Airplay functie (dus de gehele sound van je Macbook doorsturen) werkt helemaal niet.
  • Op mijn iPhone 5s (IOS 7) is de RPI helemaal niet zichtbaar als Airplay device
  • Op mijn iPad 2 (IOS 7) is de RPI helemaal niet zichtbaar als Airplay device
Ik heb naar aanleiding van wat Googlen IPV6 gedeactiveerd, echter maakt dit geen verschil. Ik heb een Ziggo modem waar draadloos inzit.

Wellicht zijn er andere Tweakers die dit probleem ook hebben en/of een oplossing hebben.

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:19
DragonXZ schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:48:
Gister mijn RPI (B versie) ontvangen en gelijk aan de slag gegaan, het apparaatje heeft me tot nu toe positief verrast. Echter zit ik met één punt nu nog te stoeien:

Iemand die Airplay goed werkend heeft gekregen? Ik heb verschillende distro's geprobeerd (OpenElec laatste versie en de nightly build, RaspBMC laatste versie en de nightly build en XBIAN laatste versie). De RPI is verbonden met een ethernetkabel en zit dus niet op het WiFi netwerk.

• Vanaf mijn Macbook Pro (Maveriks OS X & verbonden met WiFi) werkt Airplay matig via iTunes (nummer komt pas door na 6/8 seconden, volume regeling reageert die wel sneller op, maar pauzeren ook weer 6 á 8 seconden wanneer de Pi het doorheeft. De Sound Output Airplay functie (dus de gehele sound van je Macbook doorsturen) werkt helemaal niet.
  • Op mijn iPhone 5s (IOS 7) is de RPI helemaal niet zichtbaar als Airplay device
Ik heb naar aanleiding van wat Googlen IPV6 gedeactiveerd, echter maakt dit geen verschil. Ik heb een Ziggo modem waar draadloos inzit.

Wellicht zijn er andere Tweakers die dit probleem ook hebben en/of een oplossing hebben.
Bij elke release standaard wel weer airplay aangezet in de instellingen? Deze staan namelijk standaard uit. En volgensmij is het momenteel ook nog zo dat i.c.m. iOS 7 dat video momenteel niet werkt, alleen audio.

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

muziek afspelen vanaf mn android device werkt al maanden niet (Rasmbc). Youtube speelt ie wel gewoon af via airplay.

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03 15:29
Senaxx schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:57:
[...]

Bij elke release standaard wel weer airplay aangezet in de instellingen? Deze staan namelijk standaard uit. En volgensmij is het momenteel ook nog zo dat i.c.m. iOS 7 dat video momenteel niet werkt, alleen audio.
Airplay inderdaad gecontrolleerd of het aanstond. Ook een keer handmatig Uit en weer Aan gezet om te kijken of dat hielp...

Zou het ermee kunnen te maken hebben dat mijn RPI via ethernet aangesloten is en mijn Telefoon/iPad/Macbook via WiFi?

Via Google zag ik dat het ook met de Multicast optie in je router te maken kon hebben, dat deze uit staat. Maar echter heb ik deze optie niet in mijn Ziggo router...

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:33

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

DragonXZ schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:48:

Geloof dat je router ook multicast moet supporten. Mijn Kpn modem doet dat volgens mij niet, via wifi werd het hele netwerk traag.
Airplay op Xbian werkt niet bij mij. Music box (een dedicated distro) werkt wel:
http://www.woutervanwijk.nl/pimusicbox/

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-11 10:42

RoRoo

Certified Prutser

DragonXZ schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:10:
[...]

Airplay inderdaad gecontrolleerd of het aanstond. Ook een keer handmatig Uit en weer Aan gezet om te kijken of dat hielp...

Zou het ermee kunnen te maken hebben dat mijn RPI via ethernet aangesloten is en mijn Telefoon/iPad/Macbook via WiFi?

Via Google zag ik dat het ook met de Multicast optie in je router te maken kon hebben, dat deze uit staat. Maar echter heb ik deze optie niet in mijn Ziggo router...
Zolang je in hetzelfde IP subnet zit moet er niks aan de hand zijn en airplay gewoon werken. Ik weet dat Xbian in het verleden een config foutje had mbt airplay en je wat moest editen om het echt aan de praat te krijgen.

Officieel werkt video airplay niet vanaf iOS 7, echter werkt het soms spontaan bij mij.. Vaak heb ik airplay gekoppeld voor muziek en zitten de kids op de iPhone naar foto's te kijken. Ineens de foto's op de TV.. Start ik daarna een filmpje.. Hops beeld op de TV...

Maar het is voor beeld behoorlijk instabiel.. dat dan weer wel :) Audio werkt bij mij flawless!

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb nog enkele vragen omtrent de Raspberry Pi.
  • Als ik het goed begrijp heeft de Raspberry Pi al CEC. Klopt dat?
  • Bij SOS Solutions kan ik kiezen voor voeding via usb, 1.0A en 2.0A adapters. Hier heb ik geen verstand van. Wat kan ik hier het beste kiezen?
  • Is 4GB trouwens voldoende als geheugenkaartje?
  • Biedt een overgeklokte en met USB-stick gevoerde Raspberry Pi nu echt zoveel meer snelheid, of is het het geld en de moeite niet waard? (Een los "upgrade-kitje" kost bij SOS namelijk al € 35 meer, of wanneer je direct een Turboversie koopt betaal je al € 90... dit is dus best een berg geld extra.)

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Jorgen schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:09:
  • Bij SOS Solutions kan ik kiezen voor voeding via usb, 1.0A en 2.0A adapters. Hier heb ik geen verstand van. Wat kan ik hier het beste kiezen?
  • Biedt een overgeklokte en met USB-stick gevoerde Raspberry Pi nu echt zoveel meer snelheid, of is het het geld en de moeite niet waard? (Een los "upgrade-kitje" kost bij SOS namelijk al € 35 meer, of wanneer je direct een Turboversie koopt betaal je al € 90... dit is dus best een berg geld extra.)
* Zelf kan ik de PI via de CEC bedienen (in het begin niet maar lag toen aan een oude hdmi kabel)
* Had in het begin de Pi via usb aan mijn tv hangen mbt voeding. Alleen als de tv uitging werd de PI dus ook uitgeschakeld op de harde manier. Niet echt optimaal. Heb hem nu via een standaard adapter draaien 24/7
* Durf zo niet te zeggen of 4gb voldoende is. heb er zelf 1 van 16gb inzitten (beetje veel) maar die had ik nog liggen.
* Heb er geen overclocking over lopen nu en werk gewoon met een SD card. Dit is wel een class 10 kaart en gaat nu al snel door menu's etc. Dus overstappen/overclocken heeft voor mij geen meerwaarde. Verschil zal minimaal zijn.

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je zet hem dus nooit uit, begrijp ik? Ik neem aan dat je dit via XBMC of OpenElec wel kunt doen. Ik ga hem namelijk lang niet elke dag gebruiken (op de slaapkamer).
Bij SOS Solutions "krijg" je er volgens mij sowieso een klasse 10 kaartje bij, dus dat zou dan genoeg moeten zijn. Ik zou zelf denk ik de MQ5 skin willen gaan draaien (en anders gewoon Confluence). Als dat ook prima werkt, dan is de standaard snelheid voor mij in elk geval voldoende.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:35
Jorgen schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:21:
Je zet hem dus nooit uit, begrijp ik? Ik neem aan dat je dit via XBMC of OpenElec wel kunt doen. Ik ga hem namelijk lang niet elke dag gebruiken (op de slaapkamer).
Bij SOS Solutions "krijg" je er volgens mij sowieso een klasse 10 kaartje bij, dus dat zou dan genoeg moeten zijn. Ik zou zelf denk ik de MQ5 skin willen gaan draaien (en anders gewoon Confluence). Als dat ook prima werkt, dan is de standaard snelheid voor mij in elk geval voldoende.
Beetje overklokken en MQ5 draait prima, met alle addons die er bij ondersteund worden.

En persoonlijk deed ik niet bij SOS bestellen, je heb vast wel zelf ergsn nog materiaal liggen. Kost misschien wat moeite maar mijn setup was iig veel goedkoper (lees de helft), kijk ook eens bij vraag en aanbod bv.

[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 26-02-2014 12:57 ]

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dank voor de tip! :)

• barrymossel
  • Laatst online: 13:01
schumi2004 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:55:
En persoonlijk deed ik niet bij SOS bestellen, je heb vast wel zelf ergsn nog materiaal liggen. Kost misschien wat moeite maar mijn setup was iig veel goedkoper (lees de helft), kijk ook eens bij vraag en aanbod bv.
Niet bij SOS bestellen? Daar kun je toch ook e.e.a. los bestellen. En is de Pi daar duurder dan ergens anders dan? Ben namelijk wel erg te spreken over de afhandeling/service.

• schumi2004
barrymossel schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:45:
[...]

Niet bij SOS bestellen? Daar kun je toch ook e.e.a. los bestellen. En is de Pi daar duurder dan ergens anders dan? Ben namelijk wel erg te spreken over de afhandeling/service.
Over wat voor service heb je het dan?
Lijkt mij niet dat ze XBMC support gaan verlenen, dan zou den ze niet zo slim bezig zijn. Kijk alleen al maar eens naar dit topic wat voor vragen je voorbij ziet komen.
Veel kapot gaan kan er niet aan een Pi

• Senaxx
Jorgen schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:09:
* Raspberry PI heeft CEC, meeste nieuwere samsung TV's ondersteunen dat, bij andere tv's heet het af en toe weer anders.
* Ik zou beter voor de2.0 adapter gaan. Als je ooit nog eens een wifi module of externe HD er wil aanhangen is die extra ampere niet weg.
* 4GB is genoeg. Is ook afhankelijk van je bibliotheek. Je zou eventueel 4GB voor opstarten kunnen gebruiken en de rest van een USB stick kunnen laten draaien (soms sneller)
* Ik zou gewoon een losse RPi halen, en zelf eventueel geheugen kaartje en usb stick halen. Goedkoper dan bij SOS direct bestellen.

• schumi2004
Of hier even kijken http://tweakers.net/produ...pberry-pi-model-b/aanbod/
Soms als je een balletje op gooit willen er hier ook wel eens aangeboden worden ;)

• barrymossel
  • Laatst online: 13:01
schumi2004 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:51:
Over wat voor service heb je het dan?
Lijkt mij niet dat ze XBMC support gaan verlenen, dan zou den ze niet zo slim bezig zijn. Kijk alleen al maar eens naar dit topic wat voor vragen je voorbij ziet komen.
Veel kapot gaan kan er niet aan een Pi
Terugsturen voor geld, RMA, omwisselen, telefonisch netjes te woord staan, dat soort zaken. Dat is bij veel winkels ver te zoeken.

• Squinck
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-09 08:08
Ik heb een vreemd probleempje bij het afspelen van content op mijn Pi. Het geluid valt soms even een halve seconde weg. Het valt niet te verklaren waar en wanneer dit gebeurd. Soms gebeurd het 1x in een film van 45min of soms 3x in een filmpje van 5 minuten.

Ander geluidsprobleempje is als ik een film start.
Soms zit er dan geen geluid bij en moet ik soms tot 3x toe de file opnieuw starten voordat het geluid wel hoorbaar is.

Ik draai de laatste versie van Openelec.
Kent iemand dit probleem?

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Hoe aangesloten? Versterker of TV?
welke settings binnen XBMC?

• Koldur
Squinck schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:08:
Ik heb een vreemd probleempje bij het afspelen van content op mijn Pi. Het geluid valt soms even een halve seconde weg. Het valt niet te verklaren waar en wanneer dit gebeurd. Soms gebeurd het 1x in een film van 45min of soms 3x in een filmpje van 5 minuten.

Ander geluidsprobleempje is als ik een film start.
Soms zit er dan geen geluid bij en moet ik soms tot 3x toe de file opnieuw starten voordat het geluid wel hoorbaar is.

Ik draai de laatste versie van Openelec.
Kent iemand dit probleem?
Ik zag dat je al een post had geplaatst in het OE forum.Daar staat ook deze post die: http://openelec.tv/forum/...cessfully-playedback-show je tweede probleem is daar in ieder geval bekend en een downgrade helpt daarbij, heb dit zelf ook gehad en gedowngrade. Je kan ook upgraden naar een test versie, maar daarbij kan je weer tegen andere problemen aanlopen. Misschien dat het je eerste probleem ook oplost!

[ Voor 5% gewijzigd door Koldur op 28-02-2014 12:15 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-11 09:26
Bij mij werkt Raspberry PI nu goed met openelec.
Alleen wil ik wel een paar addons installeren. Dit moet helaas 1 voor 1 is hier geen makkelijker manier voor?

• Squinck
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-09 08:08
Koldur schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 11:02:
[...]

Ik zag dat je al een post had geplaatst in het OE forum.Daar staat ook deze post die: http://openelec.tv/forum/...cessfully-playedback-show je tweede probleem is daar in ieder geval bekend en een downgrade helpt daarbij, heb dit zelf ook gehad en gedowngrade. Je kan ook upgraden naar een test versie, maar daarbij kan je weer tegen andere problemen aanlopen. Misschien dat het je eerste probleem ook oplost!
Hey bedankt voor de link.
Dat ga ik dan zeker doen. Misschien dat daar mijn 1e probleem ook mee verholpen wordt.

Thx

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Zit te denken om eens te gaan experimenteren om tv te gaan kijken vanuit xbmc op de pi.
Klopt het dat ik met een "servertje incl. tv module" en een plugin binnen xbmc "live" tv kan kijken?

Is het echt zo simpel als tvheadend te installeren op een linux machientje, de raspberry daarnaar te laten wijzen en het dan werkt?
heeft iemand dit redelijk werkend gekregen ondertussen??

Wil dan een USB adaptertje op een HP Elite 8000 usdt aansluiten. dit in de meterkast aansluiten op het CAI netwerk zodat ik via het netwerk zonder decoder tv kan kijken vanuit dezelfde omgeving als de films en series gestart worden.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07

Nicap

Tsssk....

RoRoo schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 00:06:
Zit te denken om eens te gaan experimenteren om tv te gaan kijken vanuit xbmc op de pi.
Klopt het dat ik met een "servertje incl. tv module" en een plugin binnen xbmc "live" tv kan kijken?

Is het echt zo simpel als tvheadend te installeren op een linux machientje, de raspberry daarnaar te laten wijzen en het dan werkt?

Wil dan een USB adaptertje op een HP Elite 8000 usdt aansluiten. dit in de meterkast aansluiten op het CAI netwerk zodat ik via het netwerk zonder decoder tv kan kijken vanuit dezelfde omgeving als de films en series gestart worden.
Tis even wat configureren en zo, maar.... ja het is echt zo simpel. Heb het nu alweer een poosje draaien en het werkt prima. Moet wel zeggen dat ik sinds kort over ben naar Plex en daar werkt tvheadend nog niet zo eenvoudig onder als in xbmc. Hopelijk komt die ondersteuning nog.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Nicap schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 01:15:
[...]

Tis even wat configureren en zo, maar.... ja het is echt zo simpel. Heb het nu alweer een poosje draaien en het werkt prima. Moet wel zeggen dat ik sinds kort over ben naar Plex en daar werkt tvheadend nog niet zo eenvoudig onder als in xbmc. Hopelijk komt die ondersteuning nog.
Leuk!! ga er es in duiken!

• gibraltar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:05
RoRoo schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 00:06:
Niet helemaal, dat werkt niet zo makkelijk als je denkt. Zie bijvoorbeeld het DVB-C topic en het TVHeadend topic. Maar ik heb hiet hier exact zo draaien nu, en dat werkt meer dan uitstekend. Je moet alleen de volgende hordes nemen:
  • Het vinden van DVB-C hardware. Recente hardware is lastig werkend te krijgen, tweedehands werkt beter onder Linux. Of je koopt een HDHomerun, maar die is out-of-stock (of je moet de vier tuner setup kopen).
  • Heb je encryptie (smarcard) dan moet je bij Ziggo wat sleutelen, en bij UPC kun je het vergeten. Meeste glasvezel oplossingen gaan ook niet werken.
Ik heb een Raspberry Pi met XBMC als TVHeadend client in gebruik. Zappen gaat niet heel erg snel, maar is voor licht gebruik goed te doen. Wel via bekabeld netwerk overigens, draadloos heb ik niet eens geprobeerd. Configuratie van de Raspberry Pi is overigens extreem simpel als je eenmaal TVHeadend werkend hebt, en dan werkt het ook echt goed. Opnemen, live kijken, timeshift, opnames terugkijken werkt direct.

Als je regelmatig TV kijkt via deze oplossing zou ik overigens geen Pi gebruiken, daar is hij mij net iets te langzaam voor.

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:13
gibraltar schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 10:56:
[...]

• Heb je encryptie (smarcard) dan moet je bij Ziggo wat sleutelen, en bij UPC kun je het vergeten. Meeste glasvezel oplossingen gaan ook niet werken.
[/list]

UPC biedt al ongeveer een jaar een standaardpakket zenders ongecodeerd aan, werkt bij mij prima. Ook op de RPi (wel even de mpeg2 decoder licensies aanschaffen).

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:19

Sandyman538

SandstorM [148839]

ikkeenjij36 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:16:
Ik heb intussen hem perfect draaien op raspbmc dankzij jullie hulp.
Enigste wat ik nog zoek is een ir ontvanger die werkt met mijn harmony one.
Tips?en eventueel links waar te bestellen?
Bij vvoorbaat dank.
http://dx.com/p/multimedi...cr2025-26368#.UxIW_k1mK5I

Die heb ik gekocht (voor ir ontvanger). Werkt prima en goedkoper dan zo'n flirc.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

gibraltar schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 10:56:

Niet helemaal, dat werkt niet zo makkelijk als je denkt. Zie bijvoorbeeld het DVB-C topic en het TVHeadend topic. Maar ik heb hiet hier exact zo draaien nu, en dat werkt meer dan uitstekend. Je moet alleen de volgende hordes nemen:
  • Het vinden van DVB-C hardware. Recente hardware is lastig werkend te krijgen, tweedehands werkt beter onder Linux. Of je koopt een HDHomerun, maar die is out-of-stock (of je moet de vier tuner setup kopen).
Ik heb een Raspberry Pi met XBMC als TVHeadend client in gebruik. Zappen gaat niet heel erg snel, maar is voor licht gebruik goed te doen. Wel via bekabeld netwerk overigens, draadloos heb ik niet eens geprobeerd. Configuratie van de Raspberry Pi is overigens extreem simpel als je eenmaal TVHeadend werkend hebt, en dan werkt het ook echt goed. Opnemen, live kijken, timeshift, opnames terugkijken werkt direct.

Als je regelmatig TV kijkt via deze oplossing zou ik overigens geen Pi gebruiken, daar is hij mij net iets te langzaam voor.
Mijn glasvezel (Telfort) geeft ongecodeerd "analoog" signaal door, oude tv erop aansluiten en je hebt beeld, dan zou een simpel tv kaartje ook wel voldoende zijn toch?

Ik ga je linkjes eens doorlezen. thanks! Ik ben heel benieuwd :)

• gibraltar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:05
RoRoo schreef op zondag 02 maart 2014 @ 00:20:
[...]

Mijn glasvezel (Telfort) geeft ongecodeerd "analoog" signaal door, oude tv erop aansluiten en je hebt beeld, dan zou een simpel tv kaartje ook wel voldoende zijn toch?

Ik ga je linkjes eens doorlezen. thanks! Ik ben heel benieuwd :)
Analoog zal kwalitatief wel matig zijn denk ik. Als je dan toch hardware moet aanschaffen, dan zou ik meteen maar DVB-C hardware kopen. Lijkt erop dat er geen encryptie aanwezig is.

Dan moet je het IPTV op je HTPC topic ook even lezen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar afhankelijk van je locatie kan het mogelijk zijn IPTV te gebruiken (Glashart/Reggefiber netwerk of zo iets).

[ Voor 13% gewijzigd door gibraltar op 02-03-2014 10:57 ]

• ikkeenjij36
Hallo als ik een nieuwe locatie wil toevoegen krijg ik een xtra backslash achter com.
Dus dit com/.
Daarna geeft ie aan dat t adres niet te bereiken is.
Iemand een oplossing hiervoor?
Het is trouwens in alle builds.
Melding is kan geen locatie informatie krijgen.
Hij is gewoon met internet verbonden.

[ Voor 24% gewijzigd door ikkeenjij36 op 02-03-2014 14:55 ]

• ikkeenjij36
Hallo intussen ben ik erachter gekomen dat op mn pc gotham 13 draait en dat daar de xtra / geen probleem geeft.
Echter op mn pi met frodo 12 geeft het dus wel een probleem met de xtra /

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:14

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Is het nu ook mogelijk om Xbian via NFS te laten lopen?

Ik heb het nu draaiende via Raspbmc maar die geeft veel geluidsproblemen (Keiharde ruis bij afleveringen compleet random) daarom zou ik het graag met Xbian proberen die via een SD wel oké werkt maar via USB weer problemen geeft.

Heb het geprobeerd via Xbian Config maar daar wil het niet echt lukken.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik draai al geruime tijd Xbian RC1 met veel genoegen, maar ik merk dat ik sinds de beta-status van XBMC Gotham toch wel geïnteresseerd ben geraakt naar Gotham.
Heb dus gisteren Gotham-nightly erop gezet uit de Xbian-repo, deze is echter bijna 2 maanden oud.

Helaas heb ik zelf geen tot weinig kaas gegeten van Linux en alles wat daarbij komt kijken, maar is hier mogelijk iemand die de laatste beta kan compilen voor gebruik in Xbian?

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Rubman schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:26:
Is het nu ook mogelijk om Xbian via NFS te laten lopen?

Ik heb het nu draaiende via Raspbmc maar die geeft veel geluidsproblemen (Keiharde ruis bij afleveringen compleet random) daarom zou ik het graag met Xbian proberen die via een SD wel oké werkt maar via USB weer problemen geeft.

Heb het geprobeerd via Xbian Config maar daar wil het niet echt lukken.
Ik heb het zelf al maanden via NFS (en MySQL) draaien van een Syno NAS, via volgende guides:
YouTube: How to Setup NFS Shares with your Synology (NFS)
YouTube: How To Create XBMC Library using MySQL with a Synology NAS (MySQL)

Zijn een paar héél simpele toevoegingen aan de config files, maar verreweg de makkelijkste methode die bij mij foolproof is gebleken.
Smultie schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:06:
Ik draai al geruime tijd Xbian RC1 met veel genoegen, maar ik merk dat ik sinds de beta-status van XBMC Gotham toch wel geïnteresseerd ben geraakt naar Gotham.
Heb dus gisteren Gotham-nightly erop gezet uit de Xbian-repo, deze is echter bijna 2 maanden oud.

Helaas heb ik zelf geen tot weinig kaas gegeten van Linux en alles wat daarbij komt kijken, maar is hier mogelijk iemand die de laatste beta kan compilen voor gebruik in Xbian?
Als je de staging of devel repo's toevoegt krijg je denk ik wel nieuwere nightlies (weeklies, allez). Dat dacht ik toch, nu twijfel ik: http://forum.xbian.org/thread-2091-page-4.html

[ Voor 28% gewijzigd door DexterBelgium op 05-03-2014 11:37 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Rubman

Rubman

DexterBelgium schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:33:
[...]

Ik heb het zelf al maanden via NFS (en MySQL) draaien van een Syno NAS, via volgende guides:
YouTube: How to Setup NFS Shares with your Synology (NFS)
YouTube: How To Create XBMC Library using MySQL with a Synology NAS (MySQL)

Zijn een paar héél simpele toevoegingen aan de config files, maar verreweg de makkelijkste methode die bij mij foolproof is gebleken.
Dit is denk ik om je bestanden vanaf de NAS af te spelen, dat gebeurt hier ook al, al mijn films en series staan op de NAS. Echter heb ik nu ook een Raspbmc distro op de NAS draaien (hij start dus op vaaf het netwerk en de SD is enkel voor de eerste boot)
Dit wil ik met Xbian ook aangezien Raspbmc nogal wat geluidsproblemen geeft.

• DexterBelgium
Aaaaah, sorry bout that...

Dat kan ook (deze dude: http://forum.xbian.org/th...running+from+nfs#pid21026 vermeldt het gedaan te hebben, wat naar deze: http://forum.xbian.org/thread-1531-post-17118.html#pid17118 post leidt).

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Rubman

Rubman

DexterBelgium schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 12:00:
Aaaaah, sorry bout that...

Dat kan ook (deze dude: http://forum.xbian.org/th...running+from+nfs#pid21026 vermeldt het gedaan te hebben, wat naar deze: http://forum.xbian.org/thread-1531-post-17118.html#pid17118 post leidt).
Die heb ik beide gevonden, maar geen id hoe het nu precies gedaan is. Vrij nieuw met Linux enzo.

/volume1/XBian *(rw,async,no_wdelay,no_root_squash,insecure,anonuid=0,anongid=0)

dit is wat er nu staat als ik met Putty in de NAS ga kijken, maar of dit dus goed is en hoe ik mijn Xbian hier krijg begrijp ik niet helemaal.

Mis een beetje de how-to ipv wat er gedaan is.
Vooral commando's ken ik nog niet goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Rubman op 05-03-2014 12:20 ]

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:29
M'n Pi rechtstreeks op de Philips TV blijft inmiddels werken zoals het hoort. Externe (USB) voeding, screensaver uit en gaan met de banaan. (Miyamoto in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC")
Maar een andere Pi, aangesloten via de versterker (Samsung, HDMI) blijft niet aan. Ik heb de keymap aangepast (<power>Back</power>), maar als ik de versterker uitzet, gaat de Pi ook plat.

Dus: Hoe voorkom ik dat de Pi afsluit als ie een shutdown commando ontvangt via HDMI.

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Heeft iemand de openElec 4 beta al geprobeerd? Zo ja, is overstappen de moeite waard? http://openelec.tv/news/2...nelec-4-0-beta-1-released

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:13
Miyamoto schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:46:
M'n Pi rechtstreeks op de Philips TV blijft inmiddels werken zoals het hoort. Externe (USB) voeding, screensaver uit en gaan met de banaan. (Miyamoto in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC")
Maar een andere Pi, aangesloten via de versterker (Samsung, HDMI) blijft niet aan. Ik heb de keymap aangepast (<power>Back</power>), maar als ik de versterker uitzet, gaat de Pi ook plat.

Dus: Hoe voorkom ik dat de Pi afsluit als ie een shutdown commando ontvangt via HDMI.
Onder instellingen van XBMC zijn ook wel geavanceerde instellingen voor CEC te vinden.

System -> Settings -> System -> Input Devices -> Peripherals -> CEC adapter
Misschien kun je daar aangeven dat XBMC het poweroff commando moet negeren?

• Fire69
  • Laatst online: 23:57
Rubman schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:53:
[...]

Echter heb ik nu ook een Raspbmc distro op de NAS draaien (hij start dus op vaaf het netwerk en de SD is enkel voor de eerste boot)
[...]
Dit krijg ik dus niet werkend :(
Hij installeert netjes alles naar de share, maar na een reboot blijft hij hangen.
Is er nog iets speciaal waar jij aan denkt waar ik moet op letten?

• Rubman

Rubman

Fire69 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:19:
[...]

Dit krijg ik dus niet werkend :(
Hij installeert netjes alles naar de share, maar na een reboot blijft hij hangen.
Is er nog iets speciaal waar jij aan denkt waar ik moet op letten?
Nee met Raspbmc werkt het allemaal prima nadat de Syno voor NFS geschikt is gemaakt (even tutorial hier volgen)
Heb gewoon een nieuwe gedeelde map gemaakt en met de instalatiewizard van Raspbmc hiernaartoe verwezen.

Ik krijg het alleen met Xbian nog steeds niet voor elkaar

• IJsbeer
  • Niet online
Bokmaaa schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:55:
Heeft iemand de openElec 4 beta al geprobeerd? Zo ja, is overstappen de moeite waard? http://openelec.tv/news/2...nelec-4-0-beta-1-released
Nee, maar ik draai al wel een tijdje de nightlies. Verschil in doorlopen menu is echt merkbaar sneller. (laden movie db, etc)

• Senaxx
Ik draai ook al een tijdje de nightlies en werkt perfect op de RPi, lijkt echt merkbaar sneller. Als je upgrade vanaf xbmc 12 naar 13 (ipv een full install) zal je even wat dingen moeten doorlopen om de subtitle plugin werkend te krijgen.

1. Instellingen -> Addons -> Addons downloaden -> contextmenu van XBMC.org addons -> Force refresh
2. Bij addons -> subtitlescrapers een scraper downloaden
3. systeem -> video -> subtitles -> bij tv en movie een scraper instellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Senaxx op 07-03-2014 10:25 ]

• Miyamoto
RudolfR schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:05:
[...]

Onder instellingen van XBMC zijn ook wel geavanceerde instellingen voor CEC te vinden.

System -> Settings -> System -> Input Devices -> Peripherals -> CEC adapter
Misschien kun je daar aangeven dat XBMC het poweroff commando moet negeren?
_/-\o_ _/-\o_ held _/-\o_ _/-\o_

* Miyamoto kruipt in hoekje. Waarom heb ik dat zelf niet gevonden

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Even een vraagje mbt XBMC op Rapsberry Pi. Draai OpenElec 12.2. Sinds ik de boel overclockt heb, lijkt het instaleren van Skins en Addons niet meer te werken. Heb de Raspberry al terug geklokt naar de standaard, maar installeren wil evengoed niet werken. Continu krijg ik Installatie van ''skin'' is mislukt. Als ik een skin of addon download of vanaf een usb-stick installeer maakt niet uit. Continu die melding. Word er aardig gek van omdat ik niet weet waar het aan ligt... Iemand enig idee?

• Koldur
wizzlewaxx schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:38:
Even een vraagje mbt XBMC op Rapsberry Pi. Draai OpenElec 12.2. Sinds ik de boel overclockt heb, lijkt het instaleren van Skins en Addons niet meer te werken. Heb de Raspberry al terug geklokt naar de standaard, maar installeren wil evengoed niet werken. Continu krijg ik Installatie van ''skin'' is mislukt. Als ik een skin of addon download of vanaf een usb-stick installeer maakt niet uit. Continu die melding. Word er aardig gek van omdat ik niet weet waar het aan ligt... Iemand enig idee?
Misschien je SD kaartje ergens niet lekker geraakt door de overclock, maar niet genoeg om helemaal vast te lopen? Dit moet het bijna wel zijn, je kan je settings backuppen, SD kaart op je PC scannen en formatteren, daarna Openelec er opnieuw opzetten, je instellingen terug zetten en kijken of het dan wel lukt.

• sjefke9
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-03-2023
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een Rasberry Pi gekocht, in de woonkamer doet hij het prima via HDMI.
Maar nu wou ik op een andere televisie die wat nog geen HDMI of USB heeft een film afspelen, heb dus een kabel gekocht die van HDMI naar RCA gaat.
Maar dat werkt niet, krijg totaal geen beeld.
Waar zou dat aan kunnen liggen? Of heeft iemand anders nog een manier om beeld te krijgen?

Groetjes,
Sjefke
Smultie schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:06:

code:
1
2
3
4
5
6
sudo su
apt-get install libvorbisenc2 fakeroot
git clone --depth 5 -b gotham-nightly https://github.com/xbianonpi/xbian-package-xbmc.git
cd xbian-package-xbmc/
./gen.package.sh
dpkg -i xbian-package-xbmc-gotham-nightly2.9-10.25.deb

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Koldur schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:41:
[...]

Misschien je SD kaartje ergens niet lekker geraakt door de overclock, maar niet genoeg om helemaal vast te lopen? Dit moet het bijna wel zijn, je kan je settings backuppen, SD kaart op je PC scannen en formatteren, daarna Openelec er opnieuw opzetten, je instellingen terug zetten en kijken of het dan wel lukt.
Gaan we dat even proberen! Was er al bang voor dat het niet helemaal lekker was gegaan :P. Thx voor je reactie!

• Fire69
sjefke9 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 17:30:
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een Rasberry Pi gekocht, in de woonkamer doet hij het prima via HDMI.
Maar nu wou ik op een andere televisie die wat nog geen HDMI of USB heeft een film afspelen, heb dus een kabel gekocht die van HDMI naar RCA gaat.
Maar dat werkt niet, krijg totaal geen beeld.
Waar zou dat aan kunnen liggen? Of heeft iemand anders nog een manier om beeld te krijgen?

Groetjes,
Sjefke
Waarom in godsnaam een kabel gebruiken die van HDMI naar RCA gaat, als er op de RPi gewoon een RCA-uitgang zit? 8)7
Ik heb 'm draaien met medium overclock.
Eerste indruk is dat het weer wat sneller is. Library scannen en mediainfo ophalen is sneller.
OpenELEC 3 werkte bij mij al goed dus ik ben benieuwd of deze net zo goed werkt.

👉🏻 Blog 👈🏻

• sjefke9
Omdat ik dan volgens mij buiten de rca kabel nog een audio kabel moet aansluiten toch?
Fire69 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:26:
[...]

Waarom in godsnaam een kabel gebruiken die van HDMI naar RCA gaat, als er op de RPi gewoon een RCA-uitgang zit? 8)7

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 18:59

Leejow(saait)

Blater

sjefke9 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 19:57:
Omdat ik dan volgens mij buiten de rca kabel nog een audio kabel moet aansluiten toch?

[...]
Je kan toch ook de jack plug gebruiken die naast de RCA connector zit?

• Miyamoto
sjefke9 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 19:57:

[...]
Dat is toch niet zoveel moeite?
Wat voor kabel heb je nu die HDMI omzet naar tulip? (Waarbij je dan ook 3 stekkers hebt, anders heb je alsnog geen geluid. Ik vind het ook een vreemde oplossing)

• sjefke9
Ik dacht dat er alleen maar rca kabels zoals dit waren
Afbeeldingslocatie: http://www.raspberrystore.nl/PrestaShop/img/p/6/4/64-thickbox_default.jpg
Miyamoto schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 20:07:
[...]

Dat is toch niet zoveel moeite?
Wat voor kabel heb je nu die HDMI omzet naar tulip? (Waarbij je dan ook 3 stekkers hebt, anders heb je alsnog geen geluid. Ik vind het ook een vreemde oplossing)
Ik probeer zo min mogelijk extra kabels te gebruiken, vind het alleen maar irritant.
Ja dat is hdmi naar 3x tullip

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:45

kraats

Ik rol

HDMI naar RCA is niet hetzelfde als HDMI naar composite + audio. Is het niet 'gewoon' een HDMI naar component kabel? Ik ken zelf geen HDMI naar composite kabels. Ik ken ze alleen als losse converterkastjes als deze: http://www.amazon.com/Vie...er-Standard/dp/B0080KN18K

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• ikkeenjij36
Had vd week al een berichtje geplaatst om mijn pi te upgraden van frodo naar gotham,had ook enkele links gekregen ook maar die zijn nu verdwenen?
Nu probeer ik hem te updaten volgens de wiki van openelc maar ik krijg niet de goeie file te pakken waar de 4 bestandjes in staan.
Wie kan mij nog eens helpen hiermee?
Ook kan ik niet in de pi komen vi de browser wel met filezille.
Ook het mapje update is nergens te vinden.
Hoe krijg dit voor elkaar nu weer? :? :?

[ Voor 19% gewijzigd door ikkeenjij36 op 07-03-2014 21:36 ]

• Fire69
sjefke9 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 20:09:
[...]

Ik probeer zo min mogelijk extra kabels te gebruiken, vind het alleen maar irritant.
Ja dat is hdmi naar 3x tullip
Welke kleuren hebben je 3 tulp-stekkers?

• FREAKJAM
  • Laatst online: 21:59

FREAKJAM

"MAXIMUM"

ikkeenjij36 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 21:30:
Had vd week al een berichtje geplaatst om mijn pi te upgraden van frodo naar gotham,had ook enkele links gekregen ook maar die zijn nu verdwenen?
Nu probeer ik hem te updaten volgens de wiki van openelc maar ik krijg niet de goeie file te pakken waar de 4 bestandjes in staan.
Wie kan mij nog eens helpen hiermee?
Ook kan ik niet in de pi komen vi de browser wel met filezille.
Ook het mapje update is nergens te vinden.
Hoe krijg dit voor elkaar nu weer? :? :?
Nee hoor, je kijkt in het verkeerde topic. (naja, je had de vraag eigenlijk moeten stellen in dit topic, maar je had hem geplaatst in het algemene XBMC-topic).

[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 07-03-2014 22:56 ]

is everything cool?

• ikkeenjij36
FREAKJAM schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 22:55:
[...]

Nee hoor, je kijkt in het verkeerde topic. (naja, je had de vraag eigenlijk moeten stellen in dit topic, maar je had hem geplaatst in het algemene XBMC-topic).
Ja idd sorry ik wordt er helemaal tureluurs van al die topics en waar ik de info haal,maar bedankt.

• FREAKJAM
  • Laatst online: 21:59

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Dan kijk je toch in je eigen posthistorie :+

is everything cool?

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 20:56
Als ik mij Pi upgrade naar Gotham word mijn centrale database dan ook geupgrade? Waarom ik het vraag is dat ik eventueel zonder problemen terug wil kunnen naar Frodo...
kraades schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:25:
[...]

Ik heb het probleem ook.
Als er maar 1 geluidsspoor DTS is dan werkt het wel goed.
Maar als je bv. moet switchen naar DTS dan heb je idd geen geluid. :(
Dit is weer opgelost in OpenELEC 4.0 Beta 1. :)

👉🏻 Blog 👈🏻

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-11 05:42

Sa1

NightMare schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 08:26:
Als ik mij Pi upgrade naar Gotham word mijn centrale database dan ook geupgrade? Waarom ik het vraag is dat ik eventueel zonder problemen terug wil kunnen naar Frodo...
denk het wel, maar je kunt ook gewoon een abbo nemen op trakt.tv, plugin der in en alles is altijd bijgewerkt.

• sopi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-05 09:20
NightMare schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 08:26:
Het is mij gelukt....
Bij Frodo had ik MyMusic32 & MyVideos75 als sql database
Nu met Gotham heb ik MyMusic46 & MyVideos78 als sql database

De databases van Frodo zijn er nog en zijn ook nog gewoon gevuld. Met USBit heb ik een image gemaakt van mijn SD-kaart en USB-stick om mocht het nodig zijn nog terug te kunnen naar Frodo.

Gotham werkt netjes en is inderdaad sneller in de menu's en Library ook het opstarten van een film lijkt sneller te gaan. Uitgebreid getest heb ik echter nog niet gedaan.

Ben nu images van de Gotham aan het maken om weer te switchen naar Frodo, wil namelijk ook weten of dit goed gaat.

• IJsbeer
  • Niet online
BIj de eerste upgrade zal alle content van de Video75 naar de 78 db worden gekopieerd. Daarna switchen zal dat niet gebeuren. Wijziignen in je library (ook watched status!) zal dus niet meer in sync lopen als je wisselt!

• IJsbeer
  • Niet online
ikkeenjij36 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 22:56:
[...]

Ja idd sorry ik wordt er helemaal tureluurs van al die topics en waar ik de info haal,maar bedankt.
Je hebt dezelfde vraag ook op het xmbcforum gesteld (en ook daar in het verkeerde topic :+), maar er staat wel een atnwoord: http://forum.xbmc.org/sho...66&pid=1646380#pid1646380

• sopi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-05 09:20
IJsbeer schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 12:45:
BIj de eerste upgrade zal alle content van de Video75 naar de 78 db worden gekopieerd. Daarna switchen zal dat niet gebeuren. Wijziignen in je library (ook watched status!) zal dus niet meer in sync lopen als je wisselt!
Dat is duidelijk ja,

Ik wilde alleen weten of dat het terug switchen naar Frodo met USBit goed zou gaan. Het antwoord is dus JA met in inachtneming van jouw opmerking over het syncen.

• sjefke9
Fire69 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 22:12:
[...]

Welke kleuren hebben je 3 tulp-stekkers?
Dit is hem.
Ik had wel gehoopt dat die het zou doen, maar helaas
Afbeeldingslocatie: http://image.made-in-china.com/2f0j00GBnQhePFkjos/Zena-HDMI-3RCA-Black-010.jpg

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Waarom draait iedereen op usb 3.0 ipv 2.0? De Pi kan toch helemaal geen 3.0 aan? Dus snelheidwinst lijkt me niet haalbaar? Of moet ik echt een usb 3.0 stick gebruiken ipv een oude 2.0?

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11 08:34
Tennisbal schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 18:35:
Waarom draait iedereen op usb 3.0 ipv 2.0? De Pi kan toch helemaal geen 3.0 aan? Dus snelheidwinst lijkt me niet haalbaar? Of moet ik echt een usb 3.0 stick gebruiken ipv een oude 2.0?
Het idee is dat je met een usb 3.0 stick het maximale uit de 2.0 poort op de Pi haalt.
Met een 2.0 stick haal je hoogstwaarschijnlijk niet het maximale. Daarmee is dus de winst als je wisselt van een sd-card naar stick minder groot.

Ik raad je dan ook aan om een klein usb 3.0 stickie te hallen met goede snelheden :)

• IJsbeer
  • Niet online
USB 3 sticks zijn vaak nieuwer, en dus sneller dan USB2. Dat is het enige. Snelheid vergelijken is niet zo eenvoudig, omdat de sequentiele snelheid er niet toe doet. En dat is juist de snelheid waar iedereen mee adverteert.

@sjefke9: Dat concept gaat nooit werken! HDMI is digitaal signaal en tulp verwacht analoog. Ik weet niet welke randebiel van een fabrikant dit in elkaar klost. Maar dit is pure kolder en onzinnig geldkopperij (nog maar te zwijgen van inzet van grondstoffen...)

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Smobbo schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 19:50:
[...]

Het idee is dat je met een usb 3.0 stick het maximale uit de 2.0 poort op de Pi haalt.
Met een 2.0 stick haal je hoogstwaarschijnlijk niet het maximale. Daarmee is dus de winst als je wisselt van een sd-card naar stick minder groot.

Ik raad je dan ook aan om een klein usb 3.0 stickie te hallen met goede snelheden :)
Ok helder, vond het raar. Is het verschil echt groot met een sdkaart? Zag wat filmpjes en die zien er best goed uit

• IJsbeer
  • Niet online
Ligt aan je SD kaart. Er zijn SD kaarten die random prima mee kunnen komen met USB kaarten. De PI store levert een SD kaart (class 6) wat heel traag lijkt, maar juist erg snel is in de random reads. Daar zijn maar weinig USB sticks tegen opgewassen....

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-11 05:42

Sa1

sjefke9 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 18:25:
[...]

Dit is hem.
Ik had wel gehoopt dat die het zou doen, maar helaas
[afbeelding]
maar, dit kan toch helemaal niet? HDMI is een digitaal signaal, 1tjes en 0tjes. RCA is volgens mij analoog toch? Kan het helemaal mis hebben hor.

oh, inderdaad, wat IJsbeer ook zegt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sa1 op 08-03-2014 20:38 ]

• Koldur
Sa1 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 20:37:
[...]
maar, dit kan toch helemaal niet? HDMI is een digitaal signaal, 1tjes en 0tjes. RCA is volgens mij analoog toch? Kan het helemaal mis hebben hor.

oh, inderdaad, wat IJsbeer ook zegt :)
Het kan wel, maar dan moet er een danwel passieve of actieve converter in de kop zitten. Volgens mij zit er een passieve converter in de kabel die hier voorbij komt, maar blijkbaar werkt dat niet met XBMC omdat XBMC waarschijnlijk de EDID niet goed uit kan lezen.

Als je HDMI beeld forceert in de config.txt file zoals hier beschreven dan zou het moeten lukken.

• Ultraman
  • Laatst online: 12-11 23:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mijn SD kaartje met Raspbmc is hier na zo'n anderhalf jaar perfect functioneren corrupt geraakt. Nou heb ik nog wel een image backup van even geleden, maar ik dacht dat dit een moment kon zijn om XBian weer eens een keer te proberen.

Nou heb ik daar naar zitten kijken, maar het valt mij wat tegen als ik heel eerlijk ben. Misschien een kleine rant, maar hopelijk op te vatten als verbeterpunten:
De documentatie is summier en bevat vrijwel geen instructies over wat je precies moet doen om een image op een SD kaart te krijgen. Anderhalf jaar na dato had ik daar meer van verwacht, zeker gezien de populariteit hier. Of kijk ik er simpelweg overheen? Ik keek op xbian.org.

De installer die ter download wordt aangeboden is een binary zonder verdere licentie, documentatie, checksum en de broncode is ook niet vanaf die pagina te vinden, erg vaag dus die laat ik links liggen. Gelukkig wordt er ook een image aangeboden en die wordt nu met dd op de SD kaart gezet, maar ook daarvoor ontbreekt elke instructie eigenlijk.
Ben ik de enige die hier anderhalf jaar na dato meer van had verwacht of ... ?

Ik ben nog steeds benieuwd naar Xbian en of het wellicht beter kan zijn dan Raspbmc. Gezien de populariteit hier ga ik hem morgen zeker even proberen met de SD kaart die nu voorzien wordt van de image. Wat maakt Xbian hier zo populair? Zijn ergens goede instructies te vinden?

[edit]
Ik zie nu op het forum dat XBian RC1 al bijna een maand beschikbaar is: http://forum.xbian.org/thread-2107.html. Maar op de website linked het SD card image nog naar Beta 2. Doe ik er goed aan om die RC1 te pakken (zo ja, waar vind ik een image?) of is er een reden dat de website nog naar Beta 2 linked? Is er ergens een changelog?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Ik weet niet precies wat je er mee wilt doen, maar als je puur XBMC wilt draaien dan is OpenELEC ook nog een optie. Is goed gedocumenteerd, goed getest en eigenlijk nooit problemen met de installatie.

👉🏻 Blog 👈🏻

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Dat heeft hij waarschijnlijk de laatste anderhalf jaar al gebruikt ;)

• Smultie
  • Niet online
hjs schreef op maandag 10 maart 2014 @ 07:59:
Dat heeft hij waarachijnlijk de laatste anderhalf jaar al gebruikt ;)
Ultraman schreef op maandag 10 maart 2014 @ 00:12:
Mijn SD kaartje met Raspbmc is hier na zo'n anderhalf jaar perfect functioneren corrupt geraakt.
???

• Smultie
  • Niet online
Nou heb ik daar naar zitten kijken, maar het valt mij wat tegen als ik heel eerlijk ben. Misschien een kleine rant, maar hopelijk op te vatten als verbeterpunten:
De documentatie is summier en bevat vrijwel geen instructies over wat je precies moet doen om een image op een SD kaart te krijgen. Anderhalf jaar na dato had ik daar meer van verwacht, zeker gezien de populariteit hier. Of kijk ik er simpelweg overheen? Ik keek op xbian.org.

De installer die ter download wordt aangeboden is een binary zonder verdere licentie, documentatie, checksum en de broncode is ook niet vanaf die pagina te vinden, erg vaag dus die laat ik links liggen. Gelukkig wordt er ook een image aangeboden en die wordt nu met dd op de SD kaart gezet, maar ook daarvoor ontbreekt elke instructie eigenlijk.
Er zijn gewoon installers voor Windows, Mac OS en Linux....http://www.xbian.org/download/

• Ultraman
  • Laatst online: 12-11 23:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

kraades schreef op maandag 10 maart 2014 @ 07:41:
Ik weet niet precies wat je er mee wilt doen, maar als je puur XBMC wilt draaien dan is OpenELEC ook nog een optie. Is goed gedocumenteerd, goed getest en eigenlijk nooit problemen met de installatie.
OpenELEC heb ik ruim twee jaar geleden gebruikt, ook nog zelf gecomplieerd omdat je dan de nieuwste fixes had, maar was voor mij eigenlijk iets te beperkt. OpenELEC was altijd een heel gerichtte distro, Raspbmc was destijds flink flexibeler. Sindsdien heb ik het eigenlijk niet meer bekeken.

Ik heb een aantal packages (ten minste: rsync, tmux) nodig (iets van package management is ook wel prettig), ondersteuning voor het JFS filesystem (op 2TB USB disk) en ik maak gebruik van een extra eigen gebruiker voor beheer van de media. Destijds deed OpenELEC ook geen overclocking en geen auto-updates. Het was echt software bedoeld voor een media appliance en bood weinig flexibiliteit daar buiten. Voordeel is dat het wel ontzettend rock-solid is, en over wat OpenELEC kon was ik altijd heel tevreden :)

Is daar inmiddels verandering in gekomen? Of is het nog steeds een zeer gefocusde distro?
Smultie schreef op maandag 10 maart 2014 @ 08:01:
Er zijn gewoon installers voor Windows, Mac OS en Linux....http://www.xbian.org/download/
Er staat in mijn post ook dat ik deze keurig gevonden heb maar dat ik liever geen vreemde binary zonder licentie en documentatie wens te gebruiken, zeker niet als de broncode niet gelinked wordt. Bovendien is de authenticiteit van de binary niet te controleren en ik gok dat het als root moeten draaien om naar de SD kaart te kunnen schrijven?
Desondanks dat heb ik toch een poging gedaan om de installer te starten: no go. Wil niet starten.
En het is ook geen inzichtelijk script welke ik zou kunnen controleren en fixen indien nodig.

Dus ik probeer het dan met een SD kaart image, maar voor RC1 heb ik die gisteravond nog niet kunnen vinden. Ik zal vandaag eens door het betreffende topic gaan bladeren om te zien of er daar een te vinden is. [upd]Zojuist het betreffende topic doorgenomen, ook daar wordt meermaals gevraagd om een image.

Ik wil het graag weer eens proberen omdat het hier zo populair is en ontdekken waarom dat zo is. Maar tot nu toe loop ik tegen wat showstoppers aan en die probeer ik op te lossen. En ik geef aan dat ik dergelijke showstoppers zo'n twee jaar in het project niet meer had verwacht. Zeker gezien de populariteit er van onder de Tweakers.

Laat ik alvast een deel omzetten in concrete vragen:
  • Waar vind ik een officieel SD-card image van RC1? (of een werkende inzichtelijke(!) installer voor Linux?)
  • Zijn er ergens tips te vinden voor post-installatie?
  • Is er ergens meer te vinden over de werking/opzet van Xbian? Welke software wordt gebruikt? Welke versies? Welke default overclocksettings (neem aan dat dat nog steeds gedaan wordt)?
  • Welke file systems worden ondersteunt door de meegeleverde kernel (ik heb JFS nodig)?
  • Wat is de licentie van Xbian eigenlijk?

[ Voor 48% gewijzigd door Ultraman op 10-03-2014 09:19 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• IJsbeer
  • Niet online
OpenElec is nog steeds een gefocusde distro. Het werkt zeer goed, maar je moet er niet teveel omheen willen knutselen. Voor jou doel lijkt OpenElec dus idd af te vallen.

En is de ontwikkelaar van XBian ondertussen niet bezig met een andere distro? (of was dat de ontwikkelaar van RaspBMC?).

• Smultie
  • Niet online
Dit zijn allemaal vragen waar ík hier (of waar dan ook...) geen antwoord op heb.
Er zitten inderdaad best wat haken en ogen aan XBian (een dev die soms dagen aaneen niet reageert is er één van), maar het is in mijn ogen wel veruit de snelste van de drie.

Zéker RC1 icm XBMC nightly, een centrale SQL-database vliegt!

[ Voor 74% gewijzigd door Smultie op 10-03-2014 09:52 ]

De installer die ter download wordt aangeboden is een binary zonder verdere licentie, documentatie, checksum en de broncode is ook niet vanaf die pagina te vinden, erg vaag dus die laat ik links liggen.
Voor een deel geef ik je gelijk (licentie / checksum), maar ook jij weet volgens mij sinds jaar en dag dat alle broncode van XBian gewoon op github te vinden is. Zo ook die van de installer: https://github.com/xbianonpi/xbian-installer-universal
Gelukkig wordt er ook een image aangeboden en die wordt nu met dd op de SD kaart gezet, maar ook daarvoor ontbreekt elke instructie eigenlijk.
Ja, want er wordt gewoon een installer aangeboden.
[edit]
Ik zie nu op het forum dat XBian RC1 al bijna een maand beschikbaar is: http://forum.xbian.org/thread-2107.html. Maar op de website linked het SD card image nog naar Beta 2. Doe ik er goed aan om die RC1 te pakken (zo ja, waar vind ik een image?) of is er een reden dat de website nog naar Beta 2 linked? Is er ergens een changelog?
http://forum.xbian.org/thread-2107-post-21327.html#pid21327
IMG is released on BIG releases, between them you won't get images neither from Debian / Raspbian. This doesn't mean WE SHOULD ALSO NOT providing them, but it is always priority. If you spent 4 hours fixing with bugs which you can distributed with .deb in 5 minutes, or you fix nothing but can post "new" shiny IMG.
Het verschil tussen XBian en Raspbmc is dat er vrijwel elke week nieuwe updates beschikbaar komen die je ofwel zelf kunt compileren vanuit de github source. Gewoon een clone doen, daarna gen.package.sh draaien die een deb bakt en die installeren. Anders worden er vaak heel snel updates vrijgegeven via de developmental en staging apt repo.

Dat is dus balans tussen elke release een nieuwe image tegenover vrijwel continue updates via de XBian repository.
Zijn er ergens tips te vinden voor post-installatie?
Kijk eerst maar eens of je die tips nodig hebt.
Is er ergens meer te vinden over de werking/opzet van Xbian? Welke software wordt gebruikt? Welke versies? Welke default overclocksettings (neem aan dat dat nog steeds gedaan wordt)?
Zie eerdere punt: https://github.com/xbianonpi/
Welke file systems worden ondersteunt door de meegeleverde kernel (ik heb JFS nodig)?
Documenteren OpenElec en Raspbmc letterlijk welke modules er in hun kernel zitten? JFS zit er in ieder geval gewoon bij.
Wat is de licentie van Xbian eigenlijk?
GPLv3, dat is tegenwoordig moeilijk te vinden ja.

Als je zelf de moeite niet wilt nemen, dan zal ik het wel even aankaarten.
Er zitten inderdaad best wat haken en ogen aan XBian (een dev die soms dagen aaneen niet reageert is er één van), maar het is in mijn ogen wel veruit de snelste van de drie.
Wat een toewijding vragen jullie zeg :| Als ik iemand actief vind dan is het mk01 wel. Als hij niet bezig is met XBian voor de Raspberry Pi, dan is hij wel aan het werk met de Cubox-I. Mag de man ook eens een paar dagen vrij nemen.

• DexterBelgium
Ultraman schreef op maandag 10 maart 2014 @ 08:47:
[...]
Laat ik alvast een deel omzetten in concrete vragen:
[list]• Waar vind ik een officieel SD-card image van RC1? (of een werkende inzichtelijke(!) installer voor Linux?)
Is er om een reden die mij niet duidelijk is, nog altijd niet. Je moet Beta2 installen en dan upgraden. Waarom? I don't know, is een feature die al vaak gevraagd is door de community.
• Zijn er ergens tips te vinden voor post-installatie?
• Is er ergens meer te vinden over de werking/opzet van Xbian? Welke software wordt gebruikt? Welke versies? Welke default overclocksettings (neem aan dat dat nog steeds gedaan wordt)?
Er zijn zeer weinig van dat soort posts te vinden specifiek over XBian, maar je moet het zien als een "iet of wat getweakte" distributie van Raspbian en XBMC. Dingen zoals versies en dergelijke vind je meestal terug in de package overviews in xbian-config, daar kan je ook zien welke overclock instellingen er zijn (en daar staat default ook uitgeschreven).
• Welke file systems worden ondersteunt door de meegeleverde kernel (ik heb JFS nodig)?
Laatste info die ik op het forum kan vinden: http://forum.xbian.org/thread-512.html not a good idea, blijkbaar.
• Wat is de licentie van Xbian eigenlijk?
[/list]
Ik neem aan, de licentie van de onderliggende paketten (Raspbian en XBMC), en ??? voor de eigen stukjes software (xbian config).

Duidelijkheid is een beetje zoek, maar het gaat hem echt om "de bleeding edge" bij xbian, en dat heeft zo zijn blutsen en builen. De reden voor de tweakerpopulariteit is volgens mij tweevoudig: 1. de aanwezigheid van devs hier (curlymo is een ex-Xbian dev), en 2. het verschil in aanpak met concurrenten: OpenELEC wordt heel snel te beperkt gevonden door een tweakerspubliek, en Raspbmc heeft een beetje dezelfde problemen als Xbian met openheid/communicatie, maar heeft in mijn ogen een minder "snel" imago (lang geleden dat ik het nog getest heb, tbh.

• Smultie
  • Niet online
CurlyMo schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:00:

Wat een toewijding vragen jullie zeg :| Als ik iemand actief vind dan is het mk01 wel. Als hij niet bezig is met XBian voor de Raspberry Pi, dan is hij wel aan het werk met de Cubox-I. Mag de man ook eens een paar dagen vrij nemen.
Tuurlijk mag dat. Maar XBian valt of staat bij de aanwezigheid van mk01 (zo voelt het althans).
Als hij in één keer van dagelijke aanwezigheid 2-3 weken weg is (en ik kan niet ruiken dat hij aan Cubox-I bezig is), doet dat me wel even vrezen voor het voortbestaan van XBian mocht hij andere interesses/hobbies/privé-aangelegenheden hebben. Volledig begrijpbaar vanuit mk01 gezien, wat lastiger voor de gebruikerbase van XBian.
Volledig begrijpbaar vanuit mk01 gezien, wat lastiger voor de gebruikerbase van XBian.
Waarom, het werkt toch? Ik heb hem in ieder geval voor de normale werking van XBian niet wekelijks nodig.

Ultraman schreef op maandag 10 maart 2014 @ 08:47:
[...]
Ik heb een aantal packages (ten minste: rsync, tmux) nodig (iets van package management is ook wel prettig), ondersteuning voor het JFS filesystem (op 2TB USB disk) en ik maak gebruik van een extra eigen gebruiker voor beheer van de media. Destijds deed OpenELEC ook geen overclocking en geen auto-updates. Het was echt software bedoeld voor een media appliance en bood weinig flexibiliteit daar buiten. Voordeel is dat het wel ontzettend rock-solid is, en over wat OpenELEC kon was ik altijd heel tevreden :)

Is daar inmiddels verandering in gekomen? Of is het nog steeds een zeer gefocusde distro?
Nog steeds de focus op XBMC wat ook het sterke punt is.

Maar...er zijn wel wat aanvullingen mogelijk:
http://openelec.tv/news/2...new-unofficial-addon-repo
http://wiki.openelec.tv/i...ELEC_Add-ons_(Unofficial)

Rsync is aanwezig via de repo, jfs wordt ondersteund. Overclock mogelijkheden en auto-update is aanwezig. Dus als je specifieke aanvullingen nodig hebt i.v.m. een "general purpose Pi" dan is er nog hoop. ;)

👉🏻 Blog 👈🏻

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-10 22:27

Satom

Verzamel ervaringen

IJsbeer schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 19:55:
USB 3 sticks zijn vaak nieuwer, en dus sneller dan USB2. Dat is het enige. Snelheid vergelijken is niet zo eenvoudig, omdat de sequentiele snelheid er niet toe doet. En dat is juist de snelheid waar iedereen mee adverteert.

@sjefke9: Dat concept gaat nooit werken! HDMI is digitaal signaal en tulp verwacht analoog. Ik weet niet welke randebiel van een fabrikant dit in elkaar klost. Maar dit is pure kolder en onzinnig geldkopperij (nog maar te zwijgen van inzet van grondstoffen...)
Had zelf ook zo'n kabel gekocht via eBay (€ 0,85), maar hoe dan, het gaat, zoals jij al aangeeft, nooit werken :9
Pagina: 1 ... 94 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.