Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Simpel antwoord: ja :)

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
jos_zwa schreef op maandag 17 februari 2014 @ 08:50:
ik lees van alles over NFS. Ik heb een synology en kan ook gebruik maken van NFS shares. Ik heb alleen op dit moment alles via samba shares lopen. is NFS echt serieus sneller? Dan stap ik direct over :P
Ja.

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11 12:50

Gast1981

room with a moose!

Oke, ben nu nog verder van huis :|
Apparaatje start nu niet meer door... kreeg eerst de melding dat 2 files op /storage al bestonden (samba.conf.sample en sysctl.conf.sample) en na verwijdering van deze 2 krijg ik nu de melding dat ze niet aangemaakt kunnen worden, omdat /storage een read-only file system is. Idem voor een RssFeeds temp file. Ook merk ik dat via chmod de permissions van de ssh files niet aangepast (kunnen) worden, dat is ook de reden dat ssh protocol niet opgestart wordt bij het laden van OE. Goed, ssh is wel het laatste waar ik me verder druk om maak, belangrijkste is hoe ik nu de storage partitie weer read-write krijg... any thoughts?? :?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/54711210/20140216_212644_thumb.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Gast1981 op 17-02-2014 09:34 ]

• mrwolf
  • Niet online
Misschien even je telefoon stil houden als je een foto maakt? Dit is niet te lezen.

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Oke oke, ik vond het net aan te lezen, maar goed ;)
Maar, er staat niets meer dan wat ik zojuist beschreef. Het grootste probleem lijkt nu te zijn dat RPi / OE de storage partitie als read-only ziet, terwijl dat niet zo is, althans wanneer ik de SD card via een reader bekijk.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Gast1981 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:19:
Oke, ben nu nog verder van huis :|
Apparaatje start nu niet meer door... kreeg eerst de melding dat 2 files op /storage al bestonden (samba.conf.sample en sysctl.conf.sample) en na verwijdering van deze 2 krijg ik nu de melding dat ze niet aangemaakt kunnen worden, omdat /storage een read-only file system is. Idem voor een RssFeeds temp file. Ook merk ik dat via chmod de permissions van de ssh files niet aangepast (kunnen) worden, dat is ook de reden dat ssh protocol niet opgestart wordt bij het laden van OE. Goed, ssh is wel het laatste waar ik me verder druk om maak, belangrijkste is hoe ik nu de storage partitie weer read-write krijg... any thoughts?? :?

[afbeelding]
Lijkt wel een rechten issue. Probeer het eens op irc in OE channel.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:46

Arjan A

Cenosillicafoob

sudo mount -o remount,rw /storage

Helpt dat niet?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Heb alleen de SD kaart hier, RPi staat thuis. Kan geen logging uitlezen op de kaart, of in elk geval geen logging van tijdens het issue. De huidige log is van zaterdag, toen draaide de RPi nog als een zonnetje, zondags begon het gemekker over read-only van de /storage partitie (waardoor er blijkbaar ook geen log werd weggeschreven).

Die mount remount optie ga ik vanavond proberen. Aangezien ik er niet via ssh bij kan, kan ik het dan wel na opstarten via usb toetsenbord uitvoeren? Na de eerder genoemde foutmeldingen ging de RPi gister namelijk telkens op zwart...

edit:
Waar ik nog aan zit te denken nu... ik kan toch ook via de cmdline.txt (boot=/dev/mmcblk0p1 disk=/dev/mmcblk0p2 ssh quiet) de storage (disk) toewijzen aan een externe usb hdd partitie? Die hangt er immers toch altijd aan. Bovendien is die ext4 geformatteerd. Of raakt dat mogelijk net zo snel corrupt?

[ Voor 22% gewijzigd door Gast1981 op 17-02-2014 14:23 ]

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
Ik wil graag de volgende setup maken:
Pi (hdmi)---> reciever, moet nog aanschaft worden (hdmi) ---> TV (hdmi)

Nu heb ik mijn mp3-collectie op een NAS staan die ik via mn Pi af wil spelen. Nu vraag ik mij alleen af of ik dit zonder mijn TV kan doen. De Pi stuurt namelijk naast de video ook audio door natuurlijk, en ik vroeg me af of ik dus zonder dat mijn TV aangaat, ik ook gewoon mijn mp3 via de reciever kan luisteren.

Ik had namelijk begrepen dat sommige recievers het geluid wat via hdmi binnenkomt pas door kan sturen zodra ze ook het beeld door kunnen sturen. Kunnen mensen hier dit proberen of duidelijkheid over geven?

[ Voor 3% gewijzigd door Rossi op 17-02-2014 13:18 ]

• IJsbeer
  • Niet online
Dat is geen probleem. Wel wat 'aandachtspunten':

- Versterker moet aanstaan als je TV kijkt (anders stuurt versterker het signaal niet door)
* Er zijn wel versterkers die dit overigens wel doen als ze standby staan oa Onkyo
- Navigeren naar MP3 of afspeellijst is nogal lastig zonder TV aan. Dus als je wilt opstarten of wissellen moet je ff de tv aanzetten (of via een remote app, als Yatse)

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
Als ik TV kijk staat de versterker natuurlijk ook aan. Ik wil het geluid van de tv/nas/pi ook gewoon via de reciever laten lopen.
Alleen was het voor mij een vraagteken of je geluid alleen (dus mp3 vanaf de NAS) kan luisteren zonder de TV aan te hebben, als je hdmi in+out gebruikt op de reciever. Maar dit moet volgens mij gewoon kunnen. Top!

Ik was inderdaad al van plan om gewoon een app op tablet of smartphone te gebruiken voor het benaderen van de Pi voor het afspelen van mp3.

[ Voor 0% gewijzigd door Rossi op 17-02-2014 13:35 . Reden: typo ]

• Fire69
  • Laatst online: 11:46
Normaal moet dat gewoon werken als je Pi en receiver aanzet en je tv laat uitstaan.
Eerlijkgezegd nog nooit gehoord dat de receiver het niet doet als je tv niet aanstaat. Misschien als CEC tegenwerkt of zo:?

Voor navigatie ga je dan inderdaad best Yatse of zo gebruiken.

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:46

arie_papa

Running on Ubuntu

Tips, tricks, tutorials om de xbmc database eens op een goede manier te vullen?
Ik heb ongeveer 25.000 audiofiles waarvan de tags verre van goed staan. Toch zou ik deze graag in de database hebben.
Daarnaast worden het grootste aandeel van mijn films wel in de database ingelezen, maar ook niet compleet. Bij series blijft hij sowieso helemaal leeg...

@hieronder: Merci, zal vanavond er eens induiken.

[ Voor 6% gewijzigd door arie_papa op 17-02-2014 14:48 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• Fire69
Voor je audio ben je gezien als je tags niet goed staan. :P

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Zelf ben ik sinds kort in het bezit van een Raspberry PI met openelec, en het werkt goed waarvoor ik hem dacht te gebruiken.

Nu heb ik de volgende vraag: Ik heb iemand enthousiast gemaakt, maar die wil vooral muziekbestanden afspelen. Hij heeft nu een mediaplayer die je altijd moet bedienen met de TV aan.

Mijn vragen zijn:

1. Met XBMC remote kun je perfect bestanden selecteren, afspelen toch? Kortom een TV aan is niet noodzakelijk

2. Ik lees/las dat de audiojack van slechte kwaliteit is. Diegene zal hem voornamelijk voor muziek gebruiken. Hoe adviseren jullie de Raspberry Pi aan te sluiten aan de versterker? Een aparte DAC is geen optie. Wellicht ook HDMI ofzo? Ik heb hier nl geen weer van. Ik dacht gewoon audiojack naar 2 tulpen, maar ivm weinig bit ofzo in de raspberry wellicht geen goed geluid? (Kan artikel helaas niet meer vinden)

Ik hoor graag,

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
meermarco schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:05:
Zelf ben ik sinds kort in het bezit van een Raspberry PI met openelec, en het werkt goed waarvoor ik hem dacht te gebruiken.

Nu heb ik de volgende vraag: Ik heb iemand enthousiast gemaakt, maar die wil vooral muziekbestanden afspelen. Hij heeft nu een mediaplayer die je altijd moet bedienen met de TV aan.

Mijn vragen zijn:

1. Met XBMC remote kun je perfect bestanden selecteren, afspelen toch? Kortom een TV aan is niet noodzakelijk

2. Ik lees/las dat de audiojack van slechte kwaliteit is. Diegene zal hem voornamelijk voor muziek gebruiken. Hoe adviseren jullie de Raspberry Pi aan te sluiten aan de versterker? Een aparte DAC is geen optie. Wellicht ook HDMI ofzo? Ik heb hier nl geen weer van. Ik dacht gewoon audiojack naar 2 tulpen, maar ivm weinig bit ofzo in de raspberry wellicht geen goed geluid? (Kan artikel helaas niet meer vinden)

Ik hoor graag,
Heeft hij een receiver met HDMI input? Dan gewoon HDMI pakken!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

http://www.hifiberry.com/ iets voor je als dac?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• meermarco
  • Nu online
Ik zal vragen of hij HDMI als hij dat niet heeft, en GEEN dac wil, dan is het geen goede optie voor zijn gebruik?

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-10 21:41

MXL

Ik heb sinds vandaag ook mijn PI model B met open elec XBMC

Ik gebruik hem als mediapayer op mijn slaapkamer. De TV die daar hangt is een philips 8404 die CEC ondersteunt dus ik kan hem bedienen met de afstandsbediening van mijn tv. Daarnaast heb ik gemerkt dat de USB uitgang kennelijk genoeg vermogen levert om de PI van power te voorzien. De PI gaat dus automatisch aan als ik de TV aandoe en ook automatisch weer uit.

Ik had ergens gelezen dat dat een probleem kan zijn voor de SD kaart van de de PI, is dat zo of hoe hoef ik mij daar geen zorgen om te maken?

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• IJsbeer
  • Niet online
Ja, dat is zo. Al draai ik ondertussen ook al maanden zonder problemen met zo'n opstelling. Ik probeer overigens vaak wel via het menu dat ding uit te zetten (en dan zet hij de TV ook uit via CEC). Maar dat vergeet ik nog wel eens en de rest van het gezin doet dat al helemaal niet... Afkloppen, maar tot nu toe zonder problemen :P
meermarco schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:44:
Ik zal vragen of hij HDMI als hij dat niet heeft, en GEEN dac wil, dan is het geen goede optie voor zijn gebruik?
Geen PI kopen dan :) Dan wellicht een of ander android dingetje met optical uit oid. HDMI en DAC zijn de enige manieren om fatsoenlijk audio uit te krijgen.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:06

Nicap

Tsssk....

SpaceK33z schreef op zondag 16 februari 2014 @ 21:23:
[...]

Gebruik je dan Rasplex? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe die je bevalt. Of gebruik je OpenELEC met PlexBMC?
Ik gebruik Rasplex en ben daar zeer tevreden over. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de app van Plex ook gebruik voor de bediening. Beetje hetzelfde idee als Netflix. Je hebt on deck steeds de recentste versie staan die je nog moet bekijken. Dat bevalt me prima. Heb nu boven in de TV een Chromecast dongle voor het kijken via Netflix enbeneden een Pi voor het kijken van de gedownloade series en films.
Had eerst ook boven een Pi, maar daar werkt Netflix niet op.

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Arjan A schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:10:
sudo mount -o remount,rw /storage
Helpt dat niet?
schumi2004 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:53:
[...]
Lijkt wel een rechten issue. Probeer het eens op irc in OE channel.
Gisteravond werkte het weer bijna zo goed als voorheen. Heb de SD nog eens in de cardreader van de pc gehad en zag via Windows dat het gros van de folders op read-only stonden gevinkt. Dat weggehaald en toen werkte het. Moest alleen de add-ons even opnieuw toewijzen.

Misschien dat ik vanwege de foute formattering ook de 600/644 permissions niet kan zetten op de ssh files, die partitie is na een corruptie als DOS_FAT_32 geformatteerd namelijk... zou eigenlijk ext4 bijv moeten zijn lijkt me. Ik ga het toch eens proberen via een ext4 partitie op mijn externe media hdd en dan de storage daaraan toewijzen via de cmdline.txt
MXL schreef op maandag 17 februari 2014 @ 19:04:
De PI gaat dus automatisch aan als ik de TV aandoe en ook automatisch weer uit.

Ik had ergens gelezen dat dat een probleem kan zijn voor de SD kaart van de de PI, is dat zo of hoe hoef ik mij daar geen zorgen om te maken?
Aanzetten zal inderdaad het probleem niet zijn, maar ik heb zelf al meerdere malen problemen gehad (zie hierboven o.a.) met de Storage partitie op de SD wanneer ik de Pi niet netjes via het menu uitschakelde... :/ We hebben namelijk zo'n stopcontact op afstandsbediening waarop o.a. een lampje zit, de PS3 en ook de RPi, dus die gingen nogal eens "spontaan" uit 's avonds :D

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-11 09:09

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik heb me een 2de raspberry bij gekocht voor de slaapkamer. Het was ook mogelijk om beide raspberry met 1 library te laten werken heb ik ergens gelezen. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik krijg het nergens meer gevonden.

Keep it calm...en lek mig de zuk

• Dacuuu
  • Nu online
kromme schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:20:
Ik heb me een 2de raspberry bij gekocht voor de slaapkamer. Het was ook mogelijk om beide raspberry met 1 library te laten werken heb ik ergens gelezen. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik krijg het nergens meer gevonden.
1e post @ google. Misschien heb je er wat aan.

• kromme

kromme

thanks...heb beetje wazig gezocht zie ik. pfff koppelen, library

Moet ik mijn huidige werkende raspberry waar ik de storage van op usb heb staan ook opnieuw inrichten zonder usb. Of nieuwe met usb?
En weet er iemand of het problemen opleverd als ik de mySQL draai op de laptop waar de shares staan?

[ Voor 27% gewijzigd door kromme op 18-02-2014 20:05 ]

• Paulus07
  • Niet online
kan je op de PI ook 3d bluray iso's spelen of zijn die altijd standaard in 2D?

• kromme

kromme

Ik zit een beetje aan te klooien met die mysql en 2 pi's. Maar ik krijg de database niet geshared. Heb de handleiding stap voor stap gevolgd. advancedsettings.xml aan gemaakt en al.

• IJsbeer
  • Niet online
Waar heb je de advanced settings neergezet? En welke OS gebruik je?
Ik heb OE, als ik de PI via SMB benader dan heb ik de AdvancedSettings.XML in de UserData folder neergegooid.

De inhoud:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<advancedsettings>
    <videodatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>192.168.1.41</host>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
    </videodatabase> 

<musicdatabase>
        <type>mysql</type>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
    </musicdatabase>

<videolibrary>
          <importwatchedstate>true</importwatchedstate>
     </videolibrary>
<lookandfeel>
        <enablerssfeeds>false</enablerssfeeds>
    </lookandfeel>

</advancedsettings>

LookAndFeel stukje is optioneel. Verder zie je de databases wel verschijnen in MySQL? Bij welke stap gaat het mis? Wat bedoel je met niet geshared?

• kromme

kromme

IJsbeer schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:04:
Waar heb je de advanced settings neergezet? En welke OS gebruik je?
Ik heb OE, als ik de PI via SMB benader dan heb ik de AdvancedSettings.XML in de UserData folder neergegooid.

De inhoud:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<advancedsettings>
    <videodatabase>
        <type>mysql</type>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
    </videodatabase> 

<musicdatabase>
        <type>mysql</type>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
    </musicdatabase>

<videolibrary>
          <importwatchedstate>true</importwatchedstate>
     </videolibrary>
<lookandfeel>
        <enablerssfeeds>false</enablerssfeeds>
    </lookandfeel>

</advancedsettings>

LookAndFeel stukje is optioneel. Verder zie je de databases wel verschijnen in MySQL? Bij welke stap gaat het mis? Wat bedoel je met niet geshared?
Ik heb hem op dezelfde plaats gezet, gebruik ook openelec op beide pi'S/ Weet niks van SQL, waar kan ik dat zien?

• gwystyl
  • Laatst online: 21:57

gwystyl

Beugeltje dan maar?

kromme schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:13:
[...]

Ik heb hem op dezelfde plaats gezet, gebruik ook openelec op beide pi'S/ Weet niks van SQL, waar kan ik dat zien?
Als het goed is, heb je tijdens het doorlopen van de tutorial phpMyAdmin geïnstalleerd, en daarmee een SQL database aangemaakt waarin gebruiker xbmc volle rechten heeft. Als het werkt, zou je in die database tabellen moeten vinden die gevuld worden, zoals video75.db enz.

Een dingetje die ik over het hoofd gezien had was het feit dat ik in XBMC moest aangeven welke inhoud de mappen hadden. De mappen stonden dus wel als bron in XBMC, maar omdat er geen inhoud was aangegeven (TV-series/Films/Muziekvideo's), ging hij niet scrapen en was er niets zichtbaar in de bibliotheek.

• kromme

kromme

gwystyl schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:37:
[...]

Als het goed is, heb je tijdens het doorlopen van de tutorial phpMyAdmin geïnstalleerd, en daarmee een SQL database aangemaakt waarin gebruiker xbmc volle rechten heeft. Als het werkt, zou je in die database tabellen moeten vinden die gevuld worden, zoals video75.db enz.

Een dingetje die ik over het hoofd gezien had was het feit dat ik in XBMC moest aangeven welke inhoud de mappen hadden. De mappen stonden dus wel als bron in XBMC, maar omdat er geen inhoud was aangegeven (TV-series/Films/Muziekvideo's), ging hij niet scrapen en was er niets zichtbaar in de bibliotheek.
Ik snap er echt geen hout van. Ik heb gewoon mysql geinstallerd volgens deze tut.
http://wiki.xbmc.org/inde...ting_up_MySQL#tab=Windows

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

phpmyadmin is wel handig.
Dan kun je kijken of je rechten goed staan en of je databases worden aangemaakt.

De stappen:
- MySQL installeren
- user xbmc voldoende rechten geven (eventueel mbv phpmyadmin)
- advancedsettings.xml aanpassen (op beide Pi's!); zie voorbeeld hierboven
- met een van de Pi's je library vullen
- checken met phpmyadmin of de databases worden aangemaakt en gevuld

Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 19-02-2014 00:47 ]

Te koop....

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Waar je naar linkt is de Windows uitleg. Dat lijkt er natuurlijk wel veel op, maar er kunnen details anders zijn. Er staat wel iets in over het maken van een regel in de firewall, dus dat is ook iets om rekening mee te houden. Als je de firewall op de Synology hebt ingeschakeld en geen uitzondering voor poort 3306 hebt gemaakt, moet je dat nog even doen denk ik.
Op het tabblad Other NAS staat een linkje voor Synology gebruikers. Als je die volgt kom je uit bij deze tutorial met plaatjes. Daarmee zou je er uit moeten kunnen komen. Loop voor de zekerheid nog even alles stappen na om te kijken of je niets hebt overgeslagen

edit: ik zie dat je nergens hebt gezegd op welk device je de MySQL database wil maken, maar ik verwacht nu dat dat een windows PC is? Dan gaat mijn advies hierboven niet helemaal op...

[ Voor 10% gewijzigd door gwystyl op 19-02-2014 08:45 ]

• kromme

kromme

Ik heb een windows 7 pac waar ik de database op wilde maken. Maar ik heb gisterenavond de PI zo geprobeerd op mijn philips8404 en deze ondersteund geen cec heb ik het idee. Dus kastje gaat retour collega waar ik hem van heb gekocht(nog niet betaald)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Philips noemt dit EasyLink; je moet dat ergens in de instellingen van de TV aan zetten. Volgens deze thread zou hij wel CEC moeten ondersteunen.

Als je wil weten of het werkt zou ik simpel beginnen met samba shares, en als het dan werkt overstappen op MySQL.

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:34

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

kromme schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:09:
Ik heb een windows 7 pac waar ik de database op wilde maken. Maar ik heb gisterenavond de PI zo geprobeerd op mijn philips8404 en deze ondersteund geen cec heb ik het idee. Dus kastje gaat retour collega waar ik hem van heb gekocht(nog niet betaald)
Is geen probleem, bovenstaande reactie klopt totaal. CEC en Philips werkt (bij mij) perfect.

-= Very annoying forum person =-

• kromme

kromme

master_viper schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:11:
[...]

Is geen probleem, bovenstaande reactie klopt totaal. CEC en Philips werkt (bij mij) perfect.
En het is eenmalig aanzetten en het blijft werken?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

In principe wel. In de thread die ik link staat dat er blijkbaar wat problemen zijn als je van bron wisselt, maar ik weet niet of dat bij jouw TV ook zo zal zijn.

Ik heb zelf een Panasonic, en daarbij werkt het gewoon prima. Ik moet even wachten na het overschakelen van TV naar HDMI tot het popup scherm van de TV met de huidige weergave is verdwenen, maar daarna kan ik vrij veel met de afstandsbediening van de TV. Ik heb pas een AV-receiver aangeschaft die ook CEC ondersteunt. Dit botste met de RPi, maar even logisch nadenken en de instellingen van de TV en receiver nakijken en het werkt weer als een zonnetje.

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:34

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

kromme schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:24:
[...]

En het is eenmalig aanzetten en het blijft werken?
Werkt sinds 2 jaar al.

-= Very annoying forum person =-

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:30

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

kromme schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:09:
Wat ook vaak wil helpen is een andere hdmi kabel. De een werkt beter dan de ander.
CEC met Xbian heeft bij mij nooit gewerkt. Maakte niet uit welke hdmi kabel ik gebruikte.
Toen ik overstapte naar OpenElec werkte het ineens out of the box. Met een kabel van de Action :)

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:30
Wat werkt dat CEC toch heerlijk zeg! Bedien nu mijn rasppi met openelec met mijn Harmony 650, ideaal. Het werkt prima met mijn Panasonic G20 wat allemaal via mijn Onkyo versterker loopt. Had dat niet van te voren verwacht. Door jullie berichten hier het toch maar geprobeerd, met succes! Bedankt daarvoor.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 09:58
Ook perfect voor de vrouw! Ik kwam de optie ook per toeval tegen, terwijl ik wist dat het erop zat. Was het alleen vergeten, maar hier gaat het ook vlekkeloos op de Panasonic icm de Pioneer.

Sterker nog, de afstandsbediening geeft me bedienmogelijkheden die de app niet kent!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Koldur
_Brake_ schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:49:
Ook perfect voor de vrouw! Ik kwam de optie ook per toeval tegen, terwijl ik wist dat het erop zat. Was het alleen vergeten, maar hier gaat het ook vlekkeloos op de Panasonic icm de Pioneer.

Sterker nog, de afstandsbediening geeft me bedienmogelijkheden die de app niet kent!
Welke bedienmogelijkheden zijn dat bij jou? Is inderdaad erg handig vooral voor de vrouwen, maar vind het zelf uiteindelijk ook handiger dan de app, nu hoef je niet eerst telefoon te unlocken, werkt een stuk sneller met een normale afstandsbediening.

Edit:
Welke addons gebruiken jullie trouwens? Icefilms, sportsdevil en 1channel lijken niet echt goed te werken, maar dat kan ook aan mij liggen, werk voor het eerst met XBMC wat me tot nog toe positief verrast. Merk wel dat "dvdplayer" over het algemeen mijn video bestanden beter afspeelt, soms start OMXPlayer zonder geluid waar dvdplayer dat probleem niet heeft. Heb daarom dvdplayer maar als default ingesteld.

[ Voor 24% gewijzigd door Koldur op 19-02-2014 16:24 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• _Brake_
Koldur schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:13:
[...]

Welke bedienmogelijkheden zijn dat bij jou? Is inderdaad erg handig vooral voor de vrouwen, maar vind het zelf uiteindelijk ook handiger dan de app, nu hoef je niet eerst telefoon te unlocken, werkt een stuk sneller met een normale afstandsbediening.

Edit:
Welke addons gebruiken jullie trouwens? Icefilms, sportsdevil en 1channel lijken niet echt goed te werken, maar dat kan ook aan mij liggen, werk voor het eerst met XBMC wat me tot nog toe positief verrast. Merk wel dat "dvdplayer" over het algemeen mijn video bestanden beter afspeelt, soms start OMXPlayer zonder geluid waar dvdplayer dat probleem niet heeft. Heb daarom dvdplayer maar als default ingesteld.
Icefilms en 1channel, werkt goed (genoeg).

Bij het toevoegen van een source voor het installeren van een add-on kon ik alleen met de afstandsbediening van de tv een menu aanroepen om een verkeerde source te verwijderen.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Fire69
_Brake_ schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 22:26:
[...]

Bij het toevoegen van een source voor het installeren van een add-on kon ik alleen met de afstandsbediening van de tv een menu aanroepen om een verkeerde source te verwijderen.
Bij Yatse heb je gewoon een knop om het context-menu te openen. Welke app gebruik(te) je?

• Koldur
Fire69 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 22:32:
[...]

Bij Yatse heb je gewoon een knop om het context-menu te openen. Welke app gebruik(te) je?
Ja, dat dacht ik ook, maar dan nog vind ik de CEC oplossing beter, vooral omdat ik een Harmony remote gebruik.

Ik heb de default player toch weer terug gezet, bleef dezelfde problemen houden. Heb van alles getest, van aanpassen van audio en video settings tot hdmi_mode e.d. maar het blijft zo dat zo nu en dan er geen audio klinkt, na één of twee keer het bestand opnieuw opstarten doet het geluid het weer wel. Heb het zowel op mijn Onkyo/Panasonic combinatie als op mijn Philips TV direct, dus daar ligt het niet aan. Ik draai Openelec 3.2.4

• Fire69
Koldur schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 22:47:
[...]

Ja, dat dacht ik ook, maar dan nog vind ik de CEC oplossing beter, vooral omdat ik een Harmony remote gebruik.

[...]
Ik gebruik ook een Harmony, en heb net daarom CEC op de Pi bijna volledig uitgezet. Brengt het automatisch aan/uitgaan en switchen van input jouw Harmony niet in de war?
Welke knop gebruik jij dan voor het context-menu, want dat werkt nou juist niet bij mij op de ab!?

• Koldur
Fire69 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 23:03:
[...]

Ik gebruik ook een Harmony, en heb net daarom CEC op de Pi bijna volledig uitgezet. Brengt het automatisch aan/uitgaan en switchen van input jouw Harmony niet in de war?
Welke knop gebruik jij dan voor het context-menu, want dat werkt nou juist niet bij mij op de ab!?
Mijn Panasonic TV AB heeft een knop "option" welke ik heb toegewezen aan een knop op mijn Harmony remote, die werkt als de context knop.
Ik laat mijn Raspberry Pi gewoon aanstaan, dus werkt het constant, of bedoel je een ander probleem? Werkt echt heel prettig, enige kleine minpunt is dat er geen play/pauze/etc. knoppen mee werken, maar vier OK en de directionele knoppen werkt het ook erg goed, alleen even wennen.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:34
Koldur schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 23:21:
[...]

Mijn TV AB heeft een knop "option" welke ik heb toegewezen aan een knop op mijn Harmony remote, die werkt als de context knop.
Ik laat mijn Raspberry Pi gewoon aanstaan, dus werkt het constant, of bedoel je een ander probleem? Werkt echt heel prettig, enige kleine minpunt is dat er geen play/pauze/etc. knoppen mee werken, maar vier OK en de directionele knoppen werkt het ook erg goed, alleen even wennen.
Ik heb juist dat CEC uitgezet icm RaspBMC en een Harmony One.
Ik heb de harmony voor de Raspberry Pi ingesteld als Media Center Remote (had de instellingen al staan vanuit de tijd dat ik nog XBMC op windows draaide) en de bijbehorende keymap in het user mappie gegooid.
Zo werken alle knoppen en daarbij kan ik een dedicated knop voor het zoeken naar ondertitels gebruiken, toch wel handig :) !

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:44

Meneer iCy

swarma

Koldur schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:13:
[...]

Edit:
Welke versie gebruik je? Sinds ik ben overgestapt naar OpenElec werkt alles sneller. De groepen en daadwerkelijke streams oproepen met TV Online duurde gewoon 20-25 minuten bij elkaar, nu 1-1,5 minuut.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• kromme

kromme

easylink werkt inderdaad perfect, nu nog eens kijken als alles is uit geweest en het dan ook nog werkt. Als ik nu nog die centrale database werkende krijg dat ik onder kan stoppen en boven verder kan kijken is mijn week weer goed.

• Koldur
Smobbo schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 07:42:
[...]

Ik heb juist dat CEC uitgezet icm RaspBMC en een Harmony One.
Ik heb de harmony voor de Raspberry Pi ingesteld als Media Center Remote (had de instellingen al staan vanuit de tijd dat ik nog XBMC op windows draaide) en de bijbehorende keymap in het user mappie gegooid.
Zo werken alle knoppen en daarbij kan ik een dedicated knop voor het zoeken naar ondertitels gebruiken, toch wel handig :) !
Tja, ik heb geen IR module, dus dat gaat dan niet werken. Anders had ik dat wel gedaan!
iCy schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 08:19:
[...]

Welke versie gebruik je? Sinds ik ben overgestapt naar OpenElec werkt alles sneller. De groepen en daadwerkelijke streams oproepen met TV Online duurde gewoon 20-25 minuten bij elkaar, nu 1-1,5 minuut.
Ik gebruik 3.2.4, ik heb TVOnline nog niet geprobeerd, dat is een betaalde dienst als ik het zo begrijp?

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:44

Meneer iCy

swarma

Koldur schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:31:
[...]

Tja, ik heb geen IR module, dus dat gaat dan niet werken. Anders had ik dat wel gedaan!

[...]

Ik gebruik 3.2.4, ik heb TVOnline nog niet geprobeerd, dat is een betaalde dienst als ik het zo begrijp?
Nee hoor, is gratis alleen als je de nieuwe afleveringen van RTL XL wil zien zoals de GTST vanavond of morgenavond moet je betalen en of dat werkt, niet getest.

http://www.rieter.net/content/xot/channels/

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Koldur
iCy schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:40:
[...]

Nee hoor, is gratis alleen als je de nieuwe afleveringen van RTL XL wil zien zoals de GTST vanavond of morgenavond moet je betalen en of dat werkt, niet getest.

http://www.rieter.net/content/xot/channels/
Bedankt voor de link, ik dacht dat je dit bedoelde!

• _Brake_
Fire69 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 22:32:
[...]

xbmcRemote voor iOS. Het is de eerder genoemde Option knop op de afstandsbediening (van Panasonic) die dit menu wel oproept.

• ustinov
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:58
Koldur schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:31:
[...]

Je weet dat keymapping met remote.xml ook onder CEC werkt? Maar natuurlijk alleen de knoppen die je TV doorstuurt. Dus waarschijnlijk niet volume en power.

• Koldur
ustinov schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:05:
[...]

Je weet dat keymapping met remote.xml ook onder CEC werkt? Maar natuurlijk alleen de knoppen die je TV doorstuurt. Dus waarschijnlijk niet volume en power.
Dat wist ik niet! Ben echt net deze week begonnen met de RaspPi, dus heel erg bedankt voor deze super nuttige tip! Dan kan ik wat ongebruikte knoppen koppelen met de play/pause/etc knop. Zou erg prettig zijn!

• Ferret
  • Laatst online: 19:23
Ik heb het volgende probleem:

Ik probeer een stream van mijn ip camera tot te voegen in Raspbmc.

Ik ga hiervoor naar Video's -> Bestanden en kies Video toevoegen. Hier kan ik een bestandlocatie invoeren. Ik begrijp dat ik dan deze syntax moet gebruiken:

rtsp://admin:pass@192.168.xxx.xxx:xxx/0/av0

Waarbij uiteraard al mijn gegevens juist ingevuld zijn.

Ik krijg echter telkens de melding dat er geen locatie informatie kan worden verkregen mogelijk doordat de netwerkverbinding er niet is.

Maar ik kan gewoon alle film en series zien die op mijn server staan dus het netwerk is er wel.

Iemand enig idee? Thanks alvast!

• Fire69
Als je die link via bvb. VLC probeert te openen, werkt het dan wel?

• Ferret
  • Laatst online: 19:23
Ik ben er al uit! De link werkte inderdaad in VLC dus daar lag het niet aan.

Wat ik nu gedaan heb is de link in kladblok opgeslagen als .STRM bestand. Dat bestand heb ik op mijn server in een map geplaatst. Vervolgens heb ik in xbmc een nieuwe bestandslocatie toegevoegd (de map waar dat bestand in staat) en als je dan die map afspeelt pakt-ie het bestand met die stream op. Werkt top!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:25
Ik heb sinds vorig weekend ook eentje de 512mb versie met openelec erop.
Nu las ik dat xbian ook goed zou werken
Alleen nu werkt het bijna perfect alleen soms geen geluid of 2.0 ipv 5.1.
Aangesloten zit ie op mn receiver(denon x2000) die alles zou moeten pakken/afspelen.
Via hdmi naar denon en van denon naar tv.
Ook heb ik nu de addons 1channel icefilms en devilsport erop staan en dat zou ik graag ook behouden.
Via een sd kaart class10.
Hij wordt echt als standalone speler gebruikt bij mij.
Ook zou ik graag nog willen weten hou ik de library op mysql op mn zfsguru server kan krijgen,heb al op www gekeken maar kom er gewoon niet uit.
Ook zal ik van de sd kaart die er nu inzit wel een backup willen maken maar ook dat is me te onduidelijk hoe ik dat het beste kan doen.
Ook al gezocht op google natuurlijk.
En graag alles in jip en janneke taal,weinig ervaring in linux maar commandos in cl lukt wel.
Ben nu nog in het buitenland voor werk maar morgenavond laat/zondag heb ik wel tijd om eventueel en en ander uit te proberen thuis.
Groet aan allen.
Voor een backup maken kun je usbit gebruiken (windows).

👉🏻 Blog 👈🏻

• Fire69
ikkeenjij36 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 20:41:
Ik heb sinds vorig weekend ook eentje de 512mb versie met openelec erop.
Nu las ik dat xbian ook goed zou werken
Alleen nu werkt het bijna perfect alleen soms geen geluid of 2.0 ipv 5.1.
Aangesloten zit ie op mn receiver(denon x2000) die alles zou moeten pakken/afspelen.
Via hdmi naar denon en van denon naar tv.

Ook heb ik nu de addons 1channel icefilms en devilsport erop staan en dat zou ik graag ook behouden.
Via een sd kaart class10.
Hij wordt echt als standalone speler gebruikt bij mij.
Als het bijna perfect werkt, blijf er dan af of probeer gewoon die enkele probleempjes te fixen :P
Tenzij je een extra SD'tje heb waarmee je kan spelen ;)
Ook zou ik graag nog willen weten hou ik de library op mysql op mn zfsguru server kan krijgen,heb al op www gekeken maar kom er gewoon niet uit.
Geen ervaring mee, heeft Zfsguru geen forum?
Ook zal ik van de sd kaart die er nu inzit wel een backup willen maken maar ook dat is me te onduidelijk hoe ik dat het beste kan doen.
Ook al gezocht op google natuurlijk.
Gewoon via USBIT bvb: http://www.alexpage.de/usb-image-tool/download/

• ikkeenjij36
Hallo allemaal progje gedownload en backup gemaakt van de sd card.
Kan ik nu gewoon xbian eropzetten via de installer en daarna als ik terug wil naar openelec zoals ik hem nu heb gewoon er weer opzetten of moet ik daar andere dingen voor doen?
En kan iemand mij vertellen hoe ik 1channel icefilms en sportsdevil er weer op kan krijgen in xbian?
Ik wacht jullie antwoorden ff af voor ik ga experimenteren.
Ja, de backup kun je met hetzelfde programma weer terugzetten.

1Channel etc. kun je bijvoorbeeld als volgt installeren:
http://www.xbmchub.com/bl...on-installation-for-xbmc/

👉🏻 Blog 👈🏻

• ikkeenjij36
Nou xbian geinsyaleerd en loopt lekker soepel.
Nu alleen nog de snelkoppelingen voor elkaar krijgen.
Ik kan in confluence skin nergens de addon knop vinden dus geen snelkoppelingen dus.
Wie kan mij helpen?
Trouwens:Ja, de backup kun je met hetzelfde programma weer terugzetten.
Moet ik dan de sd card eerst helemaal schoonmaken/deleten??

[ Voor 24% gewijzigd door ikkeenjij36 op 22-02-2014 14:54 ]

Nee, dat hoeft niet.

Addons moet je eerst installeren zoals hierboven aangegeven en daarna kun je eventueel snelkoppelingen maken.
http://wiki.xbmc.org/inde...Settings#Add-on_shortcuts

👉🏻 Blog 👈🏻

• ikkeenjij36
Ok heb nu even de backup terug gezet maar nu willen de addons niet meer werken,ik krijg bij 1channel,icefilms en sportsdevil scriptfailure.
Iemand een idee om dit op te lossen?

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:17

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb dit weekend mijn oude Xtreamer vervangen voor een Raspberry PI ( model B uiteraard ) met XBMC. Ik draai de laatste versie van OpenElec en heb intussen ook de codecs geinstalleerd. Via een SMB share speel ik alle content af.

De voeding van de PI haal ik af van mijn Samsung televisie, die heeft een 5V 1A aansluiting achterop zitten.

Ik loop alleen nu tegen het probleem aan dat ik nauwelijks DVS's kan afspelen, of het een ISO is of een map met VIDEO_TS dir maakt niet uit. De DVD start maar na een seconde of 5 gaat het beeld op zwart terwijl audio nog even door speelt.

Met doorspoelen en terugspoelen kom ik met veel moeite in het menu ( met beeld ) en kan ik de DVD wel starten. Ook dan gaat het scherm af en toe spontaan op zwart.

Intussen ook in de logs gekeken maar dan kan ik niets in vinden.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen en dus wat het probleem is?

[ Voor 3% gewijzigd door mkleinman op 23-02-2014 19:48 ]

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• IJsbeer
  • Niet online
Welkom, Martin! :)
De codecs geinstalleerd -> Je hebt de licence aangeschaft en in de config.txt gezet? Dan zou DVD prima moeten werken onder Open Elec
Menu support is met de huidige versie idd nog erg slecht (als in niet), dan zou je over moeten gaan naar de nightlies, zie http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=184866&page=209

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

IJsbeer schreef op zondag 23 februari 2014 @ 19:49:
Welkom, Martin! :)
De codecs geinstalleerd -> Je hebt de licence aangeschaft en in de config.txt gezet? Dan zou DVD prima moeten werken onder Open Elec
Menu support is met de huidige versie idd nog erg slecht (als in niet), dan zou je over moeten gaan naar de nightlies, zie http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=184866&page=209
Codecs heb ik inderdaad aangeschaft en in config.txt gezet. Ook gecontroleerd met vcgencmd. Beide staan enabled.

Ik kom vaak nog niet eens tot aan de menu's. BIj de intro van de DVD gaat het beeld na een paar tellen al op zwart.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• TAA
  • Laatst online: 14-11 14:31

TAA

Liever IRC

Na een hoop gekloot met DVD's onder OpenELEC heb ik uiteindelijk alles maar omgezet met MakeMKV. Een keer (heel veel) werk maar nu wel van het gezeur af...

Verwijderd

beste mensen

ik heb een probleem betreft mijn raspberry pi

ik heb hem kado gekregen en werkte sinds kort prima

maar na een stroomuitval start mijn raspberry pi met xbmc niet meer op

krijg kort een scherm met alle kleuren daarna kort de 'R' van RASPBMC daarna zwart beeld.

via mijn laptop kan ik niet meer op de raspberry pi met zijn eigen IP adres

de computer geeft aan dat de raspberry pi de verbinding weigerd maar hij ziet hem soms wel op het netwerk maar kan hem daar ook niet openen

via mijn router van ziggo (cisco epc 3925) staat de raspberry pi wel tussen de ip adressen .

heb verschillende forums bekeken en heb de sd kaart gecontroleerd op dat hij niet krom is en dat hij goed kontakt maakt

ik weet niet hoe ik dit kan oplossen maar ik denk niet dat het erg veel kan zijn

hopend op iemand mij kan helpen want ik ben niet goed in dit soort dingen

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:06

Nicap

Tsssk....

Heb je al eens heeeel lang gewacht? Ik heb ook wel eens gehad dat ik de stroom eraf heb gehaald en dat hij daarna erg erg lang nodig had om door te starten. Duurde een minuut os 10 ofzo.

• Fire69
Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 20:03:
en heb de sd kaart gecontroleerd op dat hij niet krom is
Wut? :?

Waarschijnlijk is je sfeer gewoon corrupt gegaan tijdens de stroomuitval.
Download vanaf de site van raspbmc de installer en installeer hem gewoon eens opnieuw...

Verwijderd

op de sd kaart staan meerdere files moet ik er alles afhalen en alles er opnieuw opzetten dan?

Verwijderd

en ja ik wacht nu al uren maar er komt geen beeld

• Fire69
Nee, dat doet de installer voor je.
Je bent dan wel al je settings en zo kwijt jammer genoeg.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Je kunt even een image maken van te voren met USBit

Daarna de clean install om te testen..

[ Voor 29% gewijzigd door albino71 op 23-02-2014 20:18 ]

Te koop....

Verwijderd

maakt niet uit dus als ik naar de site ga kan ik het gewoon downloaden en op de sd kaart zetten?

Verwijderd

ik heb ook een back up gemaakt van de sd kaart

• Fire69
Installer downloaden, sd in je pc en de installer starten.
Die maakt je kaartje klaar. Sd terugplaatsen en dan begint de installatie. Zie dat je zeker netwerk op je pi hebt.

Verwijderd

hoe kan ik controleren dat er op de raspberry pi netwerk zit

heb wel op CMD en ping op ip adres van raspberry pi

kreeg 4 verzonden en 4 ontvangen mag ik hier vanuit gaan dat er netwerk op zit?

• Smultie
  • Niet online
Ja. Dat mag je.

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

TAA schreef op zondag 23 februari 2014 @ 20:00:
Na een hoop gekloot met DVD's onder OpenELEC heb ik uiteindelijk alles maar omgezet met MakeMKV. Een keer (heel veel) werk maar nu wel van het gezeur af...
Thanks!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:29
ik heb thuis een harde schijf als media server aangesloten op mijn tplinkrouter. via windows is te benaderen, via de radpberry niet, ook niet als ik het adres intyp. iemand een oplossing?

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Verwijderd

heb weer beeld op raspberry pi dank je wel voor de info

had er ook een add on van icefilms opstaan maar die kan ik niet meer vinden iemand een idee?

• ikkeenjij36
Alsjeblieft zelf ook een tijdje mee lopen stoeien. 8)7

Verwijderd

thanks heb weer de add ons die ik wou

• ikkeenjij36
Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 22:26:
thanks heb weer de add ons die ik wou
Fijn en plezier ermee

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-11 10:42

RoRoo

Certified Prutser

mkleinman schreef op zondag 23 februari 2014 @ 19:53:

Ik kom vaak nog niet eens tot aan de menu's. BIj de intro van de DVD gaat het beeld na een paar tellen al op zwart.
TAA schreef op zondag 23 februari 2014 @ 20:00:
XBMC en DVD's is vreselijk moeizaam, ligt niet enkel aan OpenElec.
Omzetten naar MKV is het beste en met MakeMKV ook het snelste.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:23

TheVMaster

Moderator WOS
RoRoo schreef op maandag 24 februari 2014 @ 08:48:
[...]

[...]

XBMC en DVD's is vreselijk moeizaam, ligt niet enkel aan OpenElec.
Omzetten naar MKV is het beste en met MakeMKV ook het snelste.
Gewoon de licenties aanschaffen en dan werkt het zonder problemen (op de Raspberry Pi), menu's enzo werken niet..maar ja..dat heb je ook niet als je het omzet naar een MKV :)

• Koldur
TheVMaster schreef op maandag 24 februari 2014 @ 08:58:
[...]

Gewoon de licenties aanschaffen en dan werkt het zonder problemen (op de Raspberry Pi), menu's enzo werken niet..maar ja..dat heb je ook niet als je het omzet naar een MKV :)
Als je het had gelezen had je gezien dat dit het probleem in dit geval niet heeft opgelost, de desbetreffende persoon heeft de licenties gekocht en gecontroleerd of ze goed werken en nog geeft het problemen. Dus blijkbaar niet altijd de oplossing.

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

TheVMaster schreef op maandag 24 februari 2014 @ 08:58:
[...]

Licenties zijn geinstalleerd en gecontroleerd, die werken allemaal. Ik krijg bij sommige DVD's ook kortstondig beeld ( paar seconden ). Met vooruit en terug spoelen kom ik soms in een nieuw chapter waar ineens wel weer ( kort ) beeld is.

Ik hoorde van een paar collega's vanochtend vergelijkbare problemen met het afspelen van DVD's. Oplossing is inderdaad makeMKV of een andere source pakken.

• mrwolf
  • Niet online
In ieder geval een heel irritant probleem, aangezien veel buitenlandse (Scandinavische/Italiaanse/Spaanse/...) films voornamelijk in DVD-formaat gepost worden. Dat menu kan me gestolen worden, maar het afspelen van DVD's is een drama op de RPi.

Ik wil het allemaal met zo min mogelijk handmatige acties hebben draaien, als ik nou makemkv kan automatiseren op mijn Synology had ik het niet zo erg gevonden, maar ik moet nu steeds hiervoor weer een desktop aanslingeren die ik anders bijna niet meer gebruik...

[ Voor 4% gewijzigd door mrwolf op 24-02-2014 10:12 ]

• Fire69
Vreemd, ik had een hoop kinderfilms die perfect werkten in ISO.
Nu heb ik ze omgezet met MakeMKV, maar het is en blijft mpeg2.

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-11 10:42

RoRoo

Certified Prutser

Het zijn de menu's die de problemen geven..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:55
Heb sinds kort mijn Pi draaien, ben al een heel eind gekomen zit alleen nog met 1 ding:
Ik zou graag de externe HDD die ik aan mijn pi gekoppeld heb gebruiken om rechtstreeks torrents op te downloaden. Ik kan de inhoud inmiddels wel benaderen via mijn netwerk In opslaginformatie binnen xbmc staat dat er nog 350 gb vrij is, maar als ik dan een torrent probeer te downloaden met als doel de HDD (\\ip\media) dan geeft hij aan dat er nog maar 19mb vrij is.
Iemand een idee wat ik hier verkeerd doe?

daag

Pagina: 1 ... 93 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.