Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:42

Sa1

Boinkie schreef op zondag 09 februari 2014 @ 10:15:
Ja. Kan je helaas niks aan doen geloof ik. De controle verdwijnt omdat de raspberry uitgaat. Dan blijft alleen de spanning over :) daarom zit alles bij mij op een KaKu
Dus gewoon niet uitzetten. Paar posts naar boven heb ik namelijk dezelfde vraag gesteld. Je kunt namelijk ook een add-on board kopen voor 19 euro die de Pi aan en uit kan zetten met een remote. Weegt niet op tegen de kosten om een Pi altijd aan te hebben staan. Dit kost zo'n 4 euro per jaar. Zon board 19, dus ~ 5 jaar voordat je dat board er uit hebt... nou, dan verwacht ik dat er wel weer wat nieuws is :)

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-10 22:27

Satom

Verzamel ervaringen

Of je pakt een USB kabel, knipt deze door en sluit deze aan op de TV, als de TV uitgaat gaat de Pi ook uit en aangezien ik de stekker van de TV (inclusief Pi ed.) altijd eruit haal en er weer in stop als ik TV ga kijken zal de Pi altijd aangaan en uitgaan wanneer nodig (tenzij ik de stekker erin doe en langer dan een minuut wacht voordat ik de TV aandoe :9 )

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-11 10:57
Heb wat raars hier ineens met xbian 1.1. Maanden flawless werking met Flirc en Harmony 900. En sinds een week heel heel slecht reageren op input. Kan er geen peil op trekken. Het is niet de IR verbinding/sterkte. Het lijkt echt iets in de software te zijn. Iemand ervaring?

/edit
Narrowed it down.
Zeer zeer regelmatig:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
input: flirc.tv flirc as /devices/platform/bcm2708_usb/usb1/1-1/1-1.3/1-1.3:1.0/input/input3300
hid-generic 0003:20A0:0001.0CE5: input,hidraw0: USB HID v1.01 Keyboard [flirc.tv flirc] on usb-bcm2708_usb-1.3/input0
usb 1-1.3: USB disconnect, device number 92
usb 1-1.3: new low-speed USB device number 93 using dwc_otg
usb 1-1.3: New USB device found, idVendor=20a0, idProduct=0001
usb 1-1.3: New USB device strings: Mfr=1, Product=2, SerialNumber=0
usb 1-1.3: Product: flirc
usb 1-1.3: Manufacturer: flirc.tv

[ Voor 51% gewijzigd door UltraSub op 09-02-2014 12:09 ]

• gibraltar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:05
UltraSub schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:00:
Het is niet de IR verbinding/sterkte. Het lijkt echt iets in de software te zijn. Iemand ervaring?
Ziet er uit als een power issue?

Onlangs had ik voor mijn Raspberry Pi een utility gemaakt om problemen met een slechte kernel driver van mijn afstandsbediening op te lossen. Een soort lirc, maar dan iets slimmer: hij kan namelijk XBMC opstarten/afsluiten en de monitor in standby zetten als er op de power knop wordt gedrukt. Geen idee of dit al bestond, maar code staat op github. XBMC starten en stoppen werkt overigens alleen als je systemd gebruikt (ik gebruik ArchLinux). Monitor in standby zetten werkt wel altijd, want daarvoor gebruik ik netjes de bcm_host library.

Bovenstaande verhaaltje maakt het mogelijk om je Raspberry Pi aan te laten staan, maar wel je monitor in standby te zetten en weer aan te zetten met je afstandsbediening. Volgens mij zijn er meer mensen op zoek naar die oplossing.

[ Voor 12% gewijzigd door gibraltar op 09-02-2014 12:38 ]

Verwijderd

twijfelachtig blij met de Raspberry (OpenElec),.. alle DVDs omgezet naar .MKVs. Als ik 'adjust display refresh rate to match video' aanzet, dan valt soms een fractie van een seconde het geluid weg, beeld blijft gewoon doorlopen. Soms is dit na 30 minuten, en soms 2 keer in 10 minuten, geen peil op te trekken. Passthrough ingesteld, receiver doet het werk. Ik zie op de receiver ook dat het geluid is weggevallen. Laat ik de optie 'adjust display refresh rate to match video' uit, dan blijft het geluid gewoon de gehele film doorlopen, geen hickup dus. Maar is weer niet ideaal met 24p films omdat het dan niet geheel smooth gaat.. Herkenbaar en vooral, hoe op te lossen?

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-11 16:59
Als ik in mijn vers geïnstalleerde RaspBMC mijn windows gedeelde schijf (8.1) wil zoeken, daar staan mijn bestanden op, blijft ie steeds hangen bij het ingeven van password en username. Raar omdat ik in mijn windowsbak heb aangegeven dat iedereen die schijf mag benaderen. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

• Sa1

Sa1

FicoF schreef op zondag 09 februari 2014 @ 21:20:
Als ik in mijn vers geïnstalleerde RaspBMC mijn windows gedeelde schijf (8.1) wil zoeken, daar staan mijn bestanden op, blijft ie steeds hangen bij het ingeven van password en username. Raar omdat ik in mijn windowsbak heb aangegeven dat iedereen die schijf mag benaderen. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Je kunt gaan werken met het 'gast' account, maar sinds Windows Vista moet je gewoon een gebruikersnaam / wachtwoord opgeven bij het verbinding maken via een netwerk verbinding.

Verwijderd

Zou iemand me aub kunnen helpen.

Heb zelf al enige tijd zonder problemen een PI draaien met XBMC,
bekabeld aan mijn netwerk.
Totaal geen problemen met grote HD films, of kleine avi bestanden.

Heb nu ook een pi gekocht voor bij een vriendin bij me.
Zij streamt vanaf haar Macbook (wireless of bedraad) films op de pi.
Helaas in een film gebeurt het meestal een keer of 10 dat het beeld ineens stopt,
om vervolgens versneld terug te gaan waar hij is.

Het lijkt op een buffer probleem?..
Het vreemde is, is dat als ik de laptop een netwerkkabel aansluit ik hetzelfde probleem heb.

Heb het nu steeds bij kleine avi (divx) films gehad al.

Wat zou ik hieraan kunnen doen nog?

Thanks!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-11 10:42

RoRoo

Certified Prutser

Grote kans dat de Macbook root (:+) in het eten gooit
Gebruik je SMB of NFS?

Streamen vanaf apparaten welke in slaapstand kunnen vallen of wel eens uitgezet worden raad ik eigenlijk altijd af.. Beter dan de spullen op een USB disk zetten, Sharing op de Pi aanzetten om nieuwe media er naartoe te krijgen en zo kijken.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb sinds vorige week ook een Pi met OpenElec maar merk in de menu's soms toch wel een kleine hapering. Is er nou nog een manier (of andere distro) om dit wat meer smooth te laten lopen?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

DennusB schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:12:
Ik heb sinds vorige week ook een Pi met OpenElec maar merk in de menu's soms toch wel een kleine hapering. Is er nou nog een manier (of andere distro) om dit wat meer smooth te laten lopen?
Overclock al gedaan?? ik draai op high (dacht ik) en loopt als een speer.

• gibraltar
RoRoo schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 08:53:
Grote kans dat de Macbook root (:+) in het eten gooit
Gebruik je SMB of NFS?
Ik heb een Macbook 5,1 (early 2009 geloof ik), met Linux welliswaar, maar als ik power saving op de wifi aanzet dan heb ik exact hetzelfde symptoom. Na wat zoeken weet ik denk ik waarom. Powersaving is ten eerste een hardware feature van het chipset (Broadcom BCM43xx), en in combinatie met bepaalde andere hardware in je router kan dit voor problemen zorgen. Bij mij is dat een bug in de Atheros firmware op mijn router. Dezelfde hardware zit in alle 5,x en 6,x Macbooks.

• DennusB
  • Niet online
RoRoo schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:21:
[...]

Overclock al gedaan?? ik draai op high (dacht ik) en loopt als een speer.
Hoe overclock ik dat?

• GlennPeters
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-09 05:03
Ik ben van plan een rPi aan te schaffen en daarop XBMC te installeren. Een paar vragen over mijn eventuele setup:

Werkt de rPi met een powerline adapter? (LAN via elektriciteitsnet)
Er hangt een HDD aan mijn router -waar later een nas voor komt- maar gaat dit ook werken met de rPi?

Verder vroeg ik me af hoe spotify werkt op de rPi en wat de kwaliteit hiervan is (ik heb premium)

alvast bedankt :)

• DennusB
  • Niet online
GlennPeters schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:16:
Ik ben van plan een rPi aan te schaffen en daarop XBMC te installeren. Een paar vragen over mijn eventuele setup:

Er hangt een HDD aan mijn router -waar later een nas voor komt- maar gaat dit ook werken met de rPi?

Verder vroeg ik me af hoe spotify werkt op de rPi en wat de kwaliteit hiervan is (ik heb premium)

Ik zou niet weten waarom hij niet zo werken met powerline. De apparaten er achter zien het gewoon als LAN. Werkt dus prima.
En ja, een gedeelde HDD kan je gewoon benaderen.

Dit had je ook allemaal zelf op Google kunnen vinden he :) Net zoals dat over Spotify!

• GlennPeters
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-09 05:03
DennusB schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:18:
[...]

Ik zou niet weten waarom hij niet zo werken met powerline. De apparaten er achter zien het gewoon als LAN. Werkt dus prima.
En ja, een gedeelde HDD kan je gewoon benaderen.

Dit had je ook allemaal zelf op Google kunnen vinden he :) Net zoals dat over Spotify!
Dat klopt ja, maar reden dat ik het hier vraag is omdat ik op google nogal uiteenlopende berichten lees. Ik heb op mijn kamer een powerline adapter icm met een kpn glasvezel tv-ontvanger waar ik regelmatig storingen bij krijg (of het beeld gewoon helemaal vast loopt voor een half uur)

Ik vroeg me af of dit probleem bekend was en of dezelfde storingen ook gaan voorkomen bij mijn rPi. :X

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

GlennPeters schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:16:

Satom schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 20:58:
[...]
Spotify op RaspBMC (en gok ook op andere XBMC's) vereisen een premium membership. En ik denk dat dit het wel zou doen ;)

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

GlennPeters schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:23:

Ik vroeg me af of dit probleem bekend was en of dezelfde storingen ook gaan voorkomen bij mijn rPi. :X
Powerline adapters..... zo onbetrouwbaar als de pest..
de ene keer werken ze feilloos en de andere keer klappen ze er om de haverklap eruit.

Als het goed werkt heb je geluk en is je groepenkast er geschikt voor, maar dat is niet in elk huis het geval.
Je geeft aan dat je tv al issues heeft.. 100% zeker dat je pi dan ook issues gaat krijgen.
Packet loss galore!

niet doen, kabel trekken (doe gelijk 2 ;) ) of in extreemste geval dan maar via WiFi, maar hou rekening met het feit dat HD dan mogelijk slecht loopt.

• Sa1

Sa1

Heb m'n vraag al een keer eerder gepost, maar heeft niemand problemen met DVD Menu's? Die lopen bij mij namelijk echt voor geen meter. De rest gaat allemaal prima.

RaspBMC gebruik ik.

• MrGameDoctor
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-06 07:40
Sa1 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:03:
Heb m'n vraag al een keer eerder gepost, maar heeft niemand problemen met DVD Menu's? Die lopen bij mij namelijk echt voor geen meter. De rest gaat allemaal prima.

RaspBMC gebruik ik.
Ja, ik heb ook problemen met veel dvd menu's. Op de Raspberry Pi wordt OMXPlayer gebruikt om dvd's af te spelen en de menu's te laten zien. De ondersteuning voor dvd menu's is nog niet volledig ingebouwd en nog niet compleet vandaar dat veel menu's slecht werken.

En ook van de Raspberry Pi XBMC faq http://wiki.xbmc.org/?title=Raspberry_Pi/FAQ
"DVD ISOs and DVD menu navigation is early in development and might not always work."

Eventueel kun je nog je DVD's rippen (zonder menu) en omzetten naar een MKV bestand zodat je ze makkelijker kunt afspelen.

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Om DVD menu's te proberen kun je eens naar de laatste nightly van OE kijken, daar kun je de DVDplayer ipv OMX gebruiken voor DVD's afspelen en daarin zou het menu moetne werken. Ze zoeken testers, dus ben je welkom ;)
Bij gebrek aan tests of tegenvallende resultaten zal dit dus niet in Gotham komen.

http://forum.xbmc.org/sho...66&pid=1624095#pid1624095

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

ik ben nog steeds bezig om er achter te komen waarom mijn wireless keyboard heel erg slecht werkt. of eigenlijk werkt het voor geen meter. gisteren reageerde hij even (gewoon een RF geen bluetooth). Kan het zo zijn dat mijn USB 3.0 stick met XMBC (openelec) de complete bandbreedte van mijn usb verbinding dicht trekt? Dus dat de USB data lijn altijd bezet is door de USB stick die heel druk is en het toetsenbord daarom niet werkt?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-11 09:09

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

http://www.xbmchub.com/bl...nd-any-other-xbmc-addons/

Is dit een veilige besschrijving voor icefilms?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Dat zou moeten werken inderdaad. Altijd zo gedaan...

👉🏻 Blog 👈🏻

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 09:58
Ik verwacht mij eerste RPi een dezer dagen in de bus. Hierop wil ik OpenElec installeren + XBMC. Is de snelste (en mogelijk beste?) optie om dit te doen met NOOBS? http://www.raspberrypi.org/archives/4100

Of raden jullie aan om alles 'handmatig' te installeren?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• kromme

kromme

kraades schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:53:
Dat zou moeten werken inderdaad. Altijd zo gedaan...
Thanks...vanavond eens experimenteren...

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

_Brake_ schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:55:
Ik verwacht mij eerste RPi een dezer dagen in de bus. Hierop wil ik OpenElec installeren + XBMC. Is de snelste (en mogelijk beste?) optie om dit te doen met NOOBS? http://www.raspberrypi.org/archives/4100

Of raden jullie aan om alles 'handmatig' te installeren?
Volgens mij is het makkelijker om de OpenElec image te downloaden en deze met Win32DiskImager erop te zetten en that's it :9

• UltraSub
gibraltar schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:32:
[...]

Ziet er uit als een power issue?
Zou je denken? Heb er een lader van een Blackberry aan hangen, heeft altijd goed gedaan.
Ik probeer wel eens een andere. Klote dat ik in dmesg geen timestamps heb. Dat ze dat ook gewoon in /var/log/syslog loggen. :|

• _Brake_
Satom schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:57:
[...]
Volgens mij is het makkelijker om de OpenElec image te downloaden en deze met Win32DiskImager erop te zetten en that's it :9
Dat is inderdaad ook een optie die ik gezien heb, maar de verschillen tussen de beide opties zijn me (nog) niet helemaal duidelijk :) * _Brake_ kan niet wacht tot de envelop op de mat valt!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Verwijderd

gibraltar schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:23:
[...]

Ik heb een Macbook 5,1 (early 2009 geloof ik), met Linux welliswaar, maar als ik power saving op de wifi aanzet dan heb ik exact hetzelfde symptoom. Na wat zoeken weet ik denk ik waarom. Powersaving is ten eerste een hardware feature van het chipset (Broadcom BCM43xx), en in combinatie met bepaalde andere hardware in je router kan dit voor problemen zorgen. Bij mij is dat een bug in de Atheros firmware op mijn router. Dezelfde hardware zit in alle 5,x en 6,x Macbooks.
@CIStem

bedank voor je uitleg,
je zegt dus dat de powersafing op de wifi adapter dit kan veroorzaken ?
het vreemde vind ik dan wel dat ik het zelfde probleem heb als ik een kabel in mijn macbook stop.

Dan zou het toch te wijten zijn aan de macbook?

@RoRo

Ik gebruik SMB op de macbook.
NFS heb helaas nog niet gevonden hoe ik dit werken krijg met me macbook.

Zou je denken dan smb dit veroorzaakt dan?

Thanks!
Kan er verder ook vrij weinig op internet over vinden over mijn probleem

• Sa1

Sa1

IJsbeer schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:01:
Om DVD menu's te proberen kun je eens naar de laatste nightly van OE kijken, daar kun je de DVDplayer ipv OMX gebruiken voor DVD's afspelen en daarin zou het menu moetne werken. Ze zoeken testers, dus ben je welkom ;)
Bij gebrek aan tests of tegenvallende resultaten zal dit dus niet in Gotham komen.

http://forum.xbmc.org/sho...66&pid=1624095#pid1624095
mmm, dat is een waardevol advies. Jammer dat ik hier van 't weekend geen tijd voor heb. Tot wanneer is dit te testen?

• IJsbeer
  • Niet online
Dit zijn testbuilds van Gotham, dus dat duurt zeker nog wel even (als in maanden). Ik verwacht overigens dat de twee personen die hiermee bezig zijn daarna gewoon doorgaan met XBMC 14 testbuilds... Dus het is zobiezo interessant om bij te houden :P

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-11 16:59
Sa1 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:22:
[...]
Je kunt gaan werken met het 'gast' account, maar sinds Windows Vista moet je gewoon een gebruikersnaam / wachtwoord opgeven bij het verbinding maken via een netwerk verbinding.
Ja dat dacht ik ook, maar dat werkt dus niet op win8.1? Van alles geprobeerd maar verbinding krijgen met mijn HDD ho maar.

Verwijderd

RoRoo schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:32:
Heb dezelfde ontvanger en werkt perfect binnen opelec. Je kan 'm binnen Harmony config uitkiezen.. En anders is het even een kwestie van de IR commands even leren aan je harmony..
Inmiddels IR ontvanger + afstandsbediening binnen, maar werkt niet. Nog batterij van de remote vervangen. Vervolgens aan mijn windows machine gehangen, en Windows geeft aan dat deze succesvol is geinstalleerd. Dus IR device doet het waarschijnlijk, maar de remote niet.. Moet ik in OpenElec nog iets aanzetten?

• Sa1

Sa1

Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 23:11:
[...]

Inmiddels IR ontvanger + afstandsbediening binnen, maar werkt niet. Nog batterij van de remote vervangen. Vervolgens aan mijn windows machine gehangen, en Windows geeft aan dat deze succesvol is geinstalleerd. Dus IR device doet het waarschijnlijk, maar de remote niet.. Moet ik in OpenElec nog iets aanzetten?
Met OE had ik dat er een aantal knoppen wel werkte maar ook een groot aantal niet. Daarna RaspBMC er op gezet en in één keer deed alles het. Misschien het proberen waard.

• -Klimaks-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11 14:16
Ik heb een raar probleem met OE, hyperion en mijn WS2801-leds.
De Pi krijgt zijn power uit een usb voeding en de leds uit een andere voeding.
Als ik de GND aansluit van de leds op de Pi, dan gebeurt er helemaal niks, als ik de GND loskoppel flashen de leds random...

Moet ik de pi ook via de header voeden? of is er iets anders aan de hand?

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-10 18:13
@emel_, probeer het eens met System - Input Devices - Remote Control sends keyboard presses aan
Zie bijvoorbeeld ook deze pagina

[ Voor 41% gewijzigd door Chrizzly op 12-02-2014 09:14 ]

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

_Brake_ schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:05:
[...]

Dat is inderdaad ook een optie die ik gezien heb, maar de verschillen tussen de beide opties zijn me (nog) niet helemaal duidelijk :) * _Brake_ kan niet wacht tot de envelop op de mat valt!
Ik gok dat er geen verschillen zijn, de ene methode vereist iets meer van jezelf en de andere methode minder :+
-Klimaks- schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:09:
Ik heb een raar probleem met OE, hyperion en mijn WS2801-leds.
De Pi krijgt zijn power uit een usb voeding en de leds uit een andere voeding.
Als ik de GND aansluit van de leds op de Pi, dan gebeurt er helemaal niks, als ik de GND loskoppel flashen de leds random...

Moet ik de pi ook via de header voeden? of is er iets anders aan de hand?
Je heb wel alle grounds doorgelust op de Pi? Tijdens mijn 'test builds' heb ik de WS2801-leds gevoed vanaf mijn Pi (2A Micro-USB kabel, van Samsung, Galaxy S4) en dat werkt, als ik vanavond tijd heb zal ik even kijken of ik de leds ook via een externe voeding werkend krijg. Maar volgens mij moet dat gewoon werken :9

[ Voor 4% gewijzigd door Satom op 12-02-2014 09:35 ]

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11 12:50

Gast1981

room with a moose!

Vraagje;
Ik draai op de RPi OpenElec 3.2.3 met XBMC Frodo 12.2, wat op zich allemaal zeer goed werkt. Alleen heb ik wat problemen met het afspelen van RTL-XL content... geselecteerde uitzendingen gaan vroeg of laat wat haperen. Niet echt vastlopers, maar het lijkt alsof er steeds kleine stukjes uitgeknipt worden. Heel irritant. Ik dacht even aan een brak wifi-signaal, maar afspelen op de laptop (ook wifi, zelfde afstand tot router) werkt perfect. Wellicht een bekend probleem? Weet iemand een mogelijke fix?

• -Klimaks-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11 14:16
Satom schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:34:
[...]
Je heb wel alle grounds doorgelust op de Pi? Tijdens mijn 'test builds' heb ik de WS2801-leds gevoed vanaf mijn Pi (2A Micro-USB kabel, van Samsung, Galaxy S4) en dat werkt, als ik vanavond tijd heb zal ik even kijken of ik de leds ook via een externe voeding werkend krijg. Maar volgens mij moet dat gewoon werken :9
Wat bedoel je met alle grounds? Uit mijn leds komt 1 connector met 3 kabels, wit/groen voor de SPI, blauw is GND. Ik heb ook nog 2 aparte voedingskabels uit mijn leds. Deze heb ik verbonden met een connector, met blauw op - en rood op +.

Als ik de blauwe uit de connector met SPI kabels niet verbind, krijg ik random licht, verbind ik hem wel krijg ik niks :|

Opgelost, O-) ik gebruikte Pin 6 als GND op de pi, met pin 9 werkt het wel :)

[ Voor 5% gewijzigd door -Klimaks- op 12-02-2014 10:18 ]

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

-Klimaks- schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:57:
[...]

Wat bedoel je met alle grounds? Uit mijn leds komt 1 connector met 3 kabels, wit/groen voor de SPI, blauw is GND. Ik heb ook nog 2 aparte voedingskabels uit mijn leds. Deze heb ik verbonden met een connector, met blauw op - en rood op +.

Als ik de blauwe uit de connector met SPI kabels niet verbind, krijg ik random licht, verbind ik hem wel krijg ik niks :|

Opgelost, O-) ik gebruikte Pin 6 als GND op de pi, met pin 9 werkt het wel :)
Mooi zo! En ground = GND :)

• LukyLX
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-08 19:51
Gast1981 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:46:
Vraagje;
Ik draai op de RPi OpenElec 3.2.3 met XBMC Frodo 12.2, wat op zich allemaal zeer goed werkt. Alleen heb ik wat problemen met het afspelen van RTL-XL content... geselecteerde uitzendingen gaan vroeg of laat wat haperen. Niet echt vastlopers, maar het lijkt alsof er steeds kleine stukjes uitgeknipt worden. Heel irritant. Ik dacht even aan een brak wifi-signaal, maar afspelen op de laptop (ook wifi, zelfde afstand tot router) werkt perfect. Wellicht een bekend probleem? Weet iemand een mogelijke fix?
Hoe hoog staat de cpu frequentie van je Pi? Bij mij draait ook niet alles soepel op de stock 700MHz, maar ik heb 'm nu op 1 GHz staan en alles loopt vloeiend (al gebruik ik geen RTL-XL).

• Peter Huizenga
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-11 16:11
Gast1981 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:46:
Vraagje;
Wat je ook kan nakijken is of hij wel voldoende cached?
http://wiki.xbmc.org/inde...TO:Modify_the_video_cache

Stone Cold

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Thanks voor de tips, ik ga het eens nakijken.
De RPi is verder niet aangepast na levering, dus ik vermoed dat ie nog gewoon op 700MHz staat met standaard cache-settings.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:30:
[...]

@CIStem

bedank voor je uitleg,
je zegt dus dat de powersafing op de wifi adapter dit kan veroorzaken ?
het vreemde vind ik dan wel dat ik het zelfde probleem heb als ik een kabel in mijn macbook stop.

Dan zou het toch te wijten zijn aan de macbook?

@RoRo

Ik gebruik SMB op de macbook.

Zou je denken dan smb dit veroorzaakt dan?

Thanks!
Kan er verder ook vrij weinig op internet over vinden over mijn probleem
bump

• gibraltar
Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:30:
Even zoeken (letterlijk "macbook nfs") geeft je de manpage van mount_nfs. Gewoon je terminal opengooien en
code:
1
sudo mount -t nfs remotehost:/filesystem /localmountpoint

En ben je bang voor zo'n zwart scherm met witte letters dan kun je altijd dit volgen.

Als Linux gebruiker heb je het op OSX ook wel erg makkelijk soms

En SMB is niet echt geweldig, als je dan toch NFS kan gebruiken moet je dat zeker doen. Het zal in ieder geval helpen.

• kromme

kromme

ICEfilms werkt, alleen het laden van de lijst met films gaat heeeeeel traag. Is dat eenmalig?

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:29

sopsop

[v] [;,,;] [v]

kromme schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:00:
ICEfilms werkt, alleen het laden van de lijst met films gaat heeeeeel traag. Is dat eenmalig?
Daar was een trucje voor in de instellingen van de plugin. Had volgens mij te maken met het metadata package, die moest je uitschakelen. En als dat niet werkte, alles verwijderen en dan installaren met de metadata uit.

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

even een vraagje. ik heb openeElec met XBMC op een usb stick staan. ik heb een add-on geinstalleerd waarmee je gewoon via de interface kan overclocken. (hij past dan zelf de config file aan)

wat is nu een beetje een veilige instellinging waarmee het ding niet stuk gaat maar wel wat sneller is?

• _Brake_
jos_zwa schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:14:
even een vraagje. ik heb openeElec met XBMC op een usb stick staan. ik heb een add-on geinstalleerd waarmee je gewoon via de interface kan overclocken. (hij past dan zelf de config file aan)

wat is nu een beetje een veilige instellinging waarmee het ding niet stuk gaat maar wel wat sneller is?
Welke add-on is dat? Ik heb gelezen dat de processor binnen de garantie een overclock naar 1Ghz aankan. Er wordt echter ook geadviseerd om dit in stappen omhoog te zetten.

• LukyLX
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-08 19:51
Ik zou inderdaad gewoon in stappen uitproberen. Bij mij draait het stabiel op 1GHz, maar de ene Pi is de andere natuurlijk niet.
Let er bij het overclocken ook op dat je je storage partitie niet op de SD kaart plaatst, daar schijnen stabiliteitsproblemen mee te zijn waardoor de storage partitie corrupt kan raken. Een alternatief is dan een storage partitie op bijvoorbeeld een USB stickje of via NFS, ik gebruik zelf dat laatste en dat bevalt uitstekend. Bijkomend voordeel is dat je via NFS eventueel je OpenELEC configuratie aan kunt passen zonder dat je Pi op dat moment aan hoeft te staan.

• IJsbeer
  • Niet online
Voor de mensen die de Crazy Audio DAC of Digi overwegen: in Gotham lijkt support te komen voor ALSA, dus dan werken deze devices ook. Een testbuild is hier te vinden: http://forum.xbmc.org/sho...66&pid=1626337#pid1626337

Dus dit lijkt wel een erg mooie manier te worden om optical uit de PI te kunnen! Nog eens overwegen :D

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

_Brake_ schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:19:
[...]

Welke add-on is dat? Ik heb gelezen dat de processor binnen de garantie een overclock naar 1Ghz aankan. Er wordt echter ook geadviseerd om dit in stappen omhoog te zetten.
http://ls80.github.io/script.openelec.rpi.config/

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

LukyLX schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:44:
Ik zou inderdaad gewoon in stappen uitproberen. Bij mij draait het stabiel op 1GHz, maar de ene Pi is de andere natuurlijk niet.
Let er bij het overclocken ook op dat je je storage partitie niet op de SD kaart plaatst, daar schijnen stabiliteitsproblemen mee te zijn waardoor de storage partitie corrupt kan raken. Een alternatief is dan een storage partitie op bijvoorbeeld een USB stickje of via NFS, ik gebruik zelf dat laatste en dat bevalt uitstekend. Bijkomend voordeel is dat je via NFS eventueel je OpenELEC configuratie aan kunt passen zonder dat je Pi op dat moment aan hoeft te staan.
openelec draait op een usb stick hier :) maar jullie zeggen in stapjes omhoog. hoe weet je wanneer je niet hoger kan? Is het dan niet al te laat en is ie stuk?

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik merk iets vreemds. Steeds als ik XBMC opstart krijg ik het First Time Help scherm te zien. Niet zo heel storen, want met een klik is het weg, maar ik vraag me af of het ook permanent weg te krijgen is..

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

jos_zwa schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 14:08:
[...]

openelec draait op een usb stick hier :) maar jullie zeggen in stapjes omhoog. hoe weet je wanneer je niet hoger kan? Is het dan niet al te laat en is ie stuk?
haha, nee hij gaat niet stuk. je kan hoogstens een corrupte SD krijgen. Dus daar effe een image van trekken zodat je snel weer online bent.

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:30
Is het mogelijk om Raspbmc dat nu geïnstalleerd staat op een SD over te zetten naar een usbstick zonder dataverlies?

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-11 16:46
IJsbeer schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:54:
Voor de mensen die de Crazy Audio DAC of Digi overwegen: in Gotham lijkt support te komen voor ALSA, dus dan werken deze devices ook. Een testbuild is hier te vinden: http://forum.xbmc.org/sho...66&pid=1626337#pid1626337

Dus dit lijkt wel een erg mooie manier te worden om optical uit de PI te kunnen! Nog eens overwegen :D
ALSA werkt beter in Gotham dan pulse.

Verwijderd

Chrizzly schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:11:
@emel_, probeer het eens met System - Input Devices - Remote Control sends keyboard presses aan
Zie bijvoorbeeld ook deze pagina
thanks, nuttige pagina, maar eea werkt nog niet. Gevalletje DOA, en dus ook bij dx.com kenbaar gemaakt

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 14:04

Meneer iCy

swarma

De raspberry van raspbmc naar openelec geïnstalleerd omdat ik extreme perfomance problemen had. Maar wat een huge verschil en helemaal na een lichte overklok.

Zelfs mijn vriendin nu blij gemaakt met de Online TV (RTL Gemist). Gisteren duurde het laden van enkel de het overzicht met nationaal, kids etc al 10 minuten na een reboot met raspbmc.

Edit:
Arm naar 850 en core naar 300 en de rasp in een casing. Nette cpu waarde zo :-)

OpenELEC:~ # ./cpu.sh
Raspberry Pi SysInfo.
---------------------
Hardware:
CPU Speed 850 Mhz | CPU Temp 56 C
Raspberry Pi SysInfo.
---------------------
Hardware:
CPU Speed 700 Mhz | CPU Temp 56 C

[ Voor 68% gewijzigd door Meneer iCy op 14-02-2014 10:25 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• UltraSub
UltraSub schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:00:
Heb wat raars hier ineens met xbian 1.1. Maanden flawless werking met Flirc en Harmony 900. En sinds een week heel heel slecht reageren op input. Kan er geen peil op trekken. Het is niet de IR verbinding/sterkte. Het lijkt echt iets in de software te zijn. Iemand ervaring?

/edit
Narrowed it down.
Zeer zeer regelmatig:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
input: flirc.tv flirc as /devices/platform/bcm2708_usb/usb1/1-1/1-1.3/1-1.3:1.0/input/input3300
hid-generic 0003:20A0:0001.0CE5: input,hidraw0: USB HID v1.01 Keyboard [flirc.tv flirc] on usb-bcm2708_usb-1.3/input0
usb 1-1.3: USB disconnect, device number 92
usb 1-1.3: new low-speed USB device number 93 using dwc_otg
usb 1-1.3: New USB device found, idVendor=20a0, idProduct=0001
usb 1-1.3: New USB device strings: Mfr=1, Product=2, SerialNumber=0
usb 1-1.3: Product: flirc
usb 1-1.3: Manufacturer: flirc.tv
*bump*
- Voeding vervangen > no go, same stuff
- Flirc vervangen > no go, same stuff, de flirc die beneden deze meldingen geeft geeft ze op de rasp boven niet.
Conclusie, probleem met de rasp.
Change management:
Laatste wijziging was een backup maken van beta 1.1, clean install van beta 2, na issues iso terug gezet van 1.1. Zit ik te denken, voert een clean install van beta 2 niet ook een firmware upgrade uit op de rasp? Want die zou dan natuurlijk achterblijven, ook na het terugzetten van beta 1.1 iso.
Zo ja, hoe flash ik die firmware terug naar het level wat ze gebruikten bij 1.1. En kan ik zien wat de firmware is, wil even kijken of er verschil is tussen de rasp boven en beneden (boven heeft nooit wat anders gedraaid dan beta 1.1 namelijk.

/edit
Firmware nagekeken, is gelijk. Wazige shit zeg.

• gibraltar
UltraSub schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:08:
- Flirc vervangen > no go, same stuff, de flirc die beneden deze meldingen geeft geeft ze op de rasp boven niet.
Je kunt via de GUI de firmware updaten toch? Heb je de laatste firmware?

Overigens is het wel belangrijk een goede voeding te hebben. De meeste goedkope voedingen zijn behoorlijk noisy, en dat is voor veel USB apparaten toch einde oefening. Maar dat heb je uitgesloten, dus het zal waarschijnlijk dan firmware zijn in combinatie met de RPI?

• UltraSub
gibraltar schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:35:
[...]

Je kunt via de GUI de firmware updaten toch? Heb je de laatste firmware?
Had het hier boven over de rpi firmware. Beide Flirc's zitten op 1.0.
Overigens is het wel belangrijk een goede voeding te hebben. De meeste goedkope voedingen zijn behoorlijk noisy, en dat is voor veel USB apparaten toch einde oefening. Maar dat heb je uitgesloten, dus het zal waarschijnlijk dan firmware zijn in combinatie met de RPI?
Ik ben me bewust van het feit dat een goede voeding extreem belangrijk is. Vandaar dat ik een blackberry usb lader gebruikte. Paar maanden geleden vervangen voor een iPod lader. En nu net verwisseld voor een iPhone lader. Eerste boots zelfde meldingen. Maar hij is nu blanco!
Lees: lijkt vooralsnog toch op voedingsprobleem. Blijkbaar slijten voedingen ;)

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-11 00:20
Hallo,

Ik heb nu mijn raspberry compleet ingericht. Is er een mogelijk om mijn usb te backuppen, dus een soort van image van maken. Zodat ik als het nodig is het weer kan installeren op een usb, zonder dat ik weer helemaal opnieuw hoef te beginnen

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Win32diskimager doet dat trucje ;)

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
iCy schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:05:
De raspberry van raspbmc naar openelec geïnstalleerd omdat ik extreme perfomance problemen had. Maar wat een huge verschil en helemaal na een lichte overklok.

Zelfs mijn vriendin nu blij gemaakt met de Online TV (RTL Gemist). Gisteren duurde het laden van enkel de het overzicht met nationaal, kids etc al 10 minuten na een reboot met raspbmc.

Edit:
Arm naar 850 en core naar 300 en de rasp in een casing. Nette cpu waarde zo :-)

Raspberry Pi SysInfo.
---------------------
Hardware:
CPU Speed 850 Mhz | CPU Temp 56 C
Raspberry Pi SysInfo.
---------------------
Hardware:
CPU Speed 700 Mhz | CPU Temp 56 C
Waar merk je de grote verschillen in? heb nu raspbmc draaien maar loop op het moment nergens tegenaan mbt snelheid etc.

Wat is de grote winst tussen raspbmc en openelec? En is het de moeite om te switchen?

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 14:04

Meneer iCy

swarma

Paulus07 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:15:
[...]

Waar merk je de grote verschillen in? heb nu raspbmc draaien maar loop op het moment nergens tegenaan mbt snelheid etc.

Wat is de grote winst tussen raspbmc en openelec? En is het de moeite om te switchen?
Ik had echt een enorme perfomance drop met raspbmc ivm openelec, maar qua functionaliteit zou ik niet eens voor gaan switchen.

Had RaspBMC opnieuw geïnstalleerd en had precies hetzelfde euvel. Met openelec nergens last van met dezelfde configuraties.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Paulus07
  • Niet online
iCy schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:24:
[...]

Ik had echt een enorme perfomance drop met raspbmc ivm openelec, maar qua functionaliteit zou ik niet eens voor gaan switchen.

Had RaspBMC opnieuw geïnstalleerd en had precies hetzelfde euvel. Met openelec nergens last van met dezelfde configuraties.
ah k, dan blijf ik voor nu bij raspbmc :) Draait goed hier.

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

manusjevanalles schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:21:
Is het mogelijk om Raspbmc dat nu geïnstalleerd staat op een SD over te zetten naar een usbstick zonder dataverlies?
http://c-mobberley.com/wo...-from-sd-card-to-usb-hdd/

voila, hier boot ik alleen van sdkaart, / staat op partitie op 3TB hd, alsmede /home. Werkt perfect.

If you choose to criticise you choose your enemies

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

LukyLX schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:37:
[...]
Hoe hoog staat de cpu frequentie van je Pi? Bij mij draait ook niet alles soepel op de stock 700MHz, maar ik heb 'm nu op 1 GHz staan en alles loopt vloeiend (al gebruik ik geen RTL-XL).
Heb beide even aangepast, en vooralsnog draait het al 2 uur zonder issues :)
Videocache opgehoogd naar 30MB ipv de default 5. Overclock heb ik op de zogenaamde "medium" stand gezet (arm 900MHz, core 333MHz, ram 450MHz, geen overvolting).

Nog 2 vreemde issues, maar niet echt gerelateerd;
  • in het XBMC settings menu zie ik CPU load op 100% staan... (voor de tweaks ook al)
  • ssh geeft connection refused, altijd al gedaan trouwens (IP klopt - ping werkt, ssh_enable file aangemaakt, ssh quite in cmdline.txt, alle logins geprobeerd)

• Paulus07
  • Niet online
hebben jullie voor de PI ook nog eventuele aanpassingen gedaan op je NAS mbt streamen/snelheid etc?

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Heb nu iets vreemds.. mijn RB Pi heeft een tijdje rust gehad, nu startte ik hem weer op krijg iedere halve minuut de volgende melding rechtsonder in beeld:

"Mikey1234 Repository Add-on is bijgewerkt"
Deze melding nu al een keer of 30 gehad, iedere halve minuut of zo.

Raspberry Pi 2e versie met 512 mb, openelec 3.2.3 Frodo.
Iemand een idee?

[ Voor 0% gewijzigd door loneranger56 op 14-02-2014 17:39 . Reden: typo ]

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Paulus07 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:38:
hebben jullie voor de PI ook nog eventuele aanpassingen gedaan op je NAS mbt streamen/snelheid etc?
over op nfs. verder niks

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:31
Paulus07 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:38:
NFS voor de nas is inderdaad aan te raden.

Duidelijk video voor synology: YouTube: How to Setup NFS Shares with your Synology

• IJsbeer
  • Niet online
loneranger56 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:38:
Heb nu iets vreemds.. mijn RB Pi heeft een tijdje rust gehad, nu startte ik hem weer op krijg iedere halve minuut de volgende melding rechtsonder in beeld:

"Mikey1234 Repository Add-on is bijgewerkt"
Deze melding nu al een keer of 30 gehad, iedere halve minuut of zo.

Raspberry Pi 2e versie met 512 mb, openelec 3.2.3 Frodo.
Iemand een idee?
Klinkt te makkelijk, maar je hebt al eens bij je geinstalleerde addons gekeken? Daar kun je addons disablen en op die manier achterhalen welke loopt te 'etteren'

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-11 09:57
Zijn er Tweakers die de Millhouse versie draaien?
Ben wel benieuwd hoe deze het doet.
Heb nog steeds een beetje een afkeer naar Gotham aangezien er meer stuk ging als goed werkte.

• IJsbeer
  • Niet online
Een paar weken geleden wel eens geprobeerd op een spare SD kaartje. Eigenlijk zonder problemen, ook in die thread weinig problemen.
Wel weer teruggegaan, omdat ik niet alles opnieuw wou instellen en mijn shared MySQL niet wou upgraden (toen ff getest met lokale db). Wel onder de indruk van de snelheid toen, en sinds die tijd zijn er toch weer een aantal verbeteringen doorgevoerd.... Jeukt wel om weer eens te proberen :)

• schumi2004
IJsbeer schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 22:12:
Een paar weken geleden wel eens geprobeerd op een spare SD kaartje. Eigenlijk zonder problemen, ook in die thread weinig problemen.
Wel weer teruggegaan, omdat ik niet alles opnieuw wou instellen en mijn shared MySQL niet wou upgraden (toen ff getest met lokale db). Wel onder de indruk van de snelheid toen, en sinds die tijd zijn er toch weer een aantal verbeteringen doorgevoerd.... Jeukt wel om weer eens te proberen :)
Vervelend dat je zo positief reageerd, las namelijk wat minder positieve berichten in topic.
Even wachten nog tot mijn Generic build klaar is met compilen en dan misschien toch maar de gok wagen :P

• IJsbeer
  • Niet online
Zolang je niet overstapt op DVDPLayer lijkt het allemaal wel mee te vallen. OMX draait prima (wat ik uit het topic haal :P)....
(al wil men natuurlijk wel graag dat je dvdplayer gaat testen, zou wel een aardige stap zijn. Dan is de PI builds van XBMC veel meer in lijn met XBMC, met alle voordelen van dien)

/edit: al zijn de laatste paar dagen wel aan het klooien met ffmpeg. Dus misschien toch nog even weekje wachten tot dat gezeur over is?

[ Voor 18% gewijzigd door IJsbeer op 14-02-2014 22:19 ]

• schumi2004
IJsbeer schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 22:17:
Zolang je niet overstapt op DVDPLayer lijkt het allemaal wel mee te vallen. OMX draait prima (wat ik uit het topic haal :P)....
(al wil men natuurlijk wel graag dat je dvdplayer gaat testen, zou wel een aardige stap zijn. Dan is de PI builds van XBMC veel meer in lijn met XBMC, met alle voordelen van dien)

/edit: al zijn de laatste paar dagen wel aan het klooien met ffmpeg. Dus misschien toch nog even weekje wachten tot dat gezeur over is?
Zoiets las ik ook ja. Heb me er niet in verdiept en was het eigenlijk ook niet van plan.
Maar eens op gemak uitzoeken hoe dat switchen tussen dvdplayer en omx gaat, gaat het testen al een stuk vlotter.

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
schumi2004 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:21:
Heb nog steeds een beetje een afkeer naar Gotham aangezien er meer stuk ging als goed werkte.
Heb de versie van 7 januari draaien (als ik me niet vergis). Tot nu toe nog niet tegen problemen aangelopen.
Gebruik de pi wel om te testen, niet als standaard apparaat. Heb er ook verder niets aparts op staan en 1080p via smb speelt ie zonder problemen af.

Ik zie wel overal verhalen over omx en dvd player maar wat het is, geen idee. Me niet in verdiept momenteel.
Was meer geintereerd in de hyperion addon die door een gebruiker is gemaakt.

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
schumi2004 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:21:
Ik draai de Millhouse builds. Bij mij werken deze goed. Ik vind deze versies ook fijner dan de laatste officiele openelec werken. Voelt sneller aan, meer features. De laatste "ontdekkingen" zitten er in. Dit zijn optimalisaties, nieuwe features (zoals ALSA) of bijvoorbeeld van 13-2-2014:
"newclock3: New Ben Avison commit that improves performance of the CArchive cache considerably (this is used to cache items when entering libraries such as Movies, TVShows, Songs etc. so that subsequent entry to the same library is faster). I'd say that my 1GHz Pi with 7356 songs is about 4 seconds faster when re-entering the Songs library with this new build (previously taking 14 seconds, now only 10 seconds). Re-entering Movies is about 1 second faster (654 movies, previously 4-5 seconds, now consistently about 3 seconds)."
Nadelen zijn er natuurlijk ook. Af en toe kom je een bug tegen, zoals dat je subtitles knop niet werkt. Dit wordt dan een dag later of kort daarop gefixed. Ik gebruik zelf Openelec Dev Update om de updates te installeren. Updates worden binnen een minuut of 3 geinstalleerd, werkt erg makkelijk. Je hoeft niet je sd er aldoor uit te halen en handmatig dingen te kopieren. Crashes heb ik eigenlijk nooit gehad.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:23
Zo nadat RaspBMC voor ons niet zo'n succes was (liep vaak vast) vandaag OpenElec erop gezet, hopelijk hebben we hier wat meer succes mee :) Heb nu in het begin wel een paar keer gehad dat hij even geen input gaf door de hmdi kabel..

Zou het kunnen zijn omdat ik hem net heb geinstalleerd en dat hij nog vanalles in de achtergrond aan het installeren is?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11 12:01
Gynnad schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 13:16:
Zo nadat RaspBMC voor ons niet zo'n succes was (liep vaak vast) vandaag OpenElec erop gezet, hopelijk hebben we hier wat meer succes mee :) Heb nu in het begin wel een paar keer gehad dat hij even geen input gaf door de hmdi kabel..

Zou het kunnen zijn omdat ik hem net heb geinstalleerd en dat hij nog vanalles in de achtergrond aan het installeren is?
Ja, gewoon even laten de addons laten updaten.

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:25
Hallo allemaal sinds vandaag ook een raspberry pi gekocht.
Nu draati het super met openelec laatste versie maar ik wil graag mijn database voor xbmc op mijn eigen nas te plaatsen.
Ik heb al veel gegoogled maar ik kom er maar niet uit hoe of wat.
Zijn er hier mensen die dit voor elkaar hebben gekregen?
Graag hulp hierbij eventueel ook per dm of teamviewer is mogelijk.
Alle hulp is erg gewenst.
Ik hoor graag van jullie.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:14

Nicap

Tsssk....

ikkeenjij36 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 21:22:
Nu draati het super met openelec laatste versie maar ik wil graag mijn database voor xbmc op mijn eigen nas te plaatsen.
http://wiki.xbmc.org/inde...are_libraries_using_MySQL

• _Brake_

• Fire69
  • Laatst online: 11:46
Zijn hier mensen die raspbmc via NFS draaien?
Ik krijg het niet aan de praat...
Hij installeert netjes alles naar de NFS-export, maar na het rebooten blijft hij hangen op het logo.
Heb al de suggesties uit het raspbmc-forum geprobeerd zonder succes.
Bij het booten worden enkele files op de sharepoint aangepast dus hij lijkt correct gemount.
Geen idee wat er verkeerd gaat... :/

• IJsbeer
  • Niet online
_Brake_ schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:14:
[...]

Hoe heb jij hem geinstalleerd?
Er staat een kopje 'Installations' op die pagina.... :S
Een andere optie is de zip downloaden en die laden via add-ons (install from zip optie). Je mag zelf wat proberen...
(en als je tegen problemen aanliep bij het installeren: zeg dan iig wat je hebt gedaan en waar je tegenaan liep, dan kunnen we wellicht verder helpen).

• _Brake_
IJsbeer schreef op zondag 16 februari 2014 @ 18:57:
[...]

Er staat een kopje 'Installations' op die pagina.... :S
Een andere optie is de zip downloaden en die laden via add-ons (install from zip optie). Je mag zelf wat proberen...
(en als je tegen problemen aanliep bij het installeren: zeg dan iig wat je hebt gedaan en waar je tegenaan liep, dan kunnen we wellicht verder helpen).
Je hebt gelijk, ik heb die google url als source toegevoegd, net als de links xbmc.repo.leopold en xbmc.repo.leopold.zip. Ook heb ik een superrepo toegevoegd, maar ik kom deze plugin niet tegen.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-11 09:45
ikkeenjij36 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 21:22:
Ik zat hier ook mee te stoeien en dan nog met meerdere XBMC devices, uiteindelijk heb ik de overstap naar Plex gemaakt met Rasplex en dat werkt super ook voor mobiele devices etc.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• IJsbeer
  • Niet online
_Brake_ schreef op zondag 16 februari 2014 @ 19:46:
[...]

Je hebt gelijk, ik heb die google url als source toegevoegd, net als de links xbmc.repo.leopold en xbmc.repo.leopold.zip. Ook heb ik een superrepo toegevoegd, maar ik kom deze plugin niet tegen.
Als het neit via de repo lukt, dan doe je het toch via de lompe manier: install from zip? Ga naar je add-ons (in instellingen) en installeer hem vanaf daar. (dus wel eerst ff de zip op je SD kopieren)
Hari-Bo schreef op zondag 16 februari 2014 @ 19:57:
[...]

Ik zat hier ook mee te stoeien en dan nog met meerdere XBMC devices, uiteindelijk heb ik de overstap naar Plex gemaakt met Rasplex en dat werkt super ook voor mobiele devices etc.
Que? Dat is toch gewoon de WIKI volgen die al eerder gepost is? Zo lastig is het instellen van MySQL toch niet? Draait hier zonder problemen door gewoon stap voor stap de handleiding te volgen.

• Hari-Bo
IJsbeer schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:01:
Que? Dat is toch gewoon de WIKI volgen die al eerder gepost is? Zo lastig is het instellen van MySQL toch niet? Draait hier zonder problemen door gewoon stap voor stap de handleiding te volgen.
Totdat je meerdere apparaten met XBMC gebruikt lees Linux variant, Apple TV2 etc. Met plex kan je dan gebruik maken van één database en met XBMC ben je afhankelijk welke database erachter zit per device (oftewel welke ontwikkelgroep erachter zit). Begrijp me niet verkeerd vind XBMC super (Plex hier ook gebruik van), maar Plex is verder op het gebied van server > clients. Muziek streamen naar Ipad bijvoorbeeld werkt super of automatisch media syncen.

[ Voor 15% gewijzigd door Hari-Bo op 16-02-2014 20:08 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• IJsbeer
  • Niet online
Ik heb twee PI's en die draaien allebei OpenElec. Geen enkel probleem met sharen van de database. Zolang je in principe dezelfde versie van XBMC gebruikt dan zou het zelfs geen issue moeten zijn met welk OS eronder ligt (dus OE, XBIAN of RaspBMC e.d.).
Je kan alleen geen Gotham release en Frodo mixen.

• Hari-Bo
IJsbeer schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:09:
Ik heb twee PI's en die draaien allebei OpenElec. Geen enkel probleem met sharen van de database. Zolang je in principe dezelfde versie van XBMC gebruikt dan zou het zelfs geen issue moeten zijn met welk OS eronder ligt (dus OE, XBIAN of RaspBMC e.d.).
Je kan alleen geen Gotham release en Frodo mixen.
Dat dus, daar liep ik tegenaan met meerdere verschillende devices. Enkel dezelfde apparaten en XBMC versie dan is het inderdaad geen probleem.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:14

Nicap

Tsssk....

Hari-Bo schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:11:
[...]

Dat dus, daar liep ik tegenaan met meerdere verschillende devices. Enkel dezelfde apparaten en XBMC versie dan is het inderdaad geen probleem.
Dat is idd wel een vervelend punt. Ik heb Raspbmc nu ook vervangen door Plex en dat werkt kwa library idd wat fijner dan xbmc.
Maar als je enkel twee raspberrypi's hebt is het sharen echt niet moeilijk.

• Fire69
  • Laatst online: 11:46
Zolang je met al je devices op de laatste officiële versie van xbmc blijft is het ook geen enkel probleem...

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 18:24

SpaceK33z

Webdeveloper

Nicap schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:52:
[...]

Dat is idd wel een vervelend punt. Ik heb Raspbmc nu ook vervangen door Plex en dat werkt kwa library idd wat fijner dan xbmc.
Maar als je enkel twee raspberrypi's hebt is het sharen echt niet moeilijk.
Gebruik je dan Rasplex? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe die je bevalt. Of gebruik je OpenELEC met PlexBMC?

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ik lees van alles over NFS. Ik heb een synology en kan ook gebruik maken van NFS shares. Ik heb alleen op dit moment alles via samba shares lopen. is NFS echt serieus sneller? Dan stap ik direct over :P

Pagina: 1 ... 92 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.