Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:27
Loop al een aantal dagen te kloten om de rpi (raspbmc) samen met de TV aan en uit te doen. Uit lukt wel maar aan niet omdat er spanning op de USB uitgang van de TV blijft staan. (Sony). Iemand nog andere ideeën?

En hij lijkt gestopt om de recently added te updaten terwijl die wel netjes artwork en info blijft ophalen bij nieuwe toevoegingen.

[ Voor 27% gewijzigd door haakjesluiten op 02-02-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:34

Satom

Verzamel ervaringen

Crazyanz schreef op zondag 02 februari 2014 @ 11:56:
Loop al een aantal dagen te kloten om de rpi (raspbmc) samen met de TV aan en uit te doen. Uit lukt wel maar aan niet omdat er spanning op de USB uitgang van de TV blijft staan. (Sony). Iemand nog andere ideeën?

En hij lijkt gestopt om de recently added te updaten terwijl die wel netjes artwork en info blijft ophalen bij nieuwe toevoegingen.
Voor het aan gaan zit ik te kijken naar een drukknop met een overneem contact / relay-achtig iets. Het uitgaan, hoe doe jij dat? Dat wou ik doen door te kijken naar de USB-spanning van de TV (TV blijft nooit op spanning staat, wordt het niet gebruikt, gaat de stekker eruit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
In het cec menu is er een optie op de pi uit te schakelen met de TV. Maar omdat de pi aan moet staan om een cec signaal te herkennen gaat dat andersom niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik nu mijn Android telefoon als afstandsbediening voor mijn raspberry pi (draai laatste versie OpenElec). Soms, en ik kan het niet reproduceren, dan slaat de ´cursor op hol´. Alsof er een toetsenbord aanhangt en je per ongeluk een toets ingedrukt houdt terwijl je in een menu zit....Op deze momenten is de stekker eruit vaak de beste oplossing om weer controle te krijgen. Ik heb ook met de settings 'send single keypress' en 'explictly send repeats' gespeeld, maar treed nog steeds soms op. Herkenbaar en hoe te voorkomen?

2-de vraag, want ik gebruik liever mijn Harmony 600, is het afdoende als ik een usb IR ontvanger koop, en welke adivseren jullie..? In het forum zie ik oa http://dx.com/p/multimedi...cr2025-26368#.Uu53_Pl5O-0. Echter ik wil alleen een IR ontvanger, immers ik heb al een remote. tips voor mijn aankoop?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2014 21:06 . Reden: meer helder het probleem beschreven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Voor die paar euro maakt het toch niet uit of er een hakkietakkie remote bijzit?? stel je harmony erin.. de andere in de bak met rommel en klaar.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoRoo schreef op zondag 02 februari 2014 @ 18:07:
Voor die paar euro maakt het toch niet uit of er een hakkietakkie remote bijzit?? stel je harmony erin.. de andere in de bak met rommel en klaar.
dat is waar, maar kent Harmony de IR en werkt dit met OpenElec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Heb dezelfde ontvanger en werkt perfect binnen opelec. Je kan 'm binnen Harmony config uitkiezen.. En anders is het even een kwestie van de IR commands even leren aan je harmony..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Ik wil ook aan een Raspberry Pi avontuur beginnen, en las dat een USB stick met het besturingssysteem voor snelheidswinst zorgt. In eerste instantie wil ik zo basis mogelijk beginnen, om te kijken of het wat voor mij is alvorens ik upgrades / tweaks ga doen. Echter is de eerste vraag nu al wel geboren:

De RPi heeft USB 2.0 poorten. Waarom worden er dan 'turbo' USB 3.0 sticks verkocht?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:23
omdat mensen deze kopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
omdat de usb3 sticks backward compatible zijn en over het algemeen een tik sneller dan usb2 sticks ook op usb2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Juist, neem ik dat mee in mn overweging. Het zou er ook voor zorgen dat ke een externe powered USB hub moet gebruiken, of is dat afhankelijk van het amperage van je adapter?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

met een goede adapter is het niet nodig. Echter ik heb ook een usb3 stick waar xbmc op staat EN een draadloos usb (dongle) toetsenbord. het toetsenbord doet het af en toe wel en af en toe niet. ik denk idd dat ik ook een powered usb hub nodig heb....

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:46
Gusev schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 18:08:
Ik heb de laatste OpenElec versie draaien op mijn Raspberry Pi model B met Quartz skin.

Nu is het browsen in IceFilms ontiegelijk traag. Ik heb de RSS feed en metadata handler al uitgeschakeld. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Misschien mijn mini SD kaart die in een SD adapter zit? Ik gok dat het een class 4 is en geen class 10, is al een oud dingetje.

Of is IceFilms nou eenmaal traag, ook zonder metadata en fanart etc?

edit: Wat ik dus zelf nog heb gevonden is eventueel een SD kaart ism een USB gebruiken. Op de OpenElec website staat bij voordelen speed.
Even mezelf quoten. Ik kwam erachter dat mijn Raspberry Pi met OpenElec 3.2.4 op standaard overclock instellingen staat.

Ik wil nu met de volgende config het nogmaals proberen. Kan iemand aangeven of ik dan een verschil zal merken bij de bekende streaming apps?

OpenElec 3.2.4 - Medium setting

- 4GB micro class 4 SD kaart in een SD adapter
- 16GB USB 2.0 voor storage

- arm_freq=900
- core_freq=333
- sdram_freq=450
- over_voltage=2
- force_turbo=0

- gpu_mem=256 (Ik heb een 512MB model)

Onderstaande twee waarden zet ik in commentaar
# gpu_mem_256=100
# gpu_mem_512=128

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Gusev schreef op zondag 02 februari 2014 @ 09:11:
Heeft helaas weinig tot niets geholpen. De normale xbmc menu is prima. Maar die van IceFilms is niet vooruit te branden...

Misschien een andere streaming addon proberen?
Binnen icefilms moet je even het volgende doen:
disable Icefilms Meta-data

Dan gaat ie niet alle meta-data laden voor alle films/series. Zul je zien dat hij veel sneller laad.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:46
Michaelg schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:19:
[...]

Binnen icefilms moet je even het volgende doen:
disable Icefilms Meta-data

Dan gaat ie niet alle meta-data laden voor alle films/series. Zul je zien dat hij veel sneller laad.
Dat had ik al gedaan. Helpt minimaal, maar ja dan weet ik niet waar de films overgaan en hou wel van wat eyecandy, al hoeven backdrops weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Na een poos zoeken kan ik nog steeds geen fatsoenlijk antwoord vinden op deze vraag, dus dan probeer ik het toch maar hier :)
In mijn nieuwe huis wil ik een 3.0 opstelling gaan gebruiken. Ik luister 99% van de tijd muziek in stereo, maar merk bij films dat ik een center toch wel mis.
Omdat ik al een prima stereoversterker heb (een Rega Mira3) heb ik geen enkele behoefte aan een daadwerkelijke receiver. Ik wil gewoon een monoblok en een center erbij.
Een RPi heeft alleen geen fatsoenlijke manier om het geluid eruit te krijgen, en mijn TV heeft geen digitale uitgangen.
Nu lees ik bij mijn zoektocht wisselende verhalen over het gebruik van een USB-DAC met XBMC op een RPi. Een andere optie is een HDMI audio de-embedder, maar als ik er een neem die meer dan twee kanalen decode, dan is het budgettechnisch allemaal niet meer zo interessant en kan ik misschien beter een HTPC bouwen.

Zie ik iets over het hoofd, of is een RPi misschien toch niet helemaal wat ik zoek? Het idee van een klein, energiezuinig frutsel dat ik ergens wegstop in een kastje en dat lekker mijn films en muziek streamt staat me wel aan :) Mijn hele set moeten omgooien om films te kunnen kijken dan weer minder.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:12

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik ben een beetje moedeloos aan het worden van de Raspberry.

Ik draai Openelec volgens onderstaande instructies.
http://wiki.openelec.tv/i..._Raspberry_Pi#tab=Windows

Weer opnieuw geïnstalleerd gisteren. Op mijn Laptop de volgende mappen gedeeld:
Series
Serie A
Season 1
Serie A.S01E01.Pilot.avi
Speelfilms
Speelfilm a
Speelfilm a.avi(mkv etc)
De mappen via SMB gekoppeld en alles werk. Hij laat het zien bij Video=>Bestanden=>series of Films
En via Speelfilms en TV Shows ook.

Vanmorgen start ik het ding op en geen series meer via Video=>Bestanden=>series nog via TVShows.
Films wel via Video=>Bestanden=>Films maar niet via Speelfilms
Ik snap er echt helemaal niks meer van.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:14
Kijk eens naar je sources.xml in de userdata-folder.
Staat daar de verwijzing naar je series-share wel nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Wormaap schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:55:
Na een poos zoeken kan ik nog steeds geen fatsoenlijk antwoord vinden op deze vraag, dus dan probeer ik het toch maar hier :)
In mijn nieuwe huis wil ik een 3.0 opstelling gaan gebruiken. Ik luister 99% van de tijd muziek in stereo, maar merk bij films dat ik een center toch wel mis.
Omdat ik al een prima stereoversterker heb (een Rega Mira3) heb ik geen enkele behoefte aan een daadwerkelijke receiver. Ik wil gewoon een monoblok en een center erbij.
Een RPi heeft alleen geen fatsoenlijke manier om het geluid eruit te krijgen, en mijn TV heeft geen digitale uitgangen.
Nu lees ik bij mijn zoektocht wisselende verhalen over het gebruik van een USB-DAC met XBMC op een RPi. Een andere optie is een HDMI audio de-embedder, maar als ik er een neem die meer dan twee kanalen decode, dan is het budgettechnisch allemaal niet meer zo interessant en kan ik misschien beter een HTPC bouwen.

Zie ik iets over het hoofd, of is een RPi misschien toch niet helemaal wat ik zoek? Het idee van een klein, energiezuinig frutsel dat ik ergens wegstop in een kastje en dat lekker mijn films en muziek streamt staat me wel aan :) Mijn hele set moeten omgooien om films te kunnen kijken dan weer minder.
Een 3.0 is nogal een bijzondere opstelling. Voor audiofielen is er nog de DAC van http://www.crazy-audio.com/ , maar die lijkt me ook alleen 2.0. Eventueel de Digi en die naar beide versterkers doortrekken. Hoe die dan ieder voor zich moet bepalen wat center en of links/rechts is, geen idee.
Hetgeen jij wil is wel bijzonder en ik vrees dat het je niet gaat lukken. Ook omdat bij 3.0 de Pi waarschijnlijk moet gaan downmixen (van een 5.1 source) en dat trekt hij gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Je geeft op 30 jan. aan dat je het probleem had opgelost en nu is het er weer. Ik ben met nightlies aan het klooien en dat geeft wel eens ge-etter, maar de stable draait al maanden stabiel en zonder problemen. Daarnaast delen vanaf een laptop is niet handig, daar niets aangepast? Firewall, toegangsrechten, software update oid?
Heb je de mogelijkheid om het vanaf een andere pc te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
IJsbeer schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:03:
[...]

Een 3.0 is nogal een bijzondere opstelling. Voor audiofielen is er nog de DAC van http://www.crazy-audio.com/ , maar die lijkt me ook alleen 2.0. Eventueel de Digi en die naar beide versterkers doortrekken. Hoe die dan ieder voor zich moet bepalen wat center en of links/rechts is, geen idee.
Hetgeen jij wil is wel bijzonder en ik vrees dat het je niet gaat lukken. Ook omdat bij 3.0 de Pi waarschijnlijk moet gaan downmixen (van een 5.1 source) en dat trekt hij gewoon niet.
De HifiBerry is zo te zien inderdaad ook alleen 2.0. Downmixen naar 3.0 is nieteens nodig, als ik gewoon alleen L, C en R kan gebruiken ben ik al tevreden. Wat er op de rears en sub zou moeten gebeuren vind ik van minder belang.
Als ik een USB geluidskaart kan aansluiten is het ook al OK, maar volgens mij is dat bij zowel OpenELEC en RaspBMC niet echt een succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Dat komt vanwege het ontbreken van ALSA support. Kijk eens bij de nightlies: http://forum.xbmc.org/sho...66&pid=1617577#pid1617577 Daar zijn ze het nu net aan het testen. Als het goed bevalt dan zou het maar zo in OE 4.0 wel kunnen gaan werken. Maar zeker is dat natuurlijk niet.

[ Voor 4% gewijzigd door IJsbeer op 03-02-2014 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Thanks voor de link. Dat ziet er veelbelovend uit :) Ik ben toch nog aan het verbouwen, dus met een beetje mazzel is dat redelijk op orde tegen de tijd dat het relevant wordt. Ik wil er sowieso ook nog een voor op de slaapkamer, dus ik kan het in ieder geval rustig testen zonder dat het me extra geld hoeft te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

IJsbeer schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:07:
[...]

Je geeft op 30 jan. aan dat je het probleem had opgelost en nu is het er weer. Ik ben met nightlies aan het klooien en dat geeft wel eens ge-etter, maar de stable draait al maanden stabiel en zonder problemen. Daarnaast delen vanaf een laptop is niet handig, daar niets aangepast? Firewall, toegangsrechten, software update oid?
Heb je de mogelijkheid om het vanaf een andere pc te proberen?
Nee niks aangepast dan alleen de share opnieuw gezet, en waarom werkt het eerst dan wel, en de dag erna niet meer.
Het heeft altijfd gewerkt tot ik de library aan heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:25

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

kromme schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:32:
[...]

Nee niks aangepast dan alleen de share opnieuw gezet, en waarom werkt het eerst dan wel, en de dag erna niet meer.
Het heeft altijfd gewerkt tot ik de library aan heb gezet.
Mijn library staat op een hdd. Als ik de Rpi eerder uitzet dan mijn pc heb ik het bovenstaande probleem. Moet dan ook eerst de Rpi uitzetten voor ik mijn pc uitzet.

Probeer dit eens in advanced settings. xml:
code:
1
2
3
<videolibrary>
    <dateadded>0</dateadded>  <!-- Frodo now uses file dates for "Recently added" videos instead of the date when a video was scanned into XBMC. This changes it back to XBMC v11 (Eden) behavior -->
  </videolibrary>

Ik had vaak last ervan dat hij na verloop van tijd de library kwijt was en of steeds minder werd. Terwijl hij wel compleet in bestanden stond

[ Voor 11% gewijzigd door Sepp14 op 04-02-2014 11:33 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:43
Helaas, deze werkte ook niet.

Van de week alles nog maar eens naast elkaar leggen (mijn RPi uit setup slopen). Heb toch het vermoeden dat het aan de RPi ligt.
Wel vreemd dat het mijn SD (die in gebruik is) wel functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:32
Ik had een vraagje over de Raspberry Pi en ik weet niet of ik hier goed zit.

Ik wil er graag één aanschaffen maar ik had een vraag over het afspelen van films in XBMC.

Tot hoeveel GB films kan de Raspberry Pi verwerken? Want ik heb veel films die ongeveer 8-15 GB groot zijn. Kan de Raspberry deze grote films verwerken in XBMC of zit er een limiet aan dat je maar max 4 GB Blu-ray films kan bekijken?

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd :P

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 15:24
Ik draai zelf Raspbmc en daarmee kan ik bijv. Finding nemo(10GB mkv) niet zonder haperingen mee afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:35:
[...]

Helaas, deze werkte ook niet.

Van de week alles nog maar eens naast elkaar leggen (mijn RPi uit setup slopen). Heb toch het vermoeden dat het aan de RPi ligt.
Wel vreemd dat het mijn SD (die in gebruik is) wel functioneert.
Anders clone je nog eens je werkende SD kaart en kijken of dat werkt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Als de Pi niet genoeg stroom kan leveren aan beide USB poorten, kan dit dan ook aan de voeding van de Pi liggen of staat dit er los van? ik ben een USB 3.0 stick erin voor XBMC en een USB dongle voor wireless keyboard. Keyboard hapert vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

jos_zwa schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:14:
Als de Pi niet genoeg stroom kan leveren aan beide USB poorten, kan dit dan ook aan de voeding van de Pi liggen of staat dit er los van? ik ben een USB 3.0 stick erin voor XBMC en een USB dongle voor wireless keyboard. Keyboard hapert vaak.
Pi levert niet zoveel stroom. Pak een powered usb hubje.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Maar als je voeding al te licht is, kan die dat zobiezo niet leveren. Dus ja het KAN helpen om even een andere voeding te pakken, maar een powered USB hubje is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Diigii schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:29:

Ik wil er graag één aanschaffen maar ik had een vraag over het afspelen van films in XBMC.

Tot hoeveel GB films kan de Raspberry Pi verwerken? Want ik heb veel films die ongeveer 8-15 GB groot zijn. Kan de Raspberry deze grote films verwerken in XBMC of zit er een limiet aan dat je maar max 4 GB Blu-ray films kan bekijken?

Onlangs een mkv van 15gb geprobeerd vanaf mijn synology. Probleemloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
jos_zwa schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:14:
Als je een rev.0 hebt kan het aan de Raspberry Pi liggen, in alle andere gevallen zou het eigenlijk altijd aan de USB-voeding liggen.

[ Voor 57% gewijzigd door mcDavid op 04-02-2014 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volkano
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 16:21
Diigii schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:29:

Ook hier probleemloos een file van 15 GB kunnen afspelen. De Raspberry trekt dat makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
volkano schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:32:
[...]

Ook hier probleemloos een file van 15 GB kunnen afspelen. De Raspberry trekt dat makkelijk :)
Perfect ;) dan ga ik er zeker één aanschaffen :D

Bedankt voor de reacties!

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Diigii schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:03:
[...]

Perfect ;) dan ga ik er zeker één aanschaffen :D

Bedankt voor de reacties!
Een beetje nuance is wel op zijn plaats. Als je dit topic doorleest zul je zien dat er veel mensen zijn waarbij dit niet probleemloos gaat. Met name als er DTS gedecodeerd moet worden (door de Rpi) gaat het mis. Als de audio pass-through naar de versterker gaat en de versterker het decoderen doet, is de kans een stuk groter dat het gaat lukken. Verder is een bedraad netwerk ook zeer aan te bevelen voor grote videobestanden.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
JanPedaal schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:06:
[...]

Een beetje nuance is wel op zijn plaats. Als je dit topic doorleest zul je zien dat er veel mensen zijn waarbij dit niet probleemloos gaat. Met name als er DTS gedecodeerd moet worden (door de Rpi) gaat het mis. Als de audio pass-through naar de versterker gaat en de versterker het decoderen doet, is de kans een stuk groter dat het gaat lukken. Verder is een bedraad netwerk ook zeer aan te bevelen voor grote videobestanden.
Mijn bedoeling was om een externe harde schijf aan de Raspberry te sluiten. En via een HDMI de Raspberry op de TV aan te sluiten. En dan via mijn harde schijf film te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-09 17:22
Op dit moment heb ik mijn raspberry pi opstelling nog niet werkend :?

Ik heb de volgende configuratie:
RPi -->(hdmi)--> TV -->(s/pdif coaxial)--> Versterker
RPi: OpenElec van SOSsolutions
TV: link
Versterker: link [/s]

Nu heb ik het probleem dat audio niet goed overkomt van de pi naar de tv en daarnaast ook niet naar de versterker. In ieder geval DTS5.1 geluid als bron werkt niet. Waarschijnlijk komt dit omdat mijn tv geen dts geluid kan afspelen en daarnaast de tv geen dts kan doorsturen van hdmi-in naar de s/pdif.

De opties die ik heb bedacht:
1 - HDMI-audio splitter met s/pdif coaxial out (link)
2 - Nieuwe versterker die HDMI-in heeft
3 - Raspberry Pi weer terugsturen en een mediaspeler met s/pdif coaxial out kopen.
4 - De pi zo instellen dat deze DTS omzet naar iets anders?

Optie 1 t/m 3 kost me minimaal 70 euro.
Optie 4 zal wel geen 5.1 geluid van overblijven? Iemand enig idee hoe ik voorlopig optie 4 kan instellen? (Optie 'Versterker ondersteund DTS/AC3' in de settings van xmbc heb ik al uitgezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Optie 4 kan de PI niet aan, staat notabene 2 posts boven je. Daarnaast zijn er nog wel meer opties, zoek eens in dit topic.

[ Voor 3% gewijzigd door IJsbeer op 04-02-2014 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:45
Pimpam schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:19:
Op dit moment heb ik mijn raspberry pi opstelling nog niet werkend :?

Ik heb de volgende configuratie:
RPi -->(hdmi)--> TV -->(s/pdif coaxial)--> Versterker
RPi: OpenElec van SOSsolutions
TV: link
Versterker: link [/s]

Nu heb ik het probleem dat audio niet goed overkomt van de pi naar de tv en daarnaast ook niet naar de versterker. In ieder geval DTS5.1 geluid als bron werkt niet. Waarschijnlijk komt dit omdat mijn tv geen dts geluid kan afspelen en daarnaast de tv geen dts kan doorsturen van hdmi-in naar de s/pdif.

De opties die ik heb bedacht:
1 - HDMI-audio splitter met s/pdif coaxial out (link)
2 - Nieuwe versterker die HDMI-in heeft
3 - Raspberry Pi weer terugsturen en een mediaspeler met s/pdif coaxial out kopen.
4 - De pi zo instellen dat deze DTS omzet naar iets anders?

Optie 1 t/m 3 kost me minimaal 70 euro.
Optie 4 zal wel geen 5.1 geluid van overblijven? Iemand enig idee hoe ik voorlopig optie 4 kan instellen? (Optie 'Versterker ondersteund DTS/AC3' in de settings van xmbc heb ik al uitgezet)
Geen idee of dit een domme opmerking is, maar:
Waarom niet RPi->versterker->TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volkano
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 16:21
Diigii schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:14:
[...]

Mijn bedoeling was om een externe harde schijf aan de Raspberry te sluiten. En via een HDMI de Raspberry op de TV aan te sluiten. En dan via mijn harde schijf film te kijken.
Het moet dan wel een externe hd met eigen voeding zijn. De Raspberry is niet krachtig genoeg om een externe HD van stroom te voorzien (USB sticks wel, maar niet groter dan dat).

Zoals JanPedaal terecht aangeeft kun je DTS problemen tegenkomen als je de Raspberry direct op de TV aansluit (zoals jij dat doet). Zolang je geen DTS fanaat bent en Dolby geluid ook prima vindt dan moet je geen problemen tegenkomen denk ik :) Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:02

Sa1

Sinds sinerklaas heb ik een Raspberry Pi, met het idee om m'n eminent op de slaapkamer te vervangen. Afgelopen week heb ik eindelijk tijd gehad om hier is naar te kijken.

Ben tot de conclusie gekomen dat mijn TV boven geen CEC ondersteund. Doet niets. Helaas.

Nu had ik nog een eHome receiver liggen i.c.m. mediacenter afstandbediening. Dit werkt prima. Alleen ik snap niet goed hoe ik hem in standby zet en hier weer uit haal.

Overal op internet lees ik van alles, dat dit niet kan, of dat het wel kan, maar met een add-on board voor 18 euro, die je remote control 'off' commando leert. Het schijnt weer wel te kunnen met een GPIO, en die kan je dan weer instellen als RC6 MCE.

I snep er but nothing van.

Kan ik nu wel of niet die eHome USB receiver het systeem in en uit standby zetten? En als het zou moeten kunnen, hoe dan. Want kennelijk out of the box werkt dit niet.
Kan het niet, wat is de makkelijkste / mooiste oplossing om dit wel georganiseerd te krijgen? Want hoewel hij natuurlijk niet veel stroom verbruikt is het zonde als hij altijd maar aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smobbo schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:53:
[...]

Geen idee of dit een domme opmerking is, maar:
Waarom niet RPi->versterker->TV?
Versterker heeft geen hdmi in.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unity2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:40
Sa1 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 19:37:
Ben tot de conclusie gekomen dat mijn TV boven geen CEC ondersteund. Doet niets. Helaas.
Ik ben er deze week achter gekomen dat de goedkope chinese HDMI kabel die ik gebruikte weliswaar prima 1080p doorgeeft, maar het CEC signaal niet. Hierdoor reageerde mijn TV ook niet en zag ook geen CEC device (de pi). Het vervangen van de HDMI kabel met een eenvoudige HDMI van de Albert Heijn loste het probleem met CEC op. Misschien helpt dit jou.

Wat betreft het stroomverbruik heb ik mijn pi altijd aanstaan. De pi houdt er niet van om vaak van de stroom af te gaan heb ik gemerkt en het stroomverbruik is zo laag dat ik niet de ambitie heb om die €4,- per jaar te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

4 euro per jaar, hoe heb je dat berekend? want als dat het is pe rjaar dan vind ikhet prima zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unity2
Als ik mijn verbruiksmeter er tussen hang kom ik op ongeveer 1,8watt als er niets afspeelt en tot max 3,2watt tijdens het streamen van 1080p content vanaf de nas. Laten we schatten dat gemiddeld gezien het stroomverbruik van de Pi dus 2W continu is.

2*24*365/1000 = 17,52 kWh

Tegen een prijs van gemiddeld 23 cent per kWh komen we dan uit op €4,03 op jaarbasis. Voor mij niet de moeite om te klooien met het netjes afsluiten van XBMC. Het simpelweg afsnijden van de stroomtoevoer beschadigt de data op de SD kaart en blijf je images terugzetten op SD kaartjes om het zooitje weer draaiend te krijgen.

Ergo: Pi inprikken, lekker laten draaien. De kosten zijn het probleem dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:37
JanPedaal schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:06:
[...]

Daarbij maakt het ook uit hoe de film omgezet is. Zo heb ik met films van 20 tot 25 gb, met DTS-HD* geen probleem, terwijl bij een film van 8 gb (ook DTS) het beeld stottert. Oftewel, de bestandsomvang is lijkt niet het enige wat belangrijk is.

*: Pi aangesloten aan receiver die de DTS voor zijn rekening neemt.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Unity2 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 20:34:
Als ik mijn verbruiksmeter er tussen hang kom ik op ongeveer 1,8watt als er niets afspeelt en tot max 3,2watt tijdens het streamen van 1080p content vanaf de nas. Laten we schatten dat gemiddeld gezien het stroomverbruik van de Pi dus 2W continu is.

2*24*365/1000 = 17,52 kWh

Tegen een prijs van gemiddeld 23 cent per kWh komen we dan uit op €4,03 op jaarbasis. Voor mij niet de moeite om te klooien met het netjes afsluiten van XBMC. Het simpelweg afsnijden van de stroomtoevoer beschadigt de data op de SD kaart en blijf je images terugzetten op SD kaartjes om het zooitje weer draaiend te krijgen.

Ergo: Pi inprikken, lekker laten draaien. De kosten zijn het probleem dus niet.
Helder, mijn zoektocht is gestopt :) tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

:)

Altijd leuk dat soort berekeningen...

De reden voor mij om de wekkerradio er uit te gooien!
Die stond 24/7/365 10 Watt te trekken, dus 20,- per jaar.

Nu een cheapass wekkertje voor de tijd op batterijen en de rest met de telefoon (deden we toch al).

Verder het sluipverbruik wat teruggedrongen met schakelaars en klik aan klik uits van de action.

Sorry voor de off topic post, maar ach, als we er weer watt ( :+ ) mensen mee aansporen om meer watts te gaan besparen, dan is dat niet zo erg lijkt me.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unity2
En het maakt weer wat budget vrij om een 2 ampere lader te kopen voor de pi zodat ie niet zo vaak crasht op 1080p content. ;)
Veel vrienden gehad die de usb in de tv staken en klaagden dat hij niet meer op wilde starten na een paar dagen. Ook een hoop problemen opgelost met een upgrade naar een 2A lader. Een veelvoorkomend probleem bij pi mediacenters maar ook android sticks die voor hetzelfde doel gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Sepp14 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:39:
[...]

Mijn library staat op een hdd. Als ik de Rpi eerder uitzet dan mijn pc heb ik het bovenstaande probleem. Moet dan ook eerst de Rpi uitzetten voor ik mijn pc uitzet.

Probeer dit eens in advanced settings. xml:
code:
1
2
3
<videolibrary>
    <dateadded>0</dateadded>  <!-- Frodo now uses file dates for "Recently added" videos instead of the date when a video was scanned into XBMC. This changes it back to XBMC v11 (Eden) behavior -->
  </videolibrary>

Ik had vaak last ervan dat hij na verloop van tijd de library kwijt was en of steeds minder werd. Terwijl hij wel compleet in bestanden stond
Ik ga hier vanavond eens hiermee stoeien.
Als ik de share aanmaak zonder de scraper dan ziet hij de series wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Ik kon niet vinden waar ik dit document kon aanpassen. Heb de RPI nog een keer opnieuw geïnstalleerd met een usb stick.
http://wiki.openelec.tv/i..._Pi#tab=Windows__28USB_29
Ben eens benieuwd hoe het dingetje zich verder gaat gedragen. Volgende uitdaginging is er boven een plaatsen. En de database ergen sharen neem ik dan aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:25

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Advanced settings. xml vind je in de userdata folder. Als je nog niks hebt aangepast in je settings zul je er zelf een moeten aanmaken. zie: [ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:03
Heeft het veel voordeel om een class 10 SD erin te prikken, qua snelheid van het systeem? Momenteel zit er de standaard class 4 in de RPi met Openelec. Heb hem al een beetje overgeclocked, maar vond dat verschil behoorlijk minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Heb er zelf van begin af aan een class 10 kaartje inzitten en draai raspbmc. Maar heb nooit last gehad van een traag menu etc.

Voor mij dan ook geen reden om op eventueel USB over te stappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Paulus07 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:12:
Heb er zelf van begin af aan een class 10 kaartje inzitten en draai raspbmc. Maar heb nooit last gehad van een traag menu etc.

Voor mij dan ook geen reden om op eventueel USB over te stappen :)
Het is toch en SD en USB dan? Wat ik begreep uit de pagina is het alleen de Storage wat op de USB komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Guids schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:56:
Heeft het veel voordeel om een class 10 SD erin te prikken, qua snelheid van het systeem? Momenteel zit er de standaard class 4 in de RPi met Openelec. Heb hem al een beetje overgeclocked, maar vond dat verschil behoorlijk minimaal.
Niet per definitie. RaspberryPi levert tegenwoordig (voor een zeer schappelijk bedrag) een 8GB SD kaart mee met NOOBS geïnstalleerd. Dit is een Class 4 (of 6, wat ze later zeggen) kaart die op veel vlakken beter presteert dan de Class 10 kaartjes.

Lees ook http://www.raspberrypi.org/archives/4536
http://www.raspberrypi.org/archives/5989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Ik ga een cheap USB hubje kopen met voeding. Nu heb ik een USB dongle en een USB stick waar openelec op draait. Wat is nu aan te raden? Beide items in de USB hub of de stick in de Pi en de hub in de Pi met in de hub de USB dongle voor mijn toetsenbord.

of maakt het niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
kromme schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:32:
[...]

Het is toch en SD en USB dan? Wat ik begreep uit de pagina is het alleen de Storage wat op de USB komt.
Yup de SD is dan alleen voor de boot volgens mij.
Maar de snelheid is nu al goed :)

Ik gebruik deze: 16 GB SD Card Ultra SDHC Class 10 (30MB/s) SanDisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
Ik heb nu al tijden XBMC op m'n laptop maar gezien de addons voor XBMC zoals NBA en NFL, gebruik ik mijn laptop steeds minder om te browsen maar dat gaat allemaal al via XBMC.

Ik heb redelijk grote library (enkel 720p met enkele 1080p animatiesfilms) op mijn NAS staan die ik wireless benader. NAS, modem/router staan een verdieping lager dan m'n mediaspeler. 3D kijk ik niet.

Liefst gebruik ik als XBMC skin Aeon Nox.

Mijn vraag is: kan de Raspberry Pi dit aan? Ik wil naadloos 720p streamen. Daarnaast diverse add-ons gebruiken. Ik had hiervoor al een jaar lang een Pi liggen maar nooit getest, en die is nu gebroken...
Ik hoor het graag.

[ Voor 7% gewijzigd door SemperFidelis op 06-02-2014 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Paulus07 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:52:
[...]

Yup de SD is dan alleen voor de boot volgens mij.
Maar de snelheid is nu al goed :)

Ik gebruik deze: 16 GB SD Card Ultra SDHC Class 10 (30MB/s) SanDisk
Moet eerlijk bekennen dat ik geen verschil merkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Groot voordeel van runnen vanaf USB is dat een USB-stick (veel) minder gevoelig is voor datacorruptie.
Hierdoor kun je veel verder overclocken ten opzichte van een SD-kaart installatie.
Ik draai prima met 950MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:29

404error

Page Not Found

SemperFidelis schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:05:
Ik heb nu al tijden XBMC op m'n laptop maar gezien de addons voor XBMC zoals NBA en NFL, gebruik ik mijn laptop steeds minder om te browsen maar dat gaat allemaal al via XBMC.

Ik heb redelijk grote library (enkel 720p met enkele 1080p animatiesfilms) op mijn NAS staan die ik wireless benader. NAS, modem/router staan een verdieping lager dan m'n mediaspeler. 3D kijk ik niet.

Liefst gebruik ik als XBMC skin Aeon Nox.

Mijn vraag is: kan de Raspberry Pi dit aan? Ik wil naadloos 720p streamen. Daarnaast diverse add-ons gebruiken. Ik had hiervoor al een jaar lang een Pi liggen maar nooit getest, en die is nu gebroken...
Ik hoor het graag.
Behalve Aeon Nox kan het. Hou er wel rekening mee dat de menu's trager gaan dan op je laptop. Video afspelen werkt wel goed!

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb nu ook een paar dagen een RPI (V2 512) met RaspBMC er op, het was in het begin even aanklooien met shares e.d. maar het is allemaal gelukt.

Er zijn helaas een aantal dingetjes die ik niet echt opgelost krijg.

- Grootste irritatie : 'Weather app is marked bla.... in repository disable now? YES!' de popup die blijft terug keren, ik krijg die weather app ook niet uit, en waarom zit die S&*T er in? Als ik wil zien wat voor weer het is kijk ik wel naar buiten.

- Sommige films worden niet goed afgespeeld, stotteren/haperen etc. Een aantal films heb ik op kunnen lossen met die 'sync hz to fps movie?' optie, maar het gaat vooral fout bij 1080p + DTS/DTSHD films.
Zet ik deze film op ffw x 2 dan gaat dat volledig soepel. Film is 15GB, pak ik een andere film 1080p van 22GB groot doet hij het wel soepel (weet alleen even niet wat voor audiospoor er bij zat)... Moet ik dan toch die DTS/VC1 codec licentie kopen?

- Traag in het menu, ik heb de RPI al draaien op :
-CPU @ 950
-Mem @ 500

Ik zag ook dat Open Elec misschien net iets sneller zou zijn vergeleken met standard RaspBMC, kwam wel een paar filmpjes tegen op YouTube waar ze dit lieten zien.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 14-09 20:45
prutser001 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:40:
Ik heb nu ook een paar dagen een RPI (V2 512) met RaspBMC er op, het was in het begin even aanklooien met shares e.d. maar het is allemaal gelukt.

Er zijn helaas een aantal dingetjes die ik niet echt opgelost krijg.

- Grootste irritatie : 'Weather app is marked bla.... in repository disable now? YES!' de popup die blijft terug keren, ik krijg die weather app ook niet uit, en waarom zit die S&*T er in? Als ik wil zien wat voor weer het is kijk ik wel naar buiten.

- Sommige films worden niet goed afgespeeld, stotteren/haperen etc. Een aantal films heb ik op kunnen lossen met die 'sync hz to fps movie?' optie, maar het gaat vooral fout bij 1080p + DTS/DTSHD films.
Zet ik deze film op ffw x 2 dan gaat dat volledig soepel. Film is 15GB, pak ik een andere film 1080p van 22GB groot doet hij het wel soepel (weet alleen even niet wat voor audiospoor er bij zat)... Moet ik dan toch die DTS/VC1 codec licentie kopen?

- Traag in het menu, ik heb de RPI al draaien op :
-CPU @ 950
-Mem @ 500

Ik zag ook dat Open Elec misschien net iets sneller zou zijn vergeleken met standard RaspBMC, kwam wel een paar filmpjes tegen op YouTube waar ze dit lieten zien.
1: Addon weggooien. Of in de instellingen van de skin het weer uitzetten
2: Ja en ingewikkelde audio formats heeft de RPi moeite mee (lees voor meer info dit topic)
3: Menu op 720p draaien is wel handig (de films draaien gewoon op de resolutie die ze zijn), verder blijft het langzamer dan een moderne PC/laptop van 500€...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
404error schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:23:
[...]

Behalve Aeon Nox kan het. Hou er wel rekening mee dat de menu's trager gaan dan op je laptop. Video afspelen werkt wel goed!
Ok klinkt goed.
Ik heb een wireless keyboard (KS400) maar die lukte mij niet om te laten communiceren met de Pi...
Heeft iemand daar ervaringen mee?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Smultie schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:19:
Groot voordeel van runnen vanaf USB is dat een USB-stick (veel) minder gevoelig is voor datacorruptie.
Hierdoor kun je veel verder overclocken ten opzichte van een SD-kaart installatie.
Ik draai prima met 950MHz.
Maar heeft het overclocken dan ook invloed op het afspelen van bestanden of alleen van de navigatie etc? Want met afspelen van 1080P DTS bestanden rond de 17Gb per stuk heb ik nooit last van iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Paulus07 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:08:
[...]

Maar heeft het overclocken dan ook invloed op het afspelen van bestanden of alleen van de navigatie etc? Want met afspelen van 1080P DTS bestanden rond de 17Gb per stuk heb ik nooit last van iets.
De GPU is meer dan capabel genoeg om vrijwel alle formaten vloeiend af te spelen. Het is inderdaad met name te merken in scrollen door menu's en het draaien van addons/plugins zoals Youtube/SportsDevil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:29

404error

Page Not Found

SemperFidelis schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:16:
[...]

Ok klinkt goed.
Ik heb een wireless keyboard (KS400) maar die lukte mij niet om te laten communiceren met de Pi...
Heeft iemand daar ervaringen mee?
Bedankt!
Is een stroomprobleempje waarschijnlijk. Hang hem aan een powered hub!

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Smultie schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:13:
[...]

De GPU is meer dan capabel genoeg om vrijwel alle formaten vloeiend af te spelen. Het is inderdaad met name te merken in scrollen door menu's en het draaien van addons/plugins zoals Youtube/SportsDevil.
hmm k. nouja, scrollen etc gaat al snel nu. Dus overclocken heeft voor mij nu dan ook geen meerwaarde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:34
Ik heb ook een Raspberry draaien met OpenElec. En heb hier nu mijn externe HDD aan gehangen, nu vraag ik me alleen af of het ook mogelijk is om de HDD via de raspberry in mijn thuis netwerk te krijgen. Zodat ik vanaf mijn pc er nieuwe films op kan knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
marinos88 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 18:47:
Ik heb ook een Raspberry draaien met OpenElec. En heb hier nu mijn externe HDD aan gehangen, nu vraag ik me alleen af of het ook mogelijk is om de HDD via de raspberry in mijn thuis netwerk te krijgen. Zodat ik vanaf mijn pc er nieuwe films op kan knallen.
Ik heb mijn laptop in hetzelfde netwerk zitten en daar hangt een externe HDD aan vast.
Vanaf daar stream ik de films dus naar de Pi (tijdelijke oplossing tot er een nas komt).
Maar werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hij vraagt het net andersom ;)
Schijf hangt aan de Pi en hij wil die zo beschikbaar stellen zodat hij ze vanaf andere apparaten kan benaderen.

Zou moeten werken. Geen idee of je het met OpenElec out-of-the box kan, met Raspbmc (en Xbian?) bvb wel. Je moet er gewoon een Samba-server op aan de praat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:16
Ik ben van plan een raspberry Pi aan te schaffen.

Ik zit te twijfelen over welke SD kaart ik moet nemen.

Tussen de klasse 10 kaartjes zit vaak nog steeds een groot verschil bij transcend heb je bijvoorbeeld:

Normaal premium
Premium Class 10 UHS-I
Ultimate Class 10 UHS-I

Zal dit verschil maken in de snelheid van de PI?

Ook vroeg ik me af of 8 GB echt genoeg is of is 16GB verstandiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De keuze tussen class 10 zal niet veel uitmaken.

In principe is 4GB al voldoende tenzij je een extreem grote library hebt. Ik neem dat je films op andere media zoals een HDD of NAS staat.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davema
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-05 09:17
Fire69 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:06:
Schijf hangt aan de Pi en hij wil die zo beschikbaar stellen zodat hij ze vanaf andere apparaten kan benaderen.

Zou moeten werken. Geen idee of je het met OpenElec out-of-the box kan, met Raspbmc (en Xbian?) bvb wel. Je moet er gewoon een Samba-server op aan de praat krijgen.
Werkt ook in xbian. Alleen als je ftp gebruikt zal het sneller gaan (bv vsftpd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tja, sowieso is het maar 100mbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:16
kraades schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:27:
De keuze tussen class 10 zal niet veel uitmaken.

In principe is 4GB al voldoende tenzij je een extreem grote library hebt. Ik neem dat je films op andere media zoals een HDD of NAS staat.
Ik heb nu nog een HDD maar ga overstappen naar NAS. Ik heb op dit moment alleen een grote muziekbibliotheek +- 12.000 nummers.
Films verwijder ik nu nog steeds om ruimte te besparen.
Ik denk vrij snel een bibliotheek van 1 a 2 terrabyte te hebben. Is 8 daarvoor geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

in hoeverre is het overclocken qua snelheidswinst goed te merken in de menu's? Ik heb openelec op een usb stick 3 staan, maar ff lekker snel youtube filmpjes bekijken is nog steeds traag om over uitzendinggemist menu's maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Fire69 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:06:

Dat moet je niet willen met een pi... koop een fatsoenlijke nas als je het serieus wil gebruiken. Performance wise is de CPU hierin echt wel een bottleneck. Als je benchmarks bekijkt van Synologies of QNAP's met een ARM processor is al duidelijk te zien dat er flink verschil zit tussen een 1.2 of een 2 Ghz processor, en dat is nog eens ARMv9 en niet v7 waar de PI met 200Mhz het mee moet doen.
Het zal dus best wel werken, maar leg de verwachtingen niet hoog. En tegelijk een film kijken/menu bladeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:56:
gebruik nu mijn Android telefoon als afstandsbediening voor mijn raspberry pi (draai laatste versie OpenElec). Soms, en ik kan het niet reproduceren, dan slaat de ´cursor op hol´. Alsof er een toetsenbord aanhangt en je per ongeluk een toets ingedrukt houdt terwijl je in een menu zit....Op deze momenten is de stekker eruit vaak de beste oplossing om weer controle te krijgen. Ik heb ook met de settings 'send single keypress' en 'explictly send repeats' gespeeld, maar treed nog steeds soms op. Herkenbaar en hoe te voorkomen?

Iemand die dit herkend en een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag ook een Raspberry Pi (512MB) en heb hier net OpenElec opgezet. Na wat zoeken heb ik de mappen op mijn server laten indexeren en de films en series staan er allemaal netjes. Het gekke is alleen : als ik op afspelen druk bij een film lijkt hij het te zien als muziek. Ik zie wel die animatie van muziek beginnen maar geen beeld :( Doe ik iets fout?
En 2 : Kan ik Spotify gebruiken op XBMC ?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:30
DennusB schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 19:18:
Het gekke is alleen : als ik op afspelen druk bij een film lijkt hij het te zien als muziek. Ik zie wel die animatie van muziek beginnen maar geen beeld :( Doe ik iets fout?
Klinkt als dat je nog de codec moet aanschaffen. mpeg2 en wvc1 evt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

DennusB schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 19:18:
Ik heb sinds vandaag ook een Raspberry Pi (512MB) en heb hier net OpenElec opgezet. Na wat zoeken heb ik de mappen op mijn server laten indexeren en de films en series staan er allemaal netjes. Het gekke is alleen : als ik op afspelen druk bij een film lijkt hij het te zien als muziek. Ik zie wel die animatie van muziek beginnen maar geen beeld :( Doe ik iets fout?
En 2 : Kan ik Spotify gebruiken op XBMC ?
Spotify op RaspBMC (en gok ook op andere XBMC's) vereisen een premium membership. En ik denk dat dit het wel zou doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Heb nu een tijdje raspbmc draaien, draait ook prima. Recentelijk wilde ik een dvd kijken, dit ging niet door het gebrek aan de mpeg2 codec. Deze heb ik nu aangeschaft en werkt ook. Alleen is het dvd menu slecht werkbaar, is traag, kan niet lekker opties selecteren, enz..

heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
vraagje voor de 3D mensen en gebruikers van raspbmc.

Als ik een 3D film speel 1080P DTS rond de 10GB groot. Dan speelt deze nooit helemaal lekker vloeiend. Zitten kleine schokken in. (gok door de 3D, zelfde film in 2D 1080P DTS geeft geen probleem).

Iemand nog meer last van of werkt dit beter met eventueel overclocken? Gebruik nu een SD 10 card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ik snap er niks meer van. gisteren een powered usb hub gekocht voor mijn wireless keyboard (usb dongle) welke na een paar weken ineens het niet meer deed. Alles aangesloten en hij doet het nog steeds niet!!! 100x een toets ingedrukt, maar hij reageerde maar een enkele keer.

iemand? ik dacht echt dat het (icm mijn usb stick waar openelec op staat) een power issue was.

[ Voor 13% gewijzigd door jos_zwa op 08-02-2014 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14

SpaceK33z

Webdeveloper

Ben binnenkort van plan om over te stappen naar Plex voor op mijn NAS en om dan Rasplex te gaan gebruiken op de RPi. Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de stabiliteit van Rasplex. Is die tegenwoordig goed? En hoe draait Rasplex bij jullie? In dit topic is het nog opmerkelijk weinig besproken valt me op :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:43
kraades schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:58:
[...]

Anders clone je nog eens je werkende SD kaart en kijken of dat werkt.
Probleem was dat mijn storage te groot was.
Wat ik nu gedaan heb is:
- Mijn 8GB kloon op een 16GB microSD geplaatst, en deze werkt.
- De storage resized naar onder de 4GB met GParted
- Kloon gemaakt en geplaatst op de originele 4GB SD, en werkt :)

Nu ga ik de storage verplaatsen naar een USB en dan zou ik eindelijk klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:13

Animal_X

Rodin

Meer mensen die script errors krijgen bij de icefilms add-on? Heb al een keer opnieuw geinstalleerd, zonder success.

--> Nevermind: backupje terug gezet en werkt weer...

[ Voor 19% gewijzigd door Animal_X op 08-02-2014 17:28 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hmmm nu opeens een vloeiende 1080P DTS SBS 3d film :)
1 optie aangepast in: settings - videos - sync playback to display (video clock resample audio)

Is nog maar een korte test maar zie al geen stotters meer tot heeeeeel minimaal. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Hallo,

Ik heb mijn ecterne HD aangesloten op mijn PI (dmv een powered hub). Hoe kan ik de externe HD bereiken via mijn windows laptop. Ik weet dat ik dan de ip adres van de pi in de adresbalk van windowsverkenner moest typen. Maar daar moest nog iets voor, maar wat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Vergeten te vermelden, ik gebruik raspbmc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

ibiben95 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 23:33:[...]Vergeten te vermelden, ik gebruik raspbmc
op je windows bak, ga naar \\machine of ip\devices

je usb schijf wordt auto gemount en geshared onder /media onder raspbmc

login is pi / whatever (en dan ga ik er vanuit dat alles op die usb schijf van pi:pi is)

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Iemand hier met een Lightberry (of misschien andere led-string) die last heeft van een blauwe led die aangaat bij het uitzetten van je RPi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:39
Ja. Kan je helaas niks aan doen geloof ik. De controle verdwijnt omdat de raspberry uitgaat. Dan blijft alleen de spanning over :) daarom zit alles bij mij op een KaKu

[ Voor 12% gewijzigd door Boinkie op 09-02-2014 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Fire69 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 01:27:
Iemand hier met een Lightberry (of misschien andere led-string) die last heeft van een blauwe led die aangaat bij het uitzetten van je RPi?
Heb ik ook met mijn ledstrip. Zodra deze niet word aangestuurd a.k.a de Pi staat uit, dan brand de eerste led :9
Pagina: 1 ... 91 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.