Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoeby
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-04-2023
Via het OSD heb ik dan ook een keuze in ondertiteling
Open ik dezelfde film, maar dan nog in ISO formaat op de laptop. Dan krijg ik het keuze menu, waarin Nederlands zit. En bij afspelen heb ik dan nederlandse ondertiteling. Het zit dus wel in de film (of bestand).

Weet iemand een goede manier, om te testen of de software mag schrijven op de NAS?
Tot nu toe probeer ik het iedere keer via de XBMC subtitels. Maar ik wil ook eens op een andere manier proberen iets te schrijven, gewoon om te zien of dat dan wel werkt. Maar hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukyLX
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-08 19:51
hoeby schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:23:
Ik heb de film omgezet naar MKV.
Er is dan wel ondertiteling, maar alleen in engels. Of er moeten nog trucjes zijn om dat aan te passen, maar dat heb ik nog niet gevonden

Het werkt, maar voorkeur is nederlands, geen engels
Met mergemkv GUI uit MKVToolnix kun je de subtitles, audiostreams etc. van mkvtjes heel fijn aanpassen. Ook kun je evt. later (door XBMC) gedownloade srt bestanden samenvoegen tot weer één mkv en de juiste subs als default instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Hallo,

Dit heb ik gedaan om raspbmc op de usb te laten draaien:
-usb en sd kaart geformateerd naar fat32. Sdkaart SYSTEM genoemd en usbstick USB. Raspbmc geinstalleerd met installeren op usb aangevinkt.

In de raspberry gedaan en gaan.

Maar hij loopt alsnog via het (class4) sd kaartje. En niet via de usb:'(

Wat doe ik verkeerd?

PS: Kunnen jullie bevestigen dat de gui (dus de skin) van raspbmc wel in 1080 draait en openelec in 720p. De films draaien natuurlijk beiden op 1080p. Of is dit flauwekul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:44
Heeft iemand tips voor een RPi die alleen nog maar een powerled (rood) doet?

Ik heb al andere SD, USB geprobeerd, verschillende OE's, RaspBMC en zelfs NOOBS van RPi foundation zelf.
Met de mogelijkheden die ik aan voedingen heb ook gewisseld maar helaas, alleen een mooie rooie led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@schumi: andere netwerkkabel geprobeerd? Ofwel gecheckt of er netwerk uit je kabel komt?

[ Voor 37% gewijzigd door albino71 op 25-01-2014 22:49 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:32

Satom

Verzamel ervaringen

ibiben95 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:53:
Hallo,

Dit heb ik gedaan om raspbmc op de usb te laten draaien:
-usb en sd kaart geformateerd naar fat32. Sdkaart SYSTEM genoemd en usbstick USB. Raspbmc geinstalleerd met installeren op usb aangevinkt.

In de raspberry gedaan en gaan.

Maar hij loopt alsnog via het (class4) sd kaartje. En niet via de usb:'(

Wat doe ik verkeerd?

PS: Kunnen jullie bevestigen dat de gui (dus de skin) van raspbmc wel in 1080 draait en openelec in 720p. De films draaien natuurlijk beiden op 1080p. Of is dit flauwekul?
Ik gok dat je hier even naar stap 2.3 moet kijken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
albino71 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 22:46:
@schumi: andere netwerkkabel geprobeerd? Ofwel gecheckt of er netwerk uit je kabel komt?
Kan deze oplossing niet helemaal plaatsen ben ik bang. Waarom zou ik netwerk nodig moeten hebben om een RPi te booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik zal het eens testen hier, maar volgens mij boot mijn pi niet als er geen nw kabel inzit.

W8 ff :)

edit: Hmm....nevermind...ik ben abuis.

[ Voor 16% gewijzigd door albino71 op 25-01-2014 22:56 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

schumi2004 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 22:33:
Heeft iemand tips voor een RPi die alleen nog maar een powerled (rood) doet?

Ik heb al andere SD, USB geprobeerd, verschillende OE's, RaspBMC en zelfs NOOBS van RPi foundation zelf.
Met de mogelijkheden die ik aan voedingen heb ook gewisseld maar helaas, alleen een mooie rooie led.
Je hebt ook al de standaard Raspbian image erop gezet (die je via win32diskimager moet 'installeren')? Op de 1 of andere vage reden kreeg ik RaspBMC nooit geïnstalleerd, kreeg alleen een rood (powerled) te zien en that's it.. Nu, doet RaspBMC het wel!
albino71 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 22:55:
Ik zal het eens testen hier, maar volgens mij boot mijn pi niet als er geen nw kabel inzit.

W8 ff :)

edit: Hmm....nevermind...ik ben abuis.
Dit had tevens wel kunnen verklaren waarom het bij mij een tijdje geleden ook niet werkte.. Misschien dat een schone installatie netwerkverbinding vereist bij booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Satom schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 22:59:
Dit had tevens wel kunnen verklaren waarom het bij mij een tijdje geleden ook niet werkte.. Misschien dat een schone installatie netwerkverbinding vereist bij booten?
Het kan zijn dat ik het op Xbian heb gehad, maar ik twijfel nu aan alles en zeker aan mijzelf uiteraard :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Satom schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 22:59:
[...]
Je hebt ook al de standaard Raspbian image erop gezet (die je via win32diskimager moet 'installeren')? Op de 1 of andere vage reden kreeg ik RaspBMC nooit geïnstalleerd, kreeg alleen een rood (powerled) te zien en that's it.. Nu, doet RaspBMC het wel!

[...]
De standaard Raspbian heb ik nog niet geprobeerd nee, heb je toevallig een direct link voor me?

Vreemde is dat het tot een week geleden perfect werkte met OpenELEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

schumi2004 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 23:05:
[...]

De standaard Raspbian heb ik nog niet geprobeerd nee, heb je toevallig een direct link voor me?

Vreemde is dat het tot een week geleden perfect werkte met OpenELEC.
Dat is wel raar.. Ik heb destijd OpenELEC volgens mij niet geprobeerd. Een directe link heb ik, alhoewel, even een klein beetje naar beneden scrollen totdat je Raspbian ziet.
albino71 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 23:01:
[...]

Het kan zijn dat ik het op Xbian heb gehad, maar ik twijfel nu aan alles en zeker aan mijzelf uiteraard :)
Ik weet het zelf ook niet meer, ik weet wel dat ik een backup gemaakt heb van mijn SD-kaart, zodat ik zo nu en dan kan switchen tussen Raspbian en RaspBMC :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Satom schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 23:11:
[...]
Dat is wel raar.. Ik heb destijd OpenELEC volgens mij niet geprobeerd. Een directe link heb ik, alhoewel, even een klein beetje naar beneden scrollen totdat je Raspbian ziet.

[...]
Ik weet het zelf ook niet meer, ik weet wel dat ik een backup gemaakt heb van mijn SD-kaart, zodat ik zo nu en dan kan switchen tussen Raspbian en RaspBMC :Y)
Thanks, heb gewoon over Raspbian heen gekeken ;)
Die maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:30
schumi2004 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 23:45:
[...]

Thanks, heb gewoon over Raspbian heen gekeken ;)
Die maar eens proberen.
Of anders even met diskpart alle partities van je sd deleten voor je nieuwe image erover zet. Ook al keer gehad, meerdere images maar niets werken tot ik alles gedelete had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
slommer schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 23:56:
[...]

Of anders even met diskpart alle partities van je sd deleten voor je nieuwe image erover zet. Ook al keer gehad, meerdere images maar niets werken tot ik alles gedelete had.
Ik had dus met GParted alle partities deleted maar schijnbaar gaat dat dan toch niet helemaal lekker.
Thanks voor de tips iedereen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 14:34

arie_papa

Running on Ubuntu

hoeby schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:23:
Ik heb de film omgezet naar MKV.
Er is dan wel ondertiteling, maar alleen in engels. Of er moeten nog trucjes zijn om dat aan te passen, maar dat heb ik nog niet gevonden

Het werkt, maar voorkeur is nederlands, geen engels
Als je bijvoorbeeld de iso/video_ts omzet met handbrake, moet je even de conversie menu' s nalopen. Bij ondertiteling kun je dan de juiste taal selecteren/toevoegen.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53
Voor de mensen die via eBay een Lightberry en de clear case hebben besteld? Hoe hebben jullie die besteld? Want voor die case van 5€ betaal je 15€ verzending...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 06:06
Fire69 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 11:38:
Voor de mensen die via eBay een Lightberry en de clear case hebben besteld? Hoe hebben jullie die besteld? Want voor die case van 5€ betaal je 15€ verzending...
Gewoon via mail bestellen en vragen of hij de "invoice" naar je paypal stuurt.

Ik heb een mail gestuurd via de website naar die man (Jacek).
Hij vroeg wel direct de afmetingen van mijn TV (HxV) en de afstand tot de muur waar na hij een best passende set (52 led's) voor mijn tv aanbeveelde, vond ik wel een nette service van hem en heb dus ook expres niet via ebay besteld zodat hij geen ebay commisies hoeft te betalen.
Dus gewoon via mail besteld en met Paypal betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:12

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik heb het volgende aan de hand. Mappen gedeeld op laptop.(smb).
Series ingedeeld als ...series/serie1/seizoen01/serie1.s01e01.hatseflats.avi
Films ingedeeld als... films/film1/film1.avi
Nu heeft dit altijd gewerkt tot ik de bibliotheek opgeschoont had. Nu laat hij in de bibliotheek maar de helft van de films zien en bij video-bestanden alles. En series laat hij helemaal niet zien. Dit terwijl hij ze wel gescant heeft. Zag het voortgangs balkje. Krijg het ook niet meer aan de gang.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ben-i schreef op zondag 26 januari 2014 @ 12:39:
[...]

Gewoon via mail bestellen en vragen of hij de "invoice" naar je paypal stuurt.

Ik heb een mail gestuurd via de website naar die man (Jacek).
Hij vroeg wel direct de afmetingen van mijn TV (HxV) en de afstand tot de muur waar na hij een best passende set (52 led's) voor mijn tv aanbeveelde, vond ik wel een nette service van hem en heb dus ook expres niet via ebay besteld zodat hij geen ebay commisies hoeft te betalen.
Dus gewoon via mail besteld en met Paypal betaald.
Ik had hun voor mijn post hier een mailtje gestuurd met de vraag wat ik best deed. Had niet verwacht dat zeg zo snel zouden antwoorden :)
Ze zeiden om gewoon via eBay te bestellen en dat ze daarna de kosten zouden terugstorten.
Raar dat ze me dan ook niet zeiden om het direct via PayPal te doen...
Iig, ik kan niet wachten om het uit te proberen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

schumi2004 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 00:02:
[...]

Ik had dus met GParted alle partities deleted maar schijnbaar gaat dat dan toch niet helemaal lekker.
Thanks voor de tips iedereen ;)
Werkt hij nu weer goed?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Laatst online: 14-09 22:21

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Op de Pi staat deze add on enabled https://github.com/amet/service.autosubs.
Nu wil ik alleen dat hij het gaat zoeken als er een engels audio kanaal is. Niet als er een nl audikanaal is.
Kan dit wel met deze add on?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Sepp14 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 16:41:
Op de Pi staat deze add on enabled https://github.com/amet/service.autosubs.
Nu wil ik alleen dat hij het gaat zoeken als er een engels audio kanaal is. Niet als er een nl audikanaal is.
Kan dit wel met deze add on?
Als je een beetje kan programmeren, moet het wel lukken, denk ik.. Lijn 49 zorgt ervoor dat er gekeken wordt of er een ondertiteling nodig is.

Je kan ook woorden toevoegen aan je bestandsnaam en aan de addon om bepaalde films uit te sluiten (zie ik nu ik lijn 49 beter bekijk :9)

[ Voor 11% gewijzigd door Satom op 26-01-2014 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Nog niet geprobeerd eigenlijk, na 2 uurtjes klote was ik er wel een beetje klaar mee gisteren ;)
Hij is niet van mij en de persoon in kwestie kan hem wel ff missen dus kijken misschien straks nog eens.
Een andere oplossing waar ik nog niet aan gedacht had gisteren en me vandaag te binnen schoot is een al werkende SD of USB die ik draai zelf in deze RPi te doen en kijken wat er dan gebeurt maar das voor vanavond of morgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Satom schreef op zondag 26 januari 2014 @ 16:46:
[...]
Als je een beetje kan programmeren, moet het wel lukken, denk ik.. Lijn 49 zorgt ervoor dat er gekeken wordt of er een ondertiteling nodig is.

Je kan ook woorden toevoegen aan je bestandsnaam en aan de addon om bepaalde films uit te sluiten (zie ik nu ik lijn 49 beter bekijk :9)
Geen kaas van gegeten van programmeren helaas

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Sepp14 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 16:57:
[...]

Geen kaas van gegeten van programmeren helaas
Heb zelf een verdere aangepaste versie liggen als die daar nog staat.
Maar misschien is deze addon een optie en anders kijken of we een deel van de code kunnen combineren in script.autosubs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Zoiets is wel heel handig. Engelse series is niet erg maar een Vlaamse of nl serie hebben vaak geen subs, en ook niet nodig. Maar op de pi duurt het te lang voor hij weer verder kan gaan vandaar. Maar ga wel kijken of ik er iets mee kan met de nieuwe link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Satom schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 19:08:
[...]
Na het lezen van de eerste post, zou je haast zeggen dat het te mooi is om waar de zijn.. Alhoewel, hij overclocked zijn systeem.. Zonder heatsink(?) Ik dacht dat de Pi's stuk gingen van een te hoge overclock en slechte koeling, of is dat alleen maar SD-kaart corruption? :X
Dat laatste. Koeling is overdone. Ding valt prima te draaien op 1000Mhz zonder problemen (al draai ik gewoon stock 700)
[...]
Het gaat hier alleen om de skin, die is 720p.. Mag er vanuit gaan dat de 1080p media bestanden wel gewoon in/als 1080 worden afgespeeld :9
Dat klopt. Films is gewoon 1080, GUI is echter 720. Of het bij andere anders is weet ik niet. OE draait met 3.2.4 iig op 720. Straks met versie 13 wordt dat dus aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:55
Ik wil een USB-stick kopen voor m'n Rasberry om daar XBMC op te zetten. Hoor dat dat wel verschil zou maken. Ik wil de volgende bestellen maar weet niet of dat de 'beste' keus is:
pricewatch: Sandisk Extreme USB 3.0 Flash Drive 16GB Zwart

Iemand ervaring?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Sinds gister heb ik een Raspberry Pi en wil daar graag XBMC op werkend krijgen. Omdat ik ervaring heb met Openelec op mijn Zbox heb ik die gepakt. Helaas krijg ik het niet voor elkaar om de shares van mijn Synology NAS (DSM 4.3) te benaderen (zowel NFS (IP van NAS verschijnt, maar verder niets), als SMB (operation not permitted)). Terwijl dit voor SMB in ieder geval werkt op zowel mijn Zbox als een Android tablet en iPad (allen XBMC). Reden voor mij om te denken dat het probleem ligt aan de Pi.

Heeft iemand een tip om mij in de goede richting te wijzen voor een oplossing hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 21:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Klinkt als rechten die niet goed staan, deze pagina al bekeken?
http://wiki.xbmc.org/inde...Synology_or_%E2%80%8BQNAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

ik heb openelec maar opnieuw geinstalleerd. Hij laat nu bijna alles zien. Series laat hij allemaal zien. Films laat hij bij bestanden allemaal zien maar in de library alleen de films waar in "bestanden " HD of SD achter staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Vreemd dat XBMC op drie andere platforms met dezelfde user/password (via advancedsettings.xml) het wel werkt. Daarom verwacht ik geen issues met de rechten voor de SMB shares.

Voor NFS ga ik eens kijken naar je link. Dankjewel :)

[ Voor 7% gewijzigd door Jelte op 27-01-2014 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Vandaag is er een ledstrip van 5 meter in de aanbieding bij onedayfly.

Kun je deze strip ook gebruiken om een ambilight achtig iets te bouwen met de raspberry PI icm Openelec, boblight, hyperion enz. zoals een paar berichten terug wordt besproken;

http://www.1dayfly.com/nl...&utm_content=site-1436902|link-608390&zanpid=1862841367412421633

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:14
Nee, dit is een gewone led strip die je alleen maar in z'n geheel aan kan sturen, dus niet iedere led apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

iemand een idee waarom mijn wireless keyboard het soms wel en soms niet doet? Als ik de USB dongle eruit haal en even een bedraad toetsenbord instop dan werkt dit toetsenbord gewoon. Daarna weer mijn USB dongle erin en de mijne werk ook weer!!! tot hij het na een paar dagen weer begeeft.....

als het toetsenbord het niet doet en ik reboot dan helpt dit ook niks...

[ Voor 11% gewijzigd door jos_zwa op 27-01-2014 15:43 ]

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Jelte schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:47:
[...]
Vreemd dat XBMC op drie andere platforms met dezelfde user/password (via advancedsettings.xml) het wel werkt. Daarom verwacht ik geen issues met de rechten voor de SMB shares.

Voor NFS ga ik eens kijken naar je link. Dankjewel :)
Voor NFS was je link inderdaad handig. Dankjewel.

Samba heb ik niet werkend gekregen, maar aangezien de database met smb links werkt het geheel via pathsubstituion maar even aangepast naar het juiste NFS pad.

Voorlopig opgelost dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Volgende probleem. ..ik kan opensubtitle.org niet meer zien in de ondertitel scraper addon. Er staat alleen xbmc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

settings/addons/installed addons/subtitles/config/advanced (uit mijn hoofd) kun je "services" als opensubtitles en podnapsi installen

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:05
jos_zwa schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:43:
iemand een idee waarom mijn wireless keyboard het soms wel en soms niet doet? Als ik de USB dongle eruit haal en even een bedraad toetsenbord instop dan werkt dit toetsenbord gewoon. Daarna weer mijn USB dongle erin en de mijne werk ook weer!!! tot hij het na een paar dagen weer begeeft.....

als het toetsenbord het niet doet en ik reboot dan helpt dit ook niks...
Aangesloten op een powered hub? Anders zou je dat eens kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:26

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Op Marktplaats Aanbieding loopt de volgende actie: een compleet ingerichte Raspberry Pi, met Openelec voorgeïnstalleerd en een 4GB geheugenkaart. Ik heb hem ook gepost in het Centraal Aanbiedingen Topic.

Is dit een leuke/goede aanbieding? Heb namelijk geen ervaring met Openelec of de Raspberry Pi en zag hem in de PW voor € 65 staan, als je hem hetzelfde wil als bij Marktplaats Aanbieding.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 08:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Zo te zien wordt hij aangeboden door SOS solutions, en het lijkt als twee druppels water op deze set van hun site. Geen gekke aanbieding dus, maar ook niet heel schokkend. Als je een andere kleur case wil kan je beter bij hun vanaf de site bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Er zijn nog een aantal dingen die ik van de Raspberry niet helemaal begrijp, en die ik graag helder wil hebben vooraleer ik kan besluiten er een te kopen.

* Voldoet de 150 of 300 mpbs wifi aansluiting voor 1080p, of is de netwerkaansluiting dan vereist? (Snap niet helemaal wat ze bedoelen met wifi draadloos, wifi 150 en wifi 300. Wifi is toch altijd draadloos?)
* Merk je een verschil in prestaties tussen de 2 manieren van voeding? (adapter vs usb)
* Ik maak gebruik van een gedeelde database voor XBMC. Kan ik die eenvoudig aan de praat krijgen op de Raspberry?
* Wat is de minimaal aanbevolen grootte voor een sdkaart? Bij SOS / Marktplaats Aanbieding gaan ze standaard uit van 4GB, maar er kan veel groter in.

[ Voor 10% gewijzigd door Jorgen op 28-01-2014 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Voor zover ik weet:

* wifi streamen van 1080p is sowieso iets wat je niet graag wilt
* usb voeding ligt aan de bron, sommige TV's leveren genoeg vermogen, andere weer niet
* gedeelde DB heb ik geen ervaring mee, maar dat is xmbc related, als het daar kan, dan op de pi ook
* geen idee

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Jorgen schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 08:46:
Er zijn nog een aantal dingen die ik van de Raspberry niet helemaal begrijp, en die ik graag helder wil hebben vooraleer ik kan besluiten er een te kopen.

* Voldoet de 150 of 300 mpbs wifi aansluiting voor 1080p, of is de netwerkaansluiting dan vereist? (Snap niet helemaal wat ze bedoelen met wifi draadloos, wifi 150 en wifi 300. Wifi is toch altijd draadloos?)
* Merk je een verschil in prestaties tussen de 2 manieren van voeding? (adapter vs usb)
* Ik maak gebruik van een gedeelde database voor XBMC. Kan ik die eenvoudig aan de praat krijgen op de Raspberry?
* Wat is de minimaal aanbevolen grootte voor een sdkaart? Bij SOS / Marktplaats Aanbieding gaan ze standaard uit van 4GB, maar er kan veel groter in.
- WiFi streamen niet doen. Op normale systemen werkt het al niet lekker, op de RPi dus ook niet. Tenzij je supergoede verbindingen kunt realiseren is het niet betrouwbaar genoeg.
- Adapter heeft de voorkeur. De RPi wil ergens tussen 700mAh en 1000mAh. Een standaard USB poort levert maar max 500mAh conform USB specs. Niet op te vertrouwen dus.
- Gedeelde database is geen enkel probleem. Wat hierboven al gezegd wordt, dat is een XBMC aangelegenheid, niet specifiek RPi.
- 4GB is in principe voldoende. Houdt wel rekening dat wanneer je de thumbnails van de zaken uit je DB niet ergens centraal hebt staan, de RPi dit lokaal gaat cachen. Kan dus vrij groot worden bij grote DB's.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Alle media staat op de NAS, de thumbnails volgens mij ook. Mijn smartphone slaat ook niets lokaal op zover ik weet. De aanbieding zoals ik hierboven al postte lijkt mij dan best een leuk dingetje te zijn. Evt. een betere/hogere wifi (als dat meerwaarde biedt, omdat ethernet kennelijk sowieso aan te raden valt) of een iets groter kaartje (8GB bijv.) en dan is het al met al een kek apparaatje. Wellicht kan ik nog wel een ethernetkabel naar boven doortrekken, of een powerline-ding gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Roeligan schreef op maandag 27 januari 2014 @ 19:57:
settings/addons/installed addons/subtitles/config/advanced (uit mijn hoofd) kun je "services" als opensubtitles en podnapsi installen
Ik ga vanmiddag eens kijken want ik heb gisteren alles doorgespit maar niets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Jorgen schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 09:13:
Alle media staat op de NAS, de thumbnails volgens mij ook. Mijn smartphone slaat ook niets lokaal op zover ik weet.
[...]
XBMC cachet die thumbnails nog steeds in zijn lokale cache-folder in een bepaald formaat.
Dus zelfs al staat je media met thumbnails op een nas, je hebt nog steeds plaats lokaal nodig.
Tenzij je met path substitutions gaat werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-09 17:22
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een raspberry pi met xbmc (openelec of raspbmc keuze heb ik nog niet gemaakt). Deze wil ik bedraad gebruiken in combinatie met mijn nas DS213+.

Wat mij echter nog niet duidelijk is is het volgende. Waarom zou iemand voor een Dune HD of mede8er kiezen in plaats van een raspberry pi met xmbc als die zoveel duurder zijn.

Ondersteund de raspberry pi minder codecs / ondertitel support of is deze zoveel langzamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ Fire:
OK, dat wist ik niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Jorgen op 28-01-2014 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Pimpam schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 09:27:
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een raspberry pi met xbmc (openelec of raspbmc keuze heb ik nog niet gemaakt). Deze wil ik bedraad gebruiken in combinatie met mijn nas DS213+.

Wat mij echter nog niet duidelijk is is het volgende. Waarom zou iemand voor een Dune HD of mede8er kiezen in plaats van een raspberry pi met xmbc als die zoveel duurder zijn.

Ondersteund de raspberry pi minder codecs / ondertitel support of is deze zoveel langzamer?
Ik merk er in gebruik niks van dat hij iets niet afspeelt. En ik download echt alles door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Pimpam schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 09:27:

De Pi is gewoon wat minder krachtig. 1080P films met DTS audio gaan prima. Wil je HDMA audio dan heb je kans dat de pi gaat stotteren/bufferen. Zelfde met complete bluray rips etc. Maarja is een kracht ding. Ook logisch natuurlijk met zo'n klein apparaatje :)

Maar voor 1080P films etc werkt het perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Fire69 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 09:25:
[...]

XBMC cachet die thumbnails nog steeds in zijn lokale cache-folder in een bepaald formaat.
Dus zelfs al staat je media met thumbnails op een nas, je hebt nog steeds plaats lokaal nodig.
Tenzij je met path substitutions gaat werken :)
Maar waar dan eigenlijk? Ik heb even mijn NAS een ander IP adres gegeven, en de bibliotheek laten bijwerken. Nu zie ik alle series twee keer omdat de source van Series er twee keer in stond. NU heb ik een van de sources verwijderd maar blijven na het bijwerken de dubbele afleveringen erin staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Roeligan schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 09:01:
Voor zover ik weet:
* wifi streamen van 1080p is sowieso iets wat je niet graag wilt
redfoxert schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 09:07:
[...]
- WiFi streamen niet doen. Op normale systemen werkt het al niet lekker, op de RPi dus ook niet. Tenzij je supergoede verbindingen kunt realiseren is het niet betrouwbaar genoeg.
Ik heb dus echt totaal geen problemen met streamen via Wifi. Als ik direct van de NAS afspeel (via DLNA) op mijn TV via wifi werkt dat perfect (echt nog 0 problemen). Gewoon 1080 BRrips van 3-4 GB. Met de Raspberry ook nog geen problemen (gebruik hem niet vaak, aangezien via de TV sneller werkt, haha).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Dan ben je één van de uitzonderingen. Het probleem bij de meeste is drukke kanalen welke geen consistent signaal bieden. Woon je in een rustig wifi gebied?

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
VAnTurenhout schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:09:
[...]

Maar waar dan eigenlijk? Ik heb even mijn NAS een ander IP adres gegeven, en de bibliotheek laten bijwerken. Nu zie ik alle series twee keer omdat de source van Series er twee keer in stond. NU heb ik een van de sources verwijderd maar blijven na het bijwerken de dubbele afleveringen erin staan.
In een folder in je userprofile.
http://wiki.xbmc.org/?title=Userdata
;)
barrymossel schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:12:
[...]

Ik heb dus echt totaal geen problemen met streamen via Wifi. Als ik direct van de NAS afspeel (via DLNA) op mijn TV via wifi werkt dat perfect (echt nog 0 problemen). Gewoon 1080 BRrips van 3-4 GB. Met de Raspberry ook nog geen problemen (gebruik hem niet vaak, aangezien via de TV sneller werkt, haha).
Tja, 1080p in 3-4GB.
Dan zit je ook met een hele lage bitrate natuurlijk... :)
Probeer eens eentje van 15GB, zal waarschijnlijk al iets minder vlotjes gaan :P

[ Voor 37% gewijzigd door Fire69 op 28-01-2014 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpam
barrymossel schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:12:
[...]

[...]

Bedankt voor de info! :)

Dan ga ik inderdaad voor een raspberry pi. In de toekomst wil ik een usb 3.0 stick aan de setup toevoegen voor meer snelheid. Kan ik deze ook achteraf toevoegen, of moet ik dan alles opnieuw installeren/instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Roeligan schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:44:
Dan ben je één van de uitzonderingen. Het probleem bij de meeste is drukke kanalen welke geen consistent signaal bieden. Woon je in een rustig wifi gebied?
Nope, helemaal vol bij ons. TV staat 3-4 meter van de router vandaan. Zelfs bij een erg slechte verbinding op de slaapkamer was het te doen. Echter, met kleine haperingen, vandaar dat ik voor boven nu Devolo's heb.
Fire69 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:44:
[...]
Tja, 1080p in 3-4GB.
Dan zit je ook met een hele lage bitrate natuurlijk... :)
Probeer eens eentje van 15GB, zal waarschijnlijk al iets minder vlotjes gaan :P
Tsja, dat zit er dik in :) Maar eerlijk gezegd merk ik daar totaal niets van. En ik denk dat het gros van ons dat ook niet ziet, maar dat is een heel andere discussie ;)

[ Voor 31% gewijzigd door barrymossel op 28-01-2014 11:55 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

barrymossel schreef op maandag 27 januari 2014 @ 21:14:
[...]

Aangesloten op een powered hub? Anders zou je dat eens kunnen proberen.
Nee dat niet, maar dat zou toch vaag zijn als dat het is? Vanaf dag 1 heeft het tot heden altijd gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Tsja, ik kan me goed voorstellen dat een draadloos toetsenbord meer stroom kost dan een bedraad toetsenbord. Wellicht wordt er net wel, net niet genoeg stroom geleverd en heeft ie er daarom niet altijd problemen mee? Iets anders kan ik zo 1-2-3 niet bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
VAnTurenhout schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:09:
[...]

Cleanup database optie in i nstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
IJsbeer schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:09:
[...]

Cleanup database optie in i nstellingen?
Inderdaad, was ik in mijn post nog vergeten bij te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Jorgen schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 08:46:

Ik heb nu zelf een paar weken een Raspberry in gebruik. alle content staat op mijn synology nas. Hierop staat ook de database. je kunt de Raspberry probleemloos laten werken met een centrale database. Als je er dan 2 hebt kun je (bijvoorbeeld) beneden beginnen aan de film. Stopzetten, en dan boven verder kijken vanaf exact dat punt :)
Kijk hier of hier voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Fire69 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:42:
[...]

Inderdaad, was ik in mijn post nog vergeten bij te zetten :)
Helden, Bazen! Dank u. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpam
Zojuist mijn raspberry pi in gebruik genomen :)

Echter loop ik nu tegen het volgende probleem aan...
Mijn audio gaat via HDMI naar de tv toe. Echter gaat de audio de tv normaal weer uit richting mijn geluidsset over S/PDIF. Helaas werkt dat nu niet.

Heeft er iemand enig idee waarom dit nu niet werkt? De tv kan het geluid wel afspelen, dus het komt wel over naar de tv. Bij een voorbeeld film hoor ik wel geluid als de bron Spaans AC3 is maar niet als de bron Engels DTS5.1 is.

TV link
HTS link

Never mind, ineens werkt het.... Blijkbaar per ongeluk EasyLink HDMI-audio uit op de tv aangezet waardoor die het niet deed. (snap zelf nog niet hoe me dat is overkomen, maarja)

[ Voor 12% gewijzigd door Pimpam op 29-01-2014 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Laatst online: 02-11-2024
Sinds kort heb ik een HTPC met OpenELEC, dus ben ik wat gaan prutsen met RPi. Mede ook omdat ik 3.2.4 er maar niet op kreeg en hij daardoor zelf de hele tijd in de fout ging.
Ik had hem bij SOS gekocht met alles erop voorgeinstalleerd. Reuze handig, omdat ik nu niet eerst alles zelf moest gaan uitzoeken (maar wat wordt dat ding er traaaag van zeg, niet normaal). Ow, en alle foutmeldingen na het opstarten niet te vergeten, zoveel plugins die niet meer werken.

Toen toch maar eens vers begonnen met alleen maar OpenELEC en een USB voor de Storage (op het www een hele handige tutorial gevonden, alleen heb ik dus geen Windhoos pc in huis). Dat werkt nu dus, dankzij wat gepruts in de terminal op OSX en Ubuntu. Toen toch maar een keer aangezet, maar wat is die RPi ineens snel, ik wist niet wat me overkwam. Het is natuurlijk nog steeds niet met mijn HTPC te vergelijken (een ASRock Vision 3D, wat een beest), maar wat is het heerlijk als er ineens geen surplus aan plug-ins draaien die je toch nooit gebruikt.

Nu kan ik hem met een gerust hart aan mijn ouders geven, zijn ze eindelijk van de AC Ryan af en kan ik ze eindelijk eens vertellen hoe hun mediaspeler werkt en wat ze moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 15:51

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Hmm ik heb toch wel een vraagje wat ik eigenlijk nergens kan terug vinden maar voor de zekerheid toch even wil checken of CEC hierbij werkt.

TV ( CEC ) -> HDMI -> Versterker -> HDMI -> Raspberry Pi

Werkt in dit geval gewoon CEC of waarschijnlijk toch niet ;)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Als je versterker ook CEC doet, geen probleem. Anders niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Kan me iemand vertellen waarom de xbmc spontaan mijn series niet meer laat zien. Ik heb het hele apparaat laatst opnieuw ingericht. Dan gaat het 2 dagen goed en ineens zijn ze weer uit de library. En in video bestanden laat hij ook niks zien. Films werken wel

[ Voor 13% gewijzigd door kromme op 30-01-2014 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Probeer nu al een dag of 2 een SD/USB installatie van OpenELEC te doen voor een RPi (waarvan ik eerder dacht dat ie kapot was) maar de verschillende gebruikte SD's en USB's willen maar niet booten :(
Als ik een werkende SD pak dan start alles netjes op.
Heb het al via 2 verschillende systemen geprobeerd, met verschillende OS'en (Win/Linux) maar geen van de methodes geeft een werkende SD/USB.

Iemand een werkende 4GB OpenELEC image liggen toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Laatst online: 02-11-2024
kromme schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:27:
Kan me iemand vertellen waarom de xbmc spontaan mijn series niet meer laat zien. Ik heb het hele apparaat laatst opnieuw ingericht. Dan gaat het 2 dagen goed en ineens zijn ze weer uit de library. En in video bestanden laat hij ook niks zien. Films werken wel
Dat heb ik ook gehad. Nadat ik mijn RPi opnieuw heb geinstalleerd met de Storage 'folder' of een aparte USB (System is wel gewoon een SD kaartje), heb ik nergens meer last van. Een paar posts hierboven staat een linkje naar de tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

schumi2004 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:28:
Probeer nu al een dag of 2 een SD/USB installatie van OpenELEC te doen voor een RPi (waarvan ik eerder dacht dat ie kapot was) maar de verschillende gebruikte SD's en USB's willen maar niet booten :(
Als ik een werkende SD pak dan start alles netjes op.
Heb het al via 2 verschillende systemen geprobeerd, met verschillende OS'en (Win/Linux) maar geen van de methodes geeft een werkende SD/USB.

Iemand een werkende 4GB OpenELEC image liggen toevallig?
Heb een iso liggen waar ik de eerste keer OE mee gedraaid heb. Is de versie OpenELEC-RPi.arm-3.2.3 van 17 oktober jl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook de create_sdcard op een vers gedownloade image werkt niet? Je krijgt dan geen foutmeldingen?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
ShadowBumble schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:00:
Hmm ik heb toch wel een vraagje wat ik eigenlijk nergens kan terug vinden maar voor de zekerheid toch even wil checken of CEC hierbij werkt.

TV ( CEC ) -> HDMI -> Versterker -> HDMI -> Raspberry Pi

Werkt in dit geval gewoon CEC of waarschijnlijk toch niet ;)
Bij mij werkt CEC niet via mijn Onkyo, als ik de pi direct aan de tv (LG) hang met HDMI dan wel.
Maar,...laatst ben ik van Openelec naar Raspbmc overgestapt (i.v.m. Hyperion) en tot mijn verbazing werkte CEC in eens via de afstandsbediening van de tv, maar na een reboot van de pi deed hij weer niks meer. Ik heb tot op heden nog geen oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Sepp14 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:34:
[...]

Heb een iso liggen waar ik de eerste keer OE mee gedraaid heb. Is de versie OpenELEC-RPi.arm-3.2.3 van 17 oktober jl ;)
Ik probeer elke mogelijkheid voor het werkend krijgen van een RPi install.
Snap er geen dr*l van, heb al een aantal keren een SD/USB gemaakt zonder problemen en nu wil het maar niet werken.
Heb zelfs een oude versie 3.0.6 geprobeerd en deze deed het ook niet, 2 verschillende SD's en 2 verschillende USB's. Zou wel heel sterk zijn als deze allemaal incompatibel zijn. 1 SD is notabene van deze zelfde fabrikant en size als die ik hier werkend voor mezelf heb liggen.
Geprobeerd te klonen met win32 image writer maar size was net te groot voor de 8GB stick die ik liggen had en was niet van plan iets aan deze werkende setup te veranderen ;)
kraades schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:40:
Ook de create_sdcard op een vers gedownloade image werkt niet? Je krijgt dan geen foutmeldingen?
Nee ook die wil niet. Geen foutmeldingen tijdens create, alles verloopt zoals ik gewend ben.
Snap er niks meer van.

[ Voor 15% gewijzigd door schumi2004 op 30-01-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Zijn de usb poorten wel goed en of het sd slot? Niks afgebroken binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Petertyuh schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:07:
[...]

Dat heb ik ook gehad. Nadat ik mijn RPi opnieuw heb geinstalleerd met de Storage 'folder' of een aparte USB (System is wel gewoon een SD kaartje), heb ik nergens meer last van. Een paar posts hierboven staat een linkje naar de tutorial.
Moet ik dan wederom alles opnieuw op het kaartje zetten? Ik deel alles vanuit mijn laptop (smb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Vandaag weer eens xbian beta 2 geprobeerd. Man man, wat een drama. Tijd dat beta 3 uit komt, en rap. Anders gaan we maar eens switchen van distro.

/edit
Nieuwere xbmc wenselijk, vanwege problemen met wisselen audiostreams en omdat OSX een hogere versie nodig heeft voor Mavericks support en ik shared sql draai.

[ Voor 36% gewijzigd door UltraSub op 30-01-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Sepp14 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:47:
Zijn de usb poorten wel goed en of het sd slot? Niks afgebroken binnen?
SD slot en USB interfaces zijn in orde, als ik namelijk mijn eigenste SD gebruik waarvan ik zeker weet dat ie werkt boot ie normaal en werkt wireless usb stick ook dus dat zal wel goed zitten.

@kraades, thanks. zal het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Ik lees op SOSsolltion dat ze Pi's aanbieden met turbomode in combinatie met een snelle usb stick. Hoe gaat dit in zn werk? door toevoeging van die stick wordt de sd kaart minder belast of hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Waarom je dat zou willen staat gewoon in de FAQ:

http://wiki.xbmc.org/?tit..._stuttering.2C_choppiness
For increased speed, you can also install OpenElec on a USB stick:

OpenELEC - Increase speed/stability of problematic SD cards by adding a USB drive.
Overigens geldt dat niet alleen voor OE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 13:43
@schumi

Werken de SD-kaartjes met een normale installatie van OpenELEC wel? Ik had namelijk een foutje in de cmdline waardor het niet werkte..

Ik heb anders nog wel een werkende SD kaartje 4GB waar Openelec op staat (geen storage alleen boot)
ind0mi schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:55:
Ik lees op SOSsolltion dat ze Pi's aanbieden met turbomode in combinatie met een snelle usb stick. Hoe gaat dit in zn werk? door toevoeging van die stick wordt de sd kaart minder belast of hoe?
Ze overclocken de RPi's en gebruiken voor de storage een usb-stick, dit kan je zelf ook doen. Een voordeel van deze actie is dat je zeker een Pi krijgt die werkt op Turbo-mode (die van mij kan het net niet)

[ Voor 51% gewijzigd door layzzzz op 30-01-2014 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
layzzzz schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 17:41:
@schumi

Werken de SD-kaartjes met een normale installatie van OpenELEC wel? Ik had namelijk een foutje in de cmdline waardor het niet werkte..

Ik heb anders nog wel een werkende SD kaartje 4GB waar Openelec op staat (geen storage alleen boot)

[...]

Ze overclocken de RPi's en gebruiken voor de storage een usb-stick, dit kan je zelf ook doen. Een voordeel van deze actie is dat je zeker een Pi krijgt die werkt op Turbo-mode (die van mij kan het net niet)
Dat heb ik nog niet getest of een gewone installatie wel werkt. Heb er ook niet zoveel zin in een normale install te gaan maken maar is het proberen waard.
Stomme is dat het een aantal maandjes terug prima werkte en bij het maken er van nu doe ik niet anders als toen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Ben ik de enige waarbij het laden van youtubefilmpjes zorgt voor een foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Nee, daar heb ik ook last van, ze spelen ook niet meer af.

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ik heb mijn logitech k230 wireless usb keyboard nog steeds niet werkend. Ik vraag me nu af of mijn Pi niet gewoon te weinig power kan leveren aan de USB dongle aangezien XMBC (openelec) ook al op een usb stick staat welke plugged in is en ook power nodig heeft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Ben-i schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:22:
[...]

Bij mij werkt CEC niet via mijn Onkyo, als ik de pi direct aan de tv (LG) hang met HDMI dan wel.
Maar,...laatst ben ik van Openelec naar Raspbmc overgestapt (i.v.m. Hyperion) en tot mijn verbazing werkte CEC in eens via de afstandsbediening van de tv, maar na een reboot van de pi deed hij weer niks meer. Ik heb tot op heden nog geen oplossing gevonden.
Hyperion werkt bij mij prima onder OE.. het kan dus wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mijn Lightberry zet vaak (als er geen media speelt) de laatste led aan in het blauw.
Als ik een film start, werkt die led wel gewoon.

Nog iemand last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:47

Nicap

Tsssk....

Fire69 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 00:23:
Mijn Lightberry zet vaak (als er geen media speelt) de laatste led aan in het blauw.

Nog iemand last van?
Dat deed die van mij ook. Ben overgestapt naar Hyperion en nu is dat niet meer zo. Vind Hyperion sowieso wat fijner werken. Ik neem aan dat jij Boblight gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Mensen hier.

Ik heb dus ook een rasberry Pi.
Ik heb een PioneerVSX-917-S Av receiver maar ik krijg er dus geen Dolby 5.1 uit als ik hem via de Hdmi laat lopen.
Hdmi van de Rasberry Pi naar de versterker van de Hdmi uit naar de TV wel beeld en geluid uit de TV maar niet via de versterker.
Wat doe ik verkeerd weet iemand dat ?

Vriendelijke groet Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
IJsbeer schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:19:
[...]

Hyperion werkt bij mij prima onder OE.. het kan dus wel :)
Dat heb ik ondertussen ook begrepen inderdaad maar ja, ik heb nu al Raspbmc draaien en geen zin meer om weer alles opnieuw te moeten instellen enz.
Al heb ik wel het idee dat Openelec bij mij wat soepeler draaid dan Raspbmc, dus misschien toch ooit weer eens OE proberen. :+
Fire69 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 00:23:

Nog iemand last van?
Jep, daar heb ik ook af en toe last van (Raspbmc + hyperion). Als ik de Raspberry afsluit en Lightberry even van de stroom afhaal en daarna alles weer opstart is het meestal weer weg. Soms 1 blauwe led, soms 5 blauwe en soms 4 witte leds ergens halverwege de string. :?

Ik merk ook dat als ik mijn Onkyo inschakel een aantal leds soms heel even flikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraag ik heb XBMC Media Speler Compleet al een tijdje maar gisteravond werd mijn beeld zwart en toen deed die het niet meer.
Toen heb ik alles eruit en erin gedaan toen toen kreeg ik kleine witte letters linksboven in men beeldscherm met iets van rebote maar ik heb geen idee wat ik moet doen iemand een idee?
Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nicap schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 10:55:
[...]

Dat deed die van mij ook. Ben overgestapt naar Hyperion en nu is dat niet meer zo. Vind Hyperion sowieso wat fijner werken. Ik neem aan dat jij Boblight gebruikt?
Nee, ik gebruik ook Hyperion. :)
Ik heb de Hyperion-app geïnstalleerd staan en als er een led blijft hangen gebruik die dan even om alles uit te zetten.
Da's sneller dan de stekker gebruiken :)
Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:14:
Ik heb even een vraag ik heb XBMC Media Speler Compleet al een tijdje maar gisteravond werd mijn beeld zwart en toen deed die het niet meer.
Toen heb ik alles eruit en erin gedaan toen toen kreeg ik kleine witte letters linksboven in men beeldscherm met iets van rebote maar ik heb geen idee wat ik moet doen iemand een idee?
Tim
Wat draai je op je Pi?
En een exacte foutmelding zou ook wel handig zijn ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Fire69 op 01-02-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat weet ik niet ik heb er niet veel verstand van heb je met die info die ik je gegeven heb misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
manusjevanalles schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:05:
Nee, daar heb ik ook last van, ze spelen ook niet meer af.
Nog meer mensen hier last van Dat de youtube filmpjes niet meer afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:33:
Ja dat weet ik niet ik heb er niet veel verstand van heb je met die info die ik je gegeven heb misschien een oplossing?
Dat is het probleem, je hebt eigenlijk geen info gegeven :P
Aangezien je zegt een 'XBMC Media Speler Compleet' te hebben, veronderstel ik dat je deze hebt?
http://www.sossolutions.nl/product.php?id_product=9324335

Da's OpenElec, daar heb ik geen ervaring mee, andere mensen hier wel :)

Kan je gewoon even de exacte fout geven die op je tv verschijnt? Anders kunnen we je echt niet helpen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:46
Ik heb de laatste OpenElec versie draaien op mijn Raspberry Pi model B met Quartz skin.

Nu is het browsen in IceFilms ontiegelijk traag. Ik heb de RSS feed en metadata handler al uitgeschakeld. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Misschien mijn mini SD kaart die in een SD adapter zit? Ik gok dat het een class 4 is en geen class 10, is al een oud dingetje.

Of is IceFilms nou eenmaal traag, ook zonder metadata en fanart etc?

edit: Wat ik dus zelf nog heb gevonden is eventueel een SD kaart ism een USB gebruiken. Op de OpenElec website staat bij voordelen speed.

[ Voor 14% gewijzigd door Gusev op 02-02-2014 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Ik denk dat het aan je sd kaart ligt. Want bij mij gaat hij zonder metadata ed behoorlijk snel. Heb je toevallig een usb stick liggen thuis? Dan zou ik hem booten naar je usb stick. Snelheidswinst gegarandeerd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:46
Heeft helaas weinig tot niets geholpen. De normale xbmc menu is prima. Maar die van IceFilms is niet vooruit te branden...

Misschien een andere streaming addon proberen?
Pagina: 1 ... 90 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.