Ik zou een losse NAS kopen als je serieus iets wil. Daarop Couchpatato en Headphones draaien. De Pi heeft al moeite genoeg met zichzelf en dat ding heeft een 100 Mbit verbinding.... Dat wil je niet op je NAS, als je een budget (1 bay) Synology of QNAP koopt, dat valt in het niet wat je met een RPI of Cubox kan. En zeker voor de toekomst zou ik iets meer investeren.Intello schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:20:
Heeft iemand ervaring met het draaien van Couchpotato, Headphones, een NAS en XBMC op een RPi? Ik zou Couchpotato en Headphones gebruiken met torrents, dus dan komt er ook nog Transmission of Deluge bij. Ik zou een 1TB externe HDD gebruiken als opslag. Intensief zou er niet gedownload worden, wij zijn niet zo'n grote mediaconsumenten, en ik zou de downloads 's nachts schedulen.
Mijn vraag is of de RPi dit alles zou slikken, en of het niet beter is om te wachten op iets krachtigers (CuBox-i2)?
Besteld, zodra het binnen is maar eens stoeien met HyperionScatman_II schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:06:
Met Ebay + een bouwmarkt (en een boormachine en wat draadjes) ben je voor < €30 klaar - geen geld voor zo'n gadget(RGB ledstring hier, powerplug hier en USB naar powerplug hier ).
Nog nèt niet zo simpel: De USB-aansluiting is alleen voor de stroom (die LED-strings hebben namelijk 5V input nodig, en laat dat nou net zijn wat er uit USB komt zetten), dus die gaat niet in de Pi maar in een losse USB lader (of je tv, als die genoeg power levert).Robbie T schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 15:43:
[...]
Vraagje; is dit een kwestie van de led string achter de tv plakken, kabeltje in de usb poort, app installeren op de pi en that's it? Kan er niet helemaal wijs uit worden.
Daarnaast zitten er nog signaal-draden aan zo'n led-string die je met de GPIO pinnen van de pi moet verbinden, die sturen dan de ledjes aan. Maar dat staat allemaal netjes uitgelegd in de Turorials!
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Volgens mij is het ook mogelijk om een 5v 4a USB stekker te gebruiken, deze doormidden knippen en de + en - af te takken, voor je ledjes. En vervolgens maak je de helften weer aan elkaar om ook je Pi ermee te kunnen voedenScatman_II schreef op zondag 19 januari 2014 @ 20:55:
[...]
Nog nèt niet zo simpel: De USB-aansluiting is alleen voor de stroom (die LED-strings hebben namelijk 5V input nodig, en laat dat nou net zijn wat er uit USB komt zetten), dus die gaat niet in de Pi maar in een losse USB lader (of je tv, als die genoeg power levert).
Daarnaast zitten er nog signaal-draden aan zo'n led-string die je met de GPIO pinnen van de pi moet verbinden, die sturen dan de ledjes aan. Maar dat staat allemaal netjes uitgelegd in de Turorials!
Gewoon niet je mini-usb poort gebruiken van je RPi, maar je RPi voeden via de 5v en de GND die tussen de GPIO pinnen zit.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Nou, dat is een fijne gedachte dan in ieder geval...Dacuuu schreef op zondag 19 januari 2014 @ 16:22:
[...]
Weet je dat ik deze gedachte ook heb met mijn Popcornhour A210 en de Raspberry pi met xbmc. Maar lees er vrijwel nooit wat verder over. Maar ben nu niet meer alleen met die gedachten.
Verder nog meer mensen met ingevingen?
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Ik ben zelf sinds een aantal weken in het bezit van een Raspberry Pi met XBMC. En het werkt geweldig
Alles staat op mijn nas, ook de database word centraal weggeschreven. Ik wil op korte termijn ook een tweede gaan kopen voor de slaapkamer. er is echter 1 ding wat ik niet helemaal goed heb en krijg.
Alle films onder de kop "speelfilms". dat klopt ook en als ik in het beginscherm van XBMC zit en op speelfilms klik, krijg ik boven in beeld de laatst toegevoegde films. Dit wil ik ook met serie's hebben.
Maar daar zit het probleem. Serie's worden bij mij on de kop "video" gezet. Ik moet dan naar video, sub menu bestanden. Daar de map serie kiezen, sorteren op titel en dan pas krijg ik de serie's te zien.
Wat ik wil is dat ik de serie's onder de kop "serie"te zien krijg. en dan ook mooi met boven in beeld de laatst toegevoegde serie's.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Alle films onder de kop "speelfilms". dat klopt ook en als ik in het beginscherm van XBMC zit en op speelfilms klik, krijg ik boven in beeld de laatst toegevoegde films. Dit wil ik ook met serie's hebben.
Maar daar zit het probleem. Serie's worden bij mij on de kop "video" gezet. Ik moet dan naar video, sub menu bestanden. Daar de map serie kiezen, sorteren op titel en dan pas krijg ik de serie's te zien.
Wat ik wil is dat ik de serie's onder de kop "serie"te zien krijg. en dan ook mooi met boven in beeld de laatst toegevoegde serie's.
Heb je de juiste inhoud aangegeven voor de map Series? Je moet tegen XBMC zeggen dat er Series in de map staan.Sparkiee schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:22:
Ik ben zelf sinds een aantal weken in het bezit van een Raspberry Pi met XBMC. En het werkt geweldigAlles staat op mijn nas, ook de database word centraal weggeschreven. Ik wil op korte termijn ook een tweede gaan kopen voor de slaapkamer. er is echter 1 ding wat ik niet helemaal goed heb en krijg.
Het lijkt alsof je niet met libraries werkt...Sparkiee schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:22:
Ik ben zelf sinds een aantal weken in het bezit van een Raspberry Pi met XBMC. En het werkt geweldigAlles staat op mijn nas, ook de database word centraal weggeschreven. Ik wil op korte termijn ook een tweede gaan kopen voor de slaapkamer. er is echter 1 ding wat ik niet helemaal goed heb en krijg.
Ziet er gaaf uit. Een kort vraagje, denk je dat je met 1 strip voldoende licht hebt bij een 50 inch tv? Of zal de afstand van de lampjes dan misschien te groot worden?Scatman_II schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:06:
Ik kon het niet laten, en ben ook gaan klussen aan een Ambilight setup met Hyperion!
Met Ebay + een bouwmarkt (en een boormachine en wat draadjes) ben je voor < €30 klaar - geen geld voor zo'n gadget(RGB ledstring hier, powerplug hier en USB naar powerplug hier ).
Verplichte plaatjes hier & hier.
Nog een tip die voor mij handig werkt: Stream Spotify (of andere niet via upnp-streambare content) van je Windows PC via "Stream what you hear" naar je Pi)
En kun je die snoeren dan doorlussen mocht het nodig zijn?
k begrijp dat die enkel draait op de Pi, kan ik ook films kijken vanaf mijn HTPC en mijn Pi de leds aan laten sturen? Ik zit nu naar de addon te kijken, https://github.com/tvdzwa.../XBMC-addon-(not-for-RPi) en zo te lezen kan dat, dan dient de Pi dus enkel voor LED server? Iemand dit werkend gekregen?Scatman_II schreef op zondag 19 januari 2014 @ 20:55:
[...]
Nog nèt niet zo simpel: De USB-aansluiting is alleen voor de stroom (die LED-strings hebben namelijk 5V input nodig, en laat dat nou net zijn wat er uit USB komt zetten), dus die gaat niet in de Pi maar in een losse USB lader (of je tv, als die genoeg power levert).
Ik heb de onderdelen besteld om het aan de praat te krijgen. Zit nu op een kleine € 50 ~ € 60 euro, ik wil namelijk ook graag ambi-light als ik via mijn PS4 speel. Dit valt waarschijnlijk niet meer onder dit topic? Anders zal ik jou (en de rest) op de hoogte houdenFicoF schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:39:
[...]
k begrijp dat die enkel draait op de Pi, kan ik ook films kijken vanaf mijn HTPC en mijn Pi de leds aan laten sturen? Ik zit nu naar de addon te kijken, https://github.com/tvdzwa.../XBMC-addon-(not-for-RPi) en zo te lezen kan dat, dan dient de Pi dus enkel voor LED server? Iemand dit werkend gekregen?
Ik kwam er deze week achter dat hyperion inmiddels ook goed draait met openelec 3.2.4. Gewoon deze tutorial gevolgd.
Films die met boblight problemen gaven lopen nu wel goed omdat hyperion minder cpu kost en de aansturing van de lampjes crasht niet meer zoals ik eerst had. De installatie is ook een stuk makkelijker.
ik moet alleen de kleuren nog even bij regelen. Blauw werkt goed, maar rood en groen zijn bijna wit met een beetje kleur er in.
Films die met boblight problemen gaven lopen nu wel goed omdat hyperion minder cpu kost en de aansturing van de lampjes crasht niet meer zoals ik eerst had. De installatie is ook een stuk makkelijker.
ik moet alleen de kleuren nog even bij regelen. Blauw werkt goed, maar rood en groen zijn bijna wit met een beetje kleur er in.
Ik las ergens dat dit afgeraden wordt omdat die Ledstrip een nogal wisselende powerbehoefte heeft (donker beeld = uit, licht beeld = volledig witte leds op vol vermogen), en de Pi het niet zo prettig vindt als z'n stroomtoevoer niet constant is. Ik heb dit zelf niet geprobeerd maar kan me voorstellen dat je tenminste een degelijke voeding moet hebben danSatom schreef op zondag 19 januari 2014 @ 21:57:
[...]
Volgens mij is het ook mogelijk om een 5v 4a USB stekker te gebruiken, deze doormidden knippen en de + en - af te takken, voor je ledjes. En vervolgens maak je de helften weer aan elkaar om ook je Pi ermee te kunnen voeden
Ik heb alleen ervaring met 37", maar ik zou me kunnen voorstellen dat bij 50" je LED's al aardig ver uit elkaar komen te staan... Er worden wel 'richtlijnen' genoemd in een van de guides. Maar het hangt er ook vanaf of je leds rondom wilt, of bv niet aan de onderkant.XO101 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:33:
[...]
Ziet er gaaf uit. Een kort vraagje, denk je dat je met 1 strip voldoende licht hebt bij een 50 inch tv? Of zal de afstand van de lampjes dan misschien te groot worden?
En kun je die snoeren dan doorlussen mocht het nodig zijn?
Die LED-strips lijken te koppelen aan elkaar (ze hebben een input en output kant) maar ik heb er maar 1 en kan dit dus niet checken. Ik zou dan maar direct een 80 of 100 leds strip kopen.
Dat kan, maar dan moet je het beeld dus in de Pi weten te stoppen zodat hij daarop de leds kan afstemmen. Dus heb je extra hardware nodig en kost het meer. Volgens mij is er iemand in dit topic mee bezig, of anders wel in het DIY Ambilight topic.FicoF schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:39:
[...]
k begrijp dat die enkel draait op de Pi, kan ik ook films kijken vanaf mijn HTPC en mijn Pi de leds aan laten sturen? Ik zit nu naar de addon te kijken, https://github.com/tvdzwa.../XBMC-addon-(not-for-RPi) en zo te lezen kan dat, dan dient de Pi dus enkel voor LED server? Iemand dit werkend gekregen?
[edit] Ik lees net dat dit alleen geldt voor externe bronnen die niet met je Pi kunnen 'praten', dus spelcomputers en bv videocamera's. Bij een HTPC werkt het via Boblight server en client
[ Voor 4% gewijzigd door Scatman_II op 21-01-2014 11:36 ]
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Kan ik me wel iets bij voorstellen, het verstandigste is om de voeding aan te sluiten op de 5V en GND pinnen (zoals volgens mij ook al werd aangegeven hier).Scatman_II schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:33:
[...]
Ik las ergens dat dit afgeraden wordt omdat die Ledstrip een nogal wisselende powerbehoefte heeft (donker beeld = uit, licht beeld = volledig witte leds op vol vermogen), en de Pi het niet zo prettig vindt als z'n stroomtoevoer niet constant is. Ik heb dit zelf niet geprobeerd maar kan me voorstellen dat je tenminste een degelijke voeding moet hebben dan
Klein vraagje, de TV staat nogal ver van de Pi hier, hoe lang zijn de kabels om alles aan te sluiten op de GPIO-pinnen? Of zou ik die eventueel kunnen verlengen mbv UTP-kabel?Scatman_II schreef op zondag 19 januari 2014 @ 20:55:
[...]
In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy
Verwijderd
Wanneer ik films 'deels' heb bekeken kan ik de status wel aanpassen naar ' markeren als bekeken' of 'markeren als niet bekeken' maat het icoontje veranderd dan niet meer mee, deze blijft op het driehoekje (Confluence skin) of het halve rondje (Amber skin) staan. Als ik een film nog niet deels heb gezien kan ik de status aanpassen en veranderd wel het icoontje netjes mee. Ik draai Raspbmc.
Weet iemand hoe dit kan?
Weet iemand hoe dit kan?
XBMC onthoudt dan nog steeds je positie halverwege in de film en geeft daarom het driehoekje of halve rondje weer. Die positie kun je wegkrijgen door de film aan het begin of het eind te stoppen.
@mitch187 (onder): Maar dan wordt nog steeds een driehoekje of half rondje weergegeven. Op mijn manier wordt de positie in de film vergeten en dus ook geen driehoekje of half rondje weergegeven. Ik vind dat ze gewoon een optie moeten toevoegen aan dat contextmenu om de positie in een film te vergeten, maar dat is er nu dus (nog) niet.
@mitch187 (onder): Maar dan wordt nog steeds een driehoekje of half rondje weergegeven. Op mijn manier wordt de positie in de film vergeten en dus ook geen driehoekje of half rondje weergegeven. Ik vind dat ze gewoon een optie moeten toevoegen aan dat contextmenu om de positie in een film te vergeten, maar dat is er nu dus (nog) niet.
[ Voor 46% gewijzigd door Natsu op 21-01-2014 15:12 ]
Verwijderd
Kan je met xbmc niet je audio rangschikken in dance / rb enz ?
Ik heb bij muziek een SMB koppeling naar mijn nas gemaakt
Ik kan alleen maar logisch browsen op deze manier
thanks
Ik heb bij muziek een SMB koppeling naar mijn nas gemaakt
Ik kan alleen maar logisch browsen op deze manier
thanks
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2014 16:01 ]
Je moet de map met muziek nog scannen naar je library. In het context menu staat de optie 'Scan to library'. Daarna kun je door je library zoeken op basis van artiest, album, genre, jaar, etc.
Heeft er al iemand Live-TV werkend met als backend TVHeadend?
Even zoeken in dit topic en je ziet dat dat zo is.
Niks gevonden, op het XBMC-forum wordt er getest met OpenELEC builds sommige werken wel sommige weer niet. Misschien heeft iemand Raspbmc of Xbian geprobeerd.barrymossel schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 19:36:
Even zoeken in dit topic en je ziet dat dat zo is.
Ik krijg Live-TV met TVHeadend 3.4 en een OpenELEC build niet werkend, het beeld stottert na een tijdje, terwijl 1080p mkv zonder moeite afspelen via een bedrade powerline samba share.
Ik doe niet anders en nog nooit problemen mee gehad, draait op mijn RPi, Zotac, Mobiel en Tablet systemen.layzzzz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 19:22:
Heeft er al iemand Live-TV werkend met als backend TVHeadend?
schumi2004 in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"
Wat draait er op je Raspberry PI? Ik heb Live TV ook werkend op al mijn systemen, behalve de Pi.schumi2004 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 19:54:
[...]
Ik doe niet anders en nog nooit problemen mee gehad, draait op mijn RPi, Zotac, Mobiel en Tablet systemen.
schumi2004 in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"
TVH als frontend dus is misschien niet helemaal representatief, de backend draait op mijn NAS.layzzzz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 19:58:
[...]
Wat draait er op je Raspberry PI? Ik heb Live TV ook werkend op al mijn systemen, behalve de Pi.
Dus je gebruikt de tvheadend plugin in XBMC als frontend en als backend TVHeadend op je NAS.schumi2004 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 20:00:
[...]
TVH als frontend dus is misschien niet helemaal representatief, de backend draait op mijn NAS.
Welke build gebruik je op je Pi? Openelec/RaspBMC/Xbian? En in het filmpje speelde je volgens mij alleen SDTV kanalen af.
Filmpje was alleen SD ja, eerlijk gezegd heb ik op de slaapkamers (waar de RPi's staan) geen HD geprobeerd, zie er de toegevoegde waarde niet van in en filmpje was een snelle demo afgespeeld buiten mijn thuis netwerk. Kan later vandaag wel even HD proberen voor jelayzzzz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 20:14:
[...]
Dus je gebruikt de tvheadend plugin in XBMC als frontend en als backend TVHeadend op je NAS.
Welke build gebruik je op je Pi? Openelec/RaspBMC/Xbian? En in het filmpje speelde je volgens mij alleen SDTV kanalen af.
Ik draai OE 3.2.4 me hier en daar wat tweaks aan de advanced settings etc.
Heb overigens eerder problemen met een crash van de HDHomerun drivers dan met TVH
Die crashes zijn mss 6x p/j
[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 21-01-2014 20:20 ]
Ik draai ook al een tijdje OpenELEC met TvHeadend als Frontend (Backend op mn NAS) en het loopt boven verwachting goed. Zelfs de-interlacing van 1080i streams heeft 'ie geen problemen mee!layzzzz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 20:14:
[...]
Dus je gebruikt de tvheadend plugin in XBMC als frontend en als backend TVHeadend op je NAS.
Ik heb 'm wel overgeklokt naar 1 GHz overigens, maar dat was meer om de meest veeleisende films vloeiend te kunnen afspelen.
Ook mijn Pi is client van een TVH (v3.9.xxx) backend op m'n NAS.
Pi is bedraad aangesloten via Powerline, maar niet overgeklokt en ook HD kanalen speelt ie prima af.
Pi is bedraad aangesloten via Powerline, maar niet overgeklokt en ook HD kanalen speelt ie prima af.
[ Voor 3% gewijzigd door RudolfR op 22-01-2014 10:41 ]
Ik zie 3x TVHeadend voorbij komen maar het zou zomaar heel misschien een andere kunnen zijnSmultie schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:29:
Welke backend gebruiken jullie op je NAS?
maar welke dan... dat is dan weer de vraagschumi2004 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:31:
[...]
Ik zie 3x TVHeadend voorbij komen maar het zou zomaar heel misschien een andere kunnen zijn
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Ok, point taken. Die van SynoCommunity waarschijnlijk? Is er verder nog iets waar ik op moet letten qua aanschaf van een USB stick? Zijn er bepaalde merken die aan te bevelen zijn?schumi2004 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:31:
[...]
Ik zie 3x TVHeadend voorbij komen maar het zou zomaar heel misschien een andere kunnen zijn
Zit hier na te denken om van UPC met hun Horizon Box af te stappen, aangezien ze tegenwoordig bijna alle kanalen "gratis" DVB-C aanbieden, en mijn TV-kijkgedrag eigenlijk niet de maandelijkse kosten rechtvaardigt.
Op een (Raspberry Pi) server(tje): OSCam op Raspbian welke een Smargo smartreader gebruikt om de Ziggo smartcard te delen via het newcamd protocol.Smultie schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:29:
Welke backend gebruiken jullie op je NAS?
Op de NAS (custom built): TVHeadend (3.9) op Ubuntu 13.10 welke 1 HDHomerun (2 Tuners) gebruikt via dvbhdhomerun en de newcamd cardsharing van het Raspberry Pi servertje.
Ik heb deze opstelling gekozen omdat de Pi als server heel goed het cardsharing gedeelte op zich kan nemen en de NAS hierdoor een pakketje minder aan onderhoud nodig heeft. Ik heb TVHeadend + dvbhomerun op de Pi ook geprobeerd, maar dit was voor HD signalen niet vloeiend te krijgen, vandaar dat dit op de NAS draait.
Hoe heb jij je Pi verbonden met de leds? Daar snap ik nog niks van. Is dat gewoon met een usb o.i.d.? Zou je dat kunnen laten zien?Scatman_II schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:06:
Ik kon het niet laten, en ben ook gaan klussen aan een Ambilight setup met Hyperion!
Helemaal geniaal vind ik de Android app van Hyperion, die maakt het voor mij helemaal af.
Dus op dit moment draait mijn Pi Xbian (beta 2), met de download package (waarvan ik Sickbeard en Transmission gebruik) en Hyperion als een zonnetje. Wat een prachtapparaat
Verplichte plaatjes hier & hier.
Nog een tip die voor mij handig werkt: Stream Spotify (of andere niet via upnp-streambare content) van je Windows PC via "Stream what you hear" naar je Pi)
Daarnaast, heeft het nu als ik de leds op de rand van de tv plak/schroef als hij zo dicht bij de muur hangt? Of is het dan nutteloos?

De leds verbind je via de I/O's van de Pi. En zover ik het weet is het de bedoeling om de leds achterop de TV te plaatsen, zo krijg je volgens mij het optimale effect.Boinkie schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:22:
[...]
Hoe heb jij je Pi verbonden met de leds? Daar snap ik nog niks van. Is dat gewoon met een usb o.i.d.? Zou je dat kunnen laten zien?
Daarnaast, heeft het nu als ik de leds op de rand van de tv plak/schroef als hij zo dicht bij de muur hangt? Of is het dan nutteloos?
[afbeelding]
Dat bedoel ik ook, op de rand aan de achterkant van de tv. :-)Satom schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:32:
[...]
De leds verbind je via de I/O's van de Pi. En zover ik het weet is het de bedoeling om de leds achterop de TV te plaatsen, zo krijg je volgens mij het optimale effect.
Dat gaat mijn pet te boven. hoe kan je die op de I/O's van de PI verbinden? Is daar ergens een tutorial voor? Ben er wel benieuwd naar namelijk en ben best bereid te knutselen en wat te leren
Oké! Ik had je bericht niet helemaal goed gelezenBoinkie schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:37:
[...]
Dat bedoel ik ook, op de rand aan de achterkant van de tv. :-)
Dat gaat mijn pet te boven. hoe kan je die op de I/O's van de PI verbinden? Is daar ergens een tutorial voor? Ben er wel benieuwd naar namelijk en ben best bereid te knutselen en wat te leren
Ok. Wellicht handig om hier door te gaan?
Als ik de led strip bestel dan zit daar dus de controller op. In het geval van de ebay link de WS2801. Deze kan op de I/O gemonteerd worden a.d.h.v. dit plaatje

Dan is het een kwestie van de Hyperion addon installeren voor OpenELEC, configureren en gaan? :-)
Als ik de led strip bestel dan zit daar dus de controller op. In het geval van de ebay link de WS2801. Deze kan op de I/O gemonteerd worden a.d.h.v. dit plaatje

Dan is het een kwestie van de Hyperion addon installeren voor OpenELEC, configureren en gaan? :-)
Ik vind het primaBoinkie schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:49:
Ok. Wellicht handig om hier door te gaan?
Ja, daar komt het wel op neer. Het is eigenlijk niet heel spannendAls ik de led strip bestel dan zit daar dus de controller op. In het geval van de ebay link de WS2801. Deze kan op de I/O gemonteerd worden a.d.h.v. dit plaatje
[afbeelding]
Als ik het goed heb begrepen, heeft elke led een aparte IC, hierdoor kun je zo ook afzonderlijk aansturen!
Maar op die led strip zit toch 1 controller die alle leds aanstuurt? Of zie ik het dan verkeerd. Heb jij wellicht een foto van hoe je het aangesloten hebt?
Mijn ledjes zijn nog onderweg. Je hebt inderdaad maar 4 aansluitingen, zoals ook op het plaatje aangegeven, maar elke led heeft een eigen controller/IC en deze zijn allemaal doorverbondenBoinkie schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:09:
Maar op die led strip zit toch 1 controller die alle leds aanstuurt? Of zie ik het dan verkeerd. Heb jij wellicht een foto van hoe je het aangesloten hebt?
Het werkt als een schuifregister. Je hoeft dus geen controller aan te schaffen. de 4 draadjes zijn dus voldoende. Voor meer info zou je een van de Ambilight topics in het Electronica forumdeel moeten lezen.Boinkie schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:09:
Hier vind je veel meer info m.b.t. de leds en hun aansturing DIY Ambilight howto?Boinkie schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:09:
Rare vraag misschien maar hebben degene die Live-TV kijken OpenELEC geïnstalleerd op een USB-stick? Het kan zijn dat mijn 4GB SD kaartje volraakt en dat daarom Live-TV niet optimaal werkt.
Duidelijk! Hebben we weer wat te spelen thuis in de loze uurtjes :-)
Heb alles besteld en ga eens denken hoe ik ze mooi achter m'n 50" tv kan wegwerken.
Heb alles besteld en ga eens denken hoe ik ze mooi achter m'n 50" tv kan wegwerken.
[ Voor 39% gewijzigd door Boinkie op 22-01-2014 14:25 ]
Inmiddels wel ja, voorheen gebruikte ik NFS.layzzzz schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:18:
Rare vraag misschien maar hebben degene die Live-TV kijken OpenELEC geïnstalleerd op een USB-stick? Het kan zijn dat mijn 4GB SD kaartje volraakt en dat daarom Live-TV niet optimaal werkt.
Kan niet echt verklaren waarom dat invloed zou kunnen hebben...
Misschien een domme vraag, maar hoe krijg ik nou het nieuwe HyperCon config bestand op de Pi?Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:25:
[...]
Als je deze install guide volgt is het goed te doen, het is mij ook geluktEen config file aanmaken is ook zo gedaan met 'HyperCon'.
USB-stickjeBen-i schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 23:11:
[...]
Misschien een domme vraag, maar hoe krijg ik nou het nieuwe HyperCon config bestand op de Pi?
Heb het config bestand inderdaad op (de partitie die Windows verkenner kan zien) sd-kaart gezet, maar heb geen idee hoe en waar naar toe ik hem moet verplaatsen om het originele hyperion config te vervangen.Satom schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 23:50:
[...]
USB-stickjeEn anders even de SD-kaart uit je Pi halen en in de PC plaatsen, je config op je SD-kaart zetten, de Pi weer opstarten en het bestand verplaatsen!

Ok, zal eens kijken hoe dat werkt als ik thuis ben.Nicap schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 08:05:
Of met Winscp verbinding maken met je Pi en het bestand kopieren.
[ Voor 19% gewijzigd door Ben-i op 23-01-2014 09:40 ]
Is er een manier om Hypercon op de MAC te openen? Via de terminal krijg ik een foutmelding. Of mis ik dan nog iets?
Yep, Ik heb aangegeven dat er series in staan. XBMC weet dat dusVAnTurenhout schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:28:
[...]
Heb je de juiste inhoud aangegeven voor de map Series? Je moet tegen XBMC zeggen dat er Series in de map staan.
Ik heb een map movie waarin de films staan en een map serie waar ja...de series in staan. De films zijn toegevoegd en worden wel juist getoon, de series zijn op gelijke wijze toegevoegd en worden niet getoond. Via een omweg kom ik er wel. Ik denk dat ik maar eens alle koppelingen enz ga verwijderen en dan de library opnieuw opbouwen en vullen.Smobbo schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:33:
[...]
Het lijkt alsof je niet met libraries werkt...
WinSCP is dan wel vele malen makkelijker.. Die manier gebruik ik altijd, stom dat ik het vergatBen-i schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:39:
[...]
Heb het config bestand inderdaad op (de partitie die Windows verkenner kan zien) sd-kaart gezet, maar heb geen idee hoe en waar naar toe ik hem moet verplaatsen om het originele hyperion config te vervangen.Hahaha
[...]
Ok, zal eens kijken hoe dat werkt als ik thuis ben.
Films worden herkend aan de naam van de file, series aan de naam van de directory waarin de files staan. De naam van de file moet bij series moet ook een aflevering indentificatie (bijvoorbeeld s01e01) bevatten om goed herkend te worden. Je moet voor de series ook aangeven dat het tv series zijn bij het toevoegen van de directory aan XBMC.Sparkiee schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:07:
[...]
Ik heb een map movie waarin de films staan en een map serie waar ja...de series in staan. De films zijn toegevoegd en worden wel juist getoon, de series zijn op gelijke wijze toegevoegd en worden niet getoond. Via een omweg kom ik er wel. Ik denk dat ik maar eens alle koppelingen enz ga verwijderen en dan de library opnieuw opbouwen en vullen.
[ Voor 42% gewijzigd door Grumsel op 23-01-2014 12:18 ]
Indien XBMC de series niet goed blijft herkennen kun je eventueel met het programma MediaElch (http://www.mediaelch.de/) op een Windows/Linux/Mac PC de serie informatie zetten en wegschrijven als een .NFO file naar de series directories op je NAS.
Daarna in XBMC de bibliotheek bijwerken en XBMC zal dan de informatie uit de .NFO files gaan inlezen waardoor je series hopelijk wel herkent.
Daarna in XBMC de bibliotheek bijwerken en XBMC zal dan de informatie uit de .NFO files gaan inlezen waardoor je series hopelijk wel herkent.
Het is een java tool. Geen idee hoe het met en MAC werkt, maar je zou het iig met java moeten draaien.Boinkie schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:33:
Is er een manier om Hypercon op de MAC te openen? Via de terminal krijg ik een foutmelding. Of mis ik dan nog iets?
Of juist andersom, als er een .nfo bij staat die weg gooien en XBMC een nieuwe aan laten makenMrGameDoctor schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:32:
Indien XBMC de series niet goed blijft herkennen kun je eventueel met het programma MediaElch (http://www.mediaelch.de/) op een Windows/Linux/Mac PC de serie informatie zetten en wegschrijven als een .NFO file naar de series directories op je NAS.
Structuur van tv-series (wat je dus als library keuze aan moet geven (opties zijn: films, muziekvideos, tv-series) is idealiter:
Series
---Naam Serie
------Seizoen XX
---------Aflevering.SxxExx
zo wordt de info van de serie in de hoofdmap van een serie gezet, zonder tussen de afleveringen zelf te komen.
Het mag volgens mij ook zo:
Series
---Naam Serie
------Aflevering.SxxExx
Maar dan worden de info bestanden en afbeeldingen (poster, fanart etc) tussen de afleveringen gegooid.
Wat ik trouwens sterk afraad is het hernoemen van afleveringen! Als je gebruik maakt van ondertiteling en XBMC moet die zoeken dan vindt hij het op basis van de aflevering naam (voornamelijk het deel na de daadwerkelijke naam: .720p.h264.ReleaseGroup)
Denk dat je java 1.70 nog even moet installerenBoinkie schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:33:
Even in de terminal java -version typen. Waarschijnlijk zit je nog op 1.6, volgens mij werkt die daar niet op
iemand al de Hifiberry digi gepre-orderd? http://www.hifiberry.com
Lijkt me een fijn apparaat om eindelijk optical out te hebben en ook gelijk de DTS load van de Pi weg te nemen
Lijkt me een fijn apparaat om eindelijk optical out te hebben en ook gelijk de DTS load van de Pi weg te nemen
Of je gebruikt gewoon SickBeard om te downloadenSmobbo schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:33:
[...]
Wat ik trouwens sterk afraad is het hernoemen van afleveringen! Als je gebruik maakt van ondertiteling en XBMC moet die zoeken dan vindt hij het op basis van de aflevering naam (voornamelijk het deel na de daadwerkelijke naam: .720p.h264.ReleaseGroup)
Werkt DTS niet bij jou dan? Op mijn Pi draait het vlekkeloos!datadevil schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:48:
Dat valt nog te bezien of het gaat werken. Zie mijn vraag hier . Wat verder neuzen levert me in ieder geval dat ze het met de OMX Player (default video player voor de PI binnen XBMC) niet gaan ondersteunen. In de nightlies van OE zijn ze wel aan het testen met de normale player die normaliter onder Linux gebruikt wordt. Daar zou ALSA support in moeten werken, al weet ik dat niet zeker. Ik wacht iig even af wat er gebeurd met die discussie, zie http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=169674&page=252datadevil schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:48:
RaspBMC heeft wel iets, maar of dat werkt geen idee.
/edit: bovenstaande gaat over de Digi trouwens! De DAC versie zou het wel moeten doen.
Twee redenen:Boinkie schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:22:
[...]
Werkt DTS niet bij jou dan? Op mijn Pi draait het vlekkeloos!
- Niet alle versterkers hebben HDMI. TV sloopt DTS er vaak uit...
- Ik wil niet altijd mijn versterker aan hebben staan als ik iets (bv voor de kids) afspeel
[ Voor 3% gewijzigd door IJsbeer op 23-01-2014 21:53 ]
Dank voor het uitgebreide verhaal. Denk dat je laatste zin je bedoelt niet tv aan willen hebben?IJsbeer schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:51:
[...]
- Ik wil niet altijd mijn versterker aan hebben staan als ik iets (bv voor de kids) afspeel
Wat betreft support, ik gebruik Raspbmc en daar zou het moeten werken als ik het zo lees.
ik draai openelec op mijn pi en sinds gisteren is mijn draadloze toetsenbord ermee opgehouden. Hij reageert niet meer. Het is eend draadloze met een USB dongle dus geen bluetooth. Toetsenbord doet het nog wel prima op een normale computer. Reboot gedaan usb poort geswitcht maar nee hoor niks.
iemand een idee?
iemand een idee?
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Even een vraag van een redelijke leek, bij HD-films stottert het beeld soms, dan moet ie even wachten en gaat dan weer verder. Vervolgens kan het best een uur goed gaan en dan weer even stotterend.
Heeft dit te maken met de stream? (via ice media bijvoorbeeld) Of kan dit ook hardware matig zijn? (heeft overclocken dan voordeel?)
Heeft dit te maken met de stream? (via ice media bijvoorbeeld) Of kan dit ook hardware matig zijn? (heeft overclocken dan voordeel?)
[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 24-01-2014 10:38 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Zeer waarschijnlijk ligt dit aan de stream. Maar dat kun je redelijk makkelijk zelf uitvogelen. Zet dezelfde film gewoon lokaal neer en kijk of het dan wel goed gaat.martinusz schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:35:
Even een vraag van een redelijke leek, bij HD-films stottert het beeld soms, dan moet ie even wachten en gaat dan weer verder. Vervolgens kan het best een uur goed gaan en dan weer even stotterend.
Mocht het hardwarematig zijn, dan heeft overclocken uiteraard zin.
Nope, als ik PI -> Versterker -> TV doe (en dus DTS geluid op de versterker heb) dan MOET ik de versterker aanzetten (al sommige versterkers ook HDMI geluid doorsturen als ze uit staan (oa sommige recente Onkyo verstekers), maar dat doet die van mij niet). Maar bij het kijken van kinderfilms of domme vermaakseries (bv Big Bangdatadevil schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 07:33:
[...]
Dank voor het uitgebreide verhaal. Denk dat je laatste zin je bedoelt niet tv aan willen hebben?
Wat betreft support, ik gebruik Raspbmc en daar zou het moeten werken als ik het zo lees.
Daarom heb ik Pi -> TV en dan optisch naar de versterker. Maar mijn TV sloopt 'netjes' DTS eruit omdat er geen licentie gekocht is door Panasonic
Dus zelf heb ik ook wel interesse in de Digi, maar het lijkt nog niet ondersteunt te worden. Half februari wordt hij leverbaar, mochten mensen het uit willen proberen...
Bedankt! Het is gelukt met WinSCP.Satom schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:17:
[...]
WinSCP is dan wel vele malen makkelijker.. Die manier gebruik ik altijd, stom dat ik het vergatAls het goed is staat in de tutorial wel waar je het moet plaatsen
Ik heb Hyperion.config.json geplaatst in ../root/home/pi
en daarna op de pi:
"sudo cp my_config.json /opt/hyperion/config/hyperion.config.json" en "initctl restart hyperion"
Het aantal led's (lightberry) is nu netjes van 52 naar 47 aangepast, maar alleen wilt de bootsequence geen "knight rider" laten zien
Verder wil ik de kleuren nog wat aanpassen (wit is ietsje te groen naar me zin) en alles iets minder fel, maar heb geen idee welke waardes ik onder "Transform" daarvoor moet aanpassen in HyperCon
Jammer dat de HyperCon guide niet wat meer "beginner vriendelijk" is
van 0 tot 49 is 50 ledjes..Boinkie schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:38:
Net als dat Hypercon aangeeft vanaf 0 naar 49 te tellen. Terwijl je 50 ledjes hebtOok zoiets raars
De eerste is LED0
Voorheen werkte het wel?Ben-i schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:26:
[...]
Bedankt! Het is gelukt met WinSCP.
Ik heb Hyperion.config.json geplaatst in ../root/home/pi
en daarna op de pi:
"sudo cp my_config.json /opt/hyperion/config/hyperion.config.json" en "initctl restart hyperion"
Het aantal led's (lightberry) is nu netjes van 52 naar 47 aangepast, maar alleen wilt de bootsequence geen "knight rider" laten zien![]()
Verder wil ik de kleuren nog wat aanpassen (wit is ietsje te groen naar me zin) en alles iets minder fel, maar heb geen idee welke waardes ik onder "Transform" daarvoor moet aanpassen in HyperCon![]()
Jammer dat de HyperCon guide niet wat meer "beginner vriendelijk" is
Transistor?Boinkie schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:44:
Iemand een idee hoe dit in het Nederlands heet ( Eventueel zelfs waar te koop? )
[afbeelding]
Waar is het van en welke nummer staat erop?
Een beetje fijn electronica zaakje kan je hier aan wel helpen.
nee, maar "origineel" werkt de Rainbow swirl wel gewoon als bootsequence maar dat vind ik iets te ....

Overigens werkt knight rider wel via de hyperion adroid app.
Ik heb nu via de Lightberry website een "46 led hyperion config file" gedownload en daarvan de waardes voor kleuren enz. gekopiereerd naar mijn eigen config.
Kan pas vanavond als het donker is in huis goed controleren of dat een verbetering is of niet.
lol..bij mij is het juist dat ik bij muziek luisteren de tv uit wil laten, en vind ik het irritant dat het geluid alleen met de tv aan naar de versterker gaatIJsbeer schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:55:
[...]
Nope, als ik PI -> Versterker -> TV doe (en dus DTS geluid op de versterker heb) dan MOET ik de versterker aanzetten (al sommige versterkers ook HDMI geluid doorsturen als ze uit staan (oa sommige recente Onkyo verstekers), maar dat doet die van mij niet).
Is om de LED strook kabels aan te solderen zodat je ze makkelijk op de pi kan pluggenschumi2004 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:56:
[...]
Transistor?
Waar is het van en welke nummer staat erop?
Een beetje fijn electronica zaakje kan je hier aan wel helpen.
Dat was helemaal niet in mijn opgekomen met huidige plaatje, misschien dat andere zijde mij een betere indruk gegeven zou hebben.Boinkie schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:59:
[...]
Is om de LED strook kabels aan te solderen zodat je ze makkelijk op de pi kan pluggenVond ik in een filmpje en leek me wel handig!
Is dit de goede manier om openelc via usb te draaien?
Dmv van partition manager de usb stick in ext4 formateren met als naam STORAGE. En de sd kaart als SYSTEM als fat32. En dan de sd kaart en usb samen erin doen. Is dit genoeg????/
Want voorheen deed ik dit altijd dmv de comandline ed veranderen, maar vond een handigere tuturial. Vraag me af of het dezelfde resultaat oplevert.
PS: Daarnaast had ik ook ergens gelezen dat de menu's in openelc in 720p worden weergeven, terwijl raspbmc dit in 1080p doet. Dan heb ik het over de skins en dergelijke. kLOPT DIT?
Dmv van partition manager de usb stick in ext4 formateren met als naam STORAGE. En de sd kaart als SYSTEM als fat32. En dan de sd kaart en usb samen erin doen. Is dit genoeg????/
Want voorheen deed ik dit altijd dmv de comandline ed veranderen, maar vond een handigere tuturial. Vraag me af of het dezelfde resultaat oplevert.
PS: Daarnaast had ik ook ergens gelezen dat de menu's in openelc in 720p worden weergeven, terwijl raspbmc dit in 1080p doet. Dan heb ik het over de skins en dergelijke. kLOPT DIT?
Reden nummer 3 voor de Crazy Audio Digi dusdatadevil schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:45:
[...]
lol..bij mij is het juist dat ik bij muziek luisteren de tv uit wil laten, en vind ik het irritant dat het geluid alleen met de tv aan naar de versterker gaat
(ik moet me idd nog eens verdiepen in Spotify integratie...
Daar is gewoon een wiki voor: http://openelec.tv/forum/...er-working-like-a-dream#1ibiben95 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:55:
Is dit de goede manier om openelc via usb te draaien?
PS: Daarnaast had ik ook ergens gelezen dat de menu's in openelc in 720p worden weergeven, terwijl raspbmc dit in 1080p doet. Dan heb ik het over de skins en dergelijke.
En dat 720p klopt idd. Wordt beter met Gotham straks
Niet RPi gerelateerd, maar goed;
Ik wil mijn harmony one iets uitbreiden. Ik wil onder 2 toetsen functies toevoegen: AudioNextLanguage en <subtitle>XBMC.RunScript(script.xbmc.subtitles)</subtitle>.
In de userdata/keymaps staat geen keymap.xml of config.xml. Ik wil ook niet de hele config in zo'n file proppen, kan ik een keymap.xml aan maken met de specifieke functies welke ik wil toevoegen, en de rest gewoon laten werken zoals het nu werkt?
Ik wil mijn harmony one iets uitbreiden. Ik wil onder 2 toetsen functies toevoegen: AudioNextLanguage en <subtitle>XBMC.RunScript(script.xbmc.subtitles)</subtitle>.
In de userdata/keymaps staat geen keymap.xml of config.xml. Ik wil ook niet de hele config in zo'n file proppen, kan ik een keymap.xml aan maken met de specifieke functies welke ik wil toevoegen, en de rest gewoon laten werken zoals het nu werkt?
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Ik heb deze:Roeligan schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 17:02:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <keymap> <global> <remote> <seven>ContextMenu</seven> </remote> </global> <FullscreenVideo> <remote> <select>OSD</select> <one>AudioNextLanguage</one> <two>togglefullscreen</two> <three>NextSubtitle</three> </remote> </FullscreenVideo> </keymap> |
in mijn remote.xml staan de rest werkt als default.
Maar zijn raspbmc en openelec beiden in 720p? Of is dit alleen het geval bij Openelec. Want als raspbmc wel 1080p is installeer ik raspbmc:pIJsbeer schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:10:
[...]
Daar is gewoon een wiki voor: http://openelec.tv/forum/...er-working-like-a-dream#1
En dat 720p klopt idd. Wordt beter met Gotham straksDan is het gewoon 1080.
Na het lezen van de eerste post, zou je haast zeggen dat het te mooi is om waar de zijn.. Alhoewel, hij overclocked zijn systeem.. Zonder heatsink(?) Ik dacht dat de Pi's stuk gingen van een te hoge overclock en slechte koeling, of is dat alleen maar SD-kaart corruption?IJsbeer schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:10:
[...]
Daar is gewoon een wiki voor: http://openelec.tv/forum/...er-working-like-a-dream#1
En dat 720p klopt idd. Wordt beter met Gotham straksDan is het gewoon 1080.

Het gaat hier alleen om de skin, die is 720p.. Mag er vanuit gaan dat de 1080p media bestanden wel gewoon in/als 1080 worden afgespeeldibiben95 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 17:21:
[...]
Maar zijn raspbmc en openelec beiden in 720p? Of is dit alleen het geval bij Openelec. Want als raspbmc wel 1080p is installeer ik raspbmc:p
Ik was al een tijd benieuwd of de RPi 1080i kon afspelen. Op internet krijg ik zelfs nu nog niks nuttigs hierover gevonden dus heb het pas zelf maar met een Model A geprobeerd. Ik weet niet waar het fout ging maar bij mij werkte het niet. Bij het openen van een stream gebeurde er niksLukyLX schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 05:56:
[...]
Ik draai ook al een tijdje OpenELEC met TvHeadend als Frontend (Backend op mn NAS) en het loopt boven verwachting goed. Zelfs de-interlacing van 1080i streams heeft 'ie geen problemen mee!
Ik heb 'm wel overgeklokt naar 1 GHz overigens, maar dat was meer om de meest veeleisende films vloeiend te kunnen afspelen.
Ik heb het toen maar opgegeven maar nu ik dit lees ga ik denk ik toch maar een Model B aanschaffen voor dit doel. Schijnbaar heeft het toch met het geheugen te maken.
Thx, did the trickRoRoo schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 17:13:
[...]
Ik heb deze:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 <keymap> <global> <remote> <seven>ContextMenu</seven> </remote> </global> <FullscreenVideo> <remote> <select>OSD</select> <one>AudioNextLanguage</one> <two>togglefullscreen</two> <three>NextSubtitle</three> </remote> </FullscreenVideo> </keymap>
in mijn remote.xml staan de rest werkt als default.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Iedere build werkt hier met 1080. Geen problemen mee gehad en geen handmatige overclock (Xbian is volgens mij standaard overclocked). Model B wel.Snippo schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 20:39:
[...]
Ik was al een tijd benieuwd of de RPi 1080i kon afspelen. Op internet krijg ik zelfs nu nog niks nuttigs hierover gevonden dus heb het pas zelf maar met een Model A geprobeerd. Ik weet niet waar het fout ging maar bij mij werkte het niet. Bij het openen van een stream gebeurde er niks.
Ik heb het toen maar opgegeven maar nu ik dit lees ga ik denk ik toch maar een Model B aanschaffen voor dit doel. Schijnbaar heeft het toch met het geheugen te maken.
Voor run subtitle script zou ik ook de settings in addon aanpassen naar auto download sync en search next availableRoeligan schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 17:02:
Ik heb sinds enige tijd ook een raspberry pi.
Heb hem ingericht als mediacenter met de openelec erop (xbmc).
Hij werkt al aardig naar behoren. Dat ik films en radio kan afspelen. Maar sommige films zijn .ISO. Deze pak ik dan uit met winrar. Waardoor ik ze wel kan afspelen, maar heb geen keuze menu meer.
Daardoor kan ik geen ondertiteling instellen.
Nu heb ik gezocht in de video add-on. Daar is een XBMC subtitle.
Deze wil ik downloaden, en tot daar kom ik dan, want het downloaden lukt niet.
Ik kan de add-on aanklikken. Vervolgens zeg ik installeren. Dan verdwijnt het scherm en ga ik terug naar de keuze lijst. Achter de XMBC subtitle add-on komt dan te staan "downloading van 0%"
En dat is het dan, na +/- 20 sec verdwijnt deze tekst en is er niets geinstalleerd of gedownload.
Ik dacht dat het was omdat de flash alleen read only is. Dus dit aangepast, zonder resultaat.
De films die ik heb, staan op een NAS met NFS deling. Maar waarom hij niet wilt downloaden/installeren, ik weet het niet. Hebben jullie nog tips?
Hij werkt al aardig naar behoren. Dat ik films en radio kan afspelen. Maar sommige films zijn .ISO. Deze pak ik dan uit met winrar. Waardoor ik ze wel kan afspelen, maar heb geen keuze menu meer.
Ik kan de add-on aanklikken. Vervolgens zeg ik installeren. Dan verdwijnt het scherm en ga ik terug naar de keuze lijst. Achter de XMBC subtitle add-on komt dan te staan "downloading van 0%"
En dat is het dan, na +/- 20 sec verdwijnt deze tekst en is er niets geinstalleerd of gedownload.
Ik dacht dat het was omdat de flash alleen read only is. Dus dit aangepast, zonder resultaat.
De films die ik heb, staan op een NAS met NFS deling. Maar waarom hij niet wilt downloaden/installeren, ik weet het niet. Hebben jullie nog tips?
Xbmc subtitles probeert standaard de subtitle weg te schrijven in de map waar ook het videobestand staat. Heb je daar schrijfrechten??hoeby schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:12:
Je kan ze beter omzetten naar een mkv bestand met makemkv, ondertitels blijven dan werken. En omdat makemkv niet opnieuw codeert is het zo klaar.hoeby schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:12:
Hij heeft wel lees rechten. Want films afspelen vanaf de NAS is geen probleem
Ik heb de NAS net nagekeken. En alles staat op schrijven/lezen
Het enige zou dan nog kunnen zijn, dat hij geen inlog rechten heeft. Maar met welke naam/wachtwoord wilt hij zich inloggen. Of hoe kan ik dit dan instellen?
Onder tussen zal ik eens proberen om te zetten naar mkv
Ik heb de NAS net nagekeken. En alles staat op schrijven/lezen
Het enige zou dan nog kunnen zijn, dat hij geen inlog rechten heeft. Maar met welke naam/wachtwoord wilt hij zich inloggen. Of hoe kan ik dit dan instellen?
Onder tussen zal ik eens proberen om te zetten naar mkv
Kan je in het OSD ook geen ondertitel selecteren?
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.