Satom schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:42:
[...]
Die ga je niet horen in de woonkamer, oké, heb zelf een QNAP staan, maar die hoor ik niet tijdens TV kijken. Als het pas doodstil is in huis en de ventilator springt aan, dan kun je hem heel lichtjes horen
Inmiddels alles binnen en aangesloten, hieronder mijn bevindingen.Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:02:
[...]
Klopt, dat was ikIs inmiddels geregeld, vrijdag (ivm feestdagen) worden ze verstuurd!
[...]
Hij zal blij zijn dat ik die link hier heb gepost haha. Ben benieuwd naar jou ervaringen.
Boblight in combinatie met OpenElec is no-go de kleur weergave is zeer traag en klopt gewoon niet.
Daarna installatie Raspbmc met boblight, deze werkt wel maar de Raspberry heeft het zwaar met 1080p beelden. Daarna Hyperion geprobeerd en dit is inderdaad een verlossing voor de Raspberry de CPU wordt tussen de 1-2% belast en renderd het beeld zonder problemen.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Ik heb de lightberry ook binnen. Die verkoper rade inderdaad ook Raspbmc + Hyperion aan, deze heb ik dan ook alleen geprobeerd (Had van te voren al even Raspbmc + Hyperion geinstalleerd op een ander SD kaartje, heb altijd Openelec gebruikt)
Moet zeggen de performance van Raspbmc doet niet echt onder bij Openelec tot nu toe in zijn algemeenheid.
Ziet er wel vet uit in iedergeval, ookal heb ik maar een 32"tv
Geen schokken of wat dan ook bij 1080p en DTS films tot nu toe!
Moet zeggen de performance van Raspbmc doet niet echt onder bij Openelec tot nu toe in zijn algemeenheid.
Ziet er wel vet uit in iedergeval, ookal heb ik maar een 32"tv
Klinkt erg leuk, zie net dat Lightberry alweer uitverkocht is op het moment.
Poeh ik blijf nog steeds problemen hebben met het afspelen van films op de Raspberry Pi met XBMC. Af en toe een loopt hij gewoon een minuut vast (de film). Heb het nu geprobeerd via SMB, maar dan heb ik weer geen geluid.. (wat hij bij NFS wel had).Smultie schreef op zondag 05 januari 2014 @ 10:18:
Normaal gesproken heeft NFS de minste overhead van de particulier gebruiker protocollen (NFS/SMB/AFP).
Je zou voor de zekerheid eens SMB kunnen proberen.
Edit: Hmm.. een andere film heeft dan wel weer geluid bij SMB (hoe kan er verschil zijn qua geluid bij NFS en SMB, lijkt me raar).
[ Voor 11% gewijzigd door Gynnad op 08-01-2014 23:31 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik gok, dat het aan je audio encoding ligt.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Het meest vreemde is nog wel dat als ik hem verschillende keren aan probeer te zetten dat hij het de ene keer wel doet en de andere keer niet. Dus dan kan het toch haast niet aan de encoding liggen?
Sowieso als het aan de encoding zou liggen, wat zou je hier aan kunnen doen dan?
Sowieso als het aan de encoding zou liggen, wat zou je hier aan kunnen doen dan?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Is hyperion een beetje makkelijk in installeren en in te stellen? Heb hem nu draaien als Raspbmc + Boblight. Moet zeggen dat het prima draait, maar als hyperion nog beter werkt is dat altijd meegenomen natuurlijk.Hari-Bo schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 08:21:
[...]
Inmiddels alles binnen en aangesloten, hieronder mijn bevindingen.
Boblight in combinatie met OpenElec is no-go de kleur weergave is zeer traag en klopt gewoon niet.
Daarna installatie Raspbmc met boblight, deze werkt wel maar de Raspberry heeft het zwaar met 1080p beelden. Daarna Hyperion geprobeerd en dit is inderdaad een verlossing voor de Raspberry de CPU wordt tussen de 1-2% belast en renderd het beeld zonder problemen.
Leuk product. Ik snap ook goed dat hij extra pads heeft meegestuurd. Enige minpuntje tot nu toe is het plakgehalte van de pads op de leds, die laten redelijk makkelijk los.
Verwijderd
Als je deze install guide volgt is het goed te doen, het is mij ook geluktNicap schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 08:01:
[...]
Is hyperion een beetje makkelijk in installeren en in te stellen? Heb hem nu draaien als Raspbmc + Boblight. Moet zeggen dat het prima draait, maar als hyperion nog beter werkt is dat altijd meegenomen natuurlijk.
Leuk product. Ik snap ook goed dat hij extra pads heeft meegestuurd. Enige minpuntje tot nu toe is het plakgehalte van de pads op de leds, die laten redelijk makkelijk los.
Ik ben tegen hetzelfde probleem aangelopen wat betreft de bevestiging. Tip: bij de Action kun je voor € 0,79 per meter hetzelfde klittenband systeem kopen wat hij er ook bij gedaan heeft.
Heeft iemand goeie site met de hardware die nodig is ervoor?
Lijkt me wel mooi projectje maar wil zeker weten dat ik de juiste leds bestel.
Dit leek me wel goeie site die ik tegen kwam: http://pibob.nadnerb.co.uk/
[ Voor 23% gewijzigd door slommer op 09-01-2014 11:06 ]
Ik kwam dit tegen op YouTube en het ziet er zeer leuk uitslommer schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:04:
Neem eens een kijkje in dit topic, kunnen je vast verder helpen.slommer schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:04:
DIY Ambilight howto?
IJsbeer schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:27:
Ik heb op 1 jan een licentie gekocht. Die kreeg ik de 2e, en gisteren nog een keer.... Dus eensch dat het normaal snel moet verlopen, maar wellicht hebben ze wat issues.
Ze zijn druk helaas maar wel goeie hoop dat het goedkomt. Iets met kerst en veel raspberrys als kado gok ikI have processed 500 key requests to date, these are starting to be sent out now, i have another 200 odd to process once this is done. This should give you an idea of the queue you are in. I'm hoping to have all key requests received by this point processed and sent out by Wednesday.
Verwijderd
Beste iedereen.
Onlangs heb ik een raspberry gekocht en er openelec op geïnstalleerd. Alles werkt op zich prima, maar ik wil hem graag aan mijn wifi aansluiten. Ik heb een wifi adapter erin gezet en deze ziet ons wifi netwerk ook. Wanneer ik hem echter wil verbinden zegt raspbmc `input network error` en nog wat erachter gaan. Nou heb ik geprobeerd te verbinden met een hotspot gemaakt door mijn telefoon, en daarmee kan ik wel gewoon goed verbinden.
Kan het komen doordat mijn wifi in huis niet beveiligd is? Of kan het door iets anders komen?
Hopelijk kan iemand mij verder helpen!:)
Onlangs heb ik een raspberry gekocht en er openelec op geïnstalleerd. Alles werkt op zich prima, maar ik wil hem graag aan mijn wifi aansluiten. Ik heb een wifi adapter erin gezet en deze ziet ons wifi netwerk ook. Wanneer ik hem echter wil verbinden zegt raspbmc `input network error` en nog wat erachter gaan. Nou heb ik geprobeerd te verbinden met een hotspot gemaakt door mijn telefoon, en daarmee kan ik wel gewoon goed verbinden.
Kan het komen doordat mijn wifi in huis niet beveiligd is? Of kan het door iets anders komen?
Hopelijk kan iemand mij verder helpen!:)
Begin eerst eens met welke OS je nu draait? OE of raspbmc?
OE draait hier prima met een of ander prul wifi stickje. Een aflevering van 6 GB in 50 minuten bleek wel wat teveel, maar verder geen issues.
OE draait hier prima met een of ander prul wifi stickje. Een aflevering van 6 GB in 50 minuten bleek wel wat teveel, maar verder geen issues.
Ligt het aan mij of doet airplay vanaf ios7 het ineens weer zoals het hoort, dus met beeld? (Openelec)
Edit: nevermind, de ipad van mn vriendin heeft blijkbaar een goeie dag
Edit: nevermind, de ipad van mn vriendin heeft blijkbaar een goeie dag
[ Voor 26% gewijzigd door E-Rick op 10-01-2014 22:11 ]
Choose life
Heb hier twee raspberry's (OpenElec, USB stick als storage en shared library (MySQL)) draaien en wil configuratie identiek houden.
Voorheen kon ik een kopie maken van de SD kaart met w32diskmanager. Echter kan ik geen kopie maken van de EXT4 partitie op de usb stick. Iemand die hier de oplossing voor heeft?
Voorheen kon ik een kopie maken van de SD kaart met w32diskmanager. Echter kan ik geen kopie maken van de EXT4 partitie op de usb stick. Iemand die hier de oplossing voor heeft?
Verwijderd
Op het moment draai ik OE. Het is ook vreemd dat hij wel mijn telefoon pakt als ik een hotspot maak, maar mijn eigen wifi netwerk thuis niet. Ik heb ook zo'n goedkoop wifi stickje erin en dat zou dus kennelijk wel moeten werken als hij de hotspot van mijn telefoon wel gewoon pakt.IJsbeer schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 21:45:
Begin eerst eens met welke OS je nu draait? OE of raspbmc?
Hoe en waar verdelen jullie cabaret onder? Gooien jullie dit in een film map, onder tv shows/series of losse map en custom menu item?
@ ErikCornelissen
Heb je al de zoekfunctie geprobeerd in het topic op EXT 4 partitie?
[ Voor 79% gewijzigd door Sepp14 op 11-01-2014 12:15 ]
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Zo, dat is lekker off-topicPaulus07 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 11:59:
Hoe en waar verdelen jullie cabaret onder? Gooien jullie dit in een film map, onder tv shows/series of losse map en custom menu item?
Hier gewoon onder films.
De Raspberry weer eens uit de kast gepakt. Ben van plan om daar XBMC op te installeren en mijn huidige monitor (23 inch) naar de slaapkamer te verhuizen. Als je een abonnement bij delta en/of Zeelandnet hebt kan je via de browser live tv kijken.
Eerst zelf eens voor een nieuwe monitor op het bureau gaan kijken
Eerst zelf eens voor een nieuwe monitor op het bureau gaan kijken

Vanaf gezocht, maar niet op EXT4.Sepp14 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 12:12:
@ ErikCornelissen
Heb extFS for Windows geprobeerd maar krijg daarmee niets gekopieerd. Ik zie wel alle bestanden maar kan geen kopieer actie uitvoeren...
USBit ook geprobeerd?ErikCornelissen schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:15:
[...]
Vanaf gezocht, maar niet op EXT4.
Heb extFS for Windows geprobeerd maar krijg daarmee niets gekopieerd. Ik zie wel alle bestanden maar kan geen kopieer actie uitvoeren...
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Dit klinkt zeer zeker interessant. Ik heb enkele video's gezienSaURoN schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 10:15:
Ik heb de lightberry ook binnen. Die verkoper rade inderdaad ook Raspbmc + Hyperion aan, deze heb ik dan ook alleen geprobeerd (Had van te voren al even Raspbmc + Hyperion geinstalleerd op een ander SD kaartje, heb altijd Openelec gebruikt)
Ziet er wel vet uit in iedergeval, ookal heb ik maar een 32"tvGeen schokken of wat dan ook bij 1080p en DTS films tot nu toe!
Nee, valt reuze mee! De mijne staat wel in de woonkamer, uit het zicht en heeft genoeg ruimte. Wij hebben namelijk zo'n neppe open haard schuin in de hoek staan. Daarachter staat de NASdekion schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 19:26:
[...]
Ah, ok dacht dat die toch 'hoorbaar' ging zijn, maar ook qua uitzicht zou ik hem liever niet in mijn woonkamer zien...
Ik heb sinds vrijdag mijn raspberri pi met openelec en XBMC. Hij is netjes aangesloten op het netwerk en dat werkt helemaal top. Ik heb ook een wifi adapter erbij gekocht (300mbps) . Deze ziet alleen mijn 2.4 Ghz wifi en niet mijn 5 Ghz. Als ik dan maar de 2.4 aankies dan wil hij niet verbinden. de pi geeft een network erro met een andere, te snel verdwijnende, melding. Ik heb gewoon WPA2-AES in mijn router ingesteld, op beide "radio's". Iemand een idee? dit is de adapter
Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT
Er wordt niet gezegd dat de adapter ook 5 Ghz ondersteunt dus dan zal het wel niet. Heb je het WPA key ingesteld op de Pi? En zit de wifi stick op een usb hub met voeding? Met een ssh verbinding kan je met dmesg of cat /var/log/messages ook kijken wat er fout gaat.
Verwijderd
Wordt echt moedeloos van de pi,
normaal geen problemen
En nu ineens spelen mijn video_ts films niet meer af.
Hij laat alleen maar geluid horen, met op de achtergrond de geluids mozaiek.
Beeld ho-maar
Meer mensen last van?
normaal geen problemen
Beeld ho-maar
Meer mensen last van?
Wist niet dat de wifi adapter op een powered usb hub moet? Wist wel dat je die moet gebruiken voor evt externe hdd maar niet voor een wifi adapter.
Welke distributie? En is dit niet toevallig een XBMC probleem ipv specifiek de pi? Is de encoding van de video misschien restricted?Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 15:29:
normaal geen problemen
Beeld ho-maar
Meer mensen last van?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
of ben je niet je license kwijt?Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 15:29:
normaal geen problemen
Beeld ho-maar
Meer mensen last van?
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Verwijderd
Iemand die een oplossing heeft voor 'ploppend geluid' bij het afspelen van films? Ik speel af van mijn NAS, beiden op een 1Gbps verbinding, en beeld loopt vloeiend. Ook geluid loopt verder prima, alleen af en toe een tik of plop of hoe je het moet noemen. Het lijkt of het gebeurd als er een wat harder geluid komt zoals een deur dichtgooien.
Geluid staat ingesteld op HDMI, 2.1 (heb ook een 2.1 set tenslotte
).
Geluid staat ingesteld op HDMI, 2.1 (heb ook een 2.1 set tenslotte
Je zou 'boost volume level on downmix' eens uit kunnen zetten in de settings en kijken of dat helpt
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
kleine tip voor een aangename add-on (die ik zelf nog wat aan 't testen ben): eentje die bij idle zijn van je xbmc een background muziekje laat spelen: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=162230
lijkt me wel leuk, zo kan je bijvoorbeeld een playlist laten afspelen van je music library ... of een enkele mp3. Heb momenteel het achtergrond muziekje/geluid van de WII spel console ingesteld staan. Dat vangt de plotse stilte als je een film stopt op.
edit: download-link naar het zip bestand : https://github.com/bstrdsmkr/service.bgmusic
lijkt me wel leuk, zo kan je bijvoorbeeld een playlist laten afspelen van je music library ... of een enkele mp3. Heb momenteel het achtergrond muziekje/geluid van de WII spel console ingesteld staan. Dat vangt de plotse stilte als je een film stopt op.
edit: download-link naar het zip bestand : https://github.com/bstrdsmkr/service.bgmusic
[ Voor 9% gewijzigd door renio op 13-01-2014 10:43 ]
Grappig schumi2004 in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"renio schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:42:
kleine tip voor een aangename add-on (die ik zelf nog wat aan 't testen ben): eentje die bij idle zijn van je xbmc een background muziekje laat spelen: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=162230
Heb je dan misschien wel een linkje voor me naar die Wii tune
Ha! toeval heheschumi2004 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:45:
[...]
Grappig schumi2004 in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"
Hier linkje naar WII background muziekje: https://drive.google.com/...WQjdxcVE/edit?usp=sharing
Voor de liefhebbers, hier de PS4 System menu Music.
Niet de beste kwaliteit maar kon geen betere vinden https://www.dropbox.com/s...sic%20-%20Home%20Menu.mp3
Niet de beste kwaliteit maar kon geen betere vinden https://www.dropbox.com/s...sic%20-%20Home%20Menu.mp3
Hmm, sinds de laatste Raspbmc update heb ik hier ook last van. De audio lijkt niet elke keer goed geïnitialiseerd te worden.Gynnad schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 23:52:
Het meest vreemde is nog wel dat als ik hem verschillende keren aan probeer te zetten dat hij het de ene keer wel doet en de andere keer niet. Dus dan kan het toch haast niet aan de encoding liggen?
Ik selecteer in Yatse het audio kanaal een paar keer en dan activeert hij na een paar keer vanzelf wel een keer.
Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers
Ik heb sindskort het volgende:
De pi heb ik 24/7 aan. Voorheen als ik de tv inschakelde en via CEC xbmc wilden benaderen stond die er altijd direct bij.
Nu niet meer. Moet dan de Pi/raspbmc herstarten zodat die weer terugkomt in het menu. Meer mensen last van?
setup:
Philips tv
onkyo versterker
Pi
Verder geen updates gehad van de tv en versterker. Misschien raspbmc maar dat zal dan tijdens een herstart gedaan zijn. Niet op gelet.
Maar moet nu dus steeds mijn foon pakken om de xbmc remote te starten en op herstart te drukken.
Dus ben benieuwd of meer mensen dit hebben.
De pi heb ik 24/7 aan. Voorheen als ik de tv inschakelde en via CEC xbmc wilden benaderen stond die er altijd direct bij.
Nu niet meer. Moet dan de Pi/raspbmc herstarten zodat die weer terugkomt in het menu. Meer mensen last van?
setup:
Philips tv
onkyo versterker
Pi
Verder geen updates gehad van de tv en versterker. Misschien raspbmc maar dat zal dan tijdens een herstart gedaan zijn. Niet op gelet.
Maar moet nu dus steeds mijn foon pakken om de xbmc remote te starten en op herstart te drukken.
Als je OpenELEC gebruikt, dan heb je hier misschien iets aan: http://openelec.tv/forum/...ems-on-raspberry-pi-3-2-4Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 21:03:
Iemand die een oplossing heeft voor 'ploppend geluid' bij het afspelen van films? Ik speel af van mijn NAS, beiden op een 1Gbps verbinding, en beeld loopt vloeiend. Ook geluid loopt verder prima, alleen af en toe een tik of plop of hoe je het moet noemen. Het lijkt of het gebeurd als er een wat harder geluid komt zoals een deur dichtgooien.
Geluid staat ingesteld op HDMI, 2.1 (heb ook een 2.1 set tenslotte).
Heb er zelf ook last van gehad en hiermee opgelost.
Ik ben het topic doorgelopen en ga een USB stick proberen ivm wat vastlopers en corrupte SD. Wil inderdaad mijn OS(Boot) SD en userdata op USB.
Nu is mijn vraag (en dat kon ik dus niet duidelijk terugvinden): Heb de stick geformateerd naar EXT4 en weet dat ik de regel in de config txt file moet plaatsen. Maar kan ik mijn bestaande userdata moven naar USB? Hoe en wat moet ik aanpassen dat er voortaan naar de nieuwe locatie gekeken wordt.
Nu is mijn vraag (en dat kon ik dus niet duidelijk terugvinden): Heb de stick geformateerd naar EXT4 en weet dat ik de regel in de config txt file moet plaatsen. Maar kan ik mijn bestaande userdata moven naar USB? Hoe en wat moet ik aanpassen dat er voortaan naar de nieuwe locatie gekeken wordt.
Ik heb ook een leuke computer..
Je hebt niet perongelijk in xbmc settings ingesteld dat hij op standby moet gaan na verloop van tijd?Paulus07 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:07:
Ik heb sindskort het volgende:
setup:
Philips tv
onkyo versterker
Pi
Ik ben op zoek naar een manier om mijn Pi met OpenElec met muziek te laten werken op mijn minisetje (non-hdmi). De 3.5mm uitgang is niet goed, mijn tv heeft alleen een hoofdtelefoonuitgang, zodat hij via de tv ook voor geen meter klinkt. Een USB geluidskaart gaat volgens mij ook niet werken.
Is dan de enige oplossing een HDMI-naar-geluid-en-vga-splitter of de aanschaf van een versterker met HDMI-ingangen, zodat ik hem vervolgens weer naar de TV kan doorlussen?
Is dan de enige oplossing een HDMI-naar-geluid-en-vga-splitter of de aanschaf van een versterker met HDMI-ingangen, zodat ik hem vervolgens weer naar de TV kan doorlussen?
Mocht je dat werkend hebben, ik hou me aanbevolen voor wat tipsschumi2004 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:45:
[...]
Grappig schumi2004 in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"
Nog andere audio ingangen?? of alleen rood/wit stero?? Wat versta je overigens onder "niet goed" ?koelkast schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:12:
Ik ben op zoek naar een manier om mijn Pi met OpenElec met muziek te laten werken op mijn minisetje (non-hdmi). De 3.5mm uitgang is niet goed, mijn tv heeft alleen een hoofdtelefoonuitgang, zodat hij via de tv ook voor geen meter klinkt. Een USB geluidskaart gaat volgens mij ook niet werken.
Je kan mogelijk het probleem hebben wat een paar posts hierboven opgelost wordt..
Verwijderd
Dank, zojuist uitgevoerd en een stuk film gekeken. Lijkt helemaal opgelostGrowMyHair schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:35:
[...]
Als je OpenELEC gebruikt, dan heb je hier misschien iets aan: http://openelec.tv/forum/...ems-on-raspberry-pi-3-2-4
Heb er zelf ook last van gehad en hiermee opgelost.
Sorry, had je post wel gelezen maar dat was bij mij niet de oplossing. Toch dankkraats schreef op zondag 12 januari 2014 @ 21:21:
Je zou 'boost volume level on downmix' eens uit kunnen zetten in de settings en kijken of dat helpt
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2014 08:23 ]
Nope heb sinds de kerst niks aangepast in xbmc etc, enige nieuwe in de setup is de PS4. maar daar heb ik geen CEC etc voor ingeschakeld. Zit ook op ander hdmi kanaal en die staat er al sinds november.grote_oever schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:40:
[...]
Je hebt niet perongelijk in xbmc settings ingesteld dat hij op standby moet gaan na verloop van tijd?
Die 3.5mm uitgang van de Pi geeft veel ruis en gekraak. Die voldoet voor velen niet, ook voor mij niet.RoRoo schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:19:
[...]
Nog andere audio ingangen?? of alleen rood/wit stero?? Wat versta je overigens onder "niet goed" ?
Je kan mogelijk het probleem hebben wat een paar posts hierboven opgelost wordt..
Ik ben op zoek naar een manier om de Pi aan te sluiten op mijn stereosetje.
Via HDMI wordt lastig, of een USB geluidskaartje op de Pi. Maar of dat werkt met OpenElec?
maar je hebt dus nog wel andere audio ingangen (optisch oid)?koelkast schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:42:
[...]
Die 3.5mm uitgang van de Pi geeft veel ruis en gekraak. Die voldoet voor velen niet, ook voor mij niet.
Ik ben op zoek naar een manier om de Pi aan te sluiten op mijn stereosetje.
Via HDMI wordt lastig, of een USB geluidskaartje op de Pi. Maar of dat werkt met OpenElec?
Je wilt dus analoog uit je Pi? Dan zou ik hier eens kijken: http://www.crazy-audio.com/projects/hifiberry-mini/
(in feb. komen ze, hopenlijk, ook met een digitale variant)
Ik heb dit dacje aan mijn pi hangen en dat klinkt prima - gewoon 2.0 overigens, maar je schrijft ook niet over surround
2.0 heb ik inderdaad (voorlopig) genoeg aan, inderdaad.eggda schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:35:
Ik heb dit dacje aan mijn pi hangen en dat klinkt prima - gewoon 2.0 overigens, maar je schrijft ook niet over surround
Gebruik je openelec? Die kan toch niet met DAC's omgaan die je aansluit via USB?
Hé, dat is interessant, al vraagt het wat soldeerwerk. Bovendien niet erg goedkoopIJsbeer schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:29:
Je wilt dus analoog uit je Pi? Dan zou ik hier eens kijken: http://www.crazy-audio.com/projects/hifiberry-mini/
Maarja, misschien moet ik gewoon even wat investeren, nu is het steeds gepruts met die minitablet aan m'n microsetje....
Zo ben ik ook begonnen aan de pi. Lekker goedkoop. Maar dan werkt het toch niet helemaal lekker, ik wacht nog even op de optical vairant van Crazy Audio, USB stickje, lightpack (ambilight achtig iets), en dan kom je tot de conclusie dat een WD live playertje goedkoper was geweest.
Maar de Pi is wel veeel leuker! Dat dan weer wel
Maar de Pi is wel veeel leuker! Dat dan weer wel
Buiten de hardware om, waarom gebruik je XBMC voor enkel audio? Ik gebruik nu Volumio compleet webbased, oftewel met elk device kan je audio afspelen.koelkast schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:12:
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Ik kon het niet laten, en ben ook gaan klussen aan een Ambilight setup met Hyperion!
Met Ebay + een bouwmarkt (en een boormachine en wat draadjes) ben je voor < €30 klaar - geen geld voor zo'n gadget
(RGB ledstring hier, powerplug hier en USB naar powerplug hier ).
Helemaal geniaal vind ik de Android app van Hyperion, die maakt het voor mij helemaal af.
Dus op dit moment draait mijn Pi Xbian (beta 2), met de download package (waarvan ik Sickbeard en Transmission gebruik) en Hyperion als een zonnetje. Wat een prachtapparaat
Verplichte plaatjes hier & hier.
Nog een tip die voor mij handig werkt: Stream Spotify (of andere niet via upnp-streambare content) van je Windows PC via "Stream what you hear" naar je Pi)
Met Ebay + een bouwmarkt (en een boormachine en wat draadjes) ben je voor < €30 klaar - geen geld voor zo'n gadget

Helemaal geniaal vind ik de Android app van Hyperion, die maakt het voor mij helemaal af.
Dus op dit moment draait mijn Pi Xbian (beta 2), met de download package (waarvan ik Sickbeard en Transmission gebruik) en Hyperion als een zonnetje. Wat een prachtapparaat
Nog een tip die voor mij handig werkt: Stream Spotify (of andere niet via upnp-streambare content) van je Windows PC via "Stream what you hear" naar je Pi)
OC / CM - Begint eer ge Bezint
like!!
Heb hier exact hetzelfde, het enige wat het bij mij oplost is het uitzetten van de reciever en weer inschakelen en dan werkt het geluid weer. Maar als ik een nieuwe aflevering open kan ik weer hetzelfde moeten doen.Gynnad schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 23:52:

Stoer zeg!Scatman_II schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:06:
Ik kon het niet laten, en ben ook gaan klussen aan een Ambilight setup met Hyperion!
Met Ebay + een bouwmarkt (en een boormachine en wat draadjes) ben je voor < €30 klaar - geen geld voor zo'n gadget(RGB ledstring hier, powerplug hier en USB naar powerplug hier ).
Hier ook begonnen met Raspberry Pi, openelec 3.2.4.
Alles werkt naar behoren, afgezien van SSH, ik krijg continu connection refused.
Wat ik reeds heb geprobeerd:
-ssh in cmdline.txt gezet
-enable_ssh in config folder
-ssh weer uit cmdline.txt gehaald, via settings aangezet
-.config en .cache folders verwijderd en opnieuw geprobeerd.
Mensen met suggesties?
Alles werkt naar behoren, afgezien van SSH, ik krijg continu connection refused.
Mensen met suggesties?
Hier hebben ze het over ssh_enable i.p.v. enable_ssh.
Verwijderd
Heb twee Raspberry's met Raspbmc nu ongeveer twee á drie weken en ben heel erg tevreden.
Ik heb nog een klein probleem met Samba. Nu kan ik in het Samba settingsbestand de werkgroep aanpassen, maar ik zie geen regel voor de host naam. Kan ik een extra regel toevoegen met een nieuwe hostnaam, of moet ik dat veranderen in een of ander Raspbmc configuratie bestand?
Ik heb nog een klein probleem met Samba. Nu kan ik in het Samba settingsbestand de werkgroep aanpassen, maar ik zie geen regel voor de host naam. Kan ik een extra regel toevoegen met een nieuwe hostnaam, of moet ik dat veranderen in een of ander Raspbmc configuratie bestand?
Bedankt, deze kende ik nog niet. Ik gebruik nu vaak youtube om muziek door te zetten van de laptop naar de PI: de Chrome plugin "Play to XBMC". Of op de Tablet met de Yatse Queue plugin. Maar dit is wel erg leuk voor muziek via Spotify (alleen 7 sec. vertraging).Scatman_II schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:06:Nog een tip die voor mij handig werkt: Stream Spotify (of andere niet via upnp-streambare content) van je Windows PC via "Stream what you hear" naar je Pi)
Misschien nog tip van mijn kant als je niet alle software tegelijk aan wil hebben op je PI. Met ScriptKitty op je Android device kun je met paar kliks programma's aan/uit laten zetten. Bv door uitvoeren command (als root) /etc/init.d/sickbeard start
edit: kleine toevoeging
[ Voor 10% gewijzigd door Davema op 15-01-2014 22:06 ]
Misschien overbodig maar gebruik je:pica schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:13:
Hier ook begonnen met Raspberry Pi, openelec 3.2.4.
Mensen met suggesties?
Inlog voor putty
username: root
password: openelec
Voor het adres doelcomputer, het ip adres van de rpi? Poortnummer 22
je weet zeker dat je het goede IP hebt? Ik kon vorige week ook ineens niet meer connecten. Bleek aan de router te liggen die ik gereset had en de Pi een ander IP gegeven had
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Ja, grootste gemis. Er zijn wel mogelijkheden dat ze PlayOn op een PC hebben draaien en dan via DLNA achtig iets naar de PI gaan, maar dan moet je dus een PC aan hebben....
Hopenlijk wordt het wat als Netflix HTML5 player vrijgeeft... Volgens mij krijgen ze er dan een hoop aanmeldingen bij....
Hopenlijk wordt het wat als Netflix HTML5 player vrijgeeft... Volgens mij krijgen ze er dan een hoop aanmeldingen bij....
In de OE settings (addon) kun je SSH ook enablen... daar staat het ook aan?Sepp14 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:18:
[...]
Misschien overbodig maar gebruik je:
Inlog voor putty
username: root
password: openelec
Voor het adres doelcomputer, het ip adres van de rpi? Poortnummer 22
Ik heb een -voor mij- vreemd probleem.
Mijn RPi heeft de neiging om om 1 uur 's nachts op te starten, terwijl de TV uit staat.
Voeding komt via USB vanaf de TV (Philips 32PFL5507H)
In de logfile staat niets vreemd, begint met:
Meer mensen met dit probleem? Of liever een oplossing?
Ik wil vanavond nog even de TV uitsluiten, door een externe voeding voor de RPi te gebruiken.
Mijn RPi heeft de neiging om om 1 uur 's nachts op te starten, terwijl de TV uit staat.
Voeding komt via USB vanaf de TV (Philips 32PFL5507H)
In de logfile staat niets vreemd, begint met:
Waarna verderop meldingen verschijnen dat de media bestanden niet gevonden kunnen worden, want die staan op een NAS (die om 0:30 uit gaat). Verder heb ik geen apparaten aan 's nachts (op het netwerk). Het probleem ligt dus in de RPi of in de TV denk ik.01:00:19 T:3046436864 NOTICE: Starting XBMC (12.2 Git:d1002b4), Platform: Linux (OpenELEC (official) - Version: 3.2.4, 3.10.20 armv6l). Built on Nov 26 2013
0
Meer mensen met dit probleem? Of liever een oplossing?
Ik wil vanavond nog even de TV uitsluiten, door een externe voeding voor de RPi te gebruiken.
Philips TV's hebben nog wel eens de neiging om even aan te gaan, om de TV Gids informatie op te halen. Meestal is dat om 06:00 uur 's ochtends, maar misschien is dit gerelateerd?
Tuurlijk!RubenDJ schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:11:
[...]
Stoer zeg!Zou je misschien iets meer willen vertellen over hoe je dat hebt aangesloten met behulp van die componenten? Gewoon direct op de GPIO of met zo'n buffering printplaatje? En de ledstrip, krijgt die zijn voeding van de USB poort van je TV?
Ik heb volledig de guide gevolgd op de Hyperion github, met als uitzondering dat buffering printplaatje. Ze zeggen er ook bij dat het in principe bij iedereen zonder dat ding werkt, dus waarom dan die moeite doen
Mijn LED-strip kan ik zowel in mijn TV als in een standaard 230V -> USB adapter prikken, ik vind de adapter prettiger omdat ik die los aan en uit kan schakelen. Ik gebruik een 1.2A adapter en dat is blijkbaar net te weinig - bij erg witte scenes kreeg ik een soort stroboscopische lichtshow van mijn LED's. Ik heb dat opgelost door in de configuratie-file de leds gewoon wat minder fel te laten branden (een gain die op 1.0 stond op 0.7 gezet of zo), 'savonds word je anders toch bijna verblind door de felheid
Ik had eerder wat problemen met willekeurig vurende leds, wat volgens 'het internet' te wijten zou kunnen zijn aan slechte aarding of een stroombron met te weinig vermogen. Na een crash van het SD-kaartje in de Pi waardoor ik alles opnieuw heb geinstalleerd is dit echter voorbij
Inderdaad is er behoorlijk wat vertraging via SWYH, je audiostream wordt live naar mp3 geconverteerd en over upnp verstuurd, dus een film kijken op deze manier lijkt me geen pretjeDavema schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:55:
[...]
Bedankt, deze kende ik nog niet. Ik gebruik nu vaak youtube om muziek door te zetten van de laptop naar de PI: de Chrome plugin "Play to XBMC". Of op de Tablet met de Yatse Queue plugin. Maar dit is wel erg leuk voor muziek via Spotify (alleen 7 sec. vertraging).
Misschien nog tip van mijn kant als je niet alle software tegelijk aan wil hebben op je PI. Met ScriptKitty op je Android device kun je met paar kliks programma's aan/uit laten zetten. Bv door uitvoeren command (als root) /etc/init.d/sickbeard start

ScriptKitty zal ik ook zeker eens googelen, maar ik heb het idee dat de manier waarop de nieuwe Xbian z'n taken afhandelt (prioriseert, is dat een NL woord?) en pauzeert zodra ik film wil kijken goed werkt!
[ Voor 27% gewijzigd door Scatman_II op 17-01-2014 12:35 ]
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Ik heb weer een probleem met de update van OpenElec naar 3.2.4.
Ik zit momenteel op 3.2.3 en kan hier blijkbaar niet vanaf komen. Continu heb ik een md5 checksum fout, wat ik ook doe.
Dit heb ik al geprobeerd:
Ik heb het handmatig via het menu gedaan => werkt niet, md5 checksum fout
Automatisch via instellingen => werkt niet, md5 checksum fout
Handmatig via smb => werkt niet, md5 checksum fout
Handmatig via SSH en SCP (op mijn Ubuntu laptop) => werkt niet, md5 checksum fout
Ik zit momenteel op 3.2.3 en kan hier blijkbaar niet vanaf komen. Continu heb ik een md5 checksum fout, wat ik ook doe.
Dit heb ik al geprobeerd:
Ik heb het handmatig via het menu gedaan => werkt niet, md5 checksum fout
Automatisch via instellingen => werkt niet, md5 checksum fout
Handmatig via smb => werkt niet, md5 checksum fout
Handmatig via SSH en SCP (op mijn Ubuntu laptop) => werkt niet, md5 checksum fout
Je hebt er niet ergens een proxy tussen staan?
👉🏻 Blog 👈🏻
Werkt de queue plugin op android ook met spotify? Anders maar weer eens een prepaid CC kaartje kopen en Yatse maar eens aanschaffen.Davema schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:55:
[...]
Bedankt, deze kende ik nog niet. Ik gebruik nu vaak youtube om muziek door te zetten van de laptop naar de PI: de Chrome plugin "Play to XBMC". Of op de Tablet met de Yatse Queue plugin. Maar dit is wel erg leuk voor muziek via Spotify (alleen 7 sec. vertraging).
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Komt dit misschien ook bij de Pi gebruikers voor?
Ik heb mijn Pi altijd aanstaan en gebruik de ipad als remote.
Wat nu heel vaak merk: Ik wil een film gaan kijken, zet de tv, receiver etc aan maar krijg geen beeld. De xmbc-app toont aan dat de Pi wel aanstaat.
Pas na een reboot wordt er dan weer beeld getoond. Lijkt alsof er dan even geen hdmi-signaal o.i.d. verzonden wordt.
Maar, het is (natuurlijk, om het lastig te maken) niet altijd.
De Pi heeft raspbmc geinstalleerd staan op een usb.
Wat nu heel vaak merk: Ik wil een film gaan kijken, zet de tv, receiver etc aan maar krijg geen beeld. De xmbc-app toont aan dat de Pi wel aanstaat.
Pas na een reboot wordt er dan weer beeld getoond. Lijkt alsof er dan even geen hdmi-signaal o.i.d. verzonden wordt.
[ Voor 5% gewijzigd door b.o.n.s op 17-01-2014 15:17 ]
Is het niet gewoon de screensaver energy schema wat het scherm op zwart zet? Doet ie bij mij ook. even 1 toets op het keyboard indrukken en ik heb weer beeld.
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Klinkt mij als dat je screensaver aan hebt staan. Als je tv uitstaat kan hij daar niet meer uit recoveren.b.o.n.s schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:16:
Komt dit misschien ook bij de Pi gebruikers voor?
Dat ga ik straks eens na.slommer schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:34:
[...]
Klinkt mij als dat je screensaver aan hebt staan. Als je tv uitstaat kan hij daar niet meer uit recoveren.
Wel heb ik een soort dimmer-functie, bij 1 minuut geen gebruik wordt het beeld donkerder. Dat kan ik wel met een druk op de toets deactiveren.
Laat het straks weten!
Nee, dat heb ik nog niet kunnen ontdekken.iCy schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:01:
[...]
Werkt de queue plugin op android ook met spotify? Anders maar weer eens een prepaid CC kaartje kopen en Yatse maar eens aanschaffen.
Het leek mij ook wel leuk om vanaf de android tablet spotify te kunnen bedienen en laten afspelen via de PI naar de versterker. Volgens mij moet dit wel kunnen als je de tablet geroot hebt en Airstream of AirAudio installeert. Dit heb ik zelf nog niet kunnen testen, omdat ik mijn tablet niet geroot heb.
Vraagje; is dit een kwestie van de led string achter de tv plakken, kabeltje in de usb poort, app installeren op de pi en that's it? Kan er niet helemaal wijs uit worden.Scatman_II schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:06:
Met Ebay + een bouwmarkt (en een boormachine en wat draadjes) ben je voor < €30 klaar - geen geld voor zo'n gadget(RGB ledstring hier, powerplug hier en USB naar powerplug hier ).
Hoe groot is de kans dat dergelijke ambilightachtige uitbreidingen echt goed gaan werken met openelec?
Het streamen van media blijft voor mij de hoofdtoepassing van mijn Rasberry PI en van wat ik heb begrepen is Openelec hier ten opzichte van alle andere proggies toch wel het beste in.
Helaas werkt Openelec (nog) niet goed met bijvoorbeeld Hyperion.
Het streamen van media blijft voor mij de hoofdtoepassing van mijn Rasberry PI en van wat ik heb begrepen is Openelec hier ten opzichte van alle andere proggies toch wel het beste in.
Ik werk al vanaf het begin met Raspbmc( 1 jaar +) om mijn media te streamen vanaf m'n Synology. Tot nu toe niet echt het gevoel gehad dat ik performance problemen ondervind.
Ik heb een Lightpack, en draai OpenElec 3.2.4. De lightpack wordt aangestuurd door Hyperion, werkt als een trein! Er is gewoon een installatiehandleiding in de wiki van Hyperion te vinden voor OpenElec. De enige gotcha was dat hij niet in de autostart kwam, vermoedelijk omdat ik deze nog niet had (wordt standaard niet aangemaakt in OE). Dus van te voren even checken of hij bestaat, zo niet even aanmaken:loneranger56 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 16:18:
Hoe groot is de kans dat dergelijke ambilightachtige uitbreidingen echt goed gaan werken met openelec?
code:
1
| echo "#!/bin/sh" > /storage/.config/autostart.sh && chmod +x /storage/.config/autostart.sh |
En Hyperion is wel aan te raden boven Boblight. In elk geval met een Lightberry. Ik had eerst Boblight maar daar bleef het licht steeds branden. Met Hyperion ben je veel flexibeler en kun je zelfs met de telefoon het licht uitzetten. Echt ideaal. En leuk als er visite is om hem ineens aan te zetten op Knight rider, haha.
Bedankt voor de linkjes, besloten om het ook te bestellen! Dit is geen geld, was nog geen € 30,- kwijt en dat terwijl ik zelf zoekend LED strips tegenkwam die wel meer dan 30 kosten!Scatman_II schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:06:
Heel cool gedaan! Kun je iets meer vertellen over het frame waar je de LEDs op hebt bevestigd?Scatman_II schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:06:
@ralph0603: Thnx voor de link. Topic kende ik niet.
[ Voor 22% gewijzigd door RudolfR op 19-01-2014 12:15 ]
DIY Ambilight howto?RudolfR schreef op zondag 19 januari 2014 @ 12:11:
[...]
Heel cool gedaan! Kun je iets meer vertellen over het frame waar je de LEDs op hebt bevestigd?
Staat daar bomvol met tips en tricks.
Ik ben nu overgestapt op OpenELEC ipv Raspbmc. Het lijkt al direct wat prettiger en beter te werken allemaal.
Maar nu wil ik Transmission installeren voor torrents, dat lukt niet. Ik kan (volgens mij?) alleen maar de Transmisison Client vinden onder Programma Add-ons, terwijl ik de Transmission Server moet hebben. Deze zou onder Services / Diensten moeten staan volgens iedere How-to, maar daar kan ik hem niet vinden. Ik wil mijn Raspberry pi dus alleen maar torrents laten downloaden die ik erin stop via een WebUI.
Edit: Ah, ik moest eerst onofficiele repo installeren, zie: http://openelec.tv/news/2...new-unofficial-addon-repo
Maar nu wil ik Transmission installeren voor torrents, dat lukt niet. Ik kan (volgens mij?) alleen maar de Transmisison Client vinden onder Programma Add-ons, terwijl ik de Transmission Server moet hebben. Deze zou onder Services / Diensten moeten staan volgens iedere How-to, maar daar kan ik hem niet vinden. Ik wil mijn Raspberry pi dus alleen maar torrents laten downloaden die ik erin stop via een WebUI.
Edit: Ah, ik moest eerst onofficiele repo installeren, zie: http://openelec.tv/news/2...new-unofficial-addon-repo
[ Voor 13% gewijzigd door !null op 19-01-2014 12:21 ]
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Ik heb sinds deze week een Pi met OpenElec / Frodo 12.2. in mijn home theater setup met als doel om mijn huidige Mediaplayer (Argosy HV335t, Realtek 1xx3 chipset, Linux OS) te vervangen. Na een lichte overclock draait alles als een zonnetje. Echter, valt mij duidelijk op dat de video decoding kwaliteit erg mager is t.o.v. mijn huidige mediaplayer... 1080P content ziet er erg soft uit en qua videokwaliteit lijkt het meer op 720P op mijn Argosy Mediaplayer. Soms nog minder zelfs...
Is dit normaal? Heeft dit met de hardware decoder van de Pi te maken? In de video opties bij het afspelen van een .MKV zie ik het volgende staan:
dc:omx-h264
Is dit de juiste decoder die hij zou moeten gebruiken? Ik heb ook al gekeken naar de video settings (system -> settings -> Video -> Playback). Hier kan ik bij render method enkel "Auto detect" selecteren. Is dat correct?
Is dit normaal gedrag is van een Pi met XBMC?
Is dit normaal? Heeft dit met de hardware decoder van de Pi te maken? In de video opties bij het afspelen van een .MKV zie ik het volgende staan:
Is dit de juiste decoder die hij zou moeten gebruiken? Ik heb ook al gekeken naar de video settings (system -> settings -> Video -> Playback). Hier kan ik bij render method enkel "Auto detect" selecteren. Is dat correct?
[ Voor 3% gewijzigd door Animal_X op 19-01-2014 12:23 ]
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Van heb ik dit gevonden:RudolfR schreef op zondag 19 januari 2014 @ 12:11:
[...]
Heel cool gedaan! Kun je iets meer vertellen over het frame waar je de LEDs op hebt bevestigd?
@ralph0603: Thnx voor de link. Topic kende ik niet.
Moet zelf nog wel even kijken hoe ik het ga vast maken aan de tvAttaching the leds behind the TV can be done in many ways: from simple cardboard frames to solid frames from aluminum profiles. We have chosen to create our frame from tubes for electrical wiring. An advantage of this method is that the leds (not the ones in the corner) can be turned a little to adjust the angle in which they are mounted. A photo showing the result is shown below.
PVC klemmen op je TV lijmenSatom schreef op zondag 19 januari 2014 @ 12:46:
[...]
Van heb ik dit gevonden:
[...]
Moet zelf nog wel even kijken hoe ik het ga vast maken aan de tv
Of een PVC L profiel met klittenband op de tv bevestigen.
Absoluut niet
Ik weet niet veel van PVC, maar ik ga zeker even langs de bouwmarkt als alles gearriveerd is. Kijken wat de beste methode is om het geheel te bevestigenRobbie T schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:12:
[...]
Of een PVC L profiel met klittenband op de tv bevestigen.
Edit: bedenk me net dat er ook schroefgaten achterop de TV zitten, voor een wandbeugel. Als ik lange bouten haal bij de bouwmarkt en dan een stukje tussen de bouten plaats om zo afstand te creëren tussen de TV en het PVC

[ Voor 16% gewijzigd door Satom op 19-01-2014 14:14 ]
Heeft iemand ervaring met het draaien van Couchpotato, Headphones, een NAS en XBMC op een RPi? Ik zou Couchpotato en Headphones gebruiken met torrents, dus dan komt er ook nog Transmission of Deluge bij. Ik zou een 1TB externe HDD gebruiken als opslag. Intensief zou er niet gedownload worden, wij zijn niet zo'n grote mediaconsumenten, en ik zou de downloads 's nachts schedulen.
Mijn vraag is of de RPi dit alles zou slikken, en of het niet beter is om te wachten op iets krachtigers (CuBox-i2)?
Mijn vraag is of de RPi dit alles zou slikken, en of het niet beter is om te wachten op iets krachtigers (CuBox-i2)?
Ik denk dat dat allemaal iets te gortig is voor 1 Rpi.
Als je XBian gebruikt werkt dat allemaal prima. Het systeem is erop geoptimaliseerd.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Dus met een RPi + XBian zou ik goed zitten? Ook qua future-proofheid?
Weet je dat ik deze gedachte ook heb met mijn Popcornhour A210 en de Raspberry pi met xbmc. Maar lees er vrijwel nooit wat verder over. Maar ben nu niet meer alleen met die gedachten.Animal_X schreef op zondag 19 januari 2014 @ 12:21:
Ik heb sinds deze week een Pi met OpenElec / Frodo 12.2. in mijn home theater setup met als doel om mijn huidige Mediaplayer (Argosy HV335t, Realtek 1xx3 chipset, Linux OS) te vervangen. Na een lichte overclock draait alles als een zonnetje. Echter, valt mij duidelijk op dat de video decoding kwaliteit erg mager is t.o.v. mijn huidige mediaplayer... 1080P content ziet er erg soft uit en qua videokwaliteit lijkt het meer op 720P op mijn Argosy Mediaplayer. Soms nog minder zelfs...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.