Eeuhm, ja. Dat is niet echt genoeg info.
Probeer het nog eens met http://mediaarea.net/nl/MediaInfo
Probeer het nog eens met http://mediaarea.net/nl/MediaInfo
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
When you are dead, you do not know you are dead. Itβs only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
ππ» Blog ππ»
Jup, bij elke 720p (heb ze niet allemaal getest, maar verschillende van HIMYM en TBBT).kraades schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:54:
...en je hebt het neem ik aan bij elke 720p?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
rscheper schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:01:
Maar nu de vraag, waarmee speel je het af? Dus wanneer heb je het probleem met de audio? Is dat via OpenElec, via een andere distributie, is dit alleen bij deze serie? Hoe en waar heb je de RPi op aangesloten?
Ik heb de Raspberry Pi aangesloten op een Onkyo HT-S6505 met HMDI kabels van de action (de oranje kabels). Heb het met verschillende files van twee series geprobeerd en daar is het beeld gewoon perfect maar vanaf het begin af aan als geen geluid (720p bestanden)Gynnad schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:40:
[...]
Distributie: RaspBMC
Audiospoor: DD5.1
Formaat:
[afbeelding]
Als ik het bestand rechtstreeks afspeel in VLC heeft hij wel gewoon geluid..
ππ» Blog ππ»
Zal waarschijnlijk aan het Dolby-DTS audio liggen.Gynnad schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:06:
[...]
[...]
Ik heb de Raspberry Pi aangesloten op een Onkyo HT-S6505 met HMDI kabels van de action (de oranje kabels). Heb het met verschillende files van twee series geprobeerd en daar is het beeld gewoon perfect maar vanaf het begin af aan als geen geluid (720p bestanden)
[ Voor 6% gewijzigd door FreshMaker op 31-12-2013 12:15 ]
When you are dead, you do not know you are dead. Itβs only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Zo juist geprobeerd en de aflevering die net zonder geluid was, is nu ineens met geluid. Hopelijk doet hij het nu overal. Alvast bedankt!Sepp14 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:15:
Probeer eens een andere hdmi kabel als je die voor handen hebt
Goede suggestie!RoRoo schreef op maandag 30 december 2013 @ 00:28:
[...]
Puur muziek?? probeer deze dan es:
http://www.woutervanwijk.nl/pimusicbox/
De laatste update van RaspBMC is volgens mij nog 12.2.kraades schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:03:
[...]
Is dat dan XBMC 12.3? En gebruik je iOS 7?
Verwijderd
Opzich is CLI werk wel ok, ben er niet bang voor en begrijp wat ik aan het doen ben. Alleen zijn de instructies van Xbian alles behalve consequent en loopt er nooit iets al geplanned.schumi2004 schreef op maandag 30 december 2013 @ 23:45:
[...]
Niet om je te steunen in je ervaringen maar mijn ervaring ermee was dat er teveel cli handelingen nodig waren het 1 en ander werkend te krijgen waar dat bij OE nagenoeg out-of-the-box werkte of iig met vele male minder cli handelingen!
Ik heb eenzelfde soort probleem. Diverse films (meeste met DTS-geluid) geven soms wel geluid, soms niet. Meestal helpt een reboot van de Pi (Raspbmc, HDMI-geluid via Denon DTS-receiver), en dan doet een film het weer. Totdat je het afspelen stopt,en weer opnieuw start. Dan is in de helft van de gevallen het geluid weg. Het geluid komt pas weer terug na een reboot.Gynnad schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:21:
[...]
Zo juist geprobeerd en de aflevering die net zonder geluid was, is nu ineens met geluid. Hopelijk doet hij het nu overal. Alvast bedankt!
ππ» Blog ππ»
Volgens mij heeft de Pi icm WiFi een hoop issues.. Ik had niks dan ellende ermee.. ws is de WPA2 al te zwaar voor de kleine cpu.Mr_gadget schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:51:
[...]
Goede suggestie!
Heb hem uitgeprobeerd, had nu wel muziek maar het stotterde ontzettend. Bleek ook als ik tijdens het afspelen vanaf mijn laptop (dus niks met de airplay stream te maken heeft) mijn ping opeens gigantisch hoog werd. Dus het ligt aan het netwerk oid. Misschien heeft de wifi stick van de RPi veel retransmissions of iets dergelijks, want zo'n audio stream zou natuurlijk geen probleem mogen zijn.
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Stond volgens mij goed. Maar na wat nieuwe kasten geplaatst te hebben en de tv ff weg moest kwam ik erachter dat er al een hdmi naar dvi converter incl kabel inzat.kraats schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 23:16:
Heb je de input niet toevallig op S-video staan? Vaak kun je per input kiezen uit composiet (1 signaal) en S-video (helderheid en kleur gescheiden).
[ Voor 3% gewijzigd door SD5k op 01-01-2014 21:52 ]
Ja, heb ik hier soms ook. Ze gaan pas weg als de ondertitel echt start. Ze staan ook door elkaar heen lijkt het wel.Paulus07 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 22:29:
bij meer mensen dat er direct ondertitels in beeld staan bij starten film? Gaat trouwens niet om losse srt bestanden.
Verwijderd
Ik had wat problemen hier gemeld met de Raspbmc (December update) icm iOS 7 en Airplay, maar dat heeft zich blijkbaar vanzelf opgelost. Werkt hier nu naar behoren, soms wel een hikje bij het starten van de stream. Scrubben gaat ook goed. Kan ook schakelen tussen de Raspbmc in de woon en die in de slaapkamer zonder problemen.Smobbo schreef op maandag 30 december 2013 @ 16:43:
[...]
Ff een update, video via airplay werkt ook goed!
Ik luister via airplay muziek met het ene apparaat, die gestopt en toen een filmpje van tweakers jaaroverzicht aangezet op een ander apparaat en naar raspbmc gestuurd gaat perfect!
Zelfs het heen en weer wisselen gaat dus goed
Heeft niet met de PI te maken, klinkt als coinwhine, SOS zal die dingen ook gewoon voor een appel en een ei inkopen in china.SD5k schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 21:51:
Ik heb zojuist RaspBMC eens geΓ―nstalleerd om te kijken of dat beter bevalt dan OpenELEC.
Tot nu toe bevalt het goed, het menu loopt bijvoorbeeld wat soepeler, bijna vergelijkbaar met de XBMC setup op m'n Zotac die ik in de woonkamer gebruik.
Alleen heb ik één vrij irritant probleem: de power supply van m'n Raspberry Pi maakt ineens een irritant hoog geluid, het geluid veranderd ook wanneer ik iets doe in XBMC, bijvoorbeeld wanneer ik door het menu scroll.
Ik gebruik de power supply die ik bij SOS Solutions heb aangeschaft.
Bekend probleem, heb ik ook. Die adapter ligt nu ook in de la, heb een echte adapter gekocht met een goede kabel en alle problemen zijn weg.Crazyanz schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 02:49:
[...]
Heeft niet met de PI te maken, klinkt als coinwhine, SOS zal die dingen ook gewoon voor een appel en een ei inkopen in china.
Petertyuh schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 10:16:
Bekend probleem, heb ik ook. Die adapter ligt nu ook in de la, heb een echte adapter gekocht met een goede kabel en alle problemen zijn weg.
Bedankt voor jullie reactie, het vreemde is wel dat ik dit niet had toen ik OpenELEC draaide. Zou het komen doordat RaspBMC meer van de Pi vraagt? Ik ga in ieder geval vragen om een nieuwe voeding, wanneer dit het niet oplost koop ik zelf wel iets fatsoenlijks, hebben jullie nog aanraders?Crazyanz schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 02:49:
Heeft niet met de PI te maken, klinkt als coinwhine, SOS zal die dingen ook gewoon voor een appel en een ei inkopen in china.
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Ik heb de lader van van mijn telefoon (HTC One X+) eraan hangen, hiervan past het stekkertje tenminste in mijn alu behuizing. En die oude adapter piepte altijd, alleen de toonhoogte veranderde als er een andere belasting was.SD5k schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 10:35:
[...]
[...]
Bedankt voor jullie reactie, het vreemde is wel dat ik dit niet had toen ik OpenELEC draaide. Zou het komen doordat RaspBMC meer van de Pi vraagt? Ik ga in ieder geval vragen om een nieuwe voeding, wanneer dit het niet oplost koop ik zelf wel iets fatsoenlijks, hebben jullie nog aanraders?
Verwijderd
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
hoe bedoel je?Tukk schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:52:
Vergeet de temperaturen van de PI niet.
Waarschijnlijk heb je mijn post over het hoofd gezienVerwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:59:
Wat een verademing dat OpenELEC. Loopt stukken sneller dan Xbian voor het gevoel. Ook niet meer constant opnieuw opstarten als je iets binnen XBMC veranderd, echt een verbetering.
Wel moet ik wat terugnemen, de Airplay problemen liggen niet aan Xbian. Onder OpenELEC ook geen succes. Terwijl het in het verleden wel werkte. Wat blijft, Ziggo modem (Ubee wrak) geeft niet alles door vanaf de wifi naar de LAN. In het verleden had ik er een Netgear tussen hangen die dat probleem niet heeft. Probleem ligt dus niet in Xbian zoals ik eerst dacht.
FREAKJAM schreef op maandag 30 december 2013 @ 22:57:
iOS7 heeft sowieso issues met airplay en XBMC, dus dat ligt niet perse aan Xbian. Ik zou OpenELEC gewoon testen. Ik heb laatst voor mijn pa ook een Pi gekocht en gewoon alle 3 (raspbmx, Xbian en OpenELEC) getest. Ik ben uiteindelijk voor OpenELEC gegaan in combinatie met een usb-stick installatie. De community is gewoon al vrij groot (groot forum met veel info), je ziet veel mensen tijd steken in development (nightlies en dergelijke) en aardig wat skins liepen vrij soepel.
En bij de Xbian update is je waarschijnlijk hetzelfde overkomen als deze persoon. (What seems to have happened, was that I had two simultaneous partition schemes, my original one and the one created during the upgrade.) Had je beta 2 vers geinstalleerd, of heb je geupdate?
[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 02-01-2014 14:10 ]
is everything cool?
Bedraad? WIFI? Welk protocol SMB of NFS?pool0249 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:42:
Gents,
ik heb onlangs problemen met mijn Raspbmc installatie het volgende probleem doet zich voor:
Als we een film aan het kijken zijn mkv (bestand's grote tussen de 5 en 25gb) loop deze van tijd tot tijd vast en start de PI opnieuw op...
ik heb de Pi van de week helemaal opnieuw geherinstalleerd vanaf scratch maar het probleem blijft zich voordoen...
de opstelling is als volgt:
Pi gaat met HDMI naar de versterker die ac3 en dts ondersteund
dan naar een hd ready tv
de PI heeft een originele voeding van farnell
ik draai de nieuwste versie van Raspbmc
kan het zijn dat er een hardwarematige fout in zit? hoe check ik dit?
zou de SD kaart stuk kunnen zijn?
Pleh!!
Pi is bedraad het protocol is nfs, hdmi kabel is denk ik niet de boosdoenerSepp14 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:17:
[...]
Bedraad? WIFI? Welk protocol SMB of NFS?
HDMI Kabel kan ook al een last post zijn.
Speel ik een mkv af van 9 gb heb ik geen glitch, Speel ik een avi af van amper 600 mb zie ik af en toe blokken in beeld.
Kan ook zijn dat je bestand niet helemaal lekker is.
Er zijn zoveel factoren waarom het bij de een wel lekker loopt en bij de ander niet.
Probeer eens een andere voeding EN/OF andere kabel (als je zo'n voeding hebt met losse usb kabel) Ik heb hier thuis wat usb kabels getest, en de weerstand in de kabels is erg verschillend! Kan soms wel 0,4V schelen. Kan goed zijn dat je Pi er daarom uit klapt.pool0249 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:42:
Gents,
ik heb onlangs problemen met mijn Raspbmc installatie het volgende probleem doet zich voor:
Als we een film aan het kijken zijn mkv (bestand's grote tussen de 5 en 25gb) loop deze van tijd tot tijd vast en start de PI opnieuw op...
ik heb de Pi van de week helemaal opnieuw geherinstalleerd vanaf scratch maar het probleem blijft zich voordoen...
dan naar een hd ready tv
bedraad netwerk
nfs protocol
Pleh!!
Verwijderd
Jawel, maar ik begreep (en begrijp) nog steeds niet goed wat ik ermee moestFREAKJAM schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:08:
[...]
Waarschijnlijk heb je mijn post over het hoofd gezien![]()
[...]
Alleen de oudjaarsdagversie van Raspbmc heeft blijkbaar een fix voor airplay met IOS7.Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:59:
[...]
Jawel, maar ik begreep (en begrijp) nog steeds niet goed wat ik ermee moest
Als je hem 2 uur ervoor besteld had bij sos bv had je hem morgen in huismikeelroy schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 19:18:
Zijn er ook winkels in de omgeving Zaanstad/Amsterdam waar ik de PI direct kan halen? Mycom in de buurt heeft hem helaas niet op voorraad. Verder kan ik niets vinden.
Alvast bedankt!
1
2
3
| # hdmi_force_hotplug=1 # hdmi_drive=2 # config_hdmi_boost=7 |
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Ik draai nog steeds Alpha 5CurlyMo schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:09:
Is er iemand hier die nog een image heeft van XBian Alpha 5. Als mede dev zou ik graag een kopie hebben voor mijn ontwikkel geschiedenis, maar jammer genoeg ben ik mijn eigen bestand kwijt. Alvast bedankt!
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
ππ» Blog ππ»
Heel veel pagina's terug heeft iemand een linkje gepost welke skin het beste is voor raspberry. Kwam uit dat confluence één van de snelste is.
Dit is een bekend probleem in XBMC (ffmpeg?). Je kunt in de add-on settings de termijn voor het legen van de uzg-cache op en waarde groter dan 0 zetten. Dan wordt de hele episode eerst gedownload.Guids schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 19:56:
Kan iemand mij misschien in de goede richting sturen?
De waarde groter zetten dan 0 wil ik eigenlijk niet, liever gelijk streamen, bovendien crasht alles regelmatig dan.ustinov schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 11:06:
[...]
Dit is een bekend probleem in XBMC (ffmpeg?). Je kunt in de add-on settings de termijn voor het legen van de uzg-cache op en waarde groter dan 0 zetten. Dan wordt de hele episode eerst gedownload.
Zelf draai ik een Gotham development build waar streaming al wel weer goed werkt.
Hey CurlyMo, ik heb de image nog staan hier. Laat even per DM weten hoe je m wil ontvangen.JanPedaal schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 19:32:
[...]
Ik draai nog steeds Alpha 5dus heb sowieso back-ups ervan. Denk ook wel dat de installation image nog heb. Ben nu onderweg maar kan morgen wel even voor je kijken.
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Je kan toch gewoon upgraden vanuit menu, simpeler kan niet.Tennisbal schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:19:
is er een manier om openelec Frodo 12.2 supersimpel naar 12.3 te upgraden? Of moet ik echt de normale manier doen?
Ik vind nergens een XBMC update mogelijkheid in een menu? Bedoel je het normal XBMC menu? Openelec kan ik wel goed updaten via menu maar XMBC nietschumi2004 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:22:
[...]
Je kan toch gewoon upgraden vanuit menu, simpeler kan niet.
[ Voor 96% gewijzigd door firecaps30 op 04-01-2014 19:01 ]
Je kunt XBMC niet los updaten en Openelec heeft nog geen officiele versie waar 12.3 in zit.Tennisbal schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 18:51:
[...]
Ik vind nergens een XBMC update mogelijkheid in een menu? Bedoel je het normal XBMC menu? Openelec kan ik wel goed updaten via menu maar XMBC niet
ah tnx. dus als ik openelec straks update (en 12.3 geitegreerd is) dan wordt het direct meegepakt?ustinov schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 19:58:
[...]
Je kunt XBMC niet los updaten en Openelec heeft nog geen officiele versie waar 12.3 in zit.
Als je toch 12.3 nodig hebt kun je een custom build van Rbej gebruiken.
Bingo!!!Tennisbal schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 20:34:
[...]
ah tnx. dus als ik openelec straks update (en 12.3 geitegreerd is) dan wordt het direct meegepakt?
Dat snap ik maar met die opmerking had ik hem opgestuurd. Ik heb hem terug en ga er dus vanuit dat ze hier naar gekeken hebben (nogmaals: is een aanname, maar is geen bericht bijgevoegd) Ik zoek nu dus naar een manier om dit simpel te checken.walletje-w schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 18:27:
De Pi heeft natuurlijk de sd kaart nodig wil hij opstarten en iets laten zien. Daar staat het os op. Stel dat je sd kaart houder het begeven heeft zorgt hij er niet meer voor dat alle contactjes goed verbinding maken. Ik weet natuurlijk niet of dit zo is maar dit was bij mij een keer het probleem.
Heb de film nu opnieuw aangezet en ik zie dat het weer gebeurd, alleen nu op een ander tijdstip. Het gekke is dat de ondertiteling wel gewoon doorloopt, maar dat het beeld en geluid stilstaan. Wat ik dan moet doen is enkele seconden wachten, vaak kan ik dan weer terug en vooruit spoelen en doet hij het weer. (wat natuurlijk irritant is tijdens een film!)Gynnad schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 11:00:
Ik heb een Synology NAS op mijn Raspberry Pi aangesloten, en gisteren was ik een 1080p film aan het kijkt (About Time) en ongeveer om de 40 minuten liep hij even vast.. Iemand enig idee wat hier aan te doen is?
De verbinding gaat via NFS van de Synology naar de Raspberry Pi en alles is bekabeld aangesloten.
Ik betwijfel of die gaat komen. Zobiezo heeft 12.3 niet heel veel nuttigs voor de PI. Maar gezien het geweld dat ze bezig zijn met OpenElec 4/Gotham builds, lijkt het erop dat die niet heel ver weg is (XBMC en roadmaps is niet een hele goede combiTennisbal schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 20:34:
[...]
ah tnx. dus als ik openelec straks update (en 12.3 geitegreerd is) dan wordt het direct meegepakt?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dat lijkt me dan niet aan 'RaspBMC' algemeen te liggen, maar eerder aan de specifieke installatie die hij heeft.Firesphere schreef op zondag 05 januari 2014 @ 23:46:
Heb je heel misschien andere distros geprobeerd? OpenElec en/of XBian?
Ik ben verder niet heel bekend met RaspBMC, maar ik kan me zo voorstellen dat een bug in een bepaalde versie van het netwerkprotocol, het netwerk op slot zet. Het zou kunnen dat 1+1 2 is, en RaspBMC deze buggy implementatie gebruikt.
Ik had een zelfde probleem met een Airplay stream naar de RPi, ping ging ontzettend omhoog. Maar dat was ook met een RPi die via wifi was aangesloten. Heb je de RPi bedraad aangesloten? En RaspBMC is volgens mij in het begin ook updates aan het downloaden e.d. dus misschien heeft dat er mee te maken. Als je het echt wil weten zou je met Wireshark packets kunnen sniffen maar een andere image flashen is makkelijker.castle87 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 23:42:
Sinds enige tijd ben ik ook in het bezit van een Raspberry Pi en heb hierop pre-installed RaspBMC draaien.
Nu heb ik sinds de Raspberry netwerkproblemen in mijn gehele thuisnetwerk, dit vertaalt zich dan in bijvoorbeeld lagspikes in games. Wanneer ik de Raspberry van het netwerk afhaal zijn de problemen weg. De problemen zijn waarneembaar door bv. een ping naar een intern of extern adres te sturen waar timeouts of 1000+ms spikes in optreden.
Is er iemand bekend met dit probleem en/of is hier een oplossing voor?
http://forum.xbian.org/thread-891.htmlSmooK schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:00:
Sinds vandaag ben ik overgestapt van raspbmc naar xbian, tot nu toe gaat het vrij voorspoedig het enige waar ik tegen aan loop is dat als ik via mijn mac mijn externe hdd wil benaderen die aangesloten is op mijn raspberry ik geen toegang krijg. Iemand enig idee hoe ik dit verhelp?
[ Voor 11% gewijzigd door Quipp op 06-01-2014 19:23 ]
Had de Asustor ook reeds gezien en testen, maar ben wel verzot op DSM van Synology. Asustor zijn inderdaad ex-werknemers van Synology, maar de community die achter Synology vind ik toch breder + zou de Nas niet zo graag in woonkamer hebben (geluid e.d.)...Quipp schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:16:
[...]
@dekion
heb je al is naar de Asustor AS-302T gekeken? dit is een Nas en media speler in 1 misschien nog wel makkelijker en goedkoper.
Verwijderd
Het bijwerken van mijn TV Show via thetvdb scraper gaat wel goed.De informatie kan niet worden gedownload
Geen verbinding mogelijk met de remote server.
Wilt u doorgaan met scannen?
Die ga je niet horen in de woonkamer, okΓ©, heb zelf een QNAP staan, maar die hoor ik niet tijdens TV kijken. Als het pas doodstil is in huis en de ventilator springt aan, dan kun je hem heel lichtjes horendekion schreef op maandag 06 januari 2014 @ 20:21:
[...]
...zou de Nas niet zo graag in woonkamer hebben (geluid e.d.)...
hij loopt ook vast zonder dat er een film speelt.....pool0249 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:42:
Gents,
dan naar een hd ready tv
bedraad netwerk
nfs protocol
Pleh!!
Hoe heb jij die gedeelde database precies gedaan? Ik heb de volgende tutorial gevolgd, maar toen ik dit door mijn PC liet uitvoeren was 90% van mijn bibliotheek na een herstart onvindbaar. Ik heb nu de RPi en PC beide via NFS naar mijn Synology verwezen, maar het liefst zou ik de database en als het kan zelfs de add-ons tussen beide ook delen. De PC heeft wel XBMC 12.3, dus een andere versie dan de RPi, maar ik heb op de RPi nog niet geprobeerd om de MySQL database te benaderen.slommer schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:11:
Wel top met 1 PI in de woonkamer en 1 op de slaapkamer.
Door geshared database op me server kan ik halverwege aflevering stopzetten en me bed in om verder te kijken vanaf exacte punt waar ik gebleven was.
[ Voor 25% gewijzigd door gwystyl op 07-01-2014 14:30 ]
Nog maar even geduld hebben ermee dus met de licentie. sommige series kan ik wel kijken en anders kastje verplaatsen maar.gwystyl schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:27:
[...]
Hoe heb jij die gedeelde database precies gedaan? Ik heb de volgende tutorial gevolgd, maar toen ik dit door mijn PC liet uitvoeren was 90% van mijn bibliotheek na een herstart onvindbaar. Ik heb nu de RPi en PC beide via NFS naar mijn Synology verwezen, maar het liefst zou ik de database en als het kan zelfs de add-ons tussen beide ook delen.
[ Voor 0% gewijzigd door slommer op 07-01-2014 14:32 . Reden: miste wat woorden ]
Ik heb op de PC de volgende advancedsettings.xml:slommer schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:31:
[...]
Nog maar even geduld hebben ermee dus met de licentie. sommige series kan ik wel kijken en anders kastje verplaatsen maar.
Waar ik 1e keer tegen aan liep met shared library is dat path waar de movie staat ook in de database staat. Deze moet dus op beide lokaties hetzelfde zijn. Kan volgens mij dus al niet als je windows en linux gebruikt.
In linux dezelfde mountplek op alle devices en dezelfde sql gegevens zou het moeten werken.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <advancedsettings> <videodatabase> <type>mysql</type> <host>192.168.1.4</host> <port>3306</port> <user>xbmc</user> <pass>xbmc</pass> </videodatabase> <musicdatabase> <type>mysql</type> <host>192.168.1.4</host> <port>3306</port> <user>xbmc</user> <pass>xbmc</pass> </musicdatabase> <videolibrary> <importwatchedstate>true</importwatchedstate> </videolibrary> </advancedsettings> |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <sources> <programs> <default pathversion="1"></default> </programs> <video> <default pathversion="1"></default> <source> <name>Films</name> <path pathversion="1">nfs://192.168.1.4/video/Films/</path> </source> <source> <name>Series</name> <path pathversion="1">nfs://192.168.1.4/video/Series/</path> </source> </video> </sources> |
[ Voor 8% gewijzigd door gwystyl op 07-01-2014 14:40 ]
heb dezelfde advancedsettings. Sources:gwystyl schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:37:
[...]
Ik heb op de PC de volgende advancedsettings.xml:
Als ik die sources.xml op de Pi zet vind hij de video's nog prima, maar gezien de problemen met de bibliotheek op de PC heb ik de advancedsettings.xml nog niet op de Pi gezet. Beide kunnen vziw wel op dezelfde manier naar de goede locatie verwijzen.
Op de Synology werden vanzelf verschillende databases aangemaakt, waaronder Video75 en Audio32 (oid). Hoe ik daarin precies kan zien wat de inhoud is weet ik niet. Er zijn zoveel tabellen aangemaakt dat ik ze niet allemaal heb doorgebladerd. Na een tijdje scannen is de database 2,4 mb, wat me niet gek lijkt voor zo'n 2700 afleveringen/films zonder thumbnails.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <video> <default pathversion="1"></default> <source> <name>movies-kids</name> <path pathversion="1">/storage/movies/movies-kids/</path> <thumbnail pathversion="1">/home/xbian/movies/pics/kids/playlist.jpg</thumbnail> </source> <source> <name>movies</name> <path pathversion="1">/home/xbian/movies/divx/</path> <path pathversion="1">/home/xbian/movies/mystery/</path> <path pathversion="1">/home/xbian/movies/movies/</path> <path pathversion="1">/home/xbian/movies/hd-dvd/</path> <thumbnail pathversion="1">/home/xbian/pics/movies/5gddTftEV4iOIl3otxNrlpMAXB2.jpg</thumbnail> </source> |
1
| /home/xbian/movies/movies/movienaam/ |
Die paden kan hij natuurlijk nooit resolven op een andere PC. Het moet idd iets met die NFS paden zijn (als je NFS gebruikt of anders smb:// paden).slommer schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:46:
[...]
heb dezelfde advancedsettings. Sources:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 <video> <default pathversion="1"></default> <source> <name>movies-kids</name> <path pathversion="1">/storage/movies/movies-kids/</path> <thumbnail pathversion="1">/home/xbian/movies/pics/kids/playlist.jpg</thumbnail> </source> <source> <name>movies</name> <path pathversion="1">/home/xbian/movies/divx/</path> <path pathversion="1">/home/xbian/movies/mystery/</path> <path pathversion="1">/home/xbian/movies/movies/</path> <path pathversion="1">/home/xbian/movies/hd-dvd/</path> <thumbnail pathversion="1">/home/xbian/pics/movies/5gddTftEV4iOIl3otxNrlpMAXB2.jpg</thumbnail> </source>
(weet dat ik geen xbian meer draai maar ooit zo ingesteld en te lui om andere paden te gaan gebruiken)
Heb hier met sqlyog in de table movies gekeken en daar staat het path bij een movie:
code:
1 /home/xbian/movies/movies/movienaam/
Gebruik geen windows icm xbmc en ook niet echt zo snel een ingeving waar het te vinden behalve om te kijken naar het path dat je uit de sql haalt ook werkt op je andere device.
En als je de database laat maken door de PI?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq