Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Eeuhm, ja. Dat is niet echt genoeg info.
Probeer het nog eens met http://mediaarea.net/nl/MediaInfo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:03

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Probeer eens van een ander releasegroep

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
...en je hebt het neem ik aan bij elke 720p?

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:28
kraades schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:54:
...en je hebt het neem ik aan bij elke 720p?
Jup, bij elke 720p (heb ze niet allemaal getest, maar verschillende van HIMYM en TBBT).

MediaInfo:

Afbeeldingslocatie: http://img843.imageshack.us/img843/1899/p9a0.png

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:11
Maar nu de vraag, waarmee speel je het af? Dus wanneer heb je het probleem met de audio? Is dat via OpenElec, via een andere distributie, is dit alleen bij deze serie? Hoe en waar heb je de RPi op aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
rscheper schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:01:
Maar nu de vraag, waarmee speel je het af? Dus wanneer heb je het probleem met de audio? Is dat via OpenElec, via een andere distributie, is dit alleen bij deze serie? Hoe en waar heb je de RPi op aangesloten?
Gynnad schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:40:
[...]
Distributie: RaspBMC
Audiospoor: DD5.1
Formaat:

[afbeelding]

Als ik het bestand rechtstreeks afspeel in VLC heeft hij wel gewoon geluid..
Ik heb de Raspberry Pi aangesloten op een Onkyo HT-S6505 met HMDI kabels van de action (de oranje kabels). Heb het met verschillende files van twee series geprobeerd en daar is het beeld gewoon perfect maar vanaf het begin af aan als geen geluid (720p bestanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Direct op je TV werkt ook niet?

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gynnad schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:06:
[...]

[...]

Ik heb de Raspberry Pi aangesloten op een Onkyo HT-S6505 met HMDI kabels van de action (de oranje kabels). Heb het met verschillende files van twee series geprobeerd en daar is het beeld gewoon perfect maar vanaf het begin af aan als geen geluid (720p bestanden)
Zal waarschijnlijk aan het Dolby-DTS audio liggen.
Op mijn Androids spelen ook veel bestanden niet af, terwijl ze het met een oude versie van BS of MXplayer wel werken.
Die licenties zijn niet 'vrij' en de softwarebakkers "betalen" er niet voor.

Misschien kan je proberen het 2e audiokanaal te kiezen, anders software downmix naar stereo

[ Voor 6% gewijzigd door FreshMaker op 31-12-2013 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Probeer eens een andere hdmi kabel als je die voor handen hebt

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Sepp14 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:15:
Probeer eens een andere hdmi kabel als je die voor handen hebt
Zo juist geprobeerd en de aflevering die net zonder geluid was, is nu ineens met geluid. Hopelijk doet hij het nu overal. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:30

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Goede suggestie!
Heb hem uitgeprobeerd, had nu wel muziek maar het stotterde ontzettend. Bleek ook als ik tijdens het afspelen vanaf mijn laptop (dus niks met de airplay stream te maken heeft) mijn ping opeens gigantisch hoog werd. Dus het ligt aan het netwerk oid. Misschien heeft de wifi stick van de RPi veel retransmissions of iets dergelijks, want zo'n audio stream zou natuurlijk geen probleem mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
kraades schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:03:
[...]

Is dat dan XBMC 12.3? En gebruik je iOS 7?
De laatste update van RaspBMC is volgens mij nog 12.2.
De systeem info geeft: 12.2 GIT:20131204-5a51fa8, Datum 28 december 2013

Met iOS 7 inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op maandag 30 december 2013 @ 23:45:
[...]

Niet om je te steunen in je ervaringen maar mijn ervaring ermee was dat er teveel cli handelingen nodig waren het 1 en ander werkend te krijgen waar dat bij OE nagenoeg out-of-the-box werkte of iig met vele male minder cli handelingen!
Opzich is CLI werk wel ok, ben er niet bang voor en begrijp wat ik aan het doen ben. Alleen zijn de instructies van Xbian alles behalve consequent en loopt er nooit iets al geplanned.

Ga toch zo maar eens OE erop knallen, wel jammer van mijn configuratie/indexatie die verloren gaat. Lijkt me niet handig om een backup van de ene versie naar de andere over te hevelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Gynnad schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:21:
[...]

Zo juist geprobeerd en de aflevering die net zonder geluid was, is nu ineens met geluid. Hopelijk doet hij het nu overal. Alvast bedankt!
Ik heb eenzelfde soort probleem. Diverse films (meeste met DTS-geluid) geven soms wel geluid, soms niet. Meestal helpt een reboot van de Pi (Raspbmc, HDMI-geluid via Denon DTS-receiver), en dan doet een film het weer. Totdat je het afspelen stopt,en weer opnieuw start. Dan is in de helft van de gevallen het geluid weg. Het geluid komt pas weer terug na een reboot.

In de xbmc.log wordt niets gelogd in debug-mode wat ook maar iets afwijkt, maar het is wel erg irritant. Iemand enig idee hoe ik dit verder kan onderzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb dit ook gehad met OpenELEC 3.2.4 en daarom terug gegaan naar OpenELEC 3.2.3.

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb ook nog een Asrock Ion met Openelec, en daar draait het prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Mr_gadget schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:51:
[...]

Goede suggestie!
Heb hem uitgeprobeerd, had nu wel muziek maar het stotterde ontzettend. Bleek ook als ik tijdens het afspelen vanaf mijn laptop (dus niks met de airplay stream te maken heeft) mijn ping opeens gigantisch hoog werd. Dus het ligt aan het netwerk oid. Misschien heeft de wifi stick van de RPi veel retransmissions of iets dergelijks, want zo'n audio stream zou natuurlijk geen probleem mogen zijn.
Volgens mij heeft de Pi icm WiFi een hoop issues.. Ik had niks dan ellende ermee.. ws is de WPA2 al te zwaar voor de kleine cpu.

Maatje heeft de release draaien, maar dan wel bedraad. Is laaaaaiend enthousiast :P

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Ik heb er 1 bedraad en 1 via Wifi (WPA2), behalve dat de wifi een stuk trager is (qua starten en navigatie door mijn externe bibliotheek), speelt hij zonder problemen alles af.
Af en toe moet ik hem de eerste keer 1of 2 keer herstarten, omdat wifi dan niet gepakt wordt, maar daarna zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 22:29
kraats schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 23:16:
Heb je de input niet toevallig op S-video staan? Vaak kun je per input kiezen uit composiet (1 signaal) en S-video (helderheid en kleur gescheiden).
Stond volgens mij goed. Maar na wat nieuwe kasten geplaatst te hebben en de tv ff weg moest kwam ik erachter dat er al een hdmi naar dvi converter incl kabel inzat.
En dit werkte wel meteen en ook scherper beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Ik heb zojuist RaspBMC eens geΓ―nstalleerd om te kijken of dat beter bevalt dan OpenELEC.
Tot nu toe bevalt het goed, het menu loopt bijvoorbeeld wat soepeler, bijna vergelijkbaar met de XBMC setup op m'n Zotac die ik in de woonkamer gebruik.
Alleen heb ik één vrij irritant probleem: de power supply van m'n Raspberry Pi maakt ineens een irritant hoog geluid, het geluid veranderd ook wanneer ik iets doe in XBMC, bijvoorbeeld wanneer ik door het menu scroll.
Ik gebruik de power supply die ik bij SOS Solutions heb aangeschaft.

[ Voor 3% gewijzigd door SD5k op 01-01-2014 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
bij meer mensen dat er direct ondertitels in beeld staan bij starten film? Gaat trouwens niet om losse srt bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:03

Nicap

Tsssk....

Paulus07 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 22:29:
bij meer mensen dat er direct ondertitels in beeld staan bij starten film? Gaat trouwens niet om losse srt bestanden.
Ja, heb ik hier soms ook. Ze gaan pas weg als de ondertitel echt start. Ze staan ook door elkaar heen lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hier ook. weet niet of dat nu door een raspbmc update komt of aan de films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smobbo schreef op maandag 30 december 2013 @ 16:43:
[...]

Ff een update, video via airplay werkt ook goed!
Ik luister via airplay muziek met het ene apparaat, die gestopt en toen een filmpje van tweakers jaaroverzicht aangezet op een ander apparaat en naar raspbmc gestuurd gaat perfect!
Zelfs het heen en weer wisselen gaat dus goed :)
Ik had wat problemen hier gemeld met de Raspbmc (December update) icm iOS 7 en Airplay, maar dat heeft zich blijkbaar vanzelf opgelost. Werkt hier nu naar behoren, soms wel een hikje bij het starten van de stream. Scrubben gaat ook goed. Kan ook schakelen tussen de Raspbmc in de woon en die in de slaapkamer zonder problemen.

Enige nadeel vind ik wel van de iPad dat een video stopt zodra je de pagina verlaat in Safari, en op pauze gaat als je naar een andere tab swiched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
SD5k schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 21:51:
Ik heb zojuist RaspBMC eens geΓ―nstalleerd om te kijken of dat beter bevalt dan OpenELEC.
Tot nu toe bevalt het goed, het menu loopt bijvoorbeeld wat soepeler, bijna vergelijkbaar met de XBMC setup op m'n Zotac die ik in de woonkamer gebruik.
Alleen heb ik één vrij irritant probleem: de power supply van m'n Raspberry Pi maakt ineens een irritant hoog geluid, het geluid veranderd ook wanneer ik iets doe in XBMC, bijvoorbeeld wanneer ik door het menu scroll.
Ik gebruik de power supply die ik bij SOS Solutions heb aangeschaft.
Heeft niet met de PI te maken, klinkt als coinwhine, SOS zal die dingen ook gewoon voor een appel en een ei inkopen in china.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Crazyanz schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 02:49:
[...]

Heeft niet met de PI te maken, klinkt als coinwhine, SOS zal die dingen ook gewoon voor een appel en een ei inkopen in china.
Bekend probleem, heb ik ook. Die adapter ligt nu ook in de la, heb een echte adapter gekocht met een goede kabel en alle problemen zijn weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Petertyuh schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 10:16:
Bekend probleem, heb ik ook. Die adapter ligt nu ook in de la, heb een echte adapter gekocht met een goede kabel en alle problemen zijn weg.
Crazyanz schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 02:49:
Bedankt voor jullie reactie, het vreemde is wel dat ik dit niet had toen ik OpenELEC draaide. Zou het komen doordat RaspBMC meer van de Pi vraagt? Ik ga in ieder geval vragen om een nieuwe voeding, wanneer dit het niet oplost koop ik zelf wel iets fatsoenlijks, hebben jullie nog aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Het klinkt als dat RaspBMC default een (hogere?) overklok doet (gezien ook de menu's soepeler loopt) en daardoor meer vermogen vraagt van de adapter. En dat dat dus net teveel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Het klopt dat RaspBMC default een overclock doet, maar OpenELEC had ik ook overgeclockt, nog iets hoger zelfs, zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:45
Ik gebruik nu de standaard layout van raspBMC, maar welke skin loopt er nu echt goed op dit OS?
In het verleden heb ik er een aantal geprobeerd maar die waren echt niet bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

amber skin is aan te raden

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
amber skin of de standaard (blauwige) skin zijn volgens de meesten inderdaad de vlotste skins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Die standaard skin heet overigens Confluence ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
SD5k schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 10:35:
[...]

[...]

Bedankt voor jullie reactie, het vreemde is wel dat ik dit niet had toen ik OpenELEC draaide. Zou het komen doordat RaspBMC meer van de Pi vraagt? Ik ga in ieder geval vragen om een nieuwe voeding, wanneer dit het niet oplost koop ik zelf wel iets fatsoenlijks, hebben jullie nog aanraders?
Ik heb de lader van van mijn telefoon (HTC One X+) eraan hangen, hiervan past het stekkertje tenminste in mijn alu behuizing. En die oude adapter piepte altijd, alleen de toonhoogte veranderde als er een andere belasting was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een verademing dat OpenELEC. Loopt stukken sneller dan Xbian voor het gevoel. Ook niet meer constant opnieuw opstarten als je iets binnen XBMC veranderd, echt een verbetering.

Wel moet ik wat terugnemen, de Airplay problemen liggen niet aan Xbian. Onder OpenELEC ook geen succes. Terwijl het in het verleden wel werkte. Wat blijft, Ziggo modem (Ubee wrak) geeft niet alles door vanaf de wifi naar de LAN. In het verleden had ik er een Netgear tussen hangen die dat probleem niet heeft. Probleem ligt dus niet in Xbian zoals ik eerst dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pool0249
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-08 15:52
Gents,

ik heb onlangs problemen met mijn Raspbmc installatie het volgende probleem doet zich voor:

Als we een film aan het kijken zijn mkv (bestand's grote tussen de 5 en 25gb) loop deze van tijd tot tijd vast en start de PI opnieuw op...
ik heb de Pi van de week helemaal opnieuw geherinstalleerd vanaf scratch maar het probleem blijft zich voordoen...

de opstelling is als volgt:
Pi gaat met HDMI naar de versterker die ac3 en dts ondersteund
dan naar een hd ready tv
de PI heeft een originele voeding van farnell
bedraad netwerk
nfs protocol

ik draai de nieuwste versie van Raspbmc

kan het zijn dat er een hardwarematige fout in zit? hoe check ik dit?
zou de SD kaart stuk kunnen zijn?

Pleh!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Vergeet de temperaturen van de PI niet.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pool0249
Tukk schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:52:
Vergeet de temperaturen van de PI niet.
hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:58

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:59:
Wat een verademing dat OpenELEC. Loopt stukken sneller dan Xbian voor het gevoel. Ook niet meer constant opnieuw opstarten als je iets binnen XBMC veranderd, echt een verbetering.

Wel moet ik wat terugnemen, de Airplay problemen liggen niet aan Xbian. Onder OpenELEC ook geen succes. Terwijl het in het verleden wel werkte. Wat blijft, Ziggo modem (Ubee wrak) geeft niet alles door vanaf de wifi naar de LAN. In het verleden had ik er een Netgear tussen hangen die dat probleem niet heeft. Probleem ligt dus niet in Xbian zoals ik eerst dacht.
Waarschijnlijk heb je mijn post over het hoofd gezien :)
FREAKJAM schreef op maandag 30 december 2013 @ 22:57:
iOS7 heeft sowieso issues met airplay en XBMC, dus dat ligt niet perse aan Xbian. Ik zou OpenELEC gewoon testen. Ik heb laatst voor mijn pa ook een Pi gekocht en gewoon alle 3 (raspbmx, Xbian en OpenELEC) getest. Ik ben uiteindelijk voor OpenELEC gegaan in combinatie met een usb-stick installatie. De community is gewoon al vrij groot (groot forum met veel info), je ziet veel mensen tijd steken in development (nightlies en dergelijke) en aardig wat skins liepen vrij soepel.

En bij de Xbian update is je waarschijnlijk hetzelfde overkomen als deze persoon. (What seems to have happened, was that I had two simultaneous partition schemes, my original one and the one created during the upgrade.) Had je beta 2 vers geinstalleerd, of heb je geupdate?

[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 02-01-2014 14:10 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

pool0249 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:42:
Gents,

ik heb onlangs problemen met mijn Raspbmc installatie het volgende probleem doet zich voor:

Als we een film aan het kijken zijn mkv (bestand's grote tussen de 5 en 25gb) loop deze van tijd tot tijd vast en start de PI opnieuw op...
ik heb de Pi van de week helemaal opnieuw geherinstalleerd vanaf scratch maar het probleem blijft zich voordoen...

dan naar een hd ready tv

Pleh!!
Bedraad? WIFI? Welk protocol SMB of NFS?
HDMI Kabel kan ook al een last post zijn.
Speel ik een mkv af van 9 gb heb ik geen glitch, Speel ik een avi af van amper 600 mb zie ik af en toe blokken in beeld.
Kan ook zijn dat je bestand niet helemaal lekker is.
Er zijn zoveel factoren waarom het bij de een wel lekker loopt en bij de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pool0249
Sepp14 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:17:
[...]

Bedraad? WIFI? Welk protocol SMB of NFS?
HDMI Kabel kan ook al een last post zijn.
Speel ik een mkv af van 9 gb heb ik geen glitch, Speel ik een avi af van amper 600 mb zie ik af en toe blokken in beeld.
Kan ook zijn dat je bestand niet helemaal lekker is.
Er zijn zoveel factoren waarom het bij de een wel lekker loopt en bij de ander niet.
Pi is bedraad het protocol is nfs, hdmi kabel is denk ik niet de boosdoener
het is de afgelopen tijd bij elke film raak mkv iso of blu ray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Probeer het eens met een andere SD card. Kan ook zomaar ineens over zijn.
Gebruik zelf OE met USB stick en alleen de sd card voor boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 16:21
Gents,

dan naar een hd ready tv
bedraad netwerk
nfs protocol

Pleh!!
Probeer eens een andere voeding EN/OF andere kabel (als je zo'n voeding hebt met losse usb kabel) Ik heb hier thuis wat usb kabels getest, en de weerstand in de kabels is erg verschillend! Kan soms wel 0,4V schelen. Kan goed zijn dat je Pi er daarom uit klapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pool0249
ik had de sos-solutions voeding er tussen hangen hiermee had ik problemen nu heb ik een originele farnell pi voeding gekocht (RASPBERRY PI PSU RPI-PSU-EU-MK1) en hiermee dezelfde problemen dus denk niet dat het in de PSU zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FREAKJAM schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:08:
[...]

Waarschijnlijk heb je mijn post over het hoofd gezien :)

[...]
Jawel, maar ik begreep (en begrijp) nog steeds niet goed wat ik ermee moest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
  • Laatst online: 00:05
Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:59:
[...]

Jawel, maar ik begreep (en begrijp) nog steeds niet goed wat ik ermee moest :)
Alleen de oudjaarsdagversie van Raspbmc heeft blijkbaar een fix voor airplay met IOS7.
De andere XBMCversies zullen binnenkort wel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:50
Zijn er ook winkels in de omgeving Zaanstad/Amsterdam waar ik de PI direct kan halen? Mycom in de buurt heeft hem helaas niet op voorraad. Verder kan ik niets vinden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
mikeelroy schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 19:18:
Zijn er ook winkels in de omgeving Zaanstad/Amsterdam waar ik de PI direct kan halen? Mycom in de buurt heeft hem helaas niet op voorraad. Verder kan ik niets vinden.

Alvast bedankt!
Als je hem 2 uur ervoor besteld had bij sos bv had je hem morgen in huis :)
Vanmiddag me 2e besteld zodat ik niet steeds met 1 kastje hoef te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Laatst online: 13-09 15:15
OkΓ© een vreemd probleem wat hier speelt.

Bij mijn ouders een raspberry pi met openelec en xbmc geplaatst. Werkte een periode zonder problemen. Werd amper gebruikt maar zodra ik thuis was en het probeerde werkte het meteen. Het werd weinig gebruikt omdat ze geen goede manier hadden om het te bedienen. Ook werkte het netwerk niet mee.

Het netwerk is nu opgelost en stabieler en ze hebben een iPad om xbmc te bedienen. Het probleem is nu dat de raspberry geen beeld of geluid doorstuurt.

De raspberry is verbonden aan een pricewatch: Marantz A/V Receiver NR1603 Black die is vervolgens weer verbonden aan de boxen en de beamer.

Als ik de beamer rechtstreeks verbind aan de raspberry terwijl hij uit staat en vervolgens de raspberry aanzet krijg ik wel beeld te zien. Ik vermoed dus dat het aan een instelling ligt in de raspberry en dat hij geen signaal krijgt van de marantz waardoor hij doorhupt naar het volgende signaal.

Nou zat ik te kijken naar deze oplossing maar ik weet niet zeker of ik de config file nu goed aanpas en of dat dus geen effect heeft of dat ik het verkeerd toevoeg. http://raspberrypi.stacke...pberry-pi-to-turn-on-hdmi

code:
1
2
3
# hdmi_force_hotplug=1
# hdmi_drive=2
# config_hdmi_boost=7

http://pastebin.com/7N96uXY4

Nu heb ik geprobeerd de hekjes weg te halen, en die 3 regels code buiten alles te plaatsen maar het schijnt geen effect te hebben.

Het vreemde is dus dat het 3 maanden geleden werkte, en nu niet meer terwijl de setup hetzelfde is gebleven. Ik heb al verschillende hdmi kabels geprobeerd, qua lengtes en kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Laatst online: 14:21
@walletje-w: ik heb ook soortgelijke problemen met een Marantz. Mijn Pi hangt aan de TV voor stroom (dus TV uit = Pi uit, TV aan = Pi aan), maar wanneer de TV al een tijdje aanstaat en ik switch dan de Marantz aan om iets te gaan kijken vanaf de Pi, dan krijg ik geen beeld (no input signal).

Als ik dan de TV uit- en aanzet krijg ik wel gewoon beeld. Het is niet zo'n hele grote ramp, maar wel annoying, aangezien die TV van ons er makkelijk een seconde of 15 over doet om beeld te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
Heeft iemand ervaring met android op een pi? Zo ja hoe loopt dit, en werkt Netflix dan goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 16:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Een snelle search leert me dat ze daar vorig jaar zomer wel mee bezig zijn geweest, en dat het project op het moment weer stilligt.

Ik zou er dus zeker niet te veel van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er iemand hier die nog een image heeft van XBian Alpha 5. Als mede dev zou ik graag een kopie hebben voor mijn ontwikkel geschiedenis, maar jammer genoeg ben ik mijn eigen bestand kwijt. Alvast bedankt!

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

CurlyMo schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:09:
Is er iemand hier die nog een image heeft van XBian Alpha 5. Als mede dev zou ik graag een kopie hebben voor mijn ontwikkel geschiedenis, maar jammer genoeg ben ik mijn eigen bestand kwijt. Alvast bedankt!
Ik draai nog steeds Alpha 5 :) dus heb sowieso back-ups ervan. Denk ook wel dat de installation image nog heb. Ben nu onderweg maar kan morgen wel even voor je kijken.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 13:12
Hallo allemaal,

Ik heb een buffer probleem met deze plugin "XBMC online tv". De raspberry draait op openelec.

Ik wil de "Theo Maassen - Oudejaarsconference: Einde oefening" zien op uitzendinggemist. Deze heeft constant een buffer probleem.

Andere add-ons doen het uitstekend. En zelfs de bbc via XBMC online tv (via proxy) werkt ook zonder problemen.

Toen heb ik maar theo maassen op mijn mbp proberen te streamen via xbmc. De mbp gaf geen buffer probleem. Dus het lijkt er toch op dat het probleem bij de raspberry ligt.

Kan iemand mij misschien in de goede richting sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bufferprobleem is bekend zoek op xot uzg buffer.

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:50
Smultie schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:45:
Die standaard skin heet overigens Confluence ;)
Heel veel pagina's terug heeft iemand een linkje gepost welke skin het beste is voor raspberry. Kwam uit dat confluence één van de snelste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Ik heb een Synology NAS op mijn Raspberry Pi aangesloten, en gisteren was ik een 1080p film aan het kijkt (About Time) en ongeveer om de 40 minuten liep hij even vast.. Iemand enig idee wat hier aan te doen is?

De verbinding gaat via NFS van de Synology naar de Raspberry Pi en alles is bekabeld aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
Guids schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 19:56:

Kan iemand mij misschien in de goede richting sturen?
Dit is een bekend probleem in XBMC (ffmpeg?). Je kunt in de add-on settings de termijn voor het legen van de uzg-cache op en waarde groter dan 0 zetten. Dan wordt de hele episode eerst gedownload.

Zelf draai ik een Gotham development build waar streaming al wel weer goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 13:12
ustinov schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 11:06:
[...]

Dit is een bekend probleem in XBMC (ffmpeg?). Je kunt in de add-on settings de termijn voor het legen van de uzg-cache op en waarde groter dan 0 zetten. Dan wordt de hele episode eerst gedownload.

Zelf draai ik een Gotham development build waar streaming al wel weer goed werkt.
De waarde groter zetten dan 0 wil ik eigenlijk niet, liever gelijk streamen, bovendien crasht alles regelmatig dan.

De gotham build ziet er erg interessant uit! Hier ga ik me even in inlezen, thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

JanPedaal schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 19:32:
[...]
Ik draai nog steeds Alpha 5 :) dus heb sowieso back-ups ervan. Denk ook wel dat de installation image nog heb. Ben nu onderweg maar kan morgen wel even voor je kijken.
Hey CurlyMo, ik heb de image nog staan hier. Laat even per DM weten hoe je m wil ontvangen.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
is er een manier om openelec Frodo 12.2 supersimpel naar 12.3 te upgraden? Of moet ik echt de normale manier doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Tennisbal schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:19:
is er een manier om openelec Frodo 12.2 supersimpel naar 12.3 te upgraden? Of moet ik echt de normale manier doen?
Je kan toch gewoon upgraden vanuit menu, simpeler kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Ik heb de volgende vraag. Een tijdje geleden heb ik een Raspberry gekocht. Na wat geklooit uiteindelijk aan de praat gekregen en werkte ok. Op een dag starte de Pi niet meer op en alleen als ik de sd card aandrukte ging het goed. De pi teruggestuurd en zonder communicatie kwam deze retour. Ik test hem nu en lijk hetzelfde probleem te hebben. Aangezien ik echter de sd card opnieuw geinstalleerd heb weet ik niet precies waar het probleem nu ligt (ik ga er vanuit dat de winkel hem getest heeft en geen problemen heeft ondervonden).

Mijn vraag: Het rode lampje bij pwr brand. Maar hoe kan ik verder een test uitvoeren of de pi nog werkt of dat dit aan de geheugenkaart of intallatie hiervan ligt? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Laatst online: 13-09 15:15
De Pi heeft natuurlijk de sd kaart nodig wil hij opstarten en iets laten zien. Daar staat het os op. Stel dat je sd kaart houder het begeven heeft zorgt hij er niet meer voor dat alle contactjes goed verbinding maken. Ik weet natuurlijk niet of dit zo is maar dit was bij mij een keer het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
schumi2004 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:22:
[...]

Je kan toch gewoon upgraden vanuit menu, simpeler kan niet.
Ik vind nergens een XBMC update mogelijkheid in een menu? Bedoel je het normal XBMC menu? Openelec kan ik wel goed updaten via menu maar XMBC niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Laatst online: 12:50
- opgelost!

[ Voor 96% gewijzigd door firecaps30 op 04-01-2014 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
Tennisbal schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 18:51:
[...]

Ik vind nergens een XBMC update mogelijkheid in een menu? Bedoel je het normal XBMC menu? Openelec kan ik wel goed updaten via menu maar XMBC niet :(
Je kunt XBMC niet los updaten en Openelec heeft nog geen officiele versie waar 12.3 in zit.

Als je toch 12.3 nodig hebt kun je een custom build van Rbej gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ustinov schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 19:58:
[...]

Je kunt XBMC niet los updaten en Openelec heeft nog geen officiele versie waar 12.3 in zit.

Als je toch 12.3 nodig hebt kun je een custom build van Rbej gebruiken.
ah tnx. dus als ik openelec straks update (en 12.3 geitegreerd is) dan wordt het direct meegepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
Tennisbal schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 20:34:
[...]

ah tnx. dus als ik openelec straks update (en 12.3 geitegreerd is) dan wordt het direct meegepakt?
Bingo!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
walletje-w schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 18:27:
De Pi heeft natuurlijk de sd kaart nodig wil hij opstarten en iets laten zien. Daar staat het os op. Stel dat je sd kaart houder het begeven heeft zorgt hij er niet meer voor dat alle contactjes goed verbinding maken. Ik weet natuurlijk niet of dit zo is maar dit was bij mij een keer het probleem.
Dat snap ik maar met die opmerking had ik hem opgestuurd. Ik heb hem terug en ga er dus vanuit dat ze hier naar gekeken hebben (nogmaals: is een aanname, maar is geen bericht bijgevoegd) Ik zoek nu dus naar een manier om dit simpel te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 16:14
Ik ontdekte net iets vreemds (in positieve zin wel :) ).

Ik gebruik Yatse om XBMC te bedienen. Nu wilde ik net even een film op Mute zetten, normaal gebruik ik hiervoor mijn Harmony om de receiver te bedienen. Deze keer deed ik dat via Yatse en ik dacht dat hij gewoon XBMC op Mute ging zetten.
Maar hij zette de receiver op Mute!? Dus blijkbaar verstuurt hij dat via CEC dan :)
Wat op zich ook weer vreemd is want ik heb CEC uitstaan op de receiver :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Gynnad schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 11:00:
Ik heb een Synology NAS op mijn Raspberry Pi aangesloten, en gisteren was ik een 1080p film aan het kijkt (About Time) en ongeveer om de 40 minuten liep hij even vast.. Iemand enig idee wat hier aan te doen is?

De verbinding gaat via NFS van de Synology naar de Raspberry Pi en alles is bekabeld aangesloten.
Heb de film nu opnieuw aangezet en ik zie dat het weer gebeurd, alleen nu op een ander tijdstip. Het gekke is dat de ondertiteling wel gewoon doorloopt, maar dat het beeld en geluid stilstaan. Wat ik dan moet doen is enkele seconden wachten, vaak kan ik dan weer terug en vooruit spoelen en doet hij het weer. (wat natuurlijk irritant is tijdens een film!)

Gisteren dacht ik even dat het misschien te maken had met applicaties die draaien op mijn NAS, omdat toen er een 'hick-up' was om precies 0:00, echter nu was het om 10:09.

Ik haal de film van de NAS via NFS, ik weet niet of er een beter protocol is, of dat iemand een idee heeft hoe je dit probleem kunt oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Normaal gesproken heeft NFS de minste overhead van de particulier gebruiker protocollen (NFS/SMB/AFP).
Je zou voor de zekerheid eens SMB kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Niet een stom iets dat je HDD's na 40 minuten op slaapstand gaan? Zoiets?
Tennisbal schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 20:34:
[...]
Ik betwijfel of die gaat komen. Zobiezo heeft 12.3 niet heel veel nuttigs voor de PI. Maar gezien het geweld dat ze bezig zijn met OpenElec 4/Gotham builds, lijkt het erop dat die niet heel ver weg is (XBMC en roadmaps is niet een hele goede combi :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quipp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-07-2024
3 TB externe hdd word niet herkend als ik hem in GPT formaat heb... Als ik er een MRB partitie van maak herkend de raspberry pi hem wel. maar dan kan ik maar max 2 TB gebruiken. draai Xbian beta 2

in welk formaat moet ik mijn schijf formatteren zodat wel de volledige 3 TB zichtbaar is?

Xbian - Beta 2
2 TB - Exfat - MRB = werkt als een trein
3 TB - Exfat - GPT = word niet herkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 11:56
Heb sinds gisteren RasPlex op mn Raspberry Pi geinstalleerd en het lijkt allemaal aardig te werken!

RasPlex is een XBMC uitbreiding specifiek gemaakt voor de Plex Media Server die op mijn NAS draait.

Op dit moment hangt hij direct met HDMI aan mn Samsung TV, terwijl het geluid via een 2e HDMI kabel met ARC naar de receiver loopt. Ik heb het idee dat er hierdoor wat vertraging ontstaat, maar ik wil wel CEC+ blijven gebruiken.

Weet iemand of CEC+ nog steeds werkt als ik de Raspberry aansluit op de receiver ipv de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 20:33
1. Was het niet makkelijker om even dat te testen dan je bericht te typen?
2. Ik weet niet wat CEC+ is, maar ik gebruik CEC via de receiver. (dus ik bestuur de RPi via de TV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• castle87
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 20:43

castle87

PSN: drke87

Sinds enige tijd ben ik ook in het bezit van een Raspberry Pi en heb hierop pre-installed RaspBMC draaien.

Nu heb ik sinds de Raspberry netwerkproblemen in mijn gehele thuisnetwerk, dit vertaalt zich dan in bijvoorbeeld lagspikes in games. Wanneer ik de Raspberry van het netwerk afhaal zijn de problemen weg. De problemen zijn waarneembaar door bv. een ping naar een intern of extern adres te sturen waar timeouts of 1000+ms spikes in optreden.

Is er iemand bekend met dit probleem en/of is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Heb je heel misschien andere distros geprobeerd? OpenElec en/of XBian?

Ik ben verder niet heel bekend met RaspBMC, maar ik kan me zo voorstellen dat een bug in een bepaalde versie van het netwerkprotocol, het netwerk op slot zet. Het zou kunnen dat 1+1 2 is, en RaspBMC deze buggy implementatie gebruikt.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:38

jswinkels

Β 

Hallo,

ik heb mijn RPI net op mijn slaapkamer gezet (stond beneden) en heb daar geen bekabeld netwerk. Ik heb een ISY IWL 2000 wifi stickje. Deze wordt niet automatisch herkend. Na wat zoekwerk kwam ik op de volgende site uit (http://daniel-lnx.blogspo...y-usb-wireless-micro.html) waarin wordt uitgelegd hoe je het werkend krijgt op Raspbian. Nu draai ik zelf OpenElec en werkt de workthrough hier niet voor. Wanneer ik de driver handmatig laadt 'modprobe 8192cu #' werkt het prima, maar ik wil natuurlijk niet na iedere reboot een kabeltje aansluiten en vervolgens via Putty de driver laden.

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat de driver automatisch geladen wordt. Het probleem bij OpenElec is dat veel bestanden read-only zijn, ik heb inmiddels begrepen dat je met Squashfs wijzigingen kunt maken, maar dit is erg omslachtig. Is er een makkelijkere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Ik weet niet waar je wat precies probeert aan te passen. Maar ik heb ooit die meuk van read-only moeten halen vanwege licenties. Gedaan volgens deze stappen: http://wiki.openelec.tv/i...spberry_Pi_Codec_Licences

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 11:50
Sinds vandaag ben ik overgestapt van raspbmc naar xbian, tot nu toe gaat het vrij voorspoedig het enige waar ik tegen aan loop is dat als ik via mijn mac mijn externe hdd wil benaderen die aangesloten is op mijn raspberry ik geen toegang krijg. Iemand enig idee hoe ik dit verhelp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
Firesphere schreef op zondag 05 januari 2014 @ 23:46:
Heb je heel misschien andere distros geprobeerd? OpenElec en/of XBian?

Ik ben verder niet heel bekend met RaspBMC, maar ik kan me zo voorstellen dat een bug in een bepaalde versie van het netwerkprotocol, het netwerk op slot zet. Het zou kunnen dat 1+1 2 is, en RaspBMC deze buggy implementatie gebruikt.
Dat lijkt me dan niet aan 'RaspBMC' algemeen te liggen, maar eerder aan de specifieke installatie die hij heeft.
Ik weet dat jij een hekel hebt aan RaspBMC en het daarom dus nodig vindt om dit soort rare generalisaties te doen, maar die zijn niet bijster zinvol...

De tip is dus probeer eens een her installatie (ff schoon beginnen) en daarnaast kun je nog een andere distro proberen

Daarnaast zou je nog kunnen kijken naar de IP-distributie binnen je netwerk, misschien blokkeren twee devices elkaar (hier weet ik niet genoeg van om precies uit te leggen wat mis kan zijn :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:30

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

castle87 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 23:42:
Sinds enige tijd ben ik ook in het bezit van een Raspberry Pi en heb hierop pre-installed RaspBMC draaien.

Nu heb ik sinds de Raspberry netwerkproblemen in mijn gehele thuisnetwerk, dit vertaalt zich dan in bijvoorbeeld lagspikes in games. Wanneer ik de Raspberry van het netwerk afhaal zijn de problemen weg. De problemen zijn waarneembaar door bv. een ping naar een intern of extern adres te sturen waar timeouts of 1000+ms spikes in optreden.

Is er iemand bekend met dit probleem en/of is hier een oplossing voor?
Ik had een zelfde probleem met een Airplay stream naar de RPi, ping ging ontzettend omhoog. Maar dat was ook met een RPi die via wifi was aangesloten. Heb je de RPi bedraad aangesloten? En RaspBMC is volgens mij in het begin ook updates aan het downloaden e.d. dus misschien heeft dat er mee te maken. Als je het echt wil weten zou je met Wireshark packets kunnen sniffen maar een andere image flashen is makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekion
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-05-2020
Hallo allemaal,

Ik ben aan het kijken om een Nas aan te kopen en na redelijk wat opzoekingswerk, denk ik dat de DS214play voor mij het ideale toestel is.

Nu ben ik aan het kijken om een goeie mediaplayer te vinden dat perfect zou draaien met de DS214play.

Heb al véél opgezocht, maar ik geraak er niet echt uit. Voor het ogenblik heb ik een PS3 en zeul ik met usbsticks, kopieer content enzo.
Met de komst van de Nas zou ik dus graag streamen. Probleem met ps3 is cinavia waardoor er véél geluidblokkeringen zijn.

De meeste mediabestanden dat ik heb staan zijn .Avi. Deze werken optimaal met de ps3.

Alle bestanden dat ik heb, zou ik graag gewoon kunnen afspelen zonder deze te moeten converten en in feite een mediaplayer dat zo goed als alles aankan.

Mijn oog was tot nu toe gevallen op AtV3, WD Tv Live en Roku3.

In feite zou een ATV3 ideaal zijn, omdat ik iPhone, iMac, ... heb, maar de beperkte ondersteuning van bestanden, zie ik niet echt zitten.
Normaal gezien zou de DS214play normaal gezien bestanden moeten kunnen transcoderen naar gelijk welke player, maar dit staat nog in zijn kinderschoenen (licentie issues e.d.)

De WD Tv Live en Roku3 kunnen dan weer veel aan, maar als ik het goed voor heb ondersteunen ze geen .avi (misschien sla ik hier de bal mis).

Een HTPC zie ik dan weer niet zitten, investering + ik ik wil geen pc laten draaien in mijn woonkamer.

Type doosje als Roku, ATV, ... zodoende ben ik nu terecht gekomen bij de Raspberry Pi. Iemand die hem gebruikt in samenwerking met de DS214play?

Kan zo'n raspberry pi alles aan qua bestanden? Zijn er punten waarmee ik rekening moet houden? Werkt een RP Pi vlot met wifi of beter bedraad?

Kort samengevat, ik zoek een klein handig doosje, dat alle mediabestanden aankan en natuurlijk prijs/kwaliteit best is :-)

Alvast bedankt voor alle hulp of indien jullie me een andere player kunnen aanraden is dit ook zéér welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quipp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-07-2024
SmooK schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:00:
Sinds vandaag ben ik overgestapt van raspbmc naar xbian, tot nu toe gaat het vrij voorspoedig het enige waar ik tegen aan loop is dat als ik via mijn mac mijn externe hdd wil benaderen die aangesloten is op mijn raspberry ik geen toegang krijg. Iemand enig idee hoe ik dit verhelp?
http://forum.xbian.org/thread-891.html

bekijk bovenstaande link even is ongeveer zelfde probleem. je moet in de een config bestandje het even goed instellen.

@dekion
heb je al is naar de Asustor AS-302T gekeken? dit is een Nas en media speler in 1 misschien nog wel makkelijker en goedkoper.

[ Voor 11% gewijzigd door Quipp op 06-01-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekion
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-05-2020
Quipp schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:16:
[...]

@dekion
heb je al is naar de Asustor AS-302T gekeken? dit is een Nas en media speler in 1 misschien nog wel makkelijker en goedkoper.
Had de Asustor ook reeds gezien en testen, maar ben wel verzot op DSM van Synology. Asustor zijn inderdaad ex-werknemers van Synology, maar de community die achter Synology vind ik toch breder + zou de Nas niet zo graag in woonkamer hebben (geluid e.d.)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een herinstallatie van raspbmc gedaan. Nu kan ik sindsdien de videobibliotheek niet bijwerken. Wanneer ik (met de themoviedb scraper) mijn videobibliotheek probeer bij te werken krijg ik de melding na het vinden van de eerste film:
De informatie kan niet worden gedownload

Geen verbinding mogelijk met de remote server.
Wilt u doorgaan met scannen?
Het bijwerken van mijn TV Show via thetvdb scraper gaat wel goed.

Ligt dit aan mij of hebben meer mensen hier momenteel last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:41

Satom

Verzamel ervaringen

dekion schreef op maandag 06 januari 2014 @ 20:21:
[...]

...zou de Nas niet zo graag in woonkamer hebben (geluid e.d.)...
Die ga je niet horen in de woonkamer, okΓ©, heb zelf een QNAP staan, maar die hoor ik niet tijdens TV kijken. Als het pas doodstil is in huis en de ventilator springt aan, dan kun je hem heel lichtjes horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pool0249
Gents,

dan naar een hd ready tv
bedraad netwerk
nfs protocol

Pleh!!
hij loopt ook vast zonder dat er een film speelt.....
hij is dan gewoon idle voor een paar dagen, gister keek ik dus weer op de pi en had de melding dat hij fout was afgesloten... oftewel een vastloper....

iemand een idee hoe ik de sd kaart op fouten kan checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
Iemand enig idee tot hoelang een license mpeg request kan duren?

Vorige ging het vrij snel maar wacht nu al vanaf vrijdag op de key.
Ook totaal geen response van hun uit :(

Wel top met 1 PI in de woonkamer en 1 op de slaapkamer.
Door geshared database op me server kan ik halverwege aflevering stopzetten en me bed in om verder te kijken vanaf exacte punt waar ik gebleven was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Ik heb op 1 jan een licentie gekocht. Die kreeg ik de 2e, en gisteren nog een keer.... Dus eensch dat het normaal snel moet verlopen, maar wellicht hebben ze wat issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

slommer schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:11:

Wel top met 1 PI in de woonkamer en 1 op de slaapkamer.
Door geshared database op me server kan ik halverwege aflevering stopzetten en me bed in om verder te kijken vanaf exacte punt waar ik gebleven was.
Hoe heb jij die gedeelde database precies gedaan? Ik heb de volgende tutorial gevolgd, maar toen ik dit door mijn PC liet uitvoeren was 90% van mijn bibliotheek na een herstart onvindbaar. Ik heb nu de RPi en PC beide via NFS naar mijn Synology verwezen, maar het liefst zou ik de database en als het kan zelfs de add-ons tussen beide ook delen. De PC heeft wel XBMC 12.3, dus een andere versie dan de RPi, maar ik heb op de RPi nog niet geprobeerd om de MySQL database te benaderen.

Ook via deze tutorial lukt het me niet helemaal

[ Voor 25% gewijzigd door gwystyl op 07-01-2014 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
gwystyl schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:27:
[...]

Hoe heb jij die gedeelde database precies gedaan? Ik heb de volgende tutorial gevolgd, maar toen ik dit door mijn PC liet uitvoeren was 90% van mijn bibliotheek na een herstart onvindbaar. Ik heb nu de RPi en PC beide via NFS naar mijn Synology verwezen, maar het liefst zou ik de database en als het kan zelfs de add-ons tussen beide ook delen.
Nog maar even geduld hebben ermee dus met de licentie. sommige series kan ik wel kijken en anders kastje verplaatsen maar.
Waar ik 1e keer tegen aan liep met shared library is dat path waar de movie staat ook in de database staat. Deze moet dus op beide lokaties hetzelfde zijn. Kan volgens mij dus al niet als je windows en linux gebruikt.
In linux dezelfde mountplek op alle devices en dezelfde sql gegevens zou het moeten werken.

[ Voor 0% gewijzigd door slommer op 07-01-2014 14:32 . Reden: miste wat woorden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

slommer schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:31:
[...]

Nog maar even geduld hebben ermee dus met de licentie. sommige series kan ik wel kijken en anders kastje verplaatsen maar.
Waar ik 1e keer tegen aan liep met shared library is dat path waar de movie staat ook in de database staat. Deze moet dus op beide lokaties hetzelfde zijn. Kan volgens mij dus al niet als je windows en linux gebruikt.
In linux dezelfde mountplek op alle devices en dezelfde sql gegevens zou het moeten werken.
Ik heb op de PC de volgende advancedsettings.xml:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<advancedsettings>
    <videodatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>192.168.1.4</host>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
    </videodatabase> 

<musicdatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>192.168.1.4</host>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
    </musicdatabase>

<videolibrary>
          <importwatchedstate>true</importwatchedstate>
     </videolibrary>
</advancedsettings>

en sources.xml
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<sources>
    <programs>
        <default pathversion="1"></default>
    </programs>
    <video>
        <source>
            <name>Films</name>
            <path pathversion="1">nfs://192.168.1.4/video/Films/</path>
        </source>
        <source>
            <name>Series</name>
            <path pathversion="1">nfs://192.168.1.4/video/Series/</path>
        </source>
    </video>
</sources>

Als ik die sources.xml op de Pi zet vind hij de video's nog prima, maar gezien de problemen met de bibliotheek op de PC heb ik de advancedsettings.xml nog niet op de Pi gezet. Beide kunnen vziw wel op dezelfde manier naar de goede locatie verwijzen.

Op de Synology werden vanzelf verschillende databases aangemaakt, waaronder Video75 en Audio32 (oid). Hoe ik daarin precies kan zien wat de inhoud is weet ik niet. Er zijn zoveel tabellen aangemaakt dat ik ze niet allemaal heb doorgebladerd. Na een tijdje scannen is de database 2,4 mb, wat me niet gek lijkt voor zo'n 2700 afleveringen/films zonder thumbnails.

[ Voor 8% gewijzigd door gwystyl op 07-01-2014 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
gwystyl schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:37:
[...]

Ik heb op de PC de volgende advancedsettings.xml:
Als ik die sources.xml op de Pi zet vind hij de video's nog prima, maar gezien de problemen met de bibliotheek op de PC heb ik de advancedsettings.xml nog niet op de Pi gezet. Beide kunnen vziw wel op dezelfde manier naar de goede locatie verwijzen.

Op de Synology werden vanzelf verschillende databases aangemaakt, waaronder Video75 en Audio32 (oid). Hoe ik daarin precies kan zien wat de inhoud is weet ik niet. Er zijn zoveel tabellen aangemaakt dat ik ze niet allemaal heb doorgebladerd. Na een tijdje scannen is de database 2,4 mb, wat me niet gek lijkt voor zo'n 2700 afleveringen/films zonder thumbnails.
heb dezelfde advancedsettings. Sources:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
    <video>
        <source>
            <name>movies-kids</name>
            <path pathversion="1">/storage/movies/movies-kids/</path>
            <thumbnail pathversion="1">/home/xbian/movies/pics/kids/playlist.jpg</thumbnail>
        </source>
        <source>
            <name>movies</name>
            <path pathversion="1">/home/xbian/movies/divx/</path>
            <path pathversion="1">/home/xbian/movies/mystery/</path>
            <path pathversion="1">/home/xbian/movies/movies/</path>
            <path pathversion="1">/home/xbian/movies/hd-dvd/</path>
            <thumbnail pathversion="1">/home/xbian/pics/movies/5gddTftEV4iOIl3otxNrlpMAXB2.jpg</thumbnail>
        </source>

(weet dat ik geen xbian meer draai maar ooit zo ingesteld en te lui om andere paden te gaan gebruiken)
Heb hier met sqlyog in de table movies gekeken en daar staat het path bij een movie:
code:
1
/home/xbian/movies/movies/movienaam/

Gebruik geen windows icm xbmc en ook niet echt zo snel een ingeving waar het te vinden behalve om te kijken naar het path dat je uit de sql haalt ook werkt op je andere device.
En als je de database laat maken door de PI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dank, ik ga er vanavond even mee aan het spelen. De videobestanden zelf staan op de Synology, dus misschien dat die de vertaling van nfs://192.168.1.4 naar zichzelf niet helemaal snapt? Ik heb nog niet geprobeerd de database aan te laten maken door de Pi, dat kan ik idd nog proberen.

Voor mensen die ook in ieder geval dezelfde bronnen willen gebruiken door sources.xml in de userdata map te zetten: XBMC herkent de paden wel, maar je moet bij elke bibliotheek wel aangeven welke soort bestanden er in staan, anders pakt de scraper ze niet en verschijnen de videobestanden niet in de bibliotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
slommer schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:46:
[...]

heb dezelfde advancedsettings. Sources:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
    <video>
        <source>
            <name>movies-kids</name>
            <path pathversion="1">/storage/movies/movies-kids/</path>
            <thumbnail pathversion="1">/home/xbian/movies/pics/kids/playlist.jpg</thumbnail>
        </source>
        <source>
            <name>movies</name>
            <path pathversion="1">/home/xbian/movies/divx/</path>
            <path pathversion="1">/home/xbian/movies/mystery/</path>
            <path pathversion="1">/home/xbian/movies/movies/</path>
            <path pathversion="1">/home/xbian/movies/hd-dvd/</path>
            <thumbnail pathversion="1">/home/xbian/pics/movies/5gddTftEV4iOIl3otxNrlpMAXB2.jpg</thumbnail>
        </source>

(weet dat ik geen xbian meer draai maar ooit zo ingesteld en te lui om andere paden te gaan gebruiken)
Heb hier met sqlyog in de table movies gekeken en daar staat het path bij een movie:
code:
1
/home/xbian/movies/movies/movienaam/

Gebruik geen windows icm xbmc en ook niet echt zo snel een ingeving waar het te vinden behalve om te kijken naar het path dat je uit de sql haalt ook werkt op je andere device.
En als je de database laat maken door de PI?
Die paden kan hij natuurlijk nooit resolven op een andere PC. Het moet idd iets met die NFS paden zijn (als je NFS gebruikt of anders smb:// paden).
Je zult dus eerst je sources naar een map moeten verplaatsen die door beide machines benaderbaar zijn.

Hier staat het een en ander uitgelegt: http://wiki.xbmc.org/inde...are_libraries_using_MySQL
(het stuk met pathsubstitution moet je overslaan. -> Ik heb geprobeerd dit ook te syncen, maar als je alles remote weghaalt dan wordt XBMC echt rete traag)

Ik heb iets vergelijkbaars als gwystyl en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb de database opnieuw aan laten maken door de PC, en de inhoud van advancedsettings.xml op de PC toegevoegd aan die van de RPi (daar stond namelijk al wat in). Het lijkt wel te werken, alleen heeft de PC XBMC nu heel veel moeite met het inladen van de Trakt statussen. Ik laat hem maar een tijdje pruttelen, dan kijk ik wel op de RPi of het daar ook goed weergegeven wordt.
Het doorgeven van de play status gaat in ieder geval wel goed. Ik heb een willekeurige aflevering die ik nog niet gezien had afgespeeld en toen op stop gedrukt op de PC. Op de Pi vroeg hij bij het afspelen van die aflevering gelijk of ik verder wilde gaan waar ik gebleven was.
Ik heb wel het idee dat MySQL trager is dan rechtstreeks via NFS, maar ik laat het nu even zo staan. Als het niet bevalt kan ik heel makkelijk het sql-gedeelte weer uit advancedsettings.xml halen.

Weet iemand of de database over de zeik kan gaan van de XBMC Library Auto-update plugin? Dat zou ook een mogelijkheid kunnen zijn waarom de bibliotheek op de PC ineens leeg was.
Pagina: 1 ... 87 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.