Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
XBMC 12.3 Frodo is uit.
Zo te zien wat kleine fixes.

Ik draai overigens (één van) de laatste gotham. Bevalt prima. In vergelijking met een versie van paar weken terug flink verbeterd. Stabiel en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
FREAKJAM schreef op woensdag 25 december 2013 @ 15:54:
OpenELEC komt default zonder advancedsettings.xml, maar daar ben je zelf inmiddels ook al achtergekomen. Naar mijn weten is vooral de dirty region tweak van belang.
Nou ja, ik kwam vele posts tegen op internet die spraken over een aangepaste advancedsettings.xml voor RPi only. Een vraag in dev topic van xbmc m.b.t. RPi zegt vervolgens geen specifieke settings nodig te hebben voor RPi. :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 01:44:

Airplay nog wel veel problemen mee met een ipad op ios 7.
Die is bij mij helaas nu ook gesloopt. Gebruik het heel veel vanaf mijn iPad maar sinds vanavond staat er alleen een speaker ipv een monitor plaatje.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=179961&page=1

Hier zijn ze in ieder geval bezig met test opstellingen om het probleem te lokaliseren. De november update zou het probleem opgelost moeten hebben, maar het is voor de meesten juist vergroot.

                           

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Ik draai al enige tijd naar volle tevredenheid Xbian.
Middels NZBget en een externe hdd laat ik de pi via usenet al mn favoriete media downloaden.
Toen ik de pi alleen als server gebruikte, dus raspbain + wat software pakketten haalde ik +/ 1.3--1.5MB/sec tijdens het downloaden van usenet. Wat opzich prima is.

Nu ik met precies de zelfde hardware Xbian draai haal ik steenvast 450--500kb/sec
Als ik vanaf mijn pc via sftp bestanden over zet haal ik de "standaard" senleheid van 1.3--1.5MB/sec

Iemand enig idee wat de tragere usenet downloads kan verklaren?

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

tdn135 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 19:51:
XBMC 12.3 Frodo is uit.
Zo te zien wat kleine fixes.

Ik draai overigens (één van) de laatste gotham. Bevalt prima. In vergelijking met een versie van paar weken terug flink verbeterd. Stabiel en snel.
Die is volgens mij nog niet doorgevoerd in Xbian beta 2?

Ik heb gisteren net de upgrade gedaan van beta 2. Ik moest een fresh install doen omdat XBMC er na een update vanaf 1.1 steeds uitknalde, en mijn SSH niet automatisch opstartte onder 1.1. Ik heb nu alleen in de lijst van TV-series dat er een fanart als achtergrond staat. Dit was eerst volgens mij niet zo, en ik kan niet vinden waar ik dat uit moet zetten. Ik ben de instellingen van zowel algemeen als video als die van de Confluence skin doorgegaan en heb in dit en het XBMC topic gezocht, maar ik ben het niet tegen gekomen. Weet iemand waar ik kan instellen dat hij gewoon de achtergrond van mijn home-scherm als achtergrond van de bestandslijst moet houden? Kleine fanart per aflevering vind ik prima, maar dit vind ik te onrustig.
Ik heb wel gezien dat hij het op mijn PC ook weergeeft, en ook daar kan ik de instelling niet vinden. Het gaat trouwens om de lijstweergave, maar volgens mij doet hij het bij media-info 1, 2 en 3 ook.

edit: bovenstaand probleem is nog niet opgelost, maar ik heb er een ander probleem bij waar ik wel een fix voor heb. De webserver/controle van xbmc had ik op poort 9090 staan omdat ik die op mijn computer al op 8080 had staan, en ik had de hostname veranderd. Beide opties zorgen er voor dat de webserver niet meer werkt. Hostname moet op "xbian" staan, en de webserver poort moet 8080 zijn blijkbaar :(. Ik zag met wat rondzoeken dat CurlyMo hier ook last van heeft (gehad); geen idee of dit al omzeild kan worden? De optie die genoemd wordt om smb.conf aan te passen werkt bij mij niet, omdat er geen melding van NETBIOS is (ook niet in user.conf en shares.conf). Als ik nu één van beide opties verander, krijg ik "webserver niet gestart" als ik hem probeer aan te zetten bij de services.

[ Voor 25% gewijzigd door gwystyl op 26-12-2013 16:26 ]

• Flix83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-08 10:19
WIE KAN ME ANTWOORD GEVEN.

Ik heb op het moment deze opstelling.
- ACryan playon HD (optische draad naar het geluid / HDMI naar mijn TV)
- decoder voor digitale tv
- TV
- Dolbi Set (HDMI ARC naar mijn tv)

Ik wil eigenlijk de AC Ryan er uit gooien om er een PI voor in de plaats te zetten.

* Wat is het probleem?
Ik zit me af te vragen hoe ik de PI op mijn tv aan kan sluiten en het geluid over de dolbi kan laten lopen.
Ik zal dat er 1HDMI en 1 3,5mm uitgang op zit.

Als ik de Pi op mijn geluid aansluit dan heb ik geen beeld en als ik de Pi op mn tv aansluit dan heb ik geen geluid over mijn set.

Zou er een mogelijkheid zijn om dit op te lossen??

Alvast bedankt voor de suggesties

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Flix83 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 20:14:
WIE KAN ME ANTWOORD GEVEN.

Ik heb op het moment deze opstelling.
- ACryan playon HD (optische draad naar het geluid / HDMI naar mijn TV)
- decoder voor digitale tv
- TV
- Dolbi Set (HDMI ARC naar mijn tv)

Ik wil eigenlijk de AC Ryan er uit gooien om er een PI voor in de plaats te zetten.

* Wat is het probleem?
Ik zit me af te vragen hoe ik de PI op mijn tv aan kan sluiten en het geluid over de dolbi kan laten lopen.
Ik zal dat er 1HDMI en 1 3,5mm uitgang op zit.

Als ik de Pi op mijn geluid aansluit dan heb ik geen beeld en als ik de Pi op mn tv aansluit dan heb ik geen geluid over mijn set.

Zou er een mogelijkheid zijn om dit op te lossen??

Alvast bedankt voor de suggesties
Sluit de Pi met HDMI aan op je tv. Aangezien je tv via ARC is aangesloten op je home cinema, zal het geluid via die kabel naar je home cinema lopen als ik me niet vergis.

• Robbie T
Al een tijdje draai ik op Xbian beta 2. op een Klasse 10 4gb geheugenkaartje. Alles werkte eigenlijk vlekkeloos. Ik wilde laatst gebruik maken van de Pi, maar kwam tot de ontdekking dat ik geen beeld had. Na wat stoeien ging de Pi weer starten en kreeg ik de volgend foutmelding in beeld:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/21041602/Tweakers/DSC_0036.JPG

Ik heb vervolgens een image terug gezet en toen werkte het weer. Echter, korte tijd later (lees; dezelfde dag) werkte het wel weer. Op mijn andere raspberry pi heb ik exact dezelfde image staan en daar werkt het wel zonder enig probleem.

De pi is al volgt aangesloten:
1A stroomvoorziening. Via HDMI naar de receiver.

Kan iemand mij aangeven waar het mis gaat en hoe ik dit oplos? Heb wel lopen zoeken, maar kan er niet uitkomen.

• theobe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 13:10
Deze opstelling heb ik ook met een wat oudere sony tv en oudere sony surround set:
derartz schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:22:
HEHE... ik heb het eindelijk opgelost. :D. Ik heb nu naast stereo geluid ook Dolby digital and DTS audio op mn niet HDMI audio receiver (Logitech Z5500)

Het probleem is dat veel tv's het geluid wat via de HDMI ingang binnen komt plat slaat naar stereo geluid
en deze vervolgens doorstuurt naar je audio receiver via toslink. Ze hebben geen ondersteuning voor 5.1 passtrhough naar de toslink uitgang

Mocht je, net zoals ik, geen HDMI versterker hebben, maar enkel coax of toslink inputs, koop dan deze splitter voor 29 euro
http://www.ebay.co.uk/itm...pters&hash=item3cd6f66456

en voeg deze regel toe in de config file van je raspberry.
hdmi_force_edid_audio=1

En dan... YES eindenlijk vet geluid (DTS) tijdens mn films kijken

• Flix83
Robbie T schreef op donderdag 26 december 2013 @ 21:15:
[...]

Sluit de Pi met HDMI aan op je tv. Aangezien je tv via ARC is aangesloten op je home cinema, zal het geluid via die kabel naar je home cinema lopen als ik me niet vergis.
Moet dan ook je tv een arc poort hebben. Of is de aansluiting van de set genoeg?

Hey is eigenlijk nog ingewikkelder. Het geluid van het kijken naar de tv gaan via de decoder die op de dbset is aangesloten. DVD kijk ik via mijn dbset op mijn tv.
Als iemand het snapt... Anders maak ik morgen wel een tekening

• Flix83
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/21jt0rp.jpg

Dus mijn decoder is met een HDMI op de TV aangesloten en op de AUX ingang van mijn dolbiset
Mijn media speler via HDMI op de TV en via optischekabel op de dbset
De dbset zelf is met HDMI op de TV aangesloten waarbij er aan de kant van de set een HDMI ARC poort zit.

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

Ik heb al ruim een jaar een Raspberry met Raspbmc draaien. Tot voor kort gebruikte mijn vriendin hem zelden, en keken we meestal samen een film. Ze gebruikte de Raspbmc nooit alleen. Alle films en series staan op mijn Win7 PC.
Sinds kort kijkt ze een serie op de Raspbmc. Het probleem is: zodra ik ook maar een pagina open met een paar plaatjes (beetje browsen op Reddit bijvoorbeeld) de Raspbmc stokt, en gaat bufferen.
Ik heb het gecontroleerd met Netlimiter, Local Network, en zie dat op het moment dat ik een zware internet pagina open, het Local Network even helemaal dood valt.
Tijdens het afspelen van een serie trekt de Raspberry zo'n 250 KBps. Dat is dus niks. Mijn PC heeft een gigabit netwerkkaart (Asrock P67 Extreme4 Gen3), de Raspberry heeft een 10/100 Mbit, dus die heeft ook voldoende capaciteit. Dit gaat via mijn Zyxel P-2812HNU-F1 modem/router.
Als ik een Speedtest doe, haalt ik een kleine 20 Mbps (max wat ik kan halen) dus mijn locale netwerk, wat er ook mis zou kunnen zijn, haalt in elk geval die 20Mbps tot aan de router. De Raspberry staat naast de router, met een kabeltje van nog geen meter.

TL,DR: Raspbmc gaat bufferen als ik een beetje surf.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Lijkt mee een gevalletje modem/router van matige kwaliteit. Heb je de mogelijkheid om een andere te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 00:05
Flix83 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 22:55:
Dus mijn decoder is met een HDMI op de TV aangesloten en op de AUX ingang van mijn dolbiset
Mijn media speler via HDMI op de TV en via optischekabel op de dbset
De dbset zelf is met HDMI op de TV aangesloten waarbij er aan de kant van de set een HDMI ARC poort zit.
De tv waar je naar linkt heeft geen ARC ((lc-32x20e), dus dat gaat niet werken om geluid van je TV te krijgen. (link->techSpecs-Connetors)
De beste optie is dus waarschijnlijk de switch waar Theobe naar verwijst.

Edit: link met tech specs toegevoegd.

[ Voor 15% gewijzigd door ustinov op 27-12-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:57
Hallo,

Ik heb denk ik nu zo'n 10 pagina's doorgelezen in dit topic, en zie eigenlijk voornamelijk positieve reacties. Echter heb ik nog enkele vragen voor ik hem zelf zou willen aanschaffen.

Case: Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe mediaplayer en na veel rond zoeken blijkt toch wel dat XBMC een erg prettig programma is met veel goede addons. Dus wil ik graag een mediaplayer met XBMC erop. Nu hoeft deze alleen te kunnen streamen van mijn NAS: Synology DS214, dus een harde schijf is niet essentieel en wil niet al te veel geld kwijt. Nu kwam ik dus uit bij The Little Black Box en de Raspberry Pi. Over TLBB hoorde ik niet overal even positieve verhalen, dus vandaar mijn vragen hier:

- Wat moet ik exact aanschaffen?- Als ik het goed heb begrepen kun je de Raspberry Pi ook met je Android telefoon besturen, moet je hiervoor nog iets speciaals aanschaffen behalve het lijstje wat hierboven staat?
- Performed the Raspberry Pi goed m.b.t. streamen vanaf een NAS?

Alvast bedankt voor het beantwoorden de vragen! Hopelijk met positieve antwoorden zodat ik hem vandaag nog kan aanschaffen! :)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Er zijn wat webwinkels die gewoon een kant en klaar systeem aanbieden, ik heb de mijne bv bij sossolutions vandaan. En ja je kunt je Pi vanaf je foon of tablet besturen, niks extra's voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

Je kan er nog voor kiezen een Wifi usb dongle bij te nemen , anders is ie niet via je phone/tablet te besturen. Voor android kan je gewoon in de play store een xbmc remote zoals yatse downloaden, werkt prima. Achteraf bleek het bij mij ook te werken via de normale AB van de tv, via de pijltjestoetsen :)

[ Voor 1% gewijzigd door Gast1981 op 27-12-2013 11:11 . Reden: phone/tablet app kan ook zonder wifi ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:56
Robbie T schreef op donderdag 26 december 2013 @ 21:18:
Al een tijdje draai ik op Xbian beta 2. op een Klasse 10 4gb geheugenkaartje. Alles werkte eigenlijk vlekkeloos. Ik wilde laatst gebruik maken van de Pi, maar kwam tot de ontdekking dat ik geen beeld had. Na wat stoeien ging de Pi weer starten en kreeg ik de volgend foutmelding in beeld:
[afbeelding]

Ik heb vervolgens een image terug gezet en toen werkte het weer. Echter, korte tijd later (lees; dezelfde dag) werkte het wel weer. Op mijn andere raspberry pi heb ik exact dezelfde image staan en daar werkt het wel zonder enig probleem.

Kan iemand mij aangeven waar het mis gaat en hoe ik dit oplos? Heb wel lopen zoeken, maar kan er niet uitkomen.
Heb 'tzelfde probleem sinds gisterenavond :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
@hjs, @Gast Huh, jullie spreken elkaar tegen? De een zegt dat je een WIFI dongle moet hebben en de ander zegt dat het gewoon direct kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Gast1981 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 10:38:
Je kan er nog voor kiezen een Wifi usb dongle bij te nemen, anders is ie niet via je phone/tablet te besturen.
Welnee, mijn pi is bekabeld aangesloten en prima te besturen via een app op mijn Lumia of Nexus 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Ah oke, my bad... zolang je in hetzelfde netwerk zit kan het dus buiten de wifi om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Gast1981 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 10:42:
Ah oke, my bad... zolang je in hetzelfde netwerk zit kan het dus buiten de wifi om?
Klopt; De meeste android apps kan je gewoon op IP laten zoeken naar XBMC-instanties, en dat kan eventueel ook van buitenaf, maar op hetzelfde netwerk is iets makkelijker. Het maakt daarbij niet uit of het bedraad of via Wi-Fi aangesloten is (tenzij je bijvoorbeeld verschillende DHCP-ranges hebt ingesteld voor beide)

Als het kan zou ik de Pi zeker bedraad aansluiten, omdat je dan minder snel last hebt van haperende streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 20:16:
[...]

Nou ja, ik kwam vele posts tegen op internet die spraken over een aangepaste advancedsettings.xml voor RPi only. Een vraag in dev topic van xbmc m.b.t. RPi zegt vervolgens geen specifieke settings nodig te hebben voor RPi. :? 8)7
Het topic wat hierboven aangehaald is, is van midden 2012, sindsdien is er nogal wat effort gestoken in de PI door de XBMC dev'ers. Meeste is in Gotham beland, maar ook de spikes in het menu zijn al verleden tijd, waardoor het allemaal al een stuk beter draait dan anderhalf jaar geleden.
Ik kan het niet hard maken, maar betwijfel of het inderdaad zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Robbie T schreef op donderdag 26 december 2013 @ 21:15:
[...]

Randvoorwaarde is wel dat je TV 5.1 DTS pass-through heeft. Veel TV's slopen dat eraf, dit vanwege licentie geneuzel...
Een andere optie zijn dit soort kastjes:
http://dx.com/p/1080p-4-p...nverter-100-240v-ac-16553

(overigens kom ik ook van een ACRyan af, naar de pi. Ik heb nooit meer omgekeken naar de ACRyan... welkom aan boord alvast :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Mijn RPi had sinds een paar dagen wel ineens een issue... bij het opstarten kreeg ik de melding: "could not mount /dev/mmcblk0p2" :/
SD kaartje (8GB class10, voorgeïnstalleerd door SOS) in de Macbook geprikt en daar zag ik enkel de system drive a 1,1GB en de overige 6GB not active. Activeren werkte niet, dus dat deel vers geformateerd en geactiveerd. Nu start de RPi wel op, maar ben ik alle settings en addons kwijt. Worden die op de 2e partitie van je SD kaart opgeslagen dan? Kan ik niet beter 1 grote 8GB partitie maken en daarop alles plaatsen? En daarvan vervolgens een back-up op m'n laptop zetten om die later bij problemen terug te kunnen kopiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

ik wil mijn Pi sneller maken. Video gaat prima maar de GUI is toch wel langzaam. ik draai nu raspbmc op een sandisk ultra 2 SD kaart (15 mb/s staat op de SD kaart). Nu wil ik overstappen op openELEC met deze USB stick:

productreview: Transcend JetFlash 760 16GB Zwart review door mcDavid

zal dit veel snelheidswinst opleveren?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
De knoop is doorgehakt en we gaan voor een Raspberry Pi, echter zit ik nog te twijfelen over welke behuizing ik zal doen. Ik zie dat op de één de mogelijkheid is dat er lampjes aanstaan (maar zitten er op dat moederbord ook lampjes, of is dat een extra module die je erbij moet kopen?)

Met lampjes?
Afbeeldingslocatie: http://www.sossolutions.nl/img/p/8/2/0/820-thickbox.jpg

Zonder lampjes/iets meer glans:
Afbeeldingslocatie: http://www.sossolutions.nl/img/p/8/1/4/814-thickbox.jpg

Ik bestel bij SOS the Raspberry Pi Model B + Case.

HMDI kabel heb ik nog liggen, evenals een HTC oplader. Maar ga bij de action langs voor een SD kaart + voeding, las in in dit topic dat dit ook mogelijk was en de helft goedkoper was.

Nog advies voor een SD Kaart, is 8GB nodig of is 4GB wel genoeg? (scheelt qua prijs niet zoveel natuurlijk, maar om nog enkele GB's leeg te houden is een beetje nutteloos)

edit: na het zien van verschillende filmpjes gezien dat er idd lampjes zijn die er branden. Eigenlijk boeit het mij niet zoveel, dus laat mijn vriendin maar kiezen welke kleur ze wil.. :O

[ Voor 9% gewijzigd door Gynnad op 27-12-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Lampjes zitten gewoon op t boardje. Zullen gewoon plasic lightconductors zijn.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

jeehaa schreef op woensdag 25 december 2013 @ 22:55:
[...]

Die is bij mij helaas nu ook gesloopt. Gebruik het heel veel vanaf mijn iPad maar sinds vanavond staat er alleen een speaker ipv een monitor plaatje.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=179961&page=1

Hier zijn ze in ieder geval bezig met test opstellingen om het probleem te lokaliseren. De november update zou het probleem opgelost moeten hebben, maar het is voor de meesten juist vergroot.
Ik heb airplay getest met Xbian, maar ik had meer dan een halve minuut delay en het stotterende ook ontzettend. Hebben jullie dat ook? Zou het vooral liggen aan het feit dat alles over wifi gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Krypt schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 13:43:
Lampjes zitten gewoon op t boardje. Zullen gewoon plasic lightconductors zijn.
Klopt, ik heb die behuizing met lampjes. Er zitten transparante plastic stukjes aan de binnenkant van de behuizing die precies op de ledjes op het moederbord vallen. Ik vind het er wel mooi uit zien, en vind het wel handig dat ik nog kan zien welke ledjes aan zijn. Als het je niet boeit kan je net zo goed de dichte versie pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Gynnad schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 12:38:
De knoop is doorgehakt en we gaan voor een Raspberry Pi, echter zit ik nog te twijfelen over welke behuizing ik zal doen. Ik zie dat op de één de mogelijkheid is dat er lampjes aanstaan (maar zitten er op dat moederbord ook lampjes, of is dat een extra module die je erbij moet kopen?)

Met lampjes?
[afbeelding]
Deze heeft ook nog eens uitsparingen aan de achterkant zodat je 'm makkelijk kan ophangen.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ik ga van raspbmc naar openelec. kan ik simpelweg de .xbmc map kopieren van raspbmc naar mijn pc en NA de installatie van openelec weer terug plaatsen zodat ik al mijn instellingen weer heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix83
Bedankt voor de tips.
Ik denk dat ik toch maar even af zie van dit speeltje tot ik een nieuwe tv koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Robbie T schreef op donderdag 26 december 2013 @ 21:18:
[afbeelding]

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 22:29
Draai nu ongeveer jaartje met de PI thuis in de woonkamer via hdmi aansluiting. xbian beta2 erop en niet echt issues verder.
Nu wil me vriendin ook graag de series op de slaapkamer kijken. Daar we een lcd staan maar geen hdmi. Aangesloten op de composite aansluiting. Alles werkt verder alleen heb ik een grijs beeld en crappy resolutie lijkt het op. Verwacht geen hd natuurlijk iig kleur.
Heb in config.txt al volgende toegevoegd zonder succes:
code:
1
sdtv_mode=2

Iemand nog tips hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:31

kraats

Ik rol

Heb je de input niet toevallig op S-video staan? Vaak kun je per input kiezen uit composiet (1 signaal) en S-video (helderheid en kleur gescheiden).

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ustinov schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:35:
[...]

Ik heb daar ook last van als ik een HDMI-bron bekeken heb die geen CEC ondersteund (UPC decoder, PC). Toevallig ook een Philips TV uit 2012.
Daar is inmiddels een fix voor. Die werkt prima en zit in de custom Openelec build van Rbej

Dat je geen beeld hebt bij terug schakelen komt mogelijk omdat de screen saver actief is en zonder CEC de Pi niet wakker wordt.
Daarom ben ik zo blij met dit forum, het werkt met deze build van rbej perfect.
Ook schakelen vanaf een non cec bron werkt inmiddels perfect. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Hallo,

Heeft iemand van jullie ervaring met aankopen bij de Nederlandse RS components. De raspbeerry pi model B is daar niet op voorraad. Wat voor een levertijd kan ik nu verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
Er is een apart topic over aankoop: Raspberry Pi: aankoop&levering

Sossolutions.nl is goedkoper en hoor ik goede dingen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
ibiben95 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 10:35:
Hallo,

Heeft iemand van jullie ervaring met aankopen bij de Nederlandse RS components. De raspbeerry pi model B is daar niet op voorraad. Wat voor een levertijd kan ik nu verwachten?
Ik ben gisteren zelf even langs geweest bij SOSSolutions, goede service en eigenlijk zo goed als alles wel op voorraad!

--

Edit: Is er eigenlijk ergens een beschikbare lijst van handige XBMC apps?

[ Voor 8% gewijzigd door Gynnad op 28-12-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
ustinov schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 10:54:

Sossolutions.nl is goedkoper en hoor ik goede dingen over.
Model B kost bij sossolutions 35 eu. Bij RS components kosten ze 27 eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:35
Gynnad schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 12:38:

Met lampjes?
[afbeelding]

Zonder lampjes/iets meer glans:
[afbeelding]
Mijn advies, koop en dichte. Er is niks vervelender dan lampjes die onnodig branden. Zelf heb ik een raspberry op slaapkamer die 24 uur per dag aanstaat. Elke keer als ik naar bed ga komt er een gloed bij mijn tv vandaan. Opzich niet erg, maar de lampjes zijn zo overbodig. Daarom dus een dichte.

keb ergens gelezen dat er wel een config is om een aantal lampjes uit te zetten (ook niet alle), maar dat ging voor mij te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
ibiben95 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 12:30:
[...]

Model B kost bij sossolutions 35 eu. Bij RS components kosten ze 27 eu
Link die Model B voor 27 euro (voor particulieren) bij RS components dan eens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 11-09 13:34
grote_oever schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:08:
[...]

Mijn advies, koop en dichte. Er is niks vervelender dan lampjes die onnodig branden. Zelf heb ik een raspberry op slaapkamer die 24 uur per dag aanstaat. Elke keer als ik naar bed ga komt er een gloed bij mijn tv vandaan. Opzich niet erg, maar de lampjes zijn zo overbodig. Daarom dus een dichte.

keb ergens gelezen dat er wel een config is om een aantal lampjes uit te zetten (ook niet alle), maar dat ging voor mij te ver.
Inderdaad, wat onwijs vervelend. Van tevoren niet over nagedacht, nu dus spijt van de transparante case. En op de oplader van SOS ook al zo'n vervelend lampje (ik weet heus wel dat er spanning op staat als de stekker in het stopcontact zit)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
barrymossel schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:41:
[...]

Inderdaad, wat onwijs vervelend. Van tevoren niet over nagedacht, nu dus spijt van de transparante case. En op de oplader van SOS ook al zo'n vervelend lampje (ik weet heus wel dat er spanning op staat als de stekker in het stopcontact zit)...
Heb zelf ook last van de leds die heel je tv van Amibilight voorzien dus ik kan nu 2 dingen doen (3 eigenlijk), een tranparante case helemaal zwart spuiten. Leds via config uitschakelen (wat nog niet eens zo'n gek idee is, doe ik op mijn NAS ook) of gewoon nieuwe case kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 11-09 13:34
Wanneer je ze via de config uitschakelt blijft (geloof ik) de power branden. Blijft irritant in een donkere kamer. Maar spuiten vind ik wel een goed idee. Moet ik wel de Pi uit de case krijgen (wat zit dat ding er strak in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
barrymossel schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:09:
Wanneer je ze via de config uitschakelt blijft (geloof ik) de power branden. Blijft irritant in een donkere kamer. Maar spuiten vind ik wel een goed idee. Moet ik wel de Pi uit de case krijgen (wat zit dat ding er strak in).
Voor nu wil ik die orange wel eens proberen vie kernel hack/config, die is even het ergste.
Heb namelijk geen zwarte verf voor handen :/

Edit:
Snelste en makkelijkste voor nu is even wat zwarte tape erover doen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 28-12-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Ik had ook een transparante case, na de eerste nacht heb ik die ook maar zwart gespoten haha :P Heel irritant inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Mr_gadget schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 13:45:
[...]

Ik heb airplay getest met Xbian, maar ik had meer dan een halve minuut delay en het stotterende ook ontzettend. Hebben jullie dat ook? Zou het vooral liggen aan het feit dat alles over wifi gaat?
Niemand bezig met Airplay? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Ik heb momenteel XOT draaien, maar als ik een uitzending wil kijken via uitzending gemist dan gaat hij deze eerst helemaal downloaden? 400mb, hier wordt ik niet zo heel erg vrolijk van eigenlijk.. Zijn er nog andere instellingen mogelijk of alternatieven? Sowieso ben je 5 jaar door alle folders aan het bladeren/laden voordat je uiteindelijk bij je programma bent.

Heb overigens versie XBMC Online TV 3.4.0 (Bas Rieter)

[ Voor 37% gewijzigd door Gynnad op 28-12-2013 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
Gynnad schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 18:38:
Ik heb momenteel XOT draaien, maar als ik een uitzending wil kijken via uitzending gemist dan gaat hij deze eerst helemaal downloaden? 400mb, hier wordt ik niet zo heel erg vrolijk van eigenlijk.. Zijn er nog andere instellingen mogelijk of alternatieven? Sowieso ben je 5 jaar door alle folders aan het bladeren/laden voordat je uiteindelijk bij je programma bent.

Heb overigens versie XBMC Online TV 3.4.0 (Bas Rieter)
Gedeeltelijke oplossing voor je laatste probleem:
Je kunt uitzendinggemist.nl in je favorieten zetten (C toets, of AB-toets remappen). Dat scheelt een paar kliks.

Dat eerst downloaden is omdat er en bug in XBMC zit waardoor streamen niet meer werkt. Ik meen dat de er al wel Gotham developement versies zijn waarbij het wel werkt. In XOT settings de termijn voor legen van de cache op 0 dagen zetten schakelt het eerst downloaden uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
ustinov schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 19:06:
[...]

Gedeeltelijke oplossing voor je laatste probleem:
Je kunt uitzendinggemist.nl in je favorieten zetten (C toets, of AB-toets remappen). Dat scheelt een paar kliks.

Dat eerst downloaden is omdat er en bug in XBMC zit waardoor streamen niet meer werkt. Ik meen dat de er al wel Gotham developement versies zijn waarbij het wel werkt. In XOT settings de termijn voor legen van de cache op 0 dagen zetten schakelt het eerst downloaden uit.
Thnx! Cache op 0 dagen zetten werkt inderdaad goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:35
Xbian draait hier perfect met Airplay. Moet wel eerlijk zijn dat ik hem alleen gebruik voor youtube. Volgens mij gaat het streamen van eigen filmpjes minder perfect. Foto's ook geen probleem. Bedoel je eigen gemaakt video's die na een bepaalde periode lopen te bufferen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ik heb nu openelec draaien op een USB stick. ik kan SSH-en naar het ding. Waar vind ik de config.txt om mijn license key voor DVD in te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Al dat gemiep over lampjes die branden... :) Tape eroverheen en klaar.

Heb zelf een Pi in de slaapkamer en een amino decodertje van telfort. Ik heb meer last van de traffic leds van die decoder dan van de continu brandende ledjes van de Pi..

Maar ach.. ik heb toch m'n ogen dicht ;)

Airplay werkt enkel nog maar audio en foto's. Youtube erheen keilen is enkel audio.. Ik gok met dank aan iOS7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
Sinds de updates naar ios 7 werkt op geen van de builds die ik geprobeerd heb van alle programma's meer consistent met airplay. De ene keer werkt hij wel, de andere keer met hetzelfde programma niet, maar met een ander programma wel, etc. Vanuit de XBMC fora wordt nu gevraagd om hulp bij het localiseren van het probleem.

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Voor de led in de slaapkamer haters. Ik heb een legoblokje van 2 er overheen. Die klemt tussen de behuizing en de mini jack. Alsof het er voor gemaakt is. ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:12

FREAKJAM

"MAXIMUM"

jos_zwa schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 21:34:
ik heb nu openelec draaien op een USB stick. ik kan SSH-en naar het ding. Waar vind ik de config.txt om mijn license key voor DVD in te voeren?
Met deze addon. Deze addon is ook zeker een aanrader om je config.txt te tweaken. Geen gepiel met SSH en editing met vi/nano etc. Gewoon lekker instellen via de GUI.

[ Voor 33% gewijzigd door FREAKJAM op 29-12-2013 00:22 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
albino71 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 23:36:
Voor de led in de slaapkamer haters. Ik heb een legoblokje van 2 er overheen. Die klemt tussen de behuizing en de mini jack. Alsof het er voor gemaakt is. ;)
Waar is lego niet voor gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

FREAKJAM schreef op zondag 29 december 2013 @ 00:20:
[...]

Met deze addon. Deze addon is ook zeker een aanrader om je config.txt te tweaken. Geen gepiel met SSH en editing met vi/nano etc. Gewoon lekker instellen via de GUI.
ik had het al met putty/ssh voor elkaar gekregen maar bedankt voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 20:28
FREAKJAM schreef op zondag 29 december 2013 @ 00:20:
[...]

IJsbeer schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:48:
[...]

Waar is lego niet voor gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Potverknullekes..

Ik dacht eens een nightly te installeren, laat ik eens gek doen. Daarna werkte CEC niet meer. Uiteindelijk heb ik dat aan de praat gekregen met de volgende commando's:

sudo -s
cd /scripts/upd_sys
rm *.sh
wget http://svn.stmlabs.com/svn/raspbmc/relea...getfile.sh
wget http://svn.stmlabs.com/svn/raspbmc/relea...nv_prep.sh
reboot

Alles deed het weer....totdat er ineens een spontane reboot optrad. En toen was het klaar. Ik kan de raspberry niet meer geboot krijgen. Uiteraard heb ik geen backup...

Kan ik een bestand op de SD card verwijderen/aanpassen zodat ik toch iets van leven zou kunnen zien op de Raspberry? Ik zie wel wat bestanden op de SD Card via Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
VAnTurenhout schreef op zondag 29 december 2013 @ 15:14:
Potverknullekes..

Ik dacht eens een nightly te installeren, laat ik eens gek doen. Daarna werkte CEC niet meer. Uiteindelijk heb ik dat aan de praat gekregen met de volgende commando's:

sudo -s
cd /scripts/upd_sys
rm *.sh
wget http://svn.stmlabs.com/svn/raspbmc/relea...getfile.sh
wget http://svn.stmlabs.com/svn/raspbmc/relea...nv_prep.sh
reboot

Alles deed het weer....totdat er ineens een spontane reboot optrad. En toen was het klaar. Ik kan de raspberry niet meer geboot krijgen. Uiteraard heb ik geen backup...

Kan ik een bestand op de SD card verwijderen/aanpassen zodat ik toch iets van leven zou kunnen zien op de Raspberry? Ik zie wel wat bestanden op de SD Card via Windows.
Wat draai je? (En welke nightly heb je geprobeerd, wilde zelf ook eens gek doen ;) )
RPi's draaien een Linux OS en daar kun je niet zo heel veel mee in Windows zonder extra tools.

Als je makkelijk een backup maken wilt zou je een VM met bv Ubuntu kunnen draaien (virtualbox) en zo de belangrijke config files backuppen, heb je iig iets.

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 29-12-2013 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

grote_oever schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 19:23:
[...]

Xbian draait hier perfect met Airplay. Moet wel eerlijk zijn dat ik hem alleen gebruik voor youtube. Volgens mij gaat het streamen van eigen filmpjes minder perfect. Foto's ook geen probleem. Bedoel je eigen gemaakt video's die na een bepaalde periode lopen te bufferen?
Dank voor je reactie. Nee, ik probeer gewoon muziek af te spelen vanaf de muziek app op de ipad. Als ik Xbian selecteer als output gaat hij daar omgeveer 24 seconden op afspelen maar zonder geluid. Daarna stopt ie en dan selecteert hij de ipad weer als output..
Heb net een nieuwe image van Xbian geflashed maar dat maakt niks uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
schumi2004 schreef op zondag 29 december 2013 @ 15:33:
[...]

Wat draai je? (En welke nightly heb je geprobeerd, wilde zelf ook eens gek doen ;) )
RPi's draaien een Linux OS en daar kun je niet zo heel veel mee in Windows zonder extra tools.

Als je makkelijk een backup maken wilt zou je een VM met bv Ubuntu kunnen draaien (virtualbox) en zo de belangrijke config files backuppen, heb je iig iets.
Ik draai(de) RaspBMC... op een SD met USB als filesystem. Ik heb inmiddels met dezelfde USB stick een andere SD card gemaakt. Ik vrees dat ik dan helemaal het oude systeem kwijt ben.... Ik had daar van alles op gemaakt (Webcam, WiringPI etc....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:45
Mr_gadget schreef op zondag 29 december 2013 @ 16:25:
[...]

Dank voor je reactie. Nee, ik probeer gewoon muziek af te spelen vanaf de muziek app op de ipad. Als ik Xbian selecteer als output gaat hij daar omgeveer 24 seconden op afspelen maar zonder geluid. Daarna stopt ie en dan selecteert hij de ipad weer als output..
Hij was bij mij de laatste tijd wat onstabiel, maar ik heb net de december update van raspbmc geïnstalleerd en audio airplay gaat weer als een zonnetje! Video nog niet geprobeerd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwf
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-02-2024

hwf

Ik heb ongeveer een half jaar geleden een setje bij SOS besteld en moet zeggen dat het compleet is en direct goed werkte zonder veel config en download werk.

Een paar HD films speelden vlekkeloos af en verschillende add-on’s getest.

Ik gebruik nu de 1 TB drive in de PlayOn speler als NAS via het bedraade netwerk.

De iPad is erg handig in gebruik door de Airplay support. Zoeken naar audio en video op de iPad en dan direct afspelen op de TV via de RPi !

Onlangs update naar OpenElec 3.2.4 gedaan volgens instructie; http://wiki.openelec.tv/index.php?title=Updating_OpenELEC

Nu toch maar eens 2 uitstaande punten uitgezocht en in dit topic de oplossing gevonden !
1) Als je een uitzending wil kijken via uitzending gemist met XOT dan gaat hij deze eerst helemaal downloaden.
In XOT settings de termijn voor legen van de cache op 0 dagen zetten schakelt het eerst downloaden uit.

2) RPi aangesloten op een LCD van Philips. Toch reageert de RPI niet op de afstandsbediening van de TV.
Bleek uiteindelijk aan de meegeleverde hdmi kabel te liggen. Met een andere HDMI kabel werkte het direct.

Bedankt en succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Mr_gadget schreef op zondag 29 december 2013 @ 16:25:
[...]

Puur muziek?? probeer deze dan es:
http://www.woutervanwijk.nl/pimusicbox/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

als ik naar video -> "bestanden" ga dan zie ik een aantal standaard items zoals mijn USB stick en andere standaard items zoals "video toevoegen" en dergelijke. Deze kun je ergens via een instelling weg halen. weet iemand nog waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
Kan iemand mij vertellen hoe netflix draait op een pi icm xbmc? Zit te twijfelen tussen een adroidstick of een pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:28

Nicap

Tsssk....

G.Scholtens schreef op maandag 30 december 2013 @ 12:12:
Kan iemand mij vertellen hoe netflix draait op een pi icm xbmc? Zit te twijfelen tussen een adroidstick of een pi
Volgens mij kan Netflix niet gedraait worden op xbmc. Of je moet het via Airplay doen o.i.d.

Heb zelf maar een Chromecast gekocht voor Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Nicap schreef op maandag 30 december 2013 @ 12:38:
[...]

Volgens mij kan Netflix niet gedraait worden op xbmc. Of je moet het via Airplay doen o.i.d.

Heb zelf maar een Chromecast gekocht voor Netflix.
Er is binnen in xbmc toch een netflix app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

G.Scholtens schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:42:
[...]

Het schijnt allemaal gehacked te zijn en de hacks zijn waarschijnljk te zwaar voor de RPi
Zie ook hier:
http://raspberrypi.stacke...stream-netflix-on-raspbmc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
G.Scholtens schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:42:
[...]

Nee die is er niet, waar haal je dit vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
schumi2004 schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:49:
[...]

Nee die is er niet, waar haal je dit vandaan?
Staat bijvoorbeeld hier:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=178693

Geen officiele addon trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
Dat werkt niet op een Raspberry Pi, de code draait simpelweg niet op een ARM processor.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Antaresje schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:17:
[...]

Dat werkt niet op een Raspberry Pi, de code draait simpelweg niet op een ARM processor.
oke bedankt, dan moet ik wel een een androidstick gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 18:09
hey iedereen,

weet niet of ik bij het juiste adres ben maar zit met het volgende. Ik heb een Raspberry pi met raspbmc. Ik heb hier zelf een vpn client geïnstalleerd met pptp ondersteuning. Ik kan een VPN verbinding maken maar nu wil ik dat hij dit automatisch doet na het opstarten. ik heb beetje op internet gegoogled en kwam tegen dat ik iets in de rc.local moet zetten. Dit staat erin:

#!/bin/sh -e
#
# rc.local
#
# This script is executed at the end of each multiuser runlevel.
# Make sure that the script will "exit 0" on success or any other
# value on error.
#
# In order to enable or disable this script just change the execution
# bits.
#
# By default this script does nothing.

vpn="on"
if [ $vpn = on ]; then
pon VPN updetach
netstat -a | grep "/var/run/pptp/"
fi
exit 0

Als ik hem een reboot geef maakt hij niet automatisch een vpn verbinding. Als ik sudo /etc/rc.local doe maakt die meteen een VPN verbinding.
kan iemand mij hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Niet dat ik er veel verstand van heb *disclaimer*

Komt het niet doordat je juist niet de juiste user elevation hebt? Als je SUDO gebruikt draai je het onder root privileges en niet onder gewone gebruiker privileges. En dat script volgens mij ook. Werkt het wel als je geen sudo gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Smobbo schreef op zondag 29 december 2013 @ 21:45:
[...]

Hij was bij mij de laatste tijd wat onstabiel, maar ik heb net de december update van raspbmc geïnstalleerd en audio airplay gaat weer als een zonnetje! Video nog niet geprobeerd ;).
Ff een update, video via airplay werkt ook goed!
Ik luister via airplay muziek met het ene apparaat, die gestopt en toen een filmpje van tweakers jaaroverzicht aangezet op een ander apparaat en naar raspbmc gestuurd gaat perfect!
Zelfs het heen en weer wisselen gaat dus goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie20
kraats schreef op maandag 30 december 2013 @ 16:24:
Niet dat ik er veel verstand van heb *disclaimer*

Komt het niet doordat je juist niet de juiste user elevation hebt? Als je SUDO gebruikt draai je het onder root privileges en niet onder gewone gebruiker privileges. En dat script volgens mij ook. Werkt het wel als je geen sudo gebruikt?
het script werkt ook zonder sudo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:30

Satom

Verzamel ervaringen

Ik zit met een vraag of een lichte overclock mij kan helpen, op het moment wil het wel eens voorkomen dat de audio niet synchroon loopt met het beeld/vídeo. Als ik de Pi herstart (vanuit RaspBMC) en vervolgens het bestand opnieuw start (of verder ga waar ik gebleven was) loopt alles synchroon, zoals ik het graag zie.

Mijn vermoeden is dat er iets om de achtergrond bezig en daardoor het niet meer synchroon loopt. Iemand tips of ideeën om het definitief te fixen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:21

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Kan het zijn dat je library aan het updaten is of scrapen?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Als ik zoek op rc.local vind ik veel info in deze post: http://askubuntu.com/ques...nd-what-can-i-do-about-it
Iets voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie20
kraats schreef op maandag 30 december 2013 @ 18:48:
[...]

Als ik zoek op rc.local vind ik veel info in deze post: http://askubuntu.com/ques...nd-what-can-i-do-about-it
Iets voor jou?
thanks!! heb wat dingen geprobeerd en hij werkt nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
kraats schreef op maandag 30 december 2013 @ 18:48:
[...]

Iets voor jou?
Bij openelec werkt het dmv een autostart.sh, geen idee hoe dat met raspbmc zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik de enige die moeite heeft met Xbian? Even ranten, met vooraf de mededeling dat ik de makers niet wil afkraken. Ze steken er een hoop tijd en geld in. Dus voel je niet persoonlijk aangevallen en accepteer vast een sorry ;)

Ben 2 uur bezig geweest om naar beta 2 te komen, allerlei schimmige handelingen. Kon ze niet vinden op de site, op de iPad krijg ik namelijk geen menu te zien op xbian.org. Vervolgens draait de boel en nu krijg ik bij elke boot een popup van xbian-root-btrfs, geen idee hoe dat weg te halen. Ook de airplay doet simpelweg niks, geen enkele iPhone of iPad ziet de Xbian. In de instellingen staat het aan, ook nog een apt-get install xbian-package-airplaysh gedaan maar ook dat haalt niks uit.

Sorry dat ik het zeg, maar dat hele Xbian komt behoorlijk amateuristisch over. Ik heb nog nooit een update kunnen doen die in 1 keer goed ging of via een menu of iets liep. Nu werk ik zelf al een jaar of 15 met Linux en pretendeer ik er wel iets van te snappen, maar hier is als techneut al niet uit te komen. Hoe moet een standaard user dit dan ooit voor elkaar krijgen?

Misschien toch maar eens bij OpenElec gluren, zou dat beter werken?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:12

FREAKJAM

"MAXIMUM"

iOS7 heeft sowieso issues met airplay en XBMC, dus dat ligt niet perse aan Xbian. Ik zou OpenELEC gewoon testen. Ik heb laatst voor mijn pa ook een Pi gekocht en gewoon alle 3 (raspbmx, Xbian en OpenELEC) getest. Ik ben uiteindelijk voor OpenELEC gegaan in combinatie met een usb-stick installatie. De community is gewoon al vrij groot (groot forum met veel info), je ziet veel mensen tijd steken in development (nightlies en dergelijke) en aardig wat skins liepen vrij soepel.

En bij de Xbian update is je waarschijnlijk hetzelfde overkomen als deze persoon. (What seems to have happened, was that I had two simultaneous partition schemes, my original one and the one created during the upgrade.) Had je beta 2 vers geinstalleerd, of heb je geupdate?

[ Voor 118% gewijzigd door FREAKJAM op 30-12-2013 23:11 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 22:31:
Ben ik de enige die moeite heeft met Xbian? Even ranten, met vooraf de mededeling dat ik de makers niet wil afkraken. Ze steken er een hoop tijd en geld in. Dus voel je niet persoonlijk aangevallen en accepteer vast een sorry ;)

Ben 2 uur bezig geweest om naar beta 2 te komen, allerlei schimmige handelingen. Kon ze niet vinden op de site, op de iPad krijg ik namelijk geen menu te zien op xbian.org. Vervolgens draait de boel en nu krijg ik bij elke boot een popup van xbian-root-btrfs, geen idee hoe dat weg te halen. Ook de airplay doet simpelweg niks, geen enkele iPhone of iPad ziet de Xbian. In de instellingen staat het aan, ook nog een apt-get install xbian-package-airplaysh gedaan maar ook dat haalt niks uit.

Sorry dat ik het zeg, maar dat hele Xbian komt behoorlijk amateuristisch over. Ik heb nog nooit een update kunnen doen die in 1 keer goed ging of via een menu of iets liep. Nu werk ik zelf al een jaar of 15 met Linux en pretendeer ik er wel iets van te snappen, maar hier is als techneut al niet uit te komen. Hoe moet een standaard user dit dan ooit voor elkaar krijgen?

Niet om je te steunen in je ervaringen maar mijn ervaring ermee was dat er teveel cli handelingen nodig waren het 1 en ander werkend te krijgen waar dat bij OE nagenoeg out-of-the-box werkte of iig met vele male minder cli handelingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Ik heb momenteel het probleem dat hij geen geluid afspeelt bij de 720p bestanden, terwijl hij dit bij de SD en 1080p bestanden wel doet. Iemand enig idee hoe dit kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Robbie T schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:40:
[...]

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?
Inmiddels heb ik het sd kaartje uit mijn andere raspberry erbij gepakt (exacte image van de defecte sd kaart). Hier de bestanden van de FAT partitie van gekopieerd en die naar de foutieve sd kaart gekopieerd. De Raspberry wil nu wel gewoon weer opstarten.

Helaas deed het probleem zich na korte tijd weer voor (lees binnen een uur). Zelfde handelingen nog een keer uitgevoerd en het werkt weer. Alleen het probleem blijft terug komen.

Vervolgens heb ik het kaartje van de andere raspberry in de raspberry gestopt waar het probleem zich voordoet. Nu blijft het wel gewoon werken.

Mijn conclusie is dan ook dat het kaartje niet goed is voor de raspberry (Transcend).
Heeft er iemand ervaringen met Transcend kaartjes? Ik ga geloof ik maar even een mailtje sturen naar sossulutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gynnad schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 00:41:
Ik heb momenteel het probleem dat hij geen geluid afspeelt bij de 720p bestanden, terwijl hij dit bij de SD en 1080p bestanden wel doet. Iemand enig idee hoe dit kan komen?
Welke formaat? AAC, AC3, DTS? Welke distributie? OpenELEC, ...?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmoors
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-07 12:34
G.Scholtens schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:28:
[...]

Uhm, androidstickjes hebben ook altijd ARM processoren en geen x86.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
thomasmoors schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 09:29:
[...]

Uhm, androidstickjes hebben ook altijd ARM processoren en geen x86.
Klopt, maar Android heeft ook een Netflix-app ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Smultie schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 09:35:
[...]

Klopt, maar Android heeft ook een Netflix-app ;)
Precies, maarja ga ff verder op zoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 22:31:

Dat was mijn ervaring ook, toen openelec gedraaid, daar had ik gedoe met m'n MCE Remote (ingesteld op m'n logitech harmony).
Toen raspbmc geprobeerd, die werkt voor mij het prettigst. Gewoon vanaf Windows de pi benaderen en eventueel bestanden er naar toe slepen (in mijn geval eigen keymap).
Sinds de december versie draait airplay ook weer helemaal goed, erg prettig :) !

De ervaringen wisselen gewoon nogal, dat kan aan de Pi liggen, de sd-kaart, de usb-stick, de voeding, overclock, etc.

Gewoon maar weer wat proberen lijkt het devies ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smobbo schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 10:55:
[...]

Sinds de december versie draait airplay ook weer helemaal goed, erg prettig :) !
Is dat dan XBMC 12.3? En gebruik je iOS 7?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
En is ook niet echt een opzich zelfstaande netflix addon te noemen, is gewoon een browser launcher simpel gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

G.Scholtens schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:28:
[...]

Hoeft niet, de chromecast is een goed alternatief. Draait vlekkeloos en simpel te bedienen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
kraades schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 09:00:
[...]

Welke formaat? AAC, AC3, DTS? Welke distributie? OpenELEC, ...?
Distributie: RaspBMC
Audiospoor: DD5.1
Formaat:

Afbeeldingslocatie: http://img716.imageshack.us/img716/5466/0clr.png

Als ik het bestand rechtstreeks afspeel in VLC heeft hij wel gewoon geluid..

Pagina: 1 ... 86 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.