• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 15:33
Ik lees eigenlijk overal in dit topic dat mensen hun pi overklokken. Nu heb ik helaas een 1e generatie (zonder mountholes) die met clocks van 800mhz al vastloopt. In hoeverre maakt overklokken het afspelen van video beter?

Wat ik dus merk is dat het beeld vooral schokkerig wordt wanneer ik hem overschakel op draadloos. Dit terwijl andere apparaten op wifi met dezelfde bestanden (DVD iso's) geen enkele moeite hebben (met dezelfde wifi adapter).

Heeft het zin om een nieuwe, 512mb pi te kopen die wel met "fatsoenlijke" clocks kan draaien? Of houd de pi gewoonweg niet van wifi en is het verstandiger om gewoon maar zo'n android stick te kopen? (Helaas is een draadje trekken geen optie)

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:25
svenvv2 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 08:40:
Ik lees eigenlijk overal in dit topic dat mensen hun pi overklokken. Nu heb ik helaas een 1e generatie (zonder mountholes) die met clocks van 800mhz al vastloopt. In hoeverre maakt overklokken het afspelen van video beter?

Wat ik dus merk is dat het beeld vooral schokkerig wordt wanneer ik hem overschakel op draadloos. Dit terwijl andere apparaten op wifi met dezelfde bestanden (DVD iso's) geen enkele moeite hebben (met dezelfde wifi adapter).

Heeft het zin om een nieuwe, 512mb pi te kopen die wel met "fatsoenlijke" clocks kan draaien? Of houd de pi gewoonweg niet van wifi en is het verstandiger om gewoon maar zo'n android stick te kopen? (Helaas is een draadje trekken geen optie)
Uit welke generatie je PI is maakt niet uit. Het is per pi verschillend of je kan overclocken of niet. Is je pi echt instabiel boven de 700/800. Dan kan je nog de combinatie sd kaart / USB stick overwegen. Met alles op een usb stick krijg je een stuk minder corruptie.

• Grumsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:44
schumi2004 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 17:01:
[...]

lees uit hun antwoord dat OC not done is bij hun en ze dus niet overclocken. Met andere woorden, je hoeft niet in je config.txt te rotzooien.
Mijn setje dat ik een paar maanden geleden heb besteld bij SOS was bij aflevering echter wel overclocked.

Dit stond in de config.txt:
arm_freq=900
core_freq=300
sdram_freq=400
over_voltage=0

Ik had dan ook al vrij snel een corrupte SD kaart. Ondertussen gebruikt ik standaard OpenElec 3.2.4 met een USB stick en een lichtere overclock.

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 14:34

arie_papa

Running on Ubuntu

Grumsel schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:20:
[...]
Mijn setje dat ik een paar maanden geleden heb besteld bij SOS was bij aflevering echter wel overclocked.

arm_freq=900
core_freq=300
sdram_freq=400
over_voltage=0

Ik had dan ook al vrij snel een corrupte SD kaart. Ondertussen gebruikt ik standaard OpenElec 3.2.4 met een USB stick en een lichtere overclock.
Haha, nu moet ik toch stiekem lachen.
Gisteren kreeg ik een uiterst onbeschofte mail van hun, waarin ik "eigenwijs" werd genoemd. Nou kan ik dat wel hebben van een bekende, maar niet van een webshop waar ik klant was (inderdaad voltooid verleden tijd / nooit meer bij sossolutions)

Overigens heb ik nu online net een paar setjes koelblokjes besteld. Kijken of dat iets gaat helpen. Ik had 1 koelblokje die ik nu op de ethernet-chip geplakt heb, hopelijk koelt die de grootste hittebron enigzins. Sinds gisteren de Pi weer in de case gestopt. Kijken hoelang hij het uit gaat houden.

Ik moet wel zeggen dat in Nederland echt belachelijke prijzen gevraagd worden voor een setje koelblokjes.
Goedkoopste RPi setje begint bij 3,95 tot een wopping 12,99 : ;(
Als je buiten NL kijkt worden die setjes voor $ 0,84 verkocht..... :z

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• schumi2004
  • Laatst online: 16:44
[...]

arm_freq=900
core_freq=300
sdram_freq=400
over_voltage=0

Volgens mij zijn die settings niet eens goed, over_voltage moet 2 zijn volgens mij. Vraag me ook af hoe je aan een corrupte SD komt zo snel, draai nu paar dagen op zelfde settings als jij maar dan over_voltage = 2 en geen centje pijn. Verkeerd afgesloten misschien?

Wat SOS betreft en welke andere aanbieder dan ook, denk ik dat ze snel willen cachen en mee liften in de hype.
Koelblokjes schijnen een minimale bijdrage te leveren , ziet er leuk uit maar that's it.

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 19-12-2013 10:29 ]

[...]
Dat komt omdat 10-20% van de Pi's moeite heeft met overclocken. Meest logisch voor SOS is dan op een gegeven moment te zeggen: wij supporten geen OC. Dat besef zal de laatste maanden zijn ontstaan.
schumi2004 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:27:
[...]

Volgens mij zijn die settings niet eens goed, over_voltage moet 2 zijn volgens mij.
Overvolt is meestal de boosdoener vandaar de nul...

[ Voor 59% gewijzigd door technorabilia op 19-12-2013 10:29 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• Grumsel
  • Laatst online: 12:44
schumi2004 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:27:
[...]

Volgens mij zijn die settings niet eens goed, over_voltage moet 2 zijn volgens mij. Vraag me ook af hoe je aan een corrupte SD komt zo snel, draai nu paar dagen op zelfde settings als jij maar dan over_voltage = 2 en geen centje pijn. Verkeerd afgesloten misschien?

Wat SOS betreft en welke andere aanbieder dan ook, denk ik dat ze snel willen cachen en mee liften in de hype.
Koelblokjes schijnen een minimale bijdrage te leveren , ziet er leuk uit maar that's it.
Geen idee waarom de SD kaart snel corrupt was, misschien wel doordat ik 'm verkeerd heb afgesloten. Was ergens al lang blij dat ik schoon kon beginnen want er waren standaard wel erg veel add-ons geinstalleerd die ik niet gebruikte. Ook vond 't spashscreen erg lelijk maar gelukkig zie je dat niet vaak. Ik heb direct toen ik de set kreeg een backup gemaakt van de kaart en toen die corrupt raakte overgestapt op een schone OpenElec.

• GrowMyHair
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 18:46:
[...]

Probleem zit hem voornamelijk in het gelijktijdig audio en video af te spelen want dat doe je eigenlijk.
Enigste oplossing die ik bedenken kan is een visualisatie.

Geen idee hoe lastig dat is maar wil er vanavond wel eens induiken als er tijd over is ;)

Edit:
http://trac.xbmc.org/ticket/2351
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=146285
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=170259
Bedankt voor het uitzoeken! Het is er bijna dus. Maar het lijkt dus onmogelijk te zijn voor XBMC om tegelijkertijd audio en video af te spelen. Wel jammer, met die video screensaver heb je het bijna voor mekaar.
Dus dan moet ik ofwel een audio track gaan toevoegen aan mn video, of ergens een ander cheesy kerstmuziek-dvdtje vandaan halen.
Of gewoon mn windows PC gebruiken. Die doet er niet zo moeilijk over om VLC en Winamp tegelijkertijd te gebruiken.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:14

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik had wat problemen met Xbian en USB installatie (leek alleen maar trager te worden dus overgestapt op Raspbmc. Hier draait alles goed echter heb ik 1 groot probleem het geluid is soms 1 grote ruisbom (soms helpt opnieuw instarten aflevering, maar vaak niet) het is volledig random en ontzettend vervelend.

Het enige wat ik hem aangepast is in de config.txt een line toegevoegd zodat HDMI via een splitter ook nog 5.1 doorgeeft

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• schumi2004
GrowMyHair schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:32:
[...]

Bedankt voor het uitzoeken! Het is er bijna dus. Maar het lijkt dus onmogelijk te zijn voor XBMC om tegelijkertijd audio en video af te spelen. Wel jammer, met die video screensaver heb je het bijna voor mekaar.
Dus dan moet ik ofwel een audio track gaan toevoegen aan mn video, of ergens een ander cheesy kerstmuziek-dvdtje vandaan halen.
Of gewoon mn windows PC gebruiken. Die doet er niet zo moeilijk over om VLC en Winamp tegelijkertijd te gebruiken.
Mogelijk is een visualisation de oplossing, maar hoe gaan we daar een filmpje/animatie in krijgen en welk formaat mag deze zijn dan.

Iets om de tijd mee te doden dacht ik zo ;)

Edit:
Meest snelle oplossing voor nu is het volgende:
Download deze clip (of de link naar de 2 uur versie als ik goed gelezen heb) hier
Source: YouTube: 3 Hours of Christmas music with Fireplace
Download: http://www.ssyoutube.com/watch?v=0soVy4bItCY

Install deze addon:
Video/Audio Screensaver: Directory

En je heb een vuurtje met voor gedefinieerde kerstmuziek ;)

[ Voor 26% gewijzigd door schumi2004 op 19-12-2013 12:10 ]

Verwijderd

Dus ik kan hier ook gewoon on-gecomprimeerde remux versies van 20gb mee afspelen? Met een .srt ondertiteling erbij..? En dan kan ik ook instellen dat hij de tv op 24hertz zet?

Verwijderd

In mijn zoektocht naar een betaalbare media speler kwam ik deze iets wat basis vergelijking tegen. Echter vond ik hem wel interessant omdat het een aantal basis functies meteen 1 op 1 vergelijkt. Nu was ik in eerste instantie erg geinteresseerd in een Android TV box maar nu ik de Airplay mogelijkheden van de Raspberry zie vind ik dit misschien ook wel een interessante gedachte. Echter is mijn vraag werkt dit erg goed met een Pi? Ik wil dan namelijk films van mijn iPad op de TV afspelen. Iemand die hiermee ervaring heeft?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• GrowMyHair
  • Niet online
schumi2004 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:55:
[...]

Mogelijk is een visualisation de oplossing, maar hoe gaan we daar een filmpje/animatie in krijgen en welk formaat mag deze zijn dan.

Iets om de tijd mee te doden dacht ik zo ;)

Edit:
Meest snelle oplossing voor nu is het volgende:
Download deze clip (of de link naar de 2 uur versie als ik goed gelezen heb) hier
Source: YouTube: 3 Hours of Christmas music with Fireplace
Download: http://www.ssyoutube.com/watch?v=0soVy4bItCY

Install deze addon:
Video/Audio Screensaver: Directory

En je heb een vuurtje met voor gedefinieerde kerstmuziek ;)
Goed idee! Denk dat ik inderdaad gewoon een youtube video op repeat zet. Is het probleem weer voor een jaar opgelost.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:52

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Sweet, ik kan nu via de secure ftp plugin van Total Commander ook mijn Raspberry Pi benaderen. Hoef ik WinSCP niet meer te gebruiken.

Korte uitleg:
- Download libcurl dll's vanaf hier (Win32 - Generic):
- Open de zip en pak de dll's uit naar de Total Commander map
- Download de laatste sftp plugin vanaf de download site van Ghisler en pak hem uit in de Total Commander map
- Ga in Total Commander naar Configuratie - opties - plugins - plugins voor bestandssystemen (Configureren)
- Klik op 'toevoegen' en dan op sftpplug.wfx
- SFTP omgeving is nu aanwezig in de netwerkomgeving binnen Total Commander

je kan je Pi toevoegen door de SFTP omgeving te openen en op F7 (nieuwe verbinding) te klikken. Vervolgens kies je de juiste IP, poort, protocol, login/pwd en je kan aan de gang.

[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 19-12-2013 20:45 ]

Verwijderd

Hoi Experts.

Vraagje en heb het antwoord (nog) niet kunnen vinden.
Heb XBMC draaien op een Raspberry en in het ntwerk een synology.
met de muziek draaien lukt het random niet instellen, na 1 nummer stopt de playlist.
in de instelling aangevinkt het volgende nummer afspelen, ook met het afdraaien on het rechtermenu de random ingesteld maar werk ook niet.

even muziek opeen usb gezet om te kijken of de server het probleem was, maar ook niet.

is dit een bug in het programma?

grt

Ron

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 21:19:
Hoi Experts.

met de muziek draaien lukt het random niet instellen, na 1 nummer stopt de playlist.
in de instelling aangevinkt het volgende nummer afspelen, ook met het afdraaien on het rechtermenu de random ingesteld maar werk ook niet.

even muziek opeen usb gezet om te kijken of de server het probleem was, maar ook niet.

grt

Ron
Klinkt als via een remote app benaderen. Wat gebeurt er als je lang drukt op de map > menu > play now (android / xbmc remote)?

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 21:19:
Hoi Experts.

grt

Ron
Klinkt alsof je (onbewust) slechts 1 nummer in de lijst zet.

/spuit 11

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Probeer eens 'menu', en dan 'play from here' in plaats van 'play'. Dat zou het probleem zoals Firesphere beschrijft moeten oplossen, maar het kan dan wel lang duren voor de hele lijst is ingeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn Raspberry Pi draait nu best redelijk icm OpenELEC, voor mijn gevoel toch wat sneller dan Xbian en Raspbmc. Ik kan alleen nog niet zeggen dat het écht lekker soepel werkt, de navigatie door menu's gaat wel maar is niet helemaal van dezelfde orde als een normale (ht)pc. Ook merk ik dat video's zo nu en dan stotteren, zowel bij 720p als 1080p. Is dit simpelweg omdat de Pi niet krachtig genoeg is? Ik had toch verwacht dat dat geen enkel probleem zou moeten zijn. Aan de andere kant zou het ook aan mijn netwerk kunnen liggen, ik stream de video's nu vanaf mijn MacBook via een NFS share. AFP of SMB shares kon ik met geen enkele distributie aan de praat krijgen. Van de HTPC in de GK (studentenhuis) ben ik echter gewend dat XBMC dan gewoon gaat bufferen, niet stotteren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:26

MsG

Forumzwerver

Een reguliere HTPC van een paar honderd euro vergelijken met een 30 euro chipje is ook een beetje appels peren. De interface loopt bij niemand volgens mij zo soepel als XBMC op een snelle computer. Je kan wellicht nog instellen dat hij 24Hz ook forceert buiten het kijken van media. Daarnaast maakt het ook uit of je de hippe audiocodecs in tegenwoordige films laat decoderen door het arme chipje, of dat je deze gecodeerd doorstuurt naar je versterker die het kan decoderen. Op 720P heb ik met OpenELEC met een lichte overclock eigenlijk geen schokken, terwijl ik ook geen hippe versterker heb die het geluid decodeert.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:34

Satom

Verzamel ervaringen

Het navigeren door menu's is soms echt langzaam, maar het afspelen van media daarentegen is prefect! Helemaal geen hapering, helemaal niets! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
MsG schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 02:20:
Een reguliere HTPC van een paar honderd euro vergelijken met een 30 euro chipje is ook een beetje appels peren. De interface loopt bij niemand volgens mij zo soepel als XBMC op een snelle computer. Je kan wellicht nog instellen dat hij 24Hz ook forceert buiten het kijken van media. Daarnaast maakt het ook uit of je de hippe audiocodecs in tegenwoordige films laat decoderen door het arme chipje, of dat je deze gecodeerd doorstuurt naar je versterker die het kan decoderen. Op 720P heb ik met OpenELEC met een lichte overclock eigenlijk geen schokken, terwijl ik ook geen hippe versterker heb die het geluid decodeert.
Een HTPC'tje met ruim voldoende rekenkracht om zowel XBMC als FullHD content vloeiend te laten spelen heb je echter al voor een paar tientjes meer, zo raar is de vergelijking in mijn ogen dus niet. Daarnaast maakt het mij eigenlijk niet zoveel uit wat voor apparaat het nu precies is, ik ben gewoon wat teleurgesteld in de Pi. In veel artikelen en ook in ervaringen hier op het forum lees je dat de Pi geweldig werkt voor XBMC en dat alles soepel loopt, in mijn ervaring is dat simpelweg niet het geval. Het is best een leuk apparaatje maar een volwaardige Mediacenter oplossing en echt soepel? Nee. Naar mijn mening totaal niet.

Overigens heb ik geen versterker die audio kan decoderen dus dat laat ik inderdaad aan de Pi over, ik zal eens wat experimenteren met een kleine overklok al vind ik eigenlijk dat dat, gezien wat op zoveel plekken wordt verkondigd, niet nodig zou moeten zijn. For the time being zal ik het er maar mee moeten doen maar echt enthousiast ben ik er zeker niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DD2
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-07 13:47

DD2

Dick schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 04:32:
[...]

Een HTPC'tje met ruim voldoende rekenkracht om zowel XBMC als FullHD content vloeiend te laten spelen heb je echter al voor een paar tientjes meer, zo raar is de vergelijking in mijn ogen dus niet. Daarnaast maakt het mij eigenlijk niet zoveel uit wat voor apparaat het nu precies is, ik ben gewoon wat teleurgesteld in de Pi. In veel artikelen en ook in ervaringen hier op het forum lees je dat de Pi geweldig werkt voor XBMC en dat alles soepel loopt, in mijn ervaring is dat simpelweg niet het geval. Het is best een leuk apparaatje maar een volwaardige Mediacenter oplossing en echt soepel? Nee. Naar mijn mening totaal niet.

Overigens heb ik geen versterker die audio kan decoderen dus dat laat ik inderdaad aan de Pi over, ik zal eens wat experimenteren met een kleine overklok al vind ik eigenlijk dat dat, gezien wat op zoveel plekken wordt verkondigd, niet nodig zou moeten zijn. For the time being zal ik het er maar mee moeten doen maar echt enthousiast ben ik er zeker niet over.
Het klopt wel dat de interface soms wat langzaam is, een kleine overclock kan inderdaad helpen. Je zou ook een andere skin kunnen proberen, bijvoorbeeld Amber.

Wat betreft de audio, mijn samsung televisie kan ook gewoon prima overweg met een DD of DTS signaal. Ik heb XBMC op de Pi dus gewoon ingesteld op DD en DTS capable receiver. Speaker configuratie op 2.0.
Je zou even kunnen checken of je dit bij jouw TV ook kunt doen. Ik speel namelijk 1080p met DTS zonder haperingen vanaf mijn synology nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:06
Dick schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 04:32:
[...]

Tsja, in principe kun je dat ook wel een beetje verwachten. Open deur, maar de Pi is niet ontworpen als mediaplayer, een htpc of mediaplayer wel. Daar kun je van verwachten dat die beter doen waar ze voor gemaakt zijn. Echter kun je de Pi óók gebruiken als mediaplayer. Het werkt prima, alleen wat minder "soepel". Daarbij kost het apparaat ook zeker minder dan een htpc of mediaplayer. Je hebt het over "een paar tientjes", maar zelfs een paar tientjes is 50% van de kosten van een Pi. En een volwaardige htpc kost je toch wel 200-300 euro (factor 4-6).

Maar misschien kun je hem nog verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb pas nog een Pi met 256MB verkocht (met OpenELEC en medium overclock) die bedraad vanaf een NFS share 1080p met DTS zonder haperen kon afspelen zonder externe DTS decoder. Dus ergens is er iets verkeerd in je setup lijkt mij.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:45
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:48:
In mijn zoektocht naar een betaalbare media speler kwam ik deze iets wat basis vergelijking tegen. Echter vond ik hem wel interessant omdat het een aantal basis functies meteen 1 op 1 vergelijkt. Nu was ik in eerste instantie erg geinteresseerd in een Android TV box maar nu ik de Airplay mogelijkheden van de Raspberry zie vind ik dit misschien ook wel een interessante gedachte. Echter is mijn vraag werkt dit erg goed met een Pi? Ik wil dan namelijk films van mijn iPad op de TV afspelen. Iemand die hiermee ervaring heeft?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Dat kan zeker!
Ik lees hier weleens over problemen met Airplay, maar ik stream van alles vanaf mijn iPad naar mijn TV (youtube, rtl XL (sneller dan via de UZG addon vind ik).
Hele films heb ik nog niet geprobeerd, ik zou dat gewoon op de Pi doen (films op een usb stick of nas, dan komt XBMC icm RaspPi echt goed tot zijn recht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
kraades schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 09:47:
Ik heb pas nog een Pi met 256MB verkocht (met OpenELEC en medium overclock) die bedraad vanaf een NFS share 1080p met DTS zonder haperen kon afspelen zonder externe DTS decoder. Dus ergens is er iets verkeerd in je setup lijkt mij.
T scheelt nogal of dit in een 10GB MKV zit of in een 45GB blu-ray rip he...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

kraades schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 09:47:
Volgens mij is dat heel erg Pi afhankelijk. Ik heb er 2, waarvan 1 als een zonnetje loopt, en 1 die niks dan ellende opleverd. Mijn problem-pi heeft welgeteld 1 dag met dichte case gedraaid voordat de SD kaart corrupt raakte, en dan is hij al teruggeclockt naar 700 mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
DennusB schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 09:58:
[...]
Ik vraag me dan af of er mensen echt verschil zien tussen die twee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een goeie USB 3.0 betreft, ik heb onlangs een Verbatim 16GB gekocht en deze zijn perfect.
Mijn R-Pi draait nu al een tijdje op turbo.

Ik heb wel dikwijls moeite met mijn ondertitels. Ik gebruik de addon XBMC subtitles, zijn er nog andere?
Soms krijg ik de melding "Local subtitle available", wat kan ik hiermee doen?
Ik zoek meestal de subtitles manueel bij Opensubtitles, Ondertitel en Podnapisi.
Meestal lopen deze dan niet 100% sync en zoek ik een andere :(
Ook heb ik al eens gehad, dat bvb de eerste 10 min de subs sync lopen, dan ineens nietmeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbeboy
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-08 11:31
Ik heb deze week ook een PI gekocht en mijn ervaringen tot nu toe zijn zeer positief (gezien de kosten van het apparaat). Tot nu toe heb ik OpenElec en XBian getest. In de OpenElec config heb ik echter een probleem met audio passthrough naar m'n versterker wat ik niet ervaar in de XBian config. Misschien komt iemand dit bekend voor en heeft hij een idee om het op te lossen. De situatie is als volgt :

- Raspberry PI via HDMI aangesloten op een Yamaha RX-V673 receiver
- Sony TV aangesloten op de Yamaha receiver

Alles werkt perfect en de receiver wordt meteen bij opstarten van XBMC netjes herkend. DTS en AC3 passthrough ingeschakeld in XBMC. Als ik echter een film afspeel met DTS of AC3 dan krijg ik soms wel en soms geen geluid. Als er wel geluid is dan geeft de versterker ook netjes aan welke audio stream er gebruikt wordt. Het ligt niet aan de film zelf omdat de ene film soms wel en soms geen geluid geeft. Als er geen geluid is kan ik dit oplossen door via de audio settings die je kunt benaderen in het onscreen menu te veranderen van HDMI naar Digitaal (of andersom). Het lijkt erop dat er dan een schakeling plaatsvind waardoor ik weer geluid krijg.

Bovenstaande problemen heb ik nog niet gehad met XBian. Hopelijk heeft iemand een idee of suggesties om dit op te lossen.

Ik heb de OpenElec config trouwens wel op Turbo staan bedenk ik me nu en heb nog niet getest of het wel werkt zonder overclock setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
schumi2004 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:35:
[...]

Heb nu zelf OpenELEC 3.2.4 draaide alleen voor XBMCTorrent addon maar merk al wel dat het bufferen een eewigheid duurt t.o.v. mijn Zotac systeempje maar werken doet het wel, iets of wat geduld hebben. Maar dat is een addon dingetje.
Verder is hij met OC settings op 950 best rap en niet zo heel erg storend.

[...]

Ik ben meer van de bruikbare apps zoals autosubs (auto download subs wanneer er geen subs lokaal aanwezig zijn, scheelt weer wat remote kliks) en check previous episode (check of je eerdere aflevering al wel gezien hebt) en jump back (een bepaalde tijd terug in film wanneer deze op pauze is gezet)
Ben zelf niet zo van de youtube en vimeo addons of nfl dingen maar ieder zijn ding.
Ho shit! _/-\o_ Autosub is geniaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
barrymossel schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 10:32:
[...]

Ik vraag me dan af of er mensen echt verschil zien tussen die twee...
Dat kan je duidelijk zien....

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welke repo zit die Autosub?

Ik heb wat zitten zoeken en ik kwam op de site van mdevries.org, waaop stond dat Autosub niet meer zou werken doordat bierdopje gestopt is.

Hopelijk is dit niet zo, aangezien ik een goede subtitle addon zoek.

Vervangt autosub de xbmc subtitles addon?

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djbeboy schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:26:
Ik heb deze week ook een PI gekocht en mijn ervaringen tot nu toe zijn zeer positief (gezien de kosten van het apparaat). Tot nu toe heb ik OpenElec en XBian getest. In de OpenElec config heb ik echter een probleem met audio passthrough naar m'n versterker wat ik niet ervaar in de XBian config. Misschien komt iemand dit bekend voor en heeft hij een idee om het op te lossen. De situatie is als volgt :
Op OpenELEC 3.2.3 ipv 3.2.4 heb je dit probleem waarschijnlijk niet althans ik niet.
DennusB schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 09:58:
[...]

Ja ok een 1 op 1 BR rip kan problemen geven....maar ik denk dat de meesten zich hier niet aan wagen icm een Pi.

[ Voor 66% gewijzigd door technorabilia op 20-12-2013 14:23 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbeboy
kraades schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:18:
Op OpenELEC 3.2.3 ipv 3.2.4 heb je dit probleem waarschijnlijk niet althans ik niet.
Ik ga het testen. Ben benieuwd. In ieder geval bedankt voor de suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:49:
Op welke repo zit die Autosub?

<knip>

Vervangt autosub de xbmc subtitles addon?
Ik weet niet of er al een xbmc-addon voor is, maar iemand van hier is verder gegaan met AutoSub. Kijk bijvoorbeeld in deze thread: [Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill. Die versie loopt in ieder geval op windows, linux, synology en waarschijnlijk op nog wat andere OS-en

[ Voor 11% gewijzigd door gwystyl op 20-12-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:10
Iemand enig idee waarom na verloop van tijd mijn audio out of sync gaat?
Het is slechts enkele ms, erg irritant. Na een minuut of 20 merk ik dat het geluid niet meer goed loopt en dit is steeds erger na verloop van tijd.
Ik run de laatste versie van xbian en stream direct vanaf mijn synology DS214.
Beide zijn deze aangesloten op gbit netwerk.

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speelt dit ding ook vloeiend 1080p bestanden af van 25GB met dts? En kan het mijn tv dan op 24p modus zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skinlee78 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 23:23:
[...]

Klinkt als via een remote app benaderen. Wat gebeurt er als je lang drukt op de map > menu > play now (android / xbmc remote)?
klopt indcerdaad, het werk nu wel, is wel apart, moet je wel weten.
yhx, heb nu ook Xbian geplaatst, wat een verschil in snelheid, is een stuk sneller dan RaspBMC.

even een andere vraag, met welke button haal je de Raspbeery uit de sleepmode na een avond standby?
na lange tijd niet ingebruik is het scherm zwart

ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bij mij is het op de afstandsbediening van de tv (via CEC) of in yatse gewoon één van de cursortoetsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via SOS Solutions een Rasberry Pi besteld. Ik had hiervoor een Minix x5 bij SOS gekocht en die bleef maar raar doen. Ik wou hem RMA sturen, dit was mijn tweede Minix die om de haverklap vastliep, geen enkel film avondje zonder problemen....mocht ik hem na 9 maanden nog ruilen voor een Rasberry met toebehoren. Werkelijk, wat een goeie service. Heb ze het verschil in prijs laten houden voor een paar potjes bier.

Hoop dat ie morgen in huis is, can't wait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
  • Laatst online: 14-09 00:05
Nivali schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 16:49:
Iemand enig idee waarom na verloop van tijd mijn audio out of sync gaat?
[...]
Ik heb hetzelfde met mijn Philips TV uit 2012 en OpenElec. Wat bij mij werkte is het decoderen van DD en DTS door de Pi te laten doen. Dus in settings DTS and DD(AC3) capable receiver uit. Mijn Pi draait op 1GHz en decodeert naar 2.0 stereo, en dat werkt prima
Sinds de laatste versie van OpenElec moet ik dan wel het 'Sync playback to display' uit zetten. Anders begon het beeld erg te schokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJAV
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 16:50
Lukt het hiermee ook om een livestream te kijken zodat ik de laptop niet meer aan de tv hoef te hangen?
Ik had verwacht dat zoiets met de Humax 5200 wel zou kunnen maar helaas. Een Eminent is ook geen oplossing gebleken, hoewel dat wel een allesspeler bllek te zijn. De browser was echter pet. Maar zo'n Raspberry lijkt met toch wel veel te bieden voor zijn prijs, wordt een leuk speeltje voor de kerstdagen.(inmiddels besteld :) )

[ Voor 20% gewijzigd door AJAV op 21-12-2013 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ligt helemaal aan de livestream lijkt me. De horizon.tv stream gaat bijvoorbeeld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbeboy
Fire69 schreef op maandag 03 september 2012 @ 10:43:
[...]

DVD's gaan bij mij altijd door het volgende proces:
ISO/VIDEO_TS -> DVD Shrink (menu en onnodige talen eruit) -> ISO
ISO -> MakeMKV -> MKV
MKV -> Mkvmerge (default taal zetten en namen van streams corrigeren)

Dit is trouwens enkel voor kinderfilms, gewone films download in direct in HD :P
Oud bericht, maar wel een supertip ! Ik haat DVD's menus nl. en dit maakt afspelen op de Raspberry een stuk makkelijker !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 17:21:
[...]

even een andere vraag, met welke button haal je de Raspbeery uit de sleepmode na een avond standby?
na lange tijd niet ingebruik is het scherm zwart
Is een known bug, tenminste ik heb het in alle releases gehad. Screensaver uitzetten. Opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07-2022
Misschien kan iemand mij met dit probleem helpen.

Ik wil voor mijn moeder een Raspberry Pi als mediacenter gebruiken met OpenElec of Rasplex (Zit te twijfelen tussen die 2 maar wil wel een server / client oplossing.) maar kan een of andere manier niet booten en weet niet waar het aan ligt. Heb de case ervan afgehaald en proberen op te starten met alleen stroom en sd kaart maar kreeg alleen grijs beeld. Heb al 2 sd kaartjes geprobeerd maar beide worden niet gepakt.

Ik heb al op de troubleshooting pagina gekeken maar kon niet vinden waar het aan zou kunnen liggen. Denk zelf dat het aan de HDMI kabel ligt.

https://dl-web.dropbox.co...u2IQrXIRjE4_28MUlv8mfXSBw
https://dl-web.dropbox.co...q7DN2H1UbFKKfj_NocPACkMEw

Wie kan mij helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je ledjes normaal branden en je hebt grijs beeld dan zal het wel iets het de doorvoer van het beeld zijn. Je hebt geen andere hdmi kabel of display?

Btw je links werken niet.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
kraades schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 14:22:
Als je ledjes normaal branden en je hebt grijs beeld dan zal het wel iets het de doorvoer van het beeld zijn. Je hebt geen andere hdmi kabel of display?

Btw je links werken niet.
Bedankt, voor je antwoord. Hierbij nogmaals de foto's.

https://dl.dropboxusercon...2013-12-21%2013.59.58.jpg
https://dl.dropboxusercon...2013-12-21%2014.00.38.jpg

De HDMI kabel is die van de Action. Ik haal straks wel een andere om uit te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
Nieuwe kabel geprobeerd maar nog steeds grijs beeld. Gevalletje RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Staat OpenELEC er wel goed op? Groene led brand maar zwakjes? Anders eens Raspbmc proberen? Misdchien nog eens met een andere power supply?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
kraades schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 17:03:
Staat OpenELEC er wel goed op? Groene led brand maar zwakjes? Anders eens Raspbmc proberen? Misdchien nog eens met een andere power supply?
Ik heb Raspbmc op beide SD-kaarten geprobeerd maar nog steeds grijs beeld. Het ACT lampje brandt lichtjes groen en het PWR lampje brandt rood. Een andere voeding kan ik momenteel niet testen maar heb die van hier.

Ik ben bang dat de sd card slot kapot is. Hoe zou ik dit kunnen weten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Probeer eens de noobs-install via http://www.raspberrypi.org/downloads (gewoon de unzip files op een fat formatted sd kaart pleuren.
Verder probeer component voor component uit te sluiten.
RPi heeft iets van 0,7A nodig, maar meestal boot hij wel van een standaard (desktop) usb poort. Dat al geprobeerd?

Btw, die overige 3 ledjes die niet branden zijn volgens mij netwerk, en ik zie geen netwerkkabel / wifi dongle...

[ Voor 16% gewijzigd door arie_papa op 21-12-2013 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Schreeuwen doe je maar ergens anders. Wordt weer rustig door Het algemeen beleid te lezen en kom terug zodra je normaal kunt posten.
Hopelijk helpt dat ook bij het formuleren van de vraag, want een concreet antwoord was er niet te geven omdat zo'n beetje alle belangrijke informatie ontbrak. En waarschijnlijk werden je eerdere vragen om vergelijkbare redenen genegeerd, samen met het feit dat een dergelijke vraag al tig keer voorbij is gekomen zowel hier als op andere delen van het internet.

[ Voor 143% gewijzigd door Ultraman op 23-12-2013 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
The_Source schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 17:32:
[...]
Ik heb Raspbmc op beide SD-kaarten geprobeerd maar nog steeds grijs beeld. Het ACT lampje brandt lichtjes groen en het PWR lampje brandt rood. Een andere voeding kan ik momenteel niet testen maar heb die van hier.

Je kan het op een aantal manieren testen. Probeer de SD kaart te lezen op een computer. of probeer een andere SD kaart (misschien uit je camera, of misschien heb je nog een microSD + SD adapter van een oude telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:32

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Iemand hier al een OpenELEC nightly draaien in combinatie met een usb-stick met f2fs ipv ext4 als filesystem? Schijnt weer een stukkie sneller te zijn.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Source schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 17:32:
[...]

Nu wordt het voor mij ook giswerk maar staat op de troubleshooting pagina die je eerder aangaf niet dat een zwak brandend groen lampje betekent dat er geen boot code is uitgevoerd? Deze hoort net zo fel als de rode led te branden. Dus op een of andere manier wordt je sd card niet goed gelezen. Denk ik.............

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 22:21

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Even bezinning :)

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
Mijn pi doet raar. Als ik een film opstart komt er soms gigantisch harde ruis uit de speakers. De film stopzetten en opnieuw starten verhelpt het soms... Erg irritant.

Gister ging bij doorspoelen en pauze het geluid opeens weg. Kon ik alleen via menu sound output op digital weer werkend krijgen. Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Ik heb last van wegvallen van het geluid tussen 2 afleveringen van een serie. Na wijzigen van het hdmi kanaal op de versterker werkt het dan weer.
Erg irritant.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 21:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Hoe is jullie ervaring met Airplay? Ik heb het even getest met Xbian en een Ipad. Maar het werkte niet echt heel lekker. In itunes zag ik geen airplay icoon. Youtube filmpjes sturen kon wel maar het duurde heel lang voordat de Pi daadwerkelijk ging afspelen. Foto's streamen ging wel. Alleen zou ik dan de foto's willen wisselen vanaf de ipad. Maar je kan alleen een diashow starten. Het lijkt wel of de Pi de foto's volgt als je van foto wisselt op de Ipad maar ook dat gaat erg traag.
Het is wel zo dat de Pi via wifi verbonden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Raspberry Pi met OpenELEC 3.2 draaien.
Via een HDMI switch (uit China, van eBay) stuur ik HDMI beeld naar mijn TV en audio via optisch.
TV en versterker kunnen allebei geen HDMI aan, versterker kan Dolby Digital en DTS allemaal aan via mijn PS3.
Alleen via de Pi heb ik geen surround, de center mist.
Versterker geeft ook geen DTS icoontjes automatish weer zoals bij audio via de PS3.

Ik heb deze regels erbij gezet in mijn config.txt

hdmi_force_hotplug=1
hdmi_force_edid_audio=1

Ik heb ook lang niet zoveel opties als hier: http://wiki.xbmc.org/inde...ttings_-_Audio_Output.png in XBMC.

Zoek me al aardig wat avondjes suf, misschien kan iemand met de juiste richting op helpen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Draai je toevallig een nightly van XBMC? (Gotham). Standaard staan de settings op "standard" en moet je deze handmatig naar "advanced" zetten.

Eenmaal ingesteld op advanced vind je vrijwel dezelfde settings bij audio zoals getoond in het screenshot.

Heb voor de zekerheid een screenshot gemaakt (deze is wel van mijn htpc setup, niet van een raspberry)

Afbeeldingslocatie: http://plaatjesdump.nl/upload/6c413d44ae6e3926a8e7ba2232cbdece.png

[ Voor 27% gewijzigd door FREAKJAM op 23-12-2013 02:27 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

even een vraagje over het stroomgebruik van de tv. Ik heb vaak gewoon alleen muziek draaien en de TV dus helemaal niet nodig. Nu heb ik als screensaver in XBMC ingesteld dat het scherm na een paar minuten helemaal op zwart gaat, maar ik vraag me af hoeveel stroom de tv dan nog gebruikt. Ik heb een 50 inch samsung plasma scherm.

De tv uitdoen is geen optie want de HDMI gaat rechtstreeks naar de TV voor het geluid. ik heb geen versterker met digitale input helaas.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
De enige manier erachter te komen is met een metertje. Bijvoorbeeld http://www.cresta.nl/inde...id=25&item_id=138&lang=nl , kost ongeveer 10 euro.
Het verschilt heel erg per tv, maar ga ervan uit dat het verbruik nogal wat(t) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2013 @ 21:26:
Ik heb een Raspberry Pi met OpenELEC 3.2 draaien.
Via een HDMI switch (uit China, van eBay) stuur ik HDMI beeld naar mijn TV en audio via optisch.
TV en versterker kunnen allebei geen HDMI aan, versterker kan Dolby Digital en DTS allemaal aan via mijn PS3.
Alleen via de Pi heb ik geen surround, de center mist.
Versterker geeft ook geen DTS icoontjes automatish weer zoals bij audio via de PS3.

Ik heb deze regels erbij gezet in mijn config.txt

hdmi_force_hotplug=1
hdmi_force_edid_audio=1

Ik heb ook lang niet zoveel opties als hier: http://wiki.xbmc.org/inde...ttings_-_Audio_Output.png in XBMC.

Zoek me al aardig wat avondjes suf, misschien kan iemand met de juiste richting op helpen? 8)7
Ok, dus je Pi zit via hdmi -> switch -> optisch aan de versterker.

Op de Pi heb je lang niet zoveel audio opties. Alleen AC3 en DTS capable receiver. Die moet je in jouw geval op AAN zetten omdat je versterker dit ondersteunt. Zodoende hoeft de Pi dit niet zelf te decoderen. Als je dit op UIT laat staan dan zal de versterker geen AC3 of DTS icoontjes tonen (althans bij mij niet). Verder moet je de output op HDMI 5.1 of 7.1 zetten.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

IJsbeer schreef op maandag 23 december 2013 @ 09:18:
De enige manier erachter te komen is met een metertje. Bijvoorbeeld http://www.cresta.nl/inde...id=25&item_id=138&lang=nl , kost ongeveer 10 euro.
Het verschilt heel erg per tv, maar ga ervan uit dat het verbruik nogal wat(t) is.
oke. is het dan ook mogelijk om de HDMI uitgaan voor geluid en beeld te gebruiken bij video en de analoge uitgang van de Pi voor bijvoorbeeld het afspelen van alleen muziek? Dan kan de tv namelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:45
jos_zwa schreef op maandag 23 december 2013 @ 08:57:
even een vraagje over het stroomgebruik van de tv. Ik heb vaak gewoon alleen muziek draaien en de TV dus helemaal niet nodig. Nu heb ik als screensaver in XBMC ingesteld dat het scherm na een paar minuten helemaal op zwart gaat, maar ik vraag me af hoeveel stroom de tv dan nog gebruikt. Ik heb een 50 inch samsung plasma scherm.

De tv uitdoen is geen optie want de HDMI gaat rechtstreeks naar de TV voor het geluid. ik heb geen versterker met digitale input helaas.
Wellicht heb je op je TV een instelling die energie bespaard?
Ik heb een LG LED TV en ik kan instellen dat het scherm uit gaat, maar de audio aan blijft (een soort eco stand).
Dit heb ik vervolgens in een macrotje aan mijn Logitech Harmony gelinked en nu kan ik dus met 1 druk op de knop het scherm uit of aan zetten, terwijl de audio gewoon doorloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ik zat me zelf al te bedenken dat het me niks zou verbazen als de analoge uitgang sowieso al audio geeft bij audio addons zoals soundcloud en digitally imported terwijl je voor video ingesteld hebt dat de audio van HDMI gebruikt moet worden. Straks even testen thuis :)

[ Voor 17% gewijzigd door jos_zwa op 23-12-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
toch jammer dat de pi niet helemaal vloeiend DTS HSBS film wil afspelen. Zit altijd net een kleine stotter in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand wel eens van de Lightberry gehoord en/of ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er wel aardig uit. Een kant en klaar boblight pakketje.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:47

Nicap

Tsssk....

ziet er idd leuk uit. Kan alleen niet vinden waar je het kunt kopen. Er staat een link naar ebay, maar die loopt dood. De andere is pools en word ik geen wijs uit.

Mocht iemand weten waar je het aan kunt schaffen dan hoor ik(en anderen denk ik ook) dat graag. Leuk kadootje voor nieuwjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbeboy
Zojuist iets ontdekt nadat ik problemen had met een bepaalde mkv. Deze speelde niet vloeiend af als ik DTS passthrough aan had staan. Als ik DTS passthrough uitschakelde dan waren er geen problemen maar had ik uiteraard geen DTS op m'n receiver. Na verschillende bestanden met elkaar te hebben vergeleken kon ik geen verschil vinden in de gebruikte audio codecs maar toch gaf 1 bepaalde mkv problemen. Uiteindelijk heb ik het probleem gevonden en op kunnen lossen met het programma delaycut. Het ging nl. om een mkv waarbij ze waarschijnlijk de NL audio stream van een DVD hebben genomen en hebben toegevoegd en waarschijnlijk ging er iets mis de framerate. Nadat ik alle streams "uit elkaar" heb getrokken en de NL audio stream door delaycut heb gehaald is het probleem opgelost.

Blijft wel vreemd dat mijn Dune het mkv bestand zonder problemen afspeelt, dus ook zonder bovenstaande correctie. Maar nu werkt het bestand in ieder geval ook vloeiend op de Raspberry. Misschien is bovenstaande handig voor mensen die ook tegen problemen aanlopen met videobestanden en DTS audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Nicap schreef op maandag 23 december 2013 @ 21:30:
ziet er idd leuk uit. Kan alleen niet vinden waar je het kunt kopen. Er staat een link naar ebay, maar die loopt dood. De andere is pools en word ik geen wijs uit.

Mocht iemand weten waar je het aan kunt schaffen dan hoor ik(en anderen denk ik ook) dat graag. Leuk kadootje voor nieuwjaar.
Kijk ook eens op http://lightpack.tv/ . Hopenlijk kan ik binnenkort vertellen hoe hij bevalt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nicap schreef op maandag 23 december 2013 @ 21:30:

Hier

Heb er zojuist twee besteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had mijn Pi vandaag binnen, en bijna alles werkt naar behoren.

De kleuren namelijk zijn erg flets, net pastelkleuren, en ik kan de resolutie en beeldverversing niet aanpassen. Ik heb een LG32LC52 flatscreen en de kleuren geeft ie wel correct weer met mijn aangesloten PC met XBMC over HDMI.

Edit: fletse kleuren opgelost door de settings op de LG's HDMI ingang te resetten. De kleurdiepte was nog niet in orde, maar blijkt dus dat na het resetten van de ingang ik wel mijn resolutie in Raspbmc kon aanpassen naar 720p.

Mooie is dat de LG Simplink ook werkt met Raspbmc. Met de Logitech Harmony via Simplink op XBMC. Very nice.

Airplay nog wel veel problemen mee met een ipad op ios 7.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2013 05:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ik had de eigenaar/bedenker ook al een mail gestuurd en kreeg snel een reactie. Hij gaf ook een andere ebay link en zei dat er net een nederlander 2 stuks had besteld, maar niet door had gegeven welke het precies moesten zijn.
Wellicht ben jij dat en kun je ff contact met hem opnemen.

iig tnx voor de link. Ga er ook 1 bestellen. trailers zien er erg tof uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
als het werkt als de philips ambilight ga je er geen spijt van krijgen. kan hier niet meer zonder op me tv :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:24
Thanks ook besteld, alleen jammer dat het met normaal tv kijken nog niet gebruikt kan worden. :P

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:55
Hari-Bo schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:32:
[...]

Thanks ook besteld, alleen jammer dat het met normaal tv kijken nog niet gebruikt kan worden. :P
Dat kan ook ;) heb je alleen wat andere spullen nodig.
Ik zou zeggen volg dit topic:
DIY Ambilight howto?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaden
  • Niet online
Ik heb twee vragen over de de Pi.

Ten eerste hoeveel kwaad kan het wanneer de Pi twee keer per week even zonder spanning komt, dus dat de stroom als het ware een seconde wegvalt.
De Pi start dan weer op maar ik lees veel over data corruptie op de SD card.

Ten tweede heb ik een Philips 32PFL5007 TV met daarop HDMI CEC. Nu werkt dit wel maar ik merk het volgende vreemde gedrag. Op HMDI 1 zit een sat receiver, op HDMI 2 een Philips DVD speler en op HMDI 3 de Pi. Ik gebruik de Pi voor XBMC Openelec.
Als ik de Pi start en daarna de TV, prima alles werkt, ik zie dan linksbovenin het TV beeld ook XBMC verschijnen, ten teken dat de Philips m als Smart apparaat ziet.
Echter schakel ik over naar HDMI 1 om sat te kijken en daarna terug naar HDMI 3 dan zie ik linksbovenin alleen HDMI 3 en geen XBMC en dan werkt ook de HDMI CEC niet.
Dan het gekke, als ik naar HDMI 2 schakel dus de DVD speler van Philips, en daarna terug naar HDMI 3 dan werkt de HDMI CEC wel.
Dus alleen uitschakelen van de TV of het zappen naar HMDI 3 via omweg HMDI 2 houdt de HMDI CEC in stand.

Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

De echte tweakert bouwt het zelluf O-)

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

De eerste tweaker die die leds achter zijn pc voor elkaar heeft moet meteen z'n ervaringen posten. Damn wat lijkt me dit vet op mijn 50 inch met witte muur erachter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:55
jos_zwa schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:57:
De eerste tweaker die die leds achter zijn pc voor elkaar heeft moet meteen z'n ervaringen posten. Damn wat lijkt me dit vet op mijn 50 inch met witte muur erachter :)
Ik zou je aanraden het gewoon zelf te bouwen en het DIY Ambilight howto? topic te volgen.
Onderstaand is mijn build te zien welke ik een hele tijd geleden gemaakt heb. De arduino is nu vervangen voor een Rasberry Pi met XBMC en werkt daar dan ook mee. Binnenkort eens een capturecard bestellen en een hdmisplitter en hdmi to composite converter zodat het ambilight op alle signalen werkt. uiteraard dan weer een nieuw frame met alles netjes weggewerkt.

Tiwazz in "DIY Ambilight howto?"

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Voor diegene die ook veel last hebben van corrupte SD kaarten in samenwerking met overklokken. Ik heb nu het filesysteem (Xbian 1.0 beta 1) overgeheveld naar een usb-stick via de volgende procedure
I'm running Xbian 1.0 beta 1. I had some problems with sd-card corruption so I have installed in on a usb-drive.
Steps where to easy. I transferred the root partition to an usb drive, and the /boot to a small sd card of 128mb

1. Format USB drive as FAT32
2. Insert in the Raspberry Pi
3. sudo dd if=/dev/mmcblk02 of=/dev/sda1

After the dd I transfered the content of the fat partition (/boot) to a small 128mb fat formatted sd card.
Didn't change anything to cmdline.txt, just booted and it started :D
Sinds vanochtend weer overklokked van 700mhz > 840mhz (Xbian default) en het systeem lijkt nu wel stabiel te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nicap schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 08:00:
[...]

Ik had de eigenaar/bedenker ook al een mail gestuurd en kreeg snel een reactie. Hij gaf ook een andere ebay link en zei dat er net een nederlander 2 stuks had besteld, maar niet door had gegeven welke het precies moesten zijn.
Wellicht ben jij dat en kun je ff contact met hem opnemen.

iig tnx voor de link. Ga er ook 1 bestellen. trailers zien er erg tof uit.
Klopt, dat was ik :) Is inmiddels geregeld, vrijdag (ivm feestdagen) worden ze verstuurd!
Hari-Bo schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:32:
[...]

Hij zal blij zijn dat ik die link hier heb gepost haha. Ben benieuwd naar jou ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Sinds zaterdag heb ik een 3d tv (PHILIPS 46PFL8008K/12). Nu wil ik via de Raspberry Pi (XBMC) het voor elkaar krijgen om 3d films te bekijken. Ik heb een paar bluray rips gedownload (.iso) en een enkele .mkv full sbs 3d. Als ik dan de films start via XBMC laat hij deze zien in 2D. De .mkv geeft zwart beeld.

Hoe kan ik het voor elkaar krijgen om 3d via XBMC naar mijn TV te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3D selecteren op TV. Zie mijn antwoord in Philips TV topic. Bij mij werkt dit zonder problemen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 23:58
Heb je er een SBS (side by side) van gemaakt? Zo ja, dan moet je dat ook in de titel van je film zetten bijvoorbeeld "filmnaam (2013) 3DSBS.mkv"

Bij mij snapt XBMC dan gelijk dat het een 3D film is en schakelt hij automatisch over naar 3D.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
  • Laatst online: 14-09 00:05
tweaden schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:43:
[...]
Echter schakel ik over naar HDMI 1 om sat te kijken en daarna terug naar HDMI 3 dan zie ik linksbovenin alleen HDMI 3 en geen XBMC en dan werkt ook de HDMI CEC niet.
Dan het gekke, als ik naar HDMI 2 schakel dus de DVD speler van Philips, en daarna terug naar HDMI 3 dan werkt de HDMI CEC wel.
Dus alleen uitschakelen van de TV of het zappen naar HMDI 3 via omweg HMDI 2 houdt de HMDI CEC in stand.

Hebben jullie dit ook?
Ik heb daar ook last van als ik een HDMI-bron bekeken heb die geen CEC ondersteund (UPC decoder, PC). Toevallig ook een Philips TV uit 2012.
Daar is inmiddels een fix voor. Die werkt prima en zit in de custom Openelec build van Rbej

Dat je geen beeld hebt bij terug schakelen komt mogelijk omdat de screen saver actief is en zonder CEC de Pi niet wakker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:55:
Hoi,

Sinds zaterdag heb ik een 3d tv (PHILIPS 46PFL8008K/12). Nu wil ik via de Raspberry Pi (XBMC) het voor elkaar krijgen om 3d films te bekijken. Ik heb een paar bluray rips gedownload (.iso) en een enkele .mkv full sbs 3d. Als ik dan de films start via XBMC laat hij deze zien in 2D. De .mkv geeft zwart beeld.

Hoe kan ik het voor elkaar krijgen om 3d via XBMC naar mijn TV te streamen?
Zelf zet ik altijd 3dbd in de titel erbij. Voorbeeld: film_naam.3bdb.mkv
Als ik die afspeel krijg ik de SBS in beeld. Vervolgens kies ik dan op de tv voor 3D en naast elkaar 3d.

Zo doe ik het tenminste met mijn Philips tv :)

Ik heb alleen een kleine stotter in de video als ik SBS DTS bestanden wil afspelen. Maar of dat nog op 1 of andere manier is te fixen.....

Draai RASPBMC op de nummer 10 SD. Ooit via USB getest maar wilden niet eens installen :(

[ Voor 13% gewijzigd door Paulus07 op 24-12-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Heb ook maar een Lightberry besteld. Ben benieuwd. Bij die trailers op de website ziet het er echt goed uit. Gelukkig maak ik gebruik van tv headend dus bij TV kijken kan het eventueel ook aan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Iemand dit getest? http://www.xbmchub.com/bl...-up-video-addon-for-xbmc/

btw: Is er al ergens een topic mbt 3D en XBMC? Benieuwd welke settings,apparatuur etc mensen gebruiken voor het kijken van 3D content.

Misschien zitten er nog wat handige tips tussen :)

[ Voor 47% gewijzigd door Paulus07 op 24-12-2013 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
mss weten jullie dit:

Ik heb 2 3D films. Beide hadden ze een SRT bestand. Deze heb ik omgezet naar .ASS
Deze werken goed. Nu is de tv ingesteld als autofill voor het beeld. Anders zie je soms links en rechts randjes met 3D. minimaal, maar dat wil ik niet.

Echter bij de ene film valt de .ass netjes over het beeld en verspringt er niks. Alleen bij de 2e film verspringt het beeld zodra er subs zijn. Stom zwart balkje eronder. Subs staan wel op dezelfde positie als bij de 1e. Alleen het beeld van de film zelf wordt dus iets gecropped.

iemand een idee? Wat met de settings lopen testen maar blijf hetzelfde resultaat houden.

Rood is de film met verspringing, groen is goed.
Media info: Afbeeldingslocatie: https://db.tt/6NCggecI

enige verschil daar is die Bits pixels*frame.
Maar geen idee of dat het is en hoe ik dat kan verhelpen.

8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Draai al een poos XBMC op een RPi en helemaal nooit gedacht wat performance tweaks te doen in advancedsettings.xml

Heeft er iemand een default advancedsettings.xml welke vaak gebruikt wordt op een RPi (en wellicht op een normale XBMC install) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik heb deze tweaks draaien. (staat onder kopje high cpu)

[ Voor 67% gewijzigd door FREAKJAM op 25-12-2013 01:06 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
FREAKJAM schreef op woensdag 25 december 2013 @ 01:05:
Ik heb deze tweaks draaien. (staat onder kopje high cpu)
Thanks maar als ik description ervan opzoek (gui) dan zijn dat de default settings ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

OpenELEC komt default zonder advancedsettings.xml, maar daar ben je zelf inmiddels ook al achtergekomen. Naar mijn weten is vooral de dirty region tweak van belang.

[ Voor 43% gewijzigd door FREAKJAM op 25-12-2013 15:56 ]

is everything cool?

Pagina: 1 ... 85 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.