Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marked schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:00:
[...]

Ik heb het gedaan zoals Wrechid in dit topic aangeeft :http://forum.xbian.org/thread-427-post-18043.html#pid18043

Gebruik Putty om via ssh in te loggen (uitleg op de site van Xbian) en vervolgens kun je je hele image kopieren naar je usb. Met ssh kun je vervolgens ook je cmdline.txt aanpassen zodat Xbian vanaf USB draait.

Wat ik daarna ook nog heb geprobeerd is om de SD kaart vervolgens te vervangen door een goedkoop kaartje door met dd if=/dev/mmcblk0p1 of=/home/boot.img een image te maken en deze op een ander kaartje te zetten. Helaas werkt xbian config vervolgens niet meer :'( Dus heb het initiele kaartje er maar weer terug in gezet... :)
Bedankt, ga ik zeker proberen :)
Zijn er mensen die ervaring hebben met een Logitech Harmony One en de R-Pi? Hoe te installeren?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoek naar IR en Harmony in dit topic en je weet het.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayuka
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-09-2022
Heb hem laatst ook gekocht bij SOS.
heeft het een week gedaan, adapter ligt uit elkaar en het SD kaartje is kapot of corrupt (volgens SOS)
Je krijgt toch een klasse 10 kaartje zeggen ze op hun site?
kan het kaartje terugsturen maar ben bang dat ik straks hetzelfde probleem krijg..
mischien kan ik beter een usb stick erbij halen en Xbmc daar op knallen?

Krijg dit beeld nu,

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2h55od0.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Rayuka op 11-12-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03 15:29
Kan de raspberry PI 1080p bluray full 3D ISO aan zonder te stotteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:43
jos_zwa schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:47:
Even een vraagje. Ik weet dat de ene skin langzamer voor de Pi is dan de andere, maar heeft dit ook invloed wanneer je een film afspeelt? Dus stel dat je een zware skin draait. Kan het dan zijn dat hij minder power over heeft voor het verwerken van de film in vergelijking met een lichte skin? Ik vind namelijk een paar zwaardere skins erg mooi. Ik weet dat de GUI langzamer is, maar het belangrijkste vind ik dat hij de film goed afspeelt. Ik heb namelijk al wel een paar films welke niet helemaal soepel lopen gevonden helaas...
Tijdens afspelen wordt er aanzienlijk minder resources gevraagd door XBMC als dat wanneer je op main menu zit, dus skin maakt hierin niks uit. Continue op main menu blijven hangen is een zwaardere belasting voor je Pi dan afspelen dus. Zoek maar eens op High CPU when idle XMBC

Sommige spelen wel eens met dirty region settings echter heeft het hier nooit het gewenste effect gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 11-12-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De GUI zou in Gotham wel een stuk minder veeleisend zijn, in de vorm van CPU en diskreads.(en ook caching van images, zodat het openen na het klikken op 'series' e.d. het submenu een stuk sneller openen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rayuka schreef op woensdag 11 december 2013 @ 13:09:
heeft het een week gedaan, adapter ligt uit elkaar en het SD kaartje is kapot of corrupt (volgens SOS)
Ik vermoed dat als je XBMC opnieuw erop zet het gewoon weer werkt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Rayuka schreef op woensdag 11 december 2013 @ 13:09:
Heb hem laatst ook gekocht bij SOS.
Je krijgt toch een klasse 10 kaartje zeggen ze op hun site?
kan het kaartje terugsturen maar ben bang dat ik straks hetzelfde probleem krijg..
mischien kan ik beter een usb stick erbij halen en Xbmc daar op knallen?

Krijg dit beeld nu,

[afbeelding]
Laat deze eens los op je sd-kaart http://panasonic.jp/support/global/cs/sd/download/
FF waarschuwing, alles kwijt nadat je geformat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayuka
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-09-2022
Hmm het kaartje kan ik dus nog wel gebruiken?
was wel handig, hun hadden alles er al opgezet toen ik hem kocht.
moet dan ff een card reader kopen nog, hij kan zo niet in men pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squinck
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-09 08:08
Ik heb het toch op weten te lossen, maar vind het wel verdacht
Ipv in via de terminal te werken maar eens de USB stick en de SD kaart in m'n lezer gestopt.
Toen bleek dat ik op mijn USB stick ook een config.txt had staan en die had ik veranderd, wat niet tot resultaat leidde.
Nu de config.txt op de SD kaart veranderd en de DVD's speelt ie nu netjes af mbv de ingevulde codecs.

Echter nu begin ik dus wel te twijfelen of ik Openelec eigenlijk wel vanaf mijn USB draai en niet gewoon vanaf mijn SDkaart. ;w

Kan ik hier op een of andere manier achter komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Squinck schreef op woensdag 11 december 2013 @ 20:26:
[...]

Ik heb het toch op weten te lossen, maar vind het wel verdacht
Ipv in via de terminal te werken maar eens de USB stick en de SD kaart in m'n lezer gestopt.
Toen bleek dat ik op mijn USB stick ook een config.txt had staan en die had ik veranderd, wat niet tot resultaat leidde.
Nu de config.txt op de SD kaart veranderd en de DVD's speelt ie nu netjes af mbv de ingevulde codecs.

Echter nu begin ik dus wel te twijfelen of ik Openelec eigenlijk wel vanaf mijn USB draai en niet gewoon vanaf mijn SDkaart. ;w

Kan ik hier op een of andere manier achter komen?
Als ik het zo hoor vanaf je SD omdat config.txt er staat en dan wel het gewenste effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:39

kraats

Ik rol

Opstarten gebeurt altijd vanaf de SD kaart en ook daar leest hij de config.txt. In één van die bootbestanden staat welke partitie daarna aangesproken moet worden om verder te booten en die kan dus op de USB stick staan

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Zo, ik val maar even lekker met de deur in huis :p

Sinds kort heb ik op mijn Pi met openelec 3.2.3 dat bij na het weer op play drukken als ik een film pauzeer de film naar het begin springt. Het verschijnsel lijt zich vooral af te spelen bij het streamen van online films en lijkt niet voor te komen bij dingen die vanaf de lokaal gekoppelde usb disk afgespeelt worden.

Iemand die dit herkent? Ik word er een beetje kriegelig van namelijk. Met name omdat ik niet echt kan zeggen waar het aan lijkt te liggen :+

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Trouwens dit is een handig tooltje om even de ext4 usb stick te bewerken via windows. Heb het onlangs ook nog nodig gehad om een hd van een defecte nas te lezen.
http://www.paragon-software.com/home/extfs-windows/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
kraats schreef op woensdag 11 december 2013 @ 21:07:
Opstarten gebeurt altijd vanaf de SD kaart en ook daar leest hij de config.txt. In één van die bootbestanden staat welke partitie daarna aangesproken moet worden om verder te booten en die kan dus op de USB stick staan
Trouwens staat het hele OS niet op de sd-kaart en de userdata etc op de USB of heb ik ergens een fout gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 20:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Luke-san schreef op woensdag 11 december 2013 @ 21:50:
Trouwens dit is een handig tooltje om even de ext4 usb stick te bewerken via windows. Heb het onlangs ook nog nodig gehad om een hd van een defecte nas te lezen.
http://www.paragon-software.com/home/extfs-windows/
Dat tooltje leest inderdaad wel extfs, maar geen btrfs volgens mij. Ik kon mijn SD-kaartje namelijk alsnog niet makkelijk/snel kopieren toen ik dat er op had staan (het fat32 gedeelte wel, de rest niet). Dit kan misschien wel met een Virtualbox met bijvoorbeeld Ubuntu? Of kan ik de data verder alleen benaderen via SSH en WinSCP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squinck
  • Laatst online: 02-09 08:08
kraats schreef op woensdag 11 december 2013 @ 21:07:
Dank voor je reactie Roel. Leuke handtekening btw. Jij mag 3x raden wie ik ben 8)

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:39

kraats

Ik rol

Luke-san schreef op woensdag 11 december 2013 @ 21:52:
Trouwens staat het hele OS niet op de sd-kaart en de userdata etc op de USB of heb ik ergens een fout gemaakt?
ik weet niet precies wat waarop staat. Kernel staat inderdaad op SD-kaart, maar USB bevat meer dan alleen maar 'userdata'. In ieder geval staat ook alle programmatuur er op.
Squinck schreef op woensdag 11 december 2013 @ 23:09:
Dank voor je reactie Roel. Leuke handtekening btw. Jij mag 3x raden wie ik ben 8)
Verkeerde broer.. ik ben de kleine van de Kraats ;) Maar wel leuk dat ons Jos toch nog bij sommige mensen een belletje doet rinkelen :)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Klopt het dat Airplay bij laatste versie van Raspbmc niet meer werkt? Ik krijg in iedergeval geen muziek meer afgespeeld vanaf m'n telefoon. :|

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:41
ind0mi schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:20:
Klopt het dat Airplay bij laatste versie van Raspbmc niet meer werkt? Ik krijg in iedergeval geen muziek meer afgespeeld vanaf m'n telefoon. :|
iOS device al gereboot? :)

• ind0mi

ind0mi

Android device (samsung i9005 + sony xperia Z) + raspberry gereboot maar heeft niet geholpen.. voorheen werkte alles perfect

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:29

404error

Page Not Found

ind0mi schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:35:
[...]

Android device (samsung i9005 + sony xperia Z) + raspberry gereboot maar heeft niet geholpen.. voorheen werkte alles perfect
Hij is juist weer werkend gemaakt voor iOS7... Misschien dat dat ten koste van de Android ondersteuning.

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

in ios6 werkte alles goed.sinds ios7 is het een puinhoop. youtube krijg ik alleen nog maar geluid te horen en geen beeld.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boonanzor
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-12-2024
Vraagje, kan ik de Pi bedienen met de afstandsbediening van m'n tv of is dit niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Als jouw TV over HDMI CEC beschikt wel. (zoek in dit topic op CEC en je vindt genoeg info)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 19:46

neanderthaler

Are friends electric?

CEC werkt erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Enige minpuntje vind ik eraan dat ik niet een CEC commando terug kan sturen naar mijn TV.
Het kan wel maar niet met een scriptje zonder de boel te slopen.

Heb nu een timer script wat een soort van sleeptimer nabootst, ik wil nu als deze timer afgelopen is dat hij een CEC command stuurt naar mijn TV om in spaarstand te gaan.

En laat dat nu net niet mogelijk zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 13-12-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:50
schumi2004 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 12:58:
[...]

Enige minpuntje vind ik eraan dat ik niet een CEC commando terug kan sturen naar mijn TV.
Het kan wel maar niet met een scriptje zonder de boel te slopen.

Heb nu een timer script wat een soort van sleeptimer nabootst, ik wil nu als deze timer afgelopen is dat hij een CEC command stuurt naar mijn TV om in spaarstand te gaan.

En laat dat nu net niet mogelijk zijn.
anderee meer omslachtige methode is misschien dat timerscriptje een ir-zender aan te laten sturen die je tv op standby zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Wietman!!! schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:40:
[...]

anderee meer omslachtige methode is misschien dat timerscriptje een ir-zender aan te laten sturen die je tv op standby zet?
Creatief bedacht maar me iets teveel moeite om 3 button presses te vervangen :P

Edit:
Mocht er iemand nog van z'n RPi af moeten, geef ff een DM. Komen we er vast wel uit. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 16-12-2013 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Cremaster
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-04 16:43
Ben overgestapt van openelec 3.2.4 naar Raspbmc, om Hyperion (boblight alternatief dat veel minder de cpu belast) te draaien en omdat openelec de laatste tijd erg veel irritante bugs heeft (wie herkent dit: ondertitels gaan plotseling out of sync, daarna stopt cec ermee, en even later de video ook. Poweroff helpt dan, maar het is gewoon erg irritant om dit elke avond te doen).

Wat me nu echter opvalt: films (in formaten mkv, m4v) die openelec zonder moeite afspeelt, worden niet afgespeeld door raspbmc. Heeft iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Herken het niet.
Kan zijn dat het bestand niet helemaal goed is of mss zelfs je sd card corrupt. Draai ook openelec maar ik wijt het aan het bestand. Als ik een mkv van 8 gb goed afspeel en de avi bijvoorbeeld niet dat ligt het imo aan het bestand.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
OpenElec draait hier ook zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Net op raspbmc de browser (zat in november update) willen testen.. Maar toen ik op starten drukte kreeg ik zwart beeld en krijg ik mn Pi niet meer aan de praat.
Iemand hetzelfde probleem? Wat kan ik het beste doen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Inloggen over ssh en het ding netjes een shutdown geven?
Dan opnieuw aanzetten en kijken of het weer werkt?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Fr33z schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:40:
[...]

Heb misschien toch iets anders gevonden, kwam er bij toeval achter aangezien ik beloofd had aan iemand te kijken of ik er iets over vinden kon omdat hij en ik hetzelfde wilde.
Bestaat vast al langer maar ik kende het nog niet.

Op OpenELEC
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Slaapkamer:~ # /usr/bin/tvservice
Usage: tvservice [OPTION]...
  -p, --preferred                   Power on HDMI with preferred settings
  -e, --explicit="GROUP MODE DRIVE" Power on HDMI with explicit GROUP (CEA, DMT, CEA_3D_SBS, CEA_3D_TB)
                                      MODE (see --modes) and DRIVE (HDMI, DVI)
  -c, --sdtvon="MODE ASPECT"        Power on SDTV with MODE (PAL or NTSC) and ASPECT (4:3 14:9 or 16:9)
  -o, --off                         Power off the display
  -m, --modes=GROUP                 Get supported modes for GROUP (CEA, DMT)
  -M, --monitor                     Monitor HDMI events
  -s, --status                      Get HDMI status
  -a, --audio                       Get supported audio information
  -d, --dumpedid <filename>         Dump EDID information to file
  -j, --json                        Use JSON format for --modes output
  -n, --name                        Print the device ID from EDID
  -h, --help                        Print this information

Edit:
Jammer, schakelt alleen de HDMI interface van RPi uit of in, doet niks met TV dus. :(

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 16-12-2013 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Laatst online: 22-08 01:27
Ik had een vraagje sindskort ook een raspberry pi met openelec, toch wil ik alles iets sneller hebben. Hoe kan ik hem overclocken en wat is veilig?

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Wazig.. Heb een vlekkeloos werkende setup, al maanden. Voeg paar dagen geleden twee series toe, worden niet opgepikt door de scanner. Nfo's kloppen, filenames kloppen, enz. Blijkt dat ik ze wel zie bij shows in de file viewer (dus niet puur filebased, ook met watched status en zo). Dus ik denk he, laat ik eens een andere skin proberen. Ik switch van Confluence naar Amber, en presto, daar staan ze gewoon.
Iemand enig idee hoe zoiets kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pukson schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:32:
Ik had een vraagje sindskort ook een raspberry pi met openelec, toch wil ik alles iets sneller hebben. Hoe kan ik hem overclocken en wat is veilig?
Gebruik een USB setup, dit zal al veel sneller draaien.
YouTube: Raspberry pi: Install Openelec To USB In 5 mins

Overclock video
YouTube: Raspberry pi: Overclocking and config.txt

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op maandag 16 december 2013 @ 17:12:
Wazig.. Heb een vlekkeloos werkende setup, al maanden. Voeg paar dagen geleden twee series toe, worden niet opgepikt door de scanner. Nfo's kloppen, filenames kloppen, enz. Blijkt dat ik ze wel zie bij shows in de file viewer (dus niet puur filebased, ook met watched status en zo). Dus ik denk he, laat ik eens een andere skin proberen. Ik switch van Confluence naar Amber, en presto, daar staan ze gewoon.
Iemand enig idee hoe zoiets kan?
Vergelijkbaar?
kraades in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC"

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik heb sinds dit weekend een Raspberry aangeschaft. Deze wil ik graag via mijn Onkyo nr525 laten lopen. Als ik deze middels HDMI aansluit op de Onkyo krijg ik zowel beeld als geluid echter kan ik de raspberry niet bedienen.
Sluit ik de raspberry met HDMI aan op de tv dan kan ik hem wel bedienen maar heb ik geen geluid (omdat de tv middels HDMI en via Ziggo-HC recorder is aangesloten op de receiver.

Is er een mogelijkheid de raspberry te bedienen als deze via HDMI is aangesloten op de receiver? Of om DTS geluid te krijgen indien aangesloten op de tv?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
De xbmc remote app is geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Bedankt, maar ik heb nu eindelijk openelec en alle addons etc geinstalleerd. Is het mogelijk om alles dan over te zetten naar USB? of moet ik weer opnieuw beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VantageR schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:12:
De xbmc remote app is geen optie?
Zojuist geïnstalleerd en werkt prima! Thanks!
Maar uit interesse, is er ook een mogelijkheid om met de remote van de receiver te bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudgo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-09 07:29
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:02:
Hoi allemaal,

Ik heb sinds dit weekend een Raspberry aangeschaft. Deze wil ik graag via mijn Onkyo nr525 laten lopen. Als ik deze middels HDMI aansluit op de Onkyo krijg ik zowel beeld als geluid echter kan ik de raspberry niet bedienen.
Sluit ik de raspberry met HDMI aan op de tv dan kan ik hem wel bedienen maar heb ik geen geluid (omdat de tv middels HDMI en via Ziggo-HC recorder is aangesloten op de receiver.

Is er een mogelijkheid de raspberry te bedienen als deze via HDMI is aangesloten op de receiver? Of om DTS geluid te krijgen indien aangesloten op de tv?
Alvast bedankt!
Ik heb een Onkyo TX-SR313. TV aangesloten op HDMI out van de receiver. RPi aangesloten via HDMI op 'VCR' ingang en in de setup de HDMI poort ook goed geconfigureerd. Alle andere niet aangesloten in- en outputs op blanco gezet. Vervolgens in HDMI setup (menu 10 bij mij):
- HDMI Ctrl (RIHD) -> On
- HDMI Through -> Auto
- Audio TV Out -> Auto
- Audio Return Ch -> Auto
- LipSync -> On

Ik meen dat vooral de tweede en/of eerste van belang zijn voor CEC. Ik kan nu met de afstandbediening van mijn Samsung TV de RPi/XBMC bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pukson schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:23:
[...]

Bedankt, maar ik heb nu eindelijk openelec en alle addons etc geinstalleerd. Is het mogelijk om alles dan over te zetten naar USB? of moet ik weer opnieuw beginnen
Je zal waarschijnlijk opnieuw moeten beginnen. Ik kan ook mis zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Ik weet niet want, er stond in het filmpje You dont need to copy anything to USB stick. The SD Card copies the files needed to USB stick on initial boot.

Dus wat mij lijkt ik zet de bestanden op mijn USB die ik moet downloaden en druk die in me raspberry met SD kaart erin en alles word automatisch gekopieert.

Owja en dat overclocken is gewoon veilig voordat mijn kastje er ineens mee ophoud

[ Voor 12% gewijzigd door Pukson op 16-12-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan dit proberen. Maar ik zou opnieuw starten.

Mijn R-Pi draait nu zo'n 4 tal dagen op turbo, zonder enig probleem. Geen verschil in temperatuur enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Zijn er ook tweakers die met tvservice hebben gespeeld op hun RPi?
Ik dacht dat het wellicht handig kon zijn om mijn TV uit te schakelen hiermee maar dat lukt dus niet, wat wel lukt is de HDMI uit schakelen waardoor ie niet onnodig staat te sturen snachts.
Lukte me alleen nog niet weer beeld te krijgen bij inschakelen dus was benieuwd naar ervaringen van andere die dit geprobeerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k Heb gelezen dat sommige hem aansluiten op de usb van de tv, zodat de R-Pi samen schakelt met de tv.
Zelf nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 23:43:
'k Heb gelezen dat sommige hem aansluiten op de usb van de tv, zodat de R-Pi samen schakelt met de tv.
Zelf nog niet geprobeerd.
Dat wil ik dus eigenlijk niet aangezien deze nog meer dingen doet als ie aan staat.

Het moet toch mogelijk zijn een commando via CEC naar je TV te sturen zodat deze uit schakeld of ben ik nu gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 08:09:
[...]

Het moet toch mogelijk zijn een commando via CEC naar je TV te sturen zodat deze uit schakeld of ben ik nu gek.
http://www.raspberrypi.or...iewtopic.php?f=29&t=53481
(niet geprobeerd)

[ Voor 17% gewijzigd door technorabilia op 17-12-2013 08:46 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Thanks, dat lijkt er inderdaad op wat ik zoek. Kijken of het ook daadwerkelijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:02

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ruudgo schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:25:
[...]

Ik heb een Onkyo TX-SR313. TV aangesloten op HDMI out van de receiver. RPi aangesloten via HDMI op 'VCR' ingang en in de setup de HDMI poort ook goed geconfigureerd. Alle andere niet aangesloten in- en outputs op blanco gezet. Vervolgens in HDMI setup (menu 10 bij mij):
- HDMI Ctrl (RIHD) -> On
- HDMI Through -> Auto
- Audio TV Out -> Auto
- Audio Return Ch -> Auto
- LipSync -> On

Ik meen dat vooral de tweede en/of eerste van belang zijn voor CEC. Ik kan nu met de afstandbediening van mijn Samsung TV de RPi/XBMC bedienen.
O wow :P
Thanks voor deze post! Ik ben echt al tijden op zoek naar deze oplossing. Stom dat ik er niet aan heb gedacht het zo te doen.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, alleen ik heb RIHD en ARC etc. op de Onkyo uit staan i.v.m. onvoorspelbaar gedrag en in mindere mate stroomverbruik en bij mij werkt CEC tussen TV en Pi ook zonder probleem.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Kort vraagje: Ik ben ook nieuwsgierig om raspbmc op een usb 3.0 drive te zetten ivm snelheid winst.

Kan heb via WINSCP al een backup van de .xbmc map gemaakt van mijn SD kaart. Dit zijn als het goed is alle instellingen. Kan ik straks als ik via USB 3.0 alles geinstalleerd heb deze map gewoon terug kopieren via winscp naar de USB drive? want als ik via winscp connect krijg ik dan de inhoud van de usb of van de SD te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:32

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Mijn pa heeft op dit moment een Boxee Iomega 1,5 jaar in gebruik en die geeft nothing but troubles. Zit er aan te denken om een Raspberry voor hem te kopen. Welk OS is het meest gebruiksvriendelijk voor hem denken jullie?

Ik zit nu te denken aan het volgende:
  1. Raspberry PI met case en 8GB sd kaartje
  2. PiHub
  3. WD Elements 2.5" USB HDD
Lees goede dingen over Xbian en OpenELEC. Ik gebruik zelf al jaren XBMC op mijn Windows bak, maar ben niet bekend met de Raspberry varianten. Ik wil een zo gebruiksvriendelijk mogelijke gui en xbmc remote of yatsee installeren op de telefoon voor mijn pa. Vanaf zijn laptop haalt ie een serie of film binnen en dan moet ie deze overkopieren naar de WD Elements. XBMC moet dan de boel scrapen en gaan met die banaan.

Is de Rasp the way to go, of moet ik dan iets zoeken naar iets minder complex voor een niet technisch iemand?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:28
Ik doe het zelfde, de RPi gaat prima met bijv OpenElec, eenmaal instellen en verder is het daadwerkelijk gewoon gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 13:35
met de rasp heb je een mooie oplossing. Ikzelf draai Openelec en is aangesloten op de tv middels usb. Daarmee start ie automatisch met de TV. Een gewone tv remote werkt ook, mits cec aan staat.
Ik zou eventueel ipv steeds die schijf te moeten pakken en te switchen, kiezen voor een simpel nasje of de disk aansluiten op een router zodat ie daarheen kan opslaan.

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:06
SparC-EHV schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:30:
Ik zou eventueel ipv steeds die schijf te moeten pakken en te switchen, kiezen voor een simpel nasje
De WB My Book Live is redelijk netjes geprijsd nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Stom, veel handig inderdaad dan een usb-drive. Scheelt ook weer een PiHub.
De Seagate Central ziet er ook strak uit, mooi 2TB nasje.

Mijn pa heeft een Philips tv, naar mijn weten ondersteunt die cec. Zal voor de zekerheid het typenummer navragen.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:28
-

[ Voor 100% gewijzigd door rscheper op 17-12-2013 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Of draadloos. Bij goed bereik werkt dat ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 08:49:
[...]

Thanks, dat lijkt er inderdaad op wat ik zoek. Kijken of het ook daadwerkelijk werkt.
Werkt met een Philips 55PFL8008....

TV uit:
code:
1
echo "standby 0" | cec-client -s

TV aan:
code:
1
echo "on 0" | cec-client -s

Die andere werkt ook:

code:
1
2
3
4
5
6
7
OpenELEC:~ # echo 'lang 0' | cec-client -t p -p 1 -d 1 -s
== using device type 'playback device'
using HDMI port '1'
log level set to 1
opening a connection to the CEC adapter...
menu language 'dut'
OpenELEC:~ #

Benieuwd wat je er allemaal nog meer mee kunt doen...

[ Voor 30% gewijzigd door technorabilia op 17-12-2013 21:55 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een HDMI switch uit Hong Kong ontvangen (besteld via eBay)

Mijn setup:

TV: Sony KDL-40W-5500
Mediaplayer: RasberryPi (raspbmc op USB 3.0)
Geluid: Logitech Z5500
NAS: Synology DS214+

Overig: Horizon Mediabox (UPC) en Playstation 3.

Ik heb een HDMI switch besteld omdat ik geen DTS geluid had bij het afspelen van een film via de Pi. Nu met de HDMI switch werkt DTS perfect. Ik krijg het beeld door van alle aangesloten apparatuur (Pi, PS3 en Horizon). Ik heb op de HDMI switch 3x audio out (optical, coax en stereo). Ik maak gebruik van de optical.

Nu zou ik het leuk vinden als ik het geluid van de Horizon Mediabox en de Playstation op de Z5500 kan afspelen via de HDMI switch. Ik heb bij beide apparaten de audio output ingesteld op 'HDMI'. Het geluid wordt nu afgespeeld op de TV maar niet via mijn Z5500, die geeft 'No digital data' aan.

Doe ik iets verkeerd of probeer ik nu iets voor elkaar te krijgen wat niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Kweenie, lijkt er wel op. Probeer eens een andere skin? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:39
Zijn er mensen nog met tips voor leuke addons? Heb Spotimc en youtube. Meer niet eigenlijk terwijl er best veel mogelijk is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
kraades schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:52:
[...]

Werkt met een Philips 55PFL8008....

TV uit:
code:
1
echo "standby 0" | cec-client -s

TV aan:
code:
1
echo "on 0" | cec-client -s

Die andere werkt ook:

code:
1
2
3
4
5
6
7
OpenELEC:~ # echo 'lang 0' | cec-client -t p -p 1 -d 1 -s
== using device type 'playback device'
using HDMI port '1'
log level set to 1
opening a connection to the CEC adapter...
menu language 'dut'
OpenELEC:~ #

Benieuwd wat je er allemaal nog meer mee kunt doen...
Op mijn TV werkt het gisteren ook. Vraag me alleen af of je XBMC nog functioneert ;)
Staat me iets van bij dat die het dan niet meer deed.

Mijn idee is alsvolgt:
TV op standby zetten (cec-client)
Als ik een sleeptimer activeer dan moet deze bij aflopen de HDMI van RPi uitschakelen (tvservice)

Vervolgens met een button op remote weer de HDMI inschakelen (tvservice) en vervolgens de TV weer inschakelen (cec-client)

Enige wat me opviel was dat ik geen beeld meer kreeg bij inschakelen HDMI op RPi (tvservice)

Verder zelf nog niet kunnen testen of XBMC nog functioneert na cec-client commando's

Ben nu ff druk kan niet alla minuut testen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:47
Dick schreef op maandag 09 december 2013 @ 02:27:
Een van de belangrijkste zaken die ik mij nog afvraag is of ik ook gewoon gebruik kan maken van mijn Apple Remote? Ik vind dat een heerlijke kleine afstandsbediening terwijl ik het ding dat bij mijn TV geleverd is (Samsung) vrij onhandig vind. Ik begrijp uiteraard dat ik een USB IR ontvanger er bij moet kopen, maar werkt dat een beetje plug&play of moet je onder Linux nog weer veel knutselen om dat aan de praat te krijgen?
Ik ben ook benieuwd of het gemakkelijk is om de apple remote middels een USB IR receiver aan te sluiten icm xbian/openelec. Heeft iemand dit voor elkaar gekregen? En zo ja, met welke IR receiver en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
bartosiej schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:17:
[...]

Ik ben ook benieuwd of het gemakkelijk is om de apple remote middels een USB IR receiver aan te sluiten icm xbian/openelec. Heeft iemand dit voor elkaar gekregen? En zo ja, met welke IR receiver en hoe?
Kijk hier even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:36

arie_papa

Running on Ubuntu

Ik ben nu al een paar dagen aan het prutsen om Xbian op een kale raspbian image te installeren
Hiervoor gebruik ik deze howto: http://forum.xbian.org/thread-1850.html

Nu heb ik de hele installatie succesvol afgerond. De Xbian splash-screen is aanwezig tijdens boot. Ik kan ook succesvol xbmc opstarten waar browsen door de menu's snel en soepel gaat.
Alleen, het probleem is nu, dat ik geen enkele film opgestart krijg. avi's zorgen voor een systeemfreeze. Dvd's (.mkv) starten wel, maar daar hoor ik alleen geluid. Via Xbian menu zie ik dat beide licenties aanwezig zijn. Ook via ssh / terminal checken of licenties enabled zijn, geeft positieve response. Iemand suggesties hoe dit te troubleshooten? Het gedrag lijkt erg sterk op afwezige licentiefiles, terwijl die duidelijk aanwezig zijn (en werken op een default xbian install)

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

In hoeverre is de snelheid van de rPi al verbeterd? Heb hem 3 maanden geleden een hoek gegooid omdat ik er helemaal gek van werd, zo traag dat hij was bij Openelec,raspmc of Xbian. Wil me er misschien toch weer eens aan gaan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Xbian Beta 2 is van nature al snel.
Draaien via USB en overclocken naar turbo maakt er een meer-dan-prima mediaplayer van.

Er zijn de afgelopen tijd continue kleine verbeteringen doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
ralph0603 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:18:
In hoeverre is de snelheid van de rPi al verbeterd? Heb hem 3 maanden geleden een hoek gegooid omdat ik er helemaal gek van werd, zo traag dat hij was bij Openelec,raspmc of Xbian. Wil me er misschien toch weer eens aan gaan wagen.
Heb nu zelf OpenELEC 3.2.4 draaide alleen voor XBMCTorrent addon maar merk al wel dat het bufferen een eewigheid duurt t.o.v. mijn Zotac systeempje maar werken doet het wel, iets of wat geduld hebben. Maar dat is een addon dingetje.
Verder is hij met OC settings op 950 best rap en niet zo heel erg storend.
Boinkie schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:13:
Zijn er mensen nog met tips voor leuke addons? Heb Spotimc en youtube. Meer niet eigenlijk terwijl er best veel mogelijk is :-)
Ik ben meer van de bruikbare apps zoals autosubs (auto download subs wanneer er geen subs lokaal aanwezig zijn, scheelt weer wat remote kliks) en check previous episode (check of je eerdere aflevering al wel gezien hebt) en jump back (een bepaalde tijd terug in film wanneer deze op pauze is gezet)
Ben zelf niet zo van de youtube en vimeo addons of nfl dingen maar ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je het problem niet dat als je wisselt tussen AC3 en DTS geluidsspoor dan DTS het niet meer doet (geen geluid). Ik draai maar weer op OpenELEC 3.2.3 met hoop op betere tijden.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik heb de raspberry pi nu een maand of 2 in gebruik. Standaard installatie van Raspbmc, niks getweaked of zo en toch ben ik er zeer over te spreken. Full HD-DTS-Bluray-weet-ik-wat-voor-rip films allerhande speel ik zonder buffer-perikelen vlotjes af (mogelijks treden er bij snelle movie-shots wat lagg of zo op maar niet dat het me erg opvalt).
Ben ik nu een naïeve onwetende raspberry pi gebruiker ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Raspberry Pi besteld en krijg hem morgen denk ik binnen. Dit weekend lekker knutselen en kijken welk OS ik het fijnste vind. Ga sowieso amber als skin erop zetten. Fijne, lichte skin waar me pa denk ik makkelijk mee uit de voeten kan. Misschien dat MQ5 of Ace zelfs soepel draait op een Pi?

Is Gotham al te verkrijgen voor de Raspberry of zijn deze builds heel erg unstable? Ik draai zelf namelijk al een hele tijd nightlies op mijn HTPC en dat gaat goed. Zie dat met Xbian beta 2 de mogelijkheid aanwezig is om te upgraden naar Gotham. (xbian-package-xbmc-gotham-nightly).

Welke nightlies raden jullie mij aan?

[ Voor 20% gewijzigd door FREAKJAM op 18-12-2013 13:38 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
kraades schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:41:
[...]

Heb je het problem niet dat als je wisselt tussen AC3 en DTS geluidsspoor dan DTS het niet meer doet (geen geluid). Ik draai maar weer op OpenELEC 3.2.3 met hoop op betere tijden.
nee aangezien RPi niet aan een DTS/AC3 compatible device hangt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

vraagje. wat is een geschikte USB stick om raspbmc op te installeren. Ik wil kijken of het veel sneller gaat dan een SD kaartje want ik vind de snelheid van de GUI om te huilen. Films spelen doet ie goed, maar ff wat foto's of iets dergelijks bekijken vanaf je NAS in XBMC gaat traag. Ik kan een goedkope USB 3.0 stick halen, maar er zijn duurdere USB 2.0 sticks die in de praktijk sneller kunnen zijn. ik snap wel dat mensen hier usb 3.0 aanraden ook al kan de pi maar 2.0 aan om ervoor te zorgen dat je de max. snelheid van USB 2.0 haalt, maar dit hoeft in de praktijk lang niet zo te zijn.

Er zijn goedkope usb 3.0 sticks die de max snelheid van usb 2.0 niet halen.

Wat is een beetje goed stick voor een redelijke prijs. laten we zeggen een 8 GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
jos_zwa schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:47:
vraagje. wat is een geschikte USB stick om raspbmc op te installeren. Ik wil kijken of het veel sneller gaat dan een SD kaartje want ik vind de snelheid van de GUI om te huilen. Films spelen doet ie goed, maar ff wat foto's of iets dergelijks bekijken vanaf je NAS in XBMC gaat traag. Ik kan een goedkope USB 3.0 stick halen, maar er zijn duurdere USB 2.0 sticks die in de praktijk sneller kunnen zijn. ik snap wel dat mensen hier usb 3.0 aanraden ook al kan de pi maar 2.0 aan om ervoor te zorgen dat je de max. snelheid van USB 2.0 haalt, maar dit hoeft in de praktijk lang niet zo te zijn.

Wat is een beetje goed stick voor een redelijke prijs. laten we zeggen een 8 GB versie.
Ben ik ook wel benieuwd naar, USB schijnt veel beter te performen als een SD kaartje ook al is ie class 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

schumi2004 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:35:

Ik ben meer van de bruikbare apps zoals autosubs (auto download subs wanneer er geen subs lokaal aanwezig zijn, scheelt weer wat remote kliks)
Thank you!!!
_/-\o_

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Smultie schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:23:
Xbian Beta 2 is van nature al snel.
Draaien via USB en overclocken naar turbo maakt er een meer-dan-prima mediaplayer van.

Er zijn de afgelopen tijd continue kleine verbeteringen doorgevoerd.
Xbian of OpenELEC scheelt mekaar niet zo denk ik. Die keer dat ik Xbian geprobeerd heb had ik het idee teveel met command line te moeten doen, ben er niet vies van maar toch.

Wat ik interessanter vind is overclock settings. Hoe lang draai je al op turbo settings en ervaar je geen issues vanwege de warmte bijvoorbeeld?
Zit zelf nu op 900 (helaas met SD kaartje, ben nog zoekende naar cheap ass goede usb3.0 stick), durf de stap naar turbo nog niet echt te maken.

Overigens is het met een SD op 900 nog best redelijk te doen en dan erbij hij is toch maar voor de slaapkamers. Woonkamer heb ik wel iets anders als een RPi staan, daar vind ik ze toch net te zwak voor.

[ Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 18-12-2013 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:26:
[...]

Xbian of OpenELEC scheelt mekaar niet zo denk ik. Die keer dat ik Xbian geprobeerd heb had ik het idee teveel met command line te moeten doen, ben er niet vies van maar toch.

Wat ik interessanter vind is overclock settings. Hoe lang draai je al op turbo settings en ervaar je geen issues vanwege de warmte bijvoorbeeld?
Zit zelf nu op 900 (helaas met SD kaartje, ben nog zoekende naar cheap ass goede usb3.0 stick), durf de stap naar turbo nog niet echt te maken.

Overigens is het met een SD op 900 nog best redelijk te doen en dan erbij hij is toch maar voor de slaapkamers. Woonkamer heb ik wel iets anders als een RPi staan, daar vind ik ze toch net te zwak voor.
Draai nu turbo sinds ik de overstap naar USB heb gemaakt, een dagje of 4 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:45
schumi2004 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:26:
[...]

Ik draai Raspbmc op super (de opties zijn: normal, fast, super) met een USB3 installatie. Ik denk ongeveer een week of 2, sinds de laatste update begin december.
Merk geen problemen, crasht niet, loopt soepel. Prima dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Smultie schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:44:
[...]

Draai nu turbo sinds ik de overstap naar USB heb gemaakt, een dagje of 4 denk ik.
Misschien toch maar ergens een goed usb stickje op de kop tikken hoewel turbo draaien op een sd ook wel mogelijk moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Kan mij iemand vertellen wat de default clock-settings zijn van OpenElec 3.0? Het liefst zoals hij afgeleverd wordt default bij sossolutions.

Zoals ik al eerder aangaf heb ik zware problemen met mijn 2e RPi als ik hem overclock.
Antwoord van de verkoper (sossolutions.nl) = Overclocken resulteert ALTIJD in corrupte SD kaarten, vandaar dat wij nooit overclocken. Het rare is, dat alle xbmc distro's al default overclock mogelijkheden hebben. Zijn die er gewoon voor de leuk in geprogrammeerd?

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
jos_zwa schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:47:

productreview: Transcend JetFlash 760 16GB Zwart review door mcDavid

Zou er echt zoveel verschil in zitten? Een beetje SD-kaart gaat ver over deze waardes heen. Of is de controller van de RPi zo ruk?
skinlee78 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:27:
Kan mij iemand vertellen wat de default clock-settings zijn van OpenElec 3.0? Het liefst zoals hij afgeleverd wordt default bij sossolutions.

Zoals ik al eerder aangaf heb ik zware problemen met mijn 2e RPi als ik hem overclock.
Antwoord van de verkoper (sossolutions.nl) = Overclocken resulteert ALTIJD in corrupte SD kaarten, vandaar dat wij nooit overclocken. Het rare is, dat alle xbmc distro's al default overclock mogelijkheden hebben. Zijn die er gewoon voor de leuk in geprogrammeerd?
"Altijd" slaat nergens op, maar zoals bij iedere overklok geldt: YMMV. Het kan best dat jij een exemplaar hebt wat zich niet lekker laat overklokken, dan is het helaas pindakaas. Als je een SD-kaart van SOS hebt liggen kun je toch gewoon even kijken waar de overclock op staat?

[ Voor 27% gewijzigd door mcDavid op 18-12-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:25

OC is erg pi afhankelijk. Ik heb hier nu 2 pi's die gewoon goed overclockbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

mcDavid schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:31:
[...]

"Altijd" slaat nergens op, maar zoals bij iedere overklok geldt: YMMV. Het kan best dat jij een exemplaar hebt wat zich niet lekker laat overklokken, dan is het helaas pindakaas. Als je een SD-kaart van SOS hebt liggen kun je toch gewoon even kijken waar de overclock op staat?
Precies, dat was mijn mening ook. Ik heb bij de bestelling wel SD kaarten besteld, maar niet pre-installed, dus ik kan niet kijken waar hij op staat. Ik had iig gehoopt op wat meer coulance van SOS.

Maar ik zit dus nu met 1 RPi die al op 700 mhz met dichte case problemen geeft en dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Volgens mij kun je niet alleen een USB-stick gebruiken met je Raspberry Pi. Je moet altijd de SD-card gebruiken voor je boot maar je kunt je storage wel opslaan op je USB.

Bij Xbian Beta 2 kun je blijkbaar bij de installatie gewoon kiezen dat je het naar usb wil installeren. Dit weekend eens proberen.

[ Voor 85% gewijzigd door FREAKJAM op 18-12-2013 17:01 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004

lees uit hun antwoord dat OC not done is bij hun en ze dus niet overclocken. Met andere woorden, je hoeft niet in je config.txt te rotzooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Weet iemand of en hoe je een video kunt afspelen als visualisatie tijdens het muziek afspelen? Ik zou graag een cheesy haardvuurtje combineren met kerstmuziek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
GrowMyHair schreef op woensdag 18 december 2013 @ 17:14:
Weet iemand of en hoe je een video kunt afspelen als visualisatie tijdens het muziek afspelen? Ik zou graag een cheesy haardvuurtje combineren met kerstmuziek...
+1

Edit:
Na het eten even verder zoeken
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=11896

[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 18-12-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Ik had ook al wat gezocht, maar geen oplossing gevonden.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=104354

Acties:
  • 0 Henk 'm!
V.w.b. de OC en SD card corruptie:
kraades schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:16:
Ik zag dit op de raspbmc website:
popcornmix has now completely fixed SD card corruption issues that occur when overclocking. This is excellent and much needed progress.
Wel goed nieuws!

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Probleem zit hem voornamelijk in het gelijktijdig audio en video af te spelen want dat doe je eigenlijk.
Enigste oplossing die ik bedenken kan is een visualisatie.

Geen idee hoe lastig dat is maar wil er vanavond wel eens induiken als er tijd over is ;)

Edit:
http://trac.xbmc.org/ticket/2351
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=146285
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=170259

[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 18-12-2013 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb gisteren mijn rPI binnen gekregen en via de handleiding Raspbmc geïnstalleerd op een SD kaart. Het systeempje wil echter niet volledig opstarten. Ik krijg afwisselend een gekleurd scherm en een scherm vol met commandlines, dit wisselt elkaar steeds af. Wat zoekwerk leert mij dat dit probleem vaak te wijten is aan de power-adapter. Ik heb inmiddels echter al 4 verschillende stroombronnen (HTC-lader, iPhone 5 lader, USB-poort MacBook, USB-poort TV) en 2 verschillende SD kaarten geprobeerd. Niets lijkt echter te helpen, iedere keer komt de Pi in dezelfde loop terecht. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Heb een mooi script gevonden wat iets doet met de HDMI en ECO functie van je TV

http://forum.xbmc.org/sho...16&pid=1558669#pid1558669

Best goed bedacht eigenlijk. Het detecteert activiteit en als deze er niet is dan schakelt ie je HDMI uit met als gevolg dat de TV ook uit zou moeten gaan. (gebeurt hier om 1 of andere reden niet) Als er dan weer handelingen gedetecteerd worden schakeld ie je HDMI weer in en voila, completer kun je hem niet krijgen denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

schumi2004 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 17:01:
[...]

lees uit hun antwoord dat OC not done is bij hun en ze dus niet overclocken. Met andere woorden, je hoeft niet in je config.txt te rotzooien.
Door de (binnen garantie gestelde termen) overclock ben ik achter het probleem gekomen. Het probleem is eigenlijk, dat ik nu verplicht zonder case de RPi moet gebruiken, omdat hij anders problemen laat zien, en dat lijkt me nou ook weer niet de bedoeling. Ik denk dat ik gewoon pech heb wdb, maar het valt me wel tegen wat er blijkbaar voor kwaliteitsverschillen zitten tussen diverse RPi's
Buiten dat vind ik SOS nogal onbeschoft en klantonvriendelijk reageren. Hopelijk doen ze het wat beter mbt DOA e.d.

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dick schreef op woensdag 18 december 2013 @ 23:01:
Ik heb gisteren mijn rPI binnen gekregen en via de handleiding Raspbmc geïnstalleerd op een SD kaart. Het systeempje wil echter niet volledig opstarten. Ik krijg afwisselend een gekleurd scherm en een scherm vol met commandlines, dit wisselt elkaar steeds af. Wat zoekwerk leert mij dat dit probleem vaak te wijten is aan de power-adapter. Ik heb inmiddels echter al 4 verschillende stroombronnen (HTC-lader, iPhone 5 lader, USB-poort MacBook, USB-poort TV) en 2 verschillende SD kaarten geprobeerd. Niets lijkt echter te helpen, iedere keer komt de Pi in dezelfde loop terecht. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Uiteindelijk heb ik het met nog weer een andere lader werkend gekregen. In dit geval een Samsung lader, geen idee waar die ooit van is geweest. Wel erg raar dat dit wel werkt aangezien de HTC lader meer vermogen zou moeten leveren, 5v @ 1A vs 5v @ 0.7A. Maar in ieder geval werkt het dus :). CEC werkt ook direct out-of-the-box al is de afstandsbediening van mijn televisie echt een onding dus daar moet ik nog even een andere oplossing voor verzinnen.

• barrymossel
skinlee78 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 23:39:
[...]
Buiten dat vind ik SOS nogal onbeschoft en klantonvriendelijk reageren. Hopelijk doen ze het wat beter mbt DOA e.d.
Die ervaring heb ik totaal niet met hen. Kun je niet gewoon bellen met ze? Ik heb (volgens mij) Sander ervaren als een behulpzame vent.
Maar als je doelt op het niet ondersteunen van overclocken, dan hebben ze daar groot gelijk in. Dat iets standaard in een distro zit ingebakken betekent niet dat het apparaat het aankan. Maar SOS is volgens mij best bereid een Pi om te wisselen. Moet je alleen niet aangeven dat de Pi niet overclockt kan worden, want dat is ook niet de bedoeling.
Pagina: 1 ... 84 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.