Ik zit er aan te denken om een Raspberry Pi aan te schaffen om media van een NAS op onze TV te tonen. Het gaat dan om (zware) hoge resolutie foto's die automatisch door een geschikte viewer moeten worden geschaald om ze beeldvullend op de TV te kunnen tonen. Ook hebben we video bestanden in diverse formaten die ik graag zou afspelen.
Gezien de grote populariteit van de Raspberry Pi i.c.m. XBMC moet bovenstaande geen probleem zijn lijkt mij. Nu zijn er echter nog wel enkele vragen die ik graag zou stellen aan (ervarings) deskundigen.
Ik heb gelezen dat niet alle videoformaten hardwarematig kunnen worden versneld, waardoor sommige video's niet vloeiend afspelen. Volgens mij werkt MPEG4 en H264 wel, maar MPEG2 niet als ik het goed heb begrepen. Daar zou je echter wel een licentie voor kunnen kopen en dan wordt MPEG2 ook goed ondersteund dacht ik.
Wij hebben nog oude video bestanden die ik met een Haupage PVR heb gedigitaliseerd en dit zijn mpeg2 bestanden. Die zouden wij dan dus niet goed kunnen afspelen met een Raspberry Pi. Daar zouden we dan de licentie key voor moeten kopen.
Nu wil ik echter ook graag webstreams op onze TV kunnen kijken waarvoor wij nu nog achter de laptop moeten zitten. De NOS zend bijvoorbeeld vaak sport, zoals het schaatsen live uit via de NOS Live webstream:
http://nos.nl/sport/schaatsen/live/.
Het lijkt mij super handig om dit m.b.v. de Rasberry Pi gewoon in de woonkamer op de TV te kunnen kijken.
Ik heb gekeken of ik daar iets over kon vinden. De NOS stream ben ik wel tegengekomen, maar dat is iets anders dan de live stream voor het schaatsen.
Is het mogelijk om de NOS-live stream voor het schaatsen met de Raspberry Pi op de TV af te spelen? Hoe moet ik dat dan aanpakken? Moet het dan misschien vanuit een browser gebeuren, zoals op de laptop of werkt dat niet met flash-players? Zou de weergave van de stream vloeiend zijn of moet ik daarvoor ook de MPEG2 licentie kopen?