Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Smultie schreef op woensdag 04 december 2013 @ 09:43:
[...]

Scannen naar nieuwe media?
Dat zou je dan overigens wel zelf hebben moeten instellen met een addon.
Addons Pi 1
Artwork Downloader
Grab Fanart
OpenELEC Configuration
YouTube
sundtek-mediatv

Addons Pi 2
Artwork Downloader
Grab Fanart
OpenELEC Configuration

Beide Pi's maken af en toe de verbinding met de NAS, er zit geen vaste tijd tussen.
Beide versie 3.2.3
Geen specifieke instellingen gedaan volgens mij...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Gast1981 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:49:
Mijn RPi is ook binnen, besteld bij SOS, mede nav de vorige pagina's :)
Wat een mooi compact dingetje!! Eerste indruk dikke prima. Gister even aangesloten, Wifi geactiveerd en een eerste Youtube 720p filmpje gekeken. Goeie kwaliteit zeg! Remote via android phone werkt ook direct, handig zeg. Komende dagen mijn ext HDD er eens aan hangen om te zien of ie eigen media ook vlekkeloos af wil spelen :p

Zag alleen wel dat het 8GB sd-kaartje slechts 1,1GB gealloceerd heeft, maar ik zag ook dat dit vaker voorkomt en relatief simpel te fixen is. Ook heb ik direct een back-up van de gehele sd-kaart gemaakt. Stel ik ga eens formatteren en wil de back-up terugzetten, kan ik dan die hele structuur terugkopiëren en that's it, draaien maar?

Viel me ook op dat mijn tv in standby schoot op het moment dat ik de RPi uitschakelde. Dat uitschakelsignaal schijnt door de nieuwe hdmi-kabels meegegeven te worden. Kan ik dat nog uitzetten? Sowieso ga ik de RPi nog achter een hdmi switch gooien, omdat ik poorten tekort kom, dus wellicht lost dat het al op.
Partitie op kaartje kun je eenvoudig groter maken met Gparted (live)

Voor het aan- en uitgaan van je TV met de Pi kun je de CEC instellingen even checken.
Systeem - Instellingen - Systeem - Invoerapparaten.

Je kunt ook simpelweg je Pi aanlaten. Is beter voor het SD kaartje.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
albino71 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:53:
[...]

Addons Pi 1
Artwork Downloader
Grab Fanart
OpenELEC Configuration
YouTube
sundtek-mediatv

Addons Pi 2
Artwork Downloader
Grab Fanart
OpenELEC Configuration

Beide Pi's maken af en toe de verbinding met de NAS, er zit geen vaste tijd tussen.
Beide versie 3.2.3
Geen specifieke instellingen gedaan volgens mij...
Ik zou in dat geval even de logs van XBMC en van je NAS naast elkaar leggen en kijken of je iets specifieks in de log van XBMC kunt vinden op de momenten dat de Pi je NAS benadert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:27
Qosmic schreef op woensdag 04 december 2013 @ 09:22:
Als ik mn Rpi aan mn versterker zet krijg ik geen beeld. Ik zie wel via cec de pi als xbmc machine, maar zodra ik deze selecteer krijg ik geen beeld door.
Doe ik hem los aan mn tv, dan heb ik wel beeld.
Welke versterker heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort ook een raspberry met xbmc, enigste vraag is hoe krijg ik het voor elkaar om alle covers voor icefilms te krijgen? als ik dat movie fan art pakket wil download van 1.2 gig dan download die eerste met een snelheid van 60 kb/s en dan krijg ik ineens script failed: video.icefilms

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:24
Yamaha rx-v673

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Het probleem met wegvallende audio had ik ook.
Heb de tip gelezen om 2 bestanden op je fat partitie te wijzigen. Heb dit inmiddels gedaan, maar heb het nog niet kunnen testen

http://www.raspberrypi.or...iewtopic.php?f=28&t=19852.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 21:27
Robbie T schreef op woensdag 04 december 2013 @ 19:56:
Het probleem met wegvallende audio had ik ook.
Heb de tip gelezen om 2 bestanden op je fat partitie te wijzigen. Heb dit inmiddels gedaan, maar heb het nog niet kunnen testen

http://www.raspberrypi.or...iewtopic.php?f=28&t=19852.
Ook al gedaan vorige week, voor mij geen resultaat :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:14
kraades schreef op zondag 24 november 2013 @ 09:33:
@Isaja
Misschien handig om even de linux basics te belijken?
Zie bijvoorbeeld http://www.ee.surrey.ac.uk/Teaching/Unix/ of de 1ste tabel in http://www.my-guides.net/...inux/basic-linux-commands.
Dank voor alle input, kom net de volgende volgende post tegen op de RaspBMC site welke het een en ander verhelderd:

PulseAudio and USB DAC support

Some of you have asked for an official statement on this, so I thought I’d make it.

I’ve tried over the last couple of months to restore our Pulse Audio implementation back into Raspbmc, but something in XBMC Frodo caused it to no longer function properly. The work was very much a hack anyway — combining OMX and DVDPlayer clocks. I contacted the upstream XBMC AudioEngine developer fritsch who was very helpful, however he notably points out that in XBMC 13 AudioEngine is very different, and it does not make sense to try and resolve these issues on Frodo. For now I can only suggest that you use an April build from Raspbmc Settings if you must use Pulse Audio, and that I am not sure when, or what state, Pulse Audio will return to Raspbmc in

Ga dus even kijken naar een andere oplossing, beter geluid is toch wel een flinke pré

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

Merkte vanavond (helaas) dat de RPi niet echt lekker werkt achter een HDMI switch... :-(
Het is zo'n "actief" kastje dat zelf de inputs scheidt en dan de laatst actieve door moet geven. Echter, het RPi signaal komt niet goed door, op beide inputpoorten niet. PS3 werkt wel, over beide poorten. Ook met een AppleTV nooit problemen hiermee gehad. Bij de RPi zie je de tv elke halve seconde switchen tussen Wide, Auto, Wide, Auto, maar nooit echt beeldsignaal. Rechtstreeks contact geeft prima beeld. Any thoughts? Misschien toch te weinig power, of mislukt het ophalen van tv info over hdmi wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Smultie schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:53:
[...]

Ik zou in dat geval even de logs van XBMC en van je NAS naast elkaar leggen en kijken of je iets specifieks in de log van XBMC kunt vinden op de momenten dat de Pi je NAS benadert...
Hmm, daar moet ik me dan eens (als ik wat meer tijd heb) in gaan verdiepen.
Bedankt tot zover iig!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi een vriend van me heeft de Raspberry Pi, ik vind het een beetje traag werken (class 4 sd kaart geloof ik) Weten jullie of het sneller werkt met snellere SD kaartjes? Lijkt me wel maar ben er niet zeker van #Noob :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:31
Dacuuu schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:54:
Is hier misschien een slimmerik die mij kan helpen?
Opstelling Samsung led tv | Onkyo 609 receiver | Raspberry pi met laatste Xbian build (maar ik heb dit probleem met elke xbmc distro)
Raspberry zit op de onkyo aangesloten via hdmi, en vanuit de onkyo gaat er ook een hdmi kabel naar de tv.
Verder heb ik ook nog een popcornhour A210 aangesloten op de onkyo die geen problemen geeft.

Met de raspberry pi heb ik last van het verliezen van de audio stream. Dit is ook te zien op het display van de onkyo. Ik heb echt elke setting al gehad. En vrijwel niets lost dit probleem op. Enige wat tot nu toe heeft gewerkt is in de config.txt van de pi, "hdmi_mode=16 " (1080p 60 hz) te forceren. Maar dit wil ik niet aangezien je dan judder krijgt als de video bron geen 60 hz is.

Zoals je kan zien op de onkyo gaat het "Dolby D" even weg, en komt weer terug. Dit is volledig random.
[video]
Ik heb inderdaad precies hetzelfde met een 609, samsung plasma en openelec. Ik heb uiteindelijk maar die force gedaan. Volgens mij switched mij tv bij afspelen nog wel naar 24hz wanneer nodig en ik merk nog geen judder.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:25:
Hoi een vriend van me heeft de Raspberry Pi, ik vind het een beetje traag werken (class 4 sd kaart geloof ik) Weten jullie of het sneller werkt met snellere SD kaartjes? Lijkt me wel maar ben er niet zeker van #Noob :D
Class 4 is het bare minimum.. Class10 is al vele malen beter.
naar de verhalen die ik hier lees is het draaien vanaf usb nog beter, maar ik doe het met een class 10 en een overclock.
Gaat super!

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 12:58

Meneer iCy

swarma

Gast1981 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:45:
Merkte vanavond (helaas) dat de RPi niet echt lekker werkt achter een HDMI switch... :-(
Het is zo'n "actief" kastje dat zelf de inputs scheidt en dan de laatst actieve door moet geven. Echter, het RPi signaal komt niet goed door, op beide inputpoorten niet. PS3 werkt wel, over beide poorten. Ook met een AppleTV nooit problemen hiermee gehad. Bij de RPi zie je de tv elke halve seconde switchen tussen Wide, Auto, Wide, Auto, maar nooit echt beeldsignaal. Rechtstreeks contact geeft prima beeld. Any thoughts? Misschien toch te weinig power, of mislukt het ophalen van tv info over hdmi wellicht?
Ik heb een sootgelijk probleem gehad en bij was het probleem van 1 van de hdmi kabels. Werkte direct perfect, maar via de switch was het dikke problemen. Heb een nieuwe hdmi kabel er tussen gezet en probleem opgelost.

Heb zelf de kabels van de action, maar moet weinig verschil uitmaken.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Ik had de kabels tussen tv en switch en tussen switch en RPi al eens omgedraaid, zelfde resultaat. Zal ook nog eens met compleet andere hdmi kabels proberen dan, wie weet helpt het :)

Heb jij een switch met eigen voeding? Mijne trekt z'n power via de HDMI uit de aangesloten apparaten, dus gezien de beperkte voeding van de RPi zat ik ook te denken aan te weinig capaciteit... en daarover doorgedacht: zou het verschil maken wanneer ik een wat sterkere adapter aansluit, bijv een telefoonlader met een iets hoger Ampère?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marked
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-08-2021
Sinds kort heb ik ook Xbian op een USB 3.0 stick. Is zeker wel een snelheidsverbetering wat mij betreft t.o.v. mijn class 10 SD install.

Nu heb ik alleen het probleem dat ik niet meer in de xbian settings kan :?

Ik denk dat het te maken heeft met mijn SD card image. Ik vind het namelijk zonde om een 16GB class 10 kaartje te gebruiken voor alleen het booten en heb daarom met dit commando een img gemaakt en deze vervolgens op een 1GB class 2 kaart gezet die ik nog had liggen:

dd if=/dev/mmcblk0p1 of=/home/boot.img

Maar nu krijg ik bij opstarten een melding 'fout in script services.py' en als ik naar xbian config ook een fout in script melding. Moet ik nog meer mappen naar de SD kaart verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
iemand een oplossing hiervoor:

ik heb dus verschillende playlists gemaakt om de films een beetje te ordenen. 1 ervan is dus de 21:9 playlist. Deze heeft een filter op de aspactratio. Nu is het zo dat xbmc niet standaard ziet welk formaat de film is. Als je de film start en vervolgens weer stopt is die info wel uitgelezen/bekend.

Is er aan andere manier om die info rechtstreeks uit de film te halen zonder eerst een film handmatig te starten? zou prettiger zijn dat na het toevoegen dit automatisch wordt gedaan zoals ook met de filmscraper werkt.

Iemand een oplossing/tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

iets met een nfo.file van mediainfo mss?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Gast1981 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:28:
Ik had de kabels tussen tv en switch en tussen switch en RPi al eens omgedraaid, zelfde resultaat. Zal ook nog eens met compleet andere hdmi kabels proberen dan, wie weet helpt het :)

Heb jij een switch met eigen voeding? Mijne trekt z'n power via de HDMI uit de aangesloten apparaten, dus gezien de beperkte voeding van de RPi zat ik ook te denken aan te weinig capaciteit... en daarover doorgedacht: zou het verschil maken wanneer ik een wat sterkere adapter aansluit, bijv een telefoonlader met een iets hoger Ampère?
Mijne trekt zijn power ook uit HDMI 1 en daar zit de humax decoder op. Zal eens de PS3 op 1 zetten. Heb trouwens de 3switch met remote control van DX.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Kreeg net hier al de opmerking: "Waarom niet de samsung decoder en PS3 op de switch en dan de RPi rechtstreek?" Dus... dat ook maar eens proberen :) Als dan het beeld van de decoder en PS3 nog steeds tiptop is vind ik het best. Power vanuit HDMI1 had ik niet aan gedacht, kan zijn dat ik de RPi op #2 had zitten gister. Gelukkig weer wat opties boven water gekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 16:48
Heeft iemand ervaring met Logitech Harmony Ultimate afstandbediening in combinatie met Raspberry Pi (Raspbmc)?

Ik zit te twijfelen tussen een IR-ontvanger of een Bluetooth ontvanger, maar ik weet niet of dit gaat lukken vanwege ondersteuning die de Raspberry/XBMC bied.
Heeft iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Ik heb een Harmony 600 en werk via CEC vanuit de TV. Werkt prima. Als je TV CEC heeft, zou ik dat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
IJsbeer schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:32:
Ik heb een Harmony 600 en werk via CEC vanuit de TV. Werkt prima. Als je TV CEC heeft, zou ik dat proberen.
Dat zou een optie zijn geweest als ik ook niet een receiver ertussen heb zitten.
pricewatch: Yamaha RX-V567 (Zwart)

Geven receivers het CEC -signaal/commando door over HDMI?

De televisie heeft wel CEC had ik gelezen.
pricewatch: Panasonic Viera TX-P46G20E

[ Voor 14% gewijzigd door Madje op 05-12-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Madje schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:34:
[...]

Dat zou een optie zijn geweest als ik ook niet een receiver ertussen heb zitten.

De televisie heeft wel CEC had ik gelezen.
pricewatch: Panasonic Viera TX-P46G20E
Vaak hebben ze het er in zitten.. de nieuwere types wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Gast1981 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:55:
Kreeg net hier al de opmerking: "Waarom niet de samsung decoder en PS3 op de switch en dan de RPi rechtstreek?" Dus... dat ook maar eens proberen :) Als dan het beeld van de decoder en PS3 nog steeds tiptop is vind ik het best. Power vanuit HDMI1 had ik niet aan gedacht, kan zijn dat ik de RPi op #2 had zitten gister. Gelukkig weer wat opties boven water gekomen ;)
Ik zou in jou geval de Raspert op een aparte hdmi poort zetten als als dat gewoon goed werkt. Je switched waarschijnlijk vaker van de tv naar de raspberry dan van de tv naar de ps3, tenminste in mijn geval wel.

Dan hoef je niet de hdmi switch te laten switchen als je naar de raspberry wil. Denk dat dat tevens de beste oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ik heb een hamrony touch en gebruik die via CEC ook voor de PI :)

Heb alles aan de versterker gekoppeld (onkyo 509). heb daar geen problemen mee met signalen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
Paulus07 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:33:
Ik heb een hamrony touch en gebruik die via CEC ook voor de PI :)

Heb alles aan de versterker gekoppeld (onkyo 509). heb daar geen problemen mee met signalen etc.
Goed om te horen!
Hoe heb je de Harmony ingesteld?

Moet er ook nog een optie aangezet worden op de Raspbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Madje schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:34:
[...]

Goed om te horen!
Hoe heb je de Harmony ingesteld?

Moet er ook nog een optie aangezet worden op de Raspbmc?
Heb op de hamrony een activiteit gemaakt voor Movie. Deze zet de tv op HDMI 1, versterker op juiste HDMI ingang. Zodra ik op de remote dan Menu kies kan ik vanaf de TV kiezen voor de XBMC optie (die komt erbij door de CEC verbinding). als ik die dan heb geselecteerd kan ik met de remote de PI/xbmc bedienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Paulus07 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:50:
[...]

Heb op de hamrony een activiteit gemaakt voor Movie. Deze zet de tv op HDMI 1, versterker op juiste HDMI ingang. Zodra ik op de remote dan Menu kies kan ik vanaf de TV kiezen voor de XBMC optie (die komt erbij door de CEC verbinding). als ik die dan heb geselecteerd kan ik met de remote de PI/xbmc bedienen :)
Ik heb tegen de harmony gezegd welke knoppen hij naar welk apparaat moet sturen, dus alle functies voor de Pi stuurt ie aan device TV. as un speer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Madje schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:34:
[...]

Mijn receiver (Pioneer VSX917) stript CEC er netjes uit... :( Dus het verschilt.

/edit: nee, dat weet ik eigenlijk niet. Ik gebruikte een HDMI kabel die CEC niet ondersteund, dus geen idee of de versterker het wel of niet zou kunnen.
Maar als je de harmony toch al hebt, merk je het snel genoeg :D

[ Voor 19% gewijzigd door IJsbeer op 05-12-2013 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
Heb het met CEC inmiddels semi-werkend!

Na öp Viera-Link geklikt te hebben, en "Player" te selecteren kun je de afstandbediening gebruiken.
Als ik de Raspberry wil bedienen, moet ik nog wel eerst navigeren naar mijn TV als apparaat. Vervolgens kun je dingen navigeren en selecteren, maar het lijkt wel alsof hij steeds 2x hetzelfde commando geeft. Dus je moet heeeeeel zachtjes klikken.
Tevens moeten bepaalde knoppen opnieuw gemapt worden. Terug of home wordt als commando naar de TV gestuurd en niet naar de Raspberry.

Heb op het internet iets gevonden van iemand die Windows MediaCenter apparaat heeft toegevoegd aan de activiteit om verder te configureren. Nog iets om uit te zoeken!

[ Voor 7% gewijzigd door Madje op 05-12-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 23:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Madje: ik heb een Panasonic TX-L37E30E uit 2011, en daarbij hoefde ik verder niets in te stellen om de afstandsbediening via CEC te gebruiken.

Met de D-pad kan ik navigeren, cijfers zijn te gebruiken om in een lange lijst snel naar een eerste letter te springen, en de play/pause knoppen onderin werken om video's aan en uit te zetten.

Bij mij staat in de RPi wel ingesteld dat hij automatisch CEC opstart, dus de TV springt automatisch naar de HDMI-uitgang waar de Pi op zit als je hem aan zet. Je zou nog wat met die instellingen kunnen spelen om het zo te krijgen als je wil. Ik weet niet meer zeker of dat in XBMC-settings of XBian-settings zat, maar ik dacht bij XBMC-input devices. Bij de XBian settings kan je ook nog e.e.a. instellen voor hoe HDMI/CEC zich moet gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marked
Nou, schijnbaar is het toch niet mogelijk om alleen boot op de SD kaart te zetten en verder van een USB stick te draaien met Xbian.

Naast dat ik niet meer in xbian-config kan via xbmc, krijg ik ook dit als ik inlog met ssh:

/usr/local/sbin/xbian-config: line 200: /run/lock/xbian-config.gui: No such file or directory

Schijnbaar is er iets niet goed gegaan na een xbian config update. Via WinSCP zie ik ook geen 'lock' map in /run.

Ik ga denk ik maar een nieuwe install doen, of heeft iemand hier nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Ik heb er geen ervaring mee. Ik weet niet wat je reden is voor het draaien van XBIAN, maar wel weet ik dat je tijdens de setupv an RaspBMC in de setup al kan kiezen: USB setup en dan regelt de setup alles voor je en hoef je niet te klooien met ssh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:43
M'n SD-kaart is denk ik kapot.
Can't access tty: job control turned off
Hoe krijg ik mijn (openELEC) kaart netjes gebackupt en hoe schrijf ik dit weer makkelijk weg naar een nieuwe? Ik wil namelijk mijn instellingen behouden.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goedenmiddag,

ik heb een raspberry pi gekocht met xbmc er op ,en wil graag films streamen vanaf mijn ,mac mini heb al vanalles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar iemand tips hoe ik dit aan de praat kan krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:17
Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:53:
goedenmiddag,

ik heb een raspberry pi gekocht met xbmc er op ,en wil graag films streamen vanaf mijn ,mac mini heb al vanalles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar iemand tips hoe ik dit aan de praat kan krijgen ?
En wat is de definitie van "van alles" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Voor streamen vanaf een Mac Mini, heb je waarschijnlijk ondersteuning voor AFS nodig (Apple File System).

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Of Samba installeren op je mac en dan samba-shares aanmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn definitie van, van alles is dat ik poorten open heb gezet,ik heb mappen op mijn mac gedeelt , ik zie in middels ook al mij mac in xbmc maar kom er niet in :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net media share op mijn mac geinstalleerd is gratis en dan kan je de mappen delen die je zelf wilt werkt via upnp,daarna xbmc openen en zoeken naar upnp en dan kan je alles afspelen,hoop dat het blijft werken hahahaha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

Je hoeft helemaal niets te installeren op je mac om shares te zien.

1. Open voorkeuren "delen" en zet deze aan
2. Selecteer je mappen (de films dus) die je wilt delen
3. In XBMC selecteer je vervolgens (onder media locaties) de mappen via NFS/AFP, zorg er voor dat als je video's kiest ook de map video's is! en music ook muziek!
4. klaar...

LEES ook eens de tutorials die ik je heb gegeven! Hier staat werkelijk alles stap-voor-stap in!

Mocht dit te moeilijk zijn, moet je misschien echt naar een andere mediaspeler!

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:45

TWKterry

Master Mariner

BeefHazard schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:13:
M'n SD-kaart is denk ik kapot.
Can't access tty: job control turned off
Hoe krijg ik mijn (openELEC) kaart netjes gebackupt en hoe schrijf ik dit weer makkelijk weg naar een nieuwe? Ik wil namelijk mijn instellingen behouden.
Dat kan als je een kaartlezer hebt met onderandere http://www.alexpage.de/usb-image-tool/ , voordeel van deze is dat het image gezipped kan worden opgslagen. Dus een 16GB kaartje met slechts 2GB inhoud kost minder dan 2GB ruimte in plaats van 16GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er aan te denken om een Raspberry Pi aan te schaffen om media van een NAS op onze TV te tonen. Het gaat dan om (zware) hoge resolutie foto's die automatisch door een geschikte viewer moeten worden geschaald om ze beeldvullend op de TV te kunnen tonen. Ook hebben we video bestanden in diverse formaten die ik graag zou afspelen.

Gezien de grote populariteit van de Raspberry Pi i.c.m. XBMC moet bovenstaande geen probleem zijn lijkt mij. Nu zijn er echter nog wel enkele vragen die ik graag zou stellen aan (ervarings) deskundigen.

Ik heb gelezen dat niet alle videoformaten hardwarematig kunnen worden versneld, waardoor sommige video's niet vloeiend afspelen. Volgens mij werkt MPEG4 en H264 wel, maar MPEG2 niet als ik het goed heb begrepen. Daar zou je echter wel een licentie voor kunnen kopen en dan wordt MPEG2 ook goed ondersteund dacht ik.

Wij hebben nog oude video bestanden die ik met een Haupage PVR heb gedigitaliseerd en dit zijn mpeg2 bestanden. Die zouden wij dan dus niet goed kunnen afspelen met een Raspberry Pi. Daar zouden we dan de licentie key voor moeten kopen.

Nu wil ik echter ook graag webstreams op onze TV kunnen kijken waarvoor wij nu nog achter de laptop moeten zitten. De NOS zend bijvoorbeeld vaak sport, zoals het schaatsen live uit via de NOS Live webstream: http://nos.nl/sport/schaatsen/live/.
Het lijkt mij super handig om dit m.b.v. de Rasberry Pi gewoon in de woonkamer op de TV te kunnen kijken.
Ik heb gekeken of ik daar iets over kon vinden. De NOS stream ben ik wel tegengekomen, maar dat is iets anders dan de live stream voor het schaatsen.

Is het mogelijk om de NOS-live stream voor het schaatsen met de Raspberry Pi op de TV af te spelen? Hoe moet ik dat dan aanpakken? Moet het dan misschien vanuit een browser gebeuren, zoals op de laptop of werkt dat niet met flash-players? Zou de weergave van de stream vloeiend zijn of moet ik daarvoor ook de MPEG2 licentie kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 12:14
Voor mpeg2 heb je idd een extra licentie nodig. Erna speelt ie perfect af.
Ik gebruik xbmc XOT voor 3fm tv stream. Daar zit oa ook NOS bij.
Tis niet al te snel door het menu heen bladere maar als je de favo zenders in favorites zet gaat het snel zat.

[ Voor 8% gewijzigd door slommer op 07-12-2013 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie. Je schrijft dat je XBMC XOT gebruikt en dat de NOS daar ook bij zit. Zou je kunnen bevestigen of de NOS-LIVE stream voor b.v. het schaatsen (http://nos.nl/sport/schaatsen/live/) daar dan ook bij zit? In de zender lijst zie ik wel dat NOS.nl wordt genoemd, maar ik weet niet of dit wel de NOS-LIVE stream betreft.
Op onze TV zit namelijk ook een NOS app, maar daar kan ik dus niet de live beelden van het schaatsen mee bekijken.

Het bladeren door de menus gaat dus niet zo snel, maar de streams worden verder wel goed afgespeeld zonder vervelende haperingen en onderbrekingen?
Wat voor formaat of codec wordt er normaal voor dit soort streams gebruikt? Op de website wordt de stream in een embedded flash viewer weergegeven.
Op deze website heb ik iets gelezen over een VC-1 codec, maar dat is al een oude website en ik weet dus niet waar ze nu gebruik van maken: http://www.digitalrapids.com/en/News/CaseStudies/NOS.aspx
Zou ik dan ook nog de VC-1 licentie er bij moeten kopen of is het tegenwoordig een ander formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

bij XOT zitten een heleboel uitzendinggemist achtige dingen van zowel publieke omroep als sbs, rtl en wat Engelse en Zweedse (?) zenders. Er zitten geen live-streams bij voor zover ik dat kan zien. In de NOS add-on kan je alleen de laatste journaals kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door gwystyl op 08-12-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat dacht ik al. Zijn er dan andere mogelijkheden om dan toch zo'n live-stream met de Pi op de TV te bekijken of is dat een heilloze missie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:32:
Ja dat dacht ik al. Zijn er dan andere mogelijkheden om dan toch zo'n live-stream met de Pi op de TV te bekijken of is dat een heilloze missie?
airplay wellicht een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 11:35
gwystyl schreef op zondag 01 december 2013 @ 19:48:
[...]

Nou wordt het tijd voor wat meer eigen actie.... [google=remove xbmc add-on] of [google=xbmc add-on location], en dan daar de map van je add-on weggooien (als hij nog bestaat). Volgens mij haalt XBMC gewoon het mapje van je add-on weg bij het verwijderen, maar dat zou je zelf moeten controleren als je toch nog problemen krijgt.

laatste tip: verbind je PC met je Raspberry via WinSCP en kijk (uit mijn hoofd) in .xbmc/addons/
had weer even tijd om naar de problemen te kijken van de Raspberry. Heb dus het nodige verwijderd uit addon_data en xbmc/addons via de WinSCP, helaas dat hielp niet, Bleef te zien krijgen dat de addon defect was.

Heb toen maar een image van de laatste versie van openelec 3.2.4 met Win32DiskImager geflashd naar de sd kaart en alles is weer oke.

Bedankt voor de tips.

Wel lastig dat de ondertitels van bierdopje het niet meer doen, vindt het nu wel lastig om ondertiteling te krijgen.
Heb deze Ondertitel.com, OpenSubtitles.org en Subscene.com. maar aangestipt echter die vinden niet zo veel.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoRoo schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:03:
[...]

airplay wellicht een optie?
Geen idee, werkt het daar wel mee dan? (Ik heb overigens geen Apple hardware)
Misschien begrijp ik het niet goed, maar zoals ik het lees is Airplay een protocol dat door iTunes werd gebruikt. Hoe kan dat in deze situatie behulpzaam zijn?
Kun je dan de stream openen met Airplay en deze door laten sturen naar XBMC (in dit geval een Airplay receiver)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

rambocus schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:04:
[...]

had weer even tijd om naar de problemen te kijken van de Raspberry. Heb dus het nodige verwijderd uit addon_data en xbmc/addons via de WinSCP, helaas dat hielp niet, Bleef te zien krijgen dat de addon defect was.

Heb toen maar een image van de laatste versie van openelec 3.2.4 met Win32DiskImager geflashd naar de sd kaart en alles is weer oke.

Bedankt voor de tips.

Wel lastig dat de ondertitels van bierdopje het niet meer doen, vindt het nu wel lastig om ondertiteling te krijgen.
Heb deze Ondertitel.com, OpenSubtitles.org en Subscene.com. maar aangestipt echter die vinden niet zo veel.
Probeer op de pc met http://www.subtitleseeker.com/search/ de subs te vinden.
Dan zie je waar ze die subs vandaan halen en vink je die meteen aan als ze er tussen staan,

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:37
Ik heb nooit Bierdopje nodig gehad. Altijd OpenSubtitles of podnapsi. Begrijp de hype om Bierdopje niet zo. Iedereen kan toch Engels? Als het nou DE Spaanse subtitle provider was.. was het idd een big problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Jazco2nd schreef op zondag 08 december 2013 @ 22:29:
Ik heb nooit Bierdopje nodig gehad. Altijd OpenSubtitles of podnapsi. Begrijp de hype om Bierdopje niet zo. Iedereen kan toch Engels? Als het nou DE Spaanse subtitle provider was.. was het idd een big problem.
En waar haalde die hun nl subs vandaan?
Ik spreek en versta beide talen ( Engels en Spaans) maar toch vindt ik het ook fijn als ik nl ondertitels heb. Plus ik heb ook te maken met thuis. Niet iedereen thuis wil Engels lezen tijdens een film/aflevering.
BD is erg fijn voor de series die door een grote groep hobbyisten werden gemaakt en voorzien van subs.
Autosub was een fijne tool doordat de juiste ondertitels bij de juiste aflevering werden gevonden. Alles automagisch.
Subliminal werkt met bovengenoemde sites, behalve podnapsi. Maar duurt erg lang voor dat die eens een keer een nl sub vindt. Als die er al is

[ Voor 92% gewijzigd door Sepp14 op 09-12-2013 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zit te overwegen om deze week ook maar eens een RPi aan te schaffen. Ondanks dat ik er eigenlijk redelijk tegen op zie en liever een volwaardige HTPC neer zet zie ik momenteel niet veel andere mogelijkheden. Ik wil graag voor minder dan € 100,- klaar zijn en het aanbod in tweedehands HTPC's valt momenteel wat tegen.

Een van de belangrijkste zaken die ik mij nog afvraag is of ik ook gewoon gebruik kan maken van mijn Apple Remote? Ik vind dat een heerlijke kleine afstandsbediening terwijl ik het ding dat bij mijn TV geleverd is (Samsung) vrij onhandig vind. Ik begrijp uiteraard dat ik een USB IR ontvanger er bij moet kopen, maar werkt dat een beetje plug&play of moet je onder Linux nog weer veel knutselen om dat aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:12:
[...]

Geen idee, werkt het daar wel mee dan? (Ik heb overigens geen Apple hardware)
Misschien begrijp ik het niet goed, maar zoals ik het lees is Airplay een protocol dat door iTunes werd gebruikt. Hoe kan dat in deze situatie behulpzaam zijn?
Kun je dan de stream openen met Airplay en deze door laten sturen naar XBMC (in dit geval een Airplay receiver)?
Hoe het met android oid werkt weet ik niet, maar het is mogelijk om beelden en/of audio van je mobiele device naar je xbmc te gooien.
Dan pak je een livestream app (die er dan weer wel zijn) en gooi je de output naar de pi. Walla! beeld..

Bierdopje is d00d overigens :(
http://www.bierdopje.com/...et-ondertiteling/1#259016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

RoRoo schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:46:
[...]

Hoe het met android oid werkt weet ik niet, maar het is mogelijk om beelden en/of audio van je mobiele device naar je xbmc te gooien.
Dan pak je een livestream app (die er dan weer wel zijn) en gooi je de output naar de pi. Walla! beeld..

Bierdopje is d00d overigens :(
http://www.bierdopje.com/...et-ondertiteling/1#259016
nieuws: Bierdopje.com en Simply Releases stoppen ermee na sommatie van Stichting Brein
Klopt, al twee weken.... wel jammer inderdaad... ik ben benieuwd of ik vanaf de andere bronnen uit de standaard ondertitelplugin ook een beetje fatsoenlijke NL ondertitels kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 21:56
Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 15:40:

Ik zit er aan te denken om een Raspberry Pi aan te schaffen om media van een NAS op onze TV te tonen. Het gaat dan om (zware) hoge resolutie foto's die automatisch door een geschikte viewer moeten worden geschaald om ze beeldvullend op de TV te kunnen tonen. Ook hebben we video bestanden in diverse formaten die ik graag zou afspelen.

[...]
Die zware foto's kan je wel vergeten om die vlot op je scherm te krijgen trouwens, daarvoor is de Pi niet snel genoeg.
Plus het feit dat XBMC niet echt gemaakt is om foto's te bekijken. De functie is er, maar heel basic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

gwystyl schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:03:
[...]

nieuws: Bierdopje.com en Simply Releases stoppen ermee na sommatie van Stichting Brein
Klopt, al twee weken.... wel jammer inderdaad... ik ben benieuwd of ik vanaf de andere bronnen uit de standaard ondertitelplugin ook een beetje fatsoenlijke NL ondertitels kan krijgen.
Opensubtitles en ondertitel.com werken bij mij ook perfect.

Vind het wel jammer, want er was een (java) progje die in 1 keer mijn hele tv map doorzocht en de missende subs erbij plaatste.. die liet ik 1x per week een x lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

gwystyl schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:03:
[...]

Ik las op het forum van BD dat er een tool is die ter vervanging van Autosub zou werken.
alleen die heeft wel een issue met Podnapsi dat die de laatse 15 regels niet pakt van de .srt
Tegenwoordig met de web dl versies zit de engelse sub er al in. Dan is het zaak van alleen de nl te vinden en die komen mondjesmaat wel binnen druppelen na handmatig zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

RoRoo schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:45:
[...]

Opensubtitles en ondertitel.com werken bij mij ook perfect.

Vind het wel jammer, want er was een (java) progje die in 1 keer mijn hele tv map doorzocht en de missende subs erbij plaatste.. die liet ik 1x per week een x lopen..
JBierSubDownloader V4.0 bedoel je zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Merk dat opensubtitels ook nog perfect subs vind voor series etc :) Ook oude episodes kan ik zonder problemen terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Paulus07 schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:51:
Merk dat opensubtitels ook nog perfect subs vind voor series etc :) Ook oude episodes kan ik zonder problemen terugvinden.
Oud is niet zo issue, wat er nieuw binnenkomt is interessanter om te weten.
Tot op heden lijkt het soepeltjes te gaan maar als de subs niet meer aangeboden worden aan opensubtitle dan houd het ook daar snel op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:49
Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:32:
Kijk eens hier: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=75482

Het is dus geen heilloze missie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 19:07
Ik heb net een Raspberry PI bij mijn ouders aangesloten op hun Philips 37PFL7662D via HDMI, maar de Raspberry geeft erg vreemd beeld met groene vlekken/weinig contrast.

Ik heb verschillende resoluties en refresh rates geprobeerd, ook verschillende HDMI kabels en verschillende HDMI ingangen op de TV geprobeerd, helaas zonder verbetering.

Als ik de Raspberry PI aansluit op een andere televisie, dan geeft hij prima beeld. De 37PFL7662D van mijn ouders heeft geen problemen met andere HDMI bronnen zoals een BR-Speler.

Hier zijn wat foto's van hoe het beeld eruit zit:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/35hlird.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/345yluf.jpg

Heeft iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen om dit probleem op te lossen?

[ Voor 6% gewijzigd door Danielson op 09-12-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Sepp14 schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:50:

JBierSubDownloader V4.0 bedoel je zeker?
Jups.. Dat was 'm
Danielson schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:30:
Ik heb net een Raspberry PI bij mijn ouders aangesloten op hun Philips 37PFL7662D via HDMI, maar de Raspberry geeft erg vreemd beeld met groene vlekken/weinig contrast.

Heeft iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen om dit probleem op te lossen?
Het lijkt erop dat ie probeert te autosensen welke resolutie ie het beste kan gebruiken en daar steeds op terugvalt.. je kan wat spelen met de config.txt
check http://raspberrypi.stackexchange.com/tags/config.txt/info en bekijk de hdmi instellingsopties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Danielson schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:30:

Ik heb verschillende resoluties en refresh rates geprobeerd, ook verschillende HDMI kabels en verschillende HDMI ingangen op de TV geprobeerd, helaas zonder verbetering.

Als ik de Raspberry PI aansluit op een andere televisie, dan geeft hij prima beeld. De 37PFL7662D van mijn ouders heeft geen problemen met andere HDMI bronnen zoals een BR-Speler.

Hier zijn wat foto's van hoe het beeld eruit zit:

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik had zoiets ook op mijn JVC TV-tje op slaapkamer. Probeer eens met config.txt : config_hdmi_boost=4

Hier ligt het denk ik aan mijn TV waar ik op een gegeven moment een ECO setting heb disabled en nu is het tot op heden nog weg.
Het kwam hier ook maar af en toe en hield toen een dag of 2 aan.

Edit:
Andere TV al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Lijkt een mooie tool krijg hem niet werkend alleen haha kak Java ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:16:
Die zware foto's kan je wel vergeten om die vlot op je scherm te krijgen trouwens, daarvoor is de Pi niet snel genoeg.
Plus het feit dat XBMC niet echt gemaakt is om foto's te bekijken. De functie is er, maar heel basic...
De Pi is dus niet krachtig genoeg voor het bekijken van foto's en XBMC is er eigenlijk ook niet geschikt voor. Dat is jammer om te horen, dan moet ik misschien toch op zoek naar een media systeempje.
Het weergeven van foto's, is dat een taak van de processor of speelt ook de videokaart daarin een rol?
Bedankt! Het is nog niet de NOS Live stream voor het schaatsen, maar misschien dat ik er met de informatie daar toch uit kan komen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Sepp14 schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:05:
[...]

Lijkt een mooie tool krijg hem niet werkend alleen haha kak Java ;)
Is ook niet zo vreemd als deze leunt op BD api

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Nee schijnt er ook andere sites op te kunnen laten werken buiten BD om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Sepp14 schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:14:
Nee schijnt er ook andere sites op te kunnen laten werken buiten BD om
Alleen opensubtitles.com dus

https://code.google.com/p/jbiersubdownloader/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs heb ik me ook een RPi aangeschaft.
Ik wou er Raspbmc opzetten dmv de raspbmc installer voor windows.
Nadat ik de SD had voorzien van raspbmc, en ingeplugd had in de RPi, wou deze niet booten.
Enkel de rode led brand.
De voeding is er een van 5V-1200mA en geeft op TP1 en TP2 5,09VDC, dus voldoende.
Opnieuw de SD geformatteerd en terug de installatie gedaan, helaas blijft het probleem.
Ik heb er eens NOOBS opgezet. De RPi start nu wel op. Dus de hardware is inorde.
Iemand een idee hoe het zou komen dat met raspbmc de RPi niet wil booten?
Gebruik ik beter een andere, zoals Openelec of XBIAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marked
Heb vergelijkbaar probleem gehad, alle drie geprobeerd (openelec, xbian&raspbmc) maar alle drie gaven problemen, uiteindelijk opgelost met een andere voeding.

Zelf gebruik ik nu Xbian (schijnt sneller te zijn dan raspbmc). Deze kun je eenvoudig installeren met win32 disk imager. Even Xbian downloaden en met win32 disk imager op de sd kaart schrijven. Is zo gedaan om te checken of het probleem dan opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idem hierzo. Veel problemen met een voeding van 1.2A. Met 2A loopt de Pi als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 19:07
schumi2004 schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:01:
[...]

Ik had zoiets ook op mijn JVC TV-tje op slaapkamer. Probeer eens met config.txt : config_hdmi_boost=4

Hier ligt het denk ik aan mijn TV waar ik op een gegeven moment een ECO setting heb disabled en nu is het tot op heden nog weg.
Het kwam hier ook maar af en toe en hield toen een dag of 2 aan.

Edit:
Andere TV al geprobeerd?
Thx! Ga het asap proberen, ik heb ook twee andere tv's aan de Raspberry PI geprobeerd, die gaven geen problemen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 08:35:
Idem hierzo. Veel problemen met een voeding van 1.2A. Met 2A loopt de Pi als een zonnetje.
Hier een via een powered USB hubje (geen idee wat er uitkomt, maar het werkt :)), en een met een 1A HTC lader. Beiden werken prima, zowel Xbian, als OpenELEC.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:37
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:34:
[...]

De Pi is dus niet krachtig genoeg voor het bekijken van foto's en XBMC is er eigenlijk ook niet geschikt voor. Dat is jammer om te horen, dan moet ik misschien toch op zoek naar een media systeempje.
Het weergeven van foto's, is dat een taak van de processor of speelt ook de videokaart daarin een rol?

[...]

Bedankt! Het is nog niet de NOS Live stream voor het schaatsen, maar misschien dat ik er met de informatie daar toch uit kan komen! :)
Huh, ik heb anders van het weekend prima 3GB aan vakantie foto's en filmpjes die in dezelfde map zaten kunnen kijken met de familie. Gaat prima. Slideshow aan en gaan met die banaan. Nergens last van. Eventueel de slideshow tijd per foto verlagen. De overganganimaties gaan ook vloeiend maar die vond ik storend dus uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marked schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:12:
Heb vergelijkbaar probleem gehad, alle drie geprobeerd (openelec, xbian&raspbmc) maar alle drie gaven problemen, uiteindelijk opgelost met een andere voeding.

Zelf gebruik ik nu Xbian (schijnt sneller te zijn dan raspbmc). Deze kun je eenvoudig installeren met win32 disk imager. Even Xbian downloaden en met win32 disk imager op de sd kaart schrijven. Is zo gedaan om te checken of het probleem dan opgelost is.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 08:35:
Bedankt voor de tip. Nochtans werkt de RPi met NOOBS. Ik zou veronderstellen dat de voeding genoeg zou zijn. Voor alle zekerheid toch effe eentje van 2A ofzo aanschaffen.
Ik heb nu Xbian beta2 op de SD gezet via de installer. Of is het via een image beter?
Is er ook een mogelijkheid om via een USB te werken, en hoe? Hiermee zou de RPi nog sneller worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Jazco2nd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:36:
[...]

Huh, ik heb anders van het weekend prima 3GB aan vakantie foto's en filmpjes die in dezelfde map zaten kunnen kijken met de familie. Gaat prima. Slideshow aan en gaan met die banaan. Nergens last van. Eventueel de slideshow tijd per foto verlagen. De overganganimaties gaan ook vloeiend maar die vond ik storend dus uitgezet.
via netwerk of usb? Netwerk en highres foto's kan soms wat vertraging geven wat hinderlijk is. (voor sommigen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 21:56
Jazco2nd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:36:
[...]

Wat was de resolutie en filesize van die foto's? Bij mij duurt het dus echt 5-10 sec voor hij de volgende foto toont als je manueel vooruit/achteruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squinck
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-09 08:08
Eindelijk Openelec opnieuw geïnstalleerd maar nu op de USB manier.
Is allemaal goed gegaan, maar het lijkt er op dat de aanpassingen die ik maar in de config.txt niet gelezen worden.
De processor blijft op 700mhz staan, terwijl ik hem toch echt overgeclockt zou hebben.

Erger nog vind ik dat hij mijn codecs voor MPEG niet pakt.

Ik snap er niks van.
Moet ik nu ik vanaf de USB draai misschien een ander bestandje veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Squinck schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:09:
Is allemaal goed gegaan, maar het lijkt er op dat de aanpassingen die ik maar in de config.txt niet gelezen worden.
De processor blijft op 700mhz staan, terwijl ik hem toch echt overgeclockt zou hebben.

Ik snap er niks van.
Wel op juiste manier gedaan?
http://www.raspberrypi.or...opic.php?t=16042&p=318507
http://wiki.openelec.tv/i...spberry_Pi_Codec_Licences

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squinck
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-09 08:08
Yup, de vorige keer ging het ook goed. Het maakt toch niet uit dat ik nu een andere sd kaart gebruik?
En als je dus met USB Openelec draait dan blijft de locatie van config.txt toch hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men RPi heb ik aan de praat gekregen.
Andere voeding gebruikt 5V, 2100mA, maar was niet nodig infeite. De 1200mA werkte ook.
Ik heb XBian geinstalleerd en alles werkt blijkbaar. Ook een een image van raspbmc geprobeerd, installatie duurde langer en is trager. Terug naar XBian gegaan.

Ik vroeg me juist af of het niet mogelijk is om XBian op een USB te draaien, zodat het wat sneller loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Yep, zoek in dit topic. er staat een tutorial op xbian.org als ik het me goed herinner

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zag dit op de raspbmc website:
popcornmix has now completely fixed SD card corruption issues that occur when overclocking. This is excellent and much needed progress.
Wel goed nieuws!

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoRoo schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:55:
Yep, zoek in dit topic. er staat een tutorial op xbian.org als ik het me goed herinner
Dit is een vrij grote topic, via search niet te vinden.
Op Xbian.org ook niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:58:
[...]

Dit is een vrij grote topic, via search niet te vinden.
Op Xbian.org ook niet :/
http://wiki.xbian.org/USB_Installation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merci :)
En dit kan ik uitvoeren met een win7 pc?
Het ziet er nogal Linuxachtig uit :-(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 22:11:
[...]

Het staat er niet echt bij, maar ik neem aan dat je je USB stick in de Pi moet doen, en dan de genoemde commando's moet uitvoeren als je via SSH met de Pi verbonden bent (corrigeer me gerust als ik het fout heb)

SSH kan je doen met PuttY

[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 10-12-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat XBian Beta 2 een soort wizard zou hebben om een USB te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 22:51:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat XBian Beta 2 een soort wizard zou hebben om een USB te installeren.
Ik heb toch maar even [google=xbian beta 2 usb installation] gedaan; de eerste hit is een topic over USB-installatie van XBian. Ik neem aan dat je daar wel meer informatie kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:04
Fire69 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:52:
[...]

Wat was de resolutie en filesize van die foto's? Bij mij duurt het dus echt 5-10 sec voor hij de volgende foto toont als je manueel vooruit/achteruit gaat.
Ik weet alleen dat hij bij RAW foto's over het netwerk nogal langzaam is, kan je gerust een minuutje wachten op een foto. :O

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Even een vraagje. Ik weet dat de ene skin langzamer voor de Pi is dan de andere, maar heeft dit ook invloed wanneer je een film afspeelt? Dus stel dat je een zware skin draait. Kan het dan zijn dat hij minder power over heeft voor het verwerken van de film in vergelijking met een lichte skin? Ik vind namelijk een paar zwaardere skins erg mooi. Ik weet dat de GUI langzamer is, maar het belangrijkste vind ik dat hij de film goed afspeelt. Ik heb namelijk al wel een paar films welke niet helemaal soepel lopen gevonden helaas...

[ Voor 9% gewijzigd door jos_zwa op 11-12-2013 10:47 ]

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Als diezelfde films wel goed afspelen met de default skin heb je jezelf al van een antwoord voorzien toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Squinck schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:09:

Ik snap er niks van.
Post je config.txt eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marked
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 22:11:
[...]

Ik heb het gedaan zoals Wrechid in dit topic aangeeft :http://forum.xbian.org/thread-427-post-18043.html#pid18043

Gebruik Putty om via ssh in te loggen (uitleg op de site van Xbian) en vervolgens kun je je hele image kopieren naar je usb. Met ssh kun je vervolgens ook je cmdline.txt aanpassen zodat Xbian vanaf USB draait.

Wat ik daarna ook nog heb geprobeerd is om de SD kaart vervolgens te vervangen door een goedkoop kaartje door met dd if=/dev/mmcblk0p1 of=/home/boot.img een image te maken en deze op een ander kaartje te zetten. Helaas werkt xbian config vervolgens niet meer :'( Dus heb het initiele kaartje er maar weer terug in gezet... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Marked op 11-12-2013 12:02 ]

Pagina: 1 ... 83 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.