When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Ik installeer nooit meer een update direct na release als ik een goed werkende situatie heb.
If it aint broke, don't fix it!
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Ik heb ook een goede werkende situatie nu en laat het ook maar zo.
Als het een week stil is hier op het forum na een relaease is het wel een graadmeter om een update uit te voeren eventueel
Een computerprobleem (ik zei de gek
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Check for updates staat niet op manual neem ik aan?Sepp14 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:56:
Wilde weten of het auto update werkt. Dat doet het dus niet bij mij.
Er is ook een optie "Check for updates now" of zoiets.
Vanuit het OpenELEC menu...
Downloaden en uitpakken van de update duurt ook altijd even.
[ Voor 26% gewijzigd door technorabilia op 28-11-2013 11:18 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
I rest my caseIJsbeer schreef op donderdag 28 november 2013 @ 11:45:
De openelec site ligt plat ivm DDOS attack... dus daarom werkt auto-update niet. En wees blij -> Ik heb geen audio meer op DTS files na de upgrade...
maarruhh OpenElec een DDoS?? Xbian bashers worden gere-route?
Volgens mij ligt de waarheid wat genuanceerder.Down for maintenance
Welcome to OpenELEC, an embedded operating system built around XBMC.
Hhmm, zal ik ook eens testen.IJsbeer schreef op donderdag 28 november 2013 @ 11:45:
De openelec site ligt plat ivm DDOS attack... dus daarom werkt auto-update niet. En wees blij -> Ik heb geen audio meer op DTS files na de upgrade...
Je kunt altijd vrij makkelijk weer terug naar een andere versie:
http://wiki.openelec.tv/i...ting_OpenELEC#Downgrading
👉🏻 Blog 👈🏻
Geweldig

Hij staat op automatisch.kraades schreef op donderdag 28 november 2013 @ 11:17:
[...]
Check for updates staat niet op manual neem ik aan?
Er is ook een optie "Check for updates now" of zoiets.
Vanuit het OpenELEC menu...
Downloaden en uitpakken van de update duurt ook altijd even.
Dat de rpi geen snelheidsmonster is weet ik maar hij was de hele avond aan en vanochtend was het nog steeds 3.2.3 bij het opstarten. Denk eerder dat de SD card alleen read is en geen read/write.
Komt wel goed
[ Voor 56% gewijzigd door Sepp14 op 28-11-2013 13:29 ]
How an open-source computer kit for kids based on Raspberry Pi is taking over Kickstarter

http://gigaom.com/2013/11...-taking-over-kickstarter/
[ Voor 16% gewijzigd door Tukk op 28-11-2013 13:23 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Haha, voor jong en oud:Tukk schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:22:
Ik zag deze op de social media voorbij komen..How an open-source computer kit for kids based on Raspberry Pi is taking over Kickstarter
[afbeelding]
http://gigaom.com/2013/11...-taking-over-kickstarter/

👉🏻 Blog 👈🏻
config.txt:Qosmic schreef op donderdag 28 november 2013 @ 08:13:
Staat wel wat op de sd kaart en wanneer ik de Rpi aansluit met bijgeleverde kabels zie ik in de dhcp van mn router dat er wel een ip adres wordt uitgegeven aan open-elec.
Dus hij werkt wel alleen geeft hij geen signaal door via hdmi.
1
2
| hdmi_force_hotplug=1 hdmi_safe=1 |
Even Googlen, is een bekend probleem...
net in het config.txt erbij gezet en nog steeds geen signaal via hdmi, niet als hij via versterker is doorgelust en ook niet direct in tv.
Deze gaat retour
[ Voor 46% gewijzigd door Qosmic op 28-11-2013 17:27 ]
Stop chasing the dream, you're already living it
[ Voor 95% gewijzigd door Qosmic op 28-11-2013 17:27 ]
Ik heb hem Pi -> VSX920 -> TVIJsbeer schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:26:
Dit topic gaat over ervaringen... dus die vraag is al vaak beantwoord als je maar even de moeite neemt om wat te lezen...
Maar om nogmaals the obvious te beantwoorden: beide! Ik ben overgestapt van een, nog prima werkende, ACRyan PlayOn HD en ik heb dat ding niet meer aangeraakt nadat ik de PI in huis heb.
@Nicap: Ik heb dezelfde versterker. Alleen aangesloten via Optical (via tv). Ik zal eens kijken of ik nog wat HDMI kabels snel kan vinden, test ik het even. Ik ga ervan uit dat je PI -> VSX920 -> TV hebt? Of PI -> TV (HDMI OUT) -> VSX920?
[ Voor 70% gewijzigd door Sepp14 op 28-11-2013 17:59 ]
Ik heb het probleem ook.IJsbeer schreef op donderdag 28 november 2013 @ 11:45:
Als er maar 1 geluidsspoor DTS is dan werkt het wel goed.
Maar als je bv. moet switchen naar DTS dan heb je idd geen geluid.
👉🏻 Blog 👈🏻
Optie: te vinden onder playback. Adjust display refresh rate to match video. Start/stop heb ik gekozen. Dit is overigens wel een optie waarvan ik vind het standaard aangezet dient te worden. Scheelt flink wat judder.RubenDJ schreef op donderdag 28 november 2013 @ 09:39:
Na wederom een falende update van xbian heb ik eergisteren maar besloten om openElec een kans te geven. Dankzij een centrale database werkte alles weer in no-time maar 1 ding stoor ik me nog aan en krijg ik na een avondje rommelen nog niet goed. Bij xbian was het zo dat de refreshrate automatisch aangepast werd naar het mediabestand via de optie bij Video instellingen. Dus 24p werd keurig 24p, en 50hz series worden op 50hz afgespeeld.
Deze setting lijkt echter niet te werken op openElec, de refreshrate blijft hoe dan ook staan op 60hz met uiteraard schokkerig beeld tot gevolg (judder). Iemand die weet waar dit door komt?
Ik heb daar overigens problemen mee. Middels een stekkerblok zet ik de stroom op mijn RPi, onkyo receiver en een samsung TV. De TV is uitgeschakeld bij het opstarten en de receiver staat in een soort slaapstand. Dit ik de PI altijd afsluit. De TV en receiver worden pas uit de slaapmodus gehaald als RPi geboot is. Dit zorgt ervoor dat bij de eerste keer voor dat er alleen sprake is van 50hz en 60hz. 24hz en de overige modussen zijn dan niet beschikbaar.
Heeft iemand idee hoe ik dit kan fixen. Ik wil ervoor zorgen dat hij wel correct de 24hz haalt. Kan ik zorgen dat de RPi de receiver/tv sneller aanzet? Bij vorige samsung firmwares ging de TV eerder aan. Ik kan niet downgraden.
[ Voor 3% gewijzigd door tdn135 op 28-11-2013 18:45 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik geloof dat hij het nu idd goed doet. Zelfs muziek afspelen gaat nu wel redelijk, alleen is de pi een tikkeltje aan de slome kant om 2 flac files goed door te laten spelen zonder haperingen.TheMystery schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:35:
[...]
Dit heb ik opgelost met nieuwe firmware uit dit topic:
http://www.raspberrypi.or...iewtopic.php?f=28&t=19852
Alleen heb ik nu af en toe alleen ruis als ik een aflevering start, weet niet of anderen dit ook hebben?
Heb bij DTS-ES streams nog geen hickups gemerkt
Mooi, welke distro heb jij op je PI staan? Ik namelijk xbian 1 beta 2.0Lieuwe15 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 19:50:
[...]
Ik geloof dat hij het nu idd goed doet. Zelfs muziek afspelen gaat nu wel redelijk, alleen is de pi een tikkeltje aan de slome kant om 2 flac files goed door te laten spelen zonder haperingen.
Heb bij DTS-ES streams nog geen hickups gemerkt
En DTS gaat idd nu goed, maar het nevenaffect is dat ik 1 op de 2 files het geluid nog steeds alleen ruis is (na een keer stoppen en starten gaat het meestal weer goed). heb nog niet kunnen ontdekken wat dit is, misschien wel iets met mijn versterker icm de nieuwe firmware of misschien xbian.
Hey dat ken ik, alleen dan met 720p ipv 1080p, misschien bedoelde je dat? Dan valt het beeld soms ook buiten de tv omdat de overscan settings niet meer kloppen.kraades schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:38:
Als ik de Onkyo niet eerst aanzet is mijn resolutie 720x480 i.p.v. 1920x1080...
Ik kan de resolutie ook niet meer wijzigen, hij staat vast op 1280x720.
👉🏻 Blog 👈🏻
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Ik heb het wel geïnstalleerd maar ik kan geen film laden, hij blijft " bezig" maar er gebeurt niets.
ik kom er maar niet achter wat er mis is.
Ah ok, dat zet je in config.txt met hdmi_mode?kraats schreef op donderdag 28 november 2013 @ 21:45:
In de config.txt kun je de output gewoon vast op 1080p zetten.
1
| hdmi_mode=16 # 1080p 60Hz |
[ Voor 53% gewijzigd door technorabilia op 29-11-2013 07:52 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
bij mij is het nog nooit gelukt, na een minuut of 2 "bezig"te zijn houd ie daar gewoon mee op zonder foutmelding oid.
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik zit op OpenElec 3.2.2. Ik heb die ruis nog niet ervaren. Al heb ik wel heel af en toe dat hij de audio niet pakt bij het begin. Even stoppen en weer starten en hij pakt hem weer. Dit had ik voorheen niet. Maar ik vind het niet zo heel erg.TheMystery schreef op donderdag 28 november 2013 @ 20:03:
[...]
Mooi, welke distro heb jij op je PI staan? Ik namelijk xbian 1 beta 2.0
En DTS gaat idd nu goed, maar het nevenaffect is dat ik 1 op de 2 files het geluid nog steeds alleen ruis is (na een keer stoppen en starten gaat het meestal weer goed). heb nog niet kunnen ontdekken wat dit is, misschien wel iets met mijn versterker icm de nieuwe firmware of misschien xbian.
metadata uitzetten in desbetreffende add on instellingen. Scheelt weer een berg tijdHenkkk1972 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 07:40:
Heeft iemand icefilms of andere streaming addons aan de praat gekregen?
Ik heb het wel geïnstalleerd maar ik kan geen film laden, hij blijft " bezig" maar er gebeurt niets.
ik kom er maar niet achter wat er mis is.
Edit:
Probleem met auto update is opgelost. Gisteravond kwam hij binnen en werd gedownlaod.
Auto update werkt dus goed
[ Voor 12% gewijzigd door Sepp14 op 29-11-2013 13:11 ]
Dat audio dingetje ervaar ik ook recentelijk met build 3.2.3 op een Fusion systeem en vooral bij switchen tussen kanalen bij LiveTV.Lieuwe15 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 08:46:
[...]
Ik zit op OpenElec 3.2.2. Ik heb die ruis nog niet ervaren. Al heb ik wel heel af en toe dat hij de audio niet pakt bij het begin. Even stoppen en weer starten en hij pakt hem weer. Dit had ik voorheen niet. Maar ik vind het niet zo heel erg.
Stop en start en het gaat weer maar had dit voorheen nooit en lijkt spontaan erin geslopen te zijn want 3.2.3. heb een hele poos probleemloos gedraaid.
Nadeel van het locken op 1080p 60Hz is dat het meeste video's 23.x of 24 fps zijn. En dan vind ik vaste output van 60 hz niet mooi uit zien in sommige scenes. Zelf last dat het geluid soms een fractie van een seconden weg valt op mijn onkyo receiver, ben hier al dagen mee bezig. Met hdmi_mode=16 heb ik er geen last van. Maar dan heb ik dus wel alles op 60 hz wat ik dan weer niet wil.kraades schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 07:48:
Ah ok, dat zet je in config.txt met hdmi_mode?
code:
1 hdmi_mode=16 # 1080p 60Hz

Geluid wegvallen heb ik weer geen last van. Laatste OpenELEC met Onkyo HT-R990 (=TX-NR609).
Pi op HDMI 1 en TV op HDMI out. RHID/CEC en ARC op AAN.
Philips 55PFL8008 TV.
Een tijdelijke workaround kan zijn om in XBMC de audio setting "DTS capable receiver" op UIT te zetten.IJsbeer schreef op donderdag 28 november 2013 @ 11:45:
[ Voor 46% gewijzigd door technorabilia op 29-11-2013 11:35 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Nadeel van RHID/ARC is dat de onkyo in standby meer stroom trekt dan een gemiddelde wietplantage.kraades schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:33:
Hhmm, dat moet ik dan ook weer niet hebben...
Geluid wegvallen heb ik weer geen last van. Laatste OpenELEC met Onkyo HT-R990 (=TX-NR609).
Pi op HDMI 1 en TV op HDMI out. RHID/CEC en ARC op AAN.
Philips 55PFL8008 TV.
[...]
Een tijdelijke workaround kan zijn om in XBMC de audio setting "DTS capable receiver" op UIT te zetten.
De optie DTS heb ik nog niet uitgezet. Maar het komt ook voor bij dolby digital. De popcornhour A210 die ik al uren aan heb gehad valt nooit weg. De Pi ook niet met de instelling hdmi_mode=16. Maar dat is niet wat ik wil

Heb het geluid probleem op Xbian en op openelec.
[ Voor 3% gewijzigd door Dacuuu op 29-11-2013 13:02 ]
Naar aanleiding van jouw bericht deze splitter gekocht en draaiende.derartz schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:22:
HEHE... ik heb het eindelijk opgelost.. Ik heb nu naast stereo geluid ook Dolby digital and DTS audio op mn niet HDMI audio receiver (Logitech Z5500)
Het probleem is dat veel tv's het geluid wat via de HDMI ingang binnen komt plat slaat naar stereo geluid
en deze vervolgens doorstuurt naar je audio receiver via toslink. Ze hebben geen ondersteuning voor 5.1 passtrhough naar de toslink uitgang
Mocht je, net zoals ik, geen HDMI versterker hebben, maar enkel coax of toslink inputs, koop dan deze splitter voor 29 euro
http://www.ebay.co.uk/itm...pters&hash=item3cd6f66456
en voeg deze regel toe in de config file van je raspberry.
hdmi_force_edid_audio=1
En dan... YES eindenlijk vet geluid (DTS) tijdens mn films kijken
Werkt uitstekend. Was even bang dat ik CEC had verloren, maar na ee restart van Xbian werkte alles naar behoren.
Heb inmiddels voor wat snelheidswinst Xbian beta2 op de USB stick draaien, al moet ik zeggen dat ik nog niet echt veel snelheidsverschil merk ten opzichte van de SD.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
1
| tvservice -d edid.dat |
Vervolgens heb ik deze file naast de config.txt op de sd kaart gezet en de config.txt aangepast met de volgende regel:
1
| hdmi_edid_file=1 |
Nu klopt de resolutie wel als de Onkyo uit staat bij het opstarten van de rPi. Ook wisselt hij de frequentie netjes afhankelijk het video bestand.
Kan je even nog duidelijker uitleggen hoe je dit precies gedaan hebt?Chrizzly schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 14:30:
Ik heb mijn edid file gedumpt terwijl via het commandocode:
1 tvservice -d edid.dat
Vervolgens heb ik deze file naast de config.txt op de sd kaart gezet en de config.txt aangepast met de volgende regel:code:
1 hdmi_edid_file=1
Nu klopt de resolutie wel als de Onkyo uit staat bij het opstarten van de rPi. Ook wisselt hij de frequentie netjes afhankelijk het video bestand.
Ik heb probleem bij mij kunnen vinden door de settings na te lopne... Zucht.. niet handig om en met settings en een upgdrade te doen...kraades schreef op donderdag 28 november 2013 @ 12:13:
[...]
Hhmm, zal ik ook eens testen.
Je kunt altijd vrij makkelijk weer terug naar een andere versie:
http://wiki.openelec.tv/i...ting_OpenELEC#Downgrading
Om mijn issue te pinpointen heb ik hem ook zo aangesloten gehad. Zonder problemen, geen ruis als ik hem op pauze heb stan... (dus met OpenElec 3.2.4 en RaspBMC)
Heb een Panasonic TXP42S30E.
Dat wordt weer een middag pielen
Edit:
Was niet erg spannend, hij schakelt de cec adapter uit na een update. Weer ingeschakeld en hij doet het weer
[ Voor 33% gewijzigd door Sepp14 op 30-11-2013 19:40 ]
Dus bij jou werkt DTS selectie weer? Bij mij dus niet.IJsbeer schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 09:47:
[...]
Ik heb probleem bij mij kunnen vinden door de settings na te lopne... Zucht.. niet handig om en met settings en een upgdrade te doen...
👉🏻 Blog 👈🏻
Dankjewel. Dit werkt voor mij. Hiermee zet je de ondersteunde beeldmodussen vast, ook als de receiver uit staat kan je nu de juiste resolutie krijgen.Chrizzly schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 14:30:
Ik heb mijn edid file gedumpt terwijl via het commandocode:
1 tvservice -d edid.dat
Vervolgens heb ik deze file naast de config.txt op de sd kaart gezet en de config.txt aangepast met de volgende regel:code:
1 hdmi_edid_file=1
Via putty voer je de commando's in, root als inlog, openelec als password. vervolgens kopier je de edid.dat file vanaf je storage (ext4) partitie naar je boot (fat) partitie. Ook verander je in de je config de regel.
Bedankt, dit was de oplossing voor mijn probleem. Die setting had ik bij voorbaat aangezet, zodat XBMC op 1080p staat. Maar deze overruled dus de dynamische refreshrate. Deze setting heb ik nu weer uit gecommentarieerd in config.txt en alles loopt weer smooth.Dacuuu schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:27:
[...]
Nadeel van het locken op 1080p 60Hz is dat het meeste video's 23.x of 24 fps zijn. En dan vind ik vaste output van 60 hz niet mooi uit zien in sommige scenes. Zelf last dat het geluid soms een fractie van een seconden weg valt op mijn onkyo receiver, ben hier al dagen mee bezig. Met hdmi_mode=16 heb ik er geen last van. Maar dan heb ik dus wel alles op 60 hz wat ik dan weer niet wil.
pak even een oud bericht.BvDorp schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 18:12:
[...]
Hebbes! Check http://www.xbmchub.com/bl...on-installation-for-xbmc/. Installeer de repository, en van daaruit weer de repository voor IceFilms en 1Channel. Dan kun je de add-ons weer installeren. Werkt prima trouwens! Helaas biedt het geen ondertiteling, dus in verband met de WAF moet ik toch weer downloaden ..
Heb onlangs een xbmc media player van iemand overgenomen.
De addon icefilms gaf defect aan, althans dat gaf hij aan, en heb ik hem mijn stomme kop die addon verwijderd, Dacht dat hem dan eenvoudig terug kon plaatsen met fusion.
Nu heb ik al diverse malen geprobeerd om opnieuw te installeren maar ik loop steeds tegen dat defect aan,
Heb eerst de zip gedownlaod en wil hem dan installeren via het mapje addons downloaden--- mapje video addons ---icefilms waar achter al defect staat.
Ik krijg dus op deze manier onmogelijk die addon geïnstalleerd,
Nu las ik dit hier boven dit: Installeer de repository, en van daaruit weer de repository voor IceFilms en 1Channel.
Nu ben ik pas begonnen met dat XBMC maar kan iemand mij uitleggen wat te doen. waar staan die repository's?
[ Voor 4% gewijzigd door rambocus op 01-12-2013 09:53 ]
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Bij één van beide download je de laatste zip van de repository (zoals hier of hier beschreven). Die zet je op een plek waar je vanaf de Pi bij kan komen (bijvoorbeeld een videomap)
Vervolgens ga je in XBMC naar Systeem - Add-ons - Add-ons installeren m.b.v. zipbestand
Zoek nou het zipbestand op en klik het aan.
Hierna zou je alle add-ons die in die repository zitten moeten kunnen vinden met de zoekfunctie in xbmc
Om Icefilms te gebruiken ga je naar System - uiterlijk - skin - instellingen - Add-on snelkoppelingen en daar voeg je hem op één van de vijf plaatsen toe.
[ Voor 22% gewijzigd door gwystyl op 01-12-2013 10:24 ]
Het gekke is dat het zodra ik in eens serie zit weer weg is en hij gewoon reageert op commando's van de afstandsbediening.
Het is vooral sinds ik er de splitter voor 5.1 geluid tussen heb gezet, maar waarom het dan soms wel soms niet werkt is me een raadsel.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
bedankt maar niet gelukt blijft defectgwystyl schreef op zondag 01 december 2013 @ 10:08:
Als ik [google=xbmc repository icefilm] doe, zijn volgens mij de eerste twee hits het nuttigst. De eerste is de pagina van Icefilms zelf, de tweede is een grote repository waar onder andere icefilms in zit.
Bij één van beide download je de laatste zip van de repository (zoals hier of hier beschreven). Die zet je op een plek waar je vanaf de Pi bij kan komen (bijvoorbeeld een videomap)
Vervolgens ga je in XBMC naar Systeem - Add-ons - Add-ons installeren m.b.v. zipbestand
Zoek nou het zipbestand op en klik het aan.
Hierna zou je alle add-ons die in die repository zitten moeten kunnen vinden met de zoekfunctie in xbmc
Om Icefilms te gebruiken ga je naar System - uiterlijk - skin - instellingen - Add-on snelkoppelingen en daar voeg je hem op één van de vijf plaatsen toe.
Dit had ik ook nog niet vermeld maar onderin het scherm staat ook een rood kruis met daarachter de tekst: add-on is gemarkeerd als niet werkend in het repository. Niet voldaan aan afhankelijkheden
Dan met handje maar in addon folder zitten als je hem graag hebben wiltrambocus schreef op zondag 01 december 2013 @ 11:19:
[...]
bedankt maar niet gelukt blijft defect![]()
Dit had ik ook nog niet vermeld maar onderin het scherm staat ook een rood kruis met daarachter de tekst: add-on is gemarkeerd als niet werkend in het repository. Niet voldaan aan afhankelijkheden
als dat helpt, hoe kan ik hem met de hand in de addon folder zetten en waar staat die folder?schumi2004 schreef op zondag 01 december 2013 @ 11:49:
[...]
Dan met handje maar in addon folder zitten als je hem graag hebben wilt
Klein beetje moeite ervoor doen mag wel http://bit.ly/IwuYuWrambocus schreef op zondag 01 december 2013 @ 11:53:
[...]
als dat helpt, hoe kan ik hem met de hand in de addon folder zetten en waar staat die folder?
Kijk dit was dus mijn stotter probleem. Ongelofelijk. En ik maar overclocken en moeilijk doen. Staat deze optie bij Xbian dan wel standaard aan misschien? In ieder geval. Streamen vanaf mijn NAS gaat weer zonder problementdn135 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:32:
[...]
Optie: te vinden onder playback. Adjust display refresh rate to match video. Start/stop heb ik gekozen. Dit is overigens wel een optie waarvan ik vind het standaard aangezet dient te worden. Scheelt flink wat judder.
Ik heb hem op 'Altijd' staan om precies hetzelfde probleem te verhelpen... Is er een specifiek voordeel om optie op 'Start/stop' te zetten?Squinck schreef op zondag 01 december 2013 @ 11:58:
[...]
Kijk dit was dus mijn stotter probleem. Ongelofelijk. En ik maar overclocken en moeilijk doen. Staat deze optie bij Xbian dan wel standaard aan misschien? In ieder geval. Streamen vanaf mijn NAS gaat weer zonder problemen
Volgens mij heeft hij de add-on wel maar geeft hij daarna een error.schumi2004 schreef op zondag 01 december 2013 @ 11:55:
[...]
Klein beetje moeite ervoor doen mag wel http://bit.ly/IwuYuW
@rambocus: je kan de add-on eerst verwijderen en daarna eventueel weer toevoegen uit één van de bronnen uit mijn vorige post. Ik heb dat zelf net ook gedaan, maar krijg een script error. Volgens [google=icefilms script error] heeft dat te maken met de metadata. Hier vind je een manier om die uit te zetten. Daarna doet de plugin het wel maar haalt hij waarschijnljk geen fanart, plots e.d. binnen
Ik heb hem ook op Altijd staan. Geen idee wat deze optie overigens inhoud.Fitzierpi schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:14:
[...]
Ik heb hem op 'Altijd' staan om precies hetzelfde probleem te verhelpen... Is er een specifiek voordeel om optie op 'Start/stop' te zetten?
Ik heb die addon die in eerste instantie al defect aangaf verwijderd met het verwijderen menu in de addon.gwystyl schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:40:
[...]
Volgens mij heeft hij de add-on wel maar geeft hij daarna een error.
@rambocus: je kan de add-on eerst verwijderen en daarna eventueel weer toevoegen uit één van de bronnen uit mijn vorige post. Ik heb dat zelf net ook gedaan, maar krijg een script error. Volgens [google=icefilms script error] heeft dat te maken met de metadata. Hier vind je een manier om die uit te zetten. Daarna doet de plugin het wel maar haalt hij waarschijnljk geen fanart, plots e.d. binnen
Kan het zijn dat niet alles is verwijderd? Ik kom nu niet meer in dat menu om te verwijderen alles is uitgegrijsd. Kan het zijn dat ik handmatig nog iets moet of kan verwijderen.
Ja, in zoverre: ik heb het geluid via de TV lopen. Optisch naar der versterker, maar de TV ript DTS er al uit..:(kraades schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 13:55:
[...]
Dus bij jou werkt DTS selectie weer? Bij mij dus niet.
Dus concreet kan ik je vraag niet beantwoorden helaas!
Dus ja, DTS komt iig wel weer geluid uit. Of het ook echt DTS is, dat durf ik zo niet te zeggen.
(ik ben nogal een loser qua stroom verbruik en weiger de versterk altijd aan te laten staan als ik XBMC gebruik, oa voor kids. Ik hoop het binnenkort op te lossen door een HDMI splitter van dx.com, maar ik betwijfel of CEC dan blijft werken...)
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Nou wordt het tijd voor wat meer eigen actie.... [google=remove xbmc add-on] of [google=xbmc add-on location], en dan daar de map van je add-on weggooien (als hij nog bestaat). Volgens mij haalt XBMC gewoon het mapje van je add-on weg bij het verwijderen, maar dat zou je zelf moeten controleren als je toch nog problemen krijgt.rambocus schreef op zondag 01 december 2013 @ 15:41:
[...]
Ik heb die addon die in eerste instantie al defect aangaf verwijderd met het verwijderen menu in de addon.
Kan het zijn dat niet alles is verwijderd? Ik kom nu niet meer in dat menu om te verwijderen alles is uitgegrijsd. Kan het zijn dat ik handmatig nog iets moet of kan verwijderen.
laatste tip: verbind je PC met je Raspberry via WinSCP en kijk (uit mijn hoofd) in .xbmc/addons/
En vergeet vooral de addon_data niet maar had liever gezien dat je er zelf (@rambocus) op uit gegaan was om daar achter te komen. Men wordt steeds luier hier op T.net.gwystyl schreef op zondag 01 december 2013 @ 19:48:
[...]
Nou wordt het tijd voor wat meer eigen actie.... [google=remove xbmc add-on] of [google=xbmc add-on location], en dan daar de map van je add-on weggooien (als hij nog bestaat). Volgens mij haalt XBMC gewoon het mapje van je add-on weg bij het verwijderen, maar dat zou je zelf moeten controleren als je toch nog problemen krijgt.
laatste tip: verbind je PC met je Raspberry via WinSCP en kijk (uit mijn hoofd) in .xbmc/addons/
Android/iOS apps doen dit wel goed, anders gebruik je beter die misschien.
Wellicht heeft iemand al ervaring met de web access portals. Sowieso zie ik er een hoop die stammen uit 2011/2012. Met een RPI durf ik het dan niet aan.Fire69 schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:27:
Tja, waarom probeer je er niet gewoon enkele?
Android/iOS apps doen dit wel goed, anders gebruik je beter die misschien.
Klopt, die apps werken goed, alleen is het als je op je laptop zit toch even wat prettiger werken door te switchen van tab of naar een programma.
Als je dan toch een laptop heb probeer je ze toch daarop uitJPtjeeNL schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:51:
[...]
Wellicht heeft iemand al ervaring met de web access portals. Sowieso zie ik er een hoop die stammen uit 2011/2012. Met een RPI durf ik het dan niet aan.
Klopt, die apps werken goed, alleen is het als je op je laptop zit toch even wat prettiger werken door te switchen van tab of naar een programma.
Dan zou ik ergens in de post processing vlak na downloaden nog een string reverse doen.iCy schreef op zondag 01 december 2013 @ 19:38:
hoe kan ik de bibliotheek automatisch laten bijwerken met bestanden die bijvoorbeeld achterstevoren zijn gespeld? Heeft iemand het ei van columbus gevonden voor mij? Voor de rest werkt het automatisch bijwerken gelukkig wel :-)
👉🏻 Blog 👈🏻
Het is helaas niet bij alle downloads zo, maar heb inmiddels sickbeard ook weer draaiende dus hopelijk van dat probleem gedeeltelijk af voor de series dan.kraades schreef op zondag 01 december 2013 @ 21:22:
[...]
Dan zou ik ergens in de post processing vlak na downloaden nog een string reverse doen.
jammer dat je zo reageert, heb hier vooraf aangegeven dat ik pas met XMBC begint, dat ik flink heb lopen zoeken blijkt wel uit mijn eerste bericht waarin ik quote uit een oud bericht. dan heb ik meer respect voor gwystyl, die geeft in ieder geval goede richtingen aan.schumi2004 schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:12:
[...]
En vergeet vooral de addon_data niet maar had liever gezien dat je er zelf (@rambocus) op uit gegaan was om daar achter te komen. Men wordt steeds luier hier op T.net.
gwystyl bedankt voor je antwoorden, heb alles geprobeerd, sommige zaken had ik idd zelf ook gevonden, de laatste tip van het aankoppelen ga ik zeker van de week proberen.
In de download zat toch het reverse bestand al bij ingesloten? Net las Kraades zegt Als ze zijn uitgepakt het bestand uitvoeren en dan postprocesseniCy schreef op zondag 01 december 2013 @ 19:38:
hoe kan ik de bibliotheek automatisch laten bijwerken met bestanden die bijvoorbeeld achterstevoren zijn gespeld? Heeft iemand het ei van columbus gevonden voor mij? Voor de rest werkt het automatisch bijwerken gelukkig wel :-)
Nope, alleen het srt en het mp4/avi bestandSepp14 schreef op zondag 01 december 2013 @ 21:32:
[...]
In de download zat toch het reverse bestand al bij ingesloten? Net las Kraades zegt Als ze zijn uitgepakt het bestand uitvoeren en dan postprocessen
Laatste wat ik erover zeg voor we weer erg offtopic gaan.rambocus schreef op zondag 01 december 2013 @ 21:32:
[...]
jammer dat je zo reageert, heb hier vooraf aangegeven dat ik pas met XMBC begint, dat ik flink heb lopen zoeken blijkt wel uit mijn eerste bericht waarin ik quote uit een oud bericht. dan heb ik meer respect voor gwystyl, die geeft in ieder geval goede richtingen aan.
gwystyl bedankt voor je antwoorden, heb alles geprobeerd, sommige zaken had ik idd zelf ook gevonden, de laatste tip van het aankoppelen ga ik zeker van de week proberen.
Dat je pas met XBMC begint is mijn inziens geen excuus om geen research te hoeven doen of enig eigen initiatief te tonen hoe jammer je mijn reactie ook vind!
Je bent ook achter icefilms gekomen dus moet de rest ook te doen zijn. Zo spannend was je probleem namelijk ook niet.
Begrijp me niet verkeerd maar het is geen persoonlijke aanval maar een algemene opmerking.
Zeker in alle samenhangende topics omtrent XBMC en eromheen zie je gewoon steeds vaker dat men liever lui dan moe is om ook maar 1 ding zelf uit te zoeken. Kan nog wel ff door gaan maar zou allemaal op hetzelfde neerkomen, iets meer eigen inititiatief van gebruikers zou zeker geen kwaad kunnen!
Meestal is de bestandsnaam wel te herkennen of het reverse is. Of anders als sickbeard niet kan verwerken het nog eens proberen te verwerken obv de reverse string.iCy schreef op zondag 01 december 2013 @ 21:25:
[...]
Het is helaas niet bij alle downloads zo, maar heb inmiddels sickbeard ook weer draaiende dus hopelijk van dat probleem gedeeltelijk af voor de series dan.
👉🏻 Blog 👈🏻
Oke zand erover, Het zal best wel niet spannend zijn als je al meer met de materie bekend bent, ik heb in ieder geval veel opgestoken gisteren en vandaag met het zoeken/ googlen naar en het proberen het probleem op te lossen. ( ben er nog niet uit, maar blijf bijtenschumi2004 schreef op zondag 01 december 2013 @ 21:39:
[...]
Laatste wat ik erover zeg voor we weer erg offtopic gaan.
Dat je pas met XBMC begint is mijn inziens geen excuus om geen research te hoeven doen of enig eigen initiatief te tonen hoe jammer je mijn reactie ook vind!
Je bent ook achter icefilms gekomen dus moet de rest ook te doen zijn. Zo spannend was je probleem namelijk ook niet.
Begrijp me niet verkeerd maar het is geen persoonlijke aanval maar een algemene opmerking.
Zeker in alle samenhangende topics omtrent XBMC en eromheen zie je gewoon steeds vaker dat men liever lui dan moe is om ook maar 1 ding zelf uit te zoeken. Kan nog wel ff door gaan maar zou allemaal op hetzelfde neerkomen, iets meer eigen inititiatief van gebruikers zou zeker geen kwaad kunnen!
Ik zal het een en ander in sickbeard instellen, maar het zijn voornamelijk de films de laatste tijd. Wellicht dat coachpotato mij daarmee kan helpen. Heb couchpotato niet geïnstalleerd op het moment, morgen eens kijken. Het hernoemen of het handmatig linken in xbmc valt nu nog wel te doen, maar als ik er straks een aantal vergeet dan wordt het een puinhoop om het uit te zoeken.kraades schreef op zondag 01 december 2013 @ 21:48:
[...]
Meestal is de bestandsnaam wel te herkennen of het reverse is. Of anders als sickbeard niet kan verwerken het nog eens proberen te verwerken obv de reverse string.
Maar ben wel blij dat ik nu wel gebruik maak van de library, mijn vriendin is er nog happier mee, helemaal dat sickbeard weer draait icm haar series zoals glee/greys anatomy. Volautomatisch is toch nog het mooist
Morgen maar weer eens spelen en kijken of ik icefilms er mooi op krijg :-)
[ Voor 6% gewijzigd door Meneer iCy op 01-12-2013 23:47 ]
Daar je CEC-device kiezen en je settings aanpassen zodat je tv niet meer aangezet wordt
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Ik gebruik gewoon de standaard scrapper, volgens mij is deze gekoppeld aan imdb.jos_zwa schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:47:
Wat voor film info scrapper gebruiken jullie eigenlijk? Ik deed eerst altijd moviemeter, omdat deze NL is, maar ik ondekte gisteren dat de standaard scrapper via zijn instellingen ook gewoon op NL te zetten is. Deze is veel beter en vind van veel meer films de info!
[ Voor 8% gewijzigd door Meneer iCy op 02-12-2013 10:56 ]
Meer mensen hier last van? Ik heb het bij een hele hoge kwaliteitsversie van Avatar ook al gehad.
Vertel er even bij welke SD kaart + Welke xbmc distro. Nu weten we niksjos_zwa schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:19:
Hebben jullie wel eens een film met een hoge bitrate afgespeeld? Ik heb het idee dat de Pi hier niet krachtig genoeg voor is. Ik heb het weekend even Gladiator getest. 10th anniversary edition van bijna 30GB en dit kon hij toch echt niet handelen. Happerde als een gek.
Meer mensen hier last van? Ik heb het bij een hele hoge kwaliteitsversie van Avatar ook al gehad.
- the Pi is not always fast enough to decode DTS or Dolby Digital 5.1 (AC3) to stereo on the fly, but it has no problems passing through these codecs over HDMI to a DTS or AC3 decoder/receiver. If you have an HDMI receiver (or TV) that allows these audio codecs, you will be fine (the work is done by the AVR decoder). If you dont have that hardware, there isnt too much point in using a DTS track, so if possible, you should select a stereo or AAC track instead. Most DTS/AC3 media will have such an audio track. If your source only has DTS audio, and you dont have a DTS capable receiver, you may have a problem.
*update: I actually tested this with my own library. I dont have straight bluray rips, so the highest bitrate I saw was short bursts around ~30Mbps (h264 1080p23.9 + DTS), and my Pi had no problem playing it while decoding the DTS signal, at least when playing it back from a local drive. While playing the same file over the LAN, the Pi did stutter during the high bitrate peaks. One might think its a bandwith issue (100Mbit), but the Pi can serve the same files to my x86 machines, and they wont stutter. In short: it appears to be a problem when playing big files with DTS over the LAN. Local files from a USB drive seem to be fine, though it may not do full rips with DTS decoding, it may not work with some video formats, its widely reported the Pi struggles decoding DTS, but Ive not been able to reproduce this with local files. YMMV.
En mijn pi trekt de films over wired LAN van mijn NAS
[ Voor 84% gewijzigd door jos_zwa op 02-12-2013 15:27 ]
Mijn dank!Fire69 schreef op maandag 02 december 2013 @ 08:56:
Settings - System - Input Devices - Peripherals.
Daar je CEC-device kiezen en je settings aanpassen zodat je tv niet meer aangezet wordt
Wat is je setup? Heb je dus een receiver die de audiosporen kan uitlezen of laat je de Pi ze omzetten?jos_zwa schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:25:
ik gebruik RaspBMC met een 8GB Sandisk SD kaartje. Ik lees trouwens net trouwens dit:
- the Pi is not always fast enough to decode DTS or Dolby Digital 5.1 (AC3) to stereo on the fly, but it has no problems passing through these codecs over HDMI to a DTS or AC3 decoder/receiver. If you have an HDMI receiver (or TV) that allows these audio codecs, you will be fine (the work is done by the AVR decoder). If you dont have that hardware, there isnt too much point in using a DTS track, so if possible, you should select a stereo or AAC track instead. Most DTS/AC3 media will have such an audio track. If your source only has DTS audio, and you dont have a DTS capable receiver, you may have a problem.
*update: I actually tested this with my own library. I dont have straight bluray rips, so the highest bitrate I saw was short bursts around ~30Mbps (h264 1080p23.9 + DTS), and my Pi had no problem playing it while decoding the DTS signal, at least when playing it back from a local drive. While playing the same file over the LAN, the Pi did stutter during the high bitrate peaks. One might think its a bandwith issue (100Mbit), but the Pi can serve the same files to my x86 machines, and they wont stutter. In short: it appears to be a problem when playing big files with DTS over the LAN. Local files from a USB drive seem to be fine, though it may not do full rips with DTS decoding, it may not work with some video formats, its widely reported the Pi struggles decoding DTS, but Ive not been able to reproduce this with local files. YMMV.
En mijn pi trekt de films over wired LAN van mijn NAS
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Een 30GB bestand streamen over 100mbit netwerk is sowieso al tricky. Daar komt DTS-audio bij (geen licentie, dus is keihard werken voor de pi), dus dat't hapert verbaasd me niets.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Opstelling Samsung led tv | Onkyo 609 receiver | Raspberry pi met laatste Xbian build (maar ik heb dit probleem met elke xbmc distro)
Raspberry zit op de onkyo aangesloten via hdmi, en vanuit de onkyo gaat er ook een hdmi kabel naar de tv.
Verder heb ik ook nog een popcornhour A210 aangesloten op de onkyo die geen problemen geeft.
Met de raspberry pi heb ik last van het verliezen van de audio stream. Dit is ook te zien op het display van de onkyo. Ik heb echt elke setting al gehad. En vrijwel niets lost dit probleem op. Enige wat tot nu toe heeft gewerkt is in de config.txt van de pi, "hdmi_mode=16 " (1080p 60 hz) te forceren. Maar dit wil ik niet aangezien je dan judder krijgt als de video bron geen 60 hz is.
Zoals je kan zien op de onkyo gaat het "Dolby D" even weg, en komt weer terug. Dit is volledig random.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=axPStBx7bPU&feature=youtu.be]
Is dit die VC1 licensie die ik kan kopen?Firesphere schreef op maandag 02 december 2013 @ 16:47:
Er gaan 2 dingen mis met je test.
Een 30GB bestand streamen over 100mbit netwerk is sowieso al tricky. Daar komt DTS-audio bij (geen licentie, dus is keihard werken voor de pi), dus dat't hapert verbaasd me niets.
ik heb helaas geen HDMI/digital ingang op mijn versterker dus de Pi moet het idd altijd converten naar stereo.
ik kan er wel voor kiezen om mijn TV de audio uit de HDMI te laten halen en vanuit daar stereo naar mijn versterker.. zal dat helpen??
[ Voor 12% gewijzigd door jos_zwa op 03-12-2013 16:14 ]
1. Nee, VC1 is een video codec. DTS license is helaas niet te krijgen.jos_zwa schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:14:
[...]
Is dit die VC1 licensie die ik kan kopen?
ik heb helaas geen HDMI/digital ingang op mijn versterker dus de Pi moet het idd altijd converten naar stereo.
ik kan er wel voor kiezen om mijn TV de audio uit de HDMI te laten halen en vanuit daar stereo naar mijn versterker.. zal dat helpen??
2. Ja dat zal helpen zolang de Pi maar geen dts decoding hoeft te doen, maar alleen maar door te geven. aan je tv en dat de tv het dan omzet richting je versterker.
Ik denk dat het voornamelijk mis gaat met de DTS-audio. Het streamen van grote bestanden á 24GB gaat hier soepel.Firesphere schreef op maandag 02 december 2013 @ 16:47:
Er gaan 2 dingen mis met je test.
Weet iemand ook of het mogelijk om SopCast of AceStream werkend te krijgen op de Pi, zonder tussenkomst van PC? (kan hier nauwelijks iets over vinden..
Heb de regels mbt tot nfs uit me oude fstab overgezet naar de nieuwe.
Uiteraard alle juiste mount mappen aangemaakt. sudo mount -a werkt ook.
En uiteraard komt er een maar. Als ik een reboot doe hangt hij lang op "configuring network"
Dan komt hij op de prompt uit en na ong 1-2minuten word xbmc gestart.
maar geen nfs mounts meer. handmatige mount -a werkt wel weer gewoon maar.
Iemand enig idee waar ik het moet zoeken?
Wanneer ik een locatie (windowsnetwerk) wil toevoegen zie ik mn eigen thuisgroep en de thuisgroep WORKGROUP welke mij niets zegt.
Als ik dan mn eigen thuisgroep selecteer en vervolgens mn pc, ga ik naar de map media en komt er vanuit xmbc een popup: instellingen vergrendelen waar ik een username en password op moet invullen terwijl ik alles op mn pc zonder usernames en wachtwoorden heb ingesteld.
Hoe kan ik mn media nu delen?
Mijn Synology wordt enkele keren per dag via cifs (SMB) benaderd door mijn Pi's. Waarom en kan ik dat uitzetten of minder frequent laten voorkomen?
Doe ik hem los aan mn tv, dan heb ik wel beeld.
Scannen naar nieuwe media?albino71 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 09:06:
Vraagje...
Mijn Synology wordt enkele keren per dag via cifs (SMB) benaderd door mijn Pi's. Waarom en kan ik dat uitzetten of minder frequent laten voorkomen?
Dat zou je dan overigens wel zelf hebben moeten instellen met een addon.
[ Voor 10% gewijzigd door Smultie op 04-12-2013 09:43 ]
Wat een mooi compact dingetje!! Eerste indruk dikke prima. Gister even aangesloten, Wifi geactiveerd en een eerste Youtube 720p filmpje gekeken. Goeie kwaliteit zeg! Remote via android phone werkt ook direct, handig zeg. Komende dagen mijn ext HDD er eens aan hangen om te zien of ie eigen media ook vlekkeloos af wil spelen
Zag alleen wel dat het 8GB sd-kaartje slechts 1,1GB gealloceerd heeft, maar ik zag ook dat dit vaker voorkomt en relatief simpel te fixen is. Ook heb ik direct een back-up van de gehele sd-kaart gemaakt. Stel ik ga eens formatteren en wil de back-up terugzetten, kan ik dan die hele structuur terugkopiëren en that's it, draaien maar?
Viel me ook op dat mijn tv in standby schoot op het moment dat ik de RPi uitschakelde. Dat uitschakelsignaal schijnt door de nieuwe hdmi-kabels meegegeven te worden. Kan ik dat nog uitzetten? Sowieso ga ik de RPi nog achter een hdmi switch gooien, omdat ik poorten tekort kom, dus wellicht lost dat het al op.
Dit topic is gesloten.
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.