Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik draai een FreeBSD NAS
/etc/fstab (snippit)
code:
1
x.x.x.x:/location/to/server/folder      /mnt/point     nfs     defaults 0 0

/etc/exports (snippit)
code:
1
/location/to/server/folder -alldirs -network 10.0.0 -mask 255.255.255.0

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag zou ik op onze TV in de huiskamer op een mediasysteempje aansluiten, zodat wij onze foto en filmbestanden op de TV kunnen tonen.
Wij hebben een simpele Full-HD Smart TV, maar het SMART deel werkt niet zo prettig. Het is traag en kan heel veel formaten en bestanden niet goed weergeven. De hoge resolutiefoto's moeten door de TV naar een lage resolutie worden gedownscaled en dan ziet her niet uit.
Mijn laptop kan ze prima weergeven op de TV wanneer deze middels HDMI is aangesloten. De software waarmee ik de foto's dan fullscreen bekijk schaalt de foto's automatisch, waardoor het er goed uit ziet, met behoud van detail en dynamiek. Ik kan dan ook even inzoomen met die software en alles blijft lekker vloeiend werken dankzij de processorkracht van de laptop. Aangezien ik niet elke keer een laptop op de TV aan wil sluiten om even een paar foto's te tonen en ik ook niet al mijn foto's wil gaan resizen wil ik wel een mediasysteempje voor de TV gaan maken.

Nu lijkt de Raspberry Pi i.c.m. XBMC een interessante oplossing, maar ik zit nog met enkele vragen.

De meeste gebruikers gebruiken XBMC op de Pi vooral om video en film af te spelen. Voor mij is echter het weergeven van (hoge resolutie) foto bestanden ook erg belangrijk. Volgens mij heeft XBMC wel een 'photos' feature om foto's te tonen op het scherm, maar hoe krachtig is deze?
Worden de bestanden automatisch geschaald zodat ze schermvullend met behoud van detail worden weergegeven? Kan de Pi dit ook redelijk vlot doen of duurt het meerdere seconden voor een volgende foto is ingeladen?

Zou de Raspberry Pi met XBMC ook kunnen worden gebruikt om internet streams op de TV te tonen? Tijdens het WK voetbal of tijdens het schaatsen worden er bijvoorbeeld vaak beelden via NOS-live gestreamed, die niet op TV komen. Het zou leuk zijn als het mogelijk is om dit voortaan op de TV in de huiskamer te kunnen zien i.p.v. achter de laptop te moeten kruipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ja, de foto-afspeel-functie kan prima high-res aan. Hou alleen wel rekening met mogelijke vertraging als je ze wil afspelen via het netwerk en het foto's van enkele MB's zijn.
De foto's worden beeldvullend getoond, het schalen kan bij extreem grote foto's even duren, maar is over het algemeen niet zo'n probleem, mijn ervaring is dat je het, na de eerste foto, sowieso niet merkt, omdat de volgende foto alvast wordt opgehaald en klaargezet, dus dat gaat vrijwel vlekkeloos.

Ook internetstreams kan XBMC prima afspelen, van bijvoorbeeld de NOS etc. Hier zijn verschillende plugins voor beschikbaar die de online-content ophalen en het afspelen voor je regelen.

Let op:
Wat je eigenlijk vraagt is "Kan XBMC dit". Hoe de Pi er mee omgaat is niet altijd goed te zeggen. Met een enorm trage internetverbinding, is het qua streamen voor elke computer, hoe krachtig ook, natuurlijk een onmogelijke taak.
XBMC op de Pi is natuurlijk geen i7, maar het voldoet (bij mij) zeer prima. Je moet alleen iets meer geduld hebben qua opstarten van streams/etc.

[ Voor 23% gewijzigd door Firesphere op 24-11-2013 16:25 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff ik heb toch spijt dat ik zelf geen kleine htpc in elkaar geschroefd heb. Kost wat meer maar alles zou veel vloeiender werken.
Ondanks een voeding van 2A en installatie van xbian zonder plugins behalve YouTube heb ik toch dat hij zeker 1 keer per dag freezed soms gewoon om 3 uur s'nachts terwijl hij niks doet(ik laat de spanning erop). Ik kan dan ook niet in het systeem en enkel stekker eruit helpt.
Raspbmc hetzelfde en nog trager. Ik snap echt de beweringen niet van mensen die hem zogezegd een jaar zonder problemen hebben draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 12:14
Voor iedereen die 3fm live videostream wil kijken (ik miste het sinds ze op andere stream overgestapt waren) kwam ik dit tegen:
http://www.rieter.net/content/xot/troubleshooting/install/
En hij werkt uitstekend op de pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 15:49
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 18:56:
Pff ik heb toch spijt dat ik zelf geen kleine htpc in elkaar geschroefd heb. Kost wat meer maar alles zou veel vloeiender werken.
Ondanks een voeding van 2A en installatie van xbian zonder plugins behalve YouTube heb ik toch dat hij zeker 1 keer per dag freezed soms gewoon om 3 uur s'nachts terwijl hij niks doet(ik laat de spanning erop). Ik kan dan ook niet in het systeem en enkel stekker eruit helpt.
Raspbmc hetzelfde en nog trager. Ik snap echt de beweringen niet van mensen die hem zogezegd een jaar zonder problemen hebben draaien...
Hier draait ie nu ook alweer een maandje aan een stuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 18:56:
Heb je WiFi? of bedraad? Ik had met Xbian het probleem dat ie via WiFi gewoon vastliep.. Bedraad deed ie het dan weer beter.

Wel moet ik zeggen dat ik OpenElec gevoelsmatig beter vind performen. Library weergave is vloeiender.
Vastlopers heb ik echt nooit meer..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:32

Nicap

Tsssk....

Ik heb sinds dit weekend de synology 110j ingeruild voor Freenas(vm) en heb nu ook de shared library van xbmc via een ubuntu server draaien. Op de Synology had ik de shares als smb en op de Freenas nu als nfs. Of het nu aan de library ligt pf aan de NAS, de snelheid in de menu;s is drastisch omhoog gegaan. Vooral de achtergronden bij de series/films komen nu vrijwel direct tevoorschijn, terwijl dat eerder voor mijn gevoel een halve tot een seconde duurde.

Het voelt echt een stuk responsiever aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 14:51
Sinds een aantal weken heb ik een heel irritant probleem. Elk bestand gedownload sinds een paar weken bevat ergens een corrupt stuk en stopt XBMC met afspelen. Het lijkt op willekeurige punten te gebeuren, maar als ik het bestand op mijn pc met VLC probeer af te spelen kapt ie er op hetzelfde punt mee. Het vreemde is dat ie bestanden eerder gedownload probleemloos afspeelt. Hebben jullie enig idee?
Het treed op na een reinstall van Xbian. Setup kwa power etc is niet gewijzigd met bestanden die wel correct spelen.. Ik gebruik de laatste versie van xbian met een rpi model B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:36

Satom

Verzamel ervaringen

Het bestand op de RaspBerry en op PC op hetzelfde moment, als ik het goed lees(?) Dan ligt het toch gewoon aan het bestand, of doel je erop dat de RaspBerry (met XBMC) het bestand stuk maakt? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:24
Ik wil ook een RaspBerry Pi gaan kopen aangezien ik nu alles via mn PS3 stream en dat toch niet echt super werkt. Dus op zoek naar mediaplayer.
Ik twijfel namelijk tussen de Raspberry Pi en de Mede8er Med600x3d.
Voordeel van de Pi vind ik xmbc en ook de android apps die er zijn als afstandsbediening etc.

Maar vroeg me af of je dus vlekkeloos blu rays met DTS kan streamen aangezien die Pi geen gigabit is.

Heb nu een bedraad gigabit netwerk, mn pc die als server fungeert staat op zolder, daar download ik mee, staat mn muziek, films en foto's op en dat wil ik dus streamen naar de woonkamer waar mn tv staat via de Pi.
Gaat dit lukken?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Als je een receiver gebruikt voor het decoden van de DTS is het geen probleem volgens mij.

Of BluRays echt goed gaan durk ik niet te zeggen, ik kijk alleen rips van BluRay's'
Qosmic schreef op maandag 25 november 2013 @ 01:46:
Ik wil ook een RaspBerry Pi gaan kopen aangezien ik nu alles via mn PS3 stream en dat toch niet echt super werkt. Dus op zoek naar mediaplayer.
Ik twijfel namelijk tussen de Raspberry Pi en de Mede8er Med600x3d.
Voordeel van de Pi vind ik xmbc en ook de android apps die er zijn als afstandsbediening etc.

Maar vroeg me af of je dus vlekkeloos blu rays met DTS kan streamen aangezien die Pi geen gigabit is.

Heb nu een bedraad gigabit netwerk, mn pc die als server fungeert staat op zolder, daar download ik mee, staat mn muziek, films en foto's op en dat wil ik dus streamen naar de woonkamer waar mn tv staat via de Pi.
Gaat dit lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:42
Misschien leuk vandaag: http://www.1dayfly.com/nl/nl/extreme
Ik moet er nog even over nadenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

gewoon bij sos solutions, is ie nog 5€ goedkoper ook.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lomp duur idd. De Pi zelf kost 35 euro, case 8 en een 4 Gb kaartje kost de kop ook niet. Kabels heb je ws. nog wel liggen (bent tweaker of niet :P). Dus idd, gewoon via SOS solution doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:35
Enige nadeel van DTS-ES streaming is dat hij af en toe even een tikkeltje hapert/wegvalt.
Lijkt alsof mijn receiver net even een onderbreking krijgt van de stream en daardoor opnieuw moet fixen op het formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 23:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik ben terug van beta 1.2 naar 1.1. Bij een verse install van 1.2 klapt hij er om de haverklap uit (als ik de bibliotheek probeer bij te werken?), bij terugzetten van de .xbmc map van 1.1 naar 1.2 wordt de bibliotheek niet goed ververst. Ik moet zeggen dat ik de snelheidswinst ook nog niet zag, dus dan heb ik liever een werkend systeem dan iets waar ik nog druk mee moet klooien om het weer aan de gang te krijgen.

Ik heb ook nog even de OpenElec SD-kaart die bij mijn kit zat in de Pi gestopt, maar daar miste ik een beetje de tweakbaarheid. Dat kaartje heeft nu in ieder geval de laatste update van OpenElec en blijft mooi in de kast liggen als backup...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Ik zoek een mediaspeler mét xbmc, maar denk dat de raspberry Pi net te licht is voor wat ik ermee wil.
Wat is dan een goed alternatief met een gigabit verbinding en meer cpu power?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Qosmic schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:52:
Ik zoek een mediaspeler mét xbmc, maar denk dat de raspberry Pi net te licht is voor wat ik ermee wil.
Wat is dan een goed alternatief met een gigabit verbinding en meer cpu power?
Hangt er vanaf wat je besteden wil...

Zoon van me heeft een Zotac Z-box en die bevalt hem prima.

pricewatch: Zotac ZBOX-AD06

Ze worden ook wel 2e hands aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
daar draait ook xbmc op?, wil max rond de 200-
225 uitgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
Qosmic schreef op maandag 25 november 2013 @ 13:18:
daar draait ook xbmc op?, wil max rond de 200-
225 uitgeven
xbmc draait daar prima op..

ook hier op tweakers is er genoeg info over te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

StanTheMan schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:19:
Misschien leuk vandaag: http://www.1dayfly.com/nl/nl/extreme
Ik moet er nog even over nadenken...
Roeligan schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:30:
gewoon bij sos solutions, is ie nog 5€ goedkoper ook.
Het leek mij ook een leuke aanbieding, totdat ik via 1 zoekactie bij SOS terecht kwam :P

Rest mij eigenlijk alleen nog de vraag, zo'n Pi set-up met Openelec 3.2.3 (FRODO 12.2) gekoppeld aan een externe USB (2.0) HDD (eigen voeding) met paar honderd GB aan films (xvid, bd-rips, mkv, iso) en iPad als remote, gaat dat zonder stotteren al mijn films afspelen? Heb echt een bloedhekel aan lag en hakkelend beeld en out-sync geluid, vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:28
Ik heb grotendeels dezelfde opstellinge OpenElec en een USB 2 schijf eraan, alle films draaien prima :) (BD Rips van 10-15GB, meestal rond de 15Mbps bitrate.

Enige wat mis zou kunnen gaan is mogelijk het DTS gedeelte, als je receiver geen DTS aan kan, maar daar heb ik geen ervaring mee.. Als je trouwens op de site van SOS de kortingscode computertotaal invult krijg je 10% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Hmm.. toch maar een Raspberry Pi besteld bij SOS met de kortingscode thanks rscheper!
Voor die 54 euro die hij me nu kost wil ik het wel eens proberen...

Ik ga hem dus ook gebruiken om voornamelijk films te streamen van mn server.
Heb een bedraad gigabit netwerk en een DTS receiver.
XBMC bedien ik via de android app voor mn phone of tablet... ben heel benieuwd hoe het allemaal zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Graag gedaan!

Het duurt wat langer voor dat de film opstart, bij mij zo'n 10 seconden, maar verder heb ik nog geen enkele film gehad die kuren vertoonde, of iets wat er op lijkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

dialmformark schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:58:
Iemand ervaring met RasPlex (http://rasplex.com/) ?

Plex op de raspberry pi, in combinatie met Plex Media Server op je NAS/Server.
Is al een tijdje terug dat deze vraag is gesteld. is er niemand die er ervaring mee heeft?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Sepp14 schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:01:
[...]

Is al een tijdje terug dat deze vraag is gesteld. is er niemand die er ervaring mee heeft?
Gewoon uit nieuwsgierigheid...
Wat zou dat opleveren als dat (goed) werkt?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Ja het kan zijn dat iemand het heeft en het goed vindt werken. Ik persoonlijk ben meer van de xbmc die ook alles heeft.
Er is al Raspbmc OpenElec en Xbian maar van deze variant hoor ik er niet veel van.
Ben gewoon erg nieuwsgierig naar de ervaringen. ook omdat er mensen zijn die flexget gebruiken en dat is in mijn ogen ook een afgeleide van plex toch?
Op het moment ben ik erg tevreden met mijn OE daar ligt het niet aan.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
rscheper schreef op maandag 25 november 2013 @ 13:59:
Graag gedaan!

Het duurt wat langer voor dat de film opstart, bij mij zo'n 10 seconden, maar verder heb ik nog geen enkele film gehad die kuren vertoonde, of iets wat er op lijkt..
ok... zal mij benieuwen.
Werkt het doorspoelen etc ook goed via de app en de Pi?
Vriend van me heeft een HTPC en daarmee werkt het echt direct, zodra hij op zn app spoelt of iets selecteert zie je dat gelijk terug in xmbc v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Ik heb niet de originele app, gezien ik een WP8 toestel heb en daar zijn alleen thirdparty apps voor XBMC te vinden, maar het reageert gewoon direct. Je kan zelfs info over de desbetreffende film zien op de app.. Is allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Soms heeft de Pi bij spoelen m.b.v. de voortgangsbalk even nodig om het beeld goed te krijgen. Je ziet dan enkele seconden (max 10 denk ik) een vreemd beeld. Zeer goed mee te leven.

Maar ach, hoeveel spoel je nu eigenlijk?
Ik heb mijn db op mijn NAS. Stop ik beneden met kijken en kies ik boven dezelfde film/aflevering, dan vraagt xbmc of ik verder wil gaan waar ik was gebleven. Ideaal!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
rscheper schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:30:
Ik heb niet de originele app, gezien ik een WP8 toestel heb en daar zijn alleen thirdparty apps voor XBMC te vinden, maar het reageert gewoon direct. Je kan zelfs info over de desbetreffende film zien op de app.. Is allemaal prima.
Welke app gebruik jij? Ik gebruik XBMC remote, die werkt aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Ze heten volgens mij allemaal XBMC remote op Windows Phone..:

http://www.windowsphone.com/nl-nl/search?q=xbmc

Ik heb deze:

http://www.windowsphone.c...35-49a1-b67b-f8104be2b05c

Heb echter nog geen andere app geprobeerd.

[ Voor 9% gewijzigd door rscheper op 25-11-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
xmbc remote voor android will ik gaan gebruiken en die werkt dus zonder problemen en soepeltjes op de Pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Geen flauw idee, wellicht dat iemand hier antwoord op kan geven gezien ik geen Android heb.. Maar ik ga er vanuit dat het allemaal prima werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Qosmic schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:45:
xmbc remote voor android will ik gaan gebruiken en die werkt dus zonder problemen en soepeltjes op de Pi?
Je moet Yatse hebben.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

rscheper schreef op maandag 25 november 2013 @ 13:31:
Ik heb grotendeels dezelfde opstellinge OpenElec en een USB 2 schijf eraan, alle films draaien prima :) (BD Rips van 10-15GB, meestal rond de 15Mbps bitrate.

Enige wat mis zou kunnen gaan is mogelijk het DTS gedeelte, als je receiver geen DTS aan kan, maar daar heb ik geen ervaring mee.. Als je trouwens op de site van SOS de kortingscode computertotaal invult krijg je 10% korting.
Ah, nog eens 10% eraf maakt het helemaal interessant! Thanks daarvoor :9

Geluid loopt in eerste instantie gewoon via de TV, mijn surroundset wordt een volgend upgrade project.
Dus dan maar zonder DTS afspelen zou ook die troubles moeten omzeilen?

Als verder alles soepeltjes wordt afgespeeld zonder geouwehoer dan ben ik allang blij. Ik zat eigenlijk te wachten op een leuke aanbieding van bijv de mede8er 600, maar voor 5 tientjes wil ik zo'n XMBC apparaatje wel proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
waarom, wat is er beter aan dan die android xmbc remote app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

omdat... :)

Nee, je moet het zelf weten, maar ik denk dat de meerheid Yatse prefereert boven xbc remote.

Check zelf even de verschillen hier en daar....
https://www.google.nl/#q=yatse+vs+xbmc+remote

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Yatse en of CEC via je AB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 13:32

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Dit heb ik ook. Voor de simpele zaken gewoon met de AB van de tv (Harmony) voor een filmpje uitzoeken gewoon Yatse.

Voordeel van Yatse is ook dat je via de bibliotheek ook gewoon op je tablet (of telefoon) een filmpje kunt uitzoeken èn gewoon kunt kijken op je tablet (streaming). Volgens mij moet je dan wel Yatse kopen in de store.

Yatse was voorheen ook de enige XBMC-app die fatsoenlijk kon spoelen (skippen). Nu werkt dat zelfs fatsoenlijk via CEC.

[ Voor 11% gewijzigd door sopsop op 25-11-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 14:51
Satom schreef op zondag 24 november 2013 @ 23:42:
Het bestand op de RaspBerry en op PC op hetzelfde moment, als ik het goed lees(?) Dan ligt het toch gewoon aan het bestand, of doel je erop dat de RaspBerry (met XBMC) het bestand stuk maakt? :X
Was inderdaad niet helemaal duidelijk. Ik bedoel dat de Rpi de bestanden kapot maakt. Hij download ook voor me met sickbeard via nzbget. Eerst totaal geen problemen en nu met alles. Kan toch niet dat elk bestand corrupt is wat gedownload wordt.
Zojuist getest met de nieuwe homeland op mn pc voor het kijken op rpi. Dan is deze ook al corrupt. Het moet dus in het downloaden zitten.. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Al geprobeerd om hetzelfde eens met je PC te downloaden?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 16:37
sopsop schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:23:
[...]

Dit heb ik ook. Voor de simpele zaken gewoon met de AB van de tv (Harmony) voor een filmpje uitzoeken gewoon Yatse.

Voordeel van Yatse is ook dat je via de bibliotheek ook gewoon op je tablet (of telefoon) een filmpje kunt uitzoeken èn gewoon kunt kijken op je tablet (streaming). Volgens mij moet je dan wel Yatse kopen in de store.

Yatse was voorheen ook de enige XBMC-app die fatsoenlijk kon spoelen (skippen). Nu werkt dat zelfs fatsoenlijk via CEC.
dude, je kan sowieso alles wat op je Raspberry staat gewoon op je tablet of phone kijken. Daar ga je toch niet Yatse voor betalen? Bij XBian zie ik op mijn Android toestel (zonder root enzo) gewoon mijn xbian share en ik kan alles afspelen. Omgekeerd ziet mijn telefoon (HTC One) de Raspberry als een mediaserver dus ik kan sowieso foto's, muziek en ook sommige filmpjes direct naar XBMC streamen.
Mooiste is natuurlijk als je een XBMC for Android (pak een monthly build) op je telefoon zet. Dan heb je dezelfde interface, shared library via uPNP en watched status via Trakt.tv. What else do you need? Ik weet alleen nog niet hoe je dan je fanart kan delen maar dat zal vast niet moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:27
Gebruik nu de pi icm de nieuwe xbian build. Voor het eerst nu echt wat langer film mee bekeken. Soms valt de audio even weg. Wat kan dit zijn?
Opstelling:

Samsung tv -> Onkyo 609 receiver <- Raspberry pi xbian xbmc

Geluid komt bijv gewoon goed als Dolby D bij de onkyo aan, maar dan zie ik op het schermpje van de receiver dat de audio bron weg valt (dolby D verdwijnt even van het schermpje) en dan komt het geluid weer terug. Dit is ook met andere geluids bronnen (youtube app of iets anders). Is dit een bekend probleem? Zo ja, hoe op te lossen?

De sound opties in xbmc staan op dat de receiver DTS en DD ondersteund

[ Voor 23% gewijzigd door Dacuuu op 25-11-2013 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 11:14
rscheper schreef op maandag 25 november 2013 @ 13:31:
Als je trouwens op de site van SOS de kortingscode computertotaal invult krijg je 10% korting.
Vraagje: welke computertotaal is dat dan?

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is de code? computertotaal.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:06
Lieuwe15 schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:11:
Enige nadeel van DTS-ES streaming is dat hij af en toe even een tikkeltje hapert/wegvalt.
Lijkt alsof mijn receiver net even een onderbreking krijgt van de stream en daardoor opnieuw moet fixen op het formaat.
Dit heb ik opgelost met nieuwe firmware uit dit topic:
http://www.raspberrypi.or...iewtopic.php?f=28&t=19852

Alleen heb ik nu af en toe alleen ruis als ik een aflevering start, weet niet of anderen dit ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
Dus .... en ik maar zoeken in de computertotaal naar een code ....

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Er stond ook: Als je trouwens op de site van SOS de kortingscode computertotaal invult krijg je 10% korting., niet de kortingscode VAN computertotaal.. ;) Maar goed, blij dat de code bij mensen werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
rscheper schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:12:
Er stond ook: Als je trouwens op de site van SOS de kortingscode computertotaal invult krijg je 10% korting., niet de kortingscode VAN computertotaal.. ;) Maar goed, blij dat de code bij mensen werkt :)
Je hebt ook helemaal gelijk. Dat stond er inderdaad. Maar ik ging er gewoon vanuit dat het niet zo simpel was ... :F

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rusky schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:39:
[...]

Dus .... en ik maar zoeken in de computertotaal naar een code ....
_O-

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:35
TheMystery schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:35:
[...]

Dit heb ik opgelost met nieuwe firmware uit dit topic:
http://www.raspberrypi.or...iewtopic.php?f=28&t=19852

Alleen heb ik nu af en toe alleen ruis als ik een aflevering start, weet niet of anderen dit ook hebben?
Bedankt!
Zal vanavond even testen met oude en nieuwe kernel en kijken of het verschil maakt :).
Ik heb geen probleem met ruis. Kijk je niet toevallig naar een HBO serie :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Ik heb force_hdmi_open=1 toegevoegd. En de nieuwe kernel. Nu kijken hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 21:56
Ik heb sinds dit weekend terug xbian (beta2) ipv raspbmc. Mijn beeld viel telkens weg een seconde weg, dat is nu opgelost.
Maar nu kan ik niet meer spoelen of skippen?
Is dit iets specifiek xbian of moet ik verder gaan zoeken?
Ook mijn virtuele keyboard werkt niet meer in yatse.
Deze 2 problemen zijn wel heel vervelend als je halfweg een film wil beginnen verder kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lieuwe15 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:05:
[...]

d:)b
(excuses, dit is mijn laatste smiley-only reactie)

[ Voor 13% gewijzigd door technorabilia op 26-11-2013 14:13 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:06
Lieuwe15 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:05:
[...]

Bedankt!
Zal vanavond even testen met oude en nieuwe kernel en kijken of het verschil maakt :).
Nee is geen hbo serie, maar beeld is goed alleen geluid is alleen ruis, na reboot is het weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squinck
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-09 08:08
Fire69 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:03:
Ik heb sinds dit weekend terug xbian (beta2) ipv raspbmc. Mijn beeld viel telkens weg een seconde weg, dat is nu opgelost.
Maar nu kan ik niet meer spoelen of skippen?
Is dit iets specifiek xbian of moet ik verder gaan zoeken?
Ook mijn virtuele keyboard werkt niet meer in yatse.
Deze 2 problemen zijn wel heel vervelend als je halfweg een film wil beginnen verder kijken...
Dit was een van de problemen die ik had met Xbian. Daarom Openelec gaan gebruiken. Die werkt bij mij prima, behalve dat ik nu weer een beetje stotterend beeld heb en daar wordt ik dus gek van.
Heb geprobeerd om mijn NFS rechtstreeks in de Pi te regelen (want dat zou de snelheid bevorderen), maar dit lukt in Openelec weer niet, want daar heb ik te weinig rechten voor ofzo ??

Dus...
Mijn volgende stap is nu om over te stappen naar Raspbmc en dit wil ik dan gaan draaien op een USB.
Tja.. 't houd je van de straat he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Mijn 1 tot 2 x wegvallen van Dolby digital geluid is nog steeds niet van de baan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ik heb bij het begin en afspelen geen haperingen. Wat ik wel erg vervelend vind is dat als ik een film/serie pauzeer irritante piepgeluiden hoor. Dat gebeurd dus ook als ik een ondertitel opzoek, want dan pauzeert ie ook automatisch.Soms als ik dan weer op play druk dan heb ik geen geluid meer. Even naar een andere bron op de receiver en weer terug, dan doet het geluid het wel weer.

Iemand daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
@Squinck: NFS is hier geen probleem onder OpenElec. Ik snap alleen je opmerking niet: rechtstreeks opde PI. Maar je stelt NFS in op je NAS of wat je dan ook gebruikt voor je films. Daarna voeg je gewoon een library toe via NFS in XBMC. Daar is niets 'OpenElec/XBIAN/RaspBMC' achtigs aan.
NFS voegt niets toe als je je films via USB afspeelt.

@Nicap: audio via analoog aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turtlesnif
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 19:54
Iemand ervaring met de Transcend jetflash 32 gb 770 ipv de 700 ?
Kreeg deze opgestuurd ipv de 700. Na veel navraag werd gegarandeerd dat deze qua innerlijk ( dus niet qua uiterlijk) identiek zou zijn aan de 700.
Ik wilde een stabieler systeem . Dus Raspbmc via sd kaart ( welke al eerder werd gebruikt en verder prima werkt) op laten starten met usb stick.
Dit zou stabieler en sneller werken.
Velen hadden de 700 gebruikt en goede ervaring ermee.
Bij mij start alles op, installeerde maar hij knalt er binnen no time uit. Black screen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Fire69 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:03:
[...]
Damnit!! Gisteren via xbian perfect naar een film gekeken, nu zet ik net de tv aan voor een filmpje => geen beeld!
Blijkbaar draaide xbmc niet meer. Via SSH heropgestart, geen xmbc :(

Maar een nieuwe install gedaan, hopelijk draait het nu wat langer stabiel dan 3 dagen! :/
Begin die pi toch wel wat beu te worden hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Fire69 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:31:
[...]

Damnit!! Gisteren via xbian perfect naar een film gekeken, nu zet ik net de tv aan voor een filmpje => geen beeld!
Blijkbaar draaide xbmc niet meer. Via SSH heropgestart, geen xmbc :(

Maar een nieuwe install gedaan, hopelijk draait het nu wat langer stabiel dan 3 dagen! :/
Begin die pi toch wel wat beu te worden hoor...
Welke versie van de PI heb je juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squinck
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-09 08:08
IJsbeer schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:40:
@Squinck: NFS is hier geen probleem onder OpenElec. Ik snap alleen je opmerking niet: rechtstreeks opde PI. Maar je stelt NFS in op je NAS of wat je dan ook gebruikt voor je films. Daarna voeg je gewoon een library toe via NFS in XBMC. Daar is niets 'OpenElec/XBIAN/RaspBMC' achtigs aan.

Bij mij werkt nfs ook wel, maar dus wel met hapering. Je schijnt ook je nfs via ssh te kunnen regelen in de pi zelf. Dus buitenom xmbc. Vervolgens laat je xmbc kijken naar het mapje dat je gelinkt hebt en schijnt e.e.a sneller te gaan.
De usb wilde ik gebruiken om raspbmc op te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Ik draai sinds vanmiddag ook Xbian. Loop nu alleen tegen het probleem aan dat hij de ext partitie niet wil openen op mijn pc (Windows, maar wel met de juiste tools). Wil graag mijn keyboard.xml aanpassen. Maar dat gaat wat lastig zo.

Aaaand, We're in; met ssh.

[ Voor 6% gewijzigd door Robbie T op 26-11-2013 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Luke-san schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:50:
[...]

Welke versie van de PI heb je juist?
Versie B, launch model. Dus nog met 256MB ram.
Maar dat zou geen verschil mogen maken.

Hij doet het nu weer goed, maar voor hoelang...
Raspbmc draaide ook maanden goed, en plots had ik last van onderbrekingen in het beeld.
Xbian heeft dit niet, dus het moet haast wel iets softwarematigs geweest zijn.
We zien wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

IJsbeer schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:40:

Nee, gewoon via HDMI op de receiver (pioneer VSX 920)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Ik heb ook XBian Beta2 op mijn Pi en heb er ook last van dat XBMC er soms spontaan mee stopt. Gister film gekeken, stop en XBMC ook stop.
Denk dat het een kleine glitch in Beta2 is...

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Fire69 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 23:30:
[...]

Versie B, launch model. Dus nog met 256MB ram.
Maar dat zou geen verschil mogen maken.

Hij doet het nu weer goed, maar voor hoelang...
Raspbmc draaide ook maanden goed, en plots had ik last van onderbrekingen in het beeld.
Xbian heeft dit niet, dus het moet haast wel iets softwarematigs geweest zijn.
We zien wel...
Diegene die ik van een collega heb gekregen is hetzelfde model. Als je met een soldeerbout overweg kan overbrug die poly fuse eens. Groen ding aangeduid op http://www.petervis.com/R...olyfuse_Extreme_Hack.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:15
Ik ben van plan om een Raspberry Pi te kopen om deze te gebruiken met Openelec. Ik heb nu een WDTV Live die op zich prima voldoet maar de Pi heeft een wat hogere tweak factor en ik heb nog nooit XBMC gebruikt en wil er graag eens mee spelen.

Mijn vraag is: is de Pi icm XBMC populair omdat het een goedkope oplossing is of is het populair omdat het een betere oplossing is dan andere mediaspelers (waaronder mijn WDTV Live).

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Dit topic gaat over ervaringen... dus die vraag is al vaak beantwoord als je maar even de moeite neemt om wat te lezen...
Maar om nogmaals the obvious te beantwoorden: beide! Ik ben overgestapt van een, nog prima werkende, ACRyan PlayOn HD en ik heb dat ding niet meer aangeraakt nadat ik de PI in huis heb.

@Nicap: Ik heb dezelfde versterker. Alleen aangesloten via Optical (via tv). Ik zal eens kijken of ik nog wat HDMI kabels snel kan vinden, test ik het even. Ik ga ervan uit dat je PI -> VSX920 -> TV hebt? Of PI -> TV (HDMI OUT) -> VSX920?

[ Voor 28% gewijzigd door IJsbeer op 27-11-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Misschien een dom iets waar ik heb overgezien, maar ik zag op youtube en andere links mensen spreken over libraries.
Nu ik ben een man, mea culpa, dus dat ding moest uit de verpakking, aangesloten worden en gaan. De rest ontdekken we nadien wel. Het welbekende RTFM ding is op mij soms van toepassing.
Nu heb ik al NFS shares etc ingebracht maar ik vind de optie niet om deze nadien aan te passen zodanig dat ik die libraries kan gebruiken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 23:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Luke-san schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:58:
Misschien een dom iets waar ik heb overgezien, maar ik zag op youtube en andere links mensen spreken over libraries.
Nu ik ben een man, mea culpa, dus dat ding moest uit de verpakking, aangesloten worden en gaan. De rest ontdekken we nadien wel. Het welbekende RTFM ding is op mij soms van toepassing.
Nu heb ik al NFS shares etc ingebracht maar ik vind de optie niet om deze nadien aan te passen zodanig dat ik die libraries kan gebruiken,
Misschien moet je iets specifieker omschrijven wat je doet en waar het fout gaat. Als je NFS share goed is, moet je bij de instellingen van Video - bestanden een optie 'bestanden toevoegen' oid hebben. Als je die aanklikt, staat rechts een rij knoppen met onder andere 'Bladeren'. Als je die indrukt krijg je verschillende opties om shares op te zoeken. Eén daarvan is NFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
gwystyl schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:31:
[...]

Misschien moet je iets specifieker omschrijven wat je doet en waar het fout gaat. Als je NFS share goed is, moet je bij de instellingen van Video - bestanden een optie 'bestanden toevoegen' oid hebben. Als je die aanklikt, staat rechts een rij knoppen met onder andere 'Bladeren'. Als je die indrukt krijg je verschillende opties om shares op te zoeken. Eén daarvan is NFS.
Het gaat er dus om om video/music libraries te kunnen maken van links die al gemaakt zijn.

Gisteren heb ik nog eens door die 'wizzard' gelopen bij het maken van een link/locatie (die ik al had en er nu 2 keer instaat) en komt er een optie om een type library (video, music etc). te selecteren.
Graag zou ik die optie willen benutten om de bestaande links te laten scannen, echter vind ik niet hoe ik dat doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
@Luke-san: ik zou eens in de wiki van XBMC gaan neuzen. Ik heb geen idee wat je precies bedoeld, maar het klinkt als basis spul. Heb je dat al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 15:49
Caeruleus schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:18:
Mijn vraag is: is de Pi icm XBMC populair omdat het een goedkope oplossing is of is het populair omdat het een betere oplossing is dan andere mediaspelers (waaronder mijn WDTV Live).
Ligt er logischerwijs aan welke mediaspelers...

En inderdaad, als je het topic snel doorleest, weet je al snel wat de tekortkomingen zijn. Het is zeker niet de meest ideale mediaspeler. Maar voor het geld wat je ervoor betaalt is het een leuk speeltje, dat best prima doet wat het moet doen: de meeste media prima afspelen (en meer: * barrymossel loves retropie!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
IJsbeer schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:09:
@Luke-san: ik zou eens in de wiki van XBMC gaan neuzen. Ik heb geen idee wat je precies bedoeld, maar het klinkt als basis spul. Heb je dat al gedaan?
Als het basis spul was had ik het al lang gevonden. In de wiki vind ik helaas ook niets.
http://wiki.xbmc.org/inde...ettings/Videos#File_lists

En dit bedoel ik net http://wiki.xbmc.org/inde...rary/Adding_media_sources
Step 6 is dus bij mij overgeslagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Caeruleus schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:18:
Ik ben van plan om een Raspberry Pi te kopen om deze te gebruiken met Openelec. Ik heb nu een WDTV Live die op zich prima voldoet maar de Pi heeft een wat hogere tweak factor en ik heb nog nooit XBMC gebruikt en wil er graag eens mee spelen.

Inmiddels, met de nieuwe releases, is het wat mij betreft meer dan een leuk goedkoop ding geworden!
Het is vooral XBMC met alle mogelijkheden dat het voor mij doet t.o.v. andere mediaspelers.
Voorheen reageerde dat wat traag, maar zoals gezegd gaat dat nu veeeeeeel sneller.

Tip: Beschouw het eerst als hobby, geef er 50,- aan uit en ga spelen. Vind je het niks, dan verkoop je 'm toch gewoon weer.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Zijn er hier meer mensen die last hebben van een los contactje tussen de hdmi kabel en de Pi? Ik hoef maar een klein tikje tegen de HDMI kabel te geven op de plek waar hij de Pi in gaat en mijn beeld is meteen weg. Even een beetje er opnieuw tegenaan tikken en ik heb weer beeld. Geen probleem als je niet aan de Pi zit (ligt toch op mijn versterker) maar vind het wel raar.

Vraag me nu af of dit aan de Pi ligt of mijn HDMI kabel.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Luke-san schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:24:
[...]

Als het basis spul was had ik het al lang gevonden. In de wiki vind ik helaas ook niets.
http://wiki.xbmc.org/inde...ettings/Videos#File_lists

En dit bedoel ik net http://wiki.xbmc.org/inde...rary/Adding_media_sources
Step 6 is dus bij mij overgeslagen
Sorry, maar dit is wel basis hoor.
Gewoon op de source die je al hebt gemaakt het context menu openen en dan 'set content' kiezen.
Dan kan je gewoon zoals in die stap 6 kiezen of het films of series zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Fire69 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:48:
[...]

Sorry, maar dit is wel basis hoor.
Gewoon op de source die je al hebt gemaakt het context menu openen en dan 'set content' kiezen.
Dan kan je gewoon zoals in die stap 6 kiezen of het films of series zijn.
En dat kan gewoon met de afstandsbediening via HDMI-CEC? ... sorry voor de blijkbaar nOOb vragen die ik durf te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:15
albino71 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:31:
[...]

Inmiddels, met de nieuwe releases, is het wat mij betreft meer dan een leuk goedkoop ding geworden!
Het is vooral XBMC met alle mogelijkheden dat het voor mij doet t.o.v. andere mediaspelers.
Voorheen reageerde dat wat traag, maar zoals gezegd gaat dat nu veeeeeeel sneller.

Tip: Beschouw het eerst als hobby, geef er 50,- aan uit en ga spelen. Vind je het niks, dan verkoop je 'm toch gewoon weer.
Bedankt (en anderen die reageerden ook), bestelling is de deur uit :)

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Caeruleus schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:34:
Bedankt (en anderen die reageerden ook), bestelling is de deur uit :)
Weer iemand overgehaald :)

Veel plezier!

Nog een tip...
albino71 in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC"

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

@albino71
Commissie? ;)

Zag net in de meuk meuk: OpenELEC 3.2.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:37
Ik heb even wat assistentie nodig, heb een Pi met openelec erop. zit een 16GB kaartje in maar hij gebruikt dit niet.
In windows zie je maar 128mb en als ik met Win32DiskImager een image maak is het 16GB.
Ik wil nu een addon installeren en dat lukt niet ivm te weinig ruimte, ook update naar 3.2.4 breekt hij af.
Als ik de bibliotheek opschoon lukt het soms om net wat te installeren.

Maar ik moet dus de hele SD kaart "toewijzen" ben een linux NOOB dus wie kan mij op het juiste spoor zetten (linkje met uitleg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Lijkt erop dat hij het op de verkeerde partitie weg schrijft en niet op de storage.
Voor OE heb je in principe geen 16GB nodig. Dat volstaat al met 4GB. Voor de storage kun je het via een USB stick laten lopen. Minder kans op corruptie van je SD card

Hier staan nuttige tips over het installeren van OE op de pi.
http://squirrelhosting.co...osting-blog-info.php?id=9
http://wiki.openelec.tv/i..._OpenELEC_on_Raspberry_Pi
http://htpcbuild.com/htpc-software/raspberry-pi-openelec/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Luke-san schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:56:
[...]

En dat kan gewoon met de afstandsbediening via HDMI-CEC? ... sorry voor de blijkbaar nOOb vragen die ik durf te stellen.
Dat is een heel andere vraag :)
Dat is afhankelijk van de ab die je gebruikt.
Als je bvb. Yatse of de officiële xbmc app gebruikt kan je dat zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
Turb0Turb0 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 17:37:
Ik heb even wat assistentie nodig, heb een Pi met openelec erop. zit een 16GB kaartje in maar hij gebruikt dit niet.
In windows zie je maar 128mb en als ik met Win32DiskImager een image maak is het 16GB.
Ik wil nu een addon installeren en dat lukt niet ivm te weinig ruimte, ook update naar 3.2.4 breekt hij af.
Als ik de bibliotheek opschoon lukt het soms om net wat te installeren.

Maar ik moet dus de hele SD kaart "toewijzen" ben een linux NOOB dus wie kan mij op het juiste spoor zetten (linkje met uitleg)
Deze heeft mij erg geholpen:
http://tasksofohm.wordpre...openelec-on-raspberry-pi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:37
Tnx Sepp14 en loneranger56. Kan ik weer even inlezen.
Weet dat 16GB overkill is maar prijsverschil was minimaal en met het oog op wat de toekomst ons brengt weet je maar nooit.

edit

Kan nu mooi zien met minipartitiontool dat system 125mb is met 28mb vrij en storage 768mb met 15mb vrij en dus 13.68GB unallocated. Kan dat alleen niet samenvoegen met de storage.
Maak nu eerst een backup en ga dan wat pielen.

edit2:

Probleem gevonden waarom ik geen ruimte meer had. Xot UZG had uitzendingen van het sinterklaasjournaal opgeslagen in de cachemap. nu kan ik weer addons installeren.

[ Voor 57% gewijzigd door Turb0Turb0 op 27-11-2013 19:54 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Damn... heb ik weer. Rpi ontvangen van SOS, geeft ie geen beeld.
Hij heeft wel gewoon stroom, als ik door de sleufjes in het omhulsel kijk zie ik een rood lampje branden, maar geen hdmi signaal.
Niet via receiver en dan tv en ook niet direct in tv, meerdere kabels geprobeerd.

Morgen maar direct rma sturen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Als je nog ergens een SD hebt liggen, probeer dan eerst eens een image van xbian of raspbmc erop te zetten.
Kan evengoed een slechte image zijn.
Rpi heeft zijn bootloader op de SD staan, dus als deze niet goed is, gebeurt er helemaal niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Voor de openelec gebruikers: na de update naar 3.2.4 heb ik op geen geluid meer... Ik heb nu RaspBMC op een apart kaartje geinstalleerd, maar daar hetzelfde probleem. Het lijkt er dus op dat de firmware van de pi is bijgewerkt door OpenElec en dit probleem veroorzaakt. Ervaren meer mensen dit probleem?

//Firmware bijgewerkt van 3.10.17 (die van OpenElec 3.2.4 kwam) naar 3.10.19, volgens deze handleiding. Geen soulaas helaas :(

[ Voor 17% gewijzigd door IJsbeer op 27-11-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De firmware staat op de sd kaart dus moet toch iets anders zijn.

Ik heb overigens geen problemen met OpenELEC 3.2.4.

[ Voor 30% gewijzigd door technorabilia op 27-11-2013 22:02 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theobe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:27
Qosmic schreef op woensdag 27 november 2013 @ 21:09:
Damn... heb ik weer. Rpi ontvangen van SOS, geeft ie geen beeld.
Hij heeft wel gewoon stroom, als ik door de sleufjes in het omhulsel kijk zie ik een rood lampje branden, maar geen hdmi signaal.
Niet via receiver en dan tv en ook niet direct in tv, meerdere kabels geprobeerd.

Morgen maar direct rma sturen :(
Dit had ik ook bij SOS. Bij mij stond er niets op de SD kaart. |:( Zelf maar even openElec erop zetten kost minder tijd dan een RMA doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Fire69 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 18:48:
[...]

Dat is een heel andere vraag :)
Dat is afhankelijk van de ab die je gebruikt.
Als je bvb. Yatse of de officiële xbmc app gebruikt kan je dat zeker wel.
Met de afstandsbediening van de TV, no go. Via Yatse geen probleem dus.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
kan iemand me een antwoord geven op het volgende:

is het mogelijk om muziek specifiek via een USB geluidskaart naar mijn stereo te sturen (gewoon via jackplug bij gebrek aan HDMI) en tijdens het afspelen van een film, het geluid en beeld via HDMI naar mijn tv te sturen?

of moet ik daar wellicht verschillende os'en voor gebruiken (xbmc en squeezeplug bv)?

Hi Ha Hopjesvla

• ustinov
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 06:54
Luke-san schreef op woensdag 27 november 2013 @ 23:20:
[...]

Met de afstandsbediening van de TV, no go. Via Yatse geen probleem dus.
In advancedsettings.xml remote.xml kun je wel een toets aan het contextmenu toewijzen.
Ik heb hem onder de groene toets van mijn ab gezet. Moet je even in de xbmc wiki kijken.

Hier staat een uitgebreide uitleg:

[ Voor 15% gewijzigd door ustinov op 30-11-2013 08:44 . Reden: Verwezen naar verkeerde bestand ]

• Qosmic
theobe schreef op woensdag 27 november 2013 @ 22:02:
[...]

Dit had ik ook bij SOS. Bij mij stond er niets op de SD kaart. |:( Zelf maar even openElec erop zetten kost minder tijd dan een RMA doen...
Staat wel wat op de sd kaart en wanneer ik de Rpi aansluit met bijgeleverde kabels zie ik in de dhcp van mn router dat er wel een ip adres wordt uitgegeven aan open-elec.
Dus hij werkt wel alleen geeft hij geen signaal door via hdmi.

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 17:01
Na wederom een falende update van xbian heb ik eergisteren maar besloten om openElec een kans te geven. Dankzij een centrale database werkte alles weer in no-time maar 1 ding stoor ik me nog aan en krijg ik na een avondje rommelen nog niet goed. Bij xbian was het zo dat de refreshrate automatisch aangepast werd naar het mediabestand via de optie bij Video instellingen. Dus 24p werd keurig 24p, en 50hz series worden op 50hz afgespeeld.

Deze setting lijkt echter niet te werken op openElec, de refreshrate blijft hoe dan ook staan op 60hz met uiteraard schokkerig beeld tot gevolg (judder). Iemand die weet waar dit door komt?

specs

Pagina: 1 ... 81 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.