XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 70 Laatste
Acties:
  • 242.252 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amino Interactieve tv
14 Augustus 2012

Dinsdagmiddag 14 augustus, wordt de software van ontvangers voor interactieve tv vernieuwd. Indien uw Amino ontvanger van het type A130, 130M of M532 is, zal deze hierdoor circa 10 minuten bezig zijn met het automatisch installeren van deze update. In deze periode kunt u geen gebruik maken van interactieve tv.

Onze excuses voor de overlast.
Vergeten er bij te zeggen dat de telefonie ook zou gaan uitvallen denk ik... want een Amino zal er bij mij niet te vinden zijn, zou slordig zijn,als voor de grap,dit het uitvallen van telefonie getriggerd zou hebben,maar dat krijgen we nooit te horen, laten we het maar op toeval houden dan ( en hopen dat als het echt de oorzaak was de verantwoordelijke eens goed op zijn jeweetwel krijgt ) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:50:
[...]

[...]

Vergeten er bij te zeggen dat de telefonie ook zou gaan uitvallen denk ik... zou slordig zijn,als voor de grap,dit het uitvallen van telefonie getriggerd zou hebben
Jij zegt het nu, ik dacht het toevallig vanmiddag O-)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2012 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:58

Fiber

Beaches are for storming.

Morgen gaan ze aan de telefonie sleutelen volgens de website... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:44:
Morgen gaan ze aan de telefonie sleutelen volgens de website... ;)
Klopt, maar die melding stond er al 2 dagen.
Dus dat is niet naar aanleiding van vandaag,
en geldt alleen voor de plaatsen Houten, Nijmegen Glazenkamp, Veenendaal en Wijchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Nick39 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:56:
Noem een evenement van de Olympische spelen, en ik download het bij wijze van spreken voor je, usenet is een grote uitzending gemist en zolang downloaden niet strafbaar is...
Heb je toevallig een lijntje voor Discovery en NGC afleveringen?

Heb ooit in het verleden een jaartje voor 50 euro Discovery OnDemand gehad, maar helaas zijn ze daar weer mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Wilde schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:10:
[...]

Tx voor het meedenken. Ik weet niet of je t filmpje had gezien maar er komt gewoon beeld uit, dus slaapstand lijkt me sterk. Ik heb het overigens wel nagekeken maar die had ik op aanraden van de helpdesk al eens uitgezet
Yup, ik had het filmpje gezien, vandaar dat ik dacht dat de Amino wel in slaapstand wilde, maar dat dus niet lukte en hij dus hing.
Dan hou je misschien wel beeld, maar reageert hij verder nergens op.

Maar helaas...
ik zou de helpdesk even bellen.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:50:
[...]

Heb je toevallig een lijntje voor Discovery en NGC afleveringen?

Heb ooit in het verleden een jaartje voor 50 euro Discovery OnDemand gehad, maar helaas zijn ze daar weer mee gestopt.
Binsearch en een goede payserver en je komt een heel eind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:38:
[...]

Ik heb ook altijd goede ervaringen met NZBIndex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
delete

[ Voor 98% gewijzigd door Horza2011 op 15-08-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:21
Nog steeds een storing bij de leestekens? :)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
Ja nog niet gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:11
Kom op zeg RTL, was dat nou echt nodig? 8)7
Edit: het ging me dus niet om de zender maar om de (kinderachtige?) takedown

[ Voor 17% gewijzigd door theblindman op 15-08-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
Ja ik vind van wel even voor de duidelijkheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
lol, RTL heeft zijn humor nog niet verloren :)

"Deze video bevat inhoud van RTL Netherlands, die deze wegens auteursrechtschending heeft geblokkeerd."

[ Voor 16% gewijzigd door White_Collar op 15-08-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Horza2011 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:17:
Ja ik vind van wel even voor de duidelijkheid!
Is niet nodig, het probleem is in onderzoek. Een eerder oplossing in de vorm van een update van de ibos versie van de packetfront om het QOS probleem op te lossen heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
beetje ziellig van rtl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Nouja, copyright = copyright . Ze staan wel in hun recht om het te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
tuurlijk ze hebben ook gelijk maar was meer om iets te laten zien had het ook op een andere server kunnen zetten waar ze niets aan kunnen doen

ik denk dat ze de kwaliteit van het filmpje tegoed vonden 8)7 >:)

[ Voor 20% gewijzigd door Horza2011 op 15-08-2012 20:47 ]

Verwijderd

Hallo,
Over het algemeen ben ik heel tevreden over XMS. Maar ik heb 2 problemen:
De eerste is iets hindelijker dan de ander, ongeveer elke dag gebeurt er iets met het modem waardoor we een kwartiertje niet kunnen TV kijken, bellen of internetten. We moeten dan de stekker uit het modem halen, 10 minuten wachten en hem er dan weer insteken om te zorgen dat het weer werkt. Ligt dit aan het modum of hebben meer mensen hier last van?
Het tweede is dat mijn downloadsnelheid gelimiteerd lijkt. Door onze router krijgen wij via de kabel niet meer dan 50Mbps (direct op modem tegen de 100 met Cat5 kabel). Maar als ik nu een speedtest uitvoer met de meest vertrouwde server waar ik altijd 50/50 op haalde krijg ik nu dit:
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/2116042961.png
Terwijl ik voorheen wel tegen dit aanzat:
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/2060209767.png
Weet iemand een oplossing?
Mijn router is de ASUS WL520-GC. Ik heb dit probleem sinds ik terug ben van mijn vakantie (4 augustus).
Groeten,
Laurens

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 17:23
Vanavond maar eens kijken of ik de nieuwe software op mijn animo heb staan. Jammer dat er geen software versie genoemd is zodat ik een snelle check kan uitvoeren ;)

@Skyndel: Altijd eerst testen direct op de modem......

[ Voor 15% gewijzigd door muppet99 op 16-08-2012 14:48 ]

Carpe Diem

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:44:
Hallo,
De eerste is iets hindelijker dan de ander, ongeveer elke dag gebeurt er iets met het modem waardoor we een kwartiertje niet kunnen TV kijken, bellen of internetten. We moeten dan de stekker uit het modem halen, 10 minuten wachten en hem er dan weer insteken om te zorgen dat het weer werkt. Ligt dit aan het modum of hebben meer mensen hier last van?
Het tweede is dat mijn downloadsnelheid gelimiteerd lijkt. Door onze router krijgen wij via de kabel niet meer dan 50Mbps (direct op modem tegen de 100 met Cat5 kabel). Maar als ik nu een speedtest uitvoer met de meest vertrouwde server waar ik altijd 50/50 op haalde krijg ik nu dit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn router is de ASUS WL520-GC. Ik heb dit probleem sinds ik terug ben van mijn vakantie (4 augustus).
Groeten,
Laurens
Rechtstreeks zou je de snelheid wel moeten halen. En voor de totaal wegvallende verbinding, wil ik je vragen om contact met ons of de servicedesk op te nemen op het moment dat je dit probleem ervaart. Zo kunnen wij in het glasvezelmodem met je meekijken en hopelijk zien waardoor bij jou de diensten wegvallen. - Sophie

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ik hoor net dat wij al 3 dagen niet bereikbaar zijn op ons vaste nummer, meer mensen waar telefonie nog steeds niet werkt ?

GerkeP

• Fiber

Fiber

Mijn vaste toestel was vanmorgen ook even niet bereikbaar en gaf een langgerekte toon. Een paar keer stevig klikken op de 'haak' en toen deed hij het weer. Weet niet zeker of het aan het toestel of aan XMS heeft gelegen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• GerkeP
  • Laatst online: 09:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

ktijg hier kiestoon, bel ik mijn mobiel of mijn werk krijg ik in gesprektoon, gaat niet goed dus :-(

Modem stond te knipperen bij bovenste lampje en bij telefonie, van de stroom gehaald ( gevaar voor eigen leven, werd bijna gelynched door vrouw en kinderen), nu werkt het weer. Weer zo'n onderhoudsactie zonder communicatie over de gevolgen :-(

@webcare lijkt me dat jullie dit intern maar eens moeten aankaarten. Bij de overburen zelfde euvel en bij mijn schoonouders dus ook :-( Daar gaat mijn vrije avond.

[ Voor 67% gewijzigd door GerkeP op 16-08-2012 17:09 ]

GerkeP

• Fiber

Fiber

Fiber schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:58:
Mijn vaste toestel was vanmorgen ook even niet bereikbaar en gaf een langgerekte toon. Een paar keer stevig klikken op de 'haak' en toen deed hij het weer. Weet niet zeker of het aan het toestel of aan XMS heeft gelegen.
Nu weer die langerekte toon als ik de hoorn op pak om te bellen, een paar stevige klikken op de haak en alles werkt weer, krijg gewoon een goede verbinding.

Not sure... O-)

Verwijderd

"Langgerekte toon", dat is toch gewoon een kiestoon? :) *rentsnelweg*

• Fiber

Fiber

Nee, anders, weet ook niet meer precies hoe het klonk, meer een soort ingesprek toon, maar dan direct al voor het bellen...

Anyway, hij lijkt het weer te doen...

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
M'n zus had ook al problemen met telefonie. Ze kon niet gebeld worden (van niet XMS nummer). Ze heeft mij vanochtend gebeld en dat ging wel. PC 3822

• White_Collar
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:44:
Hallo,
[afbeelding]
[afbeelding]
Groeten,
Laurens
router issue misschien toch?: Asus WL-520GC - Snelheid

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Zie mijn reactie daar. :P Zelfde chipset als de Linksys WRT54g. Die gaat niet harder dan 40Mbit.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Ik heb even gekeken en de DRM zit nog steeds op de stream van Een HD.

Als ik de code van het huidge menu goed lees zie ik dat Canvas HD voor zowel GHM als WBA uit dezelfde bron (224.0.251.13) getoond wordt. Ik kan die stream (vanuit een GHM-gebied) niet openen.

Kan iemand in een GHM gebied bevestigen dat zij wel Canvas in HD hebben op de Amino?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
Als je van plan bent een nieuwe router aan te schaffen,neem is een kijkje op deze website.
daar staan routers met de wan>lan snelheden succes.

http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/view

[ Voor 62% gewijzigd door MJLJO op 17-08-2012 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt de telefonie dienst bij iedereen weer naar behoren?
Zo nee, dan ontvang ik graag een DM met adresgegevens.
Zo ja, is dat natuurlijk goed. Wanneer het probleem onverhoopt opnieuw gaat spelen, kun je het beste direct met de servicedesk contact opnemen zodat zij hopelijk in het glasvezelmodem kunnen zien wat er mis gaat.
Excuses voor het ongemak. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik van XMS moet vinden weet ik eerlijk gezegd nog niet.
Ik hoor zowel positeve als negetieve geluiden.

Wat ik wel weet is dat ik XMS heb aangevraagd op 16 juli en dat ik nog steeds geen aansluitdatum heb gehoord, ondanks diverse keren bellen en mailen. Er wordt elke keer gehamerd op 20 werkdagen, maar die zijn inmiddels al voorbij en ik heb nog niets vernomen.

Klinkt deze manier van handelen bekend bij anderen. Zo ja, dan ga ik toch maar Ziggo overwegen als provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:15:

Wat ik wel weet is dat ik XMS heb aangevraagd op 16 juli en dat ik nog steeds geen aansluitdatum heb gehoord, ondanks diverse keren bellen en mailen. Er wordt elke keer gehamerd op 20 werkdagen, maar die zijn inmiddels al voorbij en ik heb nog niets vernomen.

Klinkt deze manier van handelen bekend bij anderen. Zo ja, dan ga ik toch maar Ziggo overwegen als provider.
Wij kijken graag of wij wat meer duidelijkheid kunnen krijgen in de planning van jouw adres. Wil je je adresgegevens sturen via DM? - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Reggefiber komt 23 augustus de modem plaatsen (was eerst 4 september, handig die afspraakverzetten.nl :) ). Heeft het zin om na plaatsing modem de servicedesk/overstapdesk te bellen om activatie van pakket te bespoedigen?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:25:
Reggefiber komt 23 augustus de modem plaatsen (was eerst 4 september, handig die afspraakverzetten.nl :) ). Heeft het zin om na plaatsing modem de servicedesk/overstapdesk te bellen om activatie van pakket te bespoedigen?
Nee, de activatie loopt automatisch door, zij kunnen dit niet handmatig voor je regelen. Je kunt wel na activatie de overstapdesk mailen zodat zij direct je overstap in gang zetten. -Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:17:
[...]

Wij kijken graag of wij wat meer duidelijkheid kunnen krijgen in de planning van jouw adres. Wil je je adresgegevens sturen via DM? - Sophie
Inmiddels de DM verstuurd.
Bedankt Sophie voor de snelle actie hier. Hopelijk wordt nu ook snel mijn modem aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:27:
[...]

Nee, de activatie loopt automatisch door, zij kunnen dit niet handmatig voor je regelen. Je kunt wel na activatie de overstapdesk mailen zodat zij direct je overstap in gang zetten. -Sophie
Bedankt, wilde vragen hoe lang die automatische activatie meestal duurt, maar dat staat al in de faq :)

Beetje vreemd dat ik trouwens gisteren een 3e brief van XMS kreeg welke exact dezelfde inhoud had als pagina 1 van brief nummer 2. (brief 1: mijn xms gegevens, brief 2: over aanleg/bedenktijd/overstapservice en afspraak aannemer, brief 3: over aanleg/bedenktijd/overstapservice). Deze brief lijkt me overbodig.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:15:

Ik zit ondertussen op ruim 7 weken (start = eind juni) en counting. Bellen of mailen met gewone helpdesk heeft geen zin, want die weten bijna niets en bellen niet terug. Webcare reageert wel vriendelijk en snel, maar het hangt er vanaf wat precies de reden is van een vertraging of ze iets voor je kunnen doen. Daar is bij mij in ieder geval nog steeds geen duidelijkheid over. Hoop nu via Reggefiber meer duidelijkheid te krijgen.

Er lijkt een probleem met CATV te zijn. Mogelijk een capaciteitstekort. Weet iemand of dat mogelijk is (in een gloednieuwe centrale)? De CATV datastream is toch voor alle klanten in een woonplaats gewoon hetzelfde? Lijkt mij een kwestie van een optische distributieversterker o.i.d. want de verbinding heeft geen retour (= unidirectional).

De hele familie- en kenissenkring kijkt met spanning naar wat er gaat gebeuren. Een paar zijn er al afgehaakt en hebben voor UPC gekozen. Ook niet perfect, maar leveren wel snel. Helaas geen Ziggo hier.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ambilight schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:55:
Er lijkt een probleem met CATV te zijn. Mogelijk een capaciteitstekort. Weet iemand of dat mogelijk is (in een gloednieuwe centrale)? De CATV datastream is toch voor alle klanten in een woonplaats gewoon hetzelfde? Lijkt mij een kwestie van een optische distributieversterker o.i.d. want de verbinding heeft geen retour (= unidirectional).
Dat zou heel goed kunnen, als er nog geen geschikte (dark)fibers en hardware aanwezig is voor de CATV levering dan kan het abonnement niet opgeleverd worden. Helaas is het wel vaker lastig om daar een goede planning voor door te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:26:
[...]

Dat zou heel goed kunnen, als er nog geen geschikte (dark)fibers en hardware aanwezig is voor de CATV levering dan kan het abonnement niet opgeleverd worden. Helaas is het wel vaker lastig om daar een goede planning voor door te krijgen.
Waar zou die dark fiber dan moeten zitten? Bij mij zijn beide glasvezels in ieder geval tot in de woning getest en goedgekeurd. In de wijkcentrale zou er toch wel CATV beschikbaar moeten zijn, anders kunnen andere providers ook niet leveren en zou in principe niemand CATV kunnen krijgen. In dat geval mag een ISP nooit zeggen dat z'n diensten op een bepaald adres leverbaar zijn.

Bij mij is er volgens reggefiber geen aanvraag voor CATV of telefonie ingediend. Daar zal best een reden voor zijn, maar of dat iets met dark fibers te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Kan natuurlijk ook zo zijn dat het op papier wel allemaal in orde was, maar dat nu ze echt zijn gaan kijken in die wijkcentrale er een paar fibers kapot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
ambilight schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 23:41:
[...]

Waar zou die dark fiber dan moeten zitten? Bij mij zijn beide glasvezels in ieder geval tot in de woning getest en goedgekeurd. In de wijkcentrale zou er toch wel CATV beschikbaar moeten zijn, anders kunnen andere providers ook niet leveren en zou in principe niemand CATV kunnen krijgen. In dat geval mag een ISP nooit zeggen dat z'n diensten op een bepaald adres leverbaar zijn.

Bij mij is er volgens reggefiber geen aanvraag voor CATV of telefonie ingediend. Daar zal best een reden voor zijn, maar of dat iets met dark fibers te maken heeft?
Naar de pop toe moeten er natuurlijk ook fibers gelegt worden. Voor cat tv apart en voor de ip vezel. Het bedrijf darkfiber (onderdeel van Reggefiber? Dacht ik) verzorgt het stuk van de cat tv.( analoog en dvb-c)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Darkfiber is geen bedrijf, maar een begrip. Je bestelt een darkfiber van plaats x naar plaats y om daar vevolgens signaal op te zetten.

Bij wie je die besteld is een ander verhaal. Dat kan bijvoorbeeld KPN of Eurofiber zijn.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
White_Collar schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 02:37:
[...]

Naar de pop toe moeten er natuurlijk ook fibers gelegt worden. Voor cat tv apart en voor de ip vezel. Het bedrijf darkfiber (onderdeel van Reggefiber? Dacht ik) verzorgt het stuk van de cat tv.( analoog en dvb-c)
Dark fiber is glasvezel zonder licht. Maar dat terzijde,

Wat ik maar niet kan rijmen is dat de installateur en de mensen van de lokale glasvezelwinkel aangeven dat de CATV niet het probleem is. Ik neem aan dat de installateur toch wel weet of er CATV in een centrale beschikbaar is. Hoe de distributie van dat signaal vanaf de centrale naar mijn huis verloopt, is mij nog steeds niet duidelijk. Weet iemand hier of er voor elke klant extra bandbreedte nodig is, of werkt het net als DVB-C kabel (iedereen hetzelfde signaal). In het laatste geval kan er m.i. nooit een gebrek aan capaciteit zijn, wel aan distributieversterkers o.i.d.

XMS zegt in juli een aanvraag ingediend te hebben, maar Reggefiber zegt slechts een verzoek voor 1 van de 3 diensten te hebben ontvangen. Het lijkt mij dat XMS gewoon activatie voor een klant aanvraagt en dat Reggefiber deze diensten via een lokale installateur laat uitvoeren. Als er een capaciteitsprobleem is, moet men dat zeker bij Reggefiber weten.

Wat mij buitengewoon irriteert is dat je net zo veel verschillende antwoorden krijgt als je mensen spreekt. Iedereen roept maar wat, maar niemand lijkt echt verantwoordelijkheid te nemen. Alleen webcare reageert snel, maar lijkt tegen dezelfde muren aan te lopen. Het hoeft toch geen weken te duren om uit te zoeken waarom een activatie stokt? Tenzij men ergens in de keten al lang weet dat men voorlopig niet kan leveren en dus probeert om tijd te rekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53
ambilight schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:07:
[...]

Dark fiber is glasvezel zonder licht. Maar dat terzijde,

Wat ik maar niet kan rijmen is dat de installateur en de mensen van de lokale glasvezelwinkel aangeven dat de CATV niet het probleem is. Ik neem aan dat de installateur toch wel weet of er CATV in een centrale beschikbaar is. Hoe de distributie van dat signaal vanaf de centrale naar mijn huis verloopt, is mij nog steeds niet duidelijk. Weet iemand hier of er voor elke klant extra bandbreedte nodig is, of werkt het net als DVB-C kabel (iedereen hetzelfde signaal). In het laatste geval kan er m.i. nooit een gebrek aan capaciteit zijn, wel aan distributieversterkers o.i.d.
DVB-C/Analoog over fiber is eigenlijk vergelijkbaar met de conventionele RF technieken. Er komt 1 vezel binnen met het signaal. Dat gaat een versterker in (een EDFA, Erbium Doped Fiber Amplifier).

Hieruit komt een 'sterker' licht, wat vervolgens een splitterveld ingaat en vanaf daar naar alle huizen. Zo'n splitter bestaat weer in vele soorten, net zoals een multitap bij coax.

Capaciteitsproblemen zoals in ethernet bestaan niet: Er is signaal of niet. Je hebt geen uplink die volloopt. Wel kan je splitterveld volraken, waardoor je geen poortjes meer vrij hebt.
Maar in principe is het dan een kwestie van versterker bijplaatsen en splitter erbij en gaan.
(in de praktijk hanteer je een sternetwerk waardoor je iets meer moet doen dan een stekkertje prikken, maar dat terzijde).

Grootste vertraging zit vnl in het orderproces. KPN Wholesale moet besluiten dat er een ding bijkomt, er moet ruimte gemaakt worden in de pop voor deze apparatuur, het moet door 10000 procedures enz. Monteur kan niet ff naar de bouwmarkt.. KPN is en blijft een grote partij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik neem aan dat je het over een nieuw glasvezel project hebt, niet over een nieuwe aansluiting in een reeds langer bestaand project. Dan lijkt mij de vertraging vooral te zitten in de bouwvak vakantie etc. Dit soort projecten kosten nou eenmaal tijd. Je hebt toch je oude verbindingen nog niet opgezegd mag ik hopen? Gewoon rustig wachten tot het klaar is, ik snap die haast van mensen nooit zo. Glasvezel is leuk, maar je betaande adsl en/of coax doet het toch ook nog wel...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53
Fiber schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:48:
Gewoon rustig wachten tot het klaar is, ik snap die haast van mensen nooit zo. Glasvezel is leuk, maar je betaande adsl en/of coax doet het toch ook nog wel...?
Veel mensen lezen/luisteren niet. Vullen een inschrijfformulier in, geven een wensdatum op, en zeggen hun oude provider op per <wensdatum>

Bij de nieuwe provider krijgen ze soms zelf de eerste x mnd gratis, maar nee, helpdesk bellen en schreeuwen, 'ik ben nog steeds niet aangesloten, ik moet internet hebben voor mn werk'
'u had uw verbinding pas moeten opzeggen als u een daadwerkelijke datum gekregen heeft, en als u niet zonder kunt, pas als de nieuwe verbinding werkt, dan zit u zeker goed'
'ja, maar dan heb ik dubbele maandlasten' (en ja dat roepen ze ook als de nieuwe isp de eerste 2-3mnd gratis geeft).

Tuurlijk heb je t lieftst t meteen de volgende dag, maar dat is simpelweg niet haalbaar. Los van bouwvak/vorst/laswerkzaamheden/capacteitsproblemen enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Laatst online: 12-09 19:03

MCP cloud

Op het web sinds 1998

DJSmiley schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 14:01:
[...]

Veel mensen lezen/luisteren niet. Vullen een inschrijfformulier in, geven een wensdatum op, en zeggen hun oude provider op per <wensdatum>

Bij de nieuwe provider krijgen ze soms zelf de eerste x mnd gratis, maar nee, helpdesk bellen en schreeuwen, 'ik ben nog steeds niet aangesloten, ik moet internet hebben voor mn werk'
'u had uw verbinding pas moeten opzeggen als u een daadwerkelijke datum gekregen heeft, en als u niet zonder kunt, pas als de nieuwe verbinding werkt, dan zit u zeker goed'
'ja, maar dan heb ik dubbele maandlasten' (en ja dat roepen ze ook als de nieuwe isp de eerste 2-3mnd gratis geeft).

Tuurlijk heb je t lieftst t meteen de volgende dag, maar dat is simpelweg niet haalbaar. Los van bouwvak/vorst/laswerkzaamheden/capacteitsproblemen enz
yup, heb hier ook 1 maand xtra dubbel gehad :*) Denk altijd vooruit, een gewaarschuwd mens telt voor 2

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

fiberdordrecht schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 15:26:
[...]

yup, heb hier ook 1 maand xtra dubbel gehad :*) Denk altijd vooruit, een gewaarschuwd mens telt voor 2
Dan heb je 4 keer de kosten ;)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
Ze hebben op moment ook problemen met oud portaal netwerk aanvraag 3 augustus gedaan nog steeds geen diensten.er wordt hard aangewerkt om de storing op te lossen, activatie loopt niet door in het systeem. moeten geduld hebben.

dus heb me ziggo aie extra maar laten verhuizen! kan ik toch nog uit de voeten

[ Voor 15% gewijzigd door MJLJO op 18-08-2012 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
MJLJO schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 23:13:
Ze hebben op moment ook problemen met oud portaal netwerk aanvraag 3 augustus gedaan nog steeds geen diensten.er wordt hard aangewerkt om de storing op te lossen, activatie loopt niet door in het systeem. moeten geduld hebben.

dus heb me ziggo aie extra maar laten verhuizen! kan ik toch nog uit de voeten
Levertijd is 20 werkdagen toch?

[ Voor 3% gewijzigd door White_Collar op 18-08-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Fiber schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:48:
Ik neem aan dat je het over een nieuw glasvezel project hebt, niet over een nieuwe aansluiting in een reeds langer bestaand project. Dan lijkt mij de vertraging vooral te zitten in de bouwvak vakantie etc. Dit soort projecten kosten nou eenmaal tijd. Je hebt toch je oude verbindingen nog niet opgezegd mag ik hopen? Gewoon rustig wachten tot het klaar is, ik snap die haast van mensen nooit zo. Glasvezel is leuk, maar je betaande adsl en/of coax doet het toch ook nog wel...?
Nee, glasvezel ligt er al. Andere gebruikers worden wel gewoon aangesloten. En bovendien heb ik bij de inschrijving uitgebreid duidelijk gemaakt dat ik voor een bepaalde datum aangesloten moest zijn. Is toegezegd dat het haalbaar was en zelfs een notitie van gemaakt. Zelf nog maar wat extra tijd in acht genomen.

Het excuus dat je dan maar gewoon moet wachten tot je eens een keer wordt aangesloten is dus onzin. Helemaal als men je ook niet kan vertellen wanneer je dan wel eens wat kan verwachten. Als ICT-professional kom ik zelf met dat soort onzin echt (en terrecht) niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 21:55
Ik kan met mijn dect-telefoon sms berichten versturen.
Welke sms-centrale moet ik gebruiken als ik deze via de telefonie van XMS wil versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yade
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 13:47
Ik heb sinds kort heel slecht internet, en de tv doet het ook niet, of heel erg haperend. Nu net na het uit en aanzetten van het packetfront modem en de amino krijg ik de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

Internet zelf voelt aan als internet over een ouderwetse 28k8 modem.

Als ik een ping laat lopen zijn er regelmatig request timeouts.

Dit gebeurt al bij een ping naar:

188-142-116-1.ftth.ispfabriek.nl

Als ik mijn eigen IP ping gaat het wel goed, dus het lijkt me een verstoring van buitenaf. Hebben meer mensen hier last van?

64 bytes from 188.142.116.1: icmp_seq=901 ttl=254 time=0.874 ms
Request timeout for icmp_seq 902
64 bytes from 188.142.116.1: icmp_seq=903 ttl=254 time=0.638 ms
Request timeout for icmp_seq 904
64 bytes from 188.142.116.1: icmp_seq=905 ttl=254 time=0.760 ms
64 bytes from 188.142.116.1: icmp_seq=906 ttl=254 time=0.841 ms
64 bytes from 188.142.116.1: icmp_seq=907 ttl=254 time=0.893 ms
64 bytes from 188.142.116.1: icmp_seq=908 ttl=254 time=0.800 ms
Request timeout for icmp_seq 909
64 bytes from 188.142.116.1: icmp_seq=910 ttl=254 time=0.718 ms
64 bytes from 188.142.116.1: icmp_seq=911 ttl=254 time=0.874 ms
Request timeout for icmp_seq 912
64 bytes from 188.142.116.1: icmp_seq=913 ttl=254 time=0.920 ms
64 bytes from 188.142.116.1: icmp_seq=914 ttl=254 time=0.755 ms
64 bytes from 188.142.116.1: icmp_seq=915 ttl=254 time=1.209 ms
64 bytes from 188.142.116.1: icmp_seq=916 ttl=254 time=0.714 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yade
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 13:47
Ik heb sinds kort heel slecht internet, en de tv doet het ook niet, of heel erg haperend. Nu net na het uit en aanzetten van het packetfront modem en de amino krijg ik de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

Als ik mijn eigen IP ping gaat het wel goed, dus het lijkt me een verstoring van buitenaf. Hebben meer mensen hier last van?

Request timeout for icmp_seq 1210
92 bytes from 192.168.1.1: Destination Net Unreachable
Vr HL TOS Len ID Flg off TTL Pro cks Src Dst
4 5 00 5400 5225 0 0000 40 01 35e8 192.168.1.100 188.142.116.1

Request timeout for icmp_seq 1211
92 bytes from 192.168.1.1: Destination Net Unreachable
Vr HL TOS Len ID Flg off TTL Pro cks Src Dst
4 5 00 5400 6022 0 0000 40 01 27eb 192.168.1.100 188.142.116.1

Request timeout for icmp_seq 1212
Request timeout for icmp_seq 1213
Request timeout for icmp_seq 1214
Request timeout for icmp_seq 1215
Request timeout for icmp_seq 1216
64 bytes from 188.142.116.1: icmp_seq=1217 ttl=254 time=8.147 ms
Request timeout for icmp_seq 1218
64 bytes from 188.142.116.1: icmp_seq=1219 ttl=254 time=0.699 ms
Request timeout for icmp_seq 1220
Request timeout for icmp_seq 1221
Request timeout for icmp_seq 1222
R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piebas schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 13:49:
Welke sms-centrale moet ik gebruiken als ik deze via de telefonie van XMS wil versturen?
Volgens mij is dat niet iets wat XMS aanbied/ondersteunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 14:38:
[...]

Volgens mij is dat niet iets wat XMS aanbied/ondersteunt
Nee ik geloof dat KPN dit ondersteunde, maar of dit nog steeds is... volgens mij niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sailor89
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 12:00
We willen graag xms aanvragen in onze nieuwbouwwoning maar daar is op dit moment nog geen post mogelijk.
Is het bij xms mogelijk om de post gedurende de aanvraag op een ander adres te ontvangen dan op het aansluitadres of per e-mail? Deze optie zit namelijk niet in het formulier online, en telefonisch door de helpdesk werd me twee keer wat anders verteld. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Sailor89 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 21:48:
We willen graag xms aanvragen in onze nieuwbouwwoning maar daar is op dit moment nog geen post mogelijk.
Is het bij xms mogelijk om de post gedurende de aanvraag op een ander adres te ontvangen dan op het aansluitadres of per e-mail? Deze optie zit namelijk niet in het formulier online, en telefonisch door de helpdesk werd me twee keer wat anders verteld. Iemand hier ervaring mee?
Ja, Dat is niet mogelijk. Echter: wat je wel kan doen is je gewoon aanmelden op het nieuwe adres. En als je wel post kan ontvangen: bellen de helpdesk, dan laten ze de brieven opnieuw naar je opsturen.

Deze constructie moesst ik een paar maanden geleden toepassen bij een xms klant toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
Is het een keer 30 graden buiten krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://i1199.photobucket.com/albums/aa470/mrcomfortablynumb/foto.jpg

De amino had last van de warmte, gelukkig ging hij het na een minuut of tien weer uit zichzelf weer werken.

[ Voor 29% gewijzigd door ThinkAboutIt op 19-08-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
Ik ben mij aan het oriënteren op een overstap naar XMS of KPN.
Van KPN vind ik het wel handig dat je tv kunt streamen naar pc en tablet.
Ik heb al wel naar de XMS info lijn gebeld, maar die wisten alleen te melden dat er gewerkt werd aan een App voor IOS en Anroid, maar wanneer die beschikbaar was konden ze me niet zeggen. Inmiddels ben ik er wel uit dat die er al wel is.

Maar waar ik nu benieuwd naar ben: Is het ook mogelijk om tv te kijken op een Windows laptop? Ik heb geen tablet, maar het lijkt mij wel handig als dat ook kan via een website zoals bij KPN.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Nee dat is niet mogelijk.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bert003 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 23:30:
Ik ben mij aan het oriënteren op een overstap naar XMS of KPN.
Van KPN vind ik het wel handig dat je tv kunt streamen naar pc en tablet.
Ik heb al wel naar de XMS info lijn gebeld, maar die wisten alleen te melden dat er gewerkt werd aan een App voor IOS en Anroid, maar wanneer die beschikbaar was konden ze me niet zeggen. Inmiddels ben ik er wel uit dat die er al wel is.

Maar waar ik nu benieuwd naar ben: Is het ook mogelijk om tv te kijken op een Windows laptop? Ik heb geen tablet, maar het lijkt mij wel handig als dat ook kan via een website zoals bij KPN.

Dank!
Zowieso niet via een website.
Verder hangt het er vanaf waar je zit, gebruikt men WDGO of WBA, via de app kun je geen TV kijken en bij WBA zijn de streams gecodeerd ( en lager in bitrate en geen dolby surround ) dus je moet goed navraag doen wat men in jouw buurt gebruikt.

Zit je in een WDGO gebied dan is het via wat programma's wel mogelijk om de streams op je pc zichtbaar te maken,maar niet via een tablet en het verleden heeft geleerd dat XMS zonder goede info zomaar dingen omgooit dus wat vandaag kan,kan morgen niet meer werken.
Om het leuk te maken ( makkelijker kan niet :P ) gebruikt XMS zowel WDGO als WBA, dus je moet echt navragen wat er gebruikt wordt, met die XMS app kun je geen live tv kijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 19-08-2012 23:56 . Reden: Edit Fastserver was me net voor. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yade schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 14:25:

64 bytes from 188.142.116.1: icmp_seq=901 ttl=254 time=0.874 ms
Request timeout for icmp_seq 902
64 bytes from 188.142.116.1: icmp_seq=903 ttl=254 time=0.638 ms
Request timeout for icmp_seq 904
64 bytes from 188.142.116.1: icmp_seq=905 ttl=254 time=0.760 ms
64 bytes from 188.142.116.1: icmp_seq=906 ttl=254 time=0.841 ms
64 bytes from 188.142.116.1: icmp_seq=907 ttl=254 time=0.893 ms
64 bytes from 188.142.116.1: icmp_seq=908 ttl=254 time=0.800 ms
Request timeout for icmp_seq 909
64 bytes from 188.142.116.1: icmp_seq=910 ttl=254 time=0.718 ms
64 bytes from 188.142.116.1: icmp_seq=911 ttl=254 time=0.874 ms
Request timeout for icmp_seq 912
64 bytes from 188.142.116.1: icmp_seq=913 ttl=254 time=0.920 ms
64 bytes from 188.142.116.1: icmp_seq=914 ttl=254 time=0.755 ms
64 bytes from 188.142.116.1: icmp_seq=915 ttl=254 time=1.209 ms
64 bytes from 188.142.116.1: icmp_seq=916 ttl=254 time=0.714 ms
Kun je je adresgegevens sturen via DM? Wij kijken graag met je wat er aan de hand is. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:41

Nakebod

Nope.

Nick39 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 23:53:
[...]
met die XMS app kun je geen live tv kijken.
Wat zou het knopje "Live TV" dan doen? :P
Ok, toegegeven, het zenderaanbod is waardeloos en ook no f&@&ng way dat ik daar ooit voor zou gaan betalen zoals ze willen, zeker gezien alle concurrenten die live tv aanbieden op tablets deze dienst gratis aanbieden, maar het is wel semi live. (1+ minuut vertraging tov normale TV, welke weer +30 sec op analoog achterloopt ofzo)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 21:55
@wabecare: kunnen jullie hier iets over zeggen?
Piebas schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 13:49:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piebas schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:55:
@wabecare: kunnen jullie hier iets over zeggen?

[...]
Dit is iets wat wij niet ondersteunen. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nakebod schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:07:
[...]

Wat zou het knopje "Live TV" dan doen? :P
Ok, toegegeven, het zenderaanbod is waardeloos en ook no f&@&ng way dat ik daar ooit voor zou gaan betalen zoals ze willen, zeker gezien alle concurrenten die live tv aanbieden op tablets deze dienst gratis aanbieden, maar het is wel semi live. (1+ minuut vertraging tov normale TV, welke weer +30 sec op analoog achterloopt ofzo)
Mijn excuus, de vorige app kon alleen de amino bedienen en opnames op afstand starten, live tv gaat niet lukken in elk geval bij mij denk ik, ik heb geen tv van XMS.
In elk geval is er geen site,altijd midden in een goede film moet ik een stevige "berepoot" gaan draaien waardoor je altijd een stuk film mist, al had je maar alleen de commercielen,dan hoef je tenminste niet met je broek op je hielen weer naar binnen te stuiven 8)7 ( Half rolletje pleepapier achter je aan hangend.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
Nick39 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 23:53:
[...]

Zowieso niet via een website.
Verder hangt het er vanaf waar je zit, gebruikt men WDGO of WBA, via de app kun je geen TV kijken en bij WBA zijn de streams gecodeerd ( en lager in bitrate en geen dolby surround ) dus je moet goed navraag doen wat men in jouw buurt gebruikt.

Zit je in een WDGO gebied dan is het via wat programma's wel mogelijk om de streams op je pc zichtbaar te maken,maar niet via een tablet en het verleden heeft geleerd dat XMS zonder goede info zomaar dingen omgooit dus wat vandaag kan,kan morgen niet meer werken.
Om het leuk te maken ( makkelijker kan niet :P ) gebruikt XMS zowel WDGO als WBA, dus je moet echt navragen wat er gebruikt wordt, met die XMS app kun je geen live tv kijken.
Ik woon in Hilversum. Ik heb net XMS gebeld op 088-5552555 en kreeg een vriendelijke dame aan de lijn die zei dat ik optie 5 moest kiezen om bij de klantenservice te komen. Ik opnieuw gebeld en er is helemaal geen optie 5. Sterker nog er valt helemaal niets te kiezen. Nieuwe klanten wordt verzocht aan de lijn te blijven, en bestaande klanten moeten 088-5552555 bellen!. Dat is dus het nummer waar ik al mee aan het bellen was.

Anyway ze kunnen me bij dit nummer niet vertellen of ik in een WBA of WDGO gebied woon. Ook kunnen ze me niet doorverbinden met de klantenservice. Dat spoor loopt dus dood. Niet te geloven.

Is er iemand die weet of Hilversum een WBA of WDGA gebied is?

En waar kan ik vinden via welke programma's het mogelijk is om streams zichtbaar te maken, zij het experimenteel? Klinkt wel interessant namelijk.

En krijg ik zowel bij WBA als WDGA ook gewone analoge tv en DVB-C? Dat is voor mij nogal belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bert003 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:22:
[...]
En krijg ik zowel bij WBA als WDGA ook gewone analoge tv en DVB-C? Dat is voor mij nogal belangrijk.
XMS levert overal analoog en DVB-C. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Wdgo

[ Voor 25% gewijzigd door White_Collar op 20-08-2012 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bert003 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:22:
[...]

Even resumerend, Hilversum, WDGO, analoge en dvb-c ( zelfde aanbod als analoog ) en om die streams te bekijken, weet ik ff niet,geen zin om 16 delen terug te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
Ok ik ga op zoek naar hoe het met WDGO gaat om dat te streamen naar een pc.

Mijn dank is groot.

in het uiterste geval een android emulator installeren en dan kijken of het werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Bert003 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:54:
Ok ik ga op zoek naar hoe het met WDGO gaat om dat te streamen naar een pc.

Mijn dank is groot.

in het uiterste geval een android emulator installeren en dan kijken of het werkt...
Zie mijn dm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:03

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Maakt weinig indruk, niemand spelt het goed :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
pff klote dyslectie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sailor89
White_Collar schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 22:23:
[...]

Ja, Dat is niet mogelijk. Echter: wat je wel kan doen is je gewoon aanmelden op het nieuwe adres. En als je wel post kan ontvangen: bellen de helpdesk, dan laten ze de brieven opnieuw naar je opsturen.

Deze constructie moesst ik een paar maanden geleden toepassen bij een xms klant toepassen.
we krijgen 5 september de sleutel en kunnen dan dus post ontvangen (miss net een paar dagen eerder als de bouwhekken weg zijn), hoe lang zou het dan nog duren om aangesloten te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
FAQ
Aanleg/oplevering:
:? Ik heb mij ingeschreven bij XMS, hoe lang duurt het totdat ik gebruik kan maken van de diensten?
Zodra de monteur het glasvezelmodem heeft opgeleverd in de meterkast kan je meestal binnen 48 uur gebruik maken van de diensten. De monteur komt binnen 20 werkdagen bij je langs om het modem op televeren.

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 20-08-2012 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sailor89
White_Collar schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 18:41:
FAQ
Aanleg/oplevering:
:? Ik heb mij ingeschreven bij XMS, hoe lang duurt het totdat ik gebruik kan maken van de diensten?
Zodra de monteur het glasvezelmodem heeft opgeleverd in de meterkast kan je meestal binnen 48 uur gebruik maken van de diensten. De monteur komt binnen 20 werkdagen bij je langs om het modem op televeren.
dat had ik gelezen, maar als ik het nu aanvraag, betekent dat dus nog steeds dat het vanaf 5 september nog 20 werkdagen gaat duren omdat we dan pas een afspraak met een monteur kunne maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik zou het gewoon nu vast aanvragen... En die 20 dagen is de max he, het kan ook vlugger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:45
ari3 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:08:
[...]

Ik heb even gekeken en de DRM zit nog steeds op de stream van Een HD.

Als ik de code van het huidge menu goed lees zie ik dat Canvas HD voor zowel GHM als WBA uit dezelfde bron (224.0.251.13) getoond wordt. Ik kan die stream (vanuit een GHM-gebied) niet openen.

Kan iemand in een GHM gebied bevestigen dat zij wel Canvas in HD hebben op de Amino?
Ja, na een Amino software upgrade doen zowel één HD als Canvas HD het weer, ook bij mijn ouders op de M532, waar de HD-versies een tijdje geleden maar helemaal uit de running waren gehaald omdat de streams daar zo schokkerig gedecodeerd bleven worden. Nu dus weer prima op alle Amino's te bekijken in HD, maar de keerzijde is dat er wel die encryptie op zit want op de PC krijg ik ze niet meer geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Ze hebben nooit IPTV verkocht met de garantie dat het ook op de PC zou werken.
Sinds de laatste update zit er ook verimatrix op de Amino's, straks is alles encrypted en gaat KPN de zelfde streams gebruiken voor haar glasvezel IPTV klanten.

Jammer maar helaas voor de "tweakers"

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

fast-server schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 08:19:
Sinds de laatste update zit er ook verimatrix op de Amino's, straks is alles encrypted en gaat KPN de zelfde streams gebruiken voor haar glasvezel IPTV klanten.

Klopt, dat is nooit zo openlijk aangeboden, maar was wel bekend en voor mij een van de redenen om voor XMS te kiezen. Maar ik denk niet dat encryptie (voorlopig) doorgevoerd gaat worden.
Zie mijn eerdere post over de Amino 110:
Thasaidon in "XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special"
Volgens mij niet, want die Amino110's kunnen volgens mij Verimatrix encryptie niet eens aan.
(The AmiNET110 decodes any and all MPEG-2 AVN encoded streams, AVN dus).
Buiten het feit dat die dingen alleen maar MPEG-2 aan kunnen ook...

En er zijn nog heel wat klanten met die 110's die er nog lang niet aan denken om naar een andere STB te gaan.
Zeker niet als ze de volle mep moeten betalen.
en deze:
Thasaidon in "XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special"
Klanten van "het eerste uur" konden geen stb huren, maar waren verplicht deze te kopen.
Zolang deze het nog doet kan een provider niet zomaar haar dienst zo aanpassen dat de dienst voor deze gebruikers ineens niet meer zou werken. Dan zouden ze namelijk in gebereke blijven.

Ze mogen je immers niet zomaar verplichten nieuwe apparatuur aan te schaffen.
Ze hebben je immers hardware geboden (verplicht laten kopen) waarmee de dienst ook gegarandeerd zou werken en werkte.
Als ze dus de boel aanpassen en het op de 110 niet meer zou werken, zullen ze die gebruikers een fatsoenlijk alternatief moeten bieden.
En een fatsoenlijk alternatief is in mijn ogen geen:
- "aanbieding" waarbij je over gaat naar een ander crontact,
- meer per maand gaat betalen
- of de hardware voor de volle prijs aanbieden.

Ik heb nog even verder gezocht, maar ik kan alleen maar vinden dat de 110 enkel AVN codering aan kan.
Misschien dat Webcare kan bevestigen of de Amino 110 wel of geen Verimatrix encryptie aan kan, dan weten we het zeker.

[ Voor 36% gewijzigd door Thasaidon op 21-08-2012 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zullen deze vraag voorleggen aan GHM, hier komen we later op terug. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:33:
We zullen deze vraag voorleggen aan GHM, hier komen we later op terug. -Tim
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
Ben ook wel benieuwd naar dat antwoord inderdaad. Heb net digitenne de deur uitgedaan, omdat ik een amino 110 heb overgenomen van XMS. Zou dus betekenen dat ik geen tv meer heb op de slaapkamer als ze overswitchen. XMS zal zich dus moeten beraden over de kosten die het met zich meebrengt als gebruikers nog een amino 110 hebben staan. Ik heb dat ding een half jaar geleden overgenomen. Als deze binnen niet afzienbare termijn niet meer zou werken op mijn aansluiting, verwacht ik dat mijn provider deze dan kostenloos vervangt door een apparaat wat wel werkt. Of ze hadden bij het aanschaffen van de 110 moeten aangeven dat er een kans bestaat dat deze binnen niet afzienbare termijn niet meer zou werken. Ik heb de 110 overgenomen omdat ik op de slaapkamer nog een mooie CRT-toeter heb staan, dus daar is ook absoluut geen noodzaak voor hd.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Nick39 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:38:
[...]

Met Sickbeard loopt het ook goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

fast-server schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 08:19:

Of juist een uitdaging voor tweakers. Is verimatrix nog steeds niet gekraakt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thasaidon schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 08:39:
[...]
Misschien dat Webcare kan bevestigen of de Amino 110 wel of geen Verimatrix encryptie aan kan, dan weten we het zeker.
Wordt denk ik een heel moeilijke vraag, origineel zijn ze alleen met macrovision uitgerust maar aangezien door een derde partij hele nieuwe software voor de 110 is gemaakt omdat ie het al niet aankon wordt het natuurlijk een dubbele vraag: kan ie het, kon ie het met de oude software maar is die functionaliteit er uitgehaald met de nieuwe software, kan het worden toegevoegd en zo ja,wat gebeurt er dan weer met de handelbaarheid van de amino, wordt ie weer zo sloom of niet.
Lijbrand heeft sinds 2011 al aparte firmware op hun boxen voor het verimatrix gebeuren, dus het kan wel op een 110 maar gebruikers klagen regelmatig dat de box blijft hangen op het verimatrix gebeuren.

Nadeel van Verimatrix is ook dat zelfs multi DRM mogelijk is.
Verder zit er de mogelijkheid in voor digital watermarking en kunnen ze het signaal van source tot eindbestemming volgen.
In de fora van Lijbrand waar men de 110 als eerste decoder gebruikte staan al de nodige klachten notabene al uit 2011 over de verimatrix encoding:
23 feb 2011 – Bovendien verslikt de box zich regelmatig in het KPN verimatrix spul.
Ik geef de 110 gebruikers dus ook erg weinig hoop, in princiepe kan de 110 verimatrix aan, maar met de totaal opnieuw geschreven firmware omdat de 110 al zo traag was, weet ik niet wat ze er uit gehaald hebben, het zou dus zo maar kunnen dat een upgrade voor verimax,de decoder weer omtovert tot een sloom ding,want hij moet dan dus realtime decoding gaan doen.
Plus dat op de KPN streams ook geen Dolby 5.1 zit hetgeen bij een HD uitzending toch wel een gemis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:53:
[...]

Of juist een uitdaging voor tweakers. Is verimatrix nog steeds niet gekraakt dan?
Nope, ze verbeteren de beveiliging zelfs, Microsoft heeft het ook omarmd:
Microsoft PlayReady is the latest DRM technology that Verimatrix is supporting through its MultiRights strategy. Under a common unified VCAS 3 security solution, Verimatrix’s digital TV operators can extend their multi-screen services to a wide range of platforms and devices, including those that support Microsoft Silverlight. PlayReady technology is currently protecting content for several top service providers including Netflix, BSkyB’s Sky Player, Yahoo! Japan and Canal+ among others. Furthermore, the Digital Entertainment Content Ecosystem (DECE) selected PlayReady as one of the DRM technologies it will support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop alleen voor jullie dat als men van hogerhand besluit dat alle KPN streams worden gebruikt ( waarom zou je 2 technieken gebruiken binnen een bedrijf) dat men dan wel een versie uitrolt die dolby 5.1 behoudt, KPN stript namelijk bij alle HD kanalen het Dolby er af en maakt er stereo van.
En dat is het net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Nick39 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:17:
[...]

Wordt denk ik een heel moeilijke vraag, origineel zijn ze alleen met macrovision uitgerust maar aangezien door een derde partij hele nieuwe software voor de 110 is gemaakt omdat ie het al niet aankon wordt het natuurlijk een dubbele vraag: kan ie het, kon ie het met de oude software maar is die functionaliteit er uitgehaald met de nieuwe software, kan het worden toegevoegd en zo ja,wat gebeurt er dan weer met de handelbaarheid van de amino, wordt ie weer zo sloom of niet.
Lijbrand heeft sinds 2011 al aparte firmware op hun boxen voor het verimatrix gebeuren, dus het kan wel op een 110 maar gebruikers klagen regelmatig dat de box blijft hangen op het verimatrix gebeuren.

Nadeel van Verimatrix is ook dat zelfs multi DRM mogelijk is.
Verder zit er de mogelijkheid in voor digital watermarking en kunnen ze het signaal van source tot eindbestemming volgen.
In de fora van Lijbrand waar men de 110 als eerste decoder gebruikte staan al de nodige klachten notabene al uit 2011 over de verimatrix encoding:

[...]

Ik geef de 110 gebruikers dus ook erg weinig hoop, in princiepe kan de 110 verimatrix aan, maar met de totaal opnieuw geschreven firmware omdat de 110 al zo traag was, weet ik niet wat ze er uit gehaald hebben, het zou dus zo maar kunnen dat een upgrade voor verimax,de decoder weer omtovert tot een sloom ding,want hij moet dan dus realtime decoding gaan doen.
Plus dat op de KPN streams ook geen Dolby 5.1 zit hetgeen bij een HD uitzending toch wel een gemis is.
Das een hele uitleg, dank je.
Maar standaard kan de 110 dus geen Verimatrix aan, alleen heeft Lijbrand dus "custom" firmware ontwikkeld welke dit wel kan, maar dan wordt de 110 feitelijk onbruikbaar (traag).
Geldt dat dan ook voor GHM? Want voor een klant is dat natuurlijk onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thasaidon schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:56:
[...]

Das een hele uitleg, dank je.
Maar standaard kan de 110 dus geen Verimatrix aan, alleen heeft Lijbrand dus "custom" firmware ontwikkeld welke dit wel kan, maar dan wordt de 110 feitelijk onbruikbaar (traag).
Geldt dat dan ook voor GHM? Want voor een klant is dat natuurlijk onacceptabel.
Ik weet niet of de 110 standaard geen verimatrix aan kan, maar voor XMS werden er dusdanig veel functies bijgemaakt dat de 110 het niet meer trok en daar is dus nieuwe middleware voor gemaakt.
Of er in die nieuwe middleware rekening is gehouden met verimatrix weet ik niet.
De doorgekoppelde streams van KPN zijn HD, voor SD gebruikt XMS haar eigen streams en daar zit geen verimatrix in.
Lijbrand gebruikt overal WBA en daar verslikt de decoder zich regelmatig in de verimatrix streams.
De 110 kan standaard dus wel werken met de verimatrix (tenzij de Lijbrand decoders ook zijn aangepast) maar ik weet niet wat er bij de laatste totale vernieuwing voor XMS is weggelaten/veranderd.
Misschien hebben de programmeurs wel gedacht: "XMS gebruikt toch geen verimatrix,laten we het er lekker uitlaten."
Je moet de 110 vergelijken als een oude pc met 1 mb geheugen met een totaal aangepaste windows, hoe minder er draait des te beter hij presteert.
De ene 110 is door de veranderde middleware, de andere 110 niet meer,je kan ze niet meer vergelijken met de standaard out of the factory 110.
Welke functies er in de middleware wel of niet zijn weggelaten,en hoe de XMS 110 zich gaat gedragen met verimatrix,weet alleen de programmeur van de nieuwe middleware en ik heb een vermoeden dat die ons daar over niets gaat vertellen.
De Lijbrand 110's verslikken zich aardig in de verimatrix beveiliging, of de XMS 110's dat ook gaan doen weet ik niet,dat zal men dan wel gaan ervaren als er meer KPN zenders bijkomen.
Voor wat ik van mijn technisch kontaktje heb gehoord is verimatrix alleen een soort DRM beveiliging maar geen codering/scrambling iets, je kan de stream simpel niet bekijken omdat je niet over de juiste DRM machtiging beschikt.
Wel kan een met verimatrix beveiligde stream ook nog eens gecodeerd worden,breek je de codering dan heb je er nog niets aan vanwege de verimatrix beveiliging dus het is een behoorlijk safe manier om content te beveiligen zonder smartcard.

Disclaimer,dit is mijn versie en samenvatting van de uitleg die ik heb gekregen,het wil niet zeggen dat dit een 100% kloppende beschrijving is, de persoon die het me heeft uitgelegd is niet en was nooit,in dienst van XMS.

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 21-08-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
Anders zullen we toch over moeten schakelen naar deze: http://connectedplanetonl...ws/verimatrix-hd-pc-0310/

Verimatrix ziet zelf ook dat ze er niet meer omheen kunnen, content op pc

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Nick39 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:42:
[...]

Disclaimer,dit is mijn versie en samenvatting van de uitleg die ik heb gekregen,het wil niet zeggen dat dit een 100% kloppende beschrijving is, de persoon die het me heeft uitgelegd is niet en was nooit,in dienst van XMS.
iig dank voor je uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
muppet99 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:49:
Anders zullen we toch over moeten schakelen naar deze: http://connectedplanetonl...ws/verimatrix-hd-pc-0310/

Verimatrix ziet zelf ook dat ze er niet meer omheen kunnen, content op pc
Ik snap dus niet dat er nog helemaal niemand is geweest die dit getest heeft? Ik heb die links al vaker voorbij zien komen, maar heb nog nooit gelezen dat iemand er ook iets mee gedaan heeft.

Zelf heb ik nog geen xms, dus testen kan ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phoolie schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:55:
[...]
Ik snap dus niet dat er nog helemaal niemand is geweest die dit getest heeft? Ik heb die links al vaker voorbij zien komen, maar heb nog nooit gelezen dat iemand er ook iets mee gedaan heeft.

Zelf heb ik nog geen xms, dus testen kan ik het ook niet.
Ik heb geen xms tv,maar vergeet niet dat men een verimatrix stream ook nog eens kan coderen, dus dan heb je nog niets aan zo'n pc omdat je het ook nog eens moet decoderen, vergelijk het met een plastic zakje in een doos, het is wel leuk als je het plastic zakje kan openen,maar je hebt er weinig aan als je de doos er omheen niet open kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Nick39 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:01:
[...]

Ik heb geen xms tv,maar vergeet niet dat men een verimatrix stream ook nog eens kan coderen, dus dan heb je nog niets aan zo'n pc omdat je het ook nog eens moet decoderen, vergelijk het met een plastic zakje in een doos, het is wel leuk als je het plastic zakje kan openen,maar je hebt er weinig aan als je de doos er omheen niet open kan krijgen...
Dat snap ik, maar als niemand het probeert zullen we nooit weten of er een doos om ons plastic zakje zit ;)
Pagina: 1 ... 8 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.