XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 70 Laatste
Acties:
  • 241.215 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
<knip>
Op kabel heb je idd gewoon helemaal geen concurentie. Op glas wel, iig volgens de NMA dan :X
Maar welke naampje je ook kiest, uiteindelijk is het allemaal een of andere KPN brand waar je op uit komt.
Ook niet ideaal en wat mij betreft ook geen concurentie, maarja, ik ben dan ook geen bobo bij de NMA (met aandelen KPN }) )
<knip>
In jouw woonplaats misschien wel. Er zijn toch al al meerdere plaatsen waar je kan kiezen uit KPN (of ITNS) providers en Glasoperator providers.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06-2023
DJSmiley schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:35:
[...]
SD is idd matig, SD op DVB-C is beter dan op IPTV. HD vind ik prima. Verschil is er wel, maar dermate minimaal dat t mij niet echt irriteerd.
Dan bedoel je de HD+ streams neem ik aan, want de gewone HD streams zijn nauwelijks beter dan SD op GHM.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koeisjovis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-03 23:04
ambilight schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 18:33:
[...]

Controleer of je router op automatich (= dynamisch) IP adres ingesteld staat (je hebt geen vast IP adres bij XMS neem ik aan?). Voor de DNS kun je eventueel zelf iets invoeren (google dns = 8.8.8.8 of open dns = 208.67.220.222).

Tenslotte zou je nog eens kunnen proberen het mac adres van de PC die wel werkt te spoofen in je router. Die zou dan hetzelfde IP adres als de PC moeten krijgen. Let er wel op dat je die PC dan niet weer op het interne netwerk aansluit, want dan gaat het alsnog fout met routen.

Werkt het dan nog niet, is je router misschien tits up gegaan... :'(
Router staat inderdaad op dynamisch ingesteld (want ik heb inderdaad geen statisch IP adres). Clonen van het MAC adres levert geen resultaat op, niet met dynamische en niet met statische (van de werkende adpater overgenomen) gegevens.

Het lijkt me sterk dat de router een probleem heeft; met een andere router had ik dezelfde problemen. Upgraden van de firmware heeft ook niet geholpen. (Het is een fonkelnieuwe router, de eerste twee weken heeft ie prima gewerkt, en daarna ineens niet meer..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:09

Fiber

Beaches are for storming.

Modem al een uur van de stroom gehad?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 15:16
Barre73 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 21:22:
[...]

In jouw woonplaats misschien wel. Er zijn toch al al meerdere plaatsen waar je kan kiezen uit KPN (of ITNS) providers en Glasoperator providers.
Meeste gebieden is idd KPN of (indirect) KPN (WMP+ enz). Glasoperator heeft met name in de randstad meerdere gebieden waar hun ook operator zijn naast KPN. Verder zijn er een paar providers met eigen apparatuur in hun 'thuisgebied', oa Solcon in Dronten en XSyou in Ermelo.

Er is dus wel concurrentie, al dan niet in de toekomst. Itt tot de netwerken van de meeste kabelaars is het glasvezelnetwerk open voor *elke* partij die dat wil (als ODF afnemer). De praktijk is echter dat het kostentechnisch bijna niet haalbaar is om dit zelf te doen, tenzij je lokaal al de infra hebt liggen.
Met 1 KPN contractje bedien je het hele potentiele KPN gebied, of voor hetzelfde geld (gemiddeld) 1 dorp waar je ook nog eens je eigen apparatuur en backhaul moet regelen. Dus dan is het gevolg dat het meestal maar niet gebeurt, uitzonderingen nagelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koeisjovis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-03 23:04
Fiber schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 21:29:
Modem al een uur van de stroom gehad?
Jep, Al uuuuuuren als je alle aparte pogingen bij elkaar optelt ;)

Maar ik heb goed nieuws: na wederom het modem enige tijd van de stroom te hebben gehad en nogmaals het MAC adres te hebben gecloned in de router, heb ik eindelijk weer een werkende verbinding! _/-\o_

Dank voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

Thasaidon

If nothing goes right, go left

koeisjovis schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 21:46:
[...]

Jep, Al uuuuuuren als je alle aparte pogingen bij elkaar optelt ;)

Maar ik heb goed nieuws: na wederom het modem enige tijd van de stroom te hebben gehad en nogmaals het MAC adres te hebben gecloned in de router, heb ik eindelijk weer een werkende verbinding! _/-\o_

Dank voor de reacties!
Misschien een rare gedachte kronkel van mij, maar...
Je had het erover dat je met router een 188 ip kreeg en met pc een 37.

De 188 range is volgens mij een "oude range" en de 37 range is een nieuwe range.
XMS heeft mij nog niet zo lang ook over gezet van die 188 range naar de 37 range.
Wat me zo te binnen schiet is dat je misschien je router ook gebruikte toen je van XMS nog een 188 ip kreeg, je bent omgezet naar de 37 range, maar de DHCP server van XMS het MAC adres van je router ergens nog een oude entry heeft staan en je daardoor toch weer dat 188 ip wil geven, wat dus niet werkt.

Je hebt nu immer het MAC adres van je PC gecloned en nu werkt het wel en krijg je een ip in de 37 range.

Of wordt het nou echt tijd voor mij om me nest in te gaan? :P

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thasaidon schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:38:
[...]

Yup, dat is em.

.

[...]

Op kabel heb je idd gewoon helemaal geen concurentie. Op glas wel, iig volgens de NMA dan :X
Maar welke naampje je ook kiest, uiteindelijk is het allemaal een of andere KPN brand waar je op uit komt.
Ook niet ideaal en wat mij betreft ook geen concurentie, maarja, ik ben dan ook geen bobo bij de NMA (met aandelen KPN }) )

Een hoop XMS klanten om mij heen die ik spreek weten niet eens dat bv XMS is overgenomen door KPN. En als ik ze dan vertel dat XMS vermoedelijk Telfort gaat worden, schrikken ze helemaal en vragen gelijk naar welke provider ze dan het beste kunnen overstappen. Als ik vervolgens vertel dat bijna alle glas providers zijn overgenomen door KPN en dus vermoedelijk Telfort gaan worden (volgens mij op 2 na) zie je de moed letterlijk in de schoenen zakken bij de meesten.
99% van die mensen was namelijk helemaal klaar met KPN (en dochterbedrijven) en hebben o.a. daarom voor XMS gekozen. Nu zijn ze dus weer terug bij af tenzij ze naar de kabel gaan, wat het enige (bijna) aternatief is.

Omdat bij mij alle diensten zelf wel goed werken, wacht ik het even rustig af wat er gaat gebeuren.
Tot op heden hebben we ook nog steeds niets officieels gehoord vanuit XMS dan wel KPN/Telfort.
Wat ik overigens wel erg jammer vind.
Sorry, maar je vertelt ook wel een beetje erg kort door de bocht dat eigenlijk alles KPN wordt.

Er zijn nog genoeg providers die weliswaar (helaas) de TV bijvoorbeeld wel van KPN of KPN ITNS (Glashart Media) doorgeven, maar verder gewoon 100% geen dochter van KPN zijn.

Zoals Vodafone, Solcon en (misschien nog niet overal) Fype. Of bv. Scarlet.

Ook Tele2 is op steeds meer netwerken actief en biedt ook 100% hun eigen product (hebben alleen 'kaal' WBA van KPN nodig voor access naar de consument).

En zoals meerderen hier ook al aangeven: "glasoperator" is steeds meer in opmars, ook op Reggefiber netwerken, om naast KPN operator te worden (wat "ODF access" genoemd wordt).

Oftewel, de NMA heeft in principe wel gewoon gelijk dat er genoeg concurrentie - mogelijkheden zijn. Dat bv. ODF nog niet massaal opgepakt wordt zal ook te maken hebben met de relatief kleine markt in Nederland en het feit dat eigenlijk een groot deel van de Nederlanders al dik tevreden is met ADSL en Interactieve TV van KPN of Tele2 of 'de kabel'.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

DJSmiley schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 21:06:
Wel even met de toevoeging dat dit voor WMP+ netwerken geld. Voor WGDO: geen idee... In mijn geval was het trouwens voor m'n Solcon aansluiting, maar goed, het hele WMP+ traject is voor een groot deel gelijk. En er stond vrolijk Lijbrandt bij de activatiepagina 8)7 (zie titelbar browser)

IPtje via DHCP:
[afbeelding]

Activatiepagina:
[afbeelding]

Je ziet dus dat adhv je option82 id (= poortidentifier op de switch van KPN Wholesale) je adres uit de db getrokken wordt om zo dus te checken of het idd de juiste patching is. Na bevestiging gaat volgens mij automatisch de rest van de provisioning lopen. Een dag later (eerder had ik geen tijd, moet overdag gewoon werken) was mn Genexis online en deed zowel internet als IPTV het.

't is dus niet de manier om het werk van een oplevermonteur te doen, maar goed, met de traagheid waarmee RF communiceerd met z'n afnemers (Solcon, XMS of whatever) was ik rustig een week verder geweest...
Mijn activatie pagina was iets anders, maar het idee precies hetzelfde.
Nog geen diensten (activatie was natuurlijk ook buiten kantoortijden), hoop dat het er morgen op gezet wordt.

En inderdaad het is nu woensdag avond en ik heb verder nog niets gehoord over een oplossing, waarschijnlijk duurt het makkelijk een week voordat ik te horen krijg dat er weer een monteur zou moeten langskomen. Terwijl het dus met 2 minuten werk te fixen is.

[ Voor 8% gewijzigd door Devil op 06-02-2013 23:19 ]

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Nu online

Thasaidon

eymey schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:25:
[...]

Sorry, maar je vertelt ook wel een beetje erg kort door de bocht dat eigenlijk alles KPN wordt.
Ik zei ook niet alles, maar KPN zit overal met zijn vingers (zo niet hele hand) in.
Zoals je zelf al zegt...
Er zijn nog genoeg providers die weliswaar (helaas) de TV bijvoorbeeld wel van KPN of KPN ITNS (Glashart Media) doorgeven, maar verder gewoon 100% geen dochter van KPN zijn.
Dus voor TV heb je onder water wel te maken met KPN.
Zoals Vodafone, Solcon en (misschien nog niet overal) Fype. Of bv. Scarlet.
Dat zijn ook de providers welke ik bedoelde met "niet KPN".
Ook Tele2 is op steeds meer netwerken actief en biedt ook 100% hun eigen product (hebben alleen 'kaal' WBA van KPN nodig voor access naar de consument).
Ook hier zeg je zelf weer dat ze KPN nodig hebben...

Kortom, hoe je het ook wend of keert, KPN zit overal met zijn vingers in (of aan :P ).

Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut niet anti-KPN. Ik vertel alleen hoe er om me heen gereageerd wordt op bepaalde zaken waar we hier over discussiëren, maar welke bij de "gewone klant" gewoon niet bekend zijn.

btw...
iemand onlangs nog op speedtest.net geweest?
https://www.security.nl/a...are_via_advertenties.html

[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 07-02-2013 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Laatst online: 29-05 10:55
Bij mij is HBO trouwens netjes op tijd uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Devil in "XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special"
Sinds vanmorgen internet en telefoon! TV geeft een storing aan, maar dat is al bekend bij XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Devil schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:16:
Devil in "XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special"
Sinds vanmorgen internet en telefoon! TV geeft een storing aan, maar dat is al bekend bij XMS.
geen IPTV of geen CATV? Als ik je eerdere post herinner was het TV lampje uit. Dat zou dan alleen om het analoge/DVB-C signaal gaan. Vermoedelijk is die gewoon niet goed gepatched. Daar kan een provisioningproces niets aan veranderen, dat is een patching fixen in de pop (of worst-case de vezel)

Maar goed, je bent iig online, dus dat is al een hele stap
en vermoedelijk zit xms nog altijd op response van rf te wachten voordat ze jouw iets kunnen laten weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

DJSmiley schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:29:
[...]

geen IPTV of geen CATV? Als ik je eerdere post herinner was het TV lampje uit. Dat zou dan alleen om het analoge/DVB-C signaal gaan. Vermoedelijk is die gewoon niet goed gepatched. Daar kan een provisioningproces niets aan veranderen, dat is een patching fixen in de pop (of worst-case de vezel)

Maar goed, je bent iig online, dus dat is al een hele stap
en vermoedelijk zit xms nog altijd op response van rf te wachten voordat ze jouw iets kunnen laten weten
Ik denk CATV nouja ik weet zeker dat die niet werkt ;) Maar IPTV kan ik niet testen want ik heb nog geen ontvanger. Het is inderdaad een rood lampje bij het ledje waar 'tv' bij staat op de packetfront. Dat suggereert inderdaad dat er geen TV signaal op de lijn staat.

Ik hoop niet dat het de vezel is, want dit is al m'n tweede :+

Maar ik ben inderdaad heel erg blij dat ik online ben!

Het zal inderdaad bij RF liggen nu. Echt enorm slecht van die monteur(s) dat ze de boel niet even fatsoenlijk testen. Hij was ook nog bijna vergeten om de telefoon module in de packetfront te stoppen. Ik wist toevallig hoe dat werkte dus ik zag hem hangen en vroeg 'gho er hoort toch ook zo'n ding voor de telefoon aan te zitten' 'eeuh oowja even zoeken'.

[ Voor 18% gewijzigd door Devil op 07-02-2013 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 23-05 12:55
Thasaidon schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:38:
[...]
[...]

Op glas wel, iig volgens de NMA dan :X

Een hoop XMS klanten om mij heen die ik spreek weten niet eens dat bv XMS is overgenomen door KPN. En als ik ze dan vertel dat XMS vermoedelijk Telfort gaat worden, schrikken ze helemaal en vragen gelijk naar welke provider ze dan het beste kunnen overstappen. Als ik vervolgens vertel dat bijna alle glas providers zijn overgenomen door KPN en dus vermoedelijk Telfort gaan worden (volgens mij op 2 na) zie je de moed letterlijk in de schoenen zakken bij de meesten.
99% van die mensen was namelijk helemaal klaar met KPN (en dochterbedrijven) en hebben o.a. daarom voor XMS gekozen. Nu zijn ze dus weer terug bij af tenzij ze naar de kabel gaan, wat het enige (bijna) aternatief is.

Omdat bij mij alle diensten zelf wel goed werken, wacht ik het even rustig af wat er gaat gebeuren.
Tot op heden hebben we ook nog steeds niets officieels gehoord vanuit XMS dan wel KPN/Telfort.
Wat ik overigens wel erg jammer vind.
Er zijn toch nog een paar niet KPN aanbieders zoals Tweak, Solcon, Fype, Vodafone, Scarlet, Tele2, en wellicht ook nog ON/Onsbrabantnet maar dat die laatste weet ik niet zeker en is ook sterk regio gebonden. Daarnaast zijn er nog die andere partijen als Glashelder die via Compenz ook DVB-C en analoge radio/tv in sommige gemeenten aanbieden. En er zijn nog Wisper en Glashelder die op het netwerk van Glasoperator tv/radio aanbieden van Multivisie welke vrij beperkt is qua zender aanbod en geen dvb-c en analoge radio/tv aanbieden helaas.

Maar inderdaad er blijft niet veel over naast KPN op glasvezel. En velen van die aanbieders gebruiken ook het netwerk van KPN. Wat mij met name dwars zit is dat de NMA de overname/51% of meer aandeel in.. van Glashart media en Reggefiber heeft goedgekeurd hierdoor is er zo goed als geen onafhankelijke partij die diensten aanbied welke door een serviceprovider verkocht kunnen worden aan de consument.

[ Voor 6% gewijzigd door funrider op 08-02-2013 13:29 . Reden: correctie quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Nu online

Thasaidon

Waarom "quote" je Barre73 maar staat mijn tekst in de quote?

Maar...
funrider schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:09:
[...]
...Inderdaad er blijft niet veel over naast KPN op glasvezel. En velen van die aanbieders gebruiken ook het netwerk van KPN. Wat mij met name dwars zit is dat de NMA de overname/51% of meer aandeel in.. van Glashart media en Reggefiber heeft goedgekeurd hierdoor is er zo goed als geen onafhankelijke partij die diensten aanbied welke door een serviceprovider verkocht kunnen worden aan de consument.
Is feitelijk ook mijn antwoord 6 posten hierboven :P

[ Voor 87% gewijzigd door Thasaidon op 07-02-2013 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:44
funrider schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:09:
[...]

Er zijn toch nog een paar niet KPN aanbieders zoals Tweak, Solcon, Fype, Vodafone, Scarlet, Tele2, en wellicht ook nog ON/Onsbrabantnet maar dat die laatste weet ik niet zeker en is ook sterk regio gebonden.
Aanvulling:
Plinq koopt ook eigen TV diensten in, maar niet overal beschikbaar (icm Dune decoder/recorders)
Tweak, reseller KPN, GhM reselling is niet overal beschikbaar (daar waar Solcon bijv wel levert)
Vodafone, reseller KPN TV signaal
Tele2, telt niet mee als TV speler (ivm # HD en het niet hebben van DVB-C)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-06 22:09
offtopic:
Het is een beetje offtopic en waarschijnlijk outdated, maar zou dit kloppen? Zou zeker niet verkeerd zijn...
Internet 500Mpbs
Razendsnel up- en downloaden met 500Mpbs via het glasvezelnetwerk voor nu en in de toekomst, vast IP adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319721

theblindman schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:36:
offtopic:
Het is een beetje offtopic en waarschijnlijk outdated, maar zou dit kloppen? Zou zeker niet verkeerd zijn...
Internet 500Mpbs
Razendsnel up- en downloaden met 500Mpbs via het glasvezelnetwerk voor nu en in de toekomst, vast IP adres
Meer s.v.p. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:50
theblindman schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:36:
offtopic:
Internet 500Mpbs
Is dit een quote waarvan je de bron wel of niet kunt onthullen of is dit hardop dagdromen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215422

Ik ben nu zes a 7 jaar klant van xmsnet.
Ik heb nog zon witte amino kastje/.
Maar als ik bv iets terug wil kijken en doe doorspoelen dan slaat die vast en dan springt die weer op nederland een.
Mijn vader heeft zon hd kastje en die heeft nergens problemen mee .
Kunnen ze dan niet als je een vast klant bent een mooie aanbieding doen zodat ik voor een schappelijke prijs zoeen kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Anoniem: 215422 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 21:48:

Kunnen ze dan niet als je een vast klant bent een mooie aanbieding doen zodat ik voor een schappelijke prijs zoeen kan kopen.
Die tijd is geweest (zelfs 2x :9 ).
Ik begon in 2010 met een (gratis) A-130M omdat ik me aanmeldde tijdens een WK actie, anders had ik een A-110 gehad.
In 2011 kon ik eerst voor €50 een A532 krijgen en later dat jaar een M540 en die heb ik (gelukkig) gekozen.
Mensen met een A-110 pisten 2x naast de pot, geen idee waarom.
Als je dit forum niet dagelijks volgde kon je niet eens weten dat er omruilacties waren :o

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-06 22:09
EricJH schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:51:
[...]
Is dit een quote waarvan je de bron wel of niet kunt onthullen of is dit hardop dagdromen?
Het staat nadat ik m'n woonplaats heb gekozen op de homepage van Plinq onder Internet. Nu vraag ik me af of dit klopt, want ik kan hier van KPN ook niet meer dan 100Mbps krijgen, laat staan een vast IP.

[ Voor 14% gewijzigd door theblindman op 07-02-2013 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn tegenwoordig genoeg gebieden waar je 500 mbps kan krijgen. Echter, dit zijn eigenlijk alleen de nieuw aangelegde / nieuw aan te leggen gebieden. Vodafone biedt in de gebieden waar dit kan ook al 500 mbps abonnementen....

Wanneer dit ook in bestaande gebieden gaat gebeuren....
Thasaidon schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 07:25:
[...]

Ook hier zeg je zelf weer dat ze KPN nodig hebben...

Kortom, hoe je het ook wend of keert, KPN zit overal met zijn vingers in (of aan :P ).

Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut niet anti-KPN. Ik vertel alleen hoe er om me heen gereageerd wordt op bepaalde zaken waar we hier over discussiëren, maar welke bij de "gewone klant" gewoon niet bekend zijn.
De vraag is of dit voor de 'gewone klant' uberhaupt interessant is. Waarom zouden de mensen 'om jou heen' moeten schrikken om te horen dat de TV die ze bijvoorbeeld van Solcon of Vodafone krijgen eigenlijk van KPN komt. En dat de 'transport laag' voor hun Tele2 verbinding (waarop content, internet en telefonie verder helemaal van Tele2 zelf komt) over KPN gaat?

Dat je eigenlijk 'beduveld' wordt als je nu nog denkt met XMS, Lijbrandt, Concepts of KickXL in zee te gaan terwijl die nu eigenlijk al Telfort moeten heten, kan ik nog in mee gaan. Maar die overige ISP's leveren gewoon hun eigen dienst zoals zij die willen. Zij kiezen er zelf voor om 'afhankelijk te zijn van KPN', puur omdat ze gewoon geen zin hebben om zelf operatortje te worden (Tele2) of om een eigen TV platform op te moeten bouwen en ook nog eens afspraken te moeten maken met zenders en content aanbieders.

[ Voor 70% gewijzigd door eymey op 07-02-2013 23:58 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

En zo erg is het nou ook weer niet. Ik heb de afgelopen 5 jaar Telfort ADSL gehad en eigenlijk nooit problemen gehad. De verbinding heeft er misschien 3 keer langer dan 5 minuten uit gelegen en toen kon ik de helpdesk direct bereiken.

Als ik dat vergelijk met mijn ervaring met XMS die ik tot nu toe heb dan kan ik niet wachten tot ze volledig onder Telfort vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobodie14
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-12-2014
5 jaar terug waren alle problemen met de ADSL infrastructuur al verholpen.
Ook de hardware (modems, consumenten routers etc.) was VEEL beter geschikt voor het ADSL signaal dan toen ADSL net om de hoek kwam kijken.
Elke ISP had toen ook een helpdesk die genoeg ervaringen opgedaan hebben in de 10 jaren ADSL om eventuele problemen (9 van de 10 keer probleem aan consumenten zijde) snel op te kunnen lossen.
Ook de administratie van elke ISP was na 5 jaar wel op orde.

De glasvezel infrastructuur is op het moment nog stevig aan het veranderen / verbeteren.
Dit is te vergelijken met de begin periode van het ADSL.
Er is ook nog te weinig ervaring bij de verschillende helpdesks (niet genoeg calls met oplossingen in de database) om altijd adequaat te kunnen helpen.

Ik kan je hele verhalen vertellen over Tornado 2400 modems, Tornado 9600 modems, USrobotics 14k4 modems toen er geen eens een helpdesk was.
Over de ellende in de beginperiode van ADSL met een onervaren XS4ALL helpdesk en krakkemikkige administratie.
Over de ellende van ADSL over ISDN met een onwillende en onervaren XS4ALL helpdesk.
Over ADSL over ISDN met een onervaren SpeedXS helpdesk en krakkemikkige administratie.
Over KPN die niet meer wilde investeren in de verouderde ISDN infrastructuur voor consumenten.
En dan nu uiteindelijk glasvezel die nog aan het begin staat van ontwikkelingen.

Geloof me: over 5 jaar is het ook helemaal in orde.
Zowel de infrastructuur, de helpdesk(s) als de administratie.
En kunnen we over 20 jaar met een melancholische blik terug kijken naar deze beginperiode van het glasvezel.

Mag je dan niet klagen? Natuurlijk wel.
Maar probeer om op een constructieve manier kritiek te leveren zodat het glasvezel infrastructuur beter wordt.
En de ISP er wat van kan leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:08

DjVe

Hatsaflats!

Anoniem: 215422 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 21:48:
Ik ben nu zes a 7 jaar klant van xmsnet.
Ik heb nog zon witte amino kastje/.
Maar als ik bv iets terug wil kijken en doe doorspoelen dan slaat die vast en dan springt die weer op nederland een.
Mijn vader heeft zon hd kastje en die heeft nergens problemen mee .
XMS heeft nooit witte Amino kastjes uitgeleverd, helemaal niet met een harde schijf. Of doel je op een Anino A110 (zilver) zonder harde schijf en gebeurd dit met het kijken van on demand content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 20:15
DjVe schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:24:
[...]

XMS heeft nooit witte Amino kastjes uitgeleverd, helemaal niet met een harde schijf. Of doel je op een Anino A110 (zilver) zonder harde schijf en gebeurd dit met het kijken van on demand content.
De a130 die is ook een tijdje uitgeleverd. Die is ook zilver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364769

Als je problemen hebt met sommige functies welke je met de afstandbediening doet, en hij schakelt vanzelf terug naar normaal beeld, zou het zo maar kunnen zijn dat de batterijen van je AB niet veel power meer hebben. Probeer eens met nieuwe batterijen. Het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Nu online

Thasaidon

eymey schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 23:43:
...
Waarom zouden de mensen 'om jou heen' moeten schrikken om te horen dat de TV die ze bijvoorbeeld van Solcon of Vodafone krijgen eigenlijk van KPN komt. En dat de 'transport laag' voor hun Tele2 verbinding (waarop content, internet en telefonie verder helemaal van Tele2 zelf komt) over KPN gaat?
...
Zoals ik al zei
99% van die mensen was namelijk helemaal klaar met KPN (en dochterbedrijven) en hebben o.a. daarom voor XMS gekozen
Kortom, omdat ze dus niets meer met KPN te maken willen hebben.

maargoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die consumenten hebben dan ook niets te maken met KPN maar met de desbetreffende provider en diens servicedesk (zoals je zegt, KPN is daar vaak nieteens zichtbaar als onderleverancier). Die serviceprovider zal vervolgens KPN of iedere andere onderleverancier moeten managen teneinde hun eigen klanten tevreden te maken/krijgen of anders zelf de betreffende diensten moeten gaan opzetten/beheren ipv deze af te nemen.

Nogmaals, een provider die diensten over glasvezel wil aanbieden HOEFT niet in zee met KPN. Alles tot aan ( ODF ) access tot de consument kunnen ze zelf regelen. Dat heeft echter een prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Nu al de amino binnengehad (woensdag avond de verbinding zelf 'opgeleverd') en het werkt uitstekend! Alleen de analoge TV werkt nog niet, maar daar wordt aan gewerkt.

Alles waarvoor ik glasvezel genomen heb (50Mbit, HD TV) werkt nu in iedergeval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Update van Telfort deze maand; ze gaan toch het GlashartMedia pakket aanbieden icm analoge TV en DBC.
Omtrent het opnemen en dergelijke heb ik nog geen concrete informatie.

Op zich wel logische stap van Telfort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 23-05 12:55
Thasaidon schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:16:
Waarom "quote" je Barre73 maar staat mijn tekst in de quote?

Maar...

[...]

Is feitelijk ook mijn antwoord 6 posten hierboven :P
Ik had Barre voor iets anders gequote maar was minder boeiend en op de beide berichten gereageerd. Nu even goede quote van gemaakt ;)
Deshmir schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:56:
[...]

Aanvulling:
Plinq koopt ook eigen TV diensten in, maar niet overal beschikbaar (icm Dune decoder/recorders)
Tweak, reseller KPN, GhM reselling is niet overal beschikbaar (daar waar Solcon bijv wel levert)
Vodafone, reseller KPN TV signaal
Tele2, telt niet mee als TV speler (ivm # HD en het niet hebben van DVB-C)
Bedankt voor de details. Van het overgrote deel weet ik dat ze inderdaad gebruik maken van KPN maar geen eigendom zijn van KPN wat voor mij al veel uitmaakt.
Deshmir schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:11:
Update van Telfort deze maand; ze gaan toch het GlashartMedia pakket aanbieden icm analoge TV en DBC.
Omtrent het opnemen en dergelijke heb ik nog geen concrete informatie.

Op zich wel logische stap van Telfort...
Bedoel je dat ze voor basis en plus pakket qua interactieve tv dat ze niet langer KPN zender pakket maar Glashart media pakket gaan leveren? Dat ze analoge tv en DVB-C van Glashart media doorgeven was al aan het begin van deze week duidelijk.

[ Voor 60% gewijzigd door funrider op 08-02-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
@Funrider,

Daar ben ik nog niet achter; aantal LiveTV zenders komt overeen met KPN, de indeling van de pakketten ook (Standaard en Plus). Dus op eerste gezicht is het KPN + DVB-C + Analoog.
Alleen ga je weer de mist in met de Motorola die ze leveren, KPN branded = opnemen in de cloud (200u), en dit is maar 100uur..

Dit vind ik weer raar aangezien KPN dsl+ftth, Telfort dsl en XS4ALL dsl+ftth allemaal cloud-based-recording is.

Denk alleen niet dat ik voor het weekend daar genoeg informatie over heb.. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:43

GerkeP

Vragen mag altijd........

Zitten hier TV te kijken, starten teletekst en krijgen melding dat de dienst niet ondersteund wordt, geen IPTV meer, nu ineens blokjes en flarden geluid. PC3905
Dit is nu de 3e keer in 4 dagen :-(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

De boel een keertje herstarten helpt niet...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Speedy-Andre schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:13:
Een rechtstreekse coax zou ik niet doen, er hoort een R/TV verdeeldoosje tussen te zitten waar je 2 coaxkabels in kan doen. Meestal zit dat wel in de huiskamer.
Bij mij komt alles in de meterkast binnen en ik heb de cai aansluiting (naar de huiskamer) op de fiberdoos aangesloten.
Mijne komt binnen in de huiskamer. Dus ik kan geen kabel de muur in stoppen en naar het verdeeldoosje trekken. Een losse splitter ook niet bij de bouwmarkt gevonden, alleen maar voor inbouw in de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Fiber schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 14:19:
De boel een keertje herstarten helpt niet...?
Nope, nu dagelijks al powercycle van de NTU en daarna een upgrade van de M540
Na de upgrade zwart beeld, na herstart nu wel beeld

En ja hoor, de buurvrouw aan de deur, ook het zelfde probleem :(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kegeltje26 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 14:22:
[...]

Mijne komt binnen in de huiskamer. Dus ik kan geen kabel de muur in stoppen en naar het verdeeldoosje trekken. Een losse splitter ook niet bij de bouwmarkt gevonden, alleen maar voor inbouw in de muur.
Je mag ook gewoon een splitter in de aansluiting van de Genexis stoppen hoor.
Zoiets:http://www.kampeermarkt.com/HQ-Coax-splitter.html
Of een kort kabeltje tussen de Genexis en die splitter.

Of als je het nog mooier wil doen, een kabeltje van de Genexis naar zoiets: http://www.megaelektro.nl...ersen/coax-splitter-3-weg

Die laatste werkt wel met F-connectoren als dat geen probleem voor je is.

Edit: Als je een splitter direct in de Genexis wil stoppen zal daar wel een verloopje van F-connector naar coax male/female op moeten zitten. Die koop je ook wel in de bouwmarkt maar zou door de aannemer tegenwoordig ook gemonteerd moeten worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Barre73 op 08-02-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Nu online

Thasaidon

GerkeP schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 14:23:
[...]

Nope, nu dagelijks al powercycle van de NTU en daarna een upgrade van de M540
Na de upgrade zwart beeld, na herstart nu wel beeld

En ja hoor, de buurvrouw aan de deur, ook het zelfde probleem :(
Heeft die toevallig ook de M540? Of is het echt de verbinding?
Hier heb ik namelijk geen problemen (aan de andere kant van de sloot)

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 08-02-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Thasaidon schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:14:
[...]

Heeft die toevallig ook de M540? Of is het echt de verbinding?
Hier heb ik namelijk geen problemen (aan de andere kant van de sloot)
Die heeft een 140

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Nu online

Thasaidon

Dan lijkt het toch echt op een probleem in jullie wijkcentrale, want ik heb nergens last van.
Het enige verschil tussen jullie en mij is de wijkcentrale, want alles wat daar weer achter hangt zou wel gelijk zijn volgens mij, dus zou het probleem niet verderop in de lijn zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door Thasaidon op 08-02-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Zal wel een HTPC in elkaar zetten, eens kijken of die dan wel door blijft draaien

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thasaidon schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:20:
[...]

Dan lijkt het toch echt op een probleem in jullie wijkcentrale, want ik heb nergens last van.
Het enige verschil tussen jullie en mij is de wijkcentrale, want alles wat daar weer achter hangt zou wel gelijk zijn volgens mij, dus zou het probleem niet verderop in de lijn zitten.
Afhankelijk van de grootte van de plaats/stad -kan- het eventueel wel zo zijn dat er sprake is van meerdere 'city pops'. Een wijk-pop wordt altijd gevoed vanuit 1 city-pop. Dus het kan bv. ook nog zijn dat een hele city pop (en aangesloten wijkpops) een probleem heeft/hebben. :). Maar als jullie zo kort bij elkaar zitten moet dat wel heel toevallig zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Nu online

Thasaidon

eymey schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 16:25:
[...]

Afhankelijk van de grootte van de plaats/stad -kan- het eventueel wel zo zijn dat er sprake is van meerdere 'city pops'. Een wijk-pop wordt altijd gevoed vanuit 1 city-pop. Dus het kan bv. ook nog zijn dat een hele city pop (en aangesloten wijkpops) een probleem heeft/hebben. :). Maar als jullie zo kort bij elkaar zitten moet dat wel heel toevallig zijn :).
We wonen hemelsbreed nog geen 1km van elkaar vandaan :P . Er zit alleen een "sloot" tussen mijn wijk en de zijne. Vandaar dat hij op een andere WP zit als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:37
Ben op zoek naar een nieuwe topic starter, wie o wie voelt zich geroepen?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lam002
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-10-2013
lam002 schreef op maandag 24 december 2012 @ 09:33:
Radio en TV werken weer . Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar gelukkig werkt het weer en gelukkig ook voor kerst. Vanochtend om 9 uur de radio én de TV aangezet in blijde verwachting en om 9:21 kwam er ineens geluid en beeld.
Fijn dat het gelukt is en dank voor de inzet van ^Tim van Webcare en van ^RP. Hoop dat dit tot een procesverbetering leidt en dat er een proces komt om schakelfouten van andere operators te herstellen. Toch effe moeten wachten na een schakelfoutje van KPN op 30 november.
En vandaag stond er ineens 25,-- eur op de bank. Teruggestorte munten van XMS voor de geleden schade. Voor wie afgelopen maandag naar Radar heeft gekeken: het kapen van lijnen door ISP's en de problemen rond het weer terugkapen daarvan komen bij alle ISP voor. Eigenlijk bij iedereen die via glas een verbinding heeft die door Reggefiber beheerd wordt en uit de ISP-fabriek van KPN komt.
Eigenlijk wel iets voor de Consumentenbond om eens bij de OPTA aan te kaarten. Maar eind goed, al goed: bij mij werkt alles weer en ik ben er een stuk wijzer van geworden.

Alleen moest ik na de heraanleg van de verbinding wel drie keer aan iemand van Koning & Hartman uitleggen dat ik écht geen extra glasvezelmodem wilde. Als het proces eenmaal in gang gezet is, dan loopt het ook 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neem die splitter van het merk Hirschmann en dan een f connector male/male nemen dan schroef je hem er zo onder.
F-connectors draai je zo op de coax, is die te dun, dan de mantel omhoog klappen, plakband een paar keer om het plastic van de kabel draaien ( waardoor die dikker wordt) dan de mantel terug slaan over het plakband heen en de f-connector schroef je er zo op, ideaal, zelfs de Hoogvliet verkoopt in het huishoud deel tegenwoordig F-Connectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215422

DjVe schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:24:
[...]

je hebt gelijk de amino 110.
En als ik bv eredivisie live terug kijk dan slaat die van of bij uitzendinggemist.
En moet ook zeggen dat die traag reageerd.
Heb ook vaak dat bv bij slam fm het beeld en geluid niet gelijk lopen echt storend is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet wel dat die "notice and take down" aardig effectief wordt, Eweka, XSNEWS, NEWSXS en noem maar op.. zo heb je weinig meer aan je 100 mbits laat staan hoger... het is dat ik het niet aandurf iets te wijzigen maar zou zo terug kunnen naar 50 mbits..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Des te meer mensen dat geloven des te beter. Laat usenet maar weer een beetje minder publiek worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 09:22
Nick39 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 14:36:
Weet wel dat die "notice and take down" aardig effectief wordt, Eweka, XSNEWS, NEWSXS en noem maar op.. zo heb je weinig meer aan je 100 mbits laat staan hoger... het is dat ik het niet aandurf iets te wijzigen maar zou zo terug kunnen naar 50 mbits..
Nergens last van, alles fluit hier met 11.3 MB binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 15:05:
[...]
Nergens last van, alles fluit hier met 11.3 MB binnen.
Probeer arrow of supernatural maar eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:37
En toen bedacht mijn modem: laat ik eens vervelend doen en alle ip diensten eruit gooien, telefoon iptv en internet. Power lampje knippert. Het modem een schop gegeven en... het werkt weer.

Wel grappig dat ik de helpdesk maar voor de zekerheid op de achtergrond bel en iemand van vodafone aan de lijn krijg. Maar even lief op gewezen dat hij niet op queue 1 moet inloggen omdat dat XMS is en geen vodafone (3? uit mijn hoofd) :P

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

White_Collar schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 17:07:
Ben op zoek naar een nieuwe topic starter, wie o wie voelt zich geroepen?
Niks mis met dit draadje. Beter gewoon laten doorlopen tot er een Telfort draadje gemaakt kan worden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Nu online

Thasaidon

Nick39 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 15:17:
[...]

Probeer arrow of supernatural maar eens ;)
De meeste posters gebruiker nu al alternatieve manieren van posten om takedowns op basis van naam tegen te gaan. Als je die gebruikt kun je nog genoeg naar binnen halen. Zelfs Arrow en Supernatural ;)

.
Fiber schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 18:28: [...] Niks mis met dit draadje. Beter gewoon laten doorlopen tot er een Telfort draadje gemaakt kan worden... :)
Enig idee hoe lang dat gaat duren?
Ik was al met W_C bezig om te kijken of ik het over kon nemen.

[ Voor 30% gewijzigd door Thasaidon op 09-02-2013 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-05 11:50
Meer mensen last van niet werkende internet verbinding ? Wijchen 6605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Thasaidon schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 18:41:
[...]
Enig idee hoe lang dat gaat duren?
Ik was al met W_C bezig om te kijken of ik het over kon nemen.
Geen idee. Als jij hem wil overnemen is dat natuurlijk ook prima de luxe...! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-06 21:28

Nakebod

Nope.

Marsjee schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 18:53:
Meer mensen last van niet werkende internet verbinding ? Wijchen 6605
Nope, gewoon online, de hele dag/avond al :) Wat dat betreft heb ik weinig te klagen over de internetverbinding zelf, die werkt tot op heden altijd prima. (Dus nu is het wachten op downtime..)
6601 dan wel.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thasaidon schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 18:41:
[...]

De meeste posters gebruiker nu al alternatieve manieren van posten om takedowns op basis van naam tegen te gaan. Als je die gebruikt kun je nog genoeg naar binnen halen. Zelfs Arrow en Supernatural ;)
Zelfs die halen ze nu onderuit, NZBmagic is ook al weer opgedoekt, het gaat nu aardig snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
gelukkig geen last van gewoon private tor alles opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 20:03
Is er vandaag wat speciaals aan de hand? 15:24 uur en nog geen bericht gepost vandaag ?
Is iedereen aan het genieten van het feestje (XMS)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alle carnavalliefhebbers zijn nu het verlies van 'hun' Paus aan het verwerken/weg zuipen? :+

Denk dat er op dit moment gewoon niet veel te melden is. In het Lijbrandt topic is wel een copy-paste gedaan van iets wat op een persbericht lijkt (nog niet massaal op internet over genomen) waarin de overgang van Lijbrandt, XML, Concepts en Kick in Telfort wordt aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Nu online

Thasaidon

Ik denk dat het bloedpercentage in de alcohol bij sommigen vandaag niet hoog genoeg is :D
Nick39 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 20:26:
[...]

Zelfs die halen ze nu onderuit, NZBmagic is ook al weer opgedoekt, het gaat nu aardig snel...
met die "encrypted links" die sommigen nu gebruiken gaat het prima ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Thasaidon op 11-02-2013 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thasaidon schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:22:
Ik denk dat het bloedpercentage in de alcohol bij sommigen vandaag niet hoog genoeg is :D

[...]

met die "encrypted links" die sommigen nu gebruiken gaat het prima ;)
Ik weet het, leuk die achterstevoren namen, maar de newsprovider van XMS doet er dus ook aan mee, ik zette een bogus bestandje neer met een bepaalde titel, 5 minuten later was ie weg, dus ze werken met filters..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
eymey schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:14:
In het Lijbrandt topic is wel een copy-paste gedaan van iets wat op een persbericht lijkt (nog niet massaal op internet over genomen) waarin de overgang van Lijbrandt, XML, Concepts en Kick in Telfort wordt aangekondigd.
Nieuwe naam glasvezelproviders KPN wordt in Maart Telfort

Telfort heeft bekendgemaakt vanaf maart te starten met het aanbieden van glasvezel. De provider maakt vooralsnog alleen gebruik van DSL om internet, bellen en tv aan te bieden. KPN, moederbedrijf van Telfort, voegt al z'n kleinere glasvezelproviders (KickXL, Lijbrandt, XMS en Concepts) samen om ze verder te laten gaan onder de naam Telfort.

Vanaf 45 euro per maand is er al een alles-in-1 pakket beschikbaar. Het is duidelijk dat Telfort met deze pakketten wil proberen om meer mensen op glasvezel te laten overstappen. Betekent dit dan de langverwachte groei van glasvezel?

Telfort gaat snelheden van 50 Mb/s en 100 Mb/s aanbieden. In het goedkoopste pakket van 45 euro per maand zit ook telefonie en digitale televisie. Deze vorm van digitale televisie zal over de coax-kabel lopen. Voor 5 euro per maand meer kunnen mensen interactieve televisie nemen, dat over glasvezel loopt en waarbij meer zenders zitten. De meerprijs van een pakket met een snelheid van 100 Mb/s is 10 euro. Telfort gaat voor vast bellen een 9/9/9 constructie hanteren waarbij mobiel en vast 9 cent per minuut gaan kosten en het starttarief ook 9 cent zal zijn. Onbeperkt bellen gaat 15 euro per maand kosten.

Naast alles-in-1 pakketten zal Telfort ook duo-pakketten aanbieden. Met het instappaket van 45 euro per maand zal Telfort het goedkoopste pakket op de glasvezelmarkt aanbieden. De prijzen van de andere glasvezelabonnementen verschillen niet veel van andere providers, zoals Fype.

Op de glasvezelmarkt is KPN-dochter Telfort een samenvoeging van KickXL, Lijbrandt, XMS en Concepts. Na de introductie van de Telfort-abonnementen zullen deze providers niet meer los van elkaar bestaan. KPN nam de providers vorig jaar in één keer allemaal tegelijk over na goedkeuring door de NMa. De nieuwe pakketten zullen nog niet overal in Nederland beschikbaar zijn. De grote vraag wordt nu of KPN met prijsvechter Telfort de glasvezelmarkt kan laten groeien. Telfort heeft in ieder geval de naam en is bij velen bekend als prijsvechter met goede proposities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
chocka schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:41:
Telfort gaat voor vast bellen een 9/9/9 constructie hanteren waarbij mobiel en vast 9 cent per minuut gaan kosten en het starttarief ook 9 cent zal zijn. Onbeperkt bellen gaat 15 euro per maand kosten.
Dacht dat vast bellen via internet (VOIP dienst) juist zoveel goedkoper kon zijn 9 cent per minuut + een starttarief van 9 cent? Wordt hiermee de VOIP niet enorm uitgemolken door KPN? Of is er reden waartoe bellen op deze manier zo duur is geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Benieuwd wat ze gaan doen met de bestaande abbo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:47

PeaceNlove

Deugleuter

Volgens mij heb je de 9c/m dan ook voor vast>mobiel en dat is volgens mij wel aardig voordelig in vergelijking met de huidige XMS tarieven. Niet dat het mij uitmaakt, want ik bel uitsluitend via mobiel en die vaste telefoon doe ik niks mee in mijn pakket.

[ Voor 20% gewijzigd door PeaceNlove op 11-02-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-06 19:55
Apart. Ben overgegaan van Telfort naar XMS en dus nu weer terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
De grote vraag is wat er gaat gebeuren met de IPTV dienst (KPN streams?) aangezien je daar geen alternatief voor hebt in tegen stelling tot de telefonie.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 93986 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:55:
Benieuwd wat ze gaan doen met de bestaande abbo's.
Als ze daar iets aan gaan doen weet ik wat ik mijn huidige abbo ga doen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423201

Nick39 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:39:
[...]
Als ze daar iets aan gaan doen weet ik wat ik mijn huidige abbo ga doen ;w
Ik doe mee ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07-2024

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja, met de huidige stand van zaken is het wisselen van glasvezelprovider nou niet echt een soepel lopend verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
wees blij dat je kan wisselen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat vraag ik mij voor mijzelf nog maar af. Zit hier op een oud portaal netwerk in een appartementencomplex. Met zo'n fijn oud modem. Die het overigens nog uitstekend doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:50:
[...]
Dacht dat vast bellen via internet (VOIP dienst) juist zoveel goedkoper kon zijn 9 cent per minuut + een starttarief van 9 cent? Wordt hiermee de VOIP niet enorm uitgemolken door KPN? Of is er reden waartoe bellen op deze manier zo duur is geworden?
Via Voip binnen het bestaande netwerk (KPN breed denk ik dan?) bellen kost in principe geen zak, Maar zodra je daar buiten gaat heb je te maken met interconnect tarieven op wholesale niveau. En dat wordt een stuk duurder. Dus naar andere providers die eigen telefonieplatforms hebben, naar UPC, naar Ziggo, naar alle mobiele operators (ja, ook KPN Mobile). En omdat het wel heel lastig wordt voor klanten om die tarieven apart te gaan berekenen wordt het over het geheel uitgesmeerd.
Zou wel netjes zijn om onderling bellen met alle abonnees binnen hetzelfde platform gratis te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:30
Krizna schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:58:
Bij mij is HBO trouwens netjes op tijd uitgeschakeld.
Wat maf, ik heb het ook via MijnXMS geregeld maar bij mij is de wijziging nog niet verwerkt. Kan nog HBO ontvangen en het staat nog bij mijn opties vermeld (bij MijnXMS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:50:
[...]
Wat Barre73 ook al zegt: VOIP is niets anders dan een verzamelnaam voor div. technieken/protocollen om te bellen over een IP netwerk ipv. over een 'traditioneel' analoog of digitaal telefoniecircuit.

Het zegt totaal niets over te verwachten kosten ofzo. Die hangen af van al die zaken die Barre noemt.

Ik vind de tariefstructuur bij Telfort nog nieteens zo heel erg gek, afhankelijk van wat voor nummers je vaak belt. Bel je veel van vast naar mobiel, dan ben je tov. andere telefonie aanbieders best wel voordelig uit.

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 11-02-2013 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
20 jaar geleden zat ik mobiel bij Telfort (goeie ouwe jaren '90 van de vorige eeuw :P). Nu dus weer terug :{

Ik ben toch nog van plan binnen een jaar te verhuizen, dus dan ga ik weer weg bij XMS/Telfort. Afhankelijk waar ik ga wonen neem ik dan wel Ziggo ofzo...

Waarom lieten al die kleine glasvezelbedrijfjes zich zo makkelijk opkopen door KPN? Hadden de directies Eurotekens in hun ogen? Of was het omdat KPN toch al vinger in de pap had, over de backbone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Nu online

Thasaidon

kegeltje26 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 23:35:
Waarom lieten al die kleine glasvezelbedrijfjes zich zo makkelijk opkopen door KPN? Hadden de directies Eurotekens in hun ogen? Of was het omdat KPN toch al vinger in de pap had, over de backbone?
Ik denk niet dat het "makkelijk" gegaan zal zijn.
Maar uiteindelijk is het als klein duimpje of mee gaan op de schouder van de grote reus, of door diezelfde reus platgetrapt worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het heeft niet zo veel met "laten opkopen" te maken.

Voor zo ver ik begrepen heb was vanaf het begin van de joint-venture tussen KPN en Reggefiber al duidelijk dat Reggefiber helemaal geen interesse had (op lange termijn) om ook operator en dienstenleverancier te zijn.

Bedrijfjes zoals XMS hebben puur bestaan vanuit de noodzaak dat je nou eenmaal diensten moet kunnen bieden als je mensen enthousiast wil krijgen voor glas.....

Naar ik begrepen heb was vanaf het begin gewoon al duidelijk dat uiteindelijk KPN die onderdelen zou uit kopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Haha net mijn Telfort abbo opgezegd omdat mijn XMS verbinding werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Barre73 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 21:11:
Via Voip binnen het bestaande netwerk (KPN breed denk ik dan?) bellen kost in principe geen zak, Maar zodra je daar buiten gaat heb je te maken met interconnect tarieven op wholesale niveau. En dat wordt een stuk duurder. Dus naar andere providers die eigen telefonieplatforms hebben, naar UPC, naar Ziggo, naar alle mobiele operators (ja, ook KPN Mobile). En omdat het wel heel lastig wordt voor klanten om die tarieven apart te gaan berekenen wordt het over het geheel uitgesmeerd.
Bedankt voor je heldere uitleg.
Zou wel netjes zijn om onderling bellen met alle abonnees binnen hetzelfde platform gratis te maken.
Dat zal inderdaad niet onaardig zijn van KPN, of anders het goedkope tarief te gebruiken van 1 cent bijvoorbeeld.
eymey schreef op maandag 11 februari 2013 @ 23:13:
Ik vind de tariefstructuur bij Telfort nog nieteens zo heel erg gek, afhankelijk van wat voor nummers je vaak belt. Bel je veel van vast naar mobiel, dan ben je tov. andere telefonie aanbieders best wel voordelig uit.
Alleen dan kan het voordeel ervan zien, maar iedereen heeft nagenoeg een mobiel en dan pak ik toch al gauw even mijn mobiel dan dat ik van vast naar mobiel ga bellen. Komen die belminuten ook eens op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, ik ken ook nog volksstammen mensen die gewoon een prepaid hebben om 'bereikbaar' te zijn voor bv. het thuisfront.

zo is er dus voor ieder wat wils.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Kudo's voor XMS. Zaterdag een extra hd ontvanger besteld via mijnxms en nu al in huis. Dat gaat dus prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Die 9ct flat rate bij Telfort vind ik behoorlijk duur. Ik betaal nu via een externe VOIP minder dan 2ct naar vast en 6ct naar mobiel. En via m'n mobiel en een 2e account bel ik ook voor die tarieven, wat vooral vanuit het buitenland lekker goedkoop is. Naar huis bellen doe ik dan zelfs geheel gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05 21:39
Gaat lekker met de communicatie van XMS. :(
Ik wacht nu al ruim 2 weken op antwoord per e-mail.

Ik deed mee aan de actie van 2 maanden gratis HBO, maar ze factureren vrolijk een 3 maand erbij. :X

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

CultFreak schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:18:
[...]
Ik deed mee aan de actie van 2 maanden gratis HBO, maar ze factureren vrolijk een 3 maand erbij. :X
Wacht rustig nog een maandje af, dan wordt het 'vanzelf' weer rechtgetrokken.

[ Voor 14% gewijzigd door Fiber op 12-02-2013 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
CultFreak schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:18:
Gaat lekker met de communicatie van XMS. :(
Ik wacht nu al ruim 2 weken op antwoord per e-mail.

Bij mij ook. Krijg je blijkbaar vanzelf terug op de volgende faktuur. Het beantwoorden van email heeft een beetje achterstand dus zul je waarschijnlijk pas antwoord krijgen nadat die volgende faktuur in je inbox ploft.
Zoiets schreven ze mij in ieder geval terug.

Het belangrijkste is dat HBO op tijd is uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05 21:39
Ok, dan hoop ik maar dat het goed gaat.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Nu online

Thasaidon

Beste mensen,

ik heb het stokje over genomen van White_Collar.
Ik stel voor dat we dit draadje sluiten en in de volgende verder gaan...

(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17

vergeet niet je bookmarks aan te passen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Thasaidon op 12-02-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Nu online

Thasaidon

slotje aub!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dat kun je beter via het Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand_handled.gif boven aan deze pagina vragen... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 15:38
Heeft iemand ervaringen om een ziggo decoder aan te sluiten? Ik vind de handleiding verwarrend en de helpdesk zo mogelijk nog meer. Volgens mij zijn er 2 mogelijkheden:

1) aparte dvb-c ("ziggo") decoder.

1 coax kabel in de hoofdaansluiting van de meterkast en de andere in de decoder
andere coax kabel in je tv en de andere kant in het xmsmodem?

heb eigenlijk geen zin om een 2e kabel te trekken

2) gebruik maken van een ingebouwde dvb-c ontvanger.

Moet ik dan nog een CI module erin doen? Of is dat niet nodig?
En alleen 1 kabel in de tv (en de andere kant dan? in het xmsmodem of in het hoofdpunt van "ziggo")?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Lekkerbek312 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 19:27:
Heeft iemand ervaringen om een ziggo decoder aan te sluiten? Ik vind de handleiding verwarrend en de helpdesk zo mogelijk nog meer. Volgens mij zijn er 2 mogelijkheden:

1) aparte dvb-c ("ziggo") decoder.

1 coax kabel in de hoofdaansluiting van de meterkast en de andere in de decoder
andere coax kabel in je tv en de andere kant in het xmsmodem?

heb eigenlijk geen zin om een 2e kabel te trekken

2) gebruik maken van een ingebouwde dvb-c ontvanger.

Moet ik dan nog een CI module erin doen? Of is dat niet nodig?
En alleen 1 kabel in de tv (en de andere kant dan? in het xmsmodem of in het hoofdpunt van "ziggo")?
1: volg ik even niet. De decoder moet wel via een coax aangesloten worden, moet op de glasvezel-CPE aangesloten worden (f-connector).

2. CI is niet nodig, hele dvb-c pakket is zonder coderingen. (pas dan heb je CI nodig). Maar dat levert GHM niet, voor alle extra pakketten ben je gebonden aan IPTV. Basispakket + NED1/2/3HD zijn wel gewoon op DVB-C beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

CL Module is inderdaad niet nodig.

Bij een moderne tv heb je ook geen losse (Ziggo) DVB-C decoder nodig. Gewoon COAX er in prikken en de juiste instellingen ingeven. (Zie OP of bijvoorbeeld de website van Glashart Media of XMSnet.) Daarna gewoon automatisch zender zoeken.

Bij een oudere tv de (Ziggo) decoder gebruiken: COAX in, COAX uit, en ook de juiste instellingen ingeven.

Die decoder in de meterkast zetten zapt een beetje lastig... :z

[ Voor 8% gewijzigd door Fiber op 03-03-2013 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Voordat dit draadje telkens omhoog blijft komen: Er is inmiddels al een nieuw topic hierover:

(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17
Pagina: 1 ... 69 70 Laatste

Dit topic is gesloten.