SD is idd matig, SD op DVB-C is beter dan op IPTV. HD vind ik prima. Verschil is er wel, maar dermate minimaal dat t mij niet echt irriteerd. Enige nadeel is dat er wel audiostreams gestript zijn. En dankzij de verimatrix zit je aan de Amino vast.ambilight schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 18:18:
[...]
Ik krijg hier sinds september 2012 van KPN (via XMS) 3 streams: SD (3MBit = bagger!) HD (8Mbit = niet geweldig) en tenslotte HD+ (12Mbit = acceptabel). De meeste mensen die ik ken hebben KPN als ISP en dus alleen de 8Mbit streams. Die vinden dat al goed, dus dat zal niet echt helpen om KPN er van te overtuigen betere kwaliteit te gaan bieden.
Ik denk ook dat KPN op termijn alle technieken gelijk gaat trekken. Het vervangen van apparatuur is op lange termijn goedkoper dan het onderhouden van meerdere systemen.
Alle XMS IPTV streams die ik krijg zijn gecodeerd en van extra's (geluid, subtitles) gestript. Van GHM zelf krijg ik alleen nog maar de DVB-C streams, en die zijn wel ongecodeerd. NED1-2 in HD is redelijk gelijk aan KPN HD+, alleen heeft mijn TV een veel betere beeldbewerking dan de amino box.
Ik had liever de Dune HD ipv de amino's gezien. In die eerst zit tenminste wel een goede beeldchip. En verimatrix doet de Dune ook.
De Dune wordt helaas niet door GHM gebruikt, alleen Compenz Media gebruikt dat ding voor IPTV (en de partijen waar ze aan doorleveren). En dat ding is een stuk kleiner dan de Amino.
Maar goed, het is al een stuk verbeterd tov wat het 'vroeger' was: Crappy dsl streams.