XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 70 Laatste
Acties:
  • 241.217 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 15:38
Heeft iemand ervaringen om een ziggo decoder aan te sluiten? Ik vind de handleiding verwarrend en de helpdesk zo mogelijk nog meer. Volgens mij zijn er 2 mogelijkheden:

1) aparte dvb-c ("ziggo") decoder.

1 coax kabel in de hoofdaansluiting van de meterkast en de andere in de decoder
andere coax kabel in je tv en de andere kant in het xmsmodem?

heb eigenlijk geen zin om een 2e kabel te trekken

2) gebruik maken van een ingebouwde dvb-c ontvanger.

Moet ik dan nog een CI module erin doen? Of is dat niet nodig?
En alleen 1 kabel in de tv (en de andere kant dan? in het xmsmodem of in het hoofdpunt van "ziggo")?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 15:16
Lekkerbek312 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 19:27:
Heeft iemand ervaringen om een ziggo decoder aan te sluiten? Ik vind de handleiding verwarrend en de helpdesk zo mogelijk nog meer. Volgens mij zijn er 2 mogelijkheden:

1) aparte dvb-c ("ziggo") decoder.

1 coax kabel in de hoofdaansluiting van de meterkast en de andere in de decoder
andere coax kabel in je tv en de andere kant in het xmsmodem?

heb eigenlijk geen zin om een 2e kabel te trekken

2) gebruik maken van een ingebouwde dvb-c ontvanger.

Moet ik dan nog een CI module erin doen? Of is dat niet nodig?
En alleen 1 kabel in de tv (en de andere kant dan? in het xmsmodem of in het hoofdpunt van "ziggo")?
1: volg ik even niet. De decoder moet wel via een coax aangesloten worden, moet op de glasvezel-CPE aangesloten worden (f-connector).

2. CI is niet nodig, hele dvb-c pakket is zonder coderingen. (pas dan heb je CI nodig). Maar dat levert GHM niet, voor alle extra pakketten ben je gebonden aan IPTV. Basispakket + NED1/2/3HD zijn wel gewoon op DVB-C beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:09

Fiber

Beaches are for storming.

CL Module is inderdaad niet nodig.

Bij een moderne tv heb je ook geen losse (Ziggo) DVB-C decoder nodig. Gewoon COAX er in prikken en de juiste instellingen ingeven. (Zie OP of bijvoorbeeld de website van Glashart Media of XMSnet.) Daarna gewoon automatisch zender zoeken.

Bij een oudere tv de (Ziggo) decoder gebruiken: COAX in, COAX uit, en ook de juiste instellingen ingeven.

Die decoder in de meterkast zetten zapt een beetje lastig... :z

[ Voor 8% gewijzigd door Fiber op 03-03-2013 20:21 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 15:16
Voordat dit draadje telkens omhoog blijft komen: Er is inmiddels al een nieuw topic hierover:

(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17
Pagina: 1 ... 69 70 Laatste

Dit topic is gesloten.