XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 70 Laatste
Acties:
  • 242.251 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Nick39 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:23:
[...]

Dat schijnt een van de best bewaarde geheimen te zijn, ze hebben natuurlijk ook 3 smaken:
1. Sport 1
2. Film 1
3. Beiden

Het gaat denk ik niet om echte aantallen,het gaat om bedragen, maar in princiepe kom je niet om de prijzen die ze op hun eigen site hebben staan heen per abonnee en dan is het een simpele deelsom hoeveel abonnees er moeten komen.
Heb je al Eredivisie Live dan zal een Sport 1 abonnement minder interessant zijn en dan zal GHM het uit de Film 1 abonnee aantallen moeten halen.
En dan heb je nog geen winst.
Vraag is natuurlijk ook voor sport 1, waar en voor hoeveel bieden ze ergens op, kunnen ze concurreren tegen Eredivisie live, nu met suiker oom Rupert, die koopt nu alles weg natuurlijk.
Als Eredivisie Live klanten van XMS overstappen naar Sport 1 als dat wordt aangeboden,heeft men geen winst, op het ene stapeltje gaat er wat af,op het andere stapeltje komt er iets bij.
Misschien dwingt de markt Film 1/Sport 1 wel om het zo aan te passen dat het voor GHM ook interessant gaat worden, het is allemaal glazen bol kijken en dat maakt gelijk de komst onzeker, wat kan sport 1 de komende jaren bieden... de restjes van oom Rupert ??
Ik denk inderdaad dat alle grote voetbalcompetities zullen gaan verdwijnen bij Sport 1, wat Sport 1 voor mij meteen weer minder interresant maakt.

Maar goed, de tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gangster93 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:03:
Helaas nog geen reactie ontvangen.
Webcare hebben jullie al reactie ontvangen? Jullie zouden het navragen bij GHM.
Wij hebben nog geen reactie mogen ontvangen, we hebben dit opnieuw verstuurd naar GHM. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gangster93 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:03:
Helaas nog geen reactie ontvangen.
Webcare hebben jullie al reactie ontvangen? Jullie zouden het navragen bij GHM.
GHM geeft aan niet in discussie te gaan en uitspraken te doen over de inhoud van het zenderpakket.
Uiteraard werkt GHM continu aan de verbetering van het aanbod maar dit zal niet inhouden dat alles
gelijk zal worden met bijvoorbeeld UPC of Ziggo.

Met op en aanmerkingen wordt rekening gehouden bij het samenstellen van het zenderpakket. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Vast niet het antwoord waar ze op wachten, maar moet toegeven. Dat is toch een eerlijk en duidelijk antwoord.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:30:
[...]

GHM geeft aan niet in discussie te gaan en uitspraken te doen over de inhoud van het zenderpakket.
Uiteraard werkt GHM continu aan de verbetering van het aanbod maar dit zal niet inhouden dat alles
gelijk zal worden met bijvoorbeeld UPC of Ziggo.

Met op en aanmerkingen wordt rekening gehouden bij het samenstellen van het zenderpakket. -Tim
Een iets vriendelijkere vertaling zou zijn "suggesties worden bekeken maar niet altijd uitgevoerd" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:58:
Vast niet het antwoord waar ze op wachten, maar moet toegeven. Dat is toch een eerlijk en duidelijk antwoord.
En ook gewoon logisch, als er geen onderscheid zou zijn is het enige waar je nog op kan kiezen is welke is de goedkoopste,betalen voor een eigen zenderpakket zal altijd duurder uitvallen,nu liften minder populaire zenders mee met populairdere zenders,maar ik kan me bv voor een hoop tweakers niet voorstellen dat die apart zouden willen betalen voor bv Horse en country.
Ik kan zo 40 zenders noemen die vandaag nog uit het pakket mogen, maar anderen zullen daar toch weer anders over denken,het zal altijd moeilijk blijven om een pakket te hebben waar 100% zich in zal kunnen vinden, en wat vandaag mooi is kan morgen waardeloos worden.
Film 1 had mooie producties maar raakt nu veel films kwijt aan Fox en HBO, Chello ( eigenaar van Film 1) probeert nog wat te redden door MGM over te nemen maar daardoor zal men nog meer content van MGM naar Film 1 proberen te sluizen want dat brengt meer op.
Bij Recam kun je al combi abonnementen op sport 1 en eredivisie live nemen.
Maar ook de commercielen kunnen er wat van, met name SBS en Veronica kopen veel series op die nooit zijn afgemaakt zoals bv Terranova, Forbidden Science,Caprica... ik kijk tegenwoordig eerst wel ff bij IMDB dan zie je snel genoeg of een serie doorloopt of niet.
Idem qua sport, er wordt zoveel gekocht en verkocht dat de boel zo versnipperd wordt.
Of men verpest het zelf, de openings en sluitings ceremonie van de O.S. waren bij de NOS zo rot dat menigeen uitweek naar de BBC, ze kopen wel voor 100.000 euro een domein van onze centjes maar een normale uitzending verzorgen kan men niet, de betaalde markten zijn teveel in beweging om er in te investeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Nick39 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:59:
[...]

En ook gewoon logisch, als er geen onderscheid zou zijn is het enige waar je nog op kan kiezen is welke is de goedkoopste,betalen voor een eigen zenderpakket zal altijd duurder uitvallen,nu liften minder populaire zenders mee met populairdere zenders,maar ik kan me bv voor een hoop tweakers niet voorstellen dat die apart zouden willen betalen voor bv Horse en country.
Ik kan zo 40 zenders noemen die vandaag nog uit het pakket mogen, maar anderen zullen daar toch weer anders over denken,het zal altijd moeilijk blijven om een pakket te hebben waar 100% zich in zal kunnen vinden, en wat vandaag mooi is kan morgen waardeloos worden.
Film 1 had mooie producties maar raakt nu veel films kwijt aan Fox en HBO, Chello ( eigenaar van Film 1) probeert nog wat te redden door MGM over te nemen maar daardoor zal men nog meer content van MGM naar Film 1 proberen te sluizen want dat brengt meer op.
Bij Recam kun je al combi abonnementen op sport 1 en eredivisie live nemen.
Maar ook de commercielen kunnen er wat van, met name SBS en Veronica kopen veel series op die nooit zijn afgemaakt zoals bv Terranova, Forbidden Science,Caprica... ik kijk tegenwoordig eerst wel ff bij IMDB dan zie je snel genoeg of een serie doorloopt of niet.
Idem qua sport, er wordt zoveel gekocht en verkocht dat de boel zo versnipperd wordt.
Of men verpest het zelf, de openings en sluitings ceremonie van de O.S. waren bij de NOS zo rot dat menigeen uitweek naar de BBC, ze kopen wel voor 100.000 euro een domein van onze centjes maar een normale uitzending verzorgen kan men niet, de betaalde markten zijn teveel in beweging om er in te investeren....
En als dan een serie doorloopt naar een volgend seizoen, dan zenden ze alleen de 1e 2 afleveringen van het nieuwe seizoen uit en gaan daarna het vorige seizoen herhalen.. *zucht*

Zoals ik al eerder zei zou het mooi zijn als je gewoon de zenders kon kiezen die je wil en alleen voor die zenders betalen. Dan heb je al die achtelijke zenders waar niemand op zit te wachten ook niet.
En als je een zender niet meer wil of een andere erbij... aan-/uitvinken op je persoonlijke pagina en klaar.
;)

[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 13-08-2012 17:17 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:58

Fiber

Beaches are for storming.

Ik ben tot nog toe te lui om te (leren) downloaden, maar voor films en (buitenlandse) series heb je eigenlijk geen tv meer nodig natuurlijk. Wel voor live dingen als sport en nieuws en evenementen etc.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 08:25
Je bedoelt natuurlijk dat je wel een scherm nodig hebt om te kijken ,maar geen TV aansluiting(kabel/dvbt of etc) nodig hebt om te kijken ;)

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:19:
Ik ben tot nog toe te lui om te (leren) downloaden, maar voor films en (buitenlandse) series heb je eigenlijk geen tv meer nodig natuurlijk. Wel voor live dingen als sport en nieuws en evenementen etc.
Noem een evenement van de Olympische spelen, en ik download het bij wijze van spreken voor je, usenet is een grote uitzending gemist en zolang downloaden niet strafbaar is...
Toen Jean Michel Jarre een concert speelde voor de pins van monaco's verjaardag kon ik dat helaas niet kijken vorig jaar, een uur later stond het full HD op usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Nick39 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:56:
[...]

Noem een evenement van de Olympische spelen, en ik download het bij wijze van spreken voor je, usenet is een grote uitzending gemist en zolang downloaden niet strafbaar is...
Toen Jean Michel Jarre een concert speelde voor de pins van monaco's verjaardag kon ik dat helaas niet kijken vorig jaar, een uur later stond het full HD op usenet.
Als je dan ook nog: sabnzbd, xbmc en pneumatic combineerd dan download je het niet eens van usenet, maar stream je het van usenet.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

En heb je het dan live?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
Nee, je bent nog steeds afhankelijk van iemand die het upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Live is zzzooooooooo 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel-Banaan
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:35

Appel-Banaan

Het leven is wat je gebeurt

Een ervaring rijker met XMS

Sinds donderdag 2 augustus kan ik geen e-mail meer ontvangen. Gebeld naar de helpdesk. Die zou het doorgeven en daarna zou het even kunnen duren.

Paar dagen later weer gebeld. Konden helaas nog niks zeggen

Nu bijna 12 dagen later kan ik nog steeds geen e-mail ontvangen. Vandaag wederom klantenservice gebeld, alleen dit keer iet wat geïrriteerd. Krijg ik een vent aan de telefoon die me in de rede valt, niks kan beantwoorden en dreigt met ophangen. Na hoop schreeuwen (hou er niet van als mensen mij niet laten uitpraten) krijg ik de zogenaamde "technische" dienst aan de telefoon (zal wel zijn floor manager zijn geweest). Die doet eigenlijk hetzelfde en beschuldigt mij ook nog eens van vloeken :S (ik zei verdorie).

Conclusie. XMS kan niet een eenvoudige mail storing oplossen en de klantenservice is prut. Morgen nog maar een keer bellen!

Moest het ff kwijt!

Terwijl je andere plannen maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Appel-Banaan schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 21:01:

Sinds donderdag 2 augustus kan ik geen e-mail meer ontvangen. Gebeld naar de helpdesk. Die zou het doorgeven en daarna zou het even kunnen duren.
[...]
En je kan niet via je eigen "mijn xms portal" bij je mail adres(sen) komen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit je mailbox niet gewoon vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06-2023
Gewoon bij een onafhankelijke partij email account(s) nemen en de mail van de ISP alleen voor de ISP gebruiken. Is ook veel makkelijker als je overstapt en bij (ver)storingen e.d. wordt er veel sneller aan oplossingen gewerkt.

En echt kwaad worden op een helpdesk helpt niet. Vaak zitten medewerkers noodgedwongen in een dwangbuis achter hun scherm en zijn vooral bedoeld als firewall. ;)

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Sinds donderdag 2 augustus kan ik geen e-mail meer ontvangen...
Weet je zeker dat de e-mail instellingen op jouw computer wel goed staan...?

En gaan schreeuwen door de telefoon helpt sowieso niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50

Nu bijna 12 dagen later kan ik nog steeds geen e-mail ontvangen. Vandaag wederom klantenservice gebeld, alleen dit keer iet wat geïrriteerd. Krijg ik een vent aan de telefoon die me in de rede valt, niks kan beantwoorden en dreigt met ophangen. Na hoop schreeuwen (hou er niet van als mensen mij niet laten uitpraten) krijg ik de zogenaamde "technische" dienst aan de telefoon (zal wel zijn floor manager zijn geweest). Die doet eigenlijk hetzelfde en beschuldigt mij ook nog eens van vloeken :S (ik zei verdorie).

Conclusie. XMS kan niet een eenvoudige mail storing oplossen en de klantenservice is prut. Morgen nog maar een keer bellen!

Moest het ff kwijt!
Het afwimpelcomite bij XMS te pakken gehad dus :)
Tja als dit echt waar is sta ik hier echt niet van te kijken )

Maar ik denk persoonlijk dat je geen verdorie hebt gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel-Banaan

Appel-Banaan

Dat is nou juist het probleem. XMS geeft aan 100 mb gebruikt van de 100, maar mailbox is leeg. Mail sturen gaat nog wel, maar ontvangen niet. Zender krijgt mooie MAILER-DAEMON terug :)
ambilight schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:09:
Gewoon bij een onafhankelijke partij email account(s) nemen en de mail van de ISP alleen voor de ISP gebruiken. Is ook veel makkelijker als je overstapt en bij (ver)storingen e.d. wordt er veel sneller aan oplossingen gewerkt.

En echt kwaad worden op een helpdesk helpt niet. Vaak zitten medewerkers noodgedwongen in een dwangbuis achter hun scherm en zijn vooral bedoeld als firewall. ;)
Heb ik ook. Deze was van mijn schoonvader!
Fiber schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:10:
[...]

Weet je zeker dat de e-mail instellingen op jouw computer wel goed staan...?

En gaan schreeuwen door de telefoon helpt sowieso niet natuurlijk.
Nee klopt. Maar vriendelijk blijven werkt kennelijk ook niet :)
boekee schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:13:
[...]

Het afwimpelcomite bij XMS te pakken gehad dus :)
Tja als dit echt waar is sta ik hier echt niet van te kijken )

Maar ik denk persoonlijk dat je geen verdorie hebt gezegd :)
Ik weet het wel zeker :). Heb mezelf erg afgeleerd om te vloeken. Schelden daarintegen... (maar zover was ik nog niet, hadden al opgehangen)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel-Banaan

Appel-Banaan

Nick39 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 21:19:
[...]

En je kan niet via je eigen "mijn xms portal" bij je mail adres(sen) komen ??
Nee ook niet. Webmail kan ik wel inloggen, maar ontvangen werkt gewoon niet (schuld bij XMS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
100MB is wel erg weinig voor 5 e-mail aliasen.
Ik neem aan dat je webmail al hebt geprobeerd.

Kan het zijn dat verwijderde email naar een trash can o.i.d. is verplaatst? In feite neem je data dan nog steeds ruimte in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Appel-Banaan schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:27:
[...]
Dat is nou juist het probleem. XMS geeft aan 100 mb gebruikt van de 100, maar mailbox is leeg. Mail sturen gaat nog wel, maar ontvangen niet. Zender krijgt mooie MAILER-DAEMON terug...
Hoeveel afzenders heb je al geprobeerd? Het probleem kan ook daar liggen.

Weet je zeker dat die mailbox leeg is? Echt alle mapjes gechecked? Heb je de mail ook op de server verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel-Banaan

Appel-Banaan

ambilight schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:33:
100MB is wel erg weinig voor 5 e-mail aliasen.
Ik neem aan dat je webmail al hebt geprobeerd.

Kan het zijn dat verwijderde email naar een trash can o.i.d. is verplaatst? In feite neem je data dan nog steeds ruimte in beslag.
is maar 1 e-mail alias wat eraan zit. 100 is niet veel, maar outlook zo ingesteld dat e-mail ophalen alles verwijderd.

Overigens ook raar als ik mail stuur naar een andere mailbox (die volgens webmail nog wel ruimte heeft) krijg ik ook gewoon return sender...
Fiber schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:36:
[...]

Hoeveel afzenders heb je al geprobeerd? Het probleem kan ook daar liggen.

Weet je zeker dat die mailbox leeg is? Echt alle mapjes gechecked? Heb je de mail ook op de server verwijderd?
Gmail, hotmail, yahoo, eigen server (verschillende domainen) en een echange server. Kan nog wel een paar andere proberen maar lijkt met niet nodig :). XMS heeft het probleem trouwens al wel erkend

---
Zal morgen ff bellen naar http://internl.net, zie dat die partij de e-mail regelt van XMS

[ Voor 11% gewijzigd door Appel-Banaan op 13-08-2012 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel-Banaan

Appel-Banaan

Te genant voor woorden (ook wel een beetje van mezelf)

Tegen alle regels in ben ik zelf maar gaan prutsen. Mail box verwijderd via mijn XMS. Nieuwe box aangemaakt en daar het e-mail adres als Alias neergezet. Kan weer mail ontvangen en mijn andere mailboxen doen het weer

Zo moeilijk is het dus niet om een internet provider te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Hallo

Ik heb 50/50 internet van XMS, en overdag werkt het prima, maar 's nachts woordt het echt heel langsaam, vanaf 23 uur of zo. Op speedtest.net krijg ik Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2117940708.png

Ik kan niet eens youtube kijken op deze snelheid, zwaar irritant. Hilversum.

Iemand anders last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Appel-Banaan schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 23:09:

Zal morgen ff bellen naar http://internl.net, zie dat die partij de e-mail regelt van XMS
Daar zit volgens mij het probleem van XMS. Ze leveren alleen een website en briefpapier. En een telefonische helpdesk die niet al te veel hulp biedt. ;) De rest lijkt allemaal ingekocht bij derden. Dat hoeft overigens helemaal geen probleem te zijn, zolang de lijntjes van de helpdeskmedewerkers kort zijn. Zo niet, dan is een helpdesk al snel alleen een wachtkamer voor een nieuwe wachtkamer. (denk aan droste-effect)

Was XMS/Lijbrandt ooit niet opgezet om de diensten van Reggefiber en GHM aan consumenten te slijten? Of is dat een urban legend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Appel-Banaan schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 23:43:

Tegen alle regels in ben ik zelf maar gaan prutsen. Mail box verwijderd via mijn XMS. Nieuwe box aangemaakt en daar het e-mail adres als Alias neergezet. Kan weer mail ontvangen en mijn andere mailboxen doen het weer

Werkt idd goed bij pop, minder bij imap.
Valt me mee dat je een alias naar je oude adres kon aanmaken. Voor hetzelfde geld krijg een melding dat het adres al in gebruik is.

Ik gok dat het onderliggende probleem een integer overflow was... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Ik vermoed van niet. Je zou overigens gewoon 50/50 horen te krijgen, van die ADSL/oude kabel taferelen zijn niet normaal op de glasvezel. Gewoon even alles bij je thuis nalopen (misschien download aanstaan ergens in huis?) en als je geen oorzaken kan vinden even bellen naar XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik wilde al zoiets voorstellen maar durfde het niet omdat ik dat al vaker heb gedaan en dit soort oplossingen niet door iedereen gewaardeerd worden... :)

Fijn dat het weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
Caelorum schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 00:31:
[...]

Ik vermoed van niet. Je zou overigens gewoon 50/50 horen te krijgen, van die ADSL/oude kabel taferelen zijn niet normaal op de glasvezel. Gewoon even alles bij je thuis nalopen (misschien download aanstaan ergens in huis?) en als je geen oorzaken kan vinden even bellen naar XMS.
Denk dat ik 't antwoord al weet. Sluit je pc / laptop eens rechstreeks aan op je Packet Front.. (PF is nl. standaard in Hilversum), heb 'm zelf ook..

Net even een testje laten lopen op http://speedtest.onsbrabantnet.nl/ en krijg down/up 89,4 / 91,920 Mb met 1 iptv stream actief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel-Banaan

Appel-Banaan

ambilight schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 00:30:
[...]

Werkt idd goed bij pop, minder bij imap.
Valt me mee dat je een alias naar je oude adres kon aanmaken. Voor hetzelfde geld krijg een melding dat het adres al in gebruik is.

Ik gok dat het onderliggende probleem een integer overflow was... 8)7
Dat viel mij ook mee. Kon geen mailbox aanmaken met zelfde naam, die was dan wel al in gebruik (waar ik ook erg bang voor was). Maar alias was geen probleem!
Fiber schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 00:34:
[...]

Ik wilde al zoiets voorstellen maar durfde het niet omdat ik dat al vaker heb gedaan en dit soort oplossingen niet door iedereen gewaardeerd worden... :)

Fijn dat het weer werkt.
Klopt. Was ook heel bang dat het niet zou werken en dat ik morgen een helpdesk medewerker aan de lijn zou krijgen die me dat even ging vertellen haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Appel-Banaan schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 00:47:
[...]
Klopt. Was ook heel bang dat het niet zou werken en dat ik morgen een helpdesk medewerker aan de lijn zou krijgen die me dat even ging vertellen haha!
Oh, neuh, daar was ik niet zo bang voor. Maar er zijn er hier een paar een beetje allergisch voor workarounds, alleen 'echte' oplossingen zijn dan goed genoeg... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moest het ff kwijt!

Sorrie dat de hulp aan de telefoon niet goed genoeg was om het probleem te verhelpen. Mocht je verder nog problemen of vragen hebben, zijn ze hier ook welkom. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jerkitout schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 00:13:
Hallo

Ik heb 50/50 internet van XMS, en overdag werkt het prima, maar 's nachts woordt het echt heel langsaam, vanaf 23 uur of zo. Op speedtest.net krijg ik [afbeelding]

Ik kan niet eens youtube kijken op deze snelheid, zwaar irritant. Hilversum.

Iemand anders last van?
Meultje schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 00:44:
[...]

Denk dat ik 't antwoord al weet. Sluit je pc / laptop eens rechstreeks aan op je Packet Front.. (PF is nl. standaard in Hilversum), heb 'm zelf ook..

Net even een testje laten lopen op http://speedtest.onsbrabantnet.nl/ en krijg down/up 89,4 / 91,920 Mb met 1 iptv stream actief..
Rechtstreeks aansluiten verhelpt vaak het probleem. Je kunt daarbij ook deze speedtest gebruiken http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fiber schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 00:52:
[...]

Oh, neuh, daar was ik niet zo bang voor. Maar er zijn er hier een paar een beetje allergisch voor workarounds, alleen 'echte' oplossingen zijn dan goed genoeg... :)
Hmm.. in dit geval ben ik ook niet zo'n fan van de workaround. Schijnbaar was er een issue met zijn mailbox/popbox en dat had gewoon via een ISP bij de technische afdeling terecht moeten komen. Nou is het probleem verdwenen doordat de pop-box gewist is maar daardoor is het ook niet meer mogelijk om het probleem te onderzoeken (en te voorkomen bij andere klanten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel-Banaan

Appel-Banaan

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:33:
[...]

[...]

Sorrie dat de hulp aan de telefoon niet goed genoeg was om het probleem te verhelpen. Mocht je verder nog problemen of vragen hebben, zijn ze hier ook welkom. - Sophie
Daar kan jij niks aan doen, maar wel sportief dat je nog even reageert hierop :). Blijkt dat niet iedereen bij XMS incapabel is!
denan schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:21:
[...]

Hmm.. in dit geval ben ik ook niet zo'n fan van de workaround. Schijnbaar was er een issue met zijn mailbox/popbox en dat had gewoon via een ISP bij de technische afdeling terecht moeten komen. Nou is het probleem verdwenen doordat de pop-box gewist is maar daardoor is het ook niet meer mogelijk om het probleem te onderzoeken (en te voorkomen bij andere klanten)
Mee eens. Alleen in het geval van mijn schoonvader vond ik het belangrijker dat hij na 12 dagen weer mail kon ontvangen dan dat andere klanten hier geen last van hebben... #Ego :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Appel-Banaan schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:35:
Mee eens. Alleen in het geval van mijn schoonvader vond ik het belangrijker dat hij na 12 dagen weer mail kon ontvangen dan dat andere klanten hier geen last van hebben... #Ego :)
Zoiets hoort ook nooit 12 dagen te duren. Na een eerste check had de helpdesk dit al naar de 2e lijn moeten sturen. Afhankelijk van de prio en werkdruk daar +2/3 werkdagen (maximaal) om dit uit te zoeken en op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 18:41
Hebben hier mensen last van het volgende?

Als ik via de vast lijn gebeld wordt of net klaar ben met bellen, dan ik de eerste ± 5 minuten niet meer bellen. In plaats van een beltoon te horen, krijg ik een snelle tuut-tuut-tuut (3x dus) te horen. Na de twee minuten werkt de telefoon weer normaal.
Het maakt ook niet uit hoelang het gesprek duurt. Eenmaal opgehangen - lijn dood.
Het lampje op de modem is gewoon groen. Geen rare dingen te zien.
Als ik gedurende de 5 minuten via mijn mobiel mijn huisnummer bel, krijg ik te horen dat het nummer niet bereikbaar is. Probeer het later nog eens.

Ik heb reeds meerdere malen de modem van de stroom gehaald, maar het probleem komt terug.
Ook heb ik een andere telefoon geprobeerd. Hetzelfde effect.

Navraag bij andere XMS bellers bij mij in de buurt leert dat ook hun een soortgelijk probleem ervaren. De ene in mindere maten en de ander juist weer meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
debom schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:52:
Als ik via de vast lijn gebeld wordt of net klaar ben met bellen, dan ik de eerste ± 5 minuten niet meer bellen. In plaats van een beltoon te horen, krijg ik een snelle tuut-tuut-tuut (3x dus) te horen. Na de twee minuten werkt de telefoon weer normaal.
Het maakt ook niet uit hoelang het gesprek duurt. Eenmaal opgehangen - lijn dood.
Het lampje op de modem is gewoon groen. Geen rare dingen te zien.
Als ik gedurende de 5 minuten via mijn mobiel mijn huisnummer bel, krijg ik te horen dat het nummer niet bereikbaar is. Probeer het later nog eens.
Klinkt alsof de ATA de connectie met de sip server kwijtraakt. Dat zou redelijk makkelijk te troubleshooten moeten zijn vooral omdat het probleem steeds op hetzelfde moment optreed. Belletje CSD dus.

[ Voor 17% gewijzigd door denan op 14-08-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij wil ik graag mijn ervaring delen betreffende XMS.
Technisch tot op heden weinig op aan te merken, maar administratief een grote chaos.
Meerdere mails verstuurd na oa. klachten afdeling en nog nooit een reactie gehad of teruggebeld.
Tot op heden vind ikhet 1 grote onprofessionele partij, helaas zit ik er nu een jaar aan vast, maar overstappen ga ik zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:12:
Hierbij wil ik graag mijn ervaring delen betreffende XMS.
Technisch tot op heden weinig op aan te merken, maar administratief een grote chaos.
Meerdere mails verstuurd na oa. klachten afdeling en nog nooit een reactie gehad of teruggebeld.
Tot op heden vind ikhet 1 grote onprofessionele partij, helaas zit ik er nu een jaar aan vast, maar overstappen ga ik zeker doen.
Dat is jammer. Wij beantwoorden ook graag uw vragen en helpen u bij eventuele problemen. U kunt de e-mail doorsturen naar webcare@xmsnet.nl. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb maar eens een filmpje geschoten van een niet-reagerende Amino-110

YouTube: Xms niet reagerende amino110

Let niet op het geluid ;) Me'n zoontje vond het allemaal erg interessant ;)

Dit gebeurd dus dagelijks als ik langer dan een paar uur niet zap. Ik kan drukken wat ik wil. De decoder ontvangt 't signaal (ik houd de afstandsbediening met nieuwe batterijen een meter ervan af) maar er is geen reaktie. Reboot ik het kastje (stroom eraf) dan komt hij weer goed op en werkt 't weer..

Dit is toch gewoon een dienst die half af is of wat mis ik nou? Ik begin me af te vragen waarom ik (al jaren) geld betaal voor een dienst die met deze amino gewoon voor geen meter werkt!

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

It's not a bug, it's a feature. :+

Tellsell zorgt er gewoon voor dat je niet van kanaal kan wisselen. Kopen zal je!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Je Amino stb staat voor de tv, zet hem eens wat meer naar achteren, meer achter de tv. Dit helpt soms, heeft te maken met interferentie met je tv of zo, is een bekend probleem wat meestal met wat puzzelen wel op te lossen valt. De helpdesk kent het probleem ook als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1975
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-06-2024
Wilde schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:28:
Heb maar eens een filmpje geschoten van een niet-reagerende Amino-110.........
O wat is dit forum toch een feest van herkenning :D Ook dit komt me bekent voor, gisteren nog gehad.
Fiber schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:41:
Je Amino stb staat voor de tv, zet hem eens wat meer naar achteren, meer achter de tv. Dit helpt soms, heeft te maken met interferentie met je tv of zo, is een bekend probleem wat meestal met wat puzzelen wel op te lossen valt. De helpdesk kent het probleem ook als het goed is.
Ik vraag me af of het in dit een interferentie probleem is. Het treedt met name op, zoals Wilde schrijft, na een tijd niet zappen en na reboot werkt het wel weer. Je zou verwachten dat in geval van interferentie het altijd en/of willekeurig optreedt en niet alleen na een periode waarin niet is gezapt.

Verder komt het signaal wel binnen bij de settopbox, het rode ledje knippert in elk geval bij mij als ik op een knop van de afstandbediening druk alleen reageert de box verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:34:
[...]

[...]

Rechtstreeks aansluiten verhelpt vaak het probleem. Je kunt daarbij ook deze speedtest gebruiken http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ - Sophie
Die doet 't bij mij al maanden niet meer. Krijg altijd de melding

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2zoknq8.png

Daarna volgende pagina http://wiki.ookla.com/troubleshooting#timeout01

Daarom gebruik ik tegenwoordig maar onsbrabantnet of onsneteindhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al ong 1 jaar XMS glasvezel 50MB.
Ik vind het een prima service en kan het aan iedereen aanraden.
Wij kregen zelfs een GRATIS update van 50Mb naar 100MB.

Prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:08
doet het prima hier

92 down
96 up
7 ms ping

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
White_Collar schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:09:
doet het prima hier

92 down
96 up
7 ms ping
Bij mij al een half jaar of langer altijd dezelfde fout. Dacht eerst dat 't misschien met een van de instellingen op de firewall te maken zou hebben, maar alles vrij gegeven en nog steeds hetzelfde. De andere twee werken volgens mij hetzelfde, ook met Flash en die doen 't wel altijd.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/s5bivd.png

(Iemand) nog suggesties? 't Is niet dat ik 't niet meer geprobeerd heb :)

[ Voor 5% gewijzigd door Meultje op 14-08-2012 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist via Outlook een bericht verstuurd aan het Webcare team en kwam tot de conclusie dat ook ik geen mail kan ontvangen. "Ontvangen... rapporteert fout (0x80042108): Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor inkomende e-mail (POP3)"

Helaas heb ik dit niet eerder opgemerkt omdat ik eigenlijk allen gebruik maak van een forward naar Gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Dit gebeurd dus dagelijks als ik langer dan een paar uur niet zap. Ik kan drukken wat ik wil. De decoder ontvangt 't signaal (ik houd de afstandsbediening met nieuwe batterijen een meter ervan af) maar er is geen reaktie. Reboot ik het kastje (stroom eraf) dan komt hij weer goed op en werkt 't weer..

Dit is toch gewoon een dienst die half af is of wat mis ik nou? Ik begin me af te vragen waarom ik (al jaren) geld betaal voor een dienst die met deze amino gewoon voor geen meter werkt!
Heb je nog garantie op de STB?

Add: Het is geen interferentie. Dan zou je ook niet moeten kunnen zappen na een reboot. De STB verplaatsen zal geen zin hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Mojo op 14-08-2012 12:40 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 12-09 07:46
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:34:
Ik vind die speedtest altijd zo grappig. Bij 100 mbit staat er 'cable', en pas veel verderop 'fiber'. Nou daar klopt niks van natuurlijk! ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:22:
Zojuist via Outlook een bericht verstuurd aan het Webcare team en kwam tot de conclusie dat ook ik geen mail kan ontvangen. "Ontvangen... rapporteert fout (0x80042108): Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor inkomende e-mail (POP3)"

Helaas heb ik dit niet eerder opgemerkt omdat ik eigenlijk allen gebruik maak van een forward naar Gmail.
Ontvang je de e-mail wel via de webmail? - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zojuist gekeken en dat werkt, maar goed net Outlook geopend en daar komen de berichten nu ook binnen stromen. Als ik het goed zie heb ik sinds 7-8 geen mail meer binnen kunnen halen. Althans de eerste ongelezen berichten zijn op die dag ontvangen.

Krijg ze nu ook spontaan binnen op Gmail, dus ook de forward heeft vanaf dat moment niet gewerkt.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:42:
[...]

Ontvang je de e-mail wel via de webmail? - Sophie

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2012 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier 2315 geen telefoon meer.
Bel ik mezelf mobiel dan ben ik niet bereikbaar, probeer ik zelf met vast naar mobiel te bellen dan krijg ik een in gesprektoon.

[ Voor 69% gewijzigd door Nick39 op 14-08-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een telefoon storing gaande?
9 van de 10 keer als je iemand gaat bellen krijg je vervolgende een dode lijn.
Je hoort aan het begin wel de toon, pas na het bellen van het nummer is de lijn vervolgens dood.

edit > Nick je was me net voor ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2012 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

In Amersfoort doet de telefoon het gewoon... (3812)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is niets over bekend. Ik zie bij jullie in het systeem ook geen onregelmatigheden. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:08
3825 en 3823 ook dood

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik woon ook in Amersfoort.
Nu hoor je alleen nog de dubbele toon. Dus bellen is helemaal niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Branden er ook lampjes op het modem? Hoor je helemaal niets? - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch is de lijn helemaal dood Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefonie lampje op modem brand ook NIET meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, ik hoor graag welke lampjes er branden. Zie graag korte stroomonderbreking van het glasvezelmodem. Dan zet ik het door naar de netwerkbeheerder voor onderzoek. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle andere lampjes branden normaal.
Enkel telefonie lampje brand niet meer.

Amersfoort schothorst ligt eruit.
Amersfoort vathorst ligt eruit hoor ik net.

Dus dit is wel degelijke telefonie storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:46:
Oké, ik hoor graag welke lampjes er branden. Zie graag korte stroomonderbreking van het glasvezelmodem. Dan zet ik het door naar de netwerkbeheerder voor onderzoek. - Sophie
Hier 2315 geen telefoon meer.
Bel ik mezelf via mobiel dan ben ik niet bereikbaar, probeer ik zelf met vast naar mobiel te bellen dan krijg ik een in gesprektoon met korte toontjes,telefoonlampje brandt niet op de DRG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor Nick39 en Famous, ik heb voor jullie een melding doorgezet naar de netwerkbeheerder. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:54:
Voor Nick39 en Famous, ik heb voor jullie een melding doorgezet naar de netwerkbeheerder. - Sophie
Vorige week had ik ook al dat ik de huisarts had gebeld, maar ik moest iets opzoeken, toen ik hem wilde terug bellen kreeg ik dezelfde dode lijn, pas na 5 minuten kon ik terug bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste tijd is inderdaad telefonie weer een beetje rommelig.
Jammers... het is juist zo lang goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Het zit iets gecompliceerder. De telefoon gaat wel gewoon over en de verbinding komt wel gewoon tot stand maar de XMS beller hoort niets, de andere kant wel...

Dus toch een storing... 3812

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:04:
Het zit iets gecompliceerder. De telefoon gaat wel gewoon over en de verbinding komt wel gewoon tot stand maar de XMS beller hoort niets, de andere kant wel...

Dus toch een storing... 3812
Maar als je dat een tweede keer probeert kan dat niet meer.
Ik belde mijn zwager en kreeg een dode lijn,hee mogelijk heeft hij een storing dus ik bel hem nog eens 5 tellen later, de tweede keer kon ik gewoon gelijk niet meer bellen.
Er gebeuren dus 2 dingen, de eerste keer kan je nog gewoon bellen maar hoort de andere kant je niet, daarna kan je helemaal niet meer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:14:
[...]

Er gebeuren dus 2 dingen, de eerste keer kan je nog gewoon bellen maar hoort de andere kant je niet, daarna kan je helemaal niet meer bellen.
Pcies, zo ging het bij mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Lijn was bij mij niet helemaal dood, alleen éénrichtingverkeer... En ik kon meerdere keren achter elkaar bellen.

* Fiber gaat de helpdesk bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:18:
Lijn was bij mij niet helemaal dood, alleen éénrichtingverkeer... En ik kon meerdere keren achter elkaar bellen.

* Fiber gaat de helpdesk bellen...
Welk nut heeft dat als er al een melding is geopend door @webcare ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@webcare, powercycle maakt niet uit, lampje blijft uit en kan niet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Het is vijf uur geweest, Webcare zal naar huis zijn... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53
Nick39 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:25:
@webcare, powercycle maakt niet uit, lampje blijft uit en kan niet bellen.
In het Lijbrandt topic zijn ook meerdere mensen met dergelijke problemen.

Verwijderd in "Lijbrandt Glasvezel ervaring - || summer special"

Lijkt dus meer een 'algemene' storing te zijn dan iets met de klant-CPE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:09:
Ik heb nu al ong 1 jaar XMS glasvezel 50MB.
Ik vind het een prima service en kan het aan iedereen aanraden.
Wij kregen zelfs een GRATIS update van 50Mb naar 100MB.

Prima!
Jij ook welkom iJoris :)
Lees gerust eens iets meer dan de laatste pagina :)

Toch wel fijn dat sommige mensen abnormaal blij zijn :) je lijkt wel van de tellsell reclame! (Wij kregen zelfs een GRATIS update van 50Mb naar 100MB.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze wisselen wel af, dan krijgt men alleen gids info verversen in beeld, dan helemaal geen tv, dan dvb-c er uit, dan werkt de mail weer niet,nu weer geen telefoon,straks internet er weer uit ?
En waar was die grote onaangekondigde migratie ook al weer voor... oh ja om het product te verbeteren en klaar te maken voor de toekomst, nou als dit de toekomst is, de laatste dagen/weken regent het alleen maar klachten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel vaag als er een storing is, dat er nog steeds geen melding is over te vinden op de XMS site.
Want we zijn zeker niet enigste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:47:
Wel vaag als er een storing is, dat er nog steeds geen melding is over te vinden op de XMS site.
Want we zijn zeker niet enigste.
Jij zegt het, ik kijk net, er zijn geen storingen bekend, ik kijk net...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heh.. niet zo ingewikkeld uitleggen nick, hahahaha moest 3 keer overlezen ;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:56:
Heh.. niet zo ingewikkeld uitleggen nick, hahahaha moest 3 keer overlezen ;) ;) ;)
Ja sorry, ik ben er niet helemaal bij, een storing denk ik.. vermoedelijk zitten we tot morgen zonder telefoon want ik denk niet dat iemand het vanavond nog oppakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Nick > was maar als grapje bedoeld van mij :)

Nou dat mag ik toch hopen van wel dat het nu nog opgepakt word.
Ze hebben wel is meer s'avonds storingen gehad hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nick39 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:01:
[...]
ik denk niet dat iemand het vanavond nog oppakt.
Als je XMS belt krijg je nu wel een bandje dat vertelt dat er een telefonie storing is en dat daar aan gewerkt wordt.

Maar ik mag toch hopen dat er op dit moment een paar technici zijn die zich uit de naad werken om dit opgelost te krijgen. Ik vind een niet werkende telefoon toch wel van een iets andere orde dan een tv probleempje of zo...

[ Voor 11% gewijzigd door Fiber op 14-08-2012 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Dit klinkt als een probleem met de slaapstand. Misschien dat je stb na en paar uur in de slaapstand wil, maar dat niet wil/lukt en hij blijft hangen, waardoor de afstandbediening ook niet werkt.
???
Kijk eens in je instellingen naar de slaapstand en zet die eens uit als hij aan staat.
DJSmiley schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:30:
[...]

In het Lijbrandt topic zijn ook meerdere mensen met dergelijke problemen.

Verwijderd in "Lijbrandt Glasvezel ervaring - || summer special"

Lijkt dus meer een 'algemene' storing te zijn dan iets met de klant-CPE.
Hier 3906, iig geen problemen.

[ Voor 18% gewijzigd door Thasaidon op 14-08-2012 18:22 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
er zijn wel meer problemen met xms @reggefiber
er word totaal niks opgepakt het duurt maar voort de problemen
als ik soms al hoor dat problemen al vanaf september vorrig jaar bezig zijn
dan is dat redelijk kansloos
dan vraag ik me echt af waarmee ze bezig zijn
en hoe serrieus ze klanten nemen

en natuurlijk zijn er mensen die bij xms werken die wel hun best voor je doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Hebben je hoofdletters en leestekens ook een storing of zo...? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt weer.. Telefonie :)
Thnx voor de inspanningen richting XMS.

edit > Wel had XMS een melding van de storing mogen maken op hun website, vind ik.
Er stond overigens wel een bandje aan als je belde over de storing.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2012 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:16:
[...]

_/-\o_
Ach als je een telefoniestoring van bijna een jaar achter de rug hebt valt deze, denk ik, wel mee maar het echte probleem is dat je vertrouwen weer zo'n mep krijgt omdat je toch weer terug denkt aan de ellende die je al gehad hebt.
Individueel valt de storing wel mee,maar het is het geheel,de optelsom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 17:01

GerkeP

Vragen mag altijd........

Fiber schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:16:
[...]

nee dat is zijn toetsenbord die een storing heeft heeft die van mij ook wel eens last van dat de hoofdletters en leestekens hey niet helemaal goed doen begrijp je wel is door dat draadloze gedoe denk ik :-P

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Gelukkig werkt alles hier weer... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Storingsmeldingen plaatsen is impopulair bij ISP's, beetje struisvogel beleid.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:56:
Storingsmeldingen plaatsen is impopulair bij ISP's, beetje struisvogel beleid.
Ben ik geheel met je eens,
Maar toch blijft het een verantwoordelijkheid van de provider.
Zo moeilijk is het toch niet, degeen die de storing doorgeeft aan de desbetreffende dienst..
deze direct een melding te laten maken op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:05:
Het werkt weer.. Telefonie :)
Thnx voor de inspanningen richting XMS.

edit > Wel had XMS een melding van de storing mogen maken op hun website, vind ik.
Er stond overigens wel een bandje aan als je belde over de storing.
Ik heb dan ook niet gebeld, kon niet met vast en mijn mobiel lag aan het infuus,bovendien denk ik dat dat ene telefoontje van mij niet veel had uitgemaakt,dan hoor je dat er een storing is, dan blijf je toch niet aan de lijn,dan ga je die meneer aan de helpdesk dat niet nog een keer vertellen,plus dat je zorgt dat mensen met andere problemen er niet doorheen komen, @webcare had gezegd een ticket te maken,wat moet ik dan doen,ondanks dat toch maar bellen, dan veroorzaak ik alleen oponthoud, alleen had ik niet verwacht dat men er vanavond nog echt achteraan zou gaan dus wat dat betreft : Prima Reggefiber ( want het was niet alleen XMS die er last van had maar ook de andere "verkoop providers".
Misschien is het probleem dat je niet gelijk een volgend gesprek achter het eerste kan plaatsen nu ook verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Nick > ik heb dan ook geen medewerker lastig gevallen :)
Was alleen benieuwd of er wel een bandje te horen was, en toen weer opgehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

ari3 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:13:
[...]
FIX DE FIRMWARE VAN DE AMINO 130 EN 534 ...
Vandaag wellicht...? O-)
Dinsdagmiddag 14 augustus, wordt de software van ontvangers voor interactieve tv vernieuwd. Indien uw Amino ontvanger van het type A130, 130M of M532 is, zal deze hierdoor circa 10 minuten bezig zijn met het automatisch installeren van deze update. In deze periode kunt u geen gebruik maken van interactieve tv. Onze excuses voor de overlast.
http://xmsnet.nl/werkzaamheden/amino-interactieve-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Thasaidon schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:13:
[...]

Dit klinkt als een probleem met de slaapstand. Misschien dat je stb na en paar uur in de slaapstand wil, maar dat niet wil/lukt en hij blijft hangen, waardoor de afstandbediening ook niet werkt.
???
Kijk eens in je instellingen naar de slaapstand en zet die eens uit als hij aan staat.
Tx voor het meedenken. Ik weet niet of je t filmpje had gezien maar er komt gewoon beeld uit, dus slaapstand lijkt me sterk. Ik heb het overigens wel nagekeken maar die had ik op aanraden van de helpdesk al eens uitgezet

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Pagina: 1 ... 7 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.