• Rickm
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 11-04 20:12
Ik heb een Asus WL-520GC met DD-WRT (build 12533) firmware, ingesteld als gateway op het netwerk van de Universiteit Twente.
Nu heb ik het idee dat deze router niet de volledige snelheid van het netwerk kan verwerken.
Als ik iets probeer te downloaden via de router, dan haal ik een snelheid van maximaal 5Mb/s (40mbps).
Als ik mijn pc rechtstreeks op het UT-netwerk aansluit haal ik een snelheid van ongeveer 11,2Mb/s (90mbps).

Kan de Asus deze snelheid simpelweg niet aan, of is het mogelijk om met (softwarematige) aanpassingen wel de hoge snelheid te halen?

• Bloodshot
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-09 16:27
Ben je bedraad of draadloos met de router verbonden?

• Rickm
Bedraad, draadloos gaat nog een stukje langzamer.

• Rickm
Niemand een idee?

• Mojo
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19:56

Mojo

The Power Within

Die dingen gaan geloof ik niet sneller. Ik heb hetzelfde gezien met een Linksys WRT54G. WAN trekt hij maximaal 40Mb, LAN gewoon 100Mb.

Volgens mij is dat ook dezelfde chipset.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• comecme
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:21
Ik heb ook de WL-520GC (ja, ik weet het, is oud). Mijn Ziggo internetverbinding is recentelijk verhoogd van 50 Mbps naar 100 Mbps, maar via de WL-520GC (bekabeld) haal ik maar zo'n 50 Mbps.

Rechtstreeks aangesloten op het Ziggo modem (waarbij ik het modem uit z'n bridge-modus heb gehaald) haal ik wel 100 Mbps.

Is de eerdere constatering feitelijk dat de WAN-poort van de WL-520GC niet meer dan zo'n 40 - 50 Mbps haalt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 01:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niet zozeer de WAN-poort, maar de interne NAT routing engine kan niet meer aan. Destijds voor mid/low end consumentenspul totaal geen beperking, maar ondertussen is het dat wel.

Weet niet welke Ziggo-modem je hebt, maar kans is groot dat het zowel qua routering als qua WiFi ronduit superieur is aan die WL-520GC.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee