Ik heb het idee dat bij mijn nu de leercurve begint aan te slaan.
Inmiddels heb ik al véél (te veel) T5ish tanks; ik ben nogal chaotisch in verschillende trees tegelijk bezig i.p.v. echt doelgericht naar één Tier X toe te werken. Het voordeel is wel dat ik een beetje ervaring opdoe voor ik met de big dogs mee ren.
Zodoende gisteren veel lol gehad met mijn Hetzer. Ik heb er de korte 105mm op zitten... eigenlijk veel te weinig pen / ROF om effectief te zijn, vooral tegen hogere tiers. Maar áls je dan in een potje komt waarin je zelf top tier bent (of max. 1 tier onder de top), dan one-shot je zo'n beetje alles wat je tegenkomt en dát kan er toe leiden dat je de tegenstander(s) soms
voelt vloeken.
Met de AMX12t begin ik nu ook wat bedrevener te raken; het is wel een tankje waarbij je echt het juiste moment moet bepalen om de close quarters op te zoeken.... de eerste potjes eindigden nog wel eens na <1min. in een rokend hoopje schroot omdat ik dacht "die kerel ziet / raakt met toch niet", om er vervolgens achter te komen dat "ze" toch best wel goed mijn snelheid in konden schatten.
Desalniettemin zéér bevredigend als je b.v. een Tiger(II) zo gek weet te krijgen dat hij 5-6 schoten op jou mist terwijl je teamgenoten zijn hp iedere seconde verder naar beneden krijgen.

(TD's trollen is natuurlijk nog veel leuker)
Ben wel benieuwd; ik heb hier eerder iets gelezen over "overlay mods" oid die het makkelijker maken om weak spots op enemy tanks te herkennen. Wellicht niet de meest sportieve manier om het gevecht aan te gaan, maar ik merk aan mezelf dat ik nog moeite heb met het zoeken van een goed mikpunt (anders dan het groene vinkje in je recticle, maar ook dat levert op onverwachte momenten bounces op, of van die #%^##%^& 0% dmg hits).
Dusch; zijn dergelijke mods (nog) beschikbaar, wordt het door wargaming zelf als toelaatbaar beschouwd? Zijn er evt. andere manieren om achter weakspots te komen? Op dit moment kom ik nog zoveel verschillende tanks / tiers tegen dat ik het (nog) niet haalbaar vind om me simpelweg op voorhand op iedere tank in te lezen
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.