Acties:
  • +1 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 12:40
tafmaf schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:53:
Luister hier thuis nu 2 weken naar een Teufel.
Mooi ding hoor veel aansluitentingen en een erg goed geluid.
Hij is niet echt klein te noemen zeker de subwoofer niet. :P

http://www.teufelaudio.nl...inebar-52-thx-p14657.html

Had een Yamaha besteld bij mediamarkt maar die heeft hier ongeveer een uur gestaan en was alweer terug.
Was niet echt wat ik zocht.
Wel een nadeel van de Teufel ze gebruiken geen ir codes. :(
Kan hem dus niet op mijn Sony Bravia tv afstand bediening zetten. :(
En omdat ik tv kijk via een ci module moet ik de Teufel afstand bediening gebruiken voor het geluid.
Hier ook een teufel en ci module, maar geen enkel probleem als je tv hdmi arc ondersteund. Doe alles met de tv remote.
Verder is de display in standby modus amper te zien imho iig niet storend!
Geluid is het beste wat ik tot nu toe bij een soundbar gehoord heb.
Absolute aanrader!!

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:18
Maar dan moet je toch ook kijken via je hdmi?
Je kunt toch geen geluid over hdmi laten gaan en ci tv kijken tegelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
HDMI arc (audio return channel) :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boeser1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-02-2022
Update; heb de Yamaha ysp 5600 nu enkele dagen goed uitgeprobeerd (icm met 300 sub). Ben er zeer blij mee, fantastisch 3D surround en mijn ruimte is by far niet ideaal , mis zit in L hoek waarvan rechtse muur verder weg is en achterkant glas/stoffering. Kortom zoek je een surround set vervangende soundbar , zou ik zeker voor de ysp 5600 gaan !

Anoniem: 561796

Afgelopen zaterdag mijn 3e JBL Harman Kardon Cinema SB350 terug gebracht naar de winkel.

pricewatch: Harman Kardon Cinema SB350

Jammer genoeg hebben mijn 3 SB350's allemaal last van een tikkend/plop geluid in de subwoofer. Dit komt volgens de Customer Support door de falende wifi verbinding tussen de bar en de sub. Blijkbaar heeft hier een klein percentage van de soundbars last van en zijn ze dit aan het oplossen.

Voor mij geen SB350 meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
Kijk jongens hier kan ik wat mee.
Kan iets zo simpel zijn dat je er overheen kijkt.

Nu ben ik nog meer tevreden oven mijn keuze.
Had nog nooit van Teufel gehoord weet niet waarom want had er toch echt een studie van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb een panasonic xc700 tv met de jbl sb400 soundbar. Arc werkt, alleen als ik de tv afstandbediening wil gebruiken om het volume te verhogen of verlagen, gebeurt er niks. De jbl reageert daar niet op. Terwijl in beeld komt dat ik het home cinema volume verander. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
Misschien is er ergens in het menu van je Panaconic een optie om geluidregeling van de tv niet te gebruiken maar dit over te laten aan een audio apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-04 07:50
Ik heb een Philips PFL7605h tv en een Teufel Cinebar 11 soundbar.

Over het geluid ben ik heel erg tevreden alleen blijf ik problemen hebben in de overbrenging van het beeld en geluid. Ik dacht eerst dat het door de HD decoder kwam, maar de aTV 2 en 4 hebben er ook last van. De Decoder is aangesloten via optische audio dus die heeft het probleem niet meer. Alleen zit er maar 1 optische audio op de soundbar dus de rest van de apparatuur werkt helaas niet.

Het probleem is dat voor een fractie van een seconde of het geluid uit de soundbar stopt (De woofer laat wel een zacht geluid horen) of het beeld op de tv gaat op zwart. Na deze fractie van een seconde werkt alles weer. Het merkwaardige is dat terwijl het geluid uit de soundbar verdwijnt, het geluid uit de woofer door blijft gaan. Hierdoor krijg je een heel irritant haperend geluid. Ook wanneer het beeld verdwijnt is dit herhaaldelijk achter elkaar. Je ziet duidelijk dat er een onderbreking in het signaal zit ergens in het systeem.

Ik heb alles met behulp van hdmi naar de tv aangesloten, en dan 1 hdmi naar de soundbar. Dit werkt verder prima.

Iemand bekend met dit probleem? Ligt het aan de soundbar of aan de tv? Simpele workaround? Ik dacht al een HMDI of optische audio switch oid.

Kort na aanschaf contact gehad met de helpdesk van Teufel, zij waren niet bekend met het probleem. Maar toen had ik alleen last van problemen met de decoder, na het gebruik van de optische audio was dit opgelost. Ik dacht dus dat het probleem aan de decoder lag dus verder geen actie ondernomen. Alleen nu vertoond het probleem zich dus via alle aangesloten apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilraen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-03 12:12

Gilraen

The audacity!

Jonasken schreef op zondag 17 januari 2016 @ 23:11:
hmm Ik heb opgevangen dat de Philips Fidelio E6 binnenkort uitkomt, dus ga nog even wachten. Heeft de Sony ht rt 5 geen center speaker? volgens mij zit die toch in de soundbar hoor, de Fidelio E6 heeft een virtuele center speaker, volgens sommige testen die ik al gelezen heb zou dit niet slecht klinken, en veel beter zijn dan de E5 want die had niet eens een virtuele center speaker. Voor muziek af te spelen zal dit denk ik ook beter zijn aangezien ze in soort van speaker kast zitten, zou ze beide willen testen :P En deze zijn ontwikkeld bij Gibson, en niet bij Philips zelf dus dat is ook wel een voordeel denk ik, aangezien Philips zelf meestal rommel maakt laatste jaren... En deze Philips heeft ook Bluetooth, Google Cast, Spotify Connect net zoals de Sony dus ik twijfel hard:p En kabels wil ik sowieso NIET meer :p
Ik heb de Fidelio E6 gisteren al kunnen beluisteren in de Philips employee shop. Is daar al in early verkoop voor 750,- euro (adviesprijs wordt 900 euro in de winkel). Echt een verbetering ten opzichte van de E5. Ten eerste mooier geluid, hoewel ik geen audiofiel ben en de e5 ook gewoon al heel mooi vond, maar dat blijft uiteraard smaak. Zo vind ik soundbars doorgaans gewoon nog te vlak en hol klinken (ook high end).

Verdere verbeteringen: nu wel een display ipv ledjes (status/source etc) en wat ik zeker de 200 euro extra waard vind tov de E5 is dat alle speakers nu _wel_ als standalone unit gebruikt kunnen worden, en dat er dus inderdaad ook Google casting is en dat apps zoals Spotify gewoon ermee werken ipv dat alles via bluetooth moet.

Geluid is super helder, niet hol of te schel, en is uiteraard in te stellen. Diverse instelbare modi voor sound uiteraard (voice/music/movie). Afwerkingskwaliteit van de boxen is echt top, voor zover ik in een half uurtje kon zien. Qua uiterlijk zijn ze redelijk vergelijkbaar met de vorige versie, alleen iets hoger (of dat lijkt optisch zo), en ipv houtkleurige bovenplaatjes zijn deze nu zwart (nog wel met houtpatroon). Mooi!

Ik ga ze kopen van de week (even wachten tot de centjes binnen zijn).

YouTube: Philips Fidelio E6 wireless surround cinema speakers

[ Voor 4% gewijzigd door Gilraen op 07-03-2016 17:39 . Reden: productnaam ]

Battle.net: Gilraen / Origin ID: Gilraen222

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:21

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Die Fidelio E6 ziet er inderdaad goed, ook al past deze set niet echt in het soundbar topic :P heeft die set ook een centrale unit waar je de bekabeling op aansluit? Of moet je alles op de.rechter speaker aansluiten? Zo ja dan is wel een flink minpunt.

Verder is voor mij de prijs van 900,- te hoog, wel.relaxt dat je de achterspeakers ook "los" kunt gebruiken.

Kun je de achterspeakers van de Sony HT RT5 ook afzonderlijk gebruiken?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilraen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-03 12:12

Gilraen

The audacity!

Chaoss schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 23:56:
heeft die set ook een centrale unit waar je de bekabeling op aansluit? Of moet je alles op de.rechter speaker aansluiten? Zo ja dan is wel een flink minpunt.
Frontspeakers worden op elkaar aangesloten via 1 DIN cable, en vervolgens power cable inderdaad via 1 speaker. Geen 'echte' centrale unit, alleen 'dedicated center channel' voor 'true voice clarity', als ik de specs moet geloven :)
Chaoss schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 23:56:
Die Fidelio E6 ziet er inderdaad goed, ook al past deze set niet echt in het soundbar topic :P
True, uiteraard :) was alleen de enige plek waar ik hem uberhaupt genoemd heb zien worden, dus ik dacht, ik deel toch maar even mijn ervaring. Maar nu dus weer terug naar de soundbars inderdaad! :)

Battle.net: Gilraen / Origin ID: Gilraen222

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-06 18:10

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

wie heeft er ervaring met de sony rt ht 5??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Die zijn er als je in dit topic teruzoekt, ook staan er in de pricewatch een aantal gebruikers ervaringen: pricewatch: Sony HT-RT5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:28
ik zal mijzelf hier ook eens melden :) .

Tot voor kort altijd een losse Marantz receiver en 2 stuks jamo s608 aangesloten gehad. Wegens herinrichting van de woonkamer konden de Jamo's niet echt meer op een fijne luisterplek staan en hebben we besloten om voor wat anders te gaan kijken.

Het is een soundbar geworden van JBL. De SB400 om precies te zijn. Erg leuk geluid moet ik zeggen :) . Wel enorm wennen als je van een mooie stereo setup komt. Vooral moeten wennen aan de subwoofer van JBL set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06 20:24
Denneke,,! schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:55:
Ik heb een Philips PFL7605h tv en een Teufel Cinebar 11 soundbar.

Over het geluid ben ik heel erg tevreden alleen blijf ik problemen hebben in de overbrenging van het beeld en geluid. Ik dacht eerst dat het door de HD decoder kwam, maar de aTV 2 en 4 hebben er ook last van. De Decoder is aangesloten via optische audio dus die heeft het probleem niet meer. Alleen zit er maar 1 optische audio op de soundbar dus de rest van de apparatuur werkt helaas niet.

Het probleem is dat voor een fractie van een seconde of het geluid uit de soundbar stopt (De woofer laat wel een zacht geluid horen) of het beeld op de tv gaat op zwart. Na deze fractie van een seconde werkt alles weer. Het merkwaardige is dat terwijl het geluid uit de soundbar verdwijnt, het geluid uit de woofer door blijft gaan. Hierdoor krijg je een heel irritant haperend geluid. Ook wanneer het beeld verdwijnt is dit herhaaldelijk achter elkaar. Je ziet duidelijk dat er een onderbreking in het signaal zit ergens in het systeem.

Ik heb alles met behulp van hdmi naar de tv aangesloten, en dan 1 hdmi naar de soundbar. Dit werkt verder prima.

Iemand bekend met dit probleem? Ligt het aan de soundbar of aan de tv? Simpele workaround? Ik dacht al een HMDI of optische audio switch oid.

Kort na aanschaf contact gehad met de helpdesk van Teufel, zij waren niet bekend met het probleem. Maar toen had ik alleen last van problemen met de decoder, na het gebruik van de optische audio was dit opgelost. Ik dacht dus dat het probleem aan de decoder lag dus verder geen actie ondernomen. Alleen nu vertoond het probleem zich dus via alle aangesloten apparaten.
Heeft de tv geen optische aansluiting? Dan kun je alles met hdmi naar tv en ipv ARC hdmi naar je soundbar een optische kabel gebruiken.

Andere optie is kijken of er een firmware update te downloaden is voor je soundbar. Heeft bij mij laatst wat ARC problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
Jesserr schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 10:02:
[...]

Heeft de tv geen optische aansluiting? Dan kun je alles met hdmi naar tv en ipv ARC hdmi naar je soundbar een optische kabel gebruiken.

Andere optie is kijken of er een firmware update te downloaden is voor je soundbar. Heeft bij mij laatst wat ARC problemen opgelost.
Thx voor je reactie! Helaas geen optische out.. Enkel digital out maar daar heb ik niet veel aan ben ik bang. Ik ga inderdaad eens kijken of de soundbar niet een software uodate nodig heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Laatst online: 02-06 20:24
Denneke,,! schreef op maandag 29 februari 2016 @ 17:15:
[...]

Thx voor je reactie! Helaas geen optische out.. Enkel digital out maar daar heb ik niet veel aan ben ik bang. Ik ga inderdaad eens kijken of de soundbar niet een software uodate nodig heeft!
En voor je TV ook even updates checken! :)
Download en duidelijk instructies staan gewoon op de productpagina van jou TV op de site van Philips (als het geen smart tv is, dan kun je gewoon via internet updaten natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
De update voor de tv had ik al geinstalleerd toen ik het probleem voor het eerst opmerkte.. Dat loste het probleem niet op en dus vals geconcludeerd dat de schuld bij de digitale decoder lag. Net eens gekeken o de website van Teufel, en op Google. Helaas zijn er geen drivers te downloaden voor de Cinebar 11.

ik denk dat ik morgen dan maar weer eens ga bellen met Teufel klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-06 09:20
Meer mensen hier in het bezit van de soundbar Sony ht ct380/381 of 780/781. Vind hem bij lagere volumes in combinatie met stemmen nog niet heel duidelijk/helder klinken. Bii hogere volumes klinkt die dan weer wel goed. Meer mensen die dat ervaren?

[ Voor 3% gewijzigd door Matedeor op 08-03-2016 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Iemand ervaring met de nieuwe soundbar van yamaha5600?
Klinkt erg veel belovend.
Ik weet het een soundbar is geen dedicated 5.1 maar komt toch aardig in de buurt tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:39
Zoekfunctie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

boeser1 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 23:16:
Update; heb de Yamaha ysp 5600 nu enkele dagen goed uitgeprobeerd (icm met 300 sub). Ben er zeer blij mee, fantastisch 3D surround en mijn ruimte is by far niet ideaal , mis zit in L hoek waarvan rechtse muur verder weg is en achterkant glas/stoffering. Kortom zoek je een surround set vervangende soundbar , zou ik zeker voor de ysp 5600 gaan !
Nu je deze soundbar een tijdje heeft hoe bevalt hij nog? Nog minpunten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaBmw7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-11-2022
Ik heb hem hier staan sinds december en ben nog steeds erg tevreden. Voor het echte surround moet je geen soundbar kopen maar voor de rest doet ie zijn ding perfect.

bmwunited.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 743343

Vandaag (en tot morgenmiddag) is er een aanbieding op de Harman Kardon Onyx Studio 2.

Tijdelijk voor €137 bij je thuis

Pricewatch: €228
pricewatch: Harman Kardon Onyx Studio 2 Wit

Link naar de aanbieding: https://www.1dayfly.com/nl/nl/idayfly/

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 743343 op 08-03-2016 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Voor de mensen die een soundplate hebben (waar de tv dus op staat), hoe vinden jullie het esthetisch lijken? Hoe de tv nu op onze tv meubel staat vind ik eigenlijk wel mooi, heb het gevoel dat zo'n soundplate het wat goedkoop kan laten lijken.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wat is eigenlijk het voordeel van een soundplate? Kan me niet voorstellen dat die dingen een beter geluid produceren dan soundbars?

Valt me op dat er weinig beweging in de prijzen van soundbars zit ik heb al een hele tijd de Sony HT-RT5 en de Philips Fidelio B5 in mijn watchlist staan maar het spul wordt maar nooit goedkoper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakaria89
  • Laatst online: 02-06 08:49
Ik twijfel tussen de Samsung HW-J550 en de Sony HT-CT38, budget is 250 euro.
Heeft iemand van jullie ervaring met deze?

http://www.crutchfield.co...0-vs-Samsung-HW-J550.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derabbink
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-04-2020
Beste Tweakers,
Ik ben momenteel op zoek naar een sound bar, maar ik heb nog geen model kunnen vinden dat mij goed bevalt; hier op GoT staan veel uiteenlopende ervaringen, en iedereen heeft individuele wensen.
Ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen door apparaat aanbevelen dat bij mijn wensen past:

* HDMI ARC poort (dit is voor als ik ooit een TV aanschaf die dit ondersteunt)
* SPDIF/optische ingang (2.1)
* Analoge ingang (stereo)
* Goed bereik (ook lage tonen), dus een subwoofer erbij is OK
* Volume regelbaar via TV afstandsbediening

Er zijn ook een paar features die voor mij niet nodig zijn:
* Draadloze subwoofer of satellite speakers (heb alleen problemen hiermee gehad)
* OSD
* HDMI ingangen. (Als HDMI ingangen wel aanwezig zijn, zou CEC passthrough goed moten werken; Ik wil graag dat CEC commando's van de TV door de soundbar heen komen)

Het doel dat ik voor ogen heb is om op een redlijke compacte manier beter geluid uit mijn TV te krijgen; Ik heb niet de ruimte voor een volledig home theater systeem met sorround sound speakers. Ik wil het liefst ook voorkomen dat ik een extra afstandsbediening moet gaan gebruiken; eentje voor de TV moet genoeg zijn.
Ik ben echter niet bang om alles met kabels aan te sluiten; dat doe ik 1 keer, en dan is het gedaan, en zoals hierboven vermeld, heb ik zelf niet bepaald goede ervaringen gehad met draadloze speakers.

PS: ik ben op zoek naar iets onder de 1000 euro.

[ Voor 1% gewijzigd door derabbink op 22-05-2016 16:35 . Reden: budget toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
Budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derabbink
<=1000 euro (heb mijn bericht gewijzigd en dit toegevoegd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:11
derabbink schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:20:
Beste Tweakers,
Ik ben momenteel op zoek naar een sound bar, maar ik heb nog geen model kunnen vinden dat mij goed bevalt; hier op GoT staan veel uiteenlopende ervaringen, en iedereen heeft individuele wensen.
Ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen door apparaat aanbevelen dat bij mijn wensen past:

* HDMI ARC poort (dit is voor als ik ooit een TV aanschaf die dit ondersteunt)
* SPDIF/optische ingang (2.1)
* Analoge ingang (stereo)
* Goed bereik (ook lage tonen), dus een subwoofer erbij is OK
* Volume regelbaar via TV afstandsbediening

Er zijn ook een paar features die voor mij niet nodig zijn:
* Draadloze subwoofer of satellite speakers (heb alleen problemen hiermee gehad)
* OSD
* HDMI ingangen. (Als HDMI ingangen wel aanwezig zijn, zou CEC passthrough goed moten werken; Ik wil graag dat CEC commando's van de TV door de soundbar heen komen)

Het doel dat ik voor ogen heb is om op een redlijke compacte manier beter geluid uit mijn TV te krijgen; Ik heb niet de ruimte voor een volledig home theater systeem met sorround sound speakers. Ik wil het liefst ook voorkomen dat ik een extra afstandsbediening moet gaan gebruiken; eentje voor de TV moet genoeg zijn.
Ik ben echter niet bang om alles met kabels aan te sluiten; dat doe ik 1 keer, en dan is het gedaan, en zoals hierboven vermeld, heb ik zelf niet bepaald goede ervaringen gehad met draadloze speakers.

PS: ik ben op zoek naar iets onder de 1000 euro.
Mja er is een hoop te kiezen met jou "beperkte" wensen :)

Enkele modellen die in mij opkomen:
  • Sony ht-x3
  • Sony ht-nt5
  • Philips Fidelio xs1 maar de andere Fidelio's zijn de moeite waarde
  • Cambridge audio tvb2
  • Demon Heos soundbar
En dan heb ik nog niet gehad over o.a Yamaha, LG, Teugel/Raumfeld en Samsung.

Kijk met name naar extra's zoals Dolby/DTS en streaming dingen om meer onderscheid te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derabbink
De Sony HT-XT3 is een "sound base", dus een kist om de TV bovenop te zetten. Dit is helaas nit helemaal het formaat waar ik naar op zoek ben. Ook kon ik geen informatie vinden m.b.t. of ik dit zonder de meegeleverde AB kan besturen.
De specs lijken verder wel erg goed!

De Sony NT-HT5 (765 euro) lijkt een nog krachtiger alternatief tot de HT-XT3, met nog betere specs. Echter heeft dit model wel een draadloze subwoofer (minpunt voor mij), en ik kon geen informatie vinden m.b.t. hoe CEC werkt als je apparaten aan de soundbar koppelt (ipv. rechtstreeks aan de TV). Ik heb ook bij dit model niet kunnen vinden hoe belangrijk de meegeleverde AB is. Een extratje is dan wel weer de LAN/WLAN integratie en DLNA ondersteuning, Bluetooth en USB aansluiting.

De Philips Fidelio SoundStage XS1 (470 euro) heeft ook een draadloze subwoofer (helaas), maar wel expliciet vermeld CEC ondersteuning. Echter, aangezien mijn huidige TV geen ARC-compatibele HDMI poort heeft, is het mij nog niet 10% dudelijk of ik hier het volume kan aanpassen zonder de bijbehorende AB.

De Cambidge Audio TVB2 (510 euro) is de eerste in deze lijst waarbij expliciet vermeld staat dat deze "IR remote learning" heeft, dus dat is precies waar ik naar op zoek ben. Ook voor de 3 HDMI ingangen wordt explicit vermeld dat deze 4K 3D compatibel zijn (iets wat ik bij andere modellen nog niets over heb kunnen vinden). Het enige minpuntje lijkt hier de draadloze subwoofer te zijn.

De Denon Heos Soundbar (800 euro) heeft net als de Cambridge Audio TVB2 een "IR leerfunctie", maar tegelijk helaas ook een draadloze woofer. Dit model lijkt naast de HDMI ARC poort geen extra HDMI ingangen te hebben, maar is wel een stuk duurder dan de andere modellen.

Al met al spreekt mij van deze modellen de Cambridge Audio TVB2 nog wel het meeste aan. Functioneel lijk deze erg op de JBL Cinema SB400 (370 euro), of - mits he de HDMI ingangen buiten beschouwing laat - de JBL Cinema SB350 (390 euro). Maar over al deze producten lees ik (bijv. op Amazon) dat er heel wat mensen zijn die vaak storingen ondervinden met draadloze subwoofers.

Een alternatief hierop zou bijv. de JBL Cinema SB100 (enkel nog 2e-hands te koop, ca. 80 euro). Deze soundbar heeft een subwoover aansluiting, maar ik heb niet zo'n zin om het risico van een 2e-hands aankoop aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:58

DjVe

Hatsaflats!

Wat is het probleem met een draadloze sub? Ik vind het zelf een verbetering, gezien er nu geen aardlus meer mogelijk is (brommen als er geen signaal wordt aangeleverd).

Mijn advies: ga luisteren en neem ook eenb wat duurdere soundbar mee (Yamaha 5600, Arcam Bar, etc) zodat je kan horen waar je op in levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derabbink
Ik ben wat skeptisch tegenover draadloze subs, omdat ik dus veel klachten erover heb gelezen. En heb het zelf ook wel eens bij sony en samsung speakersystemen als problematisch mogen ervaren.
(En het feit dat ik een totale nerd ben :) maakt dat ik het raar vind om niet bewegelijke aparatuur draadloos te verbinden met andere niet bewegelijke aparatuur.)

Ik zal zeker eens gaan luisteren in een winkel, maar ik woon in een ontwikkelingsland, en daar zijn dingen zoals "proefluisteren" nogal moeilijk toegankelijk.Dus ik probeer de mogelijke kandidaat-hardware alvast vooraf zoveel mogelijk vooraf te selecteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 20:44
Ik ben me ook aan het oriënteren op een soundbar. Waar ik vooraf vooral nog mee stoei is de manier van aansluiten van al mijn devices.

Ik wil mijn PS4, Rasp Pi3 (mediaplayer) en uiteraard mijn TV decoder aansluiten. Niets spannends dus, aangezien al deze apparaten gewoon HDMI uitgangen hebben.

Ik neem aan dat ik dan een soundbar nodig hebt met tenminste 3 HDMI ingangen. Ik meen dat het ook mogelijk is dat je het beeld van je device via je Soundbar kan laten lopen.
Heb je met deze methode geen last van interventie. Mijn Rasp Pi3 en decoder staan namelijk altijd aan.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drummer38
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08-05 14:17
Heeft er iemand ervaring met de Samsung Curved Soundbar ??? Ben namelijk benieuwd hoe die bevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 19:45
Ik zou je devices gewoon op de TV aansluiten evenals de soundbar middels HDMI (met ARC) of optisch. Vervolgens stel je de TV zo in dat het geluid altijd via de soundbar gaat. Dan hoef je geen soundbar te hebben met 3 HDMI ingangen.

Ik heb vandaag ook een soundbar besteld (de Samsung HW-K550) en hoop deze eind van de week binnen te hebben. Een tijdje geleden heb ik de Samsung HW-J6500 in de winkel beluisterd en hier vond ik erg goed geluid uit komen, echter wilde ik geen curved soundbar hebben en die ik nu besteld heb schijnt minstens zo goed te zijn dus ik ben benieuwd :)

[ Voor 0% gewijzigd door Vinze op 24-05-2016 10:00 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 18:11
steefje schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:06:
Ik ben me ook aan het oriënteren op een soundbar. Waar ik vooraf vooral nog mee stoei is de manier van aansluiten van al mijn devices.

Ik wil mijn PS4, Rasp Pi3 (mediaplayer) en uiteraard mijn TV decoder aansluiten. Niets spannends dus, aangezien al deze apparaten gewoon HDMI uitgangen hebben.

Ik neem aan dat ik dan een soundbar nodig hebt met tenminste 3 HDMI ingangen. Ik meen dat het ook mogelijk is dat je het beeld van je device via je Soundbar kan laten lopen.
Heb je met deze methode geen last van interventie. Mijn Rasp Pi3 en decoder staan namelijk altijd aan.
Aansluiten kan op verschillende manieren op de soundbar zelf of via de tv. Voor dit laatste moet je wel even goed in de specs duiken van je tv. Naast ARC moet je ook even nagaan of alle audio dragers(dolby 5.1, dts, digital plus, enz.) worden ondersteund en niet door allerlei vage licentie afspraken worden gecapt tot dobly of pcm 2.0. Mijn advies zou zijn, koop iets wat je op de soundbar kunt aansluiten en vervolgens naar je tv, dan weet je 100% dat het allemaal goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Thanks voor de antwoorden. Volgende week kan ik n weekje spelen met een sonos Playbar. Eens kijken hoe dat bevalt.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audipack
  • Laatst online: 03-04-2022
* knip *

Dit is natuurlijk gewoon spam en dat is niet de bedoeling.

[ Voor 86% gewijzigd door S1NN3D op 25-05-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
derabbink schreef op zondag 22 mei 2016 @ 22:10:
Ik ben wat skeptisch tegenover draadloze subs, omdat ik dus veel klachten erover heb gelezen. En heb het zelf ook wel eens bij sony en samsung speakersystemen als problematisch mogen ervaren.
(En het feit dat ik een totale nerd ben :) maakt dat ik het raar vind om niet bewegelijke aparatuur draadloos te verbinden met andere niet bewegelijke aparatuur.)

Ik zal zeker eens gaan luisteren in een winkel, maar ik woon in een ontwikkelingsland, en daar zijn dingen zoals "proefluisteren" nogal moeilijk toegankelijk.Dus ik probeer de mogelijke kandidaat-hardware alvast vooraf zoveel mogelijk vooraf te selecteren :)
En heb je inmiddels al een keuze gemaakt? Ik zit momenteel met dezelfde uitdaging.

Heb het afgelopen weekend gespeeld met een Sonos Playbar inclusief twee extra Sonos Play 1. Hoewel geen sub hierbij aanwezig, vond ik het qua geluid best ok. Echter, vond ik de toegevoegde waarde bij tv kijken, niet bijzonder. Bij games werd het wel beter, maar ben niet overtuigd. Ga er nog even verder mee spelen, ook qua afstellingen.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrico007
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-02-2024
derabbink schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:45:
De Sony HT-XT3 is een "sound base", dus een kist om de TV bovenop te zetten. Dit is helaas nit helemaal het formaat waar ik naar op zoek ben. Ook kon ik geen informatie vinden m.b.t. of ik dit zonder de meegeleverde AB kan besturen.
De specs lijken verder wel erg goed!

De Sony NT-HT5 (765 euro) lijkt een nog krachtiger alternatief tot de HT-XT3, met nog betere specs. Echter heeft dit model wel een draadloze subwoofer (minpunt voor mij), en ik kon geen informatie vinden m.b.t. hoe CEC werkt als je apparaten aan de soundbar koppelt (ipv. rechtstreeks aan de TV). Ik heb ook bij dit model niet kunnen vinden hoe belangrijk de meegeleverde AB is. Een extratje is dan wel weer de LAN/WLAN integratie en DLNA ondersteuning, Bluetooth en USB aansluiting.

De Philips Fidelio SoundStage XS1 (470 euro) heeft ook een draadloze subwoofer (helaas), maar wel expliciet vermeld CEC ondersteuning. Echter, aangezien mijn huidige TV geen ARC-compatibele HDMI poort heeft, is het mij nog niet 10% dudelijk of ik hier het volume kan aanpassen zonder de bijbehorende AB.

De Cambidge Audio TVB2 (510 euro) is de eerste in deze lijst waarbij expliciet vermeld staat dat deze "IR remote learning" heeft, dus dat is precies waar ik naar op zoek ben. Ook voor de 3 HDMI ingangen wordt explicit vermeld dat deze 4K 3D compatibel zijn (iets wat ik bij andere modellen nog niets over heb kunnen vinden). Het enige minpuntje lijkt hier de draadloze subwoofer te zijn.

De Denon Heos Soundbar (800 euro) heeft net als de Cambridge Audio TVB2 een "IR leerfunctie", maar tegelijk helaas ook een draadloze woofer. Dit model lijkt naast de HDMI ARC poort geen extra HDMI ingangen te hebben, maar is wel een stuk duurder dan de andere modellen.

Al met al spreekt mij van deze modellen de Cambridge Audio TVB2 nog wel het meeste aan. Functioneel lijk deze erg op de JBL Cinema SB400 (370 euro), of - mits he de HDMI ingangen buiten beschouwing laat - de JBL Cinema SB350 (390 euro). Maar over al deze producten lees ik (bijv. op Amazon) dat er heel wat mensen zijn die vaak storingen ondervinden met draadloze subwoofers.

Een alternatief hierop zou bijv. de JBL Cinema SB100 (enkel nog 2e-hands te koop, ca. 80 euro). Deze soundbar heeft een subwoover aansluiting, maar ik heb niet zo'n zin om het risico van een 2e-hands aankoop aan te gaan.
De draadloze sub van de Cambridge Audio TVB2 geeft bij mij geen enkele problemen en vind het echt een super apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistedVision
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-03 08:36
Ik heb afgelopen tijd regelmatig zitten zoeken, kijken en vooral luisteren naar soundbars om mijn huidige televisie wat luister bij te zetten. Budget rond de 300 euro.

In het begin ging mijn voorkeur uit, zonder geluisterd te hebben, naar de Sony CT380. Echter na deze in de winkel gehoord te hebben vond ik deze niet warm en helder genoeg. Andere vergelijkbare soundbars konden me ook niet echt bekoren, m.u.v. de JBL's. Echter wordt voor de variant met hdmi in/uitgangen een 450 euro neergeteld.

Na wat rondstruinen op het internet en in dit forum uitgekomen bij de Denon DHT-S514. Denon ken ik als merk en ben daar altijd positief over geweest. Had helaas geen winkel in de buurt om deze te beluisteren.
Dus toch maar besloten de gok te wagen en deze besteld. Vandaag binnen gehad; geïnstalleerd en geluisterd.

Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Getest met wat diverse muziek genres en een paar film intro's. Geluid is niet zo warm en vol als bijvoorbeeld een Bose, echter vind ik het wel een stuk beter dan bijvoorbeeld de Sony en vergelijkbaar met de JBL's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:35

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Been there done that, hier staat er 1 sinds december 2014. Ben er zeer tevreden over. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derabbink
steefje schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:28:
En heb je inmiddels al een keuze gemaakt? Ik zit momenteel met dezelfde uitdaging.
[...]
Ik denk dat mijn keuze is gevallen op de Yamaha YSP-2500. Ik zag dat deze in Engeland voor een goede prijs te krijgen is.
Dit model heeft 3 HDMI inganngen + 1 HDMI ARC, 2 SPDIF ingangen, 2 analoge RCA ingangen, en bluetooth. De subwoofer is draadloos, maar kan ook met een kabel worden aangesloten.

Het enige nadeel is dat'ie z'n eigen afstandsbediening heeft, en dus niet de commando's van mijn TV AB kan leren. Maar omdat deze wel gewoon goede CEC ondersteuning biedt, denk ik dat ik de TV AB gewoon weg kan leggen en alles via dit apparaat kan besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
derabbink schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:12:
[...]

Ik denk dat mijn keuze is gevallen op de Yamaha YSP-2500. Ik zag dat deze in Engeland voor een goede prijs te krijgen is.
Dit model heeft 3 HDMI inganngen + 1 HDMI ARC, 2 SPDIF ingangen, 2 analoge RCA ingangen, en bluetooth. De subwoofer is draadloos, maar kan ook met een kabel worden aangesloten.

Het enige nadeel is dat'ie z'n eigen afstandsbediening heeft, en dus niet de commando's van mijn TV AB kan leren. Maar omdat deze wel gewoon goede CEC ondersteuning biedt, denk ik dat ik de TV AB gewoon weg kan leggen en alles via dit apparaat kan besturen.
Dat is ook een mooie.

Ik ga niet meer voor een soundbar. Ik heb nu een week met een Sonos Play gespeeld, maar ben niet echt overtuigd. Wordt voor mij dus een goede 5.1 set

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

De 2500 klinkt met muziek niet heel sterk. Qua film/games is het een goed apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118786

Ga binnenkort wat geld uitgeven voor een soundbar, mag best wat kosten.
Op mijn lijstje stond de Yamaha YSP-5600 bovenaan. Eén enkele luidspreker + sub, geen achterluidsprekers nodig.
Maar was wel sceptisch, wil nl goed geluid en wil niet al te veel terug van wat ik nu heb (Onkyo 7.1 + Harman Kardon).
Verder op mijn lijst de Sonos. Iedereen heeft het en heeft het er over. Dan die toch ook maar luisteren met mijn eigen meegebrachte muziek.
Heos ook laten opstellen en ik dacht wel een paar uur nodig te hebben om de keuze te maken.
Ik was er echter in 5 minuten al uit: de YSP-5600 wordt 'm.
WOW wat een geluid en ook WOW wat een verschil met Sonos. Heb continu heen-en-weer laten schakelen tussen de Sonos, HEOS en YSP. Elke keer springt die YSP er wel zo hoog boven uit.....
Nu nog een bijpassende 4K HDR 49'' TV erbij. soundbar is nl 110 cm breed, daas best veul. Ook de sub is best groot.
Maar het gaat natuurlijk om wat er uit komt. Eén speaker en die sub is best wel ergens in een hoek weg te werken.
Wat me wel opviel: hij kan niet loeihard... Iemand anders dat ook opgevallen? Of ik maakte een fout of hij kan echt niet hard. Ik woon in een vrijstaand huis, geen buren die van mijn herrie last hebben. Ik hou af en toe van hard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik ben het helemaal met je eens dat de Sonos en HEOS niet geweldig klinken. Ik had de 5600 ook op mijn wishlist staan, maar vind hem met de sub toch wat aan de dure kant (en het is nou niet bepaald een mooi appparaat). Als je flink wat geld gaat uitgeven aan een soundbar, ga dan ook even luisteren naar de wat duurdere merken. Yamaha levert inderdaad mooi spul, maar Arcam, Martin Logan en B&W ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:30
Aangezien je vrij kritisch hebt geluisterd, wat vond je als je puur kijkt naar het verschil tussen Sonos en HEOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vandaag een Philips Fidelio B5 gekocht, in de aanbieding bij ING rentepunten. Ik zit zelf niet bij de ING maar een collega was zo aardig om deze voor mij te bestellen

Laagste prijs in de pw is 650, ING verkoopt hem voor 499,- en daar gaat nog 50 euro cashback af. Dat is dan toch mooi 200 euro onder de laagste pw prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drummer38
Hoi

Ikben op zoek naar een soundbar maar twijffel tussen de samsung curved soundbar omdat deze qua design bij de tv past en tussen een sonos systeem.

Heb bij de aankoop van de samsung een samsung multiroom speaker gekregen maar nog niet uitgeprobeerd. Collega van me heeft sonos en is daar zeer over te spreken.

Zit te denken om de multiroomspeaker van samsung te verkopen en over te gaan naar sonos.

Heeft er iemand ervaring met samsung soundbars en ook met multiroomspeakers?

Bedankt alvast voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118786

yorroy schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:06:
Aangezien je vrij kritisch hebt geluisterd, wat vond je als je puur kijkt naar het verschil tussen Sonos en HEOS?
ik vond de sonos een soort van compressed klinken. te digitaal, weinig leven, alles meer van het zelfde.
HEOS vond ik al wat beter, meer sprankelend bij rock en bluesmuziek. Bij mijn klassieke muziek weer wat te vlak. Ik noem het compressie maar weet dit niet exact uit te leggen. Alsof er iets weggesneden en afgevlakt is.
Maar het zijn mijn oren, anderen hebben weer andere oren :)
Yamaha was/is gewoon top. Ok je betaalt dan wat meer, maar dan heb je echt ook wat meer.

Zal ook nog naar die andere opties kijken maar bij Yamaha is het niet echt een soundbar maar een soundprojector. Hoe ze dat geluid achter mij kunnen krijgen uit maar één speaker.....
Wil geen achterspeakers plaatsen, dat is mijn eis. Kom je al snel bij de Yamaha terecht als je toch een soort van surround beleving wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Als je goede muziek wilt dan lijkt het me verstandiger om eventueel een systeem naast de soundbar te gebruiken.

Ik heb voor mijn muziek een buizenbak met transmissie zuilen staan, daarbij verbleekt elke soundbar. :p

Nog even een vraagje over het aansluiten van mijn soundbar. De TV en soundbar ondersteunen hdmi arc. Op mijn TV heb ik nu 3 apparaten aangesloten: de PS3, PS4 en de Horizon box, de soundbar heeft 2x hdmi-in en dus 1x het hdmi-arc. De kabels zijn nu netjes weg gewerkt dus ben ik geneigd om de soundbar via optical of digital coax aan te sluiten en de HDMI apparaten op de TV te laten of heeft dat bepaalde nadelen?

Anders kan ik dus maar 2 apparaten op de soundbar aansluiten, opzich ook geen groot probleem want de PS3 gebruik ik niet veel meer.

[ Voor 55% gewijzigd door Chaoss op 28-06-2016 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 20:20

WiXX

Kijk uit malloot een...

Drummer38 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 00:17:
Heeft er iemand ervaring met de Samsung Curved Soundbar ??? Ben namelijk benieuwd hoe die bevalt
Ben ook erg benieuwd.

Ben zelf aan het kijken naar de hw-j6500 of 6500r. Weet alleen niet wat het verschil is. Kan iemand dat uitleggen. Lijkt erop dat de r versie nieuwer is maar qua specs is er weinig verschil te zien. Qua prijs maakt het wel uit.

Heb zelf een ks7500 Samsung tv.

Heeft iemand info betreffende deze soundbars? Want er is ook nog een 6000 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drummer38
De r types zijn idd de nieuwere types 2016 en meen ergens gelezen te hebben dat het te maken heeft met de curve (graden) van de tv, maar weet niet zeker of dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Chaoss schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:38:
Als je goede muziek wilt dan lijkt het me verstandiger om eventueel een systeem naast de soundbar te gebruiken.

Ik heb voor mijn muziek een buizenbak met transmissie zuilen staan, daarbij verbleekt elke soundbar. :p

Nog even een vraagje over het aansluiten van mijn soundbar. De TV en soundbar ondersteunen hdmi arc. Op mijn TV heb ik nu 3 apparaten aangesloten: de PS3, PS4 en de Horizon box, de soundbar heeft 2x hdmi-in en dus 1x het hdmi-arc. De kabels zijn nu netjes weg gewerkt dus ben ik geneigd om de soundbar via optical of digital coax aan te sluiten en de HDMI apparaten op de TV te laten of heeft dat bepaalde nadelen?

Anders kan ik dus maar 2 apparaten op de soundbar aansluiten, opzich ook geen groot probleem want de PS3 gebruik ik niet veel meer.
Volgens mij kan je via Optical geen DTS streams afspelen (correct me if i'm wrong). Ik zat zelf dit weekend in een vergelijkbare situatie, waarbij de HDMI kabels weggewerkt zijn in een voorzetwand waar de TV aan hangt. Ik heb de HDMI kabel uit de Xbox360 gehaald en in de soundbar gedaan, waardoor deze via HDMI ARC verbonden is met de TV. De Xbox360 heb ik vervolgens met een extra HDMI kabel aangesloten op de soundbar. Dit werkt allemaal perfect en is in mijn ogen de oplossing waarbij ik het minste kabels hoefde aan te passen ;-).
Enige wat ik nu moet doen als ik de Xbox wil gebruiken is de input op de soundbar wijzigingen. De overige zaken gaan automatisch via HDMI ARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Optische/coaxiale SPDIF heeft als nadeel dat ze de HD audioformaten niet kunnen versturen (beperking in bandbreedte). HDMI kan dat wel uiteraard.

Het nadeel van het doorlussen van de Tv is de ondersteuning voor surround formaten. De meeste TV's sturen maximaal Dolby Digital 2.0 door op de digitale uitgang. Op zich maakt dat niet uit, gezien je soundbar ook maar 2.0 is, maar je mist dus ook DTS en de HD Dolby/DTS ondersteuning.

De beste oplossing is dus doorlussen met HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Soundbar is 4.1, heeft fysieke achterspeakers. Dan toch sowieso maar omprikken en de ps4 en setupbox doorlussen via de soundbar.

Neem aan dat geluid van Netflix wat op de TV draait dan ook via de soundbar verloopt?

[ Voor 25% gewijzigd door Chaoss op 29-06-2016 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:11
yorroy schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:06:
Afgelopen zondag geluisterd naar de Raumfeld soundbar bij brandstore in A'dam en maandag naar de Sonos en Heos bij Hifiklubben Nijmegen.
  • Sonos moet het naar mijn mening vooral hebben van het gemak. Mijn ma heeft er een hangen aan de muur en is vooral tevreden over het gebruikersgemak en de upgrade t.o.v. het TV geluid. Iets te wollig vind ik het geluid.
  • De HEOS is helder maar in zekere opzicht ook schel. Mist wat BOEM naar mijn mening.
  • De Raumfeld Soundbar heeft mij overtuigd doordat deze op vele vlakken goed presteert. De App krijgt nogal kritiek maar deze is nog in ontwikkeling. De kwaliteit van het geluid heeft mij toch overtuigd.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vandaag mijn Fidelio B5 binnen gekregen, gelijk aangesloten via hdmi arc, tv klinkt flink beter, muziek is ook goed, daarna de surround speakers gekalibreerd en even Netflix geprobeerd. Surround klink imho behoorlijk goed, front geluid wordt een stuk breder en er komt voldoende geluid vd zijkanten.

Ik gebruik nu mijn TV als hdmi hub, kheb me suf gegoogled maar kan niet vinden of dat nog nadelen heeft ten opzichte van alles aansluiten op de soundbar zelf.

Verder maar 1 minpuntje gevonden: als ik muziek stream naar de soundbar en ik koppel de surround speakers af van de soundbar dan is er geen optie om het geluid te dupliceren naar de surround speakers.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 01-07-2016 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Chaoss schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 00:20:
Vandaag mijn Fidelio B5 binnen gekregen, gelijk aangesloten via hdmi arc, tv klinkt flink beter, muziek is ook goed, daarna de surround speakers gekalibreerd en even Netflix geprobeerd. Surround klink imho behoorlijk goed, front geluid wordt een stuk breder en er komt voldoende geluid vd zijkanten.

Ik gebruik nu mijn TV als hdmi hub, kheb me suf gegoogled maar kan niet vinden of dat nog nadelen heeft ten opzichte van alles aansluiten op de soundbar zelf.

Verder maar 1 minpuntje gevonden: als ik muziek stream naar de soundbar en ik koppel de surround speakers af van de soundbar dan is er geen optie om het geluid te dupliceren naar de surround speakers.
Het doorlussen met HDMi heeft geen enkel nadeel verder. Als je muziek af speelt en je wenst een surround effect, dan moet je de moviestand gebruiken (zegt de handleiding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Zal dat eens proberen :)

Verder erg tevreden Netflix (smart app tv) en games via de PS4 klinken erg goed qua surround, echte 5.1 zal ongetwijfeld beter klinken. Kheb het idee dat ik vooral geluid aan de zijkanten heb en niet zozeer aan de achterkant. Moet wel zeggen dat ik nog nooit een "echte" 5.1 set op de tv heb gehad dus in dat opzicht geen goede vergelijking.

Voor dit geld (450,-) en de nette oplossing (geen kabels) ben ik iig zeer tevreden.

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 01-07-2016 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:05

frG

Iemand enig idee waar en of de Vizio 2016 soundbar set al te koop is?

Het gaat om deze:
http://www.vizio.com/audio/sb4551d5.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 28-05 21:02
frG schreef op zondag 03 juli 2016 @ 11:35:
Iemand enig idee waar en of de Vizio 2016 soundbar set al te koop is?

Het gaat om deze:
http://www.vizio.com/audio/sb4551d5.html
Geen idee. Maar ziet er mooi uit! Zijn er al betrouwbare revies van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Vandaag even in de mm geweest in utrecht en heb de yamaha5600 + sub beluisterd. Man man man wat kolt daar een mooi geluid uit! En dat voor een soundbar. Komt de bose spundbar niet eens bij in de buurt.

Zit overigens nog aardig te twijfelen, maandag krijg ik de sleutel van me nieuwe huis en moet nog alles verbouwen en word nog gestuuct.
Zou ik over luidspreker kabels in frezen of gewoon weer een soundbar?
Heb de philips hts9100 verkocht want was daar totaal niet tevreden over. T vrpuwtje heeft de voorkeur naar een soundbar en ik wil gewoon goed geluid bij de film en goed surround (60%) film gebruik van de tv

Wat is jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:27

CeesKees

I rest my Kees

@coldbullet.

Ik zou hoe dan ook de kabels voor een echte surround set infrezen. Want als je een soundbar hebt gaat het een keer gebeuren dat je echt surround wil hebben. Dat ga je natuurlijk nooit redden met een soundbar.

T vrouwtje is je vriendin/vrouw neem ik aan?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Coldbullet schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:17:
Vandaag even in de mm geweest in utrecht en heb de yamaha5600 + sub beluisterd. Man man man wat kolt daar een mooi geluid uit! En dat voor een soundbar. Komt de bose spundbar niet eens bij in de buurt.

Zit overigens nog aardig te twijfelen, maandag krijg ik de sleutel van me nieuwe huis en moet nog alles verbouwen en word nog gestuuct.
Zou ik over luidspreker kabels in frezen of gewoon weer een soundbar?
Heb de philips hts9100 verkocht want was daar totaal niet tevreden over. T vrpuwtje heeft de voorkeur naar een soundbar en ik wil gewoon goed geluid bij de film en goed surround (60%) film gebruik van de tv

Wat is jullie mening?
Mag ook wel voor dat geld. Voor 2000 euro heb je een fairly high-end surround setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

outlandos schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:15:
[...]

Mag ook wel voor dat geld. Voor 2000 euro heb je een fairly high-end surround setje.
Ja klopt. Heb nu een marantz 1501 en indinity modulus2 maar vind optisch een spoundbar mooier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Coldbullet schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 22:52:
[...]

Ja klopt. Heb nu een marantz 1501 en indinity modulus2 maar vind optisch een spoundbar mooier..
Ik ook.

Ik heb nu een soundplate X3 van Sony, maar twijfel om te upgraden naar:

pricewatch: Yamaha YSP-2500 Zwart

Vraag me alleen af of mijn ruimte geschikt is.. ik zal vanmiddag even een foto posten van mijn zithoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R. Smael
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-05-2024
Hallo,

Wij hebben 2 weken geleden een nieuwe tv (Sony KD55XD9305) en soundbar (JBL SB400/230) gekocht.

Maar ik heb al diverse keren gehad dat als ik schakel tussen meerdere apparaten/programma's (van Kodi naar tv-zenders en van Bluetooth met mijn telefoon terug naar tv) dat het geluid ineens uitvalt.
Dit moet ik vervolgens weer op een hele rare manier (zo raar dat ik het zelf nog niet eens kan volgen) herstellen zodat hij het weer doet.

Ook heb ik gelezen dat hij niet alle geluidsformaten ondersteunt. Klopt dit? Welke ondersteunt hij dan precies niet? Kom je deze formaten vaak tegen? Ik ben namelijk een echte 'leek' in.

Maar door deze "problemen" zit ik te twijfelen om hem alsnog te ruilen bij de MM. Maar wat bevelen jullie mij dan aan (budget €450,- - €500,-).

Ook las ik dat 4K én 3D soms ondersteunt worden door soundbars, wat doet hij dan precies?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tjah ik kan iedereen die Philips Fidelio B5 aanraden, heb de set nu een paar weken en de draadloze achter speakers zijn echt een uitkomst. Beter surround ga je niet krijgen zonder gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndw
  • Laatst online: 18:46
Beste lezers,

ik heb sinds gisteren een nieuwe tv en soundbar geïnstalleerd, maar stuit op een probleempje. Ik heb een sony smart tv en een harman/kardon sb26 soundbar. Beide met ARC.

Ik heb de iTV-decoder van KPN via HDMI aangesloten op de soundbar op poort HDMI-1. Op de soundbar zit een aparte HDMI poort voor naar de tv, hierop heb ik dus de tv gedaan en het andere eind zit op HDMI poort 4 (dit is de ARC poort) van de tv.

Als ik dus tv wil kijken, selecteer ik via 'source' HDMI-4 en krijg ik beeld via de tv en geluid via de soundbar. So far, so good.

Maarrr, als ik via de smart-tv modus naar de app van bijv. Spotify of Youtube ga, krijg ik geen geluid meer uit de soundbar. Als ik de optische kabel aansluit en op de afstandsbediening van de soundbar 'optic' selecteer, krijg ik wel geluid, maar dan is het hele effect van ARC volgens mij weg.

Ergens gaat iets fout, maar ik weet niet waar. Kan dit een kwestie van instellingen zijn, of zie ik iets (simpels) over het hoofd? Ik ben benieuwd hoe jullie dit zien.

gr,

Bernd

/edit ik zie dat hier al een topic over is, klinkt als hetzelfde probleem wat ik heb:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1553474/1

BTW, de HK SB26 voor 299 gekocht bij Correct. Is volgens mij overal nog ruim 400 euro, soms zelfs meer.

[ Voor 10% gewijzigd door berndw op 17-07-2016 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-05 15:43

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Chaoss schreef op zondag 17 juli 2016 @ 10:04:
Tjah ik kan iedereen die Philips Fidelio B5 aanraden, heb de set nu een paar weken en de draadloze achter speakers zijn echt een uitkomst. Beter surround ga je niet krijgen zonder gedoe.
Kheb die en de JBL SB400 eens naast elkaar beluisterd... Dan wil je echt geen Fidelio B5 _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-05 15:41
Ik ben eens benieuwd om de fidelio e6 te horen, denk dat die nog best van al zullen klinken aangezien het aparte speakers zijn

PSN: Jonasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R. Smael
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-05-2024
R. Smael schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 23:44:
Hallo,

Wij hebben 2 weken geleden een nieuwe tv (Sony KD55XD9305) en soundbar (JBL SB400/230) gekocht.

Maar ik heb al diverse keren gehad dat als ik schakel tussen meerdere apparaten/programma's (van Kodi naar tv-zenders en van Bluetooth met mijn telefoon terug naar tv) dat het geluid ineens uitvalt.
Dit moet ik vervolgens weer op een hele rare manier (zo raar dat ik het zelf nog niet eens kan volgen) herstellen zodat hij het weer doet.

Ook heb ik gelezen dat hij niet alle geluidsformaten ondersteunt. Klopt dit? Welke ondersteunt hij dan precies niet? Kom je deze formaten vaak tegen? Ik ben namelijk een echte 'leek' in.

Maar door deze "problemen" zit ik te twijfelen om hem alsnog te ruilen bij de MM. Maar wat bevelen jullie mij dan aan (budget €450,- - €500,-).

Ook las ik dat 4K én 3D soms ondersteunt worden door soundbars, wat doet hij dan precies?

Alvast bedankt!
Ook vandaag weer hetzelfde probleem gehad. De tv reageerde niet meer op de afstandsbediening (wel op de microfoonfunctie) en soundbar gaf geen geluid.

Na wat geprobeerd te hebben zonder resultaat, de stroom eraf gehaald en nog eens te proberen werkt alles weer!

Dus we zijn nu wel zeker van dat we hem willen ruilen (28 dagen) bij de MM.
Maar wat zouden jullie terug nemen? Graag jullie advies!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-06 16:59
outlandos schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 06:15:
[...]

Ik ook.

Ik heb nu een soundplate X3 van Sony, maar twijfel om te upgraden naar:

pricewatch: Yamaha YSP-2500 Zwart

Vraag me alleen af of mijn ruimte geschikt is.. ik zal vanmiddag even een foto posten van mijn zithoek.
Er is al een opvolger onderweg - de 2700: http://usa.yamaha.com/pro...sound-projector/ysp-2700/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

En die reviews hebben gelijk, muziek is gewoon ok, maar zal het nooit halen bij een hifi stereo systeem met echte speakers.

Surround is door de achterspeakers boven gemiddeld, dat ga je met geen enkele virtual surround soundbar evenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357522

jan_oniem schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:30:
Nu we het toch over soundbars hebben.....
Hier staat een Philips HTL5140B aangesloten middels HDMI ARC op een Sony TV KDL-50W828B.
Gelet op de prijs een uitstekende combinatie maar nog steeds één probleem waarvoor ik de oplossing niet kan vinden.
Zodra de TV wordt aangezet (en daarmee ook de soundbar uit standby ontwaakt) is het laatst ingestelde niveau van het geluid weer verdwenen. Elke keer moet het geluidsniveau na inschakelen met de afstandsbediening van de TV worden opgeschroefd.
Hoe stel ik het geluidsniveau vast in zodat na inschakelen de voorkeur sterkte verschijnt?
Ik heb vandaag dezelfde soundbar aangesloten via ARC en bij mij blijven de geluidsinstellingen ook niet bewaard en ik denk niet dat het te verhelpen is,er is nl geen instellingen menu voorzien.
Ik vind dit wel een groot min punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_oniem
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-04-2024
Ik heb overigens in combinatie met die soundbar nog een 2e probleem.
We hebben een pakket van Telfort met een Amino receiver en zwarte afstandbediening.
Het zou prettig zijn wanneer de gehele set met de Telfort afstandbediening te sturen zou zijn.
Wat inschakelen betreft, werkt dat helaas niet; de TV gaat niet naar de laatst gekozen ingang bij inschakelen maar kiest de analoge ingang. Wanneer ik dan via de Telfort afstandbediening een andere ingang kies lukt dat wel, maar blijft de zenderinfo vast in beeld.
Een Telfort deskundige verwacht dat het probleem zit in miscommunicatie via ARC en adviseert de TV rechtstreeks op de receiver aan te sluiten en de soundbar met de TV te verbinden middels cinch of optisch. Dat ga ik dan maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
Als je een panaconic hebt even zoeken naar hotelschakeling panasonic op google.
Dan kun je hem laten opstarten mat hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritomos
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-05 21:16
Ha tweakers,

Ik zit aan een soundbar voor mijn tv te denken aangezien ik deze aan een zwenkbare muurbeugel ga bevestigen. Zo kan ik in mijn appartementje vanaf bank, bureau en eettafel nog fijn tv kijken. Op het moment gebruik ik de ingebouwde speakers van de tv dus alles zal een flinke verbetering zijn.

Nou vroeg ik mij af of het de moeite waard is om een surround setje aan te schaffen. Vooral vanwege het beperkte budget dat ik heb (+/- 300€), heb ik nog mijn twijfels. Dat komt neer op de keuze tussen deze twee:

Sony HT-RT3
Samsung HW-K470

Draadloos is niet perse een must aangezien ik grondig ga verbouwen en kabels kan wegwerken. De Samsung is wat mij betreft wel de aantrekkelijkere optie. Over de RT3 vind ik ook weinig ervaringen op het web.

Zijn de rear speakers de moeite waard of kan ik beter wat geld besparen door een budget 2.1 set te kopen of juist voor 300€ de best mogelijke 2.1 aan te schaffen? Een echte audiofiel ben ik niet maar surround lijkt me bij het kijken van films wel fijn en ook bij het afspelen van muziek zie ik volumineuzer geluid wel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 607785

Fritomos schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 21:12:
Ha tweakers,

Ik zit aan een soundbar voor mijn tv te denken aangezien ik deze aan een zwenkbare muurbeugel ga bevestigen. Zo kan ik in mijn appartementje vanaf bank, bureau en eettafel nog fijn tv kijken. Op het moment gebruik ik de ingebouwde speakers van de tv dus alles zal een flinke verbetering zijn.

Nou vroeg ik mij af of het de moeite waard is om een surround setje aan te schaffen. Vooral vanwege het beperkte budget dat ik heb (+/- 300€), heb ik nog mijn twijfels. Dat komt neer op de keuze tussen deze twee:

Sony HT-RT3
Samsung HW-K470

Draadloos is niet perse een must aangezien ik grondig ga verbouwen en kabels kan wegwerken. De Samsung is wat mij betreft wel de aantrekkelijkere optie. Over de RT3 vind ik ook weinig ervaringen op het web.

Zijn de rear speakers de moeite waard of kan ik beter wat geld besparen door een budget 2.1 set te kopen of juist voor 300€ de best mogelijke 2.1 aan te schaffen? Een echte audiofiel ben ik niet maar surround lijkt me bij het kijken van films wel fijn en ook bij het afspelen van muziek zie ik volumineuzer geluid wel zitten.
Een bar met achterspeakers combineren met een zwenk arm roept wat vragen op.
In hoeverre zijn de achterspeakers nog achter bij het zwenken?
Daarnaast kost ieder onderdeel natuurlijk geld, dus bij een miniset/2.1 set/soundbar kun je waarschijnlijk meer kwaliteit kopen in dit beperkte budget dan met een 5.1 achtige set.

Betreffende de meerwaarde: bij films krijg je het effect van achteren en bij muziek zorg je voor meer verspreiding. Muziek klinkt het meest natuurlijk uit 2 speakers (al dan niet vergezeld van een subwoofer als de speakers zelf niet toereikend zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritomos
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-05 21:16
Anoniem: 607785 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 12:30:
[...]

Een bar met achterspeakers combineren met een zwenk arm roept wat vragen op.
In hoeverre zijn de achterspeakers nog achter bij het zwenken?
Daarnaast kost ieder onderdeel natuurlijk geld, dus bij een miniset/2.1 set/soundbar kun je waarschijnlijk meer kwaliteit kopen in dit beperkte budget dan met een 5.1 achtige set.

Betreffende de meerwaarde: bij films krijg je het effect van achteren en bij muziek zorg je voor meer verspreiding. Muziek klinkt het meest natuurlijk uit 2 speakers (al dan niet vergezeld van een subwoofer als de speakers zelf niet toereikend zijn).
Thanks! De achterspeakers hoeven wat mij betreft alleen goed gepositioneerd te worden bij het kijken van een film vanaf de bank dus dat is geen dealbreaker. Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat ik een soundbar + achterspeakers wil. Eigenlijk is mijn vraag dus of de Samsung HW-k470 een goede koop is aangezien deze nog een dag in de aanbieding is.

Ik moet zeggen dat het concept van de Philips Fidelio B5 mij ook heel erg aanspreekt. Misschien toch maar even wat meer geld hiervoor uittrekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:36
Ha Tweakers,

Net een Sonos playbar aangeschaft en zeer tevreden over het geluid (hiervoor alleen tv-speakers). Helaas is mevrouw niet echt gecharmeerd van de looks van de soundbar (en hoort het verschil niet eens). Ik zou met wat zaagwerk een stukje uit het middenschot van m'n tv-meubel (Besta) kunnen halen zodat de soundbar daar in past, maar gaat dat ten koste van de geluidskwaliteit?

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
Goedemorgen,

Ik ben van plan deze soundbar te kopen:
http://www.homecinemacent...662/philips-htl5140b.html

Philips HTL5140B.
Deze heeft de optie om middels bluetooth muziek af te spelen

Wij willen graag middels onze laptop muziek kunnen afspelen op de soundbar (Via bluetooth)
Werkt dit ook een beetje ? je laptop met bluetooth koppelen aan je soundbar?

Bedankt vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
C6DL schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:49:
Goedemorgen,

Ik ben van plan deze soundbar te kopen:
http://www.homecinemacent...662/philips-htl5140b.html

Philips HTL5140B.
Deze heeft de optie om middels bluetooth muziek af te spelen

Wij willen graag middels onze laptop muziek kunnen afspelen op de soundbar (Via bluetooth)
Werkt dit ook een beetje ? je laptop met bluetooth koppelen aan je soundbar?

Bedankt vast!
Als die soundbar bluetooth ondersteunt, waarom zou het dan niet gewoon werken? Lijkt me nou niet iets waar veel mis kan gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Werkt zoiets niet meestal 1 richting?
Dat je laptop wel bv je telefoon of muis ontvangt, maar niks kan uitzenden?

Ik weet het niet hè, roep maar iets.

Ik speel af en toe ook iets van mijn pc/nas, welke ik aanstuur via mijn telefoon, maar dat gaat gewoon via het netwerk. Stukken makkelijker.

De rest gaat inderdaad gewoon via BT van mijn telefoon. Is ook fijner met een partner of gasten, laat ze maar koppelen en hup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
Welke tweaker heeft verstand van het koppelen middels BT van laptop > soundbar?
Wij hebben net een Philips HTL5140B gekocht met BT optie.

De telefoon (iphone) kan ik prima koppelen.
Maar mijn laptop met windows 7 (HP probook) ziet de playbar wel staan, maar zodra ik wil koppelen komt er uiteindelijk een timeout.

Na wat googelen en in de handleiding te lezen, is dit eigenlijk het enige dat ik kan vinden:

Wat hebt u nodig
• Een Bluetooth-apparaat dat Bluetoothprofiel
A2DP of AVRCP ondersteunt en
met Bluetooth-versie 3.0 + EDR

De laptop heeft standaard bluetooth onboard zitten..
Lijkt me dat dit gewoon plug en play moet zijn.

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:52
C6DL schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:19:
Welke tweaker heeft verstand van het koppelen middels BT van laptop > soundbar?
Wij hebben net een Philips HTL5140B gekocht met BT optie.

De telefoon (iphone) kan ik prima koppelen.
Maar mijn laptop met windows 7 (HP probook) ziet de playbar wel staan, maar zodra ik wil koppelen komt er uiteindelijk een timeout.

Na wat googelen en in de handleiding te lezen, is dit eigenlijk het enige dat ik kan vinden:

Wat hebt u nodig
• Een Bluetooth-apparaat dat Bluetoothprofiel
A2DP of AVRCP ondersteunt en
met Bluetooth-versie 3.0 + EDR

De laptop heeft standaard bluetooth onboard zitten..
Lijkt me dat dit gewoon plug en play moet zijn.

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?
Ik krijg mijn bluetooth hoodftelefoon ook niet gekoppeld aan mijn hp werklaptop. Volgens mij kwam ik er uiteindelijk achter dat het een probleem was met de driver, maar aangezien ik geen admin-rechten heb kan ik die driver niet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene1984
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-05-2020
Vraagje van een leek: kun je zomaar iedere soundbar op een TV aansluiten?
Ben momenteel namelijk in het bezit van een Sony HTCT780 icm een Sony TV. Over enige tijd wil ik overstappen naar een LG OLED TV (non-curved) en ik vraag me af of ik dan gewoon mijn soundbar kan behouden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Als er een HDMI, digitaal optisch/coaxiaal of anoaloge (tulp) aansluiting op zit, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene1984
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-05-2020
Duidelijk, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:19
Besloten om de home cinema de deur uit te doen en voor een beetje beter geluid toch maar een soundbar te plaatsen in de woonkamer. Bezig met een ander huis en daar komt een aparte kamer waar wel een 5.1 of groter zal komen.

Nu zag ik de Yamaha yas-105, ziet er prima uit, reviews zijn goed. Maar in de USA is al een opvolger gekomen, de yas-106. De 106 heeft een HDMI in/out en DTS ondersteuning.

Iemand een idee of de 106 ook hier leverbaar gaat worden? Of een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:41

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik ben gecharmeerd van de Yamaha YSP 5600. Ondersteunt ook een sub. Wil een kleintje erbij en dacht aan de REL Quake MK2. Echter is deze alweer enkele jaren oud. Iemand die een alternatief weet die even groot is, en net zo goed klinkt of juist beter?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shulaf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik kom van Sonos in de 5.1 opstelling Dus playbar 2x play1 en een sub. Momenteel Ysp-5600 met Sub. Sonos komt niet eens in de buurt. Geluid is voller geraffineerder. Let wel op dat je de beam goed insteld aan klinkt het niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-05 15:41
Shulaf schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:49:
Ik kom van Sonos in de 5.1 opstelling Dus playbar 2x play1 en een sub. Momenteel Ysp-5600 met Sub. Sonos komt niet eens in de buurt. Geluid is voller geraffineerder. Let wel op dat je de beam goed insteld aan klinkt het niet zo goed.
Is bij muziekweergave de subwoofer ook zo overheersend zoals bij Sonos? Dit heb ik namelijk niet graag. Ben aan het uitkijken naar nieuwe set maar twijfel

PSN: Jonasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

De 5100 klonk zonder sub al best goed (zat al best wat laagweergave in), dus de sub is echt ondersteunend. Ik verwacht dat dit bij de 5600 ook zo is. Op mijn Arcam Bar staat de crossover ook gewoon netjes op 100Hz.
Pagina: 1 ... 7 ... 58 Laatste