Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05 18:38
ocn schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:27:
[...]

Ik heb destijds de SB400 en de B5 naast elkaar beluisterd in de BCC. Een wereld van verschil, de SB400 blaast de B5 helemaal omver. Veel voller en helderder geluid.
Mee eens, zojuist de jbl besteld en een equalizer om hem wat te tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:53
MarkHero schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:48:
[...]

Mee eens, zojuist de jbl besteld en een equalizer om hem wat te tweaken.
Wees wel voorbereid op technische problemen met de JBL. Het merendeel van de modellen heeft een moederbord defect waardoor de soundbar geheel willekeurig vreemde plopgeluiden gaat maken. Dit probleem kan na een week al optreden, maar soms ook pas na een paar maanden.

Hieronder wat leesvoer:

http://www.amazon.com/JBL...s/B00AWTW480?pageNumber=3

http://www.avsforum.com/f...bl-cinema-sb-400-a-4.html

https://www.avforums.com/...ging-noises-help.1830298/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
X2X2X schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:13:
[...]

Wees wel voorbereid op technische problemen met de JBL. Het merendeel van de modellen heeft een moederbord defect waardoor de soundbar geheel willekeurig vreemde plopgeluiden gaat maken. Dit probleem kan na een week al optreden, maar soms ook pas na een paar maanden.

Hieronder wat leesvoer:

http://www.amazon.com/JBL...s/B00AWTW480?pageNumber=3

http://www.avsforum.com/f...bl-cinema-sb-400-a-4.html

https://www.avforums.com/...ging-noises-help.1830298/
Thanks, ik had mij inderdaad ingelezen. Ik heb hem via de jbl site besteld met 30 'probeer' garantie. Dus ik ga van het goede uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:58

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Ben aan het oriënteren voor een soundbar, maar het lijkt me verstandig om zelf eens de verschillen te horen tussen bv een Sonos en een Yamaha. Aanstaande woensdag ben ik misschien in de omgeving van Arnhem, en ik vraag me af of hier nog speciaalzaken zijn waar ik enkele verschillende soundbars kan beluisteren. Heeft iemand van jullie hier een goede audiozaak suggestie? Zou fijn zijn als dit in het midden of oosten van Nederland is.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-05 20:07
Ik ga deze week een nieuwe tv kopen en heb m'n oude 5.1 JBL Northridge set onder voorbehoud verkocht omdat ik hem eigenlijk te weinig gebruik. Staat nu alleen aan voor beetje tv kijken af en toe en dat vind ik zonde van de set.
Dus ben ik me een beetje aan het orienteren in soundbars. Ik ga van de week een paar modellen even beluisteren bij de MM omdat ik er toch ben om te kijken voor m'n tv.
Nu is mijn vraag ik heb in m'n woonkamer ook m'n bureau met game/media pc staan waar ik normaal mee stream vanaf m'n chromecast (welke ik gelukkig een zwieper kan geven wat een onding).
Alleen omdat m'n pc zo dichtbij staat wil ik gewoon een HDMI vanaf m'n videokaart neerleggen maar hoe moet ik dit aansluiten om m'n pc geluid via soundbar te laten lopen? Gewoon alle bronnen op m'n tv aansluiten en dan met 1 HDMI vanaf m'n tv naar m'n soundbar?
Ik heb nu gewoon alles in m'n versterker en dan 1 HDMI naar m'n tv en nu moet het volgens mij precies andersom.

[ Voor 6% gewijzigd door mike30 op 14-12-2015 05:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:09
Alles naar de soundbar en eentje naar de tv?
De soundbar wordt nu de versterker als wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-01-2024
Kan iemand mij helpen met het kiezen van een soundbar?
Ik heb een laag budget (max 200 euro), ik hoef dan ook geen volledige home cinema.
Wel wil ik goed kunnen genieten van vooral muziek (EDM) dus een diepe bass is goed voor mij. Ook heb ik voorkeur aan muziek afspelen via Bluetooth of Wifi, maakt niet uit welke van de 2.
Hij gaat onder mijn 32 inch tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:53
http://www.soundbarshop.n...6E-4F04-A89D-DB80B0B14CF2

Wel 40 euro boven je budget maar dan heb je wel een 8 inch subwoofer terwijl de rest in deze prijsklasse vaak met een 6.5 inch aan komt zetten. Reviews zijn overwegend positief. Beter ga je voor dit bedrag niet vinden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:40
Mees789 schreef op maandag 14 december 2015 @ 18:36:
Kan iemand mij helpen met het kiezen van een soundbar?
Ik heb een laag budget (max 200 euro), ik hoef dan ook geen volledige home cinema.
Wel wil ik goed kunnen genieten van vooral muziek (EDM) dus een diepe bass is goed voor mij. Ook heb ik voorkeur aan muziek afspelen via Bluetooth of Wifi, maakt niet uit welke van de 2.
Hij gaat onder mijn 32 inch tv
Is het niet een idee om even wat langer te sparen, puur dat je dan wat knaps kunt kopen :?

Verder moet je ook eens overwegen om een soundbase te nemen ipv een soundbase. O.a Sony, LG, Samsung, Cambridge hebben ze in hun assortiment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Natuurlijk, zo denk ik ook altijd als ik een auto wil kopen.
Even doorsparen voor die Ferrari...

... moet nu al mijn hele leven de fiets gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
Miki schreef op maandag 14 december 2015 @ 19:39:
[...]

Is het niet een idee om even wat langer te sparen, puur dat je dan wat knaps kunt kopen :?

Verder moet je ook eens overwegen om een soundbase te nemen ipv een soundbase. O.a Sony, LG, Samsung, Cambridge hebben ze in hun assortiment.
De laatste moet soundbar zijn ipv soundbase zijn neem ik aan?
Maar in ieder geval bedankt voor je advies, ik zal eens even rondkijken wat er aan te bieden valt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mees789 op 14-12-2015 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
mike30 schreef op maandag 14 december 2015 @ 05:40:
Ik ga deze week een nieuwe tv kopen en heb m'n oude 5.1 JBL Northridge set onder voorbehoud verkocht omdat ik hem eigenlijk te weinig gebruik. Staat nu alleen aan voor beetje tv kijken af en toe en dat vind ik zonde van de set.
Dus ben ik me een beetje aan het orienteren in soundbars. Ik ga van de week een paar modellen even beluisteren bij de MM omdat ik er toch ben om te kijken voor m'n tv.
Nu is mijn vraag ik heb in m'n woonkamer ook m'n bureau met game/media pc staan waar ik normaal mee stream vanaf m'n chromecast (welke ik gelukkig een zwieper kan geven wat een onding).
Alleen omdat m'n pc zo dichtbij staat wil ik gewoon een HDMI vanaf m'n videokaart neerleggen maar hoe moet ik dit aansluiten om m'n pc geluid via soundbar te laten lopen? Gewoon alle bronnen op m'n tv aansluiten en dan met 1 HDMI vanaf m'n tv naar m'n soundbar?
Ik heb nu gewoon alles in m'n versterker en dan 1 HDMI naar m'n tv en nu moet het volgens mij precies andersom.
Dat kan inderdaad als je Hdmi ARC op je tv hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
NeutraleTeun schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:32:
Alles naar de soundbar en eentje naar de tv?
De soundbar wordt nu de versterker als wezen.
@MarkHero geen idee of m'n tv dat ondersteund maar ik wilde kijken voor de yamaha YAS-203 en die heeft alleen een optische uitgang. Dan moet toch alles in m'n tv en dan optische kabel vanaf m'n tv naar m'n soundbar? Ik zou toch eigenlijk denken dat er standaard wel een HDMI op zou zitten....

[ Voor 35% gewijzigd door mike30 op 14-12-2015 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
X2X2X schreef op maandag 14 december 2015 @ 19:18:
http://www.soundbarshop.n...6E-4F04-A89D-DB80B0B14CF2

Wel 40 euro boven je budget maar dan heb je wel een 8 inch subwoofer terwijl de rest in deze prijsklasse vaak met een 6.5 inch aan komt zetten. Reviews zijn overwegend positief. Beter ga je voor dit bedrag niet vinden denk ik.
Ik zie je reactie nu pas hahah,
Maar deze is aan de reviews te zien ook heel goed inderdaad! Ik ga eens kijken of het het waard is om mn budget op te krikken, thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Dit zal wel een hele stomme vraag zijn maar hoe zit het met HDMI Arc? Heeft elke (recente) tv dat tegenwoordig? Ik zit een beetje met de aanschaf van een tv icm met een soundbar. Bovenstaande Philips heeft ook m'n aandacht getrokken maar die heeft 1 HDMI 1 en 1 HDMI (arc).
Ik wil hier in totaal 1 ziggo decoder op aansluiten, m'n htpc en eventueel m'n xbox one. De tv waar ik voor aan het kijken ben is een SONY KDL55W756 CSAEP. Die heeft 4 HDMI aansluitingen maar geen idee hoe het met dat arc verhaal zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaBmw7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-11-2022
Bandeleros schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 19:11:
Ik zag hier op het forum de Yamaha YSP-5600 voorbij komen. Ben wat wezen zoeken op het internet en het heeft zeker mijn aandacht gekregen. Hij is pas net uit en daardoor zijn de reviews wat karig. Ik was benieuwd of hier op het forum mensen zijn die hem al thuis aan de wand hebben hangen en hoe hij bevalt uiteraard. Daarnaast was ik benieuwd of er op dit forum nog meer leden zijn geintereseerd in de Yamaha YSP-5600?
Ik heb hem besteld. Bij de BCC in Amersfoort staat een demo. Subwoofer waren ze alleen vergeten.

bmwunited.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:02
KawaBmw7 schreef op zondag 20 december 2015 @ 19:41:
[...]

Ik heb hem besteld. Bij de BCC in Amersfoort staat een demo. Subwoofer waren ze alleen vergeten.
Spannend, zou je ons een update kunnen geven over je bevindingen? Ben erg benieuwd wat je ervaring hiermee is:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaBmw7
Zal ik zeker doen. Verwacht 'm morgen of woensdag.

bmwunited.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-05 15:41
idd ik ben ook benieuwd naar deze soundbar, en laat ook weten hoe muziek klinkt op deze yamaha, ik heb hem nog nergens tegen gekomen in winkels

PSN: Jonasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaBmw7
Vanmiddag email dat produkt klaar lag. Ik er net heen en blijkt dat de sub er niet bij is geleverd. Zelfde verhaal als in Amersfoort dus...

bmwunited.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-03 19:39
KawaBmw7 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 17:06:
Vanmiddag email dat produkt klaar lag. Ik er net heen en blijkt dat de sub er niet bij is geleverd. Zelfde verhaal als in Amersfoort dus...
Heb je de duurdere variant gekocht? Ik heb hier alleen de sound projector staan. Deze heeft een Sonos Playbar vervangen maar ik ben nog niet onder de indruk. De kwaliteit van het geluid ligt echt mijlenver onder dat van de Playbar. Totaal geen basfundament dus een Sub is echt een must. Ik kijk het nog even aan maar ik ben bang dat hij deze week nog terug gaat. Jammer want ik had hoge verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaBmw7
Ik heb de YSP5600sw besteld, dus met subwoofer. In Amersfoort heb ik hem ook beluisterd, ook zonder sub dus, en was ie idd niet indrukwekkend.
Ik weet wel dat je in het menu in moet stellen of er een sub aan hangt, dit omdat ze ook geleverd worden zonder. Als die ingesteld staat op sub dan klinkt het natuurlijk nog een stuk minder.

Daarnaast is het zo dat je de soundbar eerst in moet stellen mbv de meegeleverde microfoon. Misschien dat dat ook nog een stuk scheelt.

Ik kijk het ook eerst aan. Valt hij me echt tegen, koop ik wel wat anders.

bmwunited.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
oei dat is wel jammer, had er nochtans veel van verwacht voor die prijs... :( Ging hem anders ook kopen aangezien ik geen plaats heb voor surround

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaBmw7
Hier net zo. Had je de Sonos wel met sub dan? Vond de Sonos ook best mooi klinken maar vind het ontbreken van hdmi toch wel een groot minpunt.

bmwunited.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
KawaBmw7 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 00:23:
Hier net zo. Had je de Sonos wel met sub dan? Vond de Sonos ook best mooi klinken maar vind het ontbreken van hdmi toch wel een groot minpunt.
Ik had de Sonos incl sub, niet een eerlijk vergelijk met alleen de YSP-5600 natuurlijk. Echter, de Playbar heeft als standalone veel meer body dan de Yamaha en dat mis ik nu.

Er zijn tal van switches verkrijgbaar met HDMI inputs en een optical out, daarmee is het hele HDMI probleem van de Sonos in feite 'opgelost'. Het enige grote voordeel van de YSP-5600 is de onboard decodering van alle codecs.

Moet wel zeggen dat ik onder de indruk ben van het hele atmos en 3D surround! Dat werkt echt heel goed, knap staaltje werk van Yamaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
Hmmm iemand ervaring met de sony ht rt 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
Er staat momenteel een review van de Yamaha YSP-5600 op whathifi.com.

Een citaat uit het stuk waar ik over viel:

Yamaha also makes a partnering wireless subwoofer, but choosing that option hikes the price up to £1900 and, quite honestly, the bar doesn’t need it. The low-end is hefty enough on its own.

Zonder sub is er helemaal geen bas, totaal niet gewoon. Dat is nou juist mijn punt van kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:45

DjVe

Hatsaflats!

Voor diegene die de Yamaha tegen vinden vallen qua geluid, probeer de Arcam solo bar. Die klinkt echt bizar goed voor een soundbar (ook met muziek), heeft ook 4 HDMI poorten en een draadloze sub.

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-04 13:46
Heeft iemand ook ervaring met de LAB-550W soundplate van LG? We zitten naar wat simpels te kijken voor bij de TV, en dan een apparaat wat schijfjes slikt, en met spotify & Netflix, maar ik kan er weinig ervaringen over vinden eigenlijk.

uncle_sjohie

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:44
Vandaag de Sony HT-CT380 gekocht bij de Mediamarkt voor €216,-. Sony heeft momenteel op een aantal soundbars tot €200,- cashback en deze heeft €50,- Euro cashback. Prima deal dus als je kijkt wat er voor krijgt! Het geluid klinkt erg vol en duidelijk en hij heeft aardig wat power. Erg tevreden mee!

• KawaBmw7
Nou de set staat hoor, met sub dus. Eerste beleving is dat de sub wel erg laag en hard kan. Ik houd ervan.
Wat surround betreft, heb nog niet echt een film gekeken ofzo maar vanmiddag met instellen mbv de microfoon (testprogramma met geluidjes door verschillende speakers in de soundbar), ging de hond steeds naar de muur achter de bank kijken, dan links, dan rechts. Je hoort echt het geluid achter je, ook van opzij komt het. Best indrukwekkend.
Heb hiervoor een Philips gehad, duurste versie, maar die lukte dit bij lange na niet.

Wel gelijk de firmwareupdate gedaan trouwens. Ging geheel automatisch en via wifi, dus geen aparte handelingen nodig zoals bv met een usb stick.

Tevens de app MusicCast geprobeerd en werkt prima met de NAS. Internetradio ook prima. Spotify of andere online diensten nog niet geprobeerd.

Voor zover ben ik tevreden. Moet alleen de tv iets hoger hangen want de Yamaha is een stuk hoger dan de Philips. Oogt ook wel vrij massief.

bmwunited.nl

• Jonasken
en dus ben je nu wel tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaBmw7
Een betere soundbar dan deze heb ik in ieder geval nog niet gehoord.

bmwunited.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikemar
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-10-2020
Help!
Heb een Philips TV 37PFL5322_12_Ne
Heb een Philips soudbar HTL5120

Bij mij werkt de soundbar niet via HDMI 1 e 2, kan alleen een beetje geluid krijgen met de MUSIC iLINK kabel naar de tv, maar dat is maar minimaal met een lichte brom.
Wat doe ik verkeerd??

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandeleros
  • Laatst online: 21:02
KawaBmw7 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 20:27:
Nou de set staat hoor, met sub dus. Eerste beleving is dat de sub wel erg laag en hard kan. Ik houd ervan.
Wat surround betreft, heb nog niet echt een film gekeken ofzo maar vanmiddag met instellen mbv de microfoon (testprogramma met geluidjes door verschillende speakers in de soundbar), ging de hond steeds naar de muur achter de bank kijken, dan links, dan rechts. Je hoort echt het geluid achter je, ook van opzij komt het. Best indrukwekkend.
Heb hiervoor een Philips gehad, duurste versie, maar die lukte dit bij lange na niet.

Wel gelijk de firmwareupdate gedaan trouwens. Ging geheel automatisch en via wifi, dus geen aparte handelingen nodig zoals bv met een usb stick.

Tevens de app MusicCast geprobeerd en werkt prima met de NAS. Internetradio ook prima. Spotify of andere online diensten nog niet geprobeerd.

Voor zover ben ik tevreden. Moet alleen de tv iets hoger hangen want de Yamaha is een stuk hoger dan de Philips. Oogt ook wel vrij massief.
Klinkt erg goed! Heb je een woonkamer met de "perfect" indeling? Een vorm van een vierkant of rechthoek? Zodat het geluid zich op de juiste manier kan weerkaatsen?

Wanneer je wat meer heb kunnen spelen met de soundbar (muziek, film, atmos, streamen, etc) zou je dan hier nog eens je bevinden kunnen neerzetten:) zou ik erg waarderen.

Fijne dagen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaBmw7
Ik heb geen grote woonkamer, wel rechthoekig. Zit er recht voor op 2,5 m. afstand.

Eerste issue diende zich vanmiddag aan. Bij opnieuw gebruiken van de app MusicCast moet je steeds opnieuw connecten met de soundbar en de tablet. Lijkt me niet de bedoeling.

bmwunited.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 23:24
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de LG LAS750 (LG HS7 is dezelfde).

Deze wil ik aanschaffen om onze installatie kompleet te maken. Hij is hier Vanaf maandag in de aanbieding voor 250 euro (omgerekend NOK) en dat vind ik een prima prijs voor de Specs.

Is het overigens mogelijk om de soundbar achter de tv te plaatsen (ca 10-15 cm) en hem dan onder de tv door te laten spelen? Er zal wat geluid tegen de tv aankomen maar ik vraag me af of dit echt storend zal zijn? Iemand ervaring hiermee?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD3003
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:53
Heeft iemand van jullie al ervaring met de Cambridge TVB2? Klik

Ik ben namelijk van plan deze komend weekend aan te schaffen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Vandaag de LG HS7 musicflow soundbar aangeschaft. Heb hem achter de tv moeten plaatsen omdat onze 1 jaar oude zoon hem binnen 1 minuut van het tv meubel trok. Geluid is prima, iets "holler" als voor de tv maar absoluut niet vervorm of slecht.

Aansluiten was een fluitje van een cent. LG sound sync op de tv en draadloos DTS was binnen 1 minuut geregeld.

De app werkt ook prima en het is een zegen dat Google cast is ingebouwd en er ondersteuning voor Spotify connect is. Alles streamt zonder problemen!

Erg blij mee mee :-) (zeker omdat hij hier in Noorwegen in de aanbieding was en hij maar 250 euro kostte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:27
WD3003 schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:53:

Ik kende deze nog helemaal niet, ziet er uit als een leuke en complete soundbar inclusief 3 HDMI aansluitingen. Enige wat ontbreekt is ondersteuning voor Dolby HD en DTS HD.
Ik zag een adviesprijs van 499,-. Enig idee of deze al in NL te koop is?

Overigens ben ik nog steeds op zoek naar een soundbar met een max prijs van 800 euro. Vandaag nog even een rondje langs de winkels gedaan om er wat te beluisteren maar eigenlijk valt alles tegen wanneer je muziek gaat luisteren. Met films is het prima te doen. Zelfs de Denon Heos viel me erg tegen.
Misschien vraag ik ook wel teveel van een soundbar wat dat betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Voor ietsjes meer heb je ook al de YSP-2500.
Zijn ze hier nogal lovend over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD3003
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:53
yorroy schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:17:
[...]

Ik kende deze nog helemaal niet, ziet er uit als een leuke en complete soundbar inclusief 3 HDMI aansluitingen. Enige wat ontbreekt is ondersteuning voor Dolby HD en DTS HD.
Ik zag een adviesprijs van 499,-. Enig idee of deze al in NL te koop is?

Overigens ben ik nog steeds op zoek naar een soundbar met een max prijs van 800 euro. Vandaag nog even een rondje langs de winkels gedaan om er wat te beluisteren maar eigenlijk valt alles tegen wanneer je muziek gaat luisteren. Met films is het prima te doen. Zelfs de Denon Heos viel me erg tegen.
Misschien vraag ik ook wel teveel van een soundbar wat dat betreft
Dolby HD en DTS HD zijn inderdaad jammer, maar daar kan ik nog wel mee leven. Soundbar is gewoon in NL te koop, verkooppunten zijn te vinden via de hier.

Ik heb er al even naar mogen luisteren bij een dealer, en ik moet zeggen, voor zo'n kleine soundbar zit er een verdraaid goed geluid in.

Zaterdag a.s. nog wat langer er naar luisteren en als het dan nog bevalt mag het mee naar huis :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

NeutraleTeun schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:03:
Voor ietsjes meer heb je ook al de YSP-2500.
Zijn ze hier nogal lovend over.
Niet qua muziek weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Nvm - dubbel

[ Voor 138% gewijzigd door ralph075 op 29-12-2015 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Jonasken schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:33:
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik ben gisteren wat wijzer geworden m.b.t. HDMI aansluitingen i.c.m. tv's en soundbars, handig die vrije dagen :)

De HDMI spec heeft o.a. de functie HDMI CEC wat inhoudt dat het ene apparaat de andere kan aansturen door middel van een HDMI verbinding. Dit kan naast bijvoorbeeld volume controle op remote van het andere apparaat ook het geschakeld aan en uit zetten betekenen. De compatibiliteit tussen verschillende apparaten luistert vaak nauw zeker als er een verouderde tv met lagere HDMI spec (1.3 ipv 1.4) en ook nog eens een ander merk betreft.

In mijn geval werd nooit goed de HDMI handshake gemaakt tussen mijn LG LAB540 en mijn Sony KDL40w4000 tv. Ik heb tot nu toe altijd eerst mijn tv aangedaan en vervolgens kort daarna mijn soundbar. De Sony TV vond nooit mijn LG soundbar in het HDMI apparaten overzicht ondanks dat het geluid wel goed werd doorgegeven via HDMI maar de HDMI controle werd nooit geïnitieerd. Soms kwam het ook wel eens voor dat hierdoor het speakersysteem van de TV ook nog actief bleek, wat een vreselijk irritant geluid opleverde. En heel soms ging mijn beeld aan en uit knipperen omdat mijn geen HDMI verbinding kon maken.

Goed de oplossing voor HDMI verbindingen waarbij alle input apparaten via de soundbar verloopt dus niet via ARC en alles op de TV is aangesloten.
  1. Reset je soundbar zodat alle basisinstellingen weer worden herstelt.
  2. Schakel voorzover dat al niet is gebeurd HDMI CEC of iets wat er op lijkt, simplink, sync, controle, etc aan.
  3. Reset vervolgens je tv ook naar de fabrieksinstellingen terwijl je gekoppelde soundbar aanstaat.
  4. Schakel ook hier voorzover dat al niet gebeurd is HDMI CEC in.
  5. Zet nu alles uit en na een halve minuut(ivm stroom vasthouden) vervolgens alleen je soundbar aan.
  6. Als het nu goed is zal nu je soundbar je tv aanzetten en ook de HDMI handshake maken. Het aanzetten van je TV kan wat seconden in beslag nemen. Bij mij gebeurd dit niet instant maar na een seconde of 20.
Wellicht kun je eerste 5 stappen overslaan maar bij mij was het noodzakelijk omdat er ergens iets niet goed zat, bugje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
Ik twijfel nog ofwel wacht ik tot de philips fidelio e6 uit is ofwel deze sony soundbar. De fidelio ging echter eind dit jaar uitkomen, helaas nog niks over bekend :( Sowieso word het 1 vd 2. Beide hebben google cast en spotify connect + voldoende hdmi aansluitingen

[ Voor 15% gewijzigd door Jonasken op 29-12-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Rene schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:02:
Vandaag de LG HS7 musicflow soundbar aangeschaft. Heb hem achter de tv moeten plaatsen omdat onze 1 jaar oude zoon hem binnen 1 minuut van het tv meubel trok. Geluid is prima, iets "holler" als voor de tv maar absoluut niet vervorm of slecht.

Aansluiten was een fluitje van een cent. LG sound sync op de tv en draadloos DTS was binnen 1 minuut geregeld.

De app werkt ook prima en het is een zegen dat Google cast is ingebouwd en er ondersteuning voor Spotify connect is. Alles streamt zonder problemen!

Erg blij mee mee :-) (zeker omdat hij hier in Noorwegen in de aanbieding was en hij maar 250 euro kostte).
Even een kleine update/correctie van belang. Ik ben tot de conclusie gekomen dat de LG sound sync geen DTS verstuurd. Via een optische kabel geeft de soundbar aan dat het PCM 2.0 is. Gezien het geluid draadloos precies hetzelfde is ga ik er voor het gemak vanuit dat dit ook PCM 2.0 is. Dit is zowel met externe bronnen als met apps welke 5.1 ondersteunen het geval.

Vervolgens maar de optische kabel verwijderd en een HDMI kabel aangesloten op de ARC aansluiting. Dit resulteerde in 5.1 doorvoer zoals het hoort. Alle ingangen geven nu het geluid door zoals het hoort, ook externe bronnen. Las dat ARC vaak 2.0 stereo is maar kan nu dus bevestigen dat de 2015 LG lijn alles doorstuurt zoals het hoort. (Soundbar zegt nu DTS 3/2.1 DD3/2.1 of bijvoorbeeld DD2/0.0 in plaats van PCM 2.0).

Helaas dus niet meer volledig draadloos maar een prima oplossing!

(Overigens werkt spotify connect en Google cast (TuneIn voor NL radio in Noorwegen) helemaal super).

Nu maar 2 musicflow speakers aanschaffen om alles in een echte surroundopstelling te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Laatst online: 02:59
WD3003 schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:53:

Hey, heb je hem uiteindelijk nog besteld? hoe vind je hem klinken is hij zijn aankoop bedrag waard weet niet hoeveel vergelijking materiaal je hebt gehad :P vind hem er best nice en strak uitzien qua design alleen toen ik even wat meer ging opzoeken kwam ik dit tegen

De soundbar speelt niet via wifi de muziek van je smartphone, laptop of NAS af.

dat vind ik wel echt een puntje

[ Voor 21% gewijzigd door Ambition88 op 06-01-2016 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb nu een set-up waarbij ik een onkyo versterker heb met 2 jamo 626 speakers. Aan de onkyo zitten mijn rpi2 (kodi) en mn p55st60 tv.

Nu vind mijn vrouw de 2 jamo boxen wat log in de woonkamer. Een soundbar leek mij een goede oplossing;

Ik heb wel wat vragen:

1. Is het zo dat ik mijn versterker weg kan doen als ik een soundbar koop?
2. Hoe is de arc en cec ondersteuning op een soundbar? Gaat het lukken om alles nog met 1 afstandbediening te doen (van mn tv)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-05 11:39
Jonasken schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:33:
Sinds gisteren de ht rt 5 in huis. We komen af van een stand alone receiver met center en vier zuilen.

Samenwerking met de tv werkt top. Dat is een sony 55 inch. Aansluiten verder was een eitje. Draadloze speakers heb ik alleen in het stopcontact hoeven steken. Tv via hdmi arc.

Stereoweergave van films is prima. Stem komt goed uit de verf. We missen de center speaker totaal niet. Surround doet wat het doen moet. Deze heb ik ingeregeld via de bijgeleverde microfoon.

Muziek speelt de set prima af. Iets minder definitie in het midden. Hoog blijft kraakhelder en mooi gedefinieerd. Laag is niet storend aanwezig. Sub gaat goed laag als het moet.

Aanrader? Als je van een iets oudere set komt (bijv geen true hd) opzoek bent naar echte surround oplossing zonder de kabels: Ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
hmm Ik heb opgevangen dat de Philips Fidelio E6 binnenkort uitkomt, dus ga nog even wachten. Heeft de Sony ht rt 5 geen center speaker? volgens mij zit die toch in de soundbar hoor, de Fidelio E6 heeft een virtuele center speaker, volgens sommige testen die ik al gelezen heb zou dit niet slecht klinken, en veel beter zijn dan de E5 want die had niet eens een virtuele center speaker. Voor muziek af te spelen zal dit denk ik ook beter zijn aangezien ze in soort van speaker kast zitten, zou ze beide willen testen :P En deze zijn ontwikkeld bij Gibson, en niet bij Philips zelf dus dat is ook wel een voordeel denk ik, aangezien Philips zelf meestal rommel maakt laatste jaren... En deze Philips heeft ook Bluetooth, Google Cast, Spotify Connect net zoals de Sony dus ik twijfel hard:p En kabels wil ik sowieso NIET meer :p

[ Voor 36% gewijzigd door Jonasken op 17-01-2016 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

synx6 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:31:
[...]

Sinds gisteren de ht rt 5 in huis. We komen af van een stand alone receiver met center en vier zuilen.

Samenwerking met de tv werkt top. Dat is een sony 55 inch. Aansluiten verder was een eitje. Draadloze speakers heb ik alleen in het stopcontact hoeven steken. Tv via hdmi arc.

Stereoweergave van films is prima. Stem komt goed uit de verf. We missen de center speaker totaal niet. Surround doet wat het doen moet. Deze heb ik ingeregeld via de bijgeleverde microfoon.

Muziek speelt de set prima af. Iets minder definitie in het midden. Hoog blijft kraakhelder en mooi gedefinieerd. Laag is niet storend aanwezig. Sub gaat goed laag als het moet.

Aanrader? Als je van een iets oudere set komt (bijv geen true hd) opzoek bent naar echte surround oplossing zonder de kabels: Ja!
De HT RT5 heeft ook mijn aandacht, flink duurder dan mijn initieel budget (400,-) maar binnen dat budget heb ik niet echt gevonden wat ik zocht namelijk een set met losse achter speakers.

Moet je beide achterspeakers van stroom voorzien? Of hebben ze iets van een accu?

Verder staan de speakers van deze soundbar vrij schuin omhoog, tenminste zo lijkt het op de foto's, een voordeel als je meubel erg laag is maar mijn meubel is vrij hoog nl zo'n 66 cm aan de bovenkant dus dan lijkt me dat eerder een nadeel?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
Ik heb mij laten vertellen dat er een actie aankomt bij de mediamarkt...

Achter inderdaad een stroomkabel per unit. Over de positie, ik vind het lastig om daar iets over te zeggen. Ik denk dat het weinig uitmaakt. De set corrigeert voor plaatsing. Dus mogelijk ook voor een relatief hoge plaatsing van de bar. Hangt met name af of je oren in de buurt komen van de hoogte. Als je zou liggen op een zeer lage bank kan het wellicht storend zijn.

Hier nog steeds erg tevreden! Ook meer muziek gedraaid en dat klinkt echt prima. Beter dan een sonos playbar bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
synx6 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:33:
Ik heb mij laten vertellen dat er een actie aankomt bij de mediamarkt...
Eind van de maand is er een BTW-weg-ermee kortingsactie bij MM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_oniem
  • Laatst online: 05-04-2024
Nu we het toch over soundbars hebben.....
Hier staat een Philips HTL5140B aangesloten middels HDMI ARC op een Sony TV KDL-50W828B.
Gelet op de prijs een uitstekende combinatie maar nog steeds één probleem waarvoor ik de oplossing niet kan vinden.
Zodra de TV wordt aangezet (en daarmee ook de soundbar uit standby ontwaakt) is het laatst ingestelde niveau van het geluid weer verdwenen. Elke keer moet het geluidsniveau na inschakelen met de afstandsbediening van de TV worden opgeschroefd.
Hoe stel ik het geluidsniveau vast in zodat na inschakelen de voorkeur sterkte verschijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Is dat niet prettig zo?
Liever te zacht dan kneiterhard geluid als je de tv aanzet terwijl iemand slaapt/belt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsjoe123
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-04 21:38
Chaoss schreef op maandag 18 januari 2016 @ 08:30:
[...]

De HT RT5 heeft ook mijn aandacht, flink duurder dan mijn initieel budget (400,-) maar binnen dat budget heb ik niet echt gevonden wat ik zocht namelijk een set met losse achter speakers.

Moet je beide achterspeakers van stroom voorzien? Of hebben ze iets van een accu?

Verder staan de speakers van deze soundbar vrij schuin omhoog, tenminste zo lijkt het op de foto's, een voordeel als je meubel erg laag is maar mijn meubel is vrij hoog nl zo'n 66 cm aan de bovenkant dus dan lijkt me dat eerder een nadeel?
Aankomend weekend bij Expert 20% korting en 100 cashback van Sony.

Zijn er mensen die de HT RT5 in praktijk qua geluid vergeleken hebben met Denon Heos en/of Sonos soundbar of surround combinaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
De playbar vind ik erg blikkerig en dun klinken. Niet mijn smaak.

Heos geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onobiz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:27
Jassy schreef op donderdag 03 december 2015 @ 08:33:
[...]

Deze deal heb ik ook gepakt. Dit vond ik een deal die ik niet kon laten liggen! Ben benieuwd naar de eerste ervaring, ik ga hem dit weekend aansluiten.
Wat zijn jullie ervaringen met de HT-CT 380? Ben aan het orienteren en deze bar heeft mijn aandacht getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Een paar pagina's terug staat mijn reactie volgens mij. Ik ben erg iedergeval erg lovend over voor wat je krijgt voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-01 16:00
Een vraagje aan Heos gebruikers:

Het is me al 2x gebeurd dat mijn soundbar geen geluid geeft. Dus niet via TV (HDMI Arc) en ook niet via Spotify Connect. Ik weet zeker dat ik de juiste ingang heb geselecteerd, dus daar kan het niet aan liggen.
Gek genoeg gebeurde dit vlak nadat ik de Chromecast aan mijn TV had gehangen.

Als ik de stroom eraf haal, en er weer opzet doet 'ie het wel weer. De soundbar is overigens ook bedraad verbonden aan het internet..

[ Voor 3% gewijzigd door jaihel op 26-01-2016 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-03 20:24
Is het erg storend om een soundbar te hebben die breder is dan de TV? Ik overweeg de Sony HT RT-5 maar deze is in totaal 12 centimeter breder dan mijn 43" TV (108 vs 96 cm). Aan beide kanten zou het dan 6 centimeter uit steken.

Ik denk dat een paar centimeter nog wel te doen is? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Mijn soundbar is ook iets breder dan de TV (4 cm per zijde)

Stoort me niet.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/e8k5n7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-03 20:24
DjVe schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:06:
Mijn soundbar is ook iets breder dan de TV (4 cm per zijde)

Stoort me niet.

[afbeelding]
Thanks, ziet er prima uit inderdaad :) Bij mij komt hij (waarschijnlijk) wel aan de muur eronder te hangen dus dan valt het misschien wat meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsjoe123
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-04 21:38
Ik heb een Sony soundbar gekocht en zal er ook een Sony tv op aansluiten via de HDMI arc in/uitgang. Nu is mij nog niet duidelijk op welk apparaat ik mijn tv ontvanger moet aansluiten. Op de tv of soundbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Op de soundbar. Maar het zal vast en zeker ook uitgelegd staan in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Kan meestal op beide manieren (als de soundbar meerdere HDMI poorten heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Is ook afhankelijk van je TV lees ARC, vanaf hdmi 1.4 moet dit erop zit zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boeser1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-02-2022
Hallo ik heb de 5600 2x in demo room beluisterd, heb erg getwijfeld tussen sonos met sub en 2x play 3, of bose cinema 130 . Uiteindelijk voor de 5600 gekozen met sw300 sub! Was erg onder de indruk van het atmos geluid en tevens 5.1 (diverse films en muziek getest) ben wel benieuwd hoe de bar in mijn woonkamer klinkt want mis een directe muur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koert74
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-04-2016
Ik heb bij mijn Panasonic CX700 een soundbar Panasonic HTB885 aangeschaft. Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over het geluid zowel bij film als muziek. Ik heb zowel de soundbar (ARC) als mijn digitale ontvanger rechtstreeks aangesloten op de Tv. Het voordeel is dat ik het volume en aan/stand-by met 1 afstandsbediening kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
boeser1 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:59:
Hallo ik heb de 5600 2x in demo room beluisterd, heb erg getwijfeld tussen sonos met sub en 2x play 3, of bose cinema 130 . Uiteindelijk voor de 5600 gekozen met sw300 sub! Was erg onder de indruk van het atmos geluid en tevens 5.1 (diverse films en muziek getest) ben wel benieuwd hoe de bar in mijn woonkamer klinkt want mis een directe muur...
Even voor de goede orde, je hebt het nu over de Yamaha 5600? Vond je deze qua muziek beter klinken als de Sonos?
Ik ben er zelf ook nog steeds niet uit namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
synx6 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:29:
De playbar vind ik erg blikkerig en dun klinken. Niet mijn smaak.

Heos geen ervaring mee.
Dat kan ik mij moeilijk voorstellen dat de Sony beter is in muziek dan Sonos 8)7 Sowieso heeft de Sony als voordeel dat het DTS enzo ook ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:13
yorroy schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 18:49:
[...]

Even voor de goede orde, je hebt het nu over de Yamaha 5600? Vond je deze qua muziek beter klinken als de Sonos?
Ik ben er zelf ook nog steeds niet uit namelijk..
Vorige keer reageerde je er niet op volgens mij, maar waarom ga je niet voor de Bose SoundTouch 130? Wat heeft/kan die niet wat je wel zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
remzor schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:08:
[...]

Vorige keer reageerde je er niet op volgens mij, maar waarom ga je niet voor de Bose SoundTouch 130? Wat heeft/kan die niet wat je wel zoekt?
De prijs houdt me tegen, maar ik zie dat de Yamaha in dezelfde prijsklasse zit. Overigens kom je daar met de Playbar ook wel op als je de sub meerekent.
Ik heb nu een versterker met 5.1 speakers maar mis dus een echte goede sound bij muziek. Het liefst wil ik een zo compact mogelijk systeem en zo min mogelijk kabels.
Daarbij wil ik ook nog voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Het zit er voor mij denk ik gewoon niet in. Ik zal maar moeten accepteren dat ik het beste mijn huidige set kan behouden en daarbij de frontspeakers moet upgraden met mooie boekenplank speakers van B&W of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-06 10:45

OMD

Elke soundbar is een concessie in muziekweergave. Ze werken allemaal met een DSP om ruimtelijkheid te simuleren. Dit werkt 99 van de 100 keer averechts met muziekweergave. Andersom is natuurlijk ook zo. een set stereo speakers kan simpelweg niet de ruimtelijkheid creëren die een soundbar kan produceren.

Ander nadeel is inderdaad de bekabeling. Ik heb de tuinslangen maar voor lief genomen toen ik surround vaarwel heb gezegd en terug ben gestapt naar een degelijke stereoset.

Valt me wel op dat hier op het forum dat B&W een synoniem voor mooi is :X

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeser1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-02-2022
Qua muziek vind ik de 5600 niet per definitie beter, echter de yamaha 5600 koop je voornamelijk als je van films houdt. Heb vorige week tevens de yamaha sw-30 musiccast speaker aangeschaft en ben zeer onder de indruk van het mooie volle geluid, alhoewel dat ook wel mag voor een kleine 300 Eur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:13
yorroy schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:37:
[...]

De prijs houdt me tegen, maar ik zie dat de Yamaha in dezelfde prijsklasse zit. Overigens kom je daar met de Playbar ook wel op als je de sub meerekent.
Ik heb nu een versterker met 5.1 speakers maar mis dus een echte goede sound bij muziek. Het liefst wil ik een zo compact mogelijk systeem en zo min mogelijk kabels.
Daarbij wil ik ook nog voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Het zit er voor mij denk ik gewoon niet in. Ik zal maar moeten accepteren dat ik het beste mijn huidige set kan behouden en daarbij de frontspeakers moet upgraden met mooie boekenplank speakers van B&W of iets dergelijks.
Oke, helder. Ik deed de suggestie inderdaad ook op basis van je interesse in de Yamaha en de Playbar + sub die in dezelfde prijsklasse vallen.
Succes met de zoektocht naar boekenplank speakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
OMD schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:32:
Valt me wel op dat hier op het forum dat B&W een synoniem voor mooi is :X
Ja dat moet nog blijken. Smaken verschillen gelukkig, maar ik vind vooral de looks van de gemiddelde B&W speaker erg mooi. Luistersessies moet ik nog doen om te beluisteren of het geluid ook bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Zoals eerder door mij geopperd: de Arcam Bar + Sub is naar mijn idee de best klinkende soundbar voor muziek (zelfde prijsklasse als de Yamaha 5600) en klinkt nagenoeg net zo fijn als een stel grote speakers. De Sonos bar vind ik persoonlijk echt nergens naar klinken (klinkt veel te bombastisch). Bose dot hetzelfde met haar producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaBmw7
Heb de Yamaha nu een dikke maand hier staan en ben nog steeds tevreden. Juist met muziek vind ik hem ook lekker klinken. Films kijk ik nagenoeg niet maar bij gewoon tv kijken hoor je al dat het ding veel in zijn mars heeft.
Bedienen via de apps werkt ook perfect. Was voor mij ook een vereiste. Of je nou muziek streamt van het net of van de netwerkschijf, alles werkt vlekkeloos.

bmwunited.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrico007
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-02-2024
Na lang zoeken, vergelijken en reviews lezen vrijdag besloten om een Cambridge Audio TVB2 te bestellen. Gister heb ik de soundbar geïnstalleerd en ben onder de indruk van het apparaat. Ik ben zelf geen audiofiel, maar wil wel beter geluid dan dat van de tv. Ik heb een harmann/ kardon Avr347 met HKTS7, maar was de grote sub en alle kabels zat. Het geheel ziet er netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 20-05 20:00
Iemand enig idee of er ook een soundbar bestaat die niet bedoeld is om het servies in de kast te laten trillen maar die me juist helpt om dialoog te verstaan?

Mijn 5.5 jaar oude philips TV is helaas overleden en moderne TV's lijken allemaal slechtere speakers te hebben dan de gemiddelde smartphone.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Wijnands schreef op zondag 07 februari 2016 @ 18:29:
Iemand enig idee of er ook een soundbar bestaat die niet bedoeld is om het servies in de kast te laten trillen maar die me juist helpt om dialoog te verstaan?

Mijn 5.5 jaar oude philips TV is helaas overleden en moderne TV's lijken allemaal slechtere speakers te hebben dan de gemiddelde smartphone.
Zoek een soundbar waar je de instellingen kan aanpassen. Dan kill je volledig de bas en hoor je alleen de stemmen.

Heb trouwens geen idee waar je vandaan hebt dat elke soundbar het servies in de kast wil laten trillen. Je hebt duidelijk niet geluisterd naar diverse soundbars of je kijkt in de catergorie tot 250 euro. Die hebben zo een beetje allemaal een loudness functie erin gestopt.

Als je een beetje een degelijke soundbar pakt zoals van Cambridge, Arcam, B&W =, Monitor Audio of Geneva dan zijn dit allemaal geen soundbars die alleen maar je servies doen schudden.

Je kan het beste kijken of er een mogelijkheid is dat je het thuis kan proberen, wellicht heb je dit al gedaan en heb je daarom juist een nare smaak in je mond maar dat kan dus ook komen door een waardeloze akoestiek in je huiskamer.

Wellicht de KEF V700 is beluisteren? Deze komt best wel goed uit de verf qua lage tonen ( en niet aanwezig zijn ervan :) )

[ Voor 4% gewijzigd door OMD op 07-02-2016 23:25 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik was een BCC en een mediamarkt binnen gelopen. Allemaal erg goedkoop spul behalve Bose en Sonos. Van sonos weet ik gewoon dat ik het niet zo prettig vind.

Dank voor de tips, zal dus inderdaad upmarket moeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:00

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb zelf al meer dan een jaar een Denon, bevalt prima! (DHT-S514)
Zag dat de prijs ook omhoog was gegaan van 379 naar 499.

Je kan ook eventueel kijken naar een Soundplate, zie volgende link :
http://www.trustedreviews.com/sony-ht-xt1-review

Deze hebben mijn ouders, ze geven aan dat ze dialogen nu beter kunnen verstaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Harmen op 08-02-2016 10:58 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrico007
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-02-2024
Wijnands schreef op maandag 08 februari 2016 @ 07:00:
Ik was een BCC en een mediamarkt binnen gelopen. Allemaal erg goedkoop spul behalve Bose en Sonos. Van sonos weet ik gewoon dat ik het niet zo prettig vind.

Dank voor de tips, zal dus inderdaad upmarket moeten
Ik weet niet waar je de Cambridge Tvb2 zou kunnen beluisteren, maar het geluid vind ik erg goed. Muziek en films worden goed weer gegeven. Het enige nadeel vind ik, zoals in previews ook naar voren komt, dat de bas bij lage volumes gaat overheersen. Dit is op te vangen door de bas lager te zetten of hem op de voorgeprogrammeerde stand tv te zetten. Een kwalitatief goede soundbar in mijn ogen voor niet heel veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Iemand ervaring met de sony ht rt 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
henrico007 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 19:26:
[...]

Ik weet niet waar je de Cambridge Tvb2 zou kunnen beluisteren, maar het geluid vind ik erg goed. Muziek en films worden goed weer gegeven. Het enige nadeel vind ik, zoals in previews ook naar voren komt, dat de bas bij lage volumes gaat overheersen. Dit is op te vangen door de bas lager te zetten of hem op de voorgeprogrammeerde stand tv te zetten. Een kwalitatief goede soundbar in mijn ogen voor niet heel veel geld.
Is een optie. Andere gedachte waar ik mee speel is een paar PC speakertjes aan sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerve
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-05 13:42
Ferra schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 06:44:
Iemand ervaring met de sony ht rt 5?
Ben er ook erg benieuwd naar, lees best wel goeie dingen.

Ik veronderstel dat je puur om (stereo)muziek te beluisteren de achterspeakers uit kan laten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Ongeveer 25 posts boven je al gekekens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerve
OMD schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:39:
Ongeveer 25 posts boven je al gekekens?
Ja toch wel maar daar wordt mijn vraag niet beantwoord tenzij ik iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Nerve schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:15:
[...]

Ja toch wel maar daar wordt mijn vraag niet beantwoord tenzij ik iets mis.
Wat is je vraag dan?

2 seconde werk om even te zoeken in dit topic: _Slick_Rick_ in "Het grote 'Soundbar' discussie topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerve
DjVe schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:38:
[...]

Wat is je vraag dan?

2 seconde werk om even te zoeken in dit topic: _Slick_Rick_ in "Het grote 'Soundbar' discussie topic"
Om in jullie stijl te antwoorden: Mijn vraag staat drie antwoorden hierboven (en wordt dus niet beantwoord in de post waar jij me zo vriendelijk naar doorverwijst').

Maar om effe een prettigere aanpak aan te bieden zal ik ze even herhalen:

'Ik veronderstel dat je puur om (stereo)muziek te beluisteren de achterspeakers uit kan laten ?'

[ Voor 0% gewijzigd door Nerve op 10-02-2016 13:24 . Reden: dt faud ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

excuus, doelde eigenlijk meer op de opmerking van Ferra.

Het zou een beetje raar zijn als hij alleen maar 5.1 zou kunnen weergaven, dus ga er vanuit dat hij ook gewoon stereo kan weergeven. Het staat overigens ook in de specificaties van de Sony.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-05 10:10

Sagat

Is pappa x2!

Gisteren kort door de mm gelopen om wat indrukken op te doen. De Bose cinebar 15, trok mijn aandacht, compact met indrukwekkend geluid. Echter niet goedkoop (685 eur) en werkt niet via hdmi.

Iemand ervaring ermee toevallig?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivier4
  • Registratie: December 2015
Hoi, ik ben nu het hele forum doorgelezen, maar ik kom er nog niet helemaal uit. Ik heb een zeer bescheiden budget (€ 200 max), een nieuwe LG tv met een knudde geluid. Nu denk ik aan of de http://www.redcoon.nl/B63...tpZor_NC5TMr8zxoCvHnw_wcB of de https://www.bol.com/nl/p/...r-zwart/9200000052218537/.
Kan iemand mij raad geven? Tis voor een gewone woonkamer, ben geen audiofiel, maar wil hem voornamelijk gebruiken voor films. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 17:44
Olivier4 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 11:46:
Hoi, ik ben nu het hele forum doorgelezen, maar ik kom er nog niet helemaal uit. Ik heb een zeer bescheiden budget (€ 200 max), een nieuwe LG tv met een knudde geluid. Nu denk ik aan of de http://www.redcoon.nl/B63...tpZor_NC5TMr8zxoCvHnw_wcB of de https://www.bol.com/nl/p/...r-zwart/9200000052218537/.
Kan iemand mij raad geven? Tis voor een gewone woonkamer, ben geen audiofiel, maar wil hem voornamelijk gebruiken voor films. Alvast bedankt!
Ik was zelf ook een beetje in deze prijsklasse aan het zoeken .. was zelf er boven gegaan .. kwam op een yamaha uit.. maar die had weer geen hdmi.. wel jammer.. anders had ik die graag genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 06:59
Luister hier thuis nu 2 weken naar een Teufel.
Mooi ding hoor veel aansluitentingen en een erg goed geluid.
Hij is niet echt klein te noemen zeker de subwoofer niet. :P

http://www.teufelaudio.nl...inebar-52-thx-p14657.html

Had een Yamaha besteld bij mediamarkt maar die heeft hier ongeveer een uur gestaan en was alweer terug.
Was niet echt wat ik zocht.
Wel een nadeel van de Teufel ze gebruiken geen ir codes. :(
Kan hem dus niet op mijn Sony Bravia tv afstand bediening zetten. :(
En omdat ik tv kijk via een ci module moet ik de Teufel afstand bediening gebruiken voor het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

De bediening van de Teufel is inderdaad erg spartaans. Ook geen knoppen voor de ingangen, dus ook niet te gebruiken met een harmony remote.

Ik vind het permanente verlichtte scherm ook behoorlijk irritant.
Pagina: 1 ... 6 ... 58 Laatste