Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 666477 schreef op maandag 06 april 2015 @ 14:53:
Gm,

Ik ben op zoek naar een soundbar (wordt ophangen onder de tv). Het is voornamelijk voor het dagelijks tv kijken. Na een hele hoop reviews heb ik mijn keuze terug kunnen brengen naar de volgende 4 soundbars, namelijk:
Samsung HW-H550
Yamaha YAS-203
Denon DHT S514
Teufel Cinebar 11
Mijn budget is onder de 500 euro te blijven en dat blijf ik met deze 4. Kunnen jullie mij adviseren hierin en motiveren waarom je hier voor kiest. Uiteraard sta ik open voor goede alternatieven.
Ik heb zelf ook naar deze gekeken, uiteindelijk gekozen voor de Denon.
Deze zag er simpele uit zonder veel poespas, heb een hekel aan hoogglans.

Kwa geluid ben ik zeer tevreden.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 666477

Bedankt voor je reactie Harmen, ik vraag me dan alleen af waarom de yamaha zo hoog scoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:14
Ik heb een Samsung hw F550 en de subwoofer wil niet meer paren met de soundbar. Iemand die hier bekend mee is? Heb al tientallen keren opnieuw proberen te paren via het knopje op de sub en de muteknop op de AB. ook de set gereset (voor zover dat mogelijk is) en een nachtje de stroom er helemaal af gehad.

Op de subwoofer blijft het blauwe lampje bij link maar knipperen.

Volgens mij is de garantie net verlopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:19

Remi

Moo!

Ik ben me sinds een paar dagen aan het verdiepen in soundbars en zie inmiddels door de bomen het bos niet meer. Hopelijk willen jullie me verder adviseren met de volgende vragen. Ter info, mijn huidige setup bestaat uit een Onkyo TX-SR309 versterker met een 5.1 setje Jamo s426hcs3 speakers en een Jamo 210 sub. De versterker dient als HDMI hub dus alle apparatuur zit op de versterker en nog 1 hdmi kabel naar de tv.

Mijn wensen/voorkeuren:

- Budget tussen 400,- tot 500,-.

- Gebruik: Film 80% / Muziek 20% / TV 0%

- Lip sync issues zijn voor mij absoluut onwenselijk en mogen zich niet voordoen. Kan ik dit nog voorkomen door naar specifieke modellen of eigenschappen te kijken?

- Maakt het type audio input nog veel uit? (digitaal/SP/DIF of HDMI arc)

- Van wat ik heb gelezen kunnen de meeste soundbars wel zelf decoderen maar ik zie bijna nergens specifiek vermeld worden of ze ook Dolby TrueHD of DTH HD aankunnen. Kan ik er vanuit gaan dat ze dit standaard kunnen?

- Mijn huidige setup is volwaardig 5.1 en hoewel ik me realiseer dat een soundbar hier zijn beperkingen heeft wil ik dit wel zoveel mogelijk evenaren.

- Mijn tv is voorzien van voldoende hdmi aansluitingen en ARC. Kan ik dan beter mijn tv gaan gebruiken als hub of de soundbar?

Kunnen jullie op basis van het bovenstaande nog specifieke modellen aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 668525

Heb een 1 jaar oude Philips smart Tv en daarbij een philips HTB4152. De TV heeft wat kuren met de AB maar werkt met een C+ module van zeelandnet redelijk (traag reagerend soms) De HTB is een regelrechte ramp gebleken. Wat we ook hebben geprobeert (hele gebruikers handleiding doorgeworsteld) updates op zowel tv als HTB vernieuwd. Er komt geen TV geluid via HDMI (ARC met 1.4 high speed kabel) uit de HTB. Verder werkt bluetooth soms wel en soms niet en doet het ding er soms meer dan een minuut over om b.v. een CD te herkennen. Er is ook zoiets als easylink om met 1 ab beide apparaten te bedienen, daar kan ik heel kort over zijn, doet niets in een incidenteel geval gaan beide apparaten tegelijk uit, maar dat is het dan ook wel. Maar de reden van aankoop was het geluid van de TV. Ook na contact met Philips lukte dat niet. Aansluiten op andere tv's met C+ module of decoder van zeelandnet gaf hetzelfde resultaat. Werkt niet. Het ding staat bij een collega die hem gebruikt voor Blue Ray. (en daarbij loopt het geluid niet synchroon met het beeld) Nu wil ik wel een eenvoudiger soundbar (geen philips meer) maar het zou ook nog kunnen liggen (tv geluid) aan een conflict met de C+ module van Zeelandnet. Om te voorkomen dat ik straks weer met een onbruikbaar ding zit, iemand gelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 669982

Ik heb nu sinds een week een soundbar HW-F551 aangeschaft. Goed veel naar prijzen gekeken en kwam hem uiteindelijk voor 228,- euro tegen.

Ik kom van een JBL 5.1 systeem af en wist dat dat zeker niet te evenaren was. Maar mijn rear speakers waren al uit de huiskamer verbannen na de verbouwing dus ik was al redelijk gewend geraakt aan het 2.1.

Na het installeren van de bar had ik bedacht de sub naast de bank te zetten, hij is immers draadloos, maar had al snel door dat dat de kwaliteit van het geluid geen goed deed. Verbinding was prima, maar omdat de sub ook meer en deel mid voor zijn rekening neemt komt het geluid niet als geheel binnen. Dus de sub netjes naast de tv-meubel gezet, wat echt meteen een stuk beter klonk.

Ik heb veel reviews gelezen dat de bass te veel aanwezig is, maar mijn mening is dat je het mid geluid misschien dan iets te veel overheerst. Na wat spelen met de instellingen is dit prima af te stellen.

Na, naar mijn smaak, alles afgeregeld te hebben even een muziek dvd-tje erin gedaan en knallen.
Tot mijn grootste verbazing, wat een geluid zeg!!!!! Deed echt niets onder voor mijn JBL ( zonder de rear speakers ;-)
Hij kan ook echt hard zonder enige hoorbare vervorming. Alles blijft echt super strak. Al met al zeer tevreden met dit alternatief. Ik blij, vrouw blij ( speakers en draden weg ) iedereen blij!!!!

Al met al een dikke 8 voor prijs/kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markcd
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-04-2023
Ik ben nu 2 dagen in t bezit van de LG LAB 540 (bluray soundplate + draadloze sub), wat een mooi ding is dit, de bluray speler is super (4k upscaling met de LG 55ub850v tv), het geluid is ook erg goed, vergeleken met t tv geluid, heb de sub achter de bank geplaatst, dan krijg je een kamer vol geluid. Het is geen echte 5.1, maar t klinkt fantastisch en is gebruiksvriendelijk, alles met 1 afstandsbediening. Er is wel een puntje van kritiek, arc klinkt zachter dan optical, en arc werkte eerst niet vlekkeloos, heb de tv en de soundplate terug op fabrieksinstellingen moeten zetten om arc stabiel te laten werken, of dit zo blijft weet ik niet, omdat de tv ook nog steeds in beta firmware zit, dit zal wel zo blijven tot dat webos 2.0 op de tv komt. Iemand ook nog een ervaring over evt settings van deze soundbar of de LAB440 zonder blurayspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:33
KIk heb zelf ook de LAB540 sinds dat hij uit is. Voor het geld is het echt een prima apparaat wat heelveel waarde biedt. Genoeg punch om je huiskamer een bios gevoel te geven :P

Ik heb zelf wat kleine HDMI problemen maar dat is te wijten aan dat ik nog een oude lcd tv heb met HDMI 1.3 aansluitingen. Ik kan dus geen gebruik maken van arc dus mijn LAB540 fungeert als een input apparaat. Hierdoor moet je de TV en de LAB540 in de juiste volgorde aanzetten want anders is er geen "hand shake" en wordt het tv geluid niet overgenomen. Hoop ooit met een nieuwe tv van dit probleem af te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-05 00:38
Ik heb nu een 5.1 set van jamo s608 om percies te zijn.
Maar mijn vriendin is hier niet blij mee met deze grote zuilen.
Daarom besluiten wij deze set te verkopen en naar een soundbar over te stappen of iets soort gelijks.

Heeft iemand nog tips voor een goeie soundbar max 500 euro?

Verplicht : afspeel mogelijkheid via spotify ( iphone) streamen.

Zou ook mooi zijn als deze dts ondersteunt want ik las bij de sonos playbar dat het niet het geval is.
Alleen dolbi 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Laatst online: 09:50
Ik wil graag een soundbar gaan kopen, welke weet ik nog niet maar ik vind een paar dingen wel belanrijk. Zijn er uberhaubt soundbars die je gewoon UIT kan zetten en niet standby etc zoals Sonos? Ik wil iets uit kunnen zetten als ik dat wil en niet door beperkt worden. En is er ook een soundbar die gewoon via wifi kan en niet lan want ik heb geen lan poorten meer over op mijn Apple Airport extreme router (4 stuks totaal).

iemand suggesties?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 20:08

tomic

Smexylittlebabe!

Knoop maar doorgehakt en voorzichtig een Teufel Cinebar 11 gekocht. Wegens de meivakantie stond er 100 euro korting op de site en nog korting door de nieuwsbrief aan te melden. heb uiteindelijk €280 betaald. Best netjes.Gaat gebruikt worden met een Android Box en een Logitech Squeezebox Classic en een 42" LG plasma TV

Ik ben heel benieuwd. Was na alle LG's en Sony's en Samsung soundbars nog niet overtuigd. Wel van de SB400, maar daar had ik niet zoveel (€499) voor over. :P

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-05 11:06
hier de CB11 in gebruik sinds oktober. Naar volle tevredenheid.
een vriend heeft hem na beluisteren ook gekocht.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Ik ben ook aan het kijken voor een Soundbar vandaag de JBL SB400 wezen beluisteren in de MM te Eindhoven.

Komt toch een heel mooi geluid uit dit apparaat en ik schrok hoe hard deze gaat en hoe helder deze blijft.

Ik heb vandaag mijn 5.1 de deur uitgedaan ( Jamo 608) speakers en wil nu graag iets met weinig kabels.
En Blauwe tand verbinding zodat ik spotify kan streamen.

Ik vind alleen 500,00 een beetje teveel geld en heb maximaal 350,- tot max 400,- te besteden.

Helaas valt die JBL SB400 dan uit de boot, maar dacht mischien aan de sony soundbar ht-ct770
iemand ervaring in deze soundbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-05 10:57
tomic schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:09:
Knoop maar doorgehakt en voorzichtig een Teufel Cinebar 11 gekocht. Wegens de meivakantie stond er 100 euro korting op de site en nog korting door de nieuwsbrief aan te melden. heb uiteindelijk €280 betaald. Best netjes.Gaat gebruikt worden met een Android Box en een Logitech Squeezebox Classic en een 42" LG plasma TV

Ik ben heel benieuwd. Was na alle LG's en Sony's en Samsung soundbars nog niet overtuigd. Wel van de SB400, maar daar had ik niet zoveel (€499) voor over. :P
Is die actie nog steeds geldig? Ik zie het niet terug op de site.

Edit: nee dus :(. Net gebeld en er is niets aan te doen zeggen ze. Balen.

[ Voor 5% gewijzigd door SpeciesXX op 07-05-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

SpeciesXX schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:22:
[...]

Nee, maar er komen best vaak acties. Mocht je het echt willen dan zou ik gewoon de site in de gaten houden.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Vandaag de teufel cinebar 11 binnen gekregen ( voor 309,- incl korting en verzendkosten)

Als eerste mijn telefoon aangesloten via Bluetooth en test uitgevoerd qua muziek kwaliteit.
En ben zeer verassend over de kwaliteit van deze set.

Nu heb ik 1 hdmi kabel naar tv gedaan en de andere hdmi ingang naar de upc settopbox...

Vroeg me nu af hoe ik mijn mediaplayer moet aansluiten omdat de soundbar maar 2 hdmi aansluitingen heeft.

Via optische kabel kan wel maar dan heb ik natuurlijk geen beeld.

Een hdmi kabel van mediaplayer naar tv kan wel, maar dien ik weer de kabelgoot open te maken etc.

Iemand idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-05 15:43

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

martijn24 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:28:
Ik ben ook aan het kijken voor een Soundbar vandaag de JBL SB400 wezen beluisteren in de MM te Eindhoven.

Komt toch een heel mooi geluid uit dit apparaat en ik schrok hoe hard deze gaat en hoe helder deze blijft.

Ik heb vandaag mijn 5.1 de deur uitgedaan ( Jamo 608) speakers en wil nu graag iets met weinig kabels.
En Blauwe tand verbinding zodat ik spotify kan streamen.

Ik vind alleen 500,00 een beetje teveel geld en heb maximaal 350,- tot max 400,- te besteden.

Helaas valt die JBL SB400 dan uit de boot, maar dacht mischien aan de sony soundbar ht-ct770
iemand ervaring in deze soundbar?
Heb een goede tip voor je, je kan de JBL SB400 via JBL zelf kopen, hij is dan refurbished, maar dat is prima (heb er zelf ook 1 refurbished). Je hebt gewoon 2 jaar garantie bij JBL zelf.

http://www.jbl.nl/product-detail-outlet-nl/cinema-sb400.html hier kost hij 399 euro, vervolgens bestel je er nog een JBL Clip (black of grey) bij uit de outlet, en dan kan je kortingcode 20EXTRA gebruiken (de minimumbestelwaarde is 400 euro, vandaar dat die clip erbij moet). Uiteindelijk ben je dan voor de SB400 en de Clip € 351,19 kwijt :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wvuE7Ii.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Ik was erg aan het twijfelen tussen de teufel cinebar 11 en de jbl sb400 maar uiteindelijk de cinebar 11 besteld met 100 euro korting totaal inclusief verzendkosten 309,-

Geen spijt van deze aankoop erg mooie geluidskwaliteit!
Ik kom van een 5.1 jamo s608 zet dus dacht echt heel veel in te leveren.

Natuurlijk kan je dolbi 5.1 en deze soundbar niet vergelijken maar ben positief verrast door deze soundbar.

Heb nu 1 hdmi aangesloten via de soundbar naar de tv en de rest via de tv laten lopen. Dit is voor mij geval het beste en slimste oplossing.

Bedankt voor je tip alleen voor mij een beetje te laat.
Maar ondanks zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

SpeciesXX schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:22:
[...]

inmiddels staat hij er weer voor € 299,-. Top soundbar moet ik nog steeds zeggen.

Gebruik bij het betalen:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

En je hebt hem ook voor €279,- :9

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-05 10:57
tomic schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:34:
[...]

inmiddels staat hij er weer voor € 299,-. Top soundbar moet ik nog steeds zeggen.

Gebruik bij het betalen:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

En je hebt hem ook voor €279,- :9
Thanks, zojuist besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
Ik heb hem ook net besteld, verwacht hem volgende week :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimielco
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-05 21:08
SpeciesXX

Ik wil deze dus ook gaan bestellen maar de bovengenoemde code werkt niet meer!!
Hij staat nu voor €399,00

Heeft iemand nog een code!

[ Voor 10% gewijzigd door kimielco op 17-05-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
Vandaag de Cinebar 11 binnen, gelijk aangesloten. Installatie was een eitje :-)

Eerste indruk is goed, erg goed in het hoog dus qua stemmen erg goed en de sub moet hier wel op max wil ik het beste eruit krijgen. Toch is me verteld dat de speakers/sub in moeten spelen en dat hij dan nog beter gaat klinken. Ik ben erg benieuwd, maar voor 279 eur is dit een deal! Muziek via Bluetooth werkt ook prima.

Ik had alleen wel met het veranderen van zender met mijn digitale tv decoder dat bij elke zender wisseling ik een krakend/vreemd geluid hoor uit de soundbar... iemand hier ervaring mee? Bij de Xbox op DD5.1 klinkt het allemaal dikke prima in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkFragment
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-05 01:04
Ik ben ook aan het twijfelen om de Cinebar 11 aan te schaffen. Ik hoor er erg veel positieve verhalen over maar vind het jammer dat ie bijna 1,5 jaar op de markt is en ben dan ook erg benieuwd wat de Cinebar doet t.o.v. de bijvoorbeeld de nieuwe Sony CT-380. (Ik ga 'm namelijk gebruiken icm Sony tv en wil dat beide op de afstandbediening van de tv zijn te bedienen).

Aan de andere kant heeft de Cinebar wel voldoende opties als ik mijn tv als HDMI hub gebruik. Iemand ervaring met de vergelijking tussen de Cinebar 11 en de Sony's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
FunkFragment schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:58:
Ik ben ook aan het twijfelen om de Cinebar 11 aan te schaffen. Ik hoor er erg veel positieve verhalen over maar vind het jammer dat ie bijna 1,5 jaar op de markt is en ben dan ook erg benieuwd wat de Cinebar doet t.o.v. de bijvoorbeeld de nieuwe Sony CT-380. (Ik ga 'm namelijk gebruiken icm Sony tv en wil dat beide op de afstandbediening van de tv zijn te bedienen).

Aan de andere kant heeft de Cinebar wel voldoende opties als ik mijn tv als HDMI hub gebruik. Iemand ervaring met de vergelijking tussen de Cinebar 11 en de Sony's?
Ik kan je vertellen dat hij super werkt icm een Sony Bravia tv :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkFragment
cypress3d schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:32:
[...]

Ik kan je vertellen dat hij super werkt icm een Sony Bravia tv :-)
Schakelt ie ook automatisch mee aan en uit?

[ Voor 69% gewijzigd door FunkFragment op 20-05-2015 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 450793

Ik heb dit weekend de LG 55UF776V gekocht. Prachtig UHD beeld maar de TV gebruikt de muur achter de TV om geluid van te weerkaatsen. Omdat de TV in de hoek van een L-vormige woonkamer van 48 m2 staat is het geluid ongelijk van waar we op de bank zitten. Soundbar moet er dus wel bij komen.

Het gaat niet altijd op maar meestal werken apparaten beter samen als ze van hetzelfde merk blijven maar LG heeft niet gek veel keuze in recente modellen. Ondanks de beperkte keuze weet ik niet welke ik zou moeten kiezen. Hebben jullie een soundbar advies? Ik wil de slimme afstandsbediening van LG blijven gebruiken en liefst geen andere erbij. De soundbar zou ter vervangingen van de speakers in de TV 100% van de tijd dat de TV aan staat, mee aan gaan. De voet van de TV is tamelijk groot dus het moet echt een bar zijn want op zo'n rechthoekig apparaat staat de TV niet stabiel.

Suggesties van alle merken incl. LG zijn welkom. Budget is 400 euro en geen cent meer 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Laatst online: 15-05 08:38
Anoniem: 450793 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 21:59:
Ik heb dit weekend de LG 55UF776V gekocht. Prachtig UHD beeld maar de TV gebruikt de muur achter de TV om geluid van te weerkaatsen. Omdat de TV in de hoek van een L-vormige woonkamer van 48 m2 staat is het geluid ongelijk van waar we op de bank zitten. Soundbar moet er dus wel bij komen.

Het gaat niet altijd op maar meestal werken apparaten beter samen als ze van hetzelfde merk blijven maar LG heeft niet gek veel keuze in recente modellen. Ondanks de beperkte keuze weet ik niet welke ik zou moeten kiezen. Hebben jullie een soundbar advies? Ik wil de slimme afstandsbediening van LG blijven gebruiken en liefst geen andere erbij. De soundbar zou ter vervangingen van de speakers in de TV 100% van de tijd dat de TV aan staat, mee aan gaan. De voet van de TV is tamelijk groot dus het moet echt een bar zijn want op zo'n rechthoekig apparaat staat de TV niet stabiel.

Suggesties van alle merken incl. LG zijn welkom. Budget is 400 euro en geen cent meer 8) .
ik heb zelf deze en ben er zeer tevreden mee, pricewatch: Philips HTL5140B/12 Soundbar

het hoefte voor mij niet met te veel toeters en bellen zijn, gewoon simpel eenvoudig en goed geluid.

[ Voor 3% gewijzigd door fuqua op 01-06-2015 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-01 23:15
Is het mogelijk om bass shakers aan te sluiten op een soundbar? Ik heb er echt geen verstand van, maar wil het wel leren.

Ik heb een philips hsb 4352/12 soundbar. Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616699

heb net een sony bravia tv 50inch maar het geluid vind ik toch maar zwakjes

nu twijfel ik wat te doen met geluid voor m'n tv :
- ik heb een Marantz Melody CR610 met twee 'oude' wharfdale speakers
- ik heb een omni 10 van Harman Kardon

heb al geprobeerd om m'n Marantz aan te sluiten op de TV maar moet de instellingen nog wat zoeken, maar m'n zoon vindt het te omslachtig om ook de Marantz telkens te moeten aanzetten om gewoon tv te kijken

ik ben anders heel tevreden van de omni 10 en ik las dat Harman Kardon in 2015 ook een omni soundbar heeft uitgebracht maar ik vrees dat die wellicht buiten m'n budget van 350,00 € zal vallen

anderzijds las ik dat je ook twee omni 10's kan koppelen met een Y splitter en zo stereo geluid bekomen. Maar heeft een omni 10 wel voldoende bass voor cinema experience ?

of kies ik beter een goede soundbar - zo ja welke ? - (eentje die zowel goed dolby dts en virtual surround kan spelen met voldoende bass maar die ik anderzijds ook zou kunnen gebruiken als stevige speaker voor muziek bij bvb. tuinfeestje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik twijfel over de sony HTCT370 of 770. Lijkt goed geluid te hebben en makkelijk één afstandsbediening met m'n sony bravia.
enkel vind ik de sub wat groot uitvallen (had die graag in m'n tv meubel kwijtgeraakt) Of weet iemand een goede soundbar met geintegreerde sub voor -350,00 €

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Anoniem: 616699 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:24:
ik twijfel over de sony HTCT370 of 770. Lijkt goed geluid te hebben en makkelijk één afstandsbediening met m'n sony bravia.
enkel vind ik de sub wat groot uitvallen (had die graag in m'n tv meubel kwijtgeraakt) Of weet iemand een goede soundbar met geintegreerde sub voor -350,00 €
Al eens gedacht aan een soundbase ipv soundbar?

Bijvoorbeeld de Sony HT-XT1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Als je toch een tv-meubel hebt, dan is de Sony HT-XT1 soundplate een hele mooie optie: pricewatch: Sony HT-XT1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkFragment
De 70 serie is volgens mij uitlopend en de ct380 en ct780 zijn steeds beter beschikbaar. Ik heb ze even bekeken bij de BCC en vond ze ook veel mooier dan de 370 en 770. Tevens is de sub van de 780 ook een stuk kleiner dan die van de 770.

Gezien je budget is de ct380 het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm ik heb het thuis nog even nagekeken en ik eigenlijk geen ruimte om de sub in de kast te stoppen
dus beter een soundbar met ingebouwde sub (srr vind een soundbase te lelijk ogen, liever een dunne soundbar)
iemand suggesties van een goede soundbar met ingebouwde sub voor - 350,00 € ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Wat je wilt is natuurkundig onmogelijk. Ergens in het ontwerp heb je een klankkast nodig. Dus het wordt of een soundbase(zat merken die er 1 hebben) of een soundbar met losse sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:17
Anoniem: 616699 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:41:
hmm ik heb het thuis nog even nagekeken en ik eigenlijk geen ruimte om de sub in de kast te stoppen
dus beter een soundbar met ingebouwde sub (srr vind een soundbase te lelijk ogen, liever een dunne soundbar)
iemand suggesties van een goede soundbar met ingebouwde sub voor - 350,00 € ?
http://usa.yamaha.com/pro...-sound-projector/yas-105/ zoiets? Deze is overigens net aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkFragment
Zojuist de Sony HT-CT780 bij Expert gehaald voor 299. Was volgens mij een foutje aangezien de prijzen online alweer aangepast zijn. In de folder staat de CT770 voor 299, dus daarmee is het fout gegaan denk.

De mediamarkt gaat online nog wel mee in de oude prijs van Expert, dus wie snel is...

Het geluid van de CT780 vind ik erg netjes. Voor mijn gevoel moest ie wel even inspelen maar na een paar minuutjes klinkt het erg netjes. Beter dan mijn oude 5.1 systeem, alleen dan zonder 5.1 uiteraard. Actie scenes komen goed uit de verf door de draadloze sub. Dialogen zijn mooi qua geluid en klinken vol genoeg voor wat ik verwacht van een soundbar.

Het aansluiten was een eitje. De draadloze sub maakte automatisch verbinding met de soundbar. Mijn tv (Sony 50W828) heb ik via ARC aangesloten op de soundbar waardoor ie volledig via de afstandbediening van de tv te bedienen is.

Uiteindelijk toch niet voor de Teufel cinebar 11 gegaan aangezien het model al van eind 2013/begin 2014 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Ik heb sinds enkele maanden soundbar van teufel 11.
Werkt perfect alleen nu heb ik een wii U aangeschaft voor me zoontje.
En dacht sluit deze aan op de andere hdmi ingang maar krijg helemaal geen beeld of geluid.

Alle andere apparaten gaan via soundbar naar de tv( upc horizon en mediaplayer ) en Google chrome stick zit in de tv.

Me hdmi poorten zijn vol en dacht dat ik via de soundbar de Wii u aan kan sluiten.

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 22:34
Heb een probleem met een loewe individual soundprojector die onder een loewe compose hangt (tv) via rs232 verbinding. als de set langer dan een uur niet aan is geweest gaat de soundprojector niet egelijk aan met de tv. je moet dan de stroom eraf halen en met de hand de soundbar aanzetten. Is er een component in de soundbar die kan slijten en dit defectje kan veroorzaken?

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:43
Bestaat er in deze iets als een goed product voor een zeer scherpe prijs <500?

De beste/alleswiller in mij neigt zeer sterk naar de ysp2500, maar vraag me af of het voor veel minder ook best goed kan.

Heb eigenlijk niet veel eisen:

Goed geluid (logisch)
Moet passen onder de tv (lijkt me niet te moeilijk)
Aanwezigheid van ARC (zal tegenwoordig ook standaard zijn)
Zoveel mogelijk hdmi-uitgangen (die ysp heeft er maar 3)
Mogelijkheid om makkelijk muziek af te spelen via BT of netwerk/NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
NeutraleTeun schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 21:38:
Bestaat er in deze iets als een goed product voor een zeer scherpe prijs <500?

De beste/alleswiller in mij neigt zeer sterk naar de ysp2500, maar vraag me af of het voor veel minder ook best goed kan.

Heb eigenlijk niet veel eisen:

Goed geluid (logisch)
Moet passen onder de tv (lijkt me niet te moeilijk)
Aanwezigheid van ARC (zal tegenwoordig ook standaard zijn)
Zoveel mogelijk hdmi-uitgangen (die ysp heeft er maar 3)
Mogelijkheid om makkelijk muziek af te spelen via BT of netwerk/NAS.
De ysp is een Yahama toch? Dan kun je eigenlijk niet veel beter krijgen. Onder de €500 hoef je niet veel te verwachten. Het klinkt voor prima als je een filmpje kijkt of wat tv maar als je ooit een echte losse 5.1 set hebt gehoord is het windkracht 8 en weinig midden. Samsung of LG nemen, krijg je aardig wat "bangs" voor je bucks :)

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 18-07-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Inderdaad Yamaha.
Eerder een Jamo set gehad. Niet echt high end, maar wel groot, veel, en losse receiver etc.
Heb ik 'achter moeten laten', en begin me flink te ergeren aan het kale tv-geluid.

Momenteel niet de plek voor weer grote zuilen, vandaar de keuze voor een bar.

TV zo kijk ik eigenlijk niet echt. Wel veel films (HQ) en wil af en toe ook gewoon lekker makkelijk muziek kunnen luisteren (in dat laatste ben ik geen audiofiel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
NeutraleTeun schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 23:07:
Inderdaad Yamaha.
Eerder een Jamo set gehad. Niet echt high end, maar wel groot, veel, en losse receiver etc.
Heb ik 'achter moeten laten', en begin me flink te ergeren aan het kale tv-geluid.

Momenteel niet de plek voor weer grote zuilen, vandaar de keuze voor een bar.

TV zo kijk ik eigenlijk niet echt. Wel veel films (HQ) en wil af en toe ook gewoon lekker makkelijk muziek kunnen luisteren (in dat laatste ben ik geen audiofiel).
Als je het geld kunt missen zou ik voor een Yahama gaan. Die komen in de buurt van een fatsoenlijke 5.1 set en dus uitstekend voor films. Het enige wat je moet hebben is een vierkantige kamer, Yahama gebruikt namelijk weerkaatsingen om het geluid om je heen te krijgen. Als je dat niet hebt zou ik een paar reviews afstruinen van bars die in je budget vallen. Afgelopen jaar hadden LG en Samsung prima setjes voor niet al teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ja. Over die reflectie had ik al gelezen.
Ruimte hier is echter langwerpig en denkbeeldig in 2 ruimtes gesplitst (woonkamer en eet/keuken), waarbij de tv tegen de lange muur staan.

Wellicht beetje moeilijk verwoordt, maar opstelling is best simpel.
Geluid kan kaatsen tegen 3 muren (waarvan 1 achter de tv is) alleen gaat die rechts verder de woning in.

Zal nog eens wat reviews etc doorspitten.
Heb het eigenlijk niet zo op Samsung.

Miki schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 23:35:
[...]
Het enige wat je moet hebben is een vierkantige kamer, Yahama gebruikt namelijk weerkaatsingen om het geluid om je heen te krijgen. Als je dat niet hebt zou ik een paar reviews afstruinen van bars die in je budget vallen.
Bij MaxICT staat deze nu voor 750.
Moet impuls tegen houden!
Anyhow, wat ik zat te denken:
Als je geen vierkante kamer hebt, is deze Yamaha dan niks beter dan een 300€ variant?

Want bij een ander/goedkoop type, verdwijnt het geluid toch ook ergens waar je geen muur hebt.
Heeft de Yamaha dan geen meerwaarde meer boven deze goedkope?

[ Voor 46% gewijzigd door NeutraleTeun op 19-07-2015 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
De volgende artikelen zijn verzonden op 21-07-2015:

1 x YAMAHA Yamaha YSP-2500 [4452471]

De verwachte leverdatum is: 22-07-2015
Could not resist :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Het kon natuurlijk ook niet te makkelijk gaan 😒

Motorola-tv-decoder-iets met hdmi aangesloten op de soundbar en van daar hdmi uit naar de tv.
Beeld en geluid werkt, zap ik echter 1x dan laat het geluid het afweten.

Wissel ik van input (hdmi1>2 en weer terug) dan krijg ik wel weer geluid.

Iemand een idee?

hdmi kabels heb ik allemaal al een keer omgewisseld etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:20
Gisteren ook maar besloten om een soundbar te halen.
Heb dus de zwarte Denon DM75 besteld. Zilveren was 50 euro goedkoper bij 4launch. Maar zwart past beter bij het interieur.
Keuze voor de denon was de goede geluidskwaliteit. Het is een base ipv bar. Hierdoor is de kans wat kleiner dat de kinderen m mollen.
Helaas heeft de Denon niet veel aansluitmogelijkheden. Ik zal de tv waarschijnlijk als hun gebruiken. Gelukkig wel bt. Kan ik muziek van telefoon streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
is er ook iemand die toevallig de Focal Dimension soundbar heeft of heeft gehoord? Lijkt me een behoorlijke concurrent voor Sonos, en moet qua geluidskwaliteit vele malen beter zijn. Kan iemand dit beamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-05 21:32
Heren,

Al tijden op zoek naar een nieuw audiosysteem voor in de woonkamer.
Kon hierin nog geen keuze maken tussen home cinema set; reciever + boxen & daar zijn de laatste tijd ook soundbars bij in beeld gekomen 8)

Setup
TV - LG 37LH4000. Eind dit jaar ook aan vervanging toe, zit te kijken naar Sony.
Input - HTPC. MB - MSI A88XM-E45. Met analoog 7.1 uitgang.
Speakers - Teufel Concept F. Oud pc-setje. Doet voor zijn geld goed dienst, maar is een beetje een lelijk eendje ;)

Gebruik
  • Geen TV abonnement / kanalen
  • Films / series / youtube - 40%
  • Spotify - 40%
  • Gaming - 20%
Eisen
  • 5.1 - Full Surround. (ivm films series)
  • Goede, hoogwaardige muziek weergave (beter dan de huidige Teufel, ben geen audiofiel / hoeft geen topmodel marantz te zijn :9 )
  • Qua design niet misstaan in woonkamer. (is natuurlijk subjectief, maar zo min mogelijk componenten, kabels is een pré)
Budget
  • Rond €800,=
Optie
  • Oog laten vallen op de nieuwe Sony HT-RT5 - €800,= MM.
  • Pro's: connectiviteit middels Spotify direct en google cast hecht ik zeer veel waarde aan. Ziet er fraai uit. 4 units ipv 6 of zelfs 7 met aparte reciever. Met oog op Sony tv, sluit dit goed aan.
Alternatieven
  • Sonos; Maar ben ik vele malen duurder uit. Soundbar + subwoofer + 2x een Play:1 gaat al richting de €2000.
  • Home Cinema Set.
    Pro's: goedkoper, betere kwaliteit?
    Cons: Meer componenten; Plus je 'krijgt' er een BR speler bij, dat wil ik niet :*)
  • Losse reciever + boxen.
    Pro's: kwalitatief beste.
    Cons: Tevens duurder, de reciever is vaak lomp
Comes down to this:
  • Iemand ervaring hiermee?
  • Is de Full Surround sounbar voor deze prijs kwalitatief een goede concurrent voor de home cinema set of reciever combo?
  • Iemand ervaring met sony's LDAC? Komt neer op hoge kwaliteit BT-streams.
  • Ik ga zsm luisteren in de MM. Als dit goed bevalt, wil ik hem graag aanschaffen.

PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
_Slick_Rick_ schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 16:50:
Oog laten vallen op de nieuwe Sony HT-RT5 - €800,= MM.
Mooie set!
Heb zelf net een nieuwe soundplate (ook Sony), dus geen behoefte voor deze, maar vind hem erg mooi (en compleet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
Ja inderdaad, dat trok mij dus ook al! :*)
Moet er wel een geluidskaart bij aanschaffen (Creative Sound Blaster Z)
Maar dat vind ik niet zo'n punt, kun je het beter gelijk goed doen.

In vergelijk met de virtuele surround modellen HT-ST9 en HT-NT3 ontbreekt het Hi-Res audio label. (weet niet helemaal wat het doet, soort digitale opschaling)
De RT5 ondersteunt wel DTS®-HD, Dolby® TrueHD.
Heb geen idee of dit in mijn set-up enig / veel verschil gaat maken (Hi-Res)?
Ook omdat ik de soundbar wil aansturen met de Creative Sound Blaster Z (ook een encoder met dolby en dts).

Verder kijkend wil ik de aankoop graag combineren met de Sony draadloze speaker - SRS-X88 of de SRS-X77.
Dus hopen dat ik bij de MM er een mooi totaalprijsje uit kan slepen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000

JT

VETAK y0

cypress3d schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:52:
is er ook iemand die toevallig de Focal Dimension soundbar heeft of heeft gehoord? Lijkt me een behoorlijke concurrent voor Sonos, en moet qua geluidskwaliteit vele malen beter zijn. Kan iemand dit beamen?
En met een Pure Jongo A2 erbij heb je ook gewoon multiroom streaming e.d. a la Sonos :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-05 20:47

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

_Slick_Rick_ schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:25:
Ja inderdaad, dat trok mij dus ook al! :*)
Moet er wel een geluidskaart bij aanschaffen (Creative Sound Blaster Z)
Maar dat vind ik niet zo'n punt, kun je het beter gelijk goed doen.

In vergelijk met de virtuele surround modellen HT-ST9 en HT-NT3 ontbreekt het Hi-Res audio label. (weet niet helemaal wat het doet, soort digitale opschaling)
De RT5 ondersteunt wel DTS®-HD, Dolby® TrueHD.
Heb geen idee of dit in mijn set-up enig / veel verschil gaat maken (Hi-Res)?
Ook omdat ik de soundbar wil aansturen met de Creative Sound Blaster Z (ook een encoder met dolby en dts).

Verder kijkend wil ik de aankoop graag combineren met de Sony draadloze speaker - SRS-X88 of de SRS-X77.
Dus hopen dat ik bij de MM er een mooi totaalprijsje uit kan slepen :9
Ook al gekeken naar de nieuwe lijn van Denon? Denon heeft sinds kort ook een soundbar die een multiroom setup ondersteunt, de Denon Heos Homecinema, inclusief draadloze sub voor €799. Helaas nog niet veel reviews over te vinden
vinden. Deze kan je dan verder uitbreiden met een Heos 1,3,5 of 7. Het schijnt dat surround ondersteuning door twee Heos 1's te koppelen ook op termijn ondersteund wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Thrace Grumble op 11-08-2015 08:19 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
Thrace Grumble schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:15:
[...]
Ook al gekeken naar de nieuwe lijn van Denon? Denon heeft sinds kort ook een soundbar die een multiroom setup ondersteunt, de Denon Heos Homecinema, inclusief draadloze sub voor €799. Helaas nog niet veel reviews over te vinden
vinden. Deze kan je dan verder uitbreiden met een Heos 1,3,5 of 7. Het schijnt dat surround ondersteuning door twee Heos 1's te koppelen ook op termijn ondersteund wordt.
Nee nog niet, en bedankt voor je tip! :*)
Ziet er inderdaad interessant uit. Vanaf 14-8 beschikbaar.

Maar moet toch zeggen dat het full surround icm de draagbare speaker voor hi-res audio en multiroom ondersteuning me erg aanspreken. Zeker aangezien ik ook een Sony tv in het achterhoofd houd :)
Daarnaast moeten er bij de Denon (wanneer dat mogelijk is) nog wel 2 stuks HEOS 1 (a €249 p/s) aangeschaft worden.

Gister even rondgebeld, maar de HT-RT5 is bij nog geen MM filiaal te beluisteren, enkel via webshop te (pre-)orderen. Zo ook bij onze oosterburen, enkel heb hem daar wel voor €699 gevonden 8)

[ Voor 9% gewijzigd door _Slick_Rick_ op 11-08-2015 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:02
Is een soundbar tegenwoordig aan te raden? Ik ga met een maandje verhuizen en wil alles nieuw gaan halen. Word waarschijnlijk gebruikt in een ruimte van 40m2 met een 55'' tv. Of kan ik beter gewoon voor versterker / speakers gaan. Budget zit rond de €1000.

http://www.sonos.com/nl-nl/shop/playbar?r=1 & http://www.sony.nl/electronics/luidsprekerelementen/ht-rt5 behoren tot de opties.

Wat zouden jullie doen in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-05 11:12

mr.paaJ

generatie cmd+z

Kwaliteit: losse speakers. Gemak/Design: soundbar. Daar komt het nog steeds op neer.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

rolandos582 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:41:
Is een soundbar tegenwoordig aan te raden? Ik ga met een maandje verhuizen en wil alles nieuw gaan halen. Word waarschijnlijk gebruikt in een ruimte van 40m2 met een 55'' tv. Of kan ik beter gewoon voor versterker / speakers gaan. Budget zit rond de €1000.

http://www.sonos.com/nl-nl/shop/playbar?r=1 & http://www.sony.nl/electronics/luidsprekerelementen/ht-rt5 behoren tot de opties.

Wat zouden jullie doen in dit geval?
Om eens een andere naam in het topic te gooien dan de Sonos playbar:
Als ik op zoek zou zijn naar een soundbar zou ik per direct de onlangs aangekondigde Raumfeld Soundbar proberen.
https://www.raumfeld.com/nl/raumfeld-soundbar-p15401.html
Iets boven je budget, maar er zijn altijd wat kortingsacties beschikbaar bij Teufel/Raumfeld.

Zelf al tijden een zeer tevreden Raumfeld gebruiker. Niet te vergelijken met Sonos (ook in bezit gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
Wow! Die is echt gaaf!
Ziet er strak uit, vind die sub ook erg mooi.

Persoonlijk wat boven mijn budget.
Heb zelf goede ervaringen met Teufel.
Welke unit heb jij ervan dan?
En heb je deze eerst nog ergens beluisterd of gelijk besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

_Slick_Rick_ schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:57:
Wow! Die is echt gaaf!
Ziet er strak uit, vind die sub ook erg mooi.

Persoonlijk wat boven mijn budget.
Heb zelf goede ervaringen met Teufel.
Welke unit heb jij ervan dan?
En heb je deze eerst nog ergens beluisterd of gelijk besteld?
Ik heb de Raumfeld Stereo M voor alledaags muziekgebruik. We zijn er na een half jaar gebruiken nog steeds supertevreden mee. Deze heb ik direct besteld, aangezien je 8 weken probeertijd hebt. Je kunt ze dus gewoon thuis uitproberen.
Voor een streaming systeem heb ik tot nu toe geen betere gehoord. Het is uiteraard wel wat moeilijk vergelijken soms, gezien je niet alles thuis uit kunt proberen.

Uiteindelijk wil ik de Raumfeld Soundbar ook eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
EddoH schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 09:51:
[...]

Om eens een andere naam in het topic te gooien dan de Sonos playbar:
Als ik op zoek zou zijn naar een soundbar zou ik per direct de onlangs aangekondigde Raumfeld Soundbar proberen.
https://www.raumfeld.com/nl/raumfeld-soundbar-p15401.html
Iets boven je budget, maar er zijn altijd wat kortingsacties beschikbaar bij Teufel/Raumfeld.

Zelf al tijden een zeer tevreden Raumfeld gebruiker. Niet te vergelijken met Sonos (ook in bezit gehad).
Hmm best duur ding idd. Hoe zit het met tv aan de muur, deze eronder aan de muur en daaronder een zwevend tv meubel? Gaat zoiets lekker icm goed geluid of ik kan zoiets beter niet aan de muur bevestigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

rolandos582 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:58:
[...]

Hmm best duur ding idd. Hoe zit het met tv aan de muur, deze eronder aan de muur en daaronder een zwevend tv meubel? Gaat zoiets lekker icm goed geluid of ik kan zoiets beter niet aan de muur bevestigen
Vrijwel alle soundbars kun je zonder problemen tegen een muur bevestigen. Daar zijn ze voor gemaakt ;)
Die Raumfeld sub kun je ook tegen de muur bevestigen, itt tot de meer conventionele subs.

Bij Teufel/Raumfeld moet je soms even geduld hebben tot er een leuke kortingsactie voorbijkomt. Dan heb je zo 15% korting te pakken, wat de prijs dan net even aangenamer maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
EddoH schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:04:
[...]

Vrijwel alle soundbars kun je zonder problemen tegen een muur bevestigen. Daar zijn ze voor gemaakt ;)
Die Raumfeld sub kun je ook tegen de muur bevestigen, itt tot de meer conventionele subs.

Bij Teufel/Raumfeld moet je soms even geduld hebben tot er een leuke kortingsactie voorbijkomt. Dan heb je zo 15% korting te pakken, wat de prijs dan net even aangenamer maakt.
Ohh ja precies. Dat zou het enige voordeel zijn, maar op zich vind ik vloerstaande speakers ook wel prima. Is dus even aan afweging. Voor een ruimte van 6x7 is een soundbar dikke prima? In hoeverre kan ik dat met elkaar vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Een soundbar is altijd een compromis tussen grootte(design) en geluidskwaliteit. Een soundbar mist inhoud(als in kubieke meters) en zal daardoor altijd wat trucs moeten uithalen om elke frequentie goed weer te geven. Vandaar dat ze altijd met een sub komen.
Een volwaardige 3-weg speaker heeft dit probleem niet en zal over het algemeen een veel betere weergave over het totale frequentiespectrum kunnen geven.

Je moet voor jezelf afwegen wat je wilt: wil je ideale en natuurgetrouwe weergave van muziek, dan moet je niet (alleen) voor een soundbar gaan, maar koop je een mooi paar stereo speakers.
Wil je je geluid bij TV en films opkrikken, af en toe een leuk muziekje opzetten, en heb je geen zin in een grote surround set dan is een soundbar de goede keuze.

Oftewel, vraag je goed af wat je nu wilt en pas daar je keuze op aan.

• rolandos582
EddoH schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 19:26:
Een soundbar is altijd een compromis tussen grootte(design) en geluidskwaliteit. Een soundbar mist inhoud(als in kubieke meters) en zal daardoor altijd wat trucs moeten uithalen om elke frequentie goed weer te geven. Vandaar dat ze altijd met een sub komen.
Een volwaardige 3-weg speaker heeft dit probleem niet en zal over het algemeen een veel betere weergave over het totale frequentiespectrum kunnen geven.

Je moet voor jezelf afwegen wat je wilt: wil je ideale en natuurgetrouwe weergave van muziek, dan moet je niet (alleen) voor een soundbar gaan, maar koop je een mooi paar stereo speakers.
Wil je je geluid bij TV en films opkrikken, af en toe een leuk muziekje opzetten, en heb je geen zin in een grote surround set dan is een soundbar de goede keuze.

Oftewel, vraag je goed af wat je nu wilt en pas daar je keuze op aan.
Het zal voor tv + films af en toe zijn maar merendeel is muziek via spotify. Gewoon overdag/avond dat ding aan terwijl ik aan het werk ben oid. Ik vind persoonlijk dingen als de Jamo S 426 prima om naar te kijken en ook mooi eruit vind zien. Maar de geluidskwaliteit is minder heb ik me laten vertellen.

Ik vind zo'n soundbar wel vet, maar ik wil ook gewoon mooi geluid hebben ook. En ik wil het gewoon draadloos kunnen bedienen vanaf mijn tablet/telefoon. En een goede versterker met die optie betaal je ook weer extra voor.

Anoniem: 437258

Sinds vandaag de Sony ht rt5 in mijn bezit, erg te spreken over het geluid en de mogelijkheden.

Had eerst de intentie om de Heos soundbar te nemen. Door het gegeven dat het niet vast staat deze uit te kunnen breiden met een heos1,3,5 als surround speaker, hier maar van af gezien.

Idem voor de raumfeld one bar...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 437258 op 13-08-2015 01:20 ]

• _Slick_Rick_
Anoniem: 437258 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 01:15:
Sinds vandaag de Sony ht rt5 in mijn bezit, erg te spreken over het geluid en de mogelijkheden.

Had eerst de intentie om de Heos soundbar te nemen. Door het gegeven dat het niet vast staat deze uit te kunnen breiden met een heos1,3,5 als surround speaker, hier maar van af gezien.

Idem voor de raumfeld one bar...
Wow, je hebt hem al! :9~
Heb je de set besteld neem ik aan?
Goed te horen dat je er positief over bent!
Dat is idd wat mij ook trekt aan de set!

Hoe is de muziekweergave via Spotify, ook al gespeeld met de Songpal app?
En voor films - series met full surround dolby/dts?
Sorry voor het vragenvuur btw ;)

Anoniem: 437258

Song pal heb ik nog niet geprobeerd, Spotify wel...werkt gewoon. Verder nog niet echt getest.

Gisteren 2 films gekeken zowel geswitched tussen dts en dolby audio spoor en geswitched tussen verschillende modus. Prima geluid wat mij betreft...
Het is ook mogelijk om een hoop te veranderen betreft de speakers...db's harder zachter..afstand t.o.v. je luister positie ect.

Wat gebruiksvriendelijkheid betreft ...het is geen moeilijk systeem, er zit ook een kinderspel functie op dus dat zegt genoeg.

• _Slick_Rick_
Anoniem: 437258 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:59:
Het is ook mogelijk om een hoop te veranderen betreft de speakers...db's harder zachter..afstand t.o.v. je luister positie ect.
Ok, mooi man! :)
Gaan de instellingen (wifi code, geluid e.d.) eigenlijk via een UI via TV?

Kon het nergens vinden, maar zou er wel gemak van hebben als ik hem op afstand kan inschakelen. Of dat hij automatisch uit standby modus gaat zodra ik de htpc (in mijn geval de enige input) aanzet.
Nu heb ik namelijk ingesteld dat zodra mijn tel verbinding maakt met thuis wifi, een WOL pakketje naar de htpc gaat en die aanzet, wel handig als dan de sound(bar) ook aangaat :*)

[ Voor 24% gewijzigd door _Slick_Rick_ op 13-08-2015 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
Update: Beschikbaarheid van de HT-RT5 is nog steeds bijna 0 in NL :?
Media Markt heeft er kort een aantal gehad, mr product is inmiddels van de site, totdat die weer beschikbaar wordt. Scheer & Foppen geeft aan leverbaar met 10 werkdagen. En bij Franklin Audio is nog onbekend wanneer ze weer leverbaar zijn.

Ik woon gelukkig kort aan de grens, en bestel hem denk ik bij de Duitse MM :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02:04
YouTube: Yamaha Dolby Atmos Soundbar YSP-5600 - Hands on at IFA 2015 Deze ziet er wel strak uit de nieuwe Yamaha YSP 5600

PSN: Jonasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:17
Wat een beest van een apparaat <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02:04
X2X2X schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:48:
[...]

Wat een beest van een apparaat <3
idd, zou wel eens willen zien en horen spelen :p
Wel heel duur....

PSN: Jonasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 11:29

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Die Yamaha is ook wel lomp, lijkt me dat die alleen geschikt is voor plaatsing aan de muur? Is dus ook alleen geschikt als je je TV al aan de muur hebt of wilt hangen.

Maar volgens mij zijn de huidige Yamaha sound bars ook van boven gemiddelde kwaliteit je hoort er alleen weinig over omdat ze vrij prijzig zijn.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

http://www.redcoon.nl/hotdeals-B479953 van 599 voor 399.

Volgens mij een behoorlijk goede deal voor de Harman Kardon SB 26. Nog 40 minuten geldig en nog maar 1 op voorraad.. Het is dat ik al voorzien ben, maar anders had ik hem gekocht :)

Aanbieding voorbij.

[ Voor 25% gewijzigd door ocn op 22-09-2015 00:00 ]

• ralph075
  • Niet online
_Slick_Rick_ schreef op zondag 06 september 2015 @ 11:44:
Update: Beschikbaarheid van de HT-RT5 is nog steeds bijna 0 in NL :?
Media Markt heeft er kort een aantal gehad, mr product is inmiddels van de site, totdat die weer beschikbaar wordt. Scheer & Foppen geeft aan leverbaar met 10 werkdagen. En bij Franklin Audio is nog onbekend wanneer ze weer leverbaar zijn.

Ik woon gelukkig kort aan de grens, en bestel hem denk ik bij de Duitse MM :*)
Weet niet of je inmiddels voorzien bent, maar beschikbaarheid lijkt nu op orde te zijn: pricewatch: Sony HT-RT5

• _Slick_Rick_
ralph075 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:58:
[...]
Weet niet of je inmiddels voorzien bent, maar beschikbaarheid lijkt nu op orde te zijn: pricewatch: Sony HT-RT5
Ralph! Kon niet meer wachten ;) Heb de soundbar in Duitsland bij Media Markt besteld :*) Sinds 10 sept in huis. Mooi dat de beschikbaarheid nu in ieder geval goed is.
Soundbar bevalt verder erg goed. Komt mooi geluid uit. Ziet er super uit en de installatie (mede door de draadloze speakers) is makkelijk te doen.
Staat bij mij prominent in de woonkamer. Enige bekabelde input is de HTPC die erachter hangt (output door Creative Sound Blaster Z).

Geluid
Voor films geeft die een mooi vol 5.1 sound. Muziek doet die verder wat die moet doen. Sowieso veel helderder en mooier geluid dan voorheen, maar nu was dat ook zonder geluidskaart en met Teufel Concept F speakers. Kan eerlijk gezegd niet echt veel verschil merken tussen .flac bestanden en bestanden die ik via Spotify afspeel. Misschien is dat wel beter hoorbaar met een versterker en losse speakers, daar heb ik zo geen ervaring mee.

Bediening
Vind het zelf wel prettig dat de bediening erg plain en simpel is. Geen overdadige menu's en 1001 instellingen specifiek voor iedere geluidsbron (muziek / film / BT). Eigenlijk de enige knoppen die ik na installatie gebruik zijnde standaard Sound Field settings per bron en de Source knop.

Enige opmerkingen
- Wanneer ik de sound bar aanzet middels wake on LAN via men telefoon, pakt die op de 1 of andere manier niet goed de bron. Moet hem dan weer uit en aan zetten voordat hij de audio via source 'TV' afspeelt.
- Merk dat af en toe geluid niet lekker in sync loopt (youtube / popcorntime). Een herstart van of de PC of de soundbar verhelpt dit euvel. Maar is wel vervelend. Nog even pionieren om dit te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:54
Ik ben opzoek naar een soundbar, nog nooit eerder een gehad. Ik twijfel tussen de volgende twee

sony ht-ct180 (209 euro)
sony ht-ct380 (309 euro)

Heeft de laatste echt meerwaarde tegenover de goedkopere? Goed ik zie dat de 330 meer vermogen heeft en hdmi aansluitingen, maar ik ben ook niet op zoek naar een bar die het hele huis doet trillen, ik heb liever zuiver geluid.

En wat ik belangrijk vind is dat ik het volume kan regelen met mijn tv in plaats van een andere afstandsbediening. Kan dit? De tv wordt waarschijnlijk een sony w8.

update: Ik heb de ht-ct370 getest thuis, en man, wat een matig geluid. Mist veel middentonen, hoge tonen zijn een beetje schel zo. Het enige wat het geluid voller maakt is de subwoofer, maar mijn ziens valt dit niet te onderscheiden van een 2.1 logitech setje van 50 euro. Zonder de subwoofer is het geluid nauwelijks tot niet beter dan de standaard speakers van de sony w8 tv. Je begrijpt het al, de soundbar gaat terug.

Wel jammer, had gehoopt dat dit een mooie toevoeging zou zijn aan de tv, nu weet ik niet zo goed wat ik wel moet gebruiken om goed geluid te hebben voor een leuke prijs.

[ Voor 35% gewijzigd door Guids op 06-10-2015 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:36
Guids schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:29:
Ik ben opzoek naar een soundbar, nog nooit eerder een gehad. Ik twijfel tussen de volgende twee

sony ht-ct180 (209 euro)
sony ht-ct330 (309 euro)

Heeft de laatste echt meerwaarde tegenover de goedkopere? Goed ik zie dat de 330 meer vermogen heeft en hdmi aansluitingen, maar ik ben ook niet op zoek naar een bar die het hele huis doet trillen, ik heb liever zuiver geluid.

En wat ik belangrijk vind is dat ik het volume kan regelen met mijn tv in plaats van een andere afstandsbediening. Kan dit? De tv wordt waarschijnlijk een sony w8.
Ik heb zelf een HT-CT770 icm met een W8 en dat kan inderdaad, ik kan het volume gewoon bedienen met de remote van de tv, er is zelfs een app op de tv waarmee ik de alle instellingen van de soundbar kan aanpassen.

|| iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi | Magic Keyboard || iPhone 14 Pro Max 256GB SB || Apple Watch Ultra || AirPods Pro 2022 || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 18:30
Wat is eigenlijk de optimale plek om een soundbar op t hangen? Boven of onder de TV ?

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 22:10

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Mij is altijd verteld op luister (oor) hoogte. Dit kan dan boven op onder zijn. Zie ze vaker onder de TV dan boven de tv.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Iemand hier toevallig ervaring met een Yamaha YSP-2500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:11:
Iemand hier toevallig ervaring met een Yamaha YSP-2500?
Probeer het zoekvak boven in het scherm eens.... Ik krijg op "ysp 2500" bijna 20 posts terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ja, en dan vind ik alleen mijzelf terug.
Was gewoon een algemene vraag voor de ook niet-reageerders of wellicht mensen die iemand in hun kring kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 15:18

robhof

Lembongan view

Sony HT-XT1 nog een paar uurtjes de dagaanbieding van Internetshop: http://www.internetshop.n...ony/htxt1-soundbar/p54164

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:15:
Ja, en dan vind ik alleen mijzelf terug.
Serieus? In dat geval excuus... Daar heb ik eerlijk gezegd niet op gelet 8)7

Edit: Bullshit, van de 18 reacties zijn er slechts 3 van jou... |:(

Zie wel dat je zelf al in het bezit bent van een YSP-2500. Niet tevreden, dat je naar andere ervaringen zoekt?

[ Voor 29% gewijzigd door ralph075 op 16-10-2015 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:55
Hallo allemaal, super interessant topic dit, heb hem een beetje doorgespit was helemaal niet bekend met soundbars etc, ben alvast een beetje aan het orienteren maar volgens mij is de startpost wel een beetje outdated? was de recommended modellen aan het bekijken maar die komen bijna allemaal uit het jaar 2012/2013 of maakt dat geen bal uit? kwa techniek etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
ralph075 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:00:
[...]

Serieus? In dat geval excuus... Daar heb ik eerlijk gezegd niet op gelet 8)7

Edit: Bullshit, van de 18 reacties zijn er slechts 3 van jou... |:(

Zie wel dat je zelf al in het bezit bent van een YSP-2500. Niet tevreden, dat je naar andere ervaringen zoekt?
Niks bullshit.
De resterende opmerkingen zijn adviezen en/tips om voor de 2500 te gaan.
Daar heb ik dus niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:43
Van de week voor 137 euro bij de mediamarkt een Sony ht-ct380 kunnen kopen. 90 euro cashback via mediamarkt en 50 van Sony zelf. Al met al een 2 voor de prijs van 1 dealtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Toch maar besloten om mijn YSP-2500 retour te sturen voor controle.
Online status geeft het volgende: HDMI / Digital print vervangen. Toestel getest.

Hoop dat het hiermee opgelost, door omstandigheden kan ik het zelf niet meer aansluiten/testen.

De symptomen die ik had:
YouTube: Yamaha YSP-2500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:48
timmert26 schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:01:
Van de week voor 137 euro bij de mediamarkt een Sony ht-ct380 kunnen kopen. 90 euro cashback via mediamarkt en 50 van Sony zelf. Al met al een 2 voor de prijs van 1 dealtje.
Deze deal heb ik ook gepakt. Dit vond ik een deal die ik niet kon laten liggen! Ben benieuwd naar de eerste ervaring, ik ga hem dit weekend aansluiten.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05 18:38
Ik kan een Harman Kardon Sabre SB35 overnemen zonder subwoofer.
Weet iemand of je gewoon een willekeurige subwoofer kan aansluiten bedraad of draadloos op die soundbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-05 20:47

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Ben ook op zoek naar een soundbar, en ben erg geïnteresseerd in de Yamaha YSP-1600. Multiroom (Musiccast), met bluetooth in EN out, voor een prijs die toch ook nog flink onder bv de Sonos Playbar ligt. :) Zijn er toevallig in dit topic ook mensen actief die al ervaring hebben de nieuwe Yamaha Musiccast?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Laatst online: 27-05 07:02
Hoi, net een nieuwe Philips tv . wil de boel uitbreiden met extra geluid. Heb nu Onkyo met 5.1 er aan hangen. Vrouwtje wil graag Internet radio kunnen gebruiken en ik wil gewoon goed geluid. Kwam deze tegen http://www.sony.nl/electr...loze-luidsprekers/srs-x99 . Heeft alles in 1. Vraag is echter, iemand ervaring met deze als "soudbar" ? Lees graag de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandeleros
  • Laatst online: 27-05 23:43
Ik zag hier op het forum de Yamaha YSP-5600 voorbij komen. Ben wat wezen zoeken op het internet en het heeft zeker mijn aandacht gekregen. Hij is pas net uit en daardoor zijn de reviews wat karig. Ik was benieuwd of hier op het forum mensen zijn die hem al thuis aan de wand hebben hangen en hoe hij bevalt uiteraard. Daarnaast was ik benieuwd of er op dit forum nog meer leden zijn geintereseerd in de Yamaha YSP-5600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05 18:38
Jbl SB400, Samsung HW-H750 of de Philips B5.. Welke keuze zouden jullie maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 11:13

DjVe

Hatsaflats!

Bandeleros schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 19:11:
Ik zag hier op het forum de Yamaha YSP-5600 voorbij komen. Ben wat wezen zoeken op het internet en het heeft zeker mijn aandacht gekregen. Hij is pas net uit en daardoor zijn de reviews wat karig. Ik was benieuwd of hier op het forum mensen zijn die hem al thuis aan de wand hebben hangen en hoe hij bevalt uiteraard. Daarnaast was ik benieuwd of er op dit forum nog meer leden zijn geintereseerd in de Yamaha YSP-5600?
Ik heb hem overwogen, maar vind geluidskwaliteit belangrijker dan surround foefjes. Uiteindelijk staat er nu een Arcam Solo Bar op het meubel te pronken en dat klinkt bijzonder goed. De bijpassende sub komt aankomende woensdag (heb nu de sub van de Teufel cinebar 52 er aan hangen, maar die gaat terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 450SL
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-05 14:39
Heeft iemand hier ervaring met de Cinebase van Teufel?

pricewatch: Teufel Cinebase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

MarkHero schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:06:
Jbl SB400, Samsung HW-H750 of de Philips B5.. Welke keuze zouden jullie maken?
Ik heb destijds de SB400 en de B5 naast elkaar beluisterd in de BCC. Een wereld van verschil, de SB400 blaast de B5 helemaal omver. Veel voller en helderder geluid.
Pagina: 1 ... 5 ... 58 Laatste