Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:49
Brad Pitt schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 11:28:
[...]

Whathifi =/= (zinvolle) review. Die site gebruiken als bron voor reviews waar je terdege iets aan hebt is in niet handig. Hebben enorme merk-voorkeuren (zoals alle sites/magazines wellicht maar hier is het heel erg).
Het is leuk om te lezen (of om te zien dat jouw eigen/te kopen spul vier/vijf sterren krijgt), maar that's about it.
True, Whathifi is niet de benchmark als het gaat om audio reviews maar als nog zit je met de Yahama soundbar uit de duurdere categorie wel goed. Al blijf ik erbij dat je voor dat geld beter een echt surround setje moet overwegen tenzij de vrouw des huizes het niet blieft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

De Sonos playbar is een interessante oplossing omdat je rear speakers kunt plaatsen aardoor je "echt" 5.1 geluid krijgt. Echter is dit wel een dure oplossing omdat je zelfs de sub apart moet aanschaffen:

Sonos playbar = 699,-
Sonos Sub = 699
Sonos play 1 speakers = 199,- per stuk.

Dan kom je op een totale investering van 1800,- imho iets te gortig voor een 5.1 opstelling die eigenlijk nog niet eens echt 5.1 is.

Tijdens het zoeken ben ik de Vizio S3851 en zijn iets grotere broertje tegen gekomen, dit is wat ik zoek maar ik ken het merk niet en komt nogal budget over.

Verder snap ik dat een soundbar niet echt strookt met rear speakers want die zou een soundbar in principe overbodig maken maar met een sound bar krijg je nooit een goed 5.1 effect. Aangezien ik al 2 zuilen heb staan i.v.m. stereo geluid heb ik geen in om daarnaast een volledige 5.1 set neer te zetten.

Een soundbar voor het front geluid met een setje rear speakers voor beter 5.1 geluid zou voor mij een goede oplossing zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Chaoss op 26-12-2014 13:44 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Chaoss schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 13:34:
Een soundbar voor het front geluid met een setje rear speakers voor beter 5.1 geluid zou voor mij een goede oplossing zijn.
Al eens gekeken naar de Philips fidelio B5 of het oudere EOL broertje de 9100?

[ Voor 82% gewijzigd door Miki op 26-12-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-04 07:50
snoekds20 schreef op maandag 22 december 2014 @ 23:13:
Die seconde met geen geluid heb ik nu ook zonder soundbar enkel TV, dan met name bij RTL en SBS.
Ik zit zelf te twijfelen over de Teufel cinema 11. Mijn kamer is 40m2 maar de zithoek is ca. 20m2. Kan hij wel hard genoeg bij muziek op TV ? of is het zinvol om een type 52 dan te nemen. Ik woon vrijstaand dus veroorzaak geen overlast.
Ik heb onlangs de software van de tv geupdate, deze was behoorlijk outdated. Dit heeft het probleem jammer genoeg niet opgelost. Wat opvalt is dat als het geluid weg valt, de subwoofer wel geluid uitgeeft.

Wel heb ik inderdaad ook al gemerkt dat het wegvallen ook gebeurde met soundbar uit.

Ik heb Teufel gemaild, heel snel een reactie. Zijn niet bekend met het probleem maar vragen wel of het geluid ook op de subwoofer weg valt, ik een andere hdmi kabel moet proberen en hem rechstreeks moet aansluiten op een spelcomputer oid en nogmaals moet proberen.

Dit ben ik momenteel aan het testen.

Heb het idee dat het pas gebeurd als ik switch van zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 469555

Ik ben op zoek naar een soundbar maar heb hier totaal geen ervaring mee.
Het geluid die uit mijn TV komt is van enorme slechte kwaliteit. Alles is dus een verbetering :-)

Ik wil er max 220 euro voor geven (erg weinig dus)
De beste soundbar van 2014 zou volgend type zijn : Philips HTL5140
Deze kost 239 euro met een cashback van 50 euro.
http://www.whathifi.com/news/best-soundbars-to-buy-in-2014

Hebben jullie enige voorkeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-05 09:17
Ik heb de Sony HT-CT770 gekocht om het plaatje met mijn Sony 55" 828 compleet te maken. Ik zal mijn bevindingen hier plaatsen als ik hem heb uitgeprobeerd. Ik kom van een pioneer receiver met de bekende eitjes en de "downgrade" is bewust. Enige probleem wat ik ga hebben is dat er op de soundbar 3 Hdmi in en 1 arc out opzitten. Ik heb echter 4 bronnen. Is het nu zo dat als ik 1 bron op de tv doe en de 3 andere op de soundbar dat dit met arc voor alle bronnen werkt? Of moet voor degene op de tv nog een apparte optische kabel voor geluid?
Ook zal het schakelen tussen de Hdmi bronnen misschien wel lastig zijn omdat er 1 op de tv zit en de rest op de soundbar, dat moet ik dus maar is bekijken. Eventuele oplossing is de kabelbox eruit en een smartcard, moet dan alleen weer van provider wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-05 15:17

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@iedereen is gek, wellicht doe je er goed aan om eerst even wat reviews door te nemen.

Er is genoeg keuze, heb zelf een Denon DHT-S514. Nog geen seconde spijt van gehad, ideaal hoe weinig ruimte zo'n set inneemt. Super strak.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik denk dat dit topic het beste past bij mijn vraag.

Voor de slaapkamer zoek ik naar een compacte, eenvoudige manier om geluid van TV en radio te verbeteren. Ik ben gewend aan fatsoenlijke stereo en heb daarom misschien een te hoge standaard voor geluid om een soundbar zomaar te rechtvaardigen. Echter, omdat de ruimte te beperkt is om zelfs twee kleine bookshelfs met stands kwijt te kunnen, ben ik toch eens wat gaan verdiepen in de materie.

Nu kwam ik de volgende soundbases tegen t.n. de Denon DHT-T110 en de Canton DM50.
Qua formaat precies juist voor mijn meubel en TV voet en qua functionaliteit ook precies mijn ding. (TV (setopbox), DVD spelertje en evt wat muziek van telefoon) Ook qua prijs komt het in de richting van wat ik wilde spenderen aan een 2e hands versterkertje + luidsprekertjes.

Nu verwacht ik geen vergelijkbare prestaties, maar ik ben wel erg benieuwd naar gebruikerservaring met een van deze twee soundbases en of iemand misschien weet waar deze te koop en te beluisteren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
SmauG schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:28:
Ik denk dat dit topic het beste past bij mijn vraag.

Voor de slaapkamer zoek ik naar een compacte, eenvoudige manier om geluid van TV en radio te verbeteren. Ik ben gewend aan fatsoenlijke stereo en heb daarom misschien een te hoge standaard voor geluid om een soundbar zomaar te rechtvaardigen. Echter, omdat de ruimte te beperkt is om zelfs twee kleine bookshelfs met stands kwijt te kunnen, ben ik toch eens wat gaan verdiepen in de materie.

Nu kwam ik de volgende soundbases tegen t.n. de Denon DHT-T110 en de Canton DM50.
Qua formaat precies juist voor mijn meubel en TV voet en qua functionaliteit ook precies mijn ding. (TV (setopbox), DVD spelertje en evt wat muziek van telefoon) Ook qua prijs komt het in de richting van wat ik wilde spenderen aan een 2e hands versterkertje + luidsprekertjes.

Nu verwacht ik geen vergelijkbare prestaties, maar ik ben wel erg benieuwd naar gebruikerservaring met een van deze twee soundbases en of iemand misschien weet waar deze te koop en te beluisteren zijn.
Heb je al in dit topic gezocht?

Miki in "Het grote 'Soundbar' discussie topic"
Miki in "Het grote 'Soundbar' discussie topic"

De Canton klinkt erg prettig maar heeft gebreken, bekijk de reviews maar op Amazon. Dus als je de Canton koopt, doe dit dan bij een goede zaak met goede garantie afhandeling en dat is dus niet Redcoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
Miki, Ik had al wel gezocht maar niet met de correcte term. In ieder geval jou bijzonder slechte ervaring over het hoofd gezien.
Vreselijk balen zeg, want de Canton had mijn stiekeme voorkeur gezien de meerdere reviews op internet.

Mag ik je vragen of en hoe het uiteindelijk is afgehandeld en of je inmiddels geniet van een DM50 of anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
SmauG schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:18:
Miki, Ik had al wel gezocht maar niet met de correcte term. In ieder geval jou bijzonder slechte ervaring over het hoofd gezien.
Vreselijk balen zeg, want de Canton had mijn stiekeme voorkeur gezien de meerdere reviews op internet.

Mag ik je vragen of en hoe het uiteindelijk is afgehandeld en of je inmiddels geniet van een DM50 of anders?
Via mijn rechtsbijstand verzekering ben ik schadeloos gesteld en toen heb ik van het geld een LG LAB540 gekocht.

Mini review: Miki in "Het grote 'Soundbar' discussie topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 18:15

.je

Miki schreef op donderdag 25 december 2014 @ 11:46:
Ik weet niet wat je budget is maar kijk eens naar de duurdere Yahama soundbars >700€. Bijvoorbeeld de YSP 2500, dan krijg je waar voor je geld

Zie deze review o.a. http://www.whathifi.com/yamaha/ysp-2500/review
Really? Als je budget > 500 euries is, waarom blijf je dan bij een soundbar?
Puur uit nieuwsgierigheid he, niet om de discussies hier af te trappen, je hebt vast een reden.

Mijn inziens blijft een "Soundbar" een lange balk met twee (of meer) speakers erin en bepaalde technieken om je een surround idee te geven.

Ik zat eerst ook in een soundbar te kijken en kwam uit op de Sony HT CT370.
Na het lezen van bepaalde conclusies van reviews (oa deze) kwam ik erachter dat ik liever het een echte surround idee wil hebben dan een gesimuleerd iets.

Als je budget rond de 500 hangt, ga dan deze kant op bijv:
Sony BDV n7200w.

Ik heb een plex server, de ps4 en een plex client en dan bovenstaand surround setje voor films, games en series. Een absolute aanrader!

[ Voor 5% gewijzigd door .je op 07-01-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
.je schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:56:
[...]

Really? Als je budget > 500 euries is, waarom blijf je dan bij een soundbar?
Puur uit nieuwsgierigheid he, niet om de discussies hier af te trappen, je hebt vast een reden.

Mijn inziens blijft een "Soundbar" een lange balk met twee (of meer) speakers erin en bepaalde technieken om je een surround idee te geven.

Ik zat eerst ook in een soundbar te kijken en kwam uit op de Sony HT CT370.
Na het lezen van bepaalde conclusies van reviews (oa deze) kwam ik erachter dat ik liever het een echte surround idee wil hebben dan een gesimuleerd iets.

Als je budget rond de 500 hangt, ga dan deze kant op bijv:
Sony BDV n7200w.

Ik heb een plex server, de ps4 en een plex client en dan bovenstaand surround setje voor films, games en series. Een absolute aanrader!
toon volledige bericht
Een soundbar kies je alleen als je een vrouwlief in huis hebt die geen surround set blieft, niet meer en niet minder. Het wordt ook wel WAF genoemd :)

Als het niet anders kan en je toch geld wilt uitgeven dan zijn Yahama en B&W de enige serieuze soundbars waar je zoveel geld aan uit zou moeten geven. Onder de €500 een koreaan omdat het kwa prijs verschil / kwaliteit toch nagenoeg niets uit maakt.

Een surround set van losse onderdelen is gewoon ten allen tijden beter. Zeker als je een knap av-versterkertje kiest van Denon, Marantz, Cambridge, Yahama, <insert audio merk> en aansluitend wat knappe speakertjes haalt van Dali, Kef, Klipsch, B&W, Cambridge <insert audio merk>.

Zo'n Sony set zou ik zelf dus niet aanraden omdat je voor dat geld echt veel beters kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
Mijn eerste ervaringen met de Sony HT-CT770 ism de sony kdl 55"828 zijn de volgende.

Ik heb een wii-u, amino m540 settopbox, mede8er med600x3d en een ps4. De cec controle (bravia sync) op de tv aangezet en op de soundbar. De wii-u mede8er en de ps4 op de soundbar en de amino op een Hdmi van de tv. De soundbar weer met hdmi out op de hdmi cec/arc van de tv.
Zet ik de amino en tv aan dan gaat automatisch de soundbar aan. Geluid dus door de soundbar zoals ik het wil.
Zet ik de ps4 of mede8er aan dan schakelt de tv automatisch naar de juiste Hdmi en de soundbar ook (ps4 of de mede8er)
Zet ik de Wii-u aan dan schakelt zowel de tv als de soundbar niet naar de juiste Hdmi. Dit is balen want dan moet ik toch de ab van de soundbar pakken om naar de juiste Hdmi te gaan wat bij de ps4 en mede8er wel goed gaat. De wii-u is dus de enige bottleneck. Hdmi cec lijkt de wii dus niet gied te doen.
Volgende optie geprobeerd: de wii middels Hdmi op de tv en de ps4, mede8er en amino op de soundbar. Zelfde gevolg als hierboven alleen de amino schakelt ook niet vanzelf. Andere Hdmi ingangen op soundbar geprobeerd maar helaas. De amino ondersteunt wel cec maar werkt dus ook niet. Jammer want dan had ik de mede8er, amino en tv met de tv ab kunnen bedienen.

Ik ga dus nog maar even verder prutsen wat nu de beste oplossing is. Ik denk de wii en de amino op de tv en ps4 en mede8er op de soundbar. Hiermee heb ik iig de ab van de soundbar niet nodig.

Geluid: ik vind het geluid behoorlijk goed en de draadloze sub doet zijn werk ook goed. Je kan 3 type stemmen kiezen en daarnaast de dialogen met crystal audio meer of minder duidelijk maken. De sub kan ook apart qua volume worden ingesteld.

Bediening: Ik kan iig de mede8er en ps4 met de ab van de tv bedienen. Hopelijk krijg ik de amino ook werkend op de soundbar zodat ook deze met de tv ab kan worden bediend. De soundbar gaat automatisch aan/uit met de tv.

Ik ben dus tevreden hoop alleen dat ik of de wii of de amino nog op de soundbar kwijt kan en dat deze dan automatisch naar de juiste Hdmi uit/ingang schakelt. Tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:31
Beste,

Ook ik ben (nog steeds) op zoek naar een soundbar maar twijfel nog steeds tussen een Teufel CB 11-21-52, Yamaha YSP 2200-2500-.., of Niam Mu-so. Die laatste is ook max. budget. (B&W panorama is te duur)
Sonos wordt het niet, hoef geen multiroom en vond het geluid zonder Sub (in winkel) niet bijster...
Met een sub van Sonos komt het geheel boven budget.
Tevens geniet het bedienen van soundbar en TV met een enkele afstandsbediening een voorkeur en systeem met app op tab vind ik minder. (leuk als alternatief)

Het wordt denk ik een vervanging/aanvulling van mijn Sony STR -DB780 receiver, i.c.m. B&W 2x vloerzuilen DM602.5 S3 en 2x DM601 S3 plus center LCR3. Deze set is nu ca. 12 jaar oud en uiteraard geen HDMI etc. Ik heb ook het idee dat de Sony minder geluid produceert als voorheen.
Veel TV (Horizonbox) kijken op dit moment (Samsung EU55ES7000, 2 jaar oud) maar vind dit geluid niet bijster goed. Vooral bij films en uiteraard live concertregistraties. Dan gaat dus alles over de HT set.

Wat ik zoek is een van bovenstaande soundbars (of een alternatief, roept u maar) die bij aanzetten van TV direct mee gaat doen zodat ik niet steeds apart de HT set moet aanzwengelen. Tevens zal de soundbar moeten kunnen streamen zodat internetradio functie en Spotify o.i.d. beluisterd kan worden.
ofwel een upgrade van TV geluid met mogelijkheid tot afspelen van muziek in goede kwaliteit en zal ook een beetje power (lees: luid en geen vervorming, vrijstaande woning) moeten hebben wanneer er een concert DVD op staat.
Ik ben geen film freak dus surround gevoel mag minder zijn als bij een losse opstelling. De kamer is L-vormig met een oppervlakte van ca. 40m2, de zithoek met TV is ca. 20 m2

Ik ben er dus nog niet uit na veel gelezen te hebben. Iemand raad,suggesties, opmerkingen, voorkeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-05 12:44
Ik zou voor de cinebar 52 gaan.
Ik heb zelf de cinebar 51. En ik heb ook lang getwijfeld destijds over de Yamaha 2200. Ik weet de bron niet meer, maar ik heb gelezen dat teufel net iets meer definitie aan het geluid geeft. Over het vermogen nog maar te zwijgen.
Ik ben geen expert, maar als ik het opnieuw zou moeten doen, zou ik blindelings de Teufel cinebar 52 kopen. Je zult er geen spijt van krijgen.
De 11 en 22 zijn net iets kleiner en ik weet niet hoe het in verhouding staat tot de 52.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
Dank voor je reactie.

je bedoelt de Cinebar® 52 THX® Streaming (de versie met mogelijkheid van streaming) http://www.homecinemamaga...-52-thx-soundbar-systeem/ wel wat software problemen lees ik onderaan..
maar deze https://www.youtube.com/watch?v=3AFvqlEyl4A uiteraard ook met ab
is ook mooi, twijfel...De Teufel heeft wel HDMI ingangen, en Naim alleen optisch.
nog maar eens nadenken..

[ Voor 49% gewijzigd door snoekds20 op 08-01-2015 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:44

Wom

Heb inmiddels een paar weken een HT-CT 370 van Sony die ik tegelijkertijd met mijn nieuwe tv heb gekocht. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat wanneer je de subwoofer wegdenkt het verschilt niet enorm is met het geluid uit de tv zelf. Toch komt er een prima geluid uit en is alles gebruiksvriendelijk. De draadloze sub is een seconde of drie later wakker maar verder werkt het systeem snel en eenvoudig. De NFC-optie werkt verbazingwekkend eenvoudig, iets wat ik al vaker dan gedacht gebruikt heb om snel iets te laten horen aan bezoekende vrienden of mijn vriendin.

Ik kom van een goedkoop 5.1 setje van Philips maar heb totaal geen behoefte meer aan een soortgelijk systeem. Tuurlijk begrijp ik dat er kwalitatief betere systemen zijn, maar ik hoef geen grote zuilen in mijn woonkamer. Geeft wel een opgeruimd gevoel eigenlijk :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RZ5mORofF6pEWglZSKIFtKvJ/medium.jpg

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
Zo op je foto lijkt het of je de plastic pootjes er niet op hebt gemonteerd. Hierdoor komt de soundbar iets omhoog wat het geluid positief beïnvloed. Ik had mijn ct-770 eerst plat liggen maar nu heb ik deze pootjes eronder gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Heb het geprobeerd maar kon er niet direct veel verschil in horen. Op deze manier kan ik het ledlampje van de tv zelf zien, iets wat mijn vriendin handig vind om te zien of de tv reageert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
Kan ik met de Naim muso een cd afspelen, ofwel dit zal dan via de TV gaan? dus dvd/cd speler aansluiten op de tv?
Is het eigenlijk wel geschikt voor soundbar voor TV of is het overkill

Het besluit is genomen naar verschillende luister sessies. Het geluid voldeed niet aan mijn wensen en wat ik gewend was. Ik blijf bij mijn 5.1 B&W opstelling en ga voor een modernere receiver, eentje met HDMI en stream mogelijkheid. Dank voor interesse en suggesties. :)

[ Voor 68% gewijzigd door snoekds20 op 09-01-2015 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 12:40
Morgen komt de Cinebar 52 Streaming binnen, ben benieuwd naar het verschil met mijn oude Altec Lansing ADA885 :P

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayblue
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-05 13:55
Ik ben ook aan het orienteren voor een soundbar. Ik zit te twijfelen tussen de Yamaha YSP-2500 en de Teufel Cinebar 11. Qua prijsklasse kun je ze eigenlijk niet met elkaar vergelijken... De Cinebar 52 valt bij mij af, omdat deze geen Bluetooth heeft, geen draadloze subwoofer en daarnaast is de subwoofer te groot.

De YSP-2500 komt vaak naar voren op google als een van de beste soundbars, maar deze is wel erg prijzig en niet zo populair hier. Daarnaast weet ik niet zeker of de virtual surround sound goed tot zijn recht komt in mijn woonkamer (kamer is rechthoek met groot raam aan een kant, en weinig muren waarbij het geluid kan weerkaatsen).

De Cinebar 11 heeft mijn interesse gewekt, omdat deze in dit forum erg populair is, maar deze heeft maar 1 HDMI-poort. Gaat dit goed werken i.c.m. Mede8er 600x3D en PS4?

Dus welke kan ik het beste kiezen? Soundbar wordt voornamelijk gebruikt voor films & tv-series, en af en toe spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:38
Na een soundbase voor de slaapkamer aangeschaft te hebben wordt het ook maar eens tijd voor een soundbar in de woonkamer.(+/- 20 m2) Mijn budget ligt tussen de 200 en 300 euro. De soundbar zal voornamelijk gebruikt worden voor films.

Momenteel heb ik een pricewatch: Harman Kardon SoundSticks III bij de tv staan maar het opvallende design vind ik nogal storend. Qua geluid levert deze goede hoge tonen maar zijn de middentonen nogal matig en ligt de crossover van de subwoofer veel te hoog. Ik ben daarom even om me heen gaan kijken en heb een shortlist samengesteld adhv de volgende eisen:

-HDMI met ARC: makkelijk voor het doorsturen van DTS/DD.
-Losse subwoofer: Een stand alone soundbar is niet in staat om het laag met voldoende kracht te weergeven bij het kijken van films en dergelijke.
- Goede middentonen (voor stemmen) die niet worden gedomineerd door de subwoofer
-enigszins aantrekkelijk design

shortlist:

pricewatch unsorted: Samsung SAMS HW-H550 BT 320W 2.1

Deze komt redelijk goed uit de reviews. Doet alles goed maar blinkt nergens in uit. Qua design spreekt deze mij het meeste aan. Beschikt over alle benodigde aansluitingen.

pricewatch: LG NB4540

-Redelijk vergelijkbaar met de bovengenoemde Samsung.
-De hoge tonen zijn wat meer aanwezig maar dit lijkt weer ten koste te gaan van het midden
-Ziet er goed uit.
-Beschikt over alle benodigde aansluitingen.

pricewatch: LG 35mm Ultra Slim Soundbar (NB4530A)

De voorganger van de NB4540 schijnt nog beter te klinken en heeft ook een aantrekkelijk design. Qua aansluitingen ook prima.

pricewatch: Philips HTL5140B/12 Soundbar

Deze philips is een beetje een outsider. In de weinige reviews die er te vinden zijn komt hij er zeer goed uit.
Hij beschikt over een 8" subwoofer wat best wel uniek is in deze prijsklasse maar ziet er qua design wat minder uit. Beschikt tevens over alle benodigde aansluitingen.

pricewatch: LG LAP440

Een ander alternatief is een soundplate waar ik mijn TV op kan plaatsen. Deze LG ziet er erg goed uit maar geluidstechnisch schijnt de integratie van de subwoofer niet heel erg goed te zijn.

http://hificorner.nl/hifi...a/soundbar/denon-dht-s514

De duurste van het lijstje, iemand ervaring met deze Denon? Hij schijnt erg goed te klinken als ik alle reviews mag geloven.

Welke van bovenstaande soundbars/plates zouden jullie mij aanraden? Ik sta uiteraard ook open voor andere alternatieven.

[ Voor 4% gewijzigd door X2X2X op 14-01-2015 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

De Sony's niet bekeken of een reden waarom je deze niet meeneemt? De ct 370 die ik heb heeft alles wat je nodig hebt geloof ik en valt in de prijsklasse. Zit zelfs een aparte vocalen stand op om stemmen naar voren te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Jayblue schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 19:59:
Dus welke kan ik het beste kiezen? Soundbar wordt voornamelijk gebruikt voor films & tv-series, en af en toe spotify.
Tjah je hebt het over 2 best verschillende soundbars de Cinebar 11 kost 399,- en de YSP 2500 kost 999,-. Dat laatste is natuurlijk een smak geld maar het is dan ook een van de weinige die in de buurt komt van 5.1 geluid (mits de accoustiek in je kamer meewerkt). Echt een soundbar die gemaakt is voor tv/film, met de typische bouwkwaliteit van yamaha. De cinebar is een goede middenmoot soundbar, komt niet echt in de buurt van 5.1 geluid net zoals de meeste soundbars maar kan daarnaast wel redelijk muziek spelen.

Als geld geen rol zou spelen zou ik de Yamaha kiezen. De enige reden dat deze niet zo populair is is omwille van de prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 13-01-2015 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
Wom schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:56:
De Sony's niet bekeken of een reden waarom je deze niet meeneemt? De ct 370 die ik heb heeft alles wat je nodig hebt geloof ik en valt in de prijsklasse. Zit zelfs een aparte vocalen stand op om stemmen naar voren te brengen.
De HT-CT370 ziet er IMO nogal cheap uit en is me net wat te diep. Daarnaast is de sony geluidstechnisch ook maar een matige middenmoter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 23:24

TAA

Liever IRC

Nadat m'n Sony STR-475 het 2 jaar geleden al begeven had was het nu de beurt aan de sub (SA-WMS7). Nog even geprobeerd om hem nieuw leven in te blazen maar na een paar keer dikke plof was het echt over een uit.

De verschillende topics hier doorgespit en uiteindelijk verrassend (voor mijzelf iig) uitgekomen op een soundbar. De surround boxen waren al tijden weggemoffeld onder/achter de bank en plaats van front speakers was eigenlijk ook slecht door ruimte gebrek rond de televisie...

Een hoop goede dingen gelezen over de Teufel Cinebar 52 THX en deze vandaag gekocht; is €100,- afgeprijsd, geen verzend kosten en 10% kortingscode. Nu maar hopen dat ze een beetje snel leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayblue
Chaoss schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 23:52:
[...]

Tjah je hebt het over 2 best verschillende soundbars de Cinebar 11 kost 399,- en de YSP 2500 kost 999,-. Dat laatste is natuurlijk een smak geld maar het is dan ook een van de weinige die in de buurt komt van 5.1 geluid (mits de accoustiek in je kamer meewerkt). Echt een soundbar die gemaakt is voor tv/film, met de typische bouwkwaliteit van yamaha. De cinebar is een goede middenmoot soundbar, komt niet echt in de buurt van 5.1 geluid net zoals de meeste soundbars maar kan daarnaast wel redelijk muziek spelen.

Als geld geen rol zou spelen zou ik de Yamaha kiezen. De enige reden dat deze niet zo populair is is omwille van de prijs.
Tja, maar de Cinebar 52 is hier ook vrij populair, en deze kost evenveel als de YSP-2500...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

De cinebar 52 kost op dit moment 800 en dat is toch nog 200 euro goedkoper. Verder wordt de cinebar 52 vaak genoemd maar ik denk niet dat heel veel mensen hem daadwerkelijk hebben.

Teufel is ook een bekend soundbar merk logisch dat die vaker genoemd wordt maar dat zegt niets over de kwalitiet. Nu heb ik beide soundbars niet naast elkaar kunnen vergelijken maar ik weet wel vrij zeker dat de yamaha beter klinkt met met tv/film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Jayblue, ik heb een Denon soundbar. Heb alles op de tv aangesloten, deze stuurt het geluid door via optisch naar de soundbar. Werkt prima!
Als je tv hdmni arc ondersteund kan dit via een hdmi kabel.

Ben tot nu toe zeer tevreden, kom van een Marantz 5.1 icm Mordaunt-Short speakers. Het is wel inleveren maar het scheelt bakken ruimte. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Als je de Yamaha overweegt. zou je ook nog naar de YSP 4300 kunnen kijken, kost normaal 1500-1600 maar Hificorner heeft hem voor 999,- in de aanbieding

Deze moet je zelfs instellen d.m.v. van een meegeleverde microfoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayblue
Okay, thanks. De BTW-actie dagen van de Media Markt komen weer eraan. En ik zie de Yamaha op de website van de Media Markt. Hopelijk doet deze ook mee met de actie, dan wordt het een hele mooi deal :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
Even terugkomende op mijn vorige bericht, Momenteel neig ik sterk naar de Denon DHT S514 (https://www.hifiklubben.n...bardraadloos-luidspreker/) welke mijn budget iets overschrijdt. Zou deze significant beter klinken dan bijv. een Samsung HW H550 of een vergelijkbare LG?
X2X2X schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 20:53:
Na een soundbase voor de slaapkamer aangeschaft te hebben wordt het ook maar eens tijd voor een soundbar in de woonkamer.(+/- 20 m2) Mijn budget ligt tussen de 200 en 300 euro. De soundbar zal voornamelijk gebruikt worden voor films.

Momenteel heb ik een pricewatch: Harman Kardon SoundSticks III bij de tv staan maar het opvallende design vind ik nogal storend. Qua geluid levert deze goede hoge tonen maar zijn de middentonen nogal matig en ligt de crossover van de subwoofer veel te hoog. Ik ben daarom even om me heen gaan kijken en heb een shortlist samengesteld adhv de volgende eisen:

-HDMI met ARC: makkelijk voor het doorsturen van DTS/DD.
-Losse subwoofer: Een stand alone soundbar is niet in staat om het laag met voldoende kracht te weergeven bij het kijken van films en dergelijke.
- Goede middentonen (voor stemmen) die niet worden gedomineerd door de subwoofer
-enigszins aantrekkelijk design

shortlist:

pricewatch unsorted: Samsung SAMS HW-H550 BT 320W 2.1

Deze komt redelijk goed uit de reviews. Doet alles goed maar blinkt nergens in uit. Qua design spreekt deze mij het meeste aan. Beschikt over alle benodigde aansluitingen.

pricewatch: LG NB4540

-Redelijk vergelijkbaar met de bovengenoemde Samsung.
-De hoge tonen zijn wat meer aanwezig maar dit lijkt weer ten koste te gaan van het midden
-Ziet er goed uit.
-Beschikt over alle benodigde aansluitingen.

pricewatch: LG 35mm Ultra Slim Soundbar (NB4530A)

De voorganger van de NB4540 schijnt nog beter te klinken en heeft ook een aantrekkelijk design. Qua aansluitingen ook prima.

pricewatch: Philips HTL5140B/12 Soundbar

Deze philips is een beetje een outsider. In de weinige reviews die er te vinden zijn komt hij er zeer goed uit.
Hij beschikt over een 8" subwoofer wat best wel uniek is in deze prijsklasse maar ziet er qua design wat minder uit. Beschikt tevens over alle benodigde aansluitingen.

pricewatch: LG LAP440

Een ander alternatief is een soundplate waar ik mijn TV op kan plaatsen. Deze LG ziet er erg goed uit maar geluidstechnisch schijnt de integratie van de subwoofer niet heel erg goed te zijn.

http://hificorner.nl/hifi...a/soundbar/denon-dht-s514

De duurste van het lijstje, iemand ervaring met deze Denon? Hij schijnt erg goed te klinken als ik alle reviews mag geloven.

Welke van bovenstaande soundbars/plates zouden jullie mij aanraden? Ik sta uiteraard ook open voor andere alternatieven.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Tjah, smaken verschillen natuurlijk. Je zal nooit het verschil weten, het is persoonlijk.
Ik ben bij met mn Denon soundbarretje, lekker simpel, geen pianolak oid, gewoon vierkant en strak.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
Harmen schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 22:40:
Tjah, smaken verschillen natuurlijk. Je zal nooit het verschil weten, het is persoonlijk.
Ik ben bij met mn Denon soundbarretje, lekker simpel, geen pianolak oid, gewoon vierkant en strak.
Ik zag zojuist in een van je vorige posts in dit topic dat je eerst een mordaunt short 5.1 setje had icm een marantz receiver. Was dat toevallig deze (http://www.hifi-galerie-h...27136e95/i/m/img_9530.jpg) met een Marantz SR4200?

Ik heb zo'n 13 jaar terug namelijk ook een mordaunt short set aangeschaft samen met een marantz (was toen een bundel)

Zo ja, hoe klinkt de subwoofer in vergelijking met de die van de Denon qua strakheid in het laag en impact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@X2X2X, had een SR-5500 versterker + 904/902/905i en een Rel Quake 2 sub. Prima geluid, je kan ze niet echt met elkaar vergelijken.

Merk wel dat de sub lekker subtiel is, niet teveel aanwezig. Zware stemmen oid worden ook deels ondersteunt door de sub.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 12:40
Chaoss schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:37:
De cinebar 52 kost op dit moment 800 en dat is toch nog 200 euro goedkoper. Verder wordt de cinebar 52 vaak genoemd maar ik denk niet dat heel veel mensen hem daadwerkelijk hebben.

Teufel is ook een bekend soundbar merk logisch dat die vaker genoemd wordt maar dat zegt niets over de kwalitiet. Nu heb ik beide soundbars niet naast elkaar kunnen vergelijken maar ik weet wel vrij zeker dat de yamaha beter klinkt met met tv/film.
hier de 52 nu een week in huis. wat een geluid bij tv en films! je kan de bass sterkte handmatig aanpassen op de sub zodat deze niet overheerst bij normaal tv kijken. wil je muziek of een heftigere ervaring hebben bij een film dan zet ik hem vol open en dan stuiter je bank af! wat een vol en breed geluid!
verder bij gewoon tv kijken dan klinken de stemmen heel natuurlijk en zijn de standaard instellingen van tv en soundbar prima. Zelf geen ervaring met yamaha. Ik ben zelf enorm tevreden met de teufel cb 52 en raad hem zeker aan.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:14

Pieroman

/me

Al even ben ik op zoek naar een soundplate en door de 21% BTW actie van Media Markt nu toch eigenlijk van plan iets aan te gaan schaffen. Had in eerste instantie de Denon DHT-T110 in gedachte maar deze is ineens in prijs gestegen (werd steeds voor € 219,- aangeboden, nu € 275,-).

Bij het rondkijken kwam ik ook de Sony HT-XT1 tegen waar een € 50,- cashback op zit, prijs komt dan op € 155,- uit. Lijkt me voor die prijs een interessant model of raden jullie toch iets anders aan of toch meer uit te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusius-nl
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-03 12:35
Wij hebben een LG 42ub820v gekocht tijdens de Mediamarkt actie.
Ben nu op zoek naar een betaalbare soundbar!

Zijn er degelijke low-budget modellen? Het moet natuurlijk wel een stuk beter zijn dan het geluid van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Misschien iets meer moeite doen? Er is hier genoeg informatie.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie21
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2024

Harrie21

Damn..

Goedenavond,

Is er iemand die me kan vertellen of je ook je TV / Film geluid via Bluetooth naar een soundbar kan streamen?

De reden dat ik dit vraag is dat wij sinds kort onze TV de deur uit hebben gedaan en vervangen door een beamer. Perfect beeld, alleen is het geluid niet om aan te horen. Dit wil ik graag verbeteren door middel van een soundbar (budget modelletje van +/- 200/300 euro), maar die komt dan aan de andere kant van de kamer te hangen. Het idee is om deze boven het beamerscherm te hangen (tegen het plafond aan en dan schuin naar beneden), zodat mijn dochter van één er niet aan gaat hangen. De beamer heeft zelf geen bluetooth, maar hier wil ik een bluetooth adapter voor aanschaffen.

Heeft iemand een idee of dit gaat werken?

Sup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-05 04:52

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Sonos playbar 559 euro: https://hificorner.nl/hif...ma/soundbar/sonos-playbar
Sonos playbar 577 euro: https://www.plattetvdisco...onos-playbar?ref=tweakers

let op: alleen vandaag

Anoniem: 397139

Vandaag in de Mediamarkt wezen luisteren naar een Philips HTL3140 met draadloze subwoofer. Ik was eigenlijk opzoek naar een HTL5140, maar die hadden ze niet.

Wat een ellendig ding die HTL3140, ik dacht eerst toen ik hem aanzette dat het allemaal best prima klonk. Iphone verbonden met Bluetooth en opzich kwam er prima muziek uit. Maar na een tijdje viel steeds de subwoofer weg en klonken de gewone speakers niet fris. Ik vraag me ook af of de HTL5140 wel goed klinkt. Ik durf hem iniedergeval niet te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayblue
Mijn Samsung F6670 TV is verbonden via HDMI ARC met de Yamaha YSP-2500 soundbar. Als ik de TV aanzet, dan gaat meestal de soundbar ook automatisch aan, maar soms gaat die niet aan, en dan wordt de soundbar ook niet door de TV herkend. De enige manier om dan weer geluid uit de soundbar te laten komen, is om de TV en soundbar even van het stroom af te halen, en dan weer aan te zetten.

Weet iemand waarom dit gebeurd? Ligt het misschien aan de HDMI-kabel, of is HDMI ARC over het algemeen sowieso een wat instabielere aansluiting?
Ik kan natuurlijk ook de soundbar via een optische kabel met de TV verbinden, maar dan kan ik de volume niet meer regelen met de afstandsbediening van de TV...Dat zou wellicht opgelost kunnen worden met zo'n Logitech Harmony afstandsbediening, neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob66
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-10-2022
Mijn nieuwe Cinebase ontvangen maar het probleem is "geluid valt weg bij wisselingen tussen reclames".
Maakt niet uit welke zender. Ik heb cinebase ook rechtstreeks aangesloten op KPN tv box maar ook hier zelfde verhaal. Ook update van Teufel helpt niet. men weet het daar ook niet meer.
gebruik optische kabel.

heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crackedtooth
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Soundbar die erg goed uit test komt:
Philips HTL5140B

NEt besteld 229,- .. is nu goedkoper omdat opvolger 5145 eraan komt, die gaat 300+ kosten, zelfde specs, ander dedign.

Die gaat tv UE55H6500 compleet maken, UE55h6400/6500 was net keuze qua tv. Bewust alleen HD.
Wil over 1-2jr 4k gaan als die perfect zijn voor wat scherpere prijzen,

Maar terugkomend op de soundbar:

Test 1
http://www.whathifi.com/philips/htl5140/review

test 2
http://www.trustedreviews.com/philips-htl5140-review

Keuze in deze prijsklasse was eenvoudig... -> de philips 5140

• hermen1979
  • Laatst online: 19-07-2019
ik heb zelf net de orbitsound m12 gekocht
bij media markt (gaat uit bij mediamarkt wegens geen naamsbekendheid)

maar het is een top product een mooi en vol geluid
regelbare hoge tonen en lage tonen
bluetooth subwoofer

alleen nu het volgende op alle kanalen top behalve 1,2,3 (en uitzending gemist) daar krijg ik raare tonen
ruis zeg maar
via optisch kabel gelijk vanaf de tv naar sound bar
ga het ook nog eens met alleen tulp proberen of digicoax.

kan het een tv instelling zijn heb lg smart tv ?

oja nog tip omdat orbitsound er bij MM er uit gaat zijn ze af geprijst
de mijn van 539,- ik heb hem voor 229,- was de laatste.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Laatst online: 15-05 08:38
noob vraagje, zijn er soundbars die met de gewone standaard tv AB te bedienen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 12:36
Ja indien de soundbar HDMI-arc en HDMI-CEC ondersteund zal het moeten werken.

Ik heb een Samsung UE40F6400 smart tv met een LG 4540 soundbar en dat werkt goed.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Laatst online: 15-05 08:38
Oggy schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:27:
Ja indien de soundbar HDMI-arc en HDMI-CEC ondersteund zal het moeten werken.

Ik heb een Samsung UE40F6400 smart tv met een LG 4540 soundbar en dat werkt goed.
ik denk dat het geen probleem moet zijn met mijn samsung 7500, en zo te lezen is voor het moment de
PHILIPS HTL5140B te most bang for the buck.

ik heb mn tv aan de muur opgehangen en het telenet decoder kasje op een beugel onder de televisie aan de muur gezet. eigenlijk is dit niet zo mooi, de decoder steekt er zo lelijk uit. Alleen de tv en een soundbar eronder lijkt mij het mooist. Dan maar met een CI+ module http://klantenservice.tel...wat-is-tv-met-een-kaartje

extra:
ik zit de installatie handleiding te lezen van de philips HTL5140B en daar staat vreemd genoeg het volgende:
Sluit de SoundBar via HDMI aan op uw TV (bij voorkeur niet via de HDMI ARC-ingang)

wtf ? is de hele hdmi arc ingang juist niet bedoeld voor soundbars en overige randapparatuur ?

[ Voor 21% gewijzigd door fuqua op 09-03-2015 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
Ondertussen de Teufel Cinebar 11 een tweetal maanden in gebruik. Het geluid is erg goed, ik ben geen audiofiel en ben meer dan tevreden hiermee.

Ik heb drie apparaten aangesloten: Apple tv, xbox 360, samsung ziggo decoder dmv ARC op een Philips 7605. De philips heeft de nieuwste software.

Bij de apple tv en de xbox werkt alles zonder problemen, de decoder valt het geluid willekeurig een seconde weg, ik hoor dan wel geluid over de subwoofer (een hele doffe versie van het geluid). Heb andere kabels en andere aansluitingen geprobeerd. Op het moment dat het geluid weg valt, 'kraakt' de soundbar.. meer een enkele krakende toon. Daarna gaat het geluid weer aan

Teufel zegt dat als er wel geluid over de subwoofer komt het probleem elders licht, ik denk dus de decoder.

Iemand tips?

[ Voor 8% gewijzigd door Denneke,,! op 10-03-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Laatst online: 28-05 10:53
Ik heb ook een cinebar 11 en Ziggo decorder via arc met een Philips tv aangesloten. Ik ervaar ook dat gekraak. Soms zo erg dat het iedere keer bij het zappen gebeurd. Het kan aan 3 dingen liggen. 1. De soundbar zelf, 2. Ziggo decoder of 3. Tv die zijn arc niet goed regelt.

Ik zou het eigenlijk niet weten maar ik ga hem ook even aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
albert04 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 07:49:
Ik heb ook een cinebar 11 en Ziggo decorder via arc met een Philips tv aangesloten. Ik ervaar ook dat gekraak. Soms zo erg dat het iedere keer bij het zappen gebeurd. Het kan aan 3 dingen liggen. 1. De soundbar zelf, 2. Ziggo decoder of 3. Tv die zijn arc niet goed regelt.

Ik zou het eigenlijk niet weten maar ik ga hem ook even aanmelden.
Valt het geluid op dat moment ook weg?

Ik heb dit met de apple tv (Muziek, films, streamen, netflix) en de xbox totaal niet.

Met de xbox gebruik ik zelfs een hdmi kabel van 1 pond (1,20 euro.) Werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
Nee dat niet, maar soms heb ik wel problemen om het geluid via de arc te krijgen. Dit gebeurd meestal als ik een andere poort heb gebruikt of de soundbar net aan zet. Ik moet de hele set (TV, decoder en soundbar) uit en aanzetten om het geluid weer via de soundbar te krijgen.

Ook heb ik soms dat het geluid beetje aan het waven is, dus hard, zacht en dan weer hard en weer zacht.. etc etc.. Dan zet ik de soundbar even uit en weer aan en is het weer opgelost. (dit is erg sporadisch)

Ik heb een PS4 en die is direct op HDMI van de soundbar aangesloten en ook mijn tel gebruik ik via Bluetooth. Dan hoor je geen gekraak.

Ik gebruik ook Chromcast via de TV (dus ook via arc) en kan mij eigenlijk niet meer herinneren of ik tijdens Netflix gekraak hoorde. Volgende keer even opletten :)

Daarom twijfel ik of het wel aan de soundbar ligt. Het kan natuurlijk ook gewoon de TV zijn.
Ik heb trouwens een HDMI 1.4(voor ARC) kabel bij Teufel zelf besteld. Dus, het maakt eigenlijk niet uit welke kabel je hebt.

Wat jij hebt met de subwoofer heb ik dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
Denneke,,! schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:26:
[...]

Valt het geluid op dat moment ook weg?

Ik heb dit met de apple tv (Muziek, films, streamen, netflix) en de xbox totaal niet.

Met de xbox gebruik ik zelfs een hdmi kabel van 1 pond (1,20 euro.) Werkt zonder problemen.
Ok, ik heb net een mailtje naar de servicedesk van Teufel vestuurd. Mijn vrouw moest vanmorgen 8 of 9x de hele set uit en aan moeten zetten om geluid te krijgen. De soundbar springt automatisch aan als de TV aangezet wordt, maar er komt vervolgens geen geluid uit. De TV geeft ook aan dat hij geen verbinding met externe speakers kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 662081

Vorig jaar mijn Panasonic 5.1 set weggedaan omdat ik gek werd van al die draden en gigantische boxen. Nu heb ik mijn tv geluid opgeblazen. Laten maken kost ook weer 150.- Dan geef ik liever wat meer uit zodat ik gelijk een beter geluid heb.
Ik wil dus zo min mogelijk draden en boxen en toch een goed geluid. Ik heb al gemerkt dat het niet makkelijk wordt. Mijn budget is rond de 400.- De lg soundplate heb ik beluisterd en vind ik niet alles. Klinkt wat hard/schel en weinig midden tonen. Bovendien heeft hij een aparte sub. Wat ik op zich niet erg vindt als hij dan maar een beregoed geluid geeft en dat vindt ik dus niet. De jbl 400 soundbar klinkt wel lekker maar heeft zoveel gebreken (internet staat er vol mee) dat ik het niet aandurf.
Ik lees heel veel goeds over de Canton DM75 en de Cambridge audio tv 5, beide zonder aparte sub. Eventueel is de Yamaha yas-203 ook nog een optie. Die heeft wel een aparte sub, maar moet volgens experts ontzettend goed zijn dat ik dat wel voor lief wil nemen.
Ik wil een mooi en evenwichtig geluid voor zowel muziek als films. Surround sound wordt toch lastig met een soundbase/plate en vindt ik ook niet zo boeiend.
Heeft iemand ervaring met deze apparaten? Of kan mij tips geven.

Dennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal s68
  • Laatst online: 16:56
Anoniem: 662081 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:36:
Ik lees heel veel goeds over de Canton DM75 en de Cambridge audio tv 5, beide zonder aparte sub.
Deze 2 soundplates heb ik ook al een tijdje op het oog, schijnen een goed geluid te geven (ook voor muziek).
Ik wil een mooi en evenwichtig geluid voor zowel muziek als films. Surround sound wordt toch lastig met een soundbase/plate en vindt ik ook niet zo boeiend.
Heeft iemand ervaring met deze apparaten?
dat is exact ook mijn probleem - je zou ze eigenlijk allebei moeten kunnen beluisteren, maar ik zou niet weten waar. En vergelijken wordt ook lastig.
Ook namens mij interesse in evt ervaringen en tips/mogelijkheden om te beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien dat ik maar gewoon de Canton bestel. Mocht hij tegenvallen kan ik hem altijd terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Anoniem: 662081 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:53:
Misschien dat ik maar gewoon de Canton bestel. Mocht hij tegenvallen kan ik hem altijd terugsturen.
Ik heb vorig jaar mijn vader een yas-? Van rond de 150 cadeau gedaan. Men, wat een mooi geluid, deze heeft ook geen losse sub. Het model wat nu nog vergelijkbaar verkocht wordt is deze voor maar € 139,-
pricewatch: Yamaha YAS-93 Soundbar
Het luisteren en aanschouwen waard! Alleen digital optisch en coaxial, geen HDMI

[ Voor 3% gewijzigd door GerardVanAfoort op 16-03-2015 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GerardVanAfoort schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:01:
[...]

Ik heb vorig jaar mijn vader een yas-? Van rond de 150 cadeau gedaan. Men, wat een mooi geluid, deze heeft ook geen losse sub. Het model wat nu nog vergelijkbaar verkocht wordt is deze voor maar € 139,-
pricewatch: Yamaha YAS-93 Soundbar
Het luisteren en aanschouwen waard! Alleen digital optisch en coaxial, geen HDMI
Heb ik ook naar gekeken maar mijn vrouw vindt die veels te glimmend en past echt niet bij onze inrichting. Ja, dat is ook nog een issue. Maar wel bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal s68
Anoniem: 662081 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:53:
Klopt - ik neig naar de Canton ipv de Cambridge Audio, omdat je bij de Canton de bas en trebble kunt regelen ( + of - 6 dB).
Wel handig als je een keer niet teveel bas wilt bijvoorbeeld, kun je eea fine-tunen :)

Weet je al waar je gaat bestellen?
Ik zie de DM75 al lange tijd voor 499,- staan, maar sinds kort voor 424 bij artencraft.be misschien een tip. Is wel een Belgische winkel dus weet niet hoe het zit met retour zenden enzo (dan is misschien een NL winkel handiger :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Art en craft heb ik ook gezien. terugsturen moet geen probleem zijn denk ik. Ik ga zelf ook voor de canton. Deze week kijk ik nog even of ik hem hier bij speciaalzaken kan beluisteren anders ga ik hem volgende week bestellen. Ik hou je op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boudwerter
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik zit me af te vragen of een naim muso te combineren is met een subwoofer (alleen voor tv). Ik mis namelijk bij het kijken van films de extra aanzet die via een subwoofer mogelijk wel kan worden verkregen. Op de muso zit een usb aansluiting, een analoge 3,5 mm jackingang of digitaal via de optische aansluiting.
Bestaan er mogelijkheden zonder de muso volledig te configureren en aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Heeft er iemand ervaring met de Yamaha soundbars? Ik heb de YSP-1400 op het oog, maar is nergens te beluisteren. Hij komt heel erg goed uit de reviews en tests. 80% tv, 20% muziek (kabelradio of bluetooth spotify)

Vrienden van me hebben de YAS-101 en die klinkt voor tv kijken en soms een filmpje goed. Maar het blijft me altijd knagen om de 1400 te bestellen (iets meer bass, betere opties en rijker geluid). Helaas nergens beide te vergelijken :(.

Anders ga ik de YSP-1400 bestellen op Wehkamp en vraag of vrienden komen met de YAS-101. Als het verschil dan minimaal is, stuur ik hem terug en bestel de YAS-101 :).

[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 17-03-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Ja die yas-101 klinkt zeer goed kan ik uit ervaring melden. De YSP-1400 staat in de pricewatch o.a. Bij EP
Laat die nou ook winkels hebben, hier een telefoonlijst voor je:
http://www.ep.nl/winkels/alle_ep_winkels Misschien hebben ze 'm al opgesteld staan, hoewel nog erg nieuw!

Volgens mij is de yas-93 identiek aan de 101 maar dan zonder afstandsbediening voor € 139,-

[ Voor 14% gewijzigd door GerardVanAfoort op 17-03-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 571101

Rob66 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 17:52:
Mijn nieuwe Cinebase ontvangen maar het probleem is "geluid valt weg bij wisselingen tussen reclames".
Maakt niet uit welke zender. Ik heb cinebase ook rechtstreeks aangesloten op KPN tv box maar ook hier zelfde verhaal. Ook update van Teufel helpt niet. men weet het daar ook niet meer.
gebruik optische kabel.

heeft iemand een oplossing?
Ik had dit probleem ook, zelfs bij het kijken naar Netflix series. Sinds de laatste update (versie 32) lijkt het te zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

De consumentenbond heeft ook een pagina over soundbars http://www.consumentenbond.nl/soundbar/

De JBL SB400 komt als beste uit de test http://www.consumentenbon...roducten/jbl/cinema-sb400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal s68
ocn schreef op maandag 23 maart 2015 @ 21:20:
De consumentenbond heeft ook een pagina over soundbars http://www.consumentenbond.nl/soundbar/

De JBL SB400 komt als beste uit de test http://www.consumentenbon...roducten/jbl/cinema-sb400
Interessant :)
Wel jammer dat er zo weinig getest zijn (geen enkele Canton, Yamaha of Cambridge Audio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pascal s68 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 23:42:
[...]

Interessant :)
Wel jammer dat er zo weinig getest zijn (geen enkele Canton, Yamaha of Cambridge Audio).
Er zijn genoeg testen van deze 3. Vooral de Engelse en Duitse vakbladen/sites hebben ze uitgebreid getest. Ze komen er allemaal heel goed uit. Beter nog dan de JBL 400. Internet staat trouwens vol met klachten van gebruikers over de JBL 400. Niet over de geluidskwaliteit maar ze blijken met grote regelmaat kapot te gaan.
Ik durf het in ieder geval niet aan en heb zojuist de canton dm 75 besteld. Waarschijnlijk heb ik hem over 3-4 dagen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal s68
Dennis, ik heb inderdaad ook veel tests gezien van de Canton, Cambridge en Yamaha. En ook zijn ze het wel eens over de klank (Canton/Cambridge warm, Yamaha neutraler / meer hoge tonen).
Maar vind het altijd interessant wanneer een Nederlandse site/blad ze eens test.

Ben wel benieuwd naar je ervaringen!
Hou ons op de hoogte :)

[ Voor 14% gewijzigd door pascal s68 op 24-03-2015 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem trouwens bij art en craft besteld. Scheelt toch 75.- Het is nog even afwachten waanneer ik hem binnen krijg. Volgens de site 2-3 dagen dus ik reken maar op een dag of 4.
Ik hou jullie zeker op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Heb de Yamaha 1400 zonder te testen terug gestuurd en heb de 103 gekocht. Ik ga geen gebruik maken van de surround opties en alleen als stereo gebruiken. En het scheelt toch weer € 150,- :)

Na wat reviews te lezen is dan de 103 gewoon goed genoeg en dat blijkt ook. Prima geluid voor tv, soms een film of serie, goede muziekweergave voor casual gebruik (radio, bluetooth spotify), laagweergave is redelijk te noemen (verwacht er natuurlijk geen wonderen van) en audio delay. Erg handig!

[ Voor 12% gewijzigd door StealthyPeanut op 25-03-2015 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De canton dm 75 is binnen. Gisteren een keurige mail gehad van Art en Craft dat hij vandaag tussen 9 en 1700 bezorgd zou worden. Vanmorgen nog een track en trace code toegestuurd gekregen en vanmiddag om 4 uur was hij binnen. Service was dus perfect en gewoon 75.- goedkoper dan in Nederland.
En dan het apparaat. Ziet er mooi uit. Geen knoppen geen gekkigheid gewoon een mooi ding. Hij moest wel even indraaien. de 1e 2 uur klonk het nogal rommelig. Daarna ging het eigenlijk vrij snel beter. Ik heb de bas een beetje naar beneden bijgesteld en ineens was die topsound er.
Het geluid is fantastisch. Dit overtreft echt mijn stoutste verwachtingen. Muziek klinkt echt geweldig. Het is zuiver, warm, goed uitgebalanceerd. Geluid bij films is ook super. Alles is helder en toch warm, bijzonder prettig om aan te horen. De effecten vliegen niet door de hele kamer maar voor mij zit er meer dan genoeg surround in. Als dit geen aanrader is dan weet ik het niet meer. Pascal niet meer twijfelen. Gewoon doen. Ik ben hier zoooo blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal s68
Ha, dat is mooi om te horen, Dennis!
Zoals je het beschrijft is het ook precies wat ik gehoopt had, ook qua sound.
Eerst onze vakantie nog uitzoeken en boeken, dan maar eens kijken of er genoeg overblijft om de Canton binnenkort aan te schaffen ;)

Ben er nu wel uit dat dit de mooiste optie voor is die ik tot nu toe gezien heb.
Heb je 'm trouwens in of op een tv-meubel staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gisteren mijn tv opgehangen en de canton staat op het meubel. Vindt ik zelf het mooiste gezicht, mooier dan de tv op de canton. Ik wil hem ook niet in het meubel zetten. Ik ben er nl. niet van overtuigd dat je dan het beste uit het apparaat haalt. Bovendien past hij er niet eens in, is veel te breed. Heb vandaag Pirates of the Caribbean "on stranger tides" 3d gekeken. Echt top, geluid is mooi vol en de dialogen zijn spatzuiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
albert04 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:22:
[...]

Ok, ik heb net een mailtje naar de servicedesk van Teufel vestuurd. Mijn vrouw moest vanmorgen 8 of 9x de hele set uit en aan moeten zetten om geluid te krijgen. De soundbar springt automatisch aan als de TV aangezet wordt, maar er komt vervolgens geen geluid uit. De TV geeft ook aan dat hij geen verbinding met externe speakers kan maken.
Een late reactie maar goed even instellen dat ik updates via mail wil krijgen. (A)

Ik heb het wel eigenlijk opgelost met een omweg.

Alles loopt via ARC, de gameconsole, apple tv en ook de ziggo decoder. Echter alleen bij de decoder valt het geluid weg. Voordat ik de oplossing had dacht ik, dan zet ik voor de decoder wel de soundbar uit, dan kijk ik via de tv. Had er eigenlijk al een beetje genoeg van, echter ook dan viel het geluid weg. Ik denk dus dat het de Samsung decoder is die niet goed over een ARC kanaal loopt.

Dus geprobeerd aan te sluiten via de optische kabel en dat lost het probleem op. Dus enkel de decoder gaat via de optische kabel, ff op source drukken eenmaal en verder kijken. Niet ideaal maar goed.

Ook had ik gelezen dat je de philips tv (7000 serie heb ik) via instellingen geluidinstellingen moet veranderen van invoer (weet het niet meer precies). Dit verhielp al een hele hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hawkery
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-03 09:55
Ik heb net een nieuwe tv gekocht, de Samsung UE55H6400.
Nu wil ik mij ook nog een goede soundbar aanschaffen, om een betere ervaring te krijgen bij het kijken van films.
We willen het ook gebruiken om muziek af te spelen en mijn ps4 zal er ook op aangesloten zijn.

Ik heb al wat rond gekeken en de Sony HT-CT260H en de Philips HTL5140B zagen er niet slecht uit.
Zoek ik in de goede richting, of kijk ik best naar iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
Hawkery schreef op donderdag 02 april 2015 @ 19:55:
Ik heb net een nieuwe tv gekocht, de Samsung UE55H6400.
Nu wil ik mij ook nog een goede soundbar aanschaffen, om een betere ervaring te krijgen bij het kijken van films.
We willen het ook gebruiken om muziek af te spelen en mijn ps4 zal er ook op aangesloten zijn.

Ik heb al wat rond gekeken en de Sony HT-CT260H en de Philips HTL5140B zagen er niet slecht uit.
Zoek ik in de goede richting, of kijk ik best naar iets anders?
budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-05 15:20
hermen1979 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:45:
ik heb zelf net de orbitsound m12 gekocht

...

alleen nu het volgende op alle kanalen top behalve 1,2,3 (en uitzending gemist) daar krijg ik raare tonen
ruis zeg maar
via optisch kabel gelijk vanaf de tv naar sound bar
ga het ook nog eens met alleen tulp proberen of digicoax.

kan het een tv instelling zijn heb lg smart tv ?
Volgens mij is dit nog niet beantwoord door iemand.

Heb overigens zelf de Soundplate van Orbitsound. Ook zeer te vreden mee.

Wat jij meemaakt komt omdat de Soundbar/plate geen decoding kan doen van meerkanaals geluid. Alleen stereo-input kan worden weergegeven.
Als er dan een Dolby Digital 5.1 signaal binnenkomt, dan klinkt dat als 'harde ruis'. Dat is namelijk 'gecodeerd', dus je zit naar de nullen en enen te luisteren, zeg maar.

Oplossing is een instelling in je TV. Die moet je vertellen dat de optische uitgang altijd gevoerd moet worden met tweekanaals geluid. Je TV moet dus de decoding van het DD-signaal doen.

Meestal te herkennen aan termen als PCM (de 'basis-codering' voor digitaal geluid), maar verschilt uiteraard per TV. Zoek in de menu's/manual en gij zult vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hawkery
Niet boven de 500€
Heb vandaag de JBL SB400 gehoord in de winkel en die vond ik echt wel heel goed klinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
Hawkery schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:17:
[...]

Niet boven de 500€
Heb vandaag de JBL SB400 gehoord in de winkel en die vond ik echt wel heel goed klinken
De JBL SB400 klinkt inderdaad erg goed maar heeft veel last van technische problemen dus die kun je maar beter links laten liggen. Een alternatief zou de Harman Kardon SB26 kunnen zijn. Deze is volgens mij wel redelijk vergelijkbaar.

Ik heb zelf de pricewatch: Samsung HW-H750 waar ik persoonlijk erg tevreden mee ben. Doet het erg goed met zowel muziek als films en sluit goed aan op je Samsung TV. Daarnaast heeft deze ook een van de beste subwoofers in z'n prijsklasse. Dus die zou ik als ik jou was ook op m'n shortlist zetten en eens beluisteren.

Dit http://www.redcoon.nl/B55...Id=kieskeurig&xtor=CS1-30 is misschien ook wel een optie maar dan heb je wel een curved soundbar met een mindere en kleinere subwoofer (6.5 inch vs 8 inch) in vergelijking met de HW H750 die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Pieroman schreef op maandag 26 januari 2015 @ 23:14:
Bij het rondkijken kwam ik ook de Sony HT-XT1 tegen waar een € 50,- cashback op zit, prijs komt dan op € 155,- uit. Lijkt me voor die prijs een interessant model of raden jullie toch iets anders aan of toch meer uit te geven?
Zelf zit ik ook al een tijdje te denken over de HT-XT1 soundplate van Sony. Heb jij er inmiddels al ervaring mee en, zo ja, hoe bevalt deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

X2X2X schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:28:
[...]

De JBL SB400 klinkt inderdaad erg goed maar heeft veel last van technische problemen dus die kun je maar beter links laten liggen. Een alternatief zou de Harman Kardon SB26 kunnen zijn. Deze is volgens mij wel redelijk vergelijkbaar.

<knip>
Ik heb zelf de JBL SB400 sinds december, en werkt hier uitstekend. Heb hem voor €314,10 in de JBL outlet weten te kopen. Dit zijn gereviseerde producten, dus deze zijn nagekeken en werken goed. Het product wat ik ontving zag eruit alsof het nooit gebruikt is geweest, het plastic folie zat overal nog op. Met kortingscode OUTLET10 kan je hem nu nog voor € 404,10 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
ocn schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:17:
[...]

Ik heb zelf de JBL SB400 sinds december, en werkt hier uitstekend. Heb hem voor €314,10 in de JBL outlet weten te kopen. Dit zijn gereviseerde producten, dus deze zijn nagekeken en werken goed. Het product wat ik ontving zag eruit alsof het nooit gebruikt is geweest, het plastic folie zat overal nog op. Met kortingscode OUTLET10 kan je hem nu nog voor € 404,10 kopen.
http://www.avsforum.com/f...-jbl-cinema-sb-400-a.html

http://www.jbl.nl/jbl_product_detail_nl/cinema-sb400.html

http://www.amazon.com/JBL...roduct-reviews/B00AWTW480

https://www.avforums.com/...ging-noises-help.1830298/

http://www.consumentenbon.../jbl/cinema-sb400/reviews

lees dit eens door zou ik zeggen. Meer negatief dan positief commentaar. Het voornaamste probleem is dat het merendeel van deze serie last heeft van geplop en gekraak in het geluid.

[ Voor 7% gewijzigd door X2X2X op 03-04-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hawkery
Thanx voor alle hulp.
Heb idd al veel gezien over de problemen, maar iedereen zegt ook wel dat het geluid super is.
Je kan toch gebruik maken van je garantie, moest je dit probleem hebben.
Dus denk dat ik dit risico wel ga nemen.

Die samsung 750 is iets te duur, gaat mijn vrouw niet mee akkoord gaan...
475€ voor de jbl vond ze eigenlijk al te veel, maar omdat het zo goed klinkt wil ze toegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
X2X2X schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:01:
[...]
http://www.consumentenbon.../jbl/cinema-sb400/reviews

lees dit eens door zou ik zeggen. Meer negatief dan positief commentaar. Het voornaamste probleem is dat het merendeel van deze serie last heeft van geplop en gekraak in het geluid.
Niet dat ik een hoge pet op heb van de Consumentenbond, maar daar krijgt de JBL SB400 het predicaat "Beste uit de test"... 8)7 Lekker tegenstrijdig |:(

[ Voor 23% gewijzigd door ralph075 op 03-04-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
ralph075 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:43:
[...]

Niet dat ik een hoge pet op heb van de Consumentenbond, maar daar krijgt de JBL SB400 het predicaat "Beste uit de test"... 8)7 Lekker tegenstrijdig |:(
Dat klopt inderdaad :) Maar zoals je zelf al zegt kun je beter niet al te veel waarde hechten aan de tests van de consumentenbond wat betreft electronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
Hawkery schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:29:
Thanx voor alle hulp.
Heb idd al veel gezien over de problemen, maar iedereen zegt ook wel dat het geluid super is.

475€ voor de jbl vond ze eigenlijk al te veel, maar omdat het zo goed klinkt wil ze toegeven...
Aangezien de kans vrij groot is dat je problemen krijgt met deze soundbar zou ik zo' n grote risico niet willen nemen. Al is het geluid nog zo goed, als het continue onderbroken wordt door gekraak en geplop dan heb je er vrij weinig aan. Daarnaast zijn er ook nog een hele hoop andere problemen met dit product. En garantie procedures nemen vaak ontzettend veel tijd in beslag dus dan zit je weer erg lang zonder, al helemaal bij JBL waar de customer service nou niet bepaald je van het is. Dus probeer je zelf niet voor de gek te houden. En een paar tientjes op 500 euro maken IMO ook niet meer zoveel uit dus ik denk dat je vrouwlief nog wel kunt overtuigen ;) Maar goed, het is aan jou om de keuze te maken 8)7 Laat maar even weten wat het is geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hawkery schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:29:
Thanx voor alle hulp.

Als je hem direct bij JBL koopt met kortingscode OUTLET10 kan je hem voor € 404,10 kopen.

Dit zijn refurbished producten: Refurbished producten zijn afkomstig van retourleveringen. Ze zijn uitvoerig gecontroleerd en getest en voldoen aan de kwaliteiteisen van JBL. Bovendien bevat een refurbished product dezelfe features en functionaliteiten als een nieuw model en geven we dezelfde garantie, 2 jaar. Er kunnen sporen van gebruik zichtbaar zijn en wellicht is het product opnieuw verpakt. U kunt er echter op vertrouwen dat ons product uitstekend werkt.
Bron: http://www.jbl.nl/faq-outlet-nl.html

Ik heb zelf een refurbished JBL SB400 gekocht, en dat ding ziet er gewoon 100% nieuw uit en werkt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:14

Pieroman

/me

ralph075 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:57:
[...]

Zelf zit ik ook al een tijdje te denken over de HT-XT1 soundplate van Sony. Heb jij er inmiddels al ervaring mee en, zo ja, hoe bevalt deze?
Ben uiteindelijk toch voor de Denon gegaan dus geen ervaring met HT-XT1. Uit de reviews die ik kon vinden kwam het geluid van de Denon toch als beter naar voren naar mijn mening. De Sony heeft daarentegen wel een stuk uitgebreidere opties/aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-05 10:41

BLN

De Sony HT-XT1 is top wat gebruikt gemak betreft. Die heb ik aangeraden en geplaatst bij een (ontzettend lief maar) digibeet stel. Sowieso een behoorlijke verbetering ten opzichte van het tv geluid. ARC werkt top (met Sony tv) in combinatie met Telenet box en Apple TV.

Er was uberhaupt geen geluids installatie in de woonkamer, en nu kan de muziek van alle iPhones en iPads via Bluetooth beluisterd worden. En ook dat werkt top.

Het design wordt ook gewaardeerd, een strakke zwarte glasplaat die als basis voor de tv dient. Valt in die zin niet op als luidspreker en dat vinden veel mensen die geen grote luidsprekers in de woonkamer willen vaak erg prettig.

Het geluid is niet te vergelijken met een set goede boekenplank luidsprekers of een systeem met een echte subwoofer. Maar wat betreft gebruiksgemak en uiterlijk is het een goed apparaat.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermen1979
  • Laatst online: 19-07-2019
swiv98 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:57:
[...]

Volgens mij is dit nog niet beantwoord door iemand.

Heb overigens zelf de Soundplate van Orbitsound. Ook zeer te vreden mee.

Wat jij meemaakt komt omdat de Soundbar/plate geen decoding kan doen van meerkanaals geluid. Alleen stereo-input kan worden weergegeven.
Als er dan een Dolby Digital 5.1 signaal binnenkomt, dan klinkt dat als 'harde ruis'. Dat is namelijk 'gecodeerd', dus je zit naar de nullen en enen te luisteren, zeg maar.

Oplossing is een instelling in je TV. Die moet je vertellen dat de optische uitgang altijd gevoerd moet worden met tweekanaals geluid. Je TV moet dus de decoding van het DD-signaal doen.

Meestal te herkennen aan termen als PCM (de 'basis-codering' voor digitaal geluid), maar verschilt uiteraard per TV. Zoek in de menu's/manual en gij zult vinden.
toon volledige bericht
mooi om te weten !!
alleen heb de soundbar terug gebracht zat een kraak in 1 van de speakers
kon niet gemaakt worden :(
heb nu de Quantis LSW-1 :9 :9~ (3de soundsysteem)
top sound bar van Nederlandse makerij

om toch even product aan te prijsen ;) kijk ff op hun site

https://quantissoundsystems.com/

[ Voor 4% gewijzigd door hermen1979 op 04-04-2015 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
BLN schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 01:26:
De Sony HT-XT1 is top wat gebruikt gemak betreft.
...
Sowieso een behoorlijke verbetering ten opzichte van het tv geluid.

...

Het geluid is niet te vergelijken met een set goede boekenplank luidsprekers of een systeem met een echte subwoofer. Maar wat betreft gebruiksgemak en uiterlijk is het een goed apparaat.
Dat realiseer ik me terdege, dat het geen volwaardig hi-fi systeem is. Die heb ik, maar gebruik ik niet in combinatie met de tv.
Voor de tv wil ik gewoon beter geluid, maar hoeft niet persé het ultieme bioscoopgeluid te zijn.

In de (mijn) huiskamer zou ik teveel concessies moeten doen voor 'echt' bioscoopgeluid. Nu ga ik voor ideaal geluid naar de bioscoop en hoop ooit misschien nog een dedicated filmkamer in huis te maken (alle kamers zijn nu nog bezet door gespuis ;) ).

Jouw verhaal is wat ik hoopte te horen: een behoorlijke verbetering t.o.v. het standaard tv-geluid i.c.m. gebruiksgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
ocn schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:40:
[...]

Als je hem direct bij JBL koopt met kortingscode OUTLET10 kan je hem voor € 404,10 kopen.

Dit zijn refurbished producten: Refurbished producten zijn afkomstig van retourleveringen. Ze zijn uitvoerig gecontroleerd en getest en voldoen aan de kwaliteiteisen van JBL. Bovendien bevat een refurbished product dezelfe features en functionaliteiten als een nieuw model en geven we dezelfde garantie, 2 jaar. Er kunnen sporen van gebruik zichtbaar zijn en wellicht is het product opnieuw verpakt. U kunt er echter op vertrouwen dat ons product uitstekend werkt.
Bron: http://www.jbl.nl/faq-outlet-nl.html

Ik heb zelf een refurbished JBL SB400 gekocht, en dat ding ziet er gewoon 100% nieuw uit en werkt als een zonnetje.
De problemen waar ik naar verwees verschijnen ook pas na een tijdje dus refurbished is geen garantie dat je geen problemen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

X2X2X schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 13:33:
[...]

De problemen waar ik naar verwees verschijnen ook pas na een tijdje dus refurbished is geen garantie dat je geen problemen krijgt.
Ze verschijnen lang niet bij iedereen, anders zou JBL het product ook niet op de markt houden, want met de 2 jaar garantie zou dat flink verliesmakend zijn. Het is vrij logisch dat de mensen die er wél problemen mee krijgen dit ook op internet ventileren.

[ Voor 13% gewijzigd door ocn op 04-04-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
ocn schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 14:37:
[...]

Ze verschijnen lang niet bij iedereen, anders zou JBL het product ook niet op de markt houden, want met de 2 jaar garantie zou dat flink verliesmakend zijn. Het is vrij logisch dat de mensen die er wél problemen mee krijgen dit ook op internet ventileren.
Dat is niet per se waar. Er zijn over de jaren heen een hele boel producten op de markt verschenen welke structureel niet goed in elkaar zaten (bijv. een aantal Sony Xperia Z modellen waarbij het glas niet goed tegen warmtefluctuaties kan en daardoor vaak spontaan barst) maar desondanks toch gewoon op de markt bleven.

Maar goed, ik denk dat ik mn punt wel gemaakt heb. Laten we deze discussie maar gewoon stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

X2X2X schreef op zondag 05 april 2015 @ 09:59:
[...]

Dat is niet per se waar. Er zijn over de jaren heen een hele boel producten op de markt verschenen welke structureel niet goed in elkaar zaten (bijv. een aantal Sony Xperia Z modellen waarbij het glas niet goed tegen warmtefluctuaties kan en daardoor vaak spontaan barst) maar desondanks toch gewoon op de markt bleven.

Maar goed, ik denk dat ik mn punt wel gemaakt heb. Laten we deze discussie maar gewoon stoppen.
Ik ken de omvang van het probleem met Xperia Z telefoons niet, en ik kan me dus ook geen voorstelling maken of er dermate veel retouren zijn geweest dat dit mogelijk verliesmakend zou zijn geweest voor Sony. Daarnaast is het probleem van de Sony telefoons cosmetisch, en is het probleem met enkele JBL SB400 modellen functioneel, dus zou je ervan kunnen uitgaan dat meer mensen met een functioneel defect aankloppen bij de fabrikant dan in het geval van een cosmetisch defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 666477

Gm,

Ik ben op zoek naar een soundbar (wordt ophangen onder de tv). Het is voornamelijk voor het dagelijks tv kijken. Na een hele hoop reviews heb ik mijn keuze terug kunnen brengen naar de volgende 4 soundbars, namelijk:
Samsung HW-H550
Yamaha YAS-203
Denon DHT S514
Teufel Cinebar 11
Mijn budget is onder de 500 euro te blijven en dat blijf ik met deze 4. Kunnen jullie mij adviseren hierin en motiveren waarom je hier voor kiest. Uiteraard sta ik open voor goede alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
  • Laatst online: 19:11
Iemand ervaring met de philips fidelio b5? Dit is een soundbar waarbij je de uiteinden van elkaar kan doen, en achter je plaatsen zodat je surround effect hebt

PSN: Jonasken

Pagina: 1 ... 4 ... 58 Laatste