Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Gister de LG ontvangen!

Zit geen HDMI kabel bij helaas.. dus direct maar via optical aangesloten.
Echt een fluitje van een cent! Gewoon stekkers erin en klaar.

Het geluid op 3d gezet (de overige standen vind ik niet zo goed klinken, m.u.v. by-pass).

Aangenaam verrast door het geluid zeg!

Alleen zit er verschil tussen bronnen (natuurlijk wel, duh :P )..
Wat liedjes via BT/Spotify.. echt diep geluid.. mooie bass.
Daarna NED3 HD Beste zangers van NL.. klonk in vergelijking iets fletser.
Heb zelfs moeten checken of de subwoofer het nog deed, dat was wel het geval.

All in all aangenaam verrast door het geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 21:56
kraades schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:14:
Ja precies, de HTB9150 heeft bv. maar 1 HDMI ARC out aansluiting en ook BR/mediaplayer wat ik ook niet nodig heb.
(het valt mij op dat veel Soundbars tegenwoordig geen HDMI aansluiting hebben :? ; ik dacht juist dat HDMI wel standaard was tegenwoordig; blijkbaar moet dat allemaal optisch tegenwoordig)
Ik snap ook niet waarom er op veel apparaten geen HDMI zit...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Tja, deze heeft ook geen HDMI, maar de prijs is er dan ook naar.
Heeft er iemand ervaring met deze unit? Ik wil graag een soundbar, maar omdat mijn budget niet heel groot is geld "Hoe goedkoper, hoe beter". Geluidskwaliteit is echter nog wel belangrijk, hoewel ik snap dat een soundbar van 100€ stukken minder klinkt dan 1 van 500€.
http://www.redcoon.nl/B42...TVee-10_Soundbar-systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161106

Ik heb nog een Panasonic HTB520 met draadloze subwoofer die ik nauwelijks gebruik, aangesloten op een Panasonic Plasma die ook praktisch niet gebruikt wordt, staan op de slaapkamer die ik nog wel gebruik :-)
Maar daar was ik altijd best tevreden over het geluid via hdmi/arc op de soundbar, mooi helder en zware bassen die je voelt, lees via Google de diverse reviews erop na..

http://shop.panasonic.com/shop/model/SC-HTB520?t=specs

Als ik eraan denk zal ik de soundbar + Plasma straks in Vraag & Aanbod zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 12:36
Nou ik heb de http://www.lg.com/nl/soundbar/lg-NB4540-soundbar besteld. ARC vond ik erg belangrijk en moet de kamer lekker kunnen vullen.

heb alternatieven bekeken, maar de samsung ht-h550 en Teufel Cinema 2.1 vond ik net te dof en van teufel te weinig informatie.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocker56
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-12-2014
Heb een Samsung soundbar HWF750 aangeschaft. Perfect apparaat, echter ik heb enorm veel last van interferentie die van buiteaf komt. ( Geluid zoals je een GSM te dicht bij een Pc leg).
Het volgende allemaal geprobeerd: Alleen via optische kabel, HDMI kabel. Van Internetprvider verandert, alle kanalen van modem geprobeerd. Router en draadloze telefoon uitgeschakeld, maar niets helpt.

Ook vele malen contact gehad met Samsung, uiteindelijk wisten zij het ook niet meer en hebben het afgedaan, dat ik eerst de handleiding had moeten lezen, voordat ik de soundbar kocht. Het staat er namelijk in dat de mogelijkheid bestaat op interferentie.

Iemand hetzelfde probleem of nog een idee om het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05 23:40
Rocker56 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:55:
Heb een Samsung soundbar HWF750 aangeschaft. Perfect apparaat, echter ik heb enorm veel last van interferentie die van buiteaf komt.
hebben je buren een baby/peuter?
dect babyfoons (maar ook microwaves) geven vaak veel straling af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Rocker56 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:55:
Ook vele malen contact gehad met Samsung, uiteindelijk wisten zij het ook niet meer en hebben het afgedaan, dat ik eerst de handleiding had moeten lezen, voordat ik de soundbar kocht. Het staat er namelijk in dat de mogelijkheid bestaat op interferentie.
Fijne service van Samsung #not

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:07
Wie had dat gedacht, Van een Canton DM50 naar een LG LAB540 :D

Ondanks de eerste positieve reviews toch met wat angst deze soundplate van LG gekocht. Je gaat immers van een serieus audiomerk naar een Koreaanse multinational die honderden producten per jaar uitbrengt. Gelukkig was de angst snel weggenomen, wat is dit een mooie oplossing zeg. Het geluid is mooi vol zonder en de hoge tonen(o.a. stemmen) zijn goed te onderscheiden maar ook het midden wordt acceptabel weergegeven. Door de aparte sub die goed integreert met de plate krijg je echt het bioscoop gevoel en zit je midden in een film. Naast de soundplate zit er ook nog eens blu-ray speler en smart tv in en dat maakt het setje helemaal compleet.

In vergelijking met de Canton is het geluid minder "slick and silky" maar de LG compenseert dat door de bas die veel beter integreert en daardoor het benodigde "boom effect" verzorgt als je een spannende actiescene aan het kijken bent. Al met al ben ik heel erg blij met mijn aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocker56
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-12-2014
Nee, geen baby in de buurt te bekennen en heb ik ook als de magnetron niet gebruikt wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124852

Rocker56 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:23:
Nee, geen baby in de buurt te bekennen en heb ik ook als de magnetron niet gebruikt wordt
Ik kan je helaas niet helpen met dit probleem, maar ik ben benieuwd waar je deze soundbar hebt gekocht en voor hoeveel? Ik ben ook naar deze soundbar aan het kijken. Vooral door de multilink room en dat ik een Samsung tv heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-05 18:28
Ik heb vorige week een Samsung HW-H450 soundbar gekocht.
Mijn eerste indruk is niet echt impressionant...

Ik heb een Philips 7008k TV maar ik krijg de soundbar hier niet op werkend via HDMI arc; ik heb al vanalles geprobeerd, er komt gewoon geen geluid door.

Dan maar via optische Toslink aangesloten rechtstreeks op de TV. Hierdoor moet ik de soundbar manueel aanzetten en geluid op TV dempen.
Nu is het probleem dat het geluid niet synchroon is. Op de televisie kan ik kiezen als audio uitvoer "multikanaals" of "stereo"; op multikanaals is het geluid teveel out of synch (loopt achter); op stereo valt het nog mee, maar het is helemaal niet aangenaam.
Is dit normaal gedrag van een soundbar??

PS: ook de geluidskwaliteit valt mij tegen, maar in die prijscategorie kun je waarschijnlijk niet veel beters vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Toen ik mijn soundbar ging kopen, had ik ook een Samsung beluisterd, klonk al aardig en de BT functie en streaming e.d. zijn grappig, handig. Echter hoorde ik later de Bose Cinemate 1SR en was toen eigenlijk in 1 klap he-le-maal verkocht. Het prijskaartje is aan de hoge kant, maar je haalt dan wel een boel geluid binnen hoor, wat een geluid komt daar uit zeg, geweldig! :) Enige nadeel, wat ik dan heb, is dat de soundbar niet automatisch met mijn TV mee aan gaat. Ik heb een Samsung UE40F6770 televisie, iemand enig idee hoe ik mijn soundbar tegelijk kan laten aangaan met de TV? :) Momenteel zit de soundbar optisch aangesloten.

EDIT:
Na wat verder speurwerk gevonden dat het met mijn soundbar niet mogelijk is, aangezien daar een HDMI ARC aansluiting voor nodig is, terwijl de soundbar geen HDMI aansluiting heeft. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 11-08-2014 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 12:36
HDMI arc moet je aansluiten op je soundbar als HDMI OUT en niet IN. Dan via (samsung) Anynet+ connecten naar je soundbar.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmie
Oggy schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:52:
HDMI arc moet je aansluiten op je soundbar als HDMI OUT en niet IN. Dan via (samsung) Anynet+ connecten naar je soundbar.
Geprobeerd, lukt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndyJNL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-05 23:48
Min vriendin wou ook een minder kabels en boxen, ik had een Sony STR-nogwat 5.1 dus na lang zoeken vorige maand ook maar een Soundbar gekocht. De Samsung HW-H550 Deze had best wel goede kritieken en zag er aardig uit.

Gisteren heb ik de HW-H550 toch maar weer netjes terug in de doos gedaan. :) Wat een problemen heb ik hiermee gehad. (hij heeft 2 weken goed gefunctioneerd afgezien van het matige geluid)

Ik lees geen boekjes dus het eerste puntje is mijn fout.

- Installatie: Alle HDMI kabels van mijn apparatuur naar de TV en dan via de HDMI ARC poort van mijn TV naar de HDMI IN van de soundbar, ANYNET+ aan, dit bleek niet te werken. Samsung vindt het logisch om voor audio invoer de HDMI OUT poort te gebruiken :P Na een uurtje zweten was het opgelost d.m.v het boekje.

Draadloze connectie met de SUB, niks aan gedaan, werkte gelijk uit de doos. (kom ik later op terug)

- Geluid: Eerste indruk: Staat de subwoofer wel aan? oja hij doet het wel. SW level +6 lost het iets op maar bar weinig volume uit zo'n enorme subwoofer i.c.m. het schelle geluid uit de soundbar.

-Bluetooth connectie: Werkt wel goed, bereik en kwaliteit ook zeer goed te noemen. 6 meter was geen probleem. Het enige minpunt hier is dat er op de doos staat dat de soundbar met bluetooth automatisch aan zou gaan wanneer je iets af zou spelen, dit is mij niet gelukt.

- Problemen: Af en toe synchronisatie issues, en dan heb ik het niet over lipsync van 100ms maar secondes? uit en aan zetten van de soundbar verhielp dit weer.
Subwoofer verliest ineens connectie, ook al staat die maar een halve meter van de soundbar. Verplaatsen had even zin maar later hielp dit ook niet meer.
Subwoofer gaat niet aan omdat deze geen link meer krijgen, boekje gelezen en opnieuw gelinkt.
Subwoofer linked wel maar geeft geen geluid. Echt niet meer.

Dit had ik al gezegd, hij klinkt echt niet goed als je van een echte 5.1 set afkomt met goed geplaatste speakers en een goede sub wat gewoon goed samenwerkt.

Mijn vriendin zag hoe gelukkig ik was dat het oude setje er weer stond en neemt de kabels maar voor lief, ook zij hoorde gelijk hoe goed ons oude setje ook alweer was ;)

Sorry voor het lange verhaal maar dit was de miskoop van de eeuw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmie
De subwoofer staat inderdaad bij mij ook op +6... (H450).
Met welke TV heb je de soundbar gebruikt? HDMI ARC werkte blijkbaar bij jou wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndyJNL
Ja geen enkel probleem, toen ik ANYNET+ tenminste aan zette,

pricewatch: Samsung LE46C750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124852

Ik heb een samsung 55hu7500 UHD TV met de Samsung HW-H750.

ik ben hier zeer tevreden over. Soundbar gaat automatisch aan en is draadloos verbonden met de tv.

Geluid is voor mij zeer goed. Geeft vaak het 5.1 gevoel.

Voor zover geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndyJNL
Tot dat je weer een echte 5.1 of meer aansluit. En daar kunnen de meningen niet over verdeeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:34

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Ik ben nu een half jaar in bezit van de phillips htl9100/12 sounbar met geluid ondemand en ik ben heel erg tevreden met het geluid, hiervoor had ik de phillips htl8100 soundbar moet eerlijk zeggen de bas was wel beter van de vorige maar verder is de nieuwe veel mooier en helder met zijn geluid aansluitingeb genoeg 1hdmi out met arc 2hdmi 1.3 in 1 optisch en rood wit + minijack
De afneembare boxen produceren heel mooi en helder geluid en ze hebben kracht genoeg voor muziek eb films accu gaat minimaal 4.5 uur mee uit ervaring
Ik ben zeer te spreken over deze soundbar en toch vreemd dat hij weinig besproken wordt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:22
sinds deze week de teufel cinebar 11 binnen.

Uitgepakt, aangesloten, wel ff lezen hoe de SW aangesloten moet worden en gaan!

WOW wat een geweldig geluid!!! stemmen goed, diep goed.
echt een waardige 5.1 vervanger! voor een mooie prijs

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-05 13:48
Hallo Tweakers,

Ik ben op zoek naar een knappe soundbar tot 400 euro waar je ook nog eens fatsoenlijk muziek op geluisterd kan worden.

Tot nu toe, d.m.v. reviews gevonden; (nog niet beluisterd)

Yamaha ysp-1400
LG NB3520A
Philips HTL3142S/12
Panasonic SC-HTB680EGS

Voor een budget tot 400 euro zijn dit goede soundbars voor je tv. Maar, is de muziek ook o.k.??
Heeft iemand ervaring met 1 van deze of een goed alternatief voorhanden?

Omdat ik savonds veel T.V. kijk heb ik hier mijn (9 maanden jong) stereo speakers en reciever te koop staan
Een soundbar die ook goed muziek speelt is hier ruim voldoende

Groet, Drifter

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Drifter7 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 23:27:

Omdat ik savonds veel T.V. kijk heb ik hier mijn (9 maanden jong) stereo speakers en reciever te koop staan
Een soundbar die ook goed muziek speelt is hier ruim voldoende

Groet, Drifter
Is het een stereo receiver? Kun/wil je niet uitbreiden met surround?

• Drifter7
Is een stereo reciever Onkyo tx-8050
Ik wil geen 5.1 surround omdat ik al die draden en luidsprekers niet in de kamer moet.

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 10:00
Drifter7 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 13:54:
Ik wil geen 5.1 surround omdat ik al die draden en luidsprekers niet in de kamer moet.
Of wil je vrouw dat niet...? :+

• Kasj
Drifter7 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 13:54:
Ik denk dat je erg teleurgesteld kunt raken. Ik heb zelf een sonos soundbar, sub en 2 play 1's, maar zeker qua muziek kan het niet op tegen mijn vorige 3.1 set. Voor 400 euro wordt het helemaal lastig goed muziek geluid te vinden.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb zelf nu sinds een maand of 1,5 de Bose Cinemate 1 SR. Een érg fijn ding moet ik zeggen, waar ook érg goed geluid uit komt, ondanks de wat mindere reviews op het web. Ik geniet echt van het geluid nu bij films en series. Nadeel was wel het prijskaartje, maar dan haal je echt wat in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
Kasj schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 21:07:
[...]

Ik denk dat je erg teleurgesteld kunt raken. Ik heb zelf een sonos soundbar, sub en 2 play 1's, maar zeker qua muziek kan het niet op tegen mijn vorige 3.1 set. Voor 400 euro wordt het helemaal lastig goed muziek geluid te vinden.
Je hebt absoluut gelijk. Ik gebruik mijn z.g.a.n stereo set zo weinig, dat ik liever een leuke soundbar zou willen. En daarnaast eventueel een micro/mini-hifisetje. Wat nu hier staat is een beetje overdone, wordt sporadisch gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 16:37
Eerder schreef ik dat ik een soundbar aan het overwegen was. Heb ondertussen nog altijd niet een gekocht, wel het e.e.a. toegevoegd aan mijn setup.

Ondertussen heb ik een aantal soundbars beluisterd, en ben eigenlijk niet onder de indruk. Vrijwel alle soundbars die ik heb beluisterd hadden iets synthetisch in het geluid wat ik zelf niet mooi vind. Vervolgstap is dat ik nu 5.1 Slimline recievers ga uitproberen.

[ Voor 73% gewijzigd door merauder op 19-09-2014 13:31 ]

Anoniem: 616444

merauder schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:36:
Eerder schreef ik dat ik een soundbar aan het overwegen was. Heb ondertussen nog altijd niet een gekocht, wel het e.e.a. toegevoegd aan mijn setup.

Ondertussen heb ik een aantal soundbars beluisterd, en ben eigenlijk niet onder de indruk. Vrijwel alle soundbars die ik heb beluisterd hadden iets synthetisch in het geluid wat ik zelf niet mooi vind. Vervolgstap is dat ik nu 5.1 Slimline recievers ga uitproberen.
Ga eens luisteren naar een Bose Cinemate 1SR. Ik vond meeste soundbars vooral een kermisgeluid hebben totdat ik deze Bose tegenkwam. Heel ruimtelijk en natuurlijk geluid zodat het ook nooit vermoeiend wordt. Geluid lijkt echt te komen uit speakers achter en naast je die er niet staan.

Die remote is een clunky baksteen maar een van de fijnste die ik ooit heb gehad, werkt ook universeel. Grootste nadeel: niet goedkoop.

Afbeeldingslocatie: http://www.bose.ca/assets/images/shop_online/cinemate_1sr/cinemate_1sr_in_the_box.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caparone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-02 07:39
Hallo iedereen,

Ik ben van plan een soundbar te kopen. Nu heb ik de yamaha YAS-101 pricewatch: Yamaha YAS-101 (Zwart) op het oog.
Nu is mijn vraag of ik deze soundbar kan aansluiten op mijn TV? : pricewatch: Philips 32PFL5604H

[ Voor 3% gewijzigd door Caparone op 29-09-2014 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ja, via digitaal audio uit (optisch) op je TV naar je soundbar. Moet je wel een speciaal kabeltje voor aanschaffen Digitaal Optisch (S/PDIF) - Toslink

http://www.allekabels.nl/...kabels/toslink-kabel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caparone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-02 07:39
MrAcid schreef op maandag 29 september 2014 @ 18:19:
Ja, via digitaal audio uit (optisch) op je TV naar je soundbar. Moet je wel een speciaal kabeltje voor aanschaffen Digitaal Optisch (S/PDIF) - Toslink

http://www.allekabels.nl/...kabels/toslink-kabel.html
Ok bedankt. Maar die kabels hierboven hebben wel een andere uitgang. Mijn TV heeft alleen een ronde SPDF out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 611953

Van de week een LG NB4540 gekocht voor op de slaapkamer voor 279€ bij de BCC. Ook krijg je 40 euro cashback wat betekent dat die nog maar 239€ was. Mijn eerste indrukken zijn vooral de afwerking, die zijn meer dan prima. Dus met de WAF zit hij echt wel goed. Mooie aluminium look al is hij wel van plastic. De draadloze sub ziet er ook zeer goed uit en weegt rond de 7.5 kilo. Het geluid is redelijk tot goed met films waar de sub zijn werk behoorlijk goed weet in te vullen. Tv kijken gaat ook redelijk al klinken de middentonen wat zwakjes soms. Muziek ga ik hem niet voor gebruiken daar dat ik liever in de huiskamer naar mijn set luister. Een Nad D7050 met 2 B&w 683 S2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-05 12:44
ik heb nu 3 maanden de Teufel Cinebar 51 THX (ondertussen is er al de 52 met HDMI). Niet de goedkoopste. Maar wat een geluid. Natuurlijk kan het niet tegen 5 boxen en subwoofer op. Maar het geeft naargelang de film best een ruimtelijk geluid. En de kwaliteit van het geluid behoort tot het beste dat ik tot 1000 euro ooit heb gehoord.
De sufwoofer kun je onmogelijk volledig opendraaien in een normale woonkamer. Tip voor de liefhebber. Kijk eens de laatste transformersfilm. Ik heb voor het eerste van mijn leven een nieuw soort lage tonen gehoord. Die was al aanwezig in meerdere films. Maar de in de laatste transformersfilm gaat het op gegeven moment heel laag (de grens tussen lagen tonen en voelen van lage tonen vervaagt steeds meer).
Je kunt er ook heel behoorlijk muziek op luisteren. Hoewel ik daarvoor nog monitorspeakers aan een buizenversterker heb. Het geluid van cinebar komt toch heel dicht in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 626026

Hallo,

Kan iemand mij het verschil vertellen tussen HW-H750/EN and HW-H750/XN?

Kan namelijk in Duitsland voordelig de EN versie kopen terwijl in Nederland nagenoeg alles de XN is, en ik geen verschil kan vinden....

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-05 10:34
Heeft iemand die Teufel Cinebar 52 THX al eens onder de loep genomen.

Ik heb momenteel een Denon AVC-A1SE staan met nog maar 2 B&W DM600S2's en een REL Strata sub erbij en dit is aan vervanging toe.
Ik wil iets wat makkelijk te bedienen is, dus het liefst met de TV (Sharp 37" LCD van enige jaren oud) meedoet, én goed klinkt, maar ook goed klinkt met muziek weergave.

Ik denk dat als ik mijn Ziggo decoder en media player op de Cinebar 52 aansluit de geluidskwaliteit voor films goed genoeg zal zijn, maar dat ik voor stereo muziek weergave toch echt een boel "ruimtelijkheid" ga inleveren.

Nou zie ik dat je ook een Raumfeld Connector 2 bijgeleverd krijgt en dat deze redelijk met Sonos vergelijkbare streaming functionaliteiten toevoegt, dus kan ik in de kamers van mijn kinderen andere Teufel Raumfeld speakers neerzetten en zo een mooi woning dekkend audio systeem bouwen, maar werkt dit ook met Google Play All Access?
Ik verwacht op termijn dat deze streaming dienst meer voordelen gaat bieden dan Spotify aangezien google ook video wil gaan aanbieden via deze dienst en dus een mix wordt van Netflix en Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:18
Iemand ervaring met de Denon DHT-S514?

hij is vandaag te koop via iBOOD. (http://www.ibood.com/nl/n...r_met_Wireless_Subwoofer/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-03 14:42
Deze week is de Sony HT-CT60BT in de aanbieding bij MM voor 95 euro, en ik lees bovengemiddeld goede reviews voor die prijs, maar niet heel veel reviews.

Daarnaast opent morgen in Eindhoven een 2e MM en daar doen ze de Philips HTL2160 in de aanbieding voor 75 euro, maar hier lees ik toch weer wat mindere dingen over, voornamelijk het geluid een beetje zwakjes en dat hij de volume- en tooninstellingen niet onthoudt wanneer je hem uitzet.

Iemand ervaring met (een van) deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanant
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:50
Ik wil deze teufel soundbar kopen maar deze heeft maar 1 hdmi ingang .
Mijn vraag is als ik een switch koop 3 hdmi in 1 uit gaat dit dan werken ?

PSN: ghpeet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crab-
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-05 09:37
laten we het bij je oorspronkelijke topic houden: Home cinema of audioset voor bij beamer

[ Voor 82% gewijzigd door teacher op 27-10-2014 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 631442

Hallo misschien past dit niet in deze topic maar ik heb vorige week een LG LAB540 soundplate gekocht voor mijn 1 jaar oude Philips led HD tv de 42PFL3507H/12.(met een HS HDMI aangesloten
Ik krijg de tv niet op de soundbar aan gepast aansluiten gaat het geluid klinkt geweldig alleen stop ik er een dvd (blu-ray) in, dan slaat hij vast en vraagt om een optische kabel.
Deze kan ik niet op mijn TV kwijt.
ik moet dit uit zetten door de dvd er uit te halen en de voeding kabel er uit te trekken ( uit de soundplate)
Als ik de stekker er weer in stop werkt het geluid van de tv weer.
Ik ben met de LG terug geweest naar de mediamarkt daar is de LG op vrijwel alle mogelijkheden uit geprobeerd en alles werkte naar volle tevredenheid. toen men vroeg welk type tv ik had zeiden ze "oooh dat is echt een Philips probleem daar is niet aan te doen.....
Dus moet ik nu een andere tv gaan kopen hierdoor?
Of heeft iemand deze zelfde problemen die er een oplossing voor heeft gevonden.
Ik ben niet technisch wie kan mij helpen?
Zou toch vreemd zijn dat een tv van een jaar oud geen soundplat van heden kan handelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-02 13:06
Crossposten is op GoT niet toegestaan, verder in Aanschaf van een soundbar. De verwijzing in dat andere topic was niet bedoelt om hier een copy-paste te doen.

[ Voor 94% gewijzigd door FeaR op 10-11-2014 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:02
Die philips heb ik ook een tijdje naar gekeken maar vooral de bouwvorm heeft me hiervan doen afzien. Ikzelf heb de 5120 en zou hem het liefste weer wegdoen omdat het zo een ongelooflijk lomp ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-02 13:06
streelder schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:47:
[MBR]Crossposten is op GoT niet toegestaan, verder in Aanschaf van een soundbar. De verwijzing in dat andere topic was niet bedoelt om hier een copy-paste te doen.[/]
Mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perrush
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-12-2022
Hi tweakers,

na een renovatie van de woonkamer hangt m'n sony 55' W905 tegen de muur. Tijd om te proberen de geluidskwaliteit voor hetkijken naar TV te verbeteren.

Eerste idee, simpelwel een Sony HT-CT370. Tv -> Sony, soundbar -> Sony, moet dan toch werken.

Ik besef wel dat dit voor audiofielen geen goede oplossing zou zijn. Zelf beschouw ik me als een doorsnee consument, dus misschien voldoet het voor mij wel.

Toch zat ik wat te lezen over de kwaliteit van soundbars (of de afwezigheid ervan _/-\o_ ). Ik vroeg me af of een extra investering van bvb een Teufel Cinebar 52 de moeite is. 't is natuurlijk moeilijk om daar via reviews een oordeel over te vormen. Maar misschien heeft iemand er zelf ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boudwerter
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-12-2024
Perrush,

Ik ben me ook breed aan het oriënteren en ben ook zeer benieuwd naar de Teufel Cinebar. Op het web staan wel hele goede reviews.
Als (kleine) nadelen vind ik dat de woofer niet draadloos is en ik vind de vormgeving van de soundbar niet top (maar dat is natuurlijk heel subjectief). Ik ben benieuwd naar de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
de CB11 heeft wel draadloze sub en klinkt behoorlijk goed.
de CB52 heeft idd een bedrade subwoofer, maar jemig! wat een knallend geluid! erg warm, mooi diep. De CB52 is wel fors groter dan de CB11, maar daar is het geluid dan ook naar.

Zelf had ik het liefst de CB11 retour willen sturen om de CB52 aan te schaffen. Helaas wilde de wederhelft dat niet.

[ Voor 12% gewijzigd door maomanna op 11-11-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkr_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-05 10:32

Hulkr_

Hulkr_

Hoi all,

Ik heb gister de 'Sony HT-CT60BT' geïnstalleerd op mijn TV via de optical cable in de TV. Ik gebruik mijn TV in combinatie met een interactieve HD ontvanger van Ziggo.

Het probleem is dat het geluid bij een overgang pas na een seconde start. Bijvoorbeeld tussen de verschillende reclames. Het lijkt wel of hij moet opstarten bij elk spotje. Het geluid valt dus eigenlijk na elk zwart stukje beeld een seconde weg. Voorbeeld: Reclamespot met "Veronica presenteert", dan hoor ik alleen "presenteert" en de rest van de reclame. Het woord Veronica valt compleet weg in stilte.
Ook als ik van kanaal wissel hoor je even 1 milliseconde geluid, 1 seconde geen geluid, en dan werkt het geluid naar behoren. Met een film (een continu geluid dus) blijft hij gewoon werken zoals hij moet werken.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

/edit: Ik heb een 6 jaar oude Samsung TV. Typenummer is mij even ontschoten.

[ Voor 4% gewijzigd door Hulkr_ op 12-11-2014 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
kan je de optical cable niet op de ziggo ontvanger zetten?
Dan regelt die de geluidsstromen. Alleen heb je dan weer geen geluid over je soundbar als je bijv een film kijkt via een mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkr_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-05 10:32

Hulkr_

Hulkr_

maomanna schreef op woensdag 12 november 2014 @ 10:23:
kan je de optical cable niet op de ziggo ontvanger zetten?
Dan regelt die de geluidsstromen. Alleen heb je dan weer geen geluid over je soundbar als je bijv een film kijkt via een mediaspeler.
Ja dat is een optie. Nadeel is dan inderdaad dat mijn WD TV Live ook alleen een Optical uitgang heeft en ik dan de stekkers moet omdraaien als ik film ga kijken. Of ik moet die Ziggo via tulp aansluiten. Zal na het werk even kijken of dat Ziggo ding die ingang heeft. De soundbar in ieder geval wel.

Kan het ook zijn dat mijn TV simpelweg te oud is waardoor die Optical ingang niet helemaal lekker werkt?

• boudwerter
Hoi,

Ik heb laatst de Naim Mu So in het echt mogen aanschouwen, een mooi apparaatje. Helaas was deze nog niet aangesloten, heb deze dus nog niet kunnen horen. Ik ben aan het overwegen om deze als soundbar (en streaming device) te gaan gebruiken. Via een optische kabel zou je deze op de TV kunnen aansluiten (helaas geen HDMI).
Heeft iemand ervaringen met dit apparaat (en dan als soundbar)?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De Naim ligt nog niet zo gek lang in de winkels en met een adviesprijs van € 1.125 zal het een product zijn dat waarschijnlijk niet in waanzinnige aantallen verkocht zal worden. Ik sluit me aan bij het advies van FeaR dat je reeds eerder hebt gekregen in een ander topic: houdt HT-forum in de gaten. Daar zul je meer kans hebben om ervaringen te vinden.

• Zuttasoxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-03-2022
Heb vandaag de HTL3140 van Philips en alles bevalt me behalve een klein probleempje

Ik heb momenteel de soundbar via HDMI arc aan een samsung f7000 gehangen en de ps4 via optical out naar de soundbar (aangezien ps4 geen surround passthrough heeft via HDMI).

Het probleem stelt hem wanneer ik de op de PS4 speel en de source op optical zet op de soundbar dat hij naar 2 seconden automatisch verspringt naar HDMI arc.

Ik heb een vermoeden dat dit de Samsung TV is die hiervoor verantwoordelijk is en wou eens polsen of er niemand is die dit ook al eens voor heeft gehad.

• Denneke,,!
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-04 07:50
sanant schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 18:09:
Ik wil deze teufel soundbar kopen maar deze heeft maar 1 hdmi ingang .
Mijn vraag is als ik een switch koop 3 hdmi in 1 uit gaat dit dan werken ?
Deze staat ook geadverteerd op marktplaats vanuit Teufel zelf. In de advertentie staat een foto van de achterkant, daarbij een close up van de hoek. Hier zitten twee HDMI aansluitingen op. 1 ingang en 1 uitgang. Hij is alleen vandaag nog in de aanbieding voor 299. De moeite waard?

Ik heb alleen best een uitgebreide opstelling:
- Philips LED 42"
- Apple tv (HDMI + Optical audio)
- Xbox 360/ Playstation 4
- Digitale decoder

Momenteel heb ik een oude gare 5.1 set die echt aan vervanging toe is, wederhelft wilt geen kabels door het huis dus dit is mogelijk een mooie oplossing.

Ik heb nu alle apparaten via de HDMI naar de tv. Daarnaast alle apparaten via optical audio naar de versterker. Ik heb hier maar 2 aansluitingen op dus ik moet altijd van kabel wisselen tussen de apple tv en de xbox (toekomst waarschijnlijk PS4). Deze soundbar heeft maar 1 optical audio.

Hoe ga ik dit moeten aansluiten? Toch alles naar de tv via hdmi? En dan het geluid naar de soundbar? Mijn tv heeft geen optical audio. Moet ik dus elke keer de optical audio wisselen? Ook niet echt een optie. Andere opties? Of toch een andere soundbar dan?

Of met toslink switch werken... Dan eventueel ook hdmi switch

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:10
Als je TV een ARC HDMI ingang heeft, kan je al je aparaten via HDMI op je TV aansluiten, en de ARC ingang van de TV op de ARC van de Teufel aansluiten.

ARC staat voor Audio Return Chanel. Je gebruikt dan je TV in feite direct als HDMI switch. De andere ingangen kan je dan eventueel gebruiken voor audio bronnen zonder beeld. (Let wel dat dit vaak niet werkt als je TV aan staat)

• Denneke,,!
Nivado schreef op donderdag 27 november 2014 @ 13:27:
Als je TV een ARC HDMI ingang heeft, kan je al je aparaten via HDMI op je TV aansluiten, en de ARC ingang van de TV op de ARC van de Teufel aansluiten.

ARC staat voor Audio Return Chanel. Je gebruikt dan je TV in feite direct als HDMI switch. De andere ingangen kan je dan eventueel gebruiken voor audio bronnen zonder beeld. (Let wel dat dit vaak niet werkt als je TV aan staat)
Ik kwam terug naar dit topic met inderdaad het bovenstaande. Ik heb de Philips 40PFL7605H waarvan inderdaad HDMI 1 ARC ondersteunt. Dat probleem dus inderdaad ook opgelost.

Top! Nu met de wederhelft overleggen en kijken of we deze vandaag kunnen bestellen. Vooral de 8 weken niet goed geld terug garantie is erg aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
Vandaag besteld, levertijd 3-11 werkdagen.

Actieprijs 299 + 29,95 verzendkosten - 20 euro tegoedbon als je je inschrijft op de nieuwsbrief = 309,95 +/-

Zodra ik hem heb, even gebruikt heb en de eerste ervaringen kan delen zal ik hier terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09-2023
Als dit over de Teufel 11 gaat wacht ik je bericht af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
polpol schreef op zondag 30 november 2014 @ 16:25:
Als dit over de Teufel 11 gaat wacht ik je bericht af!
Teufel 11 ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanant
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:50
Denneke,,! schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:35:
Vandaag besteld, levertijd 3-11 werkdagen.

Actieprijs 299 + 29,95 verzendkosten - 20 euro tegoedbon als je je inschrijft op de nieuwsbrief = 309,95 +/-

Zodra ik hem heb, even gebruikt heb en de eerste ervaringen kan delen zal ik hier terug komen.
Ik heb ´m nu een paar weken en het is een top soundbar voor die prijs .
Ik kocht ´m voor 279,- naar Spanje geen verzendkosten :P
Tip koop er een hdmi switcher bij anders heb je maar 1 hdmi ingang .
Muziek klinkt ook geweldig d:)b

PSN: ghpeet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
heb m nu ook bijna een half jaar. Erg goede bar. geen spijt van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-05 19:20
sanant schreef op zondag 30 november 2014 @ 22:07:
[...]

Ik heb ´m nu een paar weken en het is een top soundbar voor die prijs .
Ik kocht ´m voor 279,- naar Spanje geen verzendkosten :P
Tip koop er een hdmi switcher bij anders heb je maar 1 hdmi ingang .
Muziek klinkt ook geweldig d:)b
Een HDMI switcher is niet nodig als je TV genoeg HDMI aansluitingen heeft. Van de TV naar de soundbar kun je dan gebruik maken van HDMI (ARC) of een optical kabel.

Ik heb deze set vandaag binnengekregen nadat ik hem ook in de actie eind vorige week heb gekocht. Helaas niet gezien dat je nog 20 euro korting kon krijgen via een nieuwsbrief aanmelding dus ik heb 330 betaald.

Mijn huidige audio is een Harman Kardon receiver van 8 jaar oud met een 5.1 speakerset van JBL. Veel kabels, geen HDMI en geen bluetooth zijn toch de grootste redenen om een soundbar set eens uit te proberen.

Ik heb even wat korte vergelijkingstestjes gedaan tussen de soundbar en de HK set:
  • Duidelijk verschil tussen 5.1 en 2.1 bij een film. Virtual surround is mooie marketingpraat, meer niet.
  • De Cinebar 11 lijkt wat 'schel'. Meer hoge tonen dan de HK set, maar dat viel eigenlijk alleen op als ik de sets om de beurt vergeleek. Na een tijdje muziek luisteren op de Cinebar 11 merkte ik dat niet meer op.
  • Aansluiten van bluetooth telefoon, tablet en PC werkt goed en snel. Ook via NFC verbinding opzetten werkt goed. Erg handig dat je bluetooth aan kan laten staan in standby en dat je hem niet eerst handmatig aan hoeft te zetten als je je telefoon wil connecten om muziek af te spelen.
  • HDMI CEC / ARC werkt ook helemaal goed. Heerlijk om alles met 1 afstandbediening te kunnen bedienen.
  • De subwoofer is 42 cm breed in liggende stand en kan dus mooi op de plek van de HK receiver (44 cm) komen in mijn audiomeubel (als dit geen negatief resultaat geeft op het geluid)
Voorlopige conclusie is dat ik nu nog het gevoel heb dat mijn HK set wat mooier geluid geeft, maar dat dit ook een kwestie is van gewend zijn aan iets. Ik ben niet echt een super audiofiel dus uiteindelijk wint het strakke design van de soundbar en de enorme afname van de hoeveelheid kabels het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09-2023
Vandaag ook de Cinebar 11 besteld, kost nu 349,- maar met 11% korting en bijna 3% shopkorting, toch een goede deal. :)

Wordt zo onderhand tijd voor een eigen Cinebar topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin1967
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
- Klopt het dat de Samsung Smart (UE40 F6770) alleen Geluid via de Optische kabel kan versturen (dus niet via de HDMI) naar een externe Soundbar (Sony HTCT370)

- Hoe kan ik de de Afstandbediening van de Samsung tv het geluid van de Soundbar laten beïnvloeden, kan ik dit op de AB van de Samsung instellen? Nu geeft de Samsung aan dat er een externe geluidsbron geinstalleerd is en vraagt om die afstandbediening.

[ Voor 3% gewijzigd door Edwin1967 op 07-12-2014 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-05 15:43

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

http://www.jbl.nl/product-detail-outlet-nl/cinema-sb400.html

Hier kan je een refurbished JBL Cinema SB400 kopen. Ook een goede optie voor een soundbar. Met kortingscode OUTLET10 ben je in totaal voor 314 euro klaar (incl verzenden), en dan heb je een set die in de winkel 479 euro kost (BCC) met 2 jaar fabrieksgarantie.

http://www.techlicious.co...t-soundbar-november-2013/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Hallo,

Ik ben opzoek naar een soundbar (prijs liefst niet meer dan €500,-). Ik wil graag een wdtv, ziggo decoder en ps4 er op aansluiten. De Tv betreft een Sony 50w828b. Ik heb op internet rondgesnuffeld, maar ik kom er niet uit. Welke kan ik op dit moment het beste kopen? Daarnaast, wat is hdmi arc precies en heeft dit nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 10:53
ocn schreef op zondag 07 december 2014 @ 14:00:
http://www.jbl.nl/product-detail-outlet-nl/cinema-sb400.html

Hier kan je een refurbished JBL Cinema SB400 kopen. Ook een goede optie voor een soundbar. Met kortingscode OUTLET10 ben je in totaal voor 314 euro klaar (incl verzenden), en dan heb je een set die in de winkel 479 euro kost (BCC) met 2 jaar fabrieksgarantie.

http://www.techlicious.co...t-soundbar-november-2013/
Heb jij deze aangeschaft of wou je dit alleen met de rest delen? Ik ben benieuwd hoe deze soundbar bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:26
Ik heb nog nooit een soundbar gehad. Maar is dit wat @ € 75,94 incl. verzenden ?
Deze Samsung HW-F350 --> http://www1.otto.nl/product/10022452594/?itemId=10020770820
Mbv coupon
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:15:
Ik heb nog nooit een soundbar gehad. Maar is dit wat @ € 75,94 incl. verzenden ?
Deze Samsung HW-F350 --> http://www1.otto.nl/product/10022452594/?itemId=10020770820
Mbv coupon
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Alle waar naar zijn prijs denk ik altijd maar, dus ik zou er niet teveel van verwachten. Als ik daarnaast zie dat deze geen HDMI en bluetooth heeft valt hij sowieso direct af als serieuze kandidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:44

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb zelf vorige week de Denon DHT-S514 gekocht. Heb bewust gekozen voor deze soundbar omdat hij er goed uit ziet en lekker robuust is. Moet zeggen dat het geluid prima te doen is, je kan het niet vergelijken met echte speakers.

Heb voor Denon gekozen omdat deze goed uit de reviews kwam, een voordeel is dat je hem via hdmi, coax en toslink kan aansluiten. Heb heb via optisch op de tv aangesloten, werkt prima. (Tv heeft nog geen hdmi 1.4 met ARC)

[ Voor 23% gewijzigd door Harmen op 23-12-2014 09:48 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSchenk
  • Laatst online: 29-05 13:36
Wellicht leuk voor mensen die bij Teufel van plan zijn wat te gaan kopen:
GL-SEM-W50-12 -- kortingscode voor 50% korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Laatst online: 14:01
Deze week is de week dat ik ben gaan kijken voor een sounbar. Mijn uh7500 speakers zijn echt ruk.

Iedereen heeft het over de sonos. Maar na lezen heeft deze alleen geen dts. En dat is minder met films heb ik mij laten vertellen.

Dus gaan googlen op best sounbar 2014 en daar zie ik de yamaha ysp 2500 vaak naar voren komen. Alleen deze is niet zo populair. En ga ik toch weer twijfelen.

Wie kan mij een duwtje in de goede richting geven

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
stftweaker schreef op zondag 14 december 2014 @ 23:43:
Deze week is de week dat ik ben gaan kijken voor een sounbar. Mijn uh7500 speakers zijn echt ruk.

Iedereen heeft het over de sonos. Maar na lezen heeft deze alleen geen dts. En dat is minder met films heb ik mij laten vertellen.

Dus gaan googlen op best sounbar 2014 en daar zie ik de yamaha ysp 2500 vaak naar voren komen. Alleen deze is niet zo populair. En ga ik toch weer twijfelen.

Wie kan mij een duwtje in de goede richting geven
Kijk eens naar de post voor je. Teufel heeft ook mooie soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
SuperSchenk schreef op zondag 14 december 2014 @ 13:06:
Wellicht leuk voor mensen die bij Teufel van plan zijn wat te gaan kopen:
GL-SEM-W50-12 -- kortingscode voor 50% korting
Tot wanneer is deze code geldig? Zie het namelijk niet op de site staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSchenk
  • Laatst online: 29-05 13:36
albert04 schreef op maandag 15 december 2014 @ 09:43:
[...]

Tot wanneer is deze code geldig? Zie het namelijk niet op de site staan :)
Ik vrees dat hij al niet meer geldig is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
Nope. ik merk het... :@ Was bezig met de cinebar 52 thx..

Om de hectiek van 50% korting heen, heb ik net een Cinebar 11 besteld. Ik ben toch erg benieuwd naar de kwaliteit. Ik zat ook aan de Philips Fidelio E5(geen soundbar) of B5 te kijken, maar die zijn dan alleen wat duurder. Als ik me goed in verdiept heb is de Teufel echte hifi merk en die zal zich dan ook meer richting op geluidskwaliteit. Philips zou daarentegen meer richten wat de klant wil en dat is compleetheid van geluid icm connectivity en in aansluitingen.

Naast dit, mag en kan je 8 weken uitproberen. Mocht het toch niet bevallen kan ik het mooi terug sturen.

[ Voor 85% gewijzigd door albert04 op 15-12-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Dat uitproberen is leuk, maar wel aan een zooi voorwaarden verbonden volgens mij. Ik heb de rubber doppen op de subwoofer geplakt zodat ik de ze op de juiste plek kan plaatsen om hem 'uit te proberen'. Dat is denk ik al genoeg reden voor Teufel om de set niet meer terug te nemen.

Gelukkig bevalt hij me prima en hoeft hij ook niet terug... Al had ik gister wel even een wtf-momentje met die 50% kortingscode die het toen nog wel deed.... En ik had de set nog wel op black friday gekocht. Lekkere korting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:23
EdwinB schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:40:
Al had ik gister wel even een wtf-momentje met die 50% kortingscode die het toen nog wel deed.... En ik had de set nog wel op black friday gekocht. Lekkere korting...
De 50% artikelen moeten terug dus jouw BF-deal zal sowieso niet verkeerd zijn geweest hoor :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Brad Pitt schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:29:
[...]

De 50% artikelen moeten terug dus jouw BF-deal zal sowieso niet verkeerd zijn geweest hoor :)
Haha mooi verhaal ja. Gaat nog wel een staartje krijgen met hun 'bindende opdrachtbevestiging' en het daadwerkelijk versturen van de producten. Wel jammer voor die tweakertjes die blijkbaar geen € 399 over hebben voor een mooie Cinebar 11 (of iets minder tijdens een normale kortingsactie) want het is een mooi product met een goed geluidje 8)

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-05 23:11
Hallo iedereen. Ik ben op zoek naar een soundbar die, zonder dat de TV aanstaat, ook vanaf een NAS kan streamen, te bedienen met android smartphone of tablet. Dus bvb. een playlist op de tablet samenstellen voor afspelen op de soundbar, waarna ik de tablet/smartphone weer kan laten idlen. Ik wil dus niet dat mijn eigenlijke muziekstream zo gaat:
NAS >> Smartphone >> soundbar
Maar wel:
NAS >> soundbar

Bestaat dit eigenlijk? Ik dacht dat de soundbar in LG's Music Flow-gamma (HS6/LAS650) dit moest aankunnen, maar ik heb vandaag contact gehad met LG customer support en volgens hen kan dit niet.
Ik ben ook niet zeker of de Sonos Playbar het kan.

Stel dat het niet bestaat, zijn er setups die dit op elegante/eenvoudige manier wel toelaten? Bijvoorbeeld een "domme" soundbar met een netwerk-enabled hub die je op deze manier kan bedienen?

Ik zou dit ook kunnen door m'n TV aan te zetten en via de interface van m'n TV vanaf m'n NAS te streamen, maar dat vind ik geen elegante/vlotte oplossing. Ik wil echt gewoon de smartphone kunnen nemen vanop de bank en muziek selecteren en afspelen.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 21:09

CeesKees

I rest my Kees

@MatthiasDS.

Opgelooooossst!

http://www.sonos.com/shop/products/playbar

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-05 23:11
Kan je dan bevestigen dat DLNA streaming zonder tussenkomst van de smartphone kan streamen? Ik lees links en rechts tegenstrijdige zaken, van "niet volledig compatibel" en "afhankelijk van de source", tot "werkt gewoon". De meeste reviews lijken te focussen op het gebruik van een PC of tablet als DLNA streamer, maar dat is dus expliciet niet wat ik wil.

Verder, indien er alternatieven zijn hoor ik het ook nog graag. :)
De Sonos is namelijk een vrij lompe soundbar (zeker als je dat vergelijkt met de LAS650) en ook tamelijk aan de prijs. Het valt binnen mijn budget maar bij LG krijg je voor dat geld ook wel een subwoofer erbij, terwijl de geluidskwaliteit niet zou moeten onderdoen.

edit: wat mij betreft hoeft het niet noodzakelijk DLNA zijn. Requirement is dat ik met smartphone muziek kan uitkiezen die op m'n Syno staat en dat de soundbar er vervolgens mee aan het werk gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door MatthiasDS op 18-12-2014 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
Sinds een maand in het bezit van Teufel Cinebar 11, erg tevreden over het geluid. Vooral als je hem iets harder zet vind ik het erg helder geluid. Ook dan krijg ik wel het idee wat men bedoeld met virtual surround.

Mijn Philips 40PFL7605H tv heeft 1 ARC HDMI. Deze heb ik verbonden met de soundbar. De overige apparaten zijnde; digitale decoder, spelcomputer, apple tv zijn alle met behulp van hdmi aangesloten op de tv.

De connectie komt goed tot stand, de soundbar schakelt automatisch van input zender. Echter na enige tijd vallen er stiltes in het geluid van een seconde. Soms gebeurt dit heel vaak, soms iets minder. Ik kan er geen logica in vinden.

Iemand die hier tips over heeft?

Heb het idee dat de side HDMI met de spelcomputer het niet doet. De digitale box en de apple tv doen dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:53
Die seconde met geen geluid heb ik nu ook zonder soundbar enkel TV, dan met name bij RTL en SBS.
Ik zit zelf te twijfelen over de Teufel cinema 11. Mijn kamer is 40m2 maar de zithoek is ca. 20m2. Kan hij wel hard genoeg bij muziek op TV ? of is het zinvol om een type 52 dan te nemen. Ik woon vrijstaand dus veroorzaak geen overlast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 23:30
Een paar beginners vragen.
Ik stream mbv Plex vanaf mijn pc naar de TV en kijk daarop films/series.

Als ik nu een soundbar met HDMI aansluiting koop ondersteunt die dan Dolby Digital/DTS enzo?
Ik zie veel soundbars zoals de Canton/Cambridge die allemaal geen HDMI lijken te hebben, en deze audioformaten dan ook niet ondersteunen?

[ Voor 0% gewijzigd door veertje op 23-12-2014 22:19 . Reden: spelvauten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boudwerter
Wat is de reden dat anno 2014 HDMI aansluitingen niet standaard op soundbars aanwezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
snoekds20 schreef op maandag 22 december 2014 @ 23:13:
Die seconde met geen geluid heb ik nu ook zonder soundbar enkel TV, dan met name bij RTL en SBS.
Ik zit zelf te twijfelen over de Teufel cinema 11. Mijn kamer is 40m2 maar de zithoek is ca. 20m2. Kan hij wel hard genoeg bij muziek op TV ? of is het zinvol om een type 52 dan te nemen. Ik woon vrijstaand dus veroorzaak geen overlast.
Ik heb de cinebar 11 en een kamer van 40m2, weliswaar in een L vorm. Geluid is voldoende, maar of surround goed werkt, heb ik nog niet echt kunnen merken. De soundbar heb ik een weekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal s68
  • Laatst online: 11:59
boudwerter schreef op woensdag 24 december 2014 @ 09:40:
Wat is de reden dat anno 2014 HDMI aansluitingen niet standaard op soundbars aanwezig zijn?
Zou een kostenoverweging kunnen zijn.
Maar ben t wel met je eens, HDMI is wel heel handig.

[ Voor 4% gewijzigd door pascal s68 op 24-12-2014 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
veertje schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 17:53:
Een paar beginners vragen.
Ik stream mbv Plex vanaf mijn pc naar de TV en kijk daarop films/series.

Als ik nu een soundbar met HDMI aansluiting koop ondersteunt die dan Dolby Digital/DTS enzo?
Ik zie veel soundbars zoals de Canton/Cambridge die allemaal geen HDMI lijken te hebben, en deze audioformaten dan ook niet ondersteunen?
Puur kosten overwegingen en extra licenties die moeten worden afgenomen om DTS en Dolby te mogen ondersteunen.

Op zichzelf heb je niets aan Dolby/DTS op je soundbar omdat deze het formaat toch niet kan weergeven zoals het bedoelt is. Je hebt immers geen surround speakers om je heen. Echter moet je wel opletten dat je randapparatuur de mogelijkheid heeft om PCM(stereo) uit te sturen. Stuur je namelijk een Dolby/DTS signaal naar je soundbar die dat formaat niet ondersteund dan heb je geen geluid :)

Ontzettend kort door de bocht:

Budget onder de €500:
Kies een koreaan met HMDI aansluitingen

Budget boven de €500:
Yahama soundprojector of overweeg om een fatsoenlijke av-versterker en setje mooie surround speakers

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-05 22:42
Ik heb gisteren bij MM de Sony HT-XT1 Soundbar gehaald voor 194. Heeft iemand ervaring met deze Sony HT-XT1 soundbar? Zit nl te twijfelen om deze terug te brengen en de veel duurdere Teufel Cinebar 52 THX streaming te kopen.Maar dat kan ook later en daarna de Sony bv in de slaapkamer te zetten.

• Miki
cgok schreef op donderdag 25 december 2014 @ 11:16:
Ik heb gisteren bij MM de Sony HT-XT1 Soundbar gehaald voor 194. Heeft iemand ervaring met deze Sony HT-XT1 soundbar? Zit nl te twijfelen om deze terug te brengen en de veel duurdere Teufel Cinebar 52 THX streaming te kopen.Maar dat kan ook later en daarna de Sony bv in de slaapkamer te zetten.
Wat mis je precies? ik heb er ooit eens naar geluisterd en het is niet geheel verkeerd voor voor het prijsje. Naar mijn mening is het een simpele upgrade voor je tv geluid niet meer en niet minder en zeker niet bedoeld om je een bioscoop ervaring te geven.
De Tuefel Cinebar 52 heb ik niet gehoord maar gezien het aantal en de grote van de drivers kan ik me zo voorstellen dat er wat geluid uit zal komen.

Kortom wat is je doel?

• cgok
Miki schreef op donderdag 25 december 2014 @ 11:25:
[...]

Wat mis je precies? ik heb er ooit eens naar geluisterd en het is niet geheel verkeerd voor voor het prijsje. Naar mijn mening is het een simpele upgrade voor je tv geluid niet meer en niet minder en zeker niet bedoeld om je een bioscoop ervaring te geven.
De Tuefel Cinebar 52 heb ik niet gehoord maar gezien het aantal en de grote van de drivers kan ik me zo voorstellen dat er wat geluid uit zal komen.

Kortom wat is je doel?
mijn doel was om een soundbar te kopen waar je een bioscoop gevoel zou krijgen. Maar na het lezen van deze site zie ik dat het niet mogelijk is dat te krijgen met een soundbar. Na het lezen van de reacties hier, krijg ik het gevoel dat de Teufel toch redelijk in de buurt komt. Ik denk dat ik de Sony retour ga sturen.

• Miki
Ik weet niet wat je budget is maar kijk eens naar de duurdere Yahama soundbars >700€. Bijvoorbeeld de YSP 2500, dan krijg je waar voor je geld

Zie deze review o.a. http://www.whathifi.com/yamaha/ysp-2500/review

[ Voor 20% gewijzigd door Miki op 25-12-2014 12:00 ]

• cgok
Miki schreef op donderdag 25 december 2014 @ 11:46:
Ik weet niet wat je budget is maar kijk eens naar de duurdere Yahama soundbars >700€. Bijvoorbeeld de YSP 2500, dan krijg je waar voor je geld

Zie deze review o.a. http://www.whathifi.com/yamaha/ysp-2500/review
Je maakt het steeds moeilijker voor mij.
Als jij de keuze had tussen de Teufel Cinebar 52 en deze yamaha ysp 2500, welke zou jij kiezen?
Voor mij is het belangrijk dat ik een beetje bioscoop geluid krijg.

• Miki
cgok schreef op donderdag 25 december 2014 @ 12:07:
[...]

Je maakt het steeds moeilijker voor mij.
Als jij de keuze had tussen de Teufel Cinebar 52 en deze yamaha ysp 2500, welke zou jij kiezen?
Voor mij is het belangrijk dat ik een beetje bioscoop geluid krijg.
Yahama is de top als het gaat om bioscoop geluid te toveren uit een soundbar. Het enige kleine nadeel is dat je ruimte waarin de soundbar komt te staan vierkantig moet zijn. Yahama gebruikt weerkaatsing van de wanden om het ruimtelijk effect te creëren. Dit lees je ook terug in de vele reviews.
Mijn advies, trek er een middagje uit en ga eens wat speciaalzaken bezoeken zodat je de verschillende apparaten kunt horen en beleven. Immers is het persoons afhankelijk van wat je lekker vindt klinken :)

• cgok
Miki schreef op donderdag 25 december 2014 @ 12:21:
[...]

Yahama is de top als het gaat om bioscoop geluid te toveren uit een soundbar. Het enige kleine nadeel is dat je ruimte waarin de soundbar komt te staan vierkantig moet zijn. Yahama gebruikt weerkaatsing van de wanden om het ruimtelijk effect te creëren. Dit lees je ook terug in de vele reviews.
Mijn advies, trek er een middagje uit en ga eens wat speciaalzaken bezoeken zodat je de verschillende apparaten kunt horen en beleven. Immers is het persoons afhankelijk van wat je lekker vindt klinken :)
Laatste vraag: Wat is het verschil tussen de YSP-2500 en de YSP-3300. Ze kosten de zelfde.

• Miki
cgok schreef op donderdag 25 december 2014 @ 12:32:
[...]

Laatste vraag: Wat is het verschil tussen de YSP-2500 en de YSP-3300. Ze kosten de zelfde.
Al eens gekeken op de site van Yahama: http://nl.yamaha.com/nl/p...2151_420769_&mode=compare

Van wat ik eruit op kan maken is de 2500 nieuwer en heeft o.a. wat meer streaming support. De 3300 is al wat ouder maar omdat het het tussenmodel is wat meer power. Zelf denk ik niet dat je die extra power zult missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:23
Whathifi =/= (zinvolle) review. Die site gebruiken als bron voor reviews waar je terdege iets aan hebt is in niet handig. Hebben enorme merk-voorkeuren (zoals alle sites/magazines wellicht maar hier is het heel erg).
Het is leuk om te lezen (of om te zien dat jouw eigen/te kopen spul vier/vijf sterren krijgt), maar that's about it.

[ Voor 26% gewijzigd door Brad Pitt op 26-12-2014 11:30 ]

Nickname does not reflect reality

Pagina: 1 ... 3 ... 58 Laatste