Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra
Er zijn wel een paar soundbars <300 euro die vrij goed gereviewd worden:Zebby schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 14:41:
Hm, ik dacht dat een Soundbar een goedkope, eenvoudige optie kan zijn om iets beter geluid te krijgen uit mijn TV (standaard 6 serie Samsung, 40"), maar krijg het idee dat ik pas echt een verbetering zal merken bij een uitgave van >300€. Dan kan ik beter een 2.0/1 setje halen denk ik, want 5.1 kan ik niet kwijt (en ik hoef ook geen surround).
- de yamaha yas-101 voor 179 euro
- de philips htl-5120 voor 179 euro
Reviews van de Yamaha zijn veelbelovend, maar mijn audiokennis is rampzalig. Ik heb een 6 serie Samsung (weet model niet precies) TV met hierop een laptop, HD receiver en WiiU aangesloten. Kan ik deze soundbar aansluiten op de TV via S/PDIF? En pakt hij dan afhankelijk van welk HDMI kanaal geselecteerd staat het geluid op?Kasj schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:44:
[...]
Er zijn wel een paar soundbars <300 euro die vrij goed gereviewd worden:
Volgens mij zou dit inderdaad moeten werken. Wellicht wat settings in je tv aanpassen om je tv evt 5.1 geluidssignalen door te laten geven.Zebby schreef op maandag 30 december 2013 @ 20:43:
[...]
Reviews van de Yamaha zijn veelbelovend, maar mijn audiokennis is rampzalig. Ik heb een 6 serie Samsung (weet model niet precies) TV met hierop een laptop, HD receiver en WiiU aangesloten. Kan ik deze soundbar aansluiten op de TV via S/PDIF? En pakt hij dan afhankelijk van welk HDMI kanaal geselecteerd staat het geluid op?
Neh, de Yamaha valt voor mij af. Design vind ik persoonlijk veel goedkoper uitzien dan de Philips, ook geen bluetooth aanwezig, wat mij beperkt in afspelen muziek via tablet/smartphone en geen hdmi.Kasj schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:44:
[...]
Er zijn wel een paar soundbars <300 euro die vrij goed gereviewd worden:
Ik blijf wachten op voorraad bij allesvoortv.nl en dan bestel ik me de HTL-5120 aan €179. 2de week januari verwacht volgens de helpdesk.
Maar, hier in België beginnen vrijdag officieel de solden en dan volgen de elektronicashops (online/baksteen) ook met interessante aanbiedingen...dus ik volg het op.
* Ik kijk exclusief media via Plex op mijn mac mini, welke via hdmi naar de soundbar gaat
* Airplay. De plex implementatie is onbetrouwbaar, airserver werkt half, etc, ik wil een hardware oplossing.
Mijn keuze is gevallen op de monitor ASB-2 ?
http://www.monitoraudio.co.uk/products/asb-2-range/asb-2/
Zijn er al wat praktijk gebruikers die mij meer kunnen vertellen of hoe deze unit klinkt ?
Ik klop even bij jullie aan om advies te vragen omtrent de aankoop van een soundbar. Ik heb een Panasonic G30 (2011). Deze tv levert (voor mij dan toch) uitstekend beeld, maar de geluidskwaliteit is, zoals de meeste 'platte tv's' niet direct top. Dit vond ik al langer maar na wat verlof en wat tv-gekijk verder ben ik op de idee gekomen om een soundbar aan te kopen. De tv hangt in m'n kamer, ik hoef dus helemaal geen home cinema system. Een blu-ray speler enz. heb ik reeds.
Omdat m'n tv en blu-ray beiden van Panasonic zijn - en ik daar tevreden over ben, had ik gedacht om een Panasonic soundbar te kopen. Ik vond deze bij Redcoon aan een schappelijke prijs. (Ik kom uit België, van daar de Belgische Redcoon)
Ik wil qua prijs ook niet te hoog gaan, 200 euro lijkt me zowat de richtprijs en deze Panasonic blijft daar onder bij Redcoon.
Voor die prijs lijkt me dit een goede deal, ik vond diezelfde soundbar aan 30-40 euro duurder bij andere (web)winkels. Deze heeft bluetooth, wat ik ook wel interessant vind. Ik zal zeker wat muziek streamen van mn mobile devices.
Zou dit een goede koop zijn? En ik heb vermoedelijk nog een HDMI-kabel nodig ook, dan neem ik die goedkoopste bij Redcoon meteen.
Nog een extra vraagje, dienen aparaten (Xbox 360, 'digicorder' en blu ray speler) aan de tv of soundbar verbonden worden?
Bedankt voor de feedback!
Vraag 1:Ik lees ergens:
Yes, most home theater gadgets these days use HDMI, but that doesn't mean you necessarily need HDMI ports on your sound bar. Instead, you can connect all your home theater devices directly to your TV, then use the TV's audio output to connect to the sound bar. That way when you switch inputs on your TV, you'll also be switching what audio is sent to your sound bar. And it's typically a slightly cleaner setup because you only need one cable running to the sound bar.
Nu kan ik wel mijn XBMC speler op de TV aansluiten en het audio signaal door laten sturen van de TV naar de Soundbar, maar... Ik dacht altijd dat het beter was om direct te verbinding tussen mediaplayer en versterker omdat dan de TV niet aan het signaal kan rommelen.
Op bovenstaande stelling is (voor zover ik het zie) nog geen duidelijk antwoord gegeven. Weet iemand hier het fijne van? Mij staat iets bij dat juist om DTS-HD signalen goed door te geven het belangrijk was dat je apparaten direct op de versterker aansloot. Maar dit kan inmiddels zijn ingehaald door de techniek. Mijn concrete vraag: Is er sprake van kwaliteitsverlies wanneer ik mijn televisie (Panasonic St50) als "doorgeefluik" gebruik voor mijn digitale audiosignaal (van mij HTPC en X360)? Is het laten doorsturen van signalen door de televisie wel of niet aan te bevelen en waarom?
Vraag 2:
Zelf heb ik een Panasonic Plasma (st50) waarop ik een Xbox 360, Dreambox en HTPC heb aangesloten. Al mijn HDMI poorten zitten vol. Nu had ik zelf de Samsung HW-F551 op het oog. Op basis van dit forum heb ik ook gekeken naar de Philips HTL5120 en de YamahaYAS-101
Nu zijn de Yamaha en de Philips in prijs vergelijkbaar. De Samsung is echter een slag duurder. Zijn er bepaalde specs die ik mis welke de hogere prijs waard zijn? Maw, waarom zou ik voor de samsung moeten gaan en niet voor een goedkopere?
Ik denk dat de Samsung zijn hogere prijs vooral waard is wanneer je deze gebruikt in combinatie met een (compatible) Samsung televisie. Ik gebruik de F551 in combinatie met een F7000 en dat werkt echt uitstekend! Soundbar gaat aan wanneer ik de TV aanzet, volume van de soundbar kan ik bedienen met mijn TV-remote en de soundbar is draadloos verbonden met de TV zonder enige vertraging.joranoud schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:59:
...
Nu zijn de Yamaha en de Philips in prijs vergelijkbaar. De Samsung is echter een slag duurder. Zijn er bepaalde specs die ik mis welke de hogere prijs waard zijn? Maw, waarom zou ik voor de samsung moeten gaan en niet voor een goedkopere?
Verrassend goed geluid, leuke bas en toch nog ruimtelijk effect. Ik kan het, in deze prijsklasse, echt aanraden!
De Sony is bijna 100 euro goedkoper alleen schijnt de subwoofer niet zo goed te zijn volgens de reviews. Iemand ervaring met beide soundbars?
Ik kan deze soundbar niet vinden in de pricewatch.
Ikzelf heb nu een 5.1 systeem van Samsung en ik wil graag upgraden in geluid, maar geen kabels meer door de kamer heen. dus lijkt een soundbar voor mij ook de perfecte oplossing
Ik heb bij de Makro de JBL kunnen beluisteren samen met nog een aantal andere soundbars (LG, Samsung, Philips, Sony) en ik vond de JBL toch echt wel het mooiste, meest volledige geluid hebben.
Nu ben ik echter ook op de website van Teufel terecht gekomen, en ik vind de reviews over de Cinebar 51 toch echt veelbelovend en ik ga er vanuit dat zo'n THX label er niet zomaar op geplakt wordt
Grootste verschillen zijn naast de prijs (Teufel €200,- duurder) vooral de aansluitingen, de JBL is voorzien van 2 HDMI in 1 HDMI out, JBL is draadloze sub, bedraad voor de Teufel en niet geheel onbelangrijk een totaal vermogen van 320Watt voor de JBL en 350Watt bij Teufel (hierbij is duidelijk dat Teufel in deze verdeling meer power in de soundbar heeft gestoken)
Zoals waarschijnlijk al wel duidelijk is, ik heb geen idee welke te kiezen
Ik heb deze 1 week gehad. Prima geluid, met de subwoofer ook lekker laag.Sierraalpha88 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 16:41:
Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met de JBL SB400?
Ikzelf heb nu een 5.1 systeem van Samsung en ik wil graag upgraden in geluid, maar geen kabels meer door de kamer heen. dus lijkt een soundbar voor mij ook de perfecte oplossing![]()
Ik heb bij de Makro de JBL kunnen beluisteren samen met nog een aantal andere soundbars (LG, Samsung, Philips, Sony) en ik vond de JBL toch echt wel het mooiste, meest volledige geluid hebben.
Nu ben ik echter ook op de website van Teufel terecht gekomen, en ik vind de reviews over de Cinebar 51 toch echt veelbelovend en ik ga er vanuit dat zo'n THX label er niet zomaar op geplakt wordt
Grootste verschillen zijn naast de prijs (Teufel €200,- duurder) vooral de aansluitingen, de JBL is voorzien van 2 HDMI in 1 HDMI out, JBL is draadloze sub, bedraad voor de Teufel en niet geheel onbelangrijk een totaal vermogen van 320Watt voor de JBL en 350Watt bij Teufel (hierbij is duidelijk dat Teufel in deze verdeling meer power in de soundbar heeft gestoken)
Zoals waarschijnlijk al wel duidelijk is, ik heb geen idee welke te kiezen, over de Cinebar heb ik genoeg reviews gelezen, misschien dat er dus mensen zijn die ervaring hebben met de JBL?
Via de optische ingang werkte het bij mij prima, echter via hdmi luide klappen, soms na 30 min, soms na 2 uur. Je zit dan rechtop in je stoel. Dit schijnt vaker bij deze JBL's voor te komen, meerdere gevallen staan beschreven (google).
Uiteindelijk omgeruild voor een Sonos Playbar, duurder, geen sub, maar vindt het mooier werken, vooral met de app enz.
Heb vandaag de Bose beluisterd in een winkel en hij klinkt echt wel erg goed. Leek net alsof het geluid ook kwam uit andere speakers die eromheen hingen (van een andere set).
Heb wel gelezen dat ie het beste opgehangen kan worden zodat de speakers de goede richting op wijzen. Komt dus nog een beugel bij van ik meen 80 euro. Aan de andere kant: er zit een cashback van 150 euro op als je je oude apparatuur inlevert (ik vind vast nog ergens een oude amp
zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt
Klopt het dat DTS niet mogelijk is met optische kabel? Zo niet komt het dan door de tv instellingen of Raspberry instellingen?
Ik ga hem straks ophalen.
[ Voor 3% gewijzigd door Drwho1 op 29-01-2014 11:30 ]
Ik ben uiteindelijk toch voor de JBL gegaan, heerlijk geluidje, maar....bennyd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 17:10:
[...]
Ik heb deze 1 week gehad. Prima geluid, met de subwoofer ook lekker laag.
Via de optische ingang werkte het bij mij prima, echter via hdmi luide klappen, soms na 30 min, soms na 2 uur. Je zit dan rechtop in je stoel. Dit schijnt vaker bij deze JBL's voor te komen, meerdere gevallen staan beschreven (google).
Uiteindelijk omgeruild voor een Sonos Playbar, duurder, geen sub, maar vindt het mooier werken, vooral met de app enz.
inderdaad kreeg ik via de HDMI in als ik de xbox aan had een knisperend geluid en ook de "klappen"
Ik vond het zo raar,
Toen ben ik naar de geluidsinstellingen van de Xbox gegaan, deze stond nog op dolby 5.1, mu teruggezet naar stereo-geluid en het geknisper en de luide knallen zijn niet meer voorgekomen tot op heden
Zou het dan echt zo simpel zijn?
Ik was zelf erg sceptisch over soundbars omdat ik er al een paar beluisterd had in winkels en daar niet erg gelukkig van kon worden. Uiteraard is de akoestiek in dit soort zaken ver te zoeken maar aan de klank en klankkleur kun je toch wel veel uit opmaken. Veel van die setjes klinken blikkerig, dun en totaal geen midden. Dus ja.. met wat vooringenomen angst dat het toch niet zou klinken de Canton maar aangesloten. De kwaliteit van de bar zelf is trouwens prima, degelijk gebouwd en mooi afgewerkt met dat betreft typisch duits
En dan nu waarom het gaat, het geluid. Dat klinkt goed, erg goed zelfs en het verbaasd me dat er zo'n klein kastje zo'n ruimtelijk en vol geluid uit kan komen. Het klinkt erg natuurlijk zonder dat de bas erg overdreven aanwezig, maar tegelijkertijd wel dragend en vol is. Het zal zeker geen goede surround set vervangen maar dit is toch wel een zeer aardig alternatief met een zeer hoge WAF factor.
Wat wel een absolute dealbreaker is, is dat de AUX ingang standaard al een delay van om en nabij de 100ms heeft. Aangezien ik hem ook op mijn DJ-set wil aansluiten is dit natuurlijk onacceptabel. Klinkt voor geen meter. Audio Sync staat al op 0MS en bij het ophogen wordt de latency alleen maar hoger. (zoals verwacht)
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Zou het zonde vinden als ik hem terug moest brengen, want voor de rest voldoet ie goed.
Ik ben zelf ook in de markt voor een Soundbar. Het valt me alleen op dat er erg weinig aanbod is van soundbars die netjes onder een 32" TV passen.
Ik heb in mijn hoofd om een compact TV kastje te kopen/maken met daarop een 32" TV (breedte 72cm) te zetten. Daar wil ik dan één vak onder, met een soundbar erin. Er zijn echter géén soundbars (althans, ik kan ze niet vinden) met ongeveer die breedte. Ik heb weer eens iets verzonnen wat niet gangbaar is dus.
Oplossing zou wellicht zijn om een compacte soundbar te kopen die bedoeld is om onder de TV te plaatsen (je TV erop te zetten) en dan het vak onder de TV dicht te spannen met speakerdoek? Zo heb je het natuurlijk wel mooi strak opgelost!
Wellicht nog mensen die wél een courant model weten dat redelijk/goed uit de reviews komt en rond de 70-75cm breed is?
Ik ben zelf erg tevreden over de Canton maar die is wel 20cm kleiner
Ik heb (goede!) ervaring met de JBL! Hoe vind jij hem?Sierraalpha88 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 16:41:
Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met de JBL SB400?
Ikzelf heb nu een 5.1 systeem van Samsung en ik wil graag upgraden in geluid, maar geen kabels meer door de kamer heen. dus lijkt een soundbar voor mij ook de perfecte oplossing![]()
Zoals waarschijnlijk al wel duidelijk is, ik heb geen idee welke te kiezen, over de Cinebar heb ik genoeg reviews gelezen, misschien dat er dus mensen zijn die ervaring hebben met de JBL?
[ Voor 5% gewijzigd door S0epkip op 03-03-2014 09:52 ]
Dank voor je reactie. Die Canton DM 50 zou qua formaat prima kunnen als ik hem wegwerk achter speakerstof, maar ik vind hem wat duur (hoewel hij prima reviews krijgt). Die Sony HT-XT1 kan interessant zijn, dank!Miki schreef op maandag 03 maart 2014 @ 09:48:
Ergens in april verschijnt de Sony HT-XT1, lengte bedraagt 72cm met een adviesprijs van 350€.
Ik ben zelf erg tevreden over de Canton maar die is wel 20cm kleiner
Andere optie is de Cambridge Audio Minx TV (€299). Als ik die voor €250 of minder kan vinden dan wordt dat hem denk ik.
Mijn eerste overweging was overigens de Sony CT-260H, maar die vind ik toch te breed (90cm) voor onder een 32" TV (72cm breed). Krijgt wel goeie reviews en is met €220 niet duur, heeft een mooi design (persoonlijk) en een aparte subwoofer (draadloos).
Voor het geld is het een absolute no brainer, er komt een mooi en vol geluid(warme klankkleur) uit zonder dat het boomy klinkt. Het enige wat mij een beetje tegen stond was de vormgeving(onpraktisch) en de hoogte(12 cm!). De Canton is net "ff" beter maar doet niet veel onder, maar dan wel beter afgewerkt en praktischer door het formaat. De Denon klonk in mijn oren "te neutraal" heel veel hoog en erg breed geluid wat me na een tijde erg ging vermoeien. Je moet er van houden zeg maar.
De Sony CT260H vond ik niet zo heel prettig om naar te luisteren. Echt een bioscoopsetje die je op windkracht 9 moet zetten om er enigszins van te kunnen genieten. Leuk voor en film maar bloedje irritant als je gewoon tv wilt beluisteren. Let wel = IMHO
[ Voor 16% gewijzigd door Miki op 03-03-2014 12:06 ]
Ik denk dat ik een keuze zal gaan maken tussen de Denon HT100 en de Cambridge Audio Minx TV, de Canton DM 50 is me te duur voor mijn gebruiksdoel en portemonnee. De hoogte maakt niet zo heel veel uit, 12cm is wel behapbaar als je hem niet direct onder de TV zet maar in het kastje wegwerkt.
Succes en laat even wat het is geworden!
Misschien daar maar eens langsgaan.
hier
Ik heb afgelopen zaterdag de Denon HT-T100 beluisterd in Utrecht, maar was niet onder de indruk. Ik twijfel nog wel hoe het thuis zou kunnen klinken, maar in de winkel (tussen allemaal hifi geweld) klonk het wat mij betreft nergens naar, maar dat is natuurlijke en hele andere ruimte dan thuis in je woonkamer. Lastig!
Zou je eens kunnen beschrijven waar het "niets naar " naar klinkt, wat miste je bijvoorbeeld. Wellicht komt het overeen met mijn ervaring en kan ik je misschien wat aanraden.
[ Voor 11% gewijzigd door Miki op 10-03-2014 17:27 ]
Ben niet zo'n audiofiel verder (vandaar een soundbar, zullen de kenners zeggen), dus geen idee of ik de termen op de juiste manier gebruik.
Edit:
De Canton en Cambridge hebben iets minder warm van de Bose maar klinken wel veel "wijder" waardoor eea meer in balans is. De Bose is naar mijn mening te warm.
Mocht je het voor films willen gebruiken dan is zo'n soundbar setje van Sony, LG of JBL wel aan te raden. Al blijft het wel windkracht 9 om er wat leuks uit te persen.
[ Voor 37% gewijzigd door Miki op 10-03-2014 19:08 ]
Nu heb ik sinds een halve week de Philips HTL3120, maar ik ben echt verrast. Helaas in negatieve zin. Wat betreft weinig kabels, lage prijs en bluetooth zit het prima, maar voor een dubbeltje kom je niet op de eerste rang. Het geluid van mijn TV speakers komt veel mooier en voller over dan deze soundbar. Mijn voornaamste irritatie zit 'm in het feit dat wanneer je je hoofd draait, je direct merkt waar de soundbar staat. Het geluid vult de ruimte totaal niet, terwijl mijn woonkamer (ongeveer 24 m2) niet fantastisch groot is. Het geluid komt schel over, en vooral bij 'bumpers' van programma's (wanneer er plotseling een overgang van spraak naar muziek is) is het niet om aan te horen.
Mijn eigen verklaring is dat mijn TV speakers naar achter gericht zijn (naar de muur dus), en daarmee een veel voller effect creëren. Wat ik me nou af vraag is of ik nou te veel wil voor te weinig geld, of dat ik een miskleun heb gedaan in soundbar keuze? Kan je voor rond de 200 euro (of toch in ieder geval onder de 300euro) een soundbar krijgen die mooier en voller geluid geeft dan een midrange TV, en ook features als bluetooth heeft?
Daarnaast zie ik veel mensen zeggen dat de Philips HTL5120 veelbelovend is, maar ik heb hier nog geen reacties van eerste hand gelezen. Ik ben erg benieuwd naar dat model.
Probeer eerst eens je budget wat te vergroten(zeg 300-400€)en ga da eens een middagje luisteren. In deze prijs klasse ga je niets vinden wat je van de bank blaast maar wel je tv geluid enorm kan verbeteren. Er zitten echt leuke setjes tussen. De Cambridge audio minx tv is een erg goede optie.
[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 12-03-2014 08:27 ]
De LG sets worden trouwens ook vaak goed gereviewd....
Ik ga m alleen voor films gebruiken en verwacht er geen hoogstaande prestaties van voor muziek. Heb nu een Onkyo AVR staan waar ik nu 2 grote speakers, een kleine center en 2 pilaartjes achter bank op heb aangesloten. Muziek luister ik sowieso stereo en wil eigenlijk van de 2 achterste af omdat ik ze er niet uit vind zien (en mijn vrouw niet weet hoe alles op de versterker werkt...). Ik zoek dus iets wat automatisch werkt en het gewoon doet als dat verwacht wordt, de versterker bedien ik dan gewoon zelf als dat nodig is
Budget is niet het probleem, meer wat ik er max aan uit WIL geven, zo vaak gebruik ik het niet dus het moet leuk blijven. Ik ga nog wel langs bij wat zaken als BCC om te luisteren, ben even benieuwd of er al ervaringen zijn.
Groeten, Nick
Groeten, Nick
Voornaamste eisen die ik zelf heb:
- Ik ben realistisch genoeg dat een soundbar nooit een volledige vervanging kan zijn. Als het al in de buurt komt ben ik al enorm tevreden.
- Satellietspeakers mogen mits deze draadloos aangesloten kunnen worden.
- Een simpele HT-set welke compact is mag uiteraard ook.
- Netwerk functionaliteiten: Dus Netflix (bij HT setje) en Spotify zijn verplicht. Internetradio en Airplay zijn een pre.
Iemand nog goede suggesties?
De nieuwe soundbar van Samsung HW-H750 met multi-room mogelijkheid. Dan kan je M5 als satelietspeakers configureren als je het nodig hebt en anders kan je ze in een andere ruimte gebruiken voor muziek te luisteren via webradio, spotify of vanaf je nas.
Ik wil hier ook voor gaan echter is er nog geen zaak in de buurt om zo'n opstelling te beluisteren.
Ik zit op dit moment te denken aan Sonos (hoewel 5.1 nodige issues geeft en weinig aansluitingen heeft) en de Philips Fidelio soundbar.
Echt multiroom is hier thuis niet echt van toepassing. Er zijn namelijk maar 2 kamers waar ik van plan ben muziek te luisteren, namelijk de living en de werkkamer. In de werkkamer staat een iMac die ook alle netwerk-functionaliteiten heeft
Een andere kamer waar ik ook vrij veel werk (de garage) zal voorzien worden van een oude radio. Dit omdat ik daar veel stof / slijp / etc en het enorm zonde vind om mijn goede spullen voor af te trappen.
Het klinkt een stuk beter dan mijn oude Z5450 geluidset.
Hij is mooi afgewerkt met brushed metal en hij heeft genoeg inputs. (2x HDMI (1x in&1x out), 1x Optical, Bluetooth, USB en Headphonejack)
Echt een aanrader
Reviews:
http://www.trustedreviews...round-Sound-System_review 8/10
http://www.avforums.com/r...0-soundplate-review.10055 7/10
http://www.whathifi.com/review/lg-lap340-soundplate 4/10 (daar zijn ze dus weer helemaal niet enthousiast).
Iemand hier een mening over?
Ik twijfel nu, voornamelijk vanwege de prijs, tussen deze en een Cambridge Audio Minx TV (die dus bijna twee keer zo duur is met deze aanbieding).
Anoniem: 337854
Heeft iemand de LG NB4530A weleens tegen de Samsung HW-F550 aangehouden?Pinjataaa schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:41:
Ik heb zojuist een LG NB4530A aangeschaft, indrukwekkend geluid voor €250,-.
Het klinkt een stuk beter dan mijn oude Z5450 geluidset.
Hij is mooi afgewerkt met brushed metal en hij heeft genoeg inputs. (2x HDMI (1x in&1x out), 1x Optical, Bluetooth, USB en Headphonejack)
Echt een aanrader
Zijn exact dezelfde specs.. alleen 50 euro verschil...
Voor welke zou jij gaan?
Ik heb zelf een Samsung tv..
Wat ik me afvraag, kan ik met de LG ook gewoon mijn Samsung afstandsbediening blijven gebruiken?
Of kan dit alleen bij samsung - samsung apparaten?
Ik kan helaas niet in je hoofd nog in je portemenee kijken dus ik weet niet hoeveel meer je over hebt voor iets betere geluidservaring.MrAcid schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 08:49:
iBood heeft vandaag een "goede" aanbieding met de LG LAP341 SoundPlate. Krijgt vrij aardige reviews online, maar ik vind het lastige te geloven dat er goed (genoeg) geluid komt uit zo'n kleine behuizing.
Reviews:
http://www.trustedreviews...round-Sound-System_review 8/10
http://www.avforums.com/r...0-soundplate-review.10055 7/10
http://www.whathifi.com/review/lg-lap340-soundplate 4/10 (daar zijn ze dus weer helemaal niet enthousiast).
Iemand hier een mening over?
Ik twijfel nu, voornamelijk vanwege de prijs, tussen deze en een Cambridge Audio Minx TV (die dus bijna twee keer zo duur is met deze aanbieding).
De LG soundplate is absoluut niet verkeerd, er komt echt een knap en hard stukje geluid uit. Echter de Cambridge is veel voller, warmer en gedetailleerder. Als je nog nooit de Cambridge hebt gehoord zul je naar waarschijnlijkheid niet weten wat je mist en kun je gerust de LG kopen. Ik heb ze dus wel aangehoord en zeg dat de Cambridge beter is.
Naar mijn eigen interpertatie:
schel<-----Denon T100--------LG-------Cambridge------Canton-------Bose---->warm
Ik heb de LG 4530 met een Samsung TV. Je kan de soundbar gewoon met je Samsung AB bedienen via HDMI-CEC.Anoniem: 337854 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:55:
[...]
Heeft iemand de LG NB4530A weleens tegen de Samsung HW-F550 aangehouden?
Zijn exact dezelfde specs.. alleen 50 euro verschil...
Voor welke zou jij gaan?
Ik heb zelf een Samsung tv..
Wat ik me afvraag, kan ik met de LG ook gewoon mijn Samsung afstandsbediening blijven gebruiken?
Of kan dit alleen bij samsung - samsung apparaten?
Ik weet niet hoe de Samsung klinkt, dus ik kan je helaas niet adviseren.
De LG klinkt wel goed, maar bij mijn vader (Laminaat vloer) klinkt hij beter dan bij mij (vloerbedekking)..
[ Voor 13% gewijzigd door Pinjataaa op 22-05-2014 13:30 ]
Thanks voor je reactie. Die T100 heb ik gehoord een paar weken/maanden terug (verbouwing/verhuizing duurt wat langer dan gepland vandaar dat er nog geen knopen zijn doorgehakt).Miki schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:52:
[...]
Ik kan helaas niet in je hoofd nog in je portemenee kijken dus ik weet niet hoeveel meer je over hebt voor iets betere geluidservaring.
De LG soundplate is absoluut niet verkeerd, er komt echt een knap en hard stukje geluid uit. Echter de Cambridge is veel voller, warmer en gedetailleerder. Als je nog nooit de Cambridge hebt gehoord zul je naar waarschijnlijkheid niet weten wat je mist en kun je gerust de LG kopen. Ik heb ze dus wel aangehoord en zeg dat de Cambridge beter is.
Naar mijn eigen interpertatie:
schel<-----Denon T100--------LG-------Cambridge------Canton-------Bose---->warm
Misschien bestel ik hem gewoon, als het niks is kan hij natuurlijk gewoon terug.
Dat is voor mij al doorslaggevend.. qua prijs bespaar ik dan liever 50eu.Pinjataaa schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 13:28:
[...]
Ik heb de LG 4530 met een Samsung TV. Je kan de soundbar gewoon met je Samsung AB bedienen via HDMI-CEC.
Ik weet niet hoe de Samsung klinkt, dus ik kan je helaas niet adviseren.
De LG klinkt wel goed, maar bij mijn vader (Laminaat vloer) klinkt hij beter dan bij mij (vloerbedekking)..
En specs zijn hetzelfde..
Werkt audio streamen goed via BT ?
En heb zelf ook laminaat..
Heb je geen storing met de draadloze sub?
Ik heb de sub helemaal aan de andere kant van de kamer neergezet (6m) en ik heb geen gestotter gehoord.Anoniem: 337854 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:30:
[...]
Dat is voor mij al doorslaggevend.. qua prijs bespaar ik dan liever 50eu.
En specs zijn hetzelfde..
Werkt audio streamen goed via BT ?
En heb zelf ook laminaat..
Heb je geen storing met de draadloze sub?
BT streaming vanaf mijn ipad&telefoon met spotify klinkt heel zuiver, zonder haperingen.
Enige nadeel is dat je met de AB niet direct kan kiezen welk kanaal je wilt (HDMI, Optical, BT) waardoor mijn tv telkens aangaat als ik langs HDMI kom als ik naar optical wil.
LG NB3530A ?
Goedkoper en volgens mij dezelfde opties?
Ik had de samsung niet eens gezien. En nu ik het even op internet nagekeken heb, zou ik alsnog door de prijs voor de LG kiezen.Anoniem: 337854 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 17:28:
Thanks!! laatste vraag, wat heeft jou doen besluiten om toch niet voor zijn broer te gaan?
LG NB3530A ?
Goedkoper en volgens mij dezelfde opties?
LG is tegenwoordig wel een prima merk, gelijkwaardig aan Samsung. << Mijn mening!
[ Voor 185% gewijzigd door DON PAPA op 13-09-2014 23:15 ]
Ik was namelijk van plan om de Sonos Playbar te gaan kopen, maar toen wees iemand in een hifi winkel me op deze nieuwe soundbar van Samsung. Is in april gelanceerd en volgens de verkoper zou deze op bijna alle fronten winnen van de Sonos: meer aansluitingen (zoals hdmi, usb), bluetooth ondersteuning en voor een vergelijkbare prijs als de Sonos Playbar krijg je er bij Samsung meteen een Sub bij.
Da's allemaal leuk, maar het gaat natuurlijk om de kwaliteit van het geluid.
Hopelijk kan iemand die er al eens naar heeft kunnen luisteren meer vertellen
thanks!
Een vergelijking met de Sonos kan ik jammer genoeg niet maken, maar als audio hobbyist heb ik vrij veel gehoord en kan dus wel in enige mate beoordelen of het het geld waard is. Ik verwacht wel dat een groot deel van de waarde van dit product in de eenvoud (je hoeft niet 5 speakers in je kamer te plaatsen) zal zitten en in het feit dat hij zeer multifunctioneel is (veel mogelijkheden qua bronnen, dus niet alleen HDMI/TOSLINK bijv.).
Ik moet 'm nog binnen krijgen, maar zodra ik 'm heb geprobeerd met muziek en films laat ik nog even van mij horen hier
[ Voor 8% gewijzigd door Cybje op 10-06-2014 20:13 . Reden: Kleine toevoeging ]
Wat ruist er door het struikgewas
Voor hetzelfde geld heb je een knappe onkyo met een 5.1 systeempje. Maarja dat is juist wat je niet wilt wanneer je een soundbar koopt, al die kabels en speakers overal.
Ik zou zelf graag een soudbar willen voor in de slaapkamer, gewoon voor net ff beter geluid dan standaard uit m'n LCD'tje komt en de mogelijkheden om een muziekje aan te zetten via bluetooth of m'n Minix Neo X7 die er op aangesloten gaat worden.
Maar om daar dan meteen €500+ voor uit te geven...
Voor net iets beter geluid begint het rond de €95.Pusherman_ schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:28:
pfff.. ik blijf het toch allemaal knap veel geld vinden voor zo'n soundbar.
Voor hetzelfde geld heb je een knappe onkyo met een 5.1 systeempje. Maarja dat is juist wat je niet wilt wanneer je een soundbar koopt, al die kabels en speakers overal.
Ik zou zelf graag een soudbar willen voor in de slaapkamer, gewoon voor net ff beter geluid dan standaard uit m'n LCD'tje komt en de mogelijkheden om een muziekje aan te zetten via bluetooth of m'n Minix Neo X7 die er op aangesloten gaat worden.
Maar om daar dan meteen €500+ voor uit te geven...
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Ik zat hierover te twijfelen, goede reviews alleen niet beschikbaar in nl?
Wat denken jullie?
Thanks, ik ben benieuwd! Veel plezier ermee alvastCybje schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:13:
Ik heb toevallig de HW-H750 online besteld gisteren. Heb 'm niet gehoord, dus het is een beetje een gok. Ik heb wel de HW-F750 gehoord en die vond ik wel goed klinken, maar in een winkel (het was niet in een luisterruimte) is dat altijd wat lastig te beoordelen.
Een vergelijking met de Sonos kan ik jammer genoeg niet maken, maar als audio hobbyist heb ik vrij veel gehoord en kan dus wel in enige mate beoordelen of het het geld waard is. Ik verwacht wel dat een groot deel van de waarde van dit product in de eenvoud (je hoeft niet 5 speakers in je kamer te plaatsen) zal zitten en in het feit dat hij zeer multifunctioneel is (veel mogelijkheden qua bronnen, dus niet alleen HDMI/TOSLINK bijv.).
Ik moet 'm nog binnen krijgen, maar zodra ik 'm heb geprobeerd met muziek en films laat ik nog even van mij horen hier
Thuis (bij mijn ouders) stond er een oude Denon met B&W 60x boxen welke bij de goede films mee werd opgezet waardoor de standaard boxen van de tv (Philips nogwat) direct tegen vielen.
Omdat een gelijke setup momenteel niet te betalen is voor mezelf dacht ik een simpele soundbar te plaatsen in afwachting van. Na enkele reviews gelezen te hebben kwam ik uit bij de 5120 welke bij de plaatselijke shop in de buurt voor 180 euro te krijgen was.
Allereerst valt het geluid redelijk goed mee. Het spreekt voor zich dat het niet te vergelijken is met een volwaardige setup maar het is een heuse verbetering t.o.v. de standaard boxen. Ik gebruik de HDMI ARC vooral icm een raspberry pi (xbmc) en dat gaat allemaal erg goed. In het begin was het wat zoeken om alles werkende te krijgen maar dat ligt vooral aan mijn onkunde en te weinig kennis van XBMC. De laatste tijd gebruik ik de bluetooth vooral en ook die werkt naar behoren icm mijn iPhone 4S. De macbook werkt er een stuk minder goed op om de een of andere bizarre reden, deze bevindt zich op +- 7meter van de soundbar wat waarschijnlijk de oorzaak is.
Hier zat ik ook al naar te kijken, maar volgens mij niet beschikbaar in NL inderdaad. Als iemand wat weet hoor ik het graag!Ilias1991 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 18:55:
http://store.vizio.com/home-theater/s4251wb4.html
Ik zat hierover te twijfelen, goede reviews alleen niet beschikbaar in nl?
Wat denken jullie?
Een andere keuze zou de Sony HT-CT260H zijn, wie heeft hier praktijkervaring mee??
Ja, ik kon ze ook nergens vinden.Rilo schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 16:46:
[...]
Hier zat ik ook al naar te kijken, maar volgens mij niet beschikbaar in NL inderdaad. Als iemand wat weet hoor ik het graag!
Een andere keuze zou de Sony HT-CT260H zijn, wie heeft hier praktijkervaring mee??
Ik zou het ook graag willen weten als iemand weet waar!
[ Voor 102% gewijzigd door Rilo op 13-06-2014 13:27 ]
In totaal zou ik dan op 280 euro uitkomen voor de Vizio S4251W-B4.
Zijn die speakers het dan wel waard vraag ik mij af...
[ Voor 9% gewijzigd door Ilias1991 op 13-06-2014 18:43 ]
Eerste indruk is erg goed. TV geluid wordt natuurlijk sowieso 100.000 keer beter, maar ook muziek en film lijken fijn weergegeven te worden. Mooi warm geluid en spraak is goed te onderscheiden. Het is echt bizar als je hem nu uitzet, en dan het TV geluid het meteen weer oppakt... Wat een drama!
Bij het rond surfen ben ik op de Samsung HW-F450 gestuit, voor een leuke prijs (175eur). Niet veel voor een soundbar, ik ben echter niet op zoek naar een totale surround ervaring met dreunende bas (onmogelijk met twee kinderen in huis) maar wel naar een leuke verbetering van het geluid.
Een simpel 2.1 systeempje zou al voldoende moeten zijn, echter staat m'n tv in een hoek met geen plaats om speakers ernaast te zetten...
Een soundbar dus!
En nu m'n vraag: heeft er al iemand een soundbar bovenop z'n tv geplaatst (dus echt op de tv monteren, niet tegen de muur)?
Dankzij de verschrikkelijke voet is er geen plaats om em onder de tv te plaasten (en bovenop de tv kunnen er geen grijpgrage kinderhandjes aan!)
Heeft dit zware gevolgen voor de sound? kan de tv dit gewicht wel aan (soundbar weegt 2kg)?
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Hoe is ie aangesloten? Via HDMI?Solomon schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:25:
Dit weekend bij m'n ouders een nieuwe tv (Samsung UE55H6700) icm Samsung HW-F550 soundbar aangesloten. Waar ik zelf graag een mooi 5.1 setje thuis heb staan, is een soundbar ideaal voor mensen die géén kabels willen trekken, géén extra afstandsbediening willen, maar die gewoon beter geluid uit de tv willen. Hij gaat automatisch aan/uit met tv & volume wordt vanuit de TV geregeld.
Ik lees hier en daar dat ,aangesloten via HDMI, de soundbar automatisch mee uitschakelt met de tv, maar niet automatisch mee inschakelt?
Of is dit intussen opgelost?
De LG NB4530A soundbar die ik heb gaat gewoon aan/uit met de tv (47LA7408) via HDMI met ARCjastas schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 14:35:
[...]
Hoe is ie aangesloten? Via HDMI?

Lees: http://tweakers.net/shopreview/permalink/123468
[ Voor 24% gewijzigd door Miki op 05-07-2014 13:23 ]
Nu las ik hele goede dingen over de Yamaha YAS-101 van 150 euro. Maar nu kwam ik een actie bij de Otto tegen van de Samsung HW-F450: hier
Deze heeft dus een externe subwoofer en wat meer dingen. Kan ik uberhaupt advies krijgen voor een goede soundbar tot max. 250 euro (150 euro voor de YAS-101 klinkt natuurlijk erg goed). Deze staat ook in de OP onder populaire soundbars, maar de OP is wat oud als ik naar de datum kijk. Is de YAS-101 nog actueel, of is er alweer een opvolger die beter is maar voor dezelfde aantrekkelijke prijs?
Nog iets anders, hoe kan ik nou zien hoeveel devices ik kan aansluiten op de soundbar? Bij de YAS-101 zie ik bijv. dat deze alleen WiFi/netwerk en optical input heeft. Maar ik weet daarmee nog niet hoeveel devices ik er op kan aansluiten. Ik heb namelijk: TV, xbox, media PC en een STB (interactieve TV). Gaat dit lukken? Deze zitten overigens wel via een Köning HDMI switch verbonden aan de TV, misschien dat dat nog iets uitmaakt. Heb namelijk maar 2 HDMI poorten op m'n TV. Kan ik bijv. de soundbar op de optische ingang van de TV aansluiten en via de HDMI switch al het geluid (van dus xbox, STB, media pc) over de soundbar laten lopen?
Thanks alvast!
[ Voor 28% gewijzigd door El_Bandito op 07-07-2014 12:55 ]
i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
Hier zit ook een draadloze sub bij.
Ik zou zelf niet zo snel een soundbar kopen zonder sub, want als ik mijn sub niet aansluit klinkt het erg saai.
Ik heb mijn TV via de HDMI output aangesloten met ARC. Als je TV dit niet ondersteund kan het ook via optical.
Mijn PS4 op de HDMI input van de versterker.
Mijn overige apparaten (Chromecast en Decoder) op mijn TV HDMI inputs.
[ Voor 32% gewijzigd door Pinjataaa op 07-07-2014 13:20 ]
Dus je hebt je TV met HDMI via ARC op de soundbar aangesloten? En je PS4 rechtstreeks op de soundbaar (neem aan dat je daar versterker mee bedoelt) en de rest op je TV HDMI inputs? Ik neem aan dat ik dan ook mijn overige apparatuur gewoon op de HDMI switch kan aansluiten, die uiteraard in de HDMI input van mijn TV zit.
Geen ervaring maar check ff de handleiding online. Ik meen me te herinneren dat er een minimale afstand moest zijn tussen de tv en de soundbar. (misschien ivm magneten in de speakers?)jastas schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:18:
Ik ben de trots eigenaar van een Samsung UE46F6320, maar zoals velen niet echt te spreken over de geluidskwaliteit (vooral het gebrek aan midden/laag stoort me, typisch tv speakers).
Bij het rond surfen ben ik op de Samsung HW-F450 gestuit, voor een leuke prijs (175eur). Niet veel voor een soundbar, ik ben echter niet op zoek naar een totale surround ervaring met dreunende bas (onmogelijk met twee kinderen in huis) maar wel naar een leuke verbetering van het geluid.
Een simpel 2.1 systeempje zou al voldoende moeten zijn, echter staat m'n tv in een hoek met geen plaats om speakers ernaast te zetten...
Een soundbar dus!
En nu m'n vraag: heeft er al iemand een soundbar bovenop z'n tv geplaatst (dus echt op de tv monteren, niet tegen de muur)?
Dankzij de verschrikkelijke voet is er geen plaats om em onder de tv te plaasten (en bovenop de tv kunnen er geen grijpgrage kinderhandjes aan!)
Heeft dit zware gevolgen voor de sound? kan de tv dit gewicht wel aan (soundbar weegt 2kg)?
no animals were harmed during the production of this message
Ik heb er al een jaartje een en ik ben op zoek naar iets nieuws. De Philips heeft me een beetje teleurgesteld, ik dacht dat het juist goed zou moeten werken icm een Philips TV, maar op elke mogelijke manier dat je het aansluit geeft het lip-sync issues en de bediening van het ding is een ramp. Als ik nu m'n TV en Soundbar aanzet, en even later 1 keer op bijvoorbeeld het knopje om bas iets hoger te zetten druk, verandert het geluid opeens totaal en gaat het volume met een hele grote sprong omhoog. En het volume veranderen gaat erg traag.El_Bandito schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:39:
Philips HTL 5120 op het oog nu, schijnt wat mooier te ogen dan de Yamaha YAS-101 en bluetooth en HDMI ingangen. Weet iemand waar ik deze kan bekijken in de winkel?
Ik zou hem iig niet aanraden
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Hm, ik lees juist overal positieve dingen. Shit, dacht ik eindelijk de ideale soundbar gevonden te hebbenfsfikke schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:25:
[...]
Ik heb er al een jaartje een en ik ben op zoek naar iets nieuws. De Philips heeft me een beetje teleurgesteld, ik dacht dat het juist goed zou moeten werken icm een Philips TV, maar op elke mogelijke manier dat je het aansluit geeft het lip-sync issues en de bediening van het ding is een ramp. Als ik nu m'n TV en Soundbar aanzet, en even later 1 keer op bijvoorbeeld het knopje om bas iets hoger te zetten druk, verandert het geluid opeens totaal en gaat het volume met een hele grote sprong omhoog. En het volume veranderen gaat erg traag.
Ik zou hem iig niet aanraden
Welke moet ik volgens jullie dan nemen voor 150-250 euro?
[ Voor 3% gewijzigd door El_Bandito op 07-07-2014 16:24 ]
Haha, I wish I knewEl_Bandito schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:23:
[...]
Hm, ik lees juist overal positieve dingen. Shit, dacht ik eindelijk de ideale soundbar gevonden te hebben
Welke moet ik volgens jullie dan nemen voor 150-250 euro?
Wat ik nog vergeten was trouwens, de dingen die ik noemde heb ik min of meer mee leren leven, maar sinds een paar weken produceert de voeding in dat ding een zeer irritante en vrij luide brom. Vanaf het moment dat je het ding in het stopcontact stopt. Hij is net 1 jaartje oud, ik heb Philips maar eens geschreven om te kijken of zij een oplossing kunnen aanbieden.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Via Bluetooth (Samsung Soundshare)!jastas schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 14:35:
[...]
Hoe is ie aangesloten? Via HDMI?
Ik lees hier en daar dat ,aangesloten via HDMI, de soundbar automatisch mee uitschakelt met de tv, maar niet automatisch mee inschakelt?
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Ga denk ik toch maar voor de Samsung HW-F450fsfikke schreef op maandag 07 juli 2014 @ 17:31:
[...]
Haha, I wish I knew
Wat ik nog vergeten was trouwens, de dingen die ik noemde heb ik min of meer mee leren leven, maar sinds een paar weken produceert de voeding in dat ding een zeer irritante en vrij luide brom. Vanaf het moment dat je het ding in het stopcontact stopt. Hij is net 1 jaartje oud, ik heb Philips maar eens geschreven om te kijken of zij een oplossing kunnen aanbieden.
[ Voor 94% gewijzigd door El_Bandito op 08-07-2014 10:00 ]
Nog een andere manier om je iPod (zonder bluetooth dus) te laten afspelen op de soundbar?
http://www.artencraft.be/...---290w---drlz-sub-211981
[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 08-07-2014 09:37 ]
Er zit een ieder geval wel USB op voor je iPod..
Persoonlijk kan ik je de LG NB4530A aanraden, ik heb deze zelf en ben er zeer over te spreken.
pricewatch: LG 35mm Ultra Slim Soundbar (NB4530A)
[ Voor 45% gewijzigd door DON PAPA op 08-07-2014 10:28 ]
Momenteel hebben we een zeer platte LG plasma TV, maar het geluid is natuurlijk niet super.
Al enige tijd ben ik op zoek naar "iets" om Spotify vanuit mijn telefoon te kunnen streamen in de woonkamer.
Er bestaan van die losse Bose bluetooth speakers maar die kosten ongeveer net zoveel als een soundbar.
Ik heb nog een Logitech Z5500 digital setje liggen, maar helaas wil mijn wederhelft geen speakers in haar zorgvuldig samengesteld interieur
Nu las ik op bij de reviews en op kieskeurig dat de fw450 niet echt goed is.
Nu zag ik dat de fw550 wel top is! En het idee van een draadloze subwoofer spreek me ook enorm aan!
http://www.kieskeurig.nl/...g/hw-f550/reviews/1203239
Iemand ervaring met deze soundbar?
Zijn er betere alternatieven in deze prijsklasse?
Werkt hij ook gewoon als bluetooth speaker voor je mobiel?
En neem aan dat hij het ook gewoon op een LG tv doet?
Ik ga denk ik zo de H450 bestellen
Ja maar via kieskeurig betaal je €277,98 voor de F550. Das 4 tientjes meer dan de H450.El_Bandito schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:18:
Mij is dus net de H450 aangeraden, blijkbaar de opvolger van de F450. Overigens komt de F450 wel degelijk in elke beetje professionele review als goed naar voren.
Ik ga denk ik zo de H450 bestellen
Heb je dan niet veel meer waar voor je geld?
Momenteel trek ik richting Samsung.
De F450 is niet meer te krijgen, de H450 is prima.
De F550 is volgens de reviews nog beter en de update de H550 is weer net iets beter.
Wat is dan concreet het verschil tussen de 2014 H450/550 modellen?
Zit je kwa prijs dan beter met een 2013 F550?
Hoe weet je overigens dat de H450 prima is? Kan er echt niets qua serieuze reviews over vinden, dus beetje een gok. Maar het leek mij de opvolger van de F450, dus moet goed zijn.
[ Voor 47% gewijzigd door El_Bandito op 08-07-2014 16:11 ]
Het is de update van de F450.El_Bandito schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:09:
Krijg morgen m'n H450 binnen, ben reuze benieuwd. Ik laat het weten! Ook al ben ik geen audiofiel
Hoe weet je overigens dat de H450 prima is? Kan er echt niets qua serieuze reviews over vinden, dus beetje een gok. Maar het leek mij de opvolger van de F450, dus moet goed zijn.
De H550 is als update van de F550 goed ontvangen volgens de reviews.
Weet iemand trouwens het verschil tussen de 450 en de 550? Is dat enkel uiterlijk en vermogen? Of is er ook merkbaar verschil in geluidskwaliteit?
Update 11-07:
Nog altijd op zoek
Neigde naar de F550 (dies nu voor €279 te krijgen).. maar de reviews variëren nogal.
Toen kwam ik de LG NB4530A op het spoor. Die is voor €200,- te krijgen!
Over de LG zijn de reviews overwegend positief.
Wie heeft ervaring met beide? Op dit moment lijkt de LG een net iets betere keuze..
[ Voor 33% gewijzigd door Predje op 11-07-2014 14:53 ]
Iemand die me de meerwaarde van hdmi met arc over optical uit kan leggen?
ik heb een sony ht-ct 370 soundbar en daarbij een 42w828b televisie van sony
nu heb ik aantal randapparaten die ik aansluit deze zitten nu via de ht-ct aangesloten naar mijn tv
dit werkt op zich prima
nu zit ik er aan te denken om toch alle hdmi kabels gewoon rechttreeks in de tv te doen en dan de tv via optical naar de soundbar te connecten
maakt dit nog uit qua geluid?
om de vraag te beantwoorden waarom ik dit zou willen:
de hmdi profielen voor bijvoorbeeld mijn ps3 zijn anders als voor de kpn ontvanger zo kan ik alle kanalen individueel aanpassen.
dus de vraag is maakt het geluid technisch iets uit of je rechtstreeks op de soundbar zit aangesloten of via de tv met optische kabel ?