Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:21

Sagat

Is pappa x2!

Is er iets van een site die soundbars reviewed? Er is vrij veel keuze vind ik en ik weet niet zo goed waar ik mijn keuze op kan finetunen? Budget is 600 euro, en gebruik is met name voor films en secundair voor gaming. Bij voorkeur alleen een bar zonder of net kleine sub, en ook geen achter speakers.

Kan je btw ook een hdmi splitter gebruiken bij een bar? Dit ivm met redelijk was devices: kpn box, mediator, steam link, verder diverse consoles en soms laptop...

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 16:56
Sagat schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 01:18:
Is er iets van een site die soundbars reviewed? Er is vrij veel keuze vind ik en ik weet niet zo goed waar ik mijn keuze op kan finetunen? Budget is 600 euro, en gebruik is met name voor films en secundair voor gaming. Bij voorkeur alleen een bar zonder of net kleine sub, en ook geen achter speakers.

Kan je btw ook een hdmi splitter gebruiken bij een bar? Dit ivm met redelijk was devices: kpn box, mediator, steam link, verder diverse consoles en soms laptop...
HDMI splitter moet werken, of bedoel je een switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:21

Sagat

Is pappa x2!

Ik heb nu idd een autosensing switch. Volgens mij.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shulaf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-07 00:34
Nee de bas is een stuk verfijnder door de reflex poort daarnaast kan je de hoeveelheid manueel instellen.
Jonasken schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:25:
[...]

Is bij muziekweergave de subwoofer ook zo overheersend zoals bij Sonos? Dit heb ik namelijk niet graag. Ben aan het uitkijken naar nieuwe set maar twijfel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:05
Shulaf schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:45:
Nee de bas is een stuk verfijnder door de reflex poort daarnaast kan je de hoeveelheid manueel instellen.
[...]
Vreemde redenering, bas is meestal meer "verfijnd" bij een gesloten sub. Je kan stellen een gecontroleerdere laag weergave. Echter gaat deze dan minder laag vaak, of je moet een veel grotere kast hebben. Durf gerust te stellen dat de betere subs gesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silahsor
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-03 10:56
Ik ben opzoek naar een soundbar die heel goed samen gaat met samsung ue46f6500 smart tv. Ik heb nu een reciever van pioneer maar de arc modus werkt niet naar behoren met de tv. Bij de reciever zijn ps3, dreambox, Himedia q5 en tv aangesloten. Ik wou weten of uber een soundbar waar ik deze alles kan aansluiten en geen optische aansluiten wil via hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:45
Silahsor schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:20:
Ik ben opzoek naar een soundbar die heel goed samen gaat met samsung ue46f6500 smart tv. Ik heb nu een reciever van pioneer maar de arc modus werkt niet naar behoren met de tv. Bij de reciever zijn ps3, dreambox, Himedia q5 en tv aangesloten. Ik wou weten of uber een soundbar waar ik deze alles kan aansluiten en geen optische aansluiten wil via hdmi.
Deze zullen er vast zijn, maar niet veel. De meeste soundbars zijn beperkt qua aansluitingen. Zo vind je met name 1-2 keer HDMI, een optische en een digital coax aansluiting terug op de meeste soundbars. Als je de randapparatuur dus op de TV aansluit zal de soundbar het geluid verzorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:18
Hier sinds vandaag een Arcam Solo bar en sub, die heeft 4 HDMI en alle HD audio weergaven.
Tot nu toe erg tevreden over het geluid!
Silahsor schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:20:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silahsor
remzor schreef op woensdag 02 november 2016 @ 19:41:
[...]

Deze zullen er vast zijn, maar niet veel. De meeste soundbars zijn beperkt qua aansluitingen. Zo vind je met name 1-2 keer HDMI, een optische en een digital coax aansluiting terug op de meeste soundbars. Als je de randapparatuur dus op de TV aansluit zal de soundbar het geluid verzorgen.
En dat vind ik zo jammer dat er weinig keuzes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silahsor
ralphkeb schreef op woensdag 02 november 2016 @ 20:29:
Hier sinds vandaag een Arcam Solo bar en sub, die heeft 4 HDMI en alle HD audio weergaven.
Tot nu toe erg tevreden over het geluid!

[...]
Dit is wat ik zocht, en werkt het goed met samsung smart tv, bijv de arc modus?

Zo te zien zijn er niet zo veel op de markt. En hoe is het met de HDMI switch, hoe zal de geluid uitkomen dan? Of werkt het goed met arc (audio return channel). Arcam solo bar is best prijzig 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Silahsor op 02-11-2016 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 19:53
Er zijn genoeg met 4 HDMI poorten.
En ze werken allemaal op een TV. Is niks Samsung specifiek.
Gewoon even zoeken en selecteren op 4+ HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:18
ARC werkt gewoon goed, geen probleem en maakt niet uit Samsung of wat voor merk dan ook.

* knip *

Geen Vraag & Aanbod op het forum. Daarvoor kun je een advertentie plaatsen.
Silahsor schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:16:
[...]

Dit is wat ik zocht, en werkt het goed met samsung smart tv, bijv de arc modus?

Zo te zien zijn er niet zo veel op de markt. En hoe is het met de HDMI switch, hoe zal de geluid uitkomen dan? Of werkt het goed met arc (audio return channel). Arcam solo bar is best prijzig 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door S1NN3D op 04-11-2016 06:55 ]

• Song
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01:31
Pannekoek81 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:36:
Besloten om de home cinema de deur uit te doen en voor een beetje beter geluid toch maar een soundbar te plaatsen in de woonkamer. Bezig met een ander huis en daar komt een aparte kamer waar wel een 5.1 of groter zal komen.

Nu zag ik de Yamaha yas-105, ziet er prima uit, reviews zijn goed. Maar in de USA is al een opvolger gekomen, de yas-106. De 106 heeft een HDMI in/out en DTS ondersteuning.

Iemand een idee of de 106 ook hier leverbaar gaat worden? Of een alternatief?
Ik ben ook op zoek naar een soundbar zonder losse subwoofer. En ik wil een budgetmodelletje..... Dus kwam ik ook uit bij de Yamaha yas-101 of yas-105. Pannekoek81 jij hebt het over de yas-106, deze kun je eventueel toch ook bij Amazon of zo bestellen? Heb jij je keuze al gemaakt? Wat is het geworden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:58
Song schreef op donderdag 24 november 2016 @ 06:39:
[...]

Ik ben ook op zoek naar een soundbar zonder losse subwoofer. En ik wil een budgetmodelletje..... Dus kwam ik ook uit bij de Yamaha yas-101 of yas-105. Pannekoek81 jij hebt het over de yas-106, deze kun je eventueel toch ook bij Amazon of zo bestellen? Heb jij je keuze al gemaakt? Wat is het geworden?
De yas-106 is via andere sites inderdaad te bestellen. Ik had heel kort een Sony soundbar, vond erg tegen vallen. Iets meer uitgegeven en heb nu de ysp 2500. Dit model gaat eruit en de 2700 komt ervoor terug. De 2500 was daardoor in prijs gezakt. Klinkt een stuk beter dan de tv. Het is geen 5.1, maar goed genoeg. Geen kabel gebeuren meer en losse speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek iets simpels, zodat mijn tv (die aangesloten is op de laptop) beter geluid geeft.

1. Hoe sluit ik dat straks aan (3.5 mm van de tv naar de soundbar, of ik weet het niet, iets van hdmi van de laptop naar de soundbar en van de soundbar naar de tv?)

2. http://www.mediamarkt.nl/...ony-ht-ct390-1429372.html (259-40-31=188E) Is dit een goede soundbar, of heb je voor 100 euro meer bijvoorbeeld een significant betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf de ysp2700 dit is een hele redelijke soundbar. De ysp5600 is leuk, maar veel te groot voor mij. Vind het een erg groot apparaat. Vond de demo die ik heb gehad van de ysp5600 wel echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 18:57:
Ik zoek iets simpels, zodat mijn tv (die aangesloten is op de laptop) beter geluid geeft.

1. Hoe sluit ik dat straks aan (3.5 mm van de tv naar de soundbar, of ik weet het niet, iets van hdmi van de laptop naar de soundbar en van de soundbar naar de tv?)

2. http://www.mediamarkt.nl/...ony-ht-ct390-1429372.html (259-40-31=188E) Is dit een goede soundbar, of heb je voor 100 euro meer bijvoorbeeld een significant betere.
Ga eens een Yamaha beluisteren. Top sounbars. Voor je meest directe weg kiezen om je vertraging te voorkomen. S/PDIF ergens aanwezig? Gebruik je een tv decoder? PCM output kan ook minder vertragingsproblemen geven alleen mis je dan DTS geluid, indien decoder

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:07
Iemand ervaring met de Teufel Cinebar? Ivm met Cyber monday is deze soundbase behoorlijk gunstig geprijsd met €444.
Verder ook benieuwd of hier mensen ervaring hebben met de Sony XT-HT3 en Cambridge Audio TV5. Deze heb ik als alternatieven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Song
  • Laatst online: 01:31
Ik ben enthousiast over de Yamaha soundbars en voornemens om de YAS-306 te kopen. Nu zie ik die overal voor 429, behalve Correct, die biedt 'm aan voor € 379,- is dat vertrouwd? Of krijg je dan een buitenlandse uitvoering? Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand interesse voor de hw-k905 van samsung? Is prijzig maar je krijgt er atmos voor, een bass en 2 draadloze rear speakers.

Waren wat problemen met het geluid vab de rears maar zou opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawofl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 13:18

dawofl

?

Miki schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:33:
Iemand ervaring met de Teufel Cinebar? Ivm met Cyber monday is deze soundbase behoorlijk gunstig geprijsd met €444.
Verder ook benieuwd of hier mensen ervaring hebben met de Sony XT-HT3 en Cambridge Audio TV5. Deze heb ik als alternatieven :)
Ik zit op dezelfde zoektocht, ik was bijna voor de XT-HT3 (50euro cashback) gegaan maar twijfel nog tussen;

Sony XT-HT3
Cambridge audio TV5
Canton DH55 (momenteel hier leuk geprijsd http://hificorner.nl/hifi...r/canton/dm55-glass-zwart)

De teufel is een soundbar de andere soundplates waarom twijfel je tussen beide? ik neig naar een plate omdat mijn Tv niet zo hoog op de standaard staat en ik hem niet kan ophangen. (pricewatch: Philips 50PFL7956K

Benieuwd of je eruit bent gekomen :)

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

ik heb sinds paar weken de pricewatch: Sony HT-CT790. mooie platte soundbar ligt bij mij voor de tv. en heeft ook 3 HDMI ingangen, wat ik ideaal vind. Verder een prima draadloze kleine subwoofer. goed helder geluid en mooie vormgeving.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
dawofl schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:22:
[...]

Ik zit op dezelfde zoektocht, ik was bijna voor de XT-HT3 (50euro cashback) gegaan maar twijfel nog tussen;

Sony XT-HT3
Cambridge audio TV5
Canton DH55 (momenteel hier leuk geprijsd http://hificorner.nl/hifi...r/canton/dm55-glass-zwart)

De teufel is een soundbar de andere soundplates waarom twijfel je tussen beide? ik neig naar een plate omdat mijn Tv niet zo hoog op de standaard staat en ik hem niet kan ophangen. (pricewatch: Philips 50PFL7956K

Benieuwd of je eruit bent gekomen :)
De Teufel is bij mij afgevallen. De recensies(gebruikersrvaringen), de prijs en de mogelijkheden vond ik te beperkt.

De Cambridge TV5 V2 is vanaf volgende maand in Nederland te koop. Dit is een verbeterde versie van de huidige V5. Dit model heeft onder andere een hdmi arc aansluiting en meer vermogen. Ik wil er niet zo lang op wachten en daarbij als early adapter de hoofdprijs er voor te betalen, immers net nieuw.

Dan kom je automatisch uit bij de XT3. Fraai vormgegeven, komt uit de vele reviews goed uit de test, overladen met features en ook nog een eens cashback actie. Ik geloof niet dat voor hetzelfde geld er veel beters momenteel te koop is.

Het enige waar ik even over getwijfeld heb ik een opstelling met een compacte Denon versterker(piccolo serie) icm Dali sensor 1 speakers, hifi klubben heeft leuke setjes bijvoorbeeld. Echter heb ik sterk het idee dat de levensduur van deze setjes met name de versterker heel erg beperkt kan worden door homecinema versterker te gebruiken. Soundbar is gemaakt voor bij de tv, een luistersetje gericht op huiskamermuziek daarentegen... ik weet het zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawofl

dawofl

?

Miki schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 20:04:
[...]

De Teufel is bij mij afgevallen. De recensies(gebruikersrvaringen), de prijs en de mogelijkheden vond ik te beperkt.

De Cambridge TV5 V2 is vanaf volgende maand in Nederland te koop. Dit is een verbeterde versie van de huidige V5. Dit model heeft onder andere een hdmi arc aansluiting en meer vermogen. Ik wil er niet zo lang op wachten en daarbij als early adapter de hoofdprijs er voor te betalen, immers net nieuw.

Dan kom je automatisch uit bij de XT3. Fraai vormgegeven, komt uit de vele reviews goed uit de test, overladen met features en ook nog een eens cashback actie. Ik geloof niet dat voor hetzelfde geld er veel beters momenteel te koop is.

Het enige waar ik even over getwijfeld heb ik een opstelling met een compacte Denon versterker(piccolo serie) icm Dali sensor 1 speakers, hifi klubben heeft leuke setjes bijvoorbeeld. Echter heb ik sterk het idee dat de levensduur van deze setjes met name de versterker heel erg beperkt kan worden door homecinema versterker te gebruiken. Soundbar is gemaakt voor bij de tv, een luistersetje gericht op huiskamermuziek daarentegen... ik weet het zo niet.
Hmm je 2e optie zou voor mij niet werken :) ik zoek gewoon iets out of the box wat ik onder de TV zet voor muziek/films etc. Wil met name af van "losse" speakers van traditionele sets met kabels etc.

Kwam overigens deze ook nog tegen had je die al op het netvlies?

http://www.philips.nl/c-p...io-soundstage-luidspreker

Wat mij overigens erg stoort is dat ik nergens even kan gaan luisteren naar een betreffende set om te vergelijken... althans niet zonder een halve wereldreis te ondernemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
dawofl schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:57:
[...]

Hmm je 2e optie zou voor mij niet werken :) ik zoek gewoon iets out of the box wat ik onder de TV zet voor muziek/films etc. Wil met name af van "losse" speakers van traditionele sets met kabels etc.

Kwam overigens deze ook nog tegen had je die al op het netvlies?

http://www.philips.nl/c-p...io-soundstage-luidspreker

Wat mij overigens erg stoort is dat ik nergens even kan gaan luisteren naar een betreffende set om te vergelijken... althans niet zonder een halve wereldreis te ondernemen...
Ik heb de Fidelio xs1 even bekeken maar het concept van losse onderdelen die je kunt stapelen staat me niet zo aan. Ik heb liever een echt geïntegreerde oplossing dan een transformer soundbase.

Inmiddels heb ik de XT3 bestelt bij BCC, prijs is nu wel erg gunstig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawofl

dawofl

?

Miki schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 22:42:
[...]

Ik heb de Fidelio xs1 even bekeken maar het concept van losse onderdelen die je kunt stapelen staat me niet zo aan. Ik heb liever een echt geïntegreerde oplossing dan een transformer soundbase.

Inmiddels heb ik de XT3 bestelt bij BCC, prijs is nu wel erg gunstig :)
indd prijs is zelfs gezakt :) ben benieuwd hoe hij bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik heb zelf de Fidelio B5, en die bevalt erg goed, de draadloze achterspeakers ide je eraf kune pakken zijn ideaal, daardoor krijg je heel behoorlijk surround geluid. Speakers gebruiken we ook als losse bluetooth speaker. Imho een idealle oplossing.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-03 20:11
Heb ook gisteren de XT3 besteld bij BCC, hebben we dezelfde prijsdaling gezien én nog de 50 euro cashback. Ben ook heel benieuwd naar het geluid!

Ik kan het trouwens niet goed terugvinden maar kan deze speaker ook in een multiroom opstelling gebruikt worden met een willekeurige speaker met een chromecast audio, of alleen met andere geschikte multiroom Sony speakers? Er zit namelijk wel Google Cast op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Jouel schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:50:
Heb ook gisteren de XT3 besteld bij BCC, hebben we dezelfde prijsdaling gezien én nog de 50 euro cashback. Ben ook heel benieuwd naar het geluid!

Ik kan het trouwens niet goed terugvinden maar kan deze speaker ook in een multiroom opstelling gebruikt worden met een willekeurige speaker met een chromecast audio, of alleen met andere geschikte multiroom Sony speakers? Er zit namelijk wel Google Cast op...
Ik ben ook wel benieuwd naar het geluid, ik heb namelijk nu nog een LG lab540 die helaas weg moet. Dus heel benieuwd wat ik er voor terug krijg :)

Wat betreft multiroom lijkt het inderdaad te kloppen wat je zegt, je ziet dit bijvoorbeeld ook terug in een filpmje van Coolblue over dit product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawofl

dawofl

?

Ha de XT3 gaat er hier vermoedelijk ook komen maar ik wacht nog heel even jullie reacties af :) Dus voor de mensen die hem hebben ontvangen en aangesloten hoor ik graag hoe hij bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Ik zal hier wel een klein reportje doen, al waarschuw ik alvast ik ben absoluut geen kenner. Dus verwacht niet teveel diepgang. Ik heb nu 1 week met het geluid van de TV zelf tv gekeken, dus het zal sowieso een flinke upgrade zijn hoop ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

Die sony soundbar is echt zonde van je geld. dat ze er zoveel geld voor durven te vragen is bizar.

Zet er een JBL 250 tegenover en je denkt, wow!

Zelf zit ik te twijfelen aan de YSP 2500 / 2700 van Yamaha of toch weer full audio met receiver.

Bears and Bulls

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jouel
mindcre8r schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:57:
Die sony soundbar is echt zonde van je geld. dat ze er zoveel geld voor durven te vragen is bizar.

Zelf zit ik te twijfelen aan de YSP 2500 / 2700 van Yamaha of toch weer full audio met receiver.
Hey bedankt joh! Gelukkig heb ik hem niet al besteld.

Maar even zonder gekkigheid, ik zocht bewust een apparaat zonder een sub omdat ik daar geen plek voor heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki

Die conclusie kun je niet zo hard trekken. Als ik de inrichting ervoor had en ook geen last had van de WAF dan had ik hele andere keuzes gemaakt :)

Maar desondanks je conclusie zijn de meeste reviews toch erg positief. Er is over dit specifieke model veel te vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Miki op 30-11-2016 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Consessies maken snap ik, maar de sub van bijv de JBL moffel je zo weg.
Heb niet de intentie om je keuze af te kraken, ik heb ze geluisterd en was eigenlijk een beetje geschokt van het verschil.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
mindcre8r schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:17:
Consessies maken snap ik, maar de sub van bijv de JBL moffel je zo weg.
Heb niet de intentie om je keuze af te kraken, ik heb ze geluisterd en was eigenlijk een beetje geschokt van het verschil.
Ik heb het apparaat van de week in huis en zal daar verslag van uit brengen hier. Als het echt ruk is zal ik dat ook doen :)

Ik heb in het verleden al eens een Canton DM50 gehad dus ik weet wat een soundbase kan en niet kan. De Sony vervangt daarnaast mijn huidige LG lab540 dus ik heb wel iets van referentie materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Het duurt nog wel even voordat ik mijn HTXT3 in huis heb, BCC heeft zijn service verlaagd :(

Product was op voorraad toen ik had besteld en ging er vanuit dat afhalen in de winkel ook betekend volgende dag ophalen. De winkel is tenslotte bij mij nog geen 10min rijden en bezorgen is lastig ivm met werktijden. Blijkt nu dus dat als je kiest voor afhalen dat de betreffende winkel je product besteld en dat dus langer duurt dan thuisbezorgen. Levertijd is 5-10 werkdagen en order veranderen naar thuisbezorgen heeft weinig zin ivm met sinterklaasweekend.

Inmiddels toch aan het rond kijken naar een alternatief, de Cambridge Audio TV5 v2 als ik deze ergens kan bemachtigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Ow dat is vreemd.. die van mij is nu onderweg, word zo meteen een keertje bezorgd. Heb ook geleerd van een soortgelijke ervaring. Kies dan meestal voor bestellen en afhalen bij een punt ipv afhalen in winkel, dan ben je afhankelijk van magazijn voorraad (vaak veel meer) dan winkelvoorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Jouel schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:45:
Ow dat is vreemd.. die van mij is nu onderweg, word zo meteen een keertje bezorgd. Heb ook geleerd van een soortgelijke ervaring. Kies dan meestal voor bestellen en afhalen bij een punt ipv afhalen in winkel, dan ben je afhankelijk van magazijn voorraad (vaak veel meer) dan winkelvoorraad.
Erg benieuwd naar je ervaringen, ik zit er in iedergeval sterk over na te denken om te gaan annuleren. Ik voel me redelijk genaaid door BCC, kan nu 5 tot 10 werkdagen wachten. Dit hadden ze echt beter op hun site mogen vermelden.

Ik heb trouwens van de importeur van Cambridge vernomen dat de TV5 V2 vanaf volgende week te krijgen. Wellicht sla ik de XT3 geheel over :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jouel
Ik ben nogmaals geen expert en ik kom af van alleen het geluid van de TV en daarvoor had ik in ons vorige huis een matig stereo setje aangesloten (welke jullie audiofielen waarschijnlijk meteen zouden weggooien :P). Maaaaar ik vind het een top apparaatje.

Geluid is helder, bass dreunt goed, maar je kan hem zelf makkelijk helemaal open of helemaal uit en alles ertussen in zetten via de afstandsbediening. Ik heb vrij eenvoudig ingesteld dat ik het geluid via mijn tv remote hoger of lager kan zetten, en dus in feite de afstandsbediening niet meer nodig heb, tenzij ik wil tweaken met de instelling. 't apparaat is goed zwaar en voelt stevig aan mede door de glasplaat erboven dus ik ben ook absoluut niet bang de TV erop te zetten. Audiocasten werkte ook meteen en bluetooth gaat ook eenvoudig, maar vind het casten toch wel erg eenvoudig werken. Even stukkie Star Wars VII aangezet en ook daar was ik overtuigd/overdonderd van het geluid. Ik ga hem dit weekend nog even goed testen!

Dit is mijn machientje hoor, beter dan wat ik ooit heb gehad of heb gehoord bij vrienden of familie qua geluid :)

@Miki, ik zou wachten hoor! Zeker als je per se een soundplate zoekt, de prijs van BCC is top en het is het beste dat ik ben tegengekomen in die prijsklasse in mijn zoektocht.

[ Voor 17% gewijzigd door Jouel op 01-12-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawofl

dawofl

?

Jouel schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:26:
Ik ben nogmaals geen expert en ik kom af van alleen het geluid van de TV en daarvoor had ik in ons vorige huis een matig stereo setje aangesloten (welke jullie audiofielen waarschijnlijk meteen zouden weggooien :P). Maaaaar ik vind het een top apparaatje.

Geluid is helder, bass dreunt goed, maar je kan hem zelf makkelijk helemaal open of helemaal uit en alles ertussen in zetten via de afstandsbediening. Ik heb vrij eenvoudig ingesteld dat ik het geluid via mijn tv remote hoger of lager kan zetten, en dus in feite de afstandsbediening niet meer nodig heb, tenzij ik wil tweaken met de instelling. 't apparaat is goed zwaar en voelt stevig aan mede door de glasplaat erboven dus ik ben ook absoluut niet bang de TV erop te zetten. Audiocasten werkte ook meteen en bluetooth gaat ook eenvoudig, maar vind het casten toch wel erg eenvoudig werken. Even stukkie Star Wars VII aangezet en ook daar was ik overtuigd/overdonderd van het geluid.

Dit is mijn machientje hoor, beter dan wat ik ooit heb gehad of heb gehoord bij vrienden of familie qua geluid :)

@Miki, ik zou wachten hoor! Zeker als je per se een soundplate zoekt, de prijs van BCC is top en het is het beste dat ik ben tegengekomen in die prijsklasse in mijn zoektocht.
Denk dat ons eisen niet heel veel verschillen , ik heb ook net mijn oude 5.1 set weg gegeven gezien de 2 achterspeakers al 8 jaar op zolder lagen... zoek nu iets voor beter geluid en muziek streamen en feit dat je de TV er bovenopzet lijkt me erg praktisch.

Nu overigens ook bij plattetv goedkoper http://www.plattetv.nl/info/sony-ht-xt3-13048.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Jouel schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:26:

Geluid is helder, bass dreunt goed, maar je kan hem zelf makkelijk helemaal open of helemaal uit en alles ertussen in zetten via de afstandsbediening. Ik heb vrij eenvoudig ingesteld dat ik het geluid via mijn tv remote hoger of lager kan zetten, en dus in feite de afstandsbediening niet meer nodig heb, tenzij ik wil tweaken met de instelling. 't apparaat is goed zwaar en voelt stevig aan mede door de glasplaat erboven dus ik ben ook absoluut niet bang de TV erop te zetten. Audiocasten werkte ook meteen en bluetooth gaat ook eenvoudig, maar vind het casten toch wel erg eenvoudig werken. Even stukkie Star Wars VII aangezet en ook daar was ik overtuigd/overdonderd van het geluid. Ik ga hem dit weekend nog even goed testen!

Misschien toch maar even wachten nu ik het zo allemaal lees :)

Met name Google cast en Spotify connect lijken me erg interessant. Daarnaast heb ik ook een Sony tv waardoor ik vermoed dat eea best goed samen zou kunnen werken.

Btw kun je er ook nog Netflix naar streamen of alleen audio?

Update
Lang leve Twitter, ik kan mijn HT-XT3 gaan ophalen 7(8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 01-12-2016 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Inmiddels oude soundbar afgekoppeld en de nieuwe HT-XT3 aangekoppeld.
Ik vind het lastig om nu al een conclusie te kunnen trekken. Het verschil is behoorlijk groot en ik heb het gevoel dat ik nog eea moet stellen. De stemmen en hoge details klinken echt een stuk beter dan de doffe LG540, ik hoor echt een heleboel details die voorheen niet opmerkte.
Alleen de base klinkt soms wat "boomy" en lijkt niet mooi aan de te sluiten bij de rest van het geluidsspectrum. Misschien moet ik de bar iets van de muur halen en wat laten inspelen, ik heb tenslotte nog 13 dagen :)

Update
De base begint al veel beter te klinken. Wat instellingen veranderd, sub wat teruggezet omlaag, iets van de muur gehaald en een paar uur tv gekeken.
Verder opgevallen dat zowel de base als de tv prima aansluiten op elkaar. Waarschijnlijk omdat ze van hetzelfde merk zijn, bravia sync doet zijn werk goed.
Erg benieuwd hoe dit verder verloopt, morgen maar eens een actie film bekijken :)

[ Voor 26% gewijzigd door Miki op 01-12-2016 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Sub heb ik ook meteen van 12 naar 6/7 gezet. Ik ben wel benieuwd welke andere instellingen jij hebt gekozen :) Gister moest ik nog wat klussen in huis en ondertussen muziek er op afgespeeld, klonk top! Ik heb ook een Bravia TV, lijkt inderdaad goed te klikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Jouel schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:18:
Sub heb ik ook meteen van 12 naar 6/7 gezet. Ik ben wel benieuwd welke andere instellingen jij hebt gekozen :) Gister moest ik nog wat klussen in huis en ondertussen muziek er op afgespeeld, klonk top! Ik heb ook een Bravia TV, lijkt inderdaad goed te klikken.
Het lijkt erop dat bij mij de sub op 9 met clearaudio de sweet spot is.
De sub lijkt hierdoor wel aanwezig te zijn zonder dat deze gaat overheersen.

Verder ben ik erg onder de indruk van het geluid. Bij dit soort setjes mis je altijd het midden en klinken de vele details nauwelijks naar iets. Dit is bij deze set klinkt echt anders, stemmen als ook kleine details kun je goed onderscheiden.

Verder zijn Google cast en ook Spotify connect zeer aangename opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawofl

dawofl

?

Miki schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:22:
[...]

Het lijkt erop dat bij mij de sub op 9 met clearaudio de sweet spot is.
De sub lijkt hierdoor wel aanwezig te zijn zonder dat deze gaat overheersen.

Verder ben ik erg onder de indruk van het geluid. Bij dit soort setjes mis je altijd het midden en klinken de vele details nauwelijks naar iets. Dit is bij deze set klinkt echt anders, stemmen als ook kleine details kun je goed onderscheiden.

Verder zijn Google cast en ook Spotify connect zeer aangename opties.
Cool ben benieuwd morgen komt hij hier binnen :) aangezien ik nou ook weer niet de meest veeleisende gebruiker ben denk ik dat het wel goed zit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Cashback inmiddels ingediend, kan dus niet meer terug :)

Vrouwlief is er ook happy mee, ze kan alles goed verstaan en heeft maar 1 afstandsbediening nodig. Dus dikke bonuspunten, hoog WAF effect.

Met de kids ben ik nu Hotel Pensylvania aan het kijken, Netflix stereo stream(KPN box ondersteunt geen 5.1) en het klinkt heerlijk. Bij de muziekscene's en onverwachte schrikscene's komt de base echt tot zijn recht :)

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 03-12-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inmiddels voor de sony ht-ct381 gegaan. Hij was met alle cashbacks nog maar iets van 200 euro.
Maar nu heb ik een lastig probleem. Het beeld van de laptop (via de soundbar) is nu te groot voor mijn TV (simpele toshiba 32" van 2 jaar oud van 300 euro). Ik kan de kruisjes van een fullscreen programma niet meer zomaar aanklikken of het start menu zien.

Dit kon als ik de laptop (Intelgraphics 4400) direct aansluit op de tv wel. (dus ik denk niet dat de tv iets met het beeld veranderd zoals overscan)

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Edit: Youtube gekeken
YouTube: How to: Underscale HDMI output to TV with Intel HD 4000+ Grpahics

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2016 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 16:41
Miki schreef op donderdag 1 december 2016 @ 21:23:
Misschien moet ik de bar iets van de muur halen en wat laten inspelen
Ik hoop dat je dit niet serieus meende, want dan moet je echt nog in de elfjes geloven. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
roches schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:34:
[...]

Ik hoop dat je dit niet serieus meende, want dan moet je echt nog in de elfjes geloven. 8)7
Basreflex ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Heb je hier al een keuze in gemaakt en waarom en welke van de 2? Zo ja, hoe zijn de bevindingen over degene die je gekozen hebt?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Gekkenhuis schreef op zondag 11 december 2016 @ 13:48:
[...]

Heb je hier al een keuze in gemaakt en waarom en welke van de 2? Zo ja, hoe zijn de bevindingen over degene die je gekozen hebt?
Nee nogsteeds niet.... Zit je zelf ook in deze overweging?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

mindcre8r schreef op zondag 11 december 2016 @ 22:32:
[...]

Nee nogsteeds niet.... Zit je zelf ook in deze overweging?
Zelf zit ik inderdaad ook in die overweging, ben erg benieuwd wat het verschil in geluidskwaliteit is. Volgens de specifiaties heeft de 2700 minder vermogen dan 2500. Dit hoeft natuurlijk niet slechter te zijn maar vraag me hierdoor wel af of het prijsverschil tussen de 2500 en de 2700 te verantwoorden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

ik vond de 2500 bizar goed, het mist niks qua functies die ik nodig heb. als de prijs goed is zou ik die kiezen.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mana
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-09 10:32
Mijn huidige 5.1 Infinity speakerset begint aan het eind van zijn Latijn te komen. De receiver (Pioneer vsx 921) die ik heb is op zich nog goed. Ik zit in overweging of ik voor een nieuwe speakerset moet gaan, of mogelijk toch een goede soundbar.
In hoeverre zijn de huidige soundbars te vergelijken met een echte 5.1 (of 7.1) speakerset? Op zich vind ik zo'n soundbar wel veel mooier staan i.p.v. al die losse speakers overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Ben op zoek naar Cambridge Audio TV5-v2, maar kan deze nergens vinden. Coolblue geeft aan geen enkel idee te hebben of en wanneer ze deze gaan leveren. Andere leveranciers lijken ook nog onbekend met de nieuwe versie. Weet iemand meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Mana schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:26:
Mijn huidige 5.1 Infinity speakerset begint aan het eind van zijn Latijn te komen. De receiver (Pioneer vsx 921) die ik heb is op zich nog goed. Ik zit in overweging of ik voor een nieuwe speakerset moet gaan, of mogelijk toch een goede soundbar.
In hoeverre zijn de huidige soundbars te vergelijken met een echte 5.1 (of 7.1) speakerset? Op zich vind ik zo'n soundbar wel veel mooier staan i.p.v. al die losse speakers overal.
Niet, je zult altijd een consessie moeten doen. Ga je voor de looks of ga je voor het geluid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:00
Ik zou wel kiezen voor t hogere segment soundbars bijvoorbeeld van Yamaha. Heb er zelf ook een gekocht geen spijt van. Geen kabels meer wireless sub. Zal nooit helemaal 7 speakers vervangen maar voor af en toe film te kijken top. En mooi geluid bij tv kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 19:46
Ik heb op dit moment een receiver van Onkyo en een 3.1 speakeropstelling. Vanuit met name esthetisch oogpunt wil ik af van deze speakers en eigenlijk van meerdere speakers in het algemeen (behalve eventueel een sub).

Ik ben dus in de markt voor een soundbar. Punt is echter dat ik op mijn tv maar 1 HDMI ingang heb zonder ARC. Ik gebruik de Onkyo dus ook als HDMI switch voor de tv. De soundbar zal tussen de Onkyo en de tv in moeten en moet dus een losse HDMI ingang en HDMI uitgang hebben, die het videosignaal doorgeeft aan de tv.

Iemand ervaring met een dergelijke opstelling en eventueel tips om rekening mee te houden?

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

NRG-81 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:06:
Ik heb op dit moment een receiver van Onkyo en een 3.1 speakeropstelling. Vanuit met name esthetisch oogpunt wil ik af van deze speakers en eigenlijk van meerdere speakers in het algemeen (behalve eventueel een sub).

Ik ben dus in de markt voor een soundbar. Punt is echter dat ik op mijn tv maar 1 HDMI ingang heb zonder ARC. Ik gebruik de Onkyo dus ook als HDMI switch voor de tv. De soundbar zal tussen de Onkyo en de tv in moeten en moet dus een losse HDMI ingang en HDMI uitgang hebben, die het videosignaal doorgeeft aan de tv.

Iemand ervaring met een dergelijke opstelling en eventueel tips om rekening mee te houden?
je hebt dan de onkyo toch niet meer nodig ? De soundbar sluit je aan op je Tv hdmi IN. van belang is dan dat je soundbar dan meerdere hdmi IN heeft en 1 HDMI OUT. de sony HT-CT790 voldoet hier prima aan. de soundbar wordr dan je hdmi switch. en alle overige luidsprekers en onkyo reciever kunnen weg.

Suc6 :)

Twitch

• NRG-81
jin schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:31:
[...]

je hebt dan de onkyo toch niet meer nodig ? De soundbar sluit je aan op je Tv hdmi IN. van belang is dan dat je soundbar dan meerdere hdmi IN heeft en 1 HDMI OUT. de sony HT-CT790 voldoet hier prima aan. de soundbar wordr dan je hdmi switch. en alle overige luidsprekers en onkyo reciever kunnen weg.

Suc6 :)
Eens. Maar wat ik nog niet vermeld heb, is mijn maximum budget. Ik wil niet meer uitgeven dan 250,- en er zijn geen soundbars met meerdere HDMI ingangen in die prijsklasse.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Niet, een soundbar zal nooit gelijk klinken aan een 5.1 set, het geluid komt nu eenmaal alleen van voren.

Een middenweg zijn de soundbars die wel achterspeakers hebben, o.a Sony, Phillips en Sonos hebben dit soort systemen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

Ik zit te twijfelen tussen de Sonos en de Heos.
Zijn er mensen die ervaringen hebben met beide bars?

Ik wil het gebruiken voor mijn tv, streamen van muziek op mijn nas en spotify. Volgens mij is dat mijn beide prima te doen.
Ik het ze allebei beluisterd maar kon niet echt een keus maken welke ik beter vond klinken.

Dus ik zou graag ervaringen horen van mensen die het product hebben.

FCG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:00
jeka schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:49:
Zijn er mensen die ervaringen hebben met beide bars?

Ik wil het gebruiken voor mijn tv, streamen van muziek op mijn nas en spotify. Volgens mij is dat mijn beide prima te doen.
Ik het ze allebei beluisterd maar kon niet echt een keus maken welke ik beter vond klinken.

Dus ik zou graag ervaringen horen van mensen die het product hebben.
Ik heb laatst een Heos HomeCinema bar voor een leuk prijsje op de kop kunnen tikken.
Voor mij was het hebben van meerdere soorten in- en uitgangen en het hebben van een subwoofer een pluspunt. Verder vond ik 'm muzikaal gezien wat beter klinken dan de Sonos (voor mij het belangrijkst), maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Heb er inmiddels ook een paar keer een filmpje mee gekeken, maar ik moet zeggen dat 't voor zo'n relatief klein setje behoorlijk groot over kan komen. Daar gaat de Sonos playbar zonder sub in ieder geval nooit bij in de buurt komen.

Streamen van muziek via NAS of Spotify gaat probleemloos. Heb 'm vaak zat de hele dag onafgebroken aan staan als ik een keertje thuis werk. No problemo :)

Ik heb er absoluut geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
Recentelijk ben ik in het bezit gekomen van de Samsung UE40B6000 en daarbij ben ik nu ook opzoek voor een soundbar. Ik wil net wat meer en beter geluid dan wat er uit de tv komt op dit moment. Het zal voor mij puur woonkamer gebruik zijn en zo nu en dan spotify of iets anders streamen middels bleutooth.

Nu heb ik dit topic aardig wat van doorgelezen en ook de voor en nadelen online, reviews e.d. en ben ik tot een selectie gekomen waar ik momenteel een keuze uit wil maken. Voor de prijs klasse kun je geen grote verschillen onderling verwachten van het geluid e.d. dit komt ook allemaal wel aardig hetzelfde over, ook al zijn er wel kleine verschillende te vinden onderling.

Ik was meer benieuwd of jullie ervaringen hebben met dergelijke bars of de merken en uit deze ervaring en reviews met de laatste luister sessie in de winkel wil ik dan een keuze gaan maken. Mijn keuze op dit moment met een door het lezen van reviews en ervaringen een lichte voorkeur voor de Philips.

- Philips HTL5140B
- Sony HT-CT390
- Samsung HW-K550

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badpete
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-08 18:45
NRG-81 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:29:
[...]

Eens. Maar wat ik nog niet vermeld heb, is mijn maximum budget. Ik wil niet meer uitgeven dan 250,- en er zijn geen soundbars met meerdere HDMI ingangen in die prijsklasse.
pricewatch: Sony HT-XT1

Misschien een oplossing? Is wel een Base i.p.v. een Bar en iets duurder dan je budget maar je hebt wel meerdere HDMI aansluitingen.

Prijs/kwaliteit komt hij goed uit de bus maar ik weet niet of er al nieuwere versies zijn voor ongeveer dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 09:58
Aangezien het oude surround set het nu echt begint te begeven ben ook ik opzoek naar wat nieuws. Vrouwlief wil erg graag van de losse speakers af dus ik ben bang dat het ook een soundbar gaat worden.

Na al een tijdje dit topic gevolgd te hebben en veel reviews gelezen te hebben ben ik tot de volgende selectie gekomen:

- Heos HomeCinema bar
- Philips Fidelio b5
- Yamaha YSP-2500

Welke van deze drie kunnen jullie mij aanraden? (Of absoluut afraden:) ) Mocht er nog een vergelijkbaar model zijn die ik over het hoofd heb gezien hoor ik het uiteraard ook graag.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
Badpete schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:47:
[...]

pricewatch: Sony HT-XT1

Misschien een oplossing? Is wel een Base i.p.v. een Bar en iets duurder dan je budget maar je hebt wel meerdere HDMI aansluitingen.

Prijs/kwaliteit komt hij goed uit de bus maar ik weet niet of er al nieuwere versies zijn voor ongeveer dezelfde prijs.
Bedankt voor de tip, maar ik wil echt een soundbar, geen base. Mijn tv hangt aan de muur, een base is dan veel te zichtbaar en verstoort het aangezicht van het tv meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:45
jeka schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:49:
Shifty47 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:49:
Mocht er nog een vergelijkbaar model zijn die ik over het hoofd heb gezien hoor ik het uiteraard ook graag.
Ik zou zeggen; kijk ook eens naar de nieuwe Bose soundbar. Vergelijkbaar met de Playbar van Sonos qua bediening, maar dan met HDMI, DTS support en bluetooth. Uit te breiden met een draadloze sub en achterspeakers eventueel.
https://tweakers.net/pric...ndtouch-300-soundbar.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29

justifire

Shut up and squat !!

Zijn er hier die ervaring hebben met de Yamaha YSP-2500 / 2700 icm gaming ?
Lees overal erg positieve ervaringen over het geluid in films maar zelden iets over de ervaring in games.
Vraag me af of de positiebepaling van bijvoorbeeld vijanden goed weergegeven word ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Shifty47 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:49:
Aangezien het oude surround set het nu echt begint te begeven ben ook ik opzoek naar wat nieuws. Vrouwlief wil erg graag van de losse speakers af dus ik ben bang dat het ook een soundbar gaat worden.

Na al een tijdje dit topic gevolgd te hebben en veel reviews gelezen te hebben ben ik tot de volgende selectie gekomen:

- Heos HomeCinema bar
- Philips Fidelio b5
- Yamaha YSP-2500

Welke van deze drie kunnen jullie mij aanraden? (Of absoluut afraden:) ) Mocht er nog een vergelijkbaar model zijn die ik over het hoofd heb gezien hoor ik het uiteraard ook graag.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik ben ook op zoek naar een vervanger voor mijn 5.0 set vanwege de grootte van de speakers. Voorheen had ik 2 zuilen als frontspeakers waardoor ik, ondanks het feit dat ik geen subwoofer had, toch een redelijke bass had bij films en muziek. Vervolgens ben ik overgestapt op een 2.0 set met de Cambridge Audio SX-50 boekenplank speakers. Klinken prima, maar ik merkte al direct minder laag dan bij de zuilen en vind de speakers eigenlijk alsnog te groot.

Daarom nu aan het overwegen een soundbar of soundplate/base te nemen en net als jij de YSP-2500 (vanwege goede reviews en virtuele surround mogelijkheden), de Heos Homecinema (ben fan van Denon) en de pricewatch: Sony HT-CT790 (goede reviews en stuk goedkoper) op het oog. Philips, Samsung, LG en alle andere HiFi merken (dus eigenlijk ook Sony) spreken me direct minder aan omdat dit geen 'echte' audio merken zijn. Daarom zou ik de Fidelio niet direct kiezen, maar dat is dus puur gebaseerd op dat gevoel. De andere 2 lijken mij in elk geval beide erg goede soundbars.

Ik gebruik de set een beetje 50/50 voor muziek/films. Voor mij is daarom een mooie weergave van muziek erg belangrijk en dat schrikt me bij de soundbars een beetje af.

Kunnen mensen die een soundbar gebruiken en voorheen een 5.1 of 2.1 dedicated set voor muziek iets vertellen over in hoeverre je inlevert op geluidskwaliteit bij muziek ten opzichte van zuilen of boekenplank speakers? Verder lijkt mij dat een soundbar met losse subwoofer een betere laag geeft dan een soundplate met ingebouwde woofer?

EDIT:

De HT-CT790 vandaag thuisbezorgd gekregen (lekker die levering op zondag :) ) en was na 10 minuten voor mij al duidelijk dat een soundbar (in elk geval van deze klasse) voor mij te veel inlevert qua geluidskwaliteit vergeleken met normale speakers. Ik denk dat ik echt de klankkast mis, het geluid klinkt leeg en oppervlakkig. Ik ben geen audiofiel maar ik denk dat ik het 'midden' mis. De hoge tonen zijn scherp en duidelijk. De lage tonen te veel aanwezig (uiteraard gespeeld met de subwoofer levels) of te weinig 'vol'.

Dus weer ingepakt, deze mag terug naar de winkel.

[ Voor 13% gewijzigd door Aghanim op 18-12-2016 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
remzor schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 18:16:
[...]

[...]
Ik zou zeggen; kijk ook eens naar de nieuwe Bose soundbar. Vergelijkbaar met de Playbar van Sonos qua bediening, maar dan met HDMI, DTS support en bluetooth. Uit te breiden met een draadloze sub en achterspeakers eventueel.
https://tweakers.net/pric...ndtouch-300-soundbar.html
Bedankt maar ik ben niet zo erg fan van Bose. Heb toch behoorlijk het idee dat je vooral voor de naam betaal. Plus dat hier de subwoofer ook los bijkomt.
Aghanim schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 19:14:
[...]

EDIT:

De HT-CT790 vandaag thuisbezorgd gekregen (lekker die levering op zondag :) ) en was na 10 minuten voor mij al duidelijk dat een soundbar (in elk geval van deze klasse) voor mij te veel inlevert qua geluidskwaliteit vergeleken met normale speakers. Ik denk dat ik echt de klankkast mis, het geluid klinkt leeg en oppervlakkig. Ik ben geen audiofiel maar ik denk dat ik het 'midden' mis. De hoge tonen zijn scherp en duidelijk. De lage tonen te veel aanwezig (uiteraard gespeeld met de subwoofer levels) of te weinig 'vol'.

Dus weer ingepakt, deze mag terug naar de winkel.
Ga je nog wel een andere proberen? De HEOS of de Yamaha? Of ben je erg gelijk helemaal klaar mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:12

DjVe

Hatsaflats!

Het is al vaker gezegd in dit topic, maar wil je een soundbar met een goede geluidskwaliteit, dan moet je echt wat dieper in de buidel tasten. Kijk eens naar de Arcam Solo Bar met sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Shifty47 schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:06:
Ga je nog wel een andere proberen? De HEOS of de Yamaha? Of ben je erg gelijk helemaal klaar mee?
Ik denk dat ik toch voor een 2.1 set ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilish
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-08 15:10
Hallo,

Ik zie dat er wat mensen op zoek zijn naar een soundbar.

Ik ben sinds augustus de trotse bezitter van een Denon Heos Homecinema en heb hier nog geen moment spijt van gehad. Ik heb ook getwijfeld tussen de Sonos Playbar en de Heos Homecinema. De aanwezigheid van de draadloze sub voor dezelfde prijs (€799, nu is de Heos Homecinema €599 volgens mij) en de betere geluidskwaliteit van de Denon gaven voor mij de doorslag.

Wat wellicht een nadeel voor menig persoon kan zijn is het ontbreken van Bluetooth. Ik vind dit niet storend. Alles loopt vlekkeloos via wifi en dan heb je tenminste geen last van vrienden die ongevraagd aan de muziek zitten! De implementatie van Spotify Connect werkt feilloos, echter met een kleine vertraging (2sec) maar dit wordt ruimschoots goedgemaakt door de geluidskwaliteit. Er wordt vaak ook gesproken over het missen van een afstandsbediening, echter kun je heel simpel de afstandbediening van de tv hiervoor instellen. Meestal gebruik ik toch de app omdat ik mijn telefoon altijd op zak heb en te lui ben om overeind te komen en de afstandsbediening te pakken! :)

Ik heb de soundbar in de woonkamer van een appartement (25m2) staan met de subwoofer rechts naast de bank (afstand 3,5 - 4,0m tot de soundbar). Ik heb via de app de middentonen op +1 (-/+ 5) gezet en laat voor films de sub op neutraal staan. Voor muziek zet ik de sub op +2 (-/+ 15). Dit vind ik persoonlijk het mooiste klinken.

De geluidskwaliteit verbaasd me nog steeds. Ik geniet nog elke dag van de heldere weergave van de muziek en de ervaring die het brengt bij het kijken naar films met DD5.1 + DTS geluidskwaliteit.

Dus ben je nog op zoek en heb je het budget er voor, kijk dan zeker eens naar de Denon Heos Homecinema!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
Aghanim schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:03:
[...]

Ik denk dat ik toch voor een 2.1 set ga.
Al een goed set op het oog?
Devilish schreef op maandag 19 december 2016 @ 23:14:

Dus ben je nog op zoek en heb je het budget er voor, kijk dan zeker eens naar de Denon Heos Homecinema!
Bedankt voor je bericht! Ik ga er zeker naar luisteren!

[ Voor 42% gewijzigd door Shifty47 op 20-12-2016 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
InZane schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:24:
[...]

Ik heb laatst een Heos HomeCinema bar voor een leuk prijsje op de kop kunnen tikken.
Voor mij was het hebben van meerdere soorten in- en uitgangen en het hebben van een subwoofer een pluspunt. Verder vond ik 'm muzikaal gezien wat beter klinken dan de Sonos (voor mij het belangrijkst), maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Heb er inmiddels ook een paar keer een filmpje mee gekeken, maar ik moet zeggen dat 't voor zo'n relatief klein setje behoorlijk groot over kan komen. Daar gaat de Sonos playbar zonder sub in ieder geval nooit bij in de buurt komen.

Streamen van muziek via NAS of Spotify gaat probleemloos. Heb 'm vaak zat de hele dag onafgebroken aan staan als ik een keertje thuis werk. No problemo :)

Ik heb er absoluut geen spijt van.
Hier juist gegaan voor de Sonos met twee Play1 achterspeakers. Heb wel ervaring met andere sets met zuilen voor of een echte subwoofer maar ben diep onder de indruk van het geluid van deze Sonos combi. Nog even de Sub van een vriend geleend om te testen en deze rond het hele lage geluid net wat beter af en laat de rest van de speakers vrij voor een iets beter gedefineerd midden, maar zelfs zonder de Sub is de hoeveelheid en duidelijkheid van het geluid van de Sonos indrukwekkend.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Tassadar32 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:58:
[...]

Hier juist gegaan voor de Sonos met twee Play1 achterspeakers. Heb wel ervaring met andere sets met zuilen voor of een echte subwoofer maar ben diep onder de indruk van het geluid van deze Sonos combi. Nog even de Sub van een vriend geleend om te testen en deze rond het hele lage geluid net wat beter af en laat de rest van de speakers vrij voor een iets beter gedefineerd midden, maar zelfs zonder de Sub is de hoeveelheid en duidelijkheid van het geluid van de Sonos indrukwekkend.
Mijn schoonvader heeft een Sonos soundbar met twee Play 3 speakers als rear, dus ik ken de combinatie wel een beetje. Voor het formaat komt er best oké laag uit, maar ik vind het nog steeds wat missen aan de onderkant.

De hoge prijs van een soundbar + sub en het gebrek aan aansluitmogelijkheden (en daardoor ook gebrek aan ondersteuning van diverse audioformaten) waren voor mij uiteindelijk mede verantwoordelijk voor het kiezen van de Heos bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
InZane schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:32:
[...]

Mijn schoonvader heeft een Sonos soundbar met twee Play 3 speakers als rear, dus ik ken de combinatie wel een beetje. Voor het formaat komt er best oké laag uit, maar ik vind het nog steeds wat missen aan de onderkant.

De hoge prijs van een soundbar + sub en het gebrek aan aansluitmogelijkheden (en daardoor ook gebrek aan ondersteuning van diverse audioformaten) waren voor mij uiteindelijk mede verantwoordelijk voor het kiezen van de Heos bar.
Blijft persoonlijk uiteraard ;). Ik heb alleen input vanaf de tv (chromecast) nodig, de rest komt toch via wifi binnen. Gebruiksgemak weegt natuurlijk ook mee, de WAF is zeer hoog.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Tassadar32 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:56:
[...]

Blijft persoonlijk uiteraard ;). Ik heb alleen input vanaf de tv (chromecast) nodig, de rest komt toch via wifi binnen. Gebruiksgemak weegt natuurlijk ook mee, de WAF is zeer hoog.
Maar dikke kans dat als je een Netflix serie/film op je Chromecast gaat kijken, je TV gewoon stereo doorstuurt naar je playbar in plaats van Dolby Digital. Veel TV's doen geen 5.1 over de optische uitgang. Dus je hebt dan wel een soundbar en rear speakers, maar je krijgt een stereo signaal binnen..

De WAF van Sonos en Heos lijkt me vergelijkbaar verder. Zelfs mijn kinderen snappen het :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
InZane schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:50:
[...]

Maar dikke kans dat als je een Netflix serie/film op je Chromecast gaat kijken, je TV gewoon stereo doorstuurt naar je playbar in plaats van Dolby Digital. Veel TV's doen geen 5.1 over de optische uitgang. Dus je hebt dan wel een soundbar en rear speakers, maar je krijgt een stereo signaal binnen..

De WAF van Sonos en Heos lijkt me vergelijkbaar verder. Zelfs mijn kinderen snappen het :P
Getest, mijn chromecast doet netjes 5.1 output via de tv naar de PlayBar ;). De surround weergave is ook erg lekker. Heb de Heos nog nooit zelf kunnen horen dus kan daar geen vergelijk mee maken. Eigenlijk wil ik nu ook niet meer naar iets luisteren wat beter zou kunnen zijn, wie weet krijg ik spijt van m'n aankoop :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:41
Is het al mogelijk om met Heos by Denon een 5.1 setje te creëren zoals bij Sonos (Playbar, SUB, 2x Play1) wel mogelijk is?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
TerrorSource schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:06:
Is het al mogelijk om met Heos by Denon een 5.1 setje te creëren zoals bij Sonos (Playbar, SUB, 2x Play1) wel mogelijk is?
Nee dat kan (nog?) niet. Het is wel mogelijk om je TV geluid uit te breiden naar andere speakers/ruimtes door middel van groeperen, maar extra speakers inzetten als 'echte' rears kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:41
InZane schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:31:
[...]

Nee dat kan (nog?) niet. Het is wel mogelijk om je TV geluid uit te breiden naar andere speakers/ruimtes door middel van groeperen, maar extra speakers inzetten als 'echte' rears kan niet.
Aih balen. Me vriendin vindt de Sonos Playbar niet mooi genoeg qua kleur/vorm voor in de woonkamer en zit dus te kijken naar iets anders maar wil wel het zelfde gemak

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
TerrorSource schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:44:
[...]

Aih balen. Me vriendin vindt de Sonos Playbar niet mooi genoeg qua kleur/vorm voor in de woonkamer en zit dus te kijken naar iets anders maar wil wel het zelfde gemak
Dan is wellicht pricewatch: Philips B5/12 Fidelio Soundbar iets. Ik ga zelf binnenkort ook luisteren hoe die klinkt.

Correctie: gisteren ben ik gaan luisteren en de Fidelio b5 viel mij behoorlijk tegen. Ik zou hm zeker niet meer aanraden. De Heos klonk wel erg goed maar doordat er maar 1x HDMI IN op zit valt die voor mij helaas af. Zojuist heb ik dan ook de Yamaha YSP-2500 besteld. Morgenavond maar eens luisteren hoe die in mijn woonkamer klinkt.

[ Voor 25% gewijzigd door Shifty47 op 21-12-2016 12:10 ]

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Shifty47 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:49:
[...]

Dan is wellicht pricewatch: Philips B5/12 Fidelio Soundbar iets. Ik ga zelf binnenkort ook luisteren hoe die klinkt.

Correctie: gisteren ben ik gaan luisteren en de Fidelio b5 viel mij behoorlijk tegen. Ik zou hm zeker niet meer aanraden. De Heos klonk wel erg goed maar doordat er maar 1x HDMI IN op zit valt die voor mij helaas af. Zojuist heb ik dan ook de Yamaha YSP-2500 besteld. Morgenavond maar eens luisteren hoe die in mijn woonkamer klinkt.
Waarom de 2500 en niet de opvolger de 2700? De prijs of zit er een andere reden achter?

• Aghanim
  • Niet online
Shifty47 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:49:
[...]

Laat je morgen even weten hier hoe de YSP klinkt? Dat is voor mij de enige soundbar die eventueel nog een kans maakt, al vind ik deze behoorlijk prijzig.

• Shifty47
Gekkenhuis schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:05:
[...]

Waarom de 2500 en niet de opvolger de 2700? De prijs of zit er een andere reden achter?
Inderdaad om de prijs. De 2700 zou ik graag kopen maar vrouwlief is het daar niet mee eens :)
Aghanim schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:07:
[...]

Laat je morgen even weten hier hoe de YSP klinkt? Dat is voor mij de enige soundbar die eventueel nog een kans maakt, al vind ik deze behoorlijk prijzig.
Als ik hm vandaag daadwerkelijk binnen krijg laat ik het je morgen zeker weten!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Nooit verwacht dat ik hier ooit zou reageren maar bij deze. Heb nu een prima 5.1 set, Dalí Zensor 7/3 icm Monolith + (Sub van 60kg) dus laag is echt laag.

Vanwege de aankoop van een nieuwe woning wil ik alles strak hebben. Geen receiver, rears en een grote subwoofer. Hiermee lever ik natuurlijk (veel) in maar er komt letterlijk ruimte en gemak terug.

Als eerste dacht ik aan de Dynaudio Xeo 4. Mooie actieve boekenplank speakers echter zit je weer met standaarden.

Nu op korte termijn kijken hoe de B&W Panoramapresteert. Budget is €1500-2000. Wil wel eerst goed luisteren of je het verschil tussen een Arcam en de B&W goed hoort.

Als ik stereo luister op de Dalí Zensor 7 is dat prima maar niet heel bijzonder. Prijs technisch zou de B&W Panorama dit toch makkelijk moeten winnen?

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Voor de mensen die een naar mijn mening degelijke soundbar zoeken voor relatief weinig geld: mijn Sony HT-NT3 staat in de verkoop en ben best bereid te onderhandelen. :)

V&A aangeboden: Sony HT-NT3 Hi-Res Audio Soundbar

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shifty47
Aghanim schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:07:
[...]

Gisteren de soundbar binnen gekregen en uiteraard bijna de hele avond mee gespeeld :)

Hij klink erg goed! Beter dan elke andere die ik gehoord heb.
Maar je moet niet de illusie hebben dat het echt een volwaardige vervanger is voor een 5.1 set. Het geluid wat er uitkomt klinkt echt heel erg goed en het 5.1 wat nagebootst wordt klinkt ook nog wel wel aardig maar echt het idee dat het achter je vandaan komt heb je gewoon niet.

Conclusie: het is de beste soundbar (in die pricerange) die er op de markt is maar een soundbar kan nog niet 1:1 de 5.1 set vervangen. De Yamaha YSP-2500 is wel de gene die er het dichtstbij in de buurt komt.

ps: is mijn mening hè, blijft natuurlijk relatief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Prima review. Een soundbar zal volgens mij nooit een 5.1 goed kunnen vervangen door zijn omvang en plaatsing.

Twijfel zelf tussen een high-end sound bar of toch Dynaudio Xeo 4. In het laatste geval heb je twee speakers met een geweldig stereo geluid, Merk dat ik surround heel weinig hoor vanwege de geringe films die ik kijk. Soundbar is dan weer ideaal omdat het zo weinig ruimte in neemt.

Edit: Deze wil ik wel op korte termijn gaan luisteren gezien de review zo positief is: Yamaha YSP-5600

https://www.fwdmagazine.be/review/test-yamaha-ysp-5600/22127
Het ongelooflijke aan de YSP-5600 is dat deze soundbar heel dicht in de buurt komt van een discrete 7.1.2-luidsprekersetup. Kan het beter? Ja, een discrete 7.1.4-opstelling (dus ook met hoogtekanalen achteraan) zet je echt helemaal in het midden van het geluid. Maar zoals gezegd spreek je dan over een heel wat grotere investering qua tijd en geld.
Mooi stukje uit de review :9

[ Voor 43% gewijzigd door Wackmack op 23-12-2016 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 19:53
Ligt ook deels aan de bouw van je woonkamer hè.
Hoe meer je in een blok zit. Met genoeg muren om het geluid tegen te laten kaatsen hoe beter effect je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 12:17

Fjeze

AllesPerfect!

Goedemorgen,

Mijn vader is voor zijn nieuwe woning op zoek naar een goede soundbar, het liefst met draadloze surroud speakers.
Nu heeft hij zelf de Raumfeld soundbar gevonden, maar volgens mij kunnen daar geen (draadloze) surround speakers op aan te sluiten.

Wat is nu echt een goede soundbar met surroud speakers.

Budget is niet echt belangrijk (zo rond de € 2.500/3.000 wat mij voor een soundbar vrij ruim lijkt)

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Fjeze schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:02:
Goedemorgen,

Mijn vader is voor zijn nieuwe woning op zoek naar een goede soundbar, het liefst met draadloze surroud speakers.
Nu heeft hij zelf de Raumfeld soundbar gevonden, maar volgens mij kunnen daar geen (draadloze) surround speakers op aan te sluiten.

Wat is nu echt een goede soundbar met surroud speakers.

Budget is niet echt belangrijk (zo rond de € 2.500/3.000 wat mij voor een soundbar vrij ruim lijkt)
Ik zou zeggen begin eens met dit topic door te lezen, dan krijg je vanzelf een antwoord op je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De jong2
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-10-2021
Iemand die toevallig weet of er een merkbaar verschil in geluidskwaliteit is tussen de sony HT-CT390 en HT-CT790 bij niet-4k bronnen dus bij digitale/kabel televise en gewone blu-ray?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
De jong2 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 16:54:
Iemand die toevallig weet of er een merkbaar verschil in geluidskwaliteit is tussen de sony HT-CT390 en HT-CT790 bij niet-4k bronnen dus bij digitale/kabel televise en gewone blu-ray?
De HT-CT790 kan overweg met Blu-ray audiosignalen: DTS®-HD™ en Dolby® TrueHD. Is dat het extra geld waard? Ik vind van wel en ik denk dat je ook zeker kunt zeggen dat er een merkbaar verschil in geluidskwaliteit zal zijn. Ook al heb ik beide soundbars nog nooit gehoord, ik hoor wel het verschil tussen een Dolby Digital signaal of een goed DTS-HD / TrueHD signaal. :)

En is dit niet wat voor je dan, is wat betreft kaliber een stuk hoger dan de HT-CT790, maar wat betreft prijs eronder (en nog anderhalf jaar garantie): V&A aangeboden: Sony HT-NT3 Hi-Res Audio Soundbar
Aghanim schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 18:47:
[...]
Overigens is het forum niet bedoeld voor V&A en het is eerlijk gezegd niet echt netjes om bij iedere reply je eigen advertentie te linken :)
Oké excuses, zal het niet meer doen. Ik vond het echter een passend advies bij de vraag die werd gesteld. Er zit immers nog anderhalf jaar garantie op dat ding en het kost hem minder dan een HT-CT790 terwijl hij kwalitatief een stuk beter is. Bedankt voor de feedback :) d:)b

[ Voor 21% gewijzigd door WickedWizard op 24-12-2016 18:52 ]

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
WickedWizard schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 18:39:
[...]

De HT-CT790 kan overweg met Blu-ray audiosignalen: DTS®-HD™ en Dolby® TrueHD. Is dat het extra geld waard? Ik vind van wel en ik denk dat je ook zeker kunt zeggen dat er een merkbaar verschil in geluidskwaliteit zal zijn. Ook al heb ik beide soundbars nog nooit gehoord, ik hoor wel het verschil tussen een Dolby Digital signaal of een goed DTS-HD / TrueHD signaal. :)

En is dit niet wat voor je dan, is wat betreft kaliber een stuk hoger dan de HT-CT790, maar wat betreft prijs eronder (en nog anderhalf jaar garantie): V&A aangeboden: Sony HT-NT3 Hi-Res Audio Soundbar
Persoonlijk vond ik de 790 qua geluidskwaliteit tegenvallen maar ik vergelijk dan ook met een 2.0 set wat misschien niet helemaal eerlijk is. Ik zou dan ook iedereen aanraden om eerst naar de set te luisteren met je eigen oren.

Overigens is het forum niet bedoeld voor V&A en het is eerlijk gezegd niet echt netjes om bij iedere reply je eigen advertentie te linken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:12

DjVe

Hatsaflats!

Wackmack schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:53:
Prima review. Een soundbar zal volgens mij nooit een 5.1 goed kunnen vervangen door zijn omvang en plaatsing.

Twijfel zelf tussen een high-end sound bar of toch Dynaudio Xeo 4. In het laatste geval heb je twee speakers met een geweldig stereo geluid, Merk dat ik surround heel weinig hoor vanwege de geringe films die ik kijk. Soundbar is dan weer ideaal omdat het zo weinig ruimte in neemt.

Edit: Deze wil ik wel op korte termijn gaan luisteren gezien de review zo positief is: Yamaha YSP-5600

https://www.fwdmagazine.be/review/test-yamaha-ysp-5600/22127

[...]

Mooi stukje uit de review :9
Ga nou gewoon maar die Arcam beluisteren ;) Ben er na een jaar nog steeds heel tevreden over! Vooral de sub is een heerlijke aanvulling (hij klinkt bekabeld overigens wel beter op de een of andere manier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIT400
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-11-2021
Vandaag de Samsung HW-JU7501 4.1 soundbar aangeschaft, nu zit ik met het volgende.

Ik heb de sounbar m.b.v. HDMI ARC aangesloten op mijn Samsung UE55JU7500 4k tv. Nu heb ik de keuze tussen:

1. Bitstream - PCM: Klinkt goed hele diepe bas valt weg.

2. Bitstream - Dolby Digital: Klinkt goed maar diepe bas dreunt echt heel hard, moet de subwoofer echt op -12 zetten. Maar dan merk je dat de kleine speakers van de soundbar heel schaars klinken zonder de sub.

In de specs staat dat hij dolby zou moeten kunnen decoden. Maar ik vraag me af waarom het laag zo hard dreunt als ik de tv instel op Bitstream - Dolby Digital.

Hij kan ook worden aangesloten m.b.v. soundconnect (draadloos) dan dreunt hij ook niet zo hard. Maar volgens mij speelt die dan geen dolby ook al selecteer ik het wel.
Pagina: 1 ... 8 ... 58 Laatste