Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shimi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-06-2024
Wakkie schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:49:
Zelf heb ik een C7 met de LG Soundbar SJ9 en een LG UHD Blu-Ray speler UP 970. De Soundbar via ARC naar TV en de blu ray speler voor het geluid aangesloten op de HDMI IN van de Soundbar. Werkt perfect.
Wakkie, zou je mij kunnen vertellen hoe de LG SJ9 jouw bevalt?, zit in twijfel om deze kopen en de Philips XS 1 in te ruilen of verkopen waar ook een schitterend geluid inzit, maar mis toch het surround gevoel.
En hoe komt het Atmos geluid binnen?, heb je echt het gevoel dat je midden in de actie zit?
Alvast hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
shimi schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 07:14:
[...]

Wakkie, zou je mij kunnen vertellen hoe de LG SJ9 jouw bevalt?, zit in twijfel om deze kopen en de Philips XS 1 in te ruilen of verkopen waar ook een schitterend geluid inzit, maar mis toch het surround gevoel.
En hoe komt het Atmos geluid binnen?, heb je echt het gevoel dat je midden in de actie zit?
Alvast hartelijk dank
Hallo Shimi,

Ga luisteren! Het Atmos geluid komt voor mij heel goed over echter zal het niet halen bij een veel duurdere 7.1 set. Atmos maakt gebruik van boven speakers die het geluid tegen het plafond weerkaatsen. Ingebouwde speakers in het plafond zijn natuurlijke veel beter, maar wie gaat gaten in het plafond maken? De ene persoon stelt meer eisen dan een andere. Voor mij voldoet de Soundbar aan alle voorwaarden die ik heb gesteld. Geluidbeleving is en blijft persoonlijk.

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shimi
  • Laatst online: 26-06-2024
Oke bedankt, ga eens kijken of er ergens 1 staat opgesteld, Mediamarkt Zwolle in ieder geval niet. Maar ik ga het uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Heeft 1 van jullie de chrome cast Audio functionaliteiten wel eens gebruikt van de verschillende sound-bars en dan met name eventuele multi-room sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:05
Ik ben op zoek naar een goede soundbase. Ik heb de Sonos Playbase gekocht, maar deze gaat terug vanwege gebruik aan DD (5.1) Plus en vooral DTS en Flac ondersteuning. Ik zoek eigenlijk iets wat ik onder de tv kan plaatsen net als de Playbase.

Ik kom dan al snel op zoiets wat ik ik niet goed ken: pricewatch: Teufel Raumfeld Sounddeck Wit

Mijn voorkeur zou zijn deze : pricewatch: Denon HEOS Bar (Zwart), maar de Wife acceptance factor is duidelijk lager want staat voor tv en kan iets gelift met de voetjes (maar de tv staat iets schuin dus niet handig op een diepte van 40cm tv-kast).

Heeft iemand nog goede suggesties? Paar foto's van de huidige opstelling toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KrPrKL4X8o6yVXLCZZTIo3Sq/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RIqsvZGvrDdmPy9Z6hStWG4S/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Yxgp6J7E2YkxW0gSeLheABlE/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jQfUv3FkM9TK0faMVctoG8I3/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer95
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10-2021
Ik ben op zoek naar een kwalitatieve oplossing voor muziek en film, zonder de beperking van kabels. Op dit moment heb ik nog een Onkyo LS-V501 set staan, maar voor een lekkere filmbeleving of kamervullende muziek vind ik deze toch wat te mager. Ik ben dan ook op zoek naar een goede soundbar.
Uiteraard heb ik zelf al wat zitten uitvogelen hier en op verschillende andere fora en reviews. Kom voorlopig op de volgende keuzes uit:

1. Samsung HW-K950: Voordeel zijn de extra achterspeakers en Dolby Atmos, nadeel is weer het prijskaartje (al is er nu wel een 150€ cashback actie)

2. Yamaha YSP-2700: Voordeel is de op papier 7.1 (maar geen Atmos)

3. LG SJ9: Voordeel is vooral de prijs

4. Bose Soundtouch 300: Voordeel is de basisprijs (zonder sub) en de uitbreidbaarheid met extra draadloze speakers, nadeel is het prijskaartje wat komt bij aanschaf plus sub en rear speakers. En geen Atmos

Mijn woonkamer is 5,5 op 12 meter groot, waarbij er bij de zithoek (+TV) zowel rechts als achter grote raampartijen zijn met gordijnen. Zitpositie is bijna 5 meter vanaf tv.
Ik vraag mij af of zoiezo 1 van deze opties in staat is voor overtuigende surround sound en welke dan de voorkeur van jullie zou hebben. Ook andere opties sta ik zeker voor open (andere toestellen, wel/geen soundbar...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:55
@wvkreg Is de TV ophangen of een ander (breder) meubel aanschaffen geen optie? Dan zouden soundbars ook beter in aanmerking komen denk ik.

@boer95 Voegt Atmos echt iets toe i.c.m. een soundbar? Nooit zelf beluisterd, maar naar mijn mening is het eigenlijk geen Atmos uit een soundbar. In ieder geval niet hoe het eigenlijk is bedoeld. Zal misschien kunstmatig allemaal nog best goed kunnen klinken.. daar niet van.
Persoonlijk vind ik de HD audio formaten prima klinken op mijn 5.1 set en vraag ik me af of Atmos voor in de woonkamer veel toevoegt. Maar dat is voor mij ook meer een vraag dan een weet misschien (want geen ervaring mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-06 08:39

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Een receiver + losse speakers geniet qua geluidskwaliteit natuurlijk altijd de voorkeur, mits je er het geld en het 'gedoe' (kabels en ruimte die speakers innemen) voor over hebt.

In dit rijtje lijkt me de Samsung K950 de meest interessante, even uit mijn hoofd is het ook de meest krachtige van het stel en moet zat zijn om je ruimte mee te vullen. Sowieso kun je de rear speakers mooi schuin achter je plaatsen gelet op de afstand tot je tv.

Maar alle opties hebben nadelen. De Ysp 2700 mist rears en met dat weerkaatsen om de 7.1 te simuleren komt het qua ruimte en zitpositie wel vrij nauw.
De LG is nice bij een LG Oled 2017 model omdat ie bijvoorbeeld atmos over arc afspeelt via Netflix, goedkoop inderdaad, maar je mist wel rears en hij is minder krachtig.
De Samsung heeft erg goed geluid en de bas is soms eigenlijk te goed waardoor het verfijning mist, Atmos is best prima, maar dts is slechts 5.1, de rears komen pas bij atmos echt tot leven, atmos via arc pakt ie niet en er zijn nog wel wat kleine dingetjes en de firmware-updates van Samsung zijn ook niet altijd even denderend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hondadude
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-02-2022
Wakkie schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:49:
Zelf heb ik een C7 met de LG Soundbar SJ9 en een LG UHD Blu-Ray speler UP 970. De Soundbar via ARC naar TV en de blu ray speler voor het geluid aangesloten op de HDMI IN van de Soundbar. Werkt perfect.
dat is toevallig ik ben juist overgestapt van een Samsung TV naar ook een C7. :*)

mijn vorige soundbar was een hw-k 950 met spijt moeten weg doen door verhuis gebrek aan plaats er voor nu... maar ben nu opzoek naar een nieuwe soundbar met Atmos de SJ9 past mooi bij de c7 en neemt ook minder plaats in nu wil ik wel eens weten wat daar van waar is schijnt als je de soundbar voor de c7 plaatst dat dan je remote van de c7 niet meer zou werken ik bedoel het berijk weg valt Moet minstens 10 cm voor tv (c7v) liggen ? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Neem dan een denon heos bar die heeft ir receivers in de bar. En interpunctie en spellen mag wel wat aandacht hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
remzor schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:08:
@wvkreg Is de TV ophangen of een ander (breder) meubel aanschaffen geen optie? Dan zouden soundbars ook beter in aanmerking komen denk ik.

@boer95 Voegt Atmos echt iets toe i.c.m. een soundbar? Nooit zelf beluisterd, maar naar mijn mening is het eigenlijk geen Atmos uit een soundbar. In ieder geval niet hoe het eigenlijk is bedoeld. Zal misschien kunstmatig allemaal nog best goed kunnen klinken.. daar niet van.
Persoonlijk vind ik de HD audio formaten prima klinken op mijn 5.1 set en vraag ik me af of Atmos voor in de woonkamer veel toevoegt. Maar dat is voor mij ook meer een vraag dan een weet misschien (want geen ervaring mee).
Ophangen denk ik niet, zwakke muur. Meubel denk ik over na samen met de vrouw. Sonos moet in elk geval weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wakkie
  • Nu online
@Hondadude, wat bedoel je met “moet minstens 10cm voor de tv liggen?” Als de Soundbar voor de tv ligt, ligt hij er geen meter vanaf, maar normaal rond de 10cm. Afstand heeft niets te maken met het bereik van de remote, die werkt perfect.
Ook ik wil je vragen punten en komma’s te gebruiken. Leest makkelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hondadude
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-02-2022
Wakkie schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:00:
@Hondadude, wat bedoel je met “moet minstens 10cm voor de tv liggen?” Als de Soundbar voor de tv ligt, ligt hij er geen meter vanaf, maar normaal rond de 10cm. Afstand heeft niets te maken met het bereik van de remote, die werkt perfect.
Ook ik wil je vragen punten en komma’s te gebruiken. Leest makkelijker!
Ok super dus mag gerust bijna tegen voet staan ? :)

wel met 10cm spatie tussen voet van tv en soundbar kan dus dichter 3cm of zo ?

Ja sorry daar voor :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wakkie
  • Nu online
Hondadude schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 00:08:
[...]

Ok super dus mag gerust bijna tegen voet staan ? :)

wel met 10cm spatie tussen voet van tv en soundbar kan dus dichter 3cm of zo ?

Ja sorry daar voor :D
Bij mij ligt hij tegen de voet. Mag ook op de voet maar dan ligt hij een beetje schuin. Overigens, met de magic remote kun je ook de Soundbar bedienen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik ben ook aan het kijken naar een soundbar. Momenteel heb ik een oude 5.1 set maar daar wil ik wel vanaf.
Ik vroeg me af of jullie/en in het algemeen men ook verschil hoort tussen Dolby Atmos en een gewone true HD speaker.

Omdat het natuurlijk een beetje akoestisch bedrog is vraag ik mij af of Atmos ook daadwerkelijk goed uit de verf komt.

Ik zit met een budget van +- 150/200 euro en zit ook wel 2e hands te kijken. Zo kwam ik bijvoorbeeld een Philips HTB4150B Blu-ray SoundStage home cinema tegen. Dit lijkt mij wel handig aangezien ik ook geen blueray speler heb.
Maar mijn vraag was of het surround geluid van b.v. deze speaker veel verschilt met een duurdere set.
Mocht dit verschil toch wel aanzienlijk zijn weet ik niet zo goed wat ik ga doen want die Dolby Atmos setjes zijn allemaal erg duur.
Ik kijk er alleen films/series en tv mee. Bij muziek luisteren hecht ik minder waarde aan de kwaliteit.

[ Voor 6% gewijzigd door kaasaanfiets op 18-10-2017 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oparinus
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-08-2022
Ik heb een Lg55EG920 TV met daaraan gekoppelt een Lg SJ9 soundbar, aan de soundbar via HDMI in een bleurayspeler.
Als ik een dolby atmos DVD afspeel valt het een beetje tegen, je hoord wel verschil met nomaal dolby. Om het effect wat te vergroten wil ik er nog twee surround speakers bij, ik had gedacht aan de Samsung R1wam1500 wifi speakers maar ik vraag me af of dit is te combineren, als app gebruik ik LG Music Flow Player. Heeft iemand hier ervaring mee of deze combinatie mogelijk is?Anders moet ik de oer lelijke LG H3 surround speakers kopen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
m.v.g. Oparinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-06 08:34
Vanmiddag zag ik dat de Heos bar in eens 250 euro gezakt is in prijs, van 999,- naar 750 euro bij de BCC. Ik vol goede moed naar de BCC laat de verkoper me een BOSE 3000 soundbar horen, klinkt eigenlijk beter dan de Heos... maar weer zonder soundbar vertrokken, de keuse is te groot!

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Dat is echt geen feit. Heos klinkt beter en is breder in uitbreiding dan Bose, zeker is de 3000 wel een mooi ding maar Heos klinkt imho beter en heeft meer features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:55
wvkreg schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:01:
Dat is echt geen feit. Heos klinkt beter en is breder in uitbreiding dan Bose, zeker is de 3000 wel een mooi ding maar Heos klinkt imho beter en heeft meer features.
Je zegt ‘dat is geen feit’, om vervolgens in je eerste zin zelf iets heel stellig te brengen alsof dat wel een feit is? En hoezo breder in de uitbreiding? (Het is overigens geen 3000 maar 300 serie bij Bose).
Geluid blijft toch ook een beetje een kwestie van smaak. Bovendien zou je pas goed kunnen vergelijken als je beide/meerdere systemen in een gelijke ruimte, opstelling en met dezelfde content beluisterd. Iets dat in de praktijk dus zelden gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 917349

Is de Sonos soundbar eigenlijk een verouderd ding voor de prijs waarvoor het te koop staat? Twijfel tussen Sonos en de LG SJ9. Beide ongeveer dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Anoniem: 917349 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 23:23:
Is de Sonos soundbar eigenlijk een verouderd ding voor de prijs waarvoor het te koop staat? Twijfel tussen Sonos en de LG SJ9. Beide ongeveer dezelfde prijs.
Ja dat is ook min of meer mijn conclusie, ik kijk nu naar de Heos Bar, die qua prijs ook redelijk gelijk ligt. Voornaamste reden om niet voor LG etc te gaan is voor mij dat Heos en Sonos meer ecosystemen zijn en je veel langere en degelijkere support krijgt op dat ecosysteem dmv updates aan de apps, nieuwe speakers etc. Nadeel is dat de totale kosten wel een fors stukje hoger zijn dus ben er nog niet uit.

Oh en dat mijn OCD nog niet helemaal kan verkroppen dat de bar aan weerszijden 2,5cm naast mijn tv zal uitkomen :X:X:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Anoniem: 917349 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 23:23:
Yup, optical in als je HMDI ARC kan is wel verouderd ja. Playbase is bijna niets veranderd tov de Playbar van 2013. Er staan forums vol van het gemis van DTS/DD Plus en hires audio mbt Sonos. Ik ben ook in de marketing van Sonos gestonken en heb nu al een week discussie over de WAF van een Denos Heos Bar.

Wel is het jammer dat de Denon 7,2 cm hoog is en de LG Oled op voet zo'n 4 cm. Daarvoor ben ik nog iets aan het verzinnen en ophangen is geen optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
Hoe bevalt de Heos Bar, heb je hem met of zonder sub? Wij gaan naar een nieuwe woning en de 5.1 set geeft voor de vrouw toch te veel kabels... De bar is een kwart gezakt in prijs dus wel het proberen waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ik heb hem nog niet. Wel gehoord in de MMarkt. En vergelijken met de Sonos Playbar met een aantal .flac files. Denon klinkt vele male beter imho, betere bassen zonder sub zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 23:41

d0s

sssst

Gisteren wezen luisteren naar de Sonos Playbar en de Bose Soundtouch. Voorkeur voor de Bose omwille van de aansluitmogelijkheden en het design.

Ga me nog verder orienteren op andere opties: Arcam Solo Bar, Denon Heos of Sony RT4/ST5000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
De LG SJ9 is ook flink in prijs gezakt...

https://www.artencraft.nl...nl&utm_medium=Vergelijker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oparinus
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-08-2022
Zoals jullie gelezen hebben, heb ik ook een lg sj9, prima geluid, maar verwacht niet al te veel van dolby atmos, zeker niet als je geen hulpmiddelen hebt zoals surround speakers. En let op, alleen via de hdmi in op de soundbar is het weergeven van dolby atmos mogelijk, b.v. met een blu- ray speler.Want de meeste Tv's hebben geen ARC, en als ze dat wel hebben wil dat niet zeggen dat het dolby atmos ondersteund.
Dus wees gewaarschuwd voor al te mooie reclame over dolby atmos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
d0s schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:04:
Gisteren wezen luisteren naar de Sonos Playbar en de Bose Soundtouch. Voorkeur voor de Bose omwille van de aansluitmogelijkheden en het design.

Ga me nog verder orienteren op andere opties: Arcam Solo Bar, Denon Heos of Sony RT4/ST5000.
Vergeet de Pulse Soundbar van Bluesound niet mee te nemen in je luister tocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Sony is dan echt nr 1. Denon heeft geen Atmos. Snap niet dat je Atmos wil...

[ Voor 79% gewijzigd door wvkreg op 19-10-2017 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BW1985
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-02 08:17
Volgende week is de JBL Cinema SB450 in de aanbieding bij de mediamarkt van 600 euro naar de 400 euro ongeveer.

Heeft iemand hier ervaring mee ? kan bijna geen reviews vinden hiervan maar het leek zeer aantrekkelijk omdat er 200 euro ongeveer van af gaat.

https://www.folderz.nl/be...-folder-72667.html#page=6

[ Voor 13% gewijzigd door BW1985 op 21-10-2017 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164833

Momenteel ben ik ook op zoek naar een soundbar. De reden is dat ik voor stereo een NAD 356bee met DAC heb staan en dali ikon 6 mk2. omdat ik het zonde vind om voor tv en films mijn stereo te laten draaien zoek ik een goede soundbar.
Ben geen superfreak qua filmgeluid maar wil wel iets meer dan 2.0. Nu heb ik de Samsung HW K651 op het oog en deze is rond de 375 euro. Wat ik wil is een soundbar voor film. Muziek gaat zo en zo via de stereo en spotify via bluesound node naar ingebouwde DAC in de NAD. Iemand tips voor een redelijk tot goede optie voor film of is het dan beter gewoon via stereo te blijven luisteren ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:57
Iemand ervaring met de pricewatch: JBL Bar 5.1 ?

Ziet er wel interessant uit:
- Draadloze sub
- Draadloze achterspeakers
- 3 x HDMI in
- DTS
- 4K support

Nadelen:
- Achterspeakers op batterijen/ accu (10 uur te gebruiken)

Ben benieuwd naar ervaringen van een tweaker als iemand hem al heeft :)?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-06 16:20
In mijn zoektocht naar een nieuwe geluidsinstallatie is mijn oog gevallen op de HW-K950 Soundbar van Samsung; één die hier ook met regelmaat voorbij komt. Nu is Atmos niet het argument om deze soundbar te kopen, maar het is zeker een leuke feature.

Voordat ik de soundbar aanschaf wil ik alleen graag weten of ik alles eruit kan halen wat erin zit. Hierbij vroeg ik me af of het mogelijk is Atmos te gebruiken als ik vanaf mijn NAS (Synology) een film met Atmos content via Wifi afspeel op de TV (de Samsung UE46F6400AW @ Model 2013). Geeft de TV dan het Atmos signaal door aan de soundbar?

Weet iemand of dit mogelijk is? Zo niet, hoe kan ik een film met Atmos content wél op de soundbar afspelen?

IGN: Rasmalluin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jamas
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:49
Bij Expert is er dit weekend Korting Festival met 20% korting op diverse audio & video apparatuur, waaronder ook op de Heos producten.

Bijvoorbeeld de Heos Bar
https://www.expert.nl/denon-heos-bar

En de Heos Subwoofer
https://www.expert.nl/denon-heos-subwoofer

Ik heb zelf zojuist zo'n mooi 3.1 setje aangeschaft, kan niet wachten om het op te gaan halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:35
Ik heb momenteel een YSP-2500, maar zit een beetje met de gedachten te spelen om eventueel te wisselen naar een soundbar met draadloze achterspeakers.

Zijn daar geschikte kandidaten voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer95
NeutraleTeun schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 07:39:
Ik heb momenteel een YSP-2500, maar zit een beetje met de gedachten te spelen om eventueel te wisselen naar een soundbar met draadloze achterspeakers.

Zijn daar geschikte kandidaten voor?
Er zijn zeker geschikte kandidaten, zoals de Samsung HW-K950 of 850, Bose Soundtouch met rearspeakerset, Denon Heos met rearspeakerset en de even hiervoor geposte JBL Bar 5.1...
Maar als je tevreden bent met je YSP-2500 kan je ook upgraden naar de YSP-2700 en daar wireless speakers bijkopen (https://usa.yamaha.com/pr...010/index.html?mode=model)

Zelf zit ik ook aan al deze modellen te denken, maar kan nog geen keuze maken... :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09:34
boer95 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:39:
Ik ben op zoek naar een kwalitatieve oplossing voor muziek en film, zonder de beperking van kabels. Op dit moment heb ik nog een Onkyo LS-V501 set staan, maar voor een lekkere filmbeleving of kamervullende muziek vind ik deze toch wat te mager. Ik ben dan ook op zoek naar een goede soundbar.
Uiteraard heb ik zelf al wat zitten uitvogelen hier en op verschillende andere fora en reviews. Kom voorlopig op de volgende keuzes uit:

1. Samsung HW-K950: Voordeel zijn de extra achterspeakers en Dolby Atmos, nadeel is weer het prijskaartje (al is er nu wel een 150€ cashback actie)

2. Yamaha YSP-2700: Voordeel is de op papier 7.1 (maar geen Atmos)

3. LG SJ9: Voordeel is vooral de prijs

4. Bose Soundtouch 300: Voordeel is de basisprijs (zonder sub) en de uitbreidbaarheid met extra draadloze speakers, nadeel is het prijskaartje wat komt bij aanschaf plus sub en rear speakers. En geen Atmos

Mijn woonkamer is 5,5 op 12 meter groot, waarbij er bij de zithoek (+TV) zowel rechts als achter grote raampartijen zijn met gordijnen. Zitpositie is bijna 5 meter vanaf tv.
Ik vraag mij af of zoiezo 1 van deze opties in staat is voor overtuigende surround sound en welke dan de voorkeur van jullie zou hebben. Ook andere opties sta ik zeker voor open (andere toestellen, wel/geen soundbar...)
de samsung is dit weekend bij de expert in de aanbieding 1149 - 20% korting,919 euro - 150 cashback,769 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer95
pwh53 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:06:
[...]

de samsung is dit weekend bij de expert in de aanbieding 1149 - 20% korting,919 euro - 150 cashback,769 :)
Hmmzzz...Tempting!!! Moet moeder de vrouw nog overtuigen, zal ik snel mee moeten zijn dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Zeer interessant.
Nu moet ik dus heel snel gaan inlezen over hoe deze K950 zich verhoudt tov mijn huidige YSP-2500.

Iemand daar wellicht ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
  • Laatst online: 10:32
Ik heb onlangs naar de Samsung HW-K950 geluisterd in een mediamarkt en zou graag eens naar de Sony ht-st5000 luisteren. Weet iemand een zaak die er eentje heeft staan om naar te luisteren? Idealiter in de Randstad :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boer95
Volgens mij had de mediamarkt in Almere deze staan, naast de K950...Sony nog niet geluisterd, Samsung klonk goed, maar helaas hadden ze de rearspeakers naast de tv geplaatst ivm merkhoeken daar.

Als iemand al de JBL Bar 5.1 heeft, graag een review! Voordeel van de geheel draadloze rearspeakers vind ik zeker wel een plus t.a.v. andere speakers die toch nog stroom nodig hebben. Het wordt denk ik kiezen tussen de JBL en de K950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
pwh53 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:06:
[...]

Je kunt via CashbackXL ook tot 8% korting krijgen bij Expert, weet niet waar audio onder valt maar dan heb je dus ook nog iets van 919 / 1,21 * 8% ;-)
jamas schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 00:36:
Bij Expert is er dit weekend Korting Festival met 20% korting op diverse audio & video apparatuur, waaronder ook op de Heos producten.

Bijvoorbeeld de Heos Bar
https://www.expert.nl/denon-heos-bar

En de Heos Subwoofer
https://www.expert.nl/denon-heos-subwoofer

Ik heb zelf zojuist zo'n mooi 3.1 setje aangeschaft, kan niet wachten om het op te gaan halen :)
Super tip! Ik ben net langs de lokale expert geweest, maar naast de versleten vloerbedekking, jaren 80 look en het zeer onverschillige personeel hadden ze ook alleen Sonos Playbar + Sub en Play:1 staan. Geen Denon ("Dat is toch hetzelfde als Sonos meneer, ziet er alleen beetje anders uit") en niet eens volle line-up van Sonos.

Dus, straks maar naar de mediamarkt om te vergelijken en dan evt bestellen op Expert.nl met cashback :-)

Edit: Inmiddels Heos Bar + Sub besteld voor 1118 euro, nu even kijken wat het cashback % echt wordt, als het 8% is dan nog 74 euro :-)

Edit2: 6% cash back, 55e dus :)

[ Voor 60% gewijzigd door Sander op 28-10-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
  • Laatst online: 10:32
boer95 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:50:
Volgens mij had de mediamarkt in Almere deze staan, naast de K950...Sony nog niet geluisterd, Samsung klonk goed, maar helaas hadden ze de rearspeakers naast de tv geplaatst ivm merkhoeken daar.

Als iemand al de JBL Bar 5.1 heeft, graag een review! Voordeel van de geheel draadloze rearspeakers vind ik zeker wel een plus t.a.v. andere speakers die toch nog stroom nodig hebben. Het wordt denk ik kiezen tussen de JBL en de K950
Hij staat idd in Almere waar je hem kunt vergelijken met de Samsung K950 (al hebben ze daar de speakers niet achter staan). Dank voor de tip.

Edit: naar beiden kunnen luisteren (zelfde demo) en vond de Sony toch mooier klinken. Helaas geen achterspeakers, maar die kon ik toch niet fijn plaatsen.

[ Voor 10% gewijzigd door maxvdh op 28-10-2017 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Lekker is dat.
Wil ik een bestelling plaatsen bij Expert, krijg ik de melding dat de bestelling niet geplaatst kan worden en dat ik moet bellen.

Tja, bellen kan pas vanaf maandag en dan is tevens de korting verlopen.

Succes met het verhaaltje vertellen en de korting alsnog krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:41
Pricewatch moet de specificaties nog aanpassen van de Samsung HW-K950 en K850, beiden Atmos!
De K850 kan je met wireless audio 360 speakers uitbreiden naar 5.1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 13:54
NeutraleTeun schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 19:55:
Lekker is dat.
Wil ik een bestelling plaatsen bij Expert, krijg ik de melding dat de bestelling niet geplaatst kan worden en dat ik moet bellen.

Tja, bellen kan pas vanaf maandag en dan is tevens de korting verlopen.

Succes met het verhaaltje vertellen en de korting alsnog krijgen?
Hetzelfde hier, geloof er maar weinig van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Xisuthros333 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 21:15:
[...]

Hetzelfde hier, geloof er maar weinig van..
Geen optie om morgen even in een filiaal te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
Sander schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 21:23:
[...]

Geen optie om morgen even in een filiaal te kopen?
Alle Expert's in de omgeving zijn morgen (ondanks meerdere koopzondagen in die gebieden) gesloten, dus inderdaad geen optie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik heb maar gekozen voor afhalen (dan maar een keertje oldskool rijden :D) .
Inmiddels gelukt (so far so good?) en de cashback is ook al door hun bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
NeutraleTeun schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 21:48:
Ik heb maar gekozen voor afhalen (dan maar een keertje oldskool rijden :D) .
Inmiddels gelukt (so far so good?) en de cashback is ook al door hun bevestigd.
Gelijk betaald dan? Ik heb gekozen voor afhalen en betalen bij afhalen, maar dan staat er in de mail dat de bestelling niet definitief is aka de actieprijs zit er niet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ja meteen betaald. Is volgens mij ook de voorwaarde voor cashbackxl, maar dat weet ik niet zeker. Net pas voor het eerst geregistreerd.

Heb altijd geroepen dat ik niks van Samsung hoef. Maar met 20% korting, de XL cashback en Samsung cashback en dus een totale korting van €425,- wil ik best dit uitstapje wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
NeutraleTeun schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 21:57:
Ja meteen betaald. Is volgens mij ook de voorwaarde voor cashbackxl, maar dat weet ik niet zeker. Net pas voor het eerst geregistreerd.

Heb altijd geroepen dat ik niks van Samsung hoef. Maar met 20% korting, de XL cashback en Samsung cashback en dus een totale korting van €425,- wil ik best dit uitstapje wagen.
Hmmm misschien ook maar eens doen dan. Levertijd staat overal wel op 4+ dagen, bij jou ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Jup, maar een beetje duimen dan dat ze ook daadwerkelijk leveren.

[ Voor 88% gewijzigd door NeutraleTeun op 28-10-2017 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Xisuthros333 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:01:
[...]

Hmmm misschien ook maar eens doen dan. Levertijd staat overal wel op 4+ dagen, bij jou ook?
Heos wordt hier wel thuis afgeleverd, maar door de lokale expert vestiging, ondanks online bestellen. Ook 4 dagen levertijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
Sander schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:27:
[...]

Heos wordt hier wel thuis afgeleverd, maar door de lokale expert vestiging, ondanks online bestellen. Ook 4 dagen levertijd
Hoe heb je dat kunnen regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
Xisuthros333 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 21:53:
[...]

Gelijk betaald dan? Ik heb gekozen voor afhalen en betalen bij afhalen, maar dan staat er in de mail dat de bestelling niet definitief is aka de actieprijs zit er niet in
Ik zou ook graag bestellen maar de site is al even (paar uur) offline...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
Zojuist bij Expert ook de HW-K950 besteld :)
Geen problemen gehad met de website, alleen beetje jammer van de 'meer dan 4 werkdagen' levertijd...

Al met al een mooie deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
Rasmalluin schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 23:57:
Zojuist bij Expert ook de HW-K950 besteld :)
Geen problemen gehad met de website, alleen beetje jammer van de 'meer dan 4 werkdagen' levertijd...

Al met al een mooie deal :)
Met bezorging? Ik krijg dan altijd de melding dat er geen bezorg opties getoond kunnen worden door technische redenen (gebeurt alleen bij -20% artikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
Klopt, dat had ik ook. Maar ik woon twee straten naast een Expert vestiging, dus heb gekozen voor 'afhalen'.

Edit:
Zojuist krijg ik een mail van Expert met de bevestiging voor mijn 'reservering'. Hierin staat o.a. "N.B.: Een productaanvraag is geen definitieve aankoop. We kunnen leveren zolang de voorraad strekt. Voor actieproducten uit de folder geldt op=op! ".

Ik had op de website gekozen voor 'betalen in de winkel', omdat ik toch nog een paar dagen mocht wachten en ik dan mooi wat cash kan opmaken. Blijkbaar wordt dit dan niet gezien als daadwerkelijke aankoop. Ik vraag me nu af hoe groot de kans is dat ik naast de soundbar grijp...

[ Voor 71% gewijzigd door Rasmalluin op 29-10-2017 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
Rasmalluin schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 00:02:
Klopt, dat had ik ook. Maar ik woon twee straten naast een Expert vestiging, dus heb gekozen voor 'afhalen'.

Edit:
Zojuist krijg ik een mail van Expert met de bevestiging voor mijn 'reservering'. Hierin staat o.a. "N.B.: Een productaanvraag is geen definitieve aankoop. We kunnen leveren zolang de voorraad strekt. Voor actieproducten uit de folder geldt op=op! ".

Ik had op de website gekozen voor 'betalen in de winkel', omdat ik toch nog een paar dagen mocht wachten en ik dan mooi wat cash kan opmaken. Blijkbaar wordt dit dan niet gezien als daadwerkelijke aankoop. Ik vraag me nu af hoe groot de kans is dat ik naast de soundbar grijp...
Ik heb precies hetzelfde. Overweeg nog een keer te “bestellen” en nu online te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
Haha, same here... Maar dan moet die andere wel kosteloos worden geannuleerd. Op zich is dat juridisch geen probleem, maar heb geen zin in gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
Aangezien die andere volgens de mail geen daadwerkelijke bestelling is moet dat geen probleem zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
Check: https://www.expert.nl/service/kopen-en-reserveren

Daar staat:
"U kunt bij Expert.nl ook kiezen om uw gewenste artikel te reserveren. Klik bij het afronden van uw bestelling op de optie reserveren".

Terwijl ik heb gekozen voor afhalen, staat in de bevestigingsmail dat ik het product heb gereserveerd. Vraag me af wat er zou staan als ik wel vooraf had betaald. Kan iemand bevestigen of je dan een andere bevestigingsmail krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Bevestiging bestelling heb ik.

Denk dat ik er nog eens 2 mailtjes uit stuur, naar de hoofdvestiging en afhaalvestiging.

Lijkt me beetje gek dat ze door enkel de korting niet meer bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
Zo ziet het er wel naar uit...

Ik heb zojuist een 2e bestelling gedaan en ditmaal vooruitbetaald. Ik kreeg inderdaad een bevestigingsmail voor de bestelling met een ordernummer (in de 1e bestelling was dat een reserveringsnummer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
Ligt het aan mij of zijn de Heos Bar en Sub verwijderd van de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga voor pricewatch: LG SJ9, nog nooit hiervoor een soundbar gehad. Maar klopt het dat als ik de tv en soundbar middels HDMI ARC direct op elkaar laat aansluiten dat alle apparatuur dat op de poorten van de tv aangesloten staan het geluid meteen via de soundbar laten lopen. Belangrijk om te weten als console gamer (wil geen inputlag).

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 917349 op 29-10-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdmost
  • Laatst online: 03-06 14:47
Wat is bij jullie de totaal prijs incl cashbackxl van de HW-K950? Ook met cashback van samsung er bij natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdmost
€ 695.66?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
@pvdmost lees anders even een paar reacties terug naar mijn post?

@Anoniem: 917349 de bedoeling is om al je apparatuur op de soundbar aan te sluiten en dan via arc retour naar je tv.

[ Voor 71% gewijzigd door NeutraleTeun op 29-10-2017 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NeutraleTeun schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:43:
@pvdmost lees anders even een paar reacties terug naar mijn post?

@Anoniem: 917349 de bedoeling is om al je apparatuur op de soundbar aan te sluiten en dan via arc retour naar je tv.
Dat creëert toch lag? Overigens heeft de LG SJ9 maar een HDMI poort. Moet je dan optical gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdmost
Ik zie 425 euro korting totaal.
1149 - 425 = 724?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kwam trouwens bij toeval deze soundbar tegen. Overal lovende reviews maar wordt amper hier in Nederland verkocht. Ziet er best mooi uit aan de muur. Iemand die deze heeft?

Review:
https://www.whathifi.com/dali/kubik-one/review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Anoniem: 917349 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:47:
[...]

Dat creëert toch lag? Overigens heeft de LG SJ9 maar een HDMI poort. Moet je dan optical gebruiken?
Optical is mogelijk, maar is een beetje ouderwets?
Lag zou eigenlijk niet moeten kunnen, geluid is enkel pass through?
En waarom dan de keuze voor die LG, wetende dat die maar 1 HDMI poort heeft?

Ik baal nu al dat ik van 3 out naar 2 out ga met die Samsung. Ik zal dus moeten gaan werken met splitters.

In mijn ogen gebruik je een soundbar (of receiver) juist als centraal punt voor al je spul zodat je maar met 1 kabel naar je tv zit.

@pvdmost volgens mij wel, tenzij jij een andere berekening hebt?

[ Voor 4% gewijzigd door NeutraleTeun op 29-10-2017 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NeutraleTeun schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:22:
[...]

Optical is mogelijk, maar is een beetje ouderwets?
Lag zou eigenlijk niet moeten kunnen, geluid is enkel pass through?
En waarom dan de keuze voor die LG, wetende dat die maar 1 HDMI poort heeft?

Ik baal nu al dat ik van 3 out naar 2 out ga met die Samsung. Ik zal dus moeten gaan werken met splitters.

In mijn ogen gebruik je een soundbar (of receiver) juist als centraal punt voor al je spul zodat je maar met 1 kabel naar je tv zit.

@pvdmost volgens mij wel, tenzij jij een andere berekening hebt?
Nee joh, dat is echt lelijk als je de hdmi kabels rechtstreeks op je soundbar wilt aansluiten. Ook totaal niet praktisch middels een zwevende tv meubel. Ik heb trouwens begrepen dat HDMI ARC wel degelijk de oplossing is en 1 poort is voldoende.

Je sluit gewoon de tv aan op die ene poort en stelt vervolgens in de instellingen van je tv af dat het geluid via de externe speaker (soundbar in dit geval) moet lopen. Dan kunnen je randapparaten (gewoon) rechtstreeks op de tv HDMI poorten blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
Heeft iemand tips voor het aan de muur bevestigen van de rear boxen van de Samsung HW-K950? Samsung heeft volgens mij geen speciale beugels hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
pvanmegen schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 08:46:
Ligt het aan mij of zijn de Heos Bar en Sub verwijderd van de site?
Het was op=op etc, dus best kans dat het bestaande voorraden zijn die verkocht zijn en dat ze daarna dus verwijderen van de site? Ik heb iig kunnen bestellen en een order bevestiging gehad (+ bevestiging van Cashback XL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
  • Nu online
Anoniem: 917349 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:58:
[...]

Nee joh, dat is echt lelijk als je de hdmi kabels rechtstreeks op je soundbar wilt aansluiten. Ook totaal niet praktisch middels een zwevende tv meubel. Ik heb trouwens begrepen dat HDMI ARC wel degelijk de oplossing is en 1 poort is voldoende.

Je sluit gewoon de tv aan op die ene poort en stelt vervolgens in de instellingen van je tv in dat het geluid via de externe speaker (soundbar in dit geval) moet lopen. Dan kunnen je randapparaten (gewoon) rechtstreeks op de tv HDMI poorten blijven zitten.
Dit is de juiste aansluiting. Heb zelf de SJ9 en de C7 TV. Voor de geluidsuitvoer van mijn LG UP970 Blu-Ray speler, heb ik deze rechtstreeks op de Soundbar aangesloten (HDMI in).

Zie verder het topic TV + AVR/soundbar combo & problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:35
Ik sta op het punt om een SAMSUNG HW-K950 te kopen maar nu lees ik veel berichten over "hissing" rear speakers maar ik kan niet vinden of dat nu bij alle speakers is of gewoon incidenteel.

Iemand hier met een K950 die even op 30cm afstand van de speaker wil luisteren bij DD/DTS geluid? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Laatst online: 17:37
Ik heb de HW-K950 ook in sterke overweging. Lees echter her en der dat de gewone surround (5.1) minder goed klinkt? Ik kijk vrijwel sources met 5.1 (m.n. Netflix). Kan ik in dat geval beter verder zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-06 06:27
Rasmalluin schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 12:29:
Heeft iemand tips voor het aan de muur bevestigen van de rear boxen van de Samsung HW-K950? Samsung heeft volgens mij geen speciale beugels hiervoor.
Muurbeugels van Vögele.
Ik had ze ergens online voor 15,- euro per stuk

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MillZ
Idanue schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:17:
Ik sta op het punt om een SAMSUNG HW-K950 te kopen maar nu lees ik veel berichten over "hissing" rear speakers maar ik kan niet vinden of dat nu bij alle speakers is of gewoon incidenteel.

Iemand hier met een K950 die even op 30cm afstand van de speaker wil luisteren bij DD/DTS geluid? :P
Geen 'hissing' hier....Enige gebrom wat ik soms hoor komt van mijn vrouw en mijn HUE lamp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
Pepper92 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:29:
Ik heb de HW-K950 ook in sterke overweging. Lees echter her en der dat de gewone surround (5.1) minder goed klinkt? Ik kijk vrijwel sources met 5.1 (m.n. Netflix). Kan ik in dat geval beter verder zoeken?
Minder goed als wat?
Ik vind het prima klinken, maar met alles is dit ook persoonljik.

Het wachten is dat Netflix de app op mijn Nvidia Shield of Samsung KS7000 tv gereed maakt zodat ik Dolby Atmos geluid heb.
Ik moet wel zeggen, zodra ik een Atmos film kijk via de Shield dat onwijs genieten is hoor.
Kamervullend geluid!
Love it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
  • Laatst online: 16:35
MillZ schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 03:52:
[...]
Geen 'hissing' hier....Enige gebrom wat ik soms hoor komt van mijn vrouw en mijn HUE lamp..
Bedankt voor het testen, ik heb hem maar besteld. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-06 08:39

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Pepper92 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:29:
Tja dat is een lastige. Ik denk dat je em toch gewoon kan aanschaffen, want de setup met twee rear speakers is lastig te verslaan door alleen een soundbar; althans dat was voor mij het doorslaggevende argument.

5.1 is zeker niet slecht, maar je merkt wel hoezeer Atmos beter is. Dan komen de rears veel meer tot leven, ook de 'niet-hoogtespeakers'. Als je dat hoort, dan denk je wel van: goh, waarom kan die 'levendigheid' ook niet wat meer bij 5.1.

Ik denk dat je de rears bij 5.1 moet zien als wat subtieler. Bij Netflix merk je dat bepaalde specifieke geluiden juist heel erg door de rears woren benadrukt, zoals bijvoorbeeld de muziek die soms in Better Call Saul: dat komt ineens heel duidelijk uit de rears. Of een vanuit de zijkant in het beeld rijdende auto. Of in Stranger Things als die twee (Jonathan en dat meisje) met een pistool target practise doen op van die ijzeren cans. Als hij steeds mis schiet hoor je die kogel ergens in het zand ploffen, althans, het geluid dat daarmee gepaard gaat, is ineens heel duidelijk uit de rears. Overigens vind ik ze al wel stukje beter bij bijv de Bluray van Interstellar; dat is volgens mij was DTS 5.1, omdat ik de bitstream op unprocessed had staan.

Kortom, het is niet slecht, maar je moet er niet de kwaliteit van dedicated 5.1 setup van verwachten.
Idanue schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:17:

Ik heb daar persoonlijk geen last van, maar als je zo leest zijn er ook mensen die dat inderdaad wel hebben. Dat is echt een beetje hit or miss, zo lijkt het.

[ Voor 14% gewijzigd door Koekiemonsterr op 30-10-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Koekiemonsterr schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:57:
[...]

Tja dat is een lastige....

....Kortom, het is niet slecht, maar je moet er niet de kwaliteit van dedicated 5.1 setup van verwachten
Bedankt voor de uitgebreide reactie! Ik heb gisteravond toch besloten om m (vooralsnog) niet te kopen. En aangezien de aanbieding voorbij is blijft dat voorlopig ook zo; wie weet bij black friday! Ondertussen ga ik even goed rondkijken en is proberen een en ander te beluisteren. Het lijkt me namelijk wel een mooi oplossing. Ik heb al wel een Sonos speaker staan, maar de playbar/base + sub + rears loopt wel iets meer in de papieren dan het systeem van Samsung.

Ik weet niet of er toevallig iemand in de buurt van Leeuwarden woont met een mooie soundbar-setup met rear speakers, bij wie ik een keer zou kunnen komen luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Je kunt toch gewoon in een winkel gaan kijken/luisteren. Dat kan zelfs bij de Mediamarkt als je de goede persoon (dwz iemand die er verstand van heeft) vraagt.

[ Voor 5% gewijzigd door wvkreg op 30-10-2017 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
wvkreg schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:30:
Je kunt toch gewoon in een winkel gaan kijken/luisteren. Dat kan zelfs bij de Mediamarkt als je de goede persoon (dwz iemand die er verstand van heeft) vraagt.
MM is alleen handig als ze een luister ruimte hebben, als ze die niet hebben dan is het waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Inderdaad in Leeuwarden is er geen echte luisterruimte. Alleen bose staat redelijk goed opgesteld bij de mediamarkt. De expert had een tijdje terug alleen iets van Denon staan (de honecinema), maar daar zal ik nog eens langs. Wie weet hebben ze inmiddels de Bar opgesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rasmalluin
In Groningen is een TVQ Soundstore met 3 luisterruimtes. Ideaal, alleen zijn die ruimtes geoptimaliseerd voor geluidssystemen en is het plafond daarom ook aangepast. Hierdoor komt een Atmos systeem nooit tot zijn recht en hebben ze die gewoon los in de winkel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Nog een mailtje gestuurd naar Expert.
Zij vonden het ook raar dat er geen levering mogelijk was.

Als ze de bar binnen hebben, zullen ze het gewoon naar mij opsturen. Opgelost dus.

Ze hebben er alleen geen meer op voorraad en Samsung verwacht pas weer over 2 weken te kunnen leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 14:39

RvE

Rasmalluin schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 12:29:
Bij mij hangen ze aan deze beugels https://www.vogels.com/nl...3200-speaker-beugel-zwart.

Everywhere you go you always take the weather with you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
NeutraleTeun schreef op woensdag 1 november 2017 @ 19:40:
Nog een mailtje gestuurd naar Expert.
Zij vonden het ook raar dat er geen levering mogelijk was.

Als ze de bar binnen hebben, zullen ze het gewoon naar mij opsturen. Opgelost dus.

Ze hebben er alleen geen meer op voorraad en Samsung verwacht pas weer over 2 weken te kunnen leveren.
Oh... ik had gisteren met de plaatselijke Expert gebeld en toen is mij verteld dat ze de set deze week verwachten binnen te krijgen. Huidige leveranciersvoorraad kon hij niet zien, maar deze week ging zeker lukken, aldus de medewerker...

Ik zal morgen nog eens polsen.
Die wordt per stuk verkocht toch? Dit omdat de goedkopere versie van Vogels per 2 worden verkocht, maar dit bij diverse webwinkels niet altijd goed duidelijk wordt gemaakt.

[ Voor 22% gewijzigd door Rasmalluin op 01-11-2017 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Heb je hier een foto van?
Ben wel zeer benieuwd hoe dat eruit ziet.

@Rasmalluin
Volgens het systeem was er niks op voorraad. Enkel bij 3 winkels een showroommodel.
Wellicht heb je net geluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 14:39

RvE

Rasmalluin schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:51:
[...]

Oh... ik had gisteren met de plaatselijke Expert gebeld en toen is mij verteld dat ze de set deze week verwachten binnen te krijgen. Huidige leveranciersvoorraad kon hij niet zien, maar deze week ging zeker lukken, aldus de medewerker...

Ik zal morgen nog eens polsen.

[...]

Die wordt per stuk verkocht toch? Dit omdat de goedkopere versie van Vogels per 2 worden verkocht, maar dit bij diverse webwinkels niet altijd goed duidelijk wordt gemaakt.
De mijne komen van https://ormedia.nl. €37,44 per 2 stuks.

Everywhere you go you always take the weather with you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Laatst online: 12:51
Ik zoek geluid voor een TV. Beperkt budget van 150 euro. Is het dan de moeite om een soundbar te kopen of beter losse boxen + versterker zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:55
rednaz420 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:44:
Ik zoek geluid voor een TV. Beperkt budget van 150 euro. Is het dan de moeite om een soundbar te kopen of beter losse boxen + versterker zoeken?
kwalitatief goede boxen en versterker ga je niet vinden met dat budget. Dat mag je minstens vertienvoudigen voordat je in "het betere spul" komt.

in jouw geval zou ik kijken een een 2e hands soundbar van bijvoorbeeld JBL, sony of iets dergelijks
Verwacht geen wonderen, maar beter dan het TV geluid zal het vast wel zijn.

voorbeeldjes:

V&A aangeboden: Sony HT-CT370 Zwart
stapje beter:
V&A aangeboden: Teufel Cinebar 11

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
Wat betreft de levering van de Samsung HW-K950:
Zojuist Expert gebeld en gevraagd naar de leverdatum. Helaas bleek het inderdaad zo te zijn dat er geen voorraad meer is van dit model. Ze hadden 500 stuks op voorraad liggen, maar er zijn afgelopen weekend 1500 stuks verkocht. Nu is er een nieuwe batch onderweg naar Nederland, maar deze zijn pas 22 november beschikbaar om te worden afgehaald. :(

Pagina: 1 ... 15 ... 58 Laatste