Ik gok dat er wel wat processor kracht voor nodig is. Iets dat je eigenlijk hardware matig erin wil bakken. Tevens willen de fabrikanten gewoon een nieuw product op de markt brengen waaraan ze geld kunnen verdienenJarnoootje schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:05:
Is dat niet iets wat gewoon softwarematig ingebouwd kan worden later bij alle soundbars?
Ik neem aan dat je AdaptIQ hebt uitgevoerd?Fearbeek schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 00:05:
Hi allemaal, sinds kort heb ik een Bose Soundtouch 300 aangeschaft met basmodule en virtually speakers.
Ik woon nu nog bij mijn ouders, en heb de set op mijn kamer staan. Ik heb het idee dat de bas harder klinkt, dan dat hij daadwerkelijk staat. Hebben jullie enig ervaring met de trilling van de Accoustimas?
Vanaf 1 augustus ga ik in een ruime tussenwoning wonen uit 1974. Er ligt een betonnen vloer in, met daaroverheen een massief eikenhouten vloer.
Hoe kan ik het beste de trilling van mijn sub verminderen, of heeft Bose dit zelf al geregeld?
Ik last iets van Bass Boost en Adaptive Bass waardoor de bas harder zou klinken voor je gevoel, maar toch weinig trilling oplevert omdat hij niet hard staat.
Natuurlijk ga ik wel met de buren praten en even luisteren tot welk volume ik zou kunnen gaan voordat ze er last van hebben.
En op de afstandsbediening kun je de bass zelf ook nog bijstellen.
Er zou idd weinig trilling moeten zijn, maar het is zonder meer een erg krachtige subwoofer. Je kunt dus het beste AdaptIQ uitvoeren en daarnaast kijken welk bass level je fijn vindt klinken.
De YAS-207 is net uitgekomen, lijkt mij een erg mooi ding voor het geld. Ik kan alleen niet vinden of hier musiccast op zit voor Airplay en Spotify e.d. wat voor mij dan toch wel een kleine showstopper zou zijn.
https://usa.yamaha.com/pr...nd_bar/yas-207/index.html
Kan iemand dit bevestigen?
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Anoniem: 922141
Ik heb deze aan willen schaffen bij platte tv en kreeg te horen dat ik voor het zelfde geld de CT800 kreeg. Top deal dus. Bedankt voor de Tip!!NRG-81 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:00:
[...]
Sony CT790 is uit te breiden met multiroom speakers. Wel een losse draadloze sub erbij. Prijsrange is wel meer in de buurt van je budget
Ik ben er tot nu toe erg tevreden over.
Nu ben ik wat aan het rommelen om mijn mp3s die op mijn computer staan af te laten spelen op de soundbar. Met windows media player is me dat ook wel gelukt, maar je kan helaas nergens tot mijn weten aangeven dat hij standaard op de soundbar afspeelt. is er een player die dat welk kan en die ik eventueel ook kan bedienen vanaf mijn tablet?
Ondanks dat ik dezelfde soundbar heb met 2 achter surround speakers speel ik muziek voornamelijk af met de app van Sony zelf (musicpal) dit klinkt goed. Wel merk ik helaas een vertraging en soort van echo delay (stand music) wanneer ik muziek afspeel. Leuke set, veel hdmi inputs niets over te klagen voor de prijs. Toch ben ik wel aan t kijken voor een Fidelio B8 omdat die kwa kleur erg past bij mijn TV en atmos heeftAnoniem: 922141 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:29:
[...]
Ik heb deze aan willen schaffen bij platte tv en kreeg te horen dat ik voor het zelfde geld de CT800 kreeg. Top deal dus. Bedankt voor de Tip!!
Ik ben er tot nu toe erg tevreden over.
Nu ben ik wat aan het rommelen om mijn mp3s die op mijn computer staan af te laten spelen op de soundbar. Met windows media player is me dat ook wel gelukt, maar je kan helaas nergens tot mijn weten aangeven dat hij standaard op de soundbar afspeelt. is er een player die dat welk kan en die ik eventueel ook kan bedienen vanaf mijn tablet?
Als ik avsforum mag geloven werkt t of heel slecht of ze hebben twijfel of er wel iets is toegevoegd. Daarnaast kunnen ze geen firmware log vinden die het expliciet beschrijft...JBS schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:38:
Voor de Samsung K950 is een firmware upgrade beschikbaar welke DTS 5.1 ondersteuning toevoegt.
Anoniem: 922141
Ik speel nu mp3s af op mijn computer via mediamonkley. nadeel is wel dat ik die via de tv moet afspelen, dan moet de tv aan blijven staan.brtkpr schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 16:13:
[...]
Ondanks dat ik dezelfde soundbar heb met 2 achter surround speakers speel ik muziek voornamelijk af met de app van Sony zelf (musicpal) dit klinkt goed. Wel merk ik helaas een vertraging en soort van echo delay (stand music) wanneer ik muziek afspeel. Leuke set, veel hdmi inputs niets over te klagen voor de prijs. Toch ben ik wel aan t kijken voor een Fidelio B8 omdat die kwa kleur erg past bij mijn TV en atmos heeft
Voorlopig weer even zoeken naar een atmos soundbar. De Sony gaat naar boven en voor beneden bij de Philips TV wil ik een (als kan grijze) soundbar. De Philips Fidelio B8 valt definitief af want kan geen HDR en hdcp afspelen. De Onkyo sbt-a500/ls7200 staat nog op t lijstje maar lijkt vooralsnog erg slecht te presteren. De Samsung blijft over maar heb weer niets met het merk. Oh wat is kiezen toch lastig!
Welke Sony gaat naar boven? en waarom?brtkpr schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 23:50:
Voorlopig weer even zoeken naar een atmos soundbar. De Sony gaat naar boven en voor beneden bij de Philips TV wil ik een (als kan grijze) soundbar. De Philips Fidelio B8 valt definitief af want kan geen HDR en hdcp afspelen. De Onkyo sbt-a500/ls7200 staat nog op t lijstje maar lijkt vooralsnog erg slecht te presteren. De Samsung blijft over maar heb weer niets met het merk. Oh wat is kiezen toch lastig!
Kan de Heos Bar eigenlijk dolby 5.0? Dus surround zonder de sub? Kan op de site enkel 3.0 3.1 en 5.1 vinden.
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Wat is een goed soundbar die makkelijk te bedienen is met een app zoals Sonos? Alleen niet zo duur
Als ik volledige 5.1 ervaring met Sonos zou willen ben ik bijna 2k kwijt.
Er zijn meerdere mensen die op avsforum bevestigen dat de update wel degelijk werkt en dts 5.1-ondersteuning heeft toegevoegd.brtkpr schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 12:02:
[...]
Als ik avsforum mag geloven werkt t of heel slecht of ze hebben twijfel of er wel iets is toegevoegd. Daarnaast kunnen ze geen firmware log vinden die het expliciet beschrijft...
Ik heb die laatste update voor de Samsung K950 ook al automatisch binnen, helaas zou ik bijna zeggen, want ik heb het ding te kort in bezit om echt goed een voor- en na-scenario te kunnen testen.
Feit is wel dat als ik nu met die laatste update een bluray met dts-hd master audio track afspeel en de speler op 'bitstream unprocessed' zet, en er dus geen omzetting plaatsvindt, dan krijg ik wel degelijk een vrij indrukwekkende surround-ervaring waarbij de rear speakers ook goed van zich laten horen. En juist dat laatste, daar ontbrak het eerder een beetje aan.
In principe zou je tot nu toe via een dts track op een bluray slechts 2 kanaals stereogeluid moeten krijgen op de K950 als je verder niks omzet, dus het lijkt er toch op dat er daadwerkelijk dts 5.1 is toegevoegd. Het kan bijna niet dat één van de virtuele surroundmodi ineens in staat is om van stereo een overtuigende surround-ervaring te maken.
Oké goed te horen!Koekiemonsterr schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:56:
[...]
Er zijn meerdere mensen die op avsforum bevestigen dat de update wel degelijk werkt en dts 5.1-ondersteuning heeft toegevoegd.
Ik heb die laatste update voor de Samsung K950 ook al automatisch binnen, helaas zou ik bijna zeggen, want ik heb het ding te kort in bezit om echt goed een voor- en na-scenario te kunnen testen.
Feit is wel dat als ik nu met die laatste update een bluray met dts-hd master audio track afspeel en de speler op 'bitstream unprocessed' zet, en er dus geen omzetting plaatsvindt, dan krijg ik wel degelijk een vrij indrukwekkende surround-ervaring waarbij de rear speakers ook goed van zich laten horen. En juist dat laatste, daar ontbrak het eerder een beetje aan.
In principe zou je tot nu toe via een dts track op een bluray slechts 2 kanaals stereogeluid moeten krijgen op de K950 als je verder niks omzet, dus het lijkt er toch op dat er daadwerkelijk dts 5.1 is toegevoegd. Het kan bijna niet dat één van de virtuele surroundmodi ineens in staat is om van stereo een overtuigende surround-ervaring te maken.
Ik zou bijna zeggen dat het zo'n beetje de beste soundbar is die je kan kopen, maar die prijs is toch wel fors haha.
Kan de k950 ook muziek of nie5 atmos films naar atmos omzetten of in ieder geval soort van processing?
Yup, maar bij dit soort bedragen heb je nog wel enige onderhandelingsruimtebrtkpr schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 22:20:
[...]
Oké goed te horen!
Ik zou bijna zeggen dat het zo'n beetje de beste soundbar is die je kan kopen, maar die prijs is toch wel fors haha.
Kan de k950 ook muziek of nie5 atmos films naar atmos omzetten of in ieder geval soort van processing?
Voor zover je er nog iets aan hebt, er loopt nog een promo actie van Samsung waardoor je bij de aanschaf van de K950 of K850 de Samsung uhd speler K8500 gratis krijgt en evt drie uhd blurays. Nou is dat niet de beste en duurste uhd speler, maar dat kan toch nog leuke bonus zijn.
De Sony HT ST 5000 is misschien nog beter, maar ook weer stuk duurder. De LG SJ9 is best goed maar mist de rear speakers bijv. En de Philips Fidelio B8 klinkt naar verluidt al wat minder dan de SJ9 en mist ook zaken zoals het doorsturen van hdr. Als je dolby atmos belangrijk vindt en geen traditionele setup met losse receiver en speakers wilt, dan is de K950 één van de beste keuzes, zo niet de beste.
Kan de K950 ook muziek en niet-atmos films omzetten in atmos? Nee. De soundbar kan dolby atmos decoderen, maar kan niet niet-atmos-tracks in atmos 'omvormen'. Daarvoor moet je atmos-blurays of bijvoorbeeld via de buggy Dolby Access app op de Xbox One of Windows 10 een atmos-signaal naar de soundbar sturen. Er zijn wel virtuele surround-modi waardoor de upfiring drivers ook worden ingezet, als ware het dolby atmos, maar dat haalt het niet bij de real deal.
Bij afspelen van muziek via de Multroom app komen ook de rear speakers overtuigend tot leven als je de virual surround optie op de afstandsbediening inschakelt. Is strikt genomen nog geen atmos, maar desalniettemin wel vrij indrukwekkend.
[ Voor 7% gewijzigd door Koekiemonsterr op 18-06-2017 09:44 ]
Bedankt voor je heldere en fijne uitleg. Super!Koekiemonsterr schreef op zondag 18 juni 2017 @ 00:13:
[...]
Yup, maar bij dit soort bedragen heb je nog wel enige onderhandelingsruimte
Voor zover je er nog iets aan hebt, er loopt nog een promo actie van Samsung waardoor je bij de aanschaf van de K950 of K850 de Samsung uhd speler K8500 gratis krijgt en evt drie uhd blurays. Nou is dat niet de beste en duurste uhd speler, maar dat kan toch nog leuke bonus zijn.
De Sony HT ST 5000 is misschien nog beter, maar ook weer stuk duurder. De LG SJ9 is best goed maar mist de rear speakers bijv. En de Philips Fidelio B8 klinkt naar verluidt al wat minder dan de SJ9 en mist ook zaken zoals het doorsturen van hdr. Als je dolby atmos belangrijk vindt en geen traditionele setup met losse receiver en speakers wilt, dan is de K950 één van de beste keuzes, zo niet de beste.
Kan de K950 ook muziek en niet-atmos films omzetten in atmos? Nee. De soundbar kan dolby atmos decoderen, maar kan niet niet-atmos-tracks in atmos 'omvormen'. Daarvoor moet je atmos-blurays of bijvoorbeeld via de buggy Dolby Access app op de Xbox One of Windows 10 een atmos-signaal naar de soundbar sturen. Er zijn wel virtuele surround-modi waardoor de upfiring drivers ook worden ingezet, als ware het dolby atmos, maar dat haalt het niet bij de real deal.
Bij afspelen van muziek via de Multroom app komen ook de rear speakers overtuigend tot leven als je de virual surround optie op de afstandsbediening inschakelt. Is strikt genomen nog geen atmos, maar desalniettemin wel vrij indrukwekkend.
oké ik heb de knoop 'eindelijk' doorgehakt.
Na verschillende bars beluisterd te hebben, eigenlijk elke behalve de Sony HT ST5000 gekozen voor de Bose Soundtouch 300.
Waarom?
Het model spreekt mij erg aan, hij is qua formaat één van de kleinere soundbars terwijl er wel erg mooi geluid uit komt.
Heb het direct vergeleken met de Yamaha YSP-2700 en vond, op het extreem lage na, de Bose veel beter klinken. Ook de warmte van het geluid is erg goed.
Het hielp ook dat ik hem wat goedkoper kon krijgen dan de adviesprijs.
Hopelijk komt hij deze week binnen!
Na verschillende bars beluisterd te hebben, eigenlijk elke behalve de Sony HT ST5000 gekozen voor de Bose Soundtouch 300.
Waarom?
Het model spreekt mij erg aan, hij is qua formaat één van de kleinere soundbars terwijl er wel erg mooi geluid uit komt.
Heb het direct vergeleken met de Yamaha YSP-2700 en vond, op het extreem lage na, de Bose veel beter klinken. Ook de warmte van het geluid is erg goed.
Er zit idd ook voor het formaat een fijne bass in. Eventueel natuurlijk altijd uit te breiden met de sub, voor de echte bassJarnoootje schreef op zondag 18 juni 2017 @ 13:59:
Waarom?
Op het moment dat je hem installeert raad ik je sowieso aan om AdaptIQ uit te voeren (na eerst de sub en achterspeakers gekoppeld te hebben, mocht je deze ook hebben gekocht).
Have fun!
Hier zelf al vanaf vorig jaar november in het bezit van de Soundtouch 300 inclusief de acoustimass module en achterspeakers. Tot op heden nog geen spijt van gehad, wat een geweld komt eruit met het kijken van een film.Jarnoootje schreef op zondag 18 juni 2017 @ 13:59:
Waarom?
Jammer genoeg excelereert Bose niet zo op het software gebied, de app van Soundtouch is echt een gedrocht.....
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Dat had ik inderdaad al begrepen dat de app ruk is. Ach als ik er radio mee kan afspelen ben ik al blij, de rest wordt vanaf de tv/dvd speler bestuurd.
Voorlopig ga ik eerst zonder de sub en de achterspeakers de boel beluisteren. Mocht ik hierdoor vaker en meer muziek/films/series gaan kijken ga ik, uiteraard, uitbreiden.
We gaan het zien, ben erg benieuwd!
Voorlopig ga ik eerst zonder de sub en de achterspeakers de boel beluisteren. Mocht ik hierdoor vaker en meer muziek/films/series gaan kijken ga ik, uiteraard, uitbreiden.
Ik heb deze bose set ook vaak gehoord, met en zonder rears in diverse winkels. In t najaar wil ik ook een soundbar.Jarnoootje schreef op zondag 18 juni 2017 @ 21:55:
Dat had ik inderdaad al begrepen dat de app ruk is. Ach als ik er radio mee kan afspelen ben ik al blij, de rest wordt vanaf de tv/dvd speler bestuurd.
Dat twijfel ik nog tussen de bose ST300 of de Samsung k950(en met uhd bluray als bonus).
Veel plezier met je aankoop. Heb je trouwens een goede korting gekregen? In percentages..?
[ Voor 4% gewijzigd door Rino op 18-06-2017 22:03 ]
Kan de Bose ook DTS-HD en Truehd formaten aan? Al dan niet met de invisible achter speakers erbij aa gesloten?Rino schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:02:
[...]
Ik heb deze bose set ook vaak gehoord, met en zonder rears in diverse winkels. In t najaar wil ik ook een soundbar.
Dat twijfel ik nog tussen de bose ST300 of de Samsung k950(en met uhd bluray als bonus).
Veel plezier met je aankoop. Heb je trouwens een goede korting gekregen? In percentages..?
Zo de soundbar ligt inmiddels in mijn auto. De deal die ik had ging helaas niet meer door, dus gelijk naar de lokale MediaMarkt gegaan en de bar gekocht.
Bij de MM in almere stond ook de nieuwe Sony HT-ST5000, die heb ik ook even beluisterd. Moet zeggen dat het, in de winkel, mij wat tegen viel. Het geluid met subwoofer vond ik niet overtuigend beter dan de Bose zonder. Met subwoofer was de Bose bar beduidend beter qua sound.
Dit alles natuurlijk in de winkel met een hoop muziek rondom beluisterd, maar wel beide via bluetooth het zelfde nummer beluisterd.
Kortom, ondanks dat ik hem nog niet aangesloten heb thuis, nu al blij met deze keuze
Bij de MM in almere stond ook de nieuwe Sony HT-ST5000, die heb ik ook even beluisterd. Moet zeggen dat het, in de winkel, mij wat tegen viel. Het geluid met subwoofer vond ik niet overtuigend beter dan de Bose zonder. Met subwoofer was de Bose bar beduidend beter qua sound.
Dit alles natuurlijk in de winkel met een hoop muziek rondom beluisterd, maar wel beide via bluetooth het zelfde nummer beluisterd.
Kortom, ondanks dat ik hem nog niet aangesloten heb thuis, nu al blij met deze keuze
Veel plezier met je soundbar en het uitpakken (ook altijd een feestje)Jarnoootje schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:28:
Zo de soundbar ligt inmiddels in mijn auto. De deal die ik had ging helaas niet meer door, dus gelijk naar de lokale MediaMarkt gegaan en de bar gekocht.
Ben even benieuwd naar advies in dit lijntje...
Na verhuizing wil ik af van de losse boxen, maar wel gebruik blijven maken van mijn mooie REL subwoofer.
Welke soundbar biedt goede functionaliteit (Atmos?), past mooi bij 49" TV en heeft niet standaard Subwoofer bijgeleverd, maar kan er wel op worden aangesloten....
Enig advies wordt zeer gewaardeerd.
Na verhuizing wil ik af van de losse boxen, maar wel gebruik blijven maken van mijn mooie REL subwoofer.
Welke soundbar biedt goede functionaliteit (Atmos?), past mooi bij 49" TV en heeft niet standaard Subwoofer bijgeleverd, maar kan er wel op worden aangesloten....
Zover ik weet kan dat op de Arcam solo Bar. Die heeft een aparte subwoofer uit en hoeft niet perse eigen merk te zijn. Je kan altijd even de handleiding erbij opzoekenSteeple schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 08:54:
Ben even benieuwd naar advies in dit lijntje...
Ik wacht al een tijdje op de juiste bar van Yamaha en ik weet vrij zeker dat deze zonder musiccast is. Dat staat er altijd bij.Gekkenhuis schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:15:
De YAS-207 is net uitgekomen, lijkt mij een erg mooi ding voor het geld. Ik kan alleen niet vinden of hier musiccast op zit voor Airplay en Spotify e.d. wat voor mij dan toch wel een kleine showstopper zou zijn.
Naast musiccast ook een gebrek aan HDMI ingangen ...
Hoeveel korting is haalbaar? (in procenten). En bevalt deze set nog? Ik lees "veel" op AVS forum over klachten over de rears die sissen of connectie verliezen. Heb je hier zelf ook last van?Koekiemonsterr schreef op zondag 18 juni 2017 @ 00:13:
[...]
Yup, maar bij dit soort bedragen heb je nog wel enige onderhandelingsruimte
De combinatie met de UHD player is erg interessant, thanks voor de tip.
Hoeveel korting haalbaar is, tja, trial and error zou ik zeggenRino schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:27:
[...]
Hoeveel korting is haalbaar? (in procenten). En bevalt deze set nog? Ik lees "veel" op AVS forum over klachten over de rears die sissen of connectie verliezen. Heb je hier zelf ook last van?
Ja de K950 bevalt nog steeds prima. Ik ben ook bekend met de verhalen van sissende rear speakers, static noise en eventueel zelfs connectie verliezen. Heb ik persoonlijk geen last van. Maar dat is dus waarschijnlijk een beetje geluk hebben.
Enige echte minpunten zijn een bass die weliswaar heerlijk krachtig is, maar ook net iets te vaak overpowered. Dan moet je weer volume of basniveau/subwoofervolume aanpassen.
En de rears mogen bij niet-atmos tracks nog wel iets levendiger worden. Bij Atmos-tracks komen ze overtuigend tot leven, en overigens ook als je via de Multiroom app van Samsung over de WiFi een willekeurig muzieknummer laat afspelen. Maar bij regulier 5.1 materiaal of tv-uitzendingen kun je niet met een druk op de knop die dingen echt 'aan' zetten. De verschillende virtuele surroundmodi doen dat in feite wel, maar dan zou je eigenlijk willen dat het volume van de rears wat hoger was. En die heb ik al op max staan. Maar goed, bij de meeste actiescènes van films en series doen ze het zeker niet slecht. Maar hou hier wel rekening mee. Je moet dus ook wel echt atmos tracks gaan gebruiken om dit ding te 'rechtvaardigen'
Weet iemand of de ysp-2700 van Yamaha vervangen gaat worden de komende tijd? Waar ik ook kijk in de winkels of online zoek, de soundbar is nergens verkrijgbaar.
Ik ben zelf zeer tevreden over mijn k950. Ik ben nog steeds van mening dat er op dit moment niet veel beters is.Rino schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:27:
[...]
Hoeveel korting is haalbaar? (in procenten). En bevalt deze set nog? Ik lees "veel" op AVS forum over klachten over de rears die sissen of connectie verliezen. Heb je hier zelf ook last van?
BlaBlaBla
Yep, al ben ik nu wel weer een nieuw minpunt tegengekomen: geen dolby atmos-ondersteuning via HDMI ARC. Alleen de twee HDMI inputpoorten ondersteunen het.Strider schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:01:
[...]
Ik ben zelf zeer tevreden over mijn k950. Ik ben nog steeds van mening dat er op dit moment niet veel beters is.
Ik had zoiets inmiddels ook gelezen op AVSforums.Koekiemonsterr schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:19:
[...]
Yep, al ben ik nu wel weer een nieuw minpunt tegengekomen: geen dolby atmos-ondersteuning via HDMI ARC. Alleen de twee HDMI inputpoorten ondersteunen het.
@Strider ; goed om te lezen dat ie bevalt.
En je blijkbaar ook de mening deelt van @Koekiemonsterr .
Hoe bevalt specifiek de rears en het volume hiervan?
Ik ga vanmiddag luisteren bij de MediaMarkt (mits aanwezig). De bonusdeal (van UHD player) geldt nog 2 weken las ik.
Je mag vanuit het hoge noorden ook gerust naar de Randstad afreizen om hem in (mijn) meer huiselijke sferen te komen beluisterenRino schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:42:
[...]
Ik had zoiets inmiddels ook gelezen op AVSforums.
@Strider ; goed om te lezen dat ie bevalt.
En je blijkbaar ook de mening deelt van @Koekiemonsterr .
Hoe bevalt specifiek de rears en het volume hiervan?
Ik ga vanmiddag luisteren bij de MediaMarkt (mits aanwezig). De bonusdeal (van UHD player) geldt nog 2 weken las ik.
Let overigens op, mocht de MediaMarkt een testopstelling hebben, dat je aan rechterkant van de soundbar een klein lampje blauw ziet oplichten (niet al te fel dus je kan het over het hoofd zien). Dat doet de bar als teken dat er Dolby Atmos wordt afgespeeld.
De rears zijn helemaal niet slecht, alleen je zou er iets meer controle over willen hebben. Het volume van de horizontal en verticale driver in de rears kun je wel opkrikken, maar dat effect is niet zo groot als je zou verwachten.
Dat de rears zeker niet slecht zijn, merkte ik onlangs nog bij een gestreamde Netflix-episode van El Chapo en een aflevering van Vikings (usb in de tv gestoken). De Vikings-aflevering uit seizoen 4 had nogal wat van die werkgeluiden en getimmer aan houten boten in zich, dat hoorde je heel goed uit de rears komen. Hetzelfde geld voor aardig wat geluidseffecten van El Chapo, waarbij een dichtklappende (gevangenis)deur of een links uit het beeld rijdende auto perfect doorklinken in de juiste rear speaker.
En bijvoorbeeld Star Wars The Force Awakens via Netflix, de scène dat Rey in de Millennium Falcon van de woestijnplaneet ontsnap, is zeer indrukwekkend. Niet alleen zijn de explosies via de subwoofer heel krachtig, maar komen de rears zeer tot leven op het moment dat het luchtduel met de tie-fighter begint.
Overigens als je de virtuele surround-modus op 'sport' zet komen bij mij de rears veel meer tot leven dan bij andere modi.
En een beetje goeie surround-track werkt ook al goed met de verschillende drivers aan de uiteinden van de soundbar zelf, wat ook al wat meer ruimtelijk effect geeft.
Thanks, dit zijn de reacties en tips waar je wat mee kan als toekomstige eigenaar. Je hebt me omgehaaldKoekiemonsterr schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:40:
[...]
Je mag vanuit het hoge noorden ook gerust naar de Randstad afreizen om hem in (mijn) meer huiselijke sferen te komen beluisteren![]()
Let overigens op, mocht de MediaMarkt een testopstelling hebben, dat je aan rechterkant van de soundbar een klein lampje blauw ziet oplichten (niet al te fel dus je kan het over het hoofd zien). Dat doet de bar als teken dat er Dolby Atmos wordt afgespeeld.
De rears zijn helemaal niet slecht, alleen je zou er iets meer controle over willen hebben. Het volume van de horizontal en verticale driver in de rears kun je wel opkrikken, maar dat effect is niet zo groot als je zou verwachten.
Dat de rears zeker niet slecht zijn, merkte ik onlangs nog bij een gestreamde Netflix-episode van El Chapo en een aflevering van Vikings (usb in de tv gestoken). De Vikings-aflevering uit seizoen 4 had nogal wat van die werkgeluiden en getimmer aan houten boten in zich, dat hoorde je heel goed uit de rears komen. Hetzelfde geld voor aardig wat geluidseffecten van El Chapo, waarbij een dichtklappende (gevangenis)deur of een links uit het beeld rijdende auto perfect doorklinken in de juiste rear speaker.
En bijvoorbeeld Star Wars The Force Awakens via Netflix, de scène dat Rey in de Millennium Falcon van de woestijnplaneet ontsnap, is zeer indrukwekkend. Niet alleen zijn de explosies via de subwoofer heel krachtig, maar komen de rears zeer tot leven op het moment dat het luchtduel met de tie-fighter begint.
Overigens als je de virtuele surround-modus op 'sport' zet komen bij mij de rears veel meer tot leven dan bij andere modi.
En een beetje goeie surround-track werkt ook al goed met de verschillende drivers aan de uiteinden van de soundbar zelf, wat ook al wat meer ruimtelijk effect geeft.
Heb je zelf ook de UHD8500 erbij 'gekregen'
Yup, die speler + de drie UHD-films (waarvan alleen Max Max de moeite waard is) die erbij zitten met die actie. Check wel even of je gaat bestellen bij een winkel die op de lijst van Samsung staat die ook echt onderdeel is van de actie. Het is een hele rits, maar je zal net zien dat jouw winkel er niet tussen staat...Rino schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:44:
[...]
Thanks, dit zijn de reacties en tips waar je wat mee kan als toekomstige eigenaar. Je hebt me omgehaald..
Heb je zelf ook de UHD8500 erbij 'gekregen'
Voor mij was deze soundbar om meerdere redenen de beste keuze, en ik ben tevreden, maar er zijn dus wel wat minpuntjes en je moet ook wel echt van plan zijn om werk te maken van Dolby Atmos-materiaal (bijv via de Xbox One of de UHD 8500-speler met uhd blu rays) om het ding te 'rechtvaardigen'. Want surround zonder Atmos is weliswaar goed, maar dat kan een losse receiver + speakers uiteraard beter. Dit ding is echt geoptimaliseerd voor Atmos, en voor mij zijn de reguliere 5.1-prestaties prima, maar niet iedereen zal dat goed genoeg vinden.
Iemand ervaring met de sj9? Op foto's zaten de buitenste speakers in de soundbar Pas in de winkel geweest en daar staken tot mijn verbazing de speakers boven de soundbar uit. Zijn er verschillende modellen? Verder gaven ze aan dat er nogal wat klachten waren over de Samsung modellen. De aansturing van rear speakers van de 950 verloopt niet bij iedereen soepel. Nog geen keuze durven maken. Daarnaast nog afhankelijk van de atmos update...mocht die er ooit komen.
[ Voor 3% gewijzigd door Vendetta_X op 04-07-2017 13:46 ]
Nu sta ik voor een keuze: een Sonos Playbase, Sonos Play 5 of een Bose Soundtouch 300.
Qua geluid vind ik eigenlijk de Bose het mooiste, maar ik ben bang dat ik tegen softwareproblemen aanloop. Zeker als ik bepaalde reacties zie.
Bij Sonos weet je gewoon zeker dat het op gebied van streaming/software wel goed zit.
Wie kan mij hier iets meer over vertellen uit eigen ervaring?
Waar ik ook benieuwd naar ben bij de Bose: staat deze net als Sonos altijd standby, en kun je dus zo supersimpel vanuit de Spotify-app muziek afspelen? (zonder enige handelingen te hoeven verrichten op de Bose)
Alvast bedankt voor het reageren!
Qua geluid vind ik eigenlijk de Bose het mooiste, maar ik ben bang dat ik tegen softwareproblemen aanloop. Zeker als ik bepaalde reacties zie.
Bij Sonos weet je gewoon zeker dat het op gebied van streaming/software wel goed zit.
Waar ik ook benieuwd naar ben bij de Bose: staat deze net als Sonos altijd standby, en kun je dus zo supersimpel vanuit de Spotify-app muziek afspelen? (zonder enige handelingen te hoeven verrichten op de Bose)
De ST300 staat inderdaad altijd standby. Via de app of Spotify kun je dus meteen radio/muziek afspelen. Je kunt ook de presets 1 t/m 6 instellen en dus meteen naar een opgeslagen playlist o.i.d. gaan.Vic83 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:47:
Nu sta ik voor een keuze: een Sonos Playbase, Sonos Play 5 of een Bose Soundtouch 300.
Qua software geen issues eigenlijk; waar mensen het dan met name over hebben zal wel het ontbreken van enkele diensten (zoals Apple Music) en wellicht de lay-out zijn. Verder is de app makkelijk en komen er regelmatig software updates (vorige week nog) met wat aanpassingen en toevoegingen.
Voordeel is verder dat je dan wel DTS support hebt, HDMI en bluetooth.
Bedankt voor je reactie Remzor! Als ik het goed begrijp, kun je de Bose ook wel echt aanraden? (gebruik je hem trouwens met/zonder subwoofer?)
remzor schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:19:
[...]
De ST300 staat inderdaad altijd standby. Via de app of Spotify kun je dus meteen radio/muziek afspelen. Je kunt ook de presets 1 t/m 6 instellen en dus meteen naar een opgeslagen playlist o.i.d. gaan.
Qua software geen issues eigenlijk; waar mensen het dan met name over hebben zal wel het ontbreken van enkele diensten (zoals Apple Music) en wellicht de lay-out zijn. Verder is de app makkelijk en komen er regelmatig software updates (vorige week nog) met wat aanpassingen en toevoegingen.
Voordeel is verder dat je dan wel DTS support hebt, HDMI en bluetooth.
Dit kan ik allemaal beamen!Vic83 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:00:
Bedankt voor je reactie Remzor! Als ik het goed begrijp, kun je de Bose ook wel echt aanraden? (gebruik je hem trouwens met/zonder subwoofer?)
Heb hem zelf ook staan en sinds 2 weken in gebruik. Uitermate tevreden en kan mij weinig vinden in de commentaren dat de app ruk is en allemaal waardeloos werkt.
Vind hem zelf makkelijk werken, wellicht niet zo uitgebreid als Sonos, maar hij voldoet voor wat ik er mee doe.
Wat ik wel heerlijk vind is de meegeleverde universele afstandsbediening! TV, soundbar en Telfort kastje nu met één afstandsbediening aan te sturen. Zet ik mijn Telfort kastje aan, springt automatisch de soundbar op de goede stand en de tv ook.
Gebruik momenteel geen subwoofer, die vond ik wat te duur om gelijk mee te bestellen.
Behalve radio en wat Netflix nog niet alle mogelijkheden getest.
Jarnoootje schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:52:
[...]
Fijn om te lezen! Hoe is de geluidskwaliteit thuis, valt dat mee? (van bijv. streaming/Spotify) Is het geluid via HDMI of optisch gekoppeld? In het verleden had ik mijn geluid weleens gekoppeld via optisch aan een andere speaker, maar hoorde ik af en toe *POK* tussendoor. Erg storend. Zal wellicht aan mijn coax-kabel van de TV gelegen hebben.
[...]
Dit kan ik allemaal beamen!
Heb hem zelf ook staan en sinds 2 weken in gebruik. Uitermate tevreden en kan mij weinig vinden in de commentaren dat de app ruk is en allemaal waardeloos werkt.
Vind hem zelf makkelijk werken, wellicht niet zo uitgebreid als Sonos, maar hij voldoet voor wat ik er mee doe.
Wat ik wel heerlijk vind is de meegeleverde universele afstandsbediening! TV, soundbar en Telfort kastje nu met één afstandsbediening aan te sturen. Zet ik mijn Telfort kastje aan, springt automatisch de soundbar op de goede stand en de tv ook.
Gebruik momenteel geen subwoofer, die vond ik wat te duur om gelijk mee te bestellen.
Behalve radio en wat Netflix nog niet alle mogelijkheden getest.
Graag zou ik jullie advies/mening willen vragen met betrekking tot de soundbars van Spectral.
Ik overweeg de aanschaf van een Spectral meubel, maar zit nog te twijfelen of ik er een Spectral soundbar in laat zetten (SCA3 of BRA2), of dat ik er beter een kan nemen die een voorbereiding heeft voor een losse soundbar en daar dan (bijvoorbeeld) een Yamaha oid bij koop. Het systeem gaat mijn Denon DF-R101 receiver met Mission M70 speakers vervangen, want vrouwlief wil van de kabels in de woonkamer af. Mijn Denon verhuist dan naar de studeerkamer, dus voor puur muziek hou ik hem wel. Ik wil echter in de woonkamer ook nog wel goed geluid hebben voor muziek, dus de nieuwe oplossing moet eigenlijk 'het beste van twee werelden' zijn. Qua luisteropstelling staan tv en zithoek tegenover elkaar over de breedte (4m) van de kamer en voor muziek ben ik met mijn huidige setje daar ook heel gelukkig. De bank staat wel tegen de muur en onder een raam, ik weet niet of dat nog iets uitmaakt voor de keuze?
Ik heb de BRA2 gehoord en op zich klinkt dat ding gewoon goed (zijn ook van Canton) en ze zijn bijzonder fraai in de meubels gebouwd. Je betaald er alleen, denk ik, wel de hoofdprijs voor en als ik (afhankelijk van het type) 1000-1600 euro voor een systeem uitgeef (los van het meubel), dan wil ik ook graag zeker zijn dat het qua geluid en mogelijkheden de beste oplossing is. Een losse subwoofer elders in de kamer is overigens geen optie, alles moet in dat meubel komen.
Any ideas?
Ik overweeg de aanschaf van een Spectral meubel, maar zit nog te twijfelen of ik er een Spectral soundbar in laat zetten (SCA3 of BRA2), of dat ik er beter een kan nemen die een voorbereiding heeft voor een losse soundbar en daar dan (bijvoorbeeld) een Yamaha oid bij koop. Het systeem gaat mijn Denon DF-R101 receiver met Mission M70 speakers vervangen, want vrouwlief wil van de kabels in de woonkamer af. Mijn Denon verhuist dan naar de studeerkamer, dus voor puur muziek hou ik hem wel. Ik wil echter in de woonkamer ook nog wel goed geluid hebben voor muziek, dus de nieuwe oplossing moet eigenlijk 'het beste van twee werelden' zijn. Qua luisteropstelling staan tv en zithoek tegenover elkaar over de breedte (4m) van de kamer en voor muziek ben ik met mijn huidige setje daar ook heel gelukkig. De bank staat wel tegen de muur en onder een raam, ik weet niet of dat nog iets uitmaakt voor de keuze?
Ik heb de BRA2 gehoord en op zich klinkt dat ding gewoon goed (zijn ook van Canton) en ze zijn bijzonder fraai in de meubels gebouwd. Je betaald er alleen, denk ik, wel de hoofdprijs voor en als ik (afhankelijk van het type) 1000-1600 euro voor een systeem uitgeef (los van het meubel), dan wil ik ook graag zeker zijn dat het qua geluid en mogelijkheden de beste oplossing is. Een losse subwoofer elders in de kamer is overigens geen optie, alles moet in dat meubel komen.
Any ideas?
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
Zonder subwoofer klinkt ie voor een soundbar al écht goed, er zit al een best behoorlijke bass in (die je zelf ook kunt regelen). Maar met subwoofer is ie écht af, eventueel ook nog met draadloze achterspeakers te koppelen. De sub klinkt heerlijk. Eventueel kun je hem ook kopen zonder sub, en later een sub / achterspeakers toevoegen. Zelfde principe dus als bij Sonos..Vic83 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:00:
Ben ook ernstig aan het 'twijfelen' om de Sub aan te gaan schaffen. Maar die is mij nu nog net wat te duur, gezien andere investeringen in het huis.remzor schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:01:
[...]
Zonder subwoofer klinkt ie voor een soundbar al écht goed, er zit al een best behoorlijke bass in (die je zelf ook kunt regelen). Maar met subwoofer is ie écht af, eventueel ook nog met draadloze achterspeakers te koppelen. De sub klinkt heerlijk. Eventueel kun je hem ook kopen zonder sub, en later een sub / achterspeakers toevoegen. Zelfde principe dus als bij Sonos..
Wellicht een kerstcadeautje voor mezelf
Iemand ervaring met de Harman Kardon SB 35 Sabre? Kan het setje nieuw voor €450 aanschaffen en voor die prijs lijkt me dat ik weinig beters kan vinden.
Design erg mooi, snap dat er dan wel concessies gemaakt zijn op het geluid door het design maar de reviews lijken best positief. De oorspronkelijke vraagprijs vonden ze te duur van 1200, nu dat probleem er voor mij er niet is lijkt het me een aardige optie.
Design erg mooi, snap dat er dan wel concessies gemaakt zijn op het geluid door het design maar de reviews lijken best positief. De oorspronkelijke vraagprijs vonden ze te duur van 1200, nu dat probleem er voor mij er niet is lijkt het me een aardige optie.
Kijkend naar de design en de drivers en het volume die ze hebben dan lijkt het me behoorlijk makkelijk om in die prijsklasse wat beters te vinden. Maar als je het design leuk vind moet je er voor gaan natuurlijk.
Anoniem: 942191
Ik had graag een soundbar aangekocht, maar ik twijfel wat ik best aankoop. Veel verschillende soorten en merken, maar geen idee wat goed is.
Ik heb een Sony Bravia tv en heb HDMI aansluiting. Ik trek een budget uit van €300,00. De woonkamer is niet zo heel groot, waardoor ik geen kleinere boxen nog eens apart moet hebben. Enkel dus de bar en de subwoofer. Kan iemand iets aanraden?
Alvast bedankt.
Ik heb een Sony Bravia tv en heb HDMI aansluiting. Ik trek een budget uit van €300,00. De woonkamer is niet zo heel groot, waardoor ik geen kleinere boxen nog eens apart moet hebben. Enkel dus de bar en de subwoofer. Kan iemand iets aanraden?
Alvast bedankt.
Oh zo bedoel ik het niet hoor! Hoor graag alternatieven!saveljos schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:37:
Kijkend naar de design en de drivers en het volume die ze hebben dan lijkt het me behoorlijk makkelijk om in die prijsklasse wat beters te vinden. Maar als je het design leuk vind moet je er voor gaan natuurlijk.
Ik heb interesse om een B&W panorama 2 aan te schaffen (ter vervanging van mijn 5 B&W M-1 boxen, die nu aan een denon x1100w hangen)
Alleen heb ik dan nog een vraagje. Ik gebruik nu vaak bijv. spotify en internetradio op de denon. Ik neem aan dat dit niet kan met alleen de panorama 2? Dus streamen vanaf mn iPad of iPhone? Zal wel geen AirPlay ondersteunen ben ik bang.
Wat ik ook nog zou kunnen doen, is de denon x1100w houden, en dan de B&W Panorama 2 daar aan hangen, puur als boxen. Alleen zit daar geen luidsprekersnoer op, zoals bij mijn M-1's nu. Is dat mogelijk, qua aansluiting? Of is dat onzin? De denon is nu mijn middelpunt, van daaruit een HDMI naar de tv en als ingangen zijn de tv ontvanger en de Nvidia shield er op aangesloten.
Wat is nu handig om te doen?
Alleen heb ik dan nog een vraagje. Ik gebruik nu vaak bijv. spotify en internetradio op de denon. Ik neem aan dat dit niet kan met alleen de panorama 2? Dus streamen vanaf mn iPad of iPhone? Zal wel geen AirPlay ondersteunen ben ik bang.
Wat ik ook nog zou kunnen doen, is de denon x1100w houden, en dan de B&W Panorama 2 daar aan hangen, puur als boxen. Alleen zit daar geen luidsprekersnoer op, zoals bij mijn M-1's nu. Is dat mogelijk, qua aansluiting? Of is dat onzin? De denon is nu mijn middelpunt, van daaruit een HDMI naar de tv en als ingangen zijn de tv ontvanger en de Nvidia shield er op aangesloten.
De Panorama 2 heeft geen Airplay, dat had je zelf ook kunnen opzoeken (http://bowersandwilkins.c...and-airplay-compatibility)Goofyduck384 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 19:23:
Ik heb interesse om een B&W panorama 2 aan te schaffen (ter vervanging van mijn 5 B&W M-1 boxen, die nu aan een denon x1100w hangen)
Je kan hem ook niet op je x1100 aansluiten, vermits deze geen pre outs heeft
Je kan wel een apple tv op de panorama aansluiten, dan heb je airplay. De panorama heeft 3 HDMI ingangen dus dan kom je juist toe.
"Het beste van twee werelden" bestaat spijtig genoeg niet in audio. Je gaat altijd compromissen moeten maken. Verwacht van een soundbar geen hifi-kwaliteit want dat bestaat gewoon niet.Aziraphale schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:04:
Graag zou ik jullie advies/mening willen vragen met betrekking tot de soundbars van Spectral.
Any ideas?
Ik zou persoonlijk geen meubel met een opening op maat voor de soundbar kopen. Normaal gezien zal het meubel de soundbar overleven, wat ga je doen als binnen x jaar de soundbar stuk gaat? Je gaat geen soundbar vinden die perfect in die opening past.
Ik vind persoonlijk het mooiste als je de TV hangt, de soundbar onder de TV hangt en daaronder het meubel. Een goot in de muur waar alle kabels in zitten en de apparatuur in je meubel. Zo zie je geen enkele kabel.
Een andere mogelijkheid is de soundbar op het meubel leggen, voor de TV. Als je (vrouw) dat niet wilt kan je bij Spectral ook een met stof bespannen klep krijgen waar je een soundbar achter kan leggen.
Ik vind persoonlijk de Sonos stukken beter. Zowel qua geluidskwaliteit als qua mogelijkheden. De prijs is dezelfde, dus voor mij is de keuze snel gemaakt. Ik zou zeggen: ga beide beluisteren (onder dezelfde omstandigheden!) en kijk dan welke jij de beste vindt.Vic83 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:00:
Een aantal zaken die je met Sonos kan en niet met Bose:
- Een stereopaar maken
- Muziek rechtstreeks streamen van je smartphone/tablet
- Een wekker instellen
- Apple music
De universele afstandsbediening die je bij de Bose krijgt is wel een groot pluspunt
ik heb 'm inmiddels afgelopen zaterdag gekocht... (na overtuigende demo in de media markt) Ben er tot nu toe erg tevreden mee. De soundbar past precies voor mijn LG55B6V qua hoogte.Koekiemonsterr schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:02:
[...]
Yup, die speler + de drie UHD-films (waarvan alleen Max Max de moeite waard is) die erbij zitten met die actie. Check wel even of je gaat bestellen bij een winkel die op de lijst van Samsung staat die ook echt onderdeel is van de actie. Het is een hele rits, maar je zal net zien dat jouw winkel er niet tussen staat...
Voor mij was deze soundbar om meerdere redenen de beste keuze, en ik ben tevreden, maar er zijn dus wel wat minpuntjes en je moet ook wel echt van plan zijn om werk te maken van Dolby Atmos-materiaal (bijv via de Xbox One of de UHD 8500-speler met uhd blu rays) om het ding te 'rechtvaardigen'. Want surround zonder Atmos is weliswaar goed, maar dat kan een losse receiver + speakers uiteraard beter. Dit ding is echt geoptimaliseerd voor Atmos, en voor mij zijn de reguliere 5.1-prestaties prima, maar niet iedereen zal dat goed genoeg vinden.
De rears zijn iets groter dan ik had verwacht op plaatjes van internet, maar stukken groter dan de Virtually Invisible 300 rear surround speakers van Bose.
Daarnaast zijn de rears ietwat zacht maar niet storend. Zodra ik de UHD player heb, ga ik ook ATMOS content afspelen.
Ik heb geen last van sissende of wegvallende connecties.
Daarnaast werkt ARC goed, enige als ik het TV beeld op pauze zet gaat het geluid na verloop van tijd (15min?) op standby en moet je zelf weer aanzetten met AB van soundbar.
Eerste indruk is erg goed, design vind ik zelf ook mooi. En eindelijk af van al die kabels.
Dankjewel voor je reactie! :-)mathias82 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 19:55:
[...]
"Het beste van twee werelden" bestaat spijtig genoeg niet in audio. Je gaat altijd compromissen moeten maken. Verwacht van een soundbar geen hifi-kwaliteit want dat bestaat gewoon niet.
Ik zou persoonlijk geen meubel met een opening op maat voor de soundbar kopen. Normaal gezien zal het meubel de soundbar overleven, wat ga je doen als binnen x jaar de soundbar stuk gaat? Je gaat geen soundbar vinden die perfect in die opening past.
Ik vind persoonlijk het mooiste als je de TV hangt, de soundbar onder de TV hangt en daaronder het meubel. Een goot in de muur waar alle kabels in zitten en de apparatuur in je meubel. Zo zie je geen enkele kabel.
Een andere mogelijkheid is de soundbar op het meubel leggen, voor de TV. Als je (vrouw) dat niet wilt kan je bij Spectral ook een met stof bespannen klep krijgen waar je een soundbar achter kan leggen.
Met 'het beste van twee werelden' bedoel ik ook dat ik compromissen ga sluiten, want ik weet dat een soundbar voor muziek nooit hetzelfde zal zijn als mijn stereo. Wat ik zoek is een soundbar die een zo goed mogelijk geluid geeft en daar geef ik graag wat meer voor uit.
Een goot in de muur wordt hem echter niet en een op de muur vind ik zelf oerlelijk. Komt bij dat ik soundbars ook niet van de fraaie vind, ik zie dan liever een paar mooie stereospeakers. :-)
Wat we dan ook op het oog hebben is een Spectral Next, met zo'n stofbespannen klep. Je kunt die echter krijgen met een soundbarbeugel, voor montage van om het even welke soundbar, maar dus ook met een ingebouwde (lees: er in geschoven) Canton DM90.3. Dat is echter een soundplate ipv een bar, wat weer een subwoofer scheelt. Hij is zeker te vervangen, anders dan dacht ik er niet eens over na.
Bij het kiezen voor een beugel zou voor mij Yamaha of Raumfeld (heb ik al meer van) een optie zijn, maar dan heb ik waarschijnlijk nog een subwoofer nodig?
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
Ik vind die Canton DM reeks erg goed. De 90.3 heb ik nog niet gehoord, maar wel verscheidene andere van de reeks en ze zijn allemaal heel goed van klank voor hun prijs. Het enige nadeel is dat ze niet in een multiroom systeem op te nemen zijn in tegenstelling tot hun concurrenten van Bose, Yamaha (musicast), Denon (Heos), Sonos... Maar als dat niet belangrijk is voor jou dan is het een hele goede keuze. Als Spectral meer dan 1.000€ voor een rebranded DM90.3 vraagt kan je natuurlijk altijd zelf een DM90.3 kopen en in het meubel schuiven.Aziraphale schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:55:
[...]
Dankjewel voor je reactie! :-)
Met 'het beste van twee werelden' bedoel ik ook dat ik compromissen ga sluiten, want ik weet dat een soundbar voor muziek nooit hetzelfde zal zijn als mijn stereo. Wat ik zoek is een soundbar die een zo goed mogelijk geluid geeft en daar geef ik graag wat meer voor uit.
Een goot in de muur wordt hem echter niet en een op de muur vind ik zelf oerlelijk. Komt bij dat ik soundbars ook niet van de fraaie vind, ik zie dan liever een paar mooie stereospeakers. :-)
Wat we dan ook op het oog hebben is een Spectral Next, met zo'n stofbespannen klep. Je kunt die echter krijgen met een soundbarbeugel, voor montage van om het even welke soundbar, maar dus ook met een ingebouwde (lees: er in geschoven) Canton DM90.3. Dat is echter een soundplate ipv een bar, wat weer een subwoofer scheelt. Hij is zeker te vervangen, anders dan dacht ik er niet eens over na.
Bij het kiezen voor een beugel zou voor mij Yamaha of Raumfeld (heb ik al meer van) een optie zijn, maar dan heb ik waarschijnlijk nog een subwoofer nodig?
Als je een met stof bespannen klep neemt kan er natuurlijk eender wat in. Sommige Spectral meubels zijn voorzien van een uitsparing waar perfect één soort soundbar in past, ik dacht eerst dat je dat van plan was. Goed dat je dat niet overweegt.
Soundbars van Yamaha en Raumfeld heb ik nog niet gehoord dus kan ik mij niet over uitspreken. Over het algemeen gaat een soundbar natuurlijk niet heel diep. De betere die ik al heb gehoord (Sonos PlayBar, Heos Bar) produceren wel een aangenaam laag, maar als je de écht diepe noten in muziek wilt horen of de zware bas-effecten in films heb je wel een sub nodig.
- Stereopaar? Het ging over een soundbar met eventueel basmodule.. (overigens kun je de soundtouch 10 in stereo zetten)mathias82 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:02:
Een aantal zaken die je met Sonos kan en niet met Bose:
- Een stereopaar maken
- Muziek rechtstreeks streamen van je smartphone/tablet
- Een wekker instellen
- Apple music
De universele afstandsbediening die je bij de Bose krijgt is wel een groot pluspunt
- Rechtstreeks streamen, dat moet je niet willen. Streamers hebben Spotify o.i.d. of muziek op de NAS of computer staan, en dat kan wel. Bovendien: bluetooth. Dus alles is wel rechtstreeks te streamen.
- Wekker, klopt. Klokje kan wel.
- Apple music zijn ze mee bezig, vooralsnog alleen via BT (wel met rebroadcasting, dus via BT gaat het over je netwerk naar andere 'zones' als je zou willen)
Voordelen:
- BT, dus ook te gebruiken met youtube/gratis muziekdiensten etc.
- Instellen presets
- Slanker, mooier design. Hoewel persoonlijk natuurlijk
- HDMI out én in, optisch
- DTS support
Het is voor iedereen wikken en wegen wat je belangrijk vindt en wat je zoekt
Anoniem: 942191
Weet er iemand welke soundbar ik het beste aankoop voor ongeveer €300,00? En moet het per se een Sony zijn als ik een Sony Bravia tv heb of past een ander merk hier ook bij?Anoniem: 942191 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 12:55:
Ik had graag een soundbar aangekocht, maar ik twijfel wat ik best aankoop. Veel verschillende soorten en merken, maar geen idee wat goed is.
Alvast bedankt.
Kan iemand mij verder helpen?
Alvast bedankt.
Multiroom is voor mij inderdaad niet van belang, aangezien ik al een Raumfeld systeem heb draaien. De connector die nu in de woonkamer staat sluit ik zo op het nieuwe systeem aan en dan werkt dat gewoon. Zaterdag gaan we naar de Spectral showroom in Harderwijk en dan ga ik even wat kritische vragen stellen over de verschillen tussen hun BRA2 en de DM90.3.mathias82 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:16:
[...]
Ik vind die Canton DM reeks erg goed. De 90.3 heb ik nog niet gehoord, maar wel verscheidene andere van de reeks en ze zijn allemaal heel goed van klank voor hun prijs. Het enige nadeel is dat ze niet in een multiroom systeem op te nemen zijn in tegenstelling tot hun concurrenten van Bose, Yamaha (musicast), Denon (Heos), Sonos... Maar als dat niet belangrijk is voor jou dan is het een hele goede keuze. Als Spectral meer dan 1.000€ voor een rebranded DM90.3 vraagt kan je natuurlijk altijd zelf een DM90.3 kopen en in het meubel schuiven.
Als je een met stof bespannen klep neemt kan er natuurlijk eender wat in. Sommige Spectral meubels zijn voorzien van een uitsparing waar perfect één soort soundbar in past, ik dacht eerst dat je dat van plan was. Goed dat je dat niet overweegt.
Soundbars van Yamaha en Raumfeld heb ik nog niet gehoord dus kan ik mij niet over uitspreken. Over het algemeen gaat een soundbar natuurlijk niet heel diep. De betere die ik al heb gehoord (Sonos PlayBar, Heos Bar) produceren wel een aangenaam laag, maar als je de écht diepe noten in muziek wilt horen of de zware bas-effecten in films heb je wel een sub nodig.
En ik ben met de versie waar de BRA2/DM90.3 in kan natuurlijk wel enigszins beperkt, mocht ik er ooit iets anders in willen, doordat er een vak van +/- 90x15 in zit voor de soundbar. Aan de andere kan heeft de versie voor een Bose/Yamaha/Sonos etc. weer geen planken voor apparatuur en dat vind ik ook weer net niks.
Vandaag eens afgereisd naar het Harderwijkse voor een informatie- en luistersessie. Was even wachten tot we de goeie persoon te pakken hadden, maar toen kwamen we wel ergens. De BRA2 van Spectral is inderdaad een aangepaste versie van de DM90.3, waarbij de aanpassingen zitten in eisen van Spectral op het gebied van resonantie, software en afmetingen. De vraag was een hele bekende, evenals de vraag waarom je geen meubel waar een BRA2 in past kunt kopen zonder BRA2, zodat je er een DM90.3 in kunt zetten. Reden daarvoor is dat een DM90.3 dus gewoon niet gaat passen...
Anyways, ik wou eigenlijk ook nog naar de goedkopere SCA3 luisteren, maar die raadde men direct al af. Sonos was stukken beter en veel meer waar voor mijn geld. Sonos was echter in een kast van het formaat dat wij willen (110-120cm) niet ideaal, aangezien die ook naar links en rechts straalt en dan zou ik bij lange na niet de kwaliteit halen die ik zoek.
Dus uitgebreid naar de BRA2 geluisterd en vastgesteld dat dat voor muziek zeker niet slechter klinkt dan de huidige opstelling en voor film heeeeel veel beter. Het zal dus een totaaloplossing worden van (waarschijnlijk) een Scala meubel met een BRA2 soundbar.
Anyways, ik wou eigenlijk ook nog naar de goedkopere SCA3 luisteren, maar die raadde men direct al af. Sonos was stukken beter en veel meer waar voor mijn geld. Sonos was echter in een kast van het formaat dat wij willen (110-120cm) niet ideaal, aangezien die ook naar links en rechts straalt en dan zou ik bij lange na niet de kwaliteit halen die ik zoek.
Dus uitgebreid naar de BRA2 geluisterd en vastgesteld dat dat voor muziek zeker niet slechter klinkt dan de huidige opstelling en voor film heeeeel veel beter. Het zal dus een totaaloplossing worden van (waarschijnlijk) een Scala meubel met een BRA2 soundbar.
Er kan prima een ander merk op de tv worden aangesloten. Ik heb ook een Sony Bravia en daarop een Samsung Soundbar aangesloten. Werkt zonder problemen met HDMI arc.Anoniem: 942191 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 08:13:
[...]
Weet er iemand welke soundbar ik het beste aankoop voor ongeveer €300,00? En moet het per se een Sony zijn als ik een Sony Bravia tv heb of past een ander merk hier ook bij?
Kan iemand mij verder helpen?
Alvast bedankt.
[ Voor 4% gewijzigd door Pannekoek81 op 09-07-2017 08:52 ]
Volgens mij zijn enkele mensen wel heel lyrisch over hun Bose Soundtouch 300.
Granted het is echt een hele goede soundbar hardwarematig. Maar ik kan me niet voorstellen dat je de app "goed" vind.
De app is echt zo slecht! Zelden zo'n gedrocht gezien. Regelmatig updates? Welke updates, kleine bugfixes die nieuwe bugs presenteren. Nee sorry, Bose moet zich echt eens even gaan verdiepen hierin. Desnoods afkijken bij de concurrentie want het werk allemaal maar half.
De ontzettend slecht geïntegreerde spotify app ook in de soundtouch app. Wie dat toch bedacht heeft.
Ik probeer de app zoveel mogelijk te vermijden, gelukkig krijg je die optie ook!
Dus ja de soundbar is geweldig, maar het stukje software waarmee je optioneel de soundbar kan aansturen is jammer genoeg erg slecht.
Granted het is echt een hele goede soundbar hardwarematig. Maar ik kan me niet voorstellen dat je de app "goed" vind.
De app is echt zo slecht! Zelden zo'n gedrocht gezien. Regelmatig updates? Welke updates, kleine bugfixes die nieuwe bugs presenteren. Nee sorry, Bose moet zich echt eens even gaan verdiepen hierin. Desnoods afkijken bij de concurrentie want het werk allemaal maar half.
De ontzettend slecht geïntegreerde spotify app ook in de soundtouch app. Wie dat toch bedacht heeft.
Ik probeer de app zoveel mogelijk te vermijden, gelukkig krijg je die optie ook!
Dus ja de soundbar is geweldig, maar het stukje software waarmee je optioneel de soundbar kan aansturen is jammer genoeg erg slecht.
Maar maak het dan eens concreet, wat vind je zo slecht? Ik heb namelijk helemaal geen bugs, iOs versie (iPad + iPhone).
Wat ik ermee doe:
1. Presets benaderen (Spotify playlists / radio stations) = werkt prima
2. Playlists van Spotify afspelen en soms genre-radio o.i.d. = werkt prima
3. Internet radio opzetten / zoeken = werkt prima
Meer hoef je er toch niet echt mee te doen lijkt me.. audio settings e.d. verander je toch niet steeds, die laat je staan als je AdaptIQ hebt uitgevoerd of de settings zelf wat hebt aangepast?
Wat ik ermee doe:
1. Presets benaderen (Spotify playlists / radio stations) = werkt prima
2. Playlists van Spotify afspelen en soms genre-radio o.i.d. = werkt prima
3. Internet radio opzetten / zoeken = werkt prima
Meer hoef je er toch niet echt mee te doen lijkt me.. audio settings e.d. verander je toch niet steeds, die laat je staan als je AdaptIQ hebt uitgevoerd of de settings zelf wat hebt aangepast?
Oké wat ik zelf zo slecht vind.
- Playlist inladen duurt aanzienlijk langer dan de spotify app zelf. Scrollen is ook lang niet zo smooth.
- Je moet veel meer moeite doen om een specifieke playlist te vinden in de Soundtouch app. Overzicht in de spotify app is zoveel beter.
- Het switchen van de spotify app naar de Soundtouch app levert problemen op met het regelen van het volume in de Soundtouch app, het volume knalt plots omhoog of omlaag bij het veranderen. (Probleem is al enkele maanden bekend bij Bose.) Oplossing nu is de Soundtouch app helemaal afsluiten en opnieuw opstarten.
- Soundtouch app heeft regelmatig problemen met het afspelen van een nieuw nummer na klaar te zijn met een playlist.
- Spelen in grouped mode, er is nergens maar dan ook nergens een optie om de luidsprekers op hetzelfde volume te laten spelen. Je moet daadwerkelijk zelf met de volumebalkjes gaan schuiven om het synchroon te krijgen.
Dit allemaal op een IOS device ik heb geen idee of dit bij Android ook voorkomt.
Het laatste punt is toch wel de slechte interface, bij de vorige app van Bose veel overzichtelijker en strakker. Ik vind het ook nog eens spuuglelijk maar dat heeft met smaak te maken.
https://community.bose.co.../bd-p/soundtouch-speakers
Kijk voor de gein eens op bovenstaande link, staan nog veel meer problemen op omtrent de app.
Ik vind het ook gewoon bizar dat de soundbar zelf gewoon helemaal top is. Maar de software echt compleet het tegenovergestelde is.
- Playlist inladen duurt aanzienlijk langer dan de spotify app zelf. Scrollen is ook lang niet zo smooth.
- Je moet veel meer moeite doen om een specifieke playlist te vinden in de Soundtouch app. Overzicht in de spotify app is zoveel beter.
- Het switchen van de spotify app naar de Soundtouch app levert problemen op met het regelen van het volume in de Soundtouch app, het volume knalt plots omhoog of omlaag bij het veranderen. (Probleem is al enkele maanden bekend bij Bose.) Oplossing nu is de Soundtouch app helemaal afsluiten en opnieuw opstarten.
- Soundtouch app heeft regelmatig problemen met het afspelen van een nieuw nummer na klaar te zijn met een playlist.
- Spelen in grouped mode, er is nergens maar dan ook nergens een optie om de luidsprekers op hetzelfde volume te laten spelen. Je moet daadwerkelijk zelf met de volumebalkjes gaan schuiven om het synchroon te krijgen.
Dit allemaal op een IOS device ik heb geen idee of dit bij Android ook voorkomt.
Het laatste punt is toch wel de slechte interface, bij de vorige app van Bose veel overzichtelijker en strakker. Ik vind het ook nog eens spuuglelijk maar dat heeft met smaak te maken.
https://community.bose.co.../bd-p/soundtouch-speakers
Kijk voor de gein eens op bovenstaande link, staan nog veel meer problemen op omtrent de app.
Ik vind het ook gewoon bizar dat de soundbar zelf gewoon helemaal top is. Maar de software echt compleet het tegenovergestelde is.
Heeft iemand tips welke beugels ik kan gebruiken voor de rear speakers van de Samsung HW-K950 soundbar?
Op de wind van gister kan je niet zeilen
Ok, duidelijk. Ik ervaar die issues dus niet, aangezien ik er ook niet mee doe wat jij doet. Als ik een playlist maak is dat sowieso in de Spotify app zelf. Switchen e.d. doe ik eigenlijk nooit, wel gebruik ik soms Spotify Connect (idd wat uitgebreider dan binnen de ST app).
Overigens geldt dat Spotify verhaal ook bij andere merken.. het zal nooit hetzelfde zijn en net zo goed als de losstaande Spotify app, het is tenslotte geïntegreerd binnen een andere app.
Maar goed, verbeterpunten zijn er altijd natuurlijk; dan liever bij de software dan de hardware
Gelukkig is de app ook echt optioneel, maar ik speel nogal vaak grouped iets af. Dat moet jammer genoeg altijd in de Soundtouch app. Ik vind het ansich ook niet erg dat de interface niet hetzelfde is, of niet net zo goed is. Maar bugfree moet een app wel werken. Dit zijn jammer genoeg punten die al maanden geleden aangegeven zijn. In dat opzicht vind ik het gewoon kwalijk dat er nog steeds geen fix voor is.remzor schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:34:
[...]
Ok, duidelijk. Ik ervaar die issues dus niet, aangezien ik er ook niet mee doe wat jij doet. Als ik een playlist maak is dat sowieso in de Spotify app zelf. Switchen e.d. doe ik eigenlijk nooit, wel gebruik ik soms Spotify Connect (idd wat uitgebreider dan binnen de ST app).
Overigens geldt dat Spotify verhaal ook bij andere merken.. het zal nooit hetzelfde zijn en net zo goed als de losstaande Spotify app, het is tenslotte geïntegreerd binnen een andere app.
Maar goed, verbeterpunten zijn er altijd natuurlijk; dan liever bij de software dan de hardware
Maar inderdaad gelukkig is er met de hardware niks aan de hand.
Tijdje geleden een mooie 55 inch OLED gekocht van LG. En bij mooi beeld hoort mooi geluid.
Bij de mediamarkt wezen kijken en luisteren en mijn oog was gevallen op een LG Sj9. Klonk daar zeker niet verkeerd en de aanloop was geregeld.
Maar eenmaal thuis..... hoe ik de boel ook instelde, ik kreeg het geluid niet en dan ook niet naar mijn zin.
(Mbt atmos kan ik niks zeggen aangezien ik geen bron heb om het af te spelen)
Vandaag de stoute schoenen aangetrokken. Lg in de auto en op naar de MM. Daar uitgelegd dat de lg geen fijne aankoop is geweest en dat ik spijt heb.
Was geen probleem voor de MM. Mocht de set inleveren en kijken voor iets anders.
Weer luisteren en kijken en mijn oog laten vallen op een Samsung HW k950. Stukje duurder dan de lg, maar hopelijk de moeite waard.
Eenmaal thuis even installeren. Maar grrrrrr. Afstandsbediening doet niks!
Gelukkig kan je met de app wel wat regelen. Maar niet alles.
Eerste indruk is WoW. Wat een verschil met de lg. En wat pompt deze subwoofer een asociale lage bass door de kamer.
(Heb wel mijn WiFi router moeten verplaatsen. Beide bij elkaar in de buurt stoorde op de sub:(
Gezien de afstandsbediening wat later komt kan ik niet alles testen nu. Maar zo met de basis instellingen verrast ie mij al aangenaam.
Wordt vervolgd.........
Bij de mediamarkt wezen kijken en luisteren en mijn oog was gevallen op een LG Sj9. Klonk daar zeker niet verkeerd en de aanloop was geregeld.
Maar eenmaal thuis..... hoe ik de boel ook instelde, ik kreeg het geluid niet en dan ook niet naar mijn zin.
Vandaag de stoute schoenen aangetrokken. Lg in de auto en op naar de MM. Daar uitgelegd dat de lg geen fijne aankoop is geweest en dat ik spijt heb.
Was geen probleem voor de MM. Mocht de set inleveren en kijken voor iets anders.
Weer luisteren en kijken en mijn oog laten vallen op een Samsung HW k950. Stukje duurder dan de lg, maar hopelijk de moeite waard.
Eerste indruk is WoW. Wat een verschil met de lg. En wat pompt deze subwoofer een asociale lage bass door de kamer.
(Heb wel mijn WiFi router moeten verplaatsen. Beide bij elkaar in de buurt stoorde op de sub:(
Gezien de afstandsbediening wat later komt kan ik niet alles testen nu. Maar zo met de basis instellingen verrast ie mij al aangenaam.
Wordt vervolgd.........
Beetje pech gehad dus, maar je gaat er uiteindelijk wel tevreden mee zijn, denk ikMack80 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 20:20:
Tijdje geleden een mooie 55 inch OLED gekocht van LG. En bij mooi beeld hoort mooi geluid.
Wordt vervolgd.........
En die lage bass zeg je goed, inderdaad soms asociaal
Overigens merkte ik onlangs dat de K950 nu ineens wel geluid produceert als ik via Netflix app op LG oled tv het (visueel indrukwekkende) dolby testfilmpje Meridian en Okja afspeel. Eerder kreeg ik dan helemaal geen geluid. Nu wel. De soundbar geeft niet aan dat ie een dolby atmos signaal ontvangt, maar het geluid lijkt wel een stuk ruimtelijker dan regulier dd 5.1, wellicht een lossy atmos signaal dat via dd. 5.1 wordt meegestuurd o.i.d. Moet bijna wel een stille update zijn geweest van Samsung voor de k950, want heb verder niks veranderd en eerder kwam er helemaal geen geluid.
Echter is de sub van de Samsung een stuk storinggevoeliger dan de lg en jbl. Heb m’n kanalen van de WiFi al veranderd. Maar de WiFi doet rare plopjes en kraakjes veroorzaken in de sub.
Met de WiFi helemaal uit is het probleem opgelost.
Ben ik de enige?😄
Ben ik de enige?😄
Ik heb daar geen last van. Ben nog steeds erg blij met de samsung.Mack80 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 12:28:
Echter is de sub van de Samsung een stuk storinggevoeliger dan de lg en jbl. Heb m’n kanalen van de WiFi al veranderd. Maar de WiFi doet rare plopjes en kraakjes veroorzaken in de sub.
Ben ik de enige?😄
Enige "vervelende" is dat de soundbar na aantal minuten in standby gaat, bijv bij het pauzeren van een netflix film. Je moet t dan weer met de AB aanzetten (die ik overigs zelden gebruik, omdat mijn Magic Remote van LG keurig het geluid regelt.)
**edit**, de standby tijd kan ik heel makkelijk met de app aanpassen

Binnenkort krijg ik de UHD Blu-ray speler UBD-K8500 van de actie en dan kan ik echt genieten van Atmos geluid. Ben benieuwd
[ Voor 4% gewijzigd door Rino op 17-07-2017 11:28 ]
Daar heb ik geen last van, terwijl router subwoofer en soundbar allemaal vlakbij elkaar staan. Wellicht maakt 2,4ghz/5ghz nog iets uit. Ik heb de WiFi op 5ghz in ieder geval.Mack80 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 12:28:
Ben ik de enige?😄
Het liefst heb ik alles ook op 5ghz. Maar heb toch nog een paar draadloze spullen die daar niet mee overweg kunnenKoekiemonsterr schreef op zondag 16 juli 2017 @ 18:01:
[...]
Daar heb ik geen last van, terwijl router subwoofer en soundbar allemaal vlakbij elkaar staan. Wellicht maakt 2,4ghz/5ghz nog iets uit. Ik heb de WiFi op 5ghz in ieder geval.
Volgens mij via instellingen en slaaptimer. Die stond default op 1 minuut. Nu uit. Ik heb er volgens mij geen last meer van
Ging een dagje goed. Modem verplaatst. Andere kanalen ingesteld. Maar de WiFi zorgt voor een slechter bereik van de Bluetooth. Kan de sub max 2 meter van de bar plaatsen. Anders gaat ie storen en is de bass niet om aan te horen.
Modem uit en bereik is top.
Heb nog 1 oplossing om te proberen. Dat is de sub opnieuw pairen. Maar dat gaat helaas moet zonder afstandsbediening. En die is onderweg
Modem uit en bereik is top.
Heb nog 1 oplossing om te proberen. Dat is de sub opnieuw pairen. Maar dat gaat helaas moet zonder afstandsbediening. En die is onderweg
Ik heb mijn oog laten vallen op de pricewatch: Yamaha MusicCast YAS-306 Zwart, is dit een goede keuze of is er voor deze prijs een betere optie?
Ik zie wel dat deze geen HDMI aansluiting heeft, mijn TV heeft wel optische aansluiting, is dit een nadeel. Heb ook een Nvidea shield via HDMI aan mijn tv hangen, gaat dit goed werken via optische kabel?
Ik zie wel dat deze geen HDMI aansluiting heeft, mijn TV heeft wel optische aansluiting, is dit een nadeel. Heb ook een Nvidea shield via HDMI aan mijn tv hangen, gaat dit goed werken via optische kabel?
- Is een ongebruikte zgan pricewatch: Philips HTB4152B (uitgebracht 2014) kwalitatief nog steeds relevant of is deze qua performance/prijs-ratio outdated voor maximaal 150 euro (zonder garantie) ?
- Als ik bij https://www.homecinemacenter.nl (coolblue) onder de 300 euro kijk bij de home cinema setjes/soundbars/soundplates dan raak ik niet echt onder de indruk. Ik neem aan dat deze soundplate van philips hier wel deels aan kan meten bij "familie doorzon gebruik"?
Thanks.
[ Voor 7% gewijzigd door govie op 31-07-2017 19:07 ]
Even weer een aanvulling van mijn Samsung hw-k950 soundbar.
Inmiddels afstandsbediening in bezit en kon de sub opnieuw pairen. Probleem opgelost en weer dik geluid.
Vandaag de blue-Ray mogen ontvangen van de Samsung promotie en dus dolby atmos kunnen testen. Mijn LG Oled55c6v ondersteund het helaas niet met bijv Netflix.
Alles aangesloten volgens boekje. HDMI uit de blue-Ray rechtstreeks op de soundbar en via arc op de soundbar naar de tv. Moet werken.
Maar wat ik ook probeerde.... geen dolby atmos. Grrrrrrrrrr.
Na zoeken en balen uiteindelijk erachter gekomen dat er een update beschikbaar is voor de soundbar. En tadaaaa. Dolby atmos is working.
Apart. De bar werd toch echt verkocht als atmos.
Maakt niet uit. Het werkt... en hoe!
Normaal staat de sub op -2. Maar met dolby atmos moet ie toch echt even naar -6. Wat een geweld komen er uit de speakers. Kan niet echt zeggen dat ik geluiden ervaar via de bovenkant. Maar dat kan ook komen door de film zelf.
Klinkt het zuiver? JA
Klinkt het vol? JA
Hoor je bass? JA
Voel je bass?? JA JA JA.
Al met al een tevreden persoon en dankzij de promotie van Samsung een leuke koop zo met de blue-Ray erbij.
Inmiddels afstandsbediening in bezit en kon de sub opnieuw pairen. Probleem opgelost en weer dik geluid.
Vandaag de blue-Ray mogen ontvangen van de Samsung promotie en dus dolby atmos kunnen testen. Mijn LG Oled55c6v ondersteund het helaas niet met bijv Netflix.
Alles aangesloten volgens boekje. HDMI uit de blue-Ray rechtstreeks op de soundbar en via arc op de soundbar naar de tv. Moet werken.
Na zoeken en balen uiteindelijk erachter gekomen dat er een update beschikbaar is voor de soundbar. En tadaaaa. Dolby atmos is working.
Normaal staat de sub op -2. Maar met dolby atmos moet ie toch echt even naar -6. Wat een geweld komen er uit de speakers. Kan niet echt zeggen dat ik geluiden ervaar via de bovenkant. Maar dat kan ook komen door de film zelf.
Klinkt het zuiver? JA
Klinkt het vol? JA
Hoor je bass? JA
Voel je bass?? JA JA JA.
Al met al een tevreden persoon en dankzij de promotie van Samsung een leuke koop zo met de blue-Ray erbij.
Klinkt misschien beetje flauw, maar je hebt in eerste instantie niet per ongeluk de bluray-disc i.p.v. de uhd-bluray-disc erin gestopt? Uhd bluray films hebben vaak beiden in het doosje, en mede door dat blaadje met die digitale code heb ik me daar wel eens een keer in vergistMack80 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:30:
Even weer een aanvulling van mijn Samsung hw-k950 soundbar.
Klinkt het zuiver? JA
Klinkt het vol? JA
Hoor je bass? JA
Voel je bass?? JA JA JA.
Hoe dan ook, vreemd dat je update nodig had om Dolby Atmos te laten werken; dat zou niet nodig moeten zijn. Enkel DTS 5.1 is vrij recent toegevoegd via een update. Je had de bluray speler wel gewoon op 'bitstream unprocessed' staan?
Tja sommige films vallen qua Atmos een beetje tegen. Het blijft soms beperkt tot enkele effecten, net zoals je dat bij 3d-films soms hebt: een paar van die momenten waarbij er even een duidelijke 3d-effect op je af komt, terwijl het voor de rest allemaal wat 'vlak' is. Maar inderdaad, al ben ik zonder meer tevreden, het Atmos-effect is zeker niet zo goed als een échte setup met receiver een speakers in het plafond. Maar goed, voor het weerkaatsen vanaf het plafond heb je ook wel een perfecte positionering en inrichting van de ruimte nodig.
Haha. Had echt t goede schijfje te pakken. Geluidinstelling blue-Ray stond goed. Maar helaas niet t blauwe ledje op de soundbar. Misschien een conflict die Samsung met een update heeft opgelost.
Ik heb hem zelf (nog) niet maar lees wel overal mee, helaas zijn er nog de nodige problemen met deze soundbar, met name Atmos via ARC schijnt niet te werken.
Ik zit zelf te wachten totdat deze problemen opgelost worden voor ik hem ga aanschaffen.
Ik zit zelf te wachten totdat deze problemen opgelost worden voor ik hem ga aanschaffen.
Probleem kan aan 2 kanten liggen. Of aan de soundbar via arc (dat weet ik niet) maar kan ook goed aan de tv liggen omdat die domweg geen atmos ondersteunt.markmart33 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:14:
Ik heb hem zelf (nog) niet maar lees wel overal mee, helaas zijn er nog de nodige problemen met deze soundbar, met name Atmos via ARC schijnt niet te werken.
Tja, het gebrek aan ondersteuning voor Atmos over ARC is zonder meer jammer, maar gaat het niet een beetje ver om dat te kenschetsen als een 'probleem' dat moet worden opgelost?markmart33 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:14:
Dit begint eigenlijk nu pas langzaamaan te spelen, met de recente update waardoor 2017 LG oled-tv's een Atmos-signaal van de Netflix-app kunnen doorsturen. Op den duur gaat dit natuurlijk steeds belangrijker worden, en het was leuk geweest als de K950 dit net als de LG SJ9 nu al zou ondersteunen, maar het aanbod van Atmos op deze manier is atm nogal beperkt en dat zal niet heel snel gaan exploderen.
Ik ervaar vrijwel geen problemen met de soundbar. Hooguit misschien de 'network connected'- melding die ik nog niet weg krijg, maar goed, het geluid kan daarvan worden uitgezet. Er zijn zeker punten die beter kunnen, maar echt problemen ervaar ik met mijn set in ieder geval niet.
Ik ben op zoek naar een soundbar met een aantal surround speakers. Ik moet hier wel direct bij vermelden dat ik geen audio-purist ben, heb tot nu toe altijd naar het geluid van mijn tv geluisterd maar ga verhuizen en wil nu wat beters.
Ik heb nu de Sony HT-CT800 in combinatie met 2x Sony SRS-ZR5 op het oog. Een groot voordeel dat ik hierbij zie is dat ik de losse SRS-ZR5 bluetooth speakers als multiroom speakers kan gebruiken, en op het moment dat ik een film kijk of een spelletje speel ze weer in de woonkamer kan zetten en als surround speakers kan gebruiken. Ook komt er als ik de reviews lees best aardig geluid uit (al zegt de enige review op tweakers dat dit bij hoog volume minder wordt, andere sites zeggen dat het heel behoorlijk is).
Voor diegenen die ervaring met deze set hebben (of de vergelijkbare HT-CT790 i.c.m. SRS-ZR5) heb ik een aantal vragen:
Ik heb nu de Sony HT-CT800 in combinatie met 2x Sony SRS-ZR5 op het oog. Een groot voordeel dat ik hierbij zie is dat ik de losse SRS-ZR5 bluetooth speakers als multiroom speakers kan gebruiken, en op het moment dat ik een film kijk of een spelletje speel ze weer in de woonkamer kan zetten en als surround speakers kan gebruiken. Ook komt er als ik de reviews lees best aardig geluid uit (al zegt de enige review op tweakers dat dit bij hoog volume minder wordt, andere sites zeggen dat het heel behoorlijk is).
Voor diegenen die ervaring met deze set hebben (of de vergelijkbare HT-CT790 i.c.m. SRS-ZR5) heb ik een aantal vragen:
- Ik lees hier en daar dat er soms wat out-of-sync problemen zijn met de SRS-ZR5 Bluetooth speakers, klopt dit? Zoja: dealbreaker, of is hier iets aan te doen?
- Zijn jullie tevreden over de geluidskwaliteit, zowel de soundbar als de multiroom/surround speakers? Hoe zijn de multiroom speakers op hoger volume?
- Werkt het multiroom systeem prettig, is het makkelijk switchen tussen surround en het gebruik van losse boxen?
Bij de correct naar de yamaha ysp-5600 geluisterd. Erg onder de indruk. Helaas geen HDR.
Nu heb ik de sony st-ht5000 thuis staan, paar stappen terug vergeleken de yamaha.
Het surround gedeelte valt me ook wat tegen, nu begin ik dus te twijfelen.
Ga ik kwa geluid erop voorruit als ik hem terug breng en bijvoorbeeld een Heos bar met subwoofer koop, ook al zal dit maar 3.1 zijn. ?
Helaas zijn er geen rear speakers mogelijk.
Nu heb ik de sony st-ht5000 thuis staan, paar stappen terug vergeleken de yamaha.
Ga ik kwa geluid erop voorruit als ik hem terug breng en bijvoorbeeld een Heos bar met subwoofer koop, ook al zal dit maar 3.1 zijn. ?
Ik heb de YSP-5600 ook. Heb dezelfde ervaring. In standby een doordringende piep. Hoe is het uiteindelijk bij je afgelopen? Ik moet m van Yamaha ter reparatie opsturen. Ja dank je de koekoek. 1.10 meter en zonder verpakking. Hoor graag hoe het bij jou isAnoniem: 898743 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 17:08:
Ben een newbie hier op Tweakers en niet met een reden
Heb een hele poos zitten lezen hier en genoeg YSP5600 eigenaren hier en vroeg me af of niemand de voeding hoort piepen?
Ik heb sinds gistere de 3e Yamaha maar ook deze maakt een geluid
Hele hoge toon en erg doordringend is in een stille woonkamer
Ben opzich echt mega tevreden over de YSP5600 en z`n geluid maar niet over het bijgeluid in stand-by stand
Ding heeft met toch even 2100eur gekost met 2 fatsoenlijke HDMI kabels en weiger dit dan ook om te accepteren voor dit soort bedragen.
Ik kan het ding in feite wel uittrekken als die in stand by staat maar het zou niet een verplichting moeten zijn
Ben momenteel in afwachting van wat Yamaha gaat doen maar bij gebrek aan alternatieve ben ik maar niet gelijk uit mijn plaat gegaan maar mijn geduld is nu wel een beetje op natuurlijk
Ben erg benieuwd naar andere gebruikers
afgelopen.
Ik vond de Denon HEOS behoorlijk tegenvallen. De Yamaha 5100 en 5600 vind ik wel goed klinken in films, maar qua muziek iets minder (het klinkt niet echt lekker natuurgetrouw). Dus ik ben op een Arcam Solo Bar met sub uitgekomen. Die klinkt qua muziek echt waanzinnig goed voor een soundbar (doet echt nauwelijks onder voor een normale midrange stereo setup), maar mist wel het surround dingetje.NVE91 schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:51:
Bij de correct naar de yamaha ysp-5600 geluisterd. Erg onder de indruk. Helaas geen HDR.
Ik heb vandaag maar een stekkerdoos met master/slave functie aangeschaft. Bij het uitschakelen van de tv gaat de soundbar automatisch van het stroom af. En omgekeerd. Heerlijk stil nu in huis. 😜simonanton schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:22:
[...]
Ik heb de YSP-5600 ook. Heb dezelfde ervaring. In standby een doordringende piep. Hoe is het uiteindelijk bij je afgelopen? Ik moet m van Yamaha ter reparatie opsturen. Ja dank je de koekoek. 1.10 meter en zonder verpakking. Hoor graag hoe het bij jou is
afgelopen.
Ik ben momenteel op zoek naar een soundbar ( inclusief sub ? ) voor +- €1000
Wat zijn nu de beste soundbars? Zit er veel verschil in?
Voor aankoopadvies is er Consumentenelektronica Aankoopadvies. Ik stel voor dat je daar je topic opent en dan vooral gebruik maakt van de template en niet de inzetloze vraag in dit topic dumpt.Realdeal93 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:41:
Ik ben momenteel op zoek naar een soundbar ( inclusief sub ? ) voor +- €1000
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik zoek een soundbar met een budget van +-1000 euro. Jullie hebben het hier veelvuldig over de Samsung HW-K950 gehad. Dit leek mij ook een interessante keuze. De set zal vooral gebruikt worden om muziek te luisteren (naast TV kijken). Is deze set voor dit doeleinde nog steeds één van de betere keuzes in deze prijsklasse?
Op dit moment staat er een Sony HT-CT380 die toch wel ondermaats klinkt. De Samsung lijkt mij een goede keuze omdat het een compleet systeem is met soundbar, sub en rear speakers. Wanneer je deze onderdelen bij bijvoorbeeld Sonos apart zou moeten aanschaffen zit je al snel tegen de 2000 euro.
Op dit moment staat er een Sony HT-CT380 die toch wel ondermaats klinkt. De Samsung lijkt mij een goede keuze omdat het een compleet systeem is met soundbar, sub en rear speakers. Wanneer je deze onderdelen bij bijvoorbeeld Sonos apart zou moeten aanschaffen zit je al snel tegen de 2000 euro.
Zojuist een firmware update gehad van de Yamaha YSP 2700 naar versie 2.01 maar ik kan geen changelog vinden ...
is er iemand die weet wat de upgrade inhoud ?
Geen results met google helaas
b.v.d
is er iemand die weet wat de upgrade inhoud ?
Geen results met google helaas
b.v.d
Heeft er iemand ervaring met de combinatie van een Sony HT-ST5000 icm met een LG OLED tv? Ik heb een LG C7 en de HDR weergave op deze tv is waanzinnig
Voor kerst wil ik mezelf trakteren op een 4k blu-ray speler en soundbar die Dolby Atmos en HDR content aankan
Maar ik weet dat sommige soundbars niet goed connecten via ARC met bepaalde TV's. Ik heb nu een goedkope (oude) Sony soundbar, en via Arc komt verbinding niet goed tot stand.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Voor kerst wil ik mezelf trakteren op een 4k blu-ray speler en soundbar die Dolby Atmos en HDR content aankan
Maar ik weet dat sommige soundbars niet goed connecten via ARC met bepaalde TV's. Ik heb nu een goedkope (oude) Sony soundbar, en via Arc komt verbinding niet goed tot stand.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Zelf heb ik een C7 met de LG Soundbar SJ9 en een LG UHD Blu-Ray speler UP 970. De Soundbar via ARC naar TV en de blu ray speler voor het geluid aangesloten op de HDMI IN van de Soundbar. Werkt perfect.
EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl
Hoi Wakkie
Wat is het voordeel van de blu-Ray via de soundbar eerst?
Is dit de reden dat je alles van LG hebt gekocht, omdat Arc functie dan beter werkt?
In de winkel zeiden ze dat ik alles naar TV moet bekabelen (blu-ray, ps4, tv-ontvanger) en dan optical out naar soundbar
Is dit de reden dat je alles van LG hebt gekocht, omdat Arc functie dan beter werkt?
In de winkel zeiden ze dat ik alles naar TV moet bekabelen (blu-ray, ps4, tv-ontvanger) en dan optical out naar soundbar
Het voordeel is dat je beeld en geluid gescheiden hebt. Het geluid van de Blu-Ray schijfjes gaat rechtstreeks via de Soundbar en niet via de arc. De reden dat ik alles van LG heb is (gevoelsmatig) dat het beter op elkaar is afgestemd en ook dat de Soundbar Dolby Atmos ondersteund. Hiervoor had ik een Samsung TV en Soundbar.Edwin S schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 23:24:
Hoi Wakkie
EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl