Al verwijderd.Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:45:
Hero Brinkman wil ook even wat aandacht:
Te koop wegens bezuinigingen:
http://verkopers.marktplaats.nl/18466007
daaronder ook BUMA-STEMRA
Geen gevoel voor humor.
Al verwijderd.Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:45:
Pure aandachttrekkerij van meneer, niet meer, niet minder. Gewoon negeren.Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:45:
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Het klopt niet wat hij zegt, want het is een selectieve uitspraak. Nederland is van oudsher een land van immigranten. Italianen, Fransen, Turken, Marokkanen en vele andere nationaliteiten hebben zich hier in de loop der eeuwen gevestigd. Het is maar net wel punt je in de geschiedenis pakt om vervolgens met het heden te gaan vergelijken. Het gros van de Nederlanders is net zo allochtoon als een tweede generatie Marokkaan; zo stam ik zelf bijvoorbeeld deels af van de Hugenoten die in de 16e eeuw naar Nederland kwamen.Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:52:
Daar kunnen we natuurlijk tot in de eeuwigheid over discussiëren, maar de cijfers liegen natuurlijk niet en het klopt wat je zegt. Aan de andere kant heeft Nederland wel een hoop vuilnismannen, tomatenplukkers en lopende band medewerkers gekregen; baantjes die Nederlanders liever niet doen tegen een minimumloon. En in de toekomst gaan we veel (jonge) mensen nodig hebben om de vergrijzing op te vangen. Die mensen zullen toch echt uit het buitenland moeten komen. We moeten ze alleen wel goed begeleiden, zodat ze niet onderaan in de maatschappij blijven bungelen.
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 16:59 ]
Verwijderd
Allochtonen (wat tot de 2e of 3e generatie geldt, niet je voorvaderen uit de 16e eeuw dus) zijn oververtegenwoordigd in de bijstand en de dossiers van de politie. Het probleem is er dus wel degelijk. Dat we ook vele profijten hebben (wat ik ook aangaf) doet daar niets aan af.Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 16:44:
Het klopt niet wat hij zegt, want het is een selectieve uitspraak.
Verwijderd
Van de ChristenUnie weet ik het niet, daar heb ik zulke principiële bezwaren tegen dat ik het partijprogramma niet heb doorgenomen, maar bij de SP heb ik dat wel gedaan. Uiteraard heb ik het politieke debat nu en de afgelopen jaren ook gewoon gevolgd. Het lijkt me dan toch dat ik een redelijk compleet beeld heb van de plannen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 17:09 ]
Als je dat nu weet kun je daar rekening mee houden en die stemwijzer nog een keer doen...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Verwijderd
Ja, zo heeft zo'n wijzer natuurlijk weinig zin, dan ben ik de antwoorden slechts aan het manipuleren tot er het gewenste resultaat uit komt.Fiber schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:09:
Als je dat nu weet kun je daar rekening mee houden en die stemwijzer nog een keer doen...
Of je stemt gewoon gelijk op je 'gewenste uitkomst'...Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:12:
[...]
Ja, zo heeft zo'n wijzer natuurlijk weinig zin, dan ben ik het antwoord slechts aan het manipuleren totdat de gewenste uitkomst eruit komt...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Dat is natuurlijk ook niet het punt van zo'n wijzer en ook niet mijn insteek.Fiber schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:14:
Of je stemt gewoon gelijk op je 'gewenste uitkomst'...
Een stemwijzer invullen als VVD-lid? Je weet je uitslag dan toch al?Whuzz schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:11:
Da fuq. No way ik op Hero ga stemmen. Gelukkig is VVD de tweede in het lijstje met 69%. Laat ik daar nou lid van zijn
Verwijderd
Waarom? Je hoeft het toch niet altijd eens te zijn met de partij waar je lid van bent?Delerium schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:19:
Een stemwijzer invullen als VVD-lid? Je weet je uitslag dan toch al?
Stemwijzers vergelijken verkiezingsprogramma's en standpunten van partijen, niet de betrouwbaarheid van degenen die beloven dat te gaan uitvoeren.Fiber schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:14:
[...]
Of je stemt gewoon gelijk op je 'gewenste uitkomst'...
Filmpje van vandaag van de PvdD:Michielgb schreef op maandag 03 september 2012 @ 09:48:
[...]
Partij voor de Dieren. Hoe kan dat in hemelsnaam geen one-issue partij zijn?
[ Voor 42% gewijzigd door anandus op 05-09-2012 18:42 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
"De belasting op grondstoffen moet omhoog." Nog verder omhoog?anandus schreef op woensdag 05 september 2012 @ 18:10:
[...]
Filmpje van vandaag van de PvdD:
[video]
Partij voor dier en mens? KlaarPWM schreef op woensdag 05 september 2012 @ 19:31:
Probleem is dat juist de PvdD een one-issue partij zou moeten zijn. Nu stem je voor de dieren, en zij vervolgens tegen de AOW verhoging (bijvoorbeeld). Stem je voor koeien in de wei, stemmen zij voor om uit de euro te treden![]()
Prima dat de partij zich breder wil profileren, maar de naamstelling begint nu wel verwarrend te worden. Ben benieuwd hoeveel stemmers op de partij überhaupt weten dat de PvdD best heftige standpunten heeft op alle vlakken buiten dierenwelzijn.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
[ Voor 12% gewijzigd door Sando op 05-09-2012 20:03 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Verwijderd
Ben ik niet helemaal met je eens. De debatten met meer dan 3 politici gaan hartstikke fout inderdaad, hapklare blokken. Maar zoals Rutte en Roemer maandag met zijn 2-en tegen over elkaar zaten was prima.Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:01:
Waar ik zo bang voor was is nu wel echt gebeurd; het Amerikaans-achtige mediacircus dat vooral over de vorm gaat en steeds minder over de inhoud is ook hier losgebarsten. Natuurlijk waren er al tijden tekenen te zien dat het die kan op ging, maar met deze verkiezingen is wat mij betreft echt de omslag gekomen. Eindeloze debatten, elkaar beschuldigen van onwaarheden, steeds puntjes scoren in een paar minuten...
Verwijderd
Fair point. Echter kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het aantal debatten nog steeds stijgende is (iedere zender moet er schijnbaar minstens één) en dat het qua aankleding en insteek wel steeds flitsender moet. Plexiglazen spreekstoeltjes, fancy achtergrondanimaties, touchschermen waarop verkiezingsuitslagen getoond worden, noem maar op.PWM schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:14:
Ben ik niet helemaal met je eens. De debatten met meer dan 3 politici gaan hartstikke fout inderdaad, hapklare blokken. Maar zoals Rutte en Roemer maandag met zijn 2-en tegen over elkaar zaten was prima.
Je moet alleen de debatten kijken met 2-3 man, niet meer, maar dat is al jaren zo. Vroegah waren er alleen maar van dat soort debatten
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 20:20 ]
Waarom zou de enkele stem op de PvdD inhouden dat je enkel stemt voor de dieren?PWM schreef op woensdag 05 september 2012 @ 19:31:
Probleem is dat juist de PvdD een one-issue partij zou moeten zijn. Nu stem je voor de dieren, en zij vervolgens tegen de AOW verhoging (bijvoorbeeld). Stem je voor koeien in de wei, stemmen zij voor om uit de euro te treden![]()
Prima dat de partij zich breder wil profileren, maar de naamstelling begint nu wel verwarrend te worden. Ben benieuwd hoeveel stemmers op de partij überhaupt weten dat de PvdD best heftige standpunten heeft op alle vlakken buiten dierenwelzijn.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
[ Voor 20% gewijzigd door conara op 05-09-2012 21:40 ]
Easy, blind op de blauwe ogen van Marianne...Sando schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:46:
Twijfel je nog tussen VVD en PvdD?
[afbeelding]
Verwijderd
Welke idealen heeft de PVV dan concreet verdedigd? Volgens mij is hun significantste wapenfeit het verhogen van de snelheid naar 130 km/u, voor de rest stelt het allemaal niet erg veel voor. Dat is natuurlijk niet echt iets waar Nederland beter van wordt of door veranderd. Ook was goed te zien dat de PVV als het er op aankomt weinig breekpunten heeft, want er wordt soms gedraaid als het uitkomt.Joosie200 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:38:
kijk dan naar een PVV of SGP. Behouden beide hun idealen en weten toch hun invloed uit te oefenen. Kijk naar GL en zie waar het fout gaat...
Ook mijn redenatie en keuze.P.O. Box schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:34:
[...]
ik twijfel ook tussen pvda en SP en neig juist meer naar de eerste.... SP zou een strategische stem zijn voor een linkser kabinet... maar hun europese lijn staat me niet aan... dus ik denk dat het pvda wordt...
Verwijderd
Dat vind ik ook wel een kwalijke zaak, dat compensatiestemmen. Kies gewoon waar je voor kiest en verder geen geneuzel.anandus schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:32:
In de peilingen lijkt de PvdA groter te worden dan de SP en er lijkt een tweestrijd Samsom<>Rutte lijkt te ontstaan. Door die peilingen zijn er best grappige gevolgen, zo zag ik vandaag al de slogan "een stem op Roemer is een stem op Rutte".
Het kan verkeren
Helemaal mee eens.Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:34:
[...]
Dat vind ik ook wel een kwalijke zaak, dat compensatiestemmen. Kies gewoon waar je voor kiest en verder geen geneuzel.
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 05-09-2012 22:42 ]

And it goes BRAAAAAPP!
Beetje stoken moet kunnen2boris schreef op woensdag 05 september 2012 @ 21:37:
Ach dat is wel erg makkelijk. Zo kan ik elke partij wel in een slecht daglicht zetten. De goede punten van een partij pakken en die tegenover de slechte punten van een andere partij zetten. Goh! Eerlijk gezegd een beetje flauw...
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ik kies voor de partij die het sterkste tegenwicht voor de VVD kan bieden. Dat is op dit moment de PvdA van Diederik Samsom. En Samsom is cool natuurlijk, en een echte winnaar, ik hoop dat hij premier kan worden, dat zal er om gaan spannen denk ik.Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:34:
[...]
Dat vind ik ook wel een kwalijke zaak, dat compensatiestemmen. Kies gewoon waar je voor kiest en verder geen geneuzel.
Verwijderd
Waarom kies je niet gewoon voor de partij die het beste voor je past? Als kiezers nu ook al gaan doen wat ze politici verwijten...Fiber schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:48:
Ik kies voor de partij die het sterkste tegenwicht voor de VVD kan bieden. Dat is op dit moment de PvdA van Diederik Samsom. En Samsom is cool natuurlijk, en een echte winnaar, ik hoop dat hij premier kan worden, dat zal er om gaan spannen denk ik.
Oeh dus Thieme is voor hongersnood, minder woonruimte/landbouw (alsof de eerste hongersnood nog niet genoeg was) en ervoor om de rekening bij de volgende generatie te leggen (wat daar nog van over is na de hongersnoden).Sando schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:46:
Twijfel je nog tussen VVD en PvdD?
[afbeelding]
Tja ik vind het niet handig hoor. Dat een omroep zich op een bepaald gedeelte van de bevolking richt, prima. Dat er gasten/programmas zijn (bijvoorbeeld een cabaratier) die een nogal duidelijke mening over sommige partijen hebben, prima. Maar of het handig is dat een omroep die met publiek geld betaald wordt specifiek één politieke partij gaat aanvallen? Ik weet het niet echt...ffkes wat humor: VPRO trolling:
[ Voor 27% gewijzigd door Sissors op 05-09-2012 23:16 ]
Verwijderd
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 23:40 ]
Omdat ik geen zin heb om op een oppositie partij te stemmen als ik ook kan stemmen op een partij die de kans heeft om aan de macht te komen en inhoudelijk niet zo gek veel verschlit van de partij waar ik anders op zou stemmen. Als de Partij voor de Dieren of Groen Links of D66 de kans zou maken om de groootste te worden dan zou ik wellicht daar op stemmen. Helaas is dat niet het geval.Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:51:
[...]
Waarom kies je niet gewoon voor de partij die het beste voor je past? Als kiezers nu ook al gaan doen wat ze politici verwijten...
Verwijderd
Als je je aangevallen wilt voelen is het een aanval, inderdaad. Het past wel bij die partij.furby-killer schreef op woensdag 05 september 2012 @ 23:13:
Tja ik vind het niet handig hoor. Dat een omroep zich op een bepaald gedeelte van de bevolking richt, prima. Dat er gasten/programmas zijn (bijvoorbeeld een cabaratier) die een nogal duidelijke mening over sommige partijen hebben, prima. Maar of het handig is dat een omroep die met publiek geld betaald wordt specifiek één politieke partij gaat aanvallen? Ik weet het niet echt...
Imho is dat wel een van de betere dingen. Dan krijg je grotere partijen en een stabieler kabinet. Als je met 4 partijen een coalitie gaat maken gaat het geheid fout. Uitzondering is een VVD met PVV, dat gaat sowieso niet goed. Ik zeg niet dat het onmogelijk is maar liever een coalitie van twee partijen dan vier vanwege de versplintering.Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:51:
[...]
Waarom kies je niet gewoon voor de partij die het beste voor je past? Als kiezers nu ook al gaan doen wat ze politici verwijten...
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Ook ik heb biologie gedaan, en ik weet dat wat ik en de hond uitademen weer wordt gebruikt door de appelboom in de tuin. Maar als je miljarden kilo's koolstofdioxide de atmosfeer in blaast krijg je een warmtebuffer, temperatuursverhoging, smeltend poolijs, verhoogde zeespiegel, veranderende weerpatronen, aantasting van de ozonlaag*.Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 23:37:
@Redsandro: CO2 wordt gewoon opgenomen in de atmosfeer en daarna in planten, de oceaan, etc. etc.
Als je gelooft dat CO2 schadelijk is, is opslaan nogal raar. De opslag moet dan immers aan meer eisen voldoen dan die voor opslag van radioactief afval. Dat vervalt na verloop van tijd totdat het niet meer schadelijk is. CO2 daarentegen vervalt niet.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Verwijderd
Aha, het Italiaanse modelNoxiuZ schreef op donderdag 06 september 2012 @ 00:02:
Ben ik trouwens de enige die het als volgt doet? Ik kijk op de kandidatenlijst en zoek dan gewoon het lekkerste wijf uit die partij. Heb je wat om naar te staren
Ik vond hem ook wel grappig, dat nooit ontkent. Maar het is ook nogal moeilijk te ontkennen als je zoiets maar over een enkele partij maakt, waarvan iedereen weet dat je geen groot fan bent als omroep, dat het gewoon een aanval op die partij is. (Voor duidelijkheid, ik heb helemaal niks met de PVV).Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 23:50:
[...]
Als je je aangevallen wilt voelen is het een aanval, inderdaad. Het past wel bij die partij.
Ik moest er wel om lachen, eerlijk gezegd.
furby-killer schreef op woensdag 05 september 2012 @ 23:13:
[...]
Maar of het handig is dat een omroep die met publiek geld betaald wordt [...]
[ Voor 34% gewijzigd door anandus op 06-09-2012 08:22 ]
Miss universe's zijn het wellicht niet, maar:NoxiuZ schreef op donderdag 06 september 2012 @ 00:02:
[...]
[afbeelding]
Maar bij de VVD hebben ze geen lekkere wijven

Oh ik vond het ook raar maar wel lollig dat een TV gids gaat lopen trollen. PVV of VPRO; I care not.furby-killer schreef op woensdag 05 september 2012 @ 23:13:
Tja ik vind het niet handig hoor. Dat een omroep zich op een bepaald gedeelte van de bevolking richt, prima. Dat er gasten/programmas zijn (bijvoorbeeld een cabaratier) die een nogal duidelijke mening over sommige partijen hebben, prima. Maar of het handig is dat een omroep die met publiek geld betaald wordt specifiek één politieke partij gaat aanvallen? Ik weet het niet echt...
And it goes BRAAAAAPP!
Ik vind dan ook wel dat er een specifiek verschil is tussen personen die het doen, en een omroep als geheel. Als je Lebbis uitnodigt om een stukje te doen dan weet je ook wat het wordt (behalve tenenkrommend slecht imo), maar daar heb ik geen problemen mee. Ik vind het echter gewoon twijfelachtig wanneer een publieke omroep specifiek één partij gaat aanvallen.anandus schreef op donderdag 06 september 2012 @ 08:19:
[...]
offtopic:
Afaik is de VPRO-gids er juist om inkomsten te genereren náást het overheidsgeld.
En over omroepen en partijen, dan heb je WNL zeker nooit over de PvdA en SP gehoord?(Al zijn ze meer anti-PvdA dan anti-SP).
Nb. Ik ken WNL alleen van de radio, dus misschien is het een persoonlijk ding van Eerdmans zelf, dat zou me niets verbazen![]()
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Je kan toch blanco stemmen?Step schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:11:
Ik vind het nog altijd jammer dat er geen keuze is voor het stemmen op GEEN partij. Naar mijn mening voldoet simpelweg geen enkele partij en dat wil ik ook graag laten merken maar die keuze is er niet.
Tijdens verkiezingen voor de gemeenteraad, Europese Unie et cetera kan er ook blanco gestemd worden. Een blanco stem wordt in Nederland wel meegerekend in het opkomstpercentage, maar heeft geen invloed op de uitslag van de verkiezingen.
Bij verkiezingen wordt een blanco stem vaak als een duidelijker protest gezien dan onthouding van stemmen. Wanneer iemand zich onthoudt van stemmen is dat vaak omdat hij gewoon niet geïnteresseerd is in politiek, terwijl mensen die blanco stemmen dat juist wel zijn.
[ Voor 44% gewijzigd door anandus op 06-09-2012 11:15 ]
Blanco stemmen is een stem die niet mee telt, wat hij wilt is dat als je geen partij stemt dat je stem toch nog mee telt en het moeilijker word voor alle flut partijen om een zetel te bemachtigen om nog sneller Nederland de afgrond in de bureaucratiseren.
Wat zijn jouw ideeën dan? Als je die deelt kunnen we eens kijken of je niet ergens overheen hebt gekeken. Misschien is er wel een partij die in tweede instantie best goed aansluit bij je?Step schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:11:
Ik vind het nog altijd jammer dat er geen keuze is voor het stemmen op GEEN partij. Naar mijn mening voldoet simpelweg geen enkele partij en dat wil ik ook graag laten merken maar die keuze is er niet.
Saved by the buoyancy of citrus
Dan moet-ie juist op een partij stemmen die geen schijn van kans maakt, denk ik?irencus schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:16:
[...]
Blanco stemmen is een stem die niet mee telt, wat hij wilt is dat als je geen partij stemt dat je stem toch nog mee telt en het moeilijker word voor alle flut partijen om een zetel te bemachtigen om nog sneller Nederland de afgrond in de bureaucratiseren.
Dat lijkt dan meer op doelbewust saboteren van het stemproces. Dat lijkt me toch ook erg onwenselijk eigenlijk.irencus schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:16:
[...]
Virussen? Scan ze hier!
De tijd waarin dat nog een signaal was voor een politiek is al heel, heel lang voorbij. Laten we daar eerlijk zijn, de meeste mensen zien dat instinctief ook best in. Waarom denk je dat zo veel mensen uit traditionele onderbouw van verschillende politieke stromingen verschoven of versplinterd zijn tegenwoordig - kijk naar een groei van PVV op basis van het fenomeen proteststem. Ik ben het er mee eens dat een korte termijn perspectief op die manier altijd op langere termijn meer schade oplevert dan wat men met het "protest" probeert duidelijk te maken, maar ongeacht de rol van politiek daarbij (die dit negeert) blijft het wel uiteindelijk de verantwoordelijkheid van hen die hun macht als burger delegeren aan hun selectie in politiek.wildhagen schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:19:
[...]
Dat lijkt dan meer op doelbewust saboteren van het stemproces. Dat lijkt me toch ook erg onwenselijk eigenlijk.
Als blanco stemmen niet voldoende is, ga je gewoon niet stemmen. Zo simpel is het.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Waarom zou een groot deel van de tweakers hoog opgeleid zijn? Ik zie het causale verband niet zo.... het lijkt me eerder een doorsnede van de gehele maatschappij. Dus van LBO/VMBO tot universitairgebruikershaes schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:02:
Wow, dat is ff schrikken zeg! Ik had toch echt niet verwacht dat er zo een groot deel van de hoog opgeleide mensen (waar ik wel bij de tweaker community van uit ga) op de PVV gaan stemmen..
Virussen? Scan ze hier!
Je hebt gelijk. Het is eigenlijk niet gebaseerd op feiten, maar meer op mijn ervaring hier op het forum. Blijkbaar heb ik het mis.wildhagen schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:04:
[...]
Waarom zou een groot deel van de tweakers hoog opgeleid zijn? Ik zie het causale verband niet zo.... het lijkt me eerder een doorsnede van de gehele maatschappij. Dus van LBO/VMBO tot universitair
Je kan op een protestpartij stemmen, zoals de SP en de PVV, al zijn beiden tegenwoordig wat minder protestpartij, zelfs de PVV heeft tegenwoordig een eigen verhaal.Step schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:04:
Je kunt hier inderdaad een eindeloze discussie over houden maar dat was niet mijn bedoeling, ik vind het gewoon jammer dat ik niet kan stemmen op GEEN partij zodat ze inzien dat ze allemaal gewoon belabberd bezig zijn.
Er zal nooit een partij zijn waar mensen het 100% mee eens zijn (tenzij diegene zelf de partij oprichtAls ik de stemwijzer in vul dan kom ik best met partijen overeen, maar ook die partijen hebben zaken waarvan ik het totaal niet mee eens ben (en dan wil ik er dus ook niet meer op stemmen).
Er zijn een aantal opties voor je:Het is wel iets wat je altijd zult houden, maar ik vind dat ik ook wel recht heb op een stem waarbij geen enkele partij zijn voordeel krijgt.
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 06-09-2012 12:55 ]
Lijst 18 Anti Europa Partijanandus schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:55:
(al zijn deze verkiezingen een beetje protestpartijloos). Misschien komt een huidige oppositiepartij het meest in de buurt?)
[ Voor 43% gewijzigd door PWM op 06-09-2012 13:02 ]
Vind dat niet zo verrassend. Representatief voor de NL samenleving is GoT natuurlijk verre van:rik86 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:49:
Opvallend is in mijn ogen vooral dat PvdA en SP veel kleiner zijn, zit de piratenpartij erg in hun vaarwater? en het CDA geen zetels haalt;
[ Voor 12% gewijzigd door xahmol op 06-09-2012 13:07 ]
Ja, je hebt gelijk, er zijn eigenlijk wel wat protestpartijen
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
He dit klopt niet toch? Als je niet stemt gaat je stem toch automatisch naar de grootste partij? De bedoeling dat ik op geen partij wil stemmen is omdat anders partijen gaan denken dat ze ook goed bezig zijn (ook al stem je uit protest op een andere partij, dan gaan die ook nog geloven dat ze groeiende zijn en dus goed bezig).anandus schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:55:
[...]
Je kan op een protestpartij stemmen, zoals de SP en de PVV, al zijn beiden tegenwoordig wat minder protestpartij, zelfs de PVV heeft tegenwoordig een eigen verhaal.
[...]
Er zal nooit een partij zijn waar mensen het 100% mee eens zijn (tenzij diegene zelf de partij opricht)
[...]
Er zijn een aantal opties voor je:
• Je kan niet stemmen, dan heeft geen enkele partij er voordeel uit. Heel eerlijk
• Of je kan blanco stemmen om kenbaar te maken dat je het met geen enkele partij eens bent.
• Of je kan op een tegenpartij stemmen om te laten zien dat je het niet eens bent met de huidige partijen (al zijn deze verkiezingen een beetje protestpartijloos). Misschien komt een huidige oppositiepartij het meest in de buurt?
Maar ik denk dat gewoon blanco stemmen het dichtst in de buurt komt bij 'stemmen op geen partij'.
Maar deze discussie past verder beter ik dit topic denk ik:
Niet Stemmen vs. Stem ongeldig maken
Natuurlijk niet. Hoe kom je daar nou weer bij?Step schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:26:
[...]
He dit klopt niet toch? Als je niet stemt gaat je stem toch automatisch naar de grootste partij?
Virussen? Scan ze hier!
Vrouwen stemmen linkser dan mannen, ouderen stemmen meer SP/PvdA dan jongeren, hoger opgeleiden stemmen eerder GL als ze links stemmen..... ook wel verklaarbaar denk ik dus.rik86 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:14:
Ik weet ook niet waar op een links/rechts schaal ik de Piraten in moet delen, vallen die in hetzelfde spectrum als PvdA/SP dan is het verklaarbaar
Tuurlijk. We zijn er weer.Step schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:26:
[...]
Wij werken keihard voor ons zuurverdiende loontje en iedereen in die politieke partijen met een ruim salaris en als ze weg gaan krijgen ze een oprotpremie waar wij jaren voor moeten werken.
[ Voor 5% gewijzigd door xahmol op 06-09-2012 14:04 ]
Klopt wel. Het resultaat telt namelijk, en jouw blanco of niet gegeven stem draagt daar wel aan bij. Het gaat namelijk om het mandaat wat wel gegeven is, en niet om het mandaat wat niet gegeven is. Het eerste wordt namelijk gewogen in de verdeling van stemmen naar zetels. Het tweede niet.wildhagen schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:32:
[...]
Natuurlijk niet. Hoe kom je daar nou weer bij?
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
De kiesdeler bedoel je? Die gaat niet naar de grootste partij, maar wordt over alle partijen berekend.Virtuozzo schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:01:
[...]
Klopt wel. Het resultaat telt namelijk, en jouw blanco of niet gegeven stem draagt daar wel aan bij. Het gaat namelijk om het mandaat wat wel gegeven is, en niet om het mandaat wat niet gegeven is. Het eerste wordt namelijk gewogen in de verdeling van stemmen naar zetels. Het tweede niet.
http://www.rijksoverheid....n-bij-een-verkiezing.htmlHet is een misvatting dat een niet-uitgebrachte stem naar de grootste partij gaat.
Virussen? Scan ze hier!
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
| Groep | Totaal | Belasting | Premies |
|---|---|---|---|
| 1e 10%-groep | 430 | 135 | 295 |
| 2e 10%-groep | 1 037 | 190 | 847 |
| 3e 10%-groep | 1 662 | 392 | 1 270 |
| 4e 10%-groep | 2 916 | 777 | 2 138 |
| 5e 10%-groep | 4 593 | 1 388 | 3 205 |
| 6e 10%-groep | 6 148 | 2 242 | 3 907 |
| 7e 10%-groep | 7 966 | 3 196 | 4 771 |
| 8e 10%-groep | 10 531 | 4 700 | 5 831 |
| 9e 10%-groep | 14 518 | 7 621 | 6 897 |
| 10e 10%-groep | 30 312 | 22 486 | 7 826 |
[ Voor 4% gewijzigd door Speedpete op 06-09-2012 22:30 ]
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 06-09-2012 22:34 ]
Verwijderd
Damn, had 'm ook net gevondenanandus schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:34:
Ook interessant: http://www.nrcnext.nl/blo...g-tips-welkom-nextcheckt/
Edit: Voor Speedpete, dus
Thanx, het plaatje kende ik al, de tekst erbij nog niet.anandus schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:34:
Heb het idee dat overal de belasting is gebruikt, behalve bij de top 10%, daar staat het totaal.Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:35:
[...]
Damn, had 'm ook net gevonden
Volgens mij haalt Elsevier hier heel hard cijfers door elkaar...
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Tja, toch lijkt het CDA alweer voor haar traditionele verleidingen te vallen. Enkel Verhagen is wat dat aangaat stil op het moment, Buma lijkt zich het gevaar wel te realiseren maar lijkt meer bezig met verkiezing dan met oriëntatie. Ik ben het er mee eens, als men als partij terug een machtspartij wil worden (wat ik niet zie gebeuren zonder dat men nieuwe vaste vijvers om stemmen in te vissen kan vinden) wordt het toch echt tijd om eigen huis terug op te bouwen. En dat doet je niet door gratis te gaan werken aan het huis van een ander.Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:34:
Jammer dat Rutte paars al een beetje lijkt uit te sluiten en naar het CDA lonkt. Het CDA heeft al jaren aangetoond maar even niet meer te moeten regeren.
Tsja, zo blijven er weinig acceptabele opties over natuurlijk. Misschien als de PvdA de grootste wordt en wel met Rutte wil regeren, of heeft die ook al gezegd dat niet te willen?
En dat is zeker niet de eerste keer, Elsevier is een vrij zwak magazine voor wat moet doorgaan als de spreekbuis voor rechts/ondernemend Nederland. En dat vind ik best jammer, want voor de discussie zou het best goed zijn als er een betrouwbaar en respectabele krant/blad zou zijn die de rechterkant van het spectrum goed zou vertegenwoordigen.Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:35:
Ik snap niet dat andere partijen die zwakte niet beter uitbuiten (misschien is de ondergrens voor het CDA ook wel bereikt). Het CDA is verworden tot een soort extensie voor de VVD die het eigen beleid met 10 a 15 CDA zetels kracht bij zet zonder al te veel moeilijke compromissen.Virtuozzo schreef op donderdag 06 september 2012 @ 23:39:
Maar ja, ik vrees dat het CDA zich weer bij de neus zal laten nemen. Met name door zichzelf.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Wat ik daar vooral interessant aan vind is dat we effectief dus al een soort van flattax hebben. Ik zou dan zeggen of dat gewoon hard implementeren (en dan de rest aan regelingen gewoon schrappen), of daadwerkelijk de sterkste schouders de zwaarste last laten dragen.anandus schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:34:
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
[ Voor 25% gewijzigd door Sissors op 07-09-2012 08:31 ]
Dat plaatje kijkt alleen naar inkomstenbelasting, niet naar premies. Ze halen geen cijfers door elkaar, ze zijn selectief. Waarom, dat weet je vast ook welVerwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:35:
[...]
Damn, had 'm ook net gevonden
Want 30% van 200k is niet meer dan 30% van 30k?ijdod schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 08:04:
Wat ik daar vooral interessant aan vind is dat we effectief dus al een soort van flattax hebben. Ik zou dan zeggen of dat gewoon hard implementeren (en dan de rest aan regelingen gewoon schrappen), of daadwerkelijk de sterkste schouders de zwaarste last laten dragen.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
[ Voor 3% gewijzigd door ijdod op 07-09-2012 08:45 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Eentiende betaalt eenderde van de belastingen. Relatief genoeg?ijdod schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 08:42:
Absoluut vs relatief zal altijd een verschil van mening opleveren in deze context.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ja, de inhoud en het eigen verhaal lijkt heel erg op de achtergrond geraakt.Ypho schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 08:39:
Ik begrijp overigens volkomen dat er zoveel zwevende kiezers zijn. De debatten gaan er allemaal over wat de andere partijen fout doen en wat het kabinet Rutte fout heeft gedaan. Het gaat totaal NIET over wat andere partijen voor GOEDE dingen willen doen. Mensen willen stemmen op een partij omdat die partij iets goeds voor hun doet, wat maakt het dan uit wat een andere partij fout doet? Maarja, dat is politiek...
Achteruitgang op alle vlakken? Kijk eens naar de cijfers. Koopkracht, economische groei et cetera. Allemaal positieve cijfers over de afgelopen 10 jaar. Achteruitgang is zit tussen de oren.Myrdreon schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 08:20:
Voor mij is het simpel.
10 jaar. 5 kabinetten. Alles over rechts (vvd+cda+[insert]). Alle jaren achteruitgang op vrijwel alle vlakken (behalve de 10% rijksten, die hebben geloof ik als enige alle jaren groei gekent).
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm
[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 07-09-2012 09:07 ]
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Idd. Wel grappig eigenlijk. Iedereen klaagde toen steen en been over Balkenende, maar hij heeft het achteraf gezien gewoon erg goed gedaan.anandus schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 09:05:
Er is één constante in de afgelopen 10 jaar en dat was het CDA.
Vind je?tweaker2010 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 09:07:
[...]
Idd. Wel grappig eigenlijk. Iedereen klaagde toen steen en been over Balkenende, maar hij het achteraf gezien gewoon erg goed gedaan.
[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 07-09-2012 09:10 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq