• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Welk van die dingen gebeurde in een vrije samenleving?
[/offtopic] :P

Who is John Galt?

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Als nu nou niet het kaartje van Enschede met de stemlokalen snoeihard faalde...
Of misschien heeft men ze zojuist allemaal opgeblazen en is het snel geüpdated :+

[ Voor 38% gewijzigd door Amanoo op 12-09-2012 15:59 ]

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:19

Angeloonie

Cheeseburger Addict

ATS schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:44:
[...]

D66 wil dat het een lening wordt. Dit is hun beleid dat relevant is voor studenten.

[...]

Daar heb je helemaal gelijk is. De huisarts is de poortwachter van de zorg, en een uitstekende en toegankelijke eerstelijns zorg (huisarts, tandarts, verloskundige, etc.) is zeer goed voor de volksgezondheid en de betaalbaarheid van het systeem. Link
Ik heb een vaag vermoeden dat je D66 stemt 8)7
Het ging mij niet om de partijen, maar om de punten die ik noemde. In het eerste punt ben ik het dus al niet met D66 eens, en in het 2e punt heeft D66 geen duidelijk standpunt m.b.t. mijn stelling. (ook in de stemwijzer hebben ze "geen van beide".

Doe geen moeite mij over te halen voor D66, die verliezen bij automatisch al op het ontslagrecht :P
Het ontslagrecht versoepelen lijkt mij echt een slecht idee, het wordt nu aangeprezen dat het goed is voor de werkgelegenheid, maar in de praktijk zal in een crisissituatie iedereen veel makkelijker op straat gezet kunnen worden. Althans, zo zie ik het. Hoe makkelijk wordt het nog voor mensen om een huis te krijgen als je geen vast contract hebt? Of als je die wel hebt, en in een wat minder jaar er meteen uitgegooid wordt..

Ik blijf het lastig vinden om een partij te vinden om op te stemmen. De kans dat dit voor 18:00 gaat lukken wordt steeds kleiner, daarna ga ik voor de blanco stem, of doe ik 2 partijen.

[ Voor 14% gewijzigd door Angeloonie op 12-09-2012 16:04 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik stem GL. 0% twijfel, wat niet wil zeggen dat het makkelijk was :) .

De meeste mensen deugen!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Welk informatisch randebiel heeft alleen de stemlokalen in Enschede in Google maps gezet en niet in zo'n nuttig ding dat men een lijstje noemt?

Verwijderd

Angeloonie schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:01:
[...]

Ik heb een vaag vermoeden dat je D66 stemt 8)7
Het ging mij niet om de partijen, maar om de punten die ik noemde. In het eerste punt ben ik het dus al niet met D66 eens, en in het 2e punt heeft D66 geen duidelijk standpunt m.b.t. mijn stelling. (ook in de stemwijzer hebben ze "geen van beide".

Doe geen moeite mij over te halen voor D66, die verliezen bij automatisch al op het ontslagrecht :P
Het ontslagrecht versoepelen lijkt mij echt een slecht idee, het wordt nu aangeprezen dat het goed is voor de werkgelegenheid, maar in de praktijk zal in een crisissituatie iedereen veel makkelijker op straat gezet kunnen worden. Althans, zo zie ik het. Hoe makkelijk wordt het nog voor mensen om een huis te krijgen als je geen vast contract hebt? Of als je die wel hebt, en in een wat minder jaar er meteen uitgegooid wordt..

Ik blijf het lastig vinden om een partij te vinden om op te stemmen. De kans dat dit voor 18:00 gaat lukken wordt steeds kleiner, daarna ga ik voor de blanco stem, of doe ik 2 partijen.
Alles wat versoepeld/'verbeterd' wordt wordt nooit meer teruggedraaid. Straks is iedereen simpelweg de Sjaak als het op ontslag aankomt. Leuk je kunt makkelijker worden aangenomen maar het leidt feitelijk tot niets omdat je even gemakkelijk weer de zak kunt krijgen.

Edit: Je kunt toch tot 21.00 u althans zoiets :P stemmen?

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:07:
[...]
Edit: Je kunt toch tot 21.00 u althans zoiets :P stemmen?
Om 18:00 (of iets erna) kom ik thuis en heb ik mijn jas nog aan. Daarna moet ik er speciaal weer voor de deur uit, ja dááág :+

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:27

Fiber

Beaches are for storming.

Angeloonie schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:01:
[...]
Stem dan maar op de Partij voor de Dieren of de piraten partij, dat kan nooit kwaad... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Fiber schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:27:
[...]

Stem dan maar op de Partij voor de Dieren of de piraten partij, dat kan nooit kwaad... :)
Nou verhoging van belasting op vlees van de PvdD? Misschien is hij een fervent vleeseter :P.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:28:
[...]

Nou verhoging van belasting op vlees van de PvdD? Misschien is hij een fervent vleeseter :P.
Hell yeah! Eerder piratenpartij dus.

Maar goed, het wordt een grote partij of blanco/ongeldig. Niet zo'n onzinpartij die toch geen potten gaat breken. Mens en Spirit ofzo :')

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:25

epic_gram

undercover moderator

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:49:
[...]

Ik ben het volkomen eens met jou. Wat betreft studie, deze mensen zullen vaak ook in hun verdere leven in de hogere belastingschalen terecht komen wat sowieso weer goed is voor de kas van het land. Buiten dat het goed is voor onze positie als kenniseconomie. Ze zeggen dat een leenstelsel bijdraagt aan de verbetering van het onderwijs. Tja wie is het nu oneens met een verbetering van het onderwijs? Maar ik vraag me af wat deze verbetering dan inhoudt? Over die huisarts ben ik het ook eens :).
Daarbij hebben mensen met hogere inkomens ook meer koopkracht. :)

En over die huisartsen, ik hoorde van iemand dat een huisarts vrij veel mensen gewoon weer naar huis stuurt omdat iets vanzelf weer over gaat (spierpijn, ontstekingen, enz) of omdat er niets aan de hand is (als mensen zich zorgen maken en preventief komen). Verder hoef je natuurljik ook niet naar de dokter als je van je fiets bent gevallen en je been ligt open. Door die maatregelen verhoog je de lat voor mensen om te komen en daar kunnen ze wel degelijk winst uit halen. :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:46
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:07:
Straks is iedereen simpelweg de Sjaak als het op ontslag aankomt.
Hoera! Iedereen alleen nog maar aan de jaarcontracten, met om de 3 jaar even 3 maanden thuiszitten om vervolgens onder een andere omschrijving hetzelfde werk weer te komen doen! *O*

En dankzij de jaarcontracten eerst een paar jaar werken voordat je überhaupt hoeft te denken aan het kopen van een huis, want alleen met een vast contract krijg je direct een 'normale' hypotheek! :Y

Vooral de arbeidsmarkt laten zoals hij is! oOo

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Een vast contract is dan dus ook niets meer waard als je makkelijker ontslagen kan worden. Dus in de praktijk maakt het geen zak meer uit of je dan een vast of jaarcontract hebt, als ze van je af willen gaat dat in beide gevallen dus net zo makkelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Angeloonie op 12-09-2012 16:45 ]

• coyote1980
Ach, nu is het zo dat je als werkgever alleen een probleem hebt als je een oudere wilt ontslaan, een jongere vliegt er vrij gemakkelijk/goedkoop uit (mits je het als werkgever volgens de juiste procedures aanpakt).

Er moet eigenlijk iets komen dat minder vast is dan het huidige vast (iemand die niet functioneert blijft soms gewoon zitten omdat het te duur is iemand te ontslaan) en vaster is dan het huidige jaarcontract.

Een constructie met een jaarcontract dat na een jaar automatisch een vast contract wordt bijvoorbeeld.

Verwijderd

coyote1980 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:47:
Ach, nu is het zo dat je als werkgever alleen een probleem hebt als je een oudere wilt ontslaan, een jongere vliegt er vrij gemakkelijk/goedkoop uit (mits je het als werkgever volgens de juiste procedures aanpakt).

Er moet eigenlijk iets komen dat minder vast is dan het huidige vast (iemand die niet functioneert blijft soms gewoon zitten omdat het te duur is iemand te ontslaan) en vaster is dan het huidige jaarcontract.

Een constructie met een jaarcontract dat na een jaar automatisch een vast contract wordt bijvoorbeeld.
Die probleemgevallen zijn inderdaad ongewenst maar om daar nu heel werkend Nederland voor te laten opdraaien gaat mij te ver. Als het ontslagrecht wordt versoepeld heb je simpelweg minder zekerheid. Met een verdere versoepeling vlieg je er nog makkelijker/ goedkoper uit. Je hebt dus geen jaarcontract zoals nu maar een vast contract zonder vastigheid. Volgens mij is dit vooral handig voor werkgevers die iedereen op elk gewenst moment kunnen lozen.

Ik ben nog steeds een zwevende kiezer :X.

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb uiteindelijk maar D66 gekozen. Als ik meerdere stemmen had mogen doen had ik ook enkele naar de PiratenPartij laten gaan. Die contracten klinken achteraf wel wat problematisch. Nu is dat het ook echter. Nou ja, we zien wel wat er gebeurt. Ik kan niets anders meer dan afwachten.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Angeloonie schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:01:Ik heb een vaag vermoeden dat je D66 stemt 8)7
Zeker weten. :*)

Jammer dat ons programma jou niet kan overtuigen, maar ik denk echt niet dat thuisblijven een goede optie is.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Net op El-Fassed van GroenLinks gestemd. Als hij weer in de Kamer komt (staat nu op de 7e plaats helaas, vandaar mijn stem) hebben we de hele PiratenPartij niet meer nodig!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

ATS schreef op woensdag 12 september 2012 @ 17:24:
[...]

Zeker weten. :*)

Jammer dat ons programma jou niet kan overtuigen, maar ik denk echt niet dat thuisblijven een goede optie is.
Zoals ik al had gezegd hier: ik ga sowieso stemmen. Of dat nu blanco/ongeldig is of een partij, ik ga.

(moet ik nog wel even gaan uitvinden wáár _O-)

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
coyote1980 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:47:
Of je geeft de leidingevenden een cursus dossiervorming. Als iemand niet functioneert is 'ie te ontslaan, zonder al te veel kosten.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Angeloonie schreef op woensdag 12 september 2012 @ 17:27:
[...]

(moet ik nog wel even gaan uitvinden wáár _O-)
Omdat de piratenpartij nog niet zoveel macht heeft en dus de informatica afdeling in Enschede keihard zuigt kan dat hier bijna niet 8)7

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Had ik al verteld dat mijn stemadvies aan iedereen die twijfelt VVD is?

Cogitationis poenam nemo patitur

• coyote1980
Bullet NL schreef op woensdag 12 september 2012 @ 17:41:
Tenzij ze vooruitgang willen, dan kunnen ze beter D66 stemmen :P

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:39
En voor een sterker en socialer Nederland -> PvdA
En als je samen wat meer wilt kunnen -> CDA

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:27

Fiber

Beaches are for storming.

En als je nog een beetje leefbare wereld voor je kinderen wilt achterlaten dan stem je Groen Links of Partij voor de Dieren... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Nee, PvdD is voor als je het leven een schaap belangrijker vindt dan dat van je kinderen, toch?

Zie ook ATS in "[Poll] Op welke partij ga jij stemmen, en waarom? Deel 2" voor het complete overzicht trouwens ;)

[ Voor 43% gewijzigd door ATS op 12-09-2012 17:49 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• coyote1980
En voor een 'nostalgisch' Nederland PVV >:)

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik moet zeggen dat volgens de Stemwijzer PVV bij mij als hoogste uitkomt. :') Daarna VVD+CDA (even hoog), PvdA, PvdD. Moeilijk moeilijk.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Nee, omdat: ontslagrecht.

• coyote1980
SChief schreef op woensdag 12 september 2012 @ 17:50:
Ik moet zeggen dat volgens de Stemwijzer PVV bij mij als hoogste uitkomt. :') Daarna VVD+CDA (even hoog), PvdA, PvdD. Moeilijk moeilijk.
Je kunt altijd per punt bekijken hoe je verschilt met de partijen en hoe zwaarwegend je dat punt vindt. Kun je toch stemmen op een partij waar je een goed gevoel aan overhoudt.

Verwijderd

Ik twijfel nog steeds maar VVD kost me volgens mij alleen maar geld. Die wijsneus heeft zelf 8 jaar over zijn studie gedaan en vervolgens gaat hij studenten die er iets langer over doen het studeren onmogelijk maken. Om nog maar niet te spreken over het versoepelen van het ontslagrecht en de marktwerking in de zorg. Nee, de marktwerking bij tandartsen verliep ook al zo lekker :/.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De tandartsmarktwerking wordt weer teruggedraaid, overigens.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Een partij die alleen maar falende experimenten uitvoert moeten we natuurlijk niet hebben. Leuk dat de VVD van haar fouten kan leren, maar het landelijk bestuur is daar niet echt de plek voor.[/kortdoordebocht]

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ontslagrecht......

Tja, wat gebeurt er nu als een werkgever van een personeelslid af wil? Stapt hij naar de rechter, hoe dan ook een verstoorde werkrelatie en de werknemer is toch weg....

Ontslagrecht stelt echt helemaal niets voor. Helemaal wanneer er bijvoorbeeld contractverplichtingen aanvast zitten na 1 jaar proef.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ben artikeltje op The Guardian aan het lezen over de verkiezingen en ik vond de omschrijving van Rutte wel mooi:
The final days of campaigning turned into a two-horse race between Rutte, 45, a former Unilever human resources manager dubbed the "Teflon" prime minister because of his ability to brush off disasters, and the energetic Samsom, 41, an ex-Greenpeace activist whose debating flair wowed voters.
Je krijgt bijna een soort superhero-gevoel bij de omschrijving van Rutte.
Gebeten door een radioactieve koekepan :P
Uiteraard kende ik de term, maar het 'brush off disasters' maakt het wel stoer :P
('problems' of 'difficult issues' was beter op z'n plaats, denk ik)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 12-09-2012 18:17 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 17:53:
[...]

Ik twijfel nog steeds maar VVD kost me volgens mij alleen maar geld. Die wijsneus heeft zelf 8 jaar over zijn studie gedaan en vervolgens gaat hij studenten die er iets langer over doen het studeren onmogelijk maken.
Het studeren onmogelijk maken? Lenen van het collegegeld plus de 'langstudeerboete' (ook wel subsidiekorting) kun je lenen bij de DUO. Terugbetalen kost circa 20 euro per maand. Het lijkt mij niet dat dit voor iemand met een afgeronde studie onmogelijkheden oplevert.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

anandus schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:11:
('problems' of 'difficult issues' was beter op z'n plaats, denk ik)
Nee, het is wel terecht. CDA en PVV verliezen wel, terwijl het een VVD-geleid rariteitenkabinet was, maar de VVD ontloopt een straf die imo zeer terecht zou zijn geweest ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 17:56:
Een partij die alleen maar falende experimenten uitvoert moeten we natuurlijk niet hebben. Leuk dat de VVD van haar fouten kan leren, maar het landelijk bestuur is daar niet echt de plek voor.[/kortdoordebocht]
Vanaf begin was duidelijk dat de marktwerking voor tandartsen een proef was, Ik zou niet weten waarom zo iets landelijk niet getest kan worden. Het wordt dus onderleiding van de VVD dus gewoon weer terug gedraait, de VVD is dus zeker geen partij die maar onbeperkte marktwerking in de zorg wil toestaan.

Soms moet je wat proberen om de kosten terug te draaien, wanneer het anders uit pakt moet je ook zo "goed" zijn om het terug te willen draaien. Over je eigen schaduw heen stappen alsware... Zouden andere partijen ook eens moeten doen...

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

gambieter schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:19:
[...]

Nee, het is wel terecht. CDA en PVV verliezen wel, terwijl het een VVD-geleid rariteitenkabinet was, maar de VVD ontloopt een straf die imo zeer terecht zou zijn geweest ;)
Straf...Politiek, het zijn geen kleuters.... de VVD is nog geen twee aan het regeren, is iedereen vergeten dat de PvdA hiervoor bijna 4 jaar met het CDA en de CU in een kabinet heeft gezeten?

Toen zijn er zinvolle dingen gebeurd.... tsssk tsssk... *NOT*

De VVD hoeft helemaal geen straf, de Keuze voor het gedoog kabinet is gekomen door de kiezers die op Wilders hadden gestemd. Volwassen mensen sluiten geen andere mensen uit, men probeert toch samen te werken. Waarom? Omdat de kiezers daar toestemming voor heeft gegeven. Er valt maar één partij iets te verwijten na de vorige verkiezingen. Dat is het CDA, de enige partij die flink had verloren en toch weer mee is gaan doen.

De VVD en PVV waren de winnaars van de vorige verkiezingen, het was dus normaal dat deze partijen los van wat je nu van hun standpunten vindt het zouden proberen. Dat het CDA daar bij is gezocht om de boel te complementeren hoort daar nu eenmaal bij.....

Maar nogmaals, Straf??? kom zeg....

Verwijderd

argro schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:15:
[...]
Het studeren onmogelijk maken? Lenen van het collegegeld plus de 'langstudeerboete' (ook wel subsidiekorting) kun je lenen bij de DUO. Terugbetalen kost circa 20 euro per maand. Het lijkt mij niet dat dit voor iemand met een afgeronde studie onmogelijkheden oplevert.
Alles lenen, max 5 jaar OV, de langstudeerboete en geen tweede studie meer mogelijk voor een redelijk bedrag. Vervolgens ben je afgestudeerd en dan kom je niet aan het werk omdat er onvoldoende banen zijn op je eigen niveau. Dan gaan ze ook nog eens het ontslagrecht versoepelen waardoor iedereen die werkt gemakkelijk ontslagen kan worden.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:30:
[...]

Alles lenen, max 5 jaar OV, de langstudeerboete en geen tweede studie meer mogelijk voor een redelijk bedrag. Vervolgens ben je afgestudeerd en dan kom je niet aan het werk omdat er onvoldoende banen zijn op je eigen niveau. Dan gaan ze ook nog eens het ontslagrecht versoepelen waardoor iedereen die werkt gemakkelijk ontslagen kan worden.
Nee, je kan niet zomaar ontslagen worden, de procedure wordt veel makkelijker, ben je het er niet mee eens kan je namelijk altijd protest aantekenen.
Het is een hoax dat je zomaar je baan kwijt bent.

Verwijderd

argro schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:15:
Terugbetalen kost circa 20 euro per maand.
Hoe kom je aan €20 p/m? In het huidige systeem betaal je €132p/m als je 30k verdient, €232p/m bij 40k enzovoorts, met een minimum van €45. Heb je na 15 jaar je schuld nog niet afgelost, dan wordt deze kwijtgescholden. Die periode zal wel verlengd worden als het leenstelsel in wordt gevoerd, zodat iedereen meer tijd heeft om de hogere schuld terug te betalen.
Onmerkbaar is het dus zeker niet, maar echt grote problemen zal het ook niet opleveren.

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:50
Er valt maar één partij iets te verwijten na de vorige verkiezingen. Dat is het CDA, de enige partij die flink had verloren en toch weer mee is gaan doen.
Wat hadden ze moeten zeggen? Sorry Rutte we doen niet mee, want volgens sommige personen mogen we niet regeren, omdat we minder zetels hebben dan de vorige keer. Sorry maar niet elke partij loopt weg met de staart tussen de benen. Waarom valt het CDA nu wel wat te verwijten? Sorry maar ik begrijp je niet.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
Bullet NL schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:26:
[...]

Straf...Politiek, het zijn geen kleuters.... de VVD is nog geen twee aan het regeren, is iedereen vergeten dat de PvdA hiervoor bijna 4 jaar met het CDA en de CU in een kabinet heeft gezeten?

De VVD hoeft helemaal geen straf, de Keuze voor het gedoog kabinet is gekomen door de kiezers die op Wilders hadden gestemd. Volwassen mensen sluiten geen andere mensen uit, men probeert toch samen te werken. Waarom? Omdat de kiezers daar toestemming voor heeft gegeven. Er valt maar één partij iets te verwijten na de vorige verkiezingen. Dat is het CDA, de enige partij die flink had verloren en toch weer mee is gaan doen.

De VVD en PVV waren de winnaars van de vorige verkiezingen, het was dus normaal dat deze partijen los van wat je nu van hun standpunten vindt het zouden proberen. Dat het CDA daar bij is gezocht om de boel te complementeren hoort daar nu eenmaal bij.....

Maar nogmaals, Straf??? kom zeg....
2006-2010 is een blinde vlek hier, ook die periode is de schuld van de VVD, ondanks dat ze in de oppositie zaten. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 11:39

Malarky

Wils voor wat ieder

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:30:
[...]

Je tweede studie is nog steeds mogelijk voor....inderdaad gratis. Ik doe as we speak nog steeds een tweede Universitaire studie voor niets en heb best wat vrienden die hetzelfde doen. Zorg gewoon dat je even informeert naar de actieve graadverlening op jouw instelling en maak anders bezwaar tegen het ontvangen van je eerste diploma, dan blijft je tweede studie gratis.

Langstudeerboete is als je 2 jaar of meer uitloop hebt, dat is in de meeste gevallen (chronisch zieken worden ontzien) gewoon je eigen verantwoordelijkheid en neem die dan ook gewoon. Wil jij en een bestuursjaar en een jaar op reis door de wereld? Best, betaal daar dan ook iets voor en niet zo mekkeren.

Ontslagrecht is in Nederland al erg strikt vergeleken met Europa, dus niet te veel overdrijven.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bullet NL schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:26:

Dat je een tunnelvisie op de PvdA is wel duidelijk... Raad eens welke partij het kabinet Balkenende geleid heeft? En ja, straf hoort bij wanprestatie. Als de VVD dat werknemers wil kunnen opleggen door de ontslagbescherming te verminderen, dan mogen ze ook hun eigen matige tot slechte prestaties af laten straffen.

Twee jaar, stagnatie en polarisatie. Je moet wel heel erg VVD-fan zijn om het trots op het CV te willen zetten...
De VVD hoeft helemaal geen straf, de Keuze voor het gedoog kabinet is gekomen door de kiezers die op Wilders hadden gestemd.
Dat is complete onzin. De VVD heeft een actieve en weloverwogen keuze gemaakt voor de PVV, omdat ze dachten zo de rechtervingers af te kunnen likken. Doen alsof dat aan de PVV-stemmers ligt is echt de grootste excuustruuskolder die je kunt verzinnen.
Senor Sjon schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:45:
2006-2010 is een blinde vlek hier, ook die periode is de schuld van de VVD, ondanks dat ze in de oppositie zaten. ;)
Ik daag je uit een quote te vinden van iets dergelijks :) .

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 12-09-2012 18:48 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
Quote is ff irritant op tablet, maar de afgelopen pagina's staan genoeg berichten met 10 jaar VVD afbraakbeleid e.d. Ik daag je uit om ze niet te vinden ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Verwijderd

Ik weet het nog steeds niet ;( Ik hoop echt op paars, maar daar valt met de huidige peilingen niet meer of minder kans op te maken. De Piratenpartij draag ik ook een warm hart toe, maar ik ben zo bang dat ze er nog niet klaar voor zijn en zo permanent de kiezer verspelen. Aan de andere kant zie ik graag een privacyminnende stem in de kamer.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Senor Sjon schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:57:
Quote is ff irritant op tablet, maar de afgelopen pagina's staan genoeg berichten met 10 jaar VVD afbraakbeleid e.d. Ik daag je uit om ze niet te vinden ;)
Ik heb "10 jaar VVD" (OR) ingevoerd, en nul komma nul quote die jij bedoeld. Wel een nette opmerking die de VVD juist vergat:
xahmol schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 09:22:
HRA, ontslagrecht, pensioenen... door met name CDA en PvdA (en alleen het laatste kabinet ook PVV) is daar 10 jaar niets aan gebeurd.
Gecorrigeerd door:
anandus schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 09:23:
Euhm.. Volgens mij ben je de VVD vergeten op te noemen ;)
verder:
Kevinp schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:39:
Misschien is dat geen toeval. Daarnaast is de VVD nu al bijna 10 jaar mede aan de macht, en daarvan hadden we genoeg goede tijden ;).
Verder vooral afleidingsmanoeuvres van Bullet en jou die het zwakke optreden van de VVD willen maskeren door op Balkenende IV te wijzen, ipv te moeten toegeven dat het kabinet Rutte gewoon zwak is geweest :)

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Malarky schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:46:
Ontslagrecht is in Nederland al erg strikt vergeleken met Europa, dus niet te veel overdrijven.
Dat is natuurlijk onzin, strikt is Oostenrijk of Frankrijk.

Daarnaast is het in Nederland vrij makkelijk om iemand om gegronde redenen te ontslaan, alleen zit hem daar juist de crux, men vind dat te veel moeite. Dat men het ontslagrecht wil aanpakken is dus een ingeving op tegemoet te komen aan de gemakzucht van werkgevers.

Ik zie het ook bij mijn huidige werkgever, ze nemen niet eens de moeite om beoordelingsgesprekken te voeren. Zulk gedrag moet je niet willen belonen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
[...]
Langstudeerboete is als je 2 jaar of meer uitloop hebt, dat is in de meeste gevallen (chronisch zieken worden ontzien) gewoon je eigen verantwoordelijkheid en neem die dan ook gewoon.
Chronisch zieken worden allerminst ontzien (klik) en voor de rest een tweede studie gratis? Vrijgesteld van dubbel collegegeld lappen: akkoord. Maar alle bijkomende kosten aan readers/syllabi/klappers en boeken kost ook een aardige duit. Daarnaast kan alles wat de burger nadelig treft prima met terugwerkende kracht ingesteld worden, maar afschaffen met terugwerkende kracht? Nee, dan loopt de overheid een voordeel mis. Terwijl ik Rutte vanochtend precies die redenering hoorde aanhouden over de HRA. Waarom niet met terugwerkende kracht afschaffen? Ja, dan tast je mensen aan in hun zekerheid en vertrouwen. Zij gingen die hypotheek aan in de verwachting HRA te ontvangen. Ja, dus? Studenten gingen er ook vanuit elk jaar het wettelijk vastgestelde collegegeld voor dat jaar te betalen. Maar zij gingen er allerminst vanuit om een verhoogd wettelijk collegegeld op den duur op hun bord te krijgen. En dat tast dan hen niet in hun vertrouwen en rechtszekerheid aan? :X Hoor wie het zegt :+

En die hele discussie over ontslagrecht: je hebt gronden voor ontslag. Als de werkgever dan de ontslagprocedure aanzwengelt op grond van een van die criteria, kun je als werknemer er wel tegen in gaan.. maar zoals Bullet al zei: rechter constateert een verstoorde werkverhouding > werknemer kan het schudden. Bovendien stelt die kantonrechtersformule ook weer niet zoveel voor. Dus ontslagrecht in NL? Dat is al lang niet zo verstikkend als men wel eens denkt. Bovendien zijn werkgevers creatief genoeg door gewoon drie tijdelijke contracten aan te bieden, niet te verlengen, dus ontslag > daarna ofwel als zzp-er terug aannemen of 0-uren contract en je begint weer van voren af aan. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

gambieter schreef op woensdag 12 september 2012 @ 19:05:

Verder vooral afleidingsmanoeuvres van Bullet en jou die het zwakke optreden van de VVD willen maskeren door op Balkenende IV te wijzen, ipv te moeten toegeven dat het kabinet Rutte gewoon zwak is geweest :)
Je ziet het echt verkeerd hoor, door jou anti-vvd gedachten ontgaat het jou volledig dat Rutte 1 nog geen 1.5 jaar z'n werk heeft kunnen doen. Er is dom weg onvoldoende tijd geweest om de goede plannen verder uit te werken. Er is dus helemaal geen sprake van zwakheid, het is gewoon te kort geweest om de plannen uit te voeren.

Jij geeft aan dat de VVD straf moet krijgen omdat ze een gedoogcoalitie met de PVV aangaan.... Kom zeg, Zoals ik al eerder heb aangegeven, de VVD en PVV waren de winnaars van de vorige verkiezingen, het CDA en de PvdA hadden beide behoorlijk wat zetels verlies geleden. Het is dan ook vrij normaal dat de grote winnaars met elkaar om tafel zijn gegaan. Het probleem lag bij het CDA, die gaf aan niet met de PVV in een kabinet te willen, vandaar de gedoog constuctie.

Nogmaals, volwassen mensen sluiten geen andere partijen uit. Maar gaan uit van hun eigen kracht om zoveel mogelijk partijpunten te verzilveren.

Kom gewoon met normale argumenten ipv het over straf te hebben.... Politieke partijen zijn geen kinderen of dieren....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op woensdag 12 september 2012 @ 19:31:
[...]

Je ziet het echt verkeerd hoor, door jou anti-vvd gedachten ontgaat het jou volledig dat Rutte 1 nog geen 1.5 jaar z'n werk heeft kunnen doen. Er is dom weg onvoldoende tijd geweest om de goede plannen verder uit te werken. Er is dus helemaal geen sprake van zwakheid, het is gewoon te kort geweest om de plannen uit te voeren.

Jij geeft aan dat de VVD straf moet krijgen omdat ze een gedoogcoalitie met de PVV aangaan.... Kom zeg, Zoals ik al eerder heb aangegeven, de VVD en PVV waren de winnaars van de vorige verkiezingen, het CDA en de PvdA hadden beide behoorlijk wat zetels verlies geleden. Het is dan ook vrij normaal dat de grote winnaars met elkaar om tafel zijn gegaan. Het probleem lag bij het CDA, die gaf aan niet met de PVV in een kabinet te willen, vandaar de gedoog constuctie.

Nogmaals, volwassen mensen sluiten geen andere partijen uit. Maar gaan uit van hun eigen kracht om zoveel mogelijk partijpunten te verzilveren.

Kom gewoon met normale argumenten ipv het over straf te hebben.... Politieke partijen zijn geen kinderen of dieren....
Gelukkig zat de PVV erbij anders is het helemaal desastreus voor iedereen die niet een VVD salaris verdient. PVV was de sociale rem (en ja ook de onnodige stoorzender) op de trein die VVD heet.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

offtopic:
Ik moet hier hartelijk om lachen. Als PvdA-hater en VVD-fanboy heb je weinig recht van spreken, zeker daar ik niet anti-VVD ben, maar tegen het beleid en de richting die ze zijn ingeslagen, en de manier van campagne voeren :) .
Dieren en kinderen weten vaak niet wat ze doen, politieke partijen wel. Straffen van kinderen en dieren is daarmee juist een slechte zaak en valt snel onder mishandeling, straffen van hen die fouten maken is heel gewoon. Sterker nog, de VVD is daar voor, want recht en orde dienen afgedwongen te worden, desnoods met harde hand. En zat diehard VVD-ers geven toe dat de afgelopen regeerperiode geen schoonheidsprijs verdiend, en geen experiment is dat voor herhaling vatbaar is :)

Maar goed, leren van fouten is optioneel ;) . Eens gaan we het duidelijk niet worden :)

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 12-09-2012 19:54 ]

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

[...]Je tweede studie is nog steeds mogelijk voor....inderdaad gratis. Ik doe as we speak nog steeds een tweede Universitaire studie voor niets en heb best wat vrienden die hetzelfde doen. Zorg gewoon dat je even informeert naar de actieve graadverlening op jouw instelling en maak anders bezwaar tegen het ontvangen van je eerste diploma, dan blijft je tweede studie gratis.
Ik ken anders mensen met een 2de studie die er last van hebben. Dit is dan een omweg?
Langstudeerboete is als je 2 jaar of meer uitloop hebt, dat is in de meeste gevallen (chronisch zieken worden ontzien) gewoon je eigen verantwoordelijkheid en neem die dan ook gewoon. Wil jij en een bestuursjaar en een jaar op reis door de wereld? Best, betaal daar dan ook iets voor en niet zo mekkeren.
Niet waar, bij 1 jaar uitloop bachelor. En als je master doet ook 1 jaar. Lullig hierin is ook dat je 100% mag uitlopen bij relatief makkelijke studies als economie en social sciences, maar dat je maar 50% mag uitlopen bij lastigere béta masters (1 jaar op 2 jarige master), om nog maar niet te spreken over geneeskunde-achtige studies.

En dat terwijl we een teveel hebben aan economische en social science lui, en een tekort aan technici. Hoezo, een kromme stimulans? 8)7

Daarnaast, er zijn veel schrijnende gevallen. Zoals mijn broertje. Ondernemer sinds zijn 16de (zaken nog op mijn naam). Is er, toen het heel druk was voor zijn bedrijfje, een studiejaar gestopt op HBO. Op 12 oktober van dat studiejaar uitgeschreven. Wat blijkt nu, nu telt dat gewoon als een HEEL jaar! Hij moet dus voor dat ene maandje (waar hij nauwelijks tijd had überhaupt voor colleges), 3000 extra euro lappen :r En dat naast het feit dat hij NOOIT studiefinanciering heeft ontvangen (teveel verdient), meer belasting betaald dan 99% van de studenten, en nooit een OV heeft gekregen. Walgelijk hoe slecht de VVD is voor ondernemers die ook een studie volgen. Bizar, en misselijkmakend.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

gambieter schreef op woensdag 12 september 2012 @ 19:49:
[...]

offtopic:
Ik moet hier hartelijk om lachen. Als PvdA-hater en VVD-fanboy heb je weinig recht van spreken, zeker daar ik niet anti-VVD ben, maar tegen het beleid en de richting die ze zijn ingeslagen, en de manier van campagne voeren :) .

[...]

Dieren en kinderen weten vaak niet wat ze doen, politieke partijen wel. Straffen van kinderen en dieren is daarmee juist een slechte zaak en valt snel onder mishandeling, straffen van hen die fouten maken is heel gewoon. Sterker nog, de VVD is daar voor, want recht en orde dienen afgedwongen te worden, desnoods met harde hand. En zat diehard VVD-ers geven toe dat de afgelopen regeerperiode geen schoonheidsprijs verdiend, en geen experiment is dat voor herhaling vatbaar is :)
Lees je uberhaupt wel goed? Ik begin daar nu langzaam toch wel aan te twijfelen.....

Ik ga voor paars 3, hoe kan ik dan ooit een PvdA hater zijn? Ik zie Samsom niet zitten, dat is wat anders, de PvdA weet na Bos het voor de 2e keer voor elkaar te krijgen om een verkeerde lijstrekker aan te stellen.

Het heeft dus helemaal niets met fanboy of hater te zijn, gewoon een persoonlijk mening. Nogmaals, ook tijdens de vorige verkiezingen had ik liever Paars, maar goed daar stak Wilders en het verlies van de PvdA een stokje voor.

Verdiep je nu eens in iemand voordat je een stempel op gaat drukken, komt zo onsportief over.

ps. Ik schrijf niet dat jij Anti-VVD bent, ik schrijf dat je anti-vvd gedachten hebt, gelukking bevestig je dit zelf ook door te willen straffen voor hun "beleid en de richting die ze zijn ingeslagen".

Speel het nu eens niet op de man, de termen als fanboy en hater doen me zo aan de Android - iOS discussie denken.

Een beetje zielig, als je het mij zou vragen.

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:39
Mogelijk kan je dan iets anders je mening onder woorden brengen Bullet-NL. Want ook op mij kom je over als een PvdA-hater en VVD-fanboy.

Als dat je dat niet bent, zoals je zegt, misschien is het dan een idee om je mening anders te formuleren zodat mensen dat idee minder krijgen :)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd. Je hebt eerder in dit topic al aantoonbaar onjuiste informatie over PvdA (en ook SP) verspreid, en door je toch vrij botte manier van reageren komt het idd als haten over.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 12-09-2012 20:06 ]

Virussen? Scan ze hier!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bullet NL schreef op woensdag 12 september 2012 @ 20:00:
Lees je uberhaupt wel goed? Ik begin daar nu langzaam toch wel aan te twijfelen.....

Ik ga voor paars 3, hoe kan ik dan ooit een PvdA hater zijn? Ik zie Samsom niet zitten, dat is wat anders, de PvdA weet na Bos het voor de 2e keer voor elkaar te krijgen om een verkeerde lijstrekker aan te stellen.
Dan mag je je eigen posts teruglezen. In 2010 was je continu aan het Cohen-hakken, nu ben je VVD-adviezen en anti-PvdA adviezen aan het geven, bijna continu op de PvdA aan het hakken, etc. Zelfs voor Balkenende IV geef je de PvdA de schuld. De eenzijdigheid is heel erg duidelijk :)
ps. Ik schrijf niet dat jij Anti-VVD bent, ik schrijf dat je anti-vvd gedachten hebt, gelukking bevestig je dit zelf ook door te willen straffen voor hun "beleid en de richting die ze zijn ingeslagen".
Dat zijn geen anti-VVD gedachten, dat is een oordeel over de acties en uitingen. Heel groot verschil.
Speel het nu eens niet op de man, de termen als fanboy en hater doen me zo aan de Android - iOS discussie denken.

Een beetje zielig, als je het mij zou vragen.
Dan stel ik voor dat je je niet meer over de PvdA uitlaat. Nu komt dit bovenstaande nogal hypocriet over, want door het eenzijdige gehak op de PvdA maak je het juist een Android-iOS-achtige discussie.

Verwijderd

Zal het stemgedrag tussen Apple en Android gebruikers ook zo ver uiteen liggen als hun technologie/patent discussies vraag ik me nu af?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 20:10:
Zal het stemgedrag tussen Apple en Android gebruikers ook zo ver uiteen liggen als hun technologie/patent discussies vraag ik me nu af?
Hangt er vanaf. Is er een verschil in inkomensniveau tussen gebruikers? Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit nog nooit onderzocht is :)

Op zich wel een interessante vraag, alhoewel het eerder een correlatie zal zijn, geen causaal verband.

(ik kan me Apple veroorloven maar wil het niet :+ )

Verwijderd

Dan ben je niet de enige ;)

Ik gebruik overigens ook geen Android
Joosie200 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 19:06:
[...]

Chronisch zieken worden allerminst ontzien (klik) en voor de rest een tweede studie gratis? Vrijgesteld van dubbel collegegeld lappen: akkoord. Maar alle bijkomende kosten aan readers/syllabi/klappers en boeken kost ook een aardige duit. Daarnaast kan alles wat de burger nadelig treft prima met terugwerkende kracht ingesteld worden, maar afschaffen met terugwerkende kracht? Nee, dan loopt de overheid een voordeel mis. Terwijl ik Rutte vanochtend precies die redenering hoorde aanhouden over de HRA. Waarom niet met terugwerkende kracht afschaffen? Ja, dan tast je mensen aan in hun zekerheid en vertrouwen. Zij gingen die hypotheek aan in de verwachting HRA te ontvangen. Ja, dus? Studenten gingen er ook vanuit elk jaar het wettelijk vastgestelde collegegeld voor dat jaar te betalen. Maar zij gingen er allerminst vanuit om een verhoogd wettelijk collegegeld op den duur op hun bord te krijgen. En dat tast dan hen niet in hun vertrouwen en rechtszekerheid aan? :X Hoor wie het zegt :+
Dat is natuurlijk van te voren bekend. Althans, dat zal de overheid wel zeggen.

Studenten die zich inschrijven en dan tekenen voor de betaling tekenen daarbij direct dat zij ook akkoord gaan met een eventuele verhoging voortvloeiende uit wetgeving of regulatie. Ze tekenen dus een soort blanco cheque 8)7

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 20:14:
Ik gebruik overigens ook geen Android
Blackberry voor werk en Android prive, Windows op de PCs :+

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik zie totaal niet in waarom ik me niets of anders moet uitlaten, een SP aan het roer in Nederland zie ik echt niet zitten, een PvdA in paars kan prima, maar dan wel wanneer de VVD de bovenliggende partij is.

Ik geeft gewoon mijn mening over Samsom, wat ik wel of niet goed aan hem vind, exact het zelfde toen met Cohen dat hij niet goed overkwam in de verschillende debaten. Net als Roemer nu alsware.

Dit zijn overigens niet alleen mijn meningen, lees bijvoorbeeld de live blog's van de verschillende nieuwswebsites er op na.

En ja, onder het laatste kabinet van Balkenede liep de PvdA weg, dus heeft de PvdA er voor gezorgt dat aan deze periode een einde kwam. Dit heeft niets met hakken te maken, het zijn gewoon feiten.
wildhagen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 20:05:
Idd. Je hebt eerder in dit topic al aantoonbaar onjuiste informatie over PvdA (en ook SP) verspreid, en door je toch vrij botte manier van reageren komt het idd als haten over.
Kom maar op, waar staat deze aantoonbaar onjuiste informatie? Overigens reageer ik vrij direct, dat is wat anders dan bot.....

[ Voor 9% gewijzigd door Bullet NL op 12-09-2012 20:24 ]

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Bullet NL schreef op woensdag 12 september 2012 @ 20:21:
En ja, onder het laatste kabinet van Balkenede liep de PvdA weg, dus heeft de PvdA er voor gezorgt dat aan deze periode een einde kwam. Dit heeft niets met hakken te maken, het zijn gewoon feiten.
Ho ho, de pvda heeft altijd gezegd dat er niet nog een verlenging van de Afganistan missie zou komen.Dat was een keiharde afspraak.Dat vervolgens het cda daar aan gaat zitten morrelen, is niet de fout van de pvda.Resultaat: het kabinet klapt.Dat vind ik substantieel anders als wilders die 7 weken de schijn ophoudt en dan plotseling de stekker eruit trekt.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

ik begrijp niet waar de liefde voor rutte vandaan komt. Hij heeft heel duidelijk laten zien dat hij zus zegt en zo doet. Daar wordt ie nooit op afgerekend omdat het nou eenmaal de grootste partij is, en volgens de meeste mensen de enige partij die ons uit een crisis kan helpen omdat de VVD zoveel ervaring heeft....
Roemer of eender welke linkse lijsttrekker wordt direct onder een vergrootglas gelegd en gelijk afgeschoten als ze even niet goed reageren als ze in een hoek gedreven wordt door aanhoudende vragen over breekpunten. Roemer bekoopt dat zelfs met een daling van 10 zetels.

Iedereen stemt anders, maar laten we de VVD aub niet gaan verheerlijken hier alsof ze zo zielig zijn dat ze nog geen 1,5 de tijd krijgen om te regeren. Mark Rutte is als premier eindverantwoordelijk als de spanningen oplopen om die in goede banen te lijden. Ja, Geert Wilders heeft de stekker eruit getrokken, maar Mark Rutte valt net zoveel te verwijten.
Zeer rechts kabinet....kijk wat ervan gekomen is, net zoals iedereen als verdediging altijd roept "de puinhopen van paars"...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Deathchant schreef op woensdag 12 september 2012 @ 20:39:
ik begrijp niet waar de liefde voor rutte vandaan komt. Hij heeft heel duidelijk laten zien dat hij zus zegt en zo doet. Daar wordt ie nooit op afgerekend omdat het nou eenmaal de grootste partij is, en volgens de meeste mensen de enige partij die ons uit een crisis kan helpen omdat de VVD zoveel ervaring heeft....
Gelukkig valt niet iedereen op hetzelfde type. Sterker...je moet dat kiezen waar jij je het meest mee kan identificeren of de partij die een programma heeft dat aansluit op jouw visue/ideologie.
Roemer of eender welke linkse lijsttrekker wordt direct onder een vergrootglas gelegd en gelijk afgeschoten als ze even niet goed reageren als ze in een hoek gedreven wordt door aanhoudende vragen over breekpunten. Roemer bekoopt dat zelfs met een daling van 10 zetels.
Daarom zuigt het ook dat de nadruk (in de media) ligt op de persoon en niet op de inhoud.
Iedereen stemt anders, maar laten we de VVD aub niet gaan verheerlijken hier alsof ze zo zielig zijn dat ze nog geen 1,5 de tijd krijgen om te regeren.
Mark Rutte is als premier eindverantwoordelijk als de spanningen oplopen om die in goede banen te lijden. Ja, Geert Wilders heeft de stekker eruit getrokken, maar Mark Rutte valt net zoveel te verwijten.
Nonsens...Geert heeft een vies spelletje gespeeld.
Zeer rechts kabinet....kijk wat ervan gekomen is, net zoals iedereen als verdediging altijd roept "de puinhopen van paars"...
Maak je je er nu ook schuldig aan...?
;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• lier

lier

MikroTik nerd

blobber schreef op woensdag 12 september 2012 @ 20:37:
Ho ho, de pvda heeft altijd gezegd dat er niet nog een verlenging van de Afganistan missie zou komen.Dat was een keiharde afspraak.
Prima om je woord te houden, maar zou de discussie niet moeten gaan om de noodzaak. Veranderde omstandigheden?

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

lier schreef op woensdag 12 september 2012 @ 20:46:
[...]

Gelukkig valt niet iedereen op hetzelfde type. Sterker...je moet dat kiezen waar jij je het meest mee kan identificeren of de partij die een programma heeft dat aansluit op jouw visue/ideologie.

[...]

Daarom zuigt het ook dat de nadruk (in de media) ligt op de persoon en niet op de inhoud.

[...]

Nonsens...Geert heeft een vies spelletje gespeeld.

[...]
Maak je je er nu ook schuldig aan...?
;)
ja klopt hoor, ik ben dan ook geen strategische stemmer. Zoals ik al eerder zei: dat mogen andere mensen doen, dan kan ik tenminste stemmen waar ik ook echt op wil stemmen :)

Hehe ;) Ik bedoelde meer te zeggen dat rechtse-mensen de VVD of andere rechtse partijen altijd verdedigen met het argument dat Paars (of links) er maar een puinzooi van heeft gemaakt. We hebben al sinds 2001 zowat rechtse kabinetten hebben gehad die nooit uitgezeten worden. Lijkt me derhalve dan ook iets over te zeggen ;)

Ik ben anti VVD, omdat ik vind dat ze echt al het sociale wat nederland nog had compleet wegbezuinigd hebben en de hoogste inkomens dusdanig verheerlijken dat rijken steeds rijker worden en armen steeds armer. Minder hard dan andere jaren had ik begrepen, maar ik blijf van mening dat de hogere inkomens best wat meer lasten kunnen dragen. Het draait echt alleen maar om geld, economie en grote bedrijven allerlei subsidies en kansen geven, ten koste van de rest. Ik ben tegen de snelheidsverhoging, tegen de JSF en tegen het verbod op moskeeen e.d.
Ik vind Rutte niet goed omdat hij zus zegt en zo doet. Ik heb ook het idee dat hij liever weer met CDA en PVV in zee wilt gaan dan proberen het te laten werken met de PvdA. Het lijkt een sympathieke vent in prive-sferen, maar op politiek gebied zullen wij het nooit eens worden :)
Maar goed, ik heb GroenLinks gestemd :)

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 12-09-2012 20:56 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
lier schreef op woensdag 12 september 2012 @ 20:47:
Prima om je woord te houden, maar zou de discussie niet moeten gaan om de noodzaak. Veranderde omstandigheden?
Het ging nog niet eens over woord houden, het was gewoon een afspraak in het regeerakkoord. Het is een vorm van totale minachting om een coalitiepartner door middel van een hoofdelijke stemming te dwingen met het akkoord gaan van het openbreken daarvan. Het CDA was hierdoor bewust de initiator van de breuk.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan werd je door Balkenende en Verhagen een "draaikont" genoemd ;) . Die veranderde omstandigheden kon het CDA blijkbaar niet verkopen aan de PvdA. Het was uberhaupt een optelsom van vele ergernissen en meer de aanleiding dan de reden. Als een van de coalitiepartijen zich niet aan de afspraken wil houden, en de ander niet kan overtuigen van de noodzaak, wat moet de coalitiepartner dan doen? Slikken? Degene die de verandering wil zal de ander moeten overtuigen, niet andersom.

Uiteindelijk zijn alle coalitiepartijen in zo'n geval verantwoordelijk voor de escalatie, maar het CDA initieerde de breuk door zich niet aan het regeerakkoord te willen houden :)

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 12-09-2012 20:56 ]

• lier

lier

MikroTik nerd

gambieter schreef op woensdag 12 september 2012 @ 20:55:
Uiteindelijk zijn alle coalitiepartijen in zo'n geval verantwoordelijk voor de escalatie, maar het CDA initieerde de breuk door zich niet aan het regeerakkoord te willen houden :)
^.^

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

[...]

Zoals Gambieter al aangeeft, had het cda de pvda daarvan moeten overtuigen, wat kennelijk niet gelukt is.
Maar er speelden veel meer dingen, men was duidelijk op elkaar uitgekeken.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Voorlopige prognose:

VVD 44 zetels
PvdA: 40 zetels

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pHYE2NKRFVnRX2HkzgZSbIfk/full.jpg

Goed gestemd jongens. :|

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Hmm, het doet me aan de ene kant goed dat het schaarse aandeel echte liberalen gezien de nieuwe zetelverdeling volledig is vertrokken uit de VVD naar D'66. Nu blijven er alleen maar rechts conservatieven over bij de VVD, kortom, we hoeven er ook ze ook geen 'de liberalen' meer te noemen.

Verder is het natuurlijk treurig te noemen dat er nauwelijks op progressieve partijen is gestemd. De enige partijen die ons verder kunnen helpen.

[ Voor 21% gewijzigd door Bartjuh op 12-09-2012 21:31 ]

• Mektheb
  • Laatst online: 00:10
Sando schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:28:
Voorlopige prognose:

VVD 44 zetels
PvdA: 40 zetels

[afbeelding]

Goed gestemd jongens. :|
Niks mis mee toch ? :)

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

De VVD, groot voorstander van de deregulering van de financiële sector en daardoor mede de crisis heeft veroorzaakt, het herstel toevertrouwen?

Daar zie ik genoeg mis mee :D

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ze hebben nu niemand meer nodig, en ze bevallen me allebei niet.

VVD heeft al bewezen maar even niet mee te moeten regeren, en PvdA bevalt me al langer niet. Toppunt van 2012 is de ZZP-boete.

Ik had zo gehoopt dat er nog een D66 nodig was. Maar ze hebben gewoon niemand meer nodig.

Sorry zojuist definitieve prognose van NOS gehoord:
VVD: 41 zetels
PvdA: 40 zetels.

Ik geloof niet dat er in een uur 3 zetels zijn gedropt, ik denk dat ik het in de auto verkeerd verstond. :P

Bewijst wel hoe Nederland enorm verdeeld is.

[ Voor 22% gewijzigd door Sando op 12-09-2012 21:36 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21
Bullet NL schreef op woensdag 12 september 2012 @ 19:31:
[...]

Je ziet het echt verkeerd hoor, door jou anti-vvd gedachten ontgaat het jou volledig dat Rutte 1 nog geen 1.5 jaar z'n werk heeft kunnen doen.
Geweldig he. En er dan in die 1,5 jaar al zo'n puinhoop van maken en als grote klapper op de vuurpijl ; trots zijn op 130 km/uur. Nou nou, daar zet je Nederland mee op de wereldkaart.

Kijk dat hij zo groot is komt niet door de VVD, maar enkel omdat het het enioge fatsoenlijke rechtse geluid is. Dat hij wat populistisch moet gaan roepen (net als de anderen) dat komt meer door de PVV. Was die ere niet geweest, dan was het toontje zowiezo anders.

Aanvulling op prognose ;
In de 'definitieve prognose van de uitslag' staat de SP op 15 zetels, de PVV en het CDA beide op 13 zetels, D66 volgt met 12.

Overige prognoses: GroenLinks: 4, ChristenUnie: 4, SGP: 3, Partij voor de Dieren: 2, 50PLUS: 3.

Je ziet waar de uiteindelijke winst van VVD/PvdA vandaan komt. Ik denk dat velen strategisch zijn gaan stemmen.

Ik ben echter wel benieuwd wat die blonde nu weer gaat roepen als dit ook werkelijk de uitslag zal zijn. Wiens schuld het is. Of zal het hem doordringen dat toch wat minder mensen uiteindelijk uit de euro willen?

Aha, nog iets. Men kan de scheiding tussen kerk en staat nu werkelijkheid laten worden.

[ Voor 31% gewijzigd door maartend op 12-09-2012 21:41 ]

• Mektheb
Sando schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:34:
[...]

Ze hebben nu niemand meer nodig, en ze bevallen me allebei niet.

VVD heeft al bewezen maar even niet mee te moeten regeren, en PvdA bevalt me al langer niet. Toppunt van 2012 is de ZZP-boete.

Ik had zo gehoopt dat er nog een D66 nodig was. Maar ze hebben gewoon niemand meer nodig.

Sorry zojuist definitieve prognose van NOS gehoord:
VVD: 41 zetels
PvdA: 40 zetels.

Ik geloof niet dat er in een uur 3 zetels zijn gedropt, ik denk dat ik het in de auto verkeerd verstond. :P

Bewijst wel hoe Nederland enorm verdeeld is.
Klopt, maar ik heb net geleerd van iemand dat een 3e partij erg goed uit kan komen, dus het zou me niks verbazen dat D66 kan worden.

CDA zie ik er niet meer in zitten, en ja ze hebben allemaal weinig klaargespeeld.
Maar Nederland is verdeeld, als ik een 9/10 moet ondervragen in mijn kring wisten ze 30min van te voren nog niet wie ze moesten stemmen.
En dat zijn echt niet allemaal Tokie's

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Mektheb schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:39:
[...]
CDA zie ik er niet meer in zitten, en ja ze hebben allemaal weinig klaargespeeld.
Maar Nederland is verdeeld, als ik een 9/10 moet ondervragen in mijn kring wisten ze 30min van te voren nog niet wie ze moesten stemmen.
En dat zijn echt niet allemaal Tokie's
Dat merk ik ook op de universiteit.

Het liefst had ik Groenlinks of D'66 gestemd. Maar de horror van weer 1,5 jaar VVD-aanmodderen met zaken als 130 km/h ( ;( ), het nog steeds niet aanpakken van de grootste marktverstorende subsidie van Nederland (de HRA), het niet schrappen van de miljarden te dure JSF, de anti-liberale privacyschendende wietpas... en het niet aandurven echte hervormingen door te voeren (maar dom te snijden)... die angstbeelden hebben mij uiteindelijk doen besluiten strategisch PvdA te stemmen.

• Mektheb
Bartjuh schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:50:
[...]

Dat merk ik ook op de universiteit.

Het liefst had ik Groenlinks of D'66 gestemd. Maar de horror van weer 1,5 jaar aanmodderen met zaken als 130 km/h ( ;( ), het nog steeds niet aanpakken van de grootste marktverstorende subsidie van Nederland (de HRA), het niet schrappen van de miljarden te dure JSF, de anti-liberale privacyschendende wietpas... en het niet aandurven echte hervormingen door te voeren (maar dom te snijden)... die angstbeelden hebben mij uiteindelijk doen besluiten strategisch PvdA te stemmen.
En ik denk samen met u een heleboel anderen, helemaal toen er al bijna gezegt is dat niemand met de SP echt wou.
En daarvoor mensen van SP naar PVDA zijn gegaan.

Teminste als ik het zo om me heen hoor.

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Had ik nou toch maar mijn boostpunten ingezet. ;(
Ik heb er nog 12.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Verwijderd

blobber schreef op woensdag 12 september 2012 @ 20:37:
[...]

Ho ho, de pvda heeft altijd gezegd dat er niet nog een verlenging van de Afganistan missie zou komen.Dat was een keiharde afspraak.Dat vervolgens het cda daar aan gaat zitten morrelen, is niet de fout van de pvda.Resultaat: het kabinet klapt.Dat vind ik substantieel anders als wilders die 7 weken de schijn ophoudt en dan plotseling de stekker eruit trekt.
In de buitenlucht hebben ze dat gezegd ja. In het kabinet hebben ze, voor zover bekend, gezegd "misschien" / "laat de NAVO maar een voorstel doen" /etc. En het kwam de PvdA natuurlijk erg goed uit. Damage-control bij de gemeenteraadsverkiezingen, niet hoeven meedoen aan bezuinigingen, etc.
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste