Beetje late reactie op sommige anderen wegens typen van veel tekst tijdens een bloeiende discussie.
Ik ben het met het punt dat het geloof in vrije marktswerking erg naief is zoals Rannasha het eerder stelde best eens. ik kan het maar niet laten telkens weer de VS, die hier zo heilig in gelooft, bij te betrekken. Ik ben ook weer geen communistist (mijn inziens is het redelijk bewezen dat deze niet werkt, de menselijke natuur van winst willen hebben kennende), maar kapitalisme is makkelijk te overdrijven. In de VS is er echt het systeem van "goede scholen zijn er voor de elite", en hetzelfde ook nog voor gezondheidszorg. Nee bedankt, dat moet weg blijven uit het land waar ik woon. Er zijn al landen die dit doen en het behoorlijk verprutsen.
Piratenpartij is trouwens wel erg voor wat meer vooruitgang op electronisch gebied. Als IT'er zijnde ben ik het met veel (niet alle) van hun punten eens. Wat mij betreft mag er boete/belasting komen op slechte beveiligingen. Ik kan echter niet van het gevoel afkomen dat het een onzin-partij is. Ik vind wat RTL4 bij hem deed ook wel jammer. Hij heeft gelijk: er moet meer ICT-kennis naar Den Haag (of willen we nog meer DigiD fiasco's?). Een domme jongen is het inderdaad niet.
@ChicaneBT
Wat meer macht bij de EU zou niet altijd verkeerd zijn, maar we moeten geen provincie worden. Echter, de EU mag wel meer toezicht krijgen op banken. misschien was Griekenland dan ook minder in de soep gelopen en we krijgen dan misschien ook geen 2e en 3e Griekenland.
Angeloonie schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:26:
*zwevende kiezer alert*
We hebben dus die studiebeurs he, die willen sommige partijen omzetten in een lening, anderen willen hem als gift behouden.
Ligt het aan mij of is dit de allerbeste investering die je als overheid kan doen in de maatschappij? Kennis is hetgeen waarop je gaat verdienen. Op dit moment is het natuurlijk lekker om daarop te bezuinigen, maar het is toch 10x beter om te zorgen dat mensen een goede opleiding krijgen en dan meteen goed aan de slag kunnen, zonder dat ze aan een lening vastzitten?
En het toepassen van het eigen risico op de huisarts, dat werkt toch alleen maar averechts? Mensen zullen minder snel naar de huisarts gaan, waardoor de kans groter wordt dat ernstige ziekten e.d. te laat opgemerkt worden, waardoor de behandelingen op dat moment vele malen duurder zijn dan dat er op een eerder moment gehandeld was, indien een huisarts het in een vroeg stadium al had gesignaleerd.. Toch?
Als je het aan mij vraagt werkt het korten op de huisarts ZEER averechts. Gevaarlijk idee, niet doen.
onderwijs kost wel veel geld. persoonlijk houd ik van gratis geld krijgen, maar ik heb liever kwalitatief hoog onderwijs dan goedkoop onderwijs. Beiden is natuurlijk mooi als het even kan.
Eens kijken wat D66 op een website vind over een aantal onderwerpen. De tekst hieronde rkan mogelijk minder tot bijdrage zijn in deze discussie.
Pastebin voor wie het interessant kan vinden, maar het is een te grote lap tekst om hier te posten:
http://pastebin.com/raw.php?i=1adYarTL
[
Voor 27% gewijzigd door
Amanoo op 12-09-2012 15:45
]