Het kleine-mismoderatietopic deel XXVI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 51 Laatste
Acties:
  • 84.987 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
[...]

Ten tijde van schrijven stond die reactie stevig op -1. Maar als jij de rest niet wilt lezen dan geeft het ook aan met wat voor een moderators we te maken hebben. Als jij klachten, opmerkingen o.i.d. niet wilt lezen ontgaat mij het nut van een moderator op de FP.
Stevig op -1, met drie maal -1. Gepost na 19.00 uur, terwijl je reactie hier van midden in de nacht is. Advies: geef het even tijd. (Misschien dat alle huidige waarderingen eerst op -1 stonden en na je post hier gewijzigd zijn, maar daar ging ik niet van uit, lijkt me wel erg toevallig).

Verder kun je mij niet over één kam scheren met iedereen die modereert.

Ik wil het wel lezen, sterker ik discussieer er ook actief over. En bij mijn moderaties luister ik wel degelijk naar suggesties en argumenten, lees mijn reacties op jouw bijdragen hier er maar op na. Gezien je reactie doe je dat ook niet.

Maar goed, mijn nut ontgaat jou, prima. Gefeliciteerd, heb je toch wat bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:52
ik zou bijde gewoon +1 gegeven hebben maar de eerste is meer dan 48 uur oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

eddy Cosworth in 'nieuws: Bedrijf demonstreert robotlibelle'

FIPO voor de -1?

jochem4207 in 'nieuws: Bedrijf demonstreert robotlibelle'

Moderatiegezeur, nota bene over iemand anders reactie. Ook -1?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 11:57:
[...]

Het is een vraag. Een vraag na een domme opmerking.
Dus als iemand mij zou vragen "Ben je een klootzak of zo?", dan zou dat ok zijn omdat het een vraag is?! Ben je nou niet een heel klein beetje kinderachtig aan het doen?
Dat jij het graag anders verwoord ziet is niet mijn pakkie an. Het past op geen enkele manier in wat een -1 zou moeten zijn en dat weet je zelf ook wel. Dat jij daar een andere mening over hebt is al langer duidelijk en dat is precies wat ik bedoel met 'meningmodden'.
Als je voortaan nou gewoon al die botte opmerkingen als "Mankeert er iets aan je ogen of zo?!", of "Wat is dat nu voor een domme opmerking?!" eens achterwege laat, dan hoef je ook niet iedere keer hier je beklag te komen doen. En dan kan je alu-hoedje ook af, ipv overal een 'meningmodden' conspiracy tegen jou in te zien.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij nu eens niet struikelt over normale zegswijzen dan hoef ik niet iedere keer in de verdediging te schieten. Als jij mij een -1 geeft voor iets wat normaal is, dus iemand vragen waarom er een domme opmerking geplaatst wordt op een reactie van mij, dan zal ik het beestje bij de naam noemen: het is miereneuken wat jij doet. En verder zou het mij een zorg zijn wat jij er van vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

En mij lijkt het op dit moment het beste dat deze discussie nu ten einde gaat lopen, de standpunten zijn duidelijk gemaakt door verschillende personen en iedereen heeft zijn zegje kunnen doen, daarnaast begint het wel wat weg te hebben van op de man spelen en dat willen we hier niet zien.
Het is nu een herhaling van zetten en meningen die we al eerder hebben vernomen en dan denk ik dat het niet veel nut meer heeft om er over door te blijven gaan aangezien alles duidelijk is en de meningen niet zullen veranderen.
Het is maar een idee ;)

[ Voor 37% gewijzigd door pino85 op 31-03-2013 19:54 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Die eerste heeft nog wel een paar zetjes nodig. De tweede staat inmiddel op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-04-2020

drq1

Thinkcraft

tweaker2010 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 19:59:
[...]

Die eerste heeft nog wel een paar zetjes nodig. De tweede staat inmiddel op -1.
Allebei -1, maar wat mij betreft hebben we hier de volgende kandidaat voor -1 die iets meent te moeten melden over de moderatie:

koudepinda in 'nieuws: Bedrijf demonstreert robotlibelle'

Witchcraft to the ignorant, ... Simple science to the learned. Hence any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Inderdaad, verkeerde plaats om dit te melden en buiten dat gaat de reactie niet over het artikel en dat stukje over dat de ander mensen persoonlijk aan valt etc dragen ook niets bij en dan is de -1 lijkt me ook de enige en juiste score.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

Wat voor score is gepast voor dit soort reacties (zelfde item)?
Wow nog meer t.netters met een humeur.
jochem4207 in 'nieuws: Bedrijf demonstreert robotlibelle'
Dit lijkt idd op een 1 april grap :)
derXen in 'nieuws: Bedrijf demonstreert robotlibelle'

Witchcraft to the ignorant, ... Simple science to the learned. Hence any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:26

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
De huidige score zijn prima: -1 en 0 respectievelijk. Alleen als dat '1 april'-commentaar heel vaak voor gaat komen wordt het ongewenst.

[ Voor 8% gewijzigd door Dirk op 31-03-2013 21:03 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

In dit nieuwsbericht( wat lijkt me duidelijk een april grap is) mag in mijn ogen losser gemod worden want je kan 1 april opmerkingen verwachten, de 64x -1 die modders aan bv deze user geven klopt in mijn ogen dan ook niet evenals de +3's.. zijn dan weer een ander uiterste die extreem zijn, hij is ook de eerste die deze opmerking plaatst.
Normaal zou je kunnen zeggen fipo maar in dit geval vind ik die vlieger niet op gaan.
SimplySimon in 'nieuws: Tweakers en Bokt.nl beginnen gezamenlijke datingsite'

PS: Helaas vind het dating systeem voor mij geen match :(

[ Voor 23% gewijzigd door pino85 op 01-04-2013 11:13 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
pino85 schreef op maandag 01 april 2013 @ 11:04:
In dit nieuwsbericht( wat lijkt me duidelijk een april grap is) mag in mijn ogen losser gemod worden want je kan 1 april opmerkingen verwachten, de 64x -1 die modders aan bv deze user geven klopt in mijn ogen dan ook niet evenals de +3's.. zijn dan weer een ander uiterste die extreem zijn, hij is ook de eerste die deze opmerking plaatst.
Normaal zou je kunnen zeggen fipo maar in dit geval vind ik die vlieger niet op gaan.
SimplySimon in 'nieuws: Tweakers en Bokt.nl beginnen gezamenlijke datingsite'

PS: Helaas vind het dating systeem voor mij geen match :(
De -1 is gewoon vrij gebruikelijke 1 april censuur, posts die aangeven dat iets een 1 april grap is worden gedownmod om te voorkomen dat iemand die er toch instinkt na het lezen van de comments de grap door krijgt en al ligt deze er een beetje dik bovenop voor vele gaat dit nog steeds op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Rusland voert internetcensuur voorzichtig op'

Lijkt me eerder -1, dan de +1 die hij nu krijgt? Ik mag hopen dat ik niet hoef te beargumenteren waarom dat een -1 is....

Mocro_Pimp® in 'nieuws: Tweakers en Bokt.nl beginnen gezamenlijke datingsite'

13x +3 lijkt me wat overdreven, een 0 is wel afdoende?

[ Voor 28% gewijzigd door wildhagen op 01-04-2013 13:24 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

qlum schreef op maandag 01 april 2013 @ 11:51:
[...]

De -1 is gewoon vrij gebruikelijke 1 april censuur, posts die aangeven dat iets een 1 april grap is worden gedownmod om te voorkomen dat iemand die er toch instinkt na het lezen van de comments de grap door krijgt en al ligt deze er een beetje dik bovenop voor vele gaat dit nog steeds op.
Ah ik vond dat het er veel te dik op lag en het dus echt geen -1 kon zijn maar ik snap jou redenering ook.

[ Voor 3% gewijzigd door pino85 op 01-04-2013 21:46 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Rusland voert internetcensuur voorzichtig op'

Mag op -1, wegens moderatiegezeik, en trollen (gelovigen uitschelden voor 'religitards'). Die +1 lijkt me modmisbruik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals mijn vriendin zei toen ik net klaar was met de IKEA keuken...ik wil niet vervelend zijn máááár: de eerste zin in de post waarvan ik de link hieronder post. Gelijke monikken, gelijke kappen en zou een -1 moeten hebben. Klinkt een beetje als 'ik weet niet of jouw wat aan de ogen mankeert' en of als 'wat is dat nu voor domme opmerking'.

arendjr in 'nieuws: 'Internet Explorer en Firefox blijven marktaandeel verliezen in Nederland''

Overigens heb ik een +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
Verwijderd schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:51:
Zoals mijn vriendin zei toen ik net klaar was met de IKEA keuken...ik wil niet vervelend zijn máááár: de eerste zin in de post waarvan ik de link hieronder post. Gelijke monikken, gelijke kappen en zou een -1 moeten hebben. Klinkt een beetje als 'ik weet niet of jouw wat aan de ogen mankeert' en of als 'wat is dat nu voor domme opmerking'.

arendjr in 'nieuws: 'Internet Explorer en Firefox blijven marktaandeel verliezen in Nederland''

Overigens heb ik een +1 gegeven.
Ik kan me heel goed voorstellen dat een post die toch wel heel aanvallend begint met -1 gestraft wordt. Echt verkeerd vind ik dat dan ook niet maar zelf heb ik hem toch +1 gegeven gezien de post wel redelijk onderbouwd is en "Ga toch een eind fietsen, zeg" nu niet over de schreef gaat wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

Dat er nog hoop is? :P

Gekkigheid aside, dat is imo gewoon een 0. Ik deel de mening van Pino om wat losser te modereren voor dit item, maar voor de +2 en +3 verwacht ik toch wel een schitterende bijdrage ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qlum schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:59:
[...]

Ik kan me heel goed voorstellen dat een post die toch wel heel aanvallend begint met -1 gestraft wordt. Echt verkeerd vind ik dat dan ook niet maar zelf heb ik hem toch +1 gegeven gezien de post wel redelijk onderbouwd is en "Ga toch een eind fietsen, zeg" nu niet over de schreef gaat wat mij betreft.
Het gaat mij er om dat ik enige dagen geleden een discussie had over bepaalde zegswijzen en daarvoor een -1 kreeg van powermods, ook al was mijn comment verder onderbouwd en 'ontopic'. Er wordt met twee maten gemeten zoals ik al eerder probeerde aan te geven, en dit is een duidelijk voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
qlum schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:59:
[...]

Heb em zelf ook maar een +1 gegeven.

"Ga toch een eind fietsen, zeg!" is, hoewel het technisch op de man spelen is, toch wel een tamelijk milde vorm, en ligt gevoelsmatig erg dicht bij uitspraken als: "Kom op, zeg!" Ik zou een puntaftrek (naar 0) niet onrechtvaardig vinden per se, maar ik ervoer dit zelf niet als storend.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Tantuss in 'nieuws: China boos over Amerikaanse beperking op import Chinese producten'

Meningmodders strooien met +2 en +3. Conspiracy theorie, anti-Amerika populisme en typisch Nederlands 'het Amerikaanse volk is dom' arrogantie krijgt bijval, maar verdient dat geenszins. Een mening is prima, derhalve (maximaal) +1 imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:39

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

* drukt -1 erbij wegens preventief klagen over moderatie en nul toegevoegde waarde
Helaas... en niets geniaals, en niets gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Mis je de clue, dan is een -1 wel gepast. Aangezien ik hem ook mis, van mij ook een -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Edddd schreef op maandag 01 april 2013 @ 23:41:
[...]

Mis je de clue, dan is een -1 wel gepast. Aangezien ik hem ook mis, van mij ook een -1
Zelfs met clue is het een vette -1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
albatross schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:36:
[...]

Heb em zelf ook maar een +1 gegeven.

"Ga toch een eind fietsen, zeg!" is, hoewel het technisch op de man spelen is, toch wel een tamelijk milde vorm, en ligt gevoelsmatig erg dicht bij uitspraken als: "Kom op, zeg!" Ik zou een puntaftrek (naar 0) niet onrechtvaardig vinden per se, maar ik ervoer dit zelf niet als storend.
Van mij wel degelijk een punt aftrek en daardoor een 0. Een -1 zou ook kunnen. De reactie hieronder, die het duidelijk niet eens is, laat prima zien dat je je mening kunt verwoorden zonder dergelijke disrespectvolle opmerkingen.

Daarbij, wanneer ik zo toegesproken zou worden, zou ik daar weer een reactie op geven, hetgeen gegarandeerd een -1 zou opleveren, omdat het even onsympathiek zou zijn en off-topic. Dus arendjr zegt tegen iemand 'hou je bek' en lokt nog een -1 reactie uit ook. Lekker verhaal.

Edit:
Nu ik mijn eigen reactie lees, lijkt me een -1 gepaster dan een 0...

[ Voor 3% gewijzigd door Edddd op 01-04-2013 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Edddd schreef op maandag 01 april 2013 @ 23:54:
[...]

Van mij wel degelijk een punt aftrek en daardoor een 0. Een -1 zou ook kunnen. De reactie hieronder, die het duidelijk niet eens is, laat prima zien dat je je mening kunt verwoorden zonder dergelijke disrespectvolle opmerkingen.
Het is inderdaad te allen tijden beter persoonlijke snaren weg te laten. Zelf schrijf ik er ook wel eens een paar, maar delete die dan weer vlak voordat ik mijn item daadwerkelijk post. :)
Dus arendjr zegt tegen iemand 'hou je bek' en lokt nog een -1 reactie uit ook. Lekker verhaal.
Maar "Hou je bek!" zegt ie nou net niet. In zekere zin komt het allemaal op hetzelfde neer, maar c'est le ton qui fait la musique. Een 0 vind ik op zich prima (en heb em die, om redenen van consequent zijn, dan ook maar uiteindelijk gegeven). Maar ik zou toch wel een tool willen behouden om 'milde' snaren te onderscheiden van 'zeer botte' commentaren (het verschil tussen 0 en -1 dus).

EDIT: Overigens zag ik dat zijn post 13x een +3 gekregen had. Erg bizar weer.

EDIT2: Aan de andere kant, officieel moeten we een hele lichte snaar als "M$" ook al zwaar afstraffen. In dat kader zou een -1 ook wel passen, ja.

[ Voor 9% gewijzigd door albatross op 02-04-2013 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

KiDoNL in 'nieuws: Betaalverkeer met OV-chipkaart wordt landelijk uitgerold'

Is een +2 niet wat te hoog, om het over die +3's maar niet te hebben? Ik zie er niet veel meer dan een +1 in?

Metro2002 in 'nieuws: Betaalverkeer met OV-chipkaart wordt landelijk uitgerold'

Geld imho ook voor deze reactie, veel meer dan een +1 zie ik er niet in.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
wildhagen schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:22:

Is een +2 niet wat te hoog, om het over die +3's maar niet te hebben? Ik zie er niet veel meer dan een +1 in?

Je ziet er de laatste tijd wel meer van dat soort +2's. Ik heb de eerste maar een 0 gegeven en de tweede 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross

Zie er allebei echt niet meer dan een +1 in; en die heb ik ze dan ook gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
qlum schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:46:
[...]

Je ziet er de laatste tijd wel meer van dat soort +2's. Ik heb de eerste maar een 0 gegeven en de tweede 1
Dat is ook wat ik gegeven heb. De eerste eerst een +1 gegeven, maar een 0 lijkt me beter op z'n plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Edddd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:57:
[...]

Dat is ook wat ik gegeven heb. De eerste eerst een +1 gegeven, maar een 0 lijkt me beter op z'n plaats.
En toch heeft ie 35x een +3 gekregen! (sic). En 59x een +2. Misschien moet iemand van de crew daar eens iemand op aanspreken. Echt flagrant mod-misbruik.

Kan me overigens goed vinden in die 0; dus die heb ik hem nu ook gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Verwijderd in 'nieuws: Gerucht: Facebook komt met launcher voor Android' krijgt +1 en zelfs +2. Ik zie hier toch echt niets meer dan een 0 in.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

albatross schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:05:
[...]

En toch heeft ie 35x een +3 gekregen! (sic). En 59x een +2. Misschien moet iemand van de crew daar eens iemand op aanspreken. Echt flagrant mod-misbruik.

Kan me overigens goed vinden in die 0; dus die heb ik hem nu ook gegeven.
Heb hem een +1 gegeven maar een nul kan ook.

[ Voor 6% gewijzigd door pino85 op 02-04-2013 19:01 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter

@allen die hierop hebben gereageerd:
Ik heb het in de groep gegooid om te kijken of dit inderdaad nu meer gebeurt dan voorheen.
We komen er nog op terug!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Beide reacties staan na mijn zetjes op +1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Op zich lijkt het niet erger te zijn dan voorheen, zelfs iets minder, maar ik heb alle +3 gevers op die 2 berichten gemaild en 1 voorgedragen tot uitschakelen modrechten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
k1n8fisher schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:36:
Op zich lijkt het niet erger te zijn dan voorheen, zelfs iets minder, maar ik heb alle +3 gevers op die 2 berichten gemaild en 1 voorgedragen tot uitschakelen modrechten!
Bedankt voor de actie en feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

tweaker2010 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:22:
Beide reacties staan na mijn zetjes op +1 :)
De eerste, KiDoNL in 'nieuws: Betaalverkeer met OV-chipkaart wordt landelijk uitgerold', staat blijkbaar terug op +2.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 11:25
k1n8fisher schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:36:
Dus je hebt ruim 120 man (waaronder ik) een email gestuurd over "verkeerd" modden van 1 reactie?

Om het anders te zeggen: je hebt de meerderheid van degenen die die reactie gemod hebben een bericht gestuurd over dat ze het fout doen?

Moet je je dan niet afvragen of er inherent iets mis is met de eenvoud en gebruiksvriendelijkheid van je mod systeem en bijbehorende regels? Aangezien meer dan 50% van alle gebruikers het blijkbaar helemaal fout doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zeg ik dus ook al een week. Er is iets mis met het moderatiesyteem maar het wordt afgedaan als dat het wel mee zou vallen. 'Ga een eind fietsen' is schijnbaar normaal taalgebruik, maar aan iemand zeggen 'wat is dat voor domme vraag' is op de man spelen omdat je iemand daarmee dom verklaard.

Maar wat voor de een een 0 is is voor de ander een +2. Men kijkt niet naar inhoud, maar kijkt of het aansluit bij de mening van degene die modereert. En als je op mening gaat modereren dan is het moderatiesysteem zoals in de FAQ beschreven staat gedoemd te mislukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Zolang er geen "gevoelige" onderwerpen langskomen werkt het modsysteem netjes. Ik heb in het topic daarover al een voorstel gedaan, maar niemand neemt blijkbaar de moeite om het te lezen :N.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:59:

Maar wat voor de een een 0 is is voor de ander een +2. Men kijkt niet naar inhoud, maar kijkt of het aansluit bij de mening van degene die modereert. En als je op mening gaat modereren dan is het moderatiesysteem zoals in de FAQ beschreven staat gedoemd te mislukken.
Er is verschil tussen modereren op basis van het eens zijn met de mening van de reageerder, dus inhoudelijk, en modereren op basis van de richtlijnen, waarbij daarover verschil van mening kan zijn over de interpretatie. Dit laatste leidt soms tot discussie en gaat vaak over nuances.

Je haalt twee invalshoeken door elkaar in je argumentatie. Een ding staat vast, meningmodden (dus op basis van het al dan niet eens zijn met de inhoud van de reactie) is zinloos. Het past niet in het systeem en heeft ook totaal geen nut. Willekeurig strooien met +3 tot -1, afhankelijk van hoe je pet staat.

Het systeem daarentegen richt zich op waardering van een reactie, in welke mate het on-topic is. Natuurlijk kunnen ook daarover de meningen verschillen. Logisch dat meningen kunnen afwijken, maar dat is een ander invalshoek. Ik hoop je hiermee wat verduidelijkt te hebben.
witeken schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:44:
Zolang er geen "gevoelige" onderwerpen langskomen werkt het modsysteem netjes. Ik heb in het topic daarover al een voorstel gedaan, maar niemand neemt blijkbaar de moeite om het te lezen :N.
Wil je bij een verwijzing naar een reactie op een ander forum svp een link bijvoegen? Ik loop me altijd suf te zoeken en klikken om iets te vinden |:( . Dank! _/-\o_
Heb hem gevonden, het zijn 29 pagina's (er van uitgaande dat het het juiste forum is). Niet dat ik ze niet allemaal wil lezen, maar n.a.v. je opmerking is het prettiger direct daarheen te kunnen, zonder 3 uur te moeten reserveren :) ). Wellicht past mijn bovenstaande reactie op Tuintje daar beter... (en dan kom ik ook weer makkelijker bij dat forum).

[ Voor 25% gewijzigd door Edddd op 02-04-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

@Edddd
Ik had je gerust een link willen geven, hoor.

Kan iemand bij dit artikel de +2 reacties eens controleren? 10 +2's op 40 reacties lijkt me behoorlijk hoog (heb zelf geen zin, nu). nieuws: Europese toezichthouders nemen maatregelen tegen privacybeleid Google

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:39
Vind dat deze wel op +1 mag. Dit riedeltje hebben we ondertussen al zo vaak gehoord dat het niet bepaald informatief meer is.
jwarmer in 'nieuws: Europese toezichthouders nemen maatregelen tegen privacybeleid Google'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Inderdaad, en dan schrijft ie nota bene:
"Mij maakt het verder niet zoveel uit. Ik hecht niet zoveel waarde aan dat ge-modereer." 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

lagalas in 'nieuws: Brein legt beslag op bankrekening Nederlandse proxy The Pirate Bay'

Ik vind het een goede post, maar 15x +3? Hij staat nu weer op +2, waar hij imo ook hoort omdat de post, ondanks dat dat deze nogal kort is, wel in een enkele zin de nuance uitlegt van het probleem.

+3 lijkt mij echter overtrokken.

EDIT:
tha_crazy in 'nieuws: Brein legt beslag op bankrekening Nederlandse proxy The Pirate Bay'

Lijkt mij eerder een 0 gezien zijn ''Maar alles voor Kuik zijn ego he.''

obimk1 in 'nieuws: Brein legt beslag op bankrekening Nederlandse proxy The Pirate Bay'
Deze hoopt graag of we hetzelfde kunnen als Brein. Mag dus op 0 blijven lijkt me.

En de laatste dan maar, want user modden het sneller dan ik het kan reporten :+ :

Verwijderd in 'nieuws: Brein legt beslag op bankrekening Nederlandse proxy The Pirate Bay'

Vergelijking mafia met de overheid. Sowieso een 0, maar een -1 zou ook niet gek zijn, toch?

[ Voor 56% gewijzigd door Redneckerz op 03-04-2013 11:26 ]

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Schumaster in 'nieuws: Brein legt beslag op bankrekening Nederlandse proxy The Pirate Bay'
Dit is ook geen +1 of +2 waard. Maximaal een 0 lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Max 0 ja, een -1 is ook prima wat mij betreft.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
In het volgende artikel is nog maar weinig activiteit te bespeuren. Verschillende niet gemodereerde reacties waren er nog, die ben ik langsgelopen.
Artikel: nieuws: Asus gaat Transformer Prime-bezitters gps-adapter en 17 dollar geven

Alleen, mijn eigen reactie en de twee volgend in het draadje kan ik niet modereren :). Iemand even in de gelegenheid vandaag?
Reactie: Edddd in 'nieuws: Asus gaat Transformer Prime-bezitters gps-adapter en 17 dollar geven'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Edddd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:05:
[...]
Alleen, mijn eigen reactie en de twee volgend in het draadje kan ik niet modereren :). Iemand even in de gelegenheid vandaag?
Reactie: Edddd in 'nieuws: Asus gaat Transformer Prime-bezitters gps-adapter en 17 dollar geven'
Ik had wel even gelegenheid ja, staat nu op +1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
tweaker2010 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:13:
[...]

Ik had wel even gelegenheid ja, staat nu op +1 ;)
Haha, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Redneckerz schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:18:
lagalas in 'nieuws: Brein legt beslag op bankrekening Nederlandse proxy The Pirate Bay'

Ik vind het een goede post, maar 15x +3? Hij staat nu weer op +2, waar hij imo ook hoort omdat de post, ondanks dat dat deze nogal kort is, wel in een enkele zin de nuance uitlegt van het probleem.

+3 lijkt mij echter overtrokken.

EDIT:
tha_crazy in 'nieuws: Brein legt beslag op bankrekening Nederlandse proxy The Pirate Bay'

Lijkt mij eerder een 0 gezien zijn ''Maar alles voor Kuik zijn ego he.''

obimk1 in 'nieuws: Brein legt beslag op bankrekening Nederlandse proxy The Pirate Bay'
Deze hoopt graag of we hetzelfde kunnen als Brein. Mag dus op 0 blijven lijkt me.

En de laatste dan maar, want user modden het sneller dan ik het kan reporten :+ :

Verwijderd in 'nieuws: Brein legt beslag op bankrekening Nederlandse proxy The Pirate Bay'

Vergelijking mafia met de overheid. Sowieso een 0, maar een -1 zou ook niet gek zijn, toch?
Die eerste kan wmb ook op de +1 of +2 inderdaad.
De andere 2 posts staan stevig op de nul en de laatste staat stevig op -1 waar hij thuis hoort in mijn opinie.
Heb hem ook een nul gegeven.
Edddd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:05:

Maar natuurlijk,+1 ook van mij er bij :)

[ Voor 86% gewijzigd door pino85 op 03-04-2013 13:35 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

+3 lijkt me een tikje overdreven, +1 is wel voldoende lijkt me?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:38

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

28x +3.... toe maar! Dat is pas wat je noemt modmisbruik ja. Ook hier lijkt een +1 me idd het maximum.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
wildhagen schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:02:
28x +3.... toe maar! Dat is pas wat je noemt modmisbruik ja. Ook hier lijkt een +1 me idd het maximum.
Het zit ook vol met onwaarheden en/of halve waarheden. Ik denk dat ik em voorzichtigjes maar eens op 0 zet, want het niveau is gewoon erbarmelijk laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Mag ook gewoon op de +1, staat na mijn zetje op +1

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:06
Trollbait?:
Verwijderd in 'nieuws: In Blizzards mmog Titan zou aardse geschiedenis centraal staan'

Verwijderd in 'nieuws: In Blizzards mmog Titan zou aardse geschiedenis centraal staan'

Niet de bedoeling lijkt me (plaats dan in één keer je hele redenatie, niet pas nadat er iemand op reageert).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ik vind die eerste reactie een -1. Dat hij stiekem iets anders bedoelt mbv dat linkje komt er niet bepaald lekker uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
RoD schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:51:
Ik vind die eerste reactie een -1. Dat hij stiekem iets anders bedoelt mbv dat linkje komt er niet bepaald lekker uit.
Inderdaad. Een -1 wat mij betreft. Dat komt dan ook helemaal overeen met zijn verwachting:

"Ik had al verwacht dat de kans groot zou zijn dat iemand aanstoot zou nemen aan het f-woord."

Edit:
Ik zie er echter geen aanleiding in om de tweede geen +1 te geven.

[ Voor 8% gewijzigd door Edddd op 03-04-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

tweaker2010 in 'nieuws: Brein legt beslag op bankrekening Nederlandse proxy The Pirate Bay'
Veel mensen zijn het kennelijk niet met me eens en geven hier een 0 en zelfs -1 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Edddd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:32:
[...]

Inderdaad. Een -1 wat mij betreft. Dat komt dan ook helemaal overeen met zijn verwachting:

"Ik had al verwacht dat de kans groot zou zijn dat iemand aanstoot zou nemen aan het f-woord."
Prima -1. Maar wat mij betreft niet eens zo zeer vanwege het f-woord per se, maar vanwege de f-woord mentaliteit van zijn post. Maar goed, met een -1 wordt ie op zijn wenken bedient. :)

Deze reactie daarop mag dan overigens wat mij betreft ook naar -1 (moderatie geneuzel):

Battle Bunny in 'nieuws: In Blizzards mmog Titan zou aardse geschiedenis centraal staan'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Word veel gemeningmod in dit soort nieuwsberichten(helaas), na mijn zetje sta je weer gewoon op de score +1 waar je hoort te staan.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
albatross schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:39:
[...]

Prima -1. Maar wat mij betreft niet eens zo zeer vanwege het f-woord per se, maar vanwege de f-woord mentaliteit van zijn post. Maar goed, met een -1 wordt ie op zijn wenken bedient. :)

Deze reactie daarop mag dan overigens wat mij betreft ook naar -1 (moderatie geneuzel):

Battle Bunny in 'nieuws: In Blizzards mmog Titan zou aardse geschiedenis centraal staan'
Begrijpelijk, hoewel ik dit meer lees als 'kennelijk begrijpt men je opmerking niet', om het vervolgens toe te lichten. Een 0 lijkt me derhalve verdedigbaar.
En een tikkeltje steviger op +1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Ik heb deze een 0 gegeven.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

NicoFeydrautha in 'nieuws: Brein legt beslag op bankrekening Nederlandse proxy The Pirate Bay'

Dit soort crap mag volgens mij wel naar -2? Oproepen tot euthanasie....

Inoble in 'nieuws: Brein legt beslag op bankrekening Nederlandse proxy The Pirate Bay'

Oproepen tot het plegen van een bomaanslag lijkt me ook een valide reden voor een -2....

[ Voor 35% gewijzigd door wildhagen op 03-04-2013 18:29 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
wildhagen schreef op woensdag 03 april 2013 @ 17:55:
NicoFeydrautha in 'nieuws: Brein legt beslag op bankrekening Nederlandse proxy The Pirate Bay'

Dit soort crap mag volgens mij wel naar -2? Oproepen tot euthanasie....

Inoble in 'nieuws: Brein legt beslag op bankrekening Nederlandse proxy The Pirate Bay'

Oproepen tot het plegen van een bomaanslag lijkt me ook een valide reden voor een -2....
Zoals ik hem lees zie ik het meer als een halve grap dan daadwerkelijk een oproep tot euthanasie en die tweede lijkt me ook niet echt serieus op te roepen bommen op brein te gooien, naar mijn mening zou -2 niet echt nodig zijn maar als je ze heel letterlijk neemt dan kan dat natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Klopt, ligt er echt aan hoe je deze reacties interpreteert, je kan het lezen zoals Wildhagen doet maar ook als onnozele grappen/domme opmerkingen, zelf lees ik het ook niet als oproepen of aanzetten tot maar ik snap wel dat je het zo kan lezen en het dan ook aangepast kan worden met een modbreak of verwijderd oid.
De power mods moeten het maar bekijken aangezien hen gaan over -2s etc.
Pino geeft beiden een -1

[ Voor 14% gewijzigd door pino85 op 03-04-2013 19:07 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
2x -2 uitgedeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Waarom die post een +3 heeft is mij echt een raadsel, 51x+3?

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
pino85 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 19:37:
Waarom die post een +3 heeft is mij echt een raadsel, 51x+3?
mij ook, die daar na al helemaal: johnbetonschaar in 'nieuws: ING-website toont onjuiste saldo's - update'

Al heeft die maar 6x +3 hij staat toch wel op +3
Edit: nog een +3 in de zelfde draad die daar ook duidelijk niet op hoort: Hoowgii in 'nieuws: ING-website toont onjuiste saldo's - update'

[ Voor 27% gewijzigd door qlum op 03-04-2013 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: ING: saldo en af- en bijschrijvingen zijn weer correct'

Waarom is dit offtopic? Ik ben vreselijk gefrustreerd, dit is al de zoveelste foute moderatie. Ik denk dat iemand het begrip offtopic nog even moet gaan bekijken.

Dit was geen FiPo, het ging daadwerkelijk over het artikel en bovendien sprak ik het artikel ook nog tegen dat alle problemen opgelost zouden zijn. Wat is't probleem?

Goed, ik heb de hoop al opgegeven dat er iemand ooit nog wakker gaat worden dat een dergelijk modsysteem niet werkt, maar goed, die discussie wordt voor zover ik in het verleden heb meegemaakt niet gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 23:14:
Verwijderd in 'nieuws: ING: saldo en af- en bijschrijvingen zijn weer correct'

Waarom is dit offtopic? Ik ben vreselijk gefrustreerd, dit is al de zoveelste foute moderatie. Ik denk dat iemand het begrip offtopic nog even moet gaan bekijken.

Dit was geen FiPo, het ging daadwerkelijk over het artikel en bovendien sprak ik het artikel ook nog tegen dat alle problemen opgelost zouden zijn. Wat is't probleem?

Goed, ik heb de hoop al opgegeven dat er iemand ooit nog wakker gaat worden dat een dergelijk modsysteem niet werkt, maar goed, die discussie wordt voor zover ik in het verleden heb meegemaakt niet gewaardeerd.
Een admin edit heeft volgens mij redelijk duidelijk gemaakt wat de rede voor de lage waardering, kritiek op artikelen hoort niet op de front page geplaatst te worden maar op het subforum dat daar voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, het blijkt wel weer dat we aan het doorslaan zijn? Echt, leg mij uit wat er offtopic aan is aan die reactie. Als het kritiek was dat het artikel niet klopte dan had ik dat wel gemeld, maar ik mag toch wel zeggen dat de app nog niet werkt en dat ik het idee heb dat het dus nog niet is opgelost?! Is dat tegenwoordig ook al verboden? En ja, nu word ik waarschijnlijk weer op m'n vingertjes getikt dat ik dat hier niet mag uiten dat ik het niet eens ben met jou reactie, maar dat zal me nu even een spreekwoordelijke worst wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 23:21:
Goed, het blijkt wel weer dat we aan het doorslaan zijn? Echt, leg mij uit wat er offtopic aan is aan die reactie. Als het kritiek was dat het artikel niet klopte dan had ik dat wel gemeld, maar ik mag toch wel zeggen dat de app nog niet werkt en dat ik het idee heb dat het dus nog niet is opgelost?! Is dat tegenwoordig ook al verboden? En ja, nu word ik waarschijnlijk weer op m'n vingertjes getikt dat ik dat hier niet mag uiten dat ik het niet eens ben met jou reactie, maar dat zal me nu even een spreekwoordelijke worst wezen.
Waar is de brand?!? :)
Een +1 reactie minus 1 voor 'modgezeur'. Dat wordt een 0. Wanneer 'modgezeur' een belangrijk onderdeel van je reactie uitmaakt, zijn er velen die zonder meer een -1 geven. Want dat is uiteraard, per definitie, niet on-topic en niet gewenst daar. Hier wel :)
Een 0, waar hij nu op staat, lijkt me een prima moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welja, niets meer van me laten horen is ook zowat, maar ik ben het hier niet mee eens. Het 'modgezeur' was na aanleiding van een moderatie. Hij wordt al op 0 gezet, daar reageer ik op en dan wordt het nog verder omlaag gehaald waarschijnlijk wegens het 'modgezeur' wat weggehaald is door een admin, dus het is geen onderdeel meer van de post. En dan nu nog steeds offtopic? Het zal wel aan mij liggen.

En de brand? Die is hier, op T.net, bij het falende modsysteem. Maar dat komt niet door volgensmij. Een vriendelijke aanpak werkt niet - dat is in het verleden al gebleken. Ik had me er bij neer gelegd, maar nu was ik het zat. De zoveelste reactie die raar wordt gemoddereerd. Een modsysteem wat zo zwaar leunt om de community werkt gewoon niet. Het beste systeem is en blijft een relatief kleine groep van mod's. Ja, T.net is een grote site waar veel te modden is, maar dan moet daar maar energie in gestoken worden. Maargoed, ik ga hier verder op het forum niet verder op in. Mocht er iemand zin hebben de discussie verder aan te gaan - of in het sporadische geval iemand van T.net zelf die deze keer wel zin heeft om te luisteren naar een kritisch lid van de community - dan ben ik altijd te bereiken via DM of mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 23:53:

En de brand? Die is hier, op T.net, bij het falende modsysteem. Maar dat komt niet door volgens mij. Een vriendelijke aanpak werkt niet - dat is in het verleden al gebleken. Ik had me er bij neer gelegd, maar nu was ik het zat. De zoveelste reactie die raar wordt gemoddereerd. Een modsysteem wat zo zwaar leunt om de community werkt gewoon niet. Het beste systeem is en blijft een relatief kleine groep van mod's. Ja, T.net is een grote site waar veel te modden is, maar dan moet daar maar energie in gestoken worden. Maargoed, ik ga hier verder op het forum niet verder op in. Mocht er iemand zin hebben de discussie verder aan te gaan - of in het sporadische geval iemand van T.net zelf die deze keer wel zin heeft om te luisteren naar een kritisch lid van de community - dan ben ik altijd te bereiken via DM of mail.
Ach, wat heet onvriendelijk? Gewoon geen commentaar geven op moderate op de FP. ;) Ik zie dat -- niet speciaal op jou gericht -- wel vaker: mensen die dingen doen op de FP die 'verboten' zijn, en dan een hele boom op gaan zetten hier waarom ze vinden dat ze het toch mogen doen, en waarom is iederen toch to onredelijk, etc. En dat het hele systeem op de schop moet.

Zoals je zei, dat zal je allemaal "spreekwoordelijk worst wezen." En dat mag, natuurlijk. Maar kijk dan ook niet raar op als modders worst hebben aan jouw worst hebben, zogezegd, want de richtlijnen (zoals jet hoort) blijven door modders gewoon gehanteerd worden als voorheen, ook als iemand daar even geen boodschap aan heeft. In die zin werkt het moderatie systeem juist prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 23:53:
Welja, niets meer van me laten horen is ook zowat, maar ik ben het hier niet mee eens. Het 'modgezeur' was na aanleiding van een moderatie. Hij wordt al op 0 gezet, daar reageer ik op en dan wordt het nog verder omlaag gehaald waarschijnlijk wegens het 'modgezeur' wat weggehaald is door een admin, dus het is geen onderdeel meer van de post. En dan nu nog steeds offtopic? Het zal wel aan mij liggen.

En de brand? Die is hier, op T.net, bij het falende modsysteem. Maar dat komt niet door volgensmij. Een vriendelijke aanpak werkt niet - dat is in het verleden al gebleken. Ik had me er bij neer gelegd, maar nu was ik het zat. De zoveelste reactie die raar wordt gemoddereerd. Een modsysteem wat zo zwaar leunt om de community werkt gewoon niet. Het beste systeem is en blijft een relatief kleine groep van mod's. Ja, T.net is een grote site waar veel te modden is, maar dan moet daar maar energie in gestoken worden. Maargoed, ik ga hier verder op het forum niet verder op in. Mocht er iemand zin hebben de discussie verder aan te gaan - of in het sporadische geval iemand van T.net zelf die deze keer wel zin heeft om te luisteren naar een kritisch lid van de community - dan ben ik altijd te bereiken via DM of mail.
Ik denk dat het probleem hem niet in het systeem zit, dit word vaker aan gegeven door mensen waarvan hun post in hun ogen te laag staat maar dat vind ik te makkelijk en ik zal mijn mening even aan geven over je post en uitleggen waar het is mis gegaan.

Je post kreeg een nul( door bepaalde mods), jij vond dat niet terecht en plaatst een edit over de modderatie in je post erbij. Dit betekend dus dat mods die dat zien( en op de juiste manier modden) sowieso een punt aftrek zullen geven al zijn sommigen wat strenger maar goed je snapt mijn punt neem ik aan, d is volgens de richtlijnen waar wij mee werken en dus kon je post sowieso niet meer hoger dan de nul uit komen.
Dat de woorden weg zijn omdat een power mod een aanpassing heeft gedaan doet voor mij niets veranderen, Wat ik vreemd zou vinden is dat we je nu belonen met een +1 omdat jou woorden zijn weggehaald maar er nog wel staat dat jou klachten op dit forum besproken moeten worden en niet in je post, ik vind dat persoonlijk een wat vreemde redenatie, en ik zal mijn waardering dan ook niet gaan aanpassen.

Waarom kwam je niet direct hier toen je zag dat je post in jou ogen verkeerd was beoordeeld zodat we er hier op de plek die daar voor bedoeld is er naar konden kijken? dat is de grote vraag voor mij, uit je posts maak ik op dat je dit forum gedeelte al kende en wist waar het voor diende of klopt dit niet?
In de toekomst als je vind dat modderatie niet klopt kom dan gewoon even hier langs en waar nodig word dat direct recht getrokken door mij en andere mods en als er echt extreme vormen van modmisbruik plaats vinden kan een power mod eventueel nog ingrijpen.
Geen edit's over de modderatie in je post maken is dus het advies want dat zorgt ervoor dat je post lager word beoordeeld wat je dus juist niet wil.
Edit:

Kijk de richtlijnen even door en dan het punt klachten over modderatie in je post.
reviews: Tweakers.net moderatie faq
Het is niet gewenst dat er in de reacties wordt gediscussieerd over de juistheid van de moderaties. Dergelijke discussies kunnen gevoerd worden in het Tweakers.net Moddereter Forum. Reacties waarin geklaagd wordt over de moderaties van reacties, dienen een punt aftrek te krijgen. Ook hier geldt dat altijd gekeken moet worden naar de rest van de inhoud, om tot een moderatie te komen.
Al met al wellicht niet wat jij wilde horen maar ik hoop wel dat je zo wat meer duidelijkheid hebt gekregen.

[ Voor 32% gewijzigd door pino85 op 04-04-2013 11:40 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
nieuws: Sega gaat melden dat trailers Aliens: Colonial Marines misleidend zijn

Kan er gekeken worden hiernaar? Er zijn dus weer een paar kansloze mensen die het ideaal vinden om hun haat tegen consoles of PC's kenbaar te maken en er dus weer een discussie die totaal off topic is begint.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-09 14:41
Wat is er informatief (of zelfs spotlight!) aan Grrrrrene in 'nieuws: UPC introduceert fair use policy - update'?

Verder dan +1 kom ik niet.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Gewoon +1 post inderdaad, deze staat daar ook op echter er worden inderdaad wel wat +2's en enkele +3's uitgedeeld, zullen wel mening mods zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door pino85 op 04-04-2013 13:01 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

_Peter2_ schreef op donderdag 04 april 2013 @ 12:58:
Wat is er informatief (of zelfs spotlight!) aan Grrrrrene in 'nieuws: UPC introduceert fair use policy - update'?

Verder dan +1 kom ik niet.
Geen idee. Misschien krijgt ie makkelijk hoge scores omdat ie in de crew zit en mensen op naam modden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
pino85 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:01:
Gewoon +1 post inderdaad, deze staat daar ook op echter er worden inderdaad wel wat +2's en enkele +3's uitgedeeld, zullen wel mening mods zijn.
Toen ik poste stond hij nog op +2.

Verder zie ik in veel meer reacties op het artikel veel hoge (mee eens?) mods langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de tweede pagina van de reacties staan een aantal reacties in de min (waaronder mijn post en die van macaidwin). Met deze moderaties ben ik het logischerwijs niet mee eens. Ik had het idee dat dit eerder ontopic zou zijn.

Overigens ben ik misschien wat laat met het aangeven. Ik had het (naïeve) idee dat dit in de loop der tijd wel rechtgetrokken zou worden.

Verwijderd in 'nieuws: Betaalverkeer met OV-chipkaart wordt landelijk uitgerold'

Bekijk het maar eens en laat iets weten :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 17:32:
Op de tweede pagina van de reacties staan een aantal reacties in de min (waaronder mijn post en die van macaidwin). Met deze moderaties ben ik het logischerwijs niet mee eens. Ik had het idee dat dit eerder ontopic zou zijn.

Overigens ben ik misschien wat laat met het aangeven. Ik had het (naïeve) idee dat dit in de loop der tijd wel rechtgetrokken zou worden.

Verwijderd in 'nieuws: Betaalverkeer met OV-chipkaart wordt landelijk uitgerold'

Bekijk het maar eens en laat iets weten :)
ouder dan 48 dus niets meer aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:48

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Normaal laat ik scores van >48 uur staan, maar in dit geval een uitzondering. Er is een modje dat consequent kritische reacties van -1 moderaties voorziet.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
puur een vraag uit interesse
nieuws: Anonymous hackt accounts Noord-Korea op sociale media
waarom krijg ik hier een -1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Zoals hij er nu staat is hij off topic met een punt aftrek voor moderatievragen en dus -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Peter2 sorry maar in welk opzicht praat ik offtopic ? mijn complete post heeft te maken met het artikel maar goed en die -1 was al voor mijn edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Ik had over de laatste zin van het artikel heen gelezen. (Van het door Anonymous overspoelen van NK met porno en kittens).

Maar zie nog niet direct de link met het doorsluizen naar jouw externe harddrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Hij is grotendeels ontopic , over de modderatie zie ik in de post nu niets meer staan.
Ik geef hem gewoon een +1.

[ Voor 21% gewijzigd door pino85 op 05-04-2013 10:37 ]

Liefhebber van Tweakers

Pagina: 1 ... 39 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/?Action=Modoverzicht