Het kleine-mismoderatietopic deel XXVI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 51 Laatste
Acties:
  • 84.972 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Lijkt me ook een nul, na mijn zetje staat hij hier ook op.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: 'Internet Explorer 11 duikt op in Windows Blue''

Weet niet waarom dat 8x +1 krijgt, het is namelijk niet meer dan een -1 wegens trollen... de hele eerste zin (over goedgelovig) begint al trollerig. Verder termen als "Balmie", en dan die troll over "volgelingen met oogkleppen"....

Ik kom met de beste wil van de wereld niet verder dan een -1...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Staat inmiddels keurig op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het zelf eigenlijk niet helemaal terecht dat mijn reactie: Verwijderd in 'nieuws: Google: Glass komt voor het einde van het jaar uit' en sommige reacties die daar inhoudelijk op ingaan als offtopic worden gemodereerd.

Je hebt nieuws over privacy, en je hebt nieuws over gadgets/software/diensten die mogelijk inbreuk kunnen maken op privacy. Volgens mij zijn in beide soorten nieuws kruisreferenties gewoon ontopic. Bij Google Glass vooral nu, omdat het beschikbaar gaat komen en niet langer een "mogelijk" project is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 14:38:
Ik vind het zelf eigenlijk niet helemaal terecht dat mijn reactie: Verwijderd in 'nieuws: Google: Glass komt voor het einde van het jaar uit' en sommige reacties die daar inhoudelijk op ingaan als offtopic worden gemodereerd.

Je hebt nieuws over privacy, en je hebt nieuws over gadgets/software/diensten die mogelijk inbreuk kunnen maken op privacy. Volgens mij zijn in beide soorten nieuws kruisreferenties gewoon ontopic. Bij Google Glass vooral nu, omdat het beschikbaar gaat komen en niet langer een "mogelijk" project is.
Het is duidelijk een issue dat speelt of kan spelen bij het betreffend product, on topic lijkt me dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alweer van een paar dagen terug: Verwijderd in 'nieuws: Archos komt met drie Android-tablets in Platinum-serie'
Het lijkt er weer sterk op dat GoT een fipo fobie heeft. Vrijwel IEDERE eerste post wordt omlaag gemod. Ongeacht de inhoud.
Deze post is wel degelijk ontopic. De ongewenst moderaties zijn naar mijn mening absoluut niet terecht. Als deze post als 2e of 3e was geplaatst was het gewoon een +1 geweest.
Even ter vergelijking: Titan_Fox in 'nieuws: Archos komt met drie Android-tablets in Platinum-serie' krijgt +1
Hoe is die _inhoudelijk_ van betere kwaliteit?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Edddd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:41:
[...]

Het is duidelijk een issue dat speelt of kan spelen bij het betreffend product, on topic lijkt me dus.
Kan wmb gewoon op +1, staat na mijn zetje hier ook op.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:58:
Alweer van een paar dagen terug: Verwijderd in 'nieuws: Archos komt met drie Android-tablets in Platinum-serie'
Het lijkt er weer sterk op dat GoT een fipo fobie heeft. Vrijwel IEDERE eerste post wordt omlaag gemod. Ongeacht de inhoud.
Deze post is wel degelijk ontopic. De ongewenst moderaties zijn naar mijn mening absoluut niet terecht. Als deze post als 2e of 3e was geplaatst was het gewoon een +1 geweest.
Even ter vergelijking: Titan_Fox in 'nieuws: Archos komt met drie Android-tablets in Platinum-serie' krijgt +1
De 2e post die je linkt geeft aan wat je kan doen als je de resolutie te laag vind dus de +1 snap ik wel, persoonlijk vind ik dat jou eerste post ook gewoon op +1 kan maar helaas kan enkel een power mod je reactie nog aanpassen daar het meer dan 48 uur is na plaatsing.
Doorgaans doen ze dit enkel bij enorme afwijkingen van de score dus of men dit nu doet ik heb geen idee.

De volgende keer zou ik er dus wat eerder mee komen zodat wij hem kunnen rechtzetten waar nodig.
Tevens denk ik niet dat er een fipo fobie is in dit geval want enkel 2 mensen geven je een -1, de rest niet.
Als je meer posts tegen komt waarin verkeerd word gemod meld het dan gewoon hier zodat we er iets aan kunnen doen, aan geven dat je vind dat er een fipo fobie zou heersen op GoT daar kunnen we niets mee zonder voorbeelden.
Als er mensen zijn die consequent first posts omlaag modden ongeacht de inhoud kan een power mod die mensen aanspreken waar ze dit nodig achten maar zonder voorbeelden word dat moeilijk, ze kunnen immers niet alles zien ;)

[ Voor 45% gewijzigd door pino85 op 24-02-2013 17:43 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Staat niet meer op de -1 ;)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:58:
Staat nu op +1 waar die hoort. Was 1 iemand die -1 had gemod maar die is nu buiten beschouwing!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

is geen flamebait, troll, of belediging van een andere gebruiker: Frozen in 'nieuws: Lenovo kondigt drie nieuwe Android-tablets aan' moet een 0 worden ipv een -1

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Gezien de wijze waarop je tegen tweakers/mensen loopt te schoppen toch een -1 ben ik bang.

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 09:38
Stef602 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:43:
is geen flamebait, troll, of belediging van een andere gebruiker: Frozen in 'nieuws: Lenovo kondigt drie nieuwe Android-tablets aan' moet een 0 worden ipv een -1
De post zelf is duidelijk een -1 waard, zeuren over hoe veel spel fouten er in de artikelen staan is in ieder geval op de verkeerde plaats, als het gaat om het door iemand anders nog eens door lezen dan nog hoort dat niet als een reactie op de front page, de toon maakt het ook weer meer een -1 en daarbij komt nog eens mod gezijk onderin wat voor iemand die nog twijfelde om een 0 te geven de doorslag naar -1 gemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Laatst online: 14-09 14:08
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn. In reacties op .plans (aankondigingen en mededelingen van de Tweakers.net-crew) mag soepeler gemodereerd worden dan in nieuwsartikelen en reviews. In artikelen met een zakelijke inhoud, gericht op een professionele doelgroep, of artikelen waarin reeds zeer veel reacties zijn geplaatst, mogen strengere richtlijnen gehanteerd worden.

Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
-1, zo moeilijk is dat niet te zien toch? Zeuren over spelling op totaal de verkeerde plek. En dan gaan zitten huilen over mods? Sorry, maar waar moet ik een 0 of meer zien?

[ Voor 61% gewijzigd door corset op 24-02-2013 21:53 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Wellicht niet zo'n goed idee om over de moderatie te klagen in je reactie, tegelijk met het plaatsen van je ontevredenheid hier. Daarmee krijgt een inhoudelijke discussie over 0 of -1 het laatste definitieve zetje richting -1 (al had ik die al gegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Zonder je moderatiegezeur misschien, maar nu is je reactie -1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Het is al uitgelegd door andere mods maar het word als ongewenst gedrag gezien om in je post het over spelfouten te hebben die wellicht gemaakt worden, ik lees dat je weet dat hier een apart forum gedeelte voor is om spelfouten te melden, dan vind ik het toch zeer vreemd en des te meer fout dat je dit in je post zelf doet of was je niet op de hoogte dat dit niet de bedoeling was?

Ik lees geen moderatie opmerking meer dus die heb je zo te zien aangepast voordat je de post hebt ge-edit.
Al met al snap ik dat men jou een -1 heeft gegeven sommigen geven direct een -1 als 1 van de 2 zaken er in voorkomen( afhankelijk van de inhoud van de post natuurlijk) want stel dat het verder een enorm informatieve post is(+2) dan denk ik dat de meesten echt niet direct er een -1 aan hangen.

Andere mods geven 1 punt aftrek per onderdeel(moderatie/spelfouten melden) maar zelf als je 1 punt aftrek zou geven voor het deel over de spelfouten dat er nu nog in staat kom ik op een -1 uit daar je post verder helemaal niets toevoegt, de tip is dus om moderatie opmerkingen en kritiek op spelfouten niet in je post te verwerken maar dit te melden op de plaatsen die hier voor zijn.

Als je het niet eens bent met hoe je post is gewaardeerd meld dat dan even hier.

Typ fouten in berichten op de fp meld je hier:
Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 41

Informatie die in een artikel staat en die feitelijk onjuist is kan je hier melden(topic aan maken)
Geachte Redactie

Of je kan eventueel de poster die het bericht plaatste even benaderen via een DM.

Hopelijk dat het nu helemaal duidelijk is en dat je dit de volgende keer ook doet :)

[ Voor 37% gewijzigd door pino85 op 24-02-2013 23:20 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

pino85 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 23:08:
[...]
Typ fouten in berichten op de fp meld je hier:
Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 41

Informatie die in een artikel staat en die feitelijk onjuist is kan je hier melden(topic aan maken)
Geachte Redactie
*hier en daar wat knip knip*
''Nu zoals altijd maar weer even de fout rapporteren in het daarvoor bestemde topic. :)'' had ik gedaan :Y

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Met de opsomming wilde ik enkel extra duidelijk maken waar je terecht kan met de zaken die jij tegen kan komen in een artikel en heb ik getracht duidelijk aan te geven waarom je dit soort zaken niet meer in je post zelf moet verwerken.

Ik wist dat je het ook had gemeld in het spelfouten topic( wat goed is), dat kan je ook uit mijn post halen hier boven en ik had je post paar keer door gelezen waar je dat in vermeld, het hele punt was dat jij dit ook in je post op de frontpage had geplaatst en dat is nu net wat we niet willen zien en als ongewenst word beoordeeld.

[ Voor 138% gewijzigd door pino85 op 24-02-2013 23:45 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Ik vind dat er eigenlijk in dit hele topic nogal merkwaardig/inconsequent gemod wordt:

nieuws: Bioware kondigt laatste Mass Effect 3-dlc aan

Zo vallen er opvallend veel '0'-en. En nogal inconsequent ook. Zo worden er ook een hoop post over de Omega DLC op '0' gezet. wat op zich al een beetje vreemd is, aangezien de Omega DLC er duidelijk door de auteur zelf bijgehaald wordt. Maar dan dus ook niet echt consequent gemod:

Vayra in 'nieuws: Bioware kondigt laatste Mass Effect 3-dlc aan'

Belandt op +1. Prima. Maar:

Teejoow in 'nieuws: Bioware kondigt laatste Mass Effect 3-dlc aan'

Is qua gehalte niet anders dan de parent (behalve dan dat de poster nog meer glitches ondervond). Maar die komt op '0'.

En is dit gepraat over of iets een Renegade einde was of niet dan wel on-topic?

Teejoow in 'nieuws: Bioware kondigt laatste Mass Effect 3-dlc aan'
Verwijderd in 'nieuws: Bioware kondigt laatste Mass Effect 3-dlc aan'

Om mijn laatste vraag zelf te beantwoorden: eigenlijk vind ik van wel. Want wellicht ware het beter geweest wanneer de mods zich beter gerealiseerd hadden dat, wanneer je het hebt over een DLC die nog uit moeten komen, bijna alles wat mensen zeggen, per definitie, off-topic is. En met die wetenschap dan ook navenant modden.

[ Voor 0% gewijzigd door albatross op 25-02-2013 08:55 . Reden: Typo ]

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

albatross schreef op maandag 25 februari 2013 @ 08:32:
Ik vind dat er eigenlijk in dit hele topic nogal merkwaardig/inconsequent gemod wordt:

nieuws: Bioware kondigt laatste Mass Effect 3-dlc aan

Zo vallen er opvallend veel '0'-en. En nogal inconsequent ook. Zo worden er ook een hoop post over de Omega DLC op '0' gezet. wat op zich al een beetje vreemd is, aangezien de Omega DLC er duidelijk door de auteur zelf bijgehaald wordt. Maar dan dus ook niet echt consequent gemod:
Die reacties zijn inmiddels meer dan 48 uur oud, dus daar kan alleen een powermod nog wat aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Inderdaad, de volgende keer er iets eerder mee komen dan kunnen wij ze nog recht proberen te trekken waar nodig.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:56

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Deze staat m.i. nu te hoog:
Bert2000 in 'video: Command & Conquer'

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Lijkt me meer een nul(max), enorm veel mismods erop inderdaad!
Staat na mijn zetje effectief al weer op +1

[ Voor 30% gewijzigd door pino85 op 25-02-2013 13:28 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ja idd, eigenlijk hoort dit commentaar in het GR-topic. Maar het wordt lastig om hem op 0 te krijgen denk ik:
+3 Spotlight 18
+2 Informatief 13
+1 On-topic 8
0 Off-topic / Irrelevant 14
-1 Ongewenst 7
Mediaan +2
Effectief +2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Zetje gegeven, en meerderen zo te zien. Inmiddels op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
tweaker2010 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:28:
[...]

Ja idd, eigenlijk hoort dit commentaar in het GR-topic. Maar het wordt lastig om hem op 0 te krijgen denk ik:

[...]
Was onmogelijk voor dat de mediaan gebruikt werd maar zo te zien is het nu toch goed gelukt, ik heb hem overigens ook nog een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Mooi voorbeeld dat de mediaan goed werkt ;)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:26

botoo

💀 too old to die young

Iemand solliciteert naar meer -1's
Tweakers.net heeft mijn modrechten afgenomen:
Afwijkende meningen worden bestraft.
Kuddegedrag wordt beloond.
dat commentaar staat in meerdere posts van 'm.

Grimm in 'nieuws: Patentaanvraag Sony beschrijft kopieerbeveiliging op basis van laadtijden'

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 15:06
Deze ook maar even vermelden dan, die mag ook zonder het moderatie gezeur wel van de +2 af.
Grimm in 'nieuws: AT&T en Mozilla werken aan webapp voor bellen en sms'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Idd al valt het ook onder spam(imo) als hij dit in meer posts vermeld dus daar kan een power mod wellicht wat mee doen.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
pino85 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:59:
[...]

Idd al valt het ook onder spam(imo) als hij dit in meer posts vermeld dus daar kan een power mod wellicht wat mee doen.
Aan de andere kant is het niet de hele post alleen maar het stukje wat hij onderaan toevoegt en verwijst het ook nog nergens aan, misschien is het ook een idee om hem of haar eens goed uit te leggen waarom de posts een -1 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Mensen uitleggen waarom bepaalde zaken ongewenst zijn is altijd goed echter dat is meer aan een power mod om te doen imo aangezien hun toch de autoriteit zijn op het mod vlak.

Al heb ik ook wel eens mensen aan gegeven als bepaalde zaken wellicht niet zo verstandig zijn om in een post te vermelden en ze door te verwijzen naar de topics waar ze terecht kunnen met hun vragen,krijg eigenlijk altijd goede feedback terug maar ik kan me herinneren dat het verstandiger was dit aan een power mod over te laten als ze het nodig achten contact met iemand op te nemen dus dat doe ik dan ook maar ;)

[ Voor 70% gewijzigd door pino85 op 25-02-2013 18:30 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Ik ben ermee bezig. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Deze post mag wel wat omlaag, is toch wel grotendeels wat offtopic..
Een +3 of +2 is het zeker niet.

hubhib in 'nieuws: Microsoft zou nieuwe Xbox op 26 april willen aankondigen'

[ Voor 11% gewijzigd door pino85 op 25-02-2013 22:26 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

pino85 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 22:07:

Staat op 0 nu. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
pino85 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 22:07:

na mijn mod staat die op 0 overigens vind ik +1 ook niet echt fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
qlum schreef op maandag 25 februari 2013 @ 22:44:
[...]

na mijn mod staat die op 0 overigens vind ik +1 ook niet echt fout.
Ik heb em gewoon een +1 gegeven. Ik vind 'krachtmeting' vergelijkingen tussen AMD/nVidia niet echt off-topic hier: it's all about the specs, toch? En wanneer Microsoft een nieuwe Xbox aankondigt, dan kun je er donder op zeggen dat GPU's besproken EN vergeleken gaan worden.

Je moet altijd inderdaad een beetje oppassen dat het niet verzandt in een welles-nietes fanboy gebeuren, maar zijn post was m.i. toch informatief genoeg om iig on-topic te wezen.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Laatst online: 22-09 10:39
Bah, meerijden op de first post (duidelijk geen reactie daarop) en dan alleen een link posten en dat is een +2 waard?
Martinspire in 'reviews: Command & Conquer: free-to-play game gespeeld'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

albatross schreef op maandag 25 februari 2013 @ 23:00:
[...]

Ik heb em gewoon een +1 gegeven. Ik vind 'krachtmeting' vergelijkingen tussen AMD/nVidia niet echt off-topic hier: it's all about the specs, toch? En wanneer Microsoft een nieuwe Xbox aankondigt, dan kun je er donder op zeggen dat GPU's besproken EN vergeleken gaan worden.

Je moet altijd inderdaad een beetje oppassen dat het niet verzandt in een welles-nietes fanboy gebeuren, maar zijn post was m.i. toch informatief genoeg om iig on-topic te wezen.
Het is sowieso niet informatief(+2) daarnaast is het wel degelijk offtopic daar het over iets totaal anders gaat dan de nieuwe xbox, maar meer over wie is beter op desktop high end gpu vlak amd of nvidia.
Ontopic zou inhouden dat het over het artikel zelf gaat en dat is niet het geval, dit staat natuurlijk los van of ik vind dat hij een punt heeft met wat hij zegt want ik kan me er goed in vinden echter moet ik daar dan maar een +1 of hoger voor geven? dat lijkt me niet.
Een nul zou imo dan de beste score zijn maar goed zo kijk ik er tegen aan, iedereen kan zijn afweging maken :)

Nog even verder ingaande op wat je aanhaalt mbt tot specs talk en Nvidia/AMD als het over deze console gaat, er komen in de beiden consoles van de kampen Sony en Microsoft AMD kaarten en dat heeft dus niets te maken met de discussie over de desktop of welke kaarten van AMD of NVIDIA daarin sneller zijn of beter of wat dan ook.

Leg mij dan eens uit nu je bovenstaande weet wat deze post ontopic zou moeten maken?
Ik zie niet in wat er anders dan een nul kan worden gegeven met deze feiten. :)

@hier onder,

Het hele punt is dat je de mening die je zelf hebt over de inhoud min of meer kan wegcijferen als je mod maar dat je de richtlijnen volgt en op die manier objectief posts beoordeeld.
Soms heb ik ook wel eens iets dat ik denk ja die inhoud ansich daar heeft een user een goed punt mee maar eigenlijk is deze totaal offtopic gezien het onderwerp en dan kan ik gewoon weg geen hogere waardering uitdelen aangezien dat niet de bedoeling is van de richtlijnen in mijn ogen, dan krijg je het mening modden en dat moeten we niet hebben.
Wel zijn er uitzonderingen te verzinnen maar in dit geval is het gewoon offtopic.

[ Voor 50% gewijzigd door pino85 op 26-02-2013 00:28 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
pino85 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 00:03:
[...]

Het is sowieso niet informatief(+2) daarnaast is het wel degelijk offtopic daar het over iets totaal anders gaat dan de xbox 360, maar meer over wie is beter op desktop high end gpu vlak amd of nvidia.
Ontopic zou inhouden dat het over het artikel zelf gaat en dat is niet het geval, dit staat natuurlijk los van of ik vind dat hij een punt heeft met wat hij zegt want ik kan me er goed in vinden echter moet ik daar dan maar een +1 of hoger voor geven? dat denk ik niet.
Een nul zou imo dan de beste score zijn maar goed zo kijk ik er tegen aan, iedereen kan zijn afweging maken.
Zelf probeer ik ook altijd extra goed te kijken naar dingen waar ik het mee eens ben gezien het zonder op te letten vaak gemakkelijk is om deze meningen hoger te waarderen, maar ik kwam ook tot de conclusie dat dit iets te veel afdwaalde van waar dit artikel nu over ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
pino85 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 00:03:
[...]

Nog even verder ingaande op wat je aanhaalt mbt tot specs talk en Nvidia/AMD als het over deze console gaat, er komen in de beiden consoles van de kampen Sony en Microsoft AMD kaarten en dat heeft dus niets te maken met de discussie over de desktop of welke kaarten van AMD of NVIDIA daarin sneller zijn of beter of wat dan ook.

Leg mij dan eens uit nu je bovenstaande weet wat deze post ontopic zou moeten maken?
Context is everything. Zo kwam de (relevante) vraag ter sprake of voor consoles "AMD APU gewoon een betere keuze [is] dan een Intel CPU in combinatie met een Nvidia GPU."

evEndzhar in 'nieuws: Microsoft zou nieuwe Xbox op 26 april willen aankondigen'

Die post kreeg (terecht) een +2. In een reactie hierop opperde Wesley K nogal kort door de bocht: "Het blijft een feit dat AMD gewoon achterloopt met zijn huidige techniek (bulldozer cpu's)." In antwoord daarop quotte Crp de endgadget site (die post kreeg, ook terecht, een +1):

Crp in 'nieuws: Microsoft zou nieuwe Xbox op 26 april willen aankondigen'

Die begon met dezelfde (valse) aanname die Wesley K. maakte:

"AMD. APU. Six letters which would normally spell out the word 'cheap.' But in the case of the PS4, we can be pretty sure of the opposite."

Hubhib, in die context, deed niets anders dan Crp: debunken dat AMD substantieel achterloopt op nVidia (in zjin geval door het desktop segment te vergelijken). Met andere woorden: ieder, vanuit zijn eigen invals-hoek, probeerde aan te tonen dat de keuze voor AMD voor consoles gewoon een gerechtvaarde was. Een +2 was het inderdaad zeker niet (en een +3 al helemaal niet). Maar ik blijf een 0 toch wat hard vinden.

En voor wat betreft de 'regels', veel is toch een kwestie van interpretatie, dunkt me. Nee, het woordje 'xbox' kwam in zijn post niet voor; maar dat hoeft m.i. ook niet per se. Maar, zoals je zelf al zei, "er komen in de beide consoles van de kampen Sony en Microsoft AMD kaarten.' Dat in die context de vraag opgeworpen, en besproken, wordt waarom er niet (ook) voor nVidia gekozen is, vind ik niet echt off-topic, en gewoon pasen in een artikel over de nieuwe PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Natuurlijk begrijp ik dat richtlijnen interpretatie zijn en ik heb het nergens over 'regels', we hebben richtlijnen die we zo goed mogelijk proberen te volgen.
Ik denk er gewoon anders over en zie niet wat een discussie over de desktop kaarten en dan wel de GTX 680/7970/titan en welke het beste is echt toevoegt aan dit onderwerp aangezien waar jij naar linkt er over apu's word gesproken.
De context heb ik gelezen maar dan nog vind ik het offtopic.
Als iemand een +1 geeft vind ik dat wellicht niet juist maar ik zie het ook niet direct als grote mismod hoor, dat is een te groot woord.

Laten we het er op houden dat we gewoon een andere mening hebben, daar is niets mis mee, en even om het duidelijk te stellen ik snap jou wel en respecteer iemand zijn mening als die anders is maar ik denk er gewoon anders over :)
Maar ik denk dat over deze ene post nu toch wel genoeg is gezegd.( in ieder geval van mijn kant af dan)

[ Voor 63% gewijzigd door pino85 op 26-02-2013 10:36 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Wolfos schreef op maandag 25 februari 2013 @ 23:40:
Bah, meerijden op de first post (duidelijk geen reactie daarop) en dan alleen een link posten en dat is een +2 waard?
Martinspire in 'reviews: Command & Conquer: free-to-play game gespeeld'
+1 lijkt me meer op z'n plaats. Daar komt ie al wat dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Edddd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:37:
[...]

10x een Spotlight??! (+3) LOL. Gewoon een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Edddd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:37:
[...]

Staat na mijn zetje op +1 al kan ik nog begrijpen waarom mensen er toe komen om een +2 uit te delen maar de +3's niet.

[ Voor 18% gewijzigd door pino85 op 26-02-2013 11:16 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 01:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Staat nu op de juiste score.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Voor mij een 0. Daarbij mild ten aanzien van moderatiegezeur (minder storend gezien de inhoudelijke toelichting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Voor zijn edit staat er alleen:
Jaaaaaaa, en dan hebben ze de technologie ontwikkeld om het vervolgens weer goedkoop in china te laten produceren.
Dit noem ik geen +1 waardig, een nul kan ik zeer goed begrijpen op dat zinnetje al ken ik ook mensen die dit als fipo zien en dat snap ik ook wel eerlijk gezegd.

Nu staat er een edit waarin hij aangeeft het niet eens met de moderatie te zijn, je kan dit zien als mod geklaag dus dat mensen daar een punt aftrek voor geven kan ik ook nog wel begrijpen al zijn er hier ook mensen die hierbij direct een -1 er aan hangen.

Wel legt hij het nog eens duidelijk uit in de edit, dus dat is weer positief en duidelijk ontopic.
Als ik hem was had ik zijn eerste zin weg gelaten en bij de edit het stukje over zijn score van zijn post dan is het gewoon een duidelijke +1
Ik denk dat een -1 of een nul dus beiden kan maar ik heb er een -1 aan gehangen, een nul zou wel enorm mild zijn denk ik.

[ Voor 50% gewijzigd door pino85 op 26-02-2013 16:45 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Eensch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Een -1 lijkt me idd een prima score vanwege de redenen die pino85 ook al heeft uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
tweaker2010 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:00:
[...]

Een -1 lijkt me idd een prima score vanwege de redenen die pino85 ook al heeft uitgelegd.
Same, ook is het enige mogelijk +1 waardige deel van de post verscholen achter mod gezeur, als ik er alleen even vlug half lees zie ik een fipo en mod gezeur, de zin waar ook daadwerkelijk wat in staat is ook pas na een edit er in gekomen en heeft het dus daar voor gewoon als fipo gediend voor dat er iets zinnigs toegevoegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een -1 lijkt me anders het correcte niveau?

[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 26-02-2013 16:32 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
wildhagen schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:32:
[...]

Een -1 lijkt me anders het correcte niveau?
Kan ik inkomen, maar voor mij een 0. Ik vind het punt dat hij aanhaalt wel een legitieme vraag/opmerking. Beetje kort door de bocht gebracht, maar wel iets dat in relatie staat tot subsidiëring van onderzoek: what do we gain from it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het is juist dat kort door de bochte dat het voor mij persoonlijk tot een -1 maakt, zeker als je het moderatiegezeur ook nog eens meerekent.

Een 0 is idd verdedigbaar, maar de +1 die maxmaxnl voorstelt lijkt me niet de bedoeling, ik kan geen enkele valide reden bedenken om deze post (in deze vorm) een +1 te geven. Laat staan de +3's die er uitgedeeld worden...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:45

Tribits

Onkruid vergaat niet

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Linkjes gesloopt.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
jvvj in 'nieuws: The Pirate Bay verhuist naar Noorse en Spaanse Piratenpartijen'
Ik weet niet of je deze post ook nog moet laten staan gezien het enige wat hij verder doet vertellen is hoe je toch bij de site kan komen, mag dan geen link zijn maar goed als hij ook een link geeft en dat het enige andere is wat hij in zijn post doet zou ik zeggen haal het dan toch gewoon helemaal weg. Of zie ik het nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Probeer maar eens een torrent te vinden met wat er over is van zijn post - er vanuit gaande dat jouw isp ook thepiratebay.se heeft moeten blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
Dirk schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 00:28:
Probeer maar eens een torrent te vinden met wat er over is van zijn post - er vanuit gaande dat jouw isp ook thepiratebay.se heeft moeten blokkeren.
beetje verwarrend maar hij werkt volgens mij wel, zeker gezien de eerste link in google een ander site is maar goed maakt het hierbij dan uberhaupt uit of het echt werkt? gaat het niet gewoon om het feit dat hij je probeerd uit te leggen om toch torrents van TPB af te halen, ik zou niet denken dat het hierbij relevant is of het ook echt werkt. ik zie niet hoe dit anders is dan bijvoorbeeld een cryptische beschrijving van een proxy, google kan hier namenlijk ook als zodanig gezien worden.

[ Voor 10% gewijzigd door qlum op 27-02-2013 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
qlum schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 00:37:
[...]

gaat het niet gewoon om het feit dat hij je probeerd uit te leggen om toch torrents van TPB af te halen, ik zou niet denken dat het hierbij relevant is of het ook echt werkt. ik zie niet hoe dit anders is dan bijvoorbeeld een cryptische beschrijving van een proxy, google kan hier namenlijk ook als zodanig gezien worden.
Mee eens. Beschrijvingen hoe je illegaliteit begaat (of het nou echt werkt of niet, of inmiddels gepatched is, etc) doet eigenlijk niets af aan de onwenselijkheid van zulke posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft brengt Internet Explorer 10 voor Windows 7 uit'

Beetje trollerig? Ik vind het eerder een -1 dan een 0?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Ook -1 van mij: vette troll.

Ook wel grappig om te zien dat zo'n post dan toch nog 3x een +3 krijgt. 'Menigmodden' (en/of brand-bashing) zijn toch maar moeilijk uit te roeien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Ik heb deze een zetje naar 0 gegeven:

South_Styler in 'nieuws: Kaspersky: digitale oorlogsvoering is onverstandig'

Eigenlijk zit de parent ook een beetje op het randje van de 0, maar vooral South_Styler bezondigt zich toch een beetje aan off-topic 'rambling'. En het lijkt me ook niet de bedoeling dat dit topic verzandt in een discussie of "iedereen kernwapens moet hebben - maar het zou wel voor een balans zorgen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

albatross schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 01:24:
[...]

Mee eens. Beschrijvingen hoe je illegaliteit begaat (of het nou echt werkt of niet, of inmiddels gepatched is, etc) doet eigenlijk niets af aan de onwenselijkheid van zulke posts.
Ik weet niet precies waar de grens ligt, ik kijk meestal wel even vlug of ze inderdaad werken, (dwz resultaten teruggeven op een search) maar dat is niet altijd even goed in te schatten. Daarnaast ga ik er even van uit dat puur het noemen van sites geen probleem is zoals in noloog in 'nieuws: 'Digitale muziekmarkt groeit door blokkeren The Pirate Bay en MegaUpload'' aangezien die nog op +2 staat. Aan de andere kant lijkt het me ook niet echt wenselijk om de grenzen op te zoeken.

Er zijn er trouwens nog steeds een stel die wel op -1 staan maar nog een link/verwijzing bevatten:
Verwijderd in 'nieuws: The Pirate Bay verhuist naar Noorse en Spaanse Piratenpartijen'.
SomerenV in 'nieuws: 'Digitale muziekmarkt groeit door blokkeren The Pirate Bay en MegaUpload''
Jarrean in 'nieuws: 'Digitale muziekmarkt groeit door blokkeren The Pirate Bay en MegaUpload''

Ik ga er overigens van uit dat dit soort info voor tweakers toch een bepaald risico oplevert en het daarom zinvol is om ze te melden, niet om me als moraalridder te profileren of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ondanks dat ik doorgaans 1 punt aftrek geef als zaken niet kunnen in een post of als ze op de verkeerde plaats staan en de post als geheel beoordeel en er in deze post ook een deel ontopic tekst staat vind ik het op de man spelen not done en kan ik de -1 zeker begrijpen maar de 7x +2's en 11x +1 absoluut niet!
0 is de max imo!

MRE-Inc in 'reviews: Nokia Lumia 520: poldermodel in Barcelona'

Deze is nog erger kwa tekst en krijft zelfs 1x+3...

chaoscontrol in 'reviews: Nokia Lumia 520: poldermodel in Barcelona'

Hier nog zo'n anti arnoud reactie:

Brazos in 'reviews: Nokia Lumia 520: poldermodel in Barcelona'

Die Arnoud maakt toch wel wat los bij deze mensen :+

[ Voor 11% gewijzigd door pino85 op 27-02-2013 15:41 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Tribits schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:22:
[...]

Ik ga er overigens van uit dat dit soort info voor tweakers toch een bepaald risico oplevert en het daarom zinvol is om ze te melden, niet om me als moraalridder te profileren of zo.
Met moraalridder heeft het m.i. weinig te maken. We hebben hier op Tweakers gewoon met elkaar afgesproken dat we geen illegale dingen doen; dwz, we posten/dulden geen cracks/serials voor deze of gene programmatuur of game, en dus ook geen links met uitleg erbij naar illegale sites. Lijkt me nog steeds een strak plan (al was het alleen maar om niet zo ook de Tweakers site zelf in gevaar te brengen).

Ik kan best begrijpen dat het voor sommige tweakers DE gelegenheid is om te laten zien dat ze een heuze hacker zijn, maar bij mij gaan dat soort posts gewoon genadeloos op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Tribits schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:22:
[...]Aan de andere kant lijkt het me ook niet echt wenselijk om de grenzen op te zoeken.
Dat de grens opzoeken niet verstandig is lijkt me duidelijk, maar voor een beoordeling lijkt het me wel handig om een grens te bepalen.
Is het toegestaan te verwijzen naar een niet verboden pagina van de telegraaf media groep, of wil T.net zelf moraal rider spelen en elke intentie om gebruikers richting een verboden pagina te leiden verwijderen?

Ik lees ook wel eens een bericht dat er ten onrechte met ex parte proxy's offline gedreigd worden, wat zou impliceren dat het dan toch ook toegestaan moet zijn hiernaar te verwijzen?
Indien het verwijzen naar een proxy strafbaar zou zijn, lijkt het me dat de veelvuldig genoemde website van de TMG toch de voornaamste is en als eerste verboden zou worden (te meer om de uitdagende naam).

Daarbij lijkt mij het verwijzen naar een pagina die verwijst naar een wellicht legale proxy welke het mogelijk maakt om vanaf een geblokeerde verbinding tpb te bezoeken al vrij dubieus worden om dat te bestraffen op T.net. Waar komt dan wel de grens?

Daarnaast zou ik dan ook verwachten dat een en ander consequent doorgevoerd wordt, dus als noloog in 'nieuws: 'Digitale muziekmarkt groeit door blokkeren The Pirate Bay en MegaUpload'' mag dan lijkt mij Jarrean in 'nieuws: 'Digitale muziekmarkt groeit door blokkeren The Pirate Bay en MegaUpload'' die ook te mogen. Of zit het verschil dan in de .org welke ook vrij eenvoudig te achterhalen is?

edit:
deze jvvj in 'nieuws: The Pirate Bay verhuist naar Noorse en Spaanse Piratenpartijen' maakt het ook niet duidelijker
De edit meldt: Niet linken naar (proxies van) torrentsites.
terwijl de naam van de grootste meest bekende en verboden torrentsite is blijven staan. Een site welke overigens ook regelmatig in een nieuwsartikel genoemd wordt.
De simpele LMGTFY instructie van filmnaam + torrent mag daarnaast ook gewoon blijven staan, een methode waarmee je zelfs via de google cache de magnet link van een torrent op tpb kan achterhalen. (als tpb al het eerste resultaat zou zijn wat aan de zoekopdracht voldoet)

TL;DR
Het lijkt mij complete willekeur in wat wel en niet mag. Wat is nu echt de grens wat mag en wat niet mag?

[ Voor 21% gewijzigd door JDVB op 27-02-2013 16:09 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
[quote]JDVB schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:27:
[...]

, dus als noloog in 'nieuws: 'Digitale muziekmarkt groeit door blokkeren The Pirate Bay en MegaUpload'' mag...

63 mensen vonden het zelfs een +2; en 9x een +3. Tsk, tsk.

Vond hem zelf door "Het komt er waarschijnlijk door dat er nu meer mensen naar piratebay alternatieven gaan" nog wel net ontopic, maar beslist geen +2.

N.B. Het enkel noemen van een naam ('piratebay' / 'pirateproxy' / 'MegaUpload') moet op zich geen probleem zijn, dunkt me. Anders zou de titel van het artikel zelf al de fout in gaan. :) Complete telnet sessies posten om ergens in te loggen is m.i. toch van een beduidend andere orde.

Zou handig wezen als een ProMod er wellicht wat duidelijkheid over verschafte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Er staat geen enkele verwijzing in aan links oid dus dan heb ik er niet veel moeite mee al vind ik de +2 en +3's echt modmisbruik.. een 0 of +1 lijkt me beter.
Omdat er mensen vragen hadden mbt deze materie heb ik even een post in het pro/power mod topic gemaakt zodat iemand van de power mods meer duidelijkheid kan verschaffen en ik heb gezien dat men dit spoedig zal gaan doen

[ Voor 81% gewijzigd door pino85 op 27-02-2013 16:29 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Allereerst is het belangrijk om op te merken dat je er niet vanuit moet gaan dat wat de redactie doet, jullie ook mogen doen. Als de redactie een link in een grijs gebied plaatst, dan is daarover nagedacht. Eventueel overlegd met juristen. Een bewust genomen risico in dat geval.

Voor de gebruikers is het wat simpeler. Linken naar torrentsites/downloadsites of pagina's met 'grijs' materiaal; gewoon niet doen. Een link geven naar een specifieke google opdracht die torrents/magnet links oplevert? Ook niet doen. En ook creatief zijn en een pagina opleveren vol links naar pagina's met beschermde content, nee niet doen. Als je denkt dat het grijs is, laat het dan gewoon. De links zijn sowieso nooit nodig om een punt te maken (in argumentatie), dus kunnen heus achterwege blijven.

Maar de naam noemen? Natuurlijk mag dat; anders zou je geen fatsoenlijke discussie meer over downloaden kunnen houden :)

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is, zo nee dan hoor ik het graag.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Deze krijgt +2

Tk55 in 'nieuws: EA maakt een gamers-identiteit voor verschillende platformen mogelijk'

Maar deze een -1:

the_dan in 'nieuws: EA maakt een gamers-identiteit voor verschillende platformen mogelijk'

Die the_dan zie volgens mij verdacht veel een -1 krijgen, maar hier brengt ie toch gewoon hetzelfe (relevante) punt naar voren als Tk55: namelijk dat het linken van al je accounts of betekent dat je je toegang tot alles kwijt bent wanneer je een ban krijgt, of iemand die je account hackt direct toegang heeft tot alles. Daar een -1 voor geven is toch wat te cru, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Cloud schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:29:
Ik hoop dat het zo wat duidelijker is, zo nee dan hoor ik het graag.
Het gaat mij niet om wat ik post (zoveel post ik niet), maar om hoe ik beoordeel.

Mag ik de volgende twee posts als voorbeelden vragen?
Ewald123 in 'nieuws: 'Digitale muziekmarkt groeit door blokkeren The Pirate Bay en MegaUpload''
en
Kevinp in 'nieuws: 'Digitale muziekmarkt groeit door blokkeren The Pirate Bay en MegaUpload''

In beide gevallen links, fucktimkuijk(.org) noemen mag, de link niet, maar de link naar proxysnel.nl wel omdat deze niet direct is?
En de directe link naar tpb mag ook niet, ondanks dat deze voor de meerderheid geblokkeerd is?
Of geen van de links als -punt zien in moderatie omdat op geen van de pagina's direct illegale content staat.

Of alle grijs gebied als ongewenst modereren?

[ Voor 14% gewijzigd door JDVB op 27-02-2013 16:45 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

albatross schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:30:
Deze krijgt +2

Tk55 in 'nieuws: EA maakt een gamers-identiteit voor verschillende platformen mogelijk'

Maar deze een -1:

the_dan in 'nieuws: EA maakt een gamers-identiteit voor verschillende platformen mogelijk'

Die the_dan zie volgens mij verdacht veel een -1 krijgen, maar hier brengt ie toch gewoon hetzelfe (relevante) punt naar voren als Tk55: namelijk dat het linken van al je accounts of betekent dat je je toegang tot alles kwijt bent wanneer je een ban krijgt, of iemand die je account hackt direct toegang heeft tot alles. Daar een -1 voor geven is toch wat te cru, lijkt me.
Die -1's zijn absoluut verkeerd evenals de +2's te hoog zijn en laat staan de +3's maar een +1 lijkt me wel juist aangezien er nog geen duidelijkheid is hoe dit platform exact gaat werken op dat vlak zijn het goede ontopic opmerkingen.
Ze staan na mijn zetjes beiden op +1

[ Voor 7% gewijzigd door pino85 op 27-02-2013 16:42 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
JDVB schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:36:
[...]
In beide gevallen links, fucktimkuijk(.org) noemen mag, de link niet, maar de link naar proxysnel.nl wel omdat deze niet direct is?
En de directe link naar tpb mag ook niet, ondanks dat deze voor de meerderheid geblokkeerd is?
Of geen van de links als -punt zien in moderatie omdat op geen van de pagina's direct illegale content staat.

Of alle grijs gebied als ongewenst modereren?
Mja dit is nu net een lastig voorbeeld artikel. Dit hele artikel gaat over de bereikbaarheid van TPB. Beide reacties die je geeft zijn in principe onschuldig, ze wijzen fouten aan in de redenatie van de muziekindustrie. Op zich niets mis mee, maar dat maakt het wel lastig qua modereren natuurlijk :) In dit geval zijn ze nu net wel nodig voor de argumentatie van de reactie.

Maar goed. De eerste link mag inderdaad niet (die ga ik weghalen); de tweede link ja dat mag wel. Anders zou je geen enkele proxy site meer mogen noemen. De derde link (tweede reactie) ook liever niet, ook al is de link geblokkeerd voor vele internetgebruikers. Ik heb de links aangepast. Let wel, dat in dit geval de reacties gewoon gemodereerd mogen worden; hou niet rekening met de links dus. Het was in deze situaties echt goed bedoeld :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Een +1 voor de moeite dan maar? ,via de link in het artikel zijn ze ook te vinden.
Rfce in 'nieuws: Adobe dicht drie lekken in zijn Flash-speler'

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
pcgek schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:09:
Een +1 voor de moeite dan maar? ,via de link in het artikel zijn ze ook te vinden.
Iets gedetailleerder dan de vorige vorige reactie, maar inderdaad niet bepaald een schokkende toevoeging...
+1 lijkt mij ook. Wel on-topic immers.

[ Voor 3% gewijzigd door Edddd op 27-02-2013 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
pcgek schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:09:
heb hem zojuist +1 met boost gegeven, staat nu op +1

[ Voor 8% gewijzigd door qlum op 27-02-2013 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

+1 erbij maar die 14x+3 zijn duidelijk mismods.

Liefhebber van Tweakers

• albatross
joey82 in 'video: Lara Croft is terug in Tomb Raider'

Die jongen reageert gewoon sarcastisch op het commentaar van:

ManiacsHouse in 'video: Lara Croft is terug in Tomb Raider'

Daar verdient ie geen -1 voor natuurlijk (eerder de parent), Ik heb hem zelf een +1 gegeven, want binnen de context of Lara Craft, is haar rondborstig figuur, of je het nou leuk vindt of niet, niet echt off-topic. Een 0 zou ook te verdedigen zijn (maar dan alle posts die over haar figuur gaan), Maar en -1 is veel te hard.

• qlum
albatross schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:59:
joey82 in 'video: Lara Croft is terug in Tomb Raider'

Die jongen reageert gewoon sarcastisch op het commentaar van:

ManiacsHouse in 'video: Lara Croft is terug in Tomb Raider'

Daar verdient ie geen -1 voor natuurlijk (eerder de parent), Ik heb hem zelf een +1 gegeven, want binnen de context of Lara Craft, is haar rondborstig figuur, of je het nou leuk vindt of niet, niet echt off-topic. Een 0 zou ook te verdedigen zijn (maar dan alle posts die over haar figuur gaan), Maar en -1 is veel te hard.
heb die post een 0 gegeven

• pino85

pino85

De nul kan en de +1 ook, -1 is te zwaar.

[ Voor 126% gewijzigd door pino85 op 28-02-2013 11:35 ]

Liefhebber van Tweakers

Verwijderd

-1 verzamelaar: gallery: MartinBora

• pino85

pino85

Hij is volgens mij al bekend onder de power mods aangezien ik ook een -2 zie staan en verwijderde post.
Dus mits men dat nodig acht zal hij wel benaderd worden omtrent dit gedrag, er komen geen posts meer bij dus er is al ingegrepen denk ik zo ;)

De posts van hem staan verder zo snel ik kan zien grotendeels op de juiste score.( met uitzondering van een enkeling die op 0 of +1 kunnen)
Wel is het zo dat zijn toon en woorden keuze sneller kan rekenen op een lagere waardering, ook vind ik hem in sommige post opdringerig alsof hij de enige juiste mening heeft en dit wil opleggen aan anderen, dat is wel onverstandig van hem.( even los van het offtopic en lomp gebral van hem) vraag me ook af waarom hij zo tekeer gaat want hij post bijna nooit op de fp en nu brand hij los( op een negatieve manier) maar goed.

[ Voor 252% gewijzigd door pino85 op 28-02-2013 15:22 ]

Liefhebber van Tweakers

• albatross
Heb inderdaad nog nooit iemand gezien met zo veel -1 (en allemaal in dezelfde thread).

Verwijderd

Soms heeft hij inderdaad gewoon 0 of +1 posts.

• pino85

pino85

Waarom deze 6x+1 krijgt snap ik niet.

Benjamin- in 'reviews: Nokia Lumia 520: poldermodel in Barcelona'

Het toegeven dat je een -1 geeft op deze post en dus een modmisbruiker bent( althans ik denk dat hij deze bedoelt) is al erg verkeerd imo, al denk ik dat hij het heeft over de 520 en de poster waar hij op reageert heeft het over de lumnia 720.
Maar dit wil niet zeggen dat hij maar een -1 moet gaan uitdelen.

Trishul in 'reviews: Nokia Lumia 520: poldermodel in Barcelona'

Ik beoordeel dit soort opmerkingen en posts dus meestal met een -1, er staat wel een stukje ontopic in dus een nul kan ook.

[ Voor 27% gewijzigd door pino85 op 28-02-2013 15:26 ]

Liefhebber van Tweakers

Verwijderd

Toestel wat hij noemt is inderdaad geen 720p maar een -1 is onzin :).

• albatross
pino85 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:24:
Waarom deze 6x+1 krijgt snap ik niet.

Benjamin- in 'reviews: Nokia Lumia 520: poldermodel in Barcelona'

het toegeven dat je een -1 geeft op deze post( althans ik denk dat hij deze bedoelt) is al erg verkeerd imo:
Heb em een klein zetje naar -1 gegeven. Moderatie-geneuzel (in welke vorm dan ook) is ongewenst.

• pino85

pino85

Deze post hoort niet op +2 te staan, kan wat zetjes gebruiken dankzij de 11x+3 en 20x+2

vectormatic in 'nieuws: EA gaat elk spel van microtransacties voorzien'

Liefhebber van Tweakers

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Lol, alleen die avatar vraagt al om een -1, ongeacht de inhoud van de post.

Pagina: 1 ... 32 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/?Action=Modoverzicht