Een paar berichten hadden hier min 1 gekregen als score, 1 of 2 waren terecht maar er was hier wel een erg negatieve modereter bezig geloof ik.
Graag even de linkjes naar de betreffende reacties erbij dan kijken we er even naar.Ircghost schreef op woensdag 07 november 2012 @ 18:59:
nieuws: ING houdt proef voor betalen in online winkels via smartphone
Een paar berichten hadden hier min 1 gekregen als score, 1 of 2 waren terecht maar er was hier wel een erg negatieve modereter bezig geloof ik.
sdk1985 in 'nieuws: Bèta van Linux-versie Steam ook zonder invite te gebruiken'
Teller staat op 11
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Bor in 'nieuws: KPN bouwt datacenter in Groningen voor overheidstoepassingen'
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Hij staat nu stevig op +1. Je krijgt zelfs +2Bor de Wollef schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:39:
0 voor deze ontopic reactie van mijzelf vind ik niet kloppen;
Bor in 'nieuws: KPN bouwt datacenter in Groningen voor overheidstoepassingen'
Deze is door het moderatiegezeur hooguit een 0 waard:
watercoolertje in 'reviews: De nieuwste iPad met de snellere A6X-soc '
en deze Fermion in 'reviews: De nieuwste iPad met de snellere A6X-soc ' lijkt me ongewenst.
[ Voor 32% gewijzigd door tweaker2010 op 08-11-2012 11:28 ]
Deze reactie is duidelijk trollend gedrag maar wordt vrolijk +1 gemod. Alsof je een fanboy moet zijn om een iPad Mini te kopen...
[ Voor 15% gewijzigd door Darkstar op 09-11-2012 09:44 ]
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Wilde het hier ook vermelden, omdat hij naar mijn idee wel een aantal simpele posts heeft geplaatst, maar het wordt niet beledigend of trollen. En hoewel ik het met een deel van zijn reacties op zich zeer oneens ben, lijkt het mij niet zinnig dat deze als -1 gemod worden. Eerder 0 of +1 waard (mening).
Inmiddels lijkt Steelbound zelf al enkele posts te hebben aangepast.
user steelbound: [Verwijderde gebruiker]
P.S. 1 mocht deze opmerking hier niet terecht staan, of ergens anders thuis hoort, dan hoor ik dat graag beste moderators.
P.S. 2 mocht je/u het zien: Gefeliciteerd Kixtart!
[ Voor 0% gewijzigd door Bluepenguin op 09-11-2012 11:35 . Reden: enkele zinnen verbeterd ]
denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)
9x -1, why? Zoals hij er nu staat lijkt het me gewoon een +1? Ok, die laatste zin is niet nodig, maar om daar nu een -1 voor te geven lijkt me zware overkill?
[ Voor 21% gewijzigd door wildhagen op 09-11-2012 12:25 ]
Virussen? Scan ze hier!
Die laatste zin is idd onnodig dus daar geef ik een punt aftrek voor. Dan kom ik uit op een 0.wildhagen schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:24:
JustMitchie in 'nieuws: NS wil meer remenergie treinen hergebruiken'
9x -1, why? Zoals hij er nu staat lijkt het me gewoon een +1? Ok, die laatste zin is niet nodig, maar om daar nu een -1 voor te geven lijkt me zware overkill?
Volgens mij wordt er hier door een paar mensen bewust ge-downmod op reacties die suggereren dat het een marketingtruc van EA zou zijn. (fans van het spel oid?) Die reacties verdienen geen +2 natuurlijk, maar -1 lijkt me overdreven
☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)
wildhagen in 'nieuws: NS wil meer remenergie treinen hergebruiken'
Waarom krijgt die -1? is toch gewoon ontopic, zowel in het topic zelf als tov de parent?
_Thanatos_ in 'nieuws: NS wil meer remenergie treinen hergebruiken'
Dat is dus die parent, en die krijgt weer +3, wat veel te hoog is (max +1). Zelfde misbruiker aan het werk hier?
Virussen? Scan ze hier!
Xeanor in 'nieuws: Navy Seals bestraft voor lekken informatie aan maker computerspel'wildhagen schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:05:
Heb je toevallig enkele concrete voorbeelden (links) daarvan, zodat we er naar kunnen kijken?
Silent Thunder in 'nieuws: Navy Seals bestraft voor lekken informatie aan maker computerspel'
De laatste staat inmiddels gewoon op 0 zie ik...
☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)
Tuurlijk vooral het gevolg aanpakken, vooral niet de oorzaak! Want zo lossen we alle op toch?Deze is door het moderatiegezeur hooguit een 0 waard:
watercoolertje in 'reviews: De nieuwste iPad met de snellere A6X-soc '
Als jij vroeger op school zeker wist dat je 90% van je proefwerk goed hebt ingevuld en dus zeker wel een 8 (eigenlijk een 9) verwacht, en dat krijg een dikke onvoldoende ga je toch ook verhaal halen?
En ja misschien zeur ik op de verkeerde plek (maar je zou zeggen dat ik bij een goed systeem ook nooithoef te zeuren?), maar met 9 a 10 reacties per dag waarvan meestal de helft wordt gemis-mod is dat behoorlijk frustrerend.
En dan komt er nog is bij dat mijn rechten om te modden bij 1 fout (en nog een soort Robin Hoed actie ook, oftewel kwaad gedaan om goed te doen) gewoon afgenomen zijn. Ja dan lopen de frustraties hoog op (zoals je blijkbaar al door hebt!) als je het idee krijgt dat die kindjes die mij naar onterecht (en ja dat is het sleutelwoord als ik een keer loop te bashen heb ik er ALLE begrip voor dat het op -1 beland) beneden modden voor mijn idee totaal NIET aangepakt worden...
PS @tweakers vroeger zag je nog een overzicht van zoveel + stemmen en zoveel - stemmen maar dat heb je nu niet meer of is dat alleen voor mods? Ik vindt dat (ook al kan ik niet modden) toch wel van belang hoe ze tot het cijfer gekomen zijn. Ook zie ik niet hoeveel stemmen er zijn geweest, is het 1 stem dan is die meteen bepalend en kan je beter wachten met zeuren over een mismod want dat is zo gecorrigeerd, maar bij hogere aantallen weer niet.
1x 0 = 0
3x -1 en 3x +1 = 0
Daar zit duidelijk verschil tussen ookal is het gem. hetzelfde!
[ Voor 3% gewijzigd door watercoolertje op 09-11-2012 15:25 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Moderatiegezeur zorgt altijd voor aftrek, het is gewoon niet gewenst, dat doe je niet op de FP maar hier in dit topic en ja, er zijn nu eenmaal een aantal gebreken aan het huidige modsysteem, maar als je hier iets aankaart komt het meestal wel goed.watercoolertje schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:20:
[...]
Tuurlijk vooral het gevolg aanpakken, vooral niet de oorzaak! Want zo lossen we alle op toch?
Ik weet niet hoe het zit als je geen modrechten hebt, maar ik zie gewoon een verdeling staan van het aantal moderaties (die post van jou krijgt momenteel van alles +3: x1, +2: x22, +1: x52, 0: x40, -1: x17), maar je moet wel even de scorekaart openklappen. Bij mij ziet het er zo uit:...
PS @tweakers vroeger zag je nog een overzicht van zoveel + stemmen en zoveel - stemmen maar dat heb je nu niet meer of is dat alleen voor mods? Ik vindt dat (ook al kan ik niet modden) toch wel van belang hoe ze tot het cijfer gekomen zijn. Ook zie ik niet hoeveel stemmen er zijn geweest, is het 1 stem dan is die meteen bepalend en kan je beter wachten met zeuren over een mismod want dat is zo gecorrigeerd, maar bij hogere aantallen weer niet.
1x 0 = 0
3x -1 en 3x +1 = 0

En om nog even op je frustratie terug te komen: Een -1, +2 en +3 lijken me niet te rechtvaardigen voor jouw reactie en ik weet zeker dat ik niet de enige ben hier die zich daar aan ergert (= 30%! mismods

De oorzaak is dat jij die tekst niet weghaalt maar er een streep doorzet. Anders had ik je gewoon +1 gegeven.watercoolertje schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:20:
[...]
Tuurlijk vooral het gevolg aanpakken, vooral niet de oorzaak! Want zo lossen we alle op toch?
We proberen de oorzaak ook aan te pakken met de mogelijkheden die we hebben. Echter: wij zijn ook maar mensen en zien ook wel eens wat over het hoofd. Het experiment met de modrobot was duidelijk geen succes en dat gaan we dus niet meer herhalen. Voor voorlopig zou ik je aanraden om als er iets verkeerd is gedaan met modden dat gewoon te melden ipv dit middels een tekst bij je reactie te plempen.watercoolertje schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:20:
[...]
Als jij vroeger op school zeker wist dat je 90% van je proefwerk goed hebt ingevuld en dus zeker wel een 8 (eigenlijk een 9) verwacht, en dat krijg een dikke onvoldoende ga je toch ook verhaal halen?
En ja misschien zeur ik op de verkeerde plek (maar je zou zeggen dat ik bij een goed systeem ook nooithoef te zeuren?), maar met 9 a 10 reacties per dag waarvan meestal de helft wordt gemis-mod is dat behoorlijk frustrerend.
En dan komt er nog is bij dat mijn rechten om te modden bij 1 fout (en nog een soort Robin Hoed actie ook, oftewel kwaad gedaan om goed te doen) gewoon afgenomen zijn. Ja dan lopen de frustraties hoog op (zoals je blijkbaar al door hebt!) als je het idee krijgt dat die kindjes die mij naar onterecht (en ja dat is het sleutelwoord als ik een keer loop te bashen heb ik er ALLE begrip voor dat het op -1 beland) beneden modden voor mijn idee totaal NIET aangepakt worden...
1x 0 = 0
3x -1 en 3x +1 = 0
Dan zijn er hier genoeg mensen die serieus bezig zijn met het modden om dit recht te trekken.
Wij PowerMods kunnen nog steeds gewoon zien wie wat modt! dus wij weten ook wie we in de gaten moeten houden en/of een sanctie op moeten leggen.
je kan duidelijk het mismodtopic vinden: maak daar dus gewoon gebruik van. Het is niet alleen bedoeld voor mismods op de reacties van anderen: ook die van jezelf mag je hier gewoon melden!
Die van Xeanor is ook ongewenst door de rest van de toon. Die ander kan ik ook niet veel bijzonders aan ontdekken. 0 of +1 zou allebei kunnen wmb.LocalJoost schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:25:
[...]
Xeanor in 'nieuws: Navy Seals bestraft voor lekken informatie aan maker computerspel'
Silent Thunder in 'nieuws: Navy Seals bestraft voor lekken informatie aan maker computerspel'
De laatste staat inmiddels gewoon op 0 zie ik...
[ Voor 11% gewijzigd door TheCapK op 10-11-2012 14:01 ]
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
en deze post: boto in 'nieuws: China blokkeert Google-diensten - update' heeft een +3 ontvangen, lijkt me niet helemaal terecht.
Witchcraft to the ignorant, ... Simple science to the learned. Hence any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Na mijn zetje staan beide reacties op +1.drq1 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 20:42:
Zer0 in 'nieuws: China blokkeert Google-diensten - update' Informatief? Ik kom niet verder dan een +1...
en deze post: boto in 'nieuws: China blokkeert Google-diensten - update' heeft een +3 ontvangen, lijkt me niet helemaal terecht.
Hoe is dat nou weer een -1?
Hoe komt bovenstaande reactie op +1? Ik noem gewoon wat feitjes op over een rechtzaak en de grond van een mogelijk beroep, zonder een standpunt in te nemen. Vervolgens volgt een beschuldiging van partijdigheid en een heel verhaal wat tegen mijn vermeende standpunt in zou moeten gaan.. Het resultaat: +1 met nog een aantal +3's scores ook.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Hij staat nu op 0 en dat lijkt mij de juiste score.Wolfos schreef op zondag 11 november 2012 @ 17:21:
Wolfos in 'nieuws: Borderlands 2 verschijnt op 20 november voor OS X'
Hoe is dat nou weer een -1?
Is dit nu wel of geen schoolmeester? (Ik vind van wel en dus -1)
Kan deze troll ook nog wat extra schoppen naar -1 krijgen? (Zal moeilijk worden):
DrPoncho in 'nieuws: Adviseurs Kroes gehackt tijdens beveiligingsconferentie'
[ Voor 34% gewijzigd door _Peter2_ op 12-11-2012 10:41 . Reden: Extra post toegevoegd ]
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
16x een +3 voor een fipo dat een flame uitlokt?

[ Voor 12% gewijzigd door Zerfox op 12-11-2012 10:48 ]
Virussen? Scan ze hier!
Dat sommigen de ModFAQ niet gelezen hebben is al duidelijk zonder deze post. Het aantal mails wat we al hebben verzonden is daar een duidelijk voorbeeld van.
UPPERKEES in 'nieuws: Debian kiest toch weer voor Gnome als standaard-desktopomgeving'
Zulk commentaar mag wmb in GR én op een heel wat nettere toon. Deze reacties horen op -1.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Die 2e reactie staat inmiddels op -1, de eerste heeft nog wel een paar zetjes nodig.Dirk schreef op maandag 12 november 2012 @ 12:16:
UPPERKEES in 'nieuws: Debian kiest toch weer voor Gnome als standaard-desktopomgeving'
Zulk commentaar mag wmb in GR én op een heel wat nettere toon. Deze reacties horen op -1.
Verwijderd
Virussen? Scan ze hier!
Dirk schreef op maandag 12 november 2012 @ 12:16:
Mee eens - maar ze staan allebei weer op 0 - dus kunnen nog wel wat meer hulp gebruiken.tweaker2010 schreef op maandag 12 november 2012 @ 12:20:
[...]
Die 2e reactie staat inmiddels op -1, de eerste heeft nog wel een paar zetjes nodig.
Witchcraft to the ignorant, ... Simple science to the learned. Hence any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Is dat echt een +2 waard? Staat mijn inziens geen extra info die dat rechtvaardigt. +1 is meer dan voldoende lijkt me.
MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck
Verwijderd
TrisBe in 'reviews: Call of Duty: Black Ops II - onverwacht innovatief'
edit: staat ie inmiddels
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2012 09:41 ]
Klopt, hij heeft dankzij die +3's nog een paar zetjes nodig.ThePrutser schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:38:
MetalPool in 'reviews: Call of Duty: Black Ops II - onverwacht innovatief'
Is dat echt een +2 waard? Staat mijn inziens geen extra info die dat rechtvaardigt. +1 is meer dan voldoende lijkt me.
Met name de reacties op: Verwijderd in 'plan: Tweakers zoekt nominaties voor Tweakers Awards 2012'.
is RJG-223 in 'nieuws: Titan officieel gekroond tot snelste supercomputer' overigens geen schoolmeester?
(Staat op dit moment op +2)
[ Voor 25% gewijzigd door _Peter2_ op 13-11-2012 11:26 ]
Reactie van ondergetekende (Flozem) is op -1 gezet "ongewenst"; volgens mij gewoon on topic - minimaal 0.
Zou je voortaan de link naar je eigen reactie erin kunnen zetten, dat scheelt wat zoekwerkFlozem schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:27:
reviews: Canon EOS 650D: scherp en sneller
Reactie van ondergetekende (Flozem) is op -1 gezet "ongewenst"; volgens mij gewoon on topic - minimaal 0.
Flozem in 'reviews: Canon EOS 650D: scherp en sneller'
Zeer zeker niet ongewenst, maar claims als "ik focus sneller dan de af kan" zijn nogal ongeloofwaardig, misschien dat je dat iets meer wilt toelichten aan de hand van een situatie. Ik doe een +1.
Van -1 tot +3's
yannickie111 in 'plan: Tweakers zoekt nominaties voor Tweakers Awards 2012'
Imho is deze reactie een +1 waard. Het is enigsinds een rant, maar deze is wel netjes, en ook terecht (imho).
Die eerste alinea's zijn ongewenst want het hoort daar niet thuis. Klagen over T7 doe je maar in de betreffende topics.yannickie111 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:20:
Mijn reactie doet behoorlijk wat stof opwaaien
Van -1 tot +3's
yannickie111 in 'plan: Tweakers zoekt nominaties voor Tweakers Awards 2012'
Imho is deze reactie een +1 waard. Het is enigsinds een rant, maar deze is wel netjes, en ook terecht (imho).
Staat op +2, maar veel meer dan een 0 kan ik er niet van maken.
(Post bevat vooral kritiek op gegeven cijfer t.o.v. Black Ops 2)
0 is inderdaad beter. Staat ie nu ook al weer.
Ik zie niet in waarom deze op 0 moet?
Je kan het met hem oneens zijn, maar als een van de weinigen geeft hij wel een oprechte mening die niet in de vorm van een flamebait oid is.
Deze reactie krijgt zelfs +3 moderaties terwijl het toch duidelijk een verhaal is dat in principe alleen maar neergezet is om te zeiken. Zoals wel vaker gebeuren dit soort dingen op de FP terwijl het meer een forum post is. Ik heb met boosts +0 gemoderate, maar het mocht niet meer baten. Ik zit te twijfelen over -1, maar het heeft toch geen zin.
AmigaWolf in 'reviews: Sony Wonderbook: Book of Spells'
De kudde 'eensch' dus +3! is weer nadrukkelijk aanwezig.
* botoo -1's doet*
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Virussen? Scan ze hier!
*sorry voor mijn eventuele d/t fouten, ik vind dat ondanks langdurig studeren aan de unie lastig haha.
[ Voor 26% gewijzigd door Ircghost op 15-11-2012 15:58 ]
mbarie in 'nieuws: KPN pleit voor 'internetpaspoort''
Lijkt me een 0, of net krap aan een +1, de massale hoeveelheid +2's en zelfs +3's lijkt me nogal overkill...
Virussen? Scan ze hier!
Dan eindig je straks met een site vol ja-knikkers en meelopers, waar kritiek keihard wordt afgestraft...
Zeker weten dat dat de kant is die je op wilt?
Virussen? Scan ze hier!
Ik had eigenlijk de reactie van Botoo moeten quoten, dan was het duidelijker geweest!

[ Voor 16% gewijzigd door TheCapK op 15-11-2012 16:39 ]
Virussen? Scan ze hier!
[quote]k1n8fisher schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:31:
Denk dat ik die FP klagers maar ga mailen en de reacties verwijderen of fixeren (afhankelijk van wat er achteraan komt)!
[/quote]
Is het niet handiger ze gewoon via dit topic naar -1 te werken? Denk dat je in dat geval reacties aan gaat wakkeren als "de mods en crew en blablabla willen niet dat we dit zeggen, mag mijn mening niet geven blablabla, commerciel, op geld uit, geen kwaliteit blabla" als er gemaild en gefixeerd gaat worden, en dat moet dan ook weer allemaal gecorrigeerd gaan worden. just my 2 cents...
nevermind, voortaan eerst maar even pagina update voor wat neer te zetten

[ Voor 6% gewijzigd door Zartok op 15-11-2012 16:45 ]
Zou hierop gewoon een 0 doen, zo'n double post doet ie ook niet expres.
GTX660TIGamer in 'reviews: Tweakers 7: waarom een eigen Java-back-end?'
Deze lijkt me ook geen +1 waard:
HKLM_ in 'reviews: Tweakers 7: waarom een eigen Java-back-end?'
Omdat het een compliment is een +1? Lijkt me off topic anders moet negatieve kritiek ook +1 krijgen imho, maar die krijgen om een of andere reden -1.
NicoJuicy in 'reviews: Tweakers 7: waarom een eigen Java-back-end?'
Verwijderd in 'reviews: Tweakers 7: waarom een eigen Java-back-end?'
[ Voor 59% gewijzigd door ThePrutser op 16-11-2012 15:02 ]
MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck
De eerste is offtopic / irrelevant en staat inderdaad te hoog door de +3 (met boost?)ThePrutser schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 14:58:
De reactie krijgt een aantal onterechte +3 waardoor deze nu ook onterecht op +1 staat. Het artikel gaat over de java engine, niet over al dan niet juiste wit verhouding op T7
GTX660TIGamer in 'reviews: Tweakers 7: waarom een eigen Java-back-end?'
Deze lijkt me ook geen +1 waard:
Die 2e is on topic binnen de irrelavante opmerking van GTX660TIGamer in 'reviews: Tweakers 7: waarom een eigen Java-back-end?'
De informatie vond ik zelf informatief (ik had het settings icoontje nog niet opgemerkt)
Grotendeels ben ik het met je eens
Echter:
Bij zo'n item vind ik het niet heel erg als positieve feedback op +1 belandtOmdat het een compliment is een +1? Lijkt me off topic anders moet negatieve kritiek ook +1 krijgen imho, maar die krijgen om een of andere reden -1.
NicoJuicy in 'reviews: Tweakers 7: waarom een eigen Java-back-end?'
Verwijderd in 'reviews: Tweakers 7: waarom een eigen Java-back-end?'
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Lijkt mij een 0 wegens taalgebruik en moderatie-gezever. De 7x +3 zijn iig grove mismods.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Virussen? Scan ze hier!
Dit soort ervaringen voegen niet veel toe en horen wat mij betreft op 0.
SSH in 'nieuws: Dell kampt met inzakkende vraag naar notebooks'
Leuk die getallen, maar iedereen kan wel een paar percentages neerzetten. Lijkt me geen +2.
Edit: wimdezoveelste in 'reviews: Tweakers 7: waarom een eigen Java-back-end?' deze mag wel op -1.
[ Voor 58% gewijzigd door tweaker2010 op 16-11-2012 21:41 ]
ja, daag.
Verwijderd
Verwijderd in 'nieuws: Android blijft nfc-chips van het Nederlandse NXP ondersteunen'
reviews: Sony Vaio Duo 11: ultrabook én tablet
Deze kerel is offtopic en op de man aan het reageren en blijft ook maar reacties plaatsen.
Troll ("Mickysoft"), dus hoort op -1. Krijgt wel 16x +1. Wie geeft hem een zetje naar -1?
Virussen? Scan ze hier!
D0ne.wildhagen schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 16:18:
Wild Cat in 'nieuws: Gerucht: Microsoft vindt Windows 8-vraag tegenvallen en legt schuld bij pc-maker'
Troll ("Mickysoft"), dus hoort op -1. Krijgt wel 16x +1. Wie geeft hem een zetje naar -1?
Soieso is dit gehele frontpage item een verzameling mismoderaties, owee als je maar even een positieve reactie plaatst... er wordt bijna alleen maar met de onderbuik gemodereerd naar mijn idee.wildhagen schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 16:18:
Wild Cat in 'nieuws: Gerucht: Microsoft vindt Windows 8-vraag tegenvallen en legt schuld bij pc-maker'
Als je maar iets anders reageert dan de meerderheid aan reacties geeft, dan wordt je al neer 0 of -1 geplaatst... dat idee heb ik al een tijdje en reageer eigenlijk al niet zo heel veel meer op frontpage items.
[ Voor 15% gewijzigd door _Dune_ op 17-11-2012 18:26 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Weer randomly een -1, dit klopt namelijk gewoon...
Ok, dus volgens jou is een -1 voor die reacrtie dus "onderbuik modereren", als ik het goed begrijp?_Dune_ schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 18:23:
[...]
Soieso is dit gehele frontpage item een verzameling mismoderaties, owee als je maar even een positieve reactie plaatst... er wordt bijna alleen maar met de onderbuik gemodereerd naar mijn idee.
Als je maar iets anders reageert dan de meerderheid aan reacties geeft, dan wordt je al neer 0 of -1 geplaatst... dat idee heb ik al een tijdje en reageer eigenlijk al niet zo heel veel meer op frontpage items.
No offence, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Het gebruik van dat soort termen is in de FAQ toch echt vrij duidelijk omschreven als een troll, en daar hoort -1 bij.
Wat zou deze reactie volgens jou dan moeten zijn? +1? Of zelfs nog hoger dan dat?
Inmiddels zijn er trouwens weer wat modmisbruikers geweest die graag van hun modrechten afwillen en hem weer omhoog gemod hebben. Wie geeft hem weer even een zetje naar beneden?
Gaat dus om Wild Cat in 'nieuws: Gerucht: Microsoft vindt Windows 8-vraag tegenvallen en legt schuld bij pc-maker'
Virussen? Scan ze hier!
We'll look into it!
Misschien dat een aantal mensen die dit forum bezoeken ook nog even hun moderatie op die reactie willen aanpassen naar de juiste score (=-1)?
@ hieronder:
Weet ik!
[ Voor 20% gewijzigd door TheCapK op 18-11-2012 09:26 ]
Virussen? Scan ze hier!
Bericht van Joeriz9, lijkt me gewoon -1 te zijn. Doordat er weer mensen zijn die +3 geven blijft de score op 0 steken.
PSN: speedrazor3
Ben geen mod, kom hier toevallig even langs, maar welke reactie bedoel je Speedrazor3? Zie onder dat artikel meer dan één reactie van Joeriz9 op score 0 staan.SpeeDRaZoR3 schreef op zondag 18 november 2012 @ 10:51:
nieuws: Ubisoft plet meer dan honderd bugs met Assassin's Creed III-update
Bericht van Joeriz9, lijkt me gewoon -1 te zijn. Doordat er weer mensen zijn die +3 geven blijft de score op 0 steken.
denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)
Zag pas later dat er meerdere replies staan van dezelfde persoon. Ik bedoelde: joeriz9 in 'nieuws: Ubisoft plet meer dan honderd bugs met Assassin's Creed III-update'Dirk schreef op zondag 18 november 2012 @ 12:48:
joeriz9 in 'nieuws: Ubisoft plet meer dan honderd bugs met Assassin's Creed III-update' zo te zien, de rest staat al op de juiste score, over het algemeen een -1.
PSN: speedrazor3
Is sowieso het handigste om altijd de link van de desbetreffende reactie weg te zetten hier. dan kunnen we veel directer ingrijpen als dat nodig is!SpeeDRaZoR3 schreef op zondag 18 november 2012 @ 16:51:
[...]
Zag pas later dat er meerdere replies staan van dezelfde persoon. Ik bedoelde: joeriz9 in 'nieuws: Ubisoft plet meer dan honderd bugs met Assassin's Creed III-update'
PerK in 'reviews: Hitman: Absolution - Agent 47 is terug'
edit:
Beetje selectief quoten om de reviewer onderuit te halen,meer zie ik er niet in. Linkje naar het forum is me dan nog wel een +1 waard. De +3's zijn way over de top.
SirNobax in 'reviews: Hitman: Absolution - Agent 47 is terug'
De review op zich is voor de lezer toch genoeg?
[ Voor 39% gewijzigd door pcgek op 18-11-2012 22:06 ]
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Idd. Meer als +1 is het absoluut niet waard.pcgek schreef op zondag 18 november 2012 @ 21:35:
Beetje selectief quoten om de reviewer onderuit te halen,meer zie ik er niet in. Linkje naar het forum is me dan nog wel een +1 waard. De +3's zijn way over de top.
SirNobax in 'reviews: Hitman: Absolution - Agent 47 is terug'
De review op zich is voor de lezer toch genoeg?
Helaas is de reactie al 48 uur oud.
Hij staat IMHO onterecht op -1. (Ik vind de reactie gewoon op on topic)
Het heeft eerlijk gezegd weinig te maken met het originele artikel. Zelfs in die draad valt ie er een beetje buiten. -1 is echter wel overdreven dus hij staat nu op 0._Peter2_ schreef op maandag 19 november 2012 @ 09:33:
Ik zie deze: Verwijderd in 'nieuws: Gebruikers melden gestolen EA Origin-accounts' nu pas.
Helaas is de reactie al 48 uur oud.
Hij staat IMHO onterecht op -1. (Ik vind de reactie gewoon op on topic)
Verder wilde ik hier eens vragen aan mensen die ook proberen een beetje actief en correct te modden of het een idee is om Apple/Android/Mobiel newsposts wat strenger te controleren. Ik ben een groot liefhebber van het +2 filter, maar deze werkt gewoon niet meer omdat de meest idiote non-sense wordt geupvote en technische en interessante info niet hoger komt dan +1.
Jezus saves and takes half damage.
Natuurlijk proberen we overal genoeg aandacht aan te besteden ook aan de Apple/Android/Mobiel items. We kunnen echter niet overal alles zien. Vandaar ook dit topic waar dit soort mismods kunnen worden weggezet opdat we er met zijn allen wat aan kunnen doen.Maupertus schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:06:
Ik haat het om voor eigen parochie te moeten prediken, maar waarom heeft mijn reactie die van een eerder datum is dan een +2 erboven over het zelfde onderwerp een -1 van iemand te pakken? Maupertus in 'nieuws: Mozilla brengt simulator voor Firefox OS uit'
Verder wilde ik hier eens vragen aan mensen die ook proberen een beetje actief en correct te modden of het een idee is om Apple/Android/Mobiel newsposts wat strenger te controleren. Ik ben een groot liefhebber van het +2 filter, maar deze werkt gewoon niet meer omdat de meest idiote non-sense wordt geupvote en technische en interessante info niet hoger komt dan +1.
Als je dus dingen tegenkomt die niet kloppen: post de link met jouw verhaal erbij hier weg en dan kunnen we er wat aan doen of aangeven waarom iets wel goed staat.
Hey K1n8fisher, ik bedoelde meer de mensen die dit forum ook gebruiken om mis-moderaties aan te geven. (Ik weet dat de 'officiele' moderators hun handen echt wel vol hebben) Het valt me op dat die topics die ik noemde volgens mij meer uit de bocht vliegen dan de andere, terwijl er echt nog steeds wel goede opmerkingen in worden gemaakt. Toen ik de "Tweakers Website v/h Jaar" reacties doornam dacht ik alleen voornamelijk: Veel van het gezeur over niveau komt volgens mij omdat 'mobiel' de statistiek vertekend. Als actieve Tweakers mee-denken en modden kan dat beeld van een 'te populair' 'te laagdrempelig' 'te laag Tweak-gehalte' volgens mij makkelijk worden bijgesteld.k1n8fisher schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:48:
[...]
Natuurlijk proberen we overal genoeg aandacht aan te besteden ook aan de Apple/Android/Mobiel items. We kunnen echter niet overal alles zien. Vandaar ook dit topic waar dit soort mismods kunnen worden weggezet opdat we er met zijn allen wat aan kunnen doen.
Als je dus dingen tegenkomt die niet kloppen: post de link met jouw verhaal erbij hier weg en dan kunnen we er wat aan doen of aangeven waarom iets wel goed staat.
Jezus saves and takes half damage.
Volgens mij is er hier iets misgegaan.
Dat denk ik ookWolfos schreef op maandag 19 november 2012 @ 22:29:
blade08 in 'video: Behind the scenes in Forza Horizon #5'
Volgens mij is er hier iets misgegaan.
Nothing to see here!
Volgens mij ging het over de video zelf, dus lijkt me een 0 wel voldoende.Rutix schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 08:10:
[...]
Dat denk ik ook. Posts met commentaar op de ads voordat je de echte video te zien krijgt, krijgt van mij gewoon een -1.
Als ik de video kijk dan snap ik zijn opmerking niet echt. Een reclame filmpje bevat bijna nooit commentaar van de ontwikkelaars >.> . Maar ok 0 kan ook maar die +1 is niet echt kloppend bij deze reactie iig.Wolfos schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:10:
[...]
Volgens mij ging het over de video zelf, dus lijkt me een 0 wel voldoende.
Nothing to see here!
Tuvow (medewerker Antagonist) post een keer of 4-5 bijna hetzelfde bericht. Dat voegt niks toe, die mogen van mij op -1 ongewenst.
Tuvow in 'nieuws: Hostingprovider Antagonist wil websites klanten automatisch patchen'
Tuvow in 'nieuws: Hostingprovider Antagonist wil websites klanten automatisch patchen'
[ Voor 56% gewijzigd door Jochem_ op 20-11-2012 10:18 . Reden: Elke reactie als link ]
Bor in 'nieuws: HP schrijft 8,8 miljard dollar af door mogelijke fraude bij overname'
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ongewenst? W.m.b. helemaal niets, dus van mij +1Bor de Wollef schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:41:
Wat is er ongewenst aan deze ontopic reactie van mij;
Bor in 'nieuws: HP schrijft 8,8 miljard dollar af door mogelijke fraude bij overname'
me_mrtn in 'nieuws: 'Apple verkoopt refurbished producten in eigen eBay-winkel''
Dit topic is gesloten.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/?Action=Modoverzicht