Het kleine-mismoderatietopic deel XXVI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 51 Laatste
Acties:
  • 84.941 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Ook leuk, plaats ik een reactie (die toevallig fipo is) onder dit nieuwsbericht: nieuws: PayPal sluit Nederlandse usenet-resellers af . Ik vroeg om welke resellers het gaat omdat het er op dat moment niet bij stond, het artikel wordt aangepast en vervolgens wordt ik naar beneden gemod en plaatsen mensen treurige reacties.

Jammer dat fipo's bijna altijd (onterecht) naar beneden gemod worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

EnigmaNL schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:23:
Ook leuk, plaats ik een reactie (die toevallig fipo is) onder dit nieuwsbericht: nieuws: PayPal sluit Nederlandse usenet-resellers af . Ik vroeg om welke resellers het gaat omdat het er op dat moment niet bij stond, het artikel wordt aangepast en vervolgens wordt ik naar beneden gemod en plaatsen mensen treurige reacties.

Jammer dat fipo's bijna altijd (onterecht) naar beneden gemod worden.
Lastig, op het moment kun je niet meer zien wanneer het item is aangepast met extra informatie en of jouw post er toen al stond of niet. De post staat nu op 0 en ik zou dat gewoon zo laten. Zelf weer op de klagers gaan reageren heeft imho weinig zin en die post zie je dan ook snel naar -1 verdwijnen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Het zou helpen als ze bij het aanpassen van een artikel dat er ook bijzetten. Soms zie je erbij staan "update: " maar in dit geval is het er zonder kennisgeving gewoon bij gezet wat dus de indruk wekt dat ik het artikel niet goed gelezen heb.

Toch jammer dat je op deze manier door de community "gestraft" wordt terwijl de schrijver van het artikel in eerste instantie een incompleet bericht plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

EnigmaNL schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:35:
Het zou helpen als ze bij het aanpassen van een artikel dat er ook bijzetten. Soms zie je erbij staan "update: " maar in dit geval is het er zonder kennisgeving gewoon bij gezet wat dus de indruk wekt dat ik het artikel niet goed gelezen heb.

Toch jammer dat je op deze manier door de community "gestraft" wordt terwijl de schrijver van het artikel in eerste instantie een incompleet bericht plaatst.
Ik snap je gevoel maar door het uitblijven van een update tag onder / in het item snap ik de downmods ook wel. Met de huidige moderatie denk ik niet dat je op een +1 gaat uitkomen. Die +3 en +2 zou je eigenlijk niet eens mee moeten tellen denk ik.

+3 Spotlight 1
+2 Informatief 5
+1 On-topic 17
0 Off-topic / Irrelevant 16
-1 Ongewenst 22
Gemiddeld 0,1
Effectief 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Bor de Wollef schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:41:
[...]

Ik snap je gevoel maar door het uitblijven van een update tag onder / in het item snap ik de downmods ook wel. Met de huidige moderatie denk ik niet dat je op een +1 gaat uitkomen. Die +3 en +2 zou je eigenlijk niet eens mee moeten tellen denk ik.

+3 Spotlight 1
+2 Informatief 5
+1 On-topic 17
0 Off-topic / Irrelevant 16
-1 Ongewenst 22
Gemiddeld 0,1
Effectief 0
Dat snap ik, ik weet hoe het systeem werkt. Het is alleen jammer dat de schrijver van het artikel niet erbij heeft gezet dat het artikel naderhand is aangepast. Wellicht zou het standaard bij alle artikelen zo moeten zijn dat er bij staat of het later is aangepast en hoe laat dat gebeurd is (net als met reacties en forum posts).

De rating zelf kan me gestolen wordt, wat me dwars zit is dat je op deze manier bekend komt te staan als iemand die koste wat het kost een fipo moet hebben (en het artikel dus niet leest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

EnigmaNL schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:46:
[...]
Dat snap ik, ik weet hoe het systeem werkt. Het is alleen jammer dat de schrijver van het artikel niet erbij heeft gezet dat het artikel naderhand is aangepast. Wellicht zou het standaard bij alle artikelen zo moeten zijn dat er bij staat of het later is aangepast en hoe laat dat gebeurd is (net als met reacties en forum posts).

De rating zelf kan me gestolen wordt, wat me dwars zit is dat je op deze manier bekend komt te staan als iemand die koste wat het kost een fipo moet hebben (en het artikel dus niet leest).
Is het een idee om hier in GR of evt LD een melding over te maken? Misschien kan het aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Weyland in 'nieuws: KPN, Tele2 en T-Mobile mogen zich niet aansluiten bij TPB-beroepszaak'

Lijkt me toch een vrij duidelijke -1, of zelfs -2? Waarom krijgt die dan 4x +3???? Meningmodders even nakijken?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/p7csaCDHchYjt4YR3rqWKuLu/full.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

wildhagen schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:24:
Weyland in 'nieuws: KPN, Tele2 en T-Mobile mogen zich niet aansluiten bij TPB-beroepszaak'

Lijkt me toch een vrij duidelijke -1, of zelfs -2? Waarom krijgt die dan 4x +3???? Meningmodders even nakijken?

[afbeelding]
Hij staat na mijn zetje op -1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fawn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-06-2021
RoestVrijStaal in 'nieuws: PayPal sluit Nederlandse usenet-resellers af'
Die laatste opmerking over de Engelsen maken de post wat mij betreft wat minder relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:46

Cyphax

Moderator LNX
Eigenlijk weer een flame he?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:54
EnigmaNL in 'nieuws: PayPal sluit Nederlandse usenet-resellers af'

Dit is gewoon een +1, was een terechte vraag, vraag is ondertussen beantwoord in het artikel.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
xzaz schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:55:
EnigmaNL in 'nieuws: PayPal sluit Nederlandse usenet-resellers af'

Dit is gewoon een +1, was een terechte vraag, vraag is ondertussen beantwoord in het artikel.
Bedankt :)

Er komen nog steeds 0tjes en -1tjes bij terwijl de vraag toch ontopic is/was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
EnigmaNL schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:40:
[...]

Bedankt :)

Er komen nog steeds 0tjes en -1tjes bij terwijl de vraag toch ontopic is/was.
Zo lang dat in het artikel niet wordt aangepast zal dat (helaas) zo blijven.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Wat bedoel je precies? Mijn vraag was ontopic toen ik hem stelde, later is het artikel aangepast, onder andere naar aanleiding van mijn reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
IK bedoel dat zo lang er geen aanpassing in het artikel komt die duidelijk maakt dat jij jouw opmerking maakte voordat dit was gebeurt je -1 en 0 mods zal blijven ontvangen.
Zelfs na een update kan je dat nog verwachten omdat mensen die slecht lezen dit altijd blijven doen en dus niet zullen zien dat jouw opmerking juist voor die aanpassing heeft gezorgd\1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
sterk overdreven -1 moderatie:

sdk1985 in 'reviews: Microsoft Surface RT: productieve tablet'

(Heb een dagje gewacht maar lijkt niet dat er nog gevote wordt.)

[ Voor 16% gewijzigd door sdk1985 op 21-11-2012 15:22 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

sdk1985 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:22:
sterk overdreven -1 moderatie:

sdk1985 in 'reviews: Microsoft Surface RT: productieve tablet'

(Heb een dagje gewacht maar lijkt niet dat er nog gevote wordt.)
Geen idee wat er voor de edit stond, maar dat stukje over de sportschool voegt niets toe. Heb je een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Nu online
tweaker2010 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:27:
[...]

Geen idee wat er voor de edit stond, maar dat stukje over de sportschool voegt niets toe. Heb je een 0 gegeven.
Staat hetzelfde, jaren is doorgestreept en er is stukje tussen haakjes gezet.

Sportschool is een grapje. De clownsmiley ( :+ ) is niet voor niet enabled op tweakers... Lijkt me niet dat dat grond is voor +0 aangezien de boodschap duidelijk is... (aanvulling op het artikel die de transformer reeks wel erg snel af doet).
Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.

[ Voor 58% gewijzigd door sdk1985 op 21-11-2012 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Dat stukje over die sportschool vind ik nou niet zodanig dat je daar een 0 voor moet geven. Wmb is een +1 gewoon ee nnette score voor jouw reactie|!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie
Dus... dat is mijn mening. Als iemand anders daar +1 voor geeft ook goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Nu online
tweaker2010 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:29:
[...]

Dus... dat is mijn mening. Als iemand anders daar +1 voor geeft ook goed :)
Met "opmerking" wordt de volledige reactie bedoeld en niet een enkele zin van een reactie.

Als jij die ene zin offtopic vindt is prima maar als jij een andere zin niet offtopic vindt dan kun je dus geen +0 modereren. Met een mening heeft het niks te maken. Had ik alleen de zin van de sportschool geplaatst dan was een +0 moderatie inderdaad terecht geweest. Dat is echter niet het geval. Zie ook de reactie van k1n8fisher...

Ik me uberhaupt af waarom je hier over zou vallen aangezien er duidelijk een clown bij staat. Maargoed... ik heb dan ook het smiley woordenboek geleerd als onderdeel van het ICT vak in de eerste klas :P (15 jaar geleden).

(Bedankt @ k1n8fisher :) ).

[ Voor 35% gewijzigd door sdk1985 op 21-11-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:15

Tribits

Onkruid vergaat niet

Ik zie er eigenlijk niets verkeerds in. Desondanks 15 keer -1 = ongewenst? Of ik mis iets of je hebt wel een heleboel mensen tegen je in het harnas gejaagd...

Heeft iemand anders misschien een betere verklaring?

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 13:25

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Kevinp in 'nieuws: PayPal sluit Nederlandse usenet-resellers af'
Kun je het helemaal mee eens zijn, maar een +2 vind ik het niet.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Nee dat is het ook niet.

+3 Spotlight 18
+2 Informatief 16
+1 On-topic 32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-04-2020

drq1

Thinkcraft

Van mij een +1. Meer niet.

Witchcraft to the ignorant, ... Simple science to the learned. Hence any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 10:13
Nas T in 'nieuws: Politie ontvangt 3500 meldingen internetoplichting per maand'
Laatste zin is weer lekkere flamebait, wat doen we daarop?

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:03
Mag deze -1 op mijn post nagekeken worden?
yannickie111 in 'nieuws: Kabinet kijkt opnieuw naar downloadverbod'

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
-1 van mij.
Dat mag. ;)
Heb hem zelf een +1 gegeven en daar staat ie nu op!

• Bor
  • Nu online

Bor

6x +1 erbij :)
Ook van mij -1.

[ Voor 35% gewijzigd door Bor op 22-11-2012 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Beste moderators,

hoewel misschien niet de meest geschikte plaats hiervoor (maar kon geen ander topic hierover vinden), wilde ik dit toch graag voorleggen:
Mijn reactie onder het artikel van gister over een verandering bij Facebook, staat op dit moment op +2. Die puntjes vind ik uiteraard tof, maar wat is naar mening van jullie/u beste mods, een "+2 informatief" waard?
Naar mijn idee, mijn post niet helemaal: wel ontopic, maar ik verwijs niet naar aanvullende informatie en ben geen 'expert' op het gebied van juridische zaken - sociale netwerksites. Het is puur een stukje praktisch/logisch redeneren.
Het zou misschien iets kunnen toevoegen aan de discussie, naar mijn idee althans (anders had ik het niet gepost), maar het doet me afvragen wat naar jullie / uw mening is over wat een reactie nou écht een +2 maakt.
(en of m'n reactie eigenlijk wel een +2 is :+ )

Dank voor de tijd alvast!

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 16:46

Perkouw

Moderator General Chat
Het valt me op dat bij de laatste artikelen iemand(?) erg vaak +3 spotlights aan het uitdelen is op reacties. Hierdoor komen reacties onterecht op een +2 te staan.

Voorbeeld:
Perkouw in 'poll: Thuiskopie of downloadverbod?'
Rabbitto in 'poll: Thuiskopie of downloadverbod?'
wuswug in 'poll: Thuiskopie of downloadverbod?'
Battle Bunny in 'nieuws: 3D Realms brengt Shadow Warrior naar iOS'
Verwijderd in 'nieuws: 3D Realms brengt Shadow Warrior naar iOS'

etc...

[ Voor 95% gewijzigd door Perkouw op 23-11-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik zal ze eens bij langs lopen en wat punten bijdrukken op de juiste score indien nodig.

Edit: deze mag nog wel naar +1: Battle Bunny in 'nieuws: 3D Realms brengt Shadow Warrior naar iOS'

Deze mag imho ook naar de +1 ipv de +2 die de post nu krijgt:

WoutF in 'plan: Tweakers en Microsoft organiseren AppRace 2012'

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 23-11-2012 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Bluepenguin schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:44:
Beste moderators,

hoewel misschien niet de meest geschikte plaats hiervoor (maar kon geen ander topic hierover vinden), wilde ik dit toch graag voorleggen:
Mijn reactie onder het artikel van gister over een verandering bij Facebook, staat op dit moment op +2. Die puntjes vind ik uiteraard tof, maar wat is naar mening van jullie/u beste mods, een "+2 informatief" waard?
Naar mijn idee, mijn post niet helemaal: wel ontopic, maar ik verwijs niet naar aanvullende informatie en ben geen 'expert' op het gebied van juridische zaken - sociale netwerksites. Het is puur een stukje praktisch/logisch redeneren.
Het zou misschien iets kunnen toevoegen aan de discussie, naar mijn idee althans (anders had ik het niet gepost), maar het doet me afvragen wat naar jullie / uw mening is over wat een reactie nou écht een +2 maakt.
(en of m'n reactie eigenlijk wel een +2 is :+ )

Dank voor de tijd alvast!
Informatie / Interessant wilt niet zeggen dat je gelijk een expert bent. Alleen dat mensen jouw post informatief vinden en/of jouw mening interessant is om te lezen.

Om maar even te copy/pasten uit ModFaq reviews: Tweakers.net moderatie faq
Het niveau +2 is bedoeld voor informatieve en interessante reacties die op een positieve wijze boven het maaiveld uitsteken en waarvan de inhoud een nuttige toevoeging is op de discussie in een thread of de informatie in het artikel. De reactie is echter niet zo bijzonder dat je hem zou willen voorschotelen aan alle lezers van het artikel. +2-reacties bevatten informatie en inzichten die weliswaar bij experts aanwezig zijn maar wel nuttig zijn voor het grote publiek. Persoonlijke meningen moeten op een degelijke wijze onderbouwd zijn.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 16:46

Perkouw

Moderator General Chat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Mee eens, 6x -1 bij gedrukt. Nog een klein drukje is nodig;

+1 On-topic 8
-1 Ongewenst 19
Gemiddeld -0,4
Effectief 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
Lang verhaal over schuld van de overheid
Yoozer in 'video: Studio Roosegaarde: interactieve kunst en de 'slimme' snelweg'

Binnen de parent structuur lijkt hij me on-topic, maar gezien de link met het artikel lijkt me dat meer dan een +1 overdreven is. De gegeven +2's en +3's lijken me dan ook onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Kixtart schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:47:
[...]

Informatie / Interessant wilt niet zeggen dat je gelijk een expert bent. Alleen dat mensen jouw post informatief vinden en/of jouw mening interessant is om te lezen.

Om maar even te copy/pasten uit ModFaq reviews: Tweakers.net moderatie faq

[...]
Dank voor de reactie Kixtart! verhelderend :)

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

Ghostface9000 in 'nieuws: 'Een op vijf slachtoffers politie-ransomware betaalt''

Is een aardige suggestie, maar voor twee regels tekst en een link vind ik de +3 wel heel erg overdreven.

Witchcraft to the ignorant, ... Simple science to the learned. Hence any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Wilbert de Vries in 'nieuws: Hacktool maakt gratis gebruik betaalde Windows 8-apps kinderspel'

Ook al is hij redacteur....zo'n reactie vind ik niet kunnen en al zeker geen +3 waard (Reactie staat nu op 0, met name door die +3)

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

_Peter2_ schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:19:
Wilbert de Vries in 'nieuws: Hacktool maakt gratis gebruik betaalde Windows 8-apps kinderspel'

Ook al is hij redacteur....zo'n reactie vind ik niet kunnen en al zeker geen +3 waard (Reactie staat nu op 0, met name door die +3)
Inderdaad. Juist hij zou het goede voorbeeld moeten geven. Heb hem ook -1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'nieuws: Japan werkt aan zweeftrein met snelheid van 500km/u'

Waarom is dat ongewenst? Is gewoon ontopic, zowel binnen de newspost als onder de parent, bevat bronvermeldingen, en geen trolls/flames etc etc.

Lijkt me dus gewoon een +1?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

wildhagen schreef op maandag 26 november 2012 @ 17:27:

Waarom is dat ongewenst? Is gewoon ontopic, zowel binnen de newspost als onder de parent, bevat bronvermeldingen, en geen trolls/flames etc etc.

Helemaal niet ongewenst, gewoon een correcte to the point reactie. +1 van mij. Degene die daar -1 voor geeft begrijpt het mod-systeem imo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

wildhagen schreef op maandag 26 november 2012 @ 17:27:

Gewoon een nette correctie. De post staat nu redelijk stevig op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd in 'nieuws: Bedrijf wil nog dit jaar vuurwapens met 3d-printers gaan maken'
Veel mee eens stemmers. +2 lijkt me te hoog voor deze reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Het gaat denk ik om het 2e deel van de reactie wat een toevoeging is (helaas zonder onderbouwing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:23
He, dat ben ik.
Ik vroeg me af waarom ik hier zo'n harde -1 voor kreeg. Want om die link nou zo erg te noemen, vind ik overdreven. Een beetje een kop in het zand actie. Sterker nog, ik kan me nog een nieuws artikel van tweakers herinneren over het feit dat constructables/Physibles ook nu op de pirate bay staan. Het is volledig in lijn met het artikel, het feit dat nu een bedrijf zijn wapens wil printen is niet nieuw. Buiten dat krijgt een reactie over dat het binnenkort beschikbaar zou zijn op de torrentsites een +1, maar iemand die aangeeft dat het NU al gewoon algemeen beschikbare informatie is word in een verdomhoekje gestopt.
Het is gewoon in lijn met het artikel, algemeen beschikbare informatie, relevant, en 100% on topic. Dat de link niet bevalt ok, dat kan, maar om hem dan 16x -1 te modden vind ik echt van de zotte.

edit:
Om toch even aan te geven waarom ik problemen met de -1 heb. Als het nieuwsartikel: "Hitman Absolution op torrentsites te vinden" zou zijn. Dan zou ik geen link neergooien. Om de duidelijke redenen. Maar het artikel gaat over de ophef over het printen van 3d wapens, en dat word doorgetrokken in de comments naar torrentsites. Hier reageer ik op, door aan te geven dat het niets nieuws is, en al tijden beschikbaar is. Hiermee zou de discussie eerder breeder worden. Namelijk printbare wapens voor iedereen, en niet voor een of ander bedrijfje. Het weghalen van de link, tsja, dat is jullie keuze, maar het compleet downmodden van de comment is overdreven.

[ Voor 28% gewijzigd door Biersteker op 26-11-2012 23:21 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Beetje vreemde redenatie om aan de hand van een titel te bepalen of je wel of niet een torrent link plaatst.

PS: haal die streepjes weg, dat leest zo ongemakkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Biersteker schreef op maandag 26 november 2012 @ 22:57:
He, dat ben ik.
Ik vroeg me af waarom ik hier zo'n harde -1 voor kreeg. Want om die link nou zo erg te noemen, vind ik overdreven.

Het weghalen van de link, tsja, dat is jullie keuze, maar het compleet downmodden van de comment is overdreven.
Hoe relevant ook,het linken naar dit soort sites is gewoon niet conform de regels van T.net. Blijft na de edit verder ook maar weinig in jouw post over om er nog een hogere score aan te geven.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 10:13
tsjeck in 'reviews: Far Cry 3: grafische topper met veel vrijheid'
Zou 'em gewoon op 0 zetten. Beetje rare comment maar niet echt iets wat flamewars gaat veroorzaken ofzo (en dat is volgens mij ook niet zijn bedoeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Edddd in 'nieuws: Apple: verkoop nieuwe 21,5"-iMac start 30 november'

Naast diverse bizarre moderaties van mijn reacties vandaag, spannen de 0 en zelfs -1 voor deze toch wel de kroon. Compleet on topic naar mijn mening (zeker vergeleken met andere reacties die wel een groene notering weten te behalen). Een 0 is al bizar wanneer je het artikel leest, maar een -1, dan klooi je maar wat aan. Kan er niets anders van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Bor de Wollef schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:22:
[...]

Het gaat denk ik om het 2e deel van de reactie wat een toevoeging is (helaas zonder onderbouwing).
Het artikel gaat over een bedrijf dat wapens wil 3D printen. Deze reactie is gericht op privé personen die wapens maken voor eigen gebruik. Dat lijkt me toch een 0. Het is niet on topic immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Edddd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:10:
[...]

Het artikel gaat over een bedrijf dat wapens wil 3D printen. Deze reactie is gericht op privé personen die wapens maken voor eigen gebruik. Dat lijkt me toch een 0. Het is niet on topic immers.
Ik vind hem wel redelijk ontopic. Als een particulier een 3D printer heeft kan ie zich uitleven...

(Niet dat een particulier nu even zo`n ding van marktplaats kan pikken maar waar staan we grofweg over 10 jaar?)

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Mooi dat 'vermoedelijk' nog eens genoemd wordt,maar het artikel lijkt me duidelijk zat. Meer dan een 0 zou deze post niet op mogen leveren. Om maar te zwijgen over de +2 en +3.

Deem in 'nieuws: 'Blokkade WikiLeaks-donaties was geen overtreding EU-regels' - update'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Nog eentje, hier baal ik echt van. Ik begrijp het simpelweg niet. Zijn er toelatingseisen voor het modereren ingevoerd? Hoe minder je in staat bent om begrijpend te lezen, hoe beter :) Sorry hoor, even m'n frustratie kwijt....
Edddd in 'nieuws: Geheugenfabrikanten maken zich op voor overstap naar 16nm-chips'
Degenen die onzin verkondigen ontvangen een +1. Leg ik uit wat simpelweg niet klopt aan hun verhaal, krijg ik als dank een 0. Tweemaal.
Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Edddd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:18:
Nog eentje, hier baal ik echt van. Ik begrijp het simpelweg niet. Zijn er toelatingseisen voor het modereren ingevoerd? Hoe minder je in staat bent om begrijpend te lezen, hoe beter :) Sorry hoor, even m'n frustratie kwijt....
Edddd in 'nieuws: Geheugenfabrikanten maken zich op voor overstap naar 16nm-chips'
Degenen die onzin verkondigen ontvangen een +1. Leg ik uit wat simpelweg niet klopt aan hun verhaal, krijg ik als dank een 0. Tweemaal.
Kan iemand me helpen?
Mooi dat je een ander zijn reactie analiseert,maar wat voeg je zelf toe? Mijns inziens kan zowel een 0 als +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
mveijden schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:17:
[...]

Ik vind hem wel redelijk ontopic. Als een particulier een 3D printer heeft kan ie zich uitleven...

(Niet dat een particulier nu even zo`n ding van marktplaats kan pikken maar waar staan we grofweg over 10 jaar?)
Dat doet niet terzake, hij zegt dat het bedrijf loopholes in de wet gebruikt en verwijst daarmee naar het zelf produceren, als privépersoon, van wapens voor eigen gebruik. Het gaat hier echter om een bedrijf dat voor commerciële doeleinden wapens wil fabriceren. Dus off topic.

Dat jij doorredeneert op zijn off topic reactie met "Als een particulier een 3D printer heeft kan ie zich uitleven...", maakt niet dat zijn reactie on topic is. Daarmee dwaal je nog verder af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Edddd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:10:
[...]

Ik vind het nog redelijk ontopic, in ieder geval genoeg voor een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
pcgek schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:22:
[...]

Mooi dat je een ander zijn reactie analiseert,maar wat voeg je zelf toe? Mijns inziens kan zowel een 0 als +1
Wat ik toevoeg is heel simpel. De foute redenatie die een +1 uitleggen. Ik kan twee dingen doen

- Een -1, simpelweg omdat het niet klopt. En om allerlei onzinnige redenaties te belonen met hoge moderaties lijkt me een ondermijning van het systeem.
- Een milde moderatie toepassen en uitleggen wat er niet klopt aan de reactie.

Een van de doelen van de moderatiesysteem is toch om lezers het kaft van de koren te kunnen laten scheiden (op basis van moderaties van andere lezers)? Wanneer er onjuiste redeneringen in staan, dan doe je je lezers tekort wanneer je daar +1 of meer gaat uitdelen. Dus ik leg iets uit, daar heeft de lezer meer aan dan het lezen van een niet kloppende reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Bor de Wollef schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:30:
[...]

Ik vind het nog redelijk ontopic, in ieder geval genoeg voor een +1.
Dus onwaarheden zijn een +1 waard? Die loophole wordt namelijk niet gebruikt, die betreft particulieren. Dit gaat om een bedrijf. Het is dus onjuist wat er gezegd wordt. Op basis van wat vind je dat onjuistheden moeten worden gemod met +1? Of snap ik het systeem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Edddd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:38:
[...]

Dus onwaarheden zijn een +1 waard? Die loophole wordt namelijk niet gebruikt, die betreft particulieren. Dit gaat om een bedrijf. Het is dus onjuist wat er gezegd wordt. Op basis van wat vind je dat onjuistheden moeten worden gemod met +1? Of snap ik het systeem niet?
Onwaarheden hoeven niet per sé op de 0 of -1 te komen. Zeker als ze een toevoeging zijn aan de discussie mogen ze best op +1 staan. De onwaarheden kan je dan in een eigen post duidelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
Edddd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:38:
[...]

Gaat het echt over een bedrijf?

Volgens mij gaat het meer over het feit dat de technolgie 3d-printen ingezet wordt.

Of bedrijf a of bedrijf b het nu doet is niet zo heel spannend in dit geval.

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
mveijden schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 20:44:
[...]

Gaat het echt over een bedrijf?

Volgens mij gaat het meer over het feit dat de technolgie 3d-printen ingezet wordt.

Of bedrijf a of bedrijf b het nu doet is niet zo heel spannend in dit geval.
Het gaat om een structuur van 3 bedrijven/organisaties. Het artikel begint met de volgende tekst:
"De firma Defense Distributed wil nog dit jaar plastic vuurwapens met behulp van 3d-printers gaan fabriceren".
Al lijkt het in werkelijkheid complexer dan het artikel doet vermoeden. Eerst hebben ze geprobeerd het project van de grond te krijgen zonder vergunningen (wellicht werd daar op gedoeld in de betreffende reactie). Inmiddels wordt alles 'by the rules' ondernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Swordlord in 'nieuws: OCZ introduceert Vector-ssd's'
Deze lijkt me geen +2 waard, grotendeels hetzelfde verhaal als de reacties erboven.

Edit: nieuws: Minister gaat 'ontsleutelplicht' invoeren hier wordt flink met +2 en +3 gestrooid.

[ Voor 30% gewijzigd door tweaker2010 op 28-11-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Inderdaad, op nieuws: Minister gaat 'ontsleutelplicht' invoeren wordt wel heel veel met +2/+3 gestrooid.
Op dit moment 52 afzonderlijke reacties die met een +2 of hoger beloond worden.

edit:
Hmm, ik lees ook een beetje krom, het aantal reacties +3 staat bij mij op de volgende regel (5).

[ Voor 64% gewijzigd door JDVB op 28-11-2012 17:54 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Kan iemand mij uitleggen waarom ik voor deze
Ulysses in 'nieuws: Onderzoeker: ontsleutelplicht is in sommige gevallen nuttig'
uiteenzetting van mijn gedachten bij het artikel, 6x op ongewenst word gemod?
Nogal overtrokken. Ik zeg tenslotte niet dat we meteen met fakkels en hooivorken de straat op moeten (al is dat nog niet eens zo'n slecht idee ;) ), ik stel alleen voor mezelf vast dat ik niet in een controlestaat wil wonen.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Verwijderd

SuperDre
woensdag 28 november 2012 21:24
Wat een onzin kraam je nu weer uit zeg.. ben je nou echt zo dom of lijk je maar zo..
SuperDre in 'nieuws: VVD en PvdA: tonen aankoopbon bij online-doorverkoop verplichten'

Deze poster houdt er een nogal agressieve manier van reageren op na. D'r zijn ondertussen "ontelbaar" veel topics geweest waar SuperDree naar -1 is gemod. Nu loop ik hier weer tegenaan. Zou het misschien mogelijk zijn deze man/vrouw daarop aan te spreken?

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Even eentje van de velen die naar mijn idee toch echt onterecht +2 krijgt,
een zoveelste repost over trucypt hidden partities, zonder veel toegevoegde waarde:
cODAR in 'nieuws: Minister gaat 'ontsleutelplicht' invoeren'

imho niet meer dan +1 maar wellicht ook 0 wegens dubbelpost # tig.
wordt zelfs +3 voor gegeven.

Nog een, krijgt meerdere keren +3:
matty___ in 'nieuws: Minister gaat 'ontsleutelplicht' invoeren'
is imho ook de +2 waar ik hem nu op gekregen heb niet waard.

Dannydekr in 'nieuws: Minister gaat 'ontsleutelplicht' invoeren'
Is dit een +2? Heeft ook nog een extra zetje naar de +1 nodig.

[ Voor 40% gewijzigd door JDVB op 29-11-2012 08:34 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

• Bor
  • Nu online

Bor

- peter - in 'nieuws: Student met tv-linksite voorkomt uitlevering aan VS'

+3 of +2 voor deze post vind ik wat hoog. Ik zie niet meer dan gewoon een nette +1.
JDVB schreef op donderdag 29 november 2012 @ 08:27:
Even eentje van de velen die naar mijn idee toch echt onterecht +2 krijgt,
een zoveelste repost over trucypt hidden partities, zonder veel toegevoegde waarde:
cODAR in 'nieuws: Minister gaat 'ontsleutelplicht' invoeren'

imho niet meer dan +1 maar wellicht ook 0 wegens dubbelpost # tig.
wordt zelfs +3 voor gegeven.

Nog een, krijgt meerdere keren +3:
matty___ in 'nieuws: Minister gaat 'ontsleutelplicht' invoeren'
Inderdaad niet meer dan een +1.

[ Voor 60% gewijzigd door Bor op 29-11-2012 08:32 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Hij staat na mijn zetje op +1. :)

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Verzoek tot legalisatie van (geanimeerde) KP, een +2?
Verwijderd in 'nieuws: Minister gaat 'ontsleutelplicht' invoeren'

zvbhvb in 'nieuws: Minister gaat 'ontsleutelplicht' invoeren'
Mag van mij ook naar +1

Niet bepaald de eerste in het topic die komt met het niet hebben van een wachtwoord.

Is dat een +2?

[ Voor 65% gewijzigd door JDVB op 29-11-2012 08:48 ]

• Daugobelion
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-05-2021
Besten,

Er is gisteren een nieuwspost geplaatst over de ontsleutelplicht.

Daarin heb ik als tweede een reactie geplaatst, met als gevolg een ongeloofelijke hoeveelheid kritiek. En dus ook 0 of negatieve moderaties. Bij deze, de kritiek is absoluut niet het probleem.

Nu heb ik alles een beetje door zitten lezen en ik krijg het gevoel dat nu het moderatie systeem gebruikt wordt omdat men mij negatief modereerd omdat ze het met mijn stelling niet eens zijn, en niet objectief kijken naar de inhoud van mijn post, wat eigenlijk gewoon on-topic is. Want zoals je kan zien word er ook erg positief gereageerd op mijn post.

En omdat ik hier in de topicstart las dat je objectief naar een post moet kijken, wilde ik graag deze kwestie hier aankaarten.

Nogmaals. Dat mensen het niet eens zijn met mijn stelling, wat ik toch best redelijk heb onderbouwd, niet eens zijn, moet dat geen reden zijn voor negatieve moderatie. En vanwege dit soort moderaties weerhouden deze mij van het plaatsen van posts in de toekomst.

Ik zie graag een reactie tegemoet.

Greetz,

Allan

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Melcindomien schreef op donderdag 29 november 2012 @ 08:52:
Dat mensen het niet eens zijn met mijn stelling [....] moet dat geen reden zijn voor negatieve moderatie.
Daartegenover staat dat het ook geen reden moet zijn voor een positieve moderatie, er is ook een heel aantal keer +3 gegeven.
En een +3 is deze reactie in mijn ogen ook niet waard. De 0 waar deze nu op staat is wellicht 1 punt te laag, maar is dat dan direct reden om in de toekomst geen reacties meer te willen plaatsen?
Als iedereen waarbij de reactie ten negatieve 1 punt afwijkt geen reactie meer zou plaatsen zou het heel erg rustig worden denk ik zo.
Ik vind een reactie als deze op dit forum dan ook behoorlijk overdone, toch heb je van mij een +1 gehad.

edit (waarom ik jouw reactie twijfel tussen een 0 en een +1):
Het is naar mijn idee een standaard dood doener waarmee elke vorm van privacyschending tot in het absurde gerechtvaardigd kan worden, tot en met het letterlijke 1983 van Orwell.
Immers, als alles wat iedereen doet op video is opgenomen en het strafbaar is buiten camerabeeld te komen zou theoretisch iedere vorm van criminaliteit op te sporen en te beboeten zijn.
Mij is in jouw post ook geen nuancering opgevallen waarbij jij aan deze standaard dood doener een grens stelt, tot daar en niet verder omdat.
Ik kan me ook goed voorstellen dat objectieve moderators hierdoor geneigd zijn een 0 te geven.

Ik kan me zelfs voorstellen dat er (objectieve) moderators zijn die denken dat je deze post enkel plaatst om een storm aan reacties te ontketenen. Als een moderator dat denkt kan dat voor hem/haar reden zijn er zelfs een -1 van te maken.

[ Voor 37% gewijzigd door JDVB op 29-11-2012 09:43 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik vermoed dat een groot deel van de -1 gevers dit hebben gedaan vanwege het grote aantal edits in de posts. Je maakt er zowat een slowchat van en het geheel is daardoor slecht leesbaar. De tekst uit de edit is langer dan de originele post en bovendien kun je niet meer zien op welk moment (bij welke edits) bepaalde moderaties zijn gedaan. Ik laat de post vanwege deze redenen op de 0 staan.

• Daugobelion
JDVB schreef op donderdag 29 november 2012 @ 09:05:
[...]
Daartegenover staat dat het ook geen reden moet zijn voor een positieve moderatie, er is ook een heel aantal keer +3 gegeven.
En een +3 is deze reactie in mijn ogen ook niet waard. De 0 waar deze nu op staat is wellicht 1 punt te laag, maar is dat dan direct reden om in de toekomst geen reacties meer te willen plaatsen?
Als iedereen waarbij de reactie ten negatieve 1 punt afwijkt geen reactie meer zou plaatsen zou het heel erg rustig worden denk ik zo.
Ik vind een reactie als deze op dit forum dan ook behoorlijk overdone, toch heb je van mij een +1 gehad.
Natuurlijk is dat ook zo. Ik verwacht ook geen +3 Maar ik geef aan dat hier duidelijk sprake is van negatieve feedback op iets wat gewoon on-topic is... En dat hier sprake is van negatieve feedback omdat mensen het er gewoon niet mee eens zijn. Het hele moderatie gebeuren is toch gebouwd voor een objectieve kijk naar een post? Of iemand het er nou mee eens is of niet. En als iedereen maar zijn mening converteerd naar een moderatie wordt het op den duur erg stil ja.

Thnx!

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-06 22:10
Is wat watercoolertje in YouTube toont nu ook automatisch ondertiteling in het Nederlands schrijft ongewenst? Het komt imo vrij dichtbij een doodsbedreiging, maar is niet specifiek.

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd in 'nieuws: VVD en PvdA: tonen aankoopbon bij online-doorverkoop verplichten'
Dit lijkt me hooguit een 0 waard.

Edit: Floor in 'nieuws: VVD en PvdA: tonen aankoopbon bij online-doorverkoop verplichten'
Deze verwijzing naar WOII kennen we nu zo onderhand wel. Zwaar off-topic.

[ Voor 38% gewijzigd door tweaker2010 op 29-11-2012 10:58 ]

• mveijden
Spheroid schreef op donderdag 29 november 2012 @ 10:33:
Is wat watercoolertje in YouTube toont nu ook automatisch ondertiteling in het Nederlands schrijft ongewenst? Het komt imo vrij dichtbij een doodsbedreiging, maar is niet specifiek.
Gewoon een 0

Met politiek roept iedereen wat, en geen hond die zo`n uitspraak serieus neemt.

• drq1

drq1

Thinkcraft

Vanwege het aantal edits in één post en de leesbaarheid heb ik een 0 gegeven voor Daugobelion in 'nieuws: Minister gaat 'ontsleutelplicht' invoeren'.

@Melcindomien
Als je wil reageren op een reactie op jouw post, dan kun je beter een nieuwe post toevoegen in plaats van je originele reactie te editten. Ik lees de reacties van boven naar beneden waarbij de posts op tijd gesorteerd zijn. Heen en weer scrollen om uit te vinden op welke reactie van wie je precies reageert is niet echt 'vriendelijk'.

@Bor de Wollef
Mee eens. Alleen deel ik niet direct een -1 uit voor zoiets, ik kijk eerst naar de inhoud. Mijn gedachte is meer: de originele post is ontopic, dus +1; de latere edits zijn een afbreuk voor de leesbaarheid van de hele post, dus een punt aftrek.

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

sprankel in 'nieuws: VVD en PvdA: tonen aankoopbon bij online-doorverkoop verplichten'
deze is toch gewoon on topic?
Volgens mij een aantal meningmodders die het niet met het idee eens zijn.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Titan_Fox in 'nieuws: Apple wint bodemprocedure tegen Samsung over fotoscrollpatent'
Deze post is ook redelijk kansloos. Wat vinden jullie?

[ Voor 4% gewijzigd door tweaker2010 op 29-11-2012 11:18 ]

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Johnbytheway heeft een aantal reacties geplaatst die ik als een -1 beschouw, echter ook een aantal die wel gewoon +1 zouden moeten krijgen.
Maar naar mijn idee zijn er een aantal die nu simpel denken, Johnbytheway = -1.
Posts van hem die naar mijn idee wat te zwaar gestraft worden met een -1:
Verwijderd in 'nieuws: VVD en PvdA: tonen aankoopbon bij online-doorverkoop verplichten'

• Bor
  • Nu online

Bor

JDVB schreef op donderdag 29 november 2012 @ 11:35:
Johnbytheway heeft een aantal reacties geplaatst die ik als een -1 beschouw, echter ook een aantal die wel gewoon +1 zouden moeten krijgen.
Maar naar mijn idee zijn er een aantal die nu simpel denken, Johnbytheway = -1.
Posts van hem die naar mijn idee wat te zwaar gestraft worden met een -1:
Die laatste is min of meer een herhaling van zetten en het niet goed lezen van het artikel.

• _Peter2_
Verwijderd in 'nieuws: VS stelt 'six strikes'-beleid tegen piraterij uit wegens orkaan Sandy'

Troll of niet? De reactie lijkt mij wel heel erg gericht op een discussie ontlokken.

• drq1

drq1

Thinkcraft

Naar mijn mening een troll... in NL is downloaden nl. nog steeds niet strafbaar. Waarom zou je als Nederlands ingezetene überhaupt een Amerikaanse belangenorganisatie mailen? Voegt ook niets toe aan de discussie, dus van mij een -1.

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Melcindomien schreef op donderdag 29 november 2012 @ 09:23:
[...]

Natuurlijk is dat ook zo. Ik verwacht ook geen +3 Maar ik geef aan dat hier duidelijk sprake is van negatieve feedback op iets wat gewoon on-topic is... En dat hier sprake is van negatieve feedback omdat mensen het er gewoon niet mee eens zijn. Het hele moderatie gebeuren is toch gebouwd voor een objectieve kijk naar een post? Of iemand het er nou mee eens is of niet. En als iedereen maar zijn mening converteerd naar een moderatie wordt het op den duur erg stil ja.

Thnx!
Het modsysteem is inderdaad bedoeld om objectief naar een post te kijken. Natuurlijk is ons syteem niet waterdicht en zullen er altijd mensen zijn die proberen het systeem te misbruiken. Als dat wordt geconstateerd kan dat in dit topic worden doorgegeven en kunnen wij er wat aan doen.
Dat kan betekenen met zijn allen de juiste score eraan toekennen maar dat kan ook betekenen dat PowerMods (zoals ik) er nader onderzoek aan besteden en daar mensen op aanspreken of eventueel zelfs mensen hun modrechten ontnemen.
Zoals Bor al zei: door jouw edits maak je jouw post erg onoverzichtelijk. Er zijn echter ook mensen die eerst 1 woord wegzetten om als eerste gepost te hebben en dan later hun post editen naar een goede post. Dat noemen we FiPo hunters. Dat soort mensen wordt vaak naar beneden gemod om juist dat soort gedrag tegen te gaan. Bij jou valt ook niet meer te zien wat jouw originele post was dus zijn er vast mensen die daarom er een lagere score aan geven dan hij zou verdienen. Natuurlijk is dit niet juist maar we kunnen niet zien wanneer een score is gegeven.
Wij PowerMods kunnen alleen maar zien wie wat heeft gegeven. Daar kunnen we wat mee doen. In dit specifieke geval wordt het echter heel lastig om er iets mee te doen.

Ik raad je aan om voortaan gewoon genest te reageren op mensen die reageren op jouw post ipv je reactie te editen. Dat je dan op meerdere mensen tegelijkertijd reageert in 1 post is dan weer geen probleem omdat het dan weer in een meer logische volgorde staat. Dat maakt het ook voor de lezer weer overzichtelijker en aantrekkelijker.

• Daugobelion
k1n8fisher schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:57:
[...]

Ik raad je aan om voortaan gewoon genest te reageren op mensen die reageren op jouw post ipv je reactie te editen. Dat je dan op meerdere mensen tegelijkertijd reageert in 1 post is dan weer geen probleem omdat het dan weer in een meer logische volgorde staat. Dat maakt het ook voor de lezer weer overzichtelijker en aantrekkelijker.
Okee! Thnx voor input. Ga ik dat de volgende keer doen.

Wat betreft mijn edits in het bericht, er is alleen maar tekst aan toegevoegd. En blijft nog steeds on-topic.
Het is inderdaad jammer dat mensen hun mening doorzetten naar het mod-systeem.

Greetz,

Allan

[ Voor 17% gewijzigd door Daugobelion op 29-11-2012 15:46 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

freaky in 'nieuws: VS stelt 'six strikes'-beleid tegen piraterij uit wegens orkaan Sandy'

Mensen voor "nazi" uitmaken mag denk ik wel een modbreak en/of -2 krijgen? Zo ga je niet met elkaar om...

Virussen? Scan ze hier!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
waarom heeft deze zoveel -1's ?

lijkt me een goede inhoudelijke post
webcamjan in 'nieuws: VS waarschuwt voor 'backdoor' in Samsung-printers'

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
wildhagen schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:06:
freaky in 'nieuws: VS stelt 'six strikes'-beleid tegen piraterij uit wegens orkaan Sandy'

Mensen voor "nazi" uitmaken mag denk ik wel een modbreak en/of -2 krijgen? Zo ga je niet met elkaar om...
One Modbreak coming up!
Misschien mensen die het er niet mee eens zijn? Is gewoon een goede, misschien gedeeltelijk wat naieve, post dus die mag best wel een +1 hebben van mij. +2 zou ook niet misstaan als je kijkt wat hij zegt over systemen die eigenlijk helemaal niet aan het net hoeven te hangen maar waarbij geld belangrijker was dan veiligheid. Hij maakt daar een heel goed punt i.m.h.o.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jochemp in 'video: De Nintendo Wii U besproken'

Dit soort fipo's mogen wat mij betreft op -1 of hooguit 0 gemod worden. 2 minuten na het plaatsen van het artikel plaatst hij z'n reactie. Hij heeft z'n vooroordeel al klaar nog voordat hij iets gelezen of überhaupt de video gezien heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerfox
  • Laatst online: 16-06 00:53

Zerfox

^this guy

Pinin in 'nieuws: Ontwikkelaar zet Windows Phone 8 op HTC HD2'
Help deze even mee pushen naar +0 / +1, dit is +3 echt niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Fjerpje in 'poll: Hier met die key'

lijkt mij zeer ongewenst...vooral door de beschuldiging naar (down) modders als zijnde pedo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Dakreal in 'nieuws: 'iPhone 5 functioneert alleen op door Apple goedgekeurde 4g-netwerken''

ik krijg hier 8x -1, dat lijkt me een beetje overbodig. Hooguit 0, maar deze post heeft zeker relevantie op het topic.

Het ziet er dus uit dat iemand zijn boost gebruikt heeft om zijn mening te versterken.

[ Voor 13% gewijzigd door Dakreal op 30-11-2012 16:08 ]

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
De laatste zin is een flame-bait dus een -1

Kan er niks anders van maken eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerfox
  • Laatst online: 16-06 00:53

Zerfox

^this guy

Dakreal schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 16:06:
Dakreal in 'nieuws: 'iPhone 5 functioneert alleen op door Apple goedgekeurde 4g-netwerken''

ik krijg hier 8x -1, dat lijkt me een beetje overbodig. Hooguit 0, maar deze post heeft zeker relevantie op het topic.

Het ziet er dus uit dat iemand zijn boost gebruikt heeft om zijn mening te versterken.
Ik vind 'm op het randje zitten, hij lokt uit naar een flame door een ongefundeerde uitspraak te doen over Apple. Ik heb 'm maar +0 gegeven. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:48

botoo

💀 too old to die young

Voor een Apple basher zal het mss een onschuldige opmerking zijn en mss wel hoe hij/zij de waarheid ziet, maar
Maarja, het is Apple... dus dan is alles wat krom is recht.
is imo toch echt een flame en daarom een -1 waard.

Verder zijn de inmiddels driemaal uitgedeelde +2's zeer zeker mismoderaties.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Die laatste zin maakt het voor mij -1. Relevantie prima, maar uitlokking lijkt me niet de bedoeling,
Pagina: 1 ... 19 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/?Action=Modoverzicht