Dat werkt in mijn geval niet handig. Ik heb nu door de irritatie de cyanogenmod erop en die is sneller, dus dat bevalt beter. Ik heb daarop de warning uitgezet, maar de nexus blijft continue verbonden met de audiojack naar de stereotoren. Dat ziet de nexus echter pas na pakweg 20 a 30 seconden.
Dus als ik het geluid harder zet is het eerst te hard, ik moet dus zorgen dat mijn kids en vrouw niet gelijk spotify opstarten.
Het proces is nu als volgt:
1) tablet aan
2) druk op het icoon screen timeout om de timeout op never te zetten
3) wacht 20 seconden
4) gebruik de volume balk op het scherm van de app volume control widget. Het media volume lijkt in die widget op vol te staan, maar je moet vervolgens op de + drukken, dan schiet de balk naar het midden en dan nog 4 keer op de + voor vol volume.
5) nu spotify of ds audio opstarten en spelen maar
Komt redelijk overeen met de vorige werkwijze bij android 4.2.2, maar bij 4.3 werkte het nog omslachtiger.
Ik vind het wel jammer dat stap 4 moet, maar gelukkig blijft de app set orientation wel werken (tablet staat rechtop in een houder met kabels aan de bovenkant en spotify staat anders op de kop).
Omdat het met de cyanogenmod nu heel snel is kost het opstarten van spotify (van tablet aandoen tot afpselen) nu 35 seconden. Een cd pakken en in de cd speler doen kost iets meer tijd in ons huis, dus helemaal tevreden.
Maar de programmeur die dit gemaakt heeft mogen ze van mij per direct weghalen van achter de computer en een andere klus laten doen, er is totaal niet over nagedacht en dat allemaal onder het motto van de oren van kinderen sparen, maar doe het dan onder parental control ofzo. Waarschijnlijk zijn er niet veel mensen die de nexus alleen als audio afspelertje gebruiken, maar toch, het is niet fijn belemmerd te worden in een nieuwe android versie terwijl vorige versies gewoon deze ellende niet hadden.
[
Voor 12% gewijzigd door
Verwijderd op 15-08-2013 16:17
]