Wat ik nu vooral merk buiten apps die niet werken, is dat er een vertraging is bij ontgrendelen van het scherm. Ik heb namelijk zo'n handige case met een magnetische flap en als ik die open klap zou het scherm direct aan moeten, maar als tablet hele tijd in deep sleep is dan zie je er nogal een vertraging in.
Wat bedoel je? Dat USB otg niet meer werkt? Of wordt het apparaat niet meer herkent als opslag?Franky205 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 01:06:
Ik kan mijn usb disk/stick niet meer benaderen na upgrade naar 4.3
Had je eerst root en nu niet meer? Wat voor dit krijg je? Als je hulp wilt zul je iets duidelijker moeten zijn en meer info moeten geven
Hier ook geupdate, en sindsdien geen mogelijkheid om videobestanden af te spelen.
MX player start niet, VLC speelt de bestanden alleen als audio af en twee andere players houden er gewoon mee op als ik een mkv start. Ik ga eerst nog maar een weekje terug naar CM10.1 en kijk dan nog eens.
MX player start niet, VLC speelt de bestanden alleen als audio af en twee andere players houden er gewoon mee op als ik een mkv start. Ik ga eerst nog maar een weekje terug naar CM10.1 en kijk dan nog eens.
Ik had root.Prulleman schreef op maandag 29 juli 2013 @ 07:04:
[...]
Wat bedoel je? Dat USB otg niet meer werkt? Of wordt het apparaat niet meer herkent als opslag?
Had je eerst root en nu niet meer? Wat voor dit krijg je? Als je hulp wilt zul je iets duidelijker moeten zijn en meer info moeten geven
Volgens mij nog steeds.
Alleen nu word de stick niet meer herkent.
Als je via stickmount opvraagt blijft ie bezig maar geen resultaat.
Na een OTA update ben je volgens mij root kwijt, daar naast is root nog een beetje buggy geloof ik, ik zou dus eerst je root eens checkenFranky205 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 09:18:
[...]
Ik had root.
Volgens mij nog steeds.
Dat is een issue met de apps zelf die nog niet geupdate zijn om met 4.3 om te kunnen gaan.Fantomas schreef op maandag 29 juli 2013 @ 09:17:
Hier ook geupdate, en sindsdien geen mogelijkheid om videobestanden af te spelen.
De laatste nightly van VLC (Hier verkrijgbaar) schijnt wel te werken
Voor MX is er ook een test-build op de site van de maker maar die kreeg ik niet aan de praat met beeld/geluid.
Als je na de update niet expliciet de root hebt toegepast, ben je die kwijt en moet je dat opnieuw doen.Franky205 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 09:18:
[...]
Ik had root.
Volgens mij nog steeds.
Correct, maar ook de "root protectors" e.d. werken niet want er zijn zaken veranderd waardoor er een alternatieve aanpak vereist is. Nu zou je dus een rooted-rom kunnen flashen (zie paar berichten boven) maar dat vereist dus unlocked bootloader & custom recovery. Unlocken (als je dat niet al gedaan hebt) betekend dat je je gegevens verliest. WIl je geen custom recovery / zo dicht mogelijk bij stock blijven (zoals ik) dan kan je CF-AutoRoot gebruiken. Met die methode kan je rooten zonder custom recovery, werkt prima.Prulleman schreef op maandag 29 juli 2013 @ 09:44:
[...]
Na een OTA update ben je volgens mij root kwijt, daar naast is root nog een beetje buggy geloof ik, ik zou dus eerst je root eens checken
Heel vreemd, maar wifi werkt een aantal dagen weer constant en naar behoren. Nog gewoon op 2.2. zou haast gaan denken dat het niet aan de tablet ligt ware het niet dat de andere apparaten geen problemen hadden.
nog steeds geen OTA update ontvangen. Ben wel aan het knooien geweest met framework etc wat resulteerde dat hij mijn apps niet meer wilde updaten. Uiteindelijk nieuwe playstore er op moeten zetten
Anders voer je hem handmatig door: MegaTronics in "Google Nexus 7-Tablet"rudyhattem schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:00:
nog steeds geen OTA update ontvangen. Ben wel aan het knooien geweest met framework etc wat resulteerde dat hij mijn apps niet meer wilde updaten. Uiteindelijk nieuwe playstore er op moeten zetten
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
is een optie. Ik wacht nog even tot morgen. Kan altijd nog :-)MegaTronics schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:19:
[...]
Anders voer je hem handmatig door: MegaTronics in "Google Nexus 7-Tablet"
Ik ging van een unlocked en rooted 4.22 naar een stock 4.3. Met de Nexus Root toolkit kon ik de stock rom downloaden en flashen. Unlocken daarna ging probleemloos. Het rooten werkte alleen niet helemaal, de update van SuperSU heb ik handmatig met TWRP moeten flashen. Daarna was alles ok.
Leuke lamp, overigens !!
Voor video's kan je vplayer proberen. Die werkt bij mij wel. Geen mkv geprobeerd though. Is er verder een manier die fstrim te triggeren in 4.3? Ik heb met AndroBench 0.04 MB/s random write. Nexus 7 is niet geroot
No guts, no glory!
De nieuwe update in de playstore voor VLC heeft ook 4.3 ondersteuning. Wederom geen mkv geprobeerd.
No guts, no glory!
Dat had ik net ook, je had zeker de cache gecleared van de framework service.rudyhattem schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:00:
Even je Google account uitloggen en opnieuw inloggen had het probleem ook opgelost.
Anyhow, ik heb de update nog steeds niet na dit trucje.
accu > 70% vol, scherm uit en in standby als ik het mij goed herinner.KillGhost schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:57:
Voor video's kan je vplayer proberen. Die werkt bij mij wel. Geen mkv geprobeerd though. Is er verder een manier die fstrim te triggeren in 4.3? Ik heb met AndroBench 0.04 MB/s random write. Nexus 7 is niet geroot
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Waarom doe je dat dan? Er zijn diverse alternatieven welke niet zo schadelijk zijn als dit én die in 1x werken.rudyhattem schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:00:
720p / WEB-DL files werken prima met de nieuwste VLC in de Play store.KillGhost schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:14:
De nieuwe update in de playstore voor VLC heeft ook 4.3 ondersteuning. Wederom geen mkv geprobeerd.
Zelfs 1080p met DTS (!
Misschien heeft het te maken met het feit dat het van USB af komt of moet even wat tweaken met SetCPU zodat de CPU wat meer juice krijgt. Ben sowieso benieuwd of VLC softwarematig of hardwarematig aan de gang is, bij MXPlayer kon je dat switchen (niet dat ik verschil merkte in standaard 720p/WEB-DL)
DicePlayer is niet beschikbaar voor mijn Galaxy Nexus of Nexus 7. Via het apparaat zoeken: geen resultaat. Via playstore website: Is niet compatible. Het is alleen compatible met mijn (antieke) Archos tablet.. RaarWalkman schreef op maandag 29 juli 2013 @ 16:03:
Diceplayer heeft al een update gekregen, die speelt ook heel veel videoformaten af....
[ Voor 38% gewijzigd door Sypher op 29-07-2013 18:11 ]
Ik heb 4.3 vanmiddag OTA aangeboden gekregen en uitgevoerd. De update installeren duurt minder dan tien minuten en ik merk tot nu toe erg weinig verschil, maar ik heb mijn Nexus nog niet heel intensief gebruikt daarna.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
omdat ik hem origineel wil houden :-)Sypher schreef op maandag 29 juli 2013 @ 18:07:
[...]
Waarom doe je dat dan? Er zijn diverse alternatieven welke niet zo schadelijk zijn als dit én die in 1x werken.
[...]
Orgineler dan een stock image flashen en je bootloader opnieuw locken is er niet hoor, bent alleen wel je data kwijt. Geduld is de andere optie
... en een schone deugdPrulleman schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:49:
Geduld is de andere optie
Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303
Nou, begin het ondertussen wel beu te worden. Wat is de structuur in het aanbieden van de update?
Ik merk na de update eergisteren erg veel verschil. Vannacht geheel opgeladen, vandaag in sleep naast mijn bed laten liggen. Hij voelt weer zo snel als toen ik hem net had! Toetsenbord sneller, currents en zelfs chrome zijn ook sneller geworden. Heb hem 8 maanden en altijd stock gehouden zonder factory reset. Update ota
Ik heb hem zojuist binnen gekregenCard Nox schreef op maandag 29 juli 2013 @ 21:38:
[...]
Nou, begin het ondertussen wel beu te worden. Wat is de structuur in het aanbieden van de update?
Twee opties: random of op volgorde fabricage datum. Ik gok zelf op random.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
422a: scherm blijft automatisch aangaan. Google nog niets gevonden. Iemand idee?
??? Wat???horizon1978 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 23:06:
422a: scherm blijft automatisch aangaan. Google nog niets gevonden. Iemand idee?
Wat is 422a? Android 4.2.2?
Wie is Google? Heb je em terug gestuurd ter reparatie naar Asus of een reparatie service en hebben ze niets gevonden? Of heb je zelf "gegoogeld" en niets gevonden?
Al een reset geprobeerd, al een update gehad naar 4.3?
Ten slotte, je weet dat er een magneet systeem in zit waardoor speciale covers bij openen het scherm aanzetten?

Volgens mij had ik slaap nodig....
App zorgde voor screen wakelock
Ota update brak mijn root, ondanks dat cwm netjes dit meld en aangeeft root te behouden werkte dit niet goed.
Gelukkig was het voor mij redelijk snel te herstellen:
De nieuwe supersu 1.43 geflashed via cwm, toen via playstore geupdate, daarna supersu starten, die geeft aan dat de binary geupdate moet worden. normale mode werkte niet, toen via cwm methode gekozen en dat werkte wel weer.
Gelukkig was het voor mij redelijk snel te herstellen:
De nieuwe supersu 1.43 geflashed via cwm, toen via playstore geupdate, daarna supersu starten, die geeft aan dat de binary geupdate moet worden. normale mode werkte niet, toen via cwm methode gekozen en dat werkte wel weer.
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
supersu 1.51 is ook al uit, er wordt door onze nederlandse dev chainfire hard ontwikkeld aan supersu voor 4.3
Hallo.
Ik heb een vraagje over Ftrim
Ben sinds vrijdag over op 4.3.
Maar vind nog steeds dat i/o dramatisch laag is.
Is Ftrim een background process welke auto opgestart wordt, of moet ik ergens iets forceren ?
Uberhaupt nog weinig info hierover, geen heldere communicatie Android !!!!
Is Ftrim een background process welke auto opgestart wordt, of moet ik ergens iets forceren ?
Je kan dus gewoon weer rooten als je 4.3 hebt of heb ik het mis
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
op wat voor manier vind je dat de i/o laag is? in benchmarks? of is je N7 nog gewoon traag?Dunder Mifflin schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:09:
Hallo.
Verder is het inderdaad een background proces dat loopt onder bepaalde voorwaarden waar inmiddels genoeg over te vinden is:
http://www.anandtech.com/...trim-to-all-nexus-devices
verwacht je dan dat google iedere gebruiker een mailtje stuurt met technisch geneuzel? nee hoor, als je het interessant vind kan je het gewoon vindenThe Android framework will send out a “start idle maintenance window” event that the MountService listens for, and then invokes vold to fstrim filesystems when a few conditions have been met – the device hasn’t been touched for over an hour, no idle maintenance window event has been sent in 24 hours, and the device is either off-charger with 80% battery or on-charger with 30% battery. The goal is to have fstrim run roughly once every 24 hours if you’re in the habit of plugging the device in to charge every night.
op wat voor manier vind je dat de i/o laag is? in benchmarks? of is je N7 nog gewoon traag?
In de benchmarks van Andro : Random writes = 142.55
Dit valt gerust in catagorie dramatisch
Verder is het inderdaad een background proces dat loopt onder bepaalde voorwaarden waar inmiddels genoeg over te vinden is:
Thx, had dat idd gelezen van Anandtech. Maar dat welgeteld 1 journo deze info uit Sundar moet trekken betekend nog niet dat "er inmiddels genoeg over te vinden is"
verwacht je dan dat google iedere gebruiker een mailtje stuurt met technisch geneuzel? nee hoor, als je het interessant vind kan je het gewoon vinden
[/quote]
Touching....Nee, maar wel dat senduraire tech sites dit moeten 'halen' is op zijn minst opvallend.
Er blijven nog veel vragen over
In de benchmarks van Andro : Random writes = 142.55
Dit valt gerust in catagorie dramatisch
Thx, had dat idd gelezen van Anandtech. Maar dat welgeteld 1 journo deze info uit Sundar moet trekken betekend nog niet dat "er inmiddels genoeg over te vinden is"
verwacht je dan dat google iedere gebruiker een mailtje stuurt met technisch geneuzel? nee hoor, als je het interessant vind kan je het gewoon vinden
[/quote]
Touching....Nee, maar wel dat senduraire tech sites dit moeten 'halen' is op zijn minst opvallend.
Er blijven nog veel vragen over
punt is dat het voor 99.99% van de gebruikers onbegrijpelijk technisch geneuzel is en totaal niet relevant, je kan niet van google verwachten dat ze in een presentatie of whatever alle technische details uit de doeken doen van aanpassingen en verbeteringen, zolang het maar werkt.
Het is ook voor iedereen mogelijk om de de AOSP bron code te bekijken, zoals ook android police heeft gedaan:
http://www.androidpolice....related-device-slowdowns/
Het is ook voor iedereen mogelijk om de de AOSP bron code te bekijken, zoals ook android police heeft gedaan:
http://www.androidpolice....related-device-slowdowns/
"Technisch geneuzel"? Nou gelukkig zijn we hier op Tweakers.
Hoe dan ook, mijn vraag blijft rechtop staan. 100 punten voor Android dat ze 'het' in 4.3 hebben aangepakt.
Maar wat hebben ze aangepakt, en wat kan ik op welke termijn verwachten?
Hoe lang duurt het voordat deze backgroundservice klaar is met de i/o performancefix
Kan ik deze service zien ? Kan ik voortgang zien ?
Goed dat deze backgroundservice uitgevoerd wordt tussen bepaalde battery hoeveelheden, allemaal prachtig. Maar wat gebeurt er precies ?
Want 1 ding is zeker, ik heb 4.3 sinds vrijdag, maar mijn 32GB is met random writes nog net zo langzaam dan 4.2.2.
Hoe dan ook, mijn vraag blijft rechtop staan. 100 punten voor Android dat ze 'het' in 4.3 hebben aangepakt.
Hoe lang duurt het voordat deze backgroundservice klaar is met de i/o performancefix
Goed dat deze backgroundservice uitgevoerd wordt tussen bepaalde battery hoeveelheden, allemaal prachtig. Maar wat gebeurt er precies ?
Want 1 ding is zeker, ik heb 4.3 sinds vrijdag, maar mijn 32GB is met random writes nog net zo langzaam dan 4.2.2.
[ Voor 3% gewijzigd door Dunder Mifflin op 30-07-2013 15:00 ]
Hmm heeft iemand die 'kiosk mode' kunnen vinden? Ik heb elke menu wel gehad maar ik zie geen enkele optie.
Bij mij is de bootloader unlocked en 4.2.2 was geroot, nu wachten op de 4.3 root.
:Edit:
Ik lees hier meldingen over 'trage' devices, wat moet ik me hier bij voorstellen? traag laden/trage apps?
Zelf heb ik een 32GB versie en die is voor zover ik kan merken snel, ook de 8GB versie waarmee ik test doet het eigenlijk net zo goed.
Wat zijn dan de symptomen?
Bij mij is de bootloader unlocked en 4.2.2 was geroot, nu wachten op de 4.3 root.
:Edit:
Ik lees hier meldingen over 'trage' devices, wat moet ik me hier bij voorstellen? traag laden/trage apps?
Zelf heb ik een 32GB versie en die is voor zover ik kan merken snel, ook de 8GB versie waarmee ik test doet het eigenlijk net zo goed.
Wat zijn dan de symptomen?
[ Voor 42% gewijzigd door prutser001 op 30-07-2013 14:29 ]
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
inderdaad hier kunnen we hier mooi over ouwehoeren daar is ook niets mis mee, maar van de 1.5 miljoen android activaties per dan zijn er dus niet zo heel veel tweaker, dus vandaar dat je als kleine groep zelf op zoek moet gaan naar deze info, die 99.9999% zal het namelijk een worst wezen.Dunder Mifflin schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:12:
"Technische geneuzel"? Nou gelukkig zijn we hier op Tweakers.
Want 1 ding is zeker, ik heb 4.3 sinds vrijdag en mijn 32GB is met random writes nog net zo langzaam dan 4.2.2.
Zelf heb ik de lagfix app regelmatig gebruikt op mijn GN, en afhankelijk van de hoe vol het geheugen staat en hoelang geleden er getrimmed was kan dit wel tot 10 minuten duren. Je device is dan ook echt even onbruikbaar.
Of het bij jou al heeft gedraaid, is moeilijk te vertellen, maar heb je em al voor lange tijd idle aan de lader laten hangen?
En aangezien we hier toch op tweakers zitten, je zou ook kunnen rooten en lagfix (fstrim) app proberen, je device een factory reset geven of andere trucjes proberen. Als je dan nog geen verschil merkt ligt het aan jou of aan je device
bedoel je de restricted profiles?prutser001 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:21:
Hmm heeft iemand die 'kiosk mode' kunnen vinden? Ik heb elke menu wel gehad maar ik zie geen enkele optie.
Restricted Profiles: This allows you to restrict what another user sees, even inside apps. It seems like a feature mostly oriented to parents as a parental control for their kids. Google did mention this would be handy for using in kiosk mode.
4.3 is prima te rooten met http://download.chainfire.../UPDATE-SuperSU-v1.51.zip
[ Voor 17% gewijzigd door Prulleman op 30-07-2013 14:29 ]
Doe ik normaal ook niet maar omdat sommige mensen hier ongeduldig werden...RoD schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 09:42:
[modbreak]Het is niet nodig om te melden dat je de update binnen hebt. Het is al bekend dat uiteindelijk iedereen de update krijgt.[/]
http://www.anandtech.com/...trim-to-all-nexus-devicesDunder Mifflin schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:12:
It’s also easy to check and see that fstrim is running on devices over adb, by running and looking for it:
code:
1 adb logcat -d | grep -i fstrim
Example output from a few Nexus devices I have handy which have been on for over 24 hours and have the Android 4.3 update installed.
Nexus 7 (2012)
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ┌─[brianklug@MBP] - [~/Downloads/APKs] - [Mon Jul 29, 03:46] └─[$] <> ./adb logcat -d | grep -i fstrim I/fstrim ( 122): Starting fstrim work... I/fstrim ( 122): Invoking FITRIM ioctl on /cache I/fstrim ( 122): Trimmed 122961920 bytes on /cache I/fstrim ( 122): Invoking FITRIM ioctl on /data I/fstrim ( 122): Trimmed 1087574016 bytes on /data E/fstrim ( 122): Cannot stat mount point /radio I/fstrim ( 122): Finished fstrim work. I/fstrim ( 122): Starting fstrim work... I/fstrim ( 122): Invoking FITRIM ioctl on /cache I/fstrim ( 122): Trimmed 118923264 bytes on /cache I/fstrim ( 122): Invoking FITRIM ioctl on /data I/fstrim ( 122): Trimmed 782077952 bytes on /data E/fstrim ( 122): Cannot stat mount point /radio I/fstrim ( 122): Finished fstrim work.
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Edit: sorry op tablet geen probleem wel met nexus tel.
[ Voor 80% gewijzigd door Martinusz op 30-07-2013 16:51 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik was ook wat ongeduldig, mijn GNex had 4.3 vorige week al via OTA. Heb voor de N7 maar voor de optie van sideloaden gekozen.. easypeasy! even de Android SDK downloaden, de juiste firmware bij Google downloaden, en hoppa, 5 minuutjes en klaar!
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
En kijk, ook op de N7 wordt het ’Google Hindi Input' toetsenbord vrolijk meegeïnstalleerd (ev enkel als je het 'Google toetsebord' hebt)
Verwijderd
Wat me opvalt sinds 4.3 en de nieuwe Play Store look:
Het "Apps installed on *Device X* " tabblad is weg, en nu is er gewoon "My Apps" voor in de plaats gekomen, waar zowel apps van mijn telefoon als van mijn N7 staan, en ook de apps die ik ooit eens geïnstalleerd heb maar niet meer gebruik. Knap waardeloos, al kun je ze in de Play Store app wel één voor één verwijderen... Lekker onhandig.
Het "Apps installed on *Device X* " tabblad is weg, en nu is er gewoon "My Apps" voor in de plaats gekomen, waar zowel apps van mijn telefoon als van mijn N7 staan, en ook de apps die ik ooit eens geïnstalleerd heb maar niet meer gebruik. Knap waardeloos, al kun je ze in de Play Store app wel één voor één verwijderen... Lekker onhandig.
Nog steeds geen guest 'account' support in Android?
Zo, uiteindelijk heb ook ik de update ontvangen en geïnstalleerd. Het eerste dat me opvalt is dat de lag bij het openen en het sluiten van de appdrawer weg is. Ik kende het 'trucje' van het wachten met vegen als het blauwe laadbalkje weg is, maar nu is het instant smooth. Morgen maar weer verder ontdekken.
Edit: ook de animaties bij het openen en sluiten van aps lijkt soepeler te gaan. Hierdoor voelen de aps (subjectief dus) sneller aan dan voorheen.
Edit: ook de animaties bij het openen en sluiten van aps lijkt soepeler te gaan. Hierdoor voelen de aps (subjectief dus) sneller aan dan voorheen.
[ Voor 19% gewijzigd door Card Nox op 31-07-2013 08:11 ]
Via het aanmaken van een restricted profiel kun je een guest account creeeren.Olaf van der Spek schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 00:03:
wel restricted profiles (child accounts)Olaf van der Spek schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 00:03:
Restricted Profiles: This allows you to restrict what another user sees, even inside apps. It seems like a feature mostly oriented to parents as a parental control for their kids. Google did mention this would be handy for using in kiosk mode.
Net de 4.3 update binnen en mijn eerste bevindingen zijn meer dan dramatisch.
1. Scrollen in chrome, hapering na hapering, totaal niet smooth meer, was al slechter dan op mijn lumia, maar is gewoon te slecht voor woorden
2. Reseizen, wat een haperingen, zelfde als scrollen op webpagina's
3. Lokale media afspelen, nu vol haperingen alsof de data niet snel genoeg gelezen kan worden
4. YouTube afspelen. Gewoon een delay en soms niet eens mogelijk om te maximaliseren (5+ seconde voor tablet) reageert
5. Homescreen, scrollen alsof je met halfbyte sprites werkt zoals vroeger op de commodore 64 deed, pffff
6. Scrollen in email widget, eveneens een draak
En dat is de indruk na 5 minuten. Heb ik nog niet eens genoemd dat af en toe, zelfs tijdens het typen het scherm dimt alsof Android denkt dat je niks doet. En dat al 3x tijdens typen van deze tekst. En toetsenbord mist toetsaanslagen.
1. Scrollen in chrome, hapering na hapering, totaal niet smooth meer, was al slechter dan op mijn lumia, maar is gewoon te slecht voor woorden
3. Lokale media afspelen, nu vol haperingen alsof de data niet snel genoeg gelezen kan worden
4. YouTube afspelen. Gewoon een delay en soms niet eens mogelijk om te maximaliseren (5+ seconde voor tablet) reageert
5. Homescreen, scrollen alsof je met halfbyte sprites werkt zoals vroeger op de commodore 64 deed, pffff
En dat is de indruk na 5 minuten. Heb ik nog niet eens genoemd dat af en toe, zelfs tijdens het typen het scherm dimt alsof Android denkt dat je niks doet. En dat al 3x tijdens typen van deze tekst. En toetsenbord mist toetsaanslagen.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Misschien even resetten? Ik merk geen verschil eigenlijk voor en na de update...gewoon prima.
Afgelopen weekend ook de factory image 4.3 op mijn Nexus7 gezet. Meestal gebruik ik Wifi, maar kom er net achter dat mijn 3G/mobiele data niet werkt. APN instellingen keurig ingevoerd dus daar mag het niet aan liggen. Ook al een andere (KPN) simkaart gebruikt, zelfde issue. Hij zegt ook vrolijk 'mobile network state' disconnected bij status, Network wel NL KPN/UMTS en er zijn een aantal streepjes 'bereik'.
baseband 1231_0.18.0_0409
Build number JWR66V
Bij 4.2.2 was de baseband 1231_0.17.0_1205, zou het daarmee te maken kunnen hebben?
Build number JWR66V
Bij 4.2.2 was de baseband 1231_0.17.0_1205, zou het daarmee te maken kunnen hebben?
[ Voor 3% gewijzigd door d3vlin op 31-07-2013 21:06 ]
Leaping Lab Rats!
Mss ligt het net daaraan en moet je het wat tijd geven. Na >24u merk ik 'plots' een toch wel meer 'snappy' N7; het zou logisch zijn dat de trim functie wat tijd nodig heeft om resultaat te tonen.Wim-Bart schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 19:42:
de indruk na 5 minuten
Bdw niemand anders al op 4.2.2 ook een spontane verschijning van een ogenschijnlijk Google/Android emoji toetsenbord opgemerkt?
Ik heb een vraagje aan N7-bezitters. Momenteel heb ik een Asus Transformer TF101 (10 inch). Als in de NRC lees in de NRC-app, openen de artikelen zich niet full-screen maar in een klein venster. Dit leest erg irritant. Op mijn Samsung S3 en een Note die ik heb geprobeerd, zijn de artikelen wel full-screen.
Mijn vraag is dus de volgende, zou iemand met een N7 de NRC-app willen downloaden, en een proefkrant willen proberen? Of is er iemand met een NRC-abonnement die de N7 al gebruikt om de krant te lezen? Als de artikelen fullscreen op de N7 verschijnen is dat wel DE reden om er een aan te schaffen
Alvast bedankt!
Mijn vraag is dus de volgende, zou iemand met een N7 de NRC-app willen downloaden, en een proefkrant willen proberen? Of is er iemand met een NRC-abonnement die de N7 al gebruikt om de krant te lezen? Als de artikelen fullscreen op de N7 verschijnen is dat wel DE reden om er een aan te schaffen
Alvast bedankt!
Ook ik had dit na de update, uiteindelijk recovery gedaan, en tot nu toe loopt alles soepel. Hoop dat het hiermee opgelost isWim-Bart schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 19:42:
Net de 4.3 update binnen en mijn eerste bevindingen zijn meer dan dramatisch.
- Touchdomex
- Registratie: April 2005
- Laatst online: 20:44
:strip_exif()/u/142128/rocking%2520ziltoid.gif?f=community)
Enig idee of de NRC Next dezelfde app gebruikt? Die krant heb ik wel en kan alles voor je proberenArtcore schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 22:22:
Ik heb een vraagje aan N7-bezitters. Momenteel heb ik een Asus Transformer TF101 (10 inch). Als in de NRC lees in de NRC-app, openen de artikelen zich niet full-screen maar in een klein venster. Dit leest erg irritant. Op mijn Samsung S3 en een Note die ik heb geprobeerd, zijn de artikelen wel full-screen.
Alvast bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door Touchdomex op 31-07-2013 22:27 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
Bij mij duurde het ook even voordat hij weer up to speed was, kennelijk heeft hij het (uren) na de update nog druk met vanalles en nog wat. Sinds vanmorgen (update was eergisteren avond) draait hij echt smooth.kristo schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 21:47:
[...]
Mss ligt het net daaraan en moet je het wat tijd geven. Na >24u merk ik 'plots' een toch wel meer 'snappy' N7; het zou logisch zijn dat de trim functie wat tijd nodig heeft om resultaat te tonen.
Waarschijnlijk dat stukje code dat het flash geheugen optimaliseert zodat het niet langzaam wordt naar verloop van tijd.Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 00:07:
[...]
Bij mij duurde het ook even voordat hij weer up to speed was, kennelijk heeft hij het (uren) na de update nog druk met vanalles en nog wat. Sinds vanmorgen (update was eergisteren avond) draait hij echt smooth.
Het wel/niet kunnen lezen op full screen ligt vaak aan de DPI instellingen van de app, die "kijkt" wat het DPI van je apparaat is. Soms is je app niet handig geoptimaliseerd voor je apparaat, en zou je dat graag anders willen zien.Artcore schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 22:22:
Alvast bedankt!
Nu kan je voor de N7 een custom ROM installeren, Paranoid Android. Daar kan je onder andere per app een DPI instelling kiezen. Op die manier lukt fullscreen wel gewoon vaak.
Yippie kayak, other buckets!
Een custom rom bouwer zal vaak als opmerking meegeven dat zijn rom even moet ' inbakken' de eerste uren alvorens je hem echt kunt beoordelen.Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 00:07:
[...]
Bij mij duurde het ook even voordat hij weer up to speed was, kennelijk heeft hij het (uren) na de update nog druk met vanalles en nog wat. Sinds vanmorgen (update was eergisteren avond) draait hij echt smooth.
Dus dat zal met een officiele update net zo zijn denk ik.
Ervaar het tenminste wel zo.
Klopt, wordt alleen uitgevoerd indien:RocketKoen schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 00:27:
[...]
Waarschijnlijk dat stukje code dat het flash geheugen optimaliseert zodat het niet langzaam wordt naar verloop van tijd.
Accu > 70% vol
Scherm uit
Apparaat in standby
Dus bij de meesten in de nacht.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Sinds ik gisteravond 4.3 heb geinstalleerd mer ik in het algemene gebruik wel wat snelheidswinst. Echter, Chrome is compleet onbruikbaar geworden. Het starten van chrome en selecteren van een bladwijzer of herstellen van de laatste pagina duurt (zelfs bij simpele pagina's zonder afbeeldingen) tot wel 3 minuten.
Daarbij krijg ik natuurlijk de melding dat chrome not responding is. En ook daarna is Chrome eigenlijk nog minuten lang onbruikbaar doordat hij gewoon amper reageert en constant non-response fouten geeft waarbij Google+ ook regelmatig stopt.
Daarbij krijg ik natuurlijk de melding dat chrome not responding is. En ook daarna is Chrome eigenlijk nog minuten lang onbruikbaar doordat hij gewoon amper reageert en constant non-response fouten geeft waarbij Google+ ook regelmatig stopt.
Flickr PSN ID= cheironnl
Dat zou niet mogen met Chrome, misschien de app opnieuw installeren?
(Daarnaast raad ik de Next Browser aan. Lekker vlot.)
(Daarnaast raad ik de Next Browser aan. Lekker vlot.)
gooi de data en cache van chrome eens weg, chrome is nooit optimaal geweest, maar met 3 minuten laden kan je wel concludreren dat er iets mis is...
(instellingen/apps/gedownload/chrome/gegenens wissen + cache wissen)
(instellingen/apps/gedownload/chrome/gegenens wissen + cache wissen)
Ik had helemaal geen problemen met de update naar 4.3. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de N7 handmatig heb geflashed en een complete factory reset heb gedaan.
Chrome en ook andere apps laden bij mij instant. Dus er is waarschijnlijk iets mis gegaan met chrome of met de update naar 4.3.
Chrome en ook andere apps laden bij mij instant. Dus er is waarschijnlijk iets mis gegaan met chrome of met de update naar 4.3.
[ Voor 6% gewijzigd door kendo op 01-08-2013 12:34 ]
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Gisteren de update binnen gekregen. Hier zijn de dingen die me meteen zijn opgevallen:
- De tablet is een stuk vloeiender
- De toetsenbord swypt niet vloeiend maar gaat schokkerig in de browser.
- Ik heb niet de mooie rode Phase Beam live achtergrond, maar wel op mijn Galaxy Nexus.
De phase beam staat wel in de playstore. Hij is alleen een stuk fletser dan op mijn S4.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Lijkt inderdaad alsof het scherm niet goed gekalibreerd is, is bij de Nexus 4 ook een probleem maar daar heeft Franco een leuk tooltje voor zijn Kernel uitgebracht om het scherm te kalibreren... misschien is er voor de Nexus 7 ook zo iets?kendo schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:36:
De phase beam staat wel in de playstore. Hij is alleen een stuk fletser dan op mijn S4.
Even op zoek naar een calibratie tool dus. Het was me al eerder opgevallen dat het scherm minder kleurrijk was. En dan vooral na de update naar 4.3. Maar de S4 is dan weer het andere uiterste qua kleurstelling dus het verschil lijkt zo groot.
Vreemd, ik kan niet zeggen dat de kleuren verandert zijn.
Ik heb het idee dat mijn Nexus 7 na de update meer verbruikt. Lijkt wel of de accu sneller leeg is.
De saturatie bij de Nexus 7 is inderdaad om te huilen. Fel rood, fel groen..die lijden het meest. Stoor me er continue aan, maarja. Wat te doen? Een appje waarmee ik gewoon de saturatie omhoog krik zou al volstaan
Was er ook niet een verschil in scherm (saturatie e.d.) tussen 1ste bouwgeneratie en 2e bouwgeneratie van de Nexus 7? Meen zoiets gelezen te hebben.
Ja, maar dat ging over meer het flikkeren/dimmen van het scherm. Later is dat idd. opgelost.
De bouw generatie zou te herkennen moeten zijn aan het serienummer.
De bouw generatie zou te herkennen moeten zijn aan het serienummer.
Als je dat zou willen doen, graag jaTouchdomex schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 22:27:
[...]
Enig idee of de NRC Next dezelfde app gebruikt? Die krant heb ik wel en kan alles voor je proberen
@jmk: heb paranoid android op mijn TF101 gezet. Daarmee kan ik hem iets oprekken ja, maar dit lost het probleem niet op omdat het een in-app popup is. Bedankt voor de tip iig.
- Touchdomex
Artcore schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 20:16:
[...]
Als je dat zou willen doen, graag jaik ben dus in het bijzonder benieuwd naar de weergave van een artikel nadat je dit in de krant hebt 'aangeklikt'.
@jmk: heb paranoid android op mijn TF101 gezet. Daarmee kan ik hem iets oprekken ja, maar dit lost het probleem niet op omdat het een in-app popup is. Bedankt voor de tip iig.
Nexus tablet | ||
![]() | ![]() | ![]() |
Dit duidelijk? Alles is klikbaar
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ja, perfect. Dat linker screenshot, zo wil ik het graag hebben en zo werkt het op de N7 dus ook
dank voor je moeite!
- Touchdomex
Alleen moet ik zeggen dat ik de app wel echt kut vind om te gebruiken. Het leest maar daar houdt het bij op. Ik heb die van de Volkskrant ook en die werkt wel echt fijn. Die gebruikt tenminste fatsoenlijk de grafische versnelling in Android.Artcore schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 20:50:
Ja, perfect. Dat linker screenshot, zo wil ik het graag hebben en zo werkt het op de N7 dus ookdank voor je moeite!
Dat is vreemd, ik heb juist het omgekeerde, ik zit al 2 uren te internetten en er is nog geen 15 procent vanaf.Koopmans schreef op donderdag 01 augustus 2013 12:51:
Ik heb het idee dat mijn Nexus 7 na de update meer verbruikt. Lijkt wel of de accu sneller leeg is.
Nou, ik kreeg 4.3 ook binnen. Netjes z'n gang laten gaan, maar na een seconde of 30 installeren gaf hij de melding 'fout'...
Een rode driehoek boven de buik van het groene android mannetje.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Hij start automatisch opnieuw op, als ik zoek voor update is hij bijgewerkt, maar wel nog 4.2.2.... Na wissen van Google services kwam hij weer binnen, maar gewoon weer dezelfde fout..
Nu hoeft dat 4.3 van mij niet persé, want hij doet het gewoon goed, maar toch raar! Hij is gewoon nog helemaal stock.
Hij start automatisch opnieuw op, als ik zoek voor update is hij bijgewerkt, maar wel nog 4.2.2.... Na wissen van Google services kwam hij weer binnen, maar gewoon weer dezelfde fout..
Nu hoeft dat 4.3 van mij niet persé, want hij doet het gewoon goed, maar toch raar! Hij is gewoon nog helemaal stock.
Bij mij ook het omgekeerde.Zerosum schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 23:21:
[...]
Dat is vreemd, ik heb juist het omgekeerde, ik zit al 2 uren te internetten en er is nog geen 15 procent vanaf.
Ik heb nu 2 dagen 10 uren en 28 minuten op de accu en hij staat op 78%. En ik kijk regelmatig even nieuws of moet even wat op zoeken.
Je kan proberen om eerst een factory reset te doen en dan nog eens proberen.Wout309t schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 07:17:
Nou, ik kreeg 4.3 ook binnen. Netjes z'n gang laten gaan, maar na een seconde of 30 installeren gaf hij de melding 'fout'...Een rode driehoek boven de buik van het groene android mannetje.
[ Voor 47% gewijzigd door kendo op 02-08-2013 09:57 ]
Duh... 4G apn gebruiken ipv 3G als je een 4G abo hebt natuurlijk...d3vlin schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 21:06:
Afgelopen weekend ook de factory image 4.3 op mijn Nexus7 gezet. Meestal gebruik ik Wifi, maar kom er net achter dat mijn 3G/mobiele data niet werkt. APN instellingen keurig ingevoerd dus daar mag het niet aan liggen. Ook al een andere (KPN) simkaart gebruikt, zelfde issue. Hij zegt ook vrolijk 'mobile network state' disconnected bij status, Network wel NL KPN/UMTS en er zijn een aantal streepjes 'bereik'.
Build number JWR66V

Leaping Lab Rats!
Ik heb het zelfde probleem. Ook na een factory reset kreeg ik de rode driehoek bij de update.Wout309t schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 07:17:
Nou, ik kreeg 4.3 ook binnen. Netjes z'n gang laten gaan, maar na een seconde of 30 installeren gaf hij de melding 'fout'...Een rode driehoek boven de buik van het groene android mannetje.
Jammer... nu maar eens kijken naar een goede rom met 4.3
misschien een keer een custom recovery geinstalleerd (om te rooten?)
Of je flashed hem met een factory image via de Nexus root toolkit (mirror)
Ik heb net de "Nvidia tegra prism toggle" tool geprobeerd, En het contrast lijkt beter te zijn nu. Maar veel verschil maakt het niet.JBSDM schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:37:
[...]
Lijkt inderdaad alsof het scherm niet goed gekalibreerd is, is bij de Nexus 4 ook een probleem maar daar heeft Franco een leuk tooltje voor zijn Kernel uitgebracht om het scherm te kalibreren... misschien is er voor de Nexus 7 ook zo iets?
[ Voor 55% gewijzigd door kendo op 02-08-2013 14:02 ]
Morgen ga ik op vakantie, zijn er nog leuke apps/games ,die geen internet gebruiken, die ik kan gebruiken in de auto?
Iemand een idee hoe ik weer updates kan krijgen in de play store?
Heb mijn google account al verwijderd en opnieuw toegevoegd..
Edit: hij doet het weer :-)
Heb mijn google account al verwijderd en opnieuw toegevoegd..
Edit: hij doet het weer :-)
[ Voor 10% gewijzigd door Martinusz op 02-08-2013 17:09 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dit is niet echt de bedoeling van het forum, kun je je zelf er niet even in verdiepen?Arthur-M. schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:29:
Morgen ga ik op vakantie, zijn er nog leuke apps/games ,die geen internet gebruiken, die ik kan gebruiken in de auto?
https://play.google.com/store/apps/collection/editors_choiceCeze85 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 19:50:
[...]
Dit is niet echt de bedoeling van het forum, kun je je zelf er niet even in verdiepen?
Mijn nexus dropt echt super vaak m'n wifi connectie. Wat googlen leverde op dat dit probleem bij meer nexussen voorkomt en nog niet gefixed is. Klopt dat? Niets te doen dan wachten tot google het fixed?
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Het schijnt idd. vaker voor te komen. Maar met mijn N7 in combinatie met een TP-Link WNR1043ND heb ik echter altijd perfect ontvangst, ook achter huis wanneer ik lekker buiten zit. Eigenlijk al mijn wifi verbindingen via deze router zijn perfect.
Maar zodra ik over ga op de wifi router van mijn UPC Cisco modem, dan heb ik ook veel uitval van signaal en een erg beperkt ontvangst.
Wanneer ik verschillende forums zo lees, dan blijkt de WIFI router toch nog wel eens de oorzaak van verbindingsproblemen. Daarnaast willen ook de vaak ingeschakelde NFC optie en de wifi optimalisatie nog wel eens voor problemen zorgen.
Maar zodra ik over ga op de wifi router van mijn UPC Cisco modem, dan heb ik ook veel uitval van signaal en een erg beperkt ontvangst.
Wanneer ik verschillende forums zo lees, dan blijkt de WIFI router toch nog wel eens de oorzaak van verbindingsproblemen. Daarnaast willen ook de vaak ingeschakelde NFC optie en de wifi optimalisatie nog wel eens voor problemen zorgen.
Ja, ik heb NFC al uitgegooid. Dit probleem speelt idd ook met de cisco upc unit, het zal de combo zijn, want m'n galaxy S heeft nergens last van. Ik zal er eens nog een andere router tussen hangen qua test.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Paranoidandroid 3.91 op basis van 4.3 is echt heerlijk. Paar zaken die nog niet helemaal werken zoals per color app en root, maar voor de rest is blijft het mijn favo rom. PA > stock.
Ik heb net geupdate naar 4.3 mbv de factory images (kwam van CM), maar ik heb nu ineens maar 6GB opslag? Terwijl ik een 16GB tablet heb 
Edit: Nvm, al gevonden op google
Edit: Nvm, al gevonden op google
[ Voor 11% gewijzigd door tobitronics op 03-08-2013 23:51 ]
Hm, sinds android 4.3 staat mn gyroscoop sensor blijkbaar niet goed meer. Temple run 2 helt naar rechts, irritant zeg. Heb proberen te calibreren met een app maar werkt niet. Iemand hetzelfde probleem? (en een oplossing hoop ik)
anathema
Ik zit te wachten totdat Paranoid Android 4.3 ready is. Nu hebben ze daar met de laaste build problemen met het draaien van het scherm. (landscape, autorotate). Het vervangen van sommige sensor files schijnt dan te werken.anathema schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 00:24:
Hm, sinds android 4.3 staat mn gyroscoop sensor blijkbaar niet goed meer. Temple run 2 helt naar rechts, irritant zeg. Heb proberen te calibreren met een app maar werkt niet. Iemand hetzelfde probleem? (en een oplossing hoop ik)
Waarschijnlijk is dit een bug ontstaan door een wijziging in 4.3. Dit moet softwarematig op te lossen zijn.
Ik wacht dus even met upgraden totdat dit een beetje ok werkt allemaal.
Yippie kayak, other buckets!
Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.
Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.
Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).
Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.
Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.
Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).
Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)