• StrongArmLance
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 17-01 17:06
Mede-auteurs:
  • Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 12:44

Touchdomex

• KiraYoma
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 28-06-2016

KiraYoma

Google Nexus 7-Tablet

Index
Algemene informatie

Met een nieuw Android OS hoort vanaf nu een nieuw apparaat, 4.1 Jelly Bean verblijd ons met de Nexus Tablet.
Een 7 inch tablet met een Quadcore Tegra 3 processor vanaf 199$!
De specificaties
  • Android 4.1 Jelly Bean
  • Krasbestendige 7-inch scherm
  • Resolutie van 1280x800
  • Nvidia Tegra 3 quad-core processor
  • 198,5 x 120 x10,45mm en 340 gram
  • 4325 mAh batterij is goed voor 8 uur actief gebruik
  • 1,2MP camera aan de voorzijde
  • WiFi 802.11 b/g/n, Bluetooth en beschikt over NFC, accelerometer, GPS, magnetometer en een gyroscoop
  • Geen SD Slot
  • 8 of 16 GB aan internal storage
Tweakers.net over de Nexus Tablet

Van de voorpagina:
Hoewel het gros van de smartphones in de winkels op Android draait, kan Google op de tabletmarkt tot nu toe nog geen potten breken; voor veel mensen staat het woord tablet nog steeds synoniem aan Apples iPad. Dat lijkt niet aan de hardware te liggen; fabrikanten gebruiken de modernste processors, hoogwaardige behuizingen, mooie schermen en sinds kort ook resoluties die nog meer pixels bieden dan een full-hd-televisie. Toch is het marktaandeel van Android-tablets gering.

De best verkopende Android-tablet is de Kindle Fire van Amazon. Dit 7"-model gebruikt een aangepaste versie van Android Gingerbread - die geeneens voor tablets bedoeld is - met een eigen schil van Amazon. De Fire is compleet gericht op consumptie van de verschillende producten die Amazon aanbiedt, waaronder e-books, films en muziek.

Google lijkt nu hetzelfde te willen doen met een eigen tablet; de Nexus 7. Deze heeft - zoals de naam al aanduidt - een 7" ips-scherm met een resolutie van 1280x800 pixels, een quadcore Tegra 3-soc op 1,3GHz en 8GB geheugen. Voor dat alles hoeft slechts 199 dollar neerlegd te worden. Er komt daarnaast ook nog een 16GB-editie voor 250 dollar.

Bij de introductie van de Nexus 7 legde Google de nadruk op de verschillende mediadiensten die het bedrijf aanbiedt. Via de Play Store kunnen boeken, films, tv-series, tijdschiften en albums gekocht en gehuurd worden. Deze worden allemaal beheerd in de cloud zodat de aangekochte titels op meerdere apparaten bekeken en gestreamd kunnen worden.

Zoals het een echt Nexus-apparaat betaamt draait Googles tablet op de allernieuwste versie van Android: Jelly Bean. Deze Android-release, die officieel versienummer 4.1 heeft meegekregen, bevat enkele nieuwigheden en verbeteringen ten opzichte van Ice Cream Sandwich. Zo is het notificatiesysteem uitgebreid, is de snelheid van de interface verbeterd en is het nu mogelijk om spraakbesturing te gebruiken zonder een internetverbinding.

Wij gingen op Google I/O aan de slag met een Nexus 7 en op de volgende pagina's kan je onze eerste impressies van deze goedkope tablet lezen.
Video's van de Nexus Tablet

[YouTube: http://youtu.be/PVqKVNtQ7Yg]

Unboxing;

De welbekende benchmarks!

Bron

Jelly Bean! Android 4.1

Jelly Bean brengt Google Now naar de Android Phones en Tablets.
Google Android 4.1 is nu al beschikbaar. De Google Nexus 7-tablet krijgt het standaard. Het komt ook midden juli als update voor de Google Galaxy Nexus-telefoon. De software development kit (SDK) is nu al voor ontwikkelaars beschikbaar.

De belangrijkste verbetering is een snelheidsverbetering, waardoor Jelly Bean sneller is en bijvoorbeeld scrollen en zoomen vloeiender gaat. De grafische interface is verbeterd, waardoor het manipuleren van widgets eenvoudiger wordt. Ook gaat het toetsenbord beter woorden voorspellen, al zal dat voor de Nederlandse versie nog wel even op zich laten wachten. De camera-app is sneller en beter geworden.

Ook de status- of notificatie-balk is verbeterd. De notificatiebalk van Android 4.1 geeft meer informatie en je kunt direct vanuit de statusinformatie opdrachten activeren.

Google Voice Search

Google verbetert het zoeken met spraakinvoer. Je kunt nu gesproken antwoorden op een zoekopdracht krijgen. Met de verbeterde Voice Search gaat Google de Siri-asistant van Apple achterna.

Google heeft vorige maand Knowledge Graph geïntroduceerd. Deze functie biedt automatisch antwoorden op vragen die via Google worden gesteld. Deze zoekfunctie is nu ook geïntegreerd in Android.

Google Now biedt je bijvoorbeeld real-time-reisinformatie. Niet alleen als je in de auto zit, maar ook in het openbaar vervoer. Deze nieuwe dienst is volledig geïntegreerd met Google Lokaal en je agenda. Wanneer je een afspraak hebt, zal Google Now je bijvoorbeeld vertellen wanneer je weg moet gaan om op tijd te komen en welke bus je moet hebben.
Waar kan ik dit beest nu halen?

Voorlopig zijn alleen de US en de UK bekend als plekken waar hij verkocht gaat worden. Hieronder een vermoedelijke prijs en winkel. Dit kan allemaal nog wijzigen!

US
199 dollar - 8GB
249 dollar - 16GB
Te koop in de Google Play Store, http://www.google.com/nexus/#/7

UK
159 pond - 8GB
199 pond - 16GB
Onder andere bij Carphone Warehouse

NL

249,99 - 16GB
Pricewatch
[Bestelstatus van sites

Overige informatie

Deze topicstart is constant onderhevig aan verandering. Mocht je informatie hebben of dingen opvallen stuur ons een DM. Als je het direct naar ons allemaal stuurt heb je het snelste je reactie ;)

Een community voor Nexus 7 gebruikers, opgezet door jpschouten
Nu ben ik bezig met het opzetten van een Google+ Community, Nexus 7 NL.
Er zitten al wat mensen in +- 20 die hun ervaring apps games... etc delen. Ik heb de link al in je topic gepost maar zou het erg leuk vinden als je hem even benoemd aan het begin van het topic waar je alles op een rijtje zet voor iedereen.

Nexus 7 NL
https://plus.google.com/u...ies/106108029108416173018

[Voor 35% gewijzigd door StrongArmLance op 21-04-2013 18:46]

#vote

• StrongArmLance
Gereserveerd

#vote

• KiraYoma

KiraYoma

Xbox Live: KiraYoma

Topicstarter
Binnenkort ook verkrijgbaar in UK, http://www.engadget.com/2012/06/28/nexus-7-uk-availability/

Verder is het erg jammer dat er geen micro-sd slot in zit.

Edit: Zo te zien draait de Nexus 7 op de gewoon mobiel interface van Android in plaats van de tablet versie, why?

[Voor 36% gewijzigd door KiraYoma op 28-06-2012 14:24]

Once you go Mac, you can't go back!

• StrongArmLance
KiraYoma schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:20:
Binnenkort ook verkrijgbaar in UK, http://www.engadget.com/2012/06/28/nexus-7-uk-availability/

Edit: Zo te zien draait de Nexus 7 op de gewoon mobiel interface van Android in plaats van de tablet versie, why?
Thanks, toegevoegd aan de TS.
Dat van de Mobiele interface was me nog niet opgevallen, wellicht iets met Jelly Bean?

#vote

• KiraYoma

KiraYoma

Topicstarter
kristan schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:41:
[...]

Thanks, toegevoegd aan de TS.
Dat van de Mobiele interface was me nog niet opgevallen, wellicht iets met Jelly Bean?
Persoonlijk heb ik meer voorkeur aan de interface van de mobiele versie, ziet toch meer strak uit.
En hier al wat benchmarks afkomstig van Engadget, http://www.engadget.com/2012/06/28/nexus-7-early-benchmarks/

• Touchdomex
KiraYoma schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:20:

Denk omdat er zeer weinig gebruikt word gemaakt van de tablet interface en op 7 inch kan de normale interface ook net al zouden er wel enkele dingen beter kunnen/meer in stijl van de tabletinterface.

Maar daarvoor heb je custom homescreens :9

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Touchdomex
De topicstart heeft wat nieuwe kleurtjes gekregen :>

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Touchdomex
Morgoth schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:29:
[...]

Dat ben ik het niet met je eens. Ik ben juist wel op zoek naar een tablet & 'laptop' in één. En ik zie daar die Microsoft Surface tablets als een uitstekend kandidaat voor. Als je zo'n Surface Pro ding neemt met zo'n toetsenbord, dan heb je een tablet die een volwaardige windows versie draait en waar je ook nog eens een toetsenbord op kan aansluiten. Dus voor lekker op de bang hangen en teksten lezen heb je de tablet, en wil je office e.d. gaan gebruiken ga je op je bureau zitten en sluit je je toetsenbord erop aan. Lijkt mij ideaal!
Liever heb ik dan een normale laptop van ongeveer 13 inch. Kleiner typt hoe dan ook niet echt prettig. Hoe hard ze er ook mee bezig gaan.

Simpele telefoon erbij voor wat standaard taken en dan dit tabletje erbij. Dat zou voor mij echt de perfecte combinatie zijn. Thuis een desktop voor het zware werk. Ja het is een beste collectie maar weet zeker dat ik alles optimaal ga benutten :+

• Touchdomex
zAo schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 18:45:
[...]

Dit is ook wat ik graag wil/heb. Die kleine telefoon wordt alleen al snel een grotere :+

Overigens hoeft de prijs van dit alles niet boven dat van een Surface Pro te liggen.
Nee ik absoluut niet. Ik wou juist weer een kleinere telefoon. 4 Inch is groot genoeg voor mij. Ik heb een maand eentje gehad van 4.7 inch en dat nooit meer. Was een leentoestel maar wat een horror :X :/
Boeboe schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 18:46:
[...]

en de prijs voor meest mannelijke topicstart gaat naar... :*)
Kwestie van lef hebben :>

• KiraYoma

KiraYoma

Topicstarter
Texamicz schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 13:05:
Maar 200 Euro voor zo'n leuk mooi tabletje met ook nog eens de nieuwste Android er altijd op??
Ik hoorde ook dat je 25 Euro/Dollar gratis kunt spenderen in de Play Store? Klinkt trouwens geweldig!! Kan je leuk alles uitproberen zoals films/Series/tijdschriften en wat apps etc.
Alleen jammer dat vele diensten zoals films, series etc. niet gaan werken hier in Nederland.

En mocht het ooit gaat komen dan heb ik liever dat ik een vaste bedrag per maand betaald waarmee ik dan oneindig van de contents mag genieten, zoals dat het nu geval is bij de Kindle Fire van Amazon.

• StrongArmLance
Kan het nog wel jammer zijn

#vote

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StrongArmLance
Jpjedi schreef op zondag 01 juli 2012 @ 02:48:
[...]

Dat geldt alleen voor reizigers die het als bagage meenemen.

Vanuit buiten europa invoeren =invoerheffing +btw
niet voor levertijden etc :|
dat van de sdkaart snap ik echt niet, je legt zo meer focus op de 16gb, maar ik kan er echt niet bij

#vote

• Touchdomex
cypher21 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 14:59:
[...]

Ehh... Niet om je uit de droom te helpen, maar de N7 heeft GEEN MHL via usb

[...]

bron: http://www.engadget.com/2012/06/28/nexus-7-review/

De develop devices waar google o.a. de presentatie tijdens de google I/O mee deed hebben een HDMI poort (zie deze foto) deze poort is echter niet aanwezig op de retail modellen
Dus om dat ding naar de TV te krijgen moet je een Q hebben :X Ook lekkere combo zeg :/

• Touchdomex
watercoolertje schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:03:
[...]
Of gewoon een andere DLNA receiver... Alle Android toestellen kunnen DLNA doormiddel van een stock app of 1 uit de market!
Alsnog heeft niet iedereen een DLNA ding. Ik heb gewoon de HDMI in de TV die doet als DAC en vervolgens gaat alles naar mijn vintage versterkersja het zijn er nu nog 2 maar dat worden er weer 1 :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StrongArmLance
We werken aan een TS update met mooie design anchors :)

250 euro, direct overgenomen dan hè, dat is toch pittig gaaf, kan ook lager uitvallen :)

#vote

• Touchdomex
partyondude schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:38:
Er komen een 8 en 16 GB variant op de markt, de geruchten zeggen dat hier in NLD alleen de 16 GB variant komt en dat die voor €250,- aangeboden gaat worden.

En dat lijkt, gezien de specs, echt geen slechte deal.
Dat is mooi! Voor die prijs wil ik hem zeker! Nu wachten nog dus :)

• Touchdomex
Tunestwo schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:48:
ik vind 250 net te veel eigenlijk maar ik kijk wel als die eenmaal uit is, want ik vind 200 best aardig en waarschijnlijk is het wel de 250 waard. maar ik vind het eigenlijk net iets te duur wegens als je dan zo leuk controller systeem wilt kopen, misschien nog een hoes ben je al aardig duur uit. en kom je gouw op de misschien wel 325 uit ....
Dat is absoluut niet veel voor een handzame tablet met goede specs en wat je er dan bij krijgt.

• Touchdomex
CLB schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:56:
Lijkt me sterk dat jij voor hem kan bepalen dat, dat niet veel voor hem is...
Ja maar als je kijkt naar het pakket wat je kan krijgen en vervolgens naar de concurrentie is zelfs die 325 goedkoop.

Ja dat gaat uit van de pure android tablets! Niet de Playbook bijvoorbeeld :>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex
Vriend van mij heeft hem meegekregen van IO en ik vind het met de seconde een mooiere tablet vinden om mee te werken! Echt een superding is dat! Alles is soepel en snel!

[Voor 84% gewijzigd door Touchdomex op 22-07-2012 23:13]

• Touchdomex
Haas_nl schreef op zondag 09 september 2012 @ 11:44:
@mod welk forum is dat en waarom staat dat niet vermeld in de fipo?
Het staat bij de waarschuwing. Als je het graag nog wilt zien kan ik hem wel in de First Post zetten. Alleen omdat jij blijkbaar de waarschuwing niet kan lezen.

• Touchdomex
JRKAP schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 12:09:
Het lijkt mij niet normaal dat ik mijn ipod oordopjes erin doe terwijl er muziek speelt, en het niet overschakelt naar mijn oordopjes, maar gewoon uit de Nexus blijft komen? Terwijl de dopjes er wel 'goed' inzitten; als ik hem er iets uittrek oid dat schakelt hij wel over, maar is het geluid heel zacht of alleen aan 1 kant.

Meerdere dopjes geprobeerd en een koptelefoon; allemaal dezelfde issues. Dit lijkt mij niet gezond of het moet wel een hele aparte ingang zijn waarop alleen een bepaald type oordopjes werkt. Ook even gezocht en op XDA zijn er ook wat meldingen:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1793093

Ik ga vanmiddag terug naar MediaMarkt.
Wat voor soort dopjes probeer je? Allemaal met mic?

• Touchdomex
Nowee schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 00:39:
New nexus 7 32 gb to retail for same price as old 16 gb model

Source:
http://androidandme.com/2...price-as-old-16-gb-model/
Kijk nu alleen nog HDMI op de een of andere manier en het is een perfecte tablet.

En hopelijk dat de NRC Next binnenkort ook op Android beschikbaar komt... Dat vind ik tot op heden toch wel een extreem gemis... Zonde dat ze daar niet mee bezig gaan....

Straks wat geld achterover zetten voor dit tabletje en hopen dat de 32GB niet veel duurder gaat worden.

• Touchdomex
Alsnog zou ik dat direct doen zonder twijfel. 16GB heb ik zo vol en 32GB heb ik wat mee moeite mee. Vooral omdat Apps en alles samengaan op 1 geheugen...

• Touchdomex
Komende vakantie ook eindelijk een Nexus 7 halen met 32GB O+

Ik heb er zin in :D

• Touchdomex
Zijn er nog mensen die mooie Apps heeft speciaal voor tablets? Heb nu een weekje mijn Nexus en het enige wat ik nog echt mis is beetje fatsoenlijk tablet apps O+

• Touchdomex
ex87 schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:27:
[...]

- Flipboard (nieuws lezer)
- Google Currents (nieuws lezer)
- Pocket (http://getpocket.com/)
- Reddit Sync (Reddit client)
- TV Show Favs (persoonlijke TV gids met notificaties)
- Better Terminal Emulator (terminal client)
- Snapseed (foto bewerken)
- Evernote (notitie app)

Zoiets ;)? Dit zijn mijn meest gebruikte apps.
Ja zoiets. Flipboard heb ik al en currents ook. Skype is kut eigenlijk omdat het alleen werkt horizontaal en niet verticaal...De rest gebruik ik niet. Ik heb wel nog Wunderlist. Ik heb veel Apps maar ik wil ook wel genoeg dingen hebben voor tablet only.

Oeh ja Ted vind ik ook echt prachtig O+ Plume ook! Vooral echt gericht op een tablet zijn deze.
Quad schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:24:
Nja ik speel veel Need for speed, perfecte game voor de Nexus 7. Voor de rest stream ik aardig wat films via root explorer van mn PC naar de tablet.
Ik heb vooral youtube daarvoor. Ik vind zelf GTAIII perfect voor een tablet. Spellen heb ik wel genoeg en ook genoeg dingen die ik nog wel graag zou willen.

[Voor 20% gewijzigd door Touchdomex op 30-12-2012 16:32]

• Touchdomex
Matthico schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:45:
Ik heb nu al enkele dagen last van wederkerende strepen/vegen op mijn scherm. Ik probeer ze te verwijderen met een brillendoekje, maar langer dan 10 minuten blijven ze niet weg.

Wat is de meest veilige manier om het scherm eens grondig schoon te maken?
Wat voor strepen zijn het? Foto misschien ervan maken?

Waar ik stiekem wel van baal maar niet voor dit topic is. De cases zijn best bizar slecht te krijgen zeg :X Internet is the way to go maar winkels die zelfs de Nexus hebben zijn erg mager met cases...

[Voor 19% gewijzigd door Touchdomex op 04-01-2013 18:17]

• Touchdomex
FreddieKiD schreef op maandag 07 januari 2013 @ 17:29:
Nexus 7 is best een goede tablet, vooral prijs/prestatie, maar is het het nu nog waard om er één te halen. Aangezien de eerste release in Juli was, denk ik dat het neit lang meer gaat duren voor er een opvolger komt. Wat denken jullie ?
2e release is nu nog bezig. Opvolger zou op zijn vroegst deze zomer aangekondigd worden en de support zal naar vermoeden nog wel eventjes doorgaan. Aangezien die met 3G nog niet eens goed te krijgen zijn :+

• Touchdomex
Ik heb er ook soms last van maar dat is vooral wanneer een app lijkt vast te lopen en vervolgens het hele systeen onderuit schopt.

• Touchdomex
janvanduschoten schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:23:
Vorige week heb ik voor mijn schoonouders een Nexus 7 32GB opgehaald in de MM in Amsterdam en daar stond al de laatste Android versie op, er was geen update nodig. Hij heeft tot nu toe ook geen enkele reboot gehad.
Ik mocht eerst nog updaten. Ik kocht mijn 32GB met 4.1.2 en draai nu 4.2. Update kwam een dag later binnen pas

• Touchdomex
martinusz schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:36:
[...]

Heb het alleen als 1 bepaalde app steeds is bijgewerkt, dan start ie hem opnieuw op. Verder nooit :)
Welke is dat? Kan ik er ook op letten.

• Touchdomex
Offtopic, dus weg.

[Voor 82% gewijzigd door janvanduschoten op 10-01-2013 08:59]

• Touchdomex
Pierre61 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:41:
[...]

Bizar dat je dit zegt (zal wel ergens staan denk ik) maar ik heb ook HD Widgets en die zorgt er dus niet voor dat mijn Nexus een reboot krijgt.
Bij mij zorgt zelfs facebook ervoor dat die vastloopt :X Sowieso een ranzige app facebook maar dat hij je tablet kan laten vastlopen en resetten vind ik wel erg... Alternatieven wil ik niet voor betalen

• Touchdomex
Budha schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:06:
[...]

Juist omdat de iPad slecht schaalt en daardoor zeer ongewenst is zie je dat er veel device (tablet) specifieke versies van apps worden gemaakt. Met name in landscape mode heb je dan echt meer aan de extra ruimte op het scherm. Bijvoorbeeld door meer kolommen te plaatsen.

Om een voorbeeld te noemen, de Volkskrant app gebruik ik graag op mijn iPhone, maar ik vind de uitgerekte versie op de Nexus echt waardeloos. Het is gewoon precies hetzelfde, maar dan wat uitvergroot. Dan kan ik net zo goed mijn iPhone gebruiken. Hetzelfde geldt trouwens voor bijna alle Twitter clients.

Ik heb het natuurlijk niet over games. Die zien er geweldig uit op de Nexus. Maar ik heb een tablet gekocht omdat ik een licht en handzaam apparaat voor op de bank wilde. Snel iets opzoeken, nieuwsberichten & tweets & blogs lezen, remote voor de verschillende apparaten die ik heb staan, chatten. Dat soort werk.
Daarentegen is de Volkskrant app voor de krant te lezen is wel wer heel erg goed! Beter dan die van de NRC Next ja ik heb beide kranten Voor Twitter heb ik Plume welke perfect werkt op de Nexus. Voor de rest gebruik ik graag apps die ontworpen zijn volgens het nieuwe systeem van Google. Dus met Holo interface elementen. Eye in sky is daar een goed voorbeeld van maar ook Soundhound en Soundcloud. Wunderlist is ook een fijne net als die van RTV Noord.

De fijnste apps zijn die netjes schalen. Niet een fugly poort van de iPhone app naar Android. Die werkt op een telefoon al kut maar op een tablet is het helemaal kut met peren.

[Voor 5% gewijzigd door Touchdomex op 11-01-2013 16:15]

• Touchdomex
Vincent_Mertens schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:49:
Ik heb em ook een kleine 2 weken en ben er zeer tevreden over. Het is mijn eerste ervaring met tablets en ineens een goede :-) Bij de eerste keer aanzetten vroeg hij al ineens om up te daten naar 4.2.1. Helaas heb ik het gevoel dat de Nexus er trager op is geworden na de update. NFS:Most Wanted draait niet echt soepel, ook de interface in het algemeen voelt niet echt vlot aan. Sommige apps crashen ook geregeld. iemand hier ervaring mee ? Is een custom ROM hier een oplossing voor ?
Welke apps draai je allemaal en welke crashen? Belangrijk om te weten....

• Touchdomex
kippengaas schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:11:
Kan iemand mij vertellen waarom een tablet met dergelijke specs zo'n stuk goedkoper kan zijn in vergelijking met een high end smartphone? Het lijkt me niet dat de benodigde hardware om te kunnen bellen in een mobiel te zo duur is dat je daarom (pak 'm beet) het dubbele moet betalen.
Jawel. Alles moet namelijke kleiner worden ontworpen. Je hebt minder ruimte om mee te werken om wel vergelijkbare hardware erin te stoppen. Daarnaast heb je ook nog licentiekosten en ontwikkelkosten die je nu minder hebt.

• Touchdomex
wars140 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 08:55:
[...]

Misschien heb je hier wat aan, werkt bij mij perfect.
Werkt hier dus jammer genoeg niet....

Nu nog maar braaf wachten totdat die faaldraken bij KPN een fatsoenlijke tablet app hebben gemaakt :')

• Touchdomex
Visa prepaid kaart gekocht vanmiddag in de winkel O+

Nu kan ik ook echt zelf apps kopen zonder echt een CC te bezitten O+

Nu weer nieuwe Nexus 7 apps uitzoeken en kopen O+

• Touchdomex
Marzman schreef op zondag 27 januari 2013 @ 13:34:
[...]

Ook GPS ontbreekt volgens mij. Op zich zou ik beiden (bellen,3G en GPS) wel willen zien in een compacte tablet. Kun je hem onderweg ook gebruiken voor Google Maps navigatie, maar het geeft meer voordelen natuurlijk.
GPS zit in de Nexus 7 :)

• Touchdomex
Voor alle mensen hier.

Koop Beat Hazard O+ Pure liefde O+

• Touchdomex
Supertip schreef op zondag 27 januari 2013 @ 17:59:
[...]

Echt alleen voor de pure liefde? :S
Beetje ook voor vermaak :+

• Touchdomex
partyondude schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:20:
[...]

Acht uur? Dat heb ik nog nooit gehaald volgens mij, klinkt vrij bizar. Ik gebruik een volledig stock N7 trouwens.
Ik haal dat makkelijk zelfs met veel gebruik constant op wifi. Ik heb denk ik een stuk of 8 widgets.

Overigens sinds gisteren Action Launcher erop gezet ipv de stock. Werkt echt veel beter imho! Moet zondag maar eens proberen wat nu dan mijn batterijduur is.

• Touchdomex
Benno de Bruin schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:05:
[...]
Ik vind de Nexus toch wel de slechtste tablet die ik ooit gekocht heb. Toen hij nog op 4.1 draaide was hij snappy en soepel, vanaf 4.2 niet meer werkbaar voor mij. Je kunt dan wel allerlei toeren uithalen met Currents, developer options tweaken, useraccounts verwijderen en weer terugzetten, NFC en GPS uitzetten, cachecleaners, forever gone, andere browser nemen om chrome-lag te omzeilen, schermhelderheid vastzetten, daarna custom roms, allerlei apps uitzetten ivm batterydrain, voorkomen dat ie helemaal leeg gaat zodat ie niet meer opstart, maar uiteindelijk was voor mij het enige wat hielp terug naar 4.1. Als ik me dan verplaats in de normale gebruiker, die deze tablet uit de bakken haalt bij de MM en gewoon wil gebruiken, i.p.v. alleen maar bezig zijn met tweaken, dan moet dat toch een erg teleurstellende ervaring zijn. Alleen daarom al kan ik niemand deze tablet aanraden maar zou ik duizend keer eerder een iPad mini aanraden voor een paar tientjes meer.

In dat licht zou ik het volgende willen zien: geen updates pushen maar pas na actieve keuze aanbieden, batterijduur sterk verbeteren, liever een gui eroverheen dan de slechte grap die de kale Android is, schermhelderheid fiixen, hogere resolutie, fonts veel beter renderen, kaartlezer, 4G, gewoon weer aangaan als ie leeg is.
Paar tientjes meer is al snel 200 euro. Pas bij 435 haal je een mini met 32GB opslag. Dat is wel iets meer dan 250 euro van de Nexus 7.

Daarnaast het enige waar ik tot op heden last van heb gehad is de SD-fix voor de rest is het tabletje bij mij echt retesnel! Alles werkt naar behoren. Nergens last van. Nu dik een maand in gebruik en had voor geen goud een iPad willen hebben. Normaal zou ik alles gaan tweaken en flashen maar tot op heden het enige wat ik heb gedaan is mijn launcher verandert naar Action Launcher omdat die veel fijner werkt. Zit tegen de 100 Apps aan op de Nexus. Draai de laatste stock versie. Wil niets anders meer! Het enige waar ik rekening mee houd bij mensen zijn de apps. Daar kan nog echt bizar veel verbeterd worden. Vooral "luie" appmakers die zich niet aan de 4.0 en later interface houden zijn een doorn in het oog. Zodra ik die 3-dots zie onderin mijn balk begin ik te twijfelen aan de bruikbaarheid van de app.

• Touchdomex
Oh ja batterijduur is dikke prima. Haal met veel gebruik makkelijk 1 dag. Met normaal gebruik ongeveer een dag of 2 a 3 :) Moet genoeg zijn.

• Touchdomex
Benno de Bruin schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:38:
[...]
De 16GB versies schelen inmiddels geen €80 meer maar €100, dat is waar.
200 vs 335? Is nog steeds bijna 140 euro. Nog steeds een enorm verschil.

Dit 16GB Nexus VS 16GB Mini.

• Touchdomex
Benno de Bruin schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:21:
[...]
Volgens de Pricewatch: iPad mini 329 - Nexus7 239,95 = 89
Inmiddels dus iets groter verschil, maar dat heb je snel terugverdiend met de tijd die het je scheelt :x
Lees je mijn stuk wel? 16GB Nexus 7 = 200 16GB & iPad Mini = 325

Verschil = 135 euro.

32GB Nexus 7 = 250 32GB & iPad Mini 32GB = 435

Verschil = 190 euro.

Je kan veel zeggen maar ik kan een hoop leuke dingen halen voor 190 euro. Bijvoorbeeld mijn Noreve hoesje voor 65 euro en heel veel apps :9~ :9~ :9~

• Touchdomex
Hahn schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:42:
Rekenen kan je in ieder geval niet :+

325 - 200 = 125, geen 135

435 - 250 = 185, geen 190
Typo en afronden :+

maar we mogen niet meer verder :>

Ik kan iedereen die geen apps kan kopen trouwens aanraden om naar de Albert Heijn te gaan en er een prepaid visa te kopen! Die kun je gebruiken voor het kopen van apps :D Wat een verademing! :D

• Touchdomex
Sjah schreef op zondag 03 februari 2013 @ 18:41:
Iemand een tip voor een gratis showcase game, of zie je pas wat deze tablet kan, als je lapt, zoja welke game dan? Had net Sonic CD installt, nou ik vind het ouderwets, dat moet toch beter, maarja gratizz he, cheap ass als ik ben.
Dead Trigger :)

Of als je het scherm wil showcasen Beat Hazard :D

Eerste is gratis die laatste betaald en een demoversie.

• Touchdomex
chowmonkey schreef op zondag 10 februari 2013 @ 13:08:
Klein vraagje. Mijn zoontje heeft voor zijn verjaardag de Nexus 7 gekregen. Gaat prima. Echter lijkt het alsof bij sommige apps (games) de Nexus toch naar standby gaat tijdens het spelen. Ik heb de settings gechecked van die apps maar die lijken goed te staan. Enig idee? Het komt niet bij alle apps voor.
Druk je per ongeluk de uitknop in? :+ Heb gemerkt dat ik dat af en toe zelf doe. Of een hoesje met een magneetje welke je per ongeluk activeert wanneer je wild aan het gamen bent?

• Touchdomex
GerbenRawr schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:20:
In het beginpost staat de 32GB versie niet vermeld bij de specificaties.

In de review las ik dat een aantal mensen last had van de backlight van de tablet, en ook ik zie duidelijk lichte plekken op het scherm bij de donkere beelden.

Zijn er mensen die hier nog actie tegen hebben ondernomen, of is dat de moeite niet waard?
Klopt de startpost is wat outdated :+ Zal het wat aanpassen binnenkort.

Scherm heb ik nergens last van. Alleen heel soms dat mijn lichtsensor wat begint te zeuren. Hij snapt het dan niet en dimt uit zichzelf waar het niet nodig is. Maar dat is nauwelijks merkbaar.

[Voor 15% gewijzigd door Touchdomex op 11-02-2013 10:32]

• Touchdomex
GerbenRawr schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:37:
Oke, top! ;)

Ja, ik moet zeggen dat die lichtere plekken in het scherm me niet storen, want het gebeurt uiteraard nauwelijks dat ik constant naar een bijna zwart scherm zit te staren. :') Maar ben toch wel benieuwd! ;)
Ik heb geen verkleuringen alleen backlight die soms wat raar doet. Meer niet :+

• Touchdomex
Quad schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:01:
Nexus 7 3G vind ik te duur, Als je een telefoon met wifi/BT tethering hebt en een leuk data bundel (1GB of meer pm) dan tether ik mijn Nexus gewoon met mijn HOX..
Nadeel is dat de batterij van je telefoon extreem hard leeg gaat...

• Touchdomex
Quad schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:05:
Daarom heb ik ook een leuke accubank van de Action :)
Werkt zoiets een beetje? Klinkt wel handig voor zoiets.

• Touchdomex
pcsj schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:24:
Ik heb mijn update ook binnen, door een aantal keer de Google Service Framework te wissen. Idd. bijzonder fijn dat dat dropdown menu fatsoenlijk gaat, dacht ook al dat dat aan mij lag. Andere verbeteringen heb ik nog niet direct gezien of zijn me nog niet opgevallen.
Gaat niets door kapot dan? Wil ook 4.2.2 namelijk maar heb het nog niet!

• Touchdomex
pcsj schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:21:
Nee er gaat niks kapot, het is heel simpel en je moet het hoogst waarschijnlijk een keer of 4-5 herhalen.

Je gaat in instellingen naar apps- dan veeg je naar - alles - en scroll je naar beneden naar Google Services, die tik je aan en dan duw je op "gegevens wissen" dat bevestig je, en dan ga je naar het menu waar je naar je update kunt zoeken. Ik heb het 5 keer moeten herhalen en toen pakte die de update.

Succes!
Al gedaan :+ 1e keer direct raak en hij update nu :D

• Touchdomex
Sjah schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:52:
[...]

Framework, je bedoelt gewoon dat je install untoucht is, dus vanilla Nexus7?
Gewoon origineel zonder root. Ik heb niets ermee gedaan behalve heel veel apps erop te installeren :+

• Touchdomex
kristo schreef op zondag 17 februari 2013 @ 14:35:
[...]

Idem hier :|

(specifieke ervaring volgt)

Lag wel geen last van, eerder het tegendeel.
Hoe ervaar je die stabiele wifi? Ik heb nergens last van hier.

Alleen wat lag af en toe. 3 seconden en dan is het weer over. Erg vervelend wel met games

• Touchdomex
kristo schreef op zondag 17 februari 2013 @ 15:28:
[...]

Een bekende wifi die ik de dag voor de update op exact dezelfde plaats nog probleemloos ontving is nu 'buiten bereik'. Vreemd is dat deze wel verschijnt als ik connecteer naar mijn GN (doet ie dus wel maar ligt er dan ook 20cm naast; op de GN lijkt ontvangst wifi en 3g zelfs beter). Probeer ik daar dàn opnieuw naar te verbinden verdwijnt ie opnieuw :? Toestel is stock.

Ik moet straks nog enkele andere vertrouwde bronnen checken zoals Starbucks en de unief.
En verwijderen en opnieuw toevoegen?

• Touchdomex
Gugger schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:07:
Bedankt voor de feedback. Ik ga binnenkort maar eens even een middagje naar een winkel om de Nexus 7 met een 10" te vergelijken op browsgebied, dan kan ik gelijk de Surface RT eens bekijken die ik ook wel interessant vind.
Je moet alleen rekening houden een 10 inch neem je niet zo makkelijk mee als een 7 inch. Iets wat wel vrij belangrijk is voor een tablet.

• Touchdomex
Sjah schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:13:
Ja, en die Surface is toch heel andere ballpark qua prijs?
3x hoger ongeveer ja :+

• Touchdomex
Sjah schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:34:
Ik bedoel maar. Apple-trekjes bij Ms, dat notabene Win8 bij het oud vuil heeft gemanouvreerd door het voor 15€ in den beginne te verkopen.
Dat is iets anders en persoonlijk heb ik daar geen problemen mee. Android wordt gratis aangeboden. Dus eigenlijk meer oud vuil :+

Klopt het dat je persé root moet hebben om USB sticks te mounten? Of is er een manier waarop dat wel zou kunnen?

Ik wil eigenlijk wel sticks maken met series die je makkelijk en snel kan wijzigen :+ Vooral ook kan gebruiken op zowel mijn tablet als telefoon.

[Voor 4% gewijzigd door Touchdomex op 17-02-2013 17:38]

• Touchdomex
MegaTronics schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:54:
Dat bestaat ook: Google Play: Nexus Media Importer

Geen root nodig, alleen een USB-OTG kabeltje nodig.

Als je root hebt, kun je deze gebruiken: Google Play: [root] StickMount
Kabeltje heb ik al. Werkt namelijk wel normaal op mijn Xperia T. Heel gaaf :D Alleen niet dus met de Nexus 7...

Ik vind die prijs wel een beetje hoog maar heb geen zin om te rooten... :/

• Touchdomex
MegaTronics schreef op zondag 17 februari 2013 @ 18:23:
Waarom niet rooten? Heb het zelf twee weken geleden gedaan via de Nexus Root Toolkit.
Ik wil hem eigenlijk gewoon zonder root hebben... Minste problemen met de Nexus denk ik. Alleen als het nodig is dan doe ik dat wel. Wil eigenlijk geen gezeik hebben met mijn garantie straks hiervoor...

Makkelijk ongedaan te maken toch?

en eventjes wachten totdat die goed is voor 4.2.2 :+

[Voor 13% gewijzigd door Touchdomex op 17-02-2013 18:27]

• Touchdomex
nWn Music schreef op zondag 17 februari 2013 @ 18:41:
[...]

Ik heb zelf een Nexus 7 sinds een maand ofzo, maar binnen een uur was ie geroot :). En binnen 2 uur stond er een Custom ROM + Kernel op. Ik kan dus niks vergelijken, met het draait allemaal als een trein en heb nooit een vastloper / FC / reboot of iets gehad. Daarnaast heb ik met mijn Sony Xperia P ervaren dat Custom ROM's het juist vaak stabieler maken, mits je geen zeer experimentele varianten erop zet. Daarnaast is het bij Sony zo dat het unlocken van je bootloader niet per sé leidt tot garantieverlies, tenzij je natuurlijk je CPU frituurd met een veels te hoge overclock. Weet iemand hoe dit zit bij de Nexus?

Rooten met de toolkit was trouwens een verademing!
Mijn SGS was binnen een dag geroot. Gekocht voor de custom roms en het flashen. Daarvoor een HTC Legend en die had geen root of rom. Daarvoor een Galaxy Spica en die had alleen maar custom roms. Uiteindelijk was ik wel klaar met rooten. Een One V gehaald voor niet rooten maar uiteindelijk ingeruild omdat er teveel problemen waren. Arc S gehaald en daar weer volledig roms en alles mee uitgeprobeerd.

Alleen nu een Xperia T en een Nexus 7 en het hoeft niet meer ondertussen. Er is behalve de root zelf geen reden om een andere rom erop te gooien. Stock Android is dikke prima en loopt als een trein hier. Xperia T is stock compleet genoeg.

Het enige waar ik nog root voor nodig zou hebben is dit, ad-free en Titanium. That's it. Dat is mij eigenlijk de moeite van het rooten niet waard. Pas wanneer de apparaten weer echt te traag voor woorden worden ga ik wel rooten. Het is niet nodig nog in mijn optiek. Zonder root functioneert alles ook gewoon.

Vroeger was het echt nodig maar nu is het imho optioneel.

• Touchdomex
Meer mensen die last hebben van speling bij de USB-plug? Ik merk de laatste dagen dat het steeds meer wordt en ben bang dat hij op een begeven moment geen goed contact meer maakt. Alleen als het hoort dan vind ik het niet zo erg.

Ik ga straks nog eventjes andere kabels proberen of het niet toevallig de kabel is. Alleen als het in de tablet zit mag hij weg :'(

• Touchdomex
Meekoh schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:04:
Aangezien ik her en der nogal verschillende dingen lees over de Nexus 7 hoop ik dat degene met een nexus 7 mijn vraag kunnen beantwoorden :P

Heeft dat ding nu 3g/SIM kaart optie of niet? Volgens Wehkamp.nl wel volgens tweakers pricewatch niet...
Alleen als je er eentje koopt met 3G. Je kan het kiezen maar je moet wel het juiste model hebben.

Je moet alleen goed bedenken voegt het wat toe voor mij. Tot nu toe in 2 maanden maar 1x gehad dat ik dacht goh wat zou het handig zijn om nu 3G op mijn tablet te hebben. Voor de rest pak ik Wifi of mijn telefoon als hotspot.

• Touchdomex
Sjah schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 17:50:
Wanneer komt winRT eens? Is ARM architectuur.... tenslotte.
Waarom zou je zoiets willen? Puur voor de mod?

• Touchdomex
Sjah schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 17:55:
Waarom vraag je dat? Lijkt me aardig om eens een Surface experience te hebben.
Omdat het Microsoft is. Is evil en alles :+

Meer ben benieuwd waarom je op zo'n tablet zoiets zou willen draaien als imho Android eigenlijk al perfect is voor een tablet.

• Touchdomex
Voor iedereen met een Nexus 7 en KPN interactieve TV. De iTV app werkt eindelijk op de Nexus 7 en doet het prima. Alleen jammer dat die nog niet goed fullscreen gaat...

• Touchdomex
Supertip schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 00:34:
[...]

Hummm.... Welke versie gaat het hier over ?
Zitten wel meer fouten in kwam ik achter :+ Het gaat om 2.1.4. Straks eens een review schrijven want dit kan gewoon niet. iPhone werkt het als een trein maar op een Nexus 7 is het gewoon bij vlagen zo traag als bagger en ik wil ook gewoon netjes fullscreen.

Het is gewoon een directe kopie van de iOS app en dat is teleurstellend!

• Touchdomex
R2 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 19:26:
[...]

Vreemd, bij mij loopt hij zonder problemen en netjes full screen..
Fullscreen? Hoe? Bovenste en onderste balk zijn gewoon zichtbaar. Zodra ik veel ga scrollen begint het te stotteren. Vandaag is de app blijven hangen omdat ik ging verplaatsen van huis naar stage en hij heeft over de hele dag ongeveer 30% van de batterij opgeslurpt.

Twijfel nog of ik hem erop laat Gaat in ieder geval een negatieve review uit binnenkort dat het gewoon luiheid is om zo afschuwelijk lelijk en buggy je app te kopiëren vanaf iOS.

• Touchdomex
R2 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 22:35:
[...]

Oh, dat is voor mij fullscreen. Die onderste balk is sowieso altijd aanwezig en ik stoor me niet aan die bovenste. Verder loopt hij bij mij zonder problemen.
Kom steeds meer videoapps en games tegen die de balkjes blurren en de bovenste balk weghalen. IDEAAL! vooral op een nexus 7, Tap je kort op de balk onderin komen alle icoontjes weer. Klein beetje extra maar maakt een wereld van verschil.

• Touchdomex
R2 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 22:41:
[...]

Ok, blurren, maar het blijft een balk, dus het is mij om het even of die icoontjes er staan, of alleen stippen, die balk is er gewoon, en de bovenste balk?, tja, zou mooi zijn als die weg zou zijn, maar vind dat niet zo spannend.
Stippen en kleiner maar ook de bovenste balk verdwijnt dan dus. Wat vooral bij TV kijken.

Je ziet gewoon dat ze het er makkelijk vanaf brengen en zitten van ja ik heb gewoon een app gemaakt terwijl het een erg slecht werkende kopie is van de iPad/iPhone app is.

Op mijn telefoon loopt die ook zo kut. Het is dus niet iets van de Nexus 7....

• Touchdomex
Voor de mensen die in landscape willen werken. Sony heeft haakse micro-USB dingen die echt extreem goed werken voor dit soort dingen. Omdat jij je hand om de kabel kan leggen.

Zit extreem stevig. Ik had hem gelukkig nog over van mijn Arc S maar ideaal. Jammer genoeg leveren ze nu bij de Xperia T een rechte....

• Touchdomex
MurtnR schreef op maandag 18 maart 2013 @ 09:38:
Net een nexus 7 besteld tevens heb ik een galaxy s3.
Op de galaxy heb ik verschillende features van samsung, denk aan pop up browser, pop up video, multi windows etc.

Is er een ROM voor nexus 7 die dit ook ondersteunt? I hope so, haha.
Moet je eventjes op XDA of hier in het custom rom topic kijken voor de nexus 7.

Maar waarom niet een Samsung Tablet gekocht die wel die functies heeft? In plaats van nu die dingen erin "hacken"

• Touchdomex
Ik zet hem met enige regelmaat uit :+ Merk dat de performance er juist meer van wordt in plaats van minder.

• Touchdomex
Olaf van der Spek schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:38:
Ik zet hem nooit uit en naar mijn idee werkt dat ook perfect. :p Dat ding draait toch geen Windows 98?
Elk OS wil graag om de zoveel tijd leeggemaakt worden :P Uitzetten en weer aanzetten om de zoveel dagen kan eigenlijk geen kwaad. Bij mij op zowel mijn telefoon en mijn tablet werkt dat het beste

• Touchdomex
pricewatch: Huawei E5331

Is zoiets niet makkelijker? Kun je ook je telefoon en laptop aan hangen :)

• Touchdomex
rockhopper schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 21:37:
[...]

De usb otg kabel in combinatie met een usb-stick is dan ook meer bedoelt om over je limiet van 8 / 16 / 32 GB heen te gaan. Je kan inderdaad via windows explorer gewoon je interne geheugen volstoppen daar heb je niks extra's voor nodig behalve een verbindingskabel die je al meegeleverd krijgt.
Maar als je onderweg bent heb je meestal niet je laptop / desktop bij, dan is de usb stick weer wel handig.
Tenzij je Windows 8 hebt :'( Ik ben echt gaan huilen om de MTP ondersteuning daar :'(

• Touchdomex
MegaTronics schreef op woensdag 10 april 2013 @ 07:37:
[...]

Ja, maar wie gebruikt nu ook Windows 8?

:+

* MegaTronics blijft bij Windows 7.
Ik heb het 4 dagen gebruikt en toen ging ik weer terug :+

• Touchdomex
AtleX schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:14:
[...]

Oh? Ik kan mijn tablet gewoon aan een Windows 8 machine knopen en dan vullen hoor. Dat is maar goed ook, want ik heb niets meer met een oudere Windows versie. Wat gaat er bij jou fout dan?
MTP werkt niet lekker. Aangezien ik geen root of wat dan ook heb is MTP de enige manier om te verbinden met de Nexus 7/Normale Jelly Bean apparaten. Google maar is een zeer bekend probleem. MTP werkt prima in Vista + 7 maar in 8 is MTP compleet b0rked.

Gaat niet om tablets alleen maar specifiek MTP + Windows 8

[Voor 5% gewijzigd door Touchdomex op 10-04-2013 12:38]

• Touchdomex
Roel1966 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:13:
Hmm, ik heb ook totaal geen problemen gehad met mijn Nexus 7 en Windows 8 althans dan wel de Windows 8 Pro versie. Out of the box kon ik hem gewoon aansluiten en werd de Nexus 7 direct getoond in Windows Verkenner.
Ik heb het met meerdere installaties gehad :'( Officiele Windows 8 Pro, zowel de N versie als de niet N versie.

Nu wel weer fijn met Windows 7 <3 /3
AtleX schreef op woensdag 10 april 2013 @ 13:15:
Ok dan, ik heb er nooit last van gehad met mijn compleet stock Nexus 7 en Windows 8 dus ik ben nooit tegen het probleem aangelopen. Daarom was ik wat nieuwsgierig. :)
Ja ik had het niet verwacht maar heb het ook met mijn Xperia T. Heeft ook Jelly Bean dus niet alleen iets van de Nexus 7

• Touchdomex
rockhopper schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:48:
Misschien heeft touchdomex een 'grijze windows'? Hoewel de prijs aantrekkelijk is ;) kunnen daar natuurlijk altijd rare problemen optreden. (nvm ik ga er maar vanuit dat officiële ook legaal betekend)
Ik ben zelf nog tevreden met win7 en of ik sla 8 over, of ik wordt uiteindelijk gedwongen over te stappen. Maar kinderziektes bij een nieuw OS hebben er al toe geleid dat ik niet meer zo snel als eerste overstap op een nieuwe versie. Ik kan dus ook niet zeggen of ik met 8 het werkende krijg.
Nope studentenlicentie :) Dus ik kan random proberen welke versie ik wil hebben.

• Touchdomex
MX is hier de enige die zonder omvormen netjes 720P filmpjes direct van mijn tracker getrokken afspeelt. VLC ging goed over zijn nek met als Vplayer.

• Touchdomex
Alwayshappyz schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 19:26:
Achtergrond instellen gaat bij mij niet altijd even makkelijk. Je ziet inderdaad een mooie selector maar vaak rekt hij bepaalde achtergronden enorm, of niet alles van die bepaalde achtergrond past op de achtergrond van de tablet omdat het formaat te groot is. Of hij is wel prima als je hem in landscape mode vasthoudt, maar niet meer goed als hij in de andere houding staat. Gelukkig app gevonden met mooie achtergronden en die stelt ze meteen in in het juiste formaat.
Gewoon een hoge resolutie pakken. Doe ik ook altijd en mijn achtergronden zijn haarscherp altijd.

• Touchdomex
Alwayshappyz schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 20:27:
[...]

Als ik dat doe selecteert hij nooit het hele plaatje helaas.
Klopt daar selecteer ik ook mijn achtergronden op :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex
pitchdown schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 20:31:
Is er al een procedure beschikbaar om de nexus7 te rooten en te unrooten?

Thx
Ja

Graag gedaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex
Arthur-M. schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:28:
Ik wil eigenlijk de 8gb versie kopen, omdat dit gewoon genoeg is voor mij, maar ik las op blz153 dat je die beter niet kan kopen, is dit nogsteeds zo??
Het is vooral dat 8GB echt weinig is voor normaal gebruik. Ik heb nu een 32GB en die is alleen al met apps bijna voor 11GB gevuld. Beetje fatsoenlijk games installeren en dat soort grappen. Zet er een paar films op voor je vakantie of andere dingen voor je vakantie (emulatoren bijvoorbeeld) gaat het bij mij zeker naar de 25GB.

Persoonlijk is 8GB gewoon te weinig voor normaal gebruik omdat je geheugen niet uitbreidbaar is en alleen via OTG-USB sticks uit te breiden is maar zit je telkens met een stom USBkabeltje eraan. Dat zou ik niet willen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex
Jeroenneman schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:13:
Hoe speel je eigenlijk films af met srt subtitles op de Nexus? Heb je daar een aparte app voor nodig? Jammer dat stock Android op sommige punten toch teleurstelt in vergelijk met Touchwiz. Daar kan ik namelijk wel gewoon srt files gebruiken.
MXplayer kan dat afaik. Vplayer ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex
Webjunkie schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:57:
dat gaat niet he :-)
maar niet getreurd, de update kwam vanochtend binnen.

dacht dat je met een nexus altijd kwa updates op de eerste rij zat, maar dat valt toch aardig tegen :/
Ja maar dit is geen software update, Dit is een app-update. Die is voor iedereen gelijk ongeacht je telefoon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex
HoodyXL schreef op zondag 19 mei 2013 @ 14:33:
Even een klein vraagje. Mijn nexus 7 is kapot en ik probeer deze aan te melden voor reparatie maar ik heb geen idee waar. De asus site heeft geen formulier om tablets aan te melden. Wel voor notebooks en die heb ik geprobeerd maar dan geeft hij aan dat het geen geldig notebook serienummer is. Ook de android site biedt geen uitkomst.

Weet iemand hier hoe ik deze wel aan dien te melden?
Bij voorbaat dank!
Winkel al gebeld?

• Touchdomex
Dikkiedikdik schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:22:
[...]

Ik zou zeker voor een 10 inch gaan, op de ipad van 10 inch kan ik heerlijk browsen, de nexus is in mijn ogen echt iets voor alleen muziek afspelen. Ik zie hier wel veel users andere dingen ermee doen, maar dat zou ik nooit met de nexus willen.

Veel te klein allemaal.

Hier staat hij in de kast voor louter en alleen spotify en dat is perfect, hij is daarvoor lekker snel, maar browsen en erop werken? Dat zou ik niet trekken. Op de 10 inch tablet werkt dat wel fijn.
Ik vind een 10 inch tablet te groot om mee te nemen. Ik heb hem elke dag in de tas en daarvoor is die perfect.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex
marco v M. schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 20:53:
Hoi allemaal,

Ik ben me aan het verdiepen in Google Nexus 7 32 GB en wil deze op korte termijn kopen. Weet iemand wat de processorsnelheid nu werkelijk is? Tweakers geeft een snelheid van 1,3 GHz terwijl Saturn er een verkoopt met 1,2 GHz. Bovendien zie ik soms Android 4.1 (Jelly Bean) en Android 4.2

Worden deze apparaten met verschillende snelheden en besturingssystemen verkocht?

Alvast bedankt,
gr, Marco
Nexus 7 is Nexus 7. Standaard specs die je het beste bij Asus zelf kan opvragen. Heeft 4.1 is die mee begonnen maar heeft nu 4.2.2. Bordjes in de winkel kloppen niet altijd zoals je leest.

• Touchdomex
Tuschinski schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:43:
[...]

Op zich mee eens, maar de G tab 2 is nu 160,- waar dan een cashback van 50,- afgaat. Dat is toch wel heel erg "bang for the buck".
G Tab 2 is toch ook al EOL? Vooral met betrekking tot updates. Volgens mij draait die nog op ICS of Jelly Bean 4.1.0. Imho is het een erg goedkope tablet maar je kan er op dit moment vanuit gaan dat die na een jaar het tabletje te erg verouderd is eigenlijk.

• Touchdomex
cheiron schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:12:
Iemand dit blogstukje al gelezen?
http://www.onemorething.n...tablet-junk/#more-2565134

Ik merk wel dat mijn Nexus iets trager is dan voorheen, maar wijt dit aan zwaardere software die ik nu heb draaien.
Maar dat gaat om een 16GB model? Of zelfs een 8GB?

• Touchdomex
Zou Android 4.3 al te forceren zijn via de officiële updates?

• Touchdomex
Cubic X schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 10:30:
Ik heb de OTA melding op mijn Nexus 7 gekregen gistermiddag...maar nog niet geüpdatet. De performance gaat achteruit met de nieuwe firmware en daar heb ik geen zin in.
Ik heb juist dat hij soepeler loopt en sneller reageert. Alleen Chrome die nog bij bepaalde dingen roet in het eten gooit maar dat is Chrome :X Mijn telefoon heeft er ook moeite mee en dat is verdomme een Snapdragon S4 :X

• Touchdomex
janvanduschoten schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 10:40:
Ik heb gisterenavond 4.3 met root geflashed en mijn nexus 7 is toch een stuk sneller /soepeler dan daarvoor. Wel Dalvik cache gewiped, daar kan het ook wel een beetje aan liggen.
Tot nu toe erg tevreden :Y

Ik had een OTA melding gekregen maar kon die niet flashen wegens root.
Ik snap niet waar de berichten over minder performance vandaan komen, bij mij werkt hij echt snappy, stukken beter dan daarvoor.
Ik zou eigenlijk ook alles moeten wissen nu na 8 maanden intensief gebruik maar zou dan alles moeten backuppen en daar heb ik nog geen zin in :+

Opzich het opnieuw flashen zou heerlijk zijn vooral voor de prestaties maar gewoon geen zin in want hij werkt nu ook super.

• Touchdomex
Artcore schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 22:22:
Ik heb een vraagje aan N7-bezitters. Momenteel heb ik een Asus Transformer TF101 (10 inch). Als in de NRC lees in de NRC-app, openen de artikelen zich niet full-screen maar in een klein venster. Dit leest erg irritant. Op mijn Samsung S3 en een Note die ik heb geprobeerd, zijn de artikelen wel full-screen.

Mijn vraag is dus de volgende, zou iemand met een N7 de NRC-app willen downloaden, en een proefkrant willen proberen? Of is er iemand met een NRC-abonnement die de N7 al gebruikt om de krant te lezen? Als de artikelen fullscreen op de N7 verschijnen is dat wel DE reden om er een aan te schaffen :)

Alvast bedankt!
Enig idee of de NRC Next dezelfde app gebruikt? Die krant heb ik wel en kan alles voor je proberen :)

[Voor 3% gewijzigd door Touchdomex op 31-07-2013 22:27]

• Touchdomex
Artcore schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 20:16:
[...]

Als je dat zou willen doen, graag ja :) ik ben dus in het bijzonder benieuwd naar de weergave van een artikel nadat je dit in de krant hebt 'aangeklikt'.

@jmk: heb paranoid android op mijn TF101 gezet. Daarmee kan ik hem iets oprekken ja, maar dit lost het probleem niet op omdat het een in-app popup is. Bedankt voor de tip iig.
Nexus tablet
http://tweakers.net/ext/f/QQze5d9reGr0wFm6VZEFBq22/thumb.pnghttp://tweakers.net/ext/f/H4Ylw3nBOoSJyZ4IemOHSRb2/thumb.pnghttp://tweakers.net/ext/f/EmMoCcaS007a0WIKIOMbTQ5z/thumb.png

Dit duidelijk? Alles is klikbaar :)

Pagina: 1 2

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee