Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:36
Mede-auteurs:
  • Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:02

Touchdomex

Anoniem: 275034

Google Nexus 7-Tablet

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nFMxvF6ESu2E7QZPjBmevbjn/full.png

Index
Algemene informatie

Met een nieuw Android OS hoort vanaf nu een nieuw apparaat, 4.1 Jelly Bean verblijd ons met de Nexus Tablet.
Een 7 inch tablet met een Quadcore Tegra 3 processor vanaf 199$!
De specificaties
  • Android 4.1 Jelly Bean
  • Krasbestendige 7-inch scherm
  • Resolutie van 1280x800
  • Nvidia Tegra 3 quad-core processor
  • 198,5 x 120 x10,45mm en 340 gram
  • 4325 mAh batterij is goed voor 8 uur actief gebruik
  • 1,2MP camera aan de voorzijde
  • WiFi 802.11 b/g/n, Bluetooth en beschikt over NFC, accelerometer, GPS, magnetometer en een gyroscoop
  • Geen SD Slot
  • 8 of 16 GB aan internal storage
Tweakers.net over de Nexus Tablet

Van de voorpagina:
Hoewel het gros van de smartphones in de winkels op Android draait, kan Google op de tabletmarkt tot nu toe nog geen potten breken; voor veel mensen staat het woord tablet nog steeds synoniem aan Apples iPad. Dat lijkt niet aan de hardware te liggen; fabrikanten gebruiken de modernste processors, hoogwaardige behuizingen, mooie schermen en sinds kort ook resoluties die nog meer pixels bieden dan een full-hd-televisie. Toch is het marktaandeel van Android-tablets gering.

De best verkopende Android-tablet is de Kindle Fire van Amazon. Dit 7"-model gebruikt een aangepaste versie van Android Gingerbread - die geeneens voor tablets bedoeld is - met een eigen schil van Amazon. De Fire is compleet gericht op consumptie van de verschillende producten die Amazon aanbiedt, waaronder e-books, films en muziek.

Google lijkt nu hetzelfde te willen doen met een eigen tablet; de Nexus 7. Deze heeft - zoals de naam al aanduidt - een 7" ips-scherm met een resolutie van 1280x800 pixels, een quadcore Tegra 3-soc op 1,3GHz en 8GB geheugen. Voor dat alles hoeft slechts 199 dollar neerlegd te worden. Er komt daarnaast ook nog een 16GB-editie voor 250 dollar.

Bij de introductie van de Nexus 7 legde Google de nadruk op de verschillende mediadiensten die het bedrijf aanbiedt. Via de Play Store kunnen boeken, films, tv-series, tijdschiften en albums gekocht en gehuurd worden. Deze worden allemaal beheerd in de cloud zodat de aangekochte titels op meerdere apparaten bekeken en gestreamd kunnen worden.

Zoals het een echt Nexus-apparaat betaamt draait Googles tablet op de allernieuwste versie van Android: Jelly Bean. Deze Android-release, die officieel versienummer 4.1 heeft meegekregen, bevat enkele nieuwigheden en verbeteringen ten opzichte van Ice Cream Sandwich. Zo is het notificatiesysteem uitgebreid, is de snelheid van de interface verbeterd en is het nu mogelijk om spraakbesturing te gebruiken zonder een internetverbinding.

Wij gingen op Google I/O aan de slag met een Nexus 7 en op de volgende pagina's kan je onze eerste impressies van deze goedkope tablet lezen.
Video's van de Nexus Tablet

[YouTube: http://youtu.be/PVqKVNtQ7Yg]

Unboxing;

De welbekende benchmarks!

Afbeeldingslocatie: http://i1090.photobucket.com/albums/i368/kristanoost/bench.png

Afbeeldingslocatie: http://i1090.photobucket.com/albums/i368/kristanoost/benchmbattery.png
Bron

Jelly Bean! Android 4.1

Jelly Bean brengt Google Now naar de Android Phones en Tablets.
Google Android 4.1 is nu al beschikbaar. De Google Nexus 7-tablet krijgt het standaard. Het komt ook midden juli als update voor de Google Galaxy Nexus-telefoon. De software development kit (SDK) is nu al voor ontwikkelaars beschikbaar.

De belangrijkste verbetering is een snelheidsverbetering, waardoor Jelly Bean sneller is en bijvoorbeeld scrollen en zoomen vloeiender gaat. De grafische interface is verbeterd, waardoor het manipuleren van widgets eenvoudiger wordt. Ook gaat het toetsenbord beter woorden voorspellen, al zal dat voor de Nederlandse versie nog wel even op zich laten wachten. De camera-app is sneller en beter geworden.

Ook de status- of notificatie-balk is verbeterd. De notificatiebalk van Android 4.1 geeft meer informatie en je kunt direct vanuit de statusinformatie opdrachten activeren.

Google Voice Search

Google verbetert het zoeken met spraakinvoer. Je kunt nu gesproken antwoorden op een zoekopdracht krijgen. Met de verbeterde Voice Search gaat Google de Siri-asistant van Apple achterna.

Google heeft vorige maand Knowledge Graph geïntroduceerd. Deze functie biedt automatisch antwoorden op vragen die via Google worden gesteld. Deze zoekfunctie is nu ook geïntegreerd in Android.

Google Now biedt je bijvoorbeeld real-time-reisinformatie. Niet alleen als je in de auto zit, maar ook in het openbaar vervoer. Deze nieuwe dienst is volledig geïntegreerd met Google Lokaal en je agenda. Wanneer je een afspraak hebt, zal Google Now je bijvoorbeeld vertellen wanneer je weg moet gaan om op tijd te komen en welke bus je moet hebben.
Waar kan ik dit beest nu halen?

Voorlopig zijn alleen de US en de UK bekend als plekken waar hij verkocht gaat worden. Hieronder een vermoedelijke prijs en winkel. Dit kan allemaal nog wijzigen!

US
199 dollar - 8GB
249 dollar - 16GB
Te koop in de Google Play Store, http://www.google.com/nexus/#/7

UK
159 pond - 8GB
199 pond - 16GB
Onder andere bij Carphone Warehouse

NL

249,99 - 16GB
Pricewatch
[Bestelstatus van sites

Overige informatie

Deze topicstart is constant onderhevig aan verandering. Mocht je informatie hebben of dingen opvallen stuur ons een DM. Als je het direct naar ons allemaal stuurt heb je het snelste je reactie ;)

Een community voor Nexus 7 gebruikers, opgezet door jpschouten
Nu ben ik bezig met het opzetten van een Google+ Community, Nexus 7 NL.
Er zitten al wat mensen in +- 20 die hun ervaring apps games... etc delen. Ik heb de link al in je topic gepost maar zou het erg leuk vinden als je hem even benoemd aan het begin van het topic waar je alles op een rijtje zet voor iedereen.

Nexus 7 NL
https://plus.google.com/u...ies/106108029108416173018

[ Voor 35% gewijzigd door StrongArmLance op 21-04-2013 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
Gereserveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Binnenkort ook verkrijgbaar in UK, http://www.engadget.com/2012/06/28/nexus-7-uk-availability/

Verder is het erg jammer dat er geen micro-sd slot in zit.

Edit: Zo te zien draait de Nexus 7 op de gewoon mobiel interface van Android in plaats van de tablet versie, why?

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 275034 op 28-06-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
Anoniem: 275034 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:20:
Binnenkort ook verkrijgbaar in UK, http://www.engadget.com/2012/06/28/nexus-7-uk-availability/

Edit: Zo te zien draait de Nexus 7 op de gewoon mobiel interface van Android in plaats van de tablet versie, why?
Thanks, toegevoegd aan de TS.
Dat van de Mobiele interface was me nog niet opgevallen, wellicht iets met Jelly Bean?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kristan schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:41:
[...]

Thanks, toegevoegd aan de TS.
Dat van de Mobiele interface was me nog niet opgevallen, wellicht iets met Jelly Bean?
Persoonlijk heb ik meer voorkeur aan de interface van de mobiele versie, ziet toch meer strak uit.
En hier al wat benchmarks afkomstig van Engadget, http://www.engadget.com/2012/06/28/nexus-7-early-benchmarks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Anoniem: 275034 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:20:

Denk omdat er zeer weinig gebruikt word gemaakt van de tablet interface en op 7 inch kan de normale interface ook net al zouden er wel enkele dingen beter kunnen/meer in stijl van de tabletinterface.

Maar daarvoor heb je custom homescreens :9

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-04 16:41
Ik denk dat hij in Portrait draait, omdat de 7" lijnen altijd in portrait gebruikt worden.
Zie de Tab 7.0 of 7.7. Die zijn allemaal in Portrait.
Ik wil deze heel graag hebben. Zit eraan te denken er twee aan te schaffen.
1 voor mij en 1 voor me vriendin. Die is in September jarig. Hier kan je toch even lekker je film of serie op kijken op de bank. Als je gaat reizen en meerdere films en series wilt kijken zal je toch met een usb stick moeten hosten gok ik. Gelukkig wel een microusb aansluiting dus dan kan je gewoon een hele kleine koppeling kopen op een site en alsnog een MicroSD kaart erin pluggen als je die extra films wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-04 14:08
Ik heb nog geen tablet, zie ik er niet direct het nut van in aangezien ik al een 13" laptopje heb, maar dit is echt een serieus mooi apparaatje geworden! Goeie specs, het loopt zo te zien lekker vloeiend, geen gepruts met TW of Sense, ik zou er bijna één gaan halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
De topicstart heeft wat nieuwe kleurtjes gekregen :>

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:55
partyondude schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:02:
Ik heb nog geen tablet, zie ik er niet direct het nut van in aangezien ik al een 13" laptopje heb, maar dit is echt een serieus mooi apparaatje geworden! Goeie specs, het loopt zo te zien lekker vloeiend, geen gepruts met TW of Sense, ik zou er bijna één gaan halen :)
Veel gemaakte fout, een laptop met een tablet vergelijken. Een tablet is geen vervanger van een laptop, het heeft gewoon een eigen plekje. Wordt meestal pas begrepen wanneer het in gebruik wordt genomen.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04 13:40
treative schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:12:
Veel gemaakte fout, een laptop met een tablet vergelijken. Een tablet is geen vervanger van een laptop, het heeft gewoon een eigen plekje. Wordt meestal pas begrepen wanneer het in gebruik wordt genomen.
Dat ben ik het niet met je eens. Ik ben juist wel op zoek naar een tablet & 'laptop' in één. En ik zie daar die Microsoft Surface tablets als een uitstekend kandidaat voor. Als je zo'n Surface Pro ding neemt met zo'n toetsenbord, dan heb je een tablet die een volwaardige windows versie draait en waar je ook nog eens een toetsenbord op kan aansluiten. Dus voor lekker op de bang hangen en teksten lezen heb je de tablet, en wil je office e.d. gaan gebruiken ga je op je bureau zitten en sluit je je toetsenbord erop aan. Lijkt mij ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Morgoth schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:29:
[...]

Dat ben ik het niet met je eens. Ik ben juist wel op zoek naar een tablet & 'laptop' in één. En ik zie daar die Microsoft Surface tablets als een uitstekend kandidaat voor. Als je zo'n Surface Pro ding neemt met zo'n toetsenbord, dan heb je een tablet die een volwaardige windows versie draait en waar je ook nog eens een toetsenbord op kan aansluiten. Dus voor lekker op de bang hangen en teksten lezen heb je de tablet, en wil je office e.d. gaan gebruiken ga je op je bureau zitten en sluit je je toetsenbord erop aan. Lijkt mij ideaal!
Liever heb ik dan een normale laptop van ongeveer 13 inch. Kleiner typt hoe dan ook niet echt prettig. Hoe hard ze er ook mee bezig gaan.

Simpele telefoon erbij voor wat standaard taken en dan dit tabletje erbij. Dat zou voor mij echt de perfecte combinatie zijn. Thuis een desktop voor het zware werk. Ja het is een beste collectie maar weet zeker dat ik alles optimaal ga benutten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 22:23

zAo

GPLv2 Fanboy

Touchdomex schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:33:
[...]

Liever heb ik dan een normale laptop van ongeveer 13 inch. Kleiner typt hoe dan ook niet echt prettig. Hoe hard ze er ook mee bezig gaan.

Simpele telefoon erbij voor wat standaard taken en dan dit tabletje erbij. Dat zou voor mij echt de perfecte combinatie zijn. Thuis een desktop voor het zware werk. Ja het is een beste collectie maar weet zeker dat ik alles optimaal ga benutten :+
Dit is ook wat ik graag wil/heb. Die kleine telefoon wordt alleen al snel een grotere :+

Overigens hoeft de prijs van dit alles niet boven dat van een Surface Pro te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Touchdomex schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:58:
De topicstart heeft wat nieuwe kleurtjes gekregen :>
en de prijs voor meest mannelijke topicstart gaat naar... :*)

Ben benieuwd hoe gemakkelijk het wordt om hem hier te bestellen. De google play store is al uitgesloten, maar blijkbaar zijn er wel verschillende UK stores die hem gaan verkopen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-10-2024
Ok, that's it! Dit gaat mijn eerste tablet worden. Ik kan bijna niet geloven dat ze deze specs voor 200$ gaat aanbieden. Weet iemand of je zonder problemen een tablet uit een britse webshop kan bestellen?

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
zAo schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 18:45:
[...]

Dit is ook wat ik graag wil/heb. Die kleine telefoon wordt alleen al snel een grotere :+

Overigens hoeft de prijs van dit alles niet boven dat van een Surface Pro te liggen.
Nee ik absoluut niet. Ik wou juist weer een kleinere telefoon. 4 Inch is groot genoeg voor mij. Ik heb een maand eentje gehad van 4.7 inch en dat nooit meer. Was een leentoestel maar wat een horror :X :/
Boeboe schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 18:46:
[...]

en de prijs voor meest mannelijke topicstart gaat naar... :*)
Kwestie van lef hebben :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:09
Heeft iemand al meer informatie over het bestellen vanuit de uk? Als die optie er is doe ik dat direct! Ik vertrek trouwens binnenkort naar bangkok zou hij daar te krijgen zijn?

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Pelox schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 19:22:
Heeft iemand al meer informatie over het bestellen vanuit de uk? Als die optie er is doe ik dat direct! Ik vertrek trouwens binnenkort naar bangkok zou hij daar te krijgen zijn?
Ik kwam alleen tegen dat de 16GB versie in retailstores verkocht gaat worden. Hoe het met de 8GB vergaat weet ik niet.

Volgens mij is hij naast de US en UK alleen in Australie te koop, voor nu.

Hopelijk wordt hij in de US ook in de retailstores verkocht, dan kan een vriend van me er een meenemen uit New York :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-04 18:40
Yay heb hem net besteld gebruikmakend van een prepaid skrill creditcard (ie is uk bassed) en forward2me.com

nu wachten tot die binnen is =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Brackpc schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 20:48:
Yay heb hem net besteld gebruikmakend van een prepaid skrill creditcard (ie is uk bassed) en forward2me.com

nu wachten tot die binnen is =)
Hoe gaat dat in zijn werk, heb je er meer ervaring mee? kan dat ook met een nl creditcard?

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
Pelox schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:15:
[...]

Hoe gaat dat in zijn werk, heb je er meer ervaring mee? kan dat ook met een nl creditcard?
Toen ik het adres van de creditcard nog op Nederland had staan kreeg ik de melding dat google de betalingsmethode weigerde, gelukkig is skrill uk based en werkt die ook als ik als land uk invul (ervaring met spotify lang geleden :) )

Forward2me geeft je voor 2,40 pond een adres in UK en zodra ze het pakket hebben sturen ze het naar je NL adres door voor ongeveer 25pond afhankelijk van het gewicht en grote van het pakket, zelf geen ervaring mee maar werd me door een collega aangeraden.

Hopelijk is het zo wat duidelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Brackpc schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:23:
[...]
Hopelijk is het zo wat duidelijker
Ja duidelijk, klinkt goed!! _/-\o_

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
nog even een offerte aangevraag bij fromus2eu

totaal 274 euro vrij fors vind ik...maar misschien goedkoper als je er gelijk 2 besteld.

Dank voor je reactie, het totaal voor de 8GB uitvoering is als volgt:
Kosten voor producten incl 6% salestax
$210.94
Shipping kosten binnen de USA
$13.99
Verzending naar Nederland via DHL
$51.50
Currency toeslag (5% over bovenstaande) *
$13.82
Subtotaal
$290.25

Omgerekend euro's
€ 249.30
Handling fee
€ 25.00
Totaal
€ 274.30

[ Voor 5% gewijzigd door Michel242186 op 28-06-2012 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-04 23:05
Zitten bij die DHL-kosten de invoerbelasting e.d. al inbegrepen? Waarschijnlijk niet. Daarom kun je beter uit de UK importeren dan uit de USA, binnen de EU betaal je geen importbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Nu online
tomhster schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 00:09:
Zitten bij die DHL-kosten de invoerbelasting e.d. al inbegrepen? Waarschijnlijk niet. Daarom kun je beter uit de GB importeren dan uit de USA, binnen de EU betaal je geen importbelasting.
als je beneden de 430 euro blijft betaal je geen importbelasting volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Dit topic is niet bedoeld om import of winkels te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-04 23:05
Die 430 euro is alleen vrij wanneer je het goed zelf meeneemt, niet bij mail. Reken op zeker 19% bijkomende kosten. Maar weer ontopic: Met Google Drive en Dropbox moet je de afwezigheid van een geheugenkaartlezer wel kunnen ondervangen. Eigenlijk het enige minpuntje van dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Nu online
tomhster schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 00:29:
Die 430 euro is alleen vrij wanneer je het goed zelf meeneemt, niet bij mail. Reken op zeker 19% bijkomende kosten. Maar weer ontopic: Met Google Drive en Dropbox moet je de afwezigheid van een geheugenkaartlezer wel kunnen ondervangen. Eigenlijk het enige minpuntje van dit apparaat.
oke bedankt voor de tip.....topic over levertijden zou wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 22:56

JT

VETAK y0

offtopic:
430? 22 euro bedoel je...

Mooi ding voor het geld, ga me haast afvragen of mijn 9,7" Kruidvat IPS ding waar ik erg tevreden mee ben de juiste keuze was :+

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hartstikke leuk apparaatje, zou er ook een topic voor gestart zijn als hij in minimaal 32GB / 64GB verkrijgbaar geweest zou zijn of met een MicroSDHC-slot zou worden uitgebracht... WTF 8GB / 16GB... Leuk die cloud-storage, maar als er ook geen 3G inzit heb je aan 'the Cloud' helemaal geen ene r**t zeg :F Ik kan niet begrijpen dat Google zoiets niet inziet.. 7" is de perfecte maat imho, een 1280x720 scherm is echt heel mooi op die grootte en het is dan ook een perfect apparaatje voor films / muziek / browsing, maar met 8GB of 16GB ben je snel klaar :? Ik houd het voorlopig bij m'n BlackBerry PlayBook/QNX die wel 64GB heeft, die €250,00 kostte.

Jammer Google...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 09:49
Ik heb er gisteren twee besteld, ben nog tot eind juli in de VS. Met m'n NL credit card kon het hier ook niet, dus via iemand moeten regelen. Ik ben benieuwd wanneer hij binnenkomt!
Het microSD slot blijft jammer, wat kost zoiets nou? Van de andere kant nu kunnen ze extra winst maken op het 16GB model...

Ik ben ook wel benieuwd naar de custom roms die er voor gaan komen... Vast wel redelijk wat maar of ze echt beter wordt dan google zelf produceert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Ben zeer benieuwd naar deze tablet, overweeg deze ook zsm aan te schaffen. Probeer er wel achter te komen of je inderdaad met een Micro USB on-the-go kabel een USB stick kunt aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-10-2024
CLB schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 00:36:
Hartstikke leuk apparaatje, zou er ook een topic voor gestart zijn als hij in minimaal 32GB / 64GB verkrijgbaar geweest zou zijn of met een MicroSDHC-slot zou worden uitgebracht... WTF 8GB / 16GB... Leuk die cloud-storage, maar als er ook geen 3G inzit heb je aan 'the Cloud' helemaal geen ene r**t zeg :F Ik kan niet begrijpen dat Google zoiets niet inziet.. 7" is de perfecte maat imho, een 1280x720 scherm is echt heel mooi op die grootte en het is dan ook een perfect apparaatje voor films / muziek / browsing, maar met 8GB of 16GB ben je snel klaar :? Ik houd het voorlopig bij m'n BlackBerry PlayBook/QNX die wel 64GB heeft, die €250,00 kostte.

Jammer Google...
Ik vind het juist een goede zet, grote bestanden wil ik echt niet met 3g uit een cloud-storage halen. Kleine bestanden die je daar wel uit wil halen zijn ook klein genoeg om gewoon op te slaan. Een grotere interne opslag was natuurlijk mooi geweest of een SD slot o.i.d. Maar voor 200€$ ben ik tevreden :)

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Laatst online: 15:41
Wat natuurlijk een handige extra accesoire is, zijn de MiFi apparaatjes.
De meeste van die dingen hebben een micro sd slot, en je hebt dan via wifi de 3g functie erbij voor al je producten die van wifi gebruik kunnen maken.

Op dit moment heb ik enkel een smartphone met tethering en een laptop met ingebouwd sim card slot waar nog wel de 3g kaart ingebouwd kan worden.
Ik zat al te denken aan de 3g kaart voor mijn laptop te kopen, maar het is natuurlijk handiger om dit via zo een MiFi te doen.
Helemaal als er nog een tablet bij gaat komen.

Plus, je kan de 3g dan delen met anderen die dit niet hebben.

Zelf twijfel ik tussen deze Nexus of de Asus Infinity, maar het lijkt op dit moment meer naar de Nexus te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:29

Denko

|{ing Øf ßlitz

Wat staat hierboven nou?

[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 29-06-2012 14:31 ]

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Misschien een stomme vraag maar als ik hem bestel in de UK (ook via vestiging).
Kan hij dan gewoon op Nederlands worden ingesteld en alles via de Nederlandse Play Store en me eigen account? Zijn er totaal geen beperkingen?

In de review van Engadget staat dat de tablet geen MHL ondersteund.
Niet dat ik me eraan kan storen, want ik koop hem juist zodat ik niet altijd op me
kamer op me tv een film of serie moet kijken, maar ook eens gezellig beneden op de bank.

[ Voor 42% gewijzigd door Dubrillion op 29-06-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Er zou ook een witte uitvoering komen? Vraag mij af waarom het niet te pre-orderen is.. Hier zie ik hem wel (unpack video) > YouTube: Nexus 7 & Nexus Q (Hands-on Video)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
Er komt geen witte versie, de witte die je daar ziet is het speciale Google i/o model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Heb een pre order geplaatst in de usa, ben benieuwd!

Hopelijk maken ze de 2-3 weken levertijd waar en heb ik em rond half juli in handen. Heb er ook maar die cover bij besteld.
Wel jammer dat adobe in 4.1 geen flash meer ondersteund.
Ben erg benieuwd naar die leesmodus waar google het over had.
Mijn vriendin heeft een kindle wat uiteraard superieur is om op te lezen, ben erg nieuwschierig hoe dit gaat werken op de N7

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Hoe hebben jullie dit gedaan? Want wil het zelf ook graag doen. zijn er nog verschillen met een normale Nederlandse versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Het topic is (zoals ROD al plaatste) niet bedoeld om aankooptips met betrekking tot importeren e.d. uit te wisselen.
Maar heel kort, heb familie in de USA die er een doorstuurt.

Er is niets bekend over een eventuele Nederlandse versie.

Wat sowieso anders is, is de play store, deze is in de USA veel uitgebreider en er is veel meer aanbod van films/boeken/series en dergelijke.
Dit komt (hopelijk) nog naar de Nederlandse play store.

Qua hardware zal er geen verschil zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 21-04 22:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:Discussies over prijs en leveringen mogen in een eigen topic in de hoofdgroep Telecom Providers

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrous
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
'Diverse Italiaanse websites melden vandaag dat de Nexus 7 eind augustus of begin september op het Europese vasteland moet verschijnen. In de hierboven genoemde landen wordt de tablet via de Google Play Store verkocht voor een prijs van 199 dollar, maar Google gaf gisteren al aan dat retailers de tablet wellicht ook zouden gaan aanbieden. Gevolg hiervan is dat de prijs wel hoger zou komen te liggen om een marge voor de winkeliers in te bouwen. De 16GB versie zal in Europa door diverse retailers aangeboden voor een prijs van 249 euro, de 8GB versie houdt Google voor zichzelf.'

linkje

€250,- is nog steeds best een nette prijs voor een tablet met die specs. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Nitrous op 29-06-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steamon
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-03 15:21
Wordt zeker een leuk tabletje. Ik heb mijn e-reader al in de verkoop gegooid. Wil geen pixels kunnen tellen. :P

Verder ja ik ben ook even aan het uitzoeken waar je het beste hem kan krijgen. Hoop dat er dadelijk een speciaal topic voor open gaat. Een bekende van mij gaat nog naar UK of USA dus waarschijnlijk kan ik er wel aan 1 komen binnenkort en dat ik hem gewoon mid juli kan vast houden. :)

Heb overigens ook nog steeds de nexus one. Altijd al goede producten gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Laatst online: 15:41
Dit is ook wel leuk om te lezen.
http://www.androidworld.n...een-10-inch-google-nexus/

Hopelijk is dit dus waar, 10 inch heeft mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145867

Dit is toch wel een mooie tablet. Ik durfde er nooit één te kopen omdat ze zo duur zijn.. Denk al gauw dat zo'n tablet stof gaat happen in de kast en dat ik beter die 500 euro ergens anders voor kon gebruiken, ook al heb je zeg maar geld voor 6 van die dingen... ben zuinig op me geld de laatste tijd.. (crisis ;))

Maar 200 Euro voor zo'n leuk mooi tabletje met ook nog eens de nieuwste Android er altijd op??
Ik hoorde ook dat je 25 Euro/Dollar gratis kunt spenderen in de Play Store? Klinkt trouwens geweldig!! Kan je leuk alles uitproberen zoals films/Series/tijdschriften en wat apps etc.

SD kaart is wel jammer en een video out is ook wel jammer voor als je een film gekocht hebt.. Maar snap aan de andere kant wel dat als je een film koopt er licentie is voor 1 apparaat. Toch had ik ook wel gehoord van DLNA apps? En het muziek kun je hopelijk wel via bluetooth naar apparaten sturen :) Leuk voor in de auto.

SOLD !! Als hij nu in de winkels lag had ik hem vandaag nog opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 145867 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 13:05:
Maar 200 Euro voor zo'n leuk mooi tabletje met ook nog eens de nieuwste Android er altijd op??
Ik hoorde ook dat je 25 Euro/Dollar gratis kunt spenderen in de Play Store? Klinkt trouwens geweldig!! Kan je leuk alles uitproberen zoals films/Series/tijdschriften en wat apps etc.
Alleen jammer dat vele diensten zoals films, series etc. niet gaan werken hier in Nederland.

En mocht het ooit gaat komen dan heb ik liever dat ik een vaste bedrag per maand betaald waarmee ik dan oneindig van de contents mag genieten, zoals dat het nu geval is bij de Kindle Fire van Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 275034 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 13:09:
[...]

Alleen jammer dat vele diensten zoals films, series etc. niet gaat werken hier in Nederland.
Dat is nu ook al zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
Kan het nog wel jammer zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

kristan schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 15:07:
[...]

Kan het nog wel jammer zijn
Jawel, maar het verandert voor ons Nederlanders weinig aan het hebben van een tablet. Bij alle andere tablets (en smartphones) kan je ook alleen maar apps kopen via Play. Verder kan Google wel roepen dat de Nexus 7 bedoeld is voor integratie met Play, enzo, maar volgens mij is de integratie niet meer of minder dan bij andere tablets. Wat dat betreft heb je dus een "gewone" tablet, alleen dan best wel goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Nu online

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Momenteel zit ik toch in dubio; zojuist heb ik mijn Tomtec/Xiron 9,7 inch tablet van de hand gedaan waar 4.0.3 op draaide. Door de Cortex A8 1,2Ghz CPU en slechte GPU vond ik het ding eigenlijk onwerkbaar. Eerst dacht ik een ASUS TF101 tweedehands te willen kopen; de Tegra2 doet het prima (denk ik) en ik heb nog een 16 & 32GB MicroSD kaartje. Toen zag ik de Nexus 7 en dacht ik, dat is nog meer specs voor het geld en lekker compact, echter vind ik de opslag dan weer te beperkt. De tablet gebruik ik vooral voor ebooks, comics, tijdschriften, browsen en 720P mkvs kijken. Ook zou ik het leuk vinden eens Need for Speed of GTA te spelen.

Als de Nexus gepatched kan worden om via MicroUSB die SD kaartjes te kunnen aanspreken neig ik naar die tablet, maar het grotere formaat van de ASUS spreekt me dan ook wel weer aan.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zelf beslissen of naar het aankoopadviesforum verhuizen. Hier doen we niet aan aankoopadvies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Precies de twijfelpunten die menigeen zal hebben. Geweldig ding voor de prijs, maar de missende MicroSD zal de Nexus voor veel mensen van een 'mustbuy' naar een twijfelaar degraderen, zeker omdat de standaardruimte niet veel overlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Nu online

LoCuTuS2000

Resistance is futile

RoD schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 18:53:
[...]

Zelf beslissen of naar het aankoopadviesforum verhuizen. Hier doen we niet aan aankoopadvies ;)
Je hebt gelijk, zal mij anders ook eerst even door het TF101 topic worstelen :)
Roamor schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 18:55:
Precies de twijfelpunten die menigeen zal hebben. Geweldig ding voor de prijs, maar de missende MicroSD zal de Nexus voor veel mensen van een 'mustbuy' naar een twijfelaar degraderen, zeker omdat de standaardruimte niet veel overlaat.
Inderdaad, zelfs met de 16GB versie kan het krap worden op reis, en het voordeel van krachtige hardware is dat je niet je video's hoeft te transcoden naar een kleiner formaat. Dat neemt natuurlijk wel behoorlijk wat opslag in......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 14:54
Ik neem aan dat hij net als de meeste android 4.x devices een mini usb poort heeft.
Daaraan kun je harde schijven usb sticks card readers tv's (HDMI) toetsenborden en muizen (draadloos of anders) game controllers enzovoorts aanhangen, hang er een (powered) usb hub op of koop een mooi docking station en je kunt al het bovenstaande er tegenlijk aan hangen.

Wat ik wil zeggen: microsd is fijn om te hebben maar met een mini usb naar usb kabeltje en een kleine stick (of meerdere van x gigabyte, of een kleine usb micro sd card reader eraan kom je al een heel eind op reis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Nu online

LoCuTuS2000

Resistance is futile

alucard.erbacam schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 20:16:
Ik neem aan dat hij net als de meeste android 4.x devices een mini usb poort heeft.
Daaraan kun je harde schijven usb sticks card readers tv's (HDMI) toetsenborden en muizen (draadloos of anders) game controllers enzovoorts aanhangen, hang er een (powered) usb hub op of koop een mooi docking station en je kunt al het bovenstaande er tegenlijk aan hangen.

Wat ik wil zeggen: microsd is fijn om te hebben maar met een mini usb naar usb kabeltje en een kleine stick (of meerdere van x gigabyte, of een kleine usb micro sd card reader eraan kom je al een heel eind op reis :)
Net heb ik een tablet weggedaan met USB aan de recherzijkant in landscape mode en dat stoorde me al dus toen ben ik overgestapt op MicroSD kaartjes. Helemaal met zo'n verlengkabeltje erbij lijkt het mij niet prettiger erop worden. Maar goed, eerst nog maar even wachten tot iemand Stickmount werkend heeft op de Nexus 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

alucard.erbacam schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 20:16:

Randapparatuur via USB aansluiten is enkel mogelijk als de port een usb host is, wat 99% zekerheid NIET het geval is. Je kan de usb aansluiting van je telefoon enkel aansluiten aan andere hosts, het kan niet zelf voor host spelen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
Boeboe schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 21:43:
[...]

Randapparatuur via USB aansluiten is enkel mogelijk als de port een usb host is, wat 99% zekerheid NIET het geval is. Je kan de usb aansluiting van je telefoon enkel aansluiten aan andere hosts, het kan niet zelf voor host spelen.
1% is toch het geval hier en bij erg veel android toestellen usbhost wordt gewoon ondersteund. usb otg wat nodig is voor de usb sticks echter nog niet maar dit zal waarschijnlijk wel met een update toegevoegd worden

EDIT: ff een bronnetje om het wat geloofwaardiger te maken :) http://www.theverge.com/2...27278/nexus-7-mhl-usb-otg

[ Voor 10% gewijzigd door Brackpc op 30-06-2012 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:14
Tof ding voor wie een 7" zoekt, mij mogen ze wakker maken zodra er een 9.7" of 10.1" in de rekken ligt.

7", wat ben je daar nou mee in huis? Ik wil lekker comfortabel lezen en surfen in de zetel! Ik heb geen tab voor onderweg nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
Bullet NL schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 16:14:
[modbreak] Discussies over prijs en leveringen mogen in een eigen topic in de hoofdgroep Telecom Providers
Misschien een mooi moment om dat forum naar "Abonnementen en levertijden" te hernoemen oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
Drwho1 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 21:45:
Tof ding voor wie een 7" zoekt, mij mogen ze wakker maken zodra er een 9.7" of 10.1" in de rekken ligt.

7", wat ben je daar nou mee in huis? Ik wil lekker comfortabel lezen en surfen in de zetel! Ik heb geen tab voor onderweg nodig.
Ik heb juist mijn 10inch transformer verkocht om deze te halen, vond hem toch wat te lomp om comfortabel mee te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maciasty
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 09:01
Was druk bezig om er een te bestellen maar toen zag ik opeens dat hij geen HDMI output heeft. Jammer maar als het niet mogelijk is om hem op een TV aan te sluiten wacht ik op de volgende. Op het ontbreken van die functionaliteit na is hij voor mij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
Michel242186 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 00:22:
[...]

als je beneden de 430 euro blijft betaal je geen importbelasting volgens mij.
Dat geldt alleen voor reizigers die het als bagage meenemen.

Vanuit buiten europa invoeren =invoerheffing +btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Nu online

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Eindelijk het nieuws waar velen op wachten! Op XDA is bevestigd dat met Root en Stickmount USB OTG gewoon werkt met USB Sticks / card readers:

Bron:
http://forum.xda-develope...p?p=28109758&postcount=11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Portabiliteit den top... Leuk, maar er had gewoon meer opslagcapaciteit in moeten zitten, voor een tientje meer.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
Jpjedi schreef op zondag 01 juli 2012 @ 02:48:
[...]

Dat geldt alleen voor reizigers die het als bagage meenemen.

Vanuit buiten europa invoeren =invoerheffing +btw
niet voor levertijden etc :|
dat van de sdkaart snap ik echt niet, je legt zo meer focus op de 16gb, maar ik kan er echt niet bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik wil echt dolgraag een tablet, maar vind 700euro te duur. Ik wil graag een tablet voor in bed het nieuws en lekker 720p mkv's af te spelen. Dus 16Gb is te weinig. 7" misschien ook weer te klein. Dus een 10" Nexus tablet met 32gb of MicroSD lijkt me super. Ook MHL ondersteuning lijkt me leuk als ik iets op me tablet heb staan en andere graag willen meekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Dubrillion schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:06:
Ik wil echt dolgraag een tablet, maar vind 700euro te duur. Ik wil graag een tablet voor in bed het nieuws en lekker 720p mkv's af te spelen. Dus 16Gb is te weinig. 7" misschien ook weer te klein. Dus een 10" Nexus tablet met 32gb of MicroSD lijkt me super. Ook MHL ondersteuning lijkt me leuk als ik iets op me tablet heb staan en andere graag willen meekijken.
Aangezien er erg veel verschillende tablets te koop zijn; neem geen Nexus 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
zAo schreef op maandag 02 juli 2012 @ 12:24:
[...]

Aangezien er erg veel verschillende tablets te koop zijn; neem geen Nexus 7.
Jaaa daar zit ik dus ook over te dubben, maar kale Android en snelle updates spreken me erg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Dubrillion schreef op maandag 02 juli 2012 @ 12:33:
[...]

Jaaa daar zit ik dus ook over te dubben, maar kale Android en snelle updates spreken me erg aan.
Neem een ASUS; heeft de specs die je wilt en de updates zijn het snelste in heel Android Tablet Land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Doe is gek en neem een BlackBerry Playbook met 64GB voor €250,00 ;)
De resolutie is wat lager maar het scherm is wel weer IPS, heeft HDMI-output, kost niet veel en werkt top! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

CLB schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:27:
Doe is gek en neem een BlackBerry Playbook met 64GB voor €250,00 ;)
De resolutie is wat lager maar het scherm is wel weer IPS, heeft HDMI-output, kost niet veel en werkt top! ;)
:+ Alleen dat 'kale Android' en 'Snelle updates' wordt een lastig verhaal.

Is er al bekend wanneer de retail stores ze werkelijk gaan verkopen in de US? Ik hoop binnen 4 weken aangezien dan iemand hem mee kan nemen (als ze niet uitverkocht zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Maar begrijp ik het nou goed dat je via een verloopje een USB stickje kan gebruiken? Dat is dan wel een mooie uitkomst voor vakanties e.d. 32GB stick met dat verloopje mee, toch weer 5 a 6 films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Denko schreef op maandag 02 juli 2012 @ 15:11:
Maar begrijp ik het nou goed dat je via een verloopje een USB stickje kan gebruiken? Dat is dan wel een mooie uitkomst voor vakanties e.d. 32GB stick met dat verloopje mee, toch weer 5 a 6 films
Ja; USB On The Go wordt ondersteund. Je kan ook een hele USB hardeschijf meenemen mocht je dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

zAo schreef op maandag 02 juli 2012 @ 15:15:
[...]

Ja; USB On The Go wordt ondersteund. Je kan ook een hele USB hardeschijf meenemen mocht je dat willen.
MMmmmm, nomnomnomnom, nee, dan is mijn laatste twijfeltje wel weg, USB sticky of 2.5/1.8 inch drive mee en je bent klaar voor vakanties waar Wifi niet altijd beschikbaar is, de rest heb ik een servertje voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Nu online

LoCuTuS2000

Resistance is futile

zAo schreef op maandag 02 juli 2012 @ 15:15:
[...]

Levert de poort genoeg stroom dan om een 2,5" drive te laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

LoCuTuS2000 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 15:33:
[...]
Levert de poort genoeg stroom dan om een 2,5" drive te laten draaien?
Ik vermoed van niet, maar zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Je kan tegenwoordig zulke kleine cardreaders kopen.
Ik heb er alleen nog geen kunnen vinden die direct in een MicroUSB slot kunnen.
Daarom zou ik alsnog deze tablet willen. Het scherm is denk groot genoeg voor films kijken en als hij makkelijk en zonder root, flashen en andere dingen gewoon USB on the Go ondersteund wordt dit toch mijn eerste tablet denk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas de Bakker
  • Laatst online: 06-04 10:46
Over USB on the go support, eerst even AnandTech lezen:
http://www.anandtech.com/...usb-storage-not-supported

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Nu online

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Dan zal ik mijzelf maar even quoten, lees XDA forum ook eens ;)
LoCuTuS2000 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 07:40:
Eindelijk het nieuws waar velen op wachten! Op XDA is bevestigd dat met Root en Stickmount USB OTG gewoon werkt met USB Sticks / card readers:

Bron:
http://forum.xda-develope...p?p=28109758&postcount=11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Laatst online: 15-04 20:59
Dubrillion had het specifiek over "zonder root, flashen". Dat is dus niet mogelijk (keyboards wel, geen storage).

Nu goed, ik heb geen probleem met rooten - ik koop dit ding toch echt. Het feit dat we toch externe USB storage kunnen gebruiken trekt me finaal over de streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Nu online

LoCuTuS2000

Resistance is futile

MatthiasDS schreef op maandag 02 juli 2012 @ 20:00:
Dubrillion had het specifiek over "zonder root, flashen". Dat is dus niet mogelijk (keyboards wel, geen storage).

Nu goed, ik heb geen probleem met rooten - ik koop dit ding toch echt. Het feit dat we toch externe USB storage kunnen gebruiken trekt me finaal over de streep.
Dat heeft mij ook geholpen, zodra de RMA van mijn Blokker tablet is afgehandeld zal ik ook gaan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik denk dat ik nog even wacht.op de aankondiging van de 10". Zo niet ga ik voor de 7". Tot die tijd vind ik vast ergens een cursus USB on the go:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Laatst online: 15-04 20:59
Kleine bemerking bij USB OTG: men heeft vooralsnog niet gevonden hoe men bestanden direct kan inlezen vanop de externe storage.
Dus eerst naar het interne FS kopiëren en vervolgens uitlezen, dat lukt dan wel. Dat is voor mij wel voldoende, voor de weinige gevallen waar ik dit nodig zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

The Verge heeft een interview met Duarte van Google, waarbij het onder andere over de Nexus 7 gaat. Hij legt ook uit waarom het apparaat zo'n grote bezel heeft, en dat vond ik zelf wel vrij verhelderend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ansich grappig, maar mn PlayBook ofzo houd ook goed vast in zowel portrait als landscape...
Daarbij is de bezel overal even dik rondom het scherm, wat ook gewoon goed oogt en vasthoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Nu online

LoCuTuS2000

Resistance is futile

MatthiasDS schreef op maandag 02 juli 2012 @ 22:51:
Kleine bemerking bij USB OTG: men heeft vooralsnog niet gevonden hoe men bestanden direct kan inlezen vanop de externe storage.
Dus eerst naar het interne FS kopiëren en vervolgens uitlezen, dat lukt dan wel. Dat is voor mij wel voldoende, voor de weinige gevallen waar ik dit nodig zou hebben.
Dat is nu de status, de verwachting is dat verschillende players en file explorers hiervoor updates zullen krijgen. Of dat ontwikkelaars andere mogelijkheden ontdekken om de integratie te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steamon
Heb er gisteren 1 besteld via ebay.uk. Hij wordt gewoon bij mijn huis afgeleverd. Dus het hoef niet persee altijd via grote omwegen. Er zijn er misschien nog een paar over van dezelfde leverancier. Maar wil alleen zeggen dat je creatief genoeg kunt zijn om hem te bemachtigen. :)

Ik wil er persoonlijk vooral mee lezen. Heb mijn oude E-reader al verkocht dat ging echt als een slak. Tijd voor een upgrade dus.

Rom's en talen maak ik me niet zo zorgen over dat komt vanzelf.

[ Voor 7% gewijzigd door steamon op 03-07-2012 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
zAo schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:29:
[...]

:+ Alleen dat 'kale Android' en 'Snelle updates' wordt een lastig verhaal.

Is er al bekend wanneer de retail stores ze werkelijk gaan verkopen in de US? Ik hoop binnen 4 weken aangezien dan iemand hem mee kan nemen (als ze niet uitverkocht zijn).
Het lijkt erop dat Gamestop de tablet gaat verkopen Echter op de play store is de levertijd aangepast naar 3-4 weken, en de cover volledig uitverkocht.
Denk dat ze de populariteit van de tab hebben onderschat...

wat betreft de bazel, tsja, is inderdaad vrij fors.

Naar mijn mening is het wel prettig om iets vast te houden zonder dat je het touchscreen aanraakt, zal het filmpje vanavond eens bekijken, werkt hier op het werk niet :)

En tsja, een playbook... leuk ding, maar ik wil android, aangezien RIM het momenteel nogal goed doet ga ik niet eens de overweging maken iets van ze te kopen, mijn ervaring met RIM is niet positief, zeker niet bij de niewe modellen (vriendin met BB9900, waardeloos ding qua software).
Vergelijkingen zijn leuk, maar ik vind dat de playbook niet kan tippen aan de nexus 7. Zeker niet qua apps en dergelijke, bb appworld is echt slecht vergeleken met de play store.
Heb aardig wat tabs van 7 of 7,7" bekeken, meerendeel hebben aardige specs, kosten toch al snel tussen de 200-300 euro, maar komen bij lange na niet in de buurt van de nexus 7.

Ik heb momenteel mijn derde nexus telefoon (galaxy nexus) en ben erg te spreken over puur android zonder lelijke vertragende shells als touchwiz en sense. Google biedt gewoon minimaal 18 maanden de laatste updates, dit is gewoon top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steamon
Inderdaad de cover is helemaal uitverkocht. Misschien via ebay 1 scoren? Kan opzich wel even zonder cover. Zomervakantie dus zou hem vooral thuis gebruiken.

Ik heb als telefoon nog steeds de nexus one. Ik wacht af of er nog nieuwere nexus telefoons komen tegen het einde van het jaar. Maar nu werkt deze nog prima met een custom rom. Voel helemaal niet dat ik moet upgraden. In iedergeval geen noodzaak nog.

[ Voor 44% gewijzigd door steamon op 03-07-2012 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrous
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
steamon schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 09:06:
Heb er gisteren 1 besteld via ebay.uk. Hij wordt gewoon bij mijn huis afgeleverd. Dus het hoef niet persee altijd via grote omwegen. Er zijn er misschien nog een paar over van dezelfde leverancier. Maar wil alleen zeggen dat je creatief genoeg kunt zijn om hem te bemachtigen. :)

Ik wil er persoonlijk vooral mee lezen. Heb mijn oude E-reader al verkocht dat ging echt als een slak. Tijd voor een upgrade dus.

Rom's en talen maak ik me niet zo zorgen over dat komt vanzelf.
Hoe kunnen mensen nú al een Nexus 7 aanbieden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ik kan toch ook nu een nexus 7 op marktplaats aanbieden, en dan versturen wanneer ik em in huis heb.

Zou ik persoonlijk niet zo snel doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
cypher21 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 09:08:
En tsja, een playbook... leuk ding, maar ik wil android
Dat kan, ieder z'n ding, maar heb je er weleens eentje vastgehouden en geprobeerd?
Vergelijkingen zijn leuk, maar ik vind dat de playbook niet kan tippen aan de nexus 7.
Kan ook, ik vind van wel, makkelijk zelfs, doordat sommige essentiële functies niet op de Nexus 7 zitten
Zeker niet qua apps en dergelijke, bb appworld is echt slecht vergeleken met de play store.
Klopt, maar er staat echt niet alleen maar crap in en ook steeds meer grotere en bekendere titels vinden hun weg naar de BB Appworld, daarbij kun je ook gewoon Androidapps / games installeren op de Playbook, top. Tevens weet ik natuurlijk niet wat voor apps jij op een tablet wil gebruiken, maar als ik zie wat ik gebruik op m'n PlayBook kom ik toch wel een heel eind met het huidige aanbod (wat ik aanvul met Androidapps / games)
Heb aardig wat tabs van 7 of 7,7" bekeken, meerendeel hebben aardige specs, kosten toch
al snel tussen de 200-300 euro, maar komen bij lange na niet in de buurt van de nexus 7.
Veelal elke tablet heeft een HDMI-outpout, of er bestaat een 32GB/64GB versie van of er zijn SD-mogelijkheden
Ik heb momenteel mijn derde nexus telefoon (galaxy nexus) en ben erg te spreken over puur android zonder lelijke vertragende shells als touchwiz en sense. Google biedt gewoon minimaal 18 maanden de laatste updates, dit is gewoon top!
Daar kan ik zeker inkomen, maar installeer een andere launcher en je skin is al voor 80% 'vertrokken'
Updates zijn een grote plus, ikzelf heb een Vanilla Android Motorola Razr gehad, tsjaa dat was beetje zuur..

De Nexus 7 is een erg mooie tablet, maar verkondigen dat dit HEM is, nee dat gaat er bij mij zeker niet in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
CLB schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:29:
Dat kan, ieder z'n ding, maar heb je er weleens eentje vastgehouden en geprobeerd?
[/quote]
Yes, wel mooi apparaat, maar ben geen bb/rim fan
Kan ook, ik vind van wel, makkelijk zelfs, doordat sommige essentiële functies niet op de Nexus 7 zitten
essentieel? Zoals? Voor hetgeen ik van plan ben met een tablet te doen zou ik niet een functie kunnen benoemen.
Klopt, maar er staat echt niet alleen maar crap in en ook steeds meer grotere en bekendere titels vinden hun weg naar de BB Appworld, daarbij kun je ook gewoon Androidapps / games installeren op de Playbook, top. Tevens weet ik natuurlijk niet wat voor apps jij op een tablet wil gebruiken, maar als ik zie wat ik gebruik op m'n PlayBook kom ik toch wel een heel eind met het huidige aanbod (wat ik aanvul met Androidapps / games)
Als ik de appstore van apple al vergelijk met de play store van android, is de appstore beduidend beter, android is nog steeds opkomend, en de bb appworld is in mijn optiek (nog) niet voldoende, ik hou het bij android
Veelal elke tablet heeft een HDMI-outpout, of er bestaat een 32GB/64GB versie van of er zijn SD-mogelijkheden
Tsja, ik zou niet weten wat ik met een hdmi output zou gaan doen, en 16gb is voor mij meer dan genoeg, paar spelletjes, paar boeken, en een paar series/films voor op vakantie oid. Ik heb een HTPC met XBMC aan de tv zitten, dus als ik iets op de tv wil bekijken, slinger ik die wel aan.
Daar kan ik zeker inkomen, maar installeer een andere launcher en je skin is al voor 80% 'vertrokken'
Updates zijn een grote plus, ikzelf heb een Vanilla Android Motorola Razr gehad, tsjaa dat was beetje zuur..

De Nexus 7 is een erg mooie tablet, maar verkondigen dat dit HEM is, nee dat gaat er bij mij zeker niet in :)
qua skin gaat dit op, maar niet voor het telefoonboek en all die andere dingen die meegeinstalleerd zijn, deze kun je uiteraard wel weer weghalen met root of een custom rom, maar goed.

Ik verkondig niet dat dit "HEM" voor iedereen is, maar voor mij is dit momenteel "HEM" wel.
280 euro voor een tab met deze mogelijkheden, support van google en specs is gewoon top, ik heb lang getwijfeld een iPad aan te schaffen, maar ik heb bewust alle apple producten de deur uit gedaan, ik heb slechte ervaringen met de software van RIM en de android tabs tot dusver vind ik het geld niet waard. De enige die enigzins top is, is de galaxy tab, maar voor dat geld zou ik eerder een iPad aanschaffen.

Ik snap dat jij tevreden bent met je playbook, maar om nu in dit topic te verkondigen dat de playbook beter of net zo goed is als de nexus 7, daar ben het niet mee eens.
Ik denk dat de mensen die in dit topic kijken, en eventueel de nexus 7 aanschaffen of al besteld hebben juist bewust de keus hebben gemaakt voor een android en redelijk goedkope tab.
En als je de CPU/GPU i.c.m. het scherm van tabs in vergelijkbare prijsklasse bekijkt, dan kan er geen enkele tippen aan de N7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zo kun je ook redeneren natuurlijk, ontbreken van een HDMI-output / MicroSDHC slot vind ik gewoon slecht..
Dan kun je het misschien niet nodig hebben, zoals jij dat niet hoeft, maar imho behoort een tablet dat te hebben.

Natuurlijk fijn dat jij toekomt met 16GB, geen HDMI-output en geen expansiemogelijkheden :)

Voor de rest wacht ik wel op 'n Nexus 7 plus met 64GB, HDMI-output en / of expansiemogelijkheden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Mocht er meer opslag nodig zijn, dan heb ik altijd nog deze liggen :)

HDMI, tsja, ik weet 100% zeker dat ik nooit een tab op de tv zal aansluiten, binnenkort Xbox Smartglass en tot die tijd doet XBMC zijn werk.
Ik snap eigenlijk niet wat je met hdmi op een tab zou moeten, mocht er ooit iets op de tab staan, dan sluit ik wel een usbkabel op de tv aan en speel ik het op die manier af.

Het is iig goed dat smaken en eisen verschillen, anders wordt de wereld nogal saai ;)

Mocht er dan toch een "luxere" nexus tab komen, dan hoop ik persoonlijk eerder op een 10" met die functies :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje1991
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 10:01
cypher21 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:56:
Mocht er meer opslag nodig zijn, dan heb ik altijd nog deze liggen :)

HDMI, tsja, ik weet 100% zeker dat ik nooit een tab op de tv zal aansluiten, binnenkort Xbox Smartglass en tot die tijd doet XBMC zijn werk.
Ik snap eigenlijk niet wat je met hdmi op een tab zou moeten, mocht er ooit iets op de tab staan, dan sluit ik wel een usbkabel op de tv aan en speel ik het op die manier af.

Het is iig goed dat smaken en eisen verschillen, anders wordt de wereld nogal saai ;)

Mocht er dan toch een "luxere" nexus tab komen, dan hoop ik persoonlijk eerder op een 10" met die functies :*)
Bij die advertentie staat het volgende:
Notice :First of all ,this item is not the OTG Cable ,but when we test it in the Samsung Galaxy S2 and try to back up the phone's data on the PC , it can be used as a SYNC DATA cable, this cable also works as data SYNC with Booken's ebook reeder .After all ,this cable can not be used in some new Tablets or new devices,such as Galaxy Tablet i9100 .
Heb je de kabel al getest? Ik zat ook te denken om zoiets aan te schaffen in combinatie met een kleine (qua formaat) USB-stick van 32 GB ofzo. Maar die voetnoot maakt me wel aan het twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Boertje1991 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:23:
[...]

[...]

Heb je de kabel al getest? Ik zat ook te denken om zoiets aan te schaffen in combinatie met een kleine (qua formaat) USB-stick van 32 GB ofzo. Maar die voetnoot maakt me wel aan het twijfelen.
het is wel al werkend gekregen (zie xda voor precieze details) stickmount heb je alleen nodig volgens mij (en root)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Boertje1991 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:23:
[...]

[...]

Oh, sorry, heb niet specifiek dat kabeltje, maar even een vergelijkbare gezocht. Werkt iig wel op mijn galaxy nexus met stickmount. Daar heb ik het ff op uitgeprobeerd

Dan pak je deze toch, staat wel OTG bij, en nog goedkoper ook :)

[ Voor 3% gewijzigd door cypher21 op 03-07-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steamon
Dat is via een zaak in de UK gegaan. Soort van pre-order en die heeft er gewoon 10 ingekocht bijvoorbeeld. Zo gaat dat.
Nitrous schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 10:47:
[...]

Hoe kunnen mensen nú al een Nexus 7 aanbieden dan?
Pagina: 1 2 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.

Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).

Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)