• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:20
Is er al enig idee wanneer deze tablet naar België of Nederland komt?
Ik bedoel dan ongeveer een richt datum...

Zou dat eind 2012 zijn of begin 2013?

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:25
er gaan geruchten eind july/begin augustus, maar gok dat dat voor italie en frankrijk is, Nederland hobbelt er altijd achteraan... er is iig geen officiële berichtgeving over de beschikbaarheid in NL/BEL

Aangezien de levertijd in de USA play store al is aangepast van 2-3 weken naar 3-4 weken voor nieuwe orders, en de cover is uitverkocht denk ik dat het wel eens langer kan duren voordat ie hier te krijgen is

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:33

DarkSide

theres no place like ::1

Van mij mag hij zsm komen. Ben er wel achter dat een Full Functions Tablet (10" versies met toetsenborden ed.) niet voor mij zijn.
En nu mijn ipod touch aan het overlijden is, is dit een mooie opvolger om lekker op de bank te surfen, mailen en gamen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 22:20

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

Hopelijk is het niet nodig, maar toch wel fijn om te weten dat het mogelijk is:
http://www.ifixit.com/Teardown/Nexus-7-Teardown/9623/1
Ziet er uit als iets wat een beetje tweaker wel zou moeten lukken.

Ik zit ondertussen toch ook met smart te wachten tot ze überhaupt ergens geleverd worden. Ga hem dan wel ergens in de UK bestellen oid. Heb ook nog een Ierse collega, ga die maar is even aanmoedigen "z'n familie te bezoeken" ;)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Berichten over de release horen in een apart topic, niet hier.

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-06 01:24
Dit soort berichten voegen niets toe.

[Voor 83% gewijzigd door RoD op 04-07-2012 14:34]

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-06 01:24
Rofl. wat een Topic. Ik ben wel weg.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-06 22:44

Denko

|{ing Øf ßlitz

cypher21 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 09:27:

Aangezien de levertijd in de USA play store al is aangepast van 2-3 weken naar 3-4 weken voor nieuwe orders, en de cover is uitverkocht denk ik dat het wel eens langer kan duren voordat ie hier te krijgen is
Ik hoop alleen dat de reeds geplaatste orders geen vertraging hebben in de UK, de vingers beginnen aardig te jeuken.

Tevens blijf ik het wel jammer vinden dat er geen SD kaart slot in zit, leek me een ideaal ding voor op vakanties ook, even een filmpje kijken, maarja, daar heb ik nu de galaxy nexus met MHL meuk voor. Meeste hotelkamertjes hebben wel een HDMI poort. Alles via "de cloud" is ook niet alles

p.s. Is het echt nodig dat er zo streng gemod wordt op een apparaat dat nog niet uit is, waar moet je het in hemelsnaam anders over hebben behalve levertijden enzo.

PSN & XBL: Denkoyugo

• cypher21
Denko schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 14:48:
[...]

Ik hoop alleen dat de reeds geplaatste orders geen vertraging hebben in de UK, de vingers beginnen aardig te jeuken.

Tevens blijf ik het wel jammer vinden dat er geen SD kaart slot in zit, leek me een ideaal ding voor op vakanties ook, even een filmpje kijken, maarja, daar heb ik nu de galaxy nexus met MHL meuk voor. Meeste hotelkamertjes hebben wel een HDMI poort. Alles via "de cloud" is ook niet alles
Ehh... Niet om je uit de droom te helpen, maar de N7 heeft GEEN MHL via usb
Update: We received some bogus information on the MHL. We've now confirmed that the Nexus 7 does not support MHL, meaning there's no way to connect this over HDMI to get video output.
bron: http://www.engadget.com/2012/06/28/nexus-7-review/

De develop devices waar google o.a. de presentatie tijdens de google I/O mee deed hebben een HDMI poort (zie deze foto) deze poort is echter niet aanwezig op de retail modellen

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:00
cypher21 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 14:59:
[...]

[...]

De develop devices waar google o.a. de presentatie tijdens de google I/O mee deed hebben een HDMI poort (zie deze foto) deze poort is echter niet aanwezig op de retail modellen
Dus om dat ding naar de TV te krijgen moet je een Q hebben :X Ook lekkere combo zeg :/

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:38
Touchdomex schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:00:
[...]

Dus om dat ding naar de TV te krijgen moet je een Q hebben :X Ook lekkere combo zeg :/
Of gewoon een andere DLNA receiver... Alle Android toestellen kunnen DLNA doormiddel van een stock app of 1 uit de market!

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• cypher21
watercoolertje schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:03:
[...]
Of gewoon een andere DLNA receiver... Alle Android toestellen kunnen DLNA doormiddel van een stock app of 1 uit de market!
Tsja, maar om nu een DLNA receiver mee te nemen op vakantie of als je voor je werk geregeld in een hotel zit gaat me iets te ver :P

ik zal een hdmi poort in geen geval missen op een tab, maar goed.

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

cypher21 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 14:59:
[...]

[...]

Zoals ik al zei, "daar heb ik de galaxy nexus voor " niet de de nexus 7 ;)

• cypher21
Denko schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:21:
[...]

Zoals ik al zei, "daar heb ik de galaxy nexus voor " niet de de nexus 7 ;)
Haha, ik zie het nu pas ja :P
Van al dat ge-nexus raak ik in de war :D
Maar goed, dan is het iig voor de mensen die het niet wisten nogmaals genoemd :P

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:00
watercoolertje schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:03:
[...]
Alsnog heeft niet iedereen een DLNA ding. Ik heb gewoon de HDMI in de TV die doet als DAC en vervolgens gaat alles naar mijn vintage versterkersja het zijn er nu nog 2 maar dat worden er weer 1 :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Nog 2 maanden jongens, 16 GB voor 250 euro :) :9~

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ja ik las het. Jammer dat de 8GB ook niet uitgebracht gaat worden. Toch een mooie prijs.
En jammer dat er zoveel US only content is, waar we hier geen gebruik van kunnen maken.
Google zou dit gewoon wereldwijd moeten kunnen aanbieden. Al was het maar engelstalige content.

verder is er nog een gerucht dat de tablet misschien toch iets duurder word.
Omdat google ze via de google store zowat tegen kostprijs verkoopt.
Maar de distributie daarbuiten aan asus overlaat. En die misschien wat extra centjes wil mee pikken?

Ik wacht het even af.
Als hij echt voor 250 straks te halen is haal ik hem wel.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dubrillion
  • Laatst online: 19:13
Ja hij komt waarschijnlijk in September. Wel jammer want wilde er ook 1 voor me vriendin kopen. Die is in begin September jarig. Misschien krijgt ze dan een bon en moet ze even wachten :D.
Misschien een domme vraag, maar als ik een NAS aanschaf werkt dat dan met een Nexus 7?

[Voor 18% gewijzigd door Dubrillion op 06-07-2012 10:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dubrillion
DarkSide schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:19:
Ja ik las het. Jammer dat de 8GB ook niet uitgebracht gaat worden. Toch een mooie prijs.
En jammer dat er zoveel US only content is, waar we hier geen gebruik van kunnen maken.
Google zou dit gewoon wereldwijd moeten kunnen aanbieden. Al was het maar engelstalige content.

verder is er nog een gerucht dat de tablet misschien toch iets duurder word.
Omdat google ze via de google store zowat tegen kostprijs verkoopt.
Maar de distributie daarbuiten aan asus overlaat. En die misschien wat extra centjes wil mee pikken?

Ik wacht het even af.
Als hij echt voor 250 straks te halen is haal ik hem wel.
Die content komt er wel.
Dat is gewoon de toekomst en ik zie er ook wel wat in.
's-avonds op de bank even snel een film huren via de Play Store en kijken.
Kost een paar Euro, maar wel super handig

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deadlock355
  • Laatst online: 16:22
Dubrillion schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:19:
Ja hij komt waarschijnlijk in September. Wel jammer want wilde er ook 1 voor me vriendin kopen. Die is in begin September jarig. Misschien krijgt ze dan een bon en moet ze even wachten :D.
Misschien een domme vraag, maar als ik een NAS aanschaf werkt dat dan met een Nexus 7?
Lijkt me wel dat dat werkt met een NAS. Ik heb thuis een linux server met twonky draaien en mijn telefoon (Galaxy S2) kan daar via upnp bij. Gebruik ik zelf bubbleUPnP voor, werkt prima. Ik heb mijn nexus 7 in de pre-order staan, die komt als het goed is eind juli (ik woon in de UK). Mijn plan is dan om twonky via een ssh tunnel onderweg te kunnen benaderen en voor opslag google drive en mijn private cloud te gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dubrillion
deadlock355 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:39:
[...]

Lijkt me wel dat dat werkt met een NAS. Ik heb thuis een linux server met twonky draaien en mijn telefoon (Galaxy S2) kan daar via upnp bij. Gebruik ik zelf bubbleUPnP voor, werkt prima. Ik heb mijn nexus 7 in de pre-order staan, die komt als het goed is eind juli (ik woon in de UK). Mijn plan is dan om twonky via een ssh tunnel onderweg te kunnen benaderen en voor opslag google drive en mijn private cloud te gebruiken.
Juiiiisssst....... de helft snapte ik niet maar als ik me ga verdiepen kom ik er vast wel uit.
Het schijnt dat ze wel al OTG draaiend hebben werken. Maar wil me tablet dan eigenlijk niet Rooten, maar misschien de enige optie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deadlock355
Ik ging iets te snel misschien, sorry :). Ik bedoelde eigenlijk dat een NAS prima werkt omdat dat dat vaak een upnp server is. Je hebt dan alleen een app nodig waarmee je tablet upnp client kan spelen (je NAS browsen en content afspelen). En dat wil op dit moment al prima met bijvoorbeeld BubbleUPnP. Een NAS naar de buitenwereld opzetten zodat je altijd en overal bij je content thuis kan is iets lastiger in verband met beveiliging, maar daar zijn ook wel weer mogelijkheden voor. Maar dat vereist inderdaad een beetje achtergrond informatie, dat komt te zijner tijd wel :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dubrillion
Het schijnt dat je wel met een soft-root al ''Stickmount'' kan installeren. Werkt op de Galaxy Nexus ook en ik ga ervan uit dat ze dat op de Nexus 7 ook werkend krijgen. Je hebt al een 32Gb stick van SanDisk zo groot als een bluetooth ontvanger en een USBOTG verloopje van 4cm. Dus dat zou IDEAAAL zijn. Dan blijft je Tablet lekker leeg en zet je films en series op je Stick :D. Laat het gauw September zijn :D

Dat van die NAS is ook een super idee en SeaGate heeft een ''externe NAS'' die je met je mee kan nemen.
Kost dan alleen wel 200EUR en films afspelen vanaf een stick werkt altijd vloeiender dan via WiFi.

[Voor 20% gewijzigd door Dubrillion op 06-07-2012 11:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cypher21
Werkt inderdaad al, maar het heeft nog wat bugs, kunt nu alleen kopieren vanaf usb stick, en niet rechtstreeks afspelen, maar goed, het begin is er :)
ik hoop snel op een werkende versie van XBMC for android die bestanden kan streamen naar de tab!
[tease] laat het snel 2 weken verder zijn ;)[/tease]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Jep XBMC for android zoals dat ook op de ipad draait. zou ideaal zijn.
Zijn er wel mee bezig maar heeft totaal geen prio.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-06 15:59
We werken aan een TS update met mooie design anchors :)

250 euro, direct overgenomen dan hè, dat is toch pittig gaaf, kan ook lager uitvallen :)

#vote

Acties:
  • 0Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-06 07:52
Dubrillion schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:41:
[...]

Juiiiisssst....... de helft snapte ik niet maar als ik me ga verdiepen kom ik er vast wel uit.
Het schijnt dat ze wel al OTG draaiend hebben werken. Maar wil me tablet dan eigenlijk niet Rooten, maar misschien de enige optie.
Ik kan ook prima mijn NAS bereiken zonder root of wat dan ook. Simpelweg ES Explorer (en er zijn zat andere pakketten die het ook zullen doen) installeren en je kunt je SAMBA shares gewoon benaderen. Een filmpje afspelen is dan bijvoorbeeld geen probleem (mits je dat zowieso werkende hebt :) )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Laatst online: 15:30

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Voor de liefhebber, ik heb op ebay deze producten al besteld voor als de tablet aankomt:

7" sleeve compatible met Nexus:

http://www.ebay.nl/itm/31...1497.l2649#ht_3848wt_1163

en 3x USB OTG kabels:

http://www.ebay.nl/itm/33...1497.l2649#ht_2891wt_1163

Allemaal voor kleine prijzen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

^^ Daarvoor mag een apart accessoires-topic aangemaakt worden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-06 22:37
OTG / USB mounten ging toch niet?: http://www.anandtech.com/...usb-storage-not-supported

edit: Ik zie het nu ja :X wel jammer dat je dan nog zo'n 'aanhangsel' nodig hebt

Gebrek aan sd slot en hdmi out is een echte deal breaker voor mij. Zou mij ook niet verbazen als Asus nog met een andere tablet op de proppen komt binnen 3-4 maanden die deze tekortkomingen niet heeft. Voorlopig amuseer ik me wel met een Aurora II die iets minder snel is dan de Nexus, maar voor de helft van de prijs wel met een sd slot en hdmi output is uitgerust.

[Voor 9% gewijzigd door Cooler_King op 06-07-2012 14:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Eventjes het topic doorlezen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Zo, na lange tijd niet veel met tablets gehad te hebben wordt ik toch wel hebberig van dit dingetje. Hoewel mijn verstand me maar blijft vertellen dat ik voor dergelijk geld beter een leukere telefoon kan halen, want ik voorzie dat de bestaande telefoon bij komst van een dergelijke gadget op de plank blijft liggen.

Als je nou eens met die Nexus 7 kon bellen :9 Alhoewel ik het nut van een veredeld e-book ook wel inzie. Misschien als er nu nog een soort Microsoft Surface-achtige constructie bij zou komen. 10" lijkt me trouwens ook wel fijn.

Je merkt het al, ik heb geen idee wat ik wil :p Behalve dat ik het wil :9

[Voor 9% gewijzigd door Camacha op 08-07-2012 02:45]

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Brackpc schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:26:
Er komt geen witte versie, de witte die je daar ziet is het speciale Google i/o model
Ik had nooit gedacht dit ooit nog te zeggen, maar ik vind het eigenlijk jammer. Dat wit ziet er goed uit! Normaal houd ik absoluut niet van wit op devices :X

Overigens denk ik dat Google ook niet gek is en heus een witte introduceert als de markt daar om vraagt. Er hangt teveel vanaf om eigenwijze strategieën te gaan voeren. De witte lijkt overigens ook die puntjes niet te hebben die de zwarte heeft. Dat vind ik eigenlijk het grootste bezwaar; die lelijke puntjes achterop.

[Voor 4% gewijzigd door Camacha op 08-07-2012 01:51]

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dubrillion
Camacha schreef op zondag 08 juli 2012 @ 01:43:
[...]

Ik had nooit gedacht dit ooit nog te zeggen, maar ik vind het eigenlijk jammer. Dat wit ziet er goed uit! Normaal houd ik absoluut niet van wit op devices :X

Overigens denk ik dat Google ook niet gek is en heus een witte introduceert als de markt daar om vraagt. Er hangt teveel vanaf om eigenwijze strategieën te gaan voeren. De witte lijkt overigens ook die puntjes niet te hebben die de zwarte heeft. Dat vind ik eigenlijk het grootste bezwaar; die lelijke puntjes achterop.
De witte heeft ook dat structuur. Zal even kijken of ik een foto kan vinden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Ja, ik zag het later in een filmpje al. Jammer, maar misschien valt het IRL wel mee. Voor de rest is het een ontzettend strak apparaat. Met het risico de vergelijking tot vervelens toe te maken; ik denk dat ze bij Apple momenteel even wat minder goed slapen, of heel druk aan een 7"-er aan het bouwen zijn (wat op zichzelf al opmerkelijk is, gezien de uitspraken van de verder altijd zo heilig beschouwde Jobs).

Uitspraken als One of the best 200 euro/dollar tablets, one of the best tablets period liegen er niet om.

[Voor 15% gewijzigd door Camacha op 08-07-2012 16:20]

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CrackSlet

CrackSlet

Camacha schreef op zondag 08 juli 2012 @ 01:32:
Je merkt het al, ik heb geen idee wat ik wil :p Behalve dat ik het wil :9
Ik heb precies hetzelfde :)
Mn verstand zegt dat ik dat ding veel te weinig ga gebruiken, maar mn gadgethart wil m!
Nou is de grootste drempel om geen tablet te kopen altijd de prijs geweest en die drempel is hier een stuk lager.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dubrillion
CrackSlet schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:00:
[...]

Mn verstand zegt dat ik dat ding veel te weinig ga gebruiken, maar mn gadgethart wil m!
Nou is de grootste drempel om geen tablet te kopen altijd de prijs geweest en die drempel is hier een stuk lager.
Voor mij geld ook hetzelfde. Ik ben bang dat je het al snel te weinig gaat gebruiken, maar 250 euro vind ik erg weinig en ik vind na ervaring met mijn Galaxy Nexus een kale Android een duidelijk pluspunt.
Ik wilde altijd al een tablet en dit is toch echt een mooi prijsje. Nu nog een manier vinden om er meer ruimte dan 13Gb op te krijgen O-). Dan kan je hem al gauw voor series en films gebruiken. Wel zo gezellig op daar je serie op te kijken ipv boven op je kamertje. Dat is ook 1 van de redenen dat ik een tablet wil.

*edit: Ergens..... een paar dagen geleden vermelde iemand dat ''Stickmount'' alleen kan lezen en schrijven naar het intern geheugen. Dus niet een film afspelen VANAF de USB Stick.... Dit kan ik alleen nergens terug vinden op Google Play dat het alleen zo werkt. Heeft iemand hier ervaring mee of heeft Stickmount de afgelopen dagen opeens een update gehad ;) ?

*edit/edit 8)7 : YouTube: Micro USB Host Mode OTG Cable
Bovenstaande filmpje geeft een Galaxy Nexus weer met ''Stickmount''. Hij speelt de video's gewoon van de USBstick af. Dit was de enige reden waarom ik mij nog van de Nexus 7 hield. Nu dus niet meer. Alleen nog even tot September wachten en misschien toch voor de 10'' gaan als deze komt. Zo niet worden er twee Nexus 7 besteld (1 voor me vriendin)

[Voor 44% gewijzigd door Dubrillion op 09-07-2012 11:57]

• CrackSlet

CrackSlet

Dubrillion schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:25:
[...]
Bovenstaande filmpje geeft een Galaxy Nexus weer met ''Stickmount''. Hij speelt de video's gewoon van de USBstick af. Dit was de enige reden waarom ik mij nog van de Nexus 7 hield. Nu dus niet meer.
Ik kan me ook niet voorstellen dat de heren van XDA dit niet fixen voor de N7. En eerlijk is eerlijk, een SD slot had chiller zijn geweest, maar zo is het ook te doen. Ik ga sowieso dit apparaatje scoren. Gelukkig ga ik augustus op vakantie, dan is het sneller september :*)

[Voor 9% gewijzigd door CrackSlet op 10-07-2012 10:35]

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-11-2022
[...]

Bovenstaande filmpje geeft een Galaxy Nexus weer met ''Stickmount''. Hij speelt de video's gewoon van de USBstick af. Dit was de enige reden waarom ik mij nog van de Nexus 7 hield. Nu dus niet meer. Alleen nog even tot September wachten en misschien toch voor de 10'' gaan als deze komt. Zo niet worden er twee Nexus 7 besteld (1 voor me vriendin)
Voor fotografie is dit ook aardig, even snel je foto's bekijken, zou een SD Card reader ook gewoon werken?

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 07:51
*edit: Ergens..... een paar dagen geleden vermelde iemand dat ''Stickmount'' alleen kan lezen en schrijven naar het intern geheugen. Dus niet een film afspelen VANAF de USB Stick.... Dit kan ik alleen nergens terug vinden op Google Play dat het alleen zo werkt. Heeft iemand hier ervaring mee of heeft Stickmount de afgelopen dagen opeens een update gehad ;) ?
Dat was ik :)
Uit hetgeen enkele dagen geleden geweten was, was nog niet bevestigd dat men direct bestanden kon uitlezen vanaf externe storage. Ondertussen is dat anders: gisteren is bevestigd dat het effectief kan.

• Dubrillion
Telkens als ik N7 lees, dan denk ik aan Mass Effect. Dat maakt deze tablet alleen maar cooler ;).
Een SD-slot had inderdaad het fijnst geweest, maar ik neem ook wel genoegen met het inprikken van een OTG kabel en een USB-stick / MicroSD kaartlezer met MicroSD Stick.
pricewatch: Sandisk Cruzer Fit 32GB Zwart
Deze USBstick is 32 GB en meeeeegaaaa klein. Dus dan heb je alleen ''last'' van het kabeltje.

Ik ga eind volgende week op vakantie. Daarna gauw The Dark Knight Rises kijken in de bios en hopelijk me Galaxy Nexus updaten en eventueel een Nexus 7 bestellen. Ik ga begin Oktober nog eens op vakantie en dan hoop ik dit pareltje al mee te kunnen nemen _/-\o_

Voor StickMount hoef je als het goed is alleen een ''SoftRoot'' uit te voeren.
Dat is (voor zover ik er verstand van heb) de minste vorm van Rooten.
Blijf ik dan wel gewoon OTA's ontvangen enz?
Of moet ik hem elke keer Unrooten -> Updaten -> SoftRooten?

[Voor 15% gewijzigd door Dubrillion op 10-07-2012 12:25]

• Trebor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05 21:13
Bij de Galaxy Nexus gaat updaten via een OTA prima, maar verlies je je root, dus die moet je opnieuw toepassen.

• RobertowNL
  • Laatst online: 19:10

RobertowNL

For your gear!

Cooler_King schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 14:08:
[...]

OTG / USB mounten ging toch niet?: http://www.anandtech.com/...usb-storage-not-supported

edit: Ik zie het nu ja :X wel jammer dat je dan nog zo'n 'aanhangsel' nodig hebt

Gebrek aan sd slot en hdmi out is een echte deal breaker voor mij. Zou mij ook niet verbazen als Asus nog met een andere tablet op de proppen komt binnen 3-4 maanden die deze tekortkomingen niet heeft. Voorlopig amuseer ik me wel met een Aurora II die iets minder snel is dan de Nexus, maar voor de helft van de prijs wel met een sd slot en hdmi output is uitgerust.
Ik hoop er stiekem wel op. Dan moeten ze hem wel aankondigen voordat ik hem gekocht heb. Zo'n aanhangsel is niet de mooiste oplossing maar je hebt er bij gebruik ook niet echt last van.

[Voor 68% gewijzigd door RobertowNL op 11-07-2012 09:12]

• Dubrillion
RobertowNL schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:08:
[...]

Ik hoop er stiekem wel op. Dan moeten ze hem wel aankondigen voordat ik hem gekocht heb. Zo'n aanhangsel is niet de mooiste oplossing maar je hebt er bij gebruik ook niet echt last van.
Ik heb op me Galaxy Nexus een hoop (voldoende) muziek staan en alle apps die ik wil.
Ook grote GPS kaarten en heb nog ruimte over. Dus voor de Nexus 7 ook geen probleem.
Alleen hier wil ik wel films op kijken, dus die OTG moet wel gaan werken _/-\o_

• Omega Supreme
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:02

Omega Supreme

The God of Death

Dubrillion schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 10:41:
[...]

Ik heb op me Galaxy Nexus een hoop (voldoende) muziek staan en alle apps die ik wil.
Ook grote GPS kaarten en heb nog ruimte over. Dus voor de Nexus 7 ook geen probleem.
Alleen hier wil ik wel films op kijken, dus die OTG moet wel gaan werken _/-\o_
Ik hoop het ook, 16GB is voor alles behalve films ruim voldoende. Alleen doe ik dat laatste nu juist op mijn tablet onderweg. Maar als USB sticks echt werken des te beter. Paar sticks met films uit een bak grabbelen thuis is geen enkel probleem ;)

Wellicht is het gebrek aan SD dan toch geen dealbreker. (En rooten doe ik sowieso wel. Zodra CM10 erop uitkoomt gooi ik die erop. Trebuchet launcher is :9

It's hard to light a candle, easy to curse the dark instead. This moment the dawn of humanity, last ride of the day"

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-06 21:13
CrackSlet schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:00:
[...]

Ik zit hier ook mee. Ik zit nog een maand in de VS en ik kan waarschijnlijk aan het eind van deze maand dit apparaatje ophalen bij de plaatselijke gamestop of staples. Ik heb alleen geen idee waar ik 'm voor ga gebruiken. 8)7
Ik heb een Galaxy S2 waar ik alles mee kan... Ik hang verder nooit op de bank en kijk nooit films in m'n eentje, dus het nut ervan ontgaat me nog, maar het is gewoon een mooi dingetje :)

Daarnaast is een minpunt van dit ding dat het scherm niet op landscape gaat (behalve in-app).

[Voor 3% gewijzigd door Maarten21 op 11-07-2012 19:31]

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Maarten21 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:25:
Daarnaast is een minpunt van dit ding dat het scherm niet op landscape gaat (behalve in-app).
Was dat geen instelling die de reviewer niet begreep?

Persuader of bytes.

• Boertje1991
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-06 09:40
Maarten21 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:25:
[...]

Ik zit hier ook mee. Ik zit nog een maand in de VS en ik kan waarschijnlijk aan het eind van deze maand dit apparaatje ophalen bij de plaatselijke gamestop of staples. Ik heb alleen geen idee waar ik 'm voor ga gebruiken. 8)7
Ik heb een Galaxy S2 waar ik alles mee kan... Ik hang verder nooit op de bank en kijk nooit films in m'n eentje, dus het nut ervan ontgaat me nog, maar het is gewoon een mooi dingetje :)

Nou, als je hem zelf niet wilt, mag je er wel eentje voor mij meenemen hoor! :*)
Ik vind het jammer/vervelend dat er nog zoveel onduidelijkheid is over de release in Nederland.

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-06 21:13
Camacha schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:50:
[...]

Was dat geen instelling die de reviewer niet begreep?
Het homescreen zal altijd op portrait staan... Er zijn wel apps die dit kunnen forcen, maar geven je niet de ICS-style tablet homescreen in landscape mode.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1737750

edit: daarnaast kan je kennelijk ook (als je geroot bent) iets doen met de DPI instellingen waardoor een andere android-mode ingeschakeld wordt.
http://www.droid-life.com...ui-on-the-nexus-7-tablet/

[Voor 23% gewijzigd door Maarten21 op 11-07-2012 20:29]

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Ik neem aan dat CM9 wel beschikbaar gaat zijn op de Nexus 7 en dus ook landscape :)

Persuader of bytes.

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-05 19:02
CM10

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Heet Jelly Bean zo? Dat mag ook :p

Persuader of bytes.

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 09:55
buzzbuzz68 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 12:54:
[...]

Ik kan ook prima mijn NAS bereiken zonder root of wat dan ook. Simpelweg ES Explorer (en er zijn zat andere pakketten die het ook zullen doen) installeren en je kunt je SAMBA shares gewoon benaderen. Een filmpje afspelen is dan bijvoorbeeld geen probleem (mits je dat zowieso werkende hebt :) )
Yup, zat. Media House is een app om DLNA-servers te benaderen. Als je NAS dat heeft, of je pc of je mediaspeler (Ik noem een WD Live Hub), is dat te prefereren boven samba ivm met snelheid en schokvrijheid. Gewoon via je phone/tablet even een filmpje aanzetten op je DLNA server op je pc naar je tv of wdlive of op je tablet. Erg stoer.

Ik kan dus 720p mkvs streamen op mijn "oude" transformer, vloeiend en met DTS. Ideaal!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Nogmaals, berichten over bestellingen, prijzen, accessoires en al dat soort zaken horen hier niet thuis. Een aantal offtopicberichten zijn getrasht.

• deadlock355
Ik post nu vanaf de nexus 7. Eerste indruk is erg positief. De tablet is echt een flink stuk sneller in soepeler dan mijn galaxy s2. Tot nu toe erg tevreden, precies wat ik zocht. Ik zal mijn bevindingen binnenkort laten horen.

• Dubrillion
Twee posts boven je staat een modbreak, nokken nou.

[Voor 78% gewijzigd door RoD op 13-07-2012 23:10]

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-06 12:10
*weg*

[Voor 93% gewijzigd door RoD op 13-07-2012 23:10]

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

deadlock355 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 20:43:
De tablet is echt een flink stuk sneller in soepeler dan mijn galaxy s2. Tot nu toe erg tevreden, precies wat ik zocht. Ik zal mijn bevindingen binnenkort laten horen.
Dat verbaast me toch wel, want de S2 is nu niet een telefoon die ik traag zou noemen en waarvan ik me zelf zou afvragen of er ruimte voor verbetering is.

Mag ik dit wel posten? Misschien helpt het om even de genoemde andere topics even aan te maken in plaats van alleen steeds mag niet! te roepen ;)

Persuader of bytes.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Camacha schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:23:
[...]

Dat verbaast me toch wel, want de S2 is nu niet een telefoon die ik traag zou noemen en waarvan ik me zelf zou afvragen of er ruimte voor verbetering is.
Is dat niet grotendeels te danken aan Android 4.1? Daar zitten een hoop optimalisaties in als ik het goed begrijp.

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Roamor schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:25:
Is dat niet grotendeels te danken aan Android 4.1? Daar zitten een hoop optimalisaties in als ik het goed begrijp.
Dat zou erg interessant nieuws zijn voor bezitters van wat ouder spul, zoals ik zelf met een Blade. ICS was al een grote sprong vooruit die het inmiddels wat oudere beestje opeens weer meer up to date bracht met veel minder hapers en dat soort werk. Ik dacht dat het daarna wel klaar was, maar als JB dat nog eens weet te doen wordt het alleen maar leuker natuurlijk :Y

Ik vind dat overigens wel weergaloos, een apparaat dat naarmate hij ouder wordt alleen maar beter en sneller wordt door de communitysupport. Eerst een gare versie van 2.1 stock, toen custom 2.3 dat steeds beter werd, nu ICS en zometeen wellicht JB.

[Voor 45% gewijzigd door Camacha op 14-07-2012 00:01]

Persuader of bytes.

• Dubrillion
Google Nexus 7 tablet - leverentijden en prijzen topic

Ik heb een topic aangemaakt voor de levertijden en prijzen.
Deadlock zou je hier even kwijt kunnen en willen hoe je eraan komt precies?
Alvast bedankt.

Anoniem: 145867

Camacha schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:27:
[...]

Heet Jelly Bean zo? Dat mag ook :p
Tel maar eens na A1, B2 C3... enz komt je uit J10. Dus Jellybean is de 10e versie. Simpel he :)

• tomhster
Cyanogen heeft al een proefversie van CM10 graaien op een nieuwe LG 4X, dus het bestaan van die versie, en de naam, zijn al bevestigd. De vraag is trouwens wel wat voor toegevoegde waarde CM heeft, als stock 4.1 kennelijk al een topper op zich is. Valt er dan nog wat te verbeteren of ben je dan aan het veranderen om het veranderen? We zullen zien.

• deadlock355
Roamor schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:25:
[...]

Dat klopt volgens mij ook, de s2 is al snel. Het is vooral soepelheid en voor zover ik weet is dat vooral de nieuwe android versie.

• electrom
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-03-2021

electrom

Sapiens ars vivendi

Prachtige update hoor,
offtopic:
misschien wel even een linkje naar het Jelly Bean topic?
deadlock355 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 15:24:
[...]

Dat klopt volgens mij ook, de s2 is al snel. Het is vooral soepelheid en voor zover ik weet is dat vooral de nieuwe android versie.
Yep, met Project Butter!

HTC One X+ - Toshiba Satellite C660 - Qware Pro 3 7" - Ipod Touch v4 | Website | Specs | Twitter

• tomhster
@deadlock: Hoe is het gegaan met de 15pond Google Play-bonus? Ik neem aan dat je een Nederlands Google-account hebt en een Nederlandse creditcard aan je wallet hebt gekoppeld. Vroeg me af of dat van invloed is. De bonus zou bij het account moeten worden bijgeschreven dat het eerste is geinstalleerd op de Nexus 7.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deadlock355
De 15 pond bonus werkt gewoon voor zover Ik weet. Maar ik heb alleen een Engelse credit card aan mijn Google account gekoppeld, nooit een nederlandse gehad. Dat is nooit been probleem geweest met een Nederlands google account.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 23:09
Hm wel echt interessant, goeie prijs voor goeie specs. Ik ben zelf vooral benieuwd naar het scherm. Huidige review besteden niet echt aandacht aan het vergelijken met het scherm van bijvoorbeeld de ipad (2 en 3). Het aantal inch wat het scherm beslaat is denk ik erg persoonlijk (handgrootte, ogen) en afhankelijk van het gebruik.

Kan iemand wat zinnigs zeggen over de kwaliteit van het scherm in verhouding tot de eerder genoemde producten?

edit: YouTube: Google Nexus 7 vs iPad 3 hands-on geeft wel een beeld

[Voor 13% gewijzigd door Orcie op 15-07-2012 11:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deadlock355
Het scherm is erg goed, scherp en helder. Ik kan hem niet vergelijken met een ipad omdat ik er daar nooit één van heb gehad. Maar ik kan het wel vergelijken met een galaxy s2. Op het oog lijkt het voor mij net zo scherp, als niet scherper. Het voornaamste verschil zit hem in de kleuren. De saturation op de Samsung is hoger waardoor het scherm op de nexus wat flets lijkt. Dit werd ook al aan gemerkt in sommige reviews. Ik vind het zelf niet zo erg, ik heb liever een iets meer naturlijke kleurstelling dan die kermis van samsung :-).

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Dit is wel interessant om te lezen:

An iPad Lover’s Take On The Nexus 7
http://techcrunch.com/201...es-it-he-really-likes-it/

• deadlock355
Zoals beloofd een update over mijn ervaringen :).

Even een klein beetje voorgeschiedenis: ik ben begonnen met een HTC hero als mijn eerste android device, vervolgens een archos 101 tablet erbij en toen overgestapt op een galaxy s2. Mijn archos was op zich best aardig, maar ik merkte dat ik hem niet veel gebruikte op den duur, voornamelijk door de grootte, het gewicht en het feit dat je alle apps moest sideloaden. Maar de Nexus 7 kon ik toch niet weerstaan :).

Ik heb de nexus 7 sinds afgelopen vrijdag en heb er dus een weekend mee kunnen prutsen. Ik had al eerder gemeld dat het apparaat veel sneller voelt dan mijn vorige android apparaten, wat vooral door project butter komt. Ik heb altijd wel met een schuin oog naar apple apparaten gekeken, en die vloeiendheid is iets wat met altijd erg aansprak. De galaxy s2 was een enorme stap in de goede richting, deze tablet doet het op dit punt echt goed voor mij. Daarbij is de bouwkwaliteit van de tablet echt ontzettend goed, ik kan geen fouten ontdekken.

Mijn plan is om de nexus 7 te integreren in mijn workflow, voornamelijk voor vergaderingen en dergelijke. Ik kan mijn email eenvoudig lezen en beantwoorden, aantekeningen maken (evernote, mindjet), agenda bij de hand. En via google drive en dropbox bestanden delen met de desktop en anderen. En voor thuis dus een beetje browsen, nieuws lezen en content streamen van mijn homeserver. Dat werkt allemaal prima, geen crashende applicaties gevonden tot nu toe.

In de reviews die ik gelezen heb werd toch vaak opgemerkt dat de Nexus goed is maar er niet genoeg tablet applicaties zijn. Ik denk dat mijn verwachtingen misschien wat laag waren door de archos, maar ik vind dat juist iets wat mij positief opviel. De googles apps werken geweldig, maar ook de apps die ik op de archos gebruikte zijn met sprongen vooruit gegaan. Ik denk dan aan imdb, linkedin, ezpdf reader, etc. Natuurlijk, apple is hier verder in, maar dit gaat toch wel erg de goede kant op. Hier in Engeland gaat de discussie wat betreft content in google play vooral over tijdschriften (films staan er in, tv series kan via netflix, i love film). Maar daarvoor heb ik zinio gevonden, misschien een tip als dat in Nederland ook werkt.

De nieuwe chrome browser is een plaatje, werkt als een trein. De tabs zijn een prima toevoeging voor een tablet en het feit dat hij alle bookmarks kan syncen zonder extra apps is een bonus. Een klein handigheidje vind ik wel dat als je op een plek klikt waar meerdere links zijn, dan laat chrome een soort vergrootglas zien van dat gebiedje zodat je op de bedoelde link kan klikken. Of dat al in andere browsers zit weet ik niet, het is wel een uitkomst. Google now als de andere grote noviteit kan ik nog niet veel over zeggen, de periode is nog te kort. De spraakherkenning werkt prima, maar op het moment waarschuwt hij me alleen voor de regen hier.

Beetje dan nog over het batterijgebruik. Als ik er uur of 4-5 een beetje mee speel en browse en met instellingen knoei dan houd ik rond de 40% over van de batterij. Dat lijkt misschien niet best, maar ik heb nog helemaal niets gedaan aan de standaard instellingen tot nu toe. GPS en wifi altijd aan, elk kwartier email en facebook en linkedin en google+ en whatever. Ik denk dat als ik dat een beetje tweak, dat er veel meer uit te halen is. Feit is dat ik hem thuis en op het werk aan de lader hang, dus voor mij maakt het niet zoveel uit.

Al met al ben ik ontzettend tevreden. Dit is een tablet welke ik echt gebruik, in tegenstelling tot de archos die ik heb gehad. Door het lichte gewicht en de verbeteringen in de apps (google currents is echt briljant) kan ik er beter en langer mee werken. Ik vraag me echt af wat de markt nu gaat doen, google blaast met dit tablet de hele 7 inch markt op. Ik kan me niet voorstellen dat een galaxy 7 inch tab meer te bieden heeft behalve een sd-card slot, maar die lag hier wel voor bijna 400 pond in de winkel. Mooie tijden voor ons consumenten :).

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-05 21:43
deadlock355 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:01:

Even een klein beetje voorgeschiedenis: ik ben begonnen met een HTC hero als mijn eerste android device, vervolgens een archos 101 tablet erbij en toen overgestapt op een galaxy s2. Mijn archos was op zich best aardig, maar ik merkte dat ik hem niet veel gebruikte op den duur, voornamelijk door de grootte, het gewicht en het feit dat je alle apps moest sideloaden. Maar de Nexus 7 kon ik toch niet weerstaan :).

Ik heb de nexus 7 sinds afgelopen vrijdag en heb er dus een weekend mee kunnen prutsen. Ik had al eerder gemeld dat het apparaat veel sneller voelt dan mijn vorige android apparaten, wat vooral door project butter komt. Ik heb altijd wel met een schuin oog naar apple apparaten gekeken, en die vloeiendheid is iets wat met altijd erg aansprak. De galaxy s2 was een enorme stap in de goede richting, deze tablet doet het op dit punt echt goed voor mij. Daarbij is de bouwkwaliteit van de tablet echt ontzettend goed, ik kan geen fouten ontdekken.

Mijn plan is om de nexus 7 te integreren in mijn workflow, voornamelijk voor vergaderingen en dergelijke. Ik kan mijn email eenvoudig lezen en beantwoorden, aantekeningen maken (evernote, mindjet), agenda bij de hand. En via google drive en dropbox bestanden delen met de desktop en anderen. En voor thuis dus een beetje browsen, nieuws lezen en content streamen van mijn homeserver. Dat werkt allemaal prima, geen crashende applicaties gevonden tot nu toe.

In de reviews die ik gelezen heb werd toch vaak opgemerkt dat de Nexus goed is maar er niet genoeg tablet applicaties zijn. Ik denk dat mijn verwachtingen misschien wat laag waren door de archos, maar ik vind dat juist iets wat mij positief opviel. De googles apps werken geweldig, maar ook de apps die ik op de archos gebruikte zijn met sprongen vooruit gegaan. Ik denk dan aan imdb, linkedin, ezpdf reader, etc. Natuurlijk, apple is hier verder in, maar dit gaat toch wel erg de goede kant op. Hier in Engeland gaat de discussie wat betreft content in google play vooral over tijdschriften (films staan er in, tv series kan via netflix, i love film). Maar daarvoor heb ik zinio gevonden, misschien een tip als dat in Nederland ook werkt.

De nieuwe chrome browser is een plaatje, werkt als een trein. De tabs zijn een prima toevoeging voor een tablet en het feit dat hij alle bookmarks kan syncen zonder extra apps is een bonus. Een klein handigheidje vind ik wel dat als je op een plek klikt waar meerdere links zijn, dan laat chrome een soort vergrootglas zien van dat gebiedje zodat je op de bedoelde link kan klikken. Of dat al in andere browsers zit weet ik niet, het is wel een uitkomst. Google now als de andere grote noviteit kan ik nog niet veel over zeggen, de periode is nog te kort. De spraakherkenning werkt prima, maar op het moment waarschuwt hij me alleen voor de regen hier.

Beetje dan nog over het batterijgebruik. Als ik er uur of 4-5 een beetje mee speel en browse en met instellingen knoei dan houd ik rond de 40% over van de batterij. Dat lijkt misschien niet best, maar ik heb nog helemaal niets gedaan aan de standaard instellingen tot nu toe. GPS en wifi altijd aan, elk kwartier email en facebook en linkedin en google+ en whatever. Ik denk dat als ik dat een beetje tweak, dat er veel meer uit te halen is. Feit is dat ik hem thuis en op het werk aan de lader hang, dus voor mij maakt het niet zoveel uit.

Al met al ben ik ontzettend tevreden. Dit is een tablet welke ik echt gebruik, in tegenstelling tot de archos die ik heb gehad. Door het lichte gewicht en de verbeteringen in de apps (google currents is echt briljant) kan ik er beter en langer mee werken. Ik vraag me echt af wat de markt nu gaat doen, google blaast met dit tablet de hele 7 inch markt op. Ik kan me niet voorstellen dat een galaxy 7 inch tab meer te bieden heeft behalve een sd-card slot, maar die lag hier wel voor bijna 400 pond in de winkel. Mooie tijden voor ons consumenten :).
Thanks voor de informatie! Duidelijk verhaal.

Helaas ben ik nu nog ongeduldiger geworden.

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:01

Mooie review! Ik wil er opzeker ook eentje hebben, maar ik moet nog even geduld hebben. Ga in oktober naar de US, dus pik er daar dan eentje op aan het begin van mn vakantie :D

Schijnt dat de Nexus 7 heel populair gaat worden onder de Amerikaanse jeugd.

Je kan het als vervanging zien voor de Game Boy. Een 9+ inch tablet is namelijk te groot om overal mee te nemen en valt net buiten de soort "gaming" grootte...

Ook is 199$ binnen handbereik van veel jeugd in Amerika. Veel makkelijker dan een iPad van 500$.

Het zou nog zo maar eens Nintendo kunnen wegblazen met hun hand consoles! Of de PS Vita...
Dus wie ontwikkeld er even zoiets voor de Nexus 7?

Matias Duarte had ook al gezegd dat dit de ideale Gaming handheld is. Daarnaast heeft de jeugd veel met social media wat ook perfect op deze tablet kan.

Pfuh, als de Nexus 7 geen succes wordt kan Android het op de tablet markt wel schudden. Want als dit geen aantrekkelijke tablet is weet ik het ook niet meerr 8)7

Wat ook grappig is voor die Amerikanen.. Als je 4 tablets van 200$ koopt en bij elke tablet krijg je 25$ google play tegoed. Kan je gewoon nog een Nexus 7 kopen via de Play store! Dus koop er 4, krijg er 1 gratis.

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 145867 op 16-07-2012 23:50]

• LoCuTuS2000
  • Laatst online: 15:30

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Anoniem: 145867 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 23:24:

Je kan het als vervanging zien voor de Game Boy. Een 9+ inch tablet is namelijk te groot om overal mee te nemen en valt net buiten de soort "gaming" grootte...

Ook is 199$ binnen handbereik van veel jeugd in Amerika. Veel makkelijker dan een iPad van 500$.

Het zou nog zo maar eens Nintendo kunnen wegblazen met hun hand consoles! Of de PS Vita...
[afbeelding]

Matias Duarte had ook al gezegd dat dit de ideale Gaming handheld is. Daarnaast heeft de jeugd veel met social media wat ook perfect op deze tablet kan.

Pfuh, als de Nexus 7 geen succes wordt kan Android het op de tablet markt wel schudden. Want als dit geen aantrekkelijke tablet is weet ik het ook niet meerr 8)7

Wat ook grappig is voor die Amerikanen.. Als je 4 tablets van 200$ koopt en bij elke tablet krijg je 25$ google play tegoed. Kan je gewoon nog een Nexus 7 kopen via de Play store! Dus koop er 4, krijg er 1 gratis.
Het Google Play tegoed is alleen inwisselbaar voor content, niet voor hardware of accesoires. Anders had ik overwogen de cover te bestellen :)

• tomhster
Ik heb 'm sinds gisteren ook binnen. Het lukt vanuit Nederland niet om de Google Wallet te activeren, en daarmee kom je dus ook niet aan/bij het credit. Ga later nog wel met proxy's lopen spelen, maar dat is van later zorg. Verder maakt het apparaat een prima eerste indruk. Slingplayer draait bijvoorbeeld prima. Er blijken echter toch nog wel een aantal apps niet compatible met JB, zoals mijn favoriete SPB 3D Launcher. JB is op zich wel weer een stuk mooier en handiger geworden. Het verwijderen van apps vergde vroeger een paar handelingen, nu het is alleen maar omhoog swipen en wegdonderen. Het apparaat voelt lekker in de hand, comfortabel gewicht. Rooten duurde iets langer dan ik bij Samsung gewend was omdat mijn PC wat moeite had met de drivers en de ADB dus niet deed wat er van verwacht werd. Allemaal goedgekomen, nu verder klooien met o.a. stickmount/MiFi met microSD.

• Dubrillion
tomhster schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:01:
Ik heb 'm sinds gisteren ook binnen. Het lukt vanuit Nederland niet om de Google Wallet te activeren, en daarmee kom je dus ook niet aan/bij het credit. Ga later nog wel met proxy's lopen spelen, maar dat is van later zorg. Verder maakt het apparaat een prima eerste indruk. Slingplayer draait bijvoorbeeld prima. Er blijken echter toch nog wel een aantal apps niet compatible met JB, zoals mijn favoriete SPB 3D Launcher. JB is op zich wel weer een stuk mooier en handiger geworden. Het verwijderen van apps vergde vroeger een paar handelingen, nu het is alleen maar omhoog swipen en wegdonderen. Het apparaat voelt lekker in de hand, comfortabel gewicht. Rooten duurde iets langer dan ik bij Samsung gewend was omdat mijn PC wat moeite had met de drivers en de ADB dus niet deed wat er van verwacht werd. Allemaal goedgekomen, nu verder klooien met o.a. stickmount/MiFi met microSD.
Laat even weten als het gelukt is met stickmount. Als dit niet gaat werken dan......
Kan je dus noooooooit films kijken aangezien 16Gb te weinig is :*)

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Anoniem: 145867 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 23:24:

[afbeelding]

Moet je er dan geen 8 halen? En ik snap ook niet dat dat soort Accessoires nog niet voor de Ipad beschikbaar zijn, zou het gamen een stuk makkelijker maken.

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Ik denk ook dat dit de perfecte maat voor een tablet is, met een beetje geluk past ie net in je binnenzak. Ik heb nooit graag een tablet gewild totdat ik deze zag, voor deze prijs.
Een beetje aan het overwegen zelfs om m'n oude htc desire nog maar even aan te houden en dit ding erbij te nemen voor dingen die wat meer power nodig hebben.

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Dubrillion schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:11:
[...]

Laat even weten als het gelukt is met stickmount. Als dit niet gaat werken dan......
Hm, films op dit formaat zijn bij mij altijd rond de 4 a 5 GB? En trouwens, streamen enzo?

• Dubrillion
Denko schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:48:
[...]

Hm, films op dit formaat zijn bij mij altijd rond de 4 a 5 GB? En trouwens, streamen enzo?
Ja maar als ik een leuke film vind die toevallig op 1080p is en dus 8Gb is staat de tablet gelijk vol |:(
En streamen is leuk, maar ik ben regelmatig bij me vriendin of uberhaupt buitenshuis :F
Ook wel leuk als je op vakantie gaat en toch een film of 5 a 6 mee kan nemen voor de avonden dat je lekker
in bed ligt en nog niet wilt slapen _/-\o_
Dus vandaar dat ik benieuwd ben of de Stickmount manier werkt, anders word het toch een domper voor mij :9

[Voor 12% gewijzigd door Dubrillion op 17-07-2012 14:12]

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Dubrillion schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:11:
[...]

Ja maar als ik een leuke film vind die toevallig op 1080p is en dus 8Gb is staat de tablet gelijk vol |:(
En streamen is leuk, maar ik ben regelmatig bij me vriendin of uberhaupt buitenshuis :F
Ook wel leuk als je op vakantie gaat en toch een film of 5 a 6 mee kan nemen voor de avonden dat je lekker
in bed ligt en nog niet wilt slapen _/-\o_
Dus vandaar dat ik benieuwd ben of de Stickmount manier werkt, anders word het toch een domper voor mij :9
Ah, ok, ik zit zelf eigenlijk alleen met BR rips, dus 25+ GB per stuk, converten of streamen is het voor mij ;)

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:25

zAo

GPLv2 Fanboy

Denko schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:24:
[...]
Ah, ok, ik zit zelf eigenlijk alleen met BR rips, dus 25+ GB per stuk, converten of streamen is het voor mij ;)
Wat is het nut van zulke rips op een 720p scherm?

Thuis gebruik ik vrijwel altijd 1080p rips van <9GB, op mijn telefoon (720p) en waarschijnlijk ook op de Nexus 7, zal ik gewoon XVID 720p van 2,5GB gebruiken.

Als ik met de Nexus thuis zit, dan stream ik ze gewoon vanaf Plex, dan maakt de input file niet uit.

Voor die vakantiemomenten zou StickeyMount wel een mooie oplossing zijn.

• tomhster
Dubrillion schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:11:
[...]

Heb een 16Gb USB-stick rechtstreeks en daarna een 32Gb Micro-SD via een cardreader gemount en kan probleemloos rechtstreeks video bekijken, mp3 afspelen enzovoort. Geen enkel probleem dus.

Ik snap wel dat mensen minpunten zien bij de Nexus 7.

Ik had ook liever HDMI, MHL, 3G, 64GB storage, SD card slot enzo.
Maar daarvoor moet je licenties afsluiten en geheugen is best prijzig.

Daarnaast zijn alle ander onderdelen die zich op de tablet bevinden van uitermate hoge kwaliteit.
Scherm is bovengemiddeld, Speaker komt goed geluid uit, batterij is meer dan prima, nieuwste Android updates.
Tegra 3 Quad Core welke alles snel laat verlopen.
Veel support van XDA.
enz enz.

Voor mij wegen de voordelen veel zwaarder dan de negatieve punten. En de negatieve punten kun je deels oplossen door verschillende methoden.

• Dubrillion
tomhster schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:09:
[...]

Heb een 16Gb USB-stick rechtstreeks en daarna een 32Gb Micro-SD via een cardreader gemount en kan probleemloos rechtstreeks video bekijken, mp3 afspelen enzovoort. Geen enkel probleem dus.
Met Stickmount?
Anders ben je de eerste ter wereld die zijn Nexus 7 USB OTG laat werken ;)

• tomhster
Natuurlijk met stickmount, maar die app kun je met 1 vinkje laten auto-mounten dus dat is nou niet bepaald erg veel moeite.

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

zAo schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:37:
[...]

Wat is het nut van zulke rips op een 720p scherm?

Thuis gebruik ik vrijwel altijd 1080p rips van <9GB, op mijn telefoon (720p) en waarschijnlijk ook op de Nexus 7, zal ik gewoon XVID 720p van 2,5GB gebruiken.
Als je goed leest zie je dat ik hetzelfde doe ;) die 25GB images staan thuis, en die blijven daar ook. Streamen doe ik wel, maar als iets mee moet convert ik het wel.

• Dubrillion
tomhster schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:14:
Natuurlijk met stickmount, maar die app kun je met 1 vinkje laten auto-mounten dus dat is nou niet bepaald erg veel moeite.
Helemaal super bedankt tomhster.
Dat wilde ik even weten _/-\o_

Wat ik tot nu toe weet is dat je wel een USB kan mounten. Maar niet direct een film eraf kan spelen. Je moet dan eerst bestanden kopiëren naar je 8/16GB Nand geheugen voordat je hem kan afspelen.

Wie weet komt er later wel een truukje voor zodat het wel mogelijk is :)

• Dubrillion
Anoniem: 145867 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:22:
Wat ik tot nu toe weet is dat je wel een USB kan mounten. Maar niet direct een film eraf kan spelen. Je moet dan eerst bestanden kopiëren naar je 8/16GB Nand geheugen voordat je hem kan afspelen.

Wie weet komt er later wel een truukje voor zodat het wel mogelijk is :)
Op de Galaxy Nexus kan je met ''Stickmount'' direct vanaf de stick afspelen.
Ik heb vorige week een keer een video van YouTube geplaatst waarop iemand dit deed.
Blijkbaar werkt het ook direct op de Nexus 7

edit: deze dus ;)
YouTube: Micro USB Host Mode OTG Cable

[Voor 10% gewijzigd door Dubrillion op 17-07-2012 15:30]

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:55

Draait deze tablet de apps daadwerkelijk in 'tablet' mode?
Ik had gehoord nml. dat dit standaard niet zo zou zijn, maar dat je het wel kunt 'tweaken'.
Kun je daar iets over zeggen?

• deadlock355
Voor zover ik weet en kan zien draaien apps die een tablet modus hebben ook als dusdanig op de nexus 7. De imdb app bijvoorbeeld maakt gebruik van de tablet modus, net als de gmail en calendar app. Er zijn ook een flink aantal apps die op dezelfde manier draaien als op mijn telefoon (bubbleupnp, dropbox, etc.), maar ik weet van de meeste van die apps niet of ze een speciale tablet modus hebben. Misschien dat anderen hier iets meer nuttige informatie over hebben.

Ik lees graag de ervaringen op o.a. XDA developers.

De batterij schijnt echt fenomenaal te zijn. Er zijn genoeg mensen die de tablet dik 10 uur continu in gebruik hebben en dan pas houd de batterij op.. Met 75% Screen on tijd!!!

Dat zegt niks, ik zie liever hoelang het scherm aanstond en op welke brightness :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

CLB schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:11:
Dat zegt niks, ik zie liever hoelang het scherm aanstond en op welke brightness :)
Daar heb je wel een punt.

• Tunestwo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:54
Even gouw een vraagje ik ben van plan om deze te kopen maar als ik correct ben is 200 dolar toch iets van 160 euro dus hoe komt het dat hij hier zo duur is? want ik vind 250 euro egt de duur 200 vond ik geweldig maar dus deze droom is bedrog?
en het is erg zonde dat er geen sd kaartje in kan anders was het een mooi ding ik denk dat ik hem maar nu achter wegen laat tenzij hij goedkoper word dan 200 euro

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:11
Doe eerst even wat research alvorens onzin uit te kramen. De 16 GB variant gaat hier waarschijnlijk €250,- kosten.

• Tunestwo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:54
waar heb je dat vandaan ik heb het wel gelezen maar hoe komt het dat hij hier zo duur is, dat is eigenlijk de vraag.
Pagina: 1 2 3 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.

Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).

Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee