• StrongArmLance
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 17-01 17:06
Mede-auteurs:
  • Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 07:54

Touchdomex

Anoniem: 275034

Google Nexus 7-Tablet

Index
Algemene informatie

Met een nieuw Android OS hoort vanaf nu een nieuw apparaat, 4.1 Jelly Bean verblijd ons met de Nexus Tablet.
Een 7 inch tablet met een Quadcore Tegra 3 processor vanaf 199$!
De specificaties
  • Android 4.1 Jelly Bean
  • Krasbestendige 7-inch scherm
  • Resolutie van 1280x800
  • Nvidia Tegra 3 quad-core processor
  • 198,5 x 120 x10,45mm en 340 gram
  • 4325 mAh batterij is goed voor 8 uur actief gebruik
  • 1,2MP camera aan de voorzijde
  • WiFi 802.11 b/g/n, Bluetooth en beschikt over NFC, accelerometer, GPS, magnetometer en een gyroscoop
  • Geen SD Slot
  • 8 of 16 GB aan internal storage
Tweakers.net over de Nexus Tablet

Van de voorpagina:
Hoewel het gros van de smartphones in de winkels op Android draait, kan Google op de tabletmarkt tot nu toe nog geen potten breken; voor veel mensen staat het woord tablet nog steeds synoniem aan Apples iPad. Dat lijkt niet aan de hardware te liggen; fabrikanten gebruiken de modernste processors, hoogwaardige behuizingen, mooie schermen en sinds kort ook resoluties die nog meer pixels bieden dan een full-hd-televisie. Toch is het marktaandeel van Android-tablets gering.

De best verkopende Android-tablet is de Kindle Fire van Amazon. Dit 7"-model gebruikt een aangepaste versie van Android Gingerbread - die geeneens voor tablets bedoeld is - met een eigen schil van Amazon. De Fire is compleet gericht op consumptie van de verschillende producten die Amazon aanbiedt, waaronder e-books, films en muziek.

Google lijkt nu hetzelfde te willen doen met een eigen tablet; de Nexus 7. Deze heeft - zoals de naam al aanduidt - een 7" ips-scherm met een resolutie van 1280x800 pixels, een quadcore Tegra 3-soc op 1,3GHz en 8GB geheugen. Voor dat alles hoeft slechts 199 dollar neerlegd te worden. Er komt daarnaast ook nog een 16GB-editie voor 250 dollar.

Bij de introductie van de Nexus 7 legde Google de nadruk op de verschillende mediadiensten die het bedrijf aanbiedt. Via de Play Store kunnen boeken, films, tv-series, tijdschiften en albums gekocht en gehuurd worden. Deze worden allemaal beheerd in de cloud zodat de aangekochte titels op meerdere apparaten bekeken en gestreamd kunnen worden.

Zoals het een echt Nexus-apparaat betaamt draait Googles tablet op de allernieuwste versie van Android: Jelly Bean. Deze Android-release, die officieel versienummer 4.1 heeft meegekregen, bevat enkele nieuwigheden en verbeteringen ten opzichte van Ice Cream Sandwich. Zo is het notificatiesysteem uitgebreid, is de snelheid van de interface verbeterd en is het nu mogelijk om spraakbesturing te gebruiken zonder een internetverbinding.

Wij gingen op Google I/O aan de slag met een Nexus 7 en op de volgende pagina's kan je onze eerste impressies van deze goedkope tablet lezen.
Video's van de Nexus Tablet

[YouTube: http://youtu.be/PVqKVNtQ7Yg]

Unboxing;

De welbekende benchmarks!

Bron

Jelly Bean! Android 4.1

Jelly Bean brengt Google Now naar de Android Phones en Tablets.
Google Android 4.1 is nu al beschikbaar. De Google Nexus 7-tablet krijgt het standaard. Het komt ook midden juli als update voor de Google Galaxy Nexus-telefoon. De software development kit (SDK) is nu al voor ontwikkelaars beschikbaar.

De belangrijkste verbetering is een snelheidsverbetering, waardoor Jelly Bean sneller is en bijvoorbeeld scrollen en zoomen vloeiender gaat. De grafische interface is verbeterd, waardoor het manipuleren van widgets eenvoudiger wordt. Ook gaat het toetsenbord beter woorden voorspellen, al zal dat voor de Nederlandse versie nog wel even op zich laten wachten. De camera-app is sneller en beter geworden.

Ook de status- of notificatie-balk is verbeterd. De notificatiebalk van Android 4.1 geeft meer informatie en je kunt direct vanuit de statusinformatie opdrachten activeren.

Google Voice Search

Google verbetert het zoeken met spraakinvoer. Je kunt nu gesproken antwoorden op een zoekopdracht krijgen. Met de verbeterde Voice Search gaat Google de Siri-asistant van Apple achterna.

Google heeft vorige maand Knowledge Graph geïntroduceerd. Deze functie biedt automatisch antwoorden op vragen die via Google worden gesteld. Deze zoekfunctie is nu ook geïntegreerd in Android.

Google Now biedt je bijvoorbeeld real-time-reisinformatie. Niet alleen als je in de auto zit, maar ook in het openbaar vervoer. Deze nieuwe dienst is volledig geïntegreerd met Google Lokaal en je agenda. Wanneer je een afspraak hebt, zal Google Now je bijvoorbeeld vertellen wanneer je weg moet gaan om op tijd te komen en welke bus je moet hebben.
Waar kan ik dit beest nu halen?

Voorlopig zijn alleen de US en de UK bekend als plekken waar hij verkocht gaat worden. Hieronder een vermoedelijke prijs en winkel. Dit kan allemaal nog wijzigen!

US
199 dollar - 8GB
249 dollar - 16GB
Te koop in de Google Play Store, http://www.google.com/nexus/#/7

UK
159 pond - 8GB
199 pond - 16GB
Onder andere bij Carphone Warehouse

NL

249,99 - 16GB
Pricewatch
[Bestelstatus van sites

Overige informatie

Deze topicstart is constant onderhevig aan verandering. Mocht je informatie hebben of dingen opvallen stuur ons een DM. Als je het direct naar ons allemaal stuurt heb je het snelste je reactie ;)

Een community voor Nexus 7 gebruikers, opgezet door jpschouten
Nu ben ik bezig met het opzetten van een Google+ Community, Nexus 7 NL.
Er zitten al wat mensen in +- 20 die hun ervaring apps games... etc delen. Ik heb de link al in je topic gepost maar zou het erg leuk vinden als je hem even benoemd aan het begin van het topic waar je alles op een rijtje zet voor iedereen.

Nexus 7 NL
https://plus.google.com/u...ies/106108029108416173018

[Voor 35% gewijzigd door StrongArmLance op 21-04-2013 18:46]

#vote

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 27-01 10:40

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Voor de liefhebber, ik heb op ebay deze producten al besteld voor als de tablet aankomt:

7" sleeve compatible met Nexus:

http://www.ebay.nl/itm/31...1497.l2649#ht_3848wt_1163

en 3x USB OTG kabels:

http://www.ebay.nl/itm/33...1497.l2649#ht_2891wt_1163

Allemaal voor kleine prijzen :)

• Texamicz
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20-03-2018
Schijnt dat de Nexus 7 heel populair gaat worden onder de Amerikaanse jeugd.

Je kan het als vervanging zien voor de Game Boy. Een 9+ inch tablet is namelijk te groot om overal mee te nemen en valt net buiten de soort "gaming" grootte...

Ook is 199$ binnen handbereik van veel jeugd in Amerika. Veel makkelijker dan een iPad van 500$.

Het zou nog zo maar eens Nintendo kunnen wegblazen met hun hand consoles! Of de PS Vita...
Dus wie ontwikkeld er even zoiets voor de Nexus 7?

Matias Duarte had ook al gezegd dat dit de ideale Gaming handheld is. Daarnaast heeft de jeugd veel met social media wat ook perfect op deze tablet kan.

Pfuh, als de Nexus 7 geen succes wordt kan Android het op de tablet markt wel schudden. Want als dit geen aantrekkelijke tablet is weet ik het ook niet meerr 8)7

Wat ook grappig is voor die Amerikanen.. Als je 4 tablets van 200$ koopt en bij elke tablet krijg je 25$ google play tegoed. Kan je gewoon nog een Nexus 7 kopen via de Play store! Dus koop er 4, krijg er 1 gratis.

[Voor 20% gewijzigd door Texamicz op 16-07-2012 23:50]

• Texamicz
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20-03-2018
Ik lees graag de ervaringen op o.a. XDA developers.

De batterij schijnt echt fenomenaal te zijn. Er zijn genoeg mensen die de tablet dik 10 uur continu in gebruik hebben en dan pas houd de batterij op.. Met 75% Screen on tijd!!!

• bsmpower
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 27-01 16:12
Ik heb gisteren een Nexus 7 (16GB) meegenomen vanuit Londen. Hij was overal uitverkocht, maar in de buurt van mijn luchthaven vervoer opstappunt nog een winkel kunnen vinden die er die ochtend nog 5 had binnen gekregen :). Vandaag eens uitgebreid getest en moet zeggen dat ik er erg positief over ben! Ik heb mijn Asus Transformer (TF101) verkocht, en voor bijna hetzelfde geld kon ik de Nexus 7 kopen. Het 7" scherm formaat bevalt erg goed. Ik was eerst bang dat ik tijdschriften etc. minder goed zou kunnen lezen en veel zou moeten inzoomen, maar juist door de hoge resolutie en pixel dichtheid kan ik alles lezen zonder inzoomen (eigenlijk nog beter dan op de TF101)! De tablet is ook veel langer in de hand te houden door het lagere gewicht. Verder valt me op dat ie erg snel is, zowel qua internetsnelheid over wifi, als het apparaat zelf. Met het programma Handbrake heb ik een HD video omgezet naar mp4, en dit is superscherp en speelt zonder schokken af. Ook het geluid wat uit dit kleine apparaat komt is vele maler beter/luider dan mijn oude Asus.

Komende tijd nog meer verdiepen in de tablet en op zoek naar mooie apps/games. Ik wil hem ook meer op mijn werk gebruiken, dus ik kan later nog eens een korte review schrijven of die daar geschikt voor is. Tot slot moet ik op zoek naar een Nederlandse stekker want er zit nu alleen een Engelse stekker bij (logisch). Ik begrijp uit forum berichten dat ik niet zomaar de Galaxy SII lader kan gebruiken omdat de Nexus een speciale snellader heeft?? Kan iemand hier wat over zeggen?

Nexus 7 naast mijn Galaxy SII

• MGSNK
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:54

[Voor 33% gewijzigd door MGSNK op 04-08-2012 13:24]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Koriel
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 18-12-2021
tomhster schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:28:
SPD had ik al (en was lang favoriet op mijn mobiele telefoon), maar het duurde even voordat de 4.1 update klaar was. Heb 'm nu weer geinstalleerd en ik ben ook over de tablet-variant behoorlijk tevreden. Wat voor probleem heb jij er mee dan?
Dit is een beetje off-topic, maar het voldeed niet aan mijn verwachtingen. te weinig instellingen etc.

ff on-topic nu. Ik heb notification toggle geïnstalleerd. nu heb ik in het drop down menu de toggles die ik nodig heb. Zoals elke goede Custom rom ook heeft natuurlijk.
Met root kun je hem als systeem app gebruiken zodat bijvoorbeeld de gps en nfc toggles meteen de instelling aanpassen en je niet verwijzen naar het instellingsmenu. Met titanium backup is dat super snel te regelen.

De standaard icons zijn foei lelijk, maar je kunt ze gelukkig veranderen.

[Voor 6% gewijzigd door Koriel op 12-08-2012 20:04. Reden: screenshot]

• Koriel
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 18-12-2021
mithras schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:54:
Ik twijfel nog tussen 10 inch en 7 inch vanwege het browsen. Ik gebruik mijn tv voor films/series (dus geen groot tablet nodig) en laptop om echt te werken (dus ook wederom hier geen groot tablet nodig).

Nu gebruik ik wel mijn SG2 veel voor browsen. Ik moet daar alleen regelmatig inzoomen op sites omdat anders de tekst niet te lezen is. Ik weet van een iPad 2 dat bijvoorbeeld de frontpage van Tweakers.net goed te lezen is. Hoe zit dit met de Nexus. Is daar de niet-ingezoomde versie van http://tweakers.net bruikbaar?
Persoonlijk vind ik de Nexus 7 goed om te surfen, maar verwacht geen iPad2/3 browser ervaring qua beeld grootte. Als je tweakers wil lezen zonder in te zoomen dan is de N7 niets voor je.
Mijn advies, wacht totdat je er eentje in je handen hebt gehad, of kijk of je eens kunt surfen op die Samsung 7 inch tablet.
Zo ziet het er bij mij uit, het is net te lezen, maar absoluut geen fijne ervaring zo. FF vergroten/verkleinen tot je de 7 inch hebt.

[Voor 10% gewijzigd door Koriel op 23-08-2012 16:44. Reden: screenshot toegevoegd]

• Jackxl
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 23:21
Gelukkig hebben we nog Landscape orientation.

Dit is prima te lezen.

Edit: hier een linkje naar de hele foto. imageshack heeft de kwaliteit best wel aangetast. http://image.bayimg.com/cablfaaeh.jpg

[Voor 46% gewijzigd door Jackxl op 23-08-2012 19:06]

• colaglas
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
tobitronics schreef op woensdag 05 september 2012 @ 14:03:
[...]

Google play geeft gewoon aan dat ie compatibel is
Vreemd, bij mij niet. (Hij staat nog geïnstalleerd op de TF201)

Tab: Nexus 7 16 Gb ( Algemeen - Accessoires - Levertijden )

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 08:14
Heb je wel de update uitgevoerd voor de Nexus naar 4.1.1?

Edit: Hier werkt alles wel compatible

Tablet mode zou niet uit mogen maken, apparaat 'tablet' was ook geroot en met tablet versie van Android 4.0.3.

[Voor 72% gewijzigd door Quad op 05-09-2012 14:12]

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput
❤️Liefde is gratis!❤️

• mcsluis
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:43
Hierbij een vergelijking m.b.t. contrast, ik kom nu wel tot de conclusie dat de SGSIII veel te verzadigde kleuren toont. Dus wellicht is mijn referentiepunt m.b.t. contrast en verzadiging hierdoor verpest. ;)

Nexus 7 / SGSIII / HTC one X . Alle schermen op maximale helderheid en foto is gemaakt met een 4S.

[Voor 12% gewijzigd door mcsluis op 07-09-2012 11:15]

• scandalous
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 04-10-2021
Een vraagje. Heeft iemand de bekende "screen lift" al ondervonden? of het "screen flicker" probleem?
Ik lees op het internet dat het eigenlijk een groot probleem blijkt te zijn met de nexus 7. De meeste klachten die komen uit amerika, dus ik wou eigenlijk weten of de verkochte nexus 7 tablets in Nederland/Europa het zelfde probleem hebben.

Voor de geïnteresseerden, een snelle google search zodat jullie weten waar ik het over heb.

Screen lift:
https://www.google.nl/#hl...9e415a45&biw=1920&bih=955

Screen flicker:
https://www.google.nl/web...45&ion=1&biw=1920&bih=955

Ook een link naar een video waar het "screen flicker" probleem is te zien.

screenlift

[Voor 33% gewijzigd door scandalous op 07-09-2012 18:53]

• Kit
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 24-01 00:45
Afgelopen woensdag 5 sept opgehaald bij BCC. Maar zie nu dat er stukken van de zilveren rand beschadigd zijn. Hebben jullie dat ook?

Wat kan ik eraan doen?

• dpeadt
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online

Batterij werkt goed.
3 avonden aan gehad 3 x 6 uur
Waarvan 6 uur zeker muziek van Spotify via bluetooth gestreamed naar muziek installatie.

Verder gewoon flink gelezen op het internet.
Zeer tevreden heb nog 20% over

• BizzieBis
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:33
Ik krijg het niet voor elkaar om wifi uit te laten schakelen wanneer ik overschakel naar stand-by

Ik heb de volgende instelling al gemaakt:

Ik gebruik de stock 4.1 JB rom die verder alleen ge-unlocked en geroot is.
Is er een programma waarmee ik in de gaten kan houden wie of wat wifi steeds activeert ?

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 27-01 12:05
Mijn dictonary staat gewoon op Dutch hoor, inclusief NL toetsenbord & engels OS. Ja, de setting zit ergens anders maar het kan wel:

settings -> language & input -> Settings icoon van Spell checker klikken -> Op het wereldbolletje klikken -> Dutch

Resultaat:

Op me telefoon, tablet zit in me tas maar zelfde settings.

En:

Of bedoelde je dat niet?

[Voor 12% gewijzigd door ex87 op 18-09-2012 16:49]

• Maardiweb
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 27-01 09:55
Weet je wat mij nou praktisch lijkt? Als je in landscape mode gewoon 2 portrait modes naast elkaar kan draaien en dus 2 apps telijk kan runnen. Heb hier wel eens over gehoord en net een artikeltje gevonden over een samsung tablet die dit kan met een beperkt aantal apps, maar dit zou toch ook makkelijk te realiseren moeten zijn op onze nexus?

Iemand hier al eens iets over gezien?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• Maardiweb
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 27-01 09:55

If you want to be the best, you need to work with the best :)

RoD schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:18:
[...]

Klopt, afaik is dat niet verder aan te passen.

[...]

Maar ik geloof dat Olaf het niet over woordenboeken heeft.
Een spellchecker is toch Engels voor spelling controle? Dat is toch precies waar de woordenboeken in Android voor dienen?

Persoonlijk vind ik trouwens behoorlijk goed toetsenbord, mijn spelfouten worden verbeterd terwijl ik typ, dat is op de PC net iets anders, daar komen er rode lijntjes onder te zijn.

Even iets anders, ik lees via Mango manga's op mijn Nexus 7 en de Nexus 7 heeft daar toch echt wel fijn formaat voor.

Ik vind het prettig lezen, wit is ook echt wit, dus het lijkt net alsof je echt een papieren manga bent het lezen want de afbeeldingen zijn ook scherp.

[Voor 35% gewijzigd door 318025 op 24-09-2012 21:44]

• linuss1337
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Ik heb een nieuwe pol gemaakt zodat we wat specifieker naar de problemen kunnen gaan kijken.

Er wordt nu onderscheid gemaakt tussen custom en stock ROM
En screenlift van minder en meer als 1mm

Poll: Heeft jouw Nexus 7 ook “issues”?
Nee, helemaal gelukkig mee
Ja, Screenlift (1mm. of minder)
Ja, Screenlift (1mm. of meer)
Ja, Stuck/dead pixel (1 stuk)
Ja, Stuck/dead pixels (2 of meer)
Ja, Na 30 sec. pas aan (Custom rom)
Ja, slechte wifi (Custom rom)
Ja, screen flicker (Custom rom)
Ja, 2 problemen of meer (Custom rom)
Ja, Na 30 sec. pas aan (stock rom)
Ja, slechte wifi (stock rom)
Ja, screen flicker (stock rom)
Ja, 2 problemen of meer (stock rom)
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

• voxxel
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik was net bij de settings even naar de storage aan het kijken. Nu zie ik tot mijn verbazing dat ik maar 5.92gb totale space heb en nog maar 4.33gb beschikbaar. Heb ik een 8gb N7 gekregen ipv een 16gb?! Hij komt gewoon bij de mycom vandaan en het zou toch echt een 16gb versie moeten zijn. Of zie ik het nou verkeerd?

Zonnepanelen

• Khayma
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 27-01 18:14
Vaak gevraagd hier op GOT ja. Maar ik denk niet dat Google hier rondhangt :p.

/Edit;

Ik vind de batterijduur van de Nexus 7 echt veel beter geworden na aantal keer laden/ontladen.

Ik lees elke ochtend het nieuws. Bekijk voor het slapen gaan een filmpje op youtube van circa 5-8min. En heb hem ongeveer anderhalf uur gebruikt als navigatie. En in de middag ook het nieuws lezen, XDA, Tweakers bezoeken en dit doe ik er over;

[Voor 72% gewijzigd door Khayma op 30-09-2012 15:27]

• Afiso
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 26-01 17:15
Deze video bekeken YouTube: PS3 Controller + Nexus 7 Tablet = Awesome!! (Using OTG Adapter without Rooting), maar i.p.v. een ps3 gamepad me ps2 gamepag aangesloten met converter en ja hoor hij doet het. Zelfs als ik niet in een game zit doet ie het om naar icoontjes te gaan met de up down left right buttons. Zie foto

[Voor 6% gewijzigd door Afiso op 30-09-2012 16:10]

• DarkSide
  • Laatst online: 21:31

DarkSide

theres no place like ::1

Je gebruikt wel degelijk wallet volgens mij.
Dit is wat ik zie als ik iets wil kopen.

Tevens beheer je je CC op https://wallet.google.com/manage/

En ja er is ook nog iets als Google Wallet waarmee je via NFC bij de Mac je eten kan betalen.
Maar volgens mij gaat alles via wallet nu.

Maar het blijft raar dat je dan niets kunt kopen....

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 06:09
Apart, ik heb dit nu al twee keer gehad:

Zo rond de 55% boem naar de 0% en opladen doet het niet. Althans dat geeftie aan, hij komt na 14 uur aan de lader niet boven de 20%. Ontkoppel ik, gaatie naar de 19% en zakt 'ie weer, sluit ik het weer aan, niet hoger dan 20%. Na dat ik een paar keer aan de pc heb aan- en afgekoppeld, plop, opeens 100%.

Ik denk mooi alles goed, nu heb ik weer het zelfde :/

[Voor 6% gewijzigd door DrNizeGuy op 07-10-2012 12:08]

• stijn1309
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22:38
Van de week maar is mijn Nexus 7 terug brengen naar de winkel ;w . Verschillende problemen mee zal het hier even opsommen.

- Tablet komt vaak niet uit stand-by (20 seconden knop inhouden restart hij)
- Back light dat doet flikkeren (auto brightness al uitgezet maar op het laagste niveau doet hij dat nog steeds)
- Opladen doet hij niet altijd goed. Soms wordt hij heel heet en laat hij maar op tot 20%. En dan echt heel heet (zo heet dat het scherm ook helemaal warm is, zonder dat hij gebruikt wordt!)
- Links heb ik ook last van screenlift (maar dit vond ik niet de moeite waard om hem op te sturen)
- 3x in totaal al gehad dat in het scherm allemaal strepen komen en een ruis uit de speaker en dan herstart hij zichzelf.

Van het laatste gisteren een foto gemaakt die ik ook wil meesturen bij de reparatie:

Kan je de nexus 7 ook aanmelden voor garantie bij Asus zelf of niet? op hun website zie ik de categorie tablets er niet tussen staan.

Al met al ben ik toch wel teleurgesteld. Had toch iets meer kwaliteit verwacht.... moet ook wel zeggen ik heb er eentje die blijkbaar van alles last heeft 8)7 behalve dan dooie pixels

Ik draai BTW gewoon stock en niet geroot (nooit gedaan), want had hem net voor mijn vakantie en na terugkomst daarvoor nog geen tijd gehad.

[Voor 7% gewijzigd door stijn1309 op 09-10-2012 14:07]

• vandermark
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 03:40
In de app drawer van mijn launcher, ik heb 3 rijen van 10 iconen en op elke rij is de middelste de launcher knopje. Vind ik het prettigste:

[Voor 20% gewijzigd door vandermark op 10-10-2012 10:55]

STRAVA | Mijn trouwfotografie site | Panasonic 5kW J Monoblock

• nowherebound123
  • Laatst online: 08:10
Dus...

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 06:09
Mijn N7 is retour voor hopelijk een service beurt.

Viel spontaan van een volle accu (of half vol, er zat geen logica in) opeens naar de 0%. Opladen had weinig zin, laadde dan niet verder op tot 18%, maar zodra ik de N7 van het stroom haalde, sprong hij naar 22% :?

Ik dacht eerst dat het aan de custom ROM lag, maar dit had het ook als de N7 uit stond, dus dat je alleen dat batterij icoon ziet met die bliksemschicht erin. Onder de stock rom bleven de problemen ook.
Het gekke is dat zo nu en dan de accu wel weer van de 20% omhoog schoot naar de 100%.

Dat is hier goed te zien:

Je ziet links ineens van de 20% omhoog schieten naar de 100%, en rechts ineens weer onlaag naar 0%.
Nu maar hopen dat ze dit ook in het service center opmerken, want je zult zien; als zij het controleren is er niks aan de hand en komt het zo weer retour.
Anyway, kan tot 5 weken duren zei meneer Dixons :/

• KngfCnns
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 29-12-2021
Touchdomex schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:55:
[...]

Kijk nu alleen nog HDMI op de een of andere manier en het is een perfecte tablet.

En hopelijk dat de NRC Next binnenkort ook op Android beschikbaar komt... Dat vind ik tot op heden toch wel een extreem gemis... Zonde dat ze daar niet mee bezig gaan....

Straks wat geld achterover zetten voor dit tabletje en hopen dat de 32GB niet veel duurder gaat worden.
€279 wellicht.

http://www.phonehouse.es/nexus32gb

[Voor 16% gewijzigd door KngfCnns op 12-10-2012 09:47]

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

• agoNITE
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 27-01 14:02
Diqiu-Long schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 12:47:
THD geoptimaliseerde games zoals Dead Trigger, want dat haalt kwam gamen het meeste uit de Nexus 7.
Lichtelijk offtopic:
Puddle THD is dit weekend 75% off voor de mensen die deze nog willen proberen.

*klikbaar*

• Beerkeeper
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 27-01 18:46
Ruvetuve schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:33:
[...]

De situatie zoals ik net uitlegde werkt in ieder geval. Als jij dat ook bedoeld hoef je je dus geen zorgen te maken, dat werkt. Aansluiten maar op de wachtlijsten >:)
Welke wachtrij?

:D

En WiFi tethering met de mobiele telefoon werkt ook :)

[Voor 9% gewijzigd door Beerkeeper op 20-10-2012 14:17]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• JAHRASTAFARI
  • Laatst online: 27-01 19:49
Gisteren bij de oosterburen een Nexus 7 32GB gehaald voor 249 euro. Top apparaatje voor erbij naast mijn iPad 1, die binnenkort wordt vervangen door de iPad 4.

Waanzinnige prijs kwaliteit, te meer omdat ik een GPS nodig heb, die er gratis/zonder meerprijs in zit!

Enige misser is het ontbreken van een camera aan de achterzijde en gebrek aan kleine dunne hoesjes zoals ik die voor mijn iPad heb....:

Ben nog op zoek naar fatsoenlijke spellen, adventures, puzzels, racen.

• LoCuTuS2000
  • Laatst online: 27-01 10:40

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Vaarwel Nexus, het waren 3 mooie maanden!

Public
Publieke map
Nexus

Vanochtend liep mijn dochter er mee rond, liet hem van een 10-20CM hoogte uit haar hand glijden en hij viel op een hoek. Het scherm reageert amper nog. Gelukkig ben ik hiervoor verzekerd maar toch.

• Jo...
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22-01 16:23
LongBowNL schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:50:
[...]

Met die van mij haal ik iets hogere scores dan die van de 8GB. Ik weet niet of je goed kijkt. ;)
Ik kijk zeker goed. Mijn scores waren ongeveer hetzelfde, ietsje lager misschien, maar dat varieert dan ook van test tot test.

Screenshot van de test:

[Voor 20% gewijzigd door Jo... op 13-11-2012 22:07]

• ComTech
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 27-01 19:24

Accu blijft nog steeds 100%
En dit is niet 2 alleen deze 2 uur en 45 minuten maar de hele dag al.
Heb hem overdag niet zoveel gebruikt maar toen ik dit ontdekte maar even herstart.
Denk dat ik maar gewoon afwacht tot hij leeg is hoop alleen dat hij dan wel gaat laden.

 MacBook Air M1  iPhone 13 Pro Max  Apple Watch Series 6

• colaglas
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
ComTech schreef op woensdag 14 november 2012 @ 21:13:
Accu blijft nog steeds 100%
En dit is niet 2 alleen deze 2 uur en 45 minuten maar de hele dag al.
Heb hem overdag niet zoveel gebruikt maar toen ik dit ontdekte maar even herstart.
Denk dat ik maar gewoon afwacht tot hij leeg is hoop alleen dat hij dan wel gaat laden.
Nu je het zegt, bij mij ook.
Zal wel een bug zijn ... op naar 4.2.1 :)

Tab: Nexus 7 16 Gb ( Algemeen - Accessoires - Levertijden )

• ComTech
  • Laatst online: 27-01 19:24

En toch vind ik het batterij gebruik vreemd gaan sinds de update naar 4.2
Eerst uren op 100% blijven staan.
En nu na 23 uur nog 50% over dat is best een goede accutijd.

Wel vreemd 46% van 23 uur en 32 minuten is toch geen 2uur en 38 minuten :?

 MacBook Air M1  iPhone 13 Pro Max  Apple Watch Series 6

• vandermark
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 03:40
Badname2 schreef op zondag 18 november 2012 @ 15:54:
NExus7 in de winkel bekeken. Vind het wel gek dat scherm van de ipad mini er scherper uitziet, terwijl de specs juist het tegendeel bewijzen.

Vond de Nexus 7 wel iets zwaarder dan verwacht, ipad mini is toch iets lichter. Het is echt de prijs die het verschil maakt op dit moment voor me.

Ook vond ik het bes topvallend in landscape modus in de browsers blijft er weinig ruimte over door de continue zwarte menu balk en de browser balk bovenin. Is dit uit te zetten of niet?
Volgens mij niet met de reguliere rom, leve custom roms :)

Met paranoid android is dit mijn homescreen, alles in één kleine balk onderin:

STRAVA | Mijn trouwfotografie site | Panasonic 5kW J Monoblock

• Quad
Ik heb onderstaande besteld:

Externe HDD met USB 3 500GB van 109,- voor 49,- *O*
Inclusief verzendkosten.

Edit: Met betrekking tot de bon kan je beter in Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic kijken :) (om een tijdelijk retourtje vagevuur te voorkomen.)

[Voor 36% gewijzigd door Quad op 24-11-2012 01:13]

PVOutput
❤️Liefde is gratis!❤️

Hier Real life battery usage. Mijn Nexus 7 vervangt momenteel mijn notebook welke weg is voor reparatie, dus wat ik normaal op notebook doen, chatten op QQ, doe ik nu op de Nexus 7.

En ook het surfen gebeurd nu uitsluitend met de Nexus 7, ik heb ook mogen ervaren hoe handig OTG wel niet is en hoeveel computer taken mijn Nexus 7 echt kon overnemen, zo had ik een TV serie gedownload via torrents en op USB stick gezet via OTG, bleek mijn TV het formaat niet af te spelen.

Toen heb ik dus een video converter in playstore gezocht en kwam uit op vidcon, ie heeft me netjes die afleveringen geconverteerd en dat ging redelijk snel ook nog, en speelde daarna prima af op mijn TV.

Al met al vind ik batterij duur echt goed, mijn HTC Evo 3D haalt niet eens 2 uur scherm tijd.

• dpeadt
  • Niet online
De mijne is weer up to date

YouTube: Fast & Smooth - Jelly Bean and Project Butter

[Voor 77% gewijzigd door dpeadt op 28-11-2012 22:27]

• dpeadt
  • Niet online
De bug was in de "People app"

[Voor 5% gewijzigd door dpeadt op 28-11-2012 23:19]

• Mag
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020
Kent iemand de volgende bug en/of weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Na het updaten is Flipboard van mijn homescreen verdwenen en staat die ook niet meer tussen mn apps. Als ik naar de Google Playstore ga staat dat die wel geinstalleerd is, dus nu is de enige manier om de app te openen om naar de Playstore pagina van de app te gaan en daar te klikken op "Open"... Ik heb het toen maar opgelost door Flipboard te deleten en opnieuw te installeren. Later gebeurde hetzelfde na het updaten van de IMDb app.

Vooralsnog weet ik van slechts een vriend dat die er ook last van heeft. We hebben beide een Nexus 7 met de laatste versie van Android dus ik neem aan dat de bug ook gerelateerd is aan de 4.2 update.

Nog even screenshots ter verduidelijking:

Hier zie je dat Flipboard is geinstalleerd omdat er "Verwijder" en "Open" staat.

Hier zie je vervolgens Flipboard dan niet meer tussen staan.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

horizon1978 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 10:03:
Hoezo swiftkey? Standaard kun je toch ook "swipend" typen? Wat maakt swiftkey zo speciaal eigenlijk?
Woordvoorspelling, foutcorrectie (compensatie voor verkeerd landen op je toetsen), de slimme manier om snel aan minder vaak gebruikte toetsen te geraken, en gewoon een betere layout in het algemeen. Ik haal er best veel tijdswinst mee :)

Heb vandaag ook maar een hoes besteld voor men nexus 7. De officiele asus hoes krijgt heel positieve reviews.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 01:05
Die companion core doet goed werk, terwijl mijn telefoon vrolijk afloopt is er bij de nexus haast niks afgegaan.

Nexus 7

Samsung Galaxy S2

[Voor 14% gewijzigd door sdk1985 op 10-01-2013 16:04]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Quad
Jup, Chrome browser.

[Voor 11% gewijzigd door Quad op 12-02-2013 21:05]

PVOutput
❤️Liefde is gratis!❤️

• Quad
Perfect.. :)

klik voor groter

[Voor 40% gewijzigd door Quad op 20-02-2013 19:05]

PVOutput
❤️Liefde is gratis!❤️

• Quad
Ik moet hem wel weer eens met een doekje erover heen zie ik nu :Y)

Edit: Nog maar een sfeer impressie :)

klik voor vergroting

Edit: Lol lees met name de laatste zinnen met de zwart gedrukte letters. :+

[Voor 70% gewijzigd door Quad op 20-02-2013 19:13]

PVOutput
❤️Liefde is gratis!❤️

• rockhopper
  • Laatst online: 00:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Hier nog even een snelle uit de hand side-by-side vergelijking van Flyer (links) en Nexus (rechts) bij een strip. Dit is een van de minst goede leesbare strips die ik heb (kwaliteit scan is matig)
Strip compare

Let niet al te veel op kwaliteit, ik heb de screen even gelijk getrokken zodat je de grote verschillen iets beter ziet.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Ossi
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 25-01 19:51
Nog even een flinke update, ik heb toch nog een hoekje bovenop de tablet weten te vinden waar mijn nagel tussen gedrukt kon worden. De meeste klemmetje gaan heel makkelijk los, ik had alleen wat moeite met de lange kant waar geen knopjes zitten.

Ik heb ook even wat foto's genomen voor de liefhebber :)

Nexus 7
http://tweakers.net/ext/f/P4YoSeDiWkzMWBQadoTIKEz8/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/PAbH3gvTG1vuSmxPsElbMSvc/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/JmAvihRVw2MyjPncXZS097Yi/thumb.jpg
http://tweakers.net/ext/f/hV88Wg2dW5O3j6naTo8xMQZx/thumb.jpg

Foto 1:
Hier zie je de connector los zitten van de batterij.

Foto 2:
Hoewel de foto wat te donker is, zie je dat de batterij er scheef in zit, hij zit vast met kleverig plakband achtig iets. Was vrij makkelijk los te halen.

Foto 3:
Hier heb ik de batterij weer recht terug geplaatst. Helaas ben ik zo stom geweest om die ruimte niet meer op te vullen met iets. Wat er mogelijk gebeurd kan zijn is dat de batterij wat is gaan schuiven, door de warmte verliest de tape misschien wat van zijn kleefkracht en is daardoor misschien gaan schuiven. De tijd zal het leren, ik weet nu hoe hij open moet. :)
Als de voedingskabel net ietsie langer was geweest, dan was het schuiven niet zo'n probleem geweest.

Foto 4:
Geen koper meer te zien bij de connector :*)

Eindelijk weer eens een echte Tweakerswaardige post van mezelf 8)

*edit* woordje verbeterd :+ bedankt kristo :P

• Quad
Hier werkt het wel zonder problemen.

Onderstaande is wat ik krijg bij het ontvangen van een afbeelding in de bijlage:

PVOutput
❤️Liefde is gratis!❤️

• Touchdomex
Voor de mensen die in landscape willen werken. Sony heeft haakse micro-USB dingen die echt extreem goed werken voor dit soort dingen. Omdat jij je hand om de kabel kan leggen.

Zit extreem stevig. Ik had hem gelukkig nog over van mijn Arc S maar ideaal. Jammer genoeg leveren ze nu bij de Xperia T een rechte....

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Jeroen797
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 27-01 17:32
Helaas heeft zojuist mijn Nexus 7 de geest gegeven. Steeds na enkele seconde een filmpje kijken (zowel online op youtube of een mp4 op de tablet zelf) of na enkele minuten normaal gebruik ziet mijn Nexus er zo uit:

Soms zijn het paarse strepen en soms zijn ze groen. Resetten e.d. heeft geen enkele zin. Morgen maar eens Asus bellen en kijken wat hun te zeggen hebben. Erg jammer dit want verder vind ik het toch wel een erg mooi apparaatje.

• marcos5
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23-01 22:28
kristo schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 18:43:
[...]

Waar vind je dat?

Ik las op het etiket, maar ik zie het niet }:O
Ja klopt, staat linksonder op het etiket "Made in China Date 2013.02"

• Chris89
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 27-01 07:38
cypher21 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:39:
[...]

Nieuwe Nexus apparaten wel.
geupgrade versies niet. De N7 met 32gb en de 3G versie kwamen ook vrij onverwachts op de markt.
Je bedoelt het net andersom waarschijnlijk... Upgrade versies worden niet aangekondigd op I/O.
Nieuwe echter wel.

Nu is mijn vraag word dit gezien als een upgrade? De volledige hardware word vervangen.
Mochten de geruchten kloppen:

Zie: http://www.androidworld.n...megapixelcamera-voor-199/

• quartex
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 23-01 22:32

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

http://www.phonearena.com...4.3-at-the-FCC_id44039#3-
With the only new device seen at Google I/O a "Google Edition" of the Samsung Galaxy S4 with stock Android on board, there is talk that we will soon see an updated version of the Google Nexus 7 tablet built by ASUS. Could that be the slate that was seen visiting the FCC the other day? The device was powered by Android 4.3 which was confirmed when the same tablet, the ASUS K008/K009, was spotted at the Bluetooth SIG, getting certified for Bluetooth 4.0.

This new 7 inch tablet has a 1080 x 1920 resolution. The CPU under the hood is the Qualcomm Snapdragon S4 Pro with the Adreno 320 GPU handling the graphics. 2GB of RAM and 32GB of native storage are aboard and the camera around back is 5MP. The snapper on front of the tablet weighs in at 1.3MP and it all runs on a 3950mAh cell. There is support for NFC and LTE and there could also be support for Qi wireless charging. The bezel will be thinner than the one on the current Google Nexus 7 and the case will be thinner with a measurement between 7.5mm and 8mm.

Not introduced at Computex as originally hoped. the tablet is now expected to be unveiled around the same time that Android 4.3 is. The question now is whether this will be a new Google Nexus 7 model or merely a new ASUS branded slab that happens to run stock Android.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

• Touchdomex
Artcore schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 20:16:
[...]

Als je dat zou willen doen, graag ja :) ik ben dus in het bijzonder benieuwd naar de weergave van een artikel nadat je dit in de krant hebt 'aangeklikt'.

@jmk: heb paranoid android op mijn TF101 gezet. Daarmee kan ik hem iets oprekken ja, maar dit lost het probleem niet op omdat het een in-app popup is. Bedankt voor de tip iig.
Nexus tablet
http://tweakers.net/ext/f/QQze5d9reGr0wFm6VZEFBq22/thumb.pnghttp://tweakers.net/ext/f/H4Ylw3nBOoSJyZ4IemOHSRb2/thumb.pnghttp://tweakers.net/ext/f/EmMoCcaS007a0WIKIOMbTQ5z/thumb.png

Dit duidelijk? Alles is klikbaar :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• segil
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 27-01 17:53
Ik heb een probleem met mijn Nexus 7 en ik ben benieuwd of anderen dit herkennen.
In de zomer dit jaar heb ik een 2de hands Nexus 7 gekocht en dat beviel prima. Enige waar ik last van had was dat tijdens typen sommige toetsen dubbel aanslaan, alsof de toets blijft hangen. Zowel in portait als landscape mode. Opgestuurd voor reparatie (onder garantie), na 2 weken terug gekregen. Mobo was vervangen. Probleem was minder geworden, maar niet helemaal weg gegaan. Na een dagen viel mij alleen op dat de kleuren niet meer klopten. Ik heb hieronder 2 voorbeelden weergegeven, gemaakt met mijn camera. Het lijkt wel alsof een bepaalde kleur ontbreekt. Als ik op de Nexus een screenshot maak, dan ziet die er normaal uit op een andere computer.
Dus weer opgestuurd voor reparatie, met duidelijke probleemomschrijving. Krijg ik vandaag het apparaat terug, met de mededeling dat het LCD scherm is vervangen. Ik start de tablet op en nog steeds exact hetzelfde probleem :'( Dus nu maar weer opsturen met een nog betere omschrijving en deze screenshots.
Hebben jullie dit wel eens gezien?

Screenshot van standaard Nexus wallpaper. Randen zijn gekarteld.

Screenshot van een foto (dit ben ik niet :)) uit een toneelstuk. Vlekken op de huid en in het haar.

(dit is de originele foto: link)

Je ziet het probleem vooral in het gezicht van mensen en op hun huid. (armen enzo)

• Prulleman
  • Laatst online: 07:57
in het kort samengevat, bij een tablet ontbreekt de functie in het instellingen menu om de default sms app te kiezen, telefoons hebben deze optie wel.

smsjes vallen dus in een zwart gat, aangezien er geen app assigned kan worden. (hangouts niet, aosp message app niet, en andere apps ook niet)

het is naar mijn idee gewoon een kwestie van wachten tot iemand een rom van AOSP build waarbij voor tablets deze menu optie ook aanstaat.

Strava

• Prulleman
  • Laatst online: 07:57
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:43:
Ik ook, vandaag, maar nog niet geinstalleerd. Is lezen van opslag ook zo traag? Dacht dat het probleem meestal schrijven was.

[...]

Storage vervangen is zeker niet mogelijk? :p
kans op succes lijkt me minimaal...

in rood de nand chip
https://nl.ifixit.com/Teardown/Nexus+7+Teardown/9623

Strava

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee