Ik draai 022 op de Nexus 7 2012 (oud model dus), de ES versie. Overclocks e.d. doe ik niet aan. CPU Governor laat ik ook met rust. Doorgaans flash ik een ROM, gelijk Faux 022 ES erachteraan zonder te rebooten, en iedere ROM is working like a charm!
Wat voor instellingen moet je nu eigenlijk gebruiken voor MS Outlook? Server etc.
Sinds de laatste update krijg ik dat niet meer aan de gang.
Sinds de laatste update krijg ik dat niet meer aan de gang.
Wat bedoel je met Outlook? Exchange? In Outlook kan je namelijk van alles instellen, pop3, imap, exchange
Heb alle 3 de varianten geprobeerd, maar kom met geen enkele door. Volgens mij moet ik IMAP hebben? Dat alles via de tablet gewoon in sync is met bv de mail checken via pc en vice versa.
Welke mail provider, welke app.... als je hulp wilt zal je iets specifieker moeten zijn
Uhm. Outlook? De nieuwe Hotmail?
En gewoon de standaard email account optie in Android.
En gewoon de standaard email account optie in Android.
Deze email applicatie bedoel ik
http://www.liv.ac.uk/coll...da/android/jelly-bean.htm
Oftewel http://www.tabletguide.nl...len-op-je-android-tablet/ uit jouw link.
Maar heb al allerlei servernamen en poorten gebruikt, maar kom er niet meer in.
Vandaar de vraag hier, wat werkt er bij jullie. Dan weet ik zeker welke zou moeten werken en dan is er bij mij dus gewoon iets anders fout.
http://www.liv.ac.uk/coll...da/android/jelly-bean.htm
Oftewel http://www.tabletguide.nl...len-op-je-android-tablet/ uit jouw link.
Maar heb al allerlei servernamen en poorten gebruikt, maar kom er niet meer in.
Vandaar de vraag hier, wat werkt er bij jullie. Dan weet ik zeker welke zou moeten werken en dan is er bij mij dus gewoon iets anders fout.
en de instructies hier:
http://wiki.answers.com/Q...AP_for_Hotmail_on_Android
http://wiki.answers.com/Q...AP_for_Hotmail_on_Android
Serverinstellingen uitgaande e-mail controleren ...
Kan geen verbinding met de server maken.
http://answers.microsoft....05-4642-9af3-62efbb3e335f
Via http://windows.microsoft....ws/outlook/android-no-app kom ik wel eindelijk door de stappen heen, maar zodra ik de mail open blijft het hangen/laden op "Wachten op synchronisatie".
Het oorspronkelijke probleem waarom ik hier dus om hulp ging vragen
Kan geen verbinding met de server maken.
http://answers.microsoft....05-4642-9af3-62efbb3e335f
Via http://windows.microsoft....ws/outlook/android-no-app kom ik wel eindelijk door de stappen heen, maar zodra ik de mail open blijft het hangen/laden op "Wachten op synchronisatie".
Het oorspronkelijke probleem waarom ik hier dus om hulp ging vragen
[ Voor 38% gewijzigd door NeutraleTeun op 11-10-2013 17:20 ]
Hallo,
Ik wilde mijn Nexus 7 gaan rooten met de WugFresh Toolkit.
Het unlocken van de bootloader was geen enkel probleem.
Als ik wil gaan rooten krijg ik de melding: "ADB Device not found''. Terwijl mijn drivers (als het goed is) goed geïnstalleerd zijn. (Google Nexus 7 ADB Interface)
Hoe kan ik dit oplossen?
Ik wilde mijn Nexus 7 gaan rooten met de WugFresh Toolkit.
Het unlocken van de bootloader was geen enkel probleem.
Als ik wil gaan rooten krijg ik de melding: "ADB Device not found''. Terwijl mijn drivers (als het goed is) goed geïnstalleerd zijn. (Google Nexus 7 ADB Interface)
Hoe kan ik dit oplossen?
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Staat de debuging mode nog wel aan? Ik meen mij te herinneren dat bij het unlocken van de Nexus deze setting weer word uitgezet.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
En je hebt hem ook toegang gegeven voor het debuggen (je krijgt een vraag of je de betreffende PC wel vertrouwd?
Ik heb nooit zo'n melding gekregen naar mijn weten. Opvallend is wel dat mijn N7 niet zichtbaar is maar de drivers wel goed zijn geïnstalleerd.
Dat is dan wel vreemd. Ik zou het zo niet weten, ik heb mijn Nexus al onder 4.2 geroot, dus weet niet wat 4.3 doet.
Verwijderd
Onder Android 4.3 is rooten iets ingewikkelder, maar het komt erop neer dat je via custom recovery een geupdated SuperSu zip file moet flashen welke trouwens van een Nederlandse ontwikkelaar is.
Als je erop zoekt op Google dan vind je wel de zip file die je nodig hebt.
Als je erop zoekt op Google dan vind je wel de zip file die je nodig hebt.
Die SuperSU zip staat hier (link via zijn eigen topic op XDA). maar om die te flashen heb je inderdaad een custom recovery nodig en je moet die zip op je nexus hebben staan.
De vraag is nu hoever TheRicolaa10 is gekomen. Heeft die al een custom recovery of niet. Een kameraad van mij is ooit blijven haken op dit punt toen die moest booten in recovery, welke er niet was. Toen kon ik bij hem via fastboot de recovery alsnog flashen en daarna via ADB de SuperSU zip op de Nexus zetten. Daarna nog een keer rebooten in recovery om de zip te flashen.
Dus de vraag is wat heeft TheRicolaa10 nu al op zijn systeem staan?
Edit: Voor het hele Nexus root verhaal kijk ook even hier. Hiermee heb ik mijn Nexus 7 naar 4.3 gebracht (scenario 2).
De vraag is nu hoever TheRicolaa10 is gekomen. Heeft die al een custom recovery of niet. Een kameraad van mij is ooit blijven haken op dit punt toen die moest booten in recovery, welke er niet was. Toen kon ik bij hem via fastboot de recovery alsnog flashen en daarna via ADB de SuperSU zip op de Nexus zetten. Daarna nog een keer rebooten in recovery om de zip te flashen.
Dus de vraag is wat heeft TheRicolaa10 nu al op zijn systeem staan?
Edit: Voor het hele Nexus root verhaal kijk ook even hier. Hiermee heb ik mijn Nexus 7 naar 4.3 gebracht (scenario 2).
[ Voor 19% gewijzigd door MegaTronics op 14-10-2013 19:46 ]
Op dit moment is mijn bootloader geunlockt en heb SuperSU al geïnstalleerd. Ik heb nog geen custom recovery.
Je kunt dit nog even controleren: http://stackoverflow.com/...evices-from-windows-7-x64
Edit: Als je SuperSU al hebt draaien, dan is die toch al geroot? Je kunt het checken via Google Play: Root Checker
Edit: Als je SuperSU al hebt draaien, dan is die toch al geroot? Je kunt het checken via Google Play: Root Checker
[ Voor 42% gewijzigd door MegaTronics op 14-10-2013 19:54 ]
Dank voor de laatste link, ga ik even proberen!
Ik heb de APK geïnstalleerd van SuperSU maar hij geeft zelf al aan dat hij niet geroot is.
Ik heb de APK geïnstalleerd van SuperSU maar hij geeft zelf al aan dat hij niet geroot is.
[ Voor 49% gewijzigd door TheRicolaa10 op 14-10-2013 19:56 ]
Dank voor de tip, nadat ik MTP enabled heb kreeg ik een bericht binnen voor RSA achtig iets. Nadat ik dat had geaccepteerd herkende de WugFresh Toolkit mijn Nexus 7 meteen. Nu bezig met rooten.
EDIT 1: Het lijkt mislukt te zijn, ik wil nu SuperSU openen, maar zegt dat ik geen root acces heb. Moet ik hetzelfde proces nu herhalen of wat?
EDIT 1: Het lijkt mislukt te zijn, ik wil nu SuperSU openen, maar zegt dat ik geen root acces heb. Moet ik hetzelfde proces nu herhalen of wat?
[ Voor 27% gewijzigd door TheRicolaa10 op 14-10-2013 20:28 ]
Heb je al geprobeerd de SuperSU zip te installeren via een custom recovery? Zie de link in mijn vorige post over hoe en wat.
Daar heb ik toch nu niet zo veel aan als ik geen root heb of begrijp ik je nu verkeerd?
In de recovery kun je wel de system partitie beschrijven, om de su bestanden te plaatsen, zodat je daarna root access hebt.
[ Voor 15% gewijzigd door MegaTronics op 14-10-2013 21:24 ]
Is het niet slimmer om die root opnieuw te doen? Ik heb niet zo heel veel ervaring met dit soort dingen. Als je de power en volume up & down dan kom je toch automatisch bij de custom recovery of niet?
[ Voor 32% gewijzigd door TheRicolaa10 op 14-10-2013 21:53 ]
Net opnieuw geprobeerd, opnieuw is het niet gelukt. SuperSU geeft aan dat er geen SU binary is geïnstalleerd. Wat gaat er fout?
Je moet UPDATE-SuperSU-v1.50.zip flashen via een custom recovery
Deze is hier te downloaden : http://download.chainfire.eu/344/SuperSU/
Dan heb je gewoon root.
als je niet veel ervaring met root e.d. hebt, en geen idee hebt hoe dit werkt, en wat je ermee zou kunnen doen. Dan moet je jezelf afvragen of je de tablet überhaupt zou willen rooten.
Dan heb je gewoon root.
als je niet veel ervaring met root e.d. hebt, en geen idee hebt hoe dit werkt, en wat je ermee zou kunnen doen. Dan moet je jezelf afvragen of je de tablet überhaupt zou willen rooten.
[ Voor 36% gewijzigd door cypher21 op 15-10-2013 11:01 ]
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Thanks
Ga ik even proberen.
Het klopt dat ik net wil beginnen, maar ik word een beetje moe van de stock launcher (hij crasht regelmatig) en ik vind hem te traag. Ik hoopte dit op te lossen dmv een custom rom. Ik had verwacht dat het veel makkelijker zou zijn om te rooten maar dit valt toch wat tegen.
Waarom zou ik 'm volgens jou dan niet moeten rooten?
Het klopt dat ik net wil beginnen, maar ik word een beetje moe van de stock launcher (hij crasht regelmatig) en ik vind hem te traag. Ik hoopte dit op te lossen dmv een custom rom. Ik had verwacht dat het veel makkelijker zou zijn om te rooten maar dit valt toch wat tegen.
[ Voor 91% gewijzigd door TheRicolaa10 op 15-10-2013 11:13 ]
inmiddels zijn we wel een paar versies verder, 1.65 is de laatste:cypher21 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:00:
Je moet UPDATE-SuperSU-v1.50.zip flashen via een custom recovery
Dan heb je gewoon root.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1538053
Oeps idd.Prulleman schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:15:
[...]
inmiddels zijn we wel een paar versies verder, 1.65 is de laatste:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1538053
Oude link in de favorieten kennelijk
http://download.chainfire.eu/supersu
die 1.50 werkt geloof ik niet lekker met android 4.3
Gebruik idd de laatste versie.
[ Voor 11% gewijzigd door cypher21 op 15-10-2013 11:22 ]
Die heeft de toolkit als het goed is gebruikt. Want ik heb SuperSU al in de files zien staan in mijn N7.
[ Voor 6% gewijzigd door TheRicolaa10 op 15-10-2013 11:24 ]
Als alleen de launcher een probleem is dan kan je toch gewoon een andere launcher proberen? Daar heb je geen root dan wel custom rom voor nodig.TheRicolaa10 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:02:
ThanksGa ik even proberen.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Nova launcher al wel geprobeerd, maar ik zou 'm niet als daily driver kunnen gebruiken hoewel het een geweldige launcher is.
dan ben ik heel benieuwd waarom.... ik ben een groot fan van vanilla android, maar hou ook van extra tweaks etc, vandaar dat ik toch vaak een AOSP based custom rom kies met een stock look en feel, maar ook wat extra mogelijkheden/instellingen (AOKP is mijn favoriet, helaas kunnen ze google niet echt bijhouden, ze zijn pas recent met 4.3 klaar terwijl 4.4 al om de hoek staat)TheRicolaa10 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:46:
Nova launcher al wel geprobeerd, maar ik zou 'm niet als daily driver kunnen gebruiken hoewel het een geweldige launcher is.
Een andere launcher past hier dus ook helemaal bij en ik gebruik nu al sinds ICS novalauncher en ben nog NOOIT iets tegengekomen wat dit geen daily driver zou maken...
Ik heb een tijde een Chrome OS theme gedraaid dmv Nova. Maar ik kom op een of andere manier altijd terug bij de stock launcher. Misschien is het gewoon gewenning. Maar ik zie een beetje dezelfde bugs terugkomen als bij de stock launcher.
Zoals al is vermeld, voor een andere launcher is geen root nodig.TheRicolaa10 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:02:
ThanksGa ik even proberen.
Rooten (en unlocken van bootloader) zorgt ervoor dat je root acces krijgt. (SuperUser, of administrator, meer namen voor hetzelfde)
Hiermee kun je alle systeemonderdelen wijzigen/verwijderen/toevoegen.
Om een custom rom te draaien op de nexus telefoons en tablets hoef je alleen maar je bootloader te unlocken en een andere recovery te installeren.
Ik weet niet wat je doel met root is, maar volgens mij heb je dit helemaal niet nodig, en heb je geen idee wat je ermee kunt. Dan zou ik me er niet mee bezig houden, want je kunt dingen goed verklooien.
Root wordt hier gebruikt voor titaniumbackup en een paar andere apps. Ook niet heel noemenswaardig, maar ik ben wel aardig thuis in linux en wil ook vanwege die reden root rechten.
Belangrijkste met dit soort dingen is dat je je eerst inleest wat je ermee kunt en wat het doel is. Dit vergeten een hoop mensen en komen dan met allerlei vragen die totaal niet van toepassing zijn.
Met root rechten ga jij iig je launcher probleem niet oplossen
van "rooten" wordt je device niet sneller, je krijgt alleen meer mogelijkheden om afgeschermde zaken aan te passen, als je verder niks doet met je root acces veranderd er ook niks.
rooten is ook niet hetzelfde als een custom rom, vaak worden custom roms wel met root access geleverd, maar dat is niet per definitie.
Een custom rom is ook niet per definitie sneller, vaak hebben custom roms ook nog gewoon de stock launcher. Ccustom kernels hebben vaak wel aanpassingen/andere optimalisaties, waardoor sommige zaken soepeler gaan, etc
Een custom kernel zou je problemen eerder oplossen dan root of custom roms
verder zou je eerst eens kunnen kijken of je bij nova advanced opties "agressieve desktop (in geheugen houden)" aan kan zetten, wellicht helpt dit nog tegen het opnieuw laden.
rooten is ook niet hetzelfde als een custom rom, vaak worden custom roms wel met root access geleverd, maar dat is niet per definitie.
Een custom rom is ook niet per definitie sneller, vaak hebben custom roms ook nog gewoon de stock launcher. Ccustom kernels hebben vaak wel aanpassingen/andere optimalisaties, waardoor sommige zaken soepeler gaan, etc
verder zou je eerst eens kunnen kijken of je bij nova advanced opties "agressieve desktop (in geheugen houden)" aan kan zetten, wellicht helpt dit nog tegen het opnieuw laden.
[ Voor 24% gewijzigd door Prulleman op 15-10-2013 14:02 ]
No offense, maar ik zou een custom kernel niet aanraden aan iemand die geen ervaring heeft met rooten en custom roms. Je hoeft maar even een verkeerde kernel te flashen en je hebt kans dat je het toestel brickt.Prulleman schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:00:
van "rooten" wordt je device niet sneller, je krijgt alleen meer mogelijkheden om afgeschermde zaken aan te passen, als je verder niks doet met je root acces veranderd er ook niks.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik wist niet dat je met alleen een custom ROM kon flashen zonder root. Waar het mij eigenlijk om gaat is dat het over het geheel meer prestaties en een wat hogere batterylife haal.
die zijn meestal tegenstrijdig, hogere prestaties kosten over het algemeen meer accuTheRicolaa10 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:30:
Ik wist niet dat je met alleen een custom ROM kon flashen zonder root. Waar het mij eigenlijk om gaat is dat het over het geheel meer prestaties en een wat hogere batterylife haal.
ja, zo kan je het ook zien, maar mocht ie toch doorgaan met tweaken, dan kan je maar beter iets zinnigs doen toch?Laguna schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:25:
[...]
No offense, maar ik zou een custom kernel niet aanraden aan iemand die geen ervaring heeft met rooten en custom roms. Je hoeft maar even een verkeerde kernel te flashen en je hebt kans dat je het toestel brickt.
verder zijn nexus devices erg moeilijk te bricken... je kan eigenlijk altijd nog via (custom) recovery zaken terug zetten en als dat zelfs niet meer gaat kan je nog via fastboot (stock) images flashen.
Feit blijft wel dat je je goed moet inlezen voor je hieraan begint en niet zomaar op knoppen van root / toolkits gaat drukken
Je snapt waarschijnlijk wel wat ik bedoel 
Als ik er een zou flashen, welke zou je dan aanraden?
geen idee, ik heb geen N7 2012 (wel een GN, N4 en N7 2013, dus ik weet wel waar ik het over heb, maar heb geen ervaringen met N7 specifieke kernels)TheRicolaa10 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:47:
Je snapt waarschijnlijk wel wat ik bedoel
Ik heb ook een GNex waar ik op dit moment minder tevreden over ben, maar ik bedoelde eigenlijk jouw advies voor een custom rom.
AOKP is als sinds mijn HD2 mijn vaste custom rom, ik stap hier eigenlijk alleen vanaf als google een nieuwe versie released, ze hebben bv pas sinds een maandje ofzo officiele nightlies van 4.3, terwijl 4.4 al weer bijna uitkomt. Als dat zover is en AOKP loopt weer achter dan kijk ik vaak tijdelijk naar andere custom roms, ik wil namelijk altijd wel mijn toggles aan kunnen passen, lockscreen shorcuts, muziek skippen met de volume knoppen etc (ik weet dat er voor een aantal van dit soort zaken ook apps bestaan)
verder pak ik vaak franco kernels (in ieder geval voor de GN en de N4) of de getweakte kernel van de custom rom.
ik zie dat franco ook voor de N7 2012 kernels maakt:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1823671
dus op basis van ervaringen bij andere devices zou ik die wel kunnen aanraden
verder pak ik vaak franco kernels (in ieder geval voor de GN en de N4) of de getweakte kernel van de custom rom.
ik zie dat franco ook voor de N7 2012 kernels maakt:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1823671
dus op basis van ervaringen bij andere devices zou ik die wel kunnen aanraden
[ Voor 23% gewijzigd door Prulleman op 15-10-2013 15:27 ]
Dus jij zou liever de kernel aanpassen dan een andere ROM installeren als ik je goed begrijp?
ik doe beide, maar snelheid en accu duur komen voor minimaal 75% uit de kernel en niet uit de rom. Dus als dat je doel is dan is een kernel in ieder geval belangrijkerTheRicolaa10 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:28:
Dus jij zou liever de kernel aanpassen dan een andere ROM installeren als ik je goed begrijp?
(maar met custom roms worden vaak ook custom kernels gelijk mee geinstalleerd, zeker bij Nexus roms)
Franco viel bij mij heel erg tegen op de N7 2012, maakte hem best stroperig. Faux all the way: iedere ROM, ook stock, met Faux 022 heeft nog nooit problemen opgeleverd. Gaat er altijd op bij iedere flash
Kun je een voorbeeld geven van welke roms dat zoal doen?Prulleman schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:34:
[...]
(maar met custom roms worden vaak ook custom kernels gelijk mee geinstalleerd, zeker bij Nexus roms)
@iChaos: Dank voor de tip, ik ga er is even naar kijken. Kun je die kernels ook nog naar wens instellen?
Faux123 Kernel Enhancement Pro staat in de Play Store, waarmee je alle aspecten van de ROM kunt aanpassen. Die is betaald, maar ik kan hem van harte aanraden. Er zijn echter ook vele gratis CPU Control apps in de Play Store die soortgelijke functionaliteiten hebben
Thanks voor het snelle antwoord! Is dit het goede topic? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1804374
EDIT: Ik zie trouwens wel dat je daar root voor nodig hebt.. En krijg je na het veranderen van de kernel nog wel OTA updates van Google?
EDIT: Ik zie trouwens wel dat je daar root voor nodig hebt.. En krijg je na het veranderen van de kernel nog wel OTA updates van Google?
[ Voor 39% gewijzigd door TheRicolaa10 op 15-10-2013 17:17 ]
Je kunt altijd weer de stock kernel flashen mocht het nodig zijn.
* MegaTronics moest dat zojuist ook doen om over te gaan van de Franco kernel naar de Faux kernel.
* MegaTronics moest dat zojuist ook doen om over te gaan van de Franco kernel naar de Faux kernel.
[ Voor 46% gewijzigd door MegaTronics op 15-10-2013 19:17 ]
Maar dan zou die dus automatisch de OTA moeten kunnen binnenhalen? Klopt de link btw die ik in het vorige bericht stopte?
Zojuist een zo goed als nieuwe nexus 7 tablet gekocht. De oude versie nog. Ik wil deze eerst proberen voor ik meer aan een tablet uitgeef.
Eerste indruk positief, al voelt ie niet supersnel aan... Maar het formaat vind ik al beter dan het formaat van de ipad die ook in de la ligt.
Eerste indruk positief, al voelt ie niet supersnel aan... Maar het formaat vind ik al beter dan het formaat van de ipad die ook in de la ligt.
Battle.net || Strava
Meer geld? De nieuwste Nexus 7 heb je voor rond de €230, dat noem ik niet veel geld, zeker niet als je zegt een iPad in de lad te hebben liggen, die waarschijnlijk minimaal het dubbele heeft gekost.
The devil is in the details.
Toch 130 meer als voor deze... En ik wil eerst weten hoe deze bevalt. Vindt de achterkant ook wel chic!
Klopt het dat er links een klein stukje omlijning zichtbaar is voor het unlocken?!
Klopt het dat er links een klein stukje omlijning zichtbaar is voor het unlocken?!
Battle.net || Strava
Denk het wel, normaal gesproken zit er een placeholder aan weerszijden, echter aangezien deze geen camera heeft, alleen links dus. Al vind ik het zelf lelijk, het zou beter zijn als dat alleen de eerste keer zo werd aangegeven en daarna weet je wel dat je het lockscreen kan swipen. Hopelijk hebben ze dit aangepast in KitKat.retlaw schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:13:
Toch 130 meer als voor deze... En ik wil eerst weten hoe deze bevalt. Vindt de achterkant ook wel chic!
Verwijderd
Meer mensen last van de copy paste bug met de nexus7 versie 2011?
Zodra ik copy in een app doe klapt de app er uit.
m'n nexus 7 is stuk, inmiddels al gebeld met de helpdesk. gevalletje RMA
[ Voor 96% gewijzigd door krakendmodem op 23-10-2013 13:46 ]
Ze mogen wel 's de info pagina over de Nexus 7 updaten... http://www.google.nl/intl/ALL/nexus/#/7 (zal wel al vast 100x hier zijn gezegd)
Verder overweeg ik om over te stappen van mijn Nexus 7 (2012) naar het nieuwe model. Wat lijkt jullie een 'redelijke' prijs om die van mij (32GB) voor te verkopen? 120 euro? O, er zit ook nog een Portenzo case bij a 70 dollar...
Verder overweeg ik om over te stappen van mijn Nexus 7 (2012) naar het nieuwe model. Wat lijkt jullie een 'redelijke' prijs om die van mij (32GB) voor te verkopen? 120 euro? O, er zit ook nog een Portenzo case bij a 70 dollar...
[ Voor 10% gewijzigd door yannickzz op 21-10-2013 22:54 ]
Verwijderd
Ik stap juist niet over naar de 2013 versie om verschillende reden, mijn oude Nexus 7 brengt misschien nog ongeveer € 100 op, veel meer zal het niet worden.
Het scherm formaat is nog steeds hetzelfde en zo slecht is de performance van de oude Nexus 7 ook niet, ik kan er gewoon nog prima games op spelen en films enzo kijken en omdat er zo'n grote gemeenschap op XDA achter zit is het ook piece of cake om de tablet een beetje over te klokken.
Het scherm formaat is nog steeds hetzelfde en zo slecht is de performance van de oude Nexus 7 ook niet, ik kan er gewoon nog prima games op spelen en films enzo kijken en omdat er zo'n grote gemeenschap op XDA achter zit is het ook piece of cake om de tablet een beetje over te klokken.
Ultimate Faux kernel erop en je kunt overclocken naar 1.6 GHz.Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 07:07:
Ik stap juist niet over naar de 2013 versie om verschillende reden, mijn oude Nexus 7 brengt misschien nog ongeveer € 100 op, veel meer zal het niet worden.
Ik heb recent een Nexus 7 32GB/3G gekocht en wil die rooten. Ik wil voorlopig niet meer en dus geen custom recovery installeren. Ik wil alleen apps die rootaccess vereisen kunnen gebruiken omdat ik daarmee veel meer controle krijg over het ding. Het is mijn vierde Android tablet en ik heb mijn eerste tablet indertijd ook geroot. Mijn derde tablet kwam al geroot uit de doos. Ik weet wat rooten biedt en wil eigenlijk niet meer zonder.
Ik wil echter niet domweg met een tooltje het rooten volautomatisch laten doen als een gedresseerde aap die een door een ander bedacht kunstje uitvoert maar ik wil meer leren over Android en het rooten zelf. Ik wil min of meer weten wat de mensen weten die dergelijke tooltjes maken. Je bent Tweaker of je bent het niet nietwaar.
De gangbare tooltjes voor de Nexus heb ik natuurlijk allang gevonden. Op de WUG toolkit viel voorlopig mijn voorkeur om te bestuderen om meer informatie uit te halen. Ik heb die gebruikt om de ADB back-up te gebruiken voor de paar appjes die ik al geïnstalleerd had voordat ik de bootloader unlockte aangezien het niet echt meer zal zijn dan een grafisch front-endje voor wat ADB commando's en dat geloof ik verder wel. Ditzelfde zal gelden voor het unlocken van de bootloader want dat heb ik dus juist zelf via de command-line gedaan met ADB en fastboot zodat ik meer zicht heb op wat er nu eigenlijk gebeurt. Dat ADB back-up werkte prima overigens. Restoren na unlocken herstelde ook de Play Store links. Alleen voor die ADB back-up functie is dit tooltje al nuttig om te hebben.
Ik begrijp dat ik voor root eigenlijk alleen SU in de system/bin (en evt. ook nog in xbin) moet zetten en met chown en chmod de juiste rechten moet geven, waarna busybox installeren ook de norm/vereist(?) is maar met ADB push gaat dat niet omdat ik geen schrijfrechten heb > foutmelding "read-only". "ADB root" gaat (natuurlijk) ook niet want ook dat geeft een foutmelding dat ADB met rootrechten runnen niet kan op productieversies van de firmware. Geen verrassingen tot zover.
Uit het feit dat de WUG toolkit een optie heeft voor booten in een tijdelijke custom recovery en ik lees dat je een .img file naar het interne geheugen kunt kopiëren en dan met het commando "fastboot boot naamvancustomrecoveryininterngeheugen.img" daarin zou kunnen booten begrijp ik dat je daarmee een soort mini-OS opstart vergelijkbaar met het booten van een CD met bijv. WindowsPE op een PC. Ik vermoed dat de WUG tool ook hier niet meer is dan een front-endje voor de commando's die dat bestandje kopiëren en het fastboot commando uitvoeren. Was dit allemaal maar beschreven in een begeleidende tekst maar het schrijven van documentatie vinden de makers van dergelijke tools helaas niet leuk/interessant/verspilde tijd/whatever.
Klopt dit verhaal tot zover?
Als dit klopt moet die tijdelijke boot een omgeving creëren waarin je blijkbaar wel schrijftoegang tot /system/bin hebt waarbij ik dan evt. ook weer wel met ADB push bestanden daarheen kan schrijven wat de tool dan waarschijnlijk ook weer als front-endje voor me kan doen maar ik dus juist zelf wil doen.
Als dat allemaal klopt wil ik in elk geval nog graag weten wat het verschil in het bootproces is tussen een reguliere boot en een van zo'n .img bestand dat er bij die laatste wél schrijfrechten verkregen worden. Iemand die dat kan uitleggen?
Ben ik zo op de goede weg? Reacties/suggesties?
Ik wil echter niet domweg met een tooltje het rooten volautomatisch laten doen als een gedresseerde aap die een door een ander bedacht kunstje uitvoert maar ik wil meer leren over Android en het rooten zelf. Ik wil min of meer weten wat de mensen weten die dergelijke tooltjes maken. Je bent Tweaker of je bent het niet nietwaar.
De gangbare tooltjes voor de Nexus heb ik natuurlijk allang gevonden. Op de WUG toolkit viel voorlopig mijn voorkeur om te bestuderen om meer informatie uit te halen. Ik heb die gebruikt om de ADB back-up te gebruiken voor de paar appjes die ik al geïnstalleerd had voordat ik de bootloader unlockte aangezien het niet echt meer zal zijn dan een grafisch front-endje voor wat ADB commando's en dat geloof ik verder wel. Ditzelfde zal gelden voor het unlocken van de bootloader want dat heb ik dus juist zelf via de command-line gedaan met ADB en fastboot zodat ik meer zicht heb op wat er nu eigenlijk gebeurt. Dat ADB back-up werkte prima overigens. Restoren na unlocken herstelde ook de Play Store links. Alleen voor die ADB back-up functie is dit tooltje al nuttig om te hebben.
Ik begrijp dat ik voor root eigenlijk alleen SU in de system/bin (en evt. ook nog in xbin) moet zetten en met chown en chmod de juiste rechten moet geven, waarna busybox installeren ook de norm/vereist(?) is maar met ADB push gaat dat niet omdat ik geen schrijfrechten heb > foutmelding "read-only". "ADB root" gaat (natuurlijk) ook niet want ook dat geeft een foutmelding dat ADB met rootrechten runnen niet kan op productieversies van de firmware. Geen verrassingen tot zover.
Uit het feit dat de WUG toolkit een optie heeft voor booten in een tijdelijke custom recovery en ik lees dat je een .img file naar het interne geheugen kunt kopiëren en dan met het commando "fastboot boot naamvancustomrecoveryininterngeheugen.img" daarin zou kunnen booten begrijp ik dat je daarmee een soort mini-OS opstart vergelijkbaar met het booten van een CD met bijv. WindowsPE op een PC. Ik vermoed dat de WUG tool ook hier niet meer is dan een front-endje voor de commando's die dat bestandje kopiëren en het fastboot commando uitvoeren. Was dit allemaal maar beschreven in een begeleidende tekst maar het schrijven van documentatie vinden de makers van dergelijke tools helaas niet leuk/interessant/verspilde tijd/whatever.
Klopt dit verhaal tot zover?
Als dit klopt moet die tijdelijke boot een omgeving creëren waarin je blijkbaar wel schrijftoegang tot /system/bin hebt waarbij ik dan evt. ook weer wel met ADB push bestanden daarheen kan schrijven wat de tool dan waarschijnlijk ook weer als front-endje voor me kan doen maar ik dus juist zelf wil doen.
Als dat allemaal klopt wil ik in elk geval nog graag weten wat het verschil in het bootproces is tussen een reguliere boot en een van zo'n .img bestand dat er bij die laatste wél schrijfrechten verkregen worden. Iemand die dat kan uitleggen?
Ben ik zo op de goede weg? Reacties/suggesties?
Verwijderd
Heeft iemand een idee of je met de nexus 7 (versie 1) ook miracast kan gebruiken? Ik kan het niet vinden en ik begrijp dat het op de versie 2 van de nexus wel kan?
Hij is trouwens niet geroot en ben ik ook niet van plan (dat ding heb ik puur aan de stereo hangen voor spotify, niets meer en minder, maar ik moet voor een beta test met miracast aan de slag en via mijn ipad kan dat logischerwijs niet, dus ik dacht ik probeer de nexus.
Hij is trouwens niet geroot en ben ik ook niet van plan (dat ding heb ik puur aan de stereo hangen voor spotify, niets meer en minder, maar ik moet voor een beta test met miracast aan de slag en via mijn ipad kan dat logischerwijs niet, dus ik dacht ik probeer de nexus.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2013 18:14 ]
Vind ik ook! Je hebt bij de Nexus toestellen in ieder geval niet het idee dat je voorheen een slechte aankoop gedaan hebt. Ik heb ook nog de oude Nexus 7 en wilde ook de overstap maken, maar ik vind de oude Nexus 7 nog steeds goed werken en de overstap niet waard.Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 07:07:
Verwijderd
Ik ga binnenkort een feest geven en wou mijn Nexus 7 voor de muziek (Spotify) gaan gebruiken. De bedoeling is dat de koptelefoon ingang op de versterker wordt aangesloten. Ik wil echter ook nog een andere kamer van geluid voorzien. In deze kamer heb ik een geluidsdock staan met bluetooth.
Nu vroeg ik ik mij af of het mogelijk is om tegelijkertijd zowel via de 3.5 mm jack ingang en bluetooth geluid af te spelen?
Nu vroeg ik ik mij af of het mogelijk is om tegelijkertijd zowel via de 3.5 mm jack ingang en bluetooth geluid af te spelen?
Standaard is het de ene of de andere uitgang. Of er hacks voor zijn om 2 utigangen te forceren weet ik niet.Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:00:
Ik ga binnenkort een feest geven en wou mijn Nexus 7 voor de muziek (Spotify) gaan gebruiken. De bedoeling is dat de koptelefoon ingang op de versterker wordt aangesloten. Ik wil echter ook nog een andere kamer van geluid voorzien. In deze kamer heb ik een geluidsdock staan met bluetooth.
Ik heb een probleem met mijn Nexus 7 en ik ben benieuwd of anderen dit herkennen.
In de zomer dit jaar heb ik een 2de hands Nexus 7 gekocht en dat beviel prima. Enige waar ik last van had was dat tijdens typen sommige toetsen dubbel aanslaan, alsof de toets blijft hangen. Zowel in portait als landscape mode. Opgestuurd voor reparatie (onder garantie), na 2 weken terug gekregen. Mobo was vervangen. Probleem was minder geworden, maar niet helemaal weg gegaan. Na een dagen viel mij alleen op dat de kleuren niet meer klopten. Ik heb hieronder 2 voorbeelden weergegeven, gemaakt met mijn camera. Het lijkt wel alsof een bepaalde kleur ontbreekt. Als ik op de Nexus een screenshot maak, dan ziet die er normaal uit op een andere computer.
Dus weer opgestuurd voor reparatie, met duidelijke probleemomschrijving. Krijg ik vandaag het apparaat terug, met de mededeling dat het LCD scherm is vervangen. Ik start de tablet op en nog steeds exact hetzelfde probleem
Dus nu maar weer opsturen met een nog betere omschrijving en deze screenshots.
Hebben jullie dit wel eens gezien?
Screenshot van standaard Nexus wallpaper. Randen zijn gekarteld.

Screenshot van een foto (dit ben ik niet
) uit een toneelstuk. Vlekken op de huid en in het haar.

(dit is de originele foto: link)
Je ziet het probleem vooral in het gezicht van mensen en op hun huid. (armen enzo)
In de zomer dit jaar heb ik een 2de hands Nexus 7 gekocht en dat beviel prima. Enige waar ik last van had was dat tijdens typen sommige toetsen dubbel aanslaan, alsof de toets blijft hangen. Zowel in portait als landscape mode. Opgestuurd voor reparatie (onder garantie), na 2 weken terug gekregen. Mobo was vervangen. Probleem was minder geworden, maar niet helemaal weg gegaan. Na een dagen viel mij alleen op dat de kleuren niet meer klopten. Ik heb hieronder 2 voorbeelden weergegeven, gemaakt met mijn camera. Het lijkt wel alsof een bepaalde kleur ontbreekt. Als ik op de Nexus een screenshot maak, dan ziet die er normaal uit op een andere computer.
Dus weer opgestuurd voor reparatie, met duidelijke probleemomschrijving. Krijg ik vandaag het apparaat terug, met de mededeling dat het LCD scherm is vervangen. Ik start de tablet op en nog steeds exact hetzelfde probleem
Screenshot van standaard Nexus wallpaper. Randen zijn gekarteld.

Screenshot van een foto (dit ben ik niet

(dit is de originele foto: link)
Je ziet het probleem vooral in het gezicht van mensen en op hun huid. (armen enzo)
Dit heb ik deze week weten op te lossen. Ik had de app ConvertIt geïnstalleerd. Als je daar bij settings gaat -> Use Copy-Conversion uitzetten.Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:33:
Meer mensen last van de copy paste bug met de nexus7 versie 2011?
Ik heb mijn Nexus 7 32GB nu bijna een jaar en het ding blijft meer dan uitstekend bevallen. Het formaat is natuurlijk ideaal en qua snelheid heb ik ook niks te klagen. De storage bug ben ik ook nooit tegenaan gelopen, maar afgezien van wat foto's na een shoot zet ik er ook geen data op en dus heb ik altijd minstens zo'n 25GB vrij gehad. Dan is de kans dat je daar tegenaan loopt astronomisch klein.
Het enige issue wat ik ermee is dat mijn Nexus inmiddels duidelijk zichtbaar krom is. Ik gebruik 'm altijd en overal zonder dat er ook maar een gebruiksspoortje zichtbaar werd, maar van een paar meter hoge trap naar beneden stuiteren zonder een tree te missen vond 'ie toch wat minder tof.
Uiteindelijk is de kromheid ook het enige zichtbare gevolg, er zitten nog steeds geen krassen of butsen op.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Vandaag de "oude" Nexus in de aanbieding bij iBood.
Is het het nog waard om voor deze tablet te gaan?
Of kan ik beter honderd euro meer uitgeven voor de nieuwe nexus?
Op basis van welke info moeten wij dat voor je beslissen?itsmemax schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 08:41:
Vandaag de "oude" Nexus in de aanbieding bij iBood.
( waar ga je en voor gebruiken etc...)
Ik wil hem gaan gebruiken voor bijv: Ziggo TV kijken, boekjes lezen en een beetje surfen.
Misschien ook een paar spelletjes maar normaal ben ik daar niet zo van.
dan zullen beide voldoen, is maar net wat je er voor over hebt, de nieuwe is uiteraard wel sneller, maar tv kijken of lezen gaat niet sneller op de nieuweitsmemax schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 08:52:
Ik wil hem gaan gebruiken voor bijv: Ziggo TV kijken, boekjes lezen en een beetje surfen.
Oke, nouja dan denk ik dat ik maar ga voor de ibood :-)
4.4 komt vast ook wel uit voor deze nexus
Die nieuwe nexus 7 is nou niet zó veel beter. Heb hier de oude, m'n pa heeft de nieuwe. Hij is alleen wat responsiever, maar vind deze prima om te browsen, af en toe een spelletje, af en toe netflix.
Het ziet er uit als 'posterisation'. Je scherm geeft maar iets van 16 kleuren weer of zo. Zou in Android instelbaar kunnen zijn maar ik weet niet waar. Ik vermoed dat je er in elk geval root voor zult moeten hebben om het überhaupt te kunnen veranderen.segil schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:00:
Ik heb een probleem met mijn Nexus 7 en ik ben benieuwd of anderen dit herkennen.
[...]
Dat zou kunnen. Het verdwijnt niet na een factory reset heb ik gemerkt. Dan lijkt het iets hardware matig te zijn, vermoed ik.CaptJackSparrow schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:30:
[...]
Het ziet er uit als 'posterisation'. Je scherm geeft maar iets van 16 kleuren weer of zo. Zou in Android instelbaar kunnen zijn maar ik weet niet waar. Ik vermoed dat je er in elk geval root voor zult moeten hebben om het überhaupt te kunnen veranderen.
Ik heb wel e.e.a. gelezen over nVidia prism en dat die techniek dit (soortgelijke) probleem kan geven op een Nexus 7. De workarounds zijn om een tooltje te draaien tijdens het booten om het probleem te fixen. Gelukkig valt de mijne nog onder garantie en mogen ze bij Asus dit fijn oplossen voor mij.
In het aanbiedingen topic wordt gezegd dat bij belcompany de 3G versie voor dezelfde prijs als bij ibood vandaag weg gaat. Dan zou ik liever voor die gaan. Dan heb je namelijk een nieuw model, geen gedoe met ibood, die niet altijd even snel en handig is, zeker niet met de garantie afwikkeling, en je hebt 3G (die je niet hard nodig hebt, maar het kan handig zijn)itsmemax schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:18:
Oke, nouja dan denk ik dat ik maar ga voor de ibood :-)
[ Voor 27% gewijzigd door rockhopper op 31-10-2013 14:10 ]
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Verwijderd
Ik zit met een probleem. Ik zat net een serie te kijken, totdat de tablet opeens vast bleef hangen. Hij ging vanzelf rebooten en na opnieuw opgestart te zijn, werkt de scherm rotatie niet meer. Nu is mijn vraag wat ik het beste kan doen om dit op te lossen of zit er niets anders op dan terug te gaan naar de winkel?
Ik heb de tablet al opnieuw opgestart, maar dit heeft niet geholpen. Morgen ben ik van plan de tablet terug te zetten naar fabrieksinstellingen, maar denk eigenlijk dat het geen software probleem is oid. Heeft toevallig iemand iets soortgelijks meegemaakt?
Edit: nvm, na nogmaals opnieuw te hebben opgestart werkt het wel gewoon weer, vreemd dat hij dit na de 1e keer niet deed.
Ik heb de tablet al opnieuw opgestart, maar dit heeft niet geholpen. Morgen ben ik van plan de tablet terug te zetten naar fabrieksinstellingen, maar denk eigenlijk dat het geen software probleem is oid. Heeft toevallig iemand iets soortgelijks meegemaakt?
Edit: nvm, na nogmaals opnieuw te hebben opgestart werkt het wel gewoon weer, vreemd dat hij dit na de 1e keer niet deed.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2013 23:47 ]
Heb hem zelf ook bij BelCompany vandaan, maar die was ook niet nieuw hoor. BelCompany heeft alleen nog show modellen, of modellen die door medewerkers gebruikt zijn. De tablets zijn natuurlijk wel gewoon goed, net als bij Ibood denk ik.
rockhopper schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:09:
[...]
In het aanbiedingen topic wordt gezegd dat bij belcompany de 3G versie voor dezelfde prijs als bij ibood vandaag weg gaat. Dan zou ik liever voor die gaan. Dan heb je namelijk een nieuw model, geen gedoe met ibood, die niet altijd even snel en handig is, zeker niet met de garantie afwikkeling, en je hebt 3G (die je niet hard nodig hebt, maar het kan handig zijn)
Dat zullen dan de laatste exemplaren zijn geweest die bij die filialen in de vitrine hebben gestaan. Die van winkels met meerdere exemplaren of zonder een exemplaar in de vitrine zaten nog gewoon in verzegelde dozen. Ik heb er zo eentje gekocht en iemand anders die ik getipt had twee (bij twee verschillende filialen).haaibaa2 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:08:
Heb hem zelf ook bij BelCompany vandaan, maar die was ook niet nieuw hoor. BelCompany heeft alleen nog show modellen, of modellen die door medewerkers gebruikt zijn. De tablets zijn natuurlijk wel gewoon goed, net als bij Ibood denk ik.
[...]
Niemand die iets zinnigs kan zeggen over mijn eerdere vragen?
CaptJackSparrow in "Google Nexus 7-Tablet"
Ben erg tevreden over mijn nexus7 2012 model. Zeker voor de prijs. Ligt lekker in de hand en werkt prettig. Google heeft met Android toch een streepje voor op Apple, al is dat natuurlijk persoonlijk. Twijfel nu om mijn iPhone 4s te verkopen en de Nexus 5 aan te schaffen...
Wat me wel opvalt is dat de tablet af en toe ietwat traag is. Bijvoorbeeld met wisselen van landscape naar portait mode of af en toe met ontgrendelen. Ook duurt opladen erg lang en wordt de tablet dan soms wat warm.
Nu wachten op 4.4...
Wat me wel opvalt is dat de tablet af en toe ietwat traag is. Bijvoorbeeld met wisselen van landscape naar portait mode of af en toe met ontgrendelen. Ook duurt opladen erg lang en wordt de tablet dan soms wat warm.
Nu wachten op 4.4...
Battle.net || Strava
Hebben jullie de update al binnen gekregen? Ik zou toch wel denken dat hij er binnen een week zou zijn, maar helaas is dat bij mij niet het geval. Jammer. Bij Android 4.3 kreeg ik de update namelijk al binnen 5 dagen binnen.
Gewoon https://developers.google.com/android/nexus/images#nakasi in de gaten houden. Als die hier beschikbaar is, zal de OTA ook niet lang op zich laten wachten.
Ik zit ook al een tijdje te checken voor updates maar helaas. Mja hij zal hopelijk aankomende week wel komen, de update naar 4.3 ging inderdaad sneller.
Tja, er werd mij verteld dat de update binnen 10 dagen zou zijn, maar waarschijnlijk gaat dat niet meer gebeuren.
Actief checken heeft geen zin, het is push: je kan je toestel laten checken, geen resultaat krijgen en dan 5min later een update notificatie krijgen.Card Nox schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 19:26:
checken voor updates maar helaas
Ik kan me voorstellen dat Google wat wacht met bestaande toestellen updaten om de N5 met voorgeprogrammeerde Kitkat extra aantrekkelijk te houden.
Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303
Nou lekker is dit, geen update binnen 10 dagen, hoop dat hij morgen komt ofzo.
kristo, Waarom blijft de Nexus 5 (phone) interessanter als de Nexus 7 (tablet) geen update heeft? Updates naar andere telefoons kan ik snappen maar tablet niet echt. Ach ja, als de update ineens overal beschikbaar is krijg je hetzelfde gezeik als Apple met iOs7, we wachten nog maar even af, meer kunnen we niet doen.
Verwijderd
Ik snap niet echt waarom sommige zo ongeduldig zijn om te wachten op de Android 4.4 update, want het is ja niet zo dat die update van levensbelang is.
En als je de nieuwe Android 4.4 launcher wilt dan kun je die ook alvast op Android 4.3 zetten, maar ik gebruik liever Apex Launcher.
En als je de nieuwe Android 4.4 launcher wilt dan kun je die ook alvast op Android 4.3 zetten, maar ik gebruik liever Apex Launcher.
- Touchdomex
- Registratie: April 2005
- Laatst online: 13:59
:strip_exif()/u/142128/crop65f05ddf03716.gif?f=community)
Ik wil de snelheidsupdate vooral hebben. Dat zou een fijne toevoeging zijn namelijkVerwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 14:11:
Ik snap niet echt waarom sommige zo ongeduldig zijn om te wachten op de Android 4.4 update, want het is ja niet zo dat die update van levensbelang is.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Uhm... Dit is nog altijd GoT!Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 14:11:
Verwijderd
Ja dat klopt, maar wat voor mij belangrijk is dat mijn Nexus 7 gewoon goed werkt en dat doet hij nu en ik heb hem op 1.4Ghz draaien.
Natuurlijk wil ik ook graag die Android 4.4 update, vooral omdat Android 4.4 minder ram zou gebruiken en daardoor hoop ik dat onze Nexus 7 iets snellere er van zou worden, maar ik kan geduldig wachten tot Google de update vrij geeft voor de Nexus 7.
En op mijn andere Android devices zal ik de Android 4.4 totaal niet missen, want die devices hebben niet echt een performance boost nodig, iets wat de Nexus 7 soms wel kan gebruiken.
Gisteren is mijn Nexus 7 gevallen, scherm gebarsten. Ik heb nog wel beeld maar hij reageert niet meer op aanraking helaas.
Ik heb al diverse kitjes voorbij zien komen op ebay e.d. maar twijfel over welke ik moet hebben. Volgens mij moet ik het kunnen redden met alleen de digitizer zonder LCD, klopt dat? Scheelt nogal wat qua prijs uiteraard.
Dan heb ik het dus over iets als http://www.ebay.com/itm/R...7-Tablet-PC-/271317566451
Ik heb al diverse kitjes voorbij zien komen op ebay e.d. maar twijfel over welke ik moet hebben. Volgens mij moet ik het kunnen redden met alleen de digitizer zonder LCD, klopt dat? Scheelt nogal wat qua prijs uiteraard.
Dan heb ik het dus over iets als http://www.ebay.com/itm/R...7-Tablet-PC-/271317566451
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Wellicht. Maar blijf je dan niet met een gebarsten scherm zitten? Dat zou voor mij persoonlijk niet echt een acceptabele optie zijn.
Nee. Je scherm bestaat uit 2 delen. LCD + digitizer, en de laatste is dan ook direct het glas. De gebarsten digitizer verwijder je en je plakt de nieuwe netjes in de bezel en je kunt weer los. Tenminste dit is bij telefoons zo, dus ik verwacht ook tablets. Gewoon bestellen, komt goed 
Zorg ervoor dat je ook ff zo'n 3 dollar phone repair set mee besteld, en van dat dubbelzijdig smalle tape, als dat er nog niet bij zit. Of je digitizer moe met een plakrand komen. Zo heb ik zelf menig telefoon gerepareerd, even een uur of anderhalf voor gaan zitten, Youtube erbij en een kind kan de was doen
Zorg ervoor dat je ook ff zo'n 3 dollar phone repair set mee besteld, en van dat dubbelzijdig smalle tape, als dat er nog niet bij zit. Of je digitizer moe met een plakrand komen. Zo heb ik zelf menig telefoon gerepareerd, even een uur of anderhalf voor gaan zitten, Youtube erbij en een kind kan de was doen
[ Voor 35% gewijzigd door spokje op 10-11-2013 19:32 ]
Mooi. Ik heb gelukkig nog nooit de noodzaak gehad me er zo in te verdiepen.
Suc6.
Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.
Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.
Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).
Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.
Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.
Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).
Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)